SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ik hoop het.quote:
Maart ziet er vooralsnog goed uit voor de eerste helft, vorig jaar hadden we zo'n 50mm regen te pakken tussen 1 en 15 maart.quote:
Compleet van het padjequote:Op maandag 4 maart 2024 10:08 schreef Zwoerd het volgende:
De paddentrek is ook begonnen, gisteravond bij het uitlaten van de hond ben ik er denk ik wel 50 tegengekomen.
Ja want die global warming idioten die komen altijd rond die tijd tevoorschijn.quote:
Warmste plek in Nederland is nu 10.6quote:
19,5 in mijn Nederlandse woonkamerquote:Op maandag 4 maart 2024 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Warmste plek in Nederland is nu 10.6
is in de schaduw, straks wandelen in 20 gradenquote:Op maandag 4 maart 2024 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Warmste plek in Nederland is nu 10.6
Heerlijk, de zon voelt ook al echt warm aanquote:Op maandag 4 maart 2024 12:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is in de schaduw, straks wandelen in 20 graden
Drinkfles niet vergeten met deze hittequote:Op maandag 4 maart 2024 12:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is in de schaduw, straks wandelen in 20 graden
Zo'n mooie 2 liter beugelfles van Christoffel, voor aan de riemquote:Op maandag 4 maart 2024 13:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Drinkfles niet vergeten met deze hitte
Dan blijven we bezig. Misschien maar een camper overwegen dan.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Direct verhuizen. Ik zou geen seconde langer meer onder dat wolkendek blijven wonen.
Of bij @dick_laurent gaan logeren?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan blijven we bezig. Misschien maar een camper overwegen dan.
quote:Op maandag 4 maart 2024 13:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan blijven we bezig. Misschien maar een camper overwegen dan.
Eh, is er nog een andere ingang? Mijn camper past niet door de poort.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/auto/zo(...)ter-wereld~ade6f88a/
Vet lang droog al. Waar blijven de berichten in de mediaquote:
Ja, dus? Ik zie voor zaterdag alweer 16 graden en zon staanquote:
Wat denk je zelf? Waar zit een staart?quote:
Februari was grauw en grijs zelfs voor februari, mogen we alsjeblieft eens gewoon verlangen naar normaal weer waarbij de zon de kans krijgt? Het is al ruim een jaar deze ellende, enkel juni en september waren positief.quote:
Heeft niks met het einde van de maand te maken. Die uitspraak geldt simpelweg voor de gehele maand waarbij het alle kanten op kan gaan in ons klimaat.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Waar zit een staart?
Geduld is op na 5 maandenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijk even naar de vooruitzichten mensen, het ziet er prima uit hoor en de zon komt weer terug na vandaag
Paar dagen zon achter elkaar mag ook wel een keer na 4 maanden treurnisquote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijk even naar de vooruitzichten mensen, het ziet er prima uit hoor en de zon komt weer terug na vandaag
Zeg dat! Vrijdag en zaterdag volop zon en 16 graden hierquote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ach dat ene mindere dagje vandaag overleven we wel. De vooruitzichten zijn zo goed!
Hier ookquote:
zo ver kijk het niet, want anders wordt het steeds minder betrouwbaar.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
H
[..]
Hier ook
Daarna weer 2 dagen grijs, met een grotere kans op neerslag
Volgens de weer app dan, maar toch
De standaard Samsung Galaxy weer app toevallig?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo ver kijk het niet, want anders wordt het steeds minder betrouwbaar.
heb trouwens een kicke app met animaties, weer heet ie
weet ik niet heb hem uit de app store, waiwao studio lijkt de makerquote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De standaard Samsung Galaxy weer app toevallig?
Ik ben in de schaduw gaan zitten op het terras. Was al te heet aan het worden in de zon.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ach dat ene mindere dagje vandaag overleven we wel. De vooruitzichten zijn zo goed!
Schaduwgenot.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben in de schaduw gaan zitten op het terras. Was al te heet aan het worden in de zon.
VIESMAD ben ik
wel alles goed met Dick?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben in de schaduw gaan zitten op het terras. Was al te heet aan het worden in de zon.
VIESMAD ben ik
Wacht maar tot je hier komt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 14:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben oke. Onkruid vergaat niet
Oostenwindgenot.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:52 schreef Red_85 het volgende:
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen
De jaarlijkse 3maandenlangeoostenwinddesdoods in aantocht?
Voor de lente?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oostenwindgenot.
Beter dan die tyfus westenwind.
Zo lang het maar grotendeels droog is.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor de lente?
Nee. Oostenwind neemt de russische beer mee nu en dan kan je tot half juni gedag zeggen met de lente.
Midwinter of hoog zomer is oostenwind prima. Niet nu.
Ik blaas het zonnetje richting het noorden, hopelijk bereikt ie je snel.quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:49 schreef StateOfMind het volgende:
Mist en 4 graden
Rond een uur of 12-13 zou het beter moeten worden.
Zou.
nu 16 graden in de zonquote:Op woensdag 6 maart 2024 09:49 schreef StateOfMind het volgende:
Mist en 4 graden
Rond een uur of 12-13 zou het beter moeten worden.
Zou.
In de zon is het 15 miljoen gradenquote:
Gevoelstemperatuur ligt nog nergens boven de 11, volgens knmiquote:
Is dat niet schaduw?quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur ligt nog nergens boven de 11, volgens knmi
Willen wij meer of minder wolkenquote:Op woensdag 6 maart 2024 11:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
Via de grenzen komen wel wolken het land binnen.
Sluiten die grens!
Nee.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:05 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor, grauw tyfusweer is het! Zullen we hier in Assen ooit de zon nog zien?
Ik krijg volgende maand zonnepanelen. Ik ben bang dat die investering van 5k zich nooit zal terugverdienenquote:Op woensdag 6 maart 2024 12:27 schreef RamboDirk het volgende:
afgelopen jaren steevast rond de 180 kw/h opbrengst met de panelen in februari. Dit jaar 45 kw/h, wat een ranzig slecht begin van 2024.
Ik ga mijn zonnepanelen cancelen. Assen is de minst zonnige stad van Nederland, met nog geen 800 zonuren per jaarquote:Op woensdag 6 maart 2024 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
Het begon hier grijs, mistige fris, maar inmiddels volle bak zon
De zonnepanelen zijn hard aan het werk, de electriciteitmeter draait volop terug
Alsjeblieft!quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:05 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor, grauw tyfusweer is het! Zullen we hier in Assen ooit de zon nog zien?
quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alsjeblieft!
[ afbeelding ]
Heb je 'm toch effe gezien in Assen vandaag
Thnx, bro 👍🏻quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alsjeblieft!
[ afbeelding ]
Lekker naar Rob Jetten blijven luisteren!quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:27 schreef RamboDirk het volgende:
afgelopen jaren steevast rond de 180 kw/h opbrengst met de panelen in februari. Dit jaar 45 kw/h, wat een ranzig slecht begin van 2024.
quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alsjeblieft!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nopequote:Op woensdag 6 maart 2024 12:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik krijg volgende maand zonnepanelen. Ik ben bang dat die investering van 5k zich nooit zal terugverdienen
Ik heb er net een op toevalligquote:
Brrrrrr, het is meer weer voor snert of berenburg dan voor ijsquote:
Je spelt 'bier' verkeerdquote:Op woensdag 6 maart 2024 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
Het is altijd weer voor ijs
Of het nou 30 graden is of min 15.
Blijft droog bij jou. Elders in die contreien wel wat regenquote:Op woensdag 6 maart 2024 13:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alsjeblieft!
[ afbeelding ]
Ik hoop hetquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Maart lijkt bijzonder droog te gaan verlopen
Bedankt voor het heel hard blazen, hier bijna de hele dag mooi weer geweestquote:
quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:05 schreef Djeez het volgende:
Ik weet het wel zeker! Dat is echt weggegooid geld in Assen. Had je beter wat leuks mee kunnen doen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik krijg volgende maand zonnepanelen. Ik ben bang dat die investering van 5k zich nooit zal terugverdienen
wie woont er nu in assen?, Zweden ligt erg dichtbijquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker! Dat is echt weggegooid geld in Assen. Had je beter wat leuks mee kunnen doen.
Had ik beter een nieuwe keuken kunnen kopen, daar is de vrouw toch altijdquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker! Dat is echt weggegooid geld in Assen. Had je beter wat leuks mee kunnen doen.
droog weer duurt hier nooit langquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:21 schreef Drass het volgende:
De eeuwige droogte is begonnen. Weinig op de kaarten zodat we over 3 weken alweer kunnen klagen hoe we het regenwater moeten gaan opvangen
Komt wel lekker weekend aan.
Waarom vooruit kijken als je nu nog eerst mooie dagen hebt?quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:05 schreef StateOfMind het volgende:
Daarna, uiteraard, weer 4 grijze dagen met wat kans op regen
Als ik de weer app open geeft ie dat automatisch aan voor de hele weekquote:Op donderdag 7 maart 2024 09:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Waarom vooruit kijken als je nu nog eerst mooie dagen hebt?
Telefoon voor de helft afplakken, opgelost.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ik de weer app open geeft ie dat automatisch aan voor de hele week
Hier is de zon al verdwenenquote:Op donderdag 7 maart 2024 10:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat wolken in zicht ineens
Gelukkig lijkt de zon er nog weinig last van te hebben.
Ik ren nu meteen naar zonradar. Even kijken tot wanneer wij hem nog hebben.quote:
Als het relatief droog is, prima.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:59 schreef Red_85 het volgende:
Komende 3 maanden oostenwind en bokkoud.
Zeg maar dag met je lente.
https://www.weerplaza.nl/(...)&utm_campaign=widget
Het is nog geen lente he. Dat is door ons zelf verzonnen om de statistieken bij te houden. Complete bullshit eigenlijk.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als het relatief droog is, prima.
Tot nu toe een prima start van de lente
Net 7 dagen bezig. Wel wat voorbarig om er al een stempel op te drukkenquote:Op donderdag 7 maart 2024 11:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als het relatief droog is, prima.
Tot nu toe een prima start van de lente
Dat mag jij vinden. Ik vind 20 juni lente noemen ook bullshit. Dat mag ik ook vinden.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is nog geen lente he. Dat is door ons zelf verzonnen om de statistieken bij te houden. Complete bullshit eigenlijk.
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/lente
Dat doe ik dan ook niet. Het is echter veel te vroeg om de lente af te schrijven. Wat we wel kunnen stellen is dat de eerste 10 dagen gewoon (meer dan?) prima verlopen. De start is dus prima, hopelijk houden we dat vol.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Net 7 dagen bezig. Wel wat voorbarig om er al een stempel op te drukken
Als het dan maar wel zonnig is. Het is hier natuurlijk wederom grijs en grauw. 14 april komen de zonnepanelen, die kerel vroeg nog of ik het zeker wist, omdat zonnepanelen nooit uit kunnen in de minst zonnige stad van Nederlandquote:Op donderdag 7 maart 2024 10:59 schreef Red_85 het volgende:
Komende 3 maanden oostenwind en bokkoud.
Zeg maar dag met je lente.
https://www.weerplaza.nl/(...)&utm_campaign=widget
Eigenlijk zou je ook kunnen denken dat de hoogste stand niet het begin, maar juist het midden van de zomer zou moeten zijn.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:04 schreef StateOfMind het volgende:
Je hebt het astronomische begin van de lente, en het meteorologische begin van de lente.
Respectievelijk 21 maart en 1 maart.
quote:
20 maart overigens dit jaar.quote:
Feit blijft dat 1 maart lente noemen natuurlijk gezien bullshit is.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik vind 20 juni lente noemen ook bullshit. Dat mag ik ook vinden.
Dat is een mening, geen feit.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat 1 maart lente noemen natuurlijk gezien bullshit is.
Falsequote:
Foute poging.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is een mening, geen feit.
Ik snap je punt heus wel hoor. Maar ik vind het prima (lees beter) om de meteorologische data aan te houden als startdatum. Die passen namelijk veel beter bij het beeld en taalgebruik dat je in het dagelijks leven hoort.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Foute poging.
Lees de knmi bron nog eens.
Kom naar Limboland. Zon in overvloed, we geven het gratis weg!quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:40 schreef ondeugend het volgende:
Kijk aan het weer kan niemand wat doen maar aan al die dode vogels in de voorspellingen wel
Vanaf woensdag meer zon en dubbele cijfers, oh nee vanaf donderdag zonnig en dubbel cijfers (Grijs en 4,9 graden), morgen zonnig (maar waarschijnlijk niet)
De dubbele cijfers staan nu in mijn regio voor maandag dinsdag en woensdag maar worden vast weer uitgesteld.
Misschien een idee om wat voorzichtiger te zijn in de uitgesproken verwachtingen. Als het dan meevalt is iedereen blij ipv chagrijnig.
Ik heb inmiddels zin om de weermensen eeuwig jeuk te wensen.![]()
Dat snap ik ook wel.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik snap je punt heus wel hoor. Maar ik vind het prima (lees beter) om de meteorologische data aan te houden als startdatum. Die passen namelijk veel beter bij het beeld en taalgebruik dat je in het dagelijks leven hoort.
Ik heb werkelijk waar nog nooit iemand op 15 juni horen zeggen in de verschroeiende hitte: "Lekker he, dat voorjaarszonnetje. Op naar de zomer."
Het is maar net welke je voorkeur heeft. Beide zijn prima, ik hanteer de meteorologische omdat het veel beter past bij het weerbeeld. Een ander volgt de zon/sterren. Prima toch. Beide bestaan, dus welke je aanhoudt is subjectief.
Zon schijnt hier nog steeds.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat nou lente....vies koud weertje hier brrrrr...verre van lente
Ik luister en kijk al niet meer naar het landelijke weerbericht. Op RTV Drenthe zijn ze tenminste eerlijk, daar vertellen ze tenminste dat het in Drenthe zeer zwaar bewolkt is en je niet hoeft te rekenen op enig rendement van je zonnepanelenquote:Op donderdag 7 maart 2024 13:40 schreef ondeugend het volgende:
Kijk aan het weer kan niemand wat doen maar aan al die dode vogels in de voorspellingen wel
Vanaf woensdag meer zon en dubbele cijfers, oh nee vanaf donderdag zonnig en dubbel cijfers (Grijs en 4,9 graden), morgen zonnig (maar waarschijnlijk niet)
De dubbele cijfers staan nu in mijn regio voor maandag dinsdag en woensdag maar worden vast weer uitgesteld.
Misschien een idee om wat voorzichtiger te zijn in de uitgesproken verwachtingen. Als het dan meevalt is iedereen blij ipv chagrijnig.
Ik heb inmiddels zin om de weermensen eeuwig jeuk te wensen.![]()
Het zijn gelukkig ook lichtpanelen eigenlijk. Bij bewolking doen ze nog steeds wat voor je. Je gaat terugverdientijd zal op ca 50 jaar liggen. Beter laat dan nooit tochquote:Op donderdag 7 maart 2024 13:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik luister en kijk al niet meer naar het landelijke weerbericht. Op RTV Drenthe zijn ze tenminste eerlijk, daar vertellen ze tenminste dat het in Drenthe zeer zwaar bewolkt is rn je niet hoeft te rekenen op enig rendement van je zonnepanelen
Djeez over 60 jaar be like:quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het zijn gelukkig ook lichtpanelen eigenlijk. Bij bewolking doen ze nog steeds wat voor je. Je gaat terugverdientijd zal op ca 50 jaar liggen. Beter laat dan nooit toch
Onze Loes zei gisteren nog dat het vandaag 10 graden zou worden. Loes is gezakt! Maar wel lief.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik luister en kijk al niet meer naar het landelijke weerbericht. Op RTV Drenthe zijn ze tenminste eerlijk, daar vertellen ze tenminste dat het in Drenthe zeer zwaar bewolkt is en je niet hoeft te rekenen op enig rendement van je zonnepanelen
Bedankt voor de uitnodiging maar daar zit iedereen achter de rolluiken en hebben ze graftuinen. Ben ik daar weer woedend over.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kom naar Limboland. Zon in overvloed, we geven het gratis weg!
Is op de site nog wel actueel. Daar blijft het tot en met zondag zwaar bewolkt, vanaf maandag regen. Nog liever regen dan dit grijze grafweerquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Onze Loes zei gisteren nog dat het vandaag 10 graden zou worden. Loes is gezakt! Maar wel lief.
quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:09 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitnodiging maar daar zit iedereen achter de rolluiken en hebben ze graftuinen. Ben ik daar weer woedend over.
Sorry.. dit doen die valse beloftes nu met mij. Het spijt me.quote:
Maar.. even voor de goede orde: ik heb geen rolluiken en een prachtige tuin.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Sorry.. dit doen die valse beloftes nu met mij. Het spijt me.
Hier is het echt lekker. Bijna de hele dag volle bak zon (komen nu wat meer wolken), graad of 10. Prima voorjaarsdag voor maart.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:38 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag is het iig geen lente. Vies koud
meeste vrouwen houden van dubbel genaaidquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:16 schreef ondeugend het volgende:
Geen zon, geen rendement
Kou geeft hogere gasrekening.
Dubbel genaaid.
klaar weer met mijn gemopper.
Af en toe moet het ff.
Hier weinig zon en maar 7.5. verre van lente.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier is het echt lekker. Bijna de hele dag volle bak zon (komen nu wat meer wolken), graad of 10. Prima voorjaarsdag voor maart.
Noord-oosten wel echt bagger ja.
Als Aston Villa vanavond met 0-5 wint wordt het toch nog een mooie dag.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Onder aan de streep een prima dag, maar niet zo goed als verwacht.
Speciaal voor jou weer regen in het weekendquote:Op donderdag 7 maart 2024 16:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Onder aan de streep een prima dag, maar niet zo goed als verwacht.
Dat is minder dan ja. Nu hier ook wolken, maar was echt prima dagje in de zonquote:Op donderdag 7 maart 2024 15:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier weinig zon en maar 7.5. verre van lente.
Ik refereerde aan Djeezquote:Op donderdag 7 maart 2024 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
meeste vrouwen houden van dubbel genaaid
Tja die lui hebben ervoor gestudeerd dus ze zullen het wel weten.quote:
Big if true.quote:
Wel wat fris nogquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:15 schreef Pisces29 het volgende:
Ochtendje hoor.Mooi begin van het bijna weekend.
Verkapte "kijk mij een goed geïsoleerd huis hebben" post.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:38 schreef StateOfMind het volgende:
's Nachts lig ik toch in bed, dan heb ik geen last van de kou
Dat valt wel mee, energieklasse B.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verkapte "kijk mij een goed geïsoleerd huis hebben" post.
Ik heb Dquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, energieklasse B.
Moet zeggen dat de plassen/vijvers/meren/minderen hier op de weilanden idd in rap tempo afnemenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een weertje! En de soppige grond is lekker aan het drogen.
Jaren 80 huis. Aan de voorkant niet eens dubbelglas (wel inpandig, maar als het waait zoals nu tocht het daar best behoorlijk), en daarbovenop mechanische ventilatie die niet uit kan en net iets te veel buitenlucht naar binnen trekt voor zo'n klein huis.quote:
Valt nog mee, ik krijg altijd de indruk dat ze voor jou speciaal Energieklasse H in het leven moesten roepen.quote:
Hmm ja dat is wel minder dan als je teveel buitenlucht naar binnen zuigt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jaren 80 huis. Aan de voorkant niet eens dubbelglas (wel inpandig, maar als het waait zoals nu tocht het daar best behoorlijk), en daarbovenop mechanische ventilatie die niet uit kan en net iets te veel buitenlucht naar binnen trekt voor zo'n klein huis.
Als het echt koud is kan ik gewoon alle ramen dicht houden en niet dood gaan aan CO2 vergiftiging. Al is de slaapkamer net niet goed genoeg doorlucht dan.
Er komt een moment dat je huis zo slecht geïsoleerd is dat je in de warme zomernachten gewoon goed kan slapen omdat de warmte niet vastgehouden wordtquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Valt nog mee, ik krijg altijd de indruk dat ze voor jou speciaal Energieklasse H in het leven moesten roepen.
Aiquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jaren 80 huis. Aan de voorkant niet eens dubbelglas (wel inpandig, maar als het waait zoals nu tocht het daar best behoorlijk), en daarbovenop mechanische ventilatie die niet uit kan en net iets te veel buitenlucht naar binnen trekt voor zo'n klein huis.
Als het echt koud is kan ik gewoon alle ramen dicht houden en niet dood gaan aan CO2 vergiftiging. Al is de slaapkamer net niet goed genoeg doorlucht dan.
Je kan beter cup D hebben.quote:
Wat kan ons die zon of überhaupt het weer nu verrekkenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:37 schreef PzKpfw het volgende:
Ik open het topic en zie het hier gaan over enkel/dubbel glas, nationale pannenkoekendag en Cup D. Dacht even dat ik het verkeerde topic te pakken had.
On-topic: heerlijk zonnetje vandaag
Dat wordt dus bij Hooters op het terras pannenkoeken etenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:43 schreef Salina het volgende:
Pannenkoeken, borsten en zon. Hier word ik blij van.
Haha, bestaat dat nog?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wordt dus bij Hooters op het terras pannenkoeken eten
Zo niet, dan moeten we maar een Nederlandse versie lanceren onder de naam Tett'nquote:
Al Bundy denkt daar anders over.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben ooit in een Hooters geweest in Chicago.
Was vrij stom.
Aldus Edquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:31 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is de zonnigste dag in zo'n beetje 5 maanden. Berichten in de media ontbreken nog met "breaking".
[ x ]
Alleen de VBL SC is gemoedelijker, zeker op zo'n dag als vandaag.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
What's wrong? Dit is een van de meest gemütliche topiques hier op FOK!
Het is zonovergoten, maar fris idd.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:01 schreef Evangelion het volgende:
Als je binnen zit en naar buiten kijkt lijkt het toch lekkerder dan het daadwerkelijk is.
Je hebt het nu over de zon neem ik aan. Bij Hooters is het net andersom denk ik. Daar lijkt het van buiten vaak lekkerder dan dan het van binnen daadwerkelijk is. Zeker in Chicago. Heb ik van horen zeggen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:01 schreef Evangelion het volgende:
Als je binnen zit en naar buiten kijkt lijkt het toch lekkerder dan het daadwerkelijk is.
Ooit geweest (in de VS ook). Zitten gewoon stelletjes en hele gezinnen. Kreeg een beetje plaatsvervangende schaamte.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Je hebt het nu over de zon neem ik aan. Bij Hooters is het net andersom denk ik. Daar lijkt het van buiten vaak lekkerder dan dan het van binnen daadwerkelijk is. Zeker in Chicago. Heb ik van horen zeggen.
Welkom in Amerika.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:14 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ooit geweest (in de VS ook). Zitten gewoon stelletjes en hele gezinnen. Kreeg een beetje plaatsvervangende schaamte.
Ook op andere dagen best wel hoor. Het gros kan het prima met elkaar oneens zijn, zoals ik het oneens ben met die irritante lui die alleen maar zon en hitte willen, maar volgens mij wensen we elkaar verder alleen maar goeds toequote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:39 schreef Salina het volgende:
[..]
Alleen de VBL SC is gemoedelijker, zeker op zo'n dag als vandaag.
@:Oriente check deze grap.
Smokin' HOT.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook op andere dagen best wel hoor. Het gros kan het prima met elkaar oneens zijn, zoals ik het oneens ben met die irritante lui die alleen maar zon en hitte willen, maar volgens mij wensen we elkaar verder alleen maar goeds toe
Er oud collega met een oude Saab cabrioquote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:52 schreef Pisces29 het volgende:
Open autoramen en veel cabrio's met open dak. We zijn de oktober - maart ellende bijna kwijt mensen.
Mooi vind ik dat, dat soort mensen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:54 schreef StateOfMind het volgende:
Kachel op standje Tjernobyl en gaaaaan
Je bent zelf irritantquote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook op andere dagen best wel hoor. Het gros kan het prima met elkaar oneens zijn, zoals ik het oneens ben met die irritante lui die alleen maar zon en hitte willen, maar volgens mij wensen we elkaar verder alleen maar goeds toe
Gevoelsmatig duurde de "grijze treurnis ohne ende" i.c.m de vrijwel continu aanwezige regen wel lang. Januari was iets beter, maar evengoed koud en heb je er weinig aan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:52 schreef Pisces29 het volgende:
Open autoramen en veel cabrio's met open dak. We zijn de oktober - maart ellende bijna kwijt mensen.
Ik gok dat onder meer mijn collega's daar niet gelukkig van zouden worden.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gevoelsmatig duurde de "grijze treurnis ohne ende" i.c.m de vrijwel continu aanwezige regen wel lang. Januari was iets beter, maar evengoed koud en heb je er weinig aan.
De betere maanden komen er weer aan. Binnenkort weer zomertijd tijd, dus dat is ook weer gunstig. Minder lagen kleding aan
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:52 schreef Pisces29 het volgende:
Minder lagen betekent niet geen laagquote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik gok dat onder meer mijn collega's daar niet gelukkig van zouden worden.
Nou ja, als je de afgelopen maanden gewoon met één laag op kantoor zit, omdat het daar binnen gewoon een behaaglijke 19 graden is, valt er weinig meer te 'minder lagen'.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Minder lagen betekent niet geen laag. Ik had met buiten werken er nog wel een 3 of 4 aan, dus dat worden er nu minder.
Het ware genieten. 1 laagje aan en de deur uitlopen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Minder lagen betekent niet geen laag. Ik had met buiten werken er nog wel een 3 of 4 aan, dus dat worden er nu minder.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou nu heel tof kunnen doen en roepen "huuu dat kan hier het hele jaar door"quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het ware genieten. 1 laagje aan en de deur uitlopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is weekendquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, je kunt jullie ook geen middag alleen laten he.
Sterkte morgen bij het opstaan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:30 schreef BlackLining het volgende:
Ik had het plan opgevat om vandaag 50km richting het oosten te fietsen. Ben aardig kapot nu
Heb ik geluk dat ik in het oosten woon 😱quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:30 schreef BlackLining het volgende:
Ik had het plan opgevat om vandaag 50km richting het oosten te fietsen. Ben aardig kapot nu
Ik ben dan toch echt het grootste deel van het jaar in het voordeelquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb ik geluk dat ik in het oosten woon 😱
Hoef ik niet zo'n tering eind te fietsen
Februari 55kWhquote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Perfecte grafiek voor de zonnepanelen vandaag
De kwh's stromen binnen in maart
Noppen op asfalt is extra weerstand jaquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:55 schreef BlackLining het volgende:
Ja ik was ook op de mountainbike al was het 85% asfalt.
Die noppen op asfalt maken het tegenwind effect nog wel extra leuk
Wel lekker hoor, even jezelf afmattenverder heel prima weer inderdaad. Wel lekker in de zon blijven. Van mij mag het wel even zo blijven
Ja, dat is inderdaad onmogelijk om hier met het OV te komen. Of je moet er een hele dag voor uit trekken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben dan toch echt het grootste deel van het jaar in het voordeelals ik niet ook weer per fiets terug moet dan
![]()
Moest een auto ophalen op mijn werk en daar kun je onmogelijk met OV komen. Wilde sosieso al een meer een stevig stuk fietsen want mijn conditie is wat roestig aan het worden, maar deze was wel heftig
Lekker met sjaals om, mutsen op, handschoenen aan en dan tegen elkaar zeggen: "Heerlie de peerlie dat het weer kan"quote:
Dat doet mij denken aan een guur oud hollandsch dagje in maart 2012. Tijdens de aac cosmos zeildagen. Dat ik samen met die ouwe van mij in de aria de lichtgewicht klasse won.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:15 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Lekker met sjaals om, mutsen op, handschoenen aan en dan tegen elkaar zeggen: "Heerlie de peerlie dat het weer kan"
@:RamboDirk
Boeie Ruurd , boeiequote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat doet mij denken aan een guur oud hollandsch dagje in maart 2012. Tijdens de aac cosmos zeildagen. Dat ik samen met die ouwe van mij in de aria de lichtgewicht klasse won.
Een guur oostelijk windje met 5bft die omsloeg naar 2 bft noordoostelijk. Kan die kop van die ouwe nog zo voor de geest halen. Hooog blonde krullenkop, in zijn felroze gaastra zeiljack, knuisten en lippen kapot van de kou. Zo'n noeste werker die je tegenwoordig niet meer ziet.
Hij maakt die call om bakboord te gaan in tegenstelling tot de andere deelnemers. Waardoor we aac cosmos zeildagen kampioen werden. Voor het eerst in 10 jaar dat er geen telg van de Brenninkmeijers won. Daar werd wel een beetje schande over gesproken in de haven. Dat zo'n simpele huisarts uit Bloemendaal met zijn zoontje de cup pakte.
Prachtig oud hollandsch voorjaars evenement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |