Klinkt alsof je een hedge fund beschrijftquote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:01 schreef nostra het volgende:
[..]
(Semi-)ambtenaren die miljarden van andermans geld kunnen spenderen aan bouwprojecten, what could possibly go wrong? Yab Yum is er steenrijk van geworden.
https://www.geenstijl.nl/5175083/Pieter-Omtzigtquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook toen heb je me vaak genoeg de kreet ‘VVD-huisblad’ zien gebruiken. Daarnaast heeft hij het nog steeds niet uitgeschreven, dus heb ik geen idee waar het precies over gaat.
ASML doet het zelf wel bijvoorbeeld.quote:Op zondag 3 maart 2024 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
Maar wees nu eens eerlijk, wat heeft het bedrijfsleven dan gepresteerd in de afgelopen 20 jaar op dit gebied?
Een groot deel van de huizen wordt toch door projectontwikkelaars gebouwd?quote:Op zondag 3 maart 2024 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klinkt alsof je een hedge fund beschrijft
Maar wees nu eens eerlijk, wat heeft het bedrijfsleven dan gepresteerd in de afgelopen 20 jaar op dit gebied?
...en die hebben dus de afgelopen 20 jaar het woningtekort flink laten oplopen. Zijn bijvoorbeeld gestopt met bouwen tijdens de financiële crisis, waardoor toen ook veel personeel de bouw heeft verlaten. Zijn nou niet echt resultaten om trots op te zijn. Het lijkt me dat de Nederlander beter af is met een overheid die naar de lange termijn kijkt en niet bang is voor wat verlies, dan met bedrijven die alleen naar de winst van het komende boekjaar kijken.quote:Op zondag 3 maart 2024 07:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een groot deel van de huizen wordt toch door projectontwikkelaars gebouwd?
Ik heb niet genoeg verstand van deze wereld om er iets zinnigs over te zeggen. Enerzijds lijkt marktwerking enkel en alleen te werken op momenten van laag conjunctuur, maar anderzijds lijken ook de landelijke (politieke) restricties een behoorlijke factor.quote:Op zondag 3 maart 2024 07:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
...en die hebben dus de afgelopen 20 jaar het woningtekort flink laten oplopen. Zijn bijvoorbeeld gestopt met bouwen tijdens de financiële crisis, waardoor toen ook veel personeel de bouw heeft verlaten. Zijn nou niet echt resultaten om trots op te zijn. Het lijkt me dat de Nederlander beter af is met een overheid die naar de lange termijn kijkt en niet bang is voor wat verlies, dan met bedrijven die alleen naar de winst van het komende boekjaar kijken.
Dat laatste geef ik ze ook niet de schuld van, maar dat zie ik ook niet echt als de grote oorzaak van de problemen. Er zijn makkelijk 1.000.000 huizen te bouwen op de plekken waar het nog wel mag, momenteel. Al past hier het best maatwerk: een dorp met een wachtrij van meerdere jaren voor de (sociale) huur kan misschien best wat bij bouwen aan de rand. Zoals ik voor het bouwen in de Gnephoek in Alphen aan den Rijn ben.quote:Op zondag 3 maart 2024 07:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik heb niet genoeg verstand van deze wereld om er iets zinnigs over te zeggen. Enerzijds lijkt marktwerking enkel en alleen te werken op momenten van laag conjunctuur, maar anderzijds lijken ook de landelijke (politieke) restricties een behoorlijke factor.
Het is duidelijk dat jij geen hoge dunk van de projectontwikkelaars op dit gebied hebt. Maar je kan ze moeilijk de schuld geven van het feit dat er geen nieuwe wijken aan de rand van een stad gebouwd worden als dat hier niet mag.
Eerst vrijdag in de krant zetten dat een poging met Timmermans dichterbij komt en dan een podcast waarin je Omtzigt dermate in de regen zet, dat je kan claimen dat hij ook bij een variant GL/PvdA-VVD-NSC-D66 onmogelijk zou zijn om mee te werken. Want dan kan er mooi daarop gewezen worden ipv dat de VVD opnieuw moet draaien en toch met ‘de duivel’ Timmermans moet samenwerken. We doorzien het allemaal prima, Dilan en consorten.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:03 schreef Koffieplanter het volgende:
Wouter de Winther blijft toch een soort Yvonne Coldeweijer avant la lettre. Deze fluistercampagne, ik assumeer georchestreerd door (een deel van) die andere drie leeghoofden, dient werkelijk geen enkel doel.
Meest bijzondere van die peiling vind ik eigenlijk de treurige positie van de Christenunie. Die zakken nu echt helemaal weg, terwijl dat toch een kiezersgroep is die vrij trouw is en er ook geen dingen aan de hand zijn waar die achterban nou heel boos over zou kunnen worden.quote:
En dat terwijl we helemaal geen formatie hadden hoeven te hebben, ware het niet dat de VVD het kabinet liever opblies met flagrante asielleugens en Wilders dankzij dit campagnethema en zichzelf aan alle kanten vast te draaien in de taxi richting verkiezingswinst zette. Wij danken Brekelmans en Yesilgoz voor deze puinhoop!quote:Op zondag 3 maart 2024 09:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat hebben we toch een wonderbaarlijke formatie…
De generatie die de vergrijzing mag gaan betalen pist momenteel behoorlijk naast de pot, ondanks dat ze hoger opgeleid zijn en meer werken dan 20 jaar eerder.quote:In vergelijking met hun voorgangers zijn de huidige jongvolwassenen veel hoger opgeleid, vaker en meer uren actief op de arbeidsmarkt en zelden werkloos. Toch betaalt deze ijver zich (nog) niet uit in andere economische voordelen. Integendeel, vergeleken met de jongvolwassenen van tien of twintig jaar geleden neemt de huidige generatie jongvolwassenen op veel vlakken een meer kwetsbare economische positie in. Zo hebben zij vaker een flexibele arbeidsrelatie, zijn hun inkomens nauwelijks gestegen, hebben zij vaker een studieschuld en wonen zij minder vaak in een koopwoning en vaker in een dure private huurwoning. Ook beschikken jongvolwassenen nauwelijks over vermogen, wat het lastig maakt om grote uitgaven te bekostigen en wat risico’s met zich meebrengt in situaties van economische tegenspoed. Dit bevestigt het beeld van de huidige generatie jongvolwassenen met wie het in economisch opzicht minder goed gaat dan voorgaande generaties.
Zijn positie verzwakkenquote:Op zondag 3 maart 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
Los van de vraag of het nu waar is of niet, blijf ik me afvragen wat er nu het nut van is om Omtzigt de hele tijd in een negatief daglicht te blijven zetten. Of je nu aan de rechter- of de linkerkant zit, en of je het nu leuk vindt of niet, hij is nodig voor het vormen van een kabinet. Wie heeft hier in vredesnaam baat bij?
Dat maakt dit offensief inderdaad wel wat bijzonder. NSC gaat Omtzigt er echt niet uitgooien dus je hebt hem gewoon nodig…quote:Op zondag 3 maart 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
Los van de vraag of het nu waar is of niet, blijf ik me afvragen wat er nu het nut van is om Omtzigt de hele tijd in een negatief daglicht te blijven zetten. Of je nu aan de rechter- of de linkerkant zit, en of je het nu leuk vindt of niet, hij is nodig voor het vormen van een kabinet. Wie heeft hier in vredesnaam baat bij?
Merk ook de SP op. Terwijl iedereen en zijn moederpartij het karkas van NSC aan het leegeten is, weet die partij ondanks de mediatour van de nieuwe fractieleider de weg omhoog maar niet te vinden en zakt steeds verder weg.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Meest bijzondere van die peiling vind ik eigenlijk de treurige positie van de Christenunie. Die zakken nu echt helemaal weg, terwijl dat toch een kiezersgroep is die vrij trouw is en er ook geen dingen aan de hand zijn waar die achterban nou heel boos over zou kunnen worden.
SP vind ik nog niet zo vreemd aangezien het tijd kost om een nieuwe leider te leren kennen en daar na verkiezingen minder aandacht en podium voor is. Dus bij de SP zie ik dat wel weer omhoog trekken.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Merk ook de SP op. Terwijl iedereen en zijn moederpartij het karkas van NSC aan het leegeten is, weet die partij ondanks de mediatour van de nieuwe fractieleider de weg omhoog maar niet te vinden en zakt steeds verder weg.
Maar goed ook, want iemand die liever onderhandelt met Poetin dan Oekraïne wapens geeft en de schuld voor de oorlog aan twee kanten legt, pleurt liever op uit Den Haag. Het hoefijzer in optima forma dit.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Merk ook de SP op. Terwijl iedereen en zijn moederpartij het karkas van NSC aan het leegeten is, weet die partij ondanks de mediatour van de nieuwe fractieleider de weg omhoog maar niet te vinden en zakt steeds verder weg.
Ik denk dat we soms te strategisch naar deze dingen kijken en het menselijke aspect vergeten. Die 3 partijen hebben maandenlang met Omtzigt onderhandeld, zich dood geërgerd aan hem, maar hun mond gehouden zolang de gesprekken nog liepen. Nu is het geklapt, gaat men naar een minderheidskabinet en is er geen reden meer om de frustratie binnenskamers te houden.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
Die reden is er dus wel, want je moet weer terug om tafel.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik denk dat we soms te strategisch naar deze dingen kijken en het menselijke aspect vergeten. Die 3 partijen hebben maandenlang met Omtzigt onderhandeld, zich dood geërgerd aan hem, maar hun mond gehouden zolang de gesprekken nog liepen. Nu is het geklapt, gaat men naar een minderheidskabinet en is er geen reden meer om de frustratie binnenskamers te houden.
Ook voor dat minderheidskabinet is de steun van NSC essentieel…quote:Op zondag 3 maart 2024 10:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik denk dat we soms te strategisch naar deze dingen kijken en het menselijke aspect vergeten. Die 3 partijen hebben maandenlang met Omtzigt onderhandeld, zich dood geërgerd aan hem, maar hun mond gehouden zolang de gesprekken nog liepen. Nu is het geklapt, gaat men naar een minderheidskabinet en is er geen reden meer om de frustratie binnenskamers te houden.
Als je met drie partijen een regeerakkoord schrijft en dan erop vertrouwt dat Omtzigt je niet na de regeringsverklaring al wegstuurt (en dat gaat hij niet doen), kun je toch per onderwerp meerderheden zoeken? Er is een ruime rechtse meerderheid in de kamer, dus dat zal over het algemeen wel lukken.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die reden is er dus wel, want je moet weer terug om tafel.
Hiervoor ga je geen ministers vinden.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:36 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als je met drie partijen een regeerakkoord schrijft en dan erop vertrouwt dat Omtzigt je niet na de regeringsverklaring al wegstuurt (en dat gaat hij niet doen), kun je toch per onderwerp meerderheden zoeken? Er is een ruime rechtse meerderheid in de kamer, dus dat zal over het algemeen wel lukken.
En als het dan toch snel klapt (en dat gaat het sowieso, bij welke variant dan ook), is het in ieder geval fijn dat iedereen tussen de oren heeft zitten dat het de schuld van Omtzigt is.
Nu zijn ze bij de VVD wel diep gezonken, maar waarschijnlijk nog niet zo diep dat ze het nog een keer met een clowntjeskabinet aan zouden durven.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geen geschikte ministers maar zat mensen met genoeg ego om het te proberen.
Dan kan ik me ook wel voorstellen dat bijvoorbeeld een VVD denkt; niet weer met die jankbal aan tafel, wat schieten we daarmee op. En dat zulke frustraties dan (intern) geuit worden is het wachten tot dat bij een journalist belandt.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die reden is er dus wel, want je moet weer terug om tafel.
De VVD lijkt haar lot volledig in handen van Wilders gelegd te hebben…quote:Op zondag 3 maart 2024 10:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu zijn ze bij de VVD wel diep gezonken, maar waarschijnlijk nog niet zo diep dat ze het nog een keer met een clowntjeskabinet aan zouden durven.
Dat zit hem in de achterban van de VVD en hoe ze sinds 2000 ofzo met die achterban communiceren. Die begrijpen het klaarblijkelijk niet als de VVD Wilders niet ziet zitten. Ze presenteerden zich immers als daadkrachtig op dezelfde buitenlander-thematiek en werden zogenaamd geringeloord door linkse partijen om maar niet hun eigen agenda erdoor te krijgen.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De VVD lijkt haar lot volledig in handen van Wilders gelegd te hebben…
Onvoorstelbaar maar heel anders kan ik het niet zien. Wilders moet het wel heel bont maken voor de VVD afhaakt.
Dan moet bijvoorbeeld een VVD even een stapje verder denken, want als ze deel uit willen maken van het komende kabinet dan is dat met Omtzigt. Het kan gewoon niet anders. Iedereen die een beetje op zijn vingers kan tellen snapt dat.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:56 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dan kan ik me ook wel voorstellen dat bijvoorbeeld een VVD denkt; niet weer met die jankbal aan tafel, wat schieten we daarmee op. En dat zulke frustraties dan (intern) geuit worden is het wachten tot dat bij een journalist belandt.
Dat lijkt me een aannemelijke verklaring ja. Plus dat men wil uitstralen richting de achterban 'aan ons heeft het niet gelegen'.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:56 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dan kan ik me ook wel voorstellen dat bijvoorbeeld een VVD denkt; niet weer met die jankbal aan tafel, wat schieten we daarmee op. En dat zulke frustraties dan (intern) geuit worden is het wachten tot dat bij een journalist belandt.
Straatje schoonvegen voor de inevitabele volgende onderhandelingsklapper, is thans wat ik vermoed.quote:Op zondag 3 maart 2024 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moet bijvoorbeeld een VVD even een stapje verder denken, want als ze deel uit willen maken van het komende kabinet dan is dat met Omtzigt. Het kan gewoon niet anders. Iedereen die een beetje op zijn vingers kan tellen snapt dat.
Het huilen en wispelturigheid is verder gewoon een heel normaal symptoom van overspannenheid, dus het zal me niets verbazen als hij dat nog steeds is. Wij hadden een overspannen collega (terecht wat mij betreft, kreeg vanuit het niets ineens een belachelijk groot project in zijn mik geschoven). Die was in meetings ook heel wispelturig. Boos om niets, bijna tranen in zijn ogen om niets, ging soms ineens heel staccato praten en dan weer mompelen. Aantal maandjes uit de running en hij was weer zijn normale zelf.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
Juist omdát hij met zijn twintig zetels een essentiële positie heeft is het belangrijk dat dit soort informatie naar buiten komt. Men kijkt natuurlijk niet alleen naar de formatie, maar ook naar hoe het straks gaat als er eenmaal een kabinet zit. Of het nu met Wilders of met Timmermans wordt, het begint er sterk op te lijken dat Omtzigt aast op een positie waarop hij geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen, maar wel maximaal kan controleren. Logisch dat andere partijen daar niet op zitten te wachten; de stabiliteit van een kabinet is dan nooit zeker, want hangt altijd af van het humeur van gedoger Omtzigt.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
Ik benijd Timmermans overigens niet. Die ziet deze rechtse wanvertoning aan en moet straks 'verantwoordelijkheid nemen' en zelf aanschuiven om vervolgens door zuur rechts, X en complotwappies onder vuur te worden genomen omdat het 'verkiezingsvervalsing' is dat we 'toch weer links' krijgen (Terwijl we al 40 jaar centrumrechts tot rechts hebben).quote:Op zondag 3 maart 2024 11:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Maar goed, we zullen het straks gaan zien. Binnen nu en een maand mag Timmermans met Omtzigt om tafel en ik vermoed dat we dan gaan zien dat De Winther gelijk had. Heel de voorgeschiedenis van Omtzigt wijst daar immers op.
Je eigen zwakke kanten verbloemen ....quote:Op zondag 3 maart 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is sowieso het lot van links.quote:Op zondag 3 maart 2024 11:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik benijd Timmermans overigens niet. Die ziet deze rechtse wanvertoning aan en moet straks 'verantwoordelijkheid nemen' en zelf aanschuiven om vervolgens door zuur rechts, X en complotwappies onder vuur te worden genomen omdat het 'verkiezingsvervalsing' is dat we 'toch weer links' krijgen (Terwijl we al 40 jaar centrumrechts tot rechts hebben).
Timmermans wil niets liever dan premier worden. Ik denk dat dat een slechte zaak voor het land zal zijn, maar kan het de man niet kwalijk nemen.quote:Op zondag 3 maart 2024 11:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik benijd Timmermans overigens niet. Die ziet deze rechtse wanvertoning aan en moet straks 'verantwoordelijkheid nemen' en zelf aanschuiven om vervolgens door zuur rechts, X en complotwappies onder vuur te worden genomen omdat het 'verkiezingsvervalsing' is dat we 'toch weer links' krijgen (Terwijl we al 40 jaar centrumrechts tot rechts hebben).
CDA vind ik vrij normaal nochtans.quote:Op zondag 3 maart 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Timmermans wil niets liever dan premier worden. Ik denk dat dat een slechte zaak voor het land zal zijn, maar kan het de man niet kwalijk nemen.
Het is aan rechts te wijten dat er naast de VVD geen ‘normale’ partijen zijn om uit te kiezen.
Premier Wilders zou beter zijn voor het land?quote:Op zondag 3 maart 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Timmermans wil niets liever dan premier worden. Ik denk dat dat een slechte zaak voor het land zal zijn, maar kan het de man niet kwalijk nemen.
Het is aan rechts te wijten dat er naast de VVD geen ‘normale’ partijen zijn om uit te kiezen.
Absoluut niet! Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op zondag 3 maart 2024 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Premier Wilders zou beter zijn voor het land?
NSC en JA21 door de bank genomen ook wel.quote:Op zondag 3 maart 2024 11:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
CDA vind ik vrij normaal nochtans.
Ik had enige hoop op JA21, maar die is niet waargemaakt. Blijft gerommel in de marge.quote:Op zondag 3 maart 2024 11:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
NSC en JA21 door de bank genomen ook wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |