abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212672467
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:21 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik denk dat we soms te strategisch naar deze dingen kijken en het menselijke aspect vergeten. Die 3 partijen hebben maandenlang met Omtzigt onderhandeld, zich dood geërgerd aan hem, maar hun mond gehouden zolang de gesprekken nog liepen. Nu is het geklapt, gaat men naar een minderheidskabinet en is er geen reden meer om de frustratie binnenskamers te houden.
Ook voor dat minderheidskabinet is de steun van NSC essentieel…
pi_212672585
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die reden is er dus wel, want je moet weer terug om tafel.
Als je met drie partijen een regeerakkoord schrijft en dan erop vertrouwt dat Omtzigt je niet na de regeringsverklaring al wegstuurt (en dat gaat hij niet doen), kun je toch per onderwerp meerderheden zoeken? Er is een ruime rechtse meerderheid in de kamer, dus dat zal over het algemeen wel lukken.

En als het dan toch snel klapt (en dat gaat het sowieso, bij welke variant dan ook), is het in ieder geval fijn dat iedereen tussen de oren heeft zitten dat het de schuld van Omtzigt is.
  zondag 3 maart 2024 @ 10:42:02 #128
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212672667
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:36 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Als je met drie partijen een regeerakkoord schrijft en dan erop vertrouwt dat Omtzigt je niet na de regeringsverklaring al wegstuurt (en dat gaat hij niet doen), kun je toch per onderwerp meerderheden zoeken? Er is een ruime rechtse meerderheid in de kamer, dus dat zal over het algemeen wel lukken.

En als het dan toch snel klapt (en dat gaat het sowieso, bij welke variant dan ook), is het in ieder geval fijn dat iedereen tussen de oren heeft zitten dat het de schuld van Omtzigt is.
Hiervoor ga je geen ministers vinden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212672760
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hiervoor ga je geen ministers vinden.
Geen geschikte ministers maar zat mensen met genoeg ego om het te proberen.
  zondag 3 maart 2024 @ 10:53:51 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212672774
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geen geschikte ministers maar zat mensen met genoeg ego om het te proberen.
Nu zijn ze bij de VVD wel diep gezonken, maar waarschijnlijk nog niet zo diep dat ze het nog een keer met een clowntjeskabinet aan zouden durven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 3 maart 2024 @ 10:55:12 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212672783
Genoeg bijna gepensioneerde egotrippers "die het allemaal wel eens even anders gaan doen" in de aanbieding hoor.
  zondag 3 maart 2024 @ 10:56:32 #132
436222 Japepk
Padvinder
pi_212672794
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die reden is er dus wel, want je moet weer terug om tafel.
Dan kan ik me ook wel voorstellen dat bijvoorbeeld een VVD denkt; niet weer met die jankbal aan tafel, wat schieten we daarmee op. En dat zulke frustraties dan (intern) geuit worden is het wachten tot dat bij een journalist belandt.
't Echte en 't ware!
pi_212672807
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nu zijn ze bij de VVD wel diep gezonken, maar waarschijnlijk nog niet zo diep dat ze het nog een keer met een clowntjeskabinet aan zouden durven.
De VVD lijkt haar lot volledig in handen van Wilders gelegd te hebben…
Onvoorstelbaar maar heel anders kan ik het niet zien. Wilders moet het wel heel bont maken voor de VVD afhaakt.
pi_212672850
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De VVD lijkt haar lot volledig in handen van Wilders gelegd te hebben…
Onvoorstelbaar maar heel anders kan ik het niet zien. Wilders moet het wel heel bont maken voor de VVD afhaakt.
Dat zit hem in de achterban van de VVD en hoe ze sinds 2000 ofzo met die achterban communiceren. Die begrijpen het klaarblijkelijk niet als de VVD Wilders niet ziet zitten. Ze presenteerden zich immers als daadkrachtig op dezelfde buitenlander-thematiek en werden zogenaamd geringeloord door linkse partijen om maar niet hun eigen agenda erdoor te krijgen.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:01:31 #135
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212672852
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:56 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dan kan ik me ook wel voorstellen dat bijvoorbeeld een VVD denkt; niet weer met die jankbal aan tafel, wat schieten we daarmee op. En dat zulke frustraties dan (intern) geuit worden is het wachten tot dat bij een journalist belandt.
Dan moet bijvoorbeeld een VVD even een stapje verder denken, want als ze deel uit willen maken van het komende kabinet dan is dat met Omtzigt. Het kan gewoon niet anders. Iedereen die een beetje op zijn vingers kan tellen snapt dat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212672917
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:56 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat lijkt me een aannemelijke verklaring ja. Plus dat men wil uitstralen richting de achterban 'aan ons heeft het niet gelegen'.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:13:50 #137
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212673033
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan moet bijvoorbeeld een VVD even een stapje verder denken, want als ze deel uit willen maken van het komende kabinet dan is dat met Omtzigt. Het kan gewoon niet anders. Iedereen die een beetje op zijn vingers kan tellen snapt dat.
Straatje schoonvegen voor de inevitabele volgende onderhandelingsklapper, is thans wat ik vermoed.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_212673078
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
Los van de vraag of het nu waar is of niet, blijf ik me afvragen wat er nu het nut van is om Omtzigt de hele tijd in een negatief daglicht te blijven zetten. Of je nu aan de rechter- of de linkerkant zit, en of je het nu leuk vindt of niet, hij is nodig voor het vormen van een kabinet. Wie heeft hier in vredesnaam baat bij?
Het huilen en wispelturigheid is verder gewoon een heel normaal symptoom van overspannenheid, dus het zal me niets verbazen als hij dat nog steeds is. Wij hadden een overspannen collega (terecht wat mij betreft, kreeg vanuit het niets ineens een belachelijk groot project in zijn mik geschoven). Die was in meetings ook heel wispelturig. Boos om niets, bijna tranen in zijn ogen om niets, ging soms ineens heel staccato praten en dan weer mompelen. Aantal maandjes uit de running en hij was weer zijn normale zelf.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_212673082
quote:
Los van de vraag of het nu waar is of niet, blijf ik me afvragen wat er nu het nut van is om Omtzigt de hele tijd in een negatief daglicht te blijven zetten. Of je nu aan de rechter- of de linkerkant zit, en of je het nu leuk vindt of niet, hij is nodig voor het vormen van een kabinet. Wie heeft hier in vredesnaam baat bij?
Juist omdát hij met zijn twintig zetels een essentiële positie heeft is het belangrijk dat dit soort informatie naar buiten komt. Men kijkt natuurlijk niet alleen naar de formatie, maar ook naar hoe het straks gaat als er eenmaal een kabinet zit. Of het nu met Wilders of met Timmermans wordt, het begint er sterk op te lijken dat Omtzigt aast op een positie waarop hij geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen, maar wel maximaal kan controleren. Logisch dat andere partijen daar niet op zitten te wachten; de stabiliteit van een kabinet is dan nooit zeker, want hangt altijd af van het humeur van gedoger Omtzigt.

Maar goed, we zullen het straks gaan zien. Binnen nu en een maand mag Timmermans met Omtzigt om tafel en ik vermoed dat we dan gaan zien dat De Winther gelijk had. Heel de voorgeschiedenis van Omtzigt wijst daar immers op.
pi_212673107
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Maar goed, we zullen het straks gaan zien. Binnen nu en een maand mag Timmermans met Omtzigt om tafel en ik vermoed dat we dan gaan zien dat De Winther gelijk had. Heel de voorgeschiedenis van Omtzigt wijst daar immers op.
Ik benijd Timmermans overigens niet. Die ziet deze rechtse wanvertoning aan en moet straks 'verantwoordelijkheid nemen' en zelf aanschuiven om vervolgens door zuur rechts, X en complotwappies onder vuur te worden genomen omdat het 'verkiezingsvervalsing' is dat we 'toch weer links' krijgen (Terwijl we al 40 jaar centrumrechts tot rechts hebben).
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_212673117
quote:
Je eigen zwakke kanten verbloemen ....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 maart 2024 @ 11:22:11 #142
426493 crew  PippenScottie
pi_212673124
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik benijd Timmermans overigens niet. Die ziet deze rechtse wanvertoning aan en moet straks 'verantwoordelijkheid nemen' en zelf aanschuiven om vervolgens door zuur rechts, X en complotwappies onder vuur te worden genomen omdat het 'verkiezingsvervalsing' is dat we 'toch weer links' krijgen (Terwijl we al 40 jaar centrumrechts tot rechts hebben).
Dat is sowieso het lot van links.
Alle verhalen over demonisering ten spijt, er is geen stroming die meer haat over zich heen heeft gekregen dan de sociaal-democratie.
My friends all drive horses
pi_212673283
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Timmermans wil niets liever dan premier worden. Ik denk dat dat een slechte zaak voor het land zal zijn, maar kan het de man niet kwalijk nemen.
Het is aan rechts te wijten dat er naast de VVD geen ‘normale’ partijen zijn om uit te kiezen.
pi_212673345
De kans dat Omtzigt een ultra-rechts kabinet gaat gedogen lijkt me 100 keer groter dan de kans dat Yesilgöz met Timmermans in een kabinet gaat.
pi_212673395
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Timmermans wil niets liever dan premier worden. Ik denk dat dat een slechte zaak voor het land zal zijn, maar kan het de man niet kwalijk nemen.
Het is aan rechts te wijten dat er naast de VVD geen ‘normale’ partijen zijn om uit te kiezen.
CDA vind ik vrij normaal nochtans.
pi_212673407
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Premier Wilders zou beter zijn voor het land?
pi_212673550
quote:
11s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Premier Wilders zou beter zijn voor het land?
Absoluut niet! Dat zeg ik toch ook niet?
Dat is precies het probleem op rechts… als je niet de christelijke kant op wil, is er buiten de VVD geen normale keus.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:54:45 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212673560
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
CDA vind ik vrij normaal nochtans.
NSC en JA21 door de bank genomen ook wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 3 maart 2024 @ 11:58:19 #149
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_212673615
Nieuwe verkiezingen komen steeds dichterbij, Timmermans zal weinig zin hebben in een kabinet met VVD en NSC te stappen, daar heeft hij niets te winnen. Voor de vorm nog wat rondes onderhandelen zal vast wel gebeuren. Na de zomer weer naar de stembus wordt steeds waarschijnlijker.

Misschien dat na nieuwe verkiezingen PVV, VVD en BBB met de hakken over de sloot een meerderheid kunnen vormen. Kan Geert voor die tijd nog wat “kandidaten” aan zijn dictatoriale beweging toevoegen om ook wat ministers te kunnen leveren. Van het niveau Graus, van Dijk, Storm, Markuszower, Wekema, Faber, Lucassen, Brinkman, Hernández, de Mos, Nunes, van Hemert, de Graaf, Krebber, Janssen, Aardema, Bosman, Sharpe, Stassen, Uppelschoten, van Doorn, Bemmel, Brogt, van der Stoep, Hurk, Fritsma, de Bruin, Bakker, van Klaveren, de Roon, Klever, Heemels, Buisman en Eekhuis zijn er vast nog voldoende te vinden.

Zware mishandeling, fraude, verduistering, dronkenschap, pedofilie, valsheid in geschrifte, verboden vuurwapenbezit, oplichting, bedreiging, racisme, geweldpleging, aanranding, spionage, nepotisme. Zoveel redenen om op deze parels van de samenleving te stemmen.
pi_212673616
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
NSC en JA21 door de bank genomen ook wel.
Ik had enige hoop op JA21, maar die is niet waargemaakt. Blijft gerommel in de marge.

NSC is tot dusver vooral Omtzigt en die weet heel goed hoe het allemaal níet moet, maar zijn oplossingen zijn me te weinig concreet. Bovendien is het een partij zonder bestuurservaring (een van de grote problemen op rechts).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')