abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212585523

Spoilers!
pi_212585541
Goenavund *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212585556
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Goenavund *O*
Gaat lekker met je wandelen _O_

Ik had me voorgenomen om mijn kilometers (loopband, armfiets, fiets) ook bij te houden. Maar ben dat weer vergeten natuurlijk :')
Spoilers!
pi_212585604
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Gaat lekker met je wandelen _O_

Ik had me voorgenomen om mijn kilometers (loopband, armfiets, fiets) ook bij te houden. Maar ben dat weer vergeten natuurlijk :')
kunt elk moment beginnen *O*
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 18:15:02 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212585629
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Op wat voor plekken worden dit soort dingen gedeeld?
Internet, misschien ken je dat?

quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En waarom plaats je het dan hier, wetend dat het een gevoelig onderwerp is. Komt op mij over als zout wrijven in een open wond
Ok, misschien had ik moeten alleen moeten zeggen dat ik verbaasd was. De intentie was ook niet van "hahaha lekker voor die non binaire sukkels" ofzo. Maar meer"oh spanje is toch niet zo lhbtiqa+ vriendelijk, heb je je huiswerk wel goed gedaan" :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212585683
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Internet, misschien ken je dat?
[..]

Ah sorry mijn vraag was niet duidelijk genoeg.
Wat voor plekken op het internet?
pi_212585741
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ja. Het lag aan jou. Denk ik :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212585844
quote:

[..]
Ik kom dit niet tegen, jij waarschijnlijk ook niet
We have far more in common than that which devides us..
pi_212585909
Ben wat administratieve rommel aan het opruimen. Sommige dingen wilde ik op papier bewaren, dus zocht een ordner. Blijk ik er nog één te hebben van mijn vader, in zijn beste handschrift (en dat was nog erger dan mijn handschrift) stond "eerstvolgende belastingaangifte". Zeker 12 jaar geleden opgeschreven :'(
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 18:38:33 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212586002
quote:

[..]
De FB pagina van God, ergens in een reactie
pi_212586052
quote:

[..]
Ik blader vaak door imgur, gewoon van nieuwste upload naar ouder, dus zonder sortering op populariteit. Dan kom je van alles tegen. Veel wat me niet interesseert, maar juist door het gebrek aan selectie is de reeks interessant vind ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212586367
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou, wel :)

Meestal vind ik het hier wel gezellig O+ Zolang als het duurt. Maar ik weet ook dat het hier ook ineens out of thin air kan omslaan in een slangenkuil waar een paard de hik van krijgt.

En dat is voor mij normaal het signaal om even weg te blijve. Maar nu even niet. Nu zeg ik er wat van. Nu meld ik even dat ik dit constateer :) Meer dan dat is het ook niet hoor.
Misschien moet je anders even wat geld gaan kopen om te reguleren, als het je allemaal teveel wordt dat wij van de lettersoep en -gedogers weer uit onze slof schieten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212586383
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik kom dit niet tegen, jij waarschijnlijk ook niet
Niet om te insinueren dat het geen kutpost was, maar ik kom dit soort shit ook best regelmatig tegen hoor, als ik door reddit scroll. Alleen zijn er dan ook meestal al mensen zoals jij en ik geweest die er een en ander van vinden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212586407
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet om te insinueren dat het geen kutpost was, maar ik kom dit soort shit ook best regelmatig tegen hoor, als ik door reddit scroll. Alleen zijn er dan ook meestal al mensen zoals jij en ik geweest die er een en ander van vinden.
Ik zit niet op reddit maar mocht ik zoiets tegenkomen (bv twitter) dan vind ik er inderdaad wat van en laat het duidelijk weten. Maar daarnaast zou ik het niet in mijn hoofd halen om zoiets hier te posten, zeker niet na de afgelopen week.
pi_212586414
Tevens een tip voor wie wel van lekker eten houdt maar worstelt met zijn gewicht. Als de misselijkheid van een rondje chemo weg is, kun je in je muil prakken wat je wil maar op een of andere manier lijken de caloos niet te blijven plakken zoals gebruikelijk.
pi_212586463
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Misschien moet je anders even wat geld gaan kopen om te reguleren, als het je allemaal teveel wordt dat wij van de lettersoep en -gedogers weer uit onze slof schieten?
Precies jouw soort mensen haat ik echt zo kiezelhard. Gelukkig zijn er daar niet zo veel van O+
pi_212586472
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Precies jouw soort mensen haat ik echt zo kiezelhard. Gelukkig zijn er daar niet zo veel van O+
*)
pi_212586482
Pas je wel op je hart, ik wil niet op mijn geweten hebben dat je je teveel opwindt.
pi_212586497
Zoek het lekker uit joh
  zondag 25 februari 2024 @ 19:19:02 #20
63722 z80
I fink you freaky
pi_212586523
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:08 schreef Vanyel het volgende:
Tevens een tip voor wie wel van lekker eten houdt maar worstelt met zijn gewicht. Als de misselijkheid van een rondje chemo weg is, kun je in je muil prakken wat je wil maar op een of andere manier lijken de caloos niet te blijven plakken zoals gebruikelijk.
Maar smaakt het eten nog wel? En nog de zelfde smaak?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_212586530
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
SLANGENKUIL
pi_212586549
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:08 schreef Vanyel het volgende:
-O- Ik worstel wel met gewicht, maar blijf dat graag doen wanneer dit de enige oplossing is.
pi_212586551
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:19 schreef z80 het volgende:

[..]
Maar smaakt het eten nog wel? En nog de zelfde smaak?
Nog wel, op de eerste dagen na. Al is de voorkeur wel anders.
Heb geloof ik wel al ruim anderhalve kilo kaas op deze week.
pi_212586564
quote:

[..]
Doe eens even normaal joh :{w

Eerst lopen strooien met slangenkuil als mensen netjes bespreken hoe iets op ze overkomt en dan zelf lopen schelden als je daar op aangesproken wordt. Wie een slangenkuil graaft voor een ander :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212586584
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
SLANGENKUIL
:Y
Mijn soort mensen
:Y

In mijn ogen zijn dat vrouwtjes die graag andere vrouwtjes bepotelen. Maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat bijvoorbeeld ook die snoezelige welbespraakte diplomatieke @Clubsoda zulke intens negatieve gevoelens zou oproepen :'(

:N dat kan niet :N
Het moet een ander soort zijn :Y
pi_212586603
Tijd voor (tijdelijke?) nieuwe sig :D
pi_212586635
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Doe eens even normaal joh :{w

Eerst lopen strooien met slangenkuil als mensen netjes bespreken hoe iets op ze overkomt en dan zelf lopen schelden als je daar op aangesproken wordt. Wie een slangenkuil graaft voor een ander :')
Ja bedankt voor het happen. Ik heb lettterlijk EEN keer het woord slangenkuil genoemd. En dat was niet eens tegen iemand, maar gewoon omdat ik dat vond.

Blijkbaar zijn er hier een hoop mensen die drijven op een imago als slangenkuilsters. Prima. lekker doen ^O^

IK vind iedereen lief en aimabel O+ hoe geloofwaardg je dat verder ook vindt O+ En als je mij niet lief vindt, ja prima *O*
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 19:29:24 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212586636
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
-O- Ik worstel wel met gewicht, maar blijf dat graag doen wanneer dit de enige oplossing is.
Nou ja, chemo werkte ook erg goed tegen reumatische klachten bij m'n ma.

Maar dan nog...
pi_212586639
Je polariseert nogal, merkt ik :+
pi_212586642
@Kaatje1 ik probeerde afgelopen nacht een aantal asielzoekers te helpen en die gebruiken graag van die spraakapps die dat dan vertalen naar het Nederlands. Doen mensen dat bij jullie ook? Want er was geen soep van te maken :+ Eén wilde het ziekenhuis verkopen volgens die app en de rest was geen logisch Nederlands. Ook 'terug naar Camp' hielp mij niet, er zitten diverse azc-lokaties rond het ziekenhuis. Het is wel goed gekomen. Met handen en voeten om hun passen vragen en dan de coa maar bellen waar ze verblijven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212586656
quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:

IK vind iedereen lief en aimabel O+ hoe geloofwaardg je dat verder ook vindt O+ En als je mij niet lief vindt, ja prima *O*
quote:

Bijzonder.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212586664
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
[..]
Bijzonder.
ja wat wil je nou?
pi_212586673
quote:

[..]
Ja bedankt voor het happen. Ik heb lettterlijk EEN keer het woord slangenkuil genoemd. En dat was niet eens tegen iemand, maar gewoon omdat ik dat vond.

Blijkbaar zijn er hier een hoop mensen die drijven op een imago als slangenkuilsters. Prima. lekker doen ^O^

Je hebt het al eens eerder geuit, vast met andere bewoordingen, maar toen vond ik het ook al wonderlijk.

Ik vind het niet bijzonder geloofwaardig nee, als je net gezegd hebt dat je iemand keihard haat :? (direct nadat ze iets post over haar chemo, ik snap wel dat je kanker kunt hebben en een klootzak kan zijn, maar het verhoogt de lompheid nog wat, vind ik)
pi_212586678
Er is wel een redelijk goede maar even geen idee hoe die heet. Maar het beste (bij allemaal) wat je kan doen is het via engels te vertalen. Dus jij spreekt engels in en dat laten vertalen naar Arabisch. En ook van arabisch terug naar Engels. Wanneer je geen engels spreekt dan van NL->ENG->ARA en andersom
pi_212586680
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja wat wil je nou?
Begrijpen hoe je dit in je hoofd rechtgebreid krijgt? Althans, dat is mijn gedachtegang.
  zondag 25 februari 2024 @ 19:33:13 #36
63722 z80
I fink you freaky
pi_212586681
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:29 schreef Isabeau het volgende:
@:Kaatje1 ik probeerde afgelopen nacht een aantal asielzoekers te helpen en die gebruiken graag van die spraakapps die dat dan vertalen naar het Nederlands. Doen mensen dat bij jullie ook? Want er was geen soep van te maken :+ Eén wilde het ziekenhuis verkopen volgens die app en de rest was geen logisch Nederlands. Ook 'terug naar Camp' hielp mij niet, er zitten diverse azc-lokaties rond het ziekenhuis. Het is wel goed gekomen. Met handen en voeten om hun passen vragen en dan de coa maar bellen waar ze verblijven.
De vertaalapp in het Engels laten zetten. Dit geeft een stuk betere vertalingen weet ik uit ervaring.
Ik gebruik de google offline vertaal op op vakantie. En vertalen vanuit Nederlands naar Vreemde taal. Of andersom is een ramp. Vertalen vanuit Engels naar Vreemde taal of andersom gaat een stuk beter.
pi_212586686
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:

ja wat wil je nou?
Ik wil niets. Jij zegt dat je iedereen lief vindt echt vlak na een post dat je 'jouw soort mensen kiezelhard haat'. Dat vind ik nogal een discrepantie.
pi_212586691
quote:

[..]

Jij bent eigenlijk best wel een sukkel he :D

Eerst Club aanspreken op een inside joke
Dan LHO vertellen dat ie zijn bek moet houden
Dan mij toebijten dat je me haat
Ondertussen jammeren dat het hier een slangenkuil is.

quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
QED

Ja misschien ben ik wel de grootste loser van allemaal hoor, kan best. Niemand vertelt me dat *O*
Nou. Bij dezen dan.
pi_212586695
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je hebt het al eens eerder geuit, vast met andere bewoordingen, maar toen vond ik het ook al wonderlijk.

Ik vind het niet bijzonder geloofwaardig nee, als je net gezegd hebt dat je iemand keihard haat :? (direct nadat ze iets post over haar chemo, ik snap wel dat je kanker kunt hebben en een klootzak kan zijn, maar het verhoogt de lompheid nog wat, vind ik)
Oh ja joh, vind er van alles van. Prima, kan ik toch niks aan doen.
pi_212586703
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:33 schreef z80 het volgende:

De vertaalapp in het Engels laten zetten. Dit geeft een stuk betere vertalingen weet ik uit ervaring.
Ik gebruik de google offline vertaal op op vakantie. En vertalen vanuit Nederlands naar Vreemde taal. Of andersom is een ramp. Vertalen vanuit Engels naar Vreemde taal of andersom gaat een stuk beter.
Goede tip, z80 _O_ Dat Engels is natuurlijk geen probleem voor mij. Nederlands is chaos in die apps.
pi_212586709
ja koekoek :W

sneu volk hier weer daaag :W
pi_212586718
Is het hier een treinstation?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212586732
quote:
(direct nadat ze iets post over haar chemo, ik snap wel dat je kanker kunt hebben en een klootzak kan zijn, maar het verhoogt de lompheid nog wat, vind ik)
Oh maar deze is mijn excuus niet hoor mop. Ik ben zonder infuus ook best toxisch als het moet.
pi_212586737
Sinds deze TT draaien sommige figuren (opvallend veel mannelijke :+ ) zich wel in vreemde bochten....
pi_212586744
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:33 schreef z80 het volgende:

[..]
In theorie zou dit met Google niet meer nodig moeten zijn. Die ging vroeger op de achtergrond altijd van taal X naar engels, en van Engels naar taal Y, maar dat is niet meer het geval.

Wel hebben de meeste meertalige apps ernstig moeite met arabisch, en lijkt ook de context van een zin moeilijker te interpreteren voor de app.
pi_212586755
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Sinds deze TT draaien sommige figuren (opvallend veel mannelijke :+ ) zich wel in vreemde bochten....
Wmb houden we hem tot in de eeuwigheid.

Waarvoor nog dank @Lucky_Strike
pi_212586759
Is deepl niet beter als vertaal app?
pi_212586766
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Ook een mooie subreddit r/nametheproblem. Veel posts over hoe nieuwsberichten, koppen, andere mannen, etc zich uit de naad werken om maar gewoon niet te benoemen dat het, once again, weer eens mannen zijn die het probeem zijn :D
pi_212586771
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
In theorie zou dit met Google niet meer nodig moeten zijn. Die ging vroeger op de achtergrond altijd van taal X naar engels, en van Engels naar taal Y, maar dat is niet meer het geval.

Wel hebben de meeste meertalige apps ernstig moeite met arabisch, en lijkt ook de context van een zin moeilijker te interpreteren voor de app.
Probleem is (heb ik begrepen) dat er zoveel verschillende arabische talen zijn. In schrift hetzelfde maar in uitspraak en betekenis zitten er nogal eens variaties in. Heb wel eens wat voorbeelden gehoord maar niet onthouden.
pi_212586786
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:39 schreef Vanyel het volgende:
Naast google gebruiken wij ook wel Say Hi (en dan nog één)
pi_212586787
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh maar deze is mijn excuus niet hoor mop. Ik ben zonder infuus ook best toxisch als het moet.
Ik kan bevestigen. Vooral irl. Ik kom altijd kaal weg van mn afspreken met haar :(
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 19:41:09 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212586794
quote:

[..]

Ik schrok van die post overigens... Was dat hier al vermeld? :?
pi_212586817
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:

Probleem is (heb ik begrepen) dat er zoveel verschillende arabische talen zijn. In schrift hetzelfde maar in uitspraak en betekenis zitten er nogal eens variaties in. Heb wel eens wat voorbeelden gehoord maar niet onthouden.
Maar dat heeft elke taal: dialecten. Ik kan een deel van de Nederlanders ook niet begrijpen als ze hun eigen dialect spreken of schrijven. En dit is een super klein landje.
pi_212586820
Ik vind dat jullie wel erg happen op elkaar momenteel hoor. Niet alles is een gevolg van de alfabetdiscussie.
Spoilers!
pi_212586843
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat jullie wel erg happen op elkaar momenteel hoor. Niet alles is een gevolg van de alfabetdiscussie.
Zou je zeggen... dat je tegenwoordig ook niks meer mag zeggen? :D
pi_212586849
quote:
Ja, ik vind het een en ander ook wat overdreven richting derLudolf. Het was echt geen reden om daar zo fel op te reageren. Ik vond het wel grappig en vervolgens komt Clubsoda met een prachtige verklaring en heb ik moeten lachen dat het Spaanse woord voor penis vrouwelijk is. En ja, ik kom regelmatig dat soort dingen tegen op Imgur of Reddit. En nu?
  zondag 25 februari 2024 @ 19:46:30 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_212586870
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De theorie en praktijk hebben elkaar nog niet gevonden bij talen die qua zinsopbouw veel uit elkaar liggen. En woorden met meerdere betekenissen, al gelang de plaats in een zin, zijn ook een ramp.
pi_212586878
quote:
Gaat vast over mij :Y

Ik ziet ook niet te trollen hoor. Ik wil eigenlijk wel over elk onderonderwerp in discussie.
pi_212586883
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar dat heeft elke taal: dialecten. Ik kan een deel van de Nederlanders ook niet begrijpen als ze hun eigen dialect spreken of schrijven. En dit is een super klein landje.
Dat heb ik ook maar dit schijnt dus echt wel heel anders te zijn wanneer je bv uit Iran komt of uit Marokko. Begreep dat bv IND medewerkers het verschil kunnen horen tussen "Damascus" arabisch en "Libanees" arabisch. En dat is 2 uur met de auto.
pi_212586887
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, ik vind het een en ander ook wat overdreven richting derLudolf. Het was echt geen reden om daar zo fel op te reageren. Ik vond het wel grappig en vervolgens komt Clubsoda met een prachtige verklaring en heb ik moeten lachen dat het Spaanse woord voor penis vrouwelijk is. En ja, ik kom regelmatig dat soort dingen tegen op Imgur of Reddit. En nu?
De context wie het post, en hoe, is hier wel van enige relevantie natuurlijk.
pi_212586899
Maar de meeste huisvrouwetjes in CUL haten mij inmiddels.Best prima.
  zondag 25 februari 2024 @ 19:48:27 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_212586911
quote:

[..]
Wmb houden we hem tot in de eeuwigheid.

Waarvoor nog dank @:Lucky_strike
NEE. Ten zij je graag bedrijven, en fok, tegen je in het harnas wil jagen.
De plaatjes zorgen er voor dat de nodige content scanners fok op de zwarte lijst hebben gezet.
En dat gaat geld kosten.
pi_212586912
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En ja, ik kom regelmatig dat soort dingen tegen op Imgur of Reddit. En nu?
Het was ook een serieuze vraag. Ik kom niet op dat soort sites dus ik ken vooral de fuiken op social media waar je min of meer zelf voor kiest.

Van Reddit snap ik echt niets, raak altijd de weg kwijt :D
pi_212586913
O de trein heeft vertraging :'(
pi_212586917
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De context wie het post, en hoe, is hier wel van enige relevantie natuurlijk.
Misschien. Maar viel het je ook op dat hij de moeite heeft genomen om lhbtiqa+ te schrijven en dat misschien zelfs even heeft nagezocht of het zo wel goed was. Dat waardeer ik dan ook weer.
pi_212586921
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja, maar niet bijzonder expliciet.
pi_212586935
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Het was ook een serieuze vraag. Ik kom niet op dat soort sites dus ik ken vooral de fuiken op social media waar je min of meer zelf voor kiest.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vond het na wat uitvogelwerk wel echt de moeite waard!
pi_212586941
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:48 schreef Sarabi het volgende:

Reddit volg ik een paar sites en de rest zal wel. Het is wat te veel zeg maar :+ (nou ja 'een paar', het worden er steeds meer eigenlijk)
  zondag 25 februari 2024 @ 19:50:44 #69
63722 z80
I fink you freaky
pi_212586951
quote:
Mogelijk. Maar hierbij een data verbinding nodig.
In Europa meestal geen probleem. Daar buiten een uitdaging. Of helemaal niet mogelijk.
pi_212586954
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar de meeste huisvrouwetjes in CUL haten mij inmiddels.Best prima.
Ja of je gedraagt je niet als een misogyne tarrel.
pi_212586961
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, maar bijzonder expliciet.
:D

Twijfel of typo of bewust :D
pi_212586988
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja al best een paar keer
pi_212587056
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook maar dit schijnt dus echt wel heel anders te zijn wanneer je bv uit Iran komt of uit Marokko. Begreep dat bv IND medewerkers het verschil kunnen horen tussen "Damascus" arabisch en "Libanees" arabisch. En dat is 2 uur met de auto.
Ik hoor het verschil tussen Venlos Limburgs en om maar iets te noemen Roermonds Limburgs. Dat is 20 minuten met de auto.
Ik gok dat @Cat-astrofe (als ik eens wist hoe je die naam schreef, niet zo blijbaar) dit soort dingen een stuk beter doet. Die pikt ws de verschillen eruit tussen dorpen op 5 minuten afstand.
pi_212587060
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Twijfel of typo of bewust :D
Typo :@
pi_212587083
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Typo :@
Damnit. Ik vond het al niet des CS :D
pi_212587087
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:48 schreef z80 het volgende:

[..]
NEE. Ten zij je graag bedrijven, en fok, tegen je in het harnas wil jagen.
De plaatjes zorgen er voor dat de nodige content scanners fok op de zwarte lijst hebben gezet.
En dat gaat geld kosten.
Welke plaatjes? En wat uit die plaatjes?
Is niet alsof ik ranzig palende groepsseks heb uitgekozen ofzo. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat tig foktopics ranzigere en ongewenstere plaatjes bevatten.
pi_212587157
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Damnit. Ik vond het al niet des CS :D
Wel lollig
  zondag 25 februari 2024 @ 20:03:30 #78
63722 z80
I fink you freaky
pi_212587180
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik hoor het verschil tussen Venlos Limburgs en om maar iets te noemen Roermonds Limburgs. Dat is 20 minuten met de auto.
Ik gok dat @:Cat-astrofe (als ik eens wist hoe je die naam schreef, niet zo blijbaar) dit soort dingen een stuk beter doet. Die pikt ws de verschillen eruit tussen dorpen op 5 minuten afstand.
Groesbeek heeft 5 verschillen in uitspraak van woorden. Afhankelijk uit welk kerkdorp of omgeving je komt. Bij de stekkenberg boven en onder zit al verschil.
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 20:03:38 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212587183
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja al best een paar keer
Maar wel expliciet schijnt. Sterkte in elk geval. Eet je nu vaak scherp? M'n ma kan er echt niet meer tegen sinds chemo's.
pi_212587193
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is niet alsof ik ranzig palende groepsseks heb uitgekozen ofzo. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat tig foktopics ranzigere en ongewenstere plaatjes bevatten.
Alleen die debiele balk onderin al die je goddank uit kan zetten :r
pi_212587196
quote:

[..]
De eigen fok-banner met soft erotische shit van de frontpage bijvoorbeeld.
pi_212587197
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar wel expliciet schijnt. Sterkte in elk geval. Eet je nu vaak scherp? M'n ma kan er echt niet meer tegen sinds chemo's.
Nee, niet expliciet dus! :P
  zondag 25 februari 2024 @ 20:05:36 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_212587225
quote:

[..]
Wat er in zit weet ik niet. Wel dat het me al behoorlijk wat werk heeft opgeleverd. En ik weet van meer beheerders van content scanners dat deze hier over vallen.

Maar vooral doen wat je niet laten kunt. Maar niet verwachten dat iedereen je medestander gaat worden.
pi_212587240
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Neee :'( :'(
Ben ik treurig om
Kruidig ook niet :N

Ik hoop dat wel ooit terug te krijgen. Heb een diepvries vol pepers die zegt dat ik maar beter mijn best doe
pi_212587266
Heel wat anders maar ik moest zo lachen (pagina met grappige uitspraken van kinderen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212587272
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Alleen die debiele balk onderin al die je goddank uit kan zetten :r
Ik heb een abo. Alle plaatjes die ik zie zijn consensual.
  zondag 25 februari 2024 @ 20:07:43 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_212587290
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Die zit al een paar jaar in de blacklist. En zal er ook niet meer uit komen.
pi_212587386
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:05 schreef z80 het volgende:

[..]
Wat er in zit weet ik niet. Wel dat het me al behoorlijk wat werk heeft opgeleverd. En ik weet van meer beheerders van content scanners dat deze hier over vallen.

Maar vooral doen wat je niet laten kunt. Maar niet verwachten dat iedereen je medestander gaat worden.
Dit gaat over de op?

Enkel normale, geschikt voor alle leeftijden, lhbti-representatie. Als een content filter daarover valt, ligt dat aan het filter.
pi_212587434
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:07 schreef z80 het volgende:

[..]
Die zit al een paar jaar in de blacklist. En zal er ook niet meer uit komen.
Als foks eigen softerotische banners in blacklists vallen, wat is dan het probleem van mijn gezinsvriendelijke fotootjes?
Niet om moeilijk te doen maar ik snap deze echt niet.
pi_212587444
pi_212587564
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
BIJ ONS BEN JE WELKOM
pi_212587635
Of blijf, who tf knows
pi_212587665
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:29 schreef Isabeau het volgende:
@:Kaatje1 ik probeerde afgelopen nacht een aantal asielzoekers te helpen en die gebruiken graag van die spraakapps die dat dan vertalen naar het Nederlands. Doen mensen dat bij jullie ook? Want er was geen soep van te maken :+ Eén wilde het ziekenhuis verkopen volgens die app en de rest was geen logisch Nederlands. Ook 'terug naar Camp' hielp mij niet, er zitten diverse azc-lokaties rond het ziekenhuis. Het is wel goed gekomen. Met handen en voeten om hun passen vragen en dan de coa maar bellen waar ze verblijven.
Herkenbaar, een paar x per week.
Gelukkig kunnen we er soms ook allebei om lachen, tenminste ik probeer er wel iets luchtigs van te maken, van die taalbarriëre.
pi_212587675
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is het hier een treinstation?
Nee, hotel california })
pi_212587680
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Krijg net een SMS-je met de mededeling dat mijn bankgegevens aflopen eind van de maand aflopen. Link om in te loggen en al mijn gegevens in te geven. Wat een geweldige service van de Bank is dit
_O-
Zouden daar altijd nog mensen intrappen?
Genoeg!
Luister maar eens naar deze podcast :
https://open.spotify.com/show/5EA4Ev2J5dsIeHZoA26NAc

Toevallig net de aflevering geluisterd over Booking.com
pi_212587692
En een extra :* voor @Vanyel
pi_212587706
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee, hotel california })
:'(
pi_212587717
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Heel wat anders maar ik moest zo lachen (pagina met grappige uitspraken van kinderen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe staat je dan te douchen vraag ik me af :o Of is het een aambei gelijk een meloen of zo :o
pi_212587741
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Hoe staat je dan te douchen vraag ik me af :o Of is het een aambei gelijk een meloen of zo :o
Dat vroeg ik me dus ook wel af, maar die uitspraak van dat kind _O-
pi_212587936
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kan bevestigen. Vooral irl. Ik kom altijd kaal weg van mn afspreken met haar :(
Téring hé! :o
pi_212588020
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:37 schreef Queller het volgende:

[..]
Téring hé! :o
Uit wroeging heb ik nu mezelf de haren uit het hoofd gerukt :'(
pi_212588081
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dan zijn het dus geen afspraken met haar

:') :')
pi_212588085
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:40 schreef Vanyel het volgende:
Uit wroeging heb ik nu mezelf de haren uit het hoofd gerukt :'(
Doe ff een beetje voorzichtig!
pi_212588102
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als foks eigen softerotische banners in blacklists vallen, wat is dan het probleem van mijn gezinsvriendelijke fotootjes?
Niet om moeilijk te doen maar ik snap deze echt niet.
Niet.

SPOILER
Spoilers!
pi_212588297
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Totnogtoe wel hoor. Met het mijne :Y
pi_212588320
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Totnogtoe wel hoor. Met het mijne :Y
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:43 schreef Queller het volgende:

[..]
Doe ff een beetje voorzichtig!
Ach het gaat wel een beetje vanzelf hè.

Heb ik daarvoor al die uren geïnvesteerd met IPLen :'(
pi_212588347
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:54 schreef Vanyel het volgende:
Ach het gaat wel een beetje vanzelf hè.

Heb ik daarvoor al die uren geïnvesteerd met IPLen :'(
Ja, krijg je dit -O-

Anyway, OT maar weer. Ik heb vandaag alle planten verpot (heet dat eigenlijk zo?).
pi_212588368
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Niet.

SPOILER
Kijk aan. Het andere geluid.
Dank je.

Zonde is het ook :'(
pi_212588393
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:56 schreef Queller het volgende:

[..]
Ja, krijg je dit -O-

Anyway, OT maar weer. Ik heb vandaag alle planten verpot (heet dat eigenlijk zo?).
Heet zo.
Eetbare?

Wist je dat ook je neushaar schijnt te gaan?
pi_212588453
Nog nooooit gezien die techniek van een bakje frituren op zo'n vormstick :o
pi_212588470
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Niet.

SPOILER
Neeeee, dat kan het niet zijn toch?

Iedereen vindt het superleuk dat de poorten van onzin ooit open zijn gezet en de hele site sindsdien verbaggerd wordt, toch?
pi_212588511
Oh
Ik dacht dat ik t HHB topic zat :D
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 21:04:31 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212588512
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:02 schreef Blues het volgende:
Nog nooooit gezien die techniek van een bakje frituren op zo'n vormstick :o
Nee ik ook nog niet. En huzarensalade ziet er op die manier ook nog wel eetbaar uit.
pi_212588547
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Iedereen vindt het superleuk dat de poorten van onzin ooit open zijn gezet en de hele site sindsdien verbaggerd wordt, toch?
Ik vermijd dan ook altijd om, als ik het over FOK! heb, de naam fok te noemen.
Heb het altijd over 'forum' :@
pi_212588588
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vermijd dan ook altijd om, als ik het over FOK! heb, de naam fok te noemen.
Heb het altijd over 'forum' :@
Same :D

Maar ook eerder al wel, toen het nog meeviel. Ook omdat ik de boel graag extreem gescheiden hou
  zondag 25 februari 2024 @ 21:07:35 #116
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212588589
quote:

[..]

Niet iedereen, er is een reden dat ik sinds een tijdje niet meer blauw ben…
  zondag 25 februari 2024 @ 21:13:10 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212588699
Iemand hier toevallig nog interesse in één kaartje voor Underworld op 15 maart as. in de Gashouder (Westergasfabriek) in Amsterdam?
Heb een afzegger, ga zelf wel met wat anderen…
pi_212588829
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Same :D

Maar ook eerder al wel, toen het nog meeviel. Ook omdat ik de boel graag extreem gescheiden hou
Viel het ooit mee ja? :D
pi_212588867
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Viel het ooit mee ja? :D
Ik heb wel het idee dat het zeg rond 2000 wat meer gecentreerd was. Er mocht te veel, maar je kon kiezen het te vermijden.
pi_212588904
De aflevering van de keuringsdienst over boomerlogische mosselen is precies zoals ik dacht dat dat hij zou zijn :') en volledig conform het beeld van boevenclub SKAL.

Ik vraag mij af wie in de keten dit bedacht heeft. Zal wel óf Odin óf Ahold geweest zijn :')
pi_212588946
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik heb wel het idee dat het zeg rond 2000 wat meer gecentreerd was. Er mocht te veel, maar je kon kiezen het te vermijden.
Of zijn we als maatschappij sinds 2000 flink vooruit gegaan, en is een fors deel van de Fok'ers een beetje blijven steken?
pi_212589031
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:58 schreef Vanyel het volgende:
Heet zo.
Eetbare?
Vast wel. Ik weet niet of het gezond is. Wil het wel voor je proberen hoor.

quote:
Wist je dat ook je neushaar schijnt te gaan?
Ow, serieus?
pi_212589057
quote:

[..]

Ja, je voelt je er zo lekker jong en puberaal door
:{
pi_212589086
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vandaar dat we nog steeds geen date hebben gehad :{w
pi_212589213
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:24 schreef Queller het volgende:

[..]
Vast wel. Ik weet niet of het gezond is. Wil het wel voor je proberen hoor.
[..]
Ow, serieus?
Ja ik hoorde zoiets. Zal erover rapporteren als het hier vertrekt, goed?
pi_212589216
Barbie gezien.Vond 'm best leuk. Is vast extra leuk als je veel filmkennis hebt.

Daarna even rondje gelopen buiten. Nog steeds veeeeel maanlicht. Genoeg voor foto's.
Met en zonder flits de lucht in :D

Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212589311
Oe O+
pi_212589404
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:25 schreef Queller het volgende:

[..]
Vandaar dat we nog steeds geen date hebben gehad :{w
O+ always on my mind O+
pi_212589416
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Of zijn we als maatschappij sinds 2000 flink vooruit gegaan, en is een fors deel van de Fok'ers een beetje blijven steken?
Denk zeker van beide een deel :Y
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 februari 2024 @ 22:17:55 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212589994
*Burp*. Was gezellig bij mijn oom en fam. Twee borden leeggegeten en een portie voor morgen en dinsdag meegenomen :P.
Op insta veel foto's gezet. Twee in Wat eten we vandaag :+.

We zijn qua 2000 er op vooruit gegaan, maar de conservatieve terugslag die er nu is, is :X.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 25 februari 2024 @ 22:28:58 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212590176
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:31 schreef sigme het volgende:
Barbie gezien.Vond 'm best leuk. Is vast extra leuk als je veel filmkennis hebt.
Die intro haalt iedereen er wel uit toch? Rest van de film vond ik maar zo-zo, had me er véél meer van voorgesteld.

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_212590183
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:17 schreef borisz het volgende:
*Burp*. Was gezellig bij mijn oom en fam. Twee borden leeggegeten en een portie voor morgen en dinsdag meegenomen :P.
Op insta veel foto's gezet. Twee in Wat eten we vandaag :+.

We zijn qua 2000 er op vooruit gegaan, maar de conservatieve terugslag die er nu is, is :X.
Zag de foto’s, doe mij zo’n oom
pi_212590223
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
pi_212590415
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:31 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik hoorde zoiets. Zal erover rapporteren als het hier vertrekt, goed?
Gaarne!

Blijft fascinerend, maar ken het - ik ben een bofkont - alleen maar van verderop in de periferie.
Dikke kus op je kalende neus :*
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ always on my mind O+
Tsja... ;(
pi_212590519
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:28 schreef flipsen het volgende:

[..]
Die intro haalt iedereen er wel uit toch? Rest van de film vond ik maar zo-zo, had me er véél meer van voorgesteld.

Ik wou ook al zeggen, het is niet echt een film die over andere films gaat toch?

Ik had echt hele hoge verwachtingen van Barbie, dat maakte hij helaas niet waar. Maar wel gewoon een goede film.
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 februari 2024 @ 22:57:48 #136
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212590545
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De mensen aan boord waren ook altijd blij als hij de kok was :) en ja ik snap wel waarom. :9
Echt Indo heeft hij geleerd van de Indo-kokkies die zijn assistenten waren. Voor de rest is ie blij dat hij op de valreep er uit kon. Na de fusie is het voor het Nederlandse personeel van Maersk niet beter geworden.
pi_212590726
Tof schaatsweekend trouwens. Moet voor de volledigheid nog wel even genoemd worden :Y
Spoilers!
pi_212590751
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:54 schreef Sarabi het volgende:

Ik wou ook al zeggen, het is niet echt een film die over andere films gaat toch?

Ik had echt hele hoge verwachtingen van Barbie, dat maakte hij helaas niet waar. Maar wel gewoon een goede film.
Ik had heel lage verwachtingen van Barbie en bleek dus wel leuk en goed te zijn :+
pi_212591008
Wij waren naar Dragonforce. Hadden hoge verwachtingen, deze werden ruimschoots waargemaakt *G*
pi_212591405
Mogge!

Donker(duh) en fris buiten.
pi_212591427
Het is inderdaad fris ja. Temperatuur is weer aardig gedaald.
  maandag 26 februari 2024 @ 07:55:54 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212591632
Morguh!
Vandaag eens met mn overwhelmde ouders naar de meubelboulevard om keukens en tegels te kijken :X
Gaat weer helemaal goed komen met de stappen *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_212592362
Slaperig.
Koud.
Regen.
:(

Gelukkig is het op kantoor wel gezellig en heb ik genoeg te doen. ^O^

Succes vandaag @Barreltje :D
Ik had gister ruim 22000 stappen, van 12 km lopen en 10000x springen, klappen en in de lucht stompen _O-
  maandag 26 februari 2024 @ 10:14:43 #144
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212592997
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Gegevensbeschermingseffectbeoordeling (GEB)?
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik.kan.niet.wachten. :+
Ik ontving vanmorgen het volgende voorzichtige antwoord:

Volgens mij gaat het om het volgende:
GegevensbeschermingsEffectBeoordeling (GEB)

Oftewel een DPIA, een ‘Data Protection Impact Assessment’ (in het Nederlands ‘gegevensbeschermingseffectbeoordeling’ of GEB)... :P

@Lienekien gaat dus door voor de koelkast... ^O^
  maandag 26 februari 2024 @ 10:18:12 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212593041
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]

Oftewel een DPIA, een ‘Data Protection Impact Assessment’ (in het Nederlands ‘gegevensbeschermingseffectbeoordeling’ of GEB)... :P

@:Lienekien gaat dus door voor de koelkast... ^O^
B-)
The love you take is equal to the love you make.
pi_212593053
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]

@:Lienekien gaat dus door voor de koelkast... ^O^
Dat verklaart ook waar ze het bij mij op mijn nieuwe werk telkens over hebben... ik dacht dat het over "de Pia" ging maar was er nog niet uit wat dat was _O-
pi_212593178
Huisarts reageert al op de med 'app' : 4 mg candesartan starten en over een paar weken nierf. prikken.
Heel benieuwd of het de episodes kan verminderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 26-02-2024 10:54:13 ]
pi_212593182
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 06:49 schreef Isabeau het volgende:
Het is inderdaad fris ja. Temperatuur is weer aardig gedaald.
En hoe gaat het met jou???
pi_212593245
Regen en spierpijn }:| . En de derde muis binnen een week gevangen in de garage, sinds we er daar eentje ontdekten. Ik zet ze steeds verderop onder een struik uit. Ben benieuwd waar we het nest gaan aantreffen als we eindelijk aan het her-organiseren van de garage beginnen.
pi_212593653
Goedemorgen :W
Sinds 9 uur bezig met de kast in de bijkeuken uit te mesten.
De afgelopen jaren werd er steeds meer zooi voor tuin, katten, keuken ingegooid.

De eerste 4 dozen zijn naar zolder en er zijn ook al 2 vuilniszakken vol echte zooi die weg mag *)
  maandag 26 februari 2024 @ 11:19:53 #151
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212593709
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat verklaart ook waar ze het bij mij op mijn nieuwe werk telkens over hebben... ik dacht dat het over "de Pia" ging maar was er nog niet uit wat dat was _O-
AVG/PIA/GEB/BIV/BIO, ze verzinnen steeds weer een andere term voor ongeveer hetzelfde/aan elkaar gerelateerde zaken.

Ik heb inmiddels wel de conclusie getrokken dat ik me niet in hoef te schrijven voor de training 'GEB schrijven'; ...
  maandag 26 februari 2024 @ 11:42:39 #152
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_212593926
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
AVG/PIA/GEB/BIV/BIO, ze verzinnen steeds weer een andere term voor ongeveer hetzelfde/aan elkaar gerelateerde zaken.

Ik heb inmiddels wel de conclusie getrokken dat ik me niet in hoef te schrijven voor de training 'GEB schrijven'; ...
BIO is veel omvangrijker dan AVG, met enige overlap. Heb je alleen mee te maken als overheidsinstantie.

Het is inmiddels een dagtaak om aan al die lijsten te voldoen. En dan ook nog eens de eisen voor koppelen aan DigID :+.
  maandag 26 februari 2024 @ 12:30:28 #153
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212594576
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:42 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
BIO is veel omvangrijker dan AVG, met enige overlap. Heb je alleen mee te maken als overheidsinstantie.
I know, I know, ik heb er (zijdelings) regelmatig mee te maken...
quote:
Het is inmiddels een dagtaak om aan al die lijsten te voldoen. En dan ook nog eens de eisen voor koppelen aan DigID :+.
Ook dat ken ik, maar gelukkig dus niet vanuit mijn eigen dagelijkse activiteiten.
En dan ook nog alle interne- en externe audits die er weer zijn om te controleren of alles juist/met elkaar in lijn is... :X
  maandag 26 februari 2024 @ 12:33:37 #154
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_212594624
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:30 schreef MadMaster het volgende:

[..]
I know, I know, ik heb er (zijdelings) regelmatig mee te maken...
[..]
Ook dat ken ik, maar gelukkig dus niet vanuit mijn eigen dagelijkse activiteiten.
En dan ook nog alle interne- en externe audits die er weer zijn om te controleren of alles juist/met elkaar in lijn is... :X
Het is voor mij ook niet dagelijks, maar ik moet er rekening mee houden bij schrijven en bedenken van nieuwe oplossingen en de kaders en richtlijnen die daaruit volgen. Je kan zo weken bezig zijn met alleen die regels doorploegen... :X

En dan elk jaar weer het DigID audit feestje. :X
  maandag 26 februari 2024 @ 13:03:10 #155
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_212595203
Spuit12

@Vanyel Goeie rant wel, een paar topics terug.
Siesta & Fiesta!
pi_212598390
Stilte…

Vanmiddag hh binnen- en buitenshuis.
Afspraak met manueel therapie: maandag pas.
SPOILER
pi_212598417
Oh ja vanavond staat op het menu https://www.greenchef.nl/(...)7353202c03c11bf4cf4b
Weer eens wat anders :Y)
pi_212598556
Interessant stuk (vind ik) over het vermogen om 'beelden' te zien: https://www.theguardian.c(...)t-is-aphantasia-like

Ik ben er pas vrij recent achter gekomen dat mensen het (soort van) letterlijk bedoelen als ze zeggen dingen 'voor zich te zien', ik heb dat altijd opgevat als totale beeldspraak ( :D ).
pi_212598581
Jeetje joh, dat het zo lang duurt @AnneX Hopelijk kan je vannacht wel slapen.

Drukke administratieve dag vandaag, regen op de heen en terugweg en nu is het uiteraard droog

Lekker gevoel dat opruimen @Sarabi Wanneer de naaimachines weg zijn voor reparatie en schoonmaken ga ik de kleine kamer ook eens flink aanpakken.
pi_212598590
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:11 schreef sigme het volgende:
Interessant stuk (vind ik) over het vermogen om 'beelden' te zien: https://www.theguardian.c(...)t-is-aphantasia-like

Ik ben er pas vrij recent achter gekomen dat mensen het (soort van) letterlijk bedoelen als ze zeggen dingen 'voor zich te zien', ik heb dat altijd opgevat als totale beeldspraak ( :D ).
Ik kan het wel. M'n ma kan het niet, en ze kan zich niet herinneren of ze het voor haar hersenletsel wel of niet kon. Dat vind ik ook een interessante. Zou ze het verloren zijn? Is het iets wat je kunt verliezen?
Ze kan heel slecht mensen aan hun uiterlijk herkennen of onthouden, weet ook niet of dat met elkaar te maken heeft.
pi_212598660
Ondertussen ben ik zo hangry als maar zijn kan :'( |:(
Fietste net naar huis en er was een man een peuter aan het leren loopfietsen op het snelfietspad en ik kon wel schelden omdat ik ervoor uit moest wijken :') (alsnog vind ik het snelfietspad niet echt dé plek voor een peuter op een loopfiets. Maar goed)
Andere dingen waar ik vanmiddag agressief van werd:
- Windows ging updaten
- Jeuk aan mijn vinger
- Regenbroek is te wijd waardoor hij langs mijn fiets zwiept
- REGEN ÜBERHAUPT :(
- Mensen die op het midden van de weg fietsen
- Mensen die zonder te kijken oversteken
- Honden aan te lange lijnen
- Auto's die geen richting aangeven
- Het bestuur van m'n sportclub dat niet met elkaar communiceert en in plaats daarvan aan mij vraagt 'wat zou ander bestuurslid bedoeld hebben' o|O
- Wind tegen op de brug
- Speed pedelecs die te hard rijden op het fietspad in de bebouwde kom
- Brommers die te hard rijden op het fietspad in de bebouwde kom
- Scooters die stinken
- De stoep voor m'n flat heeft een week netjes gelegen en nu hebben ze alles weer opengetrokken
- Er kwam iemand langs met een taart en die was niet voor mij
pi_212598678
Kortom @fietsie hoe doe je intermittent fasting of omad zonder de hele wereld te haten :'(
Ik sterf hier van nijd :'(
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 februari 2024 @ 17:21:14 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212598685
Wat een dag. De dag begon met een aankondiging dat onze manager bedrijfsvoering een nieuwe baan heeft. Ze maakt een mooie stap in goededoelenland. Dwz dat half april de mensen die mij hebben aangenomen beiden weg zijn. Kwam als een verrassing bij de meesten.
Ik viel niet onder haar, maar werkte wel veel samen op bijv ict.

Zo sportief doen :)
pi_212598759
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik kan het wel. M'n ma kan het niet, en ze kan zich niet herinneren of ze het voor haar hersenletsel wel of niet kon. Dat vind ik ook een interessante. Zou ze het verloren zijn? Is het iets wat je kunt verliezen?
Ze kan heel slecht mensen aan hun uiterlijk herkennen of onthouden, weet ook niet of dat met elkaar te maken heeft.
Ik kan ook relatief slecht mensen herkennen, en ik denk altijd dat ik onmogelijk iemand zou kunnen beschrijven op zo'n manier dat er een compositietekening van gemaakt kan worden. Anders, op basis van een compositietekenening herkennen dat die lijkt op iemand kan ik wel, denk ik.

Maar qua mensenhoofden weet ik dat mijn geest iets vreemd doet, want dat kan ik soms zien gebeuren. Mijn hoofd trekt andere koppen naar een symetrische weergave. Ik kan ook bijzonder slecht tegen mensen die zo'n asymetrisch hoofd hebben dat mijn hoofd hun hoofd niet recht kan trekken.
SPOILER
pi_212598776
quote:

[..]
NAH is sowieso bijzonder fascinerend, wat het onthult over wat hersens allemaal (blijkbaar) doen.
pi_212598789
Dat is een beste lijst @Tele6 :o

Hier bubbelt de boel nog lekker door maar ik heb nul hartkloppingen of iets wat daar op lijkt gehad vandaag. Wel erg moe van afgelopen weekend.

Ik ben vanmiddag bij de podotherapeut geweest en die heeft me schoenadvies gegeven en verder is ze niet van plan om iets te doen. Ze vond mijn voeten niet in een erg genoege staat voor hulpmiddelen. Ik geloof dat ik daar wel blij mee ben. Mijn fijne Crocs slippers zijn helemaal goedgekeurd, ze was er zelf verbaasd over. Binnenkort nog even Nike Air Max kopen en dan kan ik er weer tegenaan *O*
Spoilers!
pi_212598841
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:20 schreef Tele6 het volgende:
Kortom @:fietsie hoe doe je intermittent fasting of omad zonder de hele wereld te haten :'(
Ik krijg er soms, niet altijd, wel honger van. Haat heb ik niet als bijwerking van 1 maaltijd per dag :D
Maar ik eet dan ook niet alle dagen maar 1 keer, misschien scheelt dat.

Kan je niet wat langzaam ernaar toe werken? En waarom doe je eigenlijk?
pi_212598857
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:33 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik krijg er soms, niet altijd, wel honger van. Haat heb ik niet als bijwerking van 1 maaltijd per dag :D
Maar ik eet dan ook niet alle dagen maar 1 keer, misschien scheelt dat.

Kan je niet wat langzaam ernaar toe werken? En waarom doe je eigenlijk?
Ik doe dat totaal niet. Ik heb alleen vandaag iets te weinig gegeten denk ik en daar kwam ik de laatste 10 min van mijn werkdag achter + op de fiets naar huis.
Heb gewoon ontbijt + lunch + m'n appeltje om 15:00 op.
Als ik mijn maaltijden niet krijg gaan er met de minuut meer steekjes los geloof ik :')
pi_212598878
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik doe dat totaal niet. Ik heb alleen vandaag iets te weinig gegeten denk ik en daar kwam ik de laatste 10 min van mijn werkdag achter + op de fiets naar huis.
Als ik mijn maaltijden niet krijg gaan er met de minuut meer steekjes los geloof ik :')
Oh zo. Ja, dan is algehele haat wel een invoelbare reactie.
Een van de voordelen van (gecontroleerd) leren omgaan met 1 maaltijd per dag is dat het niet meer zo ontregelend werkt als je eten anders loopt dan 'normaal' of 'gepland'. Vind ik.
pi_212598898
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Heb gewoon ontbijt + lunch + m'n appeltje om 15:00 op.
Goed zo, dan hoef ik je niet streng toe te spreken.
Spoilers!
pi_212598909
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:00 schreef AnneX het volgende:
Stilte…

SPOILER
Waar heb je last van? Sterkte.
Spoilers!
pi_212598920
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker gevoel dat opruimen @:sarabi Wanneer de naaimachines weg zijn voor reparatie en schoonmaken ga ik de kleine kamer ook eens flink aanpakken.
Heerlijk gevoel :Y graag zou ik de zolder ook opruimen maar daar is mijn man mentaal nog niet klaar voor.
pi_212598964
Ik heb trouwens sinds een paar weken problemen met mijn nieuwe ereader (gekocht in November). Volgens de instructies van Kobo heb ik hem opgestuurd en kreeg ik een refurbished ereader terug. Nu loopt deze weer heel snel leeg }:|

Morgen ga ik er weer achteraan maar ik ging er nu wat langer over nadenken. Is het eigenlijk niet vreemd dat je een tweedehands product terugkrijgt als je 2 maanden oude ereader kapot gaat?
We hebben het toch over iets van 200 euro......
pi_212598969
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh zo. Ja, dan is algehele haat wel een invoelbare reactie.
Een van de voordelen van (gecontroleerd) leren omgaan met 1 maaltijd per dag is dat het niet meer zo ontregelend werkt als je eten anders loopt dan 'normaal' of 'gepland'. Vind ik.
Het zou op zich leuk zijn als ik het beter kon handelen als eten anders gaat dan gepland, maar als iets te laat eten ontaardt in haat, dan weet ik niet hoe ik daar kom. Ik ga niet voor m'n plezier zitten haten in de hoop dat ik eraan kan wennen :P
Wil er wel weer meer op gaan letten dat ik niet de hele dag alleen maar koolhydraten eet, in de hoop dat ik dan minder afhankelijk ben van m'n geheime voorraad mueslirepen.
Maar misschien ben ik gewoon stuk.
Op m'n vorige werk werden de lockers weggehaald dus kon ik m'n mueslirepen niet meer veilig wegsluiten en natuurlijk kreeg ik toen allerlei vragen/grapjes van collega's over de mueslirepen. Dat was ook niet zo'n succes :')
pi_212599014
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb trouwens sinds een paar weken problemen met mijn nieuwe ereader (gekocht in November). Volgens de instructies van Kobo heb ik hem opgestuurd en kreeg ik een refurbished ereader terug. Nu loopt deze weer heel snel leeg }:|

Morgen ga ik er weer achteraan maar ik ging er nu wat langer over nadenken. Is het eigenlijk niet vreemd dat je een tweedehands product terugkrijgt als je 2 maanden oude ereader kapot gaat?
We hebben het toch over iets van 200 euro......
In principe zou refurbished het weer even goed moeten doen toch?

Ik weet dat Garmin vaak ook refurbished horloges teruggeeft als je horloge sterft. Vooral als stomme onderdelen zoals accu's sterven. Mijn horloge heeft accu struggles als hij het koud heeft (wat gelukkig prima op te lossen is door m'n mouw eroverheen te houden) maar ik zag op de Garmin help forums dat iedereen met dat soort problemen een refurbished exemplaar kreeg als inruil.

Wel super stom dat je met de vervanging precies hetzelfde probleem hebt -O-
pi_212599053
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het zou op zich leuk zijn als ik het beter kon handelen als eten anders gaat dan gepland, maar als iets te laat eten ontaardt in haat, dan weet ik niet hoe ik daar kom.
Wil er wel weer meer op gaan letten dat ik niet de hele dag alleen maar koolhydraten eet, in de hoop dat ik dan minder afhankelijk ben van m'n geheime voorraad mueslirepen.
Op m'n vorige werk werden de lockers weggehaald dus kon ik m'n mueslirepen niet meer veilig wegsluiten en natuurlijk kreeg ik toen allerlei vragen/grapjes van collega's over de mueslirepen. Dat was ook niet zo'n succes :')
Bij mij gaat koolhydraat-armer eten hand in hand met minder vaak eten. Koolhydraten zorgt bij mij voor trek, trek voor opnieuw eten - in dat patroon kan ik niet goed maar een keer per dag eten. Sowieso krijg ik eetlust van eten, als ik bijna 24u niet eet heb ik niet per se veel eetlust die 23u.

De controle die ik heb gekregen over mijn ongedurigheid wegens gebrek aan eten is bij mij de belangrijkste winst geweest van experimenteren met koolhydraatarm en kortdurend vasten.
pi_212599058
quote:

[..]
Het zou op zich leuk zijn als ik het beter kon handelen als eten anders gaat dan gepland, maar als iets te laat eten ontaardt in haat, dan weet ik niet hoe ik daar kom. Ik ga niet voor m'n plezier zitten haten in de hoop dat ik eraan kan wennen :P
Voor jouw haatlijstje hoef ik geen eens honger te hebben, da’s voor mij allemaal heel herkenbaar :D
pi_212599061
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
In principe zou refurbished het weer even goed moeten doen toch?

Ik weet dat Garmin vaak ook refurbished horloges teruggeeft als je horloge sterft. Vooral als stomme onderdelen zoals accu's sterven. Mijn horloge heeft accu struggles als hij het koud heeft (wat gelukkig prima op te lossen is door m'n mouw eroverheen te houden) maar ik zag op de Garmin help forums dat iedereen met dat soort problemen een refurbished exemplaar kreeg als inruil.

Wel super stom dat je met de vervanging precies hetzelfde probleem hebt -O-
Ja, op zich zou een refurbished het goed moeten doen. Maar toch voelde het nu even niet goed omdat de ereader pas zo nieuw was.

Maar goed misschien ligt het bij deze ook wel aan het koudere weer en komt het later weer goed :)
pi_212599073
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ja, op zich zou een refurbished het goed moeten doen. Maar toch voelde het nu even niet goed omdat de ereader pas zo nieuw was.

Maar goed misschien ligt het bij deze wel aan de kou en komt het later weer goed :)
Ik zou niet wachten tot de zomer.
Terug dat ding, nieuwe nieuwe (desnoods refurbished).
pi_212599075
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:00 schreef AnneX het volgende:
Stilte…

SPOILER
Heb gemist waarom?
pi_212599091
Schouderblad links met brandende pijn. En uitstralend naar bovenarm en/of onderarm en soms vinger 3 en 4.
SPOILER
pi_212599102
Eerlijk gezegd vind ik het heel raar dat je na 2-3 maanden eén refurbished krijgt ipv een nieuwe. Waarom is die teruggekomen? En anders had je zelf wel eén refurbished exemplaar gekocht?
pi_212599105
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:31 schreef Blues het volgende:

En hoe gaat het met jou???
Chronisch tijd te kort. En moe. Hunker naar zon en warmte en dus de lente O+
pi_212599137
quote:

Je huidige werk is niet je vorige werk :7 Ik verwacht hier geen vragen en flauwe grapjes.
pi_212599148
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het heel raar dat je na 2-3 maanden eén refurbished krijgt ipv een nieuwe. Waarom is die teruggekomen? En anders had je zelf wel eén refurbished exemplaar gekocht?
Ja, dit allemaal. Ik vind het ook raar, @Sarabi
pi_212599154
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Chronisch tijd te kort. En moe. Hunker naar zon en warmte en dus de lente O+
Ooooh. Dit. Bijna depri van regen. 😢

MnX is selluf begonnen aan herstel van de eetkamerstoelen.
De vierde en laatste kost heel veel moeite. Zo te horen.🎶 🎼
Het bedrijf, dat aan huis zou komen à raison van ¤¤ , moest ik afzeggen.
pi_212599164
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:50 schreef AnneX het volgende:
Schouderblad links met brandende pijn. En uitstralend naar bovenarm en/of onderarm en soms vinger 3 en 4.
SPOILER
Een tijd een onnatuurlijke houding aanhouden zoals bij schilderen in een rare hoek kan inderdaad ook klachten geven :Y Hopelijk gaat het snel weer over, het klinkt vervelend.
pi_212599210
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Een tijd een onnatuurlijke houding aanhouden zoals bij schilderen in een rare hoek kan inderdaad ook klachten geven :Y Hopelijk gaat het snel weer over, het klinkt vervelend.
Ja, zó liep mn.X het syndroom van Horner op.
Na het behandelen van het dak van de boerderij vanwege houtworm..
Heel bijzonder vond de specialist en ruim op de foto’s gezet.
Is gelukkig weggetrokken.

Dat was pas asymmetrie @sigme 😉
pi_212599234
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:19 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen ben ik zo hangry als maar zijn kan :'( |:(
Fietste net naar huis en er was een man een peuter aan het leren loopfietsen op het snelfietspad en ik kon wel schelden omdat ik ervoor uit moest wijken :') (alsnog vind ik het snelfietspad niet echt dé plek voor een peuter op een loopfiets. Maar goed)
Andere dingen waar ik vanmiddag agressief van werd:
- Windows ging updaten
- Jeuk aan mijn vinger
- Regenbroek is te wijd waardoor hij langs mijn fiets zwiept
- REGEN ÜBERHAUPT :(
- Mensen die op het midden van de weg fietsen
- Mensen die zonder te kijken oversteken
- Honden aan te lange lijnen
- Auto's die geen richting aangeven
- Het bestuur van m'n sportclub dat niet met elkaar communiceert en in plaats daarvan aan mij vraagt 'wat zou ander bestuurslid bedoeld hebben' o|O
- Wind tegen op de brug
- Speed pedelecs die te hard rijden op het fietspad in de bebouwde kom
- Brommers die te hard rijden op het fietspad in de bebouwde kom
- Scooters die stinken
- De stoep voor m'n flat heeft een week netjes gelegen en nu hebben ze alles weer opengetrokken
- Er kwam iemand langs met een taart en die was niet voor mij
Dit ben ik als ik te weinig slaap :') Dan is alles negatief en kan ik inwendig zo enorm mopperen op de wereld :D
pi_212599250
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:57 schreef AnneX het volgende:

Dat was pas asymmetrie @:sigme 😉
Nou! Zeg dat wel dat dat pas asymmetrisch is. Maar gelukkig weg getrokken.
pi_212599261
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:57 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat was pas asymmetrie @:sigme 😉
In daarop ongetraind lijf is asymetrie hel op aard'.
Succes met het weer wegmasseren van jouw ongehoorzame schouder. Dat sydroom zal ik eens googelen. Is dat bij Mn.X wel weer weggegaan?
pi_212599278
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit ben ik als ik te weinig slaap :') Dan is alles negatief en kan ik inwendig zo enorm mopperen op de wereld :D
Ik als ik migraine heb. Mijn woede uit zich dan vooral richting J. Zodra ik merk dat ik onredelijk nijdig op hem ben, weet ik dat het er aan komt :D
Spoilers!
pi_212599284
Jeez, ik kan hier weinig touw aan vastknopen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Horner

Hangoog?
pi_212599320
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik als ik migraine heb. Mijn woede uit zich dan vooral richting J. Zodra ik merk dat ik onredelijk nijdig op hem ben, weet ik dat het er aan komt :D
Jross ontwijkt mij geloof ik een beetje op de dagen dat ik nachtdiensten doe. Zet koffie voor me neer. Gaat geen discussies aan, dat soort dingen. (word ik daar weer bozig over).
pi_212599361
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:02 schreef sigme het volgende:
Jeez, ik kan hier weinig touw aan vastknopen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Horner

Hangoog?
In het kort: 'zenuw in de knel'. Kan op verschillende plaatsen en door verschillende oorzaken bekneld raken. En dan krijg je dus een hangend ooglid, een kleine pupil en je kan in dat gebied van die zenuw niet goed meer zweten (rond het oog, wang etc).
pi_212599398
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jross ontwijkt mij geloof ik een beetje op de dagen dat ik nachtdiensten doe. Zet koffie voor me neer. Gaat geen discussies aan, dat soort dingen. (word ik daar weer bozig over).
Verstandig van hem :D

Ik uit mijn nijd niet. Die nijd is bijna altijd enorm onterecht, het zou lullig zijn om dat uit te spreken.
Spoilers!
pi_212599414
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

Verstandig van hem :D

Ik uit mijn nijd niet. Die nijd is bijna altijd enorm onterecht, het zou lullig zijn om dat uit te spreken.
Ik uit het ook niet. Maar het is uiteraard meestal wel terecht :+ De wereld is ook kut en mensen maken veel domme fouten of doen domme dingen. Ikzelf included. Dus ik mopper ook inwendig op mezelf.
pi_212599416
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:49 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik zou niet wachten tot de zomer.
Terug dat ding, nieuwe nieuwe (desnoods refurbished).
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dit allemaal. Ik vind het ook raar, @:Sarabi
Bedankt voor jullie reacties :)
Zat ik toch niet helemaal mis qua gevoel.
Morgen weer achteraan ^O^
pi_212599532
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
In het kort: 'zenuw in de knel'. Kan op verschillende plaatsen en door verschillende oorzaken bekneld raken. En dan krijg je dus een hangend ooglid, een kleine pupil en je kan in dat gebied van die zenuw niet goed meer zweten (rond het oog, wang etc).
Dank. Wat een raar effect dan van een vreemde lichaamshouding! Wat zijn mensen toch rare bouwsels.
pi_212599837
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:50 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Oe pijnlijk zeg :X heb je ook wel wat aan je eigen kennis?
pi_212599980
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:19 schreef sigme het volgende:

Dank. Wat een raar effect dan van een vreemde lichaamshouding! Wat zijn mensen toch rare bouwsels.
Enorm!
pi_212599993

Nu is het nog niet donker buiten.

Geen mooie foto maar wel mooi nieuws:
SPOILER
pi_212600049
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:19 schreef sigme het volgende:

Nou! Als je weet hoeveel er mis kan gaan (en hoeveel er dus gewoon dagelijks goed verloopt) dan zijn we gewoon een lopend, denkend, handelend wonder.
pi_212600060
En ooievaars *O*
pi_212600144
Zo herkenbaar, die hongerhaat :Y het allerergste is wanneer je van de honger alle soorten eten haat :')

Sowieso vind ik dat gevoel van trillende handen, slappe benen, niet logisch kunnen denken en de erop volgende buikpijn als je een paar uur niet gegeten hebt een (werk)dagelijkse terugkerende bron van akeligheid.
pi_212600163
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:09 schreef Clubsoda het volgende:
het allerergste is wanneer je van de honger alle soorten eten haat :')

Die herken ik dan weer niet, maar is wel super grappig _O-
pi_212600174
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou! Als je weet hoeveel er mis kan gaan (en hoeveel er dus gewoon dagelijks goed verloopt) dan zijn we gewoon een lopend, denkend, handelend wonder.
Toevallig stumbelde ik precies net over een bijpassende imgur :D
pi_212600177
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Die herken ik dan weer niet, maar is wel super grappig _O-
Het is echt de stomste impasse :+ mijn vrouw weet inmiddels dat ze zwijgend iets moet kiezen en aan me moet overhandigen O+
  maandag 26 februari 2024 @ 19:15:07 #209
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212600205
Hier in de polder kom je ook steeds meer ooievaars tegen.
Een deel is ingericht als beschermd vogelgebied en daar vind je dan o.a. ook kolonies lepelaars.

Op een nabij gelegen oud schoolgebouw staan 3 schoorstenen die elk gebruikt worden door een ooievaarfamilie.
Aangezien ze maar door blijven bouwen aan hun nest, bovenop de nesten van vorig jaar, worden die periodiek verlaagd door de eigenaar van het pand, zodat de boel niet omvalt/wegwaait, en kunnen de ooievaars weer verder bouwen.
Afgelopen week zag ik dat de nesten alweer bemand waren en de bouwwerkzaamheden in volle gang zijn… ^O^

Plaatjes van het pand/de ooievaars van het web geplukt…

[ Bericht 9% gewijzigd door MadMaster op 26-02-2024 22:35:11 ]
pi_212600292
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:12 schreef sigme het volgende:

Toevallig stumbelde ik precies net over een bijpassende imgur :D
Humans are weird :Y (al herken ik als enorme koukleum echt niets van het prima doen bij ijs en sneeuw)
pi_212600301
Ja maar ja dames. Niks smaakt zo goed als skinny voelt *O*
pi_212600352
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
* Isabeau neemt nog een hap van haar Stromboli pizza
pi_212600398
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou het niet weten :D nooit slank geweest
pi_212600468
Op tv maakt iemand paté. Met boerenkool.
Mevrouw is weduwe Fagel. In Den Bosch.
Dat waren jarenlang ook broers met restaurants in 3-Haringstraat in Utrecht.
Plus een broer met een ster of wat in Bilthoven, geloof ik.

Oh kijk…een foto van vader Francois.
pi_212600489
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
* Isabeau neemt nog een hap van haar Stromboli pizza
Jaloers :o
pi_212600496
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Boks ouwe!
pi_212600561
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Oe pijnlijk zeg :X heb je ook wel wat aan je eigen kennis?
Niet meer. Afgelopen week wat oefeningen gedaan. Maar ja, daarmee reponeer je geen getordeerd ribje.

In Binenste Buiten leuk wandelen door een rodo laan.
Lekker doorgewoekerd. @Lucky_Strike Leuk programma met van alles wat.
Ook recepten.
Memoirs: chez Moustache. Ken jij het ook Blues?
pi_212600606
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat is me ooit wel gelukt, zag laatst nog een foto. Herkende mezelf nauwelijks. Vrienden smeekten me om meer te eten “je bent wel slank maar niet jezelf”
pi_212600654
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat is me ooit wel gelukt, zag laatst nog een foto. Herkende mezelf nauwelijks. Vrienden smeekten me om meer te eten “je bent wel slank maar niet jezelf”
Maar was je zelf er gelukkig mee toen?

Nu ik er over nadenk, ik ben ooit wel redelijk slank geweest.
Nog steeds een bmi van 26, dus officieel toch nog overgewicht.
pi_212600731
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:39 schreef AnneX het volgende:

[..]

In Binenste Buiten leuk wandelen door een rodo laan.
Lekker doorgewoekerd. @:Lucky_Strike Leuk programma met van alles wat.
Ook recepten.
Ik weiger naar Binnenstebuiten te kijken. Ik kan slecht tegen de infantiliserende toon van Omroep Max. En mijn moeder bracht op een of andere manier elk gesprek dat we de laatste jaren van ons contact hadden tot Binnenstebuiten.

Ze hebben inderdaad regelmatig leuke onderwerpen maar het is helaas niet kijkbaar voor me.
Spoilers!
pi_212600791
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg op mijn slankst (BMI 25) alleen maar commentaar :') Ik weet nog niet of het nou een soort misgunnen/jaloezie was (ik was nu slanker dan veel mensen die mij altijd als de dikkere vriendin zagen) of dat ik er gewoon anders uitzag (stuk slanker gezicht) dan mensen gewend waren of serieus. Ik vond het hoe dan ook echt mega-irritant dat mensen zo negatief deden terwijl ik eindelijk een beetje een gezond gewicht had.
pi_212600831
Mensen roepen nu al dat ik niet te veel moet afvallen, terwijl ik gewoon nog aan de bovenkant 42 zit :')

Nu zijn maten nogal random tegenwoordig, maar dr zit nog spek galore.
pi_212600852
Mn gezicht en sleutelbeenderen doen wel geile dingen sinds een kilo of 3 :9~ maar ik ben ook als spekkie hot, dus aaaach.
pi_212600883
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mensen roepen nu al dat ik niet te veel moet afvallen, terwijl ik gewoon nog aan de bovenkant 42 zit :')

Nu zijn maten nogal random tegenwoordig, maar dr zit nog spek galore.
Volgens mij is 42 redelijk gemiddeld voor Nederlandse vrouwen :+ Alleen kan je je afvragen of dat ook gezond gemiddeld is.

Mijn moeder roept al heel snel dat ik niet meer moet afvallen :') Dan zeg ik: ma, ik ben obees. Ik ben dik.
Maar daar gaat ze dan uitgebreid tegen in en dat ik zo prima ben. Heel lief dat zij mij prima vindt, maar ik ben ongezond te dik bij een bmi over de 30 8)7 (nu 27, dus 'gewoon' overgewicht)
pi_212600891
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik weiger naar Binnenstebuiten te kijken. Ik kan slecht tegen de infantiliserende toon van Omroep Max. En mijn moeder bracht op een of andere manier elk gesprek dat we de laatste jaren van ons contact hadden tot Binnenstebuiten.

Ze hebben inderdaad regelmatig leuke onderwerpen maar het is helaas niet kijkbaar voor me.
Ach 😢 Het is ‘besmet’. De stem is irritant vaak.

Sinds vorige week heeft Ziggogo automatisch ‘audio ondertiteling’.
TT 888 gebruik ik graag. Mn. als mensen slecht articuleren.

Nu moet bij ieder programma opnieuw de ‘audio ondertiteling’ worden uitgevinkt.
Irritant. Hebben meer mensen met Ziggo dat?
pi_212600905
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Maar was je zelf er gelukkig mee toen?

Nu ik er over nadenk, ik ben ooit wel redelijk slank geweest.
Nog steeds een bmi van 26, dus officieel toch nog overgewicht.
Geloof niet echt, en nu ik die foto zag, echt uitgemergeld. Geen anorexia maar extreem overal op letten
pi_212600920
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Volgens mij is 42 redelijk gemiddeld voor Nederlandse vrouwen :+ Alleen kan je je afvragen of dat ook gezond gemiddeld is.

Mijn moeder roept al heel snel dat ik niet meer moet afvallen :') Dan zeg ik: ma, ik ben obees. Ik ben dik.
Maar daar gaat ze dan uitgebreid tegen in en dat ik zo prima ben. Heel lief dat zij mij prima vindt, maar ik ben ongezond te dik bij een bmi over de 30 8)7 (nu 27, dus 'gewoon' overgewicht)
Maar je bent toch mooi?

Bitch i didnt say i was ugly, i said i was fat :(
pi_212600922
Ik snap sowieso niet waarom mensen denken met het gewicht van andere te moeten bemoeien :+
pi_212600952
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:56 schreef Sarabi het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom mensen denken met het gewicht van andere te moeten bemoeien :+
O ik vind cheerleaders dan wel weer heel fijn :D
pi_212600953
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Geloof niet echt, en nu ik die foto zag, echt uitgemergeld. Geen anorexia maar extreem overal op letten
-O- Dat is ook geen fijn leven
pi_212601010
Terugkijkend was ik slank.
De laatste jaren komt er ieder jaar een kilootje bij 8)7 Gestopt met roken - Eindelijk! - doet blijkbaar ook iets met hormonen en dikzijn.
En een mindere schildklierfunctie.

Bewegen, sporten, minder eten maakt geen verschil meer. 😢
En dan snoep ik nauwelijks.
pi_212601012
@Isabeau jij bent nu echt iemand waarvan ik denk “ daar zit alles in verhouding” en zeker geen dikke verhouding. Je bent niet superslank maar wel mooi
  maandag 26 februari 2024 @ 20:00:35 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212601018
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:20 schreef Tele6 het volgende:
Kortom @:fietsie hoe doe je intermittent fasting of omad zonder de hele wereld te haten :'(
Gewoon 4 maanden van je leven niet te genieten zijn en dan is het normaal geworden .
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 26 februari 2024 @ 20:01:03 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212601026
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:56 schreef Sarabi het volgende:
Dat zijn over het algemeen ook gewoon niet de mensen om mee om te gaan nee :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 26 februari 2024 @ 20:02:15 #235
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212601049
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
@:isabeau jij bent nu echt iemand waarvan ik denk “ daar zit alles in verhouding” en zeker geen dikke verhouding. Je bent niet superslank maar wel mooi
Ja dat zeg ik al jaren :)
pi_212601057
Ik moest vandaag een aantal keer voor een spiegel heen en weer lopen, 15 meter richting de spiegel. Ik was best content met de -9,3 kilo :s)
Spoilers!
pi_212601089
quote:
@:isabeau jij bent nu echt iemand waarvan ik denk “ daar zit alles in verhouding” en zeker geen dikke verhouding. Je bent niet superslank maar wel mooi
Zeker waar :Y
pi_212601099
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:01 schreef fietsie het volgende:

[..]
Da’s nog een reden waarom ik blij ben uit die vroegere vriendenkring weg te zijn.
pi_212601116
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:01 schreef fietsie het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in.
  maandag 26 februari 2024 @ 20:07:48 #240
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212601160
Net een gesprek gehad met de adviseur die bezig is om voor ons de uitgangspunten voor ons (levens)testament op te stellen, voorafgaande aan de notariële akte. De gesprekken zijn al bijna een jaar, met tussenpozen, bezig.

Mw. MM heeft andere erfgenamen/legaten benoemd dan ik en het is de eerste keer dat onze adviseur dat meemaakt.
Het verslag van ons vorige gesprek klopte dus totaal niet, hij had alles op een hoop gegooid en op papier alles verkeerd toegewezen/verdeeld. Nu moet hij zijn huiswerk dus weer opnieuw doen en het juist op papier zetten.

Op de vraag wat er gebeurt als we met onze wensen, en de akte gepasseerd is, gelijktijdig overlijden en dus op dat moment 2 afwijkende lijstjes van erfgenamen/legaten hebben, had hij dan ook geen antwoord.

Daarover moet weer een apart gesprek gevoerd worden, nadat hij daarover informatie heeft ingewonnen.
Nog even en we zijn eerder overleden dan dat de akte is opgesteld… :D :')
pi_212601239
quote:
Jross zei afgelopen weekend nog dat mijn probleem was dat ik altijd een zandloperfiguur heb. Want ik zie niet dat ik 'dunner' ben in de spiegel. Ik val altijd overal even veel af: dus het figuur blijft exact hetzelfde :') Als ik aankom kom ik ook overal evenveel aan :') Ik zie er in mijn ogen altijd hetzelfde uit.

* mijn probleem was dat ik zei dat ik het niet zie, het gewichtsverlies
pi_212601265
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:07 schreef MadMaster het volgende:
Net een gesprek gehad met de adviseur die bezig is om voor ons de uitgangspunten voor ons (levens)testament op te stellen, voorafgaande aan de notariële akte. De gesprekken zijn al bijna een jaar, met tussenpozen, bezig.

Mw. MM heeft andere erfgenamen/legaten benoemd dan ik en het is de eerste keer dat onze adviseur dat meemaakt.
Het verslag van ons vorige gesprek klopte dus totaal niet, hij had alles op een hoop gegooid en op papier alles verkeerd toegewezen/verdeeld. Nu moet hij zijn huiswerk dus weer opnieuw doen en het juist op papier zetten.

Op de vraag wat er gebeurt als we met onze wensen en de akte gepasseerd is gelijktijdig overlijden en dus op dat moment 2 afwijkende lijstjes van erfgenamen/legaten hebben, had hij dan ook geen antwoord.

Daarover moet weer een apart gesprek gevoerd worden, nadat hij daarover informatie heeft ingewonnen.
Een (levens) testament is toch persoonlijk?! en kan dus verschillen.

Je bent / jullie zijn er in ieder geval mee bezig👍🏼 De link van jou staat nog steeds open hier. Het testament is er al jaren. Alleen moet ik nog steeds de aanhangsels opnieuw formuleren.

Ad. Er was iets met ‘gelijktijdig’ overlijden. Het zal ook zelden voorkomen.
Hooguit met een vliegtuig. Oh wacht.

#klok #klepel
pi_212601306
quote:

Op de vraag wat er gebeurt als we met onze wensen, en de akte gepasseerd is, gelijktijdig overlijden en dus op dat moment 2 afwijkende lijstjes van erfgenamen/legaten hebben, had hij dan ook geen antwoord.

Is dat zo uniek dan, dat je andere erfgenamen benoemd? :o Daar zijn jullie toch niet uniek in, dat kan ik me niet voorstellen. Ja, als je kinderen hebt lijkt het me redelijk duidelijk: dan zijn het meestal de kinderen die je benoemd. Maar er zijn toch genoeg samengestelde gezinnen of gezinnen zonder kinderen oid.
pi_212601373
Nou nog een post dan: morgen even kijken of de ooievaarsnesten in de polder al zijn betrokken. Te zien vanaf ons zolderraam achter.

Prettige avond @all :W
pi_212601432
Fijna vond, AnneX :W
pi_212601502
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jross zei afgelopen weekend nog dat mijn probleem was dat ik altijd een zandloperfiguur heb. Want ik zie niet dat ik 'dunner' ben in de spiegel. Ik val altijd overal even veel af: dus het figuur blijft exact hetzelfde :') Als ik aankom kom ik ook overal evenveel aan :') Ik zie er in mijn ogen altijd hetzelfde uit.

* mijn probleem was dat ik zei dat ik het niet zie, het gewichtsverlies
Het figuur is misschien wel hetzelfde maar de omvang dan toch niet wanneer je afgevallen bent? Toen ik zo enorm was afgevallen was het in het gezicht, borsten en rest bovenlijf (zichtbare sleutelbeenderen). Armen, heupen en benen waren wel minder maar totaal niet in verhouding. Blijkbaar toen al lipoedeem, maar man oh man wat was dat frustrerend. Sporten, op houtjes bijten en dat bleef maar dik
  maandag 26 februari 2024 @ 20:26:55 #247
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212601533
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Een (levens) testament is toch persoonlijk?! en kan dus verschillen.
Ik begreep ook al niet waarom hij er in het gespreksverslag, zelfs nadat we hem alles op papier hadden toegestuurd v.w.b. onze beider wensen + onlangs een mondelinge toelichting daarop, zo'n zooitje van had gemaakt.

De adviseur is om en nabij de 60 jaar oud, dus hij zou de nodige ervaring op dit gebied moeten hebben, denk ik…
quote:

#klok #klepel

Een ongeluk is m.i. inderdaad de waarschijnlijke enige reden dat zoiets kan voorkomen.
Binnenkort gaan we weer samen vliegen, maar dan is de akte nog niet gepasseerd…
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is dat zo uniek dan, dat je andere erfgenamen benoemd? :o Daar zijn jullie toch niet uniek in, dat kan ik me niet voorstellen. Ja, als je kinderen hebt lijkt het me redelijk duidelijk: dan zijn het meestal de kinderen die je benoemd. Maar er zijn toch genoeg samengestelde gezinnen of gezinnen zonder kinderen oid.
Of het uniek is, dat lijkt me niet.
Maar voor onze adviseur dus kennelijk wel.

We hebben geen kinderen en onze beider familiesamenstellingen + aanverwante familieperikelen zijn complex, dus daarom ook de keuze voor een (levens)testament…

Het is overigens best vreemd om de stukken te lezen met een 'in het geval dat ik dood ben' bril.
Dat vergeet je soms en dan lijkt er iets heel vreemds te staan, wat op zich logisch is als je bent overleden…
pi_212601542
quote:
Op de vraag wat er gebeurt als we met onze wensen, en de akte gepasseerd is, gelijktijdig overlijden
Als jullie bijna tegelijk overlijden dan gaat eerst testament van dooie 1 worden uitgevoerd en dan dooie 2. Ook als er maar een minuutje tussen zit (dus dat de ambulancebroeder zegt ja ik zag persoon1 nog even zwaaien en persoon2 was echt toen al morsdood). Dan wordt eerst de erfenis van persoon 1 helemaal verdeeld en daarna die van persoon2.

Of zoals ik hier WGR / Erfgenamen, erflaters, flaters : rariteiten bij erven beschreven heb: de erfgenamen besluiten dat de dood echt gelijktijdig was en dat de doden daarom niet aan elkaar vererven.

Er gaat gewoonlijk geen officiele instantie zich bemoeien met zulke zaken.

Als de erfgenamen er niet uitkomen en het echt niet te zeggen valt kan de statistiek ter hulp geroepen worden. Jonge mensen hebben hogere levensverwachting, vrouwen hoger dan mannen; statistisch ging dus de man eerder dood dan de vrouw, of de oudere eerder dan de jongere. Dat kan de grondslag zijn voor vaststelling welk testament eerst en welke tweedst wordt uitgevoerd.
pi_212601617
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:54 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Nu is het nog niet donker buiten.

Geen mooie foto maar wel mooi nieuws:
SPOILER
*G* De PAAL IS BEZET *G*
pi_212601641
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:15 schreef MadMaster het volgende:
Hier in de polder kom je ook steeds meer ooievaars tegen.
Een deel is ingericht als beschrijving vogelgebied en daar vind je dan o.a. ook kolonies lepelaars.

Op een nabij gelegen oud schoolgebouw staan 3 schoorstenen die elk gebruikt worden door een ooievaarfamilie.
Aangezien ze maar door blijven bouwen aan hun nest, bovenop de nesten van vorig jaar, worden die periodiek verlaagd door de eigenaar van het pand, zodat de boel niet omvalt/wegwaait, en kunnen de ooievaars weer verder bouwen.
Afgelopen week zag ik dat de nesten alweer bemand waren en de bouwwerkzaamheden in volle gang zijn… ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Plaatjes van het pand/de ooievaars van het web geplukt…
Die onderste *G* O+
  maandag 26 februari 2024 @ 20:38:12 #251
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212601727
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Als jullie bijna tegelijk overlijden dan gaat eerst testament van dooie 1 worden uitgevoerd en dan dooie 2. Ook als er maar een minuutje tussen zit (dus dat de ambulancebroeder zegt ja ik zag persoon1 nog even zwaaien en persoon2 was echt toen al morsdood). Dan wordt eerst de erfenis van persoon 1 helemaal verdeeld en daarna die van persoon2.
Heb het artikel waar je naar verwijst nog niet gelezen, maar geldt dan niet dat de laatst overledene op papier de langstlevende is en dat diens wensen conform het opgestelde testament gelden en op basis daarvan de erfsom e.d. verdeeld wordt? Hebben de erfgenamen van de eerst overledene (op papier de kortst levende) dan niet gewoon pech, voor zover die afwijkend zijn van de erfgenamen van de langstlevende?

quote:
Of zoals ik hier WGR / Erfgenamen, erflaters, flaters : rariteiten bij erven beschreven heb: de erfgenamen besluiten dat de dood echt gelijktijdig was en dat de doden daarom niet aan elkaar vererven.

Er gaat gewoonlijk geen officiele instantie zich bemoeien met zulke zaken.

Als de erfgenamen er niet uitkomen en het echt niet te zeggen valt kan de statistiek ter hulp geroepen worden. Jonge mensen hebben hogere levensverwachting, vrouwen hoger dan mannen; statistisch ging dus de man eerder dood dan de vrouw, of de oudere eerder dan de jongere. Dat kan de grondslag zijn voor vaststelling welk testament eerst en welke tweedst wordt uitgevoerd.
Zo even je artikel lezen, maar ik vind wat je hierboven stelt qua bepaling op basis van statistieken op zich wel verwonderlijk.
En ook wel grappig. Ik/we zullen er in dat geval zelf geen last van hebben… :D
pi_212601801
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:27 schreef sigme het volgende:

Ik herinner me nog een nare casus met een stel op huwelijksreis die dezelfde dag kwamen te overlijden. Eerst ging de een dood en alle bezittingen dus naar de partner. Daarna ging de partner dood en kreeg de familie van deze persoon alle bezittingen. Waar blijkbaar de andere (schoon)familie heel boos over was.

Gevonden: https://nos.nl/artikel/23(...)n-bruid-krijgt-niets
Voedselvergiftiging ook nog -O-
pi_212601874
quote:

[..]
Afaik kan dat, dat zeggen ze ook op de aphantasia subreddit.

Er is, tevens afaik en geen wetenschap wel een correlatie tussen afantasie en gezichtsherkenning maar dat is zeker niet een op een, zat mensen met het een hebben geen last van het ander en andersom.

Zo heb je ook andere leuke samenhangers die niet 1 op 1 zijn maar wel correleren zoals SDAM (severely damaged autobiographic memory) en gebrek aan voorstelling van de andere senses.
Ik mis ze allemaal, heb alleen een spatial sense.
pi_212601891
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:12 schreef AnneX het volgende:

[..]

#klok #klepel
Murder suicide *O*
Spoilers!
pi_212601899
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:38 schreef MadMaster het volgende:
Heb het artikel waar je naar verwijst nog niet gelezen, maar geldt dan niet dat de laatst overledene op papier de langstlevende is en dat diens wensen conform het opgestelde testament gelden en op basis daarvan de erfsom e.d. verdeeld wordt? Hebben de erfgenamen van de eerst overledene (op papier de kortst levende) dan niet gewoon pech, voor zover die afwijkend zijn van de erfgenamen van de langstlevende?
Ja, dat is wat ik zeg; eerst de afhandeling van dode1, daarna van dode 2. Als dode2 erft van dode1 dan erven de erfgenamen van dode2 dus een deel van het kapitaal van dode1, namelijk het deel dat dode2 heeft geërfd.

Ik dacht trouwens dat dit wel redelijk te ondervangen is in een testament, dat als ten tijde van de erfenisverdeling persoonX niet meer leeft, dan erft die ook niks. Maar dan moet dat dus wel zijn verwoord.
pi_212601901
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

Murder suicide *O*
Dan gaat er alsnog 1 eerder dood :7
  maandag 26 februari 2024 @ 20:52:55 #257
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212601937
Hier staat ook nog soort van optie beschreven in het geval dat je testament per persoon afwijkend is en je gelijktijdig overlijdt: https://www.nunotariaat.n(...)-overlijden-wie-erft

Misschien moeten we dus nog een soort van gezamenlijke rampenclausule in de akte laten opnemen voor het geval dat we beide gelijktijdig overlijden…

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 26-02-2024 21:07:43 ]
pi_212601961
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dan gaat er alsnog 1 eerder dood :7
Dat hoeft niet maar ik denk wel dat het als zodanig wordt beoordeeld.

Suicide suicide dan *O*
Spoilers!
  maandag 26 februari 2024 @ 21:01:17 #259
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212602075
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, dat is wat ik zeg; eerst de afhandeling van dode1, daarna van dode 2. Als dode2 erft van dode1 dan erven de erfgenamen van dode2 dus een deel van het kapitaal van dode1, namelijk het deel dat dode2 heeft geërfd.
Ah, zo had ik het niet gelezen, maar dat is inderdaad juist en ook logisch.

We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en dus zijn we elkaars erfgenamen als langstlevende, hoe kort de periode als langstlevende ook is.
Dus als ik eerst overlijdt dan erft mw. MM alles en als zij 1 seconde later overlijdt, dan gaat alles naar de door haar benoemde erfgenamen.

In dat geval hebben 'mijn' erfgenamen pech…
quote:
Ik dacht trouwens dat dit wel redelijk te ondervangen is in een testament, dat als ten tijde van de erfenisverdeling persoonX niet meer leeft, dan erft die ook niks. Maar dan moet dat dus wel zijn verwoord.
Dat soort clausules hebben we wel op laten nemen, dus geen erfdeel in geval van scheiding van de erfgenaam voor de voormalig aangetrouwde partner e.d.
pi_212602181
Hongerhaat, ik dacht altijd dat ik de enige was. Of dat ik gewoon een kutkarakter had. Maar dit is zo herkenbaar _O-

Bijgelezen. Spuit 16372. Ben altijd bang om me ergens in te mengen uit angst dat mensen boos op me worden, *wordt aan gewerkt want ik vind dit irritant van mezelf. Maar wilde even dankjewel zeggen tegen @Clubsoda en @Vanyel, dat jullie deelden wat het met jullie deed. Niet leuk, en het zou niet zo moeten zijn. Maar het liet zo goed zien hoe hard het nog altijd nodig is dat het er wél over gaat. Ik werd er helemaal verdrietig van en dan raakt het mij niet eens direct.

[ Bericht 3% gewijzigd door _flore op 26-02-2024 21:34:33 ]
pi_212602195
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik als ik migraine heb. Mijn woede uit zich dan vooral richting J. Zodra ikze merkt dat ik onredelijk nijdig op hemhaar ben, weet ikze dat het er aan komt :D
En dan nog door mijn gif heen zien te breken want HOEZO BEN IK ONREDELIJK :( :( :(
  maandag 26 februari 2024 @ 21:13:41 #262
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212602205
Wij hebben een clausule dat als we binnen 3 maanden ofzo na elkaar overlijden de erfenis alsnog naar ons eigen erfgenamen gaan.
Vrij standaard stukje testament wat ik begreep. Zou het zelf namelijk nooit bedacht hebben.
  maandag 26 februari 2024 @ 21:15:23 #263
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212602223
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:13 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben een clausule dat als we binnen 3 maanden ofzo na elkaar overlijden de erfenis alsnog naar ons eigen erfgenamen gaan.
Vrij standaard stukje testament wat ik begreep. Zou het zelf namelijk nooit bedacht hebben.
Dat is ook een aardige optie.
Misschien krijgen we dat ook wel van onze adviseur te horen als mogelijkheid.
Ik neem het even mee in mijn achterhoofd…
pi_212602251
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat is ook een aardige optie.
Misschien krijgen we dat ook wel van onze adviseur te horen als mogelijkheid.
Ik neem het even mee in mijn achterhoofd…
Is jullie adviseur wel de juiste adviseur voor jullie?
  maandag 26 februari 2024 @ 21:19:48 #265
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212602268
quote:
5s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:17 schreef sigme het volgende:

[..]
Is jullie adviseur wel de juiste adviseur voor jullie?
Ik ken er tot nu toe maar één, dus ik heb geen vergelijking.
Het is een adviseur van Vereniging Eigen Huis, waar we lid van zijn, en ik neem aan dat die wel vaker met dit soort zaken van doen hebben…
pi_212602280
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik ken er tot nu toe maar één, dus ik heb geen vergelijking.
Het is een adviseur van Vereniging Eigen Huis, waar we lid van zijn, en ik neem aan dat die wel vaker met dit soort zaken van doen hebben…
Nou, als ik lees wat jij meldt over zijn advieskwaliteiten zou ik toch echt op zoek gaan naar een ander. Misschien iemand die speciaal verstand heeft van erven in plaats van van stenen?
pi_212602287
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O ik vind cheerleaders dan wel weer heel fijn :D
Zoooo dun ben je *O*
pi_212602308
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zoooo dun ben je *O*
:*
  maandag 26 februari 2024 @ 21:26:02 #269
63722 z80
I fink you freaky
pi_212602315
De ooievaars zijn hier ook weer terug. Op meerdere akkers en bij watertjes zitten ze. De reigers zijn nog niet blij dat de concurrent terug is.

Bij een ernstig suiker tekort ben ik ook niet te genieten. De hoeveelheid eten, of beter het gebrek er aan, doet er minder toe. En een verbogen voorraad snaai op het werk? Ik vrees dat ik die elke dag kan aanvullen voor mezelf.
  maandag 26 februari 2024 @ 21:27:28 #270
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212602327
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:22 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, als ik lees wat jij meldt over zijn advieskwaliteiten zou ik toch echt op zoek gaan naar een ander. Misschien iemand die speciaal verstand heeft van erven in plaats van van stenen?
Ik begrijp op zich wel wat je zegt en we hebben ons na het laatste gespreksverslag ook verbaasd, maar eigenlijk vind ik het stiekem ook wel een beetje grappig om een 'deskundige' om z'n oren te slaan met z'n ondeskundigheid.
Qua testament schieten we daar niet direct iets mee op, maar we hebben ook nog niets betaald.
Het advies van VEH is 'gratis', je betaalt alleen voor de notariskosten en de notariële akte, waar zij weer provisie over ontvangen als onkostenvergoeding.

Hopelijk leven we nog even lang en gelukkig… *)

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 26-02-2024 21:41:37 ]
pi_212602439
Ik heb vaak niet eens honger nodig voor haat. Dat komt hier heel natuurlijk.
Honger helpt wel :Y
pi_212602510
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:39 schreef Vanyel het volgende:
O+ zusjes O+
pi_212602636
quote:
Hahaha. Hier ook. Ik heb best wel een hekel aan de meeste mensen. Of eigenlijk niet echt een hekel, als ze maar gewoon uit mn buurt blijven.

Die groep mensen lijkt wel altijd te denken dat ik aardig ben want blijkbaar zie ik er aardig uit ofzo en weet ik het nog een beetje redelijk te verbergen. En dan denken ze dat ze prima over mn grenzen kunnen gaan of dat ik in hun gebullshit trap.

Zorgt wel eens voor interessante interacties, vooral als ik honger heb }) _O-
pi_212602826
quote:
Dit
Sterkheidsbaas van alles.
pi_212602863
Ik ben best makkelijk en vind veel mensen leuk. Maar heb ik een hekel aan iemand is het ook klaar, ben heel goed in negeren en onvriendelijk zijn.

En in het verkeer heb ik echt een bloedhekel aan iedereen. Toen ik zaterdag naar S fietste kwam ik door een wijk waar best veel bezorgd moest worden, door die kloterige fatbikes, links en rechts haalden ze je in, ook al stak ik m’n hand uit (ja dat doe ik), zou zo’n rotknul met plezier van zo’n ding trappen :o :@
  maandag 26 februari 2024 @ 22:19:29 #276
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_212602887
Aparte TT wel
Same shit, different day
SC hopper present
pi_212602964
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mijn moeder citeert ook Binnenstebuiten alsof het de bijbel is ja. Wat is dit toch :?
pi_212602976
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:26 schreef Tele6 het volgende:

Mijn moeder citeert ook Binnenstebuiten alsof het de bijbel is ja. Wat is dit toch :?
Ik ken dat hele programma niet. Waar gaat het over?
pi_212603068
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ken dat hele programma niet. Waar gaat het over?
"Inspiratie voor een lekker groen leven. Met aandacht voor eten, wonen en buiten zijn."
pi_212603093
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Goh, je zou niet verwachten dat onze moeders iets gemeen hebben :+
Spoilers!
pi_212603407
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:36 schreef Tele6 het volgende:

"Inspiratie voor een lekker groen leven. Met aandacht voor eten, wonen en buiten zijn."
🙈
pi_212603434
Ik ken geen hongerhaat.
Dat verklaart mijn bmi ook meteen :D
  maandag 26 februari 2024 @ 23:11:08 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212603436
Ik zou alleen ironisch kunnen citeren uit Binnenstebuiten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212603462
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:39 schreef AnneX het volgende:

Niet meer. Afgelopen week wat oefeningen gedaan. Maar ja, daarmee reponeer je geen getordeerd ribje.

Memoirs: chez Moustache. Ken jij het ook Blues?
Sterkte met ribje :*
Zegt me vaag iets.. iets Utregs?
pi_212604144
Goedemorgen!

Lekker fris buiten. En niet eens echt donker, met maanlicht door de wolken.
pi_212604395
:z

Test
pi_212604486
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben best makkelijk en vind veel mensen leuk. Maar heb ik een hekel aan iemand is het ook klaar, ben heel goed in negeren en onvriendelijk zijn.

En in het verkeer heb ik echt een bloedhekel aan iedereen. Toen ik zaterdag naar S fietste kwam ik door een wijk waar best veel bezorgd moest worden, door die kloterige fatbikes, links en rechts haalden ze je in, ook al stak ik m’n hand uit (ja dat doe ik), zou zo’n rotknul met plezier van zo’n ding trappen :o :@
Dit O+
Plus hangry perikelen *haphaphapHAAAAAT*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212604571
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Sterkte met ribje :*
Zegt me vaag iets.. iets Utregs?
@Blues https://www.duic.nl/cultu(...)de-drieharingstraat/
Negen broers! En er zaten er twee op de hockeyclub.
En de dochter van Frans was dus gister bij binnenste met boerenkool paté.
En haar naam rinkelde bij mij.
pi_212604616
Ik ben een keer zo ontzettend hangry geweest dat het een running gag is geworden als ik voor een bepaalde opdrachtgever moet werken. :')
pi_212604634
Nou hèhè, het schaap met uier heeft gelammerd.

pi_212604647
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:28 schreef sigme het volgende:
Nou hèhè, het schaap met uier heeft gelammerd.

[ afbeelding ]
Doen zij ‘lammeren’ overdag of ‘s nachts bij het licht van de maan?
M.a.w. is het een verrassing voordat je op de fiets stapt?
Feli 💐
pi_212604660
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Doen zij ‘lammeren’ overdag of ‘s nachts bij het licht van de maan?
M.a.w. is het een verrassing voordat je op de fiets stapt?
Feli 💐
Ze *doen* maar wat. Altijd een verrassing.
Maar werpen kunnen ze 24u/dag.
pi_212604689
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Ze *doen* maar wat. Altijd een verrassing.
Maar werpen kunnen ze 24u/dag.
😂 Zijn ze er nu klaar mee in jouw weiland?
Leuk spul hoor, dat huppelen.
pi_212604810
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben een keer zo ontzettend hangry geweest dat het een running gag is geworden als ik voor een bepaalde opdrachtgever moet werken. :')
pi_212604832
Mensen schijnen ook vaker te werpen bij volle maan en sowieso ‘s nachts. Maar ik deed het netjes tijdens kantoortijden. Niet dat ik mijn aandeel gebroken nachten niet heb gehad, maar toch :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212604835
  dinsdag 27 februari 2024 @ 09:22:28 #297
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212604998
quote:
Herkenbaar, als ik honger heb en ik krijg niets te eten.
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 09:34:30 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212605101
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:

In Litouwen was dat echt absurd bezorgers op fatbikes, maar ook op een soort elektrische eenwielers.

En dan op een halve meter langs je zoeven in voetgangers. Maar ook dermate hard dat ik de kans op schade bij mezelf iets te hoog schatte dat ik geen stap opzij durfde te doen.

"Sorry klant, uw pizza is een calzone geworden omdat ik als een half malle door het verkeer ging"
pi_212605441
Er is een sigmelam *G*
pi_212605451
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In Litouwen was dat echt absurd bezorgers op fatbikes, maar ook op een soort elektrische eenwielers.

En dan op een halve meter langs je zoeven in voetgangers. Maar ook dermate hard dat ik de kans op schade bij mezelf iets te hoog schatte dat ik geen stap opzij durfde te doen.

"Sorry klant, uw pizza is een calzone geworden omdat ik als een half malle door het verkeer ging"
De reden dat wij nooit calzone maken is dan ook dat we geen fatbike hebben
pi_212605452
Dicht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')