Gaat lekker met je wandelenquote:
kunt elk moment beginnenquote:Op zondag 25 februari 2024 18:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gaat lekker met je wandelen![]()
Ik had me voorgenomen om mijn kilometers (loopband, armfiets, fiets) ook bij te houden. Maar ben dat weer vergeten natuurlijk![]()
Internet, misschien ken je dat?quote:Op zondag 25 februari 2024 17:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op wat voor plekken worden dit soort dingen gedeeld?
Ok, misschien had ik moeten alleen moeten zeggen dat ik verbaasd was. De intentie was ook niet van "hahaha lekker voor die non binaire sukkels" ofzo. Maar meer"oh spanje is toch niet zo lhbtiqa+ vriendelijk, heb je je huiswerk wel goed gedaan"quote:Op zondag 25 februari 2024 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En waarom plaats je het dan hier, wetend dat het een gevoelig onderwerp is. Komt op mij over als zout wrijven in een open wond
Ah sorry mijn vraag was niet duidelijk genoeg.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Internet, misschien ken je dat?
[..]
Ja. Het lag aan jou. Denk ikquote:Op zondag 25 februari 2024 18:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ah sorry mijn vraag was niet duidelijk genoeg.
Wat voor plekken op het internet?
Ik kom dit niet tegen, jij waarschijnlijk ook nietquote:Op zondag 25 februari 2024 18:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De FB pagina van God, ergens in een reactiequote:Op zondag 25 februari 2024 18:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik blader vaak door imgur, gewoon van nieuwste upload naar ouder, dus zonder sortering op populariteit. Dan kom je van alles tegen. Veel wat me niet interesseert, maar juist door het gebrek aan selectie is de reeks interessant vind ik.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien moet je anders even wat geld gaan kopen om te reguleren, als het je allemaal teveel wordt dat wij van de lettersoep en -gedogers weer uit onze slof schieten?quote:Op zondag 25 februari 2024 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, wel![]()
Meestal vind ik het hier wel gezelligZolang als het duurt. Maar ik weet ook dat het hier ook ineens out of thin air kan omslaan in een slangenkuil waar een paard de hik van krijgt.
En dat is voor mij normaal het signaal om even weg te blijve. Maar nu even niet. Nu zeg ik er wat van. Nu meld ik even dat ik dit constateerMeer dan dat is het ook niet hoor.
Niet om te insinueren dat het geen kutpost was, maar ik kom dit soort shit ook best regelmatig tegen hoor, als ik door reddit scroll. Alleen zijn er dan ook meestal al mensen zoals jij en ik geweest die er een en ander van vinden.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kom dit niet tegen, jij waarschijnlijk ook niet
Ik zit niet op reddit maar mocht ik zoiets tegenkomen (bv twitter) dan vind ik er inderdaad wat van en laat het duidelijk weten. Maar daarnaast zou ik het niet in mijn hoofd halen om zoiets hier te posten, zeker niet na de afgelopen week.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet om te insinueren dat het geen kutpost was, maar ik kom dit soort shit ook best regelmatig tegen hoor, als ik door reddit scroll. Alleen zijn er dan ook meestal al mensen zoals jij en ik geweest die er een en ander van vinden.
Precies jouw soort mensen haat ik echt zo kiezelhard. Gelukkig zijn er daar niet zo veel vanquote:Op zondag 25 februari 2024 19:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien moet je anders even wat geld gaan kopen om te reguleren, als het je allemaal teveel wordt dat wij van de lettersoep en -gedogers weer uit onze slof schieten?
quote:Op zondag 25 februari 2024 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies jouw soort mensen haat ik echt zo kiezelhard. Gelukkig zijn er daar niet zo veel van
Maar smaakt het eten nog wel? En nog de zelfde smaak?quote:Op zondag 25 februari 2024 19:08 schreef Vanyel het volgende:
Tevens een tip voor wie wel van lekker eten houdt maar worstelt met zijn gewicht. Als de misselijkheid van een rondje chemo weg is, kun je in je muil prakken wat je wil maar op een of andere manier lijken de caloos niet te blijven plakken zoals gebruikelijk.
SLANGENKUILquote:Op zondag 25 februari 2024 19:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien moet je anders even wat geld gaan kopen om te reguleren, als het je allemaal teveel wordt dat wij van de lettersoep en -gedogers weer uit onze slof schieten?
quote:Op zondag 25 februari 2024 19:08 schreef Vanyel het volgende:
Tevens een tip voor wie wel van lekker eten houdt maar worstelt met zijn gewicht. Als de misselijkheid van een rondje chemo weg is, kun je in je muil prakken wat je wil maar op een of andere manier lijken de caloos niet te blijven plakken zoals gebruikelijk.
Nog wel, op de eerste dagen na. Al is de voorkeur wel anders.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar smaakt het eten nog wel? En nog de zelfde smaak?
Doe eens even normaal johquote:Op zondag 25 februari 2024 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies jouw soort mensen haat ik echt zo kiezelhard. Gelukkig zijn er daar niet zo veel van
quote:
Ja bedankt voor het happen. Ik heb lettterlijk EEN keer het woord slangenkuil genoemd. En dat was niet eens tegen iemand, maar gewoon omdat ik dat vond.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Doe eens even normaal joh![]()
Eerst lopen strooien met slangenkuil als mensen netjes bespreken hoe iets op ze overkomt en dan zelf lopen schelden als je daar op aangesproken wordt. Wie een slangenkuil graaft voor een ander
Nou ja, chemo werkte ook erg goed tegen reumatische klachten bij m'n ma.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Ik worstel wel met gewicht, maar blijf dat graag doen wanneer dit de enige oplossing is.
quote:Op zondag 25 februari 2024 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
IK vind iedereen lief en aimabelhoe geloofwaardg je dat verder ook vindt
En als je mij niet lief vindt, ja prima
Bijzonder.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Je hebt het al eens eerder geuit, vast met andere bewoordingen, maar toen vond ik het ook al wonderlijk.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja bedankt voor het happen. Ik heb lettterlijk EEN keer het woord slangenkuil genoemd. En dat was niet eens tegen iemand, maar gewoon omdat ik dat vond.
Blijkbaar zijn er hier een hoop mensen die drijven op een imago als slangenkuilsters. Prima. lekker doen![]()
Begrijpen hoe je dit in je hoofd rechtgebreid krijgt? Althans, dat is mijn gedachtegang.quote:
De vertaalapp in het Engels laten zetten. Dit geeft een stuk betere vertalingen weet ik uit ervaring.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:29 schreef Isabeau het volgende:
@:Kaatje1 ik probeerde afgelopen nacht een aantal asielzoekers te helpen en die gebruiken graag van die spraakapps die dat dan vertalen naar het Nederlands. Doen mensen dat bij jullie ook? Want er was geen soep van te makenEén wilde het ziekenhuis verkopen volgens die app en de rest was geen logisch Nederlands. Ook 'terug naar Camp' hielp mij niet, er zitten diverse azc-lokaties rond het ziekenhuis. Het is wel goed gekomen. Met handen en voeten om hun passen vragen en dan de coa maar bellen waar ze verblijven.
Ik wil niets. Jij zegt dat je iedereen lief vindt echt vlak na een post dat je 'jouw soort mensen kiezelhard haat'. Dat vind ik nogal een discrepantie.quote:
Jij bent eigenlijk best wel een sukkel hequote:Op zondag 25 februari 2024 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja bedankt voor het happen. Ik heb lettterlijk EEN keer het woord slangenkuil genoemd. En dat was niet eens tegen iemand, maar gewoon omdat ik dat vond.
Blijkbaar zijn er hier een hoop mensen die drijven op een imago als slangenkuilsters. Prima. lekker doen![]()
Nou. Bij dezen dan.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
QED
Ja misschien ben ik wel de grootste loser van allemaal hoor, kan best. Niemand vertelt me dat
Oh ja joh, vind er van alles van. Prima, kan ik toch niks aan doen.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je hebt het al eens eerder geuit, vast met andere bewoordingen, maar toen vond ik het ook al wonderlijk.
Ik vind het niet bijzonder geloofwaardig nee, als je net gezegd hebt dat je iemand keihard haat(direct nadat ze iets post over haar chemo, ik snap wel dat je kanker kunt hebben en een klootzak kan zijn, maar het verhoogt de lompheid nog wat, vind ik)
Goede tip, z80quote:Op zondag 25 februari 2024 19:33 schreef z80 het volgende:
De vertaalapp in het Engels laten zetten. Dit geeft een stuk betere vertalingen weet ik uit ervaring.
Ik gebruik de google offline vertaal op op vakantie. En vertalen vanuit Nederlands naar Vreemde taal. Of andersom is een ramp. Vertalen vanuit Engels naar Vreemde taal of andersom gaat een stuk beter.
Oh maar deze is mijn excuus niet hoor mop. Ik ben zonder infuus ook best toxisch als het moet.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:32 schreef Clubsoda het volgende:
(direct nadat ze iets post over haar chemo, ik snap wel dat je kanker kunt hebben en een klootzak kan zijn, maar het verhoogt de lompheid nog wat, vind ik)
In theorie zou dit met Google niet meer nodig moeten zijn. Die ging vroeger op de achtergrond altijd van taal X naar engels, en van Engels naar taal Y, maar dat is niet meer het geval.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:33 schreef z80 het volgende:
[..]
De vertaalapp in het Engels laten zetten. Dit geeft een stuk betere vertalingen weet ik uit ervaring.
Ik gebruik de google offline vertaal op op vakantie. En vertalen vanuit Nederlands naar Vreemde taal. Of andersom is een ramp. Vertalen vanuit Engels naar Vreemde taal of andersom gaat een stuk beter.
Wmb houden we hem tot in de eeuwigheid.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Sinds deze TT draaien sommige figuren (opvallend veel mannelijke) zich wel in vreemde bochten....
Ook een mooie subreddit r/nametheproblem. Veel posts over hoe nieuwsberichten, koppen, andere mannen, etc zich uit de naad werken om maar gewoon niet te benoemen dat het, once again, weer eens mannen zijn die het probeem zijnquote:Op zondag 25 februari 2024 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Sinds deze TT draaien sommige figuren (opvallend veel mannelijke) zich wel in vreemde bochten....
Probleem is (heb ik begrepen) dat er zoveel verschillende arabische talen zijn. In schrift hetzelfde maar in uitspraak en betekenis zitten er nogal eens variaties in. Heb wel eens wat voorbeelden gehoord maar niet onthouden.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In theorie zou dit met Google niet meer nodig moeten zijn. Die ging vroeger op de achtergrond altijd van taal X naar engels, en van Engels naar taal Y, maar dat is niet meer het geval.
Wel hebben de meeste meertalige apps ernstig moeite met arabisch, en lijkt ook de context van een zin moeilijker te interpreteren voor de app.
Naast google gebruiken wij ook wel Say Hi (en dan nog één)quote:
Ik kan bevestigen. Vooral irl. Ik kom altijd kaal weg van mn afspreken met haarquote:Op zondag 25 februari 2024 19:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh maar deze is mijn excuus niet hoor mop. Ik ben zonder infuus ook best toxisch als het moet.
Ik schrok van die post overigens... Was dat hier al vermeld?quote:Op zondag 25 februari 2024 19:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je hebt het al eens eerder geuit, vast met andere bewoordingen, maar toen vond ik het ook al wonderlijk.
Ik vind het niet bijzonder geloofwaardig nee, als je net gezegd hebt dat je iemand keihard haat(direct nadat ze iets post over haar chemo, ik snap wel dat je kanker kunt hebben en een klootzak kan zijn, maar het verhoogt de lompheid nog wat, vind ik)
Maar dat heeft elke taal: dialecten. Ik kan een deel van de Nederlanders ook niet begrijpen als ze hun eigen dialect spreken of schrijven. En dit is een super klein landje.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Probleem is (heb ik begrepen) dat er zoveel verschillende arabische talen zijn. In schrift hetzelfde maar in uitspraak en betekenis zitten er nogal eens variaties in. Heb wel eens wat voorbeelden gehoord maar niet onthouden.
Zou je zeggen... dat je tegenwoordig ook niks meer mag zeggen?quote:Op zondag 25 februari 2024 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat jullie wel erg happen op elkaar momenteel hoor. Niet alles is een gevolg van de alfabetdiscussie.
Ja, ik vind het een en ander ook wat overdreven richting derLudolf. Het was echt geen reden om daar zo fel op te reageren. Ik vond het wel grappig en vervolgens komt Clubsoda met een prachtige verklaring en heb ik moeten lachen dat het Spaanse woord voor penis vrouwelijk is. En ja, ik kom regelmatig dat soort dingen tegen op Imgur of Reddit. En nu?quote:Op zondag 25 februari 2024 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat jullie wel erg happen op elkaar momenteel hoor. Niet alles is een gevolg van de alfabetdiscussie.
De theorie en praktijk hebben elkaar nog niet gevonden bij talen die qua zinsopbouw veel uit elkaar liggen. En woorden met meerdere betekenissen, al gelang de plaats in een zin, zijn ook een ramp.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In theorie zou dit met Google niet meer nodig moeten zijn. Die ging vroeger op de achtergrond altijd van taal X naar engels, en van Engels naar taal Y, maar dat is niet meer het geval.
Wel hebben de meeste meertalige apps ernstig moeite met arabisch, en lijkt ook de context van een zin moeilijker te interpreteren voor de app.
Gaat vast over mijquote:Op zondag 25 februari 2024 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat heb ik ook maar dit schijnt dus echt wel heel anders te zijn wanneer je bv uit Iran komt of uit Marokko. Begreep dat bv IND medewerkers het verschil kunnen horen tussen "Damascus" arabisch en "Libanees" arabisch. En dat is 2 uur met de auto.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat heeft elke taal: dialecten. Ik kan een deel van de Nederlanders ook niet begrijpen als ze hun eigen dialect spreken of schrijven. En dit is een super klein landje.
De context wie het post, en hoe, is hier wel van enige relevantie natuurlijk.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik vind het een en ander ook wat overdreven richting derLudolf. Het was echt geen reden om daar zo fel op te reageren. Ik vond het wel grappig en vervolgens komt Clubsoda met een prachtige verklaring en heb ik moeten lachen dat het Spaanse woord voor penis vrouwelijk is. En ja, ik kom regelmatig dat soort dingen tegen op Imgur of Reddit. En nu?
NEE. Ten zij je graag bedrijven, en fok, tegen je in het harnas wil jagen.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wmb houden we hem tot in de eeuwigheid.
Waarvoor nog dank @:Lucky_strike
Het was ook een serieuze vraag. Ik kom niet op dat soort sites dus ik ken vooral de fuiken op social media waar je min of meer zelf voor kiest.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ja, ik kom regelmatig dat soort dingen tegen op Imgur of Reddit. En nu?
Misschien. Maar viel het je ook op dat hij de moeite heeft genomen om lhbtiqa+ te schrijven en dat misschien zelfs even heeft nagezocht of het zo wel goed was. Dat waardeer ik dan ook weer.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De context wie het post, en hoe, is hier wel van enige relevantie natuurlijk.
Ja, maar niet bijzonder expliciet.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik schrok van die post overigens... Was dat hier al vermeld?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vond het na wat uitvogelwerk wel echt de moeite waard!quote:Op zondag 25 februari 2024 19:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het was ook een serieuze vraag. Ik kom niet op dat soort sites dus ik ken vooral de fuiken op social media waar je min of meer zelf voor kiest.
Van Reddit snap ik echt niets, raak altijd de weg kwijt
Reddit volg ik een paar sites en de rest zal wel. Het is wat te veel zeg maarquote:Op zondag 25 februari 2024 19:48 schreef Sarabi het volgende:
Het was ook een serieuze vraag. Ik kom niet op dat soort sites dus ik ken vooral de fuiken op social media waar je min of meer zelf voor kiest.
Van Reddit snap ik echt niets, raak altijd de weg kwijt
Mogelijk. Maar hierbij een data verbinding nodig.quote:
Ja of je gedraagt je niet als een misogyne tarrel.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar de meeste huisvrouwetjes in CUL haten mij inmiddels.Best prima.
quote:
Ja al best een paar keerquote:Op zondag 25 februari 2024 19:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik schrok van die post overigens... Was dat hier al vermeld?
Ik hoor het verschil tussen Venlos Limburgs en om maar iets te noemen Roermonds Limburgs. Dat is 20 minuten met de auto.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook maar dit schijnt dus echt wel heel anders te zijn wanneer je bv uit Iran komt of uit Marokko. Begreep dat bv IND medewerkers het verschil kunnen horen tussen "Damascus" arabisch en "Libanees" arabisch. En dat is 2 uur met de auto.
Damnit. Ik vond het al niet des CSquote:
Welke plaatjes? En wat uit die plaatjes?quote:Op zondag 25 februari 2024 19:48 schreef z80 het volgende:
[..]
NEE. Ten zij je graag bedrijven, en fok, tegen je in het harnas wil jagen.
De plaatjes zorgen er voor dat de nodige content scanners fok op de zwarte lijst hebben gezet.
En dat gaat geld kosten.
Wel lolligquote:Op zondag 25 februari 2024 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Damnit. Ik vond het al niet des CS
Groesbeek heeft 5 verschillen in uitspraak van woorden. Afhankelijk uit welk kerkdorp of omgeving je komt. Bij de stekkenberg boven en onder zit al verschil.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoor het verschil tussen Venlos Limburgs en om maar iets te noemen Roermonds Limburgs. Dat is 20 minuten met de auto.
Ik gok dat @:Cat-astrofe (als ik eens wist hoe je die naam schreef, niet zo blijbaar) dit soort dingen een stuk beter doet. Die pikt ws de verschillen eruit tussen dorpen op 5 minuten afstand.
Maar wel expliciet schijnt. Sterkte in elk geval. Eet je nu vaak scherp? M'n ma kan er echt niet meer tegen sinds chemo's.quote:
Alleen die debiele balk onderin al die je goddank uit kan zettenquote:Op zondag 25 februari 2024 19:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Welke plaatjes? En wat uit die plaatjes?
Is niet alsof ik ranzig palende groepsseks heb uitgekozen ofzo. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat tig foktopics ranzigere en ongewenstere plaatjes bevatten.
De eigen fok-banner met soft erotische shit van de frontpage bijvoorbeeld.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is niet alsof ik ranzig palende groepsseks heb uitgekozen ofzo. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat tig foktopics ranzigere en ongewenstere plaatjes bevatten.
Nee, niet expliciet dus!quote:Op zondag 25 februari 2024 20:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar wel expliciet schijnt. Sterkte in elk geval. Eet je nu vaak scherp? M'n ma kan er echt niet meer tegen sinds chemo's.
Wat er in zit weet ik niet. Wel dat het me al behoorlijk wat werk heeft opgeleverd. En ik weet van meer beheerders van content scanners dat deze hier over vallen.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Neeequote:Op zondag 25 februari 2024 20:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar wel expliciet schijnt. Sterkte in elk geval. Eet je nu vaak scherp? M'n ma kan er echt niet meer tegen sinds chemo's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik heb een abo. Alle plaatjes die ik zie zijn consensual.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Alleen die debiele balk onderin al die je goddank uit kan zetten
Die zit al een paar jaar in de blacklist. En zal er ook niet meer uit komen.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De eigen fok-banner met soft erotische shit van de frontpage bijvoorbeeld.
Dit gaat over de op?quote:Op zondag 25 februari 2024 20:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat er in zit weet ik niet. Wel dat het me al behoorlijk wat werk heeft opgeleverd. En ik weet van meer beheerders van content scanners dat deze hier over vallen.
Maar vooral doen wat je niet laten kunt. Maar niet verwachten dat iedereen je medestander gaat worden.
Als foks eigen softerotische banners in blacklists vallen, wat is dan het probleem van mijn gezinsvriendelijke fotootjes?quote:Op zondag 25 februari 2024 20:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Die zit al een paar jaar in de blacklist. En zal er ook niet meer uit komen.
BIJ ONS BEN JE WELKOMquote:Op zondag 25 februari 2024 20:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De eigen fok-banner met soft erotische shit van de frontpage bijvoorbeeld.
Herkenbaar, een paar x per week.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:29 schreef Isabeau het volgende:
@:Kaatje1 ik probeerde afgelopen nacht een aantal asielzoekers te helpen en die gebruiken graag van die spraakapps die dat dan vertalen naar het Nederlands. Doen mensen dat bij jullie ook? Want er was geen soep van te makenEén wilde het ziekenhuis verkopen volgens die app en de rest was geen logisch Nederlands. Ook 'terug naar Camp' hielp mij niet, er zitten diverse azc-lokaties rond het ziekenhuis. Het is wel goed gekomen. Met handen en voeten om hun passen vragen en dan de coa maar bellen waar ze verblijven.
Genoeg!quote:Op zondag 25 februari 2024 18:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Krijg net een SMS-je met de mededeling dat mijn bankgegevens aflopen eind van de maand aflopen. Link om in te loggen en al mijn gegevens in te geven. Wat een geweldige service van de Bank is dit
![]()
Zouden daar altijd nog mensen intrappen?
quote:
quote:Op zondag 25 februari 2024 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Heel wat anders maar ik moest zo lachen (pagina met grappige uitspraken van kinderen)Hoe staat je dan te douchen vraag ik me afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of is het een aambei gelijk een meloen of zo
![]()
Dat vroeg ik me dus ook wel af, maar die uitspraak van dat kindquote:Op zondag 25 februari 2024 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe staat je dan te douchen vraag ik me afOf is het een aambei gelijk een meloen of zo
Téring hé!quote:Op zondag 25 februari 2024 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kan bevestigen. Vooral irl. Ik kom altijd kaal weg van mn afspreken met haar
Uit wroeging heb ik nu mezelf de haren uit het hoofd geruktquote:
Dan zijn het dus geen afspraken met haarquote:Op zondag 25 februari 2024 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen. Vooral irl. Ik kom altijd kaal weg van mn afspreken met haar
Doe ff een beetje voorzichtig!quote:Op zondag 25 februari 2024 20:40 schreef Vanyel het volgende:
Uit wroeging heb ik nu mezelf de haren uit het hoofd gerukt
Niet.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als foks eigen softerotische banners in blacklists vallen, wat is dan het probleem van mijn gezinsvriendelijke fotootjes?
Niet om moeilijk te doen maar ik snap deze echt niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Totnogtoe wel hoor. Met het mijnequote:Op zondag 25 februari 2024 20:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dan zijn het dus geen afspraken met haar
![]()
Totnogtoe wel hoor. Met het mijnequote:Op zondag 25 februari 2024 20:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dan zijn het dus geen afspraken met haar
![]()
Ach het gaat wel een beetje vanzelf hè.quote:
Ja, krijg je ditquote:Op zondag 25 februari 2024 20:54 schreef Vanyel het volgende:
Ach het gaat wel een beetje vanzelf hè.
Heb ik daarvoor al die uren geïnvesteerd met IPLen
quote:Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet.Kijk aan. Het andere geluid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je.
Zonde is het ook
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Heet zo.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, krijg je dit
Anyway, OT maar weer. Ik heb vandaag alle planten verpot (heet dat eigenlijk zo?).
quote:Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet.Neeeee, dat kan het niet zijn toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen vindt het superleuk dat de poorten van onzin ooit open zijn gezet en de hele site sindsdien verbaggerd wordt, toch?I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Nee ik ook nog niet. En huzarensalade ziet er op die manier ook nog wel eetbaar uit.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:02 schreef Blues het volgende:
Nog nooooit gezien die techniek van een bakje frituren op zo'n vormstick
Ik vermijd dan ook altijd om, als ik het over FOK! heb, de naam fok te noemen.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Neeeee, dat kan het niet zijn toch?
Iedereen vindt het superleuk dat de poorten van onzin ooit open zijn gezet en de hele site sindsdien verbaggerd wordt, toch?
Samequote:Op zondag 25 februari 2024 21:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vermijd dan ook altijd om, als ik het over FOK! heb, de naam fok te noemen.
Heb het altijd over 'forum'
Niet iedereen, er is een reden dat ik sinds een tijdje niet meer blauw ben…quote:Op zondag 25 februari 2024 21:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Iedereen vindt het superleuk dat de poorten van onzin ooit open zijn gezet en de hele site sindsdien verbaggerd wordt, toch?
Viel het ooit mee ja?quote:Op zondag 25 februari 2024 21:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Same
Maar ook eerder al wel, toen het nog meeviel. Ook omdat ik de boel graag extreem gescheiden hou
Ik heb wel het idee dat het zeg rond 2000 wat meer gecentreerd was. Er mocht te veel, maar je kon kiezen het te vermijden.quote:
Of zijn we als maatschappij sinds 2000 flink vooruit gegaan, en is een fors deel van de Fok'ers een beetje blijven steken?quote:Op zondag 25 februari 2024 21:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat het zeg rond 2000 wat meer gecentreerd was. Er mocht te veel, maar je kon kiezen het te vermijden.
Vast wel. Ik weet niet of het gezond is. Wil het wel voor je proberen hoor.quote:
Ow, serieus?quote:Wist je dat ook je neushaar schijnt te gaan?
Ja, je voelt je er zo lekker jong en puberaal doorquote:Op zondag 25 februari 2024 21:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vandaar dat we nog steeds geen date hebben gehadquote:Op zondag 25 februari 2024 21:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar ook eerder al wel, toen het nog meeviel. Ook omdat ik de boel graag extreem gescheiden hou
Ja ik hoorde zoiets. Zal erover rapporteren als het hier vertrekt, goed?quote:Op zondag 25 februari 2024 21:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Vast wel. Ik weet niet of het gezond is. Wil het wel voor je proberen hoor.
[..]
Ow, serieus?
quote:Op zondag 25 februari 2024 21:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Vandaar dat we nog steeds geen date hebben gehad
Denk zeker van beide een deelquote:Op zondag 25 februari 2024 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of zijn we als maatschappij sinds 2000 flink vooruit gegaan, en is een fors deel van de Fok'ers een beetje blijven steken?
Die intro haalt iedereen er wel uit toch? Rest van de film vond ik maar zo-zo, had me er véél meer van voorgesteld.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:31 schreef sigme het volgende:
Barbie gezien.Vond 'm best leuk. Is vast extra leuk als je veel filmkennis hebt.
Zag de foto’s, doe mij zo’n oomquote:Op zondag 25 februari 2024 22:17 schreef borisz het volgende:
*Burp*. Was gezellig bij mijn oom en fam. Twee borden leeggegeten en een portie voor morgen en dinsdag meegenomen.
Op insta veel foto's gezet. Twee in Wat eten we vandaag.
We zijn qua 2000 er op vooruit gegaan, maar de conservatieve terugslag die er nu is, is.
Gaarne!quote:Op zondag 25 februari 2024 21:31 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik hoorde zoiets. Zal erover rapporteren als het hier vertrekt, goed?
Tsja...quote:
Ik wou ook al zeggen, het is niet echt een film die over andere films gaat toch?quote:Op zondag 25 februari 2024 22:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die intro haalt iedereen er wel uit toch? Rest van de film vond ik maar zo-zo, had me er véél meer van voorgesteld.
De mensen aan boord waren ook altijd blij als hij de kok wasquote:
Ik had heel lage verwachtingen van Barbie en bleek dus wel leuk en goed te zijnquote:Op zondag 25 februari 2024 22:54 schreef Sarabi het volgende:
Ik wou ook al zeggen, het is niet echt een film die over andere films gaat toch?
Ik had echt hele hoge verwachtingen van Barbie, dat maakte hij helaas niet waar. Maar wel gewoon een goede film.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gegevensbeschermingseffectbeoordeling (GEB)?
Ik ontving vanmorgen het volgende voorzichtige antwoord:quote:
quote:Op maandag 26 februari 2024 10:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Ik ontving vanmorgen het volgende voorzichtige antwoord:
Volgens mij gaat het om het volgende:
GegevensbeschermingsEffectBeoordeling (GEB)
Oftewel een DPIA, een ‘Data Protection Impact Assessment’ (in het Nederlands ‘gegevensbeschermingseffectbeoordeling’ of GEB)...
@:Lienekien gaat dus door voor de koelkast...
Dat verklaart ook waar ze het bij mij op mijn nieuwe werk telkens over hebben... ik dacht dat het over "de Pia" ging maar was er nog niet uit wat dat wasquote:Op maandag 26 februari 2024 10:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Ik ontving vanmorgen het volgende voorzichtige antwoord:
Volgens mij gaat het om het volgende:
GegevensbeschermingsEffectBeoordeling (GEB)
Oftewel een DPIA, een ‘Data Protection Impact Assessment’ (in het Nederlands ‘gegevensbeschermingseffectbeoordeling’ of GEB)...
@:Lienekien gaat dus door voor de koelkast...
En hoe gaat het met jou???quote:Op maandag 26 februari 2024 06:49 schreef Isabeau het volgende:
Het is inderdaad fris ja. Temperatuur is weer aardig gedaald.
AVG/PIA/GEB/BIV/BIO, ze verzinnen steeds weer een andere term voor ongeveer hetzelfde/aan elkaar gerelateerde zaken.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat verklaart ook waar ze het bij mij op mijn nieuwe werk telkens over hebben... ik dacht dat het over "de Pia" ging maar was er nog niet uit wat dat was
BIO is veel omvangrijker dan AVG, met enige overlap. Heb je alleen mee te maken als overheidsinstantie.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
AVG/PIA/GEB/BIV/BIO, ze verzinnen steeds weer een andere term voor ongeveer hetzelfde/aan elkaar gerelateerde zaken.
Ik heb inmiddels wel de conclusie getrokken dat ik me niet in hoef te schrijven voor de training 'GEB schrijven'; ...
I know, I know, ik heb er (zijdelings) regelmatig mee te maken...quote:Op maandag 26 februari 2024 11:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
BIO is veel omvangrijker dan AVG, met enige overlap. Heb je alleen mee te maken als overheidsinstantie.
Ook dat ken ik, maar gelukkig dus niet vanuit mijn eigen dagelijkse activiteiten.quote:Het is inmiddels een dagtaak om aan al die lijsten te voldoen. En dan ook nog eens de eisen voor koppelen aan DigID.
Het is voor mij ook niet dagelijks, maar ik moet er rekening mee houden bij schrijven en bedenken van nieuwe oplossingen en de kaders en richtlijnen die daaruit volgen. Je kan zo weken bezig zijn met alleen die regels doorploegen...quote:Op maandag 26 februari 2024 12:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
I know, I know, ik heb er (zijdelings) regelmatig mee te maken...
[..]
Ook dat ken ik, maar gelukkig dus niet vanuit mijn eigen dagelijkse activiteiten.
En dan ook nog alle interne- en externe audits die er weer zijn om te controleren of alles juist/met elkaar in lijn is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan het wel. M'n ma kan het niet, en ze kan zich niet herinneren of ze het voor haar hersenletsel wel of niet kon. Dat vind ik ook een interessante. Zou ze het verloren zijn? Is het iets wat je kunt verliezen?quote:Op maandag 26 februari 2024 17:11 schreef sigme het volgende:
Interessant stuk (vind ik) over het vermogen om 'beelden' te zien: https://www.theguardian.c(...)t-is-aphantasia-like
Ik ben er pas vrij recent achter gekomen dat mensen het (soort van) letterlijk bedoelen als ze zeggen dingen 'voor zich te zien', ik heb dat altijd opgevat als totale beeldspraak ().
Ik kan ook relatief slecht mensen herkennen, en ik denk altijd dat ik onmogelijk iemand zou kunnen beschrijven op zo'n manier dat er een compositietekening van gemaakt kan worden. Anders, op basis van een compositietekenening herkennen dat die lijkt op iemand kan ik wel, denk ik.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan het wel. M'n ma kan het niet, en ze kan zich niet herinneren of ze het voor haar hersenletsel wel of niet kon. Dat vind ik ook een interessante. Zou ze het verloren zijn? Is het iets wat je kunt verliezen?
Ze kan heel slecht mensen aan hun uiterlijk herkennen of onthouden, weet ook niet of dat met elkaar te maken heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
NAH is sowieso bijzonder fascinerend, wat het onthult over wat hersens allemaal (blijkbaar) doen.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan het wel. M'n ma kan het niet, en ze kan zich niet herinneren of ze het voor haar hersenletsel wel of niet kon. Dat vind ik ook een interessante. Zou ze het verloren zijn? Is het iets wat je kunt verliezen?
Ze kan heel slecht mensen aan hun uiterlijk herkennen of onthouden, weet ook niet of dat met elkaar te maken heeft.
Ik krijg er soms, niet altijd, wel honger van. Haat heb ik niet als bijwerking van 1 maaltijd per dagquote:Op maandag 26 februari 2024 17:20 schreef Tele6 het volgende:
Kortom @:fietsie hoe doe je intermittent fasting of omad zonder de hele wereld te haten![]()
Ik sterf hier van nijd
Ik doe dat totaal niet. Ik heb alleen vandaag iets te weinig gegeten denk ik en daar kwam ik de laatste 10 min van mijn werkdag achter + op de fiets naar huis.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik krijg er soms, niet altijd, wel honger van. Haat heb ik niet als bijwerking van 1 maaltijd per dag
Maar ik eet dan ook niet alle dagen maar 1 keer, misschien scheelt dat.
Kan je niet wat langzaam ernaar toe werken? En waarom doe je eigenlijk?
Oh zo. Ja, dan is algehele haat wel een invoelbare reactie.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe dat totaal niet. Ik heb alleen vandaag iets te weinig gegeten denk ik en daar kwam ik de laatste 10 min van mijn werkdag achter + op de fiets naar huis.
Als ik mijn maaltijden niet krijg gaan er met de minuut meer steekjes los geloof ik
Goed zo, dan hoef ik je niet streng toe te spreken.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe dat totaal niet. Ik heb alleen vandaag iets te weinig gegeten denk ik en daar kwam ik de laatste 10 min van mijn werkdag achter + op de fiets naar huis.
Heb gewoon ontbijt + lunch + m'n appeltje om 15:00 op.
Als ik mijn maaltijden niet krijg gaan er met de minuut meer steekjes los geloof ik
quote:Op maandag 26 februari 2024 17:00 schreef AnneX het volgende:
Stilte…
Vanmiddag hh binnen- en buitenshuis.
Afspraak met manueel therapie: maandag pas.Waar heb je last van? Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Heerlijk gevoelquote:Op maandag 26 februari 2024 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker gevoel dat opruimen @:sarabi Wanneer de naaimachines weg zijn voor reparatie en schoonmaken ga ik de kleine kamer ook eens flink aanpakken.
Het zou op zich leuk zijn als ik het beter kon handelen als eten anders gaat dan gepland, maar als iets te laat eten ontaardt in haat, dan weet ik niet hoe ik daar kom. Ik ga niet voor m'n plezier zitten haten in de hoop dat ik eraan kan wennenquote:Op maandag 26 februari 2024 17:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh zo. Ja, dan is algehele haat wel een invoelbare reactie.
Een van de voordelen van (gecontroleerd) leren omgaan met 1 maaltijd per dag is dat het niet meer zo ontregelend werkt als je eten anders loopt dan 'normaal' of 'gepland'. Vind ik.
In principe zou refurbished het weer even goed moeten doen toch?quote:Op maandag 26 februari 2024 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb trouwens sinds een paar weken problemen met mijn nieuwe ereader (gekocht in November). Volgens de instructies van Kobo heb ik hem opgestuurd en kreeg ik een refurbished ereader terug. Nu loopt deze weer heel snel leeg![]()
Morgen ga ik er weer achteraan maar ik ging er nu wat langer over nadenken. Is het eigenlijk niet vreemd dat je een tweedehands product terugkrijgt als je 2 maanden oude ereader kapot gaat?
We hebben het toch over iets van 200 euro......
Bij mij gaat koolhydraat-armer eten hand in hand met minder vaak eten. Koolhydraten zorgt bij mij voor trek, trek voor opnieuw eten - in dat patroon kan ik niet goed maar een keer per dag eten. Sowieso krijg ik eetlust van eten, als ik bijna 24u niet eet heb ik niet per se veel eetlust die 23u.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het zou op zich leuk zijn als ik het beter kon handelen als eten anders gaat dan gepland, maar als iets te laat eten ontaardt in haat, dan weet ik niet hoe ik daar kom.
Wil er wel weer meer op gaan letten dat ik niet de hele dag alleen maar koolhydraten eet, in de hoop dat ik dan minder afhankelijk ben van m'n geheime voorraad mueslirepen.
Maar misschien ben ik gewoon stuk.
Op m'n vorige werk werden de lockers weggehaald dus kon ik m'n mueslirepen niet meer veilig wegsluiten en natuurlijk kreeg ik toen allerlei vragen/grapjes van collega's over de mueslirepen. Dat was ook niet zo'n succes
Voor jouw haatlijstje hoef ik geen eens honger te hebben, da’s voor mij allemaal heel herkenbaarquote:Op maandag 26 februari 2024 17:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het zou op zich leuk zijn als ik het beter kon handelen als eten anders gaat dan gepland, maar als iets te laat eten ontaardt in haat, dan weet ik niet hoe ik daar kom. Ik ga niet voor m'n plezier zitten haten in de hoop dat ik eraan kan wennen
Wil er wel weer meer op gaan letten dat ik niet de hele dag alleen maar koolhydraten eet, in de hoop dat ik dan minder afhankelijk ben van m'n geheime voorraad mueslirepen.
Op m'n vorige werk werden de lockers weggehaald dus kon ik m'n mueslirepen niet meer veilig wegsluiten en natuurlijk kreeg ik toen allerlei vragen/grapjes van collega's over de mueslirepen. Dat was ook niet zo'n succes
Ja, op zich zou een refurbished het goed moeten doen. Maar toch voelde het nu even niet goed omdat de ereader pas zo nieuw was.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In principe zou refurbished het weer even goed moeten doen toch?
Ik weet dat Garmin vaak ook refurbished horloges teruggeeft als je horloge sterft. Vooral als stomme onderdelen zoals accu's sterven. Mijn horloge heeft accu struggles als hij het koud heeft (wat gelukkig prima op te lossen is door m'n mouw eroverheen te houden) maar ik zag op de Garmin help forums dat iedereen met dat soort problemen een refurbished exemplaar kreeg als inruil.
Wel super stom dat je met de vervanging precies hetzelfde probleem hebt
Ik zou niet wachten tot de zomer.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, op zich zou een refurbished het goed moeten doen. Maar toch voelde het nu even niet goed omdat de ereader pas zo nieuw was.
Maar goed misschien ligt het bij deze wel aan de kou en komt het later weer goed
quote:Op maandag 26 februari 2024 17:00 schreef AnneX het volgende:
Stilte…
Vanmiddag hh binnen- en buitenshuis.
Afspraak met manueel therapie: maandag pas.Heb gemist waarom?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chronisch tijd te kort. En moe. Hunker naar zon en warmte en dus de lentequote:
Je huidige werk is niet je vorige werkquote:Op maandag 26 februari 2024 17:42 schreef Tele6 het volgende:
Het zou op zich leuk zijn als ik het beter kon handelen als eten anders gaat dan gepland, maar als iets te laat eten ontaardt in haat, dan weet ik niet hoe ik daar kom. Ik ga niet voor m'n plezier zitten haten in de hoop dat ik eraan kan wennen
Ja, dit allemaal. Ik vind het ook raar, @Sarabiquote:Op maandag 26 februari 2024 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het heel raar dat je na 2-3 maanden eén refurbished krijgt ipv een nieuwe. Waarom is die teruggekomen? En anders had je zelf wel eén refurbished exemplaar gekocht?
Ooooh. Dit. Bijna depri van regen. 😢quote:Op maandag 26 februari 2024 17:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Chronisch tijd te kort. En moe. Hunker naar zon en warmte en dus de lente
quote:Op maandag 26 februari 2024 17:50 schreef AnneX het volgende:
Schouderblad links met brandende pijn. En uitstralend naar bovenarm en/of onderarm en soms vinger 3 en 4.Een tijd een onnatuurlijke houding aanhouden zoals bij schilderen in een rare hoek kan inderdaad ook klachten gevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk gaat het snel weer over, het klinkt vervelend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, zó liep mn.X het syndroom van Horner op.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een tijd een onnatuurlijke houding aanhouden zoals bij schilderen in een rare hoek kan inderdaad ook klachten gevenHopelijk gaat het snel weer over, het klinkt vervelend.
Dit ben ik als ik te weinig slaapquote:Op maandag 26 februari 2024 17:19 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen ben ik zo hangry als maar zijn kan![]()
![]()
Fietste net naar huis en er was een man een peuter aan het leren loopfietsen op het snelfietspad en ik kon wel schelden omdat ik ervoor uit moest wijken(alsnog vind ik het snelfietspad niet echt dé plek voor een peuter op een loopfiets. Maar goed)
Andere dingen waar ik vanmiddag agressief van werd:
- Windows ging updaten
- Jeuk aan mijn vinger
- Regenbroek is te wijd waardoor hij langs mijn fiets zwiept
- REGEN ÜBERHAUPT
- Mensen die op het midden van de weg fietsen
- Mensen die zonder te kijken oversteken
- Honden aan te lange lijnen
- Auto's die geen richting aangeven
- Het bestuur van m'n sportclub dat niet met elkaar communiceert en in plaats daarvan aan mij vraagt 'wat zou ander bestuurslid bedoeld hebben'![]()
- Wind tegen op de brug
- Speed pedelecs die te hard rijden op het fietspad in de bebouwde kom
- Brommers die te hard rijden op het fietspad in de bebouwde kom
- Scooters die stinken
- De stoep voor m'n flat heeft een week netjes gelegen en nu hebben ze alles weer opengetrokken
- Er kwam iemand langs met een taart en die was niet voor mij
Nou! Zeg dat wel dat dat pas asymmetrisch is. Maar gelukkig weg getrokken.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:57 schreef AnneX het volgende:
Ja, zó liep mn.X het syndroom van Horner op.
Na het behandelen van het dak van de boerderij vanwege houtworm..
Heel bijzonder vond de specialist en ruim op de foto’s gezet.
Is gelukkig weggetrokken.
Dat was pas asymmetrie @:sigme 😉
In daarop ongetraind lijf is asymetrie hel op aard'.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, zó liep mn.X het syndroom van Horner op.
Na het behandelen van het dak van de boerderij vanwege houtworm..
Heel bijzonder vond de specialist en ruim op de foto’s gezet.
Is gelukkig weggetrokken.
Dat was pas asymmetrie @:sigme 😉
Ik als ik migraine heb. Mijn woede uit zich dan vooral richting J. Zodra ik merk dat ik onredelijk nijdig op hem ben, weet ik dat het er aan komtquote:Op maandag 26 februari 2024 17:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit ben ik als ik te weinig slaapDan is alles negatief en kan ik inwendig zo enorm mopperen op de wereld
Jross ontwijkt mij geloof ik een beetje op de dagen dat ik nachtdiensten doe. Zet koffie voor me neer. Gaat geen discussies aan, dat soort dingen. (word ik daar weer bozig over).quote:Op maandag 26 februari 2024 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik als ik migraine heb. Mijn woede uit zich dan vooral richting J. Zodra ik merk dat ik onredelijk nijdig op hem ben, weet ik dat het er aan komt
In het kort: 'zenuw in de knel'. Kan op verschillende plaatsen en door verschillende oorzaken bekneld raken. En dan krijg je dus een hangend ooglid, een kleine pupil en je kan in dat gebied van die zenuw niet goed meer zweten (rond het oog, wang etc).quote:Op maandag 26 februari 2024 18:02 schreef sigme het volgende:
Jeez, ik kan hier weinig touw aan vastknopen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Horner
Hangoog?
Verstandig van hemquote:Op maandag 26 februari 2024 18:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jross ontwijkt mij geloof ik een beetje op de dagen dat ik nachtdiensten doe. Zet koffie voor me neer. Gaat geen discussies aan, dat soort dingen. (word ik daar weer bozig over).
Ik uit het ook niet. Maar het is uiteraard meestal wel terechtquote:Op maandag 26 februari 2024 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verstandig van hem![]()
Ik uit mijn nijd niet. Die nijd is bijna altijd enorm onterecht, het zou lullig zijn om dat uit te spreken.
quote:Op maandag 26 februari 2024 17:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou niet wachten tot de zomer.
Terug dat ding, nieuwe nieuwe (desnoods refurbished).
quote:Op maandag 26 februari 2024 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het heel raar dat je na 2-3 maanden eén refurbished krijgt ipv een nieuwe. Waarom is die teruggekomen? En anders had je zelf wel eén refurbished exemplaar gekocht?
Bedankt voor jullie reactiesquote:Op maandag 26 februari 2024 17:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit allemaal. Ik vind het ook raar, @:Sarabi
Dank. Wat een raar effect dan van een vreemde lichaamshouding! Wat zijn mensen toch rare bouwsels.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In het kort: 'zenuw in de knel'. Kan op verschillende plaatsen en door verschillende oorzaken bekneld raken. En dan krijg je dus een hangend ooglid, een kleine pupil en je kan in dat gebied van die zenuw niet goed meer zweten (rond het oog, wang etc).
quote:Op maandag 26 februari 2024 17:50 schreef AnneX het volgende:
Schouderblad links met brandende pijn. En uitstralend naar bovenarm en/of onderarm en soms vinger 3 en 4.Oe pijnlijk zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb je ook wel wat aan je eigen kennis?
Enorm!quote:Op maandag 26 februari 2024 18:19 schreef sigme het volgende:
Dank. Wat een raar effect dan van een vreemde lichaamshouding! Wat zijn mensen toch rare bouwsels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nou! Als je weet hoeveel er mis kan gaan (en hoeveel er dus gewoon dagelijks goed verloopt) dan zijn we gewoon een lopend, denkend, handelend wonder.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:19 schreef sigme het volgende:
Dank. Wat een raar effect dan van een vreemde lichaamshouding! Wat zijn mensen toch rare bouwsels.
Die herken ik dan weer niet, maar is wel super grappigquote:Op maandag 26 februari 2024 19:09 schreef Clubsoda het volgende:
het allerergste is wanneer je van de honger alle soorten eten haat![]()
Toevallig stumbelde ik precies net over een bijpassende imgurquote:Op maandag 26 februari 2024 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou! Als je weet hoeveel er mis kan gaan (en hoeveel er dus gewoon dagelijks goed verloopt) dan zijn we gewoon een lopend, denkend, handelend wonder.
Het is echt de stomste impassequote:Op maandag 26 februari 2024 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die herken ik dan weer niet, maar is wel super grappig
Humans are weirdquote:Op maandag 26 februari 2024 19:12 schreef sigme het volgende:
Toevallig stumbelde ik precies net over een bijpassende imgur
* Isabeau neemt nog een hap van haar Stromboli pizzaquote:Op maandag 26 februari 2024 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja maar ja dames. Niks smaakt zo goed als skinny voelt
Ik zou het niet wetenquote:Op maandag 26 februari 2024 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja maar ja dames. Niks smaakt zo goed als skinny voelt
Jaloersquote:Op maandag 26 februari 2024 19:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau neemt nog een hap van haar Stromboli pizza
Boks ouwe!quote:Op maandag 26 februari 2024 19:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou het niet wetennooit slank geweest
Niet meer. Afgelopen week wat oefeningen gedaan. Maar ja, daarmee reponeer je geen getordeerd ribje.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Oe pijnlijk zegheb je ook wel wat aan je eigen kennis?
Dat is me ooit wel gelukt, zag laatst nog een foto. Herkende mezelf nauwelijks. Vrienden smeekten me om meer te eten “je bent wel slank maar niet jezelf”quote:Op maandag 26 februari 2024 19:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou het niet wetennooit slank geweest
Maar was je zelf er gelukkig mee toen?quote:Op maandag 26 februari 2024 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is me ooit wel gelukt, zag laatst nog een foto. Herkende mezelf nauwelijks. Vrienden smeekten me om meer te eten “je bent wel slank maar niet jezelf”
Ik weiger naar Binnenstebuiten te kijken. Ik kan slecht tegen de infantiliserende toon van Omroep Max. En mijn moeder bracht op een of andere manier elk gesprek dat we de laatste jaren van ons contact hadden tot Binnenstebuiten.quote:Op maandag 26 februari 2024 19:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
In Binenste Buiten leuk wandelen door een rodo laan.
Lekker doorgewoekerd. @:Lucky_Strike Leuk programma met van alles wat.
Ook recepten.
Ik kreeg op mijn slankst (BMI 25) alleen maar commentaarquote:Op maandag 26 februari 2024 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat is me ooit wel gelukt, zag laatst nog een foto. Herkende mezelf nauwelijks. Vrienden smeekten me om meer te eten “je bent wel slank maar niet jezelf”
Volgens mij is 42 redelijk gemiddeld voor Nederlandse vrouwenquote:Op maandag 26 februari 2024 19:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mensen roepen nu al dat ik niet te veel moet afvallen, terwijl ik gewoon nog aan de bovenkant 42 zit
Nu zijn maten nogal random tegenwoordig, maar dr zit nog spek galore.
Ach 😢 Het is ‘besmet’. De stem is irritant vaak.quote:Op maandag 26 februari 2024 19:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weiger naar Binnenstebuiten te kijken. Ik kan slecht tegen de infantiliserende toon van Omroep Max. En mijn moeder bracht op een of andere manier elk gesprek dat we de laatste jaren van ons contact hadden tot Binnenstebuiten.
Ze hebben inderdaad regelmatig leuke onderwerpen maar het is helaas niet kijkbaar voor me.
Geloof niet echt, en nu ik die foto zag, echt uitgemergeld. Geen anorexia maar extreem overal op lettenquote:Op maandag 26 februari 2024 19:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar was je zelf er gelukkig mee toen?
Nu ik er over nadenk, ik ben ooit wel redelijk slank geweest.
Nog steeds een bmi van 26, dus officieel toch nog overgewicht.
Maar je bent toch mooi?quote:Op maandag 26 februari 2024 19:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij is 42 redelijk gemiddeld voor Nederlandse vrouwenAlleen kan je je afvragen of dat ook gezond gemiddeld is.
Mijn moeder roept al heel snel dat ik niet meer moet afvallenDan zeg ik: ma, ik ben obees. Ik ben dik.
Maar daar gaat ze dan uitgebreid tegen in en dat ik zo prima ben. Heel lief dat zij mij prima vindt, maar ik ben ongezond te dik bij een bmi over de 30(nu 27, dus 'gewoon' overgewicht)
O ik vind cheerleaders dan wel weer heel fijnquote:Op maandag 26 februari 2024 19:56 schreef Sarabi het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom mensen denken met het gewicht van andere te moeten bemoeien
quote:Op maandag 26 februari 2024 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geloof niet echt, en nu ik die foto zag, echt uitgemergeld. Geen anorexia maar extreem overal op letten
Gewoon 4 maanden van je leven niet te genieten zijn en dan is het normaal geworden .quote:Op maandag 26 februari 2024 17:20 schreef Tele6 het volgende:
Kortom @:fietsie hoe doe je intermittent fasting of omad zonder de hele wereld te haten![]()
Ik sterf hier van nijd
Dat zijn over het algemeen ook gewoon niet de mensen om mee om te gaan neequote:Op maandag 26 februari 2024 19:56 schreef Sarabi het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom mensen denken met het gewicht van andere te moeten bemoeien
Ja dat zeg ik al jarenquote:Op maandag 26 februari 2024 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
@:isabeau jij bent nu echt iemand waarvan ik denk “ daar zit alles in verhouding” en zeker geen dikke verhouding. Je bent niet superslank maar wel mooi
Zeker waarquote:Op maandag 26 februari 2024 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
@:isabeau jij bent nu echt iemand waarvan ik denk “ daar zit alles in verhouding” en zeker geen dikke verhouding. Je bent niet superslank maar wel mooi
Da’s nog een reden waarom ik blij ben uit die vroegere vriendenkring weg te zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat zijn over het algemeen ook gewoon niet de mensen om mee om te gaan nee
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat zijn over het algemeen ook gewoon niet de mensen om mee om te gaan nee
Jross zei afgelopen weekend nog dat mijn probleem was dat ik altijd een zandloperfiguur heb. Want ik zie niet dat ik 'dunner' ben in de spiegel. Ik val altijd overal even veel af: dus het figuur blijft exact hetzelfdequote:Op maandag 26 februari 2024 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Een (levens) testament is toch persoonlijk?! en kan dus verschillen.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:07 schreef MadMaster het volgende:
Net een gesprek gehad met de adviseur die bezig is om voor ons de uitgangspunten voor ons (levens)testament op te stellen, voorafgaande aan de notariële akte. De gesprekken zijn al bijna een jaar, met tussenpozen, bezig.
Mw. MM heeft andere erfgenamen/legaten benoemd dan ik en het is de eerste keer dat onze adviseur dat meemaakt.
Het verslag van ons vorige gesprek klopte dus totaal niet, hij had alles op een hoop gegooid en op papier alles verkeerd toegewezen/verdeeld. Nu moet hij zijn huiswerk dus weer opnieuw doen en het juist op papier zetten.
Op de vraag wat er gebeurt als we met onze wensen en de akte gepasseerd is gelijktijdig overlijden en dus op dat moment 2 afwijkende lijstjes van erfgenamen/legaten hebben, had hij dan ook geen antwoord.
Daarover moet weer een apart gesprek gevoerd worden, nadat hij daarover informatie heeft ingewonnen.
Nog even en we zijn eerder overleden dan dat de akte is opgesteld…![]()
Is dat zo uniek dan, dat je andere erfgenamen benoemd?quote:Op maandag 26 februari 2024 20:07 schreef MadMaster het volgende:
Net een gesprek gehad met de adviseur die bezig is om voor ons de uitgangspunten voor ons (levens)testament op te stellen, voorafgaande aan de notariële akte. De gesprekken zijn al bijna een jaar, met tussenpozen, bezig.
Mw. MM heeft andere erfgenamen/legaten benoemd dan ik en het is de eerste keer dat onze adviseur dat meemaakt.
Het verslag van ons vorige gesprek klopte dus totaal niet, hij had alles op een hoop gegooid en op papier alles verkeerd toegewezen/verdeeld. Nu moet hij zijn huiswerk dus weer opnieuw doen en het juist op papier zetten.
Op de vraag wat er gebeurt als we met onze wensen, en de akte gepasseerd is, gelijktijdig overlijden en dus op dat moment 2 afwijkende lijstjes van erfgenamen/legaten hebben, had hij dan ook geen antwoord.
Daarover moet weer een apart gesprek gevoerd worden, nadat hij daarover informatie heeft ingewonnen.
Nog even en we zijn eerder overleden dan dat de akte is opgesteld…![]()
Het figuur is misschien wel hetzelfde maar de omvang dan toch niet wanneer je afgevallen bent? Toen ik zo enorm was afgevallen was het in het gezicht, borsten en rest bovenlijf (zichtbare sleutelbeenderen). Armen, heupen en benen waren wel minder maar totaal niet in verhouding. Blijkbaar toen al lipoedeem, maar man oh man wat was dat frustrerend. Sporten, op houtjes bijten en dat bleef maar dikquote:Op maandag 26 februari 2024 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jross zei afgelopen weekend nog dat mijn probleem was dat ik altijd een zandloperfiguur heb. Want ik zie niet dat ik 'dunner' ben in de spiegel. Ik val altijd overal even veel af: dus het figuur blijft exact hetzelfdeAls ik aankom kom ik ook overal evenveel aan
Ik zie er in mijn ogen altijd hetzelfde uit.
* mijn probleem was dat ik zei dat ik het niet zie, het gewichtsverlies
Ik begreep ook al niet waarom hij er in het gespreksverslag, zelfs nadat we hem alles op papier hadden toegestuurd v.w.b. onze beider wensen + onlangs een mondelinge toelichting daarop, zo'n zooitje van had gemaakt.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een (levens) testament is toch persoonlijk?! en kan dus verschillen.
Een ongeluk is m.i. inderdaad de waarschijnlijke enige reden dat zoiets kan voorkomen.quote:Ad. Er was iets met ‘gelijktijdig’ overlijden. Het zal ook zelden voorkomen.
Hooguit met een vliegtuig. Oh wacht.
#klok #klepel
Of het uniek is, dat lijkt me niet.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat zo uniek dan, dat je andere erfgenamen benoemd?Daar zijn jullie toch niet uniek in, dat kan ik me niet voorstellen. Ja, als je kinderen hebt lijkt het me redelijk duidelijk: dan zijn het meestal de kinderen die je benoemd. Maar er zijn toch genoeg samengestelde gezinnen of gezinnen zonder kinderen oid.
Als jullie bijna tegelijk overlijden dan gaat eerst testament van dooie 1 worden uitgevoerd en dan dooie 2. Ook als er maar een minuutje tussen zit (dus dat de ambulancebroeder zegt ja ik zag persoon1 nog even zwaaien en persoon2 was echt toen al morsdood). Dan wordt eerst de erfenis van persoon 1 helemaal verdeeld en daarna die van persoon2.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:07 schreef MadMaster het volgende:
Op de vraag wat er gebeurt als we met onze wensen, en de akte gepasseerd is, gelijktijdig overlijden
quote:Op maandag 26 februari 2024 18:54 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Nu is het nog niet donker buiten.
Geen mooie foto maar wel mooi nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De PAAL IS BEZET
![]()
Die onderstequote:Op maandag 26 februari 2024 19:15 schreef MadMaster het volgende:
Hier in de polder kom je ook steeds meer ooievaars tegen.
Een deel is ingericht als beschrijving vogelgebied en daar vind je dan o.a. ook kolonies lepelaars.
Op een nabij gelegen oud schoolgebouw staan 3 schoorstenen die elk gebruikt worden door een ooievaarfamilie.
Aangezien ze maar door blijven bouwen aan hun nest, bovenop de nesten van vorig jaar, worden die periodiek verlaagd door de eigenaar van het pand, zodat de boel niet omvalt/wegwaait, en kunnen de ooievaars weer verder bouwen.
Afgelopen week zag ik dat de nesten alweer bemand waren en de bouwwerkzaamheden in volle gang zijn…
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plaatjes van het pand/de ooievaars van het web geplukt…
Heb het artikel waar je naar verwijst nog niet gelezen, maar geldt dan niet dat de laatst overledene op papier de langstlevende is en dat diens wensen conform het opgestelde testament gelden en op basis daarvan de erfsom e.d. verdeeld wordt? Hebben de erfgenamen van de eerst overledene (op papier de kortst levende) dan niet gewoon pech, voor zover die afwijkend zijn van de erfgenamen van de langstlevende?quote:Op maandag 26 februari 2024 20:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Als jullie bijna tegelijk overlijden dan gaat eerst testament van dooie 1 worden uitgevoerd en dan dooie 2. Ook als er maar een minuutje tussen zit (dus dat de ambulancebroeder zegt ja ik zag persoon1 nog even zwaaien en persoon2 was echt toen al morsdood). Dan wordt eerst de erfenis van persoon 1 helemaal verdeeld en daarna die van persoon2.
Zo even je artikel lezen, maar ik vind wat je hierboven stelt qua bepaling op basis van statistieken op zich wel verwonderlijk.quote:Of zoals ik hier WGR / Erfgenamen, erflaters, flaters : rariteiten bij erven beschreven heb: de erfgenamen besluiten dat de dood echt gelijktijdig was en dat de doden daarom niet aan elkaar vererven.
Er gaat gewoonlijk geen officiele instantie zich bemoeien met zulke zaken.
Als de erfgenamen er niet uitkomen en het echt niet te zeggen valt kan de statistiek ter hulp geroepen worden. Jonge mensen hebben hogere levensverwachting, vrouwen hoger dan mannen; statistisch ging dus de man eerder dood dan de vrouw, of de oudere eerder dan de jongere. Dat kan de grondslag zijn voor vaststelling welk testament eerst en welke tweedst wordt uitgevoerd.
Ik herinner me nog een nare casus met een stel op huwelijksreis die dezelfde dag kwamen te overlijden. Eerst ging de een dood en alle bezittingen dus naar de partner. Daarna ging de partner dood en kreeg de familie van deze persoon alle bezittingen. Waar blijkbaar de andere (schoon)familie heel boos over was.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:27 schreef sigme het volgende:
Als jullie bijna tegelijk overlijden dan gaat eerst testament van dooie 1 worden uitgevoerd en dan dooie 2. Ook als er maar een minuutje tussen zit (dus dat de ambulancebroeder zegt ja ik zag persoon1 nog even zwaaien en persoon2 was echt toen al morsdood). Dan wordt eerst de erfenis van persoon 1 helemaal verdeeld en daarna die van persoon2.
Afaik kan dat, dat zeggen ze ook op de aphantasia subreddit.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Murder suicidequote:Op maandag 26 februari 2024 20:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ad. Er was iets met ‘gelijktijdig’ overlijden. Het zal ook zelden voorkomen.
Hooguit met een vliegtuig. Oh wacht.
#klok #klepel
Ja, dat is wat ik zeg; eerst de afhandeling van dode1, daarna van dode 2. Als dode2 erft van dode1 dan erven de erfgenamen van dode2 dus een deel van het kapitaal van dode1, namelijk het deel dat dode2 heeft geërfd.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:38 schreef MadMaster het volgende:
Heb het artikel waar je naar verwijst nog niet gelezen, maar geldt dan niet dat de laatst overledene op papier de langstlevende is en dat diens wensen conform het opgestelde testament gelden en op basis daarvan de erfsom e.d. verdeeld wordt? Hebben de erfgenamen van de eerst overledene (op papier de kortst levende) dan niet gewoon pech, voor zover die afwijkend zijn van de erfgenamen van de langstlevende?
Dan gaat er alsnog 1 eerder doodquote:
Dat hoeft niet maar ik denk wel dat het als zodanig wordt beoordeeld.quote:
Ah, zo had ik het niet gelezen, maar dat is inderdaad juist en ook logisch.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik zeg; eerst de afhandeling van dode1, daarna van dode 2. Als dode2 erft van dode1 dan erven de erfgenamen van dode2 dus een deel van het kapitaal van dode1, namelijk het deel dat dode2 heeft geërfd.
Dat soort clausules hebben we wel op laten nemen, dus geen erfdeel in geval van scheiding van de erfgenaam voor de voormalig aangetrouwde partner e.d.quote:Ik dacht trouwens dat dit wel redelijk te ondervangen is in een testament, dat als ten tijde van de erfenisverdeling persoonX niet meer leeft, dan erft die ook niks. Maar dan moet dat dus wel zijn verwoord.
En dan nog door mijn gif heen zien te breken want HOEZO BEN IK ONREDELIJKquote:Op maandag 26 februari 2024 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik als ik migraine heb. Mijn woede uit zich dan vooral richting J. Zodra ikze merkt dat ik onredelijk nijdig op hemhaar ben, weet ikze dat het er aan komt
Dat is ook een aardige optie.quote:Op maandag 26 februari 2024 21:13 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben een clausule dat als we binnen 3 maanden ofzo na elkaar overlijden de erfenis alsnog naar ons eigen erfgenamen gaan.
Vrij standaard stukje testament wat ik begreep. Zou het zelf namelijk nooit bedacht hebben.
Is jullie adviseur wel de juiste adviseur voor jullie?quote:Op maandag 26 februari 2024 21:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is ook een aardige optie.
Misschien krijgen we dat ook wel van onze adviseur te horen als mogelijkheid.
Ik neem het even mee in mijn achterhoofd…
quote:Op maandag 26 februari 2024 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Is jullie adviseur wel de juiste adviseur voor jullie?
Nou, als ik lees wat jij meldt over zijn advieskwaliteiten zou ik toch echt op zoek gaan naar een ander. Misschien iemand die speciaal verstand heeft van erven in plaats van van stenen?quote:Op maandag 26 februari 2024 21:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken er tot nu toe maar één, dus ik heb geen vergelijking.
Het is een adviseur van Vereniging Eigen Huis, waar we lid van zijn, en ik neem aan dat die wel vaker met dit soort zaken van doen hebben…
Zoooo dun ben jequote:Op maandag 26 februari 2024 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O ik vind cheerleaders dan wel weer heel fijn
quote:
Ik begrijp op zich wel wat je zegt en we hebben ons na het laatste gespreksverslag ook verbaasd, maar eigenlijk vind ik het stiekem ook wel een beetje grappig om een 'deskundige' om z'n oren te slaan met z'n ondeskundigheid.quote:Op maandag 26 februari 2024 21:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, als ik lees wat jij meldt over zijn advieskwaliteiten zou ik toch echt op zoek gaan naar een ander. Misschien iemand die speciaal verstand heeft van erven in plaats van van stenen?
quote:Op maandag 26 februari 2024 21:39 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb vaak niet eens honger nodig voor haat. Dat komt hier heel natuurlijk.
Honger helpt wel
Hahaha. Hier ook. Ik heb best wel een hekel aan de meeste mensen. Of eigenlijk niet echt een hekel, als ze maar gewoon uit mn buurt blijven.quote:Op maandag 26 februari 2024 21:39 schreef Vanyel het volgende:
Honger helpt wel
Ditquote:Op maandag 26 februari 2024 21:39 schreef Vanyel het volgende:
Honger helpt wel
Mijn moeder citeert ook Binnenstebuiten alsof het de bijbel is ja. Wat is dit tochquote:Op maandag 26 februari 2024 19:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weiger naar Binnenstebuiten te kijken. Ik kan slecht tegen de infantiliserende toon van Omroep Max. En mijn moeder bracht op een of andere manier elk gesprek dat we de laatste jaren van ons contact hadden tot Binnenstebuiten.
Ze hebben inderdaad regelmatig leuke onderwerpen maar het is helaas niet kijkbaar voor me.
Ik ken dat hele programma niet. Waar gaat het over?quote:Op maandag 26 februari 2024 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Mijn moeder citeert ook Binnenstebuiten alsof het de bijbel is ja. Wat is dit toch
"Inspiratie voor een lekker groen leven. Met aandacht voor eten, wonen en buiten zijn."quote:Op maandag 26 februari 2024 22:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken dat hele programma niet. Waar gaat het over?
Goh, je zou niet verwachten dat onze moeders iets gemeen hebbenquote:Op maandag 26 februari 2024 22:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn moeder citeert ook Binnenstebuiten alsof het de bijbel is ja. Wat is dit toch
🙈quote:Op maandag 26 februari 2024 22:36 schreef Tele6 het volgende:
"Inspiratie voor een lekker groen leven. Met aandacht voor eten, wonen en buiten zijn."
Sterkte met ribjequote:Op maandag 26 februari 2024 19:39 schreef AnneX het volgende:
Niet meer. Afgelopen week wat oefeningen gedaan. Maar ja, daarmee reponeer je geen getordeerd ribje.
Memoirs: chez Moustache. Ken jij het ook Blues?
Ditquote:Op maandag 26 februari 2024 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben best makkelijk en vind veel mensen leuk. Maar heb ik een hekel aan iemand is het ook klaar, ben heel goed in negeren en onvriendelijk zijn.
En in het verkeer heb ik echt een bloedhekel aan iedereen. Toen ik zaterdag naar S fietste kwam ik door een wijk waar best veel bezorgd moest worden, door die kloterige fatbikes, links en rechts haalden ze je in, ook al stak ik m’n hand uit (ja dat doe ik), zou zo’n rotknul met plezier van zo’n ding trappen![]()
@Blues https://www.duic.nl/cultu(...)de-drieharingstraat/quote:Op maandag 26 februari 2024 23:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Sterkte met ribje![]()
Zegt me vaag iets.. iets Utregs?
Doen zij ‘lammeren’ overdag of ‘s nachts bij het licht van de maan?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:28 schreef sigme het volgende:
Nou hèhè, het schaap met uier heeft gelammerd.
[ afbeelding ]
Ze *doen* maar wat. Altijd een verrassing.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Doen zij ‘lammeren’ overdag of ‘s nachts bij het licht van de maan?
M.a.w. is het een verrassing voordat je op de fiets stapt?
Feli 💐
😂 Zijn ze er nu klaar mee in jouw weiland?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze *doen* maar wat. Altijd een verrassing.
Maar werpen kunnen ze 24u/dag.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben een keer zo ontzettend hangry geweest dat het een running gag is geworden als ik voor een bepaalde opdrachtgever moet werken.
HAHAHAHAHA. Yes.quote:
Herkenbaar, als ik honger heb en ik krijg niets te eten.quote:
In Litouwen was dat echt absurd bezorgers op fatbikes, maar ook op een soort elektrische eenwielers.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben best makkelijk en vind veel mensen leuk. Maar heb ik een hekel aan iemand is het ook klaar, ben heel goed in negeren en onvriendelijk zijn.
En in het verkeer heb ik echt een bloedhekel aan iedereen. Toen ik zaterdag naar S fietste kwam ik door een wijk waar best veel bezorgd moest worden, door die kloterige fatbikes, links en rechts haalden ze je in, ook al stak ik m’n hand uit (ja dat doe ik), zou zo’n rotknul met plezier van zo’n ding trappen![]()
De reden dat wij nooit calzone maken is dan ook dat we geen fatbike hebbenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Litouwen was dat echt absurd bezorgers op fatbikes, maar ook op een soort elektrische eenwielers.
En dan op een halve meter langs je zoeven in voetgangers. Maar ook dermate hard dat ik de kans op schade bij mezelf iets te hoog schatte dat ik geen stap opzij durfde te doen.
"Sorry klant, uw pizza is een calzone geworden omdat ik als een half malle door het verkeer ging"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |