Ik kreeg een hersenvliesontsteking wat weer de neurologische aandoening ' sydenham chorea' veroorzaakte in mij. Kan je zelf google gebruiken of moet ik het voor je doen?quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:54 schreef cabe0002 het volgende:
Wat voor ziekte en beperkingen praten we dan over, want daar praat je snel overheen....
En verder praat je heel veel over externe factoren die invloed hebben op jou en alles wat jou is aangedaan, maar hoe was jij zelf nou als persoon toen...
Nee hoor, lukt me wel. Ik snap hem nu. Geeft wat meer context zo voor mij in ieder geval.quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik kreeg een hersenvliesontsteking wat weer de neurologische aandoening ' sydenham chorea' veroorzaakte in mij. Kan je zelf google gebruiken of moet ik het voor je doen?
Ik wil oprecht beter gedragen dit keer. Ik wil niemand kwetsen of beledigen meer. Ik heb mijn les geleerd vanwege mijn permanente ban die ik kreeg. Echt waar.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo gaat het meestal bij de topics van deze user, dit is poging oneindig al
Oké mooi, ik zou het fijn vinden, want je topic begint goed met je verhaalquote:Op donderdag 22 februari 2024 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik wil oprecht beter gedragen dit keer. Ik wil niemand kwetsen of beledigen meer. Ik heb mijn les geleerd vanwege mijn permanente ban die ik kreeg. Echt waar.
Ik ben benieuwd naar jouw specifieke mening over wat ik heb geschreven. Je kent me heel lang inmiddels als een vaste user hier op fok toch? Doet dit eerste deel van mijn verhaal jou anders denken of voelen over mij of is je beeld van mij veranderd nu?quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oké mooi, ik zou het fijn vinden, want je topic begint goed met je verhaal
Dat beeld wat je hebt klopt ook zeker wel, maar voor mensen zonder beperkingen en handicaps zoals je zelf al zegt. Curaçao is een geweldige plek voor mensen die rijk, gezond en knap zijn. Dan raad ik het je zeker aan om daar te gaan wonen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:18 schreef cabe0002 het volgende:
Trouwens mijn beeld over Curaçao was anders. Ik dacht dat men daar over het algemeen heel relaxed was. Had ooit een klasgenoot op de uni vanuit daar, maakte zich nooit druk om iets. Misschien tikkeltje te laks, maar altijd wel in voor een babbel en heel open, behulpzaam etc.....maar goed was dus iemand zonder beperking of iets.....
Dat is die enige echte Curasaus vriend.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Op Curaçao zagen sommige vrouwen wel potentie in mij, maar hier in Nederland moest ik opeens vrouwen van me afslaan alsof mijn zaad kanker kon genezen.
Zonde man, want een anti-climax.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe dat werkt en ik heb niet zo optimaal van dit privilege genoten zoals velen zouden denken.
ghehehe, ze kunnen alles over je zeggen, maar open minded ben je welquote:Op donderdag 22 februari 2024 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Zelfs als je hardcore racist bent en de slavernij opnieuw wil invoeren, kunnen we luchtig gesprekken hebben met elkaar.
TLDR, maar hier viel mijn oog op.quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Op het eiland en in heel het Caribische en Zuid-Amerikaanse gebied heerst er een soort filosofie dat mensen die aan een storende handicap en beperkingen lijden gewoon een soort morele tekortkoming hebben in hun persoonlijk en dat zij schuldig moeten voelen dat ze zoveel last zijn voor anderen. Zwakkeren worden heel snel gezien alsof ze hun lot hebben verdiend en dat God hen heeft gestraft en dat de rest van de mensen die wel ' normaal' en gezond waren het recht hebben om de zwakkeren te vernederen en te straffen voor het feit dat ze zo kwetsbaar zijn en minder kunnen bijdragen of een ongewenste last zijn voor de mensen om hun heen.
In Nederland is de mentaliteit een beetje dat mensen handicap en beperkingen kunnen er niks aan doen en dat de rest van de samenleving zich moet inspannen om ervoor te zorgen dat deze groep zoveel mogelijk kan meedoen en meedraaien met de hele samenleving en als ze dat niet kunnen moeten ze tenminste goede verzorgd en gesteund worden, ze verdienen begrip en mededogen, en mensen die gezond zijn en geen handicap moeten vooral de zwakkeren of gehandicapt niet bewust en expres hun leven moeilijker te maken door hen te pesten of op hele gemene kwetsende manier te bewegen of wat dan ook.
Curaçao heeft dat in beginsel totaal niet. Kan je niet lopen en je moet de rest van je leven in een rolstoel zitten? Dan heb je gewoon pech en verwacht geen speciale privileges of begrip,
Die Curasaus vinden veel vrouwen in dit land dol fijn, ze springen op en neer op mijn dolo als een dolfijn.quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:19 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Dat is die enige echte Curasaus vriend.
[..]
Zonde man, want een anti-climax.
[..]
ghehehe, ze kunnen alles over je zeggen, maar open minded ben je wel
Maar effe serieus: ik kan me de problemen met acclimatiseren en de cultuurshock als je zo naar Nederland verhuist wel goed voorstellen. Wat dat betreft zijn we een "koud" landje en meer gericht op onszelf. En wederom top van je moeder dat ze gelijk naar je toe kwam toen het mis ging en daarna samen met jou in Nederland bleef. Je mag blij met dr zijn
Ik heb een nieuwe boek dat binnen enkele maanden gepubliceerd gaat worden zodra mijn uitgever klaar is met de laatste loodjes. Ze gaan een boekpremier organiseren hier in Utrecht waar iedereen die wil langs mag komen om mijn boek te kopen. Ik zal een presentatie geven dan en handtekeningen maken op alle boeken die verkocht worden. Wil je komen?quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:11 schreef classpc het volgende:
Je komt op mij over als een beginnend schrijver die graag van anderen wil horen wat ze van je werk vinden.
Dat is helemaal waar wat je zegt, klopt. Ik ben ook heel bewust van deze context en begrijp waarom het zo is op mijn eiland. 🏝quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
TLDR, maar hier viel mijn oog op.
Ik denk dat je dit wat meer in context moet zien. Ik heb in de Caribbean gewoond, en ontken niet dat je observatie correct is. Ik heb ook in Afrika gewoond en daar zie je ook iets dergelijks. In Nederland kan men het zich veroorloven zich zorgen te maken over mensen met een handicap, zonder dat dat ten koste gaat van hun eigen eerste levensbehoeften, en zelfs luxes. Maar in dergelijke landen heeft de overheid geen geld voor allerlei voorzieningen voor dergelijke mensen, en ook de gewone mens heeft minder buffer om dergelijke mensen te helpen. Als je na je vaste lasten, boodschappen en leuke dingen doen elke maar nog honderden euros overhoudt, dan doneer je eerder geld aan goede doelen dan wanneer je moeite hebt om alle eindjes aan elkaar te knopen. En ook al kost het 'niks', als je moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen, ga je je meer op jezelf en je gezin richten, en of je de volgende week brood op de plank kunt krijgen, en ga je anderen vaak wat meer negeren, en vooral als die hulp van jou vragen, je hebt het immers al lastig genoeg jezelf te helpen. Ik zou dus niet snel de mensen zelf de schuld geven van de houding die ze hebben, vaak hebben hun sociaal-economische omstandigheden een flink aandeel in het waarom van die houding.
Dat is mijn meest belangrijkste prioriteit waarop ik ga focussen voor de komende maanden.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:26 schreef Ziedezon het volgende:
En wanneer kom je deze keer op de proppen met je harddrugsverslaving?
Uit deel 1 "Ik schrijf dit betoog nu omdat ik op een cruciale keerpunt sta op mijn leven en ik wil de adviezen en feedback mijn lezers hebben"quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is mijn meest belangrijkste prioriteit waarop ik ga focussen voor de komende maanden.
Wat is eigenlijk het doel voor jouzelf om jouw verhaal juist hier te delen? Is dit onderdeel van therapie oid?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is mijn meest belangrijkste prioriteit waarop ik ga focussen voor de komende maanden.
Mijn beeld is zeker wel veranderd, opgroeien in deze omstandigheden is lastig en vormt vaak ook je gedrag en karakter op latere leeftijd, ik heb eerlijk gezegd ook altijd gedacht dat het op de eilanden chillen en relaxed was maar dat valt dus tegen als je beperkingen hebtquote:Op donderdag 22 februari 2024 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar jouw specifieke mening over wat ik heb geschreven. Je kent me heel lang inmiddels als een vaste user hier op fok toch? Doet dit eerste deel van mijn verhaal jou anders denken of voelen over mij of is je beeld van mij veranderd nu?
Mooi verhaal!quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Er is vrijwel letterlijk niks in de Nederlandse samenleving die deze nieuwe studenten goed opvangt en geduldig of adequaat begeleid en hen helpt om te acclimatiseren in hun nieuwe land en woonplek. Heel vaak gaat heel veel ernstig mis in de eerste jaren van deze nieuwe Caribische studenten en de samenleving houdt totaal geen rekening en heeft geen begrip en mededogen voor hun
Serieus? Harddrugs? Al best wat gelezen van K_W, maar dit wist ik niet...quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:26 schreef Ziedezon het volgende:
En wanneer kom je deze keer op de proppen met je harddrugsverslaving?
Geen minor detail als het gaat om de oorzaak van jouw problemen.
Ik pas drie jaar geleden met gebruiken. Daarvoor gebruikte ik nooit drugs.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:27 schreef Forbry het volgende:
[..]
Serieus? Harddrugs? Al best wat gelezen van K_W, maar dit wist ik niet...
Al die topics/posts over de psychoses...
Zet één en ander wel in een heel ander licht voor mij.
Ik snap wat je bedoelt, toch is hoe Nederlanders omgaan met zwakkeren of gehandicapten niet te vergelijken met hoe het is op Curaçao en omliggende landen. De pesterijen en sociale uitsluiting die een gehandicapte puber mogelijk meemaakt in Nederland is veel milder dan op Curaçao. Dat is mijn persoonlijke observatie van de afgelopen 15 jaren sinds ik in Nederland woon.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat je de manier waarop men in Nederland naar mensen met een beperking kijkt en met ze omgaat enorm geromantiseerd is.
Er zijn vast meer mogelijkheden, wetten en regels, en wellicht zorgopties, maar reken maar dat kinderen hier net zo hard en gemeen zijn als waar dan ook in de wereld. Als je afwijkt, ben je een potentieel slachtoffer, en met een beperking wijk je altijd af. Er zijn ook genoeg volwassenen die niet weten hoe ze met iemand met een beperking om moet gaan, of willen dat ook niet (weten).
Toen je in Nederland woonde, was je zelf geen basisschoolleerling of middelbare scholier meer. Tel daarbij het extra mogelijkheden voor pesterijen en uitsluiting via social media op en ik denk echt dat je je vergist.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, toch is hoe Nederlanders omgaan met zwakkeren of gehandicapten niet te vergelijken met hoe het is op Curaçao en omliggende landen. De pesterijen en sociale uitsluiting die een gehandicapte puber mogelijk meemaakt in Nederland is veel milder dan op Curaçao. Dat is mijn persoonlijke observatie van de afgelopen 15 jaren sinds ik in Nederland woon.
Wanneer heb ik gezegd dat ik het allerergste heb meegemaakt dan? Ik heb dat nooit gezegd.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toen je in Nederland woonde, was je zelf geen basisschoolleerling of middelbare scholier meer. Tel daarbij het extra mogelijkheden voor pesterijen en uitsluiting via social media op en ik denk echt dat je je vergist.
Belangrijker vind ik nog dat uit dit verhaal ook weer lijkt te volgen dat jij het allerergste hebt meegemaakt, dat niemand het zo erg heeft gehad of zal hebben. Ik denk dat het goed voor je zou zijn als je daar nou eens vanaf zou stappen. Het is heel rot wat je hebt meegemaakt, dat zou geen enkel kind moeten ervaren. Het gebeurt echter helaas heel vaak.
Eerst lezen K_W, dan pas reageren.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wanneer heb ik gezegd dat ik het allerergste heb meegemaakt dan? Ik heb dat nooit gezegd.
Boek 1 is al gepubliceerd, boek 2 komt er binnenkort aanquote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:42 schreef golfer het volgende:
Wanneer ga jij die herhaalde verhalen bundelen in een boek?
Ik weet niet zo goed waarom ik dit heb geschreven en waarom ik het hier met iedereen deel. Ik denk dat ik dit doe als een soort zelf-therapie. Sympathie wil ik wel krijgen af en toe, maar ik kan ook zonder. Ik heb dit verhaal al maanden geleden opgeschreven in Google document en ik wil dat andere mensen het lezen en reacties krijgen op mijn verhalen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:57 schreef summer2bird het volgende:
TS, waarom blijf je je verhaal aan ons vertellen? Door de jaren heen heb je al heel wat topics geopend over je levensverhaal en ik vraag me af waarom?
Wil je dat we je goedkeuring geven? Wil je sympathie? Waarom blijf je dit doen?
Dit topic is letterlijk gewoon een deel van mijn levensverhaal zoals ik het heb ervaren en ik schrijf het van mijn perspectief. Ik heb geen kwade intenties en het is niet mijn bedoeling om mezelf te schetsen als een soort demi-god. Ik ben heel nederig in persoon en de meeste mensen die mij kennen vinden mij een goede en sympathieke persoon. Ik ben heel eerlijk, betrouwbaar, onbaatzuchtig en loyaal naar anderen toe.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Met alle respect maar dit gaat echt nergens over. In al jouw topics door de jaren heen, en dat heb ik ook altijd benoemd, heb ik benadrukt dat ik denk dat je intrinsiek een goed persoon bent met een goed hart.
Echter de wijze waarop je herhaaldelijk over jezelf schrijft, vooral in verleden tijd, schetst een beeld van jezelf als een soort demi-god. Daarnaast proef ik nog altijd veel slachtofferschap en plaats je veel buiten jezelf.
Zonder waardeoordeel constateer ik bovenstaande en ik benoem het omdat je er wellicht lering uit kunt halen.
Ik denk dat het moeilijk is om een echt objectief oordeel over jezelf te vellen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat ik heb opgeschreven over mezelf is gewoon de objectieve waarheid en feiten. Als je de mensen die mij goed kennen zou ondervragen over wat ze van me denken en vinden, zouden ze mij beschrijven zoals ik mezelf heb beschreven in de OP.
Ik denk dat de reden waarom ik mezelf zo ophemelt in mijn omschrijving met al mijn positieve kanten komt omdat ik het nodig hebt om mijn leed te kunnen verwerken, snap je wat ik bedoel? Ik heb ernstige problemen gehad die onmogelijk leek om te overwinnen. Ik dacht dat ik nooit meer zou herstellen en een normale toekomst zou hebben. Ik dacht tijdens mijn dieptepunten dat geen enkele vrouw mij zou willen en dat ik niet zelfstandig kon leven. Ik heb echt hele duistere periodes gehad waar ik alles en iedereen had verloren. Ik was de wanhoop nabij, zelfs wakker zijn vond ik ondraaglijk zwaar.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit.
En heb je in dit deel echt drie alinea’s nodig om te omschrijven hoe slim, fit, aantrekkelijk en succesvol je was? Onder meer die zelfbevlekking maakt het een stuk minder aantrekkelijk om te lezen.
Ik heb echt heel veel gehad aan fok in mijn zware periodes, weet je dat nog niet? Zonder fok forum zou ik mezelf een stuk eenzamer hebben gevoeld en geen geschikte afleiding voor de problemen die ik toen had. Ik voel me leeg zonder fok forum.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Boek 1 is al gepubliceerd, boek 2 komt er binnenkort aan![]()
En ook dat doet me afvragen waarom hij nog behoefte heeft aan een soort redactionele ronde hier op FOK!
Mijn innerlijke racisme ontstond al veel eerder toen ik nog op Curaçao woonde en veel slechte ervaringen had met witte mensen die heel racistisch waren naar mij toe. Ik werd vanaf mijn zesde levensjaar nigger genoemd door de rijke witte kinderen daar en veel andere racistische shit meegemaakt. Ik begon zelf te geloven dat zwarte mensen inferieur waren en dat ik moest bewijzen dat ik beter was dan de gemiddelde neger op Curaçao. Toen ik naar Nederland verhuisde de eerste keer was mijn cultuurshock te groot en dat speelde een grote rol dat ik psychose kreeg. Het irriteert me gewoon heel erg dat de meeste witte Nederlanders niks weten over de Caribische eilanden die al heel lang onderdeel zijn van de Nederlandse koninkrijk. Het valt niet te ontkennen dat Antillianen als groep een hele moeilijke bestaan hebben in dit land en dat er niemand is die er wat aan doet.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar dat is essentieel voor het karakter van dit verhaal, zonder de zelfpijperij blijft er in wezen een verhaal over dat slechts een persoon laat zien die behoefte heeft aan erkenning voor alle leed dat door deze persoon is geleden.
Overigens ben ik wel benieuwd naar het hoofdstuk over hoe je racistisch geworden bent.
Misschien omschrijf ik het wel te positief, maar dat mag toch? Ik schrijf dit verhaal vanuit mijn perspectief en hoe ik alles heb ervaren, het is niet vreemd dat ik het mooier maakt en romantiseert toch?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het moeilijk is om een echt objectief oordeel over jezelf te vellen.
Wat dat betreft denk ik wel dat je je eigen eigenschappen te positief omschrijft.
Je spelt jezelf een fantasieverhaal op en doet het af als de waarheid, losjes gebaseerd op wat er écht gebeurd is?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Misschien omschrijf ik het wel te positief, maar dat mag toch? Ik schrijf dit verhaal vanuit mijn perspectief en hoe ik alles heb ervaren, het is niet vreemd dat ik het mooier maakt en romantiseert toch?
Mijn oude buurman ja. Volledig doorgesnoven met zijn maten hard schreeuwen in de nacht. Pas gehoord dat hij niet meer leeft en dat is voor mijn oude buurt een verademing. Zijn acties projecteer ik niet op alle Antilliaanse mensen, integendeel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe denk jij erover dan, Bijdehand? Ik herinner nog dat jij lang geleden veel negatieve reacties plaatste over vervelende Antillianen die last veroorzaakten in jouw leven. Klopt dat?
Ik wil als eerste sorry zeggen dat mijn schrijfstijl agressief overkomt. Dat is totaal niet mijn bedoeling, ik doe het niet bewust. Ik ben niemand aan het aanvallen in dit topic en ik waardeer alle feedback en reacties die ik krijg.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Eerst lezen K_W, dan pas reageren.
Ze schrijft ‘lijkt te volgen dat…’
Je schrijft het niet letterlijk, maar tussen de regels door is zij echt niet de enige die die boodschap eruit haalt. Het zelfmedelijden, het buiten jezelf leggen, de slachtofferrol.
Kun je van alles van vinden, maar je vroeg om feedback en dan krijg je ook feedback die je zelf misschien niet herkent. Mag je mee doen en laten wat je wil. Evt om verhelderingen vragen. Maar ga niet meteen in de aanval.
Je reactie hier komt in ieder geval aanvallend op me over. Voordat je gaat ontkennen dat je in de aanval gaat. Is misschien niet je bedoeling, maar je schrijfstijl wordt snel… agressief.
Nee dat doe ik echt niet, alles wat ik heb geschreven in de OP is echt gebeurd. Zo is het gegaan letterlijk. Wat geloof je niet dan?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:35 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je spelt jezelf een fantasieverhaal op en doet het af als de waarheid, losjes gebaseerd op wat er écht gebeurd is?
Dit is R&P, TTK is een deur verder.
Iets mooier maken en romantiseren betekent dat je het verhaal vervormt naar je hand om het gemakkelijker te maken om jezelf in die gebeurtenis te plaatsen. Terwijl een gebeurtenis terughalen enorm moeilijk kan zijn omdat die herinnering te heftig is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee dat doe ik echt niet, alles wat ik heb geschreven in de OP is echt gebeurd. Zo is het gegaan letterlijk. Wat geloof je niet dan?
Er zijn veel Antillianen in Nederland die op de slechte pad komen en ontspoord raken van de mainstream maatschappij. Percentueel gezien zijn er meer Antilliaanse criminelen dan zelfs de Marokkanen. Ik vind persoonlijk dat Nederland zich moet afvragen waarom het zo is en inzien dat de Nederlandse staat deels verantwoordelijk is gezien wat de geschiedenis is tussen Europees Nederland en de Caribische eilanden (en ook Suriname).quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mijn oude buurman ja. Volledig doorgesnoven met zijn maten hard schreeuwen in de nacht. Pas gehoord dat hij niet meer leeft en dat is voor mijn oude buurt een verademing. Zijn acties projecteer ik niet op alle Antilliaanse mensen, integendeel.
Ik denk vooral ga lekker terug als je hier niet kan aarden. Niet alles is de schuld van de NL overheid... Waarom doen Surinamers het wel goed en Antillianen niet?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Er zijn veel Antillianen in Nederland die op de slechte pad komen en ontspoord raken van de mainstream maatschappij. Percentueel gezien zijn er meer Antilliaanse criminelen dan zelfs de Marokkanen. Ik vind persoonlijk dat Nederland zich moet afvragen waarom het zo is en inzien dat de Nederlandse staat deels verantwoordelijk is gezien wat de geschiedenis is tussen Europees Nederland en de Caribische eilanden (en ook Suriname).
Zelfmedelijden is nooit goed, constructief of terecht. Zelfmedelijden is remmend, vertekent je beeld op wat er is gebeurd en wat jouw aandeel in het geheel was. Het laat je niet groeien, ontwikkelen, maar houdt je vast.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik wil als eerste sorry zeggen dat mijn schrijfstijl agressief overkomt. Dat is totaal niet mijn bedoeling, ik doe het niet bewust. Ik ben niemand aan het aanvallen in dit topic en ik waardeer alle feedback en reacties die ik krijg.
Zelfmedelijden heb ik wel, maar ik vind het begrijpelijk en passend bij mijn verhaal. Alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven is feitelijk gezien heel tragisch en heftig geweest, iedereen zou zelfmedelijden hebben als ze in mijn schoenen konden staan, of vind je van niet? Ik vind mijn niveau van zelfmedelijden niet overdreven of storend naar anderen toe.
Wil je verhelderen wat je allemaal bedoeld met slachtofferrol, buiten jezelf plaatsen, enzovoorts? Citeer wat voorbeelden uit mijn OP waar je vindt dat ik iets buiten mezelf plaatst en de ‘slachtofferrol’ aanneemt? En leg meteen uit waarom het fout is en hoe jij het zou doen als je in mijn schoenen stond? Kan je dat doen?
Ik weet niet zo goed hoe ik mijn schrijfstijl kan veranderen zodat ik minder agressief overkomt. Heb je tips voor mij?
Alvast bedankt en ik wacht geduldig op je reactie.
Peace ☮
Je geeft zelf de oorzaak aan in je tweede deel joh! Dat jullie in de Antillen niet voorbereid worden door jullie peers, familie en school op het leven in NL en hier in de shit geraken.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Er zijn veel Antillianen in Nederland die op de slechte pad komen en ontspoord raken van de mainstream maatschappij. Percentueel gezien zijn er meer Antilliaanse criminelen dan zelfs de Marokkanen. Ik vind persoonlijk dat Nederland zich moet afvragen waarom het zo is en inzien dat de Nederlandse staat deels verantwoordelijk is gezien wat de geschiedenis is tussen Europees Nederland en de Caribische eilanden (en ook Suriname).
Nou, dit is een beetje hetzelfde verhaal als al zo vaak voorbij gekomen is van Keep_Walking, maar dan in een langere vorm. Maar dezelfde ingrediënten die er altijd waren, zijn er nu ook weer.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je geeft zelf de oorzaak aan in je tweede deel joh! Dat jullie in de Antillen niet voorbereid worden door jullie peers, familie en school op het leven in NL en hier in de shit geraken.
Dan denk ik dat daar eerder de oorzaak en verantwoordelijkheid ligt? Wel goed die Nederlandse taal leren, wel uitleggen dat de maatschappij hier stipt is en gejaagd? Dat het koud en donker is.
Een heel land moet zich niet aanpassen om anderen die een rite of passage komen doen het wat gemakkelijker te maken. Er zitten tientallen andere culturen in NL, hoe ga je je in godsnaam als land aanpassen zodat het voor iedereen makkelijk is? Het is niet eens makkelijk voor onszelf.
Je kan uiteindelijk ook gewoon beslissen om er niet aan mee te doen en daar te blijven waar je wel in je element bent he?
Schuilt in dat ene woordje 'puber' misschien ook een deel van de verklaring voor wat jij ervaren hebt? Pubers zijn ontzettend hard voor elkaar; ook in Nederland. Waarbij een mentale beperking vermoedelijk nog moeilijker geaccepteerd wordt - want: moeilijker in te beelden wat het betekent - dan een fysieke handicap.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, toch is hoe Nederlanders omgaan met zwakkeren of gehandicapten niet te vergelijken met hoe het is op Curaçao en omliggende landen. De pesterijen en sociale uitsluiting die een gehandicapte puber mogelijk meemaakt in Nederland is veel milder dan op Curaçao. Dat is mijn persoonlijke observatie van de afgelopen 15 jaren sinds ik in Nederland woon.
Ik hoop voor je dat je gestopt bent met drugs. Het gaat je niet verder helpen, en brengt je financieel alleen maar in problemen.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:38 schreef Keep_Walking het volgende:
k ging drugs gebruiken. Heel veel drugs, heel zware harddrugs, van alles geprobeerd behalve heroïne en crack. Voor de rest heb ik alles gebruikt wat te vinden was in de illegale straathandel.
Serieus? Meer respect voor hen omdat ze zulke goede criminelen zijn? Echt hoor..quote:Op zondag 25 februari 2024 12:38 schreef Keep_Walking het volgende:
4. Meest duistere jaren van mijn volwassen leven bijna voorbij
De afgelopen drie jaren zijn mijn meest zware en duistere jaren geweest van mijn hele volwassen dus sinds van ik 18 ben geworden en in Utrecht ben komen wonen als Curaçaose immigrant om te studeren.Mijn allerlaatste en misschien de zwaarste psychotische episode die ik heb gehad ooit begon drie jaren geleden in de zomer van 2020. Ik werd gedwongen opgenomen in Altrecht HIC5 gesloten unit, HIC staat voor High Intensity Care en HIC5 is helemaal op de bovengenoemde verdieping van de beruchte “toren” val Altrecht, waar alle acute patiënten die te gevaarlijk of onvoorspelbaar zijn voor hun eigen veiligheid of de veiligheid van anderen worden opgenomen en zonder vrijheden en weinig autonomie hele dag door moeten verblijven als gevangen dieren in een kooi.
Het kan echt een hel zijn daar binnen, dat kan ik je alvast vertellen. In mijn geval was ik al in een krankzinnige toestand en tijdens deze laatste psychose heb heel veel schade gedaan ook en mijn sociale en privéleven omdat ik allerlei berichten ben gaan sturen die ik niet had moeten sturen en ik heb mensen zitten uitschelden of angst aan zitten jagen dat tot de dag van vandaag ik veel oude banden en relaties die ik toen in mijn wilsonbekwame toestand kapot heb zitten maken en mijn de lang opgebouwde goede reputatie die ik nog had helemaal te verwoesten zonder dat ik doorhad wat ik echt aan het doen was toen. Na ongeveer vier maanden daarbinnen te hebben gezeten werd ik eindelijk rustig en stabiel genoeg in mijn woorden en gedrag, dat ik weer naar mijn eigen mocht om daar verder te herstellen. Ik was de acute fase van mijn psychose voorbij, maar dat is pas echt het begin van de ellende die mij te wachten stond.
Psychose hebben is een hele zware klap voor je hersenen en als je weer nuchter en helder kan nadenken en normaal kan gedragen, betekent dat dat alles al voorbij is en dat je makkelijk je normale leven kan hervatten. Nee, toen ik weer thuis mocht slapen rond begin september 2020, was ik de wanhoop nabije. Wakker zijn was al ondraaglijk zwaar. Ik wilde zeer letterlijk dood en mijn depressie was zo overheersend dat ik me niet kon voorstellen dat het ooit nog goed kon komen met mijn leven. Ik heb vrijwel alle vriendschappen en sociale relaties ik nog had en dierbaar voor mij waren verloren. Ik had alleen 1 hele goede vriend die ik nog steeds beschouw als mijn allerbeste vriend ooit, die mij regelmatig kwam bezoeken en zijn best deed om er voor mij te zijn zover hij dat kan.
Ik heb heel serieus een serieuze poging gedaan om mijn eigen leven te beëindigen, ik ga daarover niks vertellen want dat mag niet van fok. Ik heb het die serieuze poging overleefd vanwege dom geluk, ik kwam heel dichtbij de dood en het deed pijn! Voor degene die dit niet weten, jezelf succesvol dood maken is verdomd moeilijk al wil je het ook serieus doen. Ik durfde geen tweede serieuze poging te doen omdat ik bang was dat het heel pijn zou doen en misschien gaat er weer iets mis en overleef ik het met blijvende schade. Ik had ook nog een euthanasieaanvraag gaande maar ik kreeg binnen 3 maanden te horen dat mijn aanvraag is geweigerd na een eerste onderzoekende gesprek met mijn behandelen, ze zeiden dat mijn lijden wel als ondraaglijk kan worden ervaren, maar er is geen sprake van uitzichtloosheid en dat is een pré om een euthanasieaanvraag toegekend te krijgen. Ze zeiden dat ik het moest volhouden en dat ik in alle waarschijnlijk zal herstellen en weer een gelukkig leven kan opbouwen.
Ik wil even benadrukken dat ze gelijk hadden daarin. Ik sta nu veel mooier in mijn leven en ik ben heel gelukkig met hoe alles aan het gaan is, maar ik ben nog verre van waar ik wil zijn. Ik ben blij dat mijn euthanasieaanvraag geweigerd is nu op dit moment, maar toen kon er weinig mee. De ondraaglijke emotionele pijn en overheersende duisternis binnen in mij waardoor ik alle plezier, genot en vreugde gewoon domweg niet meer kon voelen of ervaren, hoe lang kan ik dat volhouden? Toen in die periode was ik nog net aan het begin van mijn herstel, het zou minstens een jaar, eigenlijk zelfs meer, voordat ik enigszins genoeg herstelde dat ik een beetje normaal kon voelen en het bestaan kon vertragen. Hoe moest ik dit overleven totdat de ellende verlichte?
Ik heb een oplossing kunnen vinden met hulp van mijn enige overgebleven echte vriend. Het is echt een slechte oplossing en ik zou het niet zomaar aanraden aan anderen om te doen, maar ik was de wanhoop nabij en ik had anders, dus… ik ging drugs gebruiken. Heel veel drugs, heel zware harddrugs, van alles geprobeerd behalve heroïne en crack. Voor de rest heb ik alles gebruikt wat te vinden was in de illegale straathandel. Ik heb een verhoogde respect gekregen voor Marokkanen in Utrecht trouwens, die zijn nu echt de bazen in deze sector op dit moment, in Utrecht tenminste.
Fenomenaal idee voor iemand die al geestelijk kwetsbaar voor en door psychoses is....quote:ik ging drugs gebruiken. Heel veel drugs, heel zware harddrugs, van alles geprobeerd behalve heroïne en crack. Voor de rest heb ik alles gebruikt wat te vinden was in de illegale straathandel.
Respect voor ontwrichtend straattuigquote:Ik heb een verhoogde respect gekregen voor Marokkanen in Utrecht trouwens, die zijn nu echt de bazen in deze sector op dit moment, in Utrecht tenminste.
Tja, dit is wel gewoon hoe het overkomt inderdaad.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eens met wat de users boven mij zeggen. Echt, hoe werkt jouw hoofd?
En niet verrassend dat je -kijkende naar de andere delen- weinig regels wijdt aan wat jij anderen hebt aangedaan in je psychose, nog minder regels aan hoe je jouw aandeel hierin hebt erkend. Wel weer veel tekst over hoeveel jij hebt verloren.
Een en al zelfbeklag, meer kan ik er niet van maken helaas.
En dat terwijl veel Marokkanen in NL cultureel gezien moeite hebben met omgaan met mensen met beperkingen. Als je in die gemeenschap bijv. door een ongeluk een arm mist houd je dat zoveel mogelijk verborgen. Ook als degene met een beperking een kind in de basisschoolleeftijd is.quote:
Mij stoort het niet, ik was oprecht geïnteresseerd.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:08 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed waarom ik dit heb geschreven en waarom ik het hier met iedereen deel. Ik denk dat ik dit doe als een soort zelf-therapie. Sympathie wil ik wel krijgen af en toe, maar ik kan ook zonder. Ik heb dit verhaal al maanden geleden opgeschreven in Google document en ik wil dat andere mensen het lezen en reacties krijgen op mijn verhalen.
Ik heb heel lang geen erkenning of begrip gekregen van de mensen die dichtbij mij staan, zelfs niet van mijn moeder. Heel veel mensen die mij dierbaar waren hebben mij verlaten en afgestoten vanwege mijn psychoses, anderen werden minachtend naar mij toe en ik werd vernederd en emotioneel mishandeld door hen. Ik kreeg jarenlang geen respect of erkenning van mijn ouders en beste vrienden. Ik voelde mezelf heel eenzaam en de grootste loser ooit.
Toch heb ik doorgezet en gepresteerd, waardoor ík eindelijk wel respect heb afgedwongen van mijn sociale omgeving en mijn eergevoel hersteld. Ik ben heel trots op mezelf, maar ik ben nog niet klaar. Ik ben nog steeds gebroken en beschadigd van binnen door jarenlange trauma’s en tegenslagen in mijn leven.
Ik weet niet waarom ik mijn verhaal hier op fok deelt, maar ik blijf het doen. Sorry, stoort het je dat ik mijn verhaal blijft delen hier?
Als ik geen drugs gebruik, dan wel.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:18 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mij stoort het niet, ik was oprecht geïnteresseerd.
Heb je het idee dat je goed bent in zelfreflectie?
Maar je zit nu dus nog aan de harddrugs?quote:Op zondag 25 februari 2024 18:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als ik geen drugs gebruik, dan wel.
Ik probeer te stoppen. Binnenkort ga ik weer naar een afkickkliniek.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar je zit nu dus nog aan de harddrugs?
Ik heb echt met je te doen man. De combinatie van psychoses en drugs is killing. Ik snap je en ik snap de eindeloze, wellicht hopeloze, zoektocht naar herstel maar dit is hem niet. Hopelijk kun je snel afkicken en dan weer richting stabiliteit met goede medicatie gaan.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik probeer te stoppen. Binnenkort ga ik weer naar een afkickkliniek.
Ik ben nu stabiel hoor. Ik krijg geen psychoses van de drugs zolang ik mijn medicatie slik. Ik heb al vier jaar geen psychose gehad.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik heb echt met je te doen man. De combinatie van psychoses en drugs is killing. Ik snap je en ik snap de eindeloze, wellicht hopeloze, zoektocht naar herstel maar dit is hem niet. Hopelijk kun je snel afkicken en dan weer richting stabiliteit met goede medicatie gaan.
In je verhaal schrijf je dat je in de zomer van 2020 je laatste psychose hebt gehad… minder dan vier jaar geleden.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben nu stabiel hoor. Ik krijg geen psychoses van de drugs zolang ik mijn medicatie slik. Ik heb al vier jaar geen psychose gehad.
Wat is nu echt? En waar laat je geheugen je in de steek en is je laatste psychose korter of juist langer geleden?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee dat doe ik echt niet, alles wat ik heb geschreven in de OP is echt gebeurd. Zo is het gegaan letterlijk. Wat geloof je niet dan?
Dus in je eerdere topics waarin je erg weinig zelfreflectie betoonde, was je op dat moment onder invloed van harddrugs?quote:Op zondag 25 februari 2024 18:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als ik geen drugs gebruik, dan wel.
Jaquote:Op zondag 25 februari 2024 21:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus in je eerdere topics waarin je erg weinig zelfreflectie betoonde, was je op dat moment onder invloed van harddrugs?
Wat is binnenkort?quote:Op zondag 25 februari 2024 18:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik probeer te stoppen. Binnenkort ga ik weer naar een afkickkliniek.
Nou ja, 3,5 geleden dan. Afgerond vier.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In je verhaal schrijf je dat je in de zomer van 2020 je laatste psychose hebt gehad… minder dan vier jaar geleden.
En dat licht ik er niet uit om lullig te doen maar wel omdat je ook het volgende schrijft…
[..]
Wat is nu echt? En waar laat je geheugen je in de steek en is je laatste psychose korter of juist langer geleden?
Geen mens kan ooit alles wat hem/haar is overkomen zuiver onthouden. Dingen kunnen korter of langer geleden gebeurd zijn, in details anders zijn gelopen dan jij je herinnert. En sowieso is ieder herinnering gekleurd door de persoon die die herinneringen heeft.
Je kunt dus nooit zeggen dat hetgeen je schrijft 100% zeker letterlijk gebeurd is. Dat komt ongeloofwaardig en zelfs arrogant over.
Enne.. drugs helpen sowieso niet om je geheugen helder te houden.
Ik vind het zeer kwalijk van je ‘vriend’ dat hij je een duwtje dit pad op gegeven en hoop echt dat het je lukt om te stoppen.
Dat was dan wel doorlopend, ik weet niet hoe lang. Dat lijkt me....onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus in je eerdere topics waarin je erg weinig zelfreflectie betoonde, was je op dat moment onder invloed van harddrugs?
Gezien deze reactie: ben je nu ook onder invloed van harddrugs?quote:Op maandag 26 februari 2024 10:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou ja, 3,5 geleden dan. Afgerond vier.
Mij ook, maar zoals K_W hierboven aangeeft is dat wel zo. Ofwel hij trollt in die reactie, ofwel is z'n zelfreflectie ook zonder drugs niet zo best al denkt hij van wel. Of allebei.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was dan wel doorlopend, ik weet niet hoe lang. Dat lijkt me....onwaarschijnlijk.
Gebaseerd op alle verhalen en topics van K_W door de jaren heen heb ík het gevoel dat zijn zelfreflectie sowieso niet geweldig is. Dat lijkt me sowieso logischer dan dat ie high was op harddrugs in elk topic en elke reactie van hem waarin zijn zelfreflectie..nou ja...niet aanwezig was, want dat betekent dat ie continue stijf stond van de harddrugs over meerdere jaren in veel topics etc.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mij ook, maar zoals K_W hierboven aangeeft is dat wel zo. Ofwel hij trollt in die reactie, ofwel is z'n zelfreflectie ook zonder drugs niet zo best al denkt hij van wel. Of allebei.
Toch is het wel zo, CoolGuy. Ik was 2021 t/m de eerste helft van 2023 bijna elke dag op drugsquote:Op maandag 26 februari 2024 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was dan wel doorlopend, ik weet niet hoe lang. Dat lijkt me....onwaarschijnlijk.
Never nooit dat ik snitchquote:Op maandag 26 februari 2024 10:48 schreef Loverboii het volgende:
Ik zou zoveel mogelijk informatie van de drugshandel opnemen en dan ermee naar de politie stappen. Of mss je op voorhand opgeven als informant ofzo.
Maar nu, momenteel, sinds je weer terug bent hier, dus de afgelopen paar dagen, ben je niet op drugs, en zijn al je posts hier dus gedaan terwijl je niet onder invloed was?quote:Op maandag 26 februari 2024 13:14 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Toch is het wel zo, CoolGuy. Ik was 2021 t/m de eerste helft van 2023 bijna elke dag op drugs. Vrijwel alle topics en reacties die ik toen plaatste op fok zijn gedaan terwijl ik onder invloed was van harddrugs. Meestal speed en later aan het einde werd het cocaïne.
Nou ik weet niet hoe lang jij een vaste user bent op fok, maar ik zit nu al meer dan 15 jaar op fok inmiddels, ik ben sinds 2008 of 2009 en vaste user en een hele bekende username vooral hier in de subforum R&P. Ik was tussen 2010 en 2020 bijna elke dag actief in deze subforum en toen zat ik totaal niet op fok. Ik was volledig nuchter en ik had volgens mij een hele goede respectabele reputatie opgebouwd als iemand met hele goede adviezen en inzichten over psychosociale onderwerpen die de meesten hier ook sympathiek vonden. Ik zeg dit allemaal nu nederig, want dit is wat andere users zelf tegen mij hebben verteld toen of wat ik heb gelezen in deze subforum als anderen over mij iets zeiden.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gezien deze reactie: ben je nu ook onder invloed van harddrugs?
Reageer niet op zo’n moment, want informatie komt dan toch niet aan bij je.
Of zou het kunnen zijn dat je, ook als je niet onder invloed bent, niet geïnteresseerd bent in info die niet in je straatje past?
Dit klopt, ik ben momenteel niet op drugs, hoewel ik nog niet helemaal definitief van de drugs af ben nog. Maar ik doe wel mijn best om clean te blijven.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar nu, momenteel, sinds je weer terug bent hier, dus de afgelopen paar dagen, ben je niet op drugs, en zijn al je posts hier dus gedaan terwijl je niet onder invloed was?
Dan kan dat dus momenteel niet de reden zijn waarom het er alle schijn van heeft dat jouw zelf-reflectie nauwelijks aanwezig is. Dat blijkt namelijk uit je reacties in dit topic, en je geeft aan dat je momenteel niet onder invloed bent, dús moet er een andere reden zijn waarom jouw zelfreflectie nauwelijks aanwezig is.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit klopt, ik ben momenteel niet op drugs, hoewel ik nog niet helemaal definitief van de drugs af ben nog. Maar ik doe wel mijn best om clean te blijven.
Ik ben niet eens met jullie dat mijn zelfreflectie altijd heel slecht is geweest. Ik ben zeker niet perfect, maar waarop baseer je dat mijn vermogen tot zelfreflectie heel slecht is dan? Los van mijn postgedrag van de afgelopen drie of vier jaren, heb ik volgens mij altijd wel opengestaan voor de feedback en meningen van anderen over mij. Ik ben alleen niet altijd eens met wat sommigen denken of zeggen over mij, want het klopt objectief gezien ook niet.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mij ook, maar zoals K_W hierboven aangeeft is dat wel zo. Ofwel hij trollt in die reactie, ofwel is z'n zelfreflectie ook zonder drugs niet zo best al denkt hij van wel. Of allebei.
Wat is volgens jou openstaan voor feedback? Waarin uit zich dat?quote:Op maandag 26 februari 2024 13:43 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben niet eens met jullie dat mijn zelfreflectie altijd heel slecht is geweest. Ik ben zeker niet perfect, maar waarop baseer je dat mijn vermogen tot zelfreflectie heel slecht is dan? Los van mijn postgedrag van de afgelopen drie of vier jaren, heb ik volgens mij altijd wel opengestaan voor de feedback en meningen van anderen over mij. Ik ben alleen niet altijd eens met wat sommigen denken of zeggen over mij, want het klopt objectief gezien ook niet.
Nee ik maakte net maar een grapje erover. Ik ben geen vrienden met de gangsters of dealers, maar ze zijn echt heel goed georganiseerd en ik wil ze niet als vijand hebben.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:35 schreef Loverboii het volgende:
[..]
denk je dat die lui het goed met je voorhebben ofzo
imo zijn ze al je vijandquote:Op maandag 26 februari 2024 13:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee ik maakte net maar een grapje erover. Ik ben geen vrienden met de gangsters of dealers, maar ze zijn echt heel goed georganiseerd en ik wil ze niet als vijand hebben.
Gebaseerd op welke verhalen van mij door de jaren heen? Heb je dat YouTube video van mij gekeken die ik eerder in deze topic heb gepost? Wat vind je van mijn verhaal en hoe ik overkom in die video van mijn presentatie? Het is afgelopen jaar eind december opgenomen hier in Utrecht.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gebaseerd op alle verhalen en topics van K_W door de jaren heen heb ík het gevoel dat zijn zelfreflectie sowieso niet geweldig is. Dat lijkt me sowieso logischer dan dat ie high was op harddrugs in elk topic en elke reactie van hem waarin zijn zelfreflectie..nou ja...niet aanwezig was, want dat betekent dat ie continue stijf stond van de harddrugs over meerdere jaren in veel topics etc.
Ik denk niet dat ie (nu) zit te trollen.
Heeft één van jullie al deze video bekeken? Ik heb afgelopen jaar op 28 december deze presentatie mogen geven in Utrecht.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb trouwens afgelopen december mijn verhaal mogen vertellen voor een publiek. Ik ben een professionele spreken waarvoor ik af en toe betaald krijg. Bekijk mijn presentatie hier:
Het was een grapje, maar. Ik luister veel naar hiphopquote:Op maandag 26 februari 2024 13:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Snitch? Noem je dat zo als je een drugsdealer helpt oppakken?
Ik heb nog geen exacte datum gekregen, morgen komt mijn casemanager van Altrecht langs om hierover te spreken met mij.quote:
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Gebaseerd op welke verhalen van mij door de jaren heen? Heb je dat YouTube video van mij gekeken die ik eerder in deze topic heb gepost? Wat vind je van mijn verhaal en hoe ik overkom in die video van mijn presentatie? Het is afgelopen jaar eind december opgenomen hier in Utrecht.
Nou, exact dit. Dat is ook de reden dat ik net nadrukkelijk vroeg of hij sinds dit topic onder invloed is, want volgens K_W zijn het altijd externe factoren. Het ligt nooit aan hem. Nu is het dan weer dat zo'n beetje alle topics en posts van zijn hand in de aflopen jaren gedaan zijn onder invloed, dus ligt het aan de drugs.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.
Elke keer als een user jou erop wijst dat het mogelijk genuanceerder ligt dat lijk je daar niet voor open te staan. Helemaal niet als mensen met tegenstrijdigheden in jouw verhaal aankomen.
Dit vind ik dus al niet heel zelfreflectief. Uiteraard hoef je niet 1 op 1 blindelings andermans feedback ter harte te nemen, maar als je consequent bepaalde feedback krijgt - zoals hier op FOK! - zit er toch iets achter waardoor men dat zo ervaart. Het is dan goed om te proberen te achterhalen waardoor dat komt. Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar je bent en blijft zelf de gemene deler in die ervaring van anderen.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:43 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben niet eens met jullie dat mijn zelfreflectie altijd heel slecht is geweest. Ik ben zeker niet perfect, maar waarop baseer je dat mijn vermogen tot zelfreflectie heel slecht is dan? Los van mijn postgedrag van de afgelopen drie of vier jaren, heb ik volgens mij altijd wel opengestaan voor de feedback en meningen van anderen over mij. Ik ben alleen niet altijd eens met wat sommigen denken of zeggen over mij, want het klopt objectief gezien ook niet.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat die drugs de oorzaak van jouw psychoses zijn, maar na al je verhalen over hoe je - heel begrijpelijk, daar niet van - zo lijdt/hebt geleden onder die psychoses en dan besluiten om harddrugs te gaan gebruiken (terwijl je nou juist op medicatie zit waarbij je psychoses volledig onder controle zijn)... Als er iets een slechte combi is!!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik pas drie jaar geleden met gebruiken. Daarvoor gebruikte ik nooit drugs.
Op je reacties in vorige topics. Waarbij je de schuld toch vooral ook bij je slachtoffers probeerde te leggen, die zich aanstelden, een vijand waren, en het eigenlijk toch min of meer verdiend hadden. Dat er dan een filmpje bestaat waarin je wel normaal over komt is leuk en aardig, maar wij kennen hier je onsympathiekere kant ook.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Gebaseerd op welke verhalen van mij door de jaren heen? Heb je dat YouTube video van mij gekeken die ik eerder in deze topic heb gepost? Wat vind je van mijn verhaal en hoe ik overkom in die video van mijn presentatie? Het is afgelopen jaar eind december opgenomen hier in Utrecht.
Maar hoe precies komt mijn reacties in deze topic over alsof mijn zelf-reflectie ‘nauwelijks aanwezig is’ volgens jou? Ik doe echt mijn best om heel eerlijk te antwoorden aan iedereen hier en ik stel me waanzinnig kwetsbaar op met dit topic toch?quote:Op maandag 26 februari 2024 13:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan kan dat dus momenteel niet de reden zijn waarom het er alle schijn van heeft dat jouw zelf-reflectie nauwelijks aanwezig is. Dat blijkt namelijk uit je reacties in dit topic, en je geeft aan dat je momenteel niet onder invloed bent, dús moet er een andere reden zijn waarom jouw zelfreflectie nauwelijks aanwezig is.
Ik erken nu wat je zegt over slachtofferschap dat ik heb genomen. Ik ben mezelf heel zielig gaan vinden vooral na alles wat ik heb meegemaakt.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.
Elke keer als een user jou erop wijst dat het mogelijk genuanceerder ligt dat lijk je daar niet voor open te staan. Helemaal niet als mensen met tegenstrijdigheden in jouw verhaal aankomen.
Nee, toen nog niet, mijn aanvraag was december 2020 of december 2021 afgewezen.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:14 schreef Forbry het volgende:
Ik heb het tijdschema niet goed in mijn hoofd, maar ten tijde van die euthanasieaanvraag... gebruikte je toen ook harddrugs? Dat lijkt mij namelijk al voldoende reden om zo'n aanvraag af te wijzen...
Maar je bent daar nu ook blij mee (met de afwijzing daarvan), dus dat is ieder geval wel heel fijn dan!
Ik las het net al in post #93, maar alsnog bedankt voor de verduidelijking!quote:Op maandag 26 februari 2024 14:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee, toen nog niet, mijn aanvraag was december 2020 of december 2021 afgewezen.
Omdat je er ook hier blijk van geeft alles aan externe factoren te wijten. Het ligt nooit 100% aan externe factoren. Dat jij dat beeld wel probeert neer te zetten ís een voorbeeld van nauwelijks aanwezig zijn van zelfreflectie.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar hoe precies komt mijn reacties in deze topic over alsof mijn zelf-reflectie ‘nauwelijks aanwezig is’ volgens jou? Ik doe echt mijn best om heel eerlijk te antwoorden aan iedereen hier en ik stel me waanzinnig kwetsbaar op met dit topic toch?
Waaraan blijkt dat ik geen zelfreflectie heb in dit topic? Kan je mij citeren?
Het kan ook zijn dat ik iets wat jij of iemand anders tegen mij of over mij zegt gewoon niet mee eens bent of herkent. Uiteindelijk heb je gewoon niet genoeg informatie over mij om altijd accuraat over mij en mijn leven te oordelen. Geschreven tekst alleen is niet voldoende om de volledige waarheid en werkelijkheid te weten over wie ik echt ben.
Nou, ik heb inderdaad berichten gestuurd naar mensen tijdens mijn laatste psychose die mij in problemen bracht met justitie, dat klopt. Ik heb vrijwel al mijn psychoses dat ik dingen zegt of doet die niet goed of gepast is naar anderen toe. Ik ben nog nooit fysiek agressief geweest tijdens een psychose, maar ik heb wel hele nare kwetsbare woorden verbaal of schriftelijk uitgesproken tegen mensen, en soms ook bedreigingen, en anders gewoon ongepaste opmerkingen die niet kloppen of prettig ervaren werd door mijn slachtoffers. Een voorbeeld van dit kan je teruglezen in deel 3 van mijn topic nu, waar ik bijvoorbeeld mijn eerste geliefde hard heb gekwetst waardoor je niet meer contact met mij wil hebben.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Op je reacties in vorige topics. Waarbij je de schuld toch vooral ook bij je slachtoffers probeerde te leggen, die zich aanstelden, een vijand waren, en het eigenlijk toch min of meer verdiend hadden. Dat er dan een filmpje bestaat waarin je wel normaal over komt is leuk en aardig, maar wij kennen hier je onsympathiekere kant ook.
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je er ook hier blijk van geeft alles aan externe factoren te wijten. Het ligt nooit 100% aan externe factoren. Dat jij dat beeld wel probeert neer te zetten ís een voorbeeld van nauwelijks aanwezig zijn van zelfreflectie.
Ik snap prima dat iemand iets kan zeggen waar jij het niet mee eens bent. Dat gebeurde namelijk in vrijwel al je topics in de laatste jaren, en daar was je het nooit mee eens. Maar dat jij het daar niet mee eens bent betekent niet dat het alsnog waar kan zijn. Maar jij bent het er niet mee eens dús is niet zo. Wederom een voorbeeld van een gebrek aan zelfreflectie.
Maar als wij uiteindelijk niet genoeg informatie hebben om te oordelen, wat kom je hier dan doen met je topics? Want je zet hier een versie neer van een verhaal wat jou goed uitkomt, en zodra mensen daar kritisch op reageren is de informatie die je geeft niet genoeg informatie. Ja, dat is lekker makkelijk.
Ik zie dit echt als 0,0 anders dan alle andere keren. Er is geen verschil, anders dan dat het nu de drugs zijn die de schuld krijgen, en dat je (nog) niet uit je slof schiet, waar dat eerdere keren al lang was voorgekomen tegen dit moment.
Ik blijf erbij dat jij een variant van een verhaal verteld waar jij mee kunt leven, maar je kunt niet een verhaal vertellen wat zichzelf tegenspreekt, en vervolgens verbaasd zijn dat mensen dat opmerken. Dit is gewoon 1 grote herhaling van zetten, maar belangrijkste is; als jij toch weet dat wat mensen hier zeggen niet klopt omdat ze toch niet het hele verhaal hebben/weten, waarom dan de moeite doen om hier te komen met een gekleurde variant van een verhaal|?
CoolGuy's punt in de post die je quote gaat helemaal niet over wangedrag tegen hem of andere users. Het gaat ook niet zozeer over dat jij fout zat, maar over dat jouw zelfreflectie hier op FOK! altijd betrekking heeft op externe factoren.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.
Ik heb veel aan de reacties gehad van iedereen en ik leer er veel van. Ook van jou leer ik veel en ik vind je een slimme man.
Ik zie niet hoe dit een inhoudelijke reactie is op wat ik daar zeg. Het ís ook geen inhoudelijke reactie, je begint nu gewoon ergens anders over.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.
Ik heb veel aan de reacties gehad van iedereen en ik leer er veel van. Ook van jou leer ik veel en ik vind je een slimme man.
Ik zit inmiddels zo’n 17 jaar op FOK!quote:Op maandag 26 februari 2024 13:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou ik weet niet hoe lang jij een vaste user bent op fok, maar ik zit nu al meer dan 15 jaar op fok inmiddels, ik ben sinds 2008 of 2009 en vaste user en een hele bekende username vooral hier in de subforum R&P. Ik was tussen 2010 en 2020 bijna elke dag actief in deze subforum en toen zat ik totaal niet op fok. Ik was volledig nuchter en ik had volgens mij een hele goede respectabele reputatie opgebouwd als iemand met hele goede adviezen en inzichten over psychosociale onderwerpen die de meesten hier ook sympathiek vonden. Ik zeg dit allemaal nu nederig, want dit is wat andere users zelf tegen mij hebben verteld toen of wat ik heb gelezen in deze subforum als anderen over mij iets zeiden.
Ik heb een hele zware periode gehad tussen 2016 t/m 2020 waar ik constant bleef terugvallen in terugkerende psychoses, gemiddeld twee per jaar tot september 2020 toen ik eindelijk nieuwe medicatie had gekregen. Sinds ik deze nieuwe medicijnen slikt heb ik geen last meer gehad van zware psychoses en opnames, maar de herstelfase die ik na september 2020 moest ondergaan was zwaar ellendig en ondraaglijk voor mijn gevoel. Ik vond wakker zijn al te zwaar en ondraaglijk, ik had na de vier jaar lange psychoses en opnamen vrijwel alles en iedereen verloren die mij dierbaar waren en ik kon niet voorstellen hoe ik weer een gelukkig leven kon opbouwen toendertijd. Na een serieuze poging tot suïcide die ik overleefde en een euthanasie-aanvraag waarvoor ik werd afgewezen, heb ik besloten om toch maar te gaan experimenteren met drugs. Ik heb echt heel veel drugs gedaan en van alles geprobeerd, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik nu drie en een half jaren later een hele goede leven weer kunnen opbouwen.
Alleen de drugsverslaving blijft hardnekkig en daar zoek ik nu hulp voor. Kan je alles volgen tot nu toe?
Ik heb geen uur de tijd daarvoor, sorry. Net wel even doorheen gescrolled.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heeft één van jullie al deze video bekeken? Ik heb afgelopen jaar op 28 december deze presentatie mogen geven in Utrecht.
Maar wat ik doe ik precies verkeerd dan volgens jullie? Ik begrijp het nog steeds niet goed wat jullie bedoelen. Hoezo heeft mijn zelfreflectie betrekken op externe factoren dan? Ik wil oprecht leren wat ik fout doe en dat verbeteren van mijn karakter.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:54 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
CoolGuy's punt in de post die je quote gaat helemaal niet over wangedrag tegen hem of andere users. Het gaat ook niet zozeer over dat jij fout zat, maar over dat jouw zelfreflectie hier op FOK! altijd betrekking heeft op externe factoren.
En daarnaast beschrijft hij een patroon dat hij in jouw gedrag terug ziet op FOK!. Als je dit topic dat patroon gewoon herhaalt, dan heeft dit topic geen nut.
Jij gaat totaal voorbij aan bovenstaande twee punten en geeft bijv. niet aan waarom het dit keer anders zou zijn. Deze post van jou komt daarom op mij over als het veinzen van zelfreflectie met wat jij denkt dat daar blijk van zou geven.
Ik heb de afgelopen 3 jaren bijna elke dag onder invloed geweest van harddrugs en ik heb bijna al mijn topics en reacties van de afgelopen drie jaar onder invloed van drugs geplaatst hier op fok. Het is ook veel leuker om te discussiëren en debatteren onder invloed van drugs, met alle respect verder naar de rest van de users hier die nuchter zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:05 schreef Stepperoller het volgende:
Ik vind jezelf goed vinden in zelfreflectie al een beetje tricky. Als je niet goed bent in zelfreflectie heb je dat per definitie zelf niet door. Ook kun je op bepaalde punten wel heel goed zijn in zelfreflectie en sommige punten juist niet, maar die heb je dus door onbewust onbekwaam te zijn niet in het vizier. De valkuil is dan juist te denken door de vlakken waarop je wel goed bent in zelfreflectie te denken dat je dat in zijn algemeenheid over jezelf kan stellen.
En daarnaast lijkt het me ook een levenslang proces. Het is niet dat je kan zeggen 'nu beheers ik zelfreflectie' en dat je dan altijd voldoende op jezelf reflecteert en nooit blinde vlekken zal hebben.
[..]
Dit vind ik dus al niet heel zelfreflectief. Uiteraard hoef je niet 1 op 1 blindelings andermans feedback ter harte te nemen, maar als je consequent bepaalde feedback krijgt - zoals hier op FOK! - zit er toch iets achter waardoor men dat zo ervaart. Het is dan goed om te proberen te achterhalen waardoor dat komt. Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar je bent en blijft zelf de gemene deler in die ervaring van anderen.
Ik zie jou dat nu regelmatig afdoen als puur drugsgerelateerd en als er dan wordt doorgevraagd op de precieze periode worden de doelpalen ineens weer verzet zodat drugs de verklaring kan blijven en je negeert dan de ervaring van users die aangeven dat ze hetzelfde (wellicht in mindere mate zien) in je drugsloze periodes.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie niet kan, want ik weet wel voorbeelden van users die plotseling opbloeiden nadat ze bepaalde middelen niet meer gebruikten. Maar jij bent hierin de enige die weet hoeveel je daadwerkelijk gebruikt en hoeveel invloed dat op je heeft.
Heel erg bedankt voor deze goed doordachte advies naar mij. Ik ga er zeker aannemen wat je hierboven tegen mij zegt en mijn best doen om het toe te passen in mijn eigen leven.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef Justinn het volgende:
Hoi K_W, ik vind het moedig dat je je verhaal hier kwijt durft. Ook dat vergt moed. Dat is een stap waar anderen niet eens aan beginnen en e.e.a. liever opkroppen. Ik heb twee aanvullingen:
1. Je focust je op wat je is overkomen. Dat blijkt o.a. uit de vele externe factoren die je graag benoemt. Terwijl het verhaal inzicht geeft, doet dat niet direct iets met jouw toekomst. De realiteit is dat iedereen mindere periodes heeft in zijn/haar leven. Het is niet zozeer de vraag wat je is overkomen, maar hoe je daarmee om gaat en hoe je leermomenten leert om te buigen naar kansen voor een mooiere toekomst.
2. Om dat te bereiken volgt punt twee. Ik denk dat je er baat bij hebt als je leert hoe je daadwerkelijk aan zelfreflectie doet.Met de juiste dosis zelfreflectie was je waarschijnlijk niet gestart met harddrugs, waarmee je jezelf schade toebrengt. Posten op dit forum doet daar overigens niets mee. Sterker nog, het leidt voor een deel weer tot veroordelingen door anderen, zoals je de afgelopen jaren telkens (hier) meemaakt. De meesten bedoelen het weliswaar goed, maar de 'not this shit again' houding sijpelt er goed door heen. Punt is, anderen houden je nu een spiegel voor, terwijl je moet leren die spiegel zelf voor te houden. Leer je eigen gedrag te doorgronden, inclusief je sterke en minder sterken punten. Volgens mij is de wil er echt wel.
Ik heb oprecht spijt en mijn excuses zijn gemeend, maar ik kan je niet dwingen om ze te accepteren en mij te vergeven of een nieuwe kans te geven. Ik ben verre van perfect, maar ik ben niet kwaadaardig of narcistisch in mijn ware karakter.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit een inhoudelijke reactie is op wat ik daar zeg. Het ís ook geen inhoudelijke reactie, je begint nu gewoon ergens anders over.
Daarnaast geloof ik je excuses niet, en als ze wel oprecht zouden zijn gooi ik ze op zolder en doe ik er niks mee. Je kunt niet proberen meerdere keren mijn vrouw, die helemaal _niets_ met dit forum van doen heeft en nauwelijks weet dat het bestaat proberen te beledigen als pure uiting van woede en/of wrok omdat ik inhoudelijk iets zeg wat je niet zint en dan vervolgens verwachten dat met 'sorry' alles vergeven en vergeten is.
Ik ben niet zo vergevingsgezind als de mensen hier die besluiten of een gebruiker een unban krijgt. Ik ben hier als user, en jij ook, en dus reageer ik op je topics, maar ik zit verder niet te wachten op excuses.
Ik betwijfel of jij niet narcistisch bent. Of in ieder geval, iets wat er op lijkt. Het zou zomaar kunnen dat je van drugs een totaal ander mens wordt, maar het kan ook zijn dat drugs datgene wat in je zit / hoe je bent enorm versterkt. Welke van de 2 het is, ik heb geen idee, maar omdat je in het verleden in al je topics vroeg of laat aan gaf dat je zat te trollen (wat altijd was als je er niet meer uit kwam met je gedraai en gelieg) heb ik nu geen idee wat waarheid is en wat niet.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb oprecht spijt en mijn excuses zijn gemeend, maar ik kan je niet dwingen om ze te accepteren en mij te vergeven of een nieuwe kans te geven. Ik ben verre van perfect, maar ik ben niet kwaadaardig of narcistisch in mijn ware karakter.
Jij en ik hebben gebotst vanaf het moment dat ik kritisch werd op hetgene je postte, want als ik begon door te vragen dan telde het sommetje vaak niet op. Overigens was dat niet alleen met mij het geval, datzelfde had je met heel wat andere users. Dat je het op mij wil specificeren is prima, maar er waren er heel wat meer waar je dezelfde situatie mee had.quote:Jij en ik hebben altijd gebotst ook voor mijn laatste psychose en drugsgebruik dat na de zomer van 2020 begon. Je maakt veel aannames over mij en mijn intenties die ik als belediging opvat, het irriteert mij hoe vaak je het mis hebt gehad als ik een topic opende over een persoonlijke probleem waar ik adviezen of inzichten willen van anderen en je blijft heel koppig overtuigd van je eigen gelijk ook al heb je het echt mis.
Je had een vijandige opstelling naar heel veel mensen, en ik was er daar één van. En de enige reden daarvoor was dat ik iets zei wat jou niet beviel. Zelfs als het 100% maximaal niet waar was wat ik daar voor mening had, zelfs als dat zo zou zijn geweest, dan was het nog steeds mijn mening. Dat jij dan, omdat je het met woorden niet meer af kon ging schelden, tja, dat zal dan wel. Maar dat je het betrok op mijn vrouw, meerdere keren, alleen maar omdat je kwaad was en wild om je heen sloeg, dat krijg je niet weg geluld met 'ik was onder invloed'. Dat hoeft ook niet, want nogmaals, dit is niet mee dan een forum, maar het zegt wél iets over hoe jij in elkaar steekt, en dan trek ik al heel erg snel de conclusie dat jij niet het type persoon bent waar ik IRL omgang mee zou willen.quote:Echter ben ik afgelopen jaren veel te ver gegaan met mijn vijandige opstelling naar jou toe, ook wanneer jij pogingen deed om mij tegemoet te komen. Ik heb grenzen overschreden met bijvoorbeeld je vrouw te beledigen en andere kwade persoonlijke aanvallen op jou. Ik was oprecht een eikel en een bullebak met mijn gedrag jegens jou.
Daar zijn we weer. Niet 100% toerekeningsvatbaar, beschadigd, blablabla. Het ligt aan alles behalve jou. Zonder meer dat de dingen die je hier noemt mee spelen, dat geloof ik wel, maar je kunt niet alles dáár op gooien. De indruk die ik van je heb gaat niet veranderen. Dat betekent niet dat ik je iets slechts toewens, integendeel zelfs, ik wens je alle goeds toe, maar mij overtuig je niet.quote:Duizendmaal mijn oprechte excuses, ik ben nu menens. Ik kan je niet dwingen om mij te vergeven of mijn excuses te accepteren, maar je hebt wel door dat ik zeer beschadigd ben en niet 100% toerekeningsvatbaar ben geweest de afgelopen jaren… toch? Dit besef je wel… hoop ik.
Goed verhaal, echt waar. Nu je woorden nog omzetten in daden…quote:Op maandag 26 februari 2024 18:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb oprecht spijt en mijn excuses zijn gemeend, maar ik kan je niet dwingen om ze te accepteren en mij te vergeven of een nieuwe kans te geven. Ik ben verre van perfect, maar ik ben niet kwaadaardig of narcistisch in mijn ware karakter.
Helaas… met deze zin (je daden) ontkracht je de excuses die je eerder uitte. Weer de aanval in, weer persoonlijk worden. Nergens ook maar iets van erkenning laten zien dat CG een aantal zaken goed had opgepikt en je er terecht op aansprak.quote:Jij en ik hebben altijd gebotst ook voor mijn laatste psychose en drugsgebruik dat na de zomer van 2020 begon. Je maakt veel aannames over mij en mijn intenties die ik als belediging opvat, het irriteert mij hoe vaak je het mis hebt gehad als ik een topic opende over een persoonlijke probleem waar ik adviezen of inzichten willen van anderen en je blijft heel koppig overtuigd van je eigen gelijk ook al heb je het echt mis.
Netjes dat je ziet dat GC je tegemoet wilde komen, je best veel ruimte heeft gegeven. Maar, gezien het voorgaande, waarom zou CG deze excuses nog van je geloven?quote:Echter ben ik afgelopen jaren veel te ver gegaan met mijn vijandige opstelling naar jou toe, ook wanneer jij pogingen deed om mij tegemoet te komen. Ik heb grenzen overschreden met bijvoorbeeld je vrouw te beledigen en andere kwade persoonlijke aanvallen op jou. Ik was oprecht een eikel en een bullebak met mijn gedrag jegens jou.
Weer mooie woorden…quote:Duizendmaal mijn oprechte excuses, ik ben nu menens. Ik kan je niet dwingen om mij te vergeven of mijn excuses te accepteren,
Waarna je de oorzaak weer buiten jezelf legt, bij je beschadiging, bij je verminderde toerekeningsvatbaarheid. Waarvan we vandaag hebben vastgesteld (door jou bevestigd!) dat je wangedrag de afgelopen jaren niet kwam door psychoses maar door je drugsgebruik. Drugs die je zelf gespoten, gesnoven of anderszins tot je genomen hebt.quote:maar je hebt wel door dat ik zeer beschadigd ben en niet 100% toerekeningsvatbaar ben geweest de afgelopen jaren… toch? Dit besef je wel… hoop ik.
Ik erken dat CoolGuy soms een goed punt had, maar vaak niet. Ik bedoelde dat stuk over hem niet als aanval, ik leg uit waarom ik heb nooit heb gemogen in het verleden. CoolGuy en ik botsen gewoon, maar ik erken dat ik te ver ben gegaan in het verleden.quote:Op maandag 26 februari 2024 23:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog een stukje concrete feedback voor je:
[..]
Goed verhaal, echt waar. Nu je woorden nog omzetten in daden…
[..]
Helaas… met deze zin (je daden) ontkracht je de excuses die je eerder uitte. Weer de aanval in, weer persoonlijk worden. Nergens ook maar iets van erkenning laten zien dat CG een aantal zaken goed had opgepikt en je er terecht op aansprak.
[..]
Netjes dat je ziet dat GC je tegemoet wilde komen, je best veel ruimte heeft gegeven. Maar, gezien het voorgaande, waarom zou CG deze excuses nog van je geloven?
[..]
Weer mooie woorden…
[..]
Waarna je de oorzaak weer buiten jezelf legt, bij je beschadiging, bij je verminderde toerekeningsvatbaarheid. Waarvan we vandaag hebben vastgesteld (door jou bevestigd!) dat je wangedrag de afgelopen jaren niet kwam door psychoses maar door je drugsgebruik. Drugs die je zelf gespoten, gesnoven of anderszins tot je genomen hebt.
En en passant wijs de ander nog even erop dat dit écht zo is, mocht hij het zijn vergeten…
Je vroeg om feedback, om te laten zien waar je mis gaat in je posts. Ik denk dat ik vandaag best wat voorbeelden heb gegeven (post 122 en 124). Jammer dat je op deze posts niet hebt gereageerd.
Wat vind je van die posts? Herken je zaken? Kun je er iets mee in relatie tot je voortdurende vraag in dit topic om verheldering over waar je mis gaat?
Je snapt het echt niet… en ik houd er (in ieder geval voorlopig) mee op om je te proberen uit te leggen wat er schort aan je houding en je gedrag. Want blijkbaar vind ik de juiste woorden niet. Of ben jij er nog niet klaar voor om te veranderen en leveren je oude patronen je nog teveel op om daarmee te stoppen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 00:14 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik erken dat CoolGuy soms een goed punt had, maar vaak niet. Ik bedoelde dat stuk over hem niet als aanval, ik leg uit waarom ik heb nooit heb gemogen in het verleden. CoolGuy en ik botsen gewoon, maar ik erken dat ik te ver ben gegaan in het verleden.
En dat stukje over mijn ontoerekenbaarheid is niet bedoeld om mij vrij te pleiten of de schuld extern te leggen buiten mezelf, maar is een feitelijke constatering van mijn mentale staat toen. Ik was bezeten door de drugs en daarvoor door psychoses. Desalniettemin erken ik dat ik niet zo vijandig en gemeen had moeten zijn jegens hem.
Verder kan ik leven zonder zijn vergiffenis. Ik heb allang niet meer de goedkeuring van iedereen nodig om goed te voelen. Ik heb al meerdere keren alles en iedereen verloren of tegen mij gehad, meerdere keren rock bottom meegemaakt en eruit geklommen op eigen kracht, ik heb CoolGuy’s goedkeuring niet nodig om mijn doelen te behalen.
Ik heb mijn oprechte excuses aangeboden, meer kan ik niet doen.
Los van mijn verslavingen en psychoses ben ik ook gewoon niet zo aardig meer. Ik ben verhardt door mijn ervaringen en ik kan heel gemeen zijn tegen mensen die ik niet mag. Ik heb geen behoefte om lief gevonden te worden en ik ben niet bang voor confrontaties.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 00:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet… en ik houd er (in ieder geval voorlopig) mee op om je te proberen uit te leggen wat er schort aan je houding en je gedrag. Want blijkbaar vind ik de juiste woorden niet. Of ben jij er nog niet klaar voor om te veranderen en leveren je oude patronen je nog teveel op om daarmee te stoppen.
Wat is dan het doel van dit topic?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 01:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Los van mijn verslavingen en psychoses ben ik ook gewoon niet zo aardig meer. Ik ben verhardt door mijn ervaringen en ik kan heel gemeen zijn tegen mensen die ik niet mag. Ik heb geen behoefte om lief gevonden te worden en ik ben niet bang voor confrontaties.
Een soortgelijk statement heb je ook gemaakt in je vorige serie topics over dit onderwerp.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 01:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Los van mijn verslavingen en psychoses ben ik ook gewoon niet zo aardig meer. Ik ben verhardt door mijn ervaringen en ik kan heel gemeen zijn tegen mensen die ik niet mag. Ik heb geen behoefte om lief gevonden te worden en ik ben niet bang voor confrontaties.
Ik geef je letterlijk een voorbeeld in de post die je quote.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar wat ik doe ik precies verkeerd dan volgens jullie? Ik begrijp het nog steeds niet goed wat jullie bedoelen. Hoezo heeft mijn zelfreflectie betrekken op externe factoren dan? Ik wil oprecht leren wat ik fout doe en dat verbeteren van mijn karakter.
Welke patroon herhaal ik weer in dit topic dat schadelijk is of een teken is van mijn gebrek aan zelfreflectie?
Ik ben niet bewust aan het veinzen nu over mezelf, maar mijn intenties zijn juist goed. Wat doe ik precies verkeerd in dit topic? Heb je voorbeelden?
Het is ook gewoon alweer de oorzaak extern leggen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:04 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Een soortgelijk statement heb je ook gemaakt in je vorige serie topics over dit onderwerp.
Er is dus eigenlijk niets veranderd.
"Lief" gevonden willen worden is denk ik niet helemaal de juiste term (ik denk dat je vooral op zoek bent naar een mengeling van medelijden en respect), maar je beweegt hemel en aarde om hier terug te komen en voor de zoveelste keer met een heel lang verhaal de lezer te overtuigen. Dat de mening van anderen je koud laat geloof ik niet.quote:Ik heb geen behoefte om lief gevonden te worden en ik ben niet bang voor confrontaties.
Ik minacht hem ook niet. Dat komt (volgens mij?) neer op neerkijken op? Dat doe ik niet. Ik slik zijn verhaal gewoon niet voor zoete koek. Dat klopt, dat komt niet meer goed. Wat hij schreef is overigens niet eens wáár, hij heeft iets gelezen, heeft dat verkeerd onthouden en heeft dat toen in die posts aangewend om om zich heen te slaan. Maar het is niet wát hij zei. Het is dát hij het zei. Je kunt namelijk ook gewoon tot 10 tellen en beseffen dat wat je wil gaan zeggen op geen enkele manier in relatie staat tot het actuele gebeuren (de discussie) van dat moment. IK was degene waar hij mee in discussie was, niet mijn vrouw. Die stond en staat hier volledig buiten.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 00:29 schreef Vincent_student het volgende:
Ik weet niet wat het is. Een beetje de verkeerde toon, heb ik het gevoel. Dat bijzinnetje "dat je me minacht", dat haalt alle kracht uit die post. Ik denk dat je het flink verbruid hebt bij sommige mensen. Wat je over de vrouw van CG was zooo onder de gordel, dan moet je echt heel erg je best doen dat dat weer goed komt. Misschien een idee dat je privé even met hem praat.
Ik moet wel eerlijk dit vertellen: Ik had een keer een goede kennis waarmee ik samen dingen schreef en die was bipolair. Hij had aanvallen, waarbij hij me heel diep beledigde. Als ik hem daarna erop aansprak, kwam hij met het bipolaire verhaal. Ik snap het, hij kon er toen niets aan doen, maar ik heb er een punt achter gezet, ik wil die vent gewoon nooit meer tegenkomen. Dat kan onbegrip zijn, maar alles was gewoon kapot.
Misschien was het ook minder verstandig om je hele levensverhaal weer opnieuw te vertellen. Ik had dat achterwege gelaten en zou begonnen zijn met het beestje bij de naam te noemen hoe je destijds mensen hebt beledigd en dat je daar heel veel spijt van hebt. En laat zien dat je je bewust bent van de gevolgen en hoe je denkt herhaling te voorkomen. Dat doe je niet door een hele historie te vertellen, want dat is al een grijsgedraaide grammofoonplaat. Leg het accent van het verhaal bij de anderen en niet bij jezelf, bijvoorbeeld door te zeggen dat zij zo'n behandeling niet hebben verdiend.
En, ik ben ook niet perfect en ik heb ook mensen in mijn leven gehad, waarbij het gewoon niet klikte. Pogingen om dat te herstellen is tijd weggooien. Als het niet klikt, laat het gewoon zitten en ga gewoon door met je eigen leven.
Verder wat bij jou ook totaal niet meehelpt is dat plaatje van je, die UI. Ik adviseer je echt die te veranderen. Want dan zit ik al die excuses van je te lezen en dan zie ik in mijn ooghoek die middelvinger. Dan denk ik serieus: jij meent hier gewoon helemaal geen reet van.
En aandacht.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is ook gewoon alweer de oorzaak extern leggen.
Ja ik doe onvriendelijk doordat ik verhard ben, maar dat komt door alles wat me is overkomen dus eigenlijk kan ik er niets aan doen.
[..]
"Lief" gevonden willen worden is denk ik niet helemaal de juiste term (ik denk dat je vooral op zoek bent naar een mengeling van medelijden en respect), maar je beweegt hemel en aarde om hier terug te komen en voor de zoveelste keer met een heel lang verhaal de lezer te overtuigen. Dat de mening van anderen je koud laat geloof ik niet.
Het komt uiteindelijk inderdaad neer op het erg vol zijn van zichzelf, getuige het bij herhaling beweren hoe geweldig iedereen om hem heen hem vindt, en een gierend gebrek aan zelfreflectie.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is ook gewoon alweer de oorzaak extern leggen.
Ja ik doe onvriendelijk doordat ik verhard ben, maar dat komt door alles wat me is overkomen dus eigenlijk kan ik er niets aan doen.
[..]
"Lief" gevonden willen worden is denk ik niet helemaal de juiste term (ik denk dat je vooral op zoek bent naar een mengeling van medelijden en respect), maar je beweegt hemel en aarde om hier terug te komen en voor de zoveelste keer met een heel lang verhaal de lezer te overtuigen. Dat de mening van anderen je koud laat geloof ik niet.
Ik neem aan dat je al professionele hulp hebt. Je zegt je leven goed voor elkaar te hebben, een leuke vriendin. Een baan wellicht (dat weet ik niet).quote:
Nee ik heb geen obsessie over haar, ik heb een andere vrouw waarvan ik hou en oud mee wil worden. Wat betreft dit casus is het gewoon een goed voorbeeld van de vele ernstige onrecht die ik heb meegemaakt vanwege mijn psychoses.quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik denk dat ook dit bericht op FOK over haar een onderdeel is van je obsessie voor haar, van je stalking dus.
Je zult naar de huisarts, en niet naar FOK, moeten gaan om je problemen te bespreken.
Uiteraard niet. Maar volgens mij is dit wel een interessante en passende topic in R&P toch? Wat hoop jij te lezen als je in R&P bent?quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:00 schreef SwJ het volgende:
Wat is, naast een uiting van je narcisme, nu het doel van dit alles?
Denk je echt dat de gemiddelde FOK!er zich dagelijks bezighoudt met jouw levensverhaal; dat onze leventjes om jou draaien?
Nee, dat wil ik niet.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee ik heb geen obsessie over haar, ik heb een andere vrouw waarvan ik hou en oud mee wil worden. Wat betreft dit casus is het gewoon een goed voorbeeld van de vele ernstige onrecht die ik heb meegemaakt vanwege mijn psychoses.
Wil je een andere lezen over mijn neef bijvoorbeeld? Of over mijn jeugdvijand die mij voor de rechter sleepte?
Dat is geen antwoord op de vraag wat je wil bereiken met dit alles, met het delen een complete autobiografie.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Maar volgens mij is dit wel een interessante en passende topic in R&P toch? Wat hoop jij te lezen als je in R&P bent?
Hoe rijm je bovenstaande met onderstaande?quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Sommige users hier die mijn verhaal kennen en mijn topics al langer volgen, hebben aan mij laten weten dat ze mij kwalijk nemen en minder sympathiek vinden omdat het lijkt alsof ik niet schuldig of slecht voel over mijn wangedrag die ik heb gedaan tijdens mijn psychoses. Kennelijk denken sommigen van jullie dat ik geen berouw of spijt hebt dat ik andere mensen heb beledigd of bedreigd, of op een andere manier schade heb aangericht bij mensen in mijn sociale omgeving tijdens mijn psychoses in het verleden.
Ik wil met dit topic alles hierover ophelderen en verdiepende informatie met uitleg geven, zodat er geen misverstanden meer zijn.
Ten allereerste wil ik een misverstand die sommigen van jullie denken over mij rechtzetten, namelijk dat ik niet schuldig voel over wat ik anderen heb aangedaan tijdens mijn psychoses.
Ik voel mij echt wel heel slecht en schuldig over mijn vervelende of ongepaste gedragingen die andere mensen last van hebben gehad. Ik heb heel veel schaamte en verdriet gehad om dit, en ik heb altijd alles gedaan om het goed te maken of recht te zetten bij iedereen die slachtoffer werd van mijn psychoses. Helaas is het niet zo simpel als het lijkt om dit te doen vanwege meerdere problemen die ik niet eerlijk of proportioneel rechtvaardig vindt gezien de omstandigheden van alles wat er is gebeurd.
Een grote probleem waar ik tegenaan loop is dat heel veel mensen mij gewoonweg niet de kans willen geven om het uit te leggen en goed te maken of recht te zetten. Een belangrijke reden waarom ik die kans niet krijg is omdat de heersende stigma heel groot en ernstig is, veel mensen weten niet wat het is of begrijpen het niet en ze vinden mij gewoon doodeng en gevaarlijk. Ze snappen niet of willen niet snappen dat ik aan een ernstige ziekte lijdt en verwijten mijn wangedrag die ik tijdens mijn psychoses heb uitgevoerd aan een fout in mijn karakter, dit heb ik te vaak ervaren helaas. Ik begrijp hun perspectief zeker wel, maar toch vind ik het heel oneerlijk en onrechtvaardig voor mijn kant ook.
Ik geef hieronder een echte voorbeeld van wat echt is gebeurd in mijn leven nu ter illustratie:
Ik werd meerdere keren psychotisch in 2020, al vanaf begin februari liet ik mezelf opnemen in Altrecht en daarna werd ik weer opgenomen vanaf Mei t/m Eind augustus ongeveer. Een vervelende wangedrag die ik dan deed is veel rare berichten sturen naar mensen op WhatsApp en Facebook.
Zo heb ik ook veel berichten zitten sturen naar een oude klasgenote van toen ik nog Rechten studeerde en een goede band mee heb opgebouwd in mijn studententijd. Ik heb haar leuk gevonden lang geleden en zij mij ook, zij heeft uit eigen initiatief haar nummer aan mij gegeven zonder dat ik ervoor hoefde te vragen en zij en ik hadden intieme gesprekken met elkaar toen we nog studeerden. We zaten in dezelfde klassen van de eerste en tweede jaar van onze studie en we kwamen elkaar vaak tegen in de bus, zij woonde dichtbij waar ik woonde in Utrecht. Ze is naar mijn 25ste verjaardagsfeestje gekomen en ik heb een stuk drie/vier keer met haar afgesproken één op één. Het is nooit wat geworden tussen mij en haar, maar ik hield wel oppervlakkig contact met haar af en toe via whatsapp, en wederom zij ook met mij.
Ik heb haar in 2010 voor het eerst ontmoet en 10 jaar lang een goede band met haar onderhouden. nooit problemen met haar gehad totdat weer last had van terugkerende psychoses in 2020. Zoals ik eerder zei hierboven, in mijn krankzinnige toestand begon ik veel berichten te sturen naar verschillende mensen in mijn whatsapp, zo ook haar. De meeste mensen hier zijn bewust dat het geen goed idee is om overmatig veel berichten te sturen naar mooie meiden zonder aanleiding of goedkeuring van haar kant toch?
Ik ken de etiquette en ongeschreven regels van chatten met dames op social media heel goed, en normaalgesproken ben ik heel beheerst en tactvol met berichten sturen naar anderen. Maar omdat ik constant psychoses kreeg, waardoor ik niet meer rationeel kon nadenken en geen controle had over mijn woorden en daden, bleef ik haar te veel berichten sturen achter elkaar zonder reden en dat vond ze niet leuk natuurlijk. Ze gaf aan dat ze wilde dat ik daarmee zou stoppen, maar niks kwam meer binnen bij mij. Niet alleen van haar, maar niemand kon meer helder met mij communiceren of binnendringen met hun woorden. Dus ik bleef haar berichten sturen ook al had ze meerdere keren aangegeven dat ik moest stoppen met berichten sturen naar haar.
Ik wil even duidelijk maken dat ik niet honderden berichten per dag elke dag naar haar stuurde en ik heb haar nooit bedreigd of uitgescholden met mijn berichten. Het was om een aantal weken of zelfs een paar maanden dat ik haar weer berichten stuurde, maar ze waren wel opdringerig of clingy en ze vond het niet fijn meer om te lezen van mij. In stabiele toestand zou ik nooit zulke berichten sturen naar haar of iemand anders, mijn brein zat vast in psychotische waanzin verhaal over soulmates en een grote denkbeeldige rechtszaak waar zij een grote rol zou hebben, zoiets dacht ik toen. Nogmaals voor degenen die het niet begrijpen nog, ik zat in krankzinnige toestand toen dit allemaal plaatsvond. Ik kon niet meer rationeel denken en ik had geen controle meer over mijn eigen gedachten en gedrag.
Ik was weer opgenomen begin van de zomer 2020, dit keer helemaal boven in de “Toren” van de Altrecht Willem ArntsZ instelling in de binnenstad van Utrecht. Ik zat op de meest zwaar gesloten afdeling voor de meest acute patiënten die een gevaar vormde voor zichzelf of hun omgeving en 24/7 zorg nodig hadden. Ik mocht niet naar buiten zonder toezicht, maar had op dat moment wel volledige autonomie over mijn telefoon.
Ik heb dat oude klasgenote al een paar weken geen berichten meer gestuurd, maar ik besloot spontaan om haar weer in bericht te sturen toen terwijl ik net opgenomen was in Altrecht HC5, omdat ik dacht in mijn waanzin dat ze mijn soulmate was en dat zij en haar vader bezig waren met een grote rechtszaak voorbereiden voor mij. Ik stuurde naar haar: “Ik kan je niet meer loslaten, (haar naam)”
Dat was het laatste druppeltje in de emmer voor haar en ze blokkeerde mij op alle social media en whatsapp die ik van haar had. Maar dat is niet het enige wat ze deed, ze heeft de politie gebeld en afgestuurd. Terwijl ik opgenomen was voor een hele zware psychose die stemmen in mijn hoofd en krankzinnige wanen veroorzaakte in mij, kwam de wijkagent mij spreken over mijn ongewenste gedrag jegens mijn ex-klasgenote die daar veel last van had kennelijk. Mijn behandelende klinische psycholoog zat erbij en die wijkagent had duidelijk door dat er iets zeer ernstig mis was met mij op dat moment. De wijkagent commandeerde mij om de telefoonnummer van mijn ex-klasgenote te verwijderen en dat heb ik toen ook gedaan en een document ondertekenen dat ik geen contact met haar meer zou zoeken dat zes maanden geldig is.
Ik heb haar vanaf toen niet meer lastig gevallen en ik heb haar volledig met rust gelaten sindsdien tot vorige jaar. Er waren drie jaren voorbij zonder enige contact van mijn kant naar haar, en ik besloot een poging te doen om haar te bereiken om mijn excuses aan te bieden en uitleggen wat er gebeurde in 2020. De politie heeft mij toen gedwongen om haar nummer te verwijderen uit mijn telefoon, maar ik heb haar nummer en andere gegevens op mijn Google Drive. Ik heb de gewoonte om contactgegevens van mensen die ik goed ken op te schrijven in Google Spreadsheets los van mijn telefoonlijst als backup.
Mijn intentie was niet om mijn vriendschap met haar te herstellen en ik had zeker geen romantische fantasieën meer over haar. Ik wou alleen maar mijn oprechte excuses aanbieden aan haar en haar uitleggen wat er aan de hand was met mij drie jaar eerder toen, en dat is begrijpelijk toch? Ik voel zwaar rot en schuldig voor wat ik haar heb aangedaan, ook al kon ik er zelf niks aan doen dat ik die zware psychose had toen in 2020. Ik schaam me diep en ik wil niet dat een mooie dame waar ik tien jaar lang een goede band mee had over mij denkt dat ik een creepy stalker ben of iets dergelijks. Logisch ook voor jullie die dit lezen?
Ik besluit haar een nette e-mail te sturen met daarin mijn oprechte excuses en uitleg, en ik vraag haar of ze openstaat om verder in gesprek te gaan met mij via e-mail zodat ik haar kan meer kan toelichten. Naast deze enige nette e-mail die ik haar heb gestuurd, heb ik één keer haar telefoonnummer gebeld gewoon om te kijken of het nog werkte. Toen ik haar oude nummer belde hoorde ik meteen standaard voicemail en daaruit concludeerde ik dat ik ben geblokkeerd of anders had ze nieuwe nummer. In ieder geval heb ik haar daarna niet meer gebeld of op een andere manier contact gezocht. Ik liet het met rust, ik heb haar een nette e-mail gestuurd en ze mag zelf bepalen of ze wilt reageren als ze het leest, dat dacht ik. Het hoeft geen grote drama te worden toch?
Nou, toch wel. Een week later krijg ik een dreigende bericht van haar advocaat dat ik me schuldig maak aan belaging ofwel stalking van haar, en als ik nog één keer contact zoekt met haar op welke manier dan ook, gaat zij “serieuze civielrechtelijke en strafrechtelijke procedure tegen mij starten met hoge kosten waarvoor ik allemaal moet opdraaien”. Niet alleen dat, ze heeft de politie gebeld weer op mij en die heeft mijn casemanager van Altrecht benaderd en gevraagd om mij rustig te vertellen dat ik geen enkele contact meer mag zoeken met mijn ex-klasgenote. Dit keer waren er geen juridische gevolgen voor mij, want ik heb maar één keer gebeld en een e-mail gestuurd wat natuurlijk geen stalking is of iets strafbaars. Maar kennelijk is dit ex-klasgenote waar ik tien jaar lang een goede band had opgebouwd doodsbang voor mij geworden vanwege mijn wangedrag naar haar in mijn laatste psychose
Wat vinden jullie van mijn bovenstaande casus dat ik uitgebreid heb geschreven? 👆🏿
Ik ben pijnlijk bewust van waarom deze jongedame zo bang (en boos?) is geworden van mij. Ik snap haar kant echt wel en heb ook empathie voor haar. Maar tegelijkertijd vraag ik me af waarom ze geen empathie heeft voor mij in dit geval?
Ze weet dat ik psychosegevoelig bent en ze wist dat ik last had van psychoses toen ik haar berichten bleef sturen in 2020. Ze heeft mijn eerste boek gekocht en gelezen, ik heb haar als één van de eerste en enigen de manuscript van mijn boek laten lezen voordat het af was. Ik heb haar voor 2020 nooit lastig gevallen, sterker nog ze heeft altijd hele positieve gevoelens voor mij gehad en alleen maar lovende complimenten over mij gesproken. Volgens haar eigen woorden tegen mij heeft ze mij oprecht als een goede vriend beschouwd en heeft ze mij lang leuk gevonden toen we samen in de dezelfde klas waren. Ze is naar mijn 25ste verjaardagsfeestje geweest en dat vond ze heel leuk, ik heb nog foto’s ervan op mijn facebook. We hebben samen één op één afgesproken in Utrecht, we kwamen elkaar regelmatig tegen in de wijk zonder problemen. Ze heeft nooit last van mij gehad en ze hoort te weten dat ik geen creepy stalker bent in mijn ware karakter.
Toch valt er geen enkele manier meer voor mij om het goed te maken met haar vanwege mijn laatste psychose. Ik kan niet eens één gemiste oproep achterlaten op haar telefoon zonder dat ze de politie op mij belt. Wat moet ik hiermee dan? Is dit echt wat ik verdien ook? Ik vind van niet, eerlijk gezegd. Ik moet het maar accepteren, maar ik vind het niet eerlijk of rechtvaardig dat ik dit meemaak.
Wat vinden jullie? Deze casusvoorbeeld is maar één van vele afwijzingen, afstotingen, veroordelingen, vernederingen en minachtende houdingen die ik heb meegemaakt van andere mensen vanwege mijn psychoses.
Trouwens, ik ben heel toevallig mijn ex-klasgenote tegengekomen in de grote Jumbo dichtbij waar ik woon. Ik maakte oogcontact met haar en ze liep letterlijk een paar meter verder langs mij heen. Toen ze me eerst zag, keek ze heel boos en bitchy mijn richting op, maar daarna veranderde haar gezichtsuitdrukking naar verbazing en nieuwsgierigheid. Het leek alsof ze met mij wilde praten en ze bleef constant kijken op en neer, alsof ze mij wilde groeten en tegelijkertijd niet durfde. Ik heb haar maar genegeerd en toen ze dichterbij kwam heb ik ook contact met haar verbroken en de andere kant opgekeken. Ik kreeg het idee dat ze toen ze mij zag positieve gevoelens kreeg dan dat ze had verwacht te krijgen gebaseerd op hoe ze voelde van mijn vervelende berichten in 2020. Ik heb haar in ieder geval niet aangesproken toen ik haar zag afgelopen zomer. Ik ga geen initiatief meer nemen om haar te spreken uiteraard.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 01:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Die neef die je geen pakje sigaretten kocht? Of je jeugdvijand die jou voor de rechter heeft gesleept en waar je voor veroordeeld bent? Nee, hebben we allemaal al 100x gelezen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee ik heb geen obsessie over haar, ik heb een andere vrouw waarvan ik hou en oud mee wil worden. Wat betreft dit casus is het gewoon een goed voorbeeld van de vele ernstige onrecht die ik heb meegemaakt vanwege mijn psychoses.
Wil je een andere lezen over mijn neef bijvoorbeeld? Of over mijn jeugdvijand die mij voor de rechter sleepte?
Jij voelt dit als onrecht dat jou is aangedaan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben echt pijnlijk bewust van wat ik haar heb aangedaan hoor! Dat is juist mijn hele punt! Ik ben niet blind of doofstom wat betreft mijn fouten tijdens mijn psychoses. Ik heb echt veel spijt en berouw dat ik haar tijdens mijn psychoses berichten bleef sturen. Is dit niet duidelijk dan? Ik heb geaccepteerd dat ze niks meer met mij te maken wil hebben, ik ga haar nooit meer benaderen uit eigen initiatief. Lees dat laatste paragraaf waar ik haar afgelopen zomer ben tegengekomen en niet heb benaderd. Ik ben echt niet aan het forceren om met haar contact te hebben. Sterker nog, zij bleef mij telkens aankijken, ik draaide mijn hoofd weg.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij voelt dit als onrecht dat jou is aangedaan.
Nu nog het onrecht dat jij haar hebt aangedaan. Zowel met je berichtjes en stalking (ook al had je psychoses, dan nog is het onrechtmatig richting haar) als ook met je onvermogen om maar enigszins in te zien dat zij om zichzelf te beschermen jou op afstand wilde houden en dat gewoon nog steeds wil. Ze wil niets meer met je te maken hebben. Dat is rot voor je, maar het is haar goed recht. Dat kun je haar op geen enkele manier kwalijk nemen. Het feit dat je dat wel doet en het NOG STEEDS iedere keer over het onrecht hebt dat jou is aangedaan is nou eens een perfect voorbeeld van het totaal ontbreken van zelfreflectie aan jouw kant.
Dat is aan jou niet uit te leggen, want de eerdere pogingen zijn verloren gegaan aan je of je wíl het niet zien. Oftewel, je snapt het niet of je wil het niet snappen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben echt pijnlijk bewust van wat ik haar heb aangedaan hoor! Dat is juist mijn hele punt! Ik ben niet blind of doofstom wat betreft mijn fouten tijdens mijn psychoses. Ik heb echt veel spijt en berouw dat ik haar tijdens mijn psychoses berichten bleef sturen. Is dit niet duidelijk dan? Ik heb geaccepteerd dat ze niks meer met mij te maken wil hebben, ik ga haar nooit meer benaderen uit eigen initiatief. Lees dat laatste paragraaf waar ik haar afgelopen zomer ben tegengekomen en niet heb benaderd. Ik ben echt niet aan het forceren om met haar contact te hebben. Sterker nog, zij bleef mij telkens aankijken, ik draaide mijn hoofd weg.
Hoezo denk je dat ik niet bewust ben van mijn onrecht jegens haar dan? Waaruit blijkt dat?
Ik wil weten wat jullie objectieve meningen zijn over alles wat ik deel. Ik wil niet ruzie maken of stellig mijn gelijk proberen te krijgen. Waar voel je medelijden en begrip voor mij? Waar ben ik juist verkeerd geweest en wat vind je dat mijn eigen schuld is geweest?quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:11 schreef SwJ het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag wat je wil bereiken met dit alles, met het delen een complete autobiografie.
Het is niet dat je een vraag hebt, of een andere aanleiding. Je dropt je verhaal. En nu? Moeten we allemaal "Wauw, wat fijn dat we dit nu allemaal weten! Wat een inzichten! Dank je wel hiervoor" gaan posten?
Wat is je doel?
Ik snap je vraag niet precies? Mede door dit ervaring met mijn ex-klasgenote ben ik verhardt en gemener geworden. Vroeger had ik snel medelijden met vrouwen die last ondervonden van een man. Nu heb ik dat veel minder snel.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hoe rijm je bovenstaande met onderstaande?
[..]
Allemaal niet relevant wat jij wel en niet verdiend of eerlijk of rechtvaardig vindt, ze wil niets met je te maken hebben en dat heb je gewoon te accepteren. Ga verder met je leven.quote:Toch valt er geen enkele manier meer voor mij om het goed te maken met haar vanwege mijn laatste psychose. Ik kan niet eens één gemiste oproep achterlaten op haar telefoon zonder dat ze de politie op mij belt. Wat moet ik hiermee dan? Is dit echt wat ik verdien ook? Ik vind van niet, eerlijk gezegd. Ik moet het maar accepteren, maar ik vind het niet eerlijk of rechtvaardig dat ik dit meemaak.
Surinaamse. Het is momenteel uit tussen mij en haar trouwens, sinds drie weken geleden. Ik ken haar al 12 jaar en we zijn constant uit en aan geweest al die jaren. Ik heb ook topics geopend over haar in het verleden, een vrome lieve kerkmeisje. Het is uit omdat ze vindt dat ik te hard en gemeen ben geworden, te veel heb misdragen vanwege mijn drugsverslavingen en dat ik haar niet genoeg waardeert. Ik hou nog steeds van haar en zij ook van mij, maar ik ben niet stabiel genoeg om een relatie met haar te hebben. Ik heb andere prioriteiten nu.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:36 schreef Loverboii het volgende:
Vertel eens wat meer over je nieuwe geliefde. Is ze ook van Curacao?
Ehm, je snapt hopelijk wel dat je hiermee je volgende beweringen dat je het allemaal zo erg vindt en goed snapt dat het zo vervelend is voor de slachtoffers onderuit haalt?quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet precies? Mede door dit ervaring met mijn ex-klasgenote ben ik verhardt en gemener geworden. Vroeger had ik snel medelijden met vrouwen die last ondervonden van een man. Nu heb ik dat veel minder snel.
Drie weken geleden? Dat valt ongeveer samen met dat je weer hier kwam. Kan enorm toeval zijn. Ik denk dat het wat minder toevallig is.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Surinaamse. Het is momenteel uit tussen mij en haar trouwens, sinds drie weken geleden. Ik ken haar al 12 jaar en we zijn constant uit en aan geweest al die jaren. Ik heb ook topics geopend over haar in het verleden, een vrome lieve kerkmeisje. Het is uit omdat ze vindt dat ik te hard en gemeen ben geworden, te veel heb misdragen vanwege mijn drugsverslavingen en dat ik haar niet genoeg waardeert. Ik hou nog steeds van haar en zij ook van mij, maar ik ben niet stabiel genoeg om een relatie met haar te hebben. Ik heb andere prioriteiten nu.
Ik denk dat ik niks goeds kan zeggen tegen jou om je anders te laten denken over mij. Ik vind dat mijn verhaal heel duidelijk is en het begrijpelijk is waarom ik zo denk en voel over de hele situatie. Het is gewoon een hele moeilijke complexe situatie waar geen van beiden de slechterik is. Ik ben een slachtoffer van mijn psychose en zij is een slachtoffer van mijn gedrag tijdens mijn psychose. Het is begrijpelijk waarom ze afstand neemt van mij en het is begrijpelijk dat ik het oneerlijk en onrechtvaardig vindt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is aan jou niet uit te leggen, want de eerdere pogingen zijn verloren gegaan aan je of je wíl het niet zien. Oftewel, je snapt het niet of je wil het niet snappen.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Surinaamse. Het is momenteel uit tussen mij en haar trouwens, sinds drie weken geleden. Ik ken haar al 12 jaar en we zijn constant uit en aan geweest al die jaren. Ik heb ook topics geopend over haar in het verleden, een vrome lieve kerkmeisje. Het is uit omdat ze vindt dat ik te hard en gemeen ben geworden, te veel heb misdragen vanwege mijn drugsverslavingen en dat ik haar niet genoeg waardeert. Ik hou nog steeds van haar en zij ook van mij, maar ik ben niet stabiel genoeg om een relatie met haar te hebben. Ik heb andere prioriteiten nu.
Huh?quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee ik heb geen obsessie over haar, ik heb een andere vrouw waarvan ik hou en oud mee wil worden.
Het gaat niet om 'goed' of 'fout'. Het gaat om dat uit alle reacties van jouw hand blijkt dat er geen sprake is van zelfreflectie. Ik snap prima dat jij mij er uit pikt, maar als je goed leest dan dan zie je dat er meerdere users zijn die hetzelfde concluderen op basis van jouw posts.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niks goeds kan zeggen tegen jou om je anders te laten denken over mij. Ik vind dat mijn verhaal heel duidelijk is en het begrijpelijk is waarom ik zo denk en voel over de hele situatie. Het is gewoon een hele moeilijke complexe situatie waar geen van beiden de slechterik is. Ik ben een slachtoffer van mijn psychose en zij is een slachtoffer van mijn gedrag tijdens mijn psychose. Het is begrijpelijk waarom ze afstand neemt van mij en het is begrijpelijk dat ik het oneerlijk en onrechtvaardig vindt.
Of denk jij daar anders over?
Ik heb al jaren tig keer aangegeven dat ik het heb geaccepteerd en verder met mijn leven ben gegaan. Wat begrijp je dan niet. Hoezo kom ik nu obsessief creepy over met mijn verhaal? Omdat ik mijn mening en gevoel over deelt? Gaat, ik heb recht op mijn mening en gevoelens. Daar maakt me totaal niet obsessief creepy. Zo bijzonder is dat e-klasgenote niet voor mij, ze is maar één voorbeeld van talloze vrienden en familie die ik ben kwijtgeraakt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou, wat je met je halve boekwerk hierboven vooral bereikt is dat je a. laat zien dat je het nog steeds niet snapt, OOK nu je niet in een psychose zit en OOK nu je naar eigen zeggen niet stijf van de hardrugs staat, en b. dat het prima te begrijpen is waarom er door het slachtoffer een advocaat en politie ingeschakeld is. Je komt ook in dit verhaal nog maximaal obsessief creepy over, als je dan in een fase zit waarbij je psychotisch bent en allemaal rare dingen gaat sturen zou ik er ook niet gerust op zijn.
[..]
Allemaal niet relevant wat jij wel en niet verdiend of eerlijk of rechtvaardig vindt, ze wil niets met je te maken hebben en dat heb je gewoon te accepteren. Ga verder met je leven.
Ik hou nog steeds van haar en ooit hoop ik met haar te trouwen als dat nog kan. Nu even niet, ik heb andere prioriteiten waarop ik moet focussen.quote:
Waarom zou het niet goed gaan dan? Ik ben niet eens met andere users die beweren dat ik niks mag voelen of vinden van dat situatie met de ex-klasgenote. Tuurlijk voel ik en denk ik iets over die situatie met haar. Het is een rotsituatie, eerlijk is eerlijk. Dat zie je toch ook? Waarom zou ik moeten liegen en doen alsof het me koud laat? Ik ben een mens, dat betekent niet dat ik geobsedeerd ben over haar.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'goed' of 'fout'. Het gaat om dat uit alle reacties van jouw hand blijkt dat er geen sprake is van zelfreflectie. Ik snap prima dat jij mij er uit pikt, maar als je goed leest dan dan zie je dat er meerdere users zijn die hetzelfde concluderen op basis van jouw posts.
Dan kán het zijn dat al die mensen het mis hebben, en jij het als enige goed, óf het is zo dat die mensen allemaal iets zien in jouw posts wat jij als enige niet ziet, omdat jij niet objectief bent dan wel het niet kúnt zien.
Ik denk dat je hulp nodig hebt. Ik denk dat het niet goed met je gaat momenteel.
Dat kan ik niet aan je uitleggen op een manier waarop je snapt wat ik bedoel, dus ik ga de moeite niet doen. Ik hoop dat ik het mis heb en dat het wél goed gaat met je, en dat ik het dús verkeerd zie. Maar als ik het niét verkeerd zie, dan is het voor jou beter als je zo snel mogelijk contact opneemt met je hulpverlening.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:54 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waarom zou het niet goed gaan dan? Ik ben niet eens met andere users die beweren dat ik niks mag voelen of vinden van dat situatie met de ex-klasgenote. Tuurlijk voel ik en denk ik iets over die situatie met haar. Het is een rotsituatie, eerlijk is eerlijk. Dat zie je toch ook? Waarom zou ik moeten liegen en doen alsof het me koud laat? Ik ben een mens, dat betekent niet dat ik geobsedeerd ben over haar.
Je bent duidelijk wel geobsedeerd, je moet het uit je hoofd zetten. Maar als dat niet lukt moet je niet verwachten dat mensen hier er trekken in hebben om jouw stalkinsachtige gedrag op wat voor manier dan ook te valideren.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:54 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waarom zou het niet goed gaan dan? Ik ben niet eens met andere users die beweren dat ik niks mag voelen of vinden van dat situatie met de ex-klasgenote. Tuurlijk voel ik en denk ik iets over die situatie met haar. Het is een rotsituatie, eerlijk is eerlijk. Dat zie je toch ook? Waarom zou ik moeten liegen en doen alsof het me koud laat? Ik ben een mens, dat betekent niet dat ik geobsedeerd ben over haar.
Jij mag van alles voelen. Maar dat je nu wéér met ditzelfde voorbeeld komt, met na al die andere keren nog steeds dezelfde verongelijkte toon, het aangeven dat jou onrecht is aangedaan (wat in mijn ogen beslist niet zo is) en de wrok die je toch echt nog koestert laat je heel duidelijk zien dat je je nog steeds wentelt in zelfmedelijden in plaats van enige zelfreflectie te laten zien.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:54 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Welke stalkingachtige gedrag ben ik nu aan het tonen volgens jou? Er is echt niks stalkerigs aan wat ik hier schrijf in dit topic. Als ik deze gebeurtenis niet uit mijn hoofd kan zetten, is dat ook heel begrijpelijk. Dat betekent niet dat ik nu stalkerig gedraagt. Ik mag voelen en rumineren over negatieve gebeurtenissen met oude vriendinnen waar het is misgelopen, dat maakt mij geen stalker. Dat is gewoon menselijk en jij hebt vast ook een paar exen of oude vrouwelijke vriendschappen waar jij regelmatig over nadenkt toch?quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je bent duidelijk wel geobsedeerd, je moet het uit je hoofd zetten. Maar als dat niet lukt moet je niet verwachten dat mensen hier er trekken in hebben om jouw stalkinsachtige gedrag op wat voor manier dan ook te valideren.
Met alle respect; maar ik zie hier zoveel mensen die denken dat ze met het verkrijgen van hun moderatorstitel ook meteen dr. in de psychologie zijn geworden. Dit is gewoon een jongen die hulp nodig heeft (en volgens mij ook al in dergelijke trajecten zit) en op meerdere manieren probeert om zijn verhaal te verwerken/ermee te dealen (geeft presentaties over zichzelf, schrijft hele boekwerken op Fok! (noemt het zelfs de complete werken?).quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij mag van alles voelen. Maar dat je nu wéér met ditzelfde voorbeeld komt, met na al die andere keren nog steeds dezelfde verongelijkte toon, het aangeven dat jou onrecht is aangedaan (wat in mijn ogen beslist niet zo is) en de wrok die je toch echt nog koestert laat je heel duidelijk zien dat je je nog steeds wentelt in zelfmedelijden in plaats van enige zelfreflectie te laten zien.
Maar ik denk niet dat je dit begrijpt. Verder eens met @:CoolGuy. Ik denk ook dat het weer niet goed met je gaat. Daarom zit je hier.
Ik denk werkelijk nooit over exen of oude vriendschappen. Hooguit dat me ooit eens de gedachte invalt dat ik hoop dat het goed met ze gaat. Verder boeien ze me echt totaal niet.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Welke stalkingachtige gedrag ben ik nu aan het tonen volgens jou? Er is echt niks stalkerigs aan wat ik hier schrijf in dit topic. Als ik deze gebeurtenis niet uit mijn hoofd kan zetten, is dat ook heel begrijpelijk. Dat betekent niet dat ik nu stalkerig gedraagt. Ik mag voelen en rumineren over negatieve gebeurtenissen met oude vriendinnen waar het is misgelopen, dat maakt mij geen stalker. Dat is gewoon menselijk en jij hebt vast ook een paar exen of oude vrouwelijke vriendschappen waar jij regelmatig over nadenkt toch? Of ben je nog maagd zoals de typische fokker?
Het is niet onrecht dat mij is aangedaan, ze heeft mij niets aangedaan objectief gezien. Maar het is wel onrecht dat mij is overkomen. Ben je daarmee eens?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij mag van alles voelen. Maar dat je nu wéér met ditzelfde voorbeeld komt, met na al die andere keren nog steeds dezelfde verongelijkte toon, het aangeven dat jou onrecht is aangedaan (wat in mijn ogen beslist niet zo is) en de wrok die je toch echt nog koestert laat je heel duidelijk zien dat je je nog steeds wentelt in zelfmedelijden in plaats van enige zelfreflectie te laten zien.
Maar ik denk niet dat je dit begrijpt. Verder eens met @:CoolGuy. Ik denk ook dat het weer niet goed met je gaat. Daarom zit je hier.
Niemand pretendeert hier een psycholoog te zijn. Als hij met een psycholoog wil sparren, moet hij er eentje zoeken.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:12 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Met alle respect; maar ik zie hier zoveel mensen die denken dat ze met het verkrijgen van hun moderatorstitel ook meteen dr. in de psychologie zijn geworden. Dit is gewoon een jongen die hulp nodig heeft (en volgens mij ook al in dergelijke trajecten zit) en op meerdere manieren probeert om zijn verhaal te verwerken/ermee te dealen (geeft presentaties over zichzelf, schrijft hele boekwerken op Fok! (noemt het zelfs de complete werken?).
Misschien moet Fok! als forum gewoon eens een grens trekken en dit soort praktijken beëindigen door dergelijke topics te sluiten. Hier is toch niemand mee geholpen? Hij zit hier niet om advies te krijgen; staat überhaupt niet open voor input van buitenaf en alle mensen die hier vanuit hun onderbuik zitten te vertellen wat hij zogenaamd wel of niet zou moeten doen moeten zich ook eens afvragen of ze stiekem niet ver buiten hun gebied van expertise komen.
Is dat onrecht? Jij had psychoses. Tijdens die psychoses was jij stalkerig naar haar toe. Jij kunt er niks aan doen dat je een psychose kreeg. Daar vraag je niet om, dat overkomt je. Dát is waar. Maar dat zij vervolgens, op basis van dat gedrag tijdens jouw psychose, op de manier gehandeld heeft waarop ze gehandeld heeft, dat is toch geen onrecht? Dat is toch juist volledig terecht?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is niet onrecht dat mij is aangedaan, ze heeft mij niets aangedaan objectief gezien. Maar het is wel onrecht dat mij is overkomen. Ben je daarmee eens?
Nee.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is niet onrecht dat mij is aangedaan, ze heeft mij niets aangedaan objectief gezien. Maar het is wel onrecht dat mij is overkomen. Ben je daarmee eens?
Maar hoezo sta ik niet voor input van buitenaf dan? Ik reageer toch op iedereen en ik overweeg alles wat er tegen mij gezegd wordt. Ik ben niet meer alles eens, maar ik overweeg wel zeker wat aan mij verteld wordt door jullie. Verder ben ik met je eens dat ik vooral alles probeert te verwerken voor mezelf en dat ik daardoor deze topics opent.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:12 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Met alle respect; maar ik zie hier zoveel mensen die denken dat ze met het verkrijgen van hun moderatorstitel ook meteen dr. in de psychologie zijn geworden. Dit is gewoon een jongen die hulp nodig heeft (en volgens mij ook al in dergelijke trajecten zit) en op meerdere manieren probeert om zijn verhaal te verwerken/ermee te dealen (geeft presentaties over zichzelf, schrijft hele boekwerken op Fok! (noemt het zelfs de complete werken?).
Misschien moet Fok! als forum gewoon eens een grens trekken en dit soort praktijken beëindigen door dergelijke topics te sluiten. Hier is toch niemand mee geholpen? Hij zit hier niet om advies te krijgen; staat überhaupt niet open voor input van buitenaf en alle mensen die hier vanuit hun onderbuik zitten te vertellen wat hij zogenaamd wel of niet zou moeten doen moeten zich ook eens afvragen of ze stiekem niet ver buiten hun gebied van expertise komen.
Dat ben jij misschien, heb je ooit iets meegemaakt vergelijkbaar met wat ik heb meegemaakt?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk werkelijk nooit over exen of oude vriendschappen. Hooguit dat me ooit eens de gedachte invalt dat ik hoop dat het goed met ze gaat. Verder boeien ze me echt totaal niet.
Dus je geeft toe dat het oneerlijk is dat ik psychoses heb gehad toch? Het is onrecht dat mij is overkomen dus.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee.
Ik kan me voorstellen dat het ontzettend oneerlijk voelt dat jij psychsegevoelig blijkt te zijn en ook psychoses hebt gehad. En daar zul je mee in het reine moeten komen. Het leven is oneerlijk. So be it.
Ik heb de politie niet op bezoek gehad voor stalking, maar jij.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Welke stalkingachtige gedrag ben ik nu aan het tonen volgens jou? Er is echt niks stalkerigs aan wat ik hier schrijf in dit topic. Als ik deze gebeurtenis niet uit mijn hoofd kan zetten, is dat ook heel begrijpelijk. Dat betekent niet dat ik nu stalkerig gedraagt. Ik mag voelen en rumineren over negatieve gebeurtenissen met oude vriendinnen waar het is misgelopen, dat maakt mij geen stalker. Dat is gewoon menselijk en jij hebt vast ook een paar exen of oude vrouwelijke vriendschappen waar jij regelmatig over nadenkt toch? Of ben je nog maagd zoals de typische fokker?
Is God onrechtvaardig?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat het oneerlijk is dat ik psychoses heb gehad toch? Het is onrecht dat mij is overkomen dus.
Gaan we weer: heb ik iets meegemaakt vergelijkbaar met dat van jou? Ik heb geen psychies gehad. Maar er zijn heel veel dingen in het leven die moeilijk, lastig, verdrietig, pijnlijk zijn en oneerlijk aan kunnen voelen. Er worden maar weinig mensen oud zonder dat ze ooit nare dingen hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat ben jij misschien, heb je ooit iets meegemaakt vergelijkbaar met wat ik heb meegemaakt?
Bijvoorbeeld mijn huidige geliefde en meest recente ex, daar heb ik totale vrede mee. Ik weet niet of zij en ik weer bij elkaar komen, maar ik wens haar hoe dan ook het beste en ik ben blij dat ik haar heb gekend. Dat is goed afgesloten.
Deze situatie met mijn ex-klasgenote is heel slecht afgelopen en het is logisch dat ik ermee zit toch?
Nee.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat het oneerlijk is dat ik psychoses heb gehad toch? Het is onrecht dat mij is overkomen dus.
Oh dát is waar dit om gaat? Mensen moeten vinden dat het 'oneerlijk' is dat jij psychoses hebt gehad? Mijn overbuurman heeft een dochter die volledig in een rolstoel zit, niet kan praten, helemaal niks zelfstandig kan, niet thuis kan wonen, etc.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Goede vraag. 🙋🏾♂quote:
Umm oké. Goed verhaaltje, je mag een andere topic lezen als deze je niet zint.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik heb de politie niet op bezoek gehad voor stalking, maar jij.
Dat bezoek zet men zo vroeg mogelijk in, want later in de fase is een stalker niet meer te stoppen, zeker niet één met wanen. Dat leidt tot vreselijke incidenten en ik begrijp heel goed dat deze dame niets maar dan ook niets met jou te maken wil hebben, ook niet in de supermarkt. Je hoeft haar houding op zo'n moment dan ook in het geheel niet te interpreteren als iemand die iets met jou te maken wil hebben, jij weet namelijk helemaal niets van wat er in een persoon omgaat op het moment dat je degene die je hebt gestalkt toevallig tegenkomt.
Jouw hele post is duidelijk een uiting van je ongezonde aanhoudende obsessie met die dame.
Ik ga er niet over, maar ik vind dat als een wijkagent op bezoek komt vanwege stalking, je hier je obsessie op geen enkele wijze zou mogen voortzetten.
Wat mij betreft ga je naar de huisarts, alle sterkte daarmee.
Tja, ik moet het beste van maken toch? Nou ik heb een boek geschreven, een carrière op gang, ik geef presentaties en workshops waarvoor ik betaald krijg, en er zijn vrouwen die graag mijn kinderen willen baren. Ik ben goed bezig of niet?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dát is waar dit om gaat? Mensen moeten vinden dat het 'oneerlijk' is dat jij psychoses hebt gehad? Mijn overbuurman heeft een dochter die volledig in een rolstoel zit, niet kan praten, helemaal niks zelfstandig kan, niet thuis kan wonen, etc.
Dat is ook oneerlijk. Zo zijn er heel erg veel dingen oneerlijk. Maar de hele wereld kan vinden dat dat 'oneerlijk' is, maar dat gaat helemaal niks aan de situatie veranderen. Dan is de realiteit nog steeds zoals hij is.
Ik weet niet of je zo goed bezig bent. Blijkbaar is het feit dat 'vrouwen die graag je kinderen willen baren' iets wat je 'bereikt' hebt. Er zijn ook vrouwen die helemaal niets (meer) met je van doen willen hebben, heffen die 2 elkaar dan op?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, ik moet het beste van maken toch? Nou ik heb een boek geschreven, een carrière op gang, ik geef presentaties en workshops waarvoor ik betaald krijg, en er zijn vrouwen die graag mijn kinderen willen baren. Ik ben goed bezig of niet?
Niemand heeft gezegd dat je fout bent met alles. Dat is hoe jij het graag wil lezen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Oké ik ben fout met alles en ik ga mijn bek houden nu. Bedankt .
Ik snap je punt en je hebt ook gelijk.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat je fout bent met alles. Dat is hoe jij het graag wil lezen.
Niemand heeft gezegd dat jij je bek moet houden. Dat is wat je er zelf van maakt.
Maar dit is wel die slachtofferrol weer. Je blijft jaar in jaar uit in dezelfde cirkel gaan. Dat dat hier zo gezien wordt is gebaseerd op de herhaling van zetten. Dat dat niet is wat jij wil horen, dat snap ik wel, maar als je hier komt omdat je hier een verhaal wil vertellen waar je vervolgens de reacties op krijgt die jij wil...dat is niet hoe het werkt.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 07:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik mag wel wrok voelen als ik wil hoor. Ik moet het accepteren zeker, maar ik hoef het niet juist te vinden en ik hoef haar niet meer aardig te vinden toch? Ik mag boosheid voelen en haar niet meer mogen.
Het zijn niet je psychoses die mensen je aanrekenen, het is bovenstaande 'discrepantie' - die je keer op keer op keer op keer laat zien - die mensen je aanrekenen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet precies? Mede door dit ervaring met mijn ex-klasgenote ben ik verhardt en gemener geworden. Vroeger had ik snel medelijden met vrouwen die last ondervonden van een man. Nu heb ik dat veel minder snel.
Nou, jij doet andere mensen iets aan en vervolgens moeten ze aanhoren dat je er spijt van hebt.. anders is het onrechtvaardig. Vind je dat zelf geen rare redenatie? Waarom kan je niet gewoon accepteren dat je iets fouts hebt gedaan en die mensen gewoon geen uitleg of excuses willen. Ze willen helemaal geen contact meer met jou en jij probeert dat alsnog af te dwingen zo lijkt het voor mij.. Ik las ook zoiets als dat je stuurde 'ik kan je niet meer loslaten'. Als een meid al bang voor je is dan maakt dat haar doodsbang en terecht.. dat is echt psychopraat zoals ik ernaar kijk.. Laat die mensen gewoon verder met rust zou ik denken..quote:Een grote probleem waar ik tegenaan loop is dat heel veel mensen mij gewoonweg niet de kans willen geven om het uit te leggen en goed te maken of recht te zetten. Een belangrijke reden waarom ik die kans niet krijg is omdat de heersende stigma heel groot en ernstig is, veel mensen weten niet wat het is of begrijpen het niet en ze vinden mij gewoon doodeng en gevaarlijk. Ze snappen niet of willen niet snappen dat ik aan een ernstige ziekte lijdt en verwijten mijn wangedrag die ik tijdens mijn psychoses heb uitgevoerd aan een fout in mijn karakter, dit heb ik te vaak ervaren helaas. Ik begrijp hun perspectief zeker wel, maar toch vind ik het heel oneerlijk en onrechtvaardig voor mijn kant ook.
Ik probeer niks af te dwingen bij niemand. Waar lees je dat dan? Wat heb ik gedaan dat als afdwingen bestempeld kan worden?quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:50 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou, jij doet andere mensen iets aan en vervolgens moeten ze aanhoren dat je er spijt van hebt.. anders is het onrechtvaardig. Vind je dat zelf geen rare redenatie? Waarom kan je niet gewoon accepteren dat je iets fouts hebt gedaan en die mensen gewoon geen uitleg of excuses willen. Ze willen helemaal geen contact meer met jou en jij probeert dat alsnog af te dwingen zo lijkt het voor mij.. Ik las ook zoiets als dat je stuurde 'ik kan je niet meer loslaten'. Als een meid al bang voor je is dan maakt dat haar doodsbang en terecht.. dat is echt psychopraat zoals ik ernaar kijk.. Laat die mensen gewoon verder met rust zou ik denken..
De situatie met mijn ex-klasgenote is voor drugs.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:36 schreef nostra het volgende:
Ik heb geen ervaring met psychoses; wel met verslaving. De uitkomsten daarvan op dit vlak zijn wel vergelijkbaar: je gedraagt je in gebruik tegen anderen op een manier waar je achteraf spijt van hebt en je over schaamt en het is gemakkelijk om de ziekte daar de schuld van te geven. Die is echter wel de oorzaak, maar niet de schuldige. Vanuit de perceptie van de ander ben jij degene die zich zo heeft gedragen, en er kan zeker een mate van begrip of zelfs vergeving voor zijn, maar het is en blijft een feit dat jij degene bent die dat heeft gedaan. Dat betekent ook vaak dat dat contact met die mensen in ieder geval anders wordt en soms ook ophoudt. Dat is geen onrecht wat jou wordt aangedaan, dat is een volstrekt legitieme keuze die die ander mag maken.
Ik blijf hulp zoeken tot mijn dood. ☠quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:31 schreef Forbry het volgende:
De tekst in je ondertitel en we mogen aannemen dat je dus nogal veel waarde aan deze woorden hecht:
"To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
De tekst in je posts:
[..]
[..]
Het zijn niet je psychoses die mensen je aanrekenen, het is bovenstaande 'discrepantie' - die je keer op keer op keer op keer laat zien - die mensen je aanrekenen.
Je bent iemand met twee gezichten. En dat uit zich echt niet alleen in je psychoses. Nou heeft iedereen wel meerdere gezichten denk ik, maar het is het extreme (in alles) bij jou.
Verder: je enorme hang naar status, jouw denken in termen als "minachting" e.d., je totale gebrek aan reflectie (niet alleen van jezelf, ook van de wereld om je heen!), het volledig niet los kunnen laten of op zijn minst kunnen relativeren van bepaalde (negatieve) ervaringen/gevoelens, je zwart/wit denken en continu heen en weer gaan in/tussen uitersten, je psychosegevoeligheid en dit alles nu al zoveel jaren precies hetzelfde liedje + nu ook nog een harddrugsverslaving (wat klaarblijkelijk wederom al tot bepaalde misdragingen heeft geleid!)... ik vind het maar een gevaarlijke zorgwekkende cocktail... Blijf daarvoor hulp zoeken K_W! Maar niet hier, IRL!!
Geef dan eens een lijstje. Welke zaken haal je uit jouw posts en onze reacties waardoor je nu begrijpt dat je onsympathiek overkomt. Hint: het is niet alleen je manier van schrijven.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:01 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik snap wel waarom ik onsympathiek overkom bij velen van jullie. Mijn manier van schrijven is ook onsympathiek.
Nou zoals ik ernaar kijk bijvoorbeeld dat je nog je excuses wil geven dus. Ze willen geen contact meer met jou, was duidelijk aangegeven maar dat is voor jou niet fijn. Jij wil nog contact. Dus verzin je, zoals ik ernaar kijk, dat je nog maar je excuses moet aanbieden.. (ik geloof best dat je dat ook zo voelt maar je doet er niks aan om jezelf even opzij te zetten en hen gewoon rust te geven) dat is een draai die jij eraan geeft zodat je jezelf gerechtvaardigd voelt om nog contact weer te zoeken.. Dat zie ik als een poging om contact af te dwingen (en goed te praten voor jezelf dat je dat doet)quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik probeer niks af te dwingen bij niemand. Waar lees je dat dan? Wat heb ik gedaan dat als afdwingen bestempeld kan worden?
Ik heb eenmalig gebeld en een nette e-mail met mijn excuses en uitleg gestuurd. Dat is geen afdwingen toch? Ik ga haar nooit meer benaderen na mijn laatste e-mail.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:34 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou zoals ik ernaar kijk bijvoorbeeld dat je nog je excuses wil geven dus. Ze willen geen contact meer met jou, was duidelijk aangegeven maar dat is voor jou niet fijn. Jij wil nog contact. Dus verzin je, zoals ik ernaar kijk, dat je nog maar je excuses moet aanbieden.. (ik geloof best dat je dat ook zo voelt maar je doet er niks aan om jezelf even opzij te zetten en hen gewoon rust te geven) dat is een draai die jij eraan geeft zodat je jezelf gerechtvaardigd voelt om nog contact weer te zoeken.. Dat zie ik als een poging om contact af te dwingen (en goed te praten voor jezelf dat je dat doet)
Oke, je reageerde trouwens maar op een heel klein deel van mijn reactie.. Wat vind je van de rest van wat ik zei? Zit daar iets in of vind je dat niet kloppend?quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb eenmalig gebeld en een nette e-mail met mijn excuses en uitleg gestuurd. Dat is geen afdwingen toch? Ik ga haar nooit meer benaderen na mijn laatste e-mail.
-mijn egocentrische perspectiefquote:Op donderdag 29 februari 2024 13:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geef dan eens een lijstje. Welke zaken haal je uit jouw posts en onze reacties waardoor je nu begrijpt dat je onsympathiek overkomt. Hint: het is niet alleen je manier van schrijven.
Stel jij was in mijn positie… je hebt 10 jaar een goede band met een vrouw, je krijgt een zware psychose en stuurt haar bijvoorbeeld een dickpic in je psychose… als je uit je psychose bent, heb je dan behoefte aan deze vrouw excuses aan te bieden en uitleggen wat er gaande was?quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:41 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke, je reageerde trouwens maar op een heel klein deel van mijn reactie.. Wat vind je van de rest van wat ik zei? Zit daar iets in of vind je dat niet kloppend?
Ja, dat is juist het punt. Ik kan dan wel behoefte hebben om excuses te maken maar als duidelijk is dat die persoon helemaal geen contact meer wil dan zou ik me daarbij neer leggen (hoop ik) en geen contact zoeken.. mezelf dan emotioneel even misschien wat opvreten omdat ik er mee rondloop.. beter dan een ander daarmee opzadelen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Stel jij was in mijn positie… je hebt 10 jaar een goede band met een vrouw, je krijgt een zware psychose en stuurt haar bijvoorbeeld een dickpic in je psychose… als je uit je psychose bent, heb je dan behoefte aan deze vrouw excuses aan te bieden en uitleggen wat er gaande was?
(Hoop je)! Idd tussen haakjes. 😉quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:48 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja, dat is juist het punt. Ik kan dan wel behoefte hebben om excuses te maken maar als duidelijk is dat die persoon helemaal geen contact meer wil dan zou ik me daarbij neer leggen (hoop ik) en geen contact zoeken.. mezelf dan emotioneel even misschien wat opvreten omdat ik er mee rondloop.. beter dan een ander daarmee opzadelen.
Dit is trouwens niet echt een reactie op wat ik stelde.. maar oke..
Daar is niks geks aan. Maar om wat voor reden dan ook (waarschijnlijk heb je het behoorlijk bont gemaakt/heb je haar bang gemaakt met je gedrag) wil zij niks meer van je weten en daar is óók niks geks aan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Stel jij was in mijn positie… je hebt 10 jaar een goede band met een vrouw, je krijgt een zware psychose en stuurt haar bijvoorbeeld een dickpic in je psychose… als je uit je psychose bent, heb je dan behoefte aan deze vrouw excuses aan te bieden en uitleggen wat er gaande was?
'eer'. Je denkt teveel aan jezelf en te weinig aan de ander.. Maar hier laat ik het bij, bedankt voor je reactiesquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
(Hoop je)! Idd tussen haakjes. 😉
Je mag na drie jaren haar een e-mail sturen en waarom in je eentje mee rondlopen als jij juist de grootste slachtoffer bent? Jij hebt een zware psychose gehad en zij een ongewenste dickpic van een goede vriend waar zij nooit eerder problemen mee had. Waarom mag jij je eer niet herstellen bij haar, of tenminste een poging doen tot?
"Eer"... nog zo'n term die jouw denken heel erg typeert...quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je mag na drie jaren haar een e-mail sturen en waarom in je eentje mee rondlopen als jij juist de grootste slachtoffer bent? Jij hebt een zware psychose gehad en zij een ongewenste dickpic van een goede vriend waar zij nooit eerder problemen mee had. Waarom mag jij je eer niet herstellen bij haar, of tenminste een poging doen tot?
Waarom zou het slachtoffer de gebeurtenissen moeten gaan beleven vanuit jouw perspectief? Dat je psychotisch was kan best, maar dat maakt het niet minder vervelend voor haar toch.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je mag na drie jaren haar een e-mail sturen en waarom in je eentje mee rondlopen als jij juist de grootste slachtoffer bent? Jij hebt een zware psychose gehad en zij een ongewenste dickpic van een goede vriend waar zij nooit eerder problemen mee had.
En daar zijn we weer. Jij wilt excuses maken en geaccepteerd krijgen omdat je je in je "eer" aangetast voelt, met oprecht medelijden met het slachtoffer heeft het allemaal weinig te maken.quote:Waarom mag jij je eer niet herstellen bij haar, of tenminste een poging doen tot?
Omdat zij dat niet wil.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit is een heel groot punt waar je vanaf moet. Jij wil jezelf als het grootste slachtoffer biljven zien. Alles wat een ander heeft meegemaakt, of wat jij een ander hebt aangedaan, staat allemaal in geen enkele verhouding tot het enorme onrecht dat jou als grootste slachtoffer ooit is aangedaan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit is echt de kern van het probleem. Je hebt je zodanig misdragen naar iemand zodat die persoon absoluut niets meer met je te maken wil hebben. Dat interesseert je geen ene fluit, alleen jouw “eerherstel” is belangrijk. Je denkt duidelijk echt alleen maar aan jezelf en totaal niet aan anderen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En al zou hij dat feitelijk zijn, dan nog rechtvaardigt dat niet dat hij haar eea kwalijk neemt. Het is immers hoe dan ook niet háár schuld dat hij psychoses (en andere problemen) heeft/had.quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is een heel groot punt waar je vanaf moet. Jij wil jezelf als het grootste slachtoffer biljven zien. Alles wat een ander heeft meegemaakt, of wat jij een ander hebt aangedaan, staat allemaal in geen enkele verhouding tot het enorme onrecht dat jou als grootste slachtoffer ooit is aangedaan.
Jij bent niet in de positie om van een ander te bepalen dat ze wel of niet slachtoffer zijn en zo ja, hoe enorm ze slachtoffer zijn.
Jij had het daarentegen WEL kunnen weten op dat moment, omdat ze toen eerder al had aangegeven dat ze geen contact meer met je wilde.quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jij weet op dat moment nog niet of zij dat e-mail een probleem gaat vinden. Maar laat maar, alles wat ik zeg is toch fout.
Nee hoorquote:Op donderdag 29 februari 2024 15:48 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Jij had het daarentegen WEL kunnen weten op dat moment, omdat ze toen eerder al had aangegeven dat ze geen contact meer met je wilde.
Heel misschien was het eerder al inschakelen van de politie om te verhinderen dat je nog contact zocht een hint om te vertellen dat contact niet gewaardeerd werd. Heel subtiele hint hoor, dus ik kan er naast zitten.quote:
Oké…quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
-mijn egocentrische perspectief
-mijn assertiviteit (agressiviteit?) tegen anderen waar ik niet mee eens bent
-mijn zelfmedelijden
-mijn botte attitude
Hier valt je façade (want zo noem ik het vanaf nu) weer uit elkaar. Of het nu je drugsgebruik is, een trollpoging, gebrek aan intentie om ook maar iets te veranderen, behoefte aan aandacht of iets anders.quote:-mijn grote zwarte penis? (Grapje)
Hoe is dit NIET egocentrisch, agressief (aangezien er eerder al politie nodig was om je duidelijk te maken dat deze dame echt geen contact meer wenste), vol zelfmedelijden?quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Omdat zij dat niet wil. Punt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dit is gewoon een patiënt. Er ontstaat nu gewoon een discussie tussen 30 wildvreemde mensen op internet die een man (die zelf nota bene aangeeft dat hij psychosegevoelig is) op allerlei manieren van feedback/commentaar gaan voorzien. Dat is al moeilijk genoeg voor een specialist, wat denk je hoe lastig dat is voor een onbekende menigte zonder kennis van zaken?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niemand pretendeert hier een psycholoog te zijn. Als hij met een psycholoog wil sparren, moet hij er eentje zoeken.
Als iemand hier een topic maakt, mag iedereen er op een nette manier op reageren. Mods en users. En dan krijg je echt niet alleen maar wat je graag wil horen. Zo werkt het op FOK!. Als je dat niet wil, moet je hier geen topic maken.
Eens dat de grens van in bescherming nemen lastig te bepalen is evenals de discussie of het de taak is van de mods.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
Iemand hoeft niet onnodig gekwetst te worden bijvoorbeeld. Maar als wij gaan beslissen wanneer iemand tegen zichzelf beschermd mag worden dan is dat ook nogal wat. Dan zet je iemand weg als iemand die helemaal geen controle meer heeft. Misschien is dat zo in dit geval, misschien niet. Misschien weet ik het niet zo goed te verwoorden maar ik vind het nogal wat om bij een gesprek als uitgangspunt te hebben dat je eigenlijk de ander moet beschermen om het zo maar te zeggen..
Zelf vind ik dat ook niet onze taak en vind ik dat de rest juist voorzichtig genoeg is..
-verwijderde post-
Ik denk serieus dat je wel echt goeie dingen zegt hier, wij zijn allemaal mensen. De mensen op dit forum, of het nou blauw is of niet. We moeten er wel samen allemaal het beste van maken met elkaar.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:12 schreef FYazz het volgende:
[..]
Eens dat de grens van in bescherming nemen lastig te bepalen is evenals de discussie of het de taak is van de mods.
Voorzichtig genoeg ben ik het niet helemaal mee eens. Er staan inmiddels al 10 pagina's vol met 'feedback' (lees best veel verwijten/persoonlijke aanvallen als façade, twee gezichten, egoïstisch, bot, nare eigenschappen, je vraagt erom, crimineel etc. etc.) en dat blijft doorgaan omdat er klaarblijkelijk wel wordt gemod op het benoemen van de aandoening van TS (die TS overigens zelf benoemt) waardoor users die reageren telkens maar iets verwachten waar TS niet toe in staat is (op dit moment).
En wij kunnen ook zelf wat verantwoordelijkheid nemen, de crew hoeft niet alles op te lossen. We gaan in het normale leven toch ook niet dergelijke verwachtingen van een vreemde verlangen en zo tekeer gaan tegen iemand die aangeeft psychisch te lijden? En als een willekeurig iemand op straat op je afstapt met zo'n verhaal dan ga je geen discussie aan, dan geef je advies om hulp te zoeken en laat je het erbij.
Echter op dit forum is het vrij gemakkelijk om er anoniem en zonder zicht op mogelijke gevolgen bovenop te duiken. Dan kun je de verantwoordelijkheid geheel bij TS leggen, maar ik denk dat wij als users en crew ook een bepaalde verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Edit: dus ik laat het hierbij.
TS: ik wens je veel sterkte en hoop dat je openstaat voor de juiste professionele ondersteuning om je leven een plezierige vorm te geven.
Hoge pieken en n diepe dalen. Manisch is een terugkomende probleem bij mij helaas en ik heb geen pillen ervoor. Ik ben nu op zoek naar iemand die mij kan helpen met het vinden van een oplossing.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Even hier in plaats van de feedback van R&P. Welk herstel? Maar waar ik het over wil hebben, hoezo nou weer zo reageren? Je doet weer overdaad in de hoop bevestiging te krijgen van de ander. Ik geloof niet dat je trolt, want niemand gaat daar echt zoveel A4 aan spenderen denk ik. Wat maakt het dan dat je zo reageert hier weer? Het gaat heen en weer met jou.. Nu probeer je weer wat voldoening te krijgen door een ander te paaien en te hopen dat ze aardig gaat terug reageren.. Zie je echt niet in waarom, van wat ik lees, veel dingen die je doet ongepast zijn?
Bedoel je vraagt hier ook niet of iemand je aardig mag of niet. Het gaat erom dat de ander zich verbonden met jou voelt en genegenheid toont.. waarom moet alles zo extreem bij jou?
Ik krijg het idee dat je wel intelligent bent maar dat er teveel van het andere mis met je is om dat ook maar enigszins te kunnen compenseren. Je zoekt ook niemand, je wil gewoon ons wat voor je eigen lol misleiden. Ik begrijp gewoon niet waarom. Waar ben je mee bezig?quote:Op zondag 3 maart 2024 00:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoge pieken en n diepe dalen. Manisch is een terugkomende probleem bij mij helaas en ik heb geen pillen ervoor. Ik ben nu op zoek naar iemand die mij kan helpen met het vinden van een oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |