Ik kreeg een hersenvliesontsteking wat weer de neurologische aandoening ' sydenham chorea' veroorzaakte in mij. Kan je zelf google gebruiken of moet ik het voor je doen?quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:54 schreef cabe0002 het volgende:
Wat voor ziekte en beperkingen praten we dan over, want daar praat je snel overheen....
En verder praat je heel veel over externe factoren die invloed hebben op jou en alles wat jou is aangedaan, maar hoe was jij zelf nou als persoon toen...
Nee hoor, lukt me wel. Ik snap hem nu. Geeft wat meer context zo voor mij in ieder geval.quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik kreeg een hersenvliesontsteking wat weer de neurologische aandoening ' sydenham chorea' veroorzaakte in mij. Kan je zelf google gebruiken of moet ik het voor je doen?
Ik wil oprecht beter gedragen dit keer. Ik wil niemand kwetsen of beledigen meer. Ik heb mijn les geleerd vanwege mijn permanente ban die ik kreeg. Echt waar.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo gaat het meestal bij de topics van deze user, dit is poging oneindig al
Oké mooi, ik zou het fijn vinden, want je topic begint goed met je verhaalquote:Op donderdag 22 februari 2024 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik wil oprecht beter gedragen dit keer. Ik wil niemand kwetsen of beledigen meer. Ik heb mijn les geleerd vanwege mijn permanente ban die ik kreeg. Echt waar.
Ik ben benieuwd naar jouw specifieke mening over wat ik heb geschreven. Je kent me heel lang inmiddels als een vaste user hier op fok toch? Doet dit eerste deel van mijn verhaal jou anders denken of voelen over mij of is je beeld van mij veranderd nu?quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oké mooi, ik zou het fijn vinden, want je topic begint goed met je verhaal
Dat beeld wat je hebt klopt ook zeker wel, maar voor mensen zonder beperkingen en handicaps zoals je zelf al zegt. Curaçao is een geweldige plek voor mensen die rijk, gezond en knap zijn. Dan raad ik het je zeker aan om daar te gaan wonen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:18 schreef cabe0002 het volgende:
Trouwens mijn beeld over Curaçao was anders. Ik dacht dat men daar over het algemeen heel relaxed was. Had ooit een klasgenoot op de uni vanuit daar, maakte zich nooit druk om iets. Misschien tikkeltje te laks, maar altijd wel in voor een babbel en heel open, behulpzaam etc.....maar goed was dus iemand zonder beperking of iets.....
Dat is die enige echte Curasaus vriend.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Op Curaçao zagen sommige vrouwen wel potentie in mij, maar hier in Nederland moest ik opeens vrouwen van me afslaan alsof mijn zaad kanker kon genezen.
Zonde man, want een anti-climax.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe dat werkt en ik heb niet zo optimaal van dit privilege genoten zoals velen zouden denken.
ghehehe, ze kunnen alles over je zeggen, maar open minded ben je welquote:Op donderdag 22 februari 2024 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Zelfs als je hardcore racist bent en de slavernij opnieuw wil invoeren, kunnen we luchtig gesprekken hebben met elkaar.
TLDR, maar hier viel mijn oog op.quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Op het eiland en in heel het Caribische en Zuid-Amerikaanse gebied heerst er een soort filosofie dat mensen die aan een storende handicap en beperkingen lijden gewoon een soort morele tekortkoming hebben in hun persoonlijk en dat zij schuldig moeten voelen dat ze zoveel last zijn voor anderen. Zwakkeren worden heel snel gezien alsof ze hun lot hebben verdiend en dat God hen heeft gestraft en dat de rest van de mensen die wel ' normaal' en gezond waren het recht hebben om de zwakkeren te vernederen en te straffen voor het feit dat ze zo kwetsbaar zijn en minder kunnen bijdragen of een ongewenste last zijn voor de mensen om hun heen.
In Nederland is de mentaliteit een beetje dat mensen handicap en beperkingen kunnen er niks aan doen en dat de rest van de samenleving zich moet inspannen om ervoor te zorgen dat deze groep zoveel mogelijk kan meedoen en meedraaien met de hele samenleving en als ze dat niet kunnen moeten ze tenminste goede verzorgd en gesteund worden, ze verdienen begrip en mededogen, en mensen die gezond zijn en geen handicap moeten vooral de zwakkeren of gehandicapt niet bewust en expres hun leven moeilijker te maken door hen te pesten of op hele gemene kwetsende manier te bewegen of wat dan ook.
Curaçao heeft dat in beginsel totaal niet. Kan je niet lopen en je moet de rest van je leven in een rolstoel zitten? Dan heb je gewoon pech en verwacht geen speciale privileges of begrip,
Die Curasaus vinden veel vrouwen in dit land dol fijn, ze springen op en neer op mijn dolo als een dolfijn.quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:19 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Dat is die enige echte Curasaus vriend.
[..]
Zonde man, want een anti-climax.
[..]
ghehehe, ze kunnen alles over je zeggen, maar open minded ben je wel
Maar effe serieus: ik kan me de problemen met acclimatiseren en de cultuurshock als je zo naar Nederland verhuist wel goed voorstellen. Wat dat betreft zijn we een "koud" landje en meer gericht op onszelf. En wederom top van je moeder dat ze gelijk naar je toe kwam toen het mis ging en daarna samen met jou in Nederland bleef. Je mag blij met dr zijn
Ik heb een nieuwe boek dat binnen enkele maanden gepubliceerd gaat worden zodra mijn uitgever klaar is met de laatste loodjes. Ze gaan een boekpremier organiseren hier in Utrecht waar iedereen die wil langs mag komen om mijn boek te kopen. Ik zal een presentatie geven dan en handtekeningen maken op alle boeken die verkocht worden. Wil je komen?quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:11 schreef classpc het volgende:
Je komt op mij over als een beginnend schrijver die graag van anderen wil horen wat ze van je werk vinden.
Dat is helemaal waar wat je zegt, klopt. Ik ben ook heel bewust van deze context en begrijp waarom het zo is op mijn eiland. 🏝quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
TLDR, maar hier viel mijn oog op.
Ik denk dat je dit wat meer in context moet zien. Ik heb in de Caribbean gewoond, en ontken niet dat je observatie correct is. Ik heb ook in Afrika gewoond en daar zie je ook iets dergelijks. In Nederland kan men het zich veroorloven zich zorgen te maken over mensen met een handicap, zonder dat dat ten koste gaat van hun eigen eerste levensbehoeften, en zelfs luxes. Maar in dergelijke landen heeft de overheid geen geld voor allerlei voorzieningen voor dergelijke mensen, en ook de gewone mens heeft minder buffer om dergelijke mensen te helpen. Als je na je vaste lasten, boodschappen en leuke dingen doen elke maar nog honderden euros overhoudt, dan doneer je eerder geld aan goede doelen dan wanneer je moeite hebt om alle eindjes aan elkaar te knopen. En ook al kost het 'niks', als je moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen, ga je je meer op jezelf en je gezin richten, en of je de volgende week brood op de plank kunt krijgen, en ga je anderen vaak wat meer negeren, en vooral als die hulp van jou vragen, je hebt het immers al lastig genoeg jezelf te helpen. Ik zou dus niet snel de mensen zelf de schuld geven van de houding die ze hebben, vaak hebben hun sociaal-economische omstandigheden een flink aandeel in het waarom van die houding.
Dat is mijn meest belangrijkste prioriteit waarop ik ga focussen voor de komende maanden.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:26 schreef Ziedezon het volgende:
En wanneer kom je deze keer op de proppen met je harddrugsverslaving?
Uit deel 1 "Ik schrijf dit betoog nu omdat ik op een cruciale keerpunt sta op mijn leven en ik wil de adviezen en feedback mijn lezers hebben"quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is mijn meest belangrijkste prioriteit waarop ik ga focussen voor de komende maanden.
Wat is eigenlijk het doel voor jouzelf om jouw verhaal juist hier te delen? Is dit onderdeel van therapie oid?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is mijn meest belangrijkste prioriteit waarop ik ga focussen voor de komende maanden.
Mijn beeld is zeker wel veranderd, opgroeien in deze omstandigheden is lastig en vormt vaak ook je gedrag en karakter op latere leeftijd, ik heb eerlijk gezegd ook altijd gedacht dat het op de eilanden chillen en relaxed was maar dat valt dus tegen als je beperkingen hebtquote:Op donderdag 22 februari 2024 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar jouw specifieke mening over wat ik heb geschreven. Je kent me heel lang inmiddels als een vaste user hier op fok toch? Doet dit eerste deel van mijn verhaal jou anders denken of voelen over mij of is je beeld van mij veranderd nu?
Mooi verhaal!quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Er is vrijwel letterlijk niks in de Nederlandse samenleving die deze nieuwe studenten goed opvangt en geduldig of adequaat begeleid en hen helpt om te acclimatiseren in hun nieuwe land en woonplek. Heel vaak gaat heel veel ernstig mis in de eerste jaren van deze nieuwe Caribische studenten en de samenleving houdt totaal geen rekening en heeft geen begrip en mededogen voor hun
Serieus? Harddrugs? Al best wat gelezen van K_W, maar dit wist ik niet...quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:26 schreef Ziedezon het volgende:
En wanneer kom je deze keer op de proppen met je harddrugsverslaving?
Geen minor detail als het gaat om de oorzaak van jouw problemen.
Ik pas drie jaar geleden met gebruiken. Daarvoor gebruikte ik nooit drugs.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:27 schreef Forbry het volgende:
[..]
Serieus? Harddrugs? Al best wat gelezen van K_W, maar dit wist ik niet...
Al die topics/posts over de psychoses...
Zet één en ander wel in een heel ander licht voor mij.
Ik snap wat je bedoelt, toch is hoe Nederlanders omgaan met zwakkeren of gehandicapten niet te vergelijken met hoe het is op Curaçao en omliggende landen. De pesterijen en sociale uitsluiting die een gehandicapte puber mogelijk meemaakt in Nederland is veel milder dan op Curaçao. Dat is mijn persoonlijke observatie van de afgelopen 15 jaren sinds ik in Nederland woon.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat je de manier waarop men in Nederland naar mensen met een beperking kijkt en met ze omgaat enorm geromantiseerd is.
Er zijn vast meer mogelijkheden, wetten en regels, en wellicht zorgopties, maar reken maar dat kinderen hier net zo hard en gemeen zijn als waar dan ook in de wereld. Als je afwijkt, ben je een potentieel slachtoffer, en met een beperking wijk je altijd af. Er zijn ook genoeg volwassenen die niet weten hoe ze met iemand met een beperking om moet gaan, of willen dat ook niet (weten).
Toen je in Nederland woonde, was je zelf geen basisschoolleerling of middelbare scholier meer. Tel daarbij het extra mogelijkheden voor pesterijen en uitsluiting via social media op en ik denk echt dat je je vergist.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, toch is hoe Nederlanders omgaan met zwakkeren of gehandicapten niet te vergelijken met hoe het is op Curaçao en omliggende landen. De pesterijen en sociale uitsluiting die een gehandicapte puber mogelijk meemaakt in Nederland is veel milder dan op Curaçao. Dat is mijn persoonlijke observatie van de afgelopen 15 jaren sinds ik in Nederland woon.
Wanneer heb ik gezegd dat ik het allerergste heb meegemaakt dan? Ik heb dat nooit gezegd.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toen je in Nederland woonde, was je zelf geen basisschoolleerling of middelbare scholier meer. Tel daarbij het extra mogelijkheden voor pesterijen en uitsluiting via social media op en ik denk echt dat je je vergist.
Belangrijker vind ik nog dat uit dit verhaal ook weer lijkt te volgen dat jij het allerergste hebt meegemaakt, dat niemand het zo erg heeft gehad of zal hebben. Ik denk dat het goed voor je zou zijn als je daar nou eens vanaf zou stappen. Het is heel rot wat je hebt meegemaakt, dat zou geen enkel kind moeten ervaren. Het gebeurt echter helaas heel vaak.
Eerst lezen K_W, dan pas reageren.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wanneer heb ik gezegd dat ik het allerergste heb meegemaakt dan? Ik heb dat nooit gezegd.
Boek 1 is al gepubliceerd, boek 2 komt er binnenkort aanquote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:42 schreef golfer het volgende:
Wanneer ga jij die herhaalde verhalen bundelen in een boek?
Ik weet niet zo goed waarom ik dit heb geschreven en waarom ik het hier met iedereen deel. Ik denk dat ik dit doe als een soort zelf-therapie. Sympathie wil ik wel krijgen af en toe, maar ik kan ook zonder. Ik heb dit verhaal al maanden geleden opgeschreven in Google document en ik wil dat andere mensen het lezen en reacties krijgen op mijn verhalen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:57 schreef summer2bird het volgende:
TS, waarom blijf je je verhaal aan ons vertellen? Door de jaren heen heb je al heel wat topics geopend over je levensverhaal en ik vraag me af waarom?
Wil je dat we je goedkeuring geven? Wil je sympathie? Waarom blijf je dit doen?
Dit topic is letterlijk gewoon een deel van mijn levensverhaal zoals ik het heb ervaren en ik schrijf het van mijn perspectief. Ik heb geen kwade intenties en het is niet mijn bedoeling om mezelf te schetsen als een soort demi-god. Ik ben heel nederig in persoon en de meeste mensen die mij kennen vinden mij een goede en sympathieke persoon. Ik ben heel eerlijk, betrouwbaar, onbaatzuchtig en loyaal naar anderen toe.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Met alle respect maar dit gaat echt nergens over. In al jouw topics door de jaren heen, en dat heb ik ook altijd benoemd, heb ik benadrukt dat ik denk dat je intrinsiek een goed persoon bent met een goed hart.
Echter de wijze waarop je herhaaldelijk over jezelf schrijft, vooral in verleden tijd, schetst een beeld van jezelf als een soort demi-god. Daarnaast proef ik nog altijd veel slachtofferschap en plaats je veel buiten jezelf.
Zonder waardeoordeel constateer ik bovenstaande en ik benoem het omdat je er wellicht lering uit kunt halen.
Ik denk dat het moeilijk is om een echt objectief oordeel over jezelf te vellen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat ik heb opgeschreven over mezelf is gewoon de objectieve waarheid en feiten. Als je de mensen die mij goed kennen zou ondervragen over wat ze van me denken en vinden, zouden ze mij beschrijven zoals ik mezelf heb beschreven in de OP.
Ik denk dat de reden waarom ik mezelf zo ophemelt in mijn omschrijving met al mijn positieve kanten komt omdat ik het nodig hebt om mijn leed te kunnen verwerken, snap je wat ik bedoel? Ik heb ernstige problemen gehad die onmogelijk leek om te overwinnen. Ik dacht dat ik nooit meer zou herstellen en een normale toekomst zou hebben. Ik dacht tijdens mijn dieptepunten dat geen enkele vrouw mij zou willen en dat ik niet zelfstandig kon leven. Ik heb echt hele duistere periodes gehad waar ik alles en iedereen had verloren. Ik was de wanhoop nabij, zelfs wakker zijn vond ik ondraaglijk zwaar.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit.
En heb je in dit deel echt drie alinea’s nodig om te omschrijven hoe slim, fit, aantrekkelijk en succesvol je was? Onder meer die zelfbevlekking maakt het een stuk minder aantrekkelijk om te lezen.
Ik heb echt heel veel gehad aan fok in mijn zware periodes, weet je dat nog niet? Zonder fok forum zou ik mezelf een stuk eenzamer hebben gevoeld en geen geschikte afleiding voor de problemen die ik toen had. Ik voel me leeg zonder fok forum.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Boek 1 is al gepubliceerd, boek 2 komt er binnenkort aan![]()
En ook dat doet me afvragen waarom hij nog behoefte heeft aan een soort redactionele ronde hier op FOK!
Mijn innerlijke racisme ontstond al veel eerder toen ik nog op Curaçao woonde en veel slechte ervaringen had met witte mensen die heel racistisch waren naar mij toe. Ik werd vanaf mijn zesde levensjaar nigger genoemd door de rijke witte kinderen daar en veel andere racistische shit meegemaakt. Ik begon zelf te geloven dat zwarte mensen inferieur waren en dat ik moest bewijzen dat ik beter was dan de gemiddelde neger op Curaçao. Toen ik naar Nederland verhuisde de eerste keer was mijn cultuurshock te groot en dat speelde een grote rol dat ik psychose kreeg. Het irriteert me gewoon heel erg dat de meeste witte Nederlanders niks weten over de Caribische eilanden die al heel lang onderdeel zijn van de Nederlandse koninkrijk. Het valt niet te ontkennen dat Antillianen als groep een hele moeilijke bestaan hebben in dit land en dat er niemand is die er wat aan doet.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar dat is essentieel voor het karakter van dit verhaal, zonder de zelfpijperij blijft er in wezen een verhaal over dat slechts een persoon laat zien die behoefte heeft aan erkenning voor alle leed dat door deze persoon is geleden.
Overigens ben ik wel benieuwd naar het hoofdstuk over hoe je racistisch geworden bent.
Misschien omschrijf ik het wel te positief, maar dat mag toch? Ik schrijf dit verhaal vanuit mijn perspectief en hoe ik alles heb ervaren, het is niet vreemd dat ik het mooier maakt en romantiseert toch?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het moeilijk is om een echt objectief oordeel over jezelf te vellen.
Wat dat betreft denk ik wel dat je je eigen eigenschappen te positief omschrijft.
Je spelt jezelf een fantasieverhaal op en doet het af als de waarheid, losjes gebaseerd op wat er écht gebeurd is?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Misschien omschrijf ik het wel te positief, maar dat mag toch? Ik schrijf dit verhaal vanuit mijn perspectief en hoe ik alles heb ervaren, het is niet vreemd dat ik het mooier maakt en romantiseert toch?
Mijn oude buurman ja. Volledig doorgesnoven met zijn maten hard schreeuwen in de nacht. Pas gehoord dat hij niet meer leeft en dat is voor mijn oude buurt een verademing. Zijn acties projecteer ik niet op alle Antilliaanse mensen, integendeel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe denk jij erover dan, Bijdehand? Ik herinner nog dat jij lang geleden veel negatieve reacties plaatste over vervelende Antillianen die last veroorzaakten in jouw leven. Klopt dat?
Ik wil als eerste sorry zeggen dat mijn schrijfstijl agressief overkomt. Dat is totaal niet mijn bedoeling, ik doe het niet bewust. Ik ben niemand aan het aanvallen in dit topic en ik waardeer alle feedback en reacties die ik krijg.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Eerst lezen K_W, dan pas reageren.
Ze schrijft ‘lijkt te volgen dat…’
Je schrijft het niet letterlijk, maar tussen de regels door is zij echt niet de enige die die boodschap eruit haalt. Het zelfmedelijden, het buiten jezelf leggen, de slachtofferrol.
Kun je van alles van vinden, maar je vroeg om feedback en dan krijg je ook feedback die je zelf misschien niet herkent. Mag je mee doen en laten wat je wil. Evt om verhelderingen vragen. Maar ga niet meteen in de aanval.
Je reactie hier komt in ieder geval aanvallend op me over. Voordat je gaat ontkennen dat je in de aanval gaat. Is misschien niet je bedoeling, maar je schrijfstijl wordt snel… agressief.
Nee dat doe ik echt niet, alles wat ik heb geschreven in de OP is echt gebeurd. Zo is het gegaan letterlijk. Wat geloof je niet dan?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:35 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je spelt jezelf een fantasieverhaal op en doet het af als de waarheid, losjes gebaseerd op wat er écht gebeurd is?
Dit is R&P, TTK is een deur verder.
Iets mooier maken en romantiseren betekent dat je het verhaal vervormt naar je hand om het gemakkelijker te maken om jezelf in die gebeurtenis te plaatsen. Terwijl een gebeurtenis terughalen enorm moeilijk kan zijn omdat die herinnering te heftig is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee dat doe ik echt niet, alles wat ik heb geschreven in de OP is echt gebeurd. Zo is het gegaan letterlijk. Wat geloof je niet dan?
Er zijn veel Antillianen in Nederland die op de slechte pad komen en ontspoord raken van de mainstream maatschappij. Percentueel gezien zijn er meer Antilliaanse criminelen dan zelfs de Marokkanen. Ik vind persoonlijk dat Nederland zich moet afvragen waarom het zo is en inzien dat de Nederlandse staat deels verantwoordelijk is gezien wat de geschiedenis is tussen Europees Nederland en de Caribische eilanden (en ook Suriname).quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mijn oude buurman ja. Volledig doorgesnoven met zijn maten hard schreeuwen in de nacht. Pas gehoord dat hij niet meer leeft en dat is voor mijn oude buurt een verademing. Zijn acties projecteer ik niet op alle Antilliaanse mensen, integendeel.
Ik denk vooral ga lekker terug als je hier niet kan aarden. Niet alles is de schuld van de NL overheid... Waarom doen Surinamers het wel goed en Antillianen niet?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Er zijn veel Antillianen in Nederland die op de slechte pad komen en ontspoord raken van de mainstream maatschappij. Percentueel gezien zijn er meer Antilliaanse criminelen dan zelfs de Marokkanen. Ik vind persoonlijk dat Nederland zich moet afvragen waarom het zo is en inzien dat de Nederlandse staat deels verantwoordelijk is gezien wat de geschiedenis is tussen Europees Nederland en de Caribische eilanden (en ook Suriname).
Zelfmedelijden is nooit goed, constructief of terecht. Zelfmedelijden is remmend, vertekent je beeld op wat er is gebeurd en wat jouw aandeel in het geheel was. Het laat je niet groeien, ontwikkelen, maar houdt je vast.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik wil als eerste sorry zeggen dat mijn schrijfstijl agressief overkomt. Dat is totaal niet mijn bedoeling, ik doe het niet bewust. Ik ben niemand aan het aanvallen in dit topic en ik waardeer alle feedback en reacties die ik krijg.
Zelfmedelijden heb ik wel, maar ik vind het begrijpelijk en passend bij mijn verhaal. Alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven is feitelijk gezien heel tragisch en heftig geweest, iedereen zou zelfmedelijden hebben als ze in mijn schoenen konden staan, of vind je van niet? Ik vind mijn niveau van zelfmedelijden niet overdreven of storend naar anderen toe.
Wil je verhelderen wat je allemaal bedoeld met slachtofferrol, buiten jezelf plaatsen, enzovoorts? Citeer wat voorbeelden uit mijn OP waar je vindt dat ik iets buiten mezelf plaatst en de ‘slachtofferrol’ aanneemt? En leg meteen uit waarom het fout is en hoe jij het zou doen als je in mijn schoenen stond? Kan je dat doen?
Ik weet niet zo goed hoe ik mijn schrijfstijl kan veranderen zodat ik minder agressief overkomt. Heb je tips voor mij?
Alvast bedankt en ik wacht geduldig op je reactie.
Peace ☮
Je geeft zelf de oorzaak aan in je tweede deel joh! Dat jullie in de Antillen niet voorbereid worden door jullie peers, familie en school op het leven in NL en hier in de shit geraken.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Er zijn veel Antillianen in Nederland die op de slechte pad komen en ontspoord raken van de mainstream maatschappij. Percentueel gezien zijn er meer Antilliaanse criminelen dan zelfs de Marokkanen. Ik vind persoonlijk dat Nederland zich moet afvragen waarom het zo is en inzien dat de Nederlandse staat deels verantwoordelijk is gezien wat de geschiedenis is tussen Europees Nederland en de Caribische eilanden (en ook Suriname).
Nou, dit is een beetje hetzelfde verhaal als al zo vaak voorbij gekomen is van Keep_Walking, maar dan in een langere vorm. Maar dezelfde ingrediënten die er altijd waren, zijn er nu ook weer.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je geeft zelf de oorzaak aan in je tweede deel joh! Dat jullie in de Antillen niet voorbereid worden door jullie peers, familie en school op het leven in NL en hier in de shit geraken.
Dan denk ik dat daar eerder de oorzaak en verantwoordelijkheid ligt? Wel goed die Nederlandse taal leren, wel uitleggen dat de maatschappij hier stipt is en gejaagd? Dat het koud en donker is.
Een heel land moet zich niet aanpassen om anderen die een rite of passage komen doen het wat gemakkelijker te maken. Er zitten tientallen andere culturen in NL, hoe ga je je in godsnaam als land aanpassen zodat het voor iedereen makkelijk is? Het is niet eens makkelijk voor onszelf.
Je kan uiteindelijk ook gewoon beslissen om er niet aan mee te doen en daar te blijven waar je wel in je element bent he?
Schuilt in dat ene woordje 'puber' misschien ook een deel van de verklaring voor wat jij ervaren hebt? Pubers zijn ontzettend hard voor elkaar; ook in Nederland. Waarbij een mentale beperking vermoedelijk nog moeilijker geaccepteerd wordt - want: moeilijker in te beelden wat het betekent - dan een fysieke handicap.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, toch is hoe Nederlanders omgaan met zwakkeren of gehandicapten niet te vergelijken met hoe het is op Curaçao en omliggende landen. De pesterijen en sociale uitsluiting die een gehandicapte puber mogelijk meemaakt in Nederland is veel milder dan op Curaçao. Dat is mijn persoonlijke observatie van de afgelopen 15 jaren sinds ik in Nederland woon.
Ik hoop voor je dat je gestopt bent met drugs. Het gaat je niet verder helpen, en brengt je financieel alleen maar in problemen.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:38 schreef Keep_Walking het volgende:
k ging drugs gebruiken. Heel veel drugs, heel zware harddrugs, van alles geprobeerd behalve heroïne en crack. Voor de rest heb ik alles gebruikt wat te vinden was in de illegale straathandel.
Serieus? Meer respect voor hen omdat ze zulke goede criminelen zijn? Echt hoor..quote:Op zondag 25 februari 2024 12:38 schreef Keep_Walking het volgende:
4. Meest duistere jaren van mijn volwassen leven bijna voorbij
De afgelopen drie jaren zijn mijn meest zware en duistere jaren geweest van mijn hele volwassen dus sinds van ik 18 ben geworden en in Utrecht ben komen wonen als Curaçaose immigrant om te studeren.Mijn allerlaatste en misschien de zwaarste psychotische episode die ik heb gehad ooit begon drie jaren geleden in de zomer van 2020. Ik werd gedwongen opgenomen in Altrecht HIC5 gesloten unit, HIC staat voor High Intensity Care en HIC5 is helemaal op de bovengenoemde verdieping van de beruchte “toren” val Altrecht, waar alle acute patiënten die te gevaarlijk of onvoorspelbaar zijn voor hun eigen veiligheid of de veiligheid van anderen worden opgenomen en zonder vrijheden en weinig autonomie hele dag door moeten verblijven als gevangen dieren in een kooi.
Het kan echt een hel zijn daar binnen, dat kan ik je alvast vertellen. In mijn geval was ik al in een krankzinnige toestand en tijdens deze laatste psychose heb heel veel schade gedaan ook en mijn sociale en privéleven omdat ik allerlei berichten ben gaan sturen die ik niet had moeten sturen en ik heb mensen zitten uitschelden of angst aan zitten jagen dat tot de dag van vandaag ik veel oude banden en relaties die ik toen in mijn wilsonbekwame toestand kapot heb zitten maken en mijn de lang opgebouwde goede reputatie die ik nog had helemaal te verwoesten zonder dat ik doorhad wat ik echt aan het doen was toen. Na ongeveer vier maanden daarbinnen te hebben gezeten werd ik eindelijk rustig en stabiel genoeg in mijn woorden en gedrag, dat ik weer naar mijn eigen mocht om daar verder te herstellen. Ik was de acute fase van mijn psychose voorbij, maar dat is pas echt het begin van de ellende die mij te wachten stond.
Psychose hebben is een hele zware klap voor je hersenen en als je weer nuchter en helder kan nadenken en normaal kan gedragen, betekent dat dat alles al voorbij is en dat je makkelijk je normale leven kan hervatten. Nee, toen ik weer thuis mocht slapen rond begin september 2020, was ik de wanhoop nabije. Wakker zijn was al ondraaglijk zwaar. Ik wilde zeer letterlijk dood en mijn depressie was zo overheersend dat ik me niet kon voorstellen dat het ooit nog goed kon komen met mijn leven. Ik heb vrijwel alle vriendschappen en sociale relaties ik nog had en dierbaar voor mij waren verloren. Ik had alleen 1 hele goede vriend die ik nog steeds beschouw als mijn allerbeste vriend ooit, die mij regelmatig kwam bezoeken en zijn best deed om er voor mij te zijn zover hij dat kan.
Ik heb heel serieus een serieuze poging gedaan om mijn eigen leven te beëindigen, ik ga daarover niks vertellen want dat mag niet van fok. Ik heb het die serieuze poging overleefd vanwege dom geluk, ik kwam heel dichtbij de dood en het deed pijn! Voor degene die dit niet weten, jezelf succesvol dood maken is verdomd moeilijk al wil je het ook serieus doen. Ik durfde geen tweede serieuze poging te doen omdat ik bang was dat het heel pijn zou doen en misschien gaat er weer iets mis en overleef ik het met blijvende schade. Ik had ook nog een euthanasieaanvraag gaande maar ik kreeg binnen 3 maanden te horen dat mijn aanvraag is geweigerd na een eerste onderzoekende gesprek met mijn behandelen, ze zeiden dat mijn lijden wel als ondraaglijk kan worden ervaren, maar er is geen sprake van uitzichtloosheid en dat is een pré om een euthanasieaanvraag toegekend te krijgen. Ze zeiden dat ik het moest volhouden en dat ik in alle waarschijnlijk zal herstellen en weer een gelukkig leven kan opbouwen.
Ik wil even benadrukken dat ze gelijk hadden daarin. Ik sta nu veel mooier in mijn leven en ik ben heel gelukkig met hoe alles aan het gaan is, maar ik ben nog verre van waar ik wil zijn. Ik ben blij dat mijn euthanasieaanvraag geweigerd is nu op dit moment, maar toen kon er weinig mee. De ondraaglijke emotionele pijn en overheersende duisternis binnen in mij waardoor ik alle plezier, genot en vreugde gewoon domweg niet meer kon voelen of ervaren, hoe lang kan ik dat volhouden? Toen in die periode was ik nog net aan het begin van mijn herstel, het zou minstens een jaar, eigenlijk zelfs meer, voordat ik enigszins genoeg herstelde dat ik een beetje normaal kon voelen en het bestaan kon vertragen. Hoe moest ik dit overleven totdat de ellende verlichte?
Ik heb een oplossing kunnen vinden met hulp van mijn enige overgebleven echte vriend. Het is echt een slechte oplossing en ik zou het niet zomaar aanraden aan anderen om te doen, maar ik was de wanhoop nabij en ik had anders, dus… ik ging drugs gebruiken. Heel veel drugs, heel zware harddrugs, van alles geprobeerd behalve heroïne en crack. Voor de rest heb ik alles gebruikt wat te vinden was in de illegale straathandel. Ik heb een verhoogde respect gekregen voor Marokkanen in Utrecht trouwens, die zijn nu echt de bazen in deze sector op dit moment, in Utrecht tenminste.
Fenomenaal idee voor iemand die al geestelijk kwetsbaar voor en door psychoses is....quote:ik ging drugs gebruiken. Heel veel drugs, heel zware harddrugs, van alles geprobeerd behalve heroïne en crack. Voor de rest heb ik alles gebruikt wat te vinden was in de illegale straathandel.
Respect voor ontwrichtend straattuigquote:Ik heb een verhoogde respect gekregen voor Marokkanen in Utrecht trouwens, die zijn nu echt de bazen in deze sector op dit moment, in Utrecht tenminste.
Tja, dit is wel gewoon hoe het overkomt inderdaad.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eens met wat de users boven mij zeggen. Echt, hoe werkt jouw hoofd?
En niet verrassend dat je -kijkende naar de andere delen- weinig regels wijdt aan wat jij anderen hebt aangedaan in je psychose, nog minder regels aan hoe je jouw aandeel hierin hebt erkend. Wel weer veel tekst over hoeveel jij hebt verloren.
Een en al zelfbeklag, meer kan ik er niet van maken helaas.
En dat terwijl veel Marokkanen in NL cultureel gezien moeite hebben met omgaan met mensen met beperkingen. Als je in die gemeenschap bijv. door een ongeluk een arm mist houd je dat zoveel mogelijk verborgen. Ook als degene met een beperking een kind in de basisschoolleeftijd is.quote:
Mij stoort het niet, ik was oprecht geïnteresseerd.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:08 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed waarom ik dit heb geschreven en waarom ik het hier met iedereen deel. Ik denk dat ik dit doe als een soort zelf-therapie. Sympathie wil ik wel krijgen af en toe, maar ik kan ook zonder. Ik heb dit verhaal al maanden geleden opgeschreven in Google document en ik wil dat andere mensen het lezen en reacties krijgen op mijn verhalen.
Ik heb heel lang geen erkenning of begrip gekregen van de mensen die dichtbij mij staan, zelfs niet van mijn moeder. Heel veel mensen die mij dierbaar waren hebben mij verlaten en afgestoten vanwege mijn psychoses, anderen werden minachtend naar mij toe en ik werd vernederd en emotioneel mishandeld door hen. Ik kreeg jarenlang geen respect of erkenning van mijn ouders en beste vrienden. Ik voelde mezelf heel eenzaam en de grootste loser ooit.
Toch heb ik doorgezet en gepresteerd, waardoor ík eindelijk wel respect heb afgedwongen van mijn sociale omgeving en mijn eergevoel hersteld. Ik ben heel trots op mezelf, maar ik ben nog niet klaar. Ik ben nog steeds gebroken en beschadigd van binnen door jarenlange trauma’s en tegenslagen in mijn leven.
Ik weet niet waarom ik mijn verhaal hier op fok deelt, maar ik blijf het doen. Sorry, stoort het je dat ik mijn verhaal blijft delen hier?
Als ik geen drugs gebruik, dan wel.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:18 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mij stoort het niet, ik was oprecht geïnteresseerd.
Heb je het idee dat je goed bent in zelfreflectie?
Maar je zit nu dus nog aan de harddrugs?quote:Op zondag 25 februari 2024 18:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als ik geen drugs gebruik, dan wel.
Ik probeer te stoppen. Binnenkort ga ik weer naar een afkickkliniek.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar je zit nu dus nog aan de harddrugs?
Ik heb echt met je te doen man. De combinatie van psychoses en drugs is killing. Ik snap je en ik snap de eindeloze, wellicht hopeloze, zoektocht naar herstel maar dit is hem niet. Hopelijk kun je snel afkicken en dan weer richting stabiliteit met goede medicatie gaan.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik probeer te stoppen. Binnenkort ga ik weer naar een afkickkliniek.
Ik ben nu stabiel hoor. Ik krijg geen psychoses van de drugs zolang ik mijn medicatie slik. Ik heb al vier jaar geen psychose gehad.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik heb echt met je te doen man. De combinatie van psychoses en drugs is killing. Ik snap je en ik snap de eindeloze, wellicht hopeloze, zoektocht naar herstel maar dit is hem niet. Hopelijk kun je snel afkicken en dan weer richting stabiliteit met goede medicatie gaan.
In je verhaal schrijf je dat je in de zomer van 2020 je laatste psychose hebt gehad… minder dan vier jaar geleden.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben nu stabiel hoor. Ik krijg geen psychoses van de drugs zolang ik mijn medicatie slik. Ik heb al vier jaar geen psychose gehad.
Wat is nu echt? En waar laat je geheugen je in de steek en is je laatste psychose korter of juist langer geleden?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee dat doe ik echt niet, alles wat ik heb geschreven in de OP is echt gebeurd. Zo is het gegaan letterlijk. Wat geloof je niet dan?
Dus in je eerdere topics waarin je erg weinig zelfreflectie betoonde, was je op dat moment onder invloed van harddrugs?quote:Op zondag 25 februari 2024 18:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als ik geen drugs gebruik, dan wel.
Jaquote:Op zondag 25 februari 2024 21:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus in je eerdere topics waarin je erg weinig zelfreflectie betoonde, was je op dat moment onder invloed van harddrugs?
Wat is binnenkort?quote:Op zondag 25 februari 2024 18:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik probeer te stoppen. Binnenkort ga ik weer naar een afkickkliniek.
Nou ja, 3,5 geleden dan. Afgerond vier.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In je verhaal schrijf je dat je in de zomer van 2020 je laatste psychose hebt gehad… minder dan vier jaar geleden.
En dat licht ik er niet uit om lullig te doen maar wel omdat je ook het volgende schrijft…
[..]
Wat is nu echt? En waar laat je geheugen je in de steek en is je laatste psychose korter of juist langer geleden?
Geen mens kan ooit alles wat hem/haar is overkomen zuiver onthouden. Dingen kunnen korter of langer geleden gebeurd zijn, in details anders zijn gelopen dan jij je herinnert. En sowieso is ieder herinnering gekleurd door de persoon die die herinneringen heeft.
Je kunt dus nooit zeggen dat hetgeen je schrijft 100% zeker letterlijk gebeurd is. Dat komt ongeloofwaardig en zelfs arrogant over.
Enne.. drugs helpen sowieso niet om je geheugen helder te houden.
Ik vind het zeer kwalijk van je ‘vriend’ dat hij je een duwtje dit pad op gegeven en hoop echt dat het je lukt om te stoppen.
Dat was dan wel doorlopend, ik weet niet hoe lang. Dat lijkt me....onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus in je eerdere topics waarin je erg weinig zelfreflectie betoonde, was je op dat moment onder invloed van harddrugs?
Gezien deze reactie: ben je nu ook onder invloed van harddrugs?quote:Op maandag 26 februari 2024 10:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou ja, 3,5 geleden dan. Afgerond vier.
Mij ook, maar zoals K_W hierboven aangeeft is dat wel zo. Ofwel hij trollt in die reactie, ofwel is z'n zelfreflectie ook zonder drugs niet zo best al denkt hij van wel. Of allebei.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was dan wel doorlopend, ik weet niet hoe lang. Dat lijkt me....onwaarschijnlijk.
Gebaseerd op alle verhalen en topics van K_W door de jaren heen heb ík het gevoel dat zijn zelfreflectie sowieso niet geweldig is. Dat lijkt me sowieso logischer dan dat ie high was op harddrugs in elk topic en elke reactie van hem waarin zijn zelfreflectie..nou ja...niet aanwezig was, want dat betekent dat ie continue stijf stond van de harddrugs over meerdere jaren in veel topics etc.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mij ook, maar zoals K_W hierboven aangeeft is dat wel zo. Ofwel hij trollt in die reactie, ofwel is z'n zelfreflectie ook zonder drugs niet zo best al denkt hij van wel. Of allebei.
Toch is het wel zo, CoolGuy. Ik was 2021 t/m de eerste helft van 2023 bijna elke dag op drugsquote:Op maandag 26 februari 2024 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was dan wel doorlopend, ik weet niet hoe lang. Dat lijkt me....onwaarschijnlijk.
Never nooit dat ik snitchquote:Op maandag 26 februari 2024 10:48 schreef Loverboii het volgende:
Ik zou zoveel mogelijk informatie van de drugshandel opnemen en dan ermee naar de politie stappen. Of mss je op voorhand opgeven als informant ofzo.
Maar nu, momenteel, sinds je weer terug bent hier, dus de afgelopen paar dagen, ben je niet op drugs, en zijn al je posts hier dus gedaan terwijl je niet onder invloed was?quote:Op maandag 26 februari 2024 13:14 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Toch is het wel zo, CoolGuy. Ik was 2021 t/m de eerste helft van 2023 bijna elke dag op drugs. Vrijwel alle topics en reacties die ik toen plaatste op fok zijn gedaan terwijl ik onder invloed was van harddrugs. Meestal speed en later aan het einde werd het cocaïne.
Nou ik weet niet hoe lang jij een vaste user bent op fok, maar ik zit nu al meer dan 15 jaar op fok inmiddels, ik ben sinds 2008 of 2009 en vaste user en een hele bekende username vooral hier in de subforum R&P. Ik was tussen 2010 en 2020 bijna elke dag actief in deze subforum en toen zat ik totaal niet op fok. Ik was volledig nuchter en ik had volgens mij een hele goede respectabele reputatie opgebouwd als iemand met hele goede adviezen en inzichten over psychosociale onderwerpen die de meesten hier ook sympathiek vonden. Ik zeg dit allemaal nu nederig, want dit is wat andere users zelf tegen mij hebben verteld toen of wat ik heb gelezen in deze subforum als anderen over mij iets zeiden.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gezien deze reactie: ben je nu ook onder invloed van harddrugs?
Reageer niet op zo’n moment, want informatie komt dan toch niet aan bij je.
Of zou het kunnen zijn dat je, ook als je niet onder invloed bent, niet geïnteresseerd bent in info die niet in je straatje past?
Dit klopt, ik ben momenteel niet op drugs, hoewel ik nog niet helemaal definitief van de drugs af ben nog. Maar ik doe wel mijn best om clean te blijven.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar nu, momenteel, sinds je weer terug bent hier, dus de afgelopen paar dagen, ben je niet op drugs, en zijn al je posts hier dus gedaan terwijl je niet onder invloed was?
Dan kan dat dus momenteel niet de reden zijn waarom het er alle schijn van heeft dat jouw zelf-reflectie nauwelijks aanwezig is. Dat blijkt namelijk uit je reacties in dit topic, en je geeft aan dat je momenteel niet onder invloed bent, dús moet er een andere reden zijn waarom jouw zelfreflectie nauwelijks aanwezig is.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit klopt, ik ben momenteel niet op drugs, hoewel ik nog niet helemaal definitief van de drugs af ben nog. Maar ik doe wel mijn best om clean te blijven.
Ik ben niet eens met jullie dat mijn zelfreflectie altijd heel slecht is geweest. Ik ben zeker niet perfect, maar waarop baseer je dat mijn vermogen tot zelfreflectie heel slecht is dan? Los van mijn postgedrag van de afgelopen drie of vier jaren, heb ik volgens mij altijd wel opengestaan voor de feedback en meningen van anderen over mij. Ik ben alleen niet altijd eens met wat sommigen denken of zeggen over mij, want het klopt objectief gezien ook niet.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mij ook, maar zoals K_W hierboven aangeeft is dat wel zo. Ofwel hij trollt in die reactie, ofwel is z'n zelfreflectie ook zonder drugs niet zo best al denkt hij van wel. Of allebei.
Wat is volgens jou openstaan voor feedback? Waarin uit zich dat?quote:Op maandag 26 februari 2024 13:43 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben niet eens met jullie dat mijn zelfreflectie altijd heel slecht is geweest. Ik ben zeker niet perfect, maar waarop baseer je dat mijn vermogen tot zelfreflectie heel slecht is dan? Los van mijn postgedrag van de afgelopen drie of vier jaren, heb ik volgens mij altijd wel opengestaan voor de feedback en meningen van anderen over mij. Ik ben alleen niet altijd eens met wat sommigen denken of zeggen over mij, want het klopt objectief gezien ook niet.
Nee ik maakte net maar een grapje erover. Ik ben geen vrienden met de gangsters of dealers, maar ze zijn echt heel goed georganiseerd en ik wil ze niet als vijand hebben.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:35 schreef Loverboii het volgende:
[..]
denk je dat die lui het goed met je voorhebben ofzo
imo zijn ze al je vijandquote:Op maandag 26 februari 2024 13:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee ik maakte net maar een grapje erover. Ik ben geen vrienden met de gangsters of dealers, maar ze zijn echt heel goed georganiseerd en ik wil ze niet als vijand hebben.
Gebaseerd op welke verhalen van mij door de jaren heen? Heb je dat YouTube video van mij gekeken die ik eerder in deze topic heb gepost? Wat vind je van mijn verhaal en hoe ik overkom in die video van mijn presentatie? Het is afgelopen jaar eind december opgenomen hier in Utrecht.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gebaseerd op alle verhalen en topics van K_W door de jaren heen heb ík het gevoel dat zijn zelfreflectie sowieso niet geweldig is. Dat lijkt me sowieso logischer dan dat ie high was op harddrugs in elk topic en elke reactie van hem waarin zijn zelfreflectie..nou ja...niet aanwezig was, want dat betekent dat ie continue stijf stond van de harddrugs over meerdere jaren in veel topics etc.
Ik denk niet dat ie (nu) zit te trollen.
Heeft één van jullie al deze video bekeken? Ik heb afgelopen jaar op 28 december deze presentatie mogen geven in Utrecht.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb trouwens afgelopen december mijn verhaal mogen vertellen voor een publiek. Ik ben een professionele spreken waarvoor ik af en toe betaald krijg. Bekijk mijn presentatie hier:
Het was een grapje, maar. Ik luister veel naar hiphopquote:Op maandag 26 februari 2024 13:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Snitch? Noem je dat zo als je een drugsdealer helpt oppakken?
Ik heb nog geen exacte datum gekregen, morgen komt mijn casemanager van Altrecht langs om hierover te spreken met mij.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |