Ik heb nog geen exacte datum gekregen, morgen komt mijn casemanager van Altrecht langs om hierover te spreken met mij.quote:
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Gebaseerd op welke verhalen van mij door de jaren heen? Heb je dat YouTube video van mij gekeken die ik eerder in deze topic heb gepost? Wat vind je van mijn verhaal en hoe ik overkom in die video van mijn presentatie? Het is afgelopen jaar eind december opgenomen hier in Utrecht.
Nou, exact dit. Dat is ook de reden dat ik net nadrukkelijk vroeg of hij sinds dit topic onder invloed is, want volgens K_W zijn het altijd externe factoren. Het ligt nooit aan hem. Nu is het dan weer dat zo'n beetje alle topics en posts van zijn hand in de aflopen jaren gedaan zijn onder invloed, dus ligt het aan de drugs.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.
Elke keer als een user jou erop wijst dat het mogelijk genuanceerder ligt dat lijk je daar niet voor open te staan. Helemaal niet als mensen met tegenstrijdigheden in jouw verhaal aankomen.
Dit vind ik dus al niet heel zelfreflectief. Uiteraard hoef je niet 1 op 1 blindelings andermans feedback ter harte te nemen, maar als je consequent bepaalde feedback krijgt - zoals hier op FOK! - zit er toch iets achter waardoor men dat zo ervaart. Het is dan goed om te proberen te achterhalen waardoor dat komt. Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar je bent en blijft zelf de gemene deler in die ervaring van anderen.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:43 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben niet eens met jullie dat mijn zelfreflectie altijd heel slecht is geweest. Ik ben zeker niet perfect, maar waarop baseer je dat mijn vermogen tot zelfreflectie heel slecht is dan? Los van mijn postgedrag van de afgelopen drie of vier jaren, heb ik volgens mij altijd wel opengestaan voor de feedback en meningen van anderen over mij. Ik ben alleen niet altijd eens met wat sommigen denken of zeggen over mij, want het klopt objectief gezien ook niet.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat die drugs de oorzaak van jouw psychoses zijn, maar na al je verhalen over hoe je - heel begrijpelijk, daar niet van - zo lijdt/hebt geleden onder die psychoses en dan besluiten om harddrugs te gaan gebruiken (terwijl je nou juist op medicatie zit waarbij je psychoses volledig onder controle zijn)... Als er iets een slechte combi is!!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik pas drie jaar geleden met gebruiken. Daarvoor gebruikte ik nooit drugs.
Op je reacties in vorige topics. Waarbij je de schuld toch vooral ook bij je slachtoffers probeerde te leggen, die zich aanstelden, een vijand waren, en het eigenlijk toch min of meer verdiend hadden. Dat er dan een filmpje bestaat waarin je wel normaal over komt is leuk en aardig, maar wij kennen hier je onsympathiekere kant ook.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Gebaseerd op welke verhalen van mij door de jaren heen? Heb je dat YouTube video van mij gekeken die ik eerder in deze topic heb gepost? Wat vind je van mijn verhaal en hoe ik overkom in die video van mijn presentatie? Het is afgelopen jaar eind december opgenomen hier in Utrecht.
Maar hoe precies komt mijn reacties in deze topic over alsof mijn zelf-reflectie ‘nauwelijks aanwezig is’ volgens jou? Ik doe echt mijn best om heel eerlijk te antwoorden aan iedereen hier en ik stel me waanzinnig kwetsbaar op met dit topic toch?quote:Op maandag 26 februari 2024 13:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan kan dat dus momenteel niet de reden zijn waarom het er alle schijn van heeft dat jouw zelf-reflectie nauwelijks aanwezig is. Dat blijkt namelijk uit je reacties in dit topic, en je geeft aan dat je momenteel niet onder invloed bent, dús moet er een andere reden zijn waarom jouw zelfreflectie nauwelijks aanwezig is.
Ik erken nu wat je zegt over slachtofferschap dat ik heb genomen. Ik ben mezelf heel zielig gaan vinden vooral na alles wat ik heb meegemaakt.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.
Elke keer als een user jou erop wijst dat het mogelijk genuanceerder ligt dat lijk je daar niet voor open te staan. Helemaal niet als mensen met tegenstrijdigheden in jouw verhaal aankomen.
Nee, toen nog niet, mijn aanvraag was december 2020 of december 2021 afgewezen.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:14 schreef Forbry het volgende:
Ik heb het tijdschema niet goed in mijn hoofd, maar ten tijde van die euthanasieaanvraag... gebruikte je toen ook harddrugs? Dat lijkt mij namelijk al voldoende reden om zo'n aanvraag af te wijzen...
Maar je bent daar nu ook blij mee (met de afwijzing daarvan), dus dat is ieder geval wel heel fijn dan!
Ik las het net al in post #93, maar alsnog bedankt voor de verduidelijking!quote:Op maandag 26 februari 2024 14:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee, toen nog niet, mijn aanvraag was december 2020 of december 2021 afgewezen.
Omdat je er ook hier blijk van geeft alles aan externe factoren te wijten. Het ligt nooit 100% aan externe factoren. Dat jij dat beeld wel probeert neer te zetten ís een voorbeeld van nauwelijks aanwezig zijn van zelfreflectie.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar hoe precies komt mijn reacties in deze topic over alsof mijn zelf-reflectie ‘nauwelijks aanwezig is’ volgens jou? Ik doe echt mijn best om heel eerlijk te antwoorden aan iedereen hier en ik stel me waanzinnig kwetsbaar op met dit topic toch?
Waaraan blijkt dat ik geen zelfreflectie heb in dit topic? Kan je mij citeren?
Het kan ook zijn dat ik iets wat jij of iemand anders tegen mij of over mij zegt gewoon niet mee eens bent of herkent. Uiteindelijk heb je gewoon niet genoeg informatie over mij om altijd accuraat over mij en mijn leven te oordelen. Geschreven tekst alleen is niet voldoende om de volledige waarheid en werkelijkheid te weten over wie ik echt ben.
Nou, ik heb inderdaad berichten gestuurd naar mensen tijdens mijn laatste psychose die mij in problemen bracht met justitie, dat klopt. Ik heb vrijwel al mijn psychoses dat ik dingen zegt of doet die niet goed of gepast is naar anderen toe. Ik ben nog nooit fysiek agressief geweest tijdens een psychose, maar ik heb wel hele nare kwetsbare woorden verbaal of schriftelijk uitgesproken tegen mensen, en soms ook bedreigingen, en anders gewoon ongepaste opmerkingen die niet kloppen of prettig ervaren werd door mijn slachtoffers. Een voorbeeld van dit kan je teruglezen in deel 3 van mijn topic nu, waar ik bijvoorbeeld mijn eerste geliefde hard heb gekwetst waardoor je niet meer contact met mij wil hebben.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Op je reacties in vorige topics. Waarbij je de schuld toch vooral ook bij je slachtoffers probeerde te leggen, die zich aanstelden, een vijand waren, en het eigenlijk toch min of meer verdiend hadden. Dat er dan een filmpje bestaat waarin je wel normaal over komt is leuk en aardig, maar wij kennen hier je onsympathiekere kant ook.
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je er ook hier blijk van geeft alles aan externe factoren te wijten. Het ligt nooit 100% aan externe factoren. Dat jij dat beeld wel probeert neer te zetten ís een voorbeeld van nauwelijks aanwezig zijn van zelfreflectie.
Ik snap prima dat iemand iets kan zeggen waar jij het niet mee eens bent. Dat gebeurde namelijk in vrijwel al je topics in de laatste jaren, en daar was je het nooit mee eens. Maar dat jij het daar niet mee eens bent betekent niet dat het alsnog waar kan zijn. Maar jij bent het er niet mee eens dús is niet zo. Wederom een voorbeeld van een gebrek aan zelfreflectie.
Maar als wij uiteindelijk niet genoeg informatie hebben om te oordelen, wat kom je hier dan doen met je topics? Want je zet hier een versie neer van een verhaal wat jou goed uitkomt, en zodra mensen daar kritisch op reageren is de informatie die je geeft niet genoeg informatie. Ja, dat is lekker makkelijk.
Ik zie dit echt als 0,0 anders dan alle andere keren. Er is geen verschil, anders dan dat het nu de drugs zijn die de schuld krijgen, en dat je (nog) niet uit je slof schiet, waar dat eerdere keren al lang was voorgekomen tegen dit moment.
Ik blijf erbij dat jij een variant van een verhaal verteld waar jij mee kunt leven, maar je kunt niet een verhaal vertellen wat zichzelf tegenspreekt, en vervolgens verbaasd zijn dat mensen dat opmerken. Dit is gewoon 1 grote herhaling van zetten, maar belangrijkste is; als jij toch weet dat wat mensen hier zeggen niet klopt omdat ze toch niet het hele verhaal hebben/weten, waarom dan de moeite doen om hier te komen met een gekleurde variant van een verhaal|?
CoolGuy's punt in de post die je quote gaat helemaal niet over wangedrag tegen hem of andere users. Het gaat ook niet zozeer over dat jij fout zat, maar over dat jouw zelfreflectie hier op FOK! altijd betrekking heeft op externe factoren.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.
Ik heb veel aan de reacties gehad van iedereen en ik leer er veel van. Ook van jou leer ik veel en ik vind je een slimme man.
Ik zie niet hoe dit een inhoudelijke reactie is op wat ik daar zeg. Het ís ook geen inhoudelijke reactie, je begint nu gewoon ergens anders over.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.
Ik heb veel aan de reacties gehad van iedereen en ik leer er veel van. Ook van jou leer ik veel en ik vind je een slimme man.
Ik zit inmiddels zo’n 17 jaar op FOK!quote:Op maandag 26 februari 2024 13:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou ik weet niet hoe lang jij een vaste user bent op fok, maar ik zit nu al meer dan 15 jaar op fok inmiddels, ik ben sinds 2008 of 2009 en vaste user en een hele bekende username vooral hier in de subforum R&P. Ik was tussen 2010 en 2020 bijna elke dag actief in deze subforum en toen zat ik totaal niet op fok. Ik was volledig nuchter en ik had volgens mij een hele goede respectabele reputatie opgebouwd als iemand met hele goede adviezen en inzichten over psychosociale onderwerpen die de meesten hier ook sympathiek vonden. Ik zeg dit allemaal nu nederig, want dit is wat andere users zelf tegen mij hebben verteld toen of wat ik heb gelezen in deze subforum als anderen over mij iets zeiden.
Ik heb een hele zware periode gehad tussen 2016 t/m 2020 waar ik constant bleef terugvallen in terugkerende psychoses, gemiddeld twee per jaar tot september 2020 toen ik eindelijk nieuwe medicatie had gekregen. Sinds ik deze nieuwe medicijnen slikt heb ik geen last meer gehad van zware psychoses en opnames, maar de herstelfase die ik na september 2020 moest ondergaan was zwaar ellendig en ondraaglijk voor mijn gevoel. Ik vond wakker zijn al te zwaar en ondraaglijk, ik had na de vier jaar lange psychoses en opnamen vrijwel alles en iedereen verloren die mij dierbaar waren en ik kon niet voorstellen hoe ik weer een gelukkig leven kon opbouwen toendertijd. Na een serieuze poging tot suïcide die ik overleefde en een euthanasie-aanvraag waarvoor ik werd afgewezen, heb ik besloten om toch maar te gaan experimenteren met drugs. Ik heb echt heel veel drugs gedaan en van alles geprobeerd, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik nu drie en een half jaren later een hele goede leven weer kunnen opbouwen.
Alleen de drugsverslaving blijft hardnekkig en daar zoek ik nu hulp voor. Kan je alles volgen tot nu toe?
Ik heb geen uur de tijd daarvoor, sorry. Net wel even doorheen gescrolled.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heeft één van jullie al deze video bekeken? Ik heb afgelopen jaar op 28 december deze presentatie mogen geven in Utrecht.
Maar wat ik doe ik precies verkeerd dan volgens jullie? Ik begrijp het nog steeds niet goed wat jullie bedoelen. Hoezo heeft mijn zelfreflectie betrekken op externe factoren dan? Ik wil oprecht leren wat ik fout doe en dat verbeteren van mijn karakter.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:54 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
CoolGuy's punt in de post die je quote gaat helemaal niet over wangedrag tegen hem of andere users. Het gaat ook niet zozeer over dat jij fout zat, maar over dat jouw zelfreflectie hier op FOK! altijd betrekking heeft op externe factoren.
En daarnaast beschrijft hij een patroon dat hij in jouw gedrag terug ziet op FOK!. Als je dit topic dat patroon gewoon herhaalt, dan heeft dit topic geen nut.
Jij gaat totaal voorbij aan bovenstaande twee punten en geeft bijv. niet aan waarom het dit keer anders zou zijn. Deze post van jou komt daarom op mij over als het veinzen van zelfreflectie met wat jij denkt dat daar blijk van zou geven.
Ik heb de afgelopen 3 jaren bijna elke dag onder invloed geweest van harddrugs en ik heb bijna al mijn topics en reacties van de afgelopen drie jaar onder invloed van drugs geplaatst hier op fok. Het is ook veel leuker om te discussiëren en debatteren onder invloed van drugs, met alle respect verder naar de rest van de users hier die nuchter zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 14:05 schreef Stepperoller het volgende:
Ik vind jezelf goed vinden in zelfreflectie al een beetje tricky. Als je niet goed bent in zelfreflectie heb je dat per definitie zelf niet door. Ook kun je op bepaalde punten wel heel goed zijn in zelfreflectie en sommige punten juist niet, maar die heb je dus door onbewust onbekwaam te zijn niet in het vizier. De valkuil is dan juist te denken door de vlakken waarop je wel goed bent in zelfreflectie te denken dat je dat in zijn algemeenheid over jezelf kan stellen.
En daarnaast lijkt het me ook een levenslang proces. Het is niet dat je kan zeggen 'nu beheers ik zelfreflectie' en dat je dan altijd voldoende op jezelf reflecteert en nooit blinde vlekken zal hebben.
[..]
Dit vind ik dus al niet heel zelfreflectief. Uiteraard hoef je niet 1 op 1 blindelings andermans feedback ter harte te nemen, maar als je consequent bepaalde feedback krijgt - zoals hier op FOK! - zit er toch iets achter waardoor men dat zo ervaart. Het is dan goed om te proberen te achterhalen waardoor dat komt. Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar je bent en blijft zelf de gemene deler in die ervaring van anderen.
Ik zie jou dat nu regelmatig afdoen als puur drugsgerelateerd en als er dan wordt doorgevraagd op de precieze periode worden de doelpalen ineens weer verzet zodat drugs de verklaring kan blijven en je negeert dan de ervaring van users die aangeven dat ze hetzelfde (wellicht in mindere mate zien) in je drugsloze periodes.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie niet kan, want ik weet wel voorbeelden van users die plotseling opbloeiden nadat ze bepaalde middelen niet meer gebruikten. Maar jij bent hierin de enige die weet hoeveel je daadwerkelijk gebruikt en hoeveel invloed dat op je heeft.
Heel erg bedankt voor deze goed doordachte advies naar mij. Ik ga er zeker aannemen wat je hierboven tegen mij zegt en mijn best doen om het toe te passen in mijn eigen leven.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef Justinn het volgende:
Hoi K_W, ik vind het moedig dat je je verhaal hier kwijt durft. Ook dat vergt moed. Dat is een stap waar anderen niet eens aan beginnen en e.e.a. liever opkroppen. Ik heb twee aanvullingen:
1. Je focust je op wat je is overkomen. Dat blijkt o.a. uit de vele externe factoren die je graag benoemt. Terwijl het verhaal inzicht geeft, doet dat niet direct iets met jouw toekomst. De realiteit is dat iedereen mindere periodes heeft in zijn/haar leven. Het is niet zozeer de vraag wat je is overkomen, maar hoe je daarmee om gaat en hoe je leermomenten leert om te buigen naar kansen voor een mooiere toekomst.
2. Om dat te bereiken volgt punt twee. Ik denk dat je er baat bij hebt als je leert hoe je daadwerkelijk aan zelfreflectie doet.Met de juiste dosis zelfreflectie was je waarschijnlijk niet gestart met harddrugs, waarmee je jezelf schade toebrengt. Posten op dit forum doet daar overigens niets mee. Sterker nog, het leidt voor een deel weer tot veroordelingen door anderen, zoals je de afgelopen jaren telkens (hier) meemaakt. De meesten bedoelen het weliswaar goed, maar de 'not this shit again' houding sijpelt er goed door heen. Punt is, anderen houden je nu een spiegel voor, terwijl je moet leren die spiegel zelf voor te houden. Leer je eigen gedrag te doorgronden, inclusief je sterke en minder sterken punten. Volgens mij is de wil er echt wel.
Ik heb oprecht spijt en mijn excuses zijn gemeend, maar ik kan je niet dwingen om ze te accepteren en mij te vergeven of een nieuwe kans te geven. Ik ben verre van perfect, maar ik ben niet kwaadaardig of narcistisch in mijn ware karakter.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit een inhoudelijke reactie is op wat ik daar zeg. Het ís ook geen inhoudelijke reactie, je begint nu gewoon ergens anders over.
Daarnaast geloof ik je excuses niet, en als ze wel oprecht zouden zijn gooi ik ze op zolder en doe ik er niks mee. Je kunt niet proberen meerdere keren mijn vrouw, die helemaal _niets_ met dit forum van doen heeft en nauwelijks weet dat het bestaat proberen te beledigen als pure uiting van woede en/of wrok omdat ik inhoudelijk iets zeg wat je niet zint en dan vervolgens verwachten dat met 'sorry' alles vergeven en vergeten is.
Ik ben niet zo vergevingsgezind als de mensen hier die besluiten of een gebruiker een unban krijgt. Ik ben hier als user, en jij ook, en dus reageer ik op je topics, maar ik zit verder niet te wachten op excuses.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |