abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2024 @ 14:01:17 #101
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596198
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat is binnenkort?
Ik heb nog geen exacte datum gekregen, morgen komt mijn casemanager van Altrecht langs om hierover te spreken met mij.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_212596210
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Gebaseerd op welke verhalen van mij door de jaren heen? Heb je dat YouTube video van mij gekeken die ik eerder in deze topic heb gepost? Wat vind je van mijn verhaal en hoe ik overkom in die video van mijn presentatie? Het is afgelopen jaar eind december opgenomen hier in Utrecht.
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.

Elke keer als een user jou erop wijst dat het mogelijk genuanceerder ligt dan lijk je daar niet voor open te staan. Helemaal niet als mensen met tegenstrijdigheden in jouw verhaal aankomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizzakoppo op 26-02-2024 14:16:54 ]
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 14:05:08 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212596243
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.

Elke keer als een user jou erop wijst dat het mogelijk genuanceerder ligt dat lijk je daar niet voor open te staan. Helemaal niet als mensen met tegenstrijdigheden in jouw verhaal aankomen.
Nou, exact dit. Dat is ook de reden dat ik net nadrukkelijk vroeg of hij sinds dit topic onder invloed is, want volgens K_W zijn het altijd externe factoren. Het ligt nooit aan hem. Nu is het dan weer dat zo'n beetje alle topics en posts van zijn hand in de aflopen jaren gedaan zijn onder invloed, dus ligt het aan de drugs.

Maar als hij in dit topic dus niét onder invloed is, en hij laat hetzelfde zien, dan ligt het dus niét aan de drugs. Dat excuus is er dus niet. Ik heb die conclusie al eerder getrokken, en dat viel toen verkeerd, maar ik zag toen, en zie nu nog steeds geen enkele reden om iets anders te denken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212596252
Ik vind jezelf goed vinden in zelfreflectie al een beetje tricky. Als je niet goed bent in zelfreflectie heb je dat per definitie zelf niet door. Ook kun je op bepaalde punten wel heel goed zijn in zelfreflectie en sommige punten juist niet, maar die heb je dus door onbewust onbekwaam te zijn niet in het vizier. De valkuil is dan juist te denken door de vlakken waarop je wel goed bent in zelfreflectie te denken dat je dat in zijn algemeenheid over jezelf kan stellen.

En daarnaast lijkt het me ook een levenslang proces. Het is niet dat je kan zeggen 'nu beheers ik zelfreflectie' en dat je dan altijd voldoende op jezelf reflecteert en nooit blinde vlekken zal hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben niet eens met jullie dat mijn zelfreflectie altijd heel slecht is geweest. Ik ben zeker niet perfect, maar waarop baseer je dat mijn vermogen tot zelfreflectie heel slecht is dan? Los van mijn postgedrag van de afgelopen drie of vier jaren, heb ik volgens mij altijd wel opengestaan voor de feedback en meningen van anderen over mij. Ik ben alleen niet altijd eens met wat sommigen denken of zeggen over mij, want het klopt objectief gezien ook niet.
Dit vind ik dus al niet heel zelfreflectief. Uiteraard hoef je niet 1 op 1 blindelings andermans feedback ter harte te nemen, maar als je consequent bepaalde feedback krijgt - zoals hier op FOK! - zit er toch iets achter waardoor men dat zo ervaart. Het is dan goed om te proberen te achterhalen waardoor dat komt. Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar je bent en blijft zelf de gemene deler in die ervaring van anderen.

Ik zie jou dat nu regelmatig afdoen als puur drugsgerelateerd en als er dan wordt doorgevraagd op de precieze periode worden de doelpalen ineens weer verzet zodat drugs de verklaring kan blijven en je negeert dan de ervaring van users die aangeven dat ze hetzelfde (wellicht in mindere mate zien) in je drugsloze periodes.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie niet kan, want ik weet wel voorbeelden van users die plotseling opbloeiden nadat ze bepaalde middelen niet meer gebruikten. Maar jij bent hierin de enige die weet hoeveel je daadwerkelijk gebruikt en hoeveel invloed dat op je heeft.
pi_212596287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 16:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik pas drie jaar geleden met gebruiken. Daarvoor gebruikte ik nooit drugs.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat die drugs de oorzaak van jouw psychoses zijn, maar na al je verhalen over hoe je - heel begrijpelijk, daar niet van - zo lijdt/hebt geleden onder die psychoses en dan besluiten om harddrugs te gaan gebruiken (terwijl je nou juist op medicatie zit waarbij je psychoses volledig onder controle zijn)... Als er iets een slechte combi is!!
Tails tell tales
pi_212596311
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Gebaseerd op welke verhalen van mij door de jaren heen? Heb je dat YouTube video van mij gekeken die ik eerder in deze topic heb gepost? Wat vind je van mijn verhaal en hoe ik overkom in die video van mijn presentatie? Het is afgelopen jaar eind december opgenomen hier in Utrecht.
Op je reacties in vorige topics. Waarbij je de schuld toch vooral ook bij je slachtoffers probeerde te leggen, die zich aanstelden, een vijand waren, en het eigenlijk toch min of meer verdiend hadden. Dat er dan een filmpje bestaat waarin je wel normaal over komt is leuk en aardig, maar wij kennen hier je onsympathiekere kant ook.
  maandag 26 februari 2024 @ 14:10:14 #107
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596315
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dan kan dat dus momenteel niet de reden zijn waarom het er alle schijn van heeft dat jouw zelf-reflectie nauwelijks aanwezig is. Dat blijkt namelijk uit je reacties in dit topic, en je geeft aan dat je momenteel niet onder invloed bent, dús moet er een andere reden zijn waarom jouw zelfreflectie nauwelijks aanwezig is.
Maar hoe precies komt mijn reacties in deze topic over alsof mijn zelf-reflectie ‘nauwelijks aanwezig is’ volgens jou? Ik doe echt mijn best om heel eerlijk te antwoorden aan iedereen hier en ik stel me waanzinnig kwetsbaar op met dit topic toch?

Waaraan blijkt dat ik geen zelfreflectie heb in dit topic? Kan je mij citeren?

Het kan ook zijn dat ik iets wat jij of iemand anders tegen mij of over mij zegt gewoon niet mee eens bent of herkent. Uiteindelijk heb je gewoon niet genoeg informatie over mij om altijd accuraat over mij en mijn leven te oordelen. Geschreven tekst alleen is niet voldoende om de volledige waarheid en werkelijkheid te weten over wie ik echt ben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_212596388
Ik heb het tijdschema niet goed in mijn hoofd, maar ten tijde van die euthanasieaanvraag... gebruikte je toen ook harddrugs? Dat lijkt mij namelijk al voldoende reden om zo'n aanvraag af te wijzen...

Maar je bent daar nu ook blij mee (met de afwijzing daarvan), dus dat is ieder geval wel heel fijn dan!
Tails tell tales
  maandag 26 februari 2024 @ 14:16:23 #109
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596404
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Elke keer als een user jou erop wijst dat het mogelijk genuanceerder ligt dat lijk je daar niet voor open te staan. Helemaal niet als mensen met tegenstrijdigheden in jouw verhaal aankomen.
Ik erken nu wat je zegt over slachtofferschap dat ik heb genomen. Ik ben mezelf heel zielig gaan vinden vooral na alles wat ik heb meegemaakt.

Ik sta nu echt open voor wat je mij wil vertellen dat genuanceerder ligt en ook de tegenstrijdigheden in mijn verhaal wil ik graag weten wat ze zijn? Ik heb het verhaal van mijn OP geschreven vanuit mijn gevoel en dat betekent dat ik sommige dingen fout heb geschreven. Ik heb mijn subjectieve waarheid geschreven, het is niet objectief.
  maandag 26 februari 2024 @ 14:23:06 #110
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596469
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:14 schreef Forbry het volgende:
Ik heb het tijdschema niet goed in mijn hoofd, maar ten tijde van die euthanasieaanvraag... gebruikte je toen ook harddrugs? Dat lijkt mij namelijk al voldoende reden om zo'n aanvraag af te wijzen...

Maar je bent daar nu ook blij mee (met de afwijzing daarvan), dus dat is ieder geval wel heel fijn dan!
Nee, toen nog niet, mijn aanvraag was december 2020 of december 2021 afgewezen.
pi_212596541
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee, toen nog niet, mijn aanvraag was december 2020 of december 2021 afgewezen.
Ik las het net al in post #93, maar alsnog bedankt voor de verduidelijking! ^O^

Anyhow, hopelijk lukt het je om te stoppen met die hard drugs, K_W en raak je überhaupt niet verzeild (ook niet op andere wijze) in dat wereldje! En hopelijk lukt het je dan om ook zonder hard drugs een "aanvaardbaar" leven te kunnen leiden en het liefst een gelukkig leven natuurlijk... veel succes/sterkte!
Tails tell tales
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 14:30:02 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_212596551
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Maar hoe precies komt mijn reacties in deze topic over alsof mijn zelf-reflectie ‘nauwelijks aanwezig is’ volgens jou? Ik doe echt mijn best om heel eerlijk te antwoorden aan iedereen hier en ik stel me waanzinnig kwetsbaar op met dit topic toch?

Waaraan blijkt dat ik geen zelfreflectie heb in dit topic? Kan je mij citeren?

Het kan ook zijn dat ik iets wat jij of iemand anders tegen mij of over mij zegt gewoon niet mee eens bent of herkent. Uiteindelijk heb je gewoon niet genoeg informatie over mij om altijd accuraat over mij en mijn leven te oordelen. Geschreven tekst alleen is niet voldoende om de volledige waarheid en werkelijkheid te weten over wie ik echt ben.
Omdat je er ook hier blijk van geeft alles aan externe factoren te wijten. Het ligt nooit 100% aan externe factoren. Dat jij dat beeld wel probeert neer te zetten ís een voorbeeld van nauwelijks aanwezig zijn van zelfreflectie.

Ik snap prima dat iemand iets kan zeggen waar jij het niet mee eens bent. Dat gebeurde namelijk in vrijwel al je topics in de laatste jaren, en daar was je het nooit mee eens. Maar dat jij het daar niet mee eens bent betekent niet dat het alsnog waar kan zijn. Maar jij bent het er niet mee eens dús is niet zo. Wederom een voorbeeld van een gebrek aan zelfreflectie.

Maar als wij uiteindelijk niet genoeg informatie hebben om te oordelen, wat kom je hier dan doen met je topics? Want je zet hier een versie neer van een verhaal wat jou goed uitkomt, en zodra mensen daar kritisch op reageren is de informatie die je geeft niet genoeg informatie. Ja, dat is lekker makkelijk.

Ik zie dit echt als 0,0 anders dan alle andere keren. Er is geen verschil, anders dan dat het nu de drugs zijn die de schuld krijgen, en dat je (nog) niet uit je slof schiet, waar dat eerdere keren al lang was voorgekomen tegen dit moment.

Ik blijf erbij dat jij een variant van een verhaal verteld waar jij mee kunt leven, maar je kunt niet een verhaal vertellen wat zichzelf tegenspreekt, en vervolgens verbaasd zijn dat mensen dat opmerken. Dit is gewoon 1 grote herhaling van zetten, maar belangrijkste is; als jij toch weet dat wat mensen hier zeggen niet klopt omdat ze toch niet het hele verhaal hebben/weten, waarom dan de moeite doen om hier te komen met een gekleurde variant van een verhaal|?
  maandag 26 februari 2024 @ 14:37:05 #113
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596635
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Op je reacties in vorige topics. Waarbij je de schuld toch vooral ook bij je slachtoffers probeerde te leggen, die zich aanstelden, een vijand waren, en het eigenlijk toch min of meer verdiend hadden. Dat er dan een filmpje bestaat waarin je wel normaal over komt is leuk en aardig, maar wij kennen hier je onsympathiekere kant ook.
Nou, ik heb inderdaad berichten gestuurd naar mensen tijdens mijn laatste psychose die mij in problemen bracht met justitie, dat klopt. Ik heb vrijwel al mijn psychoses dat ik dingen zegt of doet die niet goed of gepast is naar anderen toe. Ik ben nog nooit fysiek agressief geweest tijdens een psychose, maar ik heb wel hele nare kwetsbare woorden verbaal of schriftelijk uitgesproken tegen mensen, en soms ook bedreigingen, en anders gewoon ongepaste opmerkingen die niet kloppen of prettig ervaren werd door mijn slachtoffers. Een voorbeeld van dit kan je teruglezen in deel 3 van mijn topic nu, waar ik bijvoorbeeld mijn eerste geliefde hard heb gekwetst waardoor je niet meer contact met mij wil hebben.

Maar wat beweer je nu precies? Dat ik me niet schuldig voel over mijn wangedrag tijdens mijn psychoses of geen schaamte heb voor mijn gedrag die anderen mogelijk heeft geschaad tijdens mijn psychose? Want dat ik echt niet zo, ik loop jarenlang met schaamte en schuldgevoelens over mijn schadelijke gedrag tijdens mijn psychoses hoor…
  maandag 26 februari 2024 @ 14:42:22 #114
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596695
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Omdat je er ook hier blijk van geeft alles aan externe factoren te wijten. Het ligt nooit 100% aan externe factoren. Dat jij dat beeld wel probeert neer te zetten ís een voorbeeld van nauwelijks aanwezig zijn van zelfreflectie.

Ik snap prima dat iemand iets kan zeggen waar jij het niet mee eens bent. Dat gebeurde namelijk in vrijwel al je topics in de laatste jaren, en daar was je het nooit mee eens. Maar dat jij het daar niet mee eens bent betekent niet dat het alsnog waar kan zijn. Maar jij bent het er niet mee eens dús is niet zo. Wederom een voorbeeld van een gebrek aan zelfreflectie.

Maar als wij uiteindelijk niet genoeg informatie hebben om te oordelen, wat kom je hier dan doen met je topics? Want je zet hier een versie neer van een verhaal wat jou goed uitkomt, en zodra mensen daar kritisch op reageren is de informatie die je geeft niet genoeg informatie. Ja, dat is lekker makkelijk.

Ik zie dit echt als 0,0 anders dan alle andere keren. Er is geen verschil, anders dan dat het nu de drugs zijn die de schuld krijgen, en dat je (nog) niet uit je slof schiet, waar dat eerdere keren al lang was voorgekomen tegen dit moment.

Ik blijf erbij dat jij een variant van een verhaal verteld waar jij mee kunt leven, maar je kunt niet een verhaal vertellen wat zichzelf tegenspreekt, en vervolgens verbaasd zijn dat mensen dat opmerken. Dit is gewoon 1 grote herhaling van zetten, maar belangrijkste is; als jij toch weet dat wat mensen hier zeggen niet klopt omdat ze toch niet het hele verhaal hebben/weten, waarom dan de moeite doen om hier te komen met een gekleurde variant van een verhaal|?
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.

Ik heb veel aan de reacties gehad van iedereen en ik leer er veel van. Ook van jou leer ik veel en ik vind je een slimme man.
pi_212596851
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.

Ik heb veel aan de reacties gehad van iedereen en ik leer er veel van. Ook van jou leer ik veel en ik vind je een slimme man.
CoolGuy's punt in de post die je quote gaat helemaal niet over wangedrag tegen hem of andere users. Het gaat ook niet zozeer over dat jij fout zat, maar over dat jouw zelfreflectie hier op FOK! altijd betrekking heeft op externe factoren.

En daarnaast beschrijft hij een patroon dat hij in jouw gedrag terug ziet op FOK!. Als je dit topic dat patroon gewoon herhaalt, dan heeft dit topic geen nut.

Jij gaat totaal voorbij aan bovenstaande twee punten en geeft bijv. niet aan waarom het dit keer anders zou zijn. Deze post van jou komt daarom op mij over als het veinzen van zelfreflectie met wat jij denkt dat daar blijk van zou geven.
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 15:05:43 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_212596985
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit een inhoudelijke reactie is op wat ik daar zeg. Het ís ook geen inhoudelijke reactie, je begint nu gewoon ergens anders over.

Daarnaast geloof ik je excuses niet, en als ze wel oprecht zouden zijn gooi ik ze op zolder en doe ik er niks mee. Je kunt niet proberen meerdere keren mijn vrouw, die helemaal _niets_ met dit forum van doen heeft en nauwelijks weet dat het bestaat proberen te beledigen als pure uiting van woede en/of wrok omdat ik inhoudelijk iets zeg wat je niet zint en dan vervolgens verwachten dat met 'sorry' alles vergeven en vergeten is.

Ik ben niet zo vergevingsgezind als de mensen hier die besluiten of een gebruiker een unban krijgt. Ik ben hier als user, en jij ook, en dus reageer ik op je topics, maar ik zit verder niet te wachten op excuses.
pi_212597021
Hoi K_W, ik vind het moedig dat je je verhaal hier kwijt durft. Ook dat vergt moed. Dat is een stap waar anderen niet eens aan beginnen en e.e.a. liever opkroppen. Ik heb twee aanvullingen:

1. Je focust je op wat je is overkomen. Dat blijkt o.a. uit de vele externe factoren die je graag benoemt. Terwijl het verhaal inzicht geeft, doet dat niet direct iets met jouw toekomst. De realiteit is dat iedereen mindere periodes heeft in zijn/haar leven. Het is niet zozeer de vraag wat je is overkomen, maar hoe je daarmee om gaat en hoe je leermomenten leert om te buigen naar kansen voor een mooiere toekomst.

2. Om dat te bereiken volgt punt twee. Ik denk dat je er baat bij hebt als je leert hoe je daadwerkelijk aan zelfreflectie doet.Met de juiste dosis zelfreflectie was je waarschijnlijk niet gestart met harddrugs, waarmee je jezelf schade toebrengt. Posten op dit forum doet daar overigens niets mee. Sterker nog, het leidt voor een deel weer tot veroordelingen door anderen, zoals je de afgelopen jaren telkens (hier) meemaakt. De meesten bedoelen het weliswaar goed, maar de 'not this shit again' houding sijpelt er goed door heen. Punt is, anderen houden je nu een spiegel voor, terwijl je moet leren die spiegel zelf voor te houden. Leer je eigen gedrag te doorgronden, inclusief je sterke en minder sterken punten. Volgens mij is de wil er echt wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 26-02-2024 15:27:51 ]
pi_212597044
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nou ik weet niet hoe lang jij een vaste user bent op fok, maar ik zit nu al meer dan 15 jaar op fok inmiddels, ik ben sinds 2008 of 2009 en vaste user en een hele bekende username vooral hier in de subforum R&P. Ik was tussen 2010 en 2020 bijna elke dag actief in deze subforum en toen zat ik totaal niet op fok. Ik was volledig nuchter en ik had volgens mij een hele goede respectabele reputatie opgebouwd als iemand met hele goede adviezen en inzichten over psychosociale onderwerpen die de meesten hier ook sympathiek vonden. Ik zeg dit allemaal nu nederig, want dit is wat andere users zelf tegen mij hebben verteld toen of wat ik heb gelezen in deze subforum als anderen over mij iets zeiden.

Ik heb een hele zware periode gehad tussen 2016 t/m 2020 waar ik constant bleef terugvallen in terugkerende psychoses, gemiddeld twee per jaar tot september 2020 toen ik eindelijk nieuwe medicatie had gekregen. Sinds ik deze nieuwe medicijnen slikt heb ik geen last meer gehad van zware psychoses en opnames, maar de herstelfase die ik na september 2020 moest ondergaan was zwaar ellendig en ondraaglijk voor mijn gevoel. Ik vond wakker zijn al te zwaar en ondraaglijk, ik had na de vier jaar lange psychoses en opnamen vrijwel alles en iedereen verloren die mij dierbaar waren en ik kon niet voorstellen hoe ik weer een gelukkig leven kon opbouwen toendertijd. Na een serieuze poging tot suïcide die ik overleefde en een euthanasie-aanvraag waarvoor ik werd afgewezen, heb ik besloten om toch maar te gaan experimenteren met drugs. Ik heb echt heel veel drugs gedaan en van alles geprobeerd, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik nu drie en een half jaren later een hele goede leven weer kunnen opbouwen.

Alleen de drugsverslaving blijft hardnekkig en daar zoek ik nu hulp voor. Kan je alles volgen tot nu toe?
Ik zit inmiddels zo’n 17 jaar op FOK!
Mocht je denken dat ik een newbee ben.

Verder heb ik geen idee in hoeverre deze uitgebreide post een antwoord is op mijn opmerking.

Je vroeg om voorbeelden van gebrek aan zelfreflectie. Dit is er wel eentje.

Ik merk op dat je posts die je (volgens eigen zeggen) onder invloed plaatst/plaatste, niet echt pareltjes zijn en ons en vooral jou weinig opleverden.
In plaats van die opmerking tot je te nemen ga je ook hier in de verdediging. En voor mijn gevoel een tikje in de aanval zelfs, door jouw jaren op FOK! af te willen zetten tegen de mijne. Waarom ik dat zo zeg? Je had kunnen posten dat je ruim 15 jaar op fok zit. Punt.
Waarom die behoefte om toe te voegen ‘ik weet niet hoe lang jij al vaste user bent’. Daar druipt de superioriteit naar mijn idee vanaf, dat jij me wel even als nieuwe user op mijn plaats zal zetten, met jouw uitgebreide pohi en FOK! jaren. Beetje jammer dat ik er nóg langer lid ben hé?

Daarmee vervalt voor jou dat punt. Het grappige is dat ik het aantal jaren user zijn totaal niet belangrijk vind, voor mij gaat het om de inhoud van je posts en hoe je je presenteert.

Benoem jij ook, maar dan net de niet-relevante dingen: benoemen hoe goed je reputatie wel niet was in het verleden, hoe zwaaaaar je leven nu is (staat ook in je verhaal, uitgebreid zelfs!).

Met dan de check of ik het nog volg. Die op mij overkomt als een sneer. Want waar heb ik blijk gegeven van het feit dat ik iets niet snapte? In dit topic of andere topics? Ik lees het niet terug maar hoor het graag van je.
En misschien bedoelde je het niet als sneer, maar dan de tip: gezien je reputatie moet je zaken heel zorgvuldig verwoorden.

Een reactie die getuigt van zelfreflectie zit meer in de lijn van ‘wat is mijn postgedrag nu? Welke reacties roepen mijn posts op? Als die reacties negatief zijn, wat heb ik nodig en wat kan ik doen om die tend te keren?’ Etc etc.

En het gaat verder dan zeggen: ik neem het vanaf nu serieus.

Je moet laten ZIEN dat je zaken serieus neemt. Wat je met de reacties doet. En dat ontbreekt tot op heden in hoge mate. Een paar voorbeelden gaf ik in de tekst hierboven. Ik probeer het zo praktisch mogelijk te maken.

En bij voorbeeld opeens een opmerking over bewondering voor de maffia in dit topic. Als mensen daar wat van zeggen: reageer jij met: het was een grapje’. Zulke zaken maken dat mensen het lastig vinden je te geloven of serieus te nemen. Omdat we nooit weten of je inderdaad serieus bent. Of een (niet leuk) grapje maakt. Of onder invloed bent. Of gewoon liegt of aan het trollen bent.

Sociaal gedrag moet je een lange tijd volhouden om het vertrouwen van users terug te winnen, zodat ze je weer serieus nemen.
Eerder had je wellicht een goede reputatie. Dat weet ik niet, ik kwam zelden in R&P en je viel me in ieder geval niet op. Die ben je in de loop der jaren kwijtgespeeld. En dat kost net zoveel tijd om die weer op te bouwen. Wordt misschien helemaal niet gerepareerd. Kun je niet leuk vinden, maar uiteindelijk was jij de gebruiker, de agressieve user, de troll, de niet betrouwbare user die zijn posts telkens zo uitlegt dat jij er goed vanaf komt.

Wat je zaait mag je ook oogsten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cat-astrophe op 26-02-2024 15:32:28 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212597114
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Heeft één van jullie al deze video bekeken? Ik heb afgelopen jaar op 28 december deze presentatie mogen geven in Utrecht.
Ik heb geen uur de tijd daarvoor, sorry. Net wel even doorheen gescrolled.
Twee adviezen: Ga niet zitten als je presenteert, zeker niet voor een publiek wat gelijkvloers zit.
Oefen om 'uh' niet te zeggen. Luister eens naar presentatoren op radio en tv, die zeggen zelden of nooit 'uh' of 'eh'. Het is een skill, die je kunt oefenen. Als je dat beheerst zal het je helpen bij de beoordeling van presentaties in de toekomst.
pi_212597357
Zelfreflectie kan bij voorbeeld zijn: ik (K_W) merk dat het posten van mijn levensverhaal zoals ik het ervaren heb irritatie opwekt bij de meeste users. Dus ik kan ervoor kiezen mijn verhaal niet meer te posten. En me te laten zien als user die zich inleeft in anderen. Meepost in topics van anderen en daar tips geeft (want dat deed ik in eerdere jaren ook). Zodat mensen de kant zien waarvan ik weet dat ik die heb: belangstellend, inlevend, met een bult aan levenservaring, waardoor ik me enigszins kan voorstellen wat een ander doormaakt. En ik daarin kan meeleven, een luisterend oor bieden, evt een tip kan geven.
Wat ik NIET ga doen is in elk topic mijn eigen verhaal vertellen. Want daar heeft de ander meestal niks aan.

Wat wij als users dan gaan zien: een K_W die vaste klant is in R&P (en wellicht andere fora die je belangstelling hebben). Geen eigen topics opent. Posts plaatst die altijd gericht zijn op de vraag/het probleem van de ander. Niet boos wordt. Geen ongepaste grapjes maakt.
En als K_W afwezig is van FOK! gaat het wellicht niet goed met hem, weet hij dat zijn postgedrag dan niet oké is en blijft hij weg tot het beter gaat. Vraagt misschien zelfs een tijdelijke ban aan om een impuls om toch te komen posten te stoppen.

En wie weet, na een half jaar, dat diverse mensen dan denken: kijk nou! Die K_W is goed bezig!

Nogmaals: zal niet iedereen zijn. Je verleden blijf je met je meedragen. Maar hoe meer positieve ervaringen, hoe meer mensen je weer gaan vertrouwen en waarderen.

Als dit is wat je écht wilt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212597603
Misschien is hier wegblijven voor K_W niet zo'n goed plan, want hier kan hij zijn verhaal kwijt en anderen die het goed bedoelen hem helpen met hoe hij met zichzelf omgaat. Ik moet wel zeggen dat ik zijn openheid zeer waardeer. Het is niet gemakkelijk om te vertellen dat je verslaafd bent. Het is een eerste stap naar verbetering. Wat daar tegen in druist is wel zijn uitlatingen over dat bepaalde figuren in Utrecht "echte bazen" zijn en niet bereid is om mee te dragen bij een oplossing van de criminaliteit in die wijken.
Wel snap ik nu al die losgeslagen reacties van hem in het verleden nu ik hier lees dat hij voortdurend stijf van de speed en coke hier rondliep.

Zelfreflectie is het niet blijven hangen in je eigen verhaal en die voortdurend herhalen. Zelfreflectie is op een rij zetten wat in het verleden fout ging, waarom het fout ging, waarbij je ook naar jezelf kijkt en maatregelen nemen dat het zich niet meer herhaalt. Als je dat onder de knie krijgt, kun je het loslaten.
  maandag 26 februari 2024 @ 18:07:05 #122
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212599353
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:54 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
CoolGuy's punt in de post die je quote gaat helemaal niet over wangedrag tegen hem of andere users. Het gaat ook niet zozeer over dat jij fout zat, maar over dat jouw zelfreflectie hier op FOK! altijd betrekking heeft op externe factoren.

En daarnaast beschrijft hij een patroon dat hij in jouw gedrag terug ziet op FOK!. Als je dit topic dat patroon gewoon herhaalt, dan heeft dit topic geen nut.

Jij gaat totaal voorbij aan bovenstaande twee punten en geeft bijv. niet aan waarom het dit keer anders zou zijn. Deze post van jou komt daarom op mij over als het veinzen van zelfreflectie met wat jij denkt dat daar blijk van zou geven.
Maar wat ik doe ik precies verkeerd dan volgens jullie? Ik begrijp het nog steeds niet goed wat jullie bedoelen. Hoezo heeft mijn zelfreflectie betrekken op externe factoren dan? Ik wil oprecht leren wat ik fout doe en dat verbeteren van mijn karakter.

Welke patroon herhaal ik weer in dit topic dat schadelijk is of een teken is van mijn gebrek aan zelfreflectie?

Ik ben niet bewust aan het veinzen nu over mezelf, maar mijn intenties zijn juist goed. Wat doe ik precies verkeerd in dit topic? Heb je voorbeelden?
  maandag 26 februari 2024 @ 18:12:24 #123
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212599436
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:05 schreef Stepperoller het volgende:
Ik vind jezelf goed vinden in zelfreflectie al een beetje tricky. Als je niet goed bent in zelfreflectie heb je dat per definitie zelf niet door. Ook kun je op bepaalde punten wel heel goed zijn in zelfreflectie en sommige punten juist niet, maar die heb je dus door onbewust onbekwaam te zijn niet in het vizier. De valkuil is dan juist te denken door de vlakken waarop je wel goed bent in zelfreflectie te denken dat je dat in zijn algemeenheid over jezelf kan stellen.

En daarnaast lijkt het me ook een levenslang proces. Het is niet dat je kan zeggen 'nu beheers ik zelfreflectie' en dat je dan altijd voldoende op jezelf reflecteert en nooit blinde vlekken zal hebben.
[..]
Dit vind ik dus al niet heel zelfreflectief. Uiteraard hoef je niet 1 op 1 blindelings andermans feedback ter harte te nemen, maar als je consequent bepaalde feedback krijgt - zoals hier op FOK! - zit er toch iets achter waardoor men dat zo ervaart. Het is dan goed om te proberen te achterhalen waardoor dat komt. Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar je bent en blijft zelf de gemene deler in die ervaring van anderen.

Ik zie jou dat nu regelmatig afdoen als puur drugsgerelateerd en als er dan wordt doorgevraagd op de precieze periode worden de doelpalen ineens weer verzet zodat drugs de verklaring kan blijven en je negeert dan de ervaring van users die aangeven dat ze hetzelfde (wellicht in mindere mate zien) in je drugsloze periodes.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie niet kan, want ik weet wel voorbeelden van users die plotseling opbloeiden nadat ze bepaalde middelen niet meer gebruikten. Maar jij bent hierin de enige die weet hoeveel je daadwerkelijk gebruikt en hoeveel invloed dat op je heeft.
Ik heb de afgelopen 3 jaren bijna elke dag onder invloed geweest van harddrugs en ik heb bijna al mijn topics en reacties van de afgelopen drie jaar onder invloed van drugs geplaatst hier op fok. Het is ook veel leuker om te discussiëren en debatteren onder invloed van drugs, met alle respect verder naar de rest van de users hier die nuchter zijn.

Ik was de wanhoop nabij en een gebroken wrak, eigenlijk nu nog steeds ben ik niet zuiver meer. Ik zit te overwegen om naar een afkickkliniek in Zuid-Afrika te gaan, dat ga ik morgen met mijn casemanager bespreken.
  maandag 26 februari 2024 @ 18:16:01 #124
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212599487
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef Justinn het volgende:
Hoi K_W, ik vind het moedig dat je je verhaal hier kwijt durft. Ook dat vergt moed. Dat is een stap waar anderen niet eens aan beginnen en e.e.a. liever opkroppen. Ik heb twee aanvullingen:

1. Je focust je op wat je is overkomen. Dat blijkt o.a. uit de vele externe factoren die je graag benoemt. Terwijl het verhaal inzicht geeft, doet dat niet direct iets met jouw toekomst. De realiteit is dat iedereen mindere periodes heeft in zijn/haar leven. Het is niet zozeer de vraag wat je is overkomen, maar hoe je daarmee om gaat en hoe je leermomenten leert om te buigen naar kansen voor een mooiere toekomst.

2. Om dat te bereiken volgt punt twee. Ik denk dat je er baat bij hebt als je leert hoe je daadwerkelijk aan zelfreflectie doet.Met de juiste dosis zelfreflectie was je waarschijnlijk niet gestart met harddrugs, waarmee je jezelf schade toebrengt. Posten op dit forum doet daar overigens niets mee. Sterker nog, het leidt voor een deel weer tot veroordelingen door anderen, zoals je de afgelopen jaren telkens (hier) meemaakt. De meesten bedoelen het weliswaar goed, maar de 'not this shit again' houding sijpelt er goed door heen. Punt is, anderen houden je nu een spiegel voor, terwijl je moet leren die spiegel zelf voor te houden. Leer je eigen gedrag te doorgronden, inclusief je sterke en minder sterken punten. Volgens mij is de wil er echt wel.
Heel erg bedankt voor deze goed doordachte advies naar mij. Ik ga er zeker aannemen wat je hierboven tegen mij zegt en mijn best doen om het toe te passen in mijn eigen leven. ^O^
  maandag 26 februari 2024 @ 18:38:01 #125
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212599775
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe dit een inhoudelijke reactie is op wat ik daar zeg. Het ís ook geen inhoudelijke reactie, je begint nu gewoon ergens anders over.

Daarnaast geloof ik je excuses niet, en als ze wel oprecht zouden zijn gooi ik ze op zolder en doe ik er niks mee. Je kunt niet proberen meerdere keren mijn vrouw, die helemaal _niets_ met dit forum van doen heeft en nauwelijks weet dat het bestaat proberen te beledigen als pure uiting van woede en/of wrok omdat ik inhoudelijk iets zeg wat je niet zint en dan vervolgens verwachten dat met 'sorry' alles vergeven en vergeten is.

Ik ben niet zo vergevingsgezind als de mensen hier die besluiten of een gebruiker een unban krijgt. Ik ben hier als user, en jij ook, en dus reageer ik op je topics, maar ik zit verder niet te wachten op excuses.
Ik heb oprecht spijt en mijn excuses zijn gemeend, maar ik kan je niet dwingen om ze te accepteren en mij te vergeven of een nieuwe kans te geven. Ik ben verre van perfect, maar ik ben niet kwaadaardig of narcistisch in mijn ware karakter.

Jij en ik hebben altijd gebotst ook voor mijn laatste psychose en drugsgebruik dat na de zomer van 2020 begon. Je maakt veel aannames over mij en mijn intenties die ik als belediging opvat, het irriteert mij hoe vaak je het mis hebt gehad als ik een topic opende over een persoonlijke probleem waar ik adviezen of inzichten willen van anderen en je blijft heel koppig overtuigd van je eigen gelijk ook al heb je het echt mis.

Echter ben ik afgelopen jaren veel te ver gegaan met mijn vijandige opstelling naar jou toe, ook wanneer jij pogingen deed om mij tegemoet te komen. Ik heb grenzen overschreden met bijvoorbeeld je vrouw te beledigen en andere kwade persoonlijke aanvallen op jou. Ik was oprecht een eikel en een bullebak met mijn gedrag jegens jou.

Duizendmaal mijn oprechte excuses, ik ben nu menens. Ik kan je niet dwingen om mij te vergeven of mijn excuses te accepteren, maar je hebt wel door dat ik zeer beschadigd ben en niet 100% toerekeningsvatbaar ben geweest de afgelopen jaren… toch? Dit besef je wel… hoop ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')