quote:
Op vrijdag 1 maart 2024 21:43 schreef Masberum het volgende:[..]
Iemand hoeft niet onnodig gekwetst te worden bijvoorbeeld. Maar als wij gaan beslissen wanneer iemand tegen zichzelf beschermd mag worden dan is dat ook nogal wat. Dan zet je iemand weg als iemand die helemaal geen controle meer heeft. Misschien is dat zo in dit geval, misschien niet. Misschien weet ik het niet zo goed te verwoorden maar ik vind het nogal wat om bij een gesprek als uitgangspunt te hebben dat je eigenlijk de ander moet beschermen om het zo maar te zeggen..
Zelf vind ik dat ook niet onze taak en vind ik dat de rest juist voorzichtig genoeg is..
-verwijderde post-
Eens dat de grens van in bescherming nemen lastig te bepalen is evenals de discussie of het de taak is van de mods.
Voorzichtig genoeg ben ik het niet helemaal mee eens. Er staan inmiddels al 10 pagina's vol met 'feedback' (lees best veel verwijten/persoonlijke aanvallen als façade, twee gezichten, egoïstisch, bot, nare eigenschappen, je vraagt erom, crimineel etc. etc.) en dat blijft doorgaan omdat er klaarblijkelijk wel wordt gemod op het benoemen van de aandoening van TS (die TS overigens zelf benoemt) waardoor users die reageren telkens maar iets verwachten waar TS niet toe in staat is (op dit moment).
En wij kunnen ook zelf wat verantwoordelijkheid nemen, de crew hoeft niet alles op te lossen. We gaan in het normale leven toch ook niet dergelijke verwachtingen van een vreemde verlangen en zo tekeer gaan tegen iemand die aangeeft psychisch te lijden? En als een willekeurig iemand op straat op je afstapt met zo'n verhaal dan ga je geen discussie aan, dan geef je advies om hulp te zoeken en laat je het erbij.
Echter op dit forum is het vrij gemakkelijk om er anoniem en zonder zicht op mogelijke gevolgen bovenop te duiken. Dan kun je de verantwoordelijkheid geheel bij TS leggen, maar ik denk dat wij als users en crew ook een bepaalde verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Edit: dus ik laat het hierbij.
TS: ik wens je veel sterkte en hoop dat je openstaat voor de juiste professionele ondersteuning om je leven een plezierige vorm te geven.
[ Bericht 2% gewijzigd door FYazz op 01-03-2024 23:19:29 ]