Is dat onrecht? Jij had psychoses. Tijdens die psychoses was jij stalkerig naar haar toe. Jij kunt er niks aan doen dat je een psychose kreeg. Daar vraag je niet om, dat overkomt je. Dát is waar. Maar dat zij vervolgens, op basis van dat gedrag tijdens jouw psychose, op de manier gehandeld heeft waarop ze gehandeld heeft, dat is toch geen onrecht? Dat is toch juist volledig terecht?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is niet onrecht dat mij is aangedaan, ze heeft mij niets aangedaan objectief gezien. Maar het is wel onrecht dat mij is overkomen. Ben je daarmee eens?
Nee.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is niet onrecht dat mij is aangedaan, ze heeft mij niets aangedaan objectief gezien. Maar het is wel onrecht dat mij is overkomen. Ben je daarmee eens?
Maar hoezo sta ik niet voor input van buitenaf dan? Ik reageer toch op iedereen en ik overweeg alles wat er tegen mij gezegd wordt. Ik ben niet meer alles eens, maar ik overweeg wel zeker wat aan mij verteld wordt door jullie. Verder ben ik met je eens dat ik vooral alles probeert te verwerken voor mezelf en dat ik daardoor deze topics opent.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:12 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Met alle respect; maar ik zie hier zoveel mensen die denken dat ze met het verkrijgen van hun moderatorstitel ook meteen dr. in de psychologie zijn geworden. Dit is gewoon een jongen die hulp nodig heeft (en volgens mij ook al in dergelijke trajecten zit) en op meerdere manieren probeert om zijn verhaal te verwerken/ermee te dealen (geeft presentaties over zichzelf, schrijft hele boekwerken op Fok! (noemt het zelfs de complete werken?).
Misschien moet Fok! als forum gewoon eens een grens trekken en dit soort praktijken beëindigen door dergelijke topics te sluiten. Hier is toch niemand mee geholpen? Hij zit hier niet om advies te krijgen; staat überhaupt niet open voor input van buitenaf en alle mensen die hier vanuit hun onderbuik zitten te vertellen wat hij zogenaamd wel of niet zou moeten doen moeten zich ook eens afvragen of ze stiekem niet ver buiten hun gebied van expertise komen.
Dat ben jij misschien, heb je ooit iets meegemaakt vergelijkbaar met wat ik heb meegemaakt?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk werkelijk nooit over exen of oude vriendschappen. Hooguit dat me ooit eens de gedachte invalt dat ik hoop dat het goed met ze gaat. Verder boeien ze me echt totaal niet.
Dus je geeft toe dat het oneerlijk is dat ik psychoses heb gehad toch? Het is onrecht dat mij is overkomen dus.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee.
Ik kan me voorstellen dat het ontzettend oneerlijk voelt dat jij psychsegevoelig blijkt te zijn en ook psychoses hebt gehad. En daar zul je mee in het reine moeten komen. Het leven is oneerlijk. So be it.
Ik heb de politie niet op bezoek gehad voor stalking, maar jij.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Welke stalkingachtige gedrag ben ik nu aan het tonen volgens jou? Er is echt niks stalkerigs aan wat ik hier schrijf in dit topic. Als ik deze gebeurtenis niet uit mijn hoofd kan zetten, is dat ook heel begrijpelijk. Dat betekent niet dat ik nu stalkerig gedraagt. Ik mag voelen en rumineren over negatieve gebeurtenissen met oude vriendinnen waar het is misgelopen, dat maakt mij geen stalker. Dat is gewoon menselijk en jij hebt vast ook een paar exen of oude vrouwelijke vriendschappen waar jij regelmatig over nadenkt toch? Of ben je nog maagd zoals de typische fokker?
Is God onrechtvaardig?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat het oneerlijk is dat ik psychoses heb gehad toch? Het is onrecht dat mij is overkomen dus.
Gaan we weer: heb ik iets meegemaakt vergelijkbaar met dat van jou? Ik heb geen psychies gehad. Maar er zijn heel veel dingen in het leven die moeilijk, lastig, verdrietig, pijnlijk zijn en oneerlijk aan kunnen voelen. Er worden maar weinig mensen oud zonder dat ze ooit nare dingen hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat ben jij misschien, heb je ooit iets meegemaakt vergelijkbaar met wat ik heb meegemaakt?
Bijvoorbeeld mijn huidige geliefde en meest recente ex, daar heb ik totale vrede mee. Ik weet niet of zij en ik weer bij elkaar komen, maar ik wens haar hoe dan ook het beste en ik ben blij dat ik haar heb gekend. Dat is goed afgesloten.
Deze situatie met mijn ex-klasgenote is heel slecht afgelopen en het is logisch dat ik ermee zit toch?
Nee.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat het oneerlijk is dat ik psychoses heb gehad toch? Het is onrecht dat mij is overkomen dus.
Oh dát is waar dit om gaat? Mensen moeten vinden dat het 'oneerlijk' is dat jij psychoses hebt gehad? Mijn overbuurman heeft een dochter die volledig in een rolstoel zit, niet kan praten, helemaal niks zelfstandig kan, niet thuis kan wonen, etc.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Goede vraag. 🙋🏾♂quote:
Umm oké. Goed verhaaltje, je mag een andere topic lezen als deze je niet zint.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik heb de politie niet op bezoek gehad voor stalking, maar jij.
Dat bezoek zet men zo vroeg mogelijk in, want later in de fase is een stalker niet meer te stoppen, zeker niet één met wanen. Dat leidt tot vreselijke incidenten en ik begrijp heel goed dat deze dame niets maar dan ook niets met jou te maken wil hebben, ook niet in de supermarkt. Je hoeft haar houding op zo'n moment dan ook in het geheel niet te interpreteren als iemand die iets met jou te maken wil hebben, jij weet namelijk helemaal niets van wat er in een persoon omgaat op het moment dat je degene die je hebt gestalkt toevallig tegenkomt.
Jouw hele post is duidelijk een uiting van je ongezonde aanhoudende obsessie met die dame.
Ik ga er niet over, maar ik vind dat als een wijkagent op bezoek komt vanwege stalking, je hier je obsessie op geen enkele wijze zou mogen voortzetten.
Wat mij betreft ga je naar de huisarts, alle sterkte daarmee.
Tja, ik moet het beste van maken toch? Nou ik heb een boek geschreven, een carrière op gang, ik geef presentaties en workshops waarvoor ik betaald krijg, en er zijn vrouwen die graag mijn kinderen willen baren. Ik ben goed bezig of niet?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dát is waar dit om gaat? Mensen moeten vinden dat het 'oneerlijk' is dat jij psychoses hebt gehad? Mijn overbuurman heeft een dochter die volledig in een rolstoel zit, niet kan praten, helemaal niks zelfstandig kan, niet thuis kan wonen, etc.
Dat is ook oneerlijk. Zo zijn er heel erg veel dingen oneerlijk. Maar de hele wereld kan vinden dat dat 'oneerlijk' is, maar dat gaat helemaal niks aan de situatie veranderen. Dan is de realiteit nog steeds zoals hij is.
Ik weet niet of je zo goed bezig bent. Blijkbaar is het feit dat 'vrouwen die graag je kinderen willen baren' iets wat je 'bereikt' hebt. Er zijn ook vrouwen die helemaal niets (meer) met je van doen willen hebben, heffen die 2 elkaar dan op?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, ik moet het beste van maken toch? Nou ik heb een boek geschreven, een carrière op gang, ik geef presentaties en workshops waarvoor ik betaald krijg, en er zijn vrouwen die graag mijn kinderen willen baren. Ik ben goed bezig of niet?
Niemand heeft gezegd dat je fout bent met alles. Dat is hoe jij het graag wil lezen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Oké ik ben fout met alles en ik ga mijn bek houden nu. Bedankt .
Ik snap je punt en je hebt ook gelijk.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat je fout bent met alles. Dat is hoe jij het graag wil lezen.
Niemand heeft gezegd dat jij je bek moet houden. Dat is wat je er zelf van maakt.
Maar dit is wel die slachtofferrol weer. Je blijft jaar in jaar uit in dezelfde cirkel gaan. Dat dat hier zo gezien wordt is gebaseerd op de herhaling van zetten. Dat dat niet is wat jij wil horen, dat snap ik wel, maar als je hier komt omdat je hier een verhaal wil vertellen waar je vervolgens de reacties op krijgt die jij wil...dat is niet hoe het werkt.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 07:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik mag wel wrok voelen als ik wil hoor. Ik moet het accepteren zeker, maar ik hoef het niet juist te vinden en ik hoef haar niet meer aardig te vinden toch? Ik mag boosheid voelen en haar niet meer mogen.
Het zijn niet je psychoses die mensen je aanrekenen, het is bovenstaande 'discrepantie' - die je keer op keer op keer op keer laat zien - die mensen je aanrekenen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet precies? Mede door dit ervaring met mijn ex-klasgenote ben ik verhardt en gemener geworden. Vroeger had ik snel medelijden met vrouwen die last ondervonden van een man. Nu heb ik dat veel minder snel.
Nou, jij doet andere mensen iets aan en vervolgens moeten ze aanhoren dat je er spijt van hebt.. anders is het onrechtvaardig. Vind je dat zelf geen rare redenatie? Waarom kan je niet gewoon accepteren dat je iets fouts hebt gedaan en die mensen gewoon geen uitleg of excuses willen. Ze willen helemaal geen contact meer met jou en jij probeert dat alsnog af te dwingen zo lijkt het voor mij.. Ik las ook zoiets als dat je stuurde 'ik kan je niet meer loslaten'. Als een meid al bang voor je is dan maakt dat haar doodsbang en terecht.. dat is echt psychopraat zoals ik ernaar kijk.. Laat die mensen gewoon verder met rust zou ik denken..quote:Een grote probleem waar ik tegenaan loop is dat heel veel mensen mij gewoonweg niet de kans willen geven om het uit te leggen en goed te maken of recht te zetten. Een belangrijke reden waarom ik die kans niet krijg is omdat de heersende stigma heel groot en ernstig is, veel mensen weten niet wat het is of begrijpen het niet en ze vinden mij gewoon doodeng en gevaarlijk. Ze snappen niet of willen niet snappen dat ik aan een ernstige ziekte lijdt en verwijten mijn wangedrag die ik tijdens mijn psychoses heb uitgevoerd aan een fout in mijn karakter, dit heb ik te vaak ervaren helaas. Ik begrijp hun perspectief zeker wel, maar toch vind ik het heel oneerlijk en onrechtvaardig voor mijn kant ook.
Ik probeer niks af te dwingen bij niemand. Waar lees je dat dan? Wat heb ik gedaan dat als afdwingen bestempeld kan worden?quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:50 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou, jij doet andere mensen iets aan en vervolgens moeten ze aanhoren dat je er spijt van hebt.. anders is het onrechtvaardig. Vind je dat zelf geen rare redenatie? Waarom kan je niet gewoon accepteren dat je iets fouts hebt gedaan en die mensen gewoon geen uitleg of excuses willen. Ze willen helemaal geen contact meer met jou en jij probeert dat alsnog af te dwingen zo lijkt het voor mij.. Ik las ook zoiets als dat je stuurde 'ik kan je niet meer loslaten'. Als een meid al bang voor je is dan maakt dat haar doodsbang en terecht.. dat is echt psychopraat zoals ik ernaar kijk.. Laat die mensen gewoon verder met rust zou ik denken..
De situatie met mijn ex-klasgenote is voor drugs.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:36 schreef nostra het volgende:
Ik heb geen ervaring met psychoses; wel met verslaving. De uitkomsten daarvan op dit vlak zijn wel vergelijkbaar: je gedraagt je in gebruik tegen anderen op een manier waar je achteraf spijt van hebt en je over schaamt en het is gemakkelijk om de ziekte daar de schuld van te geven. Die is echter wel de oorzaak, maar niet de schuldige. Vanuit de perceptie van de ander ben jij degene die zich zo heeft gedragen, en er kan zeker een mate van begrip of zelfs vergeving voor zijn, maar het is en blijft een feit dat jij degene bent die dat heeft gedaan. Dat betekent ook vaak dat dat contact met die mensen in ieder geval anders wordt en soms ook ophoudt. Dat is geen onrecht wat jou wordt aangedaan, dat is een volstrekt legitieme keuze die die ander mag maken.
Ik blijf hulp zoeken tot mijn dood. ☠quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:31 schreef Forbry het volgende:
De tekst in je ondertitel en we mogen aannemen dat je dus nogal veel waarde aan deze woorden hecht:
"To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
De tekst in je posts:
[..]
[..]
Het zijn niet je psychoses die mensen je aanrekenen, het is bovenstaande 'discrepantie' - die je keer op keer op keer op keer laat zien - die mensen je aanrekenen.
Je bent iemand met twee gezichten. En dat uit zich echt niet alleen in je psychoses. Nou heeft iedereen wel meerdere gezichten denk ik, maar het is het extreme (in alles) bij jou.
Verder: je enorme hang naar status, jouw denken in termen als "minachting" e.d., je totale gebrek aan reflectie (niet alleen van jezelf, ook van de wereld om je heen!), het volledig niet los kunnen laten of op zijn minst kunnen relativeren van bepaalde (negatieve) ervaringen/gevoelens, je zwart/wit denken en continu heen en weer gaan in/tussen uitersten, je psychosegevoeligheid en dit alles nu al zoveel jaren precies hetzelfde liedje + nu ook nog een harddrugsverslaving (wat klaarblijkelijk wederom al tot bepaalde misdragingen heeft geleid!)... ik vind het maar een gevaarlijke zorgwekkende cocktail... Blijf daarvoor hulp zoeken K_W! Maar niet hier, IRL!!
Geef dan eens een lijstje. Welke zaken haal je uit jouw posts en onze reacties waardoor je nu begrijpt dat je onsympathiek overkomt. Hint: het is niet alleen je manier van schrijven.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:01 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik snap wel waarom ik onsympathiek overkom bij velen van jullie. Mijn manier van schrijven is ook onsympathiek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |