abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 14:05:08 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212596243
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.

Elke keer als een user jou erop wijst dat het mogelijk genuanceerder ligt dat lijk je daar niet voor open te staan. Helemaal niet als mensen met tegenstrijdigheden in jouw verhaal aankomen.
Nou, exact dit. Dat is ook de reden dat ik net nadrukkelijk vroeg of hij sinds dit topic onder invloed is, want volgens K_W zijn het altijd externe factoren. Het ligt nooit aan hem. Nu is het dan weer dat zo'n beetje alle topics en posts van zijn hand in de aflopen jaren gedaan zijn onder invloed, dus ligt het aan de drugs.

Maar als hij in dit topic dus niét onder invloed is, en hij laat hetzelfde zien, dan ligt het dus niét aan de drugs. Dat excuus is er dus niet. Ik heb die conclusie al eerder getrokken, en dat viel toen verkeerd, maar ik zag toen, en zie nu nog steeds geen enkele reden om iets anders te denken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212596252
Ik vind jezelf goed vinden in zelfreflectie al een beetje tricky. Als je niet goed bent in zelfreflectie heb je dat per definitie zelf niet door. Ook kun je op bepaalde punten wel heel goed zijn in zelfreflectie en sommige punten juist niet, maar die heb je dus door onbewust onbekwaam te zijn niet in het vizier. De valkuil is dan juist te denken door de vlakken waarop je wel goed bent in zelfreflectie te denken dat je dat in zijn algemeenheid over jezelf kan stellen.

En daarnaast lijkt het me ook een levenslang proces. Het is niet dat je kan zeggen 'nu beheers ik zelfreflectie' en dat je dan altijd voldoende op jezelf reflecteert en nooit blinde vlekken zal hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben niet eens met jullie dat mijn zelfreflectie altijd heel slecht is geweest. Ik ben zeker niet perfect, maar waarop baseer je dat mijn vermogen tot zelfreflectie heel slecht is dan? Los van mijn postgedrag van de afgelopen drie of vier jaren, heb ik volgens mij altijd wel opengestaan voor de feedback en meningen van anderen over mij. Ik ben alleen niet altijd eens met wat sommigen denken of zeggen over mij, want het klopt objectief gezien ook niet.
Dit vind ik dus al niet heel zelfreflectief. Uiteraard hoef je niet 1 op 1 blindelings andermans feedback ter harte te nemen, maar als je consequent bepaalde feedback krijgt - zoals hier op FOK! - zit er toch iets achter waardoor men dat zo ervaart. Het is dan goed om te proberen te achterhalen waardoor dat komt. Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar je bent en blijft zelf de gemene deler in die ervaring van anderen.

Ik zie jou dat nu regelmatig afdoen als puur drugsgerelateerd en als er dan wordt doorgevraagd op de precieze periode worden de doelpalen ineens weer verzet zodat drugs de verklaring kan blijven en je negeert dan de ervaring van users die aangeven dat ze hetzelfde (wellicht in mindere mate zien) in je drugsloze periodes.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie niet kan, want ik weet wel voorbeelden van users die plotseling opbloeiden nadat ze bepaalde middelen niet meer gebruikten. Maar jij bent hierin de enige die weet hoeveel je daadwerkelijk gebruikt en hoeveel invloed dat op je heeft.
pi_212596287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 16:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik pas drie jaar geleden met gebruiken. Daarvoor gebruikte ik nooit drugs.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat die drugs de oorzaak van jouw psychoses zijn, maar na al je verhalen over hoe je - heel begrijpelijk, daar niet van - zo lijdt/hebt geleden onder die psychoses en dan besluiten om harddrugs te gaan gebruiken (terwijl je nou juist op medicatie zit waarbij je psychoses volledig onder controle zijn)... Als er iets een slechte combi is!!
Tails tell tales
pi_212596311
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Gebaseerd op welke verhalen van mij door de jaren heen? Heb je dat YouTube video van mij gekeken die ik eerder in deze topic heb gepost? Wat vind je van mijn verhaal en hoe ik overkom in die video van mijn presentatie? Het is afgelopen jaar eind december opgenomen hier in Utrecht.
Op je reacties in vorige topics. Waarbij je de schuld toch vooral ook bij je slachtoffers probeerde te leggen, die zich aanstelden, een vijand waren, en het eigenlijk toch min of meer verdiend hadden. Dat er dan een filmpje bestaat waarin je wel normaal over komt is leuk en aardig, maar wij kennen hier je onsympathiekere kant ook.
  maandag 26 februari 2024 @ 14:10:14 #107
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596315
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dan kan dat dus momenteel niet de reden zijn waarom het er alle schijn van heeft dat jouw zelf-reflectie nauwelijks aanwezig is. Dat blijkt namelijk uit je reacties in dit topic, en je geeft aan dat je momenteel niet onder invloed bent, dús moet er een andere reden zijn waarom jouw zelfreflectie nauwelijks aanwezig is.
Maar hoe precies komt mijn reacties in deze topic over alsof mijn zelf-reflectie ‘nauwelijks aanwezig is’ volgens jou? Ik doe echt mijn best om heel eerlijk te antwoorden aan iedereen hier en ik stel me waanzinnig kwetsbaar op met dit topic toch?

Waaraan blijkt dat ik geen zelfreflectie heb in dit topic? Kan je mij citeren?

Het kan ook zijn dat ik iets wat jij of iemand anders tegen mij of over mij zegt gewoon niet mee eens bent of herkent. Uiteindelijk heb je gewoon niet genoeg informatie over mij om altijd accuraat over mij en mijn leven te oordelen. Geschreven tekst alleen is niet voldoende om de volledige waarheid en werkelijkheid te weten over wie ik echt ben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_212596388
Ik heb het tijdschema niet goed in mijn hoofd, maar ten tijde van die euthanasieaanvraag... gebruikte je toen ook harddrugs? Dat lijkt mij namelijk al voldoende reden om zo'n aanvraag af te wijzen...

Maar je bent daar nu ook blij mee (met de afwijzing daarvan), dus dat is ieder geval wel heel fijn dan!
Tails tell tales
  maandag 26 februari 2024 @ 14:16:23 #109
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596404
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dat is toch niet relevant? Wat jij doet, en de afgelopen jaren structureel hebt gedaan, is het narratief naar je toe trekken en inkleuren zoals jij dat passend vind. In jouw geval is dat slachtofferschap ten top en anderzijds bijna de perfectie zelve.

Elke keer als een user jou erop wijst dat het mogelijk genuanceerder ligt dat lijk je daar niet voor open te staan. Helemaal niet als mensen met tegenstrijdigheden in jouw verhaal aankomen.
Ik erken nu wat je zegt over slachtofferschap dat ik heb genomen. Ik ben mezelf heel zielig gaan vinden vooral na alles wat ik heb meegemaakt.

Ik sta nu echt open voor wat je mij wil vertellen dat genuanceerder ligt en ook de tegenstrijdigheden in mijn verhaal wil ik graag weten wat ze zijn? Ik heb het verhaal van mijn OP geschreven vanuit mijn gevoel en dat betekent dat ik sommige dingen fout heb geschreven. Ik heb mijn subjectieve waarheid geschreven, het is niet objectief.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 26 februari 2024 @ 14:23:06 #110
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596469
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:14 schreef Forbry het volgende:
Ik heb het tijdschema niet goed in mijn hoofd, maar ten tijde van die euthanasieaanvraag... gebruikte je toen ook harddrugs? Dat lijkt mij namelijk al voldoende reden om zo'n aanvraag af te wijzen...

Maar je bent daar nu ook blij mee (met de afwijzing daarvan), dus dat is ieder geval wel heel fijn dan!
Nee, toen nog niet, mijn aanvraag was december 2020 of december 2021 afgewezen.
pi_212596541
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee, toen nog niet, mijn aanvraag was december 2020 of december 2021 afgewezen.
Ik las het net al in post #93, maar alsnog bedankt voor de verduidelijking! ^O^

Anyhow, hopelijk lukt het je om te stoppen met die hard drugs, K_W en raak je überhaupt niet verzeild (ook niet op andere wijze) in dat wereldje! En hopelijk lukt het je dan om ook zonder hard drugs een "aanvaardbaar" leven te kunnen leiden en het liefst een gelukkig leven natuurlijk... veel succes/sterkte!
Tails tell tales
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 14:30:02 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_212596551
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Maar hoe precies komt mijn reacties in deze topic over alsof mijn zelf-reflectie ‘nauwelijks aanwezig is’ volgens jou? Ik doe echt mijn best om heel eerlijk te antwoorden aan iedereen hier en ik stel me waanzinnig kwetsbaar op met dit topic toch?

Waaraan blijkt dat ik geen zelfreflectie heb in dit topic? Kan je mij citeren?

Het kan ook zijn dat ik iets wat jij of iemand anders tegen mij of over mij zegt gewoon niet mee eens bent of herkent. Uiteindelijk heb je gewoon niet genoeg informatie over mij om altijd accuraat over mij en mijn leven te oordelen. Geschreven tekst alleen is niet voldoende om de volledige waarheid en werkelijkheid te weten over wie ik echt ben.
Omdat je er ook hier blijk van geeft alles aan externe factoren te wijten. Het ligt nooit 100% aan externe factoren. Dat jij dat beeld wel probeert neer te zetten ís een voorbeeld van nauwelijks aanwezig zijn van zelfreflectie.

Ik snap prima dat iemand iets kan zeggen waar jij het niet mee eens bent. Dat gebeurde namelijk in vrijwel al je topics in de laatste jaren, en daar was je het nooit mee eens. Maar dat jij het daar niet mee eens bent betekent niet dat het alsnog waar kan zijn. Maar jij bent het er niet mee eens dús is niet zo. Wederom een voorbeeld van een gebrek aan zelfreflectie.

Maar als wij uiteindelijk niet genoeg informatie hebben om te oordelen, wat kom je hier dan doen met je topics? Want je zet hier een versie neer van een verhaal wat jou goed uitkomt, en zodra mensen daar kritisch op reageren is de informatie die je geeft niet genoeg informatie. Ja, dat is lekker makkelijk.

Ik zie dit echt als 0,0 anders dan alle andere keren. Er is geen verschil, anders dan dat het nu de drugs zijn die de schuld krijgen, en dat je (nog) niet uit je slof schiet, waar dat eerdere keren al lang was voorgekomen tegen dit moment.

Ik blijf erbij dat jij een variant van een verhaal verteld waar jij mee kunt leven, maar je kunt niet een verhaal vertellen wat zichzelf tegenspreekt, en vervolgens verbaasd zijn dat mensen dat opmerken. Dit is gewoon 1 grote herhaling van zetten, maar belangrijkste is; als jij toch weet dat wat mensen hier zeggen niet klopt omdat ze toch niet het hele verhaal hebben/weten, waarom dan de moeite doen om hier te komen met een gekleurde variant van een verhaal|?
  maandag 26 februari 2024 @ 14:37:05 #113
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596635
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Op je reacties in vorige topics. Waarbij je de schuld toch vooral ook bij je slachtoffers probeerde te leggen, die zich aanstelden, een vijand waren, en het eigenlijk toch min of meer verdiend hadden. Dat er dan een filmpje bestaat waarin je wel normaal over komt is leuk en aardig, maar wij kennen hier je onsympathiekere kant ook.
Nou, ik heb inderdaad berichten gestuurd naar mensen tijdens mijn laatste psychose die mij in problemen bracht met justitie, dat klopt. Ik heb vrijwel al mijn psychoses dat ik dingen zegt of doet die niet goed of gepast is naar anderen toe. Ik ben nog nooit fysiek agressief geweest tijdens een psychose, maar ik heb wel hele nare kwetsbare woorden verbaal of schriftelijk uitgesproken tegen mensen, en soms ook bedreigingen, en anders gewoon ongepaste opmerkingen die niet kloppen of prettig ervaren werd door mijn slachtoffers. Een voorbeeld van dit kan je teruglezen in deel 3 van mijn topic nu, waar ik bijvoorbeeld mijn eerste geliefde hard heb gekwetst waardoor je niet meer contact met mij wil hebben.

Maar wat beweer je nu precies? Dat ik me niet schuldig voel over mijn wangedrag tijdens mijn psychoses of geen schaamte heb voor mijn gedrag die anderen mogelijk heeft geschaad tijdens mijn psychose? Want dat ik echt niet zo, ik loop jarenlang met schaamte en schuldgevoelens over mijn schadelijke gedrag tijdens mijn psychoses hoor…
  maandag 26 februari 2024 @ 14:42:22 #114
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212596695
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Omdat je er ook hier blijk van geeft alles aan externe factoren te wijten. Het ligt nooit 100% aan externe factoren. Dat jij dat beeld wel probeert neer te zetten ís een voorbeeld van nauwelijks aanwezig zijn van zelfreflectie.

Ik snap prima dat iemand iets kan zeggen waar jij het niet mee eens bent. Dat gebeurde namelijk in vrijwel al je topics in de laatste jaren, en daar was je het nooit mee eens. Maar dat jij het daar niet mee eens bent betekent niet dat het alsnog waar kan zijn. Maar jij bent het er niet mee eens dús is niet zo. Wederom een voorbeeld van een gebrek aan zelfreflectie.

Maar als wij uiteindelijk niet genoeg informatie hebben om te oordelen, wat kom je hier dan doen met je topics? Want je zet hier een versie neer van een verhaal wat jou goed uitkomt, en zodra mensen daar kritisch op reageren is de informatie die je geeft niet genoeg informatie. Ja, dat is lekker makkelijk.

Ik zie dit echt als 0,0 anders dan alle andere keren. Er is geen verschil, anders dan dat het nu de drugs zijn die de schuld krijgen, en dat je (nog) niet uit je slof schiet, waar dat eerdere keren al lang was voorgekomen tegen dit moment.

Ik blijf erbij dat jij een variant van een verhaal verteld waar jij mee kunt leven, maar je kunt niet een verhaal vertellen wat zichzelf tegenspreekt, en vervolgens verbaasd zijn dat mensen dat opmerken. Dit is gewoon 1 grote herhaling van zetten, maar belangrijkste is; als jij toch weet dat wat mensen hier zeggen niet klopt omdat ze toch niet het hele verhaal hebben/weten, waarom dan de moeite doen om hier te komen met een gekleurde variant van een verhaal|?
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.

Ik heb veel aan de reacties gehad van iedereen en ik leer er veel van. Ook van jou leer ik veel en ik vind je een slimme man.
pi_212596851
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
CoolGuy, oprechte excuses voor mijn wangedrag tegen jou afgelopen jaren. Ik weet dat ik fout lag en ik heb spijt dat ik zo ben geweest tegen jou.

Ik heb veel aan de reacties gehad van iedereen en ik leer er veel van. Ook van jou leer ik veel en ik vind je een slimme man.
CoolGuy's punt in de post die je quote gaat helemaal niet over wangedrag tegen hem of andere users. Het gaat ook niet zozeer over dat jij fout zat, maar over dat jouw zelfreflectie hier op FOK! altijd betrekking heeft op externe factoren.

En daarnaast beschrijft hij een patroon dat hij in jouw gedrag terug ziet op FOK!. Als je dit topic dat patroon gewoon herhaalt, dan heeft dit topic geen nut.

Jij gaat totaal voorbij aan bovenstaande twee punten en geeft bijv. niet aan waarom het dit keer anders zou zijn. Deze post van jou komt daarom op mij over als het veinzen van zelfreflectie met wat jij denkt dat daar blijk van zou geven.
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 15:05:43 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_212596985
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit een inhoudelijke reactie is op wat ik daar zeg. Het ís ook geen inhoudelijke reactie, je begint nu gewoon ergens anders over.

Daarnaast geloof ik je excuses niet, en als ze wel oprecht zouden zijn gooi ik ze op zolder en doe ik er niks mee. Je kunt niet proberen meerdere keren mijn vrouw, die helemaal _niets_ met dit forum van doen heeft en nauwelijks weet dat het bestaat proberen te beledigen als pure uiting van woede en/of wrok omdat ik inhoudelijk iets zeg wat je niet zint en dan vervolgens verwachten dat met 'sorry' alles vergeven en vergeten is.

Ik ben niet zo vergevingsgezind als de mensen hier die besluiten of een gebruiker een unban krijgt. Ik ben hier als user, en jij ook, en dus reageer ik op je topics, maar ik zit verder niet te wachten op excuses.
pi_212597021
Hoi K_W, ik vind het moedig dat je je verhaal hier kwijt durft. Ook dat vergt moed. Dat is een stap waar anderen niet eens aan beginnen en e.e.a. liever opkroppen. Ik heb twee aanvullingen:

1. Je focust je op wat je is overkomen. Dat blijkt o.a. uit de vele externe factoren die je graag benoemt. Terwijl het verhaal inzicht geeft, doet dat niet direct iets met jouw toekomst. De realiteit is dat iedereen mindere periodes heeft in zijn/haar leven. Het is niet zozeer de vraag wat je is overkomen, maar hoe je daarmee om gaat en hoe je leermomenten leert om te buigen naar kansen voor een mooiere toekomst.

2. Om dat te bereiken volgt punt twee. Ik denk dat je er baat bij hebt als je leert hoe je daadwerkelijk aan zelfreflectie doet.Met de juiste dosis zelfreflectie was je waarschijnlijk niet gestart met harddrugs, waarmee je jezelf schade toebrengt. Posten op dit forum doet daar overigens niets mee. Sterker nog, het leidt voor een deel weer tot veroordelingen door anderen, zoals je de afgelopen jaren telkens (hier) meemaakt. De meesten bedoelen het weliswaar goed, maar de 'not this shit again' houding sijpelt er goed door heen. Punt is, anderen houden je nu een spiegel voor, terwijl je moet leren die spiegel zelf voor te houden. Leer je eigen gedrag te doorgronden, inclusief je sterke en minder sterken punten. Volgens mij is de wil er echt wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 26-02-2024 15:27:51 ]
pi_212597044
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nou ik weet niet hoe lang jij een vaste user bent op fok, maar ik zit nu al meer dan 15 jaar op fok inmiddels, ik ben sinds 2008 of 2009 en vaste user en een hele bekende username vooral hier in de subforum R&P. Ik was tussen 2010 en 2020 bijna elke dag actief in deze subforum en toen zat ik totaal niet op fok. Ik was volledig nuchter en ik had volgens mij een hele goede respectabele reputatie opgebouwd als iemand met hele goede adviezen en inzichten over psychosociale onderwerpen die de meesten hier ook sympathiek vonden. Ik zeg dit allemaal nu nederig, want dit is wat andere users zelf tegen mij hebben verteld toen of wat ik heb gelezen in deze subforum als anderen over mij iets zeiden.

Ik heb een hele zware periode gehad tussen 2016 t/m 2020 waar ik constant bleef terugvallen in terugkerende psychoses, gemiddeld twee per jaar tot september 2020 toen ik eindelijk nieuwe medicatie had gekregen. Sinds ik deze nieuwe medicijnen slikt heb ik geen last meer gehad van zware psychoses en opnames, maar de herstelfase die ik na september 2020 moest ondergaan was zwaar ellendig en ondraaglijk voor mijn gevoel. Ik vond wakker zijn al te zwaar en ondraaglijk, ik had na de vier jaar lange psychoses en opnamen vrijwel alles en iedereen verloren die mij dierbaar waren en ik kon niet voorstellen hoe ik weer een gelukkig leven kon opbouwen toendertijd. Na een serieuze poging tot suïcide die ik overleefde en een euthanasie-aanvraag waarvoor ik werd afgewezen, heb ik besloten om toch maar te gaan experimenteren met drugs. Ik heb echt heel veel drugs gedaan en van alles geprobeerd, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik nu drie en een half jaren later een hele goede leven weer kunnen opbouwen.

Alleen de drugsverslaving blijft hardnekkig en daar zoek ik nu hulp voor. Kan je alles volgen tot nu toe?
Ik zit inmiddels zo’n 17 jaar op FOK!
Mocht je denken dat ik een newbee ben.

Verder heb ik geen idee in hoeverre deze uitgebreide post een antwoord is op mijn opmerking.

Je vroeg om voorbeelden van gebrek aan zelfreflectie. Dit is er wel eentje.

Ik merk op dat je posts die je (volgens eigen zeggen) onder invloed plaatst/plaatste, niet echt pareltjes zijn en ons en vooral jou weinig opleverden.
In plaats van die opmerking tot je te nemen ga je ook hier in de verdediging. En voor mijn gevoel een tikje in de aanval zelfs, door jouw jaren op FOK! af te willen zetten tegen de mijne. Waarom ik dat zo zeg? Je had kunnen posten dat je ruim 15 jaar op fok zit. Punt.
Waarom die behoefte om toe te voegen ‘ik weet niet hoe lang jij al vaste user bent’. Daar druipt de superioriteit naar mijn idee vanaf, dat jij me wel even als nieuwe user op mijn plaats zal zetten, met jouw uitgebreide pohi en FOK! jaren. Beetje jammer dat ik er nóg langer lid ben hé?

Daarmee vervalt voor jou dat punt. Het grappige is dat ik het aantal jaren user zijn totaal niet belangrijk vind, voor mij gaat het om de inhoud van je posts en hoe je je presenteert.

Benoem jij ook, maar dan net de niet-relevante dingen: benoemen hoe goed je reputatie wel niet was in het verleden, hoe zwaaaaar je leven nu is (staat ook in je verhaal, uitgebreid zelfs!).

Met dan de check of ik het nog volg. Die op mij overkomt als een sneer. Want waar heb ik blijk gegeven van het feit dat ik iets niet snapte? In dit topic of andere topics? Ik lees het niet terug maar hoor het graag van je.
En misschien bedoelde je het niet als sneer, maar dan de tip: gezien je reputatie moet je zaken heel zorgvuldig verwoorden.

Een reactie die getuigt van zelfreflectie zit meer in de lijn van ‘wat is mijn postgedrag nu? Welke reacties roepen mijn posts op? Als die reacties negatief zijn, wat heb ik nodig en wat kan ik doen om die tend te keren?’ Etc etc.

En het gaat verder dan zeggen: ik neem het vanaf nu serieus.

Je moet laten ZIEN dat je zaken serieus neemt. Wat je met de reacties doet. En dat ontbreekt tot op heden in hoge mate. Een paar voorbeelden gaf ik in de tekst hierboven. Ik probeer het zo praktisch mogelijk te maken.

En bij voorbeeld opeens een opmerking over bewondering voor de maffia in dit topic. Als mensen daar wat van zeggen: reageer jij met: het was een grapje’. Zulke zaken maken dat mensen het lastig vinden je te geloven of serieus te nemen. Omdat we nooit weten of je inderdaad serieus bent. Of een (niet leuk) grapje maakt. Of onder invloed bent. Of gewoon liegt of aan het trollen bent.

Sociaal gedrag moet je een lange tijd volhouden om het vertrouwen van users terug te winnen, zodat ze je weer serieus nemen.
Eerder had je wellicht een goede reputatie. Dat weet ik niet, ik kwam zelden in R&P en je viel me in ieder geval niet op. Die ben je in de loop der jaren kwijtgespeeld. En dat kost net zoveel tijd om die weer op te bouwen. Wordt misschien helemaal niet gerepareerd. Kun je niet leuk vinden, maar uiteindelijk was jij de gebruiker, de agressieve user, de troll, de niet betrouwbare user die zijn posts telkens zo uitlegt dat jij er goed vanaf komt.

Wat je zaait mag je ook oogsten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cat-astrophe op 26-02-2024 15:32:28 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212597114
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Heeft één van jullie al deze video bekeken? Ik heb afgelopen jaar op 28 december deze presentatie mogen geven in Utrecht.
Ik heb geen uur de tijd daarvoor, sorry. Net wel even doorheen gescrolled.
Twee adviezen: Ga niet zitten als je presenteert, zeker niet voor een publiek wat gelijkvloers zit.
Oefen om 'uh' niet te zeggen. Luister eens naar presentatoren op radio en tv, die zeggen zelden of nooit 'uh' of 'eh'. Het is een skill, die je kunt oefenen. Als je dat beheerst zal het je helpen bij de beoordeling van presentaties in de toekomst.
pi_212597357
Zelfreflectie kan bij voorbeeld zijn: ik (K_W) merk dat het posten van mijn levensverhaal zoals ik het ervaren heb irritatie opwekt bij de meeste users. Dus ik kan ervoor kiezen mijn verhaal niet meer te posten. En me te laten zien als user die zich inleeft in anderen. Meepost in topics van anderen en daar tips geeft (want dat deed ik in eerdere jaren ook). Zodat mensen de kant zien waarvan ik weet dat ik die heb: belangstellend, inlevend, met een bult aan levenservaring, waardoor ik me enigszins kan voorstellen wat een ander doormaakt. En ik daarin kan meeleven, een luisterend oor bieden, evt een tip kan geven.
Wat ik NIET ga doen is in elk topic mijn eigen verhaal vertellen. Want daar heeft de ander meestal niks aan.

Wat wij als users dan gaan zien: een K_W die vaste klant is in R&P (en wellicht andere fora die je belangstelling hebben). Geen eigen topics opent. Posts plaatst die altijd gericht zijn op de vraag/het probleem van de ander. Niet boos wordt. Geen ongepaste grapjes maakt.
En als K_W afwezig is van FOK! gaat het wellicht niet goed met hem, weet hij dat zijn postgedrag dan niet oké is en blijft hij weg tot het beter gaat. Vraagt misschien zelfs een tijdelijke ban aan om een impuls om toch te komen posten te stoppen.

En wie weet, na een half jaar, dat diverse mensen dan denken: kijk nou! Die K_W is goed bezig!

Nogmaals: zal niet iedereen zijn. Je verleden blijf je met je meedragen. Maar hoe meer positieve ervaringen, hoe meer mensen je weer gaan vertrouwen en waarderen.

Als dit is wat je écht wilt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212597603
Misschien is hier wegblijven voor K_W niet zo'n goed plan, want hier kan hij zijn verhaal kwijt en anderen die het goed bedoelen hem helpen met hoe hij met zichzelf omgaat. Ik moet wel zeggen dat ik zijn openheid zeer waardeer. Het is niet gemakkelijk om te vertellen dat je verslaafd bent. Het is een eerste stap naar verbetering. Wat daar tegen in druist is wel zijn uitlatingen over dat bepaalde figuren in Utrecht "echte bazen" zijn en niet bereid is om mee te dragen bij een oplossing van de criminaliteit in die wijken.
Wel snap ik nu al die losgeslagen reacties van hem in het verleden nu ik hier lees dat hij voortdurend stijf van de speed en coke hier rondliep.

Zelfreflectie is het niet blijven hangen in je eigen verhaal en die voortdurend herhalen. Zelfreflectie is op een rij zetten wat in het verleden fout ging, waarom het fout ging, waarbij je ook naar jezelf kijkt en maatregelen nemen dat het zich niet meer herhaalt. Als je dat onder de knie krijgt, kun je het loslaten.
  maandag 26 februari 2024 @ 18:07:05 #122
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212599353
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:54 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
CoolGuy's punt in de post die je quote gaat helemaal niet over wangedrag tegen hem of andere users. Het gaat ook niet zozeer over dat jij fout zat, maar over dat jouw zelfreflectie hier op FOK! altijd betrekking heeft op externe factoren.

En daarnaast beschrijft hij een patroon dat hij in jouw gedrag terug ziet op FOK!. Als je dit topic dat patroon gewoon herhaalt, dan heeft dit topic geen nut.

Jij gaat totaal voorbij aan bovenstaande twee punten en geeft bijv. niet aan waarom het dit keer anders zou zijn. Deze post van jou komt daarom op mij over als het veinzen van zelfreflectie met wat jij denkt dat daar blijk van zou geven.
Maar wat ik doe ik precies verkeerd dan volgens jullie? Ik begrijp het nog steeds niet goed wat jullie bedoelen. Hoezo heeft mijn zelfreflectie betrekken op externe factoren dan? Ik wil oprecht leren wat ik fout doe en dat verbeteren van mijn karakter.

Welke patroon herhaal ik weer in dit topic dat schadelijk is of een teken is van mijn gebrek aan zelfreflectie?

Ik ben niet bewust aan het veinzen nu over mezelf, maar mijn intenties zijn juist goed. Wat doe ik precies verkeerd in dit topic? Heb je voorbeelden?
  maandag 26 februari 2024 @ 18:12:24 #123
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212599436
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:05 schreef Stepperoller het volgende:
Ik vind jezelf goed vinden in zelfreflectie al een beetje tricky. Als je niet goed bent in zelfreflectie heb je dat per definitie zelf niet door. Ook kun je op bepaalde punten wel heel goed zijn in zelfreflectie en sommige punten juist niet, maar die heb je dus door onbewust onbekwaam te zijn niet in het vizier. De valkuil is dan juist te denken door de vlakken waarop je wel goed bent in zelfreflectie te denken dat je dat in zijn algemeenheid over jezelf kan stellen.

En daarnaast lijkt het me ook een levenslang proces. Het is niet dat je kan zeggen 'nu beheers ik zelfreflectie' en dat je dan altijd voldoende op jezelf reflecteert en nooit blinde vlekken zal hebben.
[..]
Dit vind ik dus al niet heel zelfreflectief. Uiteraard hoef je niet 1 op 1 blindelings andermans feedback ter harte te nemen, maar als je consequent bepaalde feedback krijgt - zoals hier op FOK! - zit er toch iets achter waardoor men dat zo ervaart. Het is dan goed om te proberen te achterhalen waardoor dat komt. Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar je bent en blijft zelf de gemene deler in die ervaring van anderen.

Ik zie jou dat nu regelmatig afdoen als puur drugsgerelateerd en als er dan wordt doorgevraagd op de precieze periode worden de doelpalen ineens weer verzet zodat drugs de verklaring kan blijven en je negeert dan de ervaring van users die aangeven dat ze hetzelfde (wellicht in mindere mate zien) in je drugsloze periodes.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie niet kan, want ik weet wel voorbeelden van users die plotseling opbloeiden nadat ze bepaalde middelen niet meer gebruikten. Maar jij bent hierin de enige die weet hoeveel je daadwerkelijk gebruikt en hoeveel invloed dat op je heeft.
Ik heb de afgelopen 3 jaren bijna elke dag onder invloed geweest van harddrugs en ik heb bijna al mijn topics en reacties van de afgelopen drie jaar onder invloed van drugs geplaatst hier op fok. Het is ook veel leuker om te discussiëren en debatteren onder invloed van drugs, met alle respect verder naar de rest van de users hier die nuchter zijn.

Ik was de wanhoop nabij en een gebroken wrak, eigenlijk nu nog steeds ben ik niet zuiver meer. Ik zit te overwegen om naar een afkickkliniek in Zuid-Afrika te gaan, dat ga ik morgen met mijn casemanager bespreken.
  maandag 26 februari 2024 @ 18:16:01 #124
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212599487
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef Justinn het volgende:
Hoi K_W, ik vind het moedig dat je je verhaal hier kwijt durft. Ook dat vergt moed. Dat is een stap waar anderen niet eens aan beginnen en e.e.a. liever opkroppen. Ik heb twee aanvullingen:

1. Je focust je op wat je is overkomen. Dat blijkt o.a. uit de vele externe factoren die je graag benoemt. Terwijl het verhaal inzicht geeft, doet dat niet direct iets met jouw toekomst. De realiteit is dat iedereen mindere periodes heeft in zijn/haar leven. Het is niet zozeer de vraag wat je is overkomen, maar hoe je daarmee om gaat en hoe je leermomenten leert om te buigen naar kansen voor een mooiere toekomst.

2. Om dat te bereiken volgt punt twee. Ik denk dat je er baat bij hebt als je leert hoe je daadwerkelijk aan zelfreflectie doet.Met de juiste dosis zelfreflectie was je waarschijnlijk niet gestart met harddrugs, waarmee je jezelf schade toebrengt. Posten op dit forum doet daar overigens niets mee. Sterker nog, het leidt voor een deel weer tot veroordelingen door anderen, zoals je de afgelopen jaren telkens (hier) meemaakt. De meesten bedoelen het weliswaar goed, maar de 'not this shit again' houding sijpelt er goed door heen. Punt is, anderen houden je nu een spiegel voor, terwijl je moet leren die spiegel zelf voor te houden. Leer je eigen gedrag te doorgronden, inclusief je sterke en minder sterken punten. Volgens mij is de wil er echt wel.
Heel erg bedankt voor deze goed doordachte advies naar mij. Ik ga er zeker aannemen wat je hierboven tegen mij zegt en mijn best doen om het toe te passen in mijn eigen leven. ^O^
  maandag 26 februari 2024 @ 18:38:01 #125
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212599775
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe dit een inhoudelijke reactie is op wat ik daar zeg. Het ís ook geen inhoudelijke reactie, je begint nu gewoon ergens anders over.

Daarnaast geloof ik je excuses niet, en als ze wel oprecht zouden zijn gooi ik ze op zolder en doe ik er niks mee. Je kunt niet proberen meerdere keren mijn vrouw, die helemaal _niets_ met dit forum van doen heeft en nauwelijks weet dat het bestaat proberen te beledigen als pure uiting van woede en/of wrok omdat ik inhoudelijk iets zeg wat je niet zint en dan vervolgens verwachten dat met 'sorry' alles vergeven en vergeten is.

Ik ben niet zo vergevingsgezind als de mensen hier die besluiten of een gebruiker een unban krijgt. Ik ben hier als user, en jij ook, en dus reageer ik op je topics, maar ik zit verder niet te wachten op excuses.
Ik heb oprecht spijt en mijn excuses zijn gemeend, maar ik kan je niet dwingen om ze te accepteren en mij te vergeven of een nieuwe kans te geven. Ik ben verre van perfect, maar ik ben niet kwaadaardig of narcistisch in mijn ware karakter.

Jij en ik hebben altijd gebotst ook voor mijn laatste psychose en drugsgebruik dat na de zomer van 2020 begon. Je maakt veel aannames over mij en mijn intenties die ik als belediging opvat, het irriteert mij hoe vaak je het mis hebt gehad als ik een topic opende over een persoonlijke probleem waar ik adviezen of inzichten willen van anderen en je blijft heel koppig overtuigd van je eigen gelijk ook al heb je het echt mis.

Echter ben ik afgelopen jaren veel te ver gegaan met mijn vijandige opstelling naar jou toe, ook wanneer jij pogingen deed om mij tegemoet te komen. Ik heb grenzen overschreden met bijvoorbeeld je vrouw te beledigen en andere kwade persoonlijke aanvallen op jou. Ik was oprecht een eikel en een bullebak met mijn gedrag jegens jou.

Duizendmaal mijn oprechte excuses, ik ben nu menens. Ik kan je niet dwingen om mij te vergeven of mijn excuses te accepteren, maar je hebt wel door dat ik zeer beschadigd ben en niet 100% toerekeningsvatbaar ben geweest de afgelopen jaren… toch? Dit besef je wel… hoop ik.
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 18:57:20 #126
16180 crew  CoolGuy
pi_212600025
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb oprecht spijt en mijn excuses zijn gemeend, maar ik kan je niet dwingen om ze te accepteren en mij te vergeven of een nieuwe kans te geven. Ik ben verre van perfect, maar ik ben niet kwaadaardig of narcistisch in mijn ware karakter.
Ik betwijfel of jij niet narcistisch bent. Of in ieder geval, iets wat er op lijkt. Het zou zomaar kunnen dat je van drugs een totaal ander mens wordt, maar het kan ook zijn dat drugs datgene wat in je zit / hoe je bent enorm versterkt. Welke van de 2 het is, ik heb geen idee, maar omdat je in het verleden in al je topics vroeg of laat aan gaf dat je zat te trollen (wat altijd was als je er niet meer uit kwam met je gedraai en gelieg) heb ik nu geen idee wat waarheid is en wat niet.

Voor mij persoonlijk maakt dat ook niet uit, je bent het type persoon waar ik, of het nou door drugsgebruik komt of psychische problemen, of narcisme, of alles samen, geen omgang mee wil hebben. Nu is dit internet en ben ik mod van het forum waar jij komt, en als jij geen ban hebt ben je meer dan welkom om hier te posten, maar ik neem alles wat jij zegt met een enorme zak zout.

quote:
Jij en ik hebben altijd gebotst ook voor mijn laatste psychose en drugsgebruik dat na de zomer van 2020 begon. Je maakt veel aannames over mij en mijn intenties die ik als belediging opvat, het irriteert mij hoe vaak je het mis hebt gehad als ik een topic opende over een persoonlijke probleem waar ik adviezen of inzichten willen van anderen en je blijft heel koppig overtuigd van je eigen gelijk ook al heb je het echt mis.
Jij en ik hebben gebotst vanaf het moment dat ik kritisch werd op hetgene je postte, want als ik begon door te vragen dan telde het sommetje vaak niet op. Overigens was dat niet alleen met mij het geval, datzelfde had je met heel wat andere users. Dat je het op mij wil specificeren is prima, maar er waren er heel wat meer waar je dezelfde situatie mee had.

quote:
Echter ben ik afgelopen jaren veel te ver gegaan met mijn vijandige opstelling naar jou toe, ook wanneer jij pogingen deed om mij tegemoet te komen. Ik heb grenzen overschreden met bijvoorbeeld je vrouw te beledigen en andere kwade persoonlijke aanvallen op jou. Ik was oprecht een eikel en een bullebak met mijn gedrag jegens jou.
Je had een vijandige opstelling naar heel veel mensen, en ik was er daar één van. En de enige reden daarvoor was dat ik iets zei wat jou niet beviel. Zelfs als het 100% maximaal niet waar was wat ik daar voor mening had, zelfs als dat zo zou zijn geweest, dan was het nog steeds mijn mening. Dat jij dan, omdat je het met woorden niet meer af kon ging schelden, tja, dat zal dan wel. Maar dat je het betrok op mijn vrouw, meerdere keren, alleen maar omdat je kwaad was en wild om je heen sloeg, dat krijg je niet weg geluld met 'ik was onder invloed'. Dat hoeft ook niet, want nogmaals, dit is niet mee dan een forum, maar het zegt wél iets over hoe jij in elkaar steekt, en dan trek ik al heel erg snel de conclusie dat jij niet het type persoon bent waar ik IRL omgang mee zou willen.

quote:
Duizendmaal mijn oprechte excuses, ik ben nu menens. Ik kan je niet dwingen om mij te vergeven of mijn excuses te accepteren, maar je hebt wel door dat ik zeer beschadigd ben en niet 100% toerekeningsvatbaar ben geweest de afgelopen jaren… toch? Dit besef je wel… hoop ik.
Daar zijn we weer. Niet 100% toerekeningsvatbaar, beschadigd, blablabla. Het ligt aan alles behalve jou. Zonder meer dat de dingen die je hier noemt mee spelen, dat geloof ik wel, maar je kunt niet alles dáár op gooien. De indruk die ik van je heb gaat niet veranderen. Dat betekent niet dat ik je iets slechts toewens, integendeel zelfs, ik wens je alle goeds toe, maar mij overtuig je niet.

Daarnaast, dit topic gaat niet over mij of over hoe ik jou zie. Dit topic gaat verder over jou, dus laat het daar dan ook over gaan.
  maandag 26 februari 2024 @ 19:38:33 #127
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212600552
Ik neem je niet kwalijk dat je mij zo negatief oordeelt, CoolGuy. Verder hoeven we ook geen vrienden te zijn. Ik neem alle verantwoordelijkheid voor mijn wangedrag in het verleden, ik zat fout ongeacht of hoe toerekeningsvatbaar ik beschouwd mag worden in de ogen van de wet. Ik heb me ernstig misdragen en verdien jouw afkeuring en minachting naar mij toe. 😪

Ontopic:

Wat ben ik in deze topic aan het externaliseren dat ik juist beter kan internaliseren? En hoe moet dat?
pi_212603771
Nog een stukje concrete feedback voor je:

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Goed verhaal, echt waar. Nu je woorden nog omzetten in daden…
quote:
Helaas… met deze zin (je daden) ontkracht je de excuses die je eerder uitte. Weer de aanval in, weer persoonlijk worden. Nergens ook maar iets van erkenning laten zien dat CG een aantal zaken goed had opgepikt en je er terecht op aansprak.

quote:
Netjes dat je ziet dat GC je tegemoet wilde komen, je best veel ruimte heeft gegeven. Maar, gezien het voorgaande, waarom zou CG deze excuses nog van je geloven?
quote:
Duizendmaal mijn oprechte excuses, ik ben nu menens. Ik kan je niet dwingen om mij te vergeven of mijn excuses te accepteren,
Weer mooie woorden…
quote:
maar je hebt wel door dat ik zeer beschadigd ben en niet 100% toerekeningsvatbaar ben geweest de afgelopen jaren… toch? Dit besef je wel… hoop ik.
Waarna je de oorzaak weer buiten jezelf legt, bij je beschadiging, bij je verminderde toerekeningsvatbaarheid. Waarvan we vandaag hebben vastgesteld (door jou bevestigd!) dat je wangedrag de afgelopen jaren niet kwam door psychoses maar door je drugsgebruik. Drugs die je zelf gespoten, gesnoven of anderszins tot je genomen hebt.
En en passant wijs de ander nog even erop dat dit écht zo is, mocht hij het zijn vergeten…

Je vroeg om feedback, om te laten zien waar je mis gaat in je posts. Ik denk dat ik vandaag best wat voorbeelden heb gegeven (post 122 en 124). Jammer dat je op deze posts niet hebt gereageerd.

Wat vind je van die posts? Herken je zaken? Kun je er iets mee in relatie tot je voortdurende vraag in dit topic om verheldering over waar je mis gaat?
  dinsdag 27 februari 2024 @ 00:14:30 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212603831
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog een stukje concrete feedback voor je:
[..]
Goed verhaal, echt waar. Nu je woorden nog omzetten in daden…
[..]
Helaas… met deze zin (je daden) ontkracht je de excuses die je eerder uitte. Weer de aanval in, weer persoonlijk worden. Nergens ook maar iets van erkenning laten zien dat CG een aantal zaken goed had opgepikt en je er terecht op aansprak.
[..]
Netjes dat je ziet dat GC je tegemoet wilde komen, je best veel ruimte heeft gegeven. Maar, gezien het voorgaande, waarom zou CG deze excuses nog van je geloven?
[..]
Weer mooie woorden…
[..]
Waarna je de oorzaak weer buiten jezelf legt, bij je beschadiging, bij je verminderde toerekeningsvatbaarheid. Waarvan we vandaag hebben vastgesteld (door jou bevestigd!) dat je wangedrag de afgelopen jaren niet kwam door psychoses maar door je drugsgebruik. Drugs die je zelf gespoten, gesnoven of anderszins tot je genomen hebt.
En en passant wijs de ander nog even erop dat dit écht zo is, mocht hij het zijn vergeten…

Je vroeg om feedback, om te laten zien waar je mis gaat in je posts. Ik denk dat ik vandaag best wat voorbeelden heb gegeven (post 122 en 124). Jammer dat je op deze posts niet hebt gereageerd.

Wat vind je van die posts? Herken je zaken? Kun je er iets mee in relatie tot je voortdurende vraag in dit topic om verheldering over waar je mis gaat?
Ik erken dat CoolGuy soms een goed punt had, maar vaak niet. Ik bedoelde dat stuk over hem niet als aanval, ik leg uit waarom ik heb nooit heb gemogen in het verleden. CoolGuy en ik botsen gewoon, maar ik erken dat ik te ver ben gegaan in het verleden.

En dat stukje over mijn ontoerekenbaarheid is niet bedoeld om mij vrij te pleiten of de schuld extern te leggen buiten mezelf, maar is een feitelijke constatering van mijn mentale staat toen. Ik was bezeten door de drugs en daarvoor door psychoses. Desalniettemin erken ik dat ik niet zo vijandig en gemeen had moeten zijn jegens hem.

Verder kan ik leven zonder zijn vergiffenis. Ik heb allang niet meer de goedkeuring van iedereen nodig om goed te voelen. Ik heb al meerdere keren alles en iedereen verloren of tegen mij gehad, meerdere keren rock bottom meegemaakt en eruit geklommen op eigen kracht, ik heb CoolGuy’s goedkeuring niet nodig om mijn doelen te behalen.

Ik heb mijn oprechte excuses aangeboden, meer kan ik niet doen.
pi_212603885
Ik weet niet wat het is. Een beetje de verkeerde toon, heb ik het gevoel. Dat bijzinnetje "dat je me minacht", dat haalt alle kracht uit die post. Ik denk dat je het flink verbruid hebt bij sommige mensen. Wat je over de vrouw van CG was zooo onder de gordel, dan moet je echt heel erg je best doen dat dat weer goed komt. Misschien een idee dat je privé even met hem praat.

Ik moet wel eerlijk dit vertellen: Ik had een keer een goede kennis waarmee ik samen dingen schreef en die was bipolair. Hij had aanvallen, waarbij hij me heel diep beledigde. Als ik hem daarna erop aansprak, kwam hij met het bipolaire verhaal. Ik snap het, hij kon er toen niets aan doen, maar ik heb er een punt achter gezet, ik wil die vent gewoon nooit meer tegenkomen. Dat kan onbegrip zijn, maar alles was gewoon kapot.

Misschien was het ook minder verstandig om je hele levensverhaal weer opnieuw te vertellen. Ik had dat achterwege gelaten en zou begonnen zijn met het beestje bij de naam te noemen hoe je destijds mensen hebt beledigd en dat je daar heel veel spijt van hebt. En laat zien dat je je bewust bent van de gevolgen en hoe je denkt herhaling te voorkomen. Dat doe je niet door een hele historie te vertellen, want dat is al een grijsgedraaide grammofoonplaat. Leg het accent van het verhaal bij de anderen en niet bij jezelf, bijvoorbeeld door te zeggen dat zij zo'n behandeling niet hebben verdiend.

En, ik ben ook niet perfect en ik heb ook mensen in mijn leven gehad, waarbij het gewoon niet klikte. Pogingen om dat te herstellen is tijd weggooien. Als het niet klikt, laat het gewoon zitten en ga gewoon door met je eigen leven.

Verder wat bij jou ook totaal niet meehelpt is dat plaatje van je, die UI. Ik adviseer je echt die te veranderen. Want dan zit ik al die excuses van je te lezen en dan zie ik in mijn ooghoek die middelvinger. Dan denk ik serieus: jij meent hier gewoon helemaal geen reet van.

[ Bericht 11% gewijzigd door Vincent_student op 27-02-2024 01:00:11 ]
pi_212603912
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 00:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik erken dat CoolGuy soms een goed punt had, maar vaak niet. Ik bedoelde dat stuk over hem niet als aanval, ik leg uit waarom ik heb nooit heb gemogen in het verleden. CoolGuy en ik botsen gewoon, maar ik erken dat ik te ver ben gegaan in het verleden.

En dat stukje over mijn ontoerekenbaarheid is niet bedoeld om mij vrij te pleiten of de schuld extern te leggen buiten mezelf, maar is een feitelijke constatering van mijn mentale staat toen. Ik was bezeten door de drugs en daarvoor door psychoses. Desalniettemin erken ik dat ik niet zo vijandig en gemeen had moeten zijn jegens hem.

Verder kan ik leven zonder zijn vergiffenis. Ik heb allang niet meer de goedkeuring van iedereen nodig om goed te voelen. Ik heb al meerdere keren alles en iedereen verloren of tegen mij gehad, meerdere keren rock bottom meegemaakt en eruit geklommen op eigen kracht, ik heb CoolGuy’s goedkeuring niet nodig om mijn doelen te behalen.

Ik heb mijn oprechte excuses aangeboden, meer kan ik niet doen.
Je snapt het echt niet… en ik houd er (in ieder geval voorlopig) mee op om je te proberen uit te leggen wat er schort aan je houding en je gedrag. Want blijkbaar vind ik de juiste woorden niet. Of ben jij er nog niet klaar voor om te veranderen en leveren je oude patronen je nog teveel op om daarmee te stoppen.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 01:12:16 #132
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212603972
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 00:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je snapt het echt niet… en ik houd er (in ieder geval voorlopig) mee op om je te proberen uit te leggen wat er schort aan je houding en je gedrag. Want blijkbaar vind ik de juiste woorden niet. Of ben jij er nog niet klaar voor om te veranderen en leveren je oude patronen je nog teveel op om daarmee te stoppen.
Los van mijn verslavingen en psychoses ben ik ook gewoon niet zo aardig meer. Ik ben verhardt door mijn ervaringen en ik kan heel gemeen zijn tegen mensen die ik niet mag. Ik heb geen behoefte om lief gevonden te worden en ik ben niet bang voor confrontaties.
pi_212604113
Je psychosegevoeligheid komt voort uit schizofrenie verwacht ik?

Ik weet dat het een gevoelige vraag is, doch vind ik het wel belangrijk voor de context van je verhaal alsook mijn eventuele inhoudelijke reactie (en ik vind het zo snel niet terug).
pi_212604263
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 01:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Los van mijn verslavingen en psychoses ben ik ook gewoon niet zo aardig meer. Ik ben verhardt door mijn ervaringen en ik kan heel gemeen zijn tegen mensen die ik niet mag. Ik heb geen behoefte om lief gevonden te worden en ik ben niet bang voor confrontaties.
Wat is dan het doel van dit topic?
  dinsdag 27 februari 2024 @ 08:04:36 #135
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_212604475
quote:

[..]
Een soortgelijk statement heb je ook gemaakt in je vorige serie topics over dit onderwerp.
Er is dus eigenlijk niets veranderd.
pi_212604482
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Maar wat ik doe ik precies verkeerd dan volgens jullie? Ik begrijp het nog steeds niet goed wat jullie bedoelen. Hoezo heeft mijn zelfreflectie betrekken op externe factoren dan? Ik wil oprecht leren wat ik fout doe en dat verbeteren van mijn karakter.

Welke patroon herhaal ik weer in dit topic dat schadelijk is of een teken is van mijn gebrek aan zelfreflectie?

Ik ben niet bewust aan het veinzen nu over mezelf, maar mijn intenties zijn juist goed. Wat doe ik precies verkeerd in dit topic? Heb je voorbeelden?
Ik geef je letterlijk een voorbeeld in de post die je quote. :') Voor mij bevestigt dit dat je ter kwader trouw bent en hooguit zelfreflectie wil veinzen en baalt dat wij dit niet voor zoete koek slikken.
pi_212605039
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:04 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Een soortgelijk statement heb je ook gemaakt in je vorige serie topics over dit onderwerp.
Er is dus eigenlijk niets veranderd.
Het is ook gewoon alweer de oorzaak extern leggen.

Ja ik doe onvriendelijk doordat ik verhard ben, maar dat komt door alles wat me is overkomen dus eigenlijk kan ik er niets aan doen.

quote:
Ik heb geen behoefte om lief gevonden te worden en ik ben niet bang voor confrontaties.
"Lief" gevonden willen worden is denk ik niet helemaal de juiste term (ik denk dat je vooral op zoek bent naar een mengeling van medelijden en respect), maar je beweegt hemel en aarde om hier terug te komen en voor de zoveelste keer met een heel lang verhaal de lezer te overtuigen. Dat de mening van anderen je koud laat geloof ik niet.
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 09:56:53 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_212605261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 00:29 schreef Vincent_student het volgende:
Ik weet niet wat het is. Een beetje de verkeerde toon, heb ik het gevoel. Dat bijzinnetje "dat je me minacht", dat haalt alle kracht uit die post. Ik denk dat je het flink verbruid hebt bij sommige mensen. Wat je over de vrouw van CG was zooo onder de gordel, dan moet je echt heel erg je best doen dat dat weer goed komt. Misschien een idee dat je privé even met hem praat.

Ik moet wel eerlijk dit vertellen: Ik had een keer een goede kennis waarmee ik samen dingen schreef en die was bipolair. Hij had aanvallen, waarbij hij me heel diep beledigde. Als ik hem daarna erop aansprak, kwam hij met het bipolaire verhaal. Ik snap het, hij kon er toen niets aan doen, maar ik heb er een punt achter gezet, ik wil die vent gewoon nooit meer tegenkomen. Dat kan onbegrip zijn, maar alles was gewoon kapot.

Misschien was het ook minder verstandig om je hele levensverhaal weer opnieuw te vertellen. Ik had dat achterwege gelaten en zou begonnen zijn met het beestje bij de naam te noemen hoe je destijds mensen hebt beledigd en dat je daar heel veel spijt van hebt. En laat zien dat je je bewust bent van de gevolgen en hoe je denkt herhaling te voorkomen. Dat doe je niet door een hele historie te vertellen, want dat is al een grijsgedraaide grammofoonplaat. Leg het accent van het verhaal bij de anderen en niet bij jezelf, bijvoorbeeld door te zeggen dat zij zo'n behandeling niet hebben verdiend.

En, ik ben ook niet perfect en ik heb ook mensen in mijn leven gehad, waarbij het gewoon niet klikte. Pogingen om dat te herstellen is tijd weggooien. Als het niet klikt, laat het gewoon zitten en ga gewoon door met je eigen leven.

Verder wat bij jou ook totaal niet meehelpt is dat plaatje van je, die UI. Ik adviseer je echt die te veranderen. Want dan zit ik al die excuses van je te lezen en dan zie ik in mijn ooghoek die middelvinger. Dan denk ik serieus: jij meent hier gewoon helemaal geen reet van.
Ik minacht hem ook niet. Dat komt (volgens mij?) neer op neerkijken op? Dat doe ik niet. Ik slik zijn verhaal gewoon niet voor zoete koek. Dat klopt, dat komt niet meer goed. Wat hij schreef is overigens niet eens wáár, hij heeft iets gelezen, heeft dat verkeerd onthouden en heeft dat toen in die posts aangewend om om zich heen te slaan. Maar het is niet wát hij zei. Het is dát hij het zei. Je kunt namelijk ook gewoon tot 10 tellen en beseffen dat wat je wil gaan zeggen op geen enkele manier in relatie staat tot het actuele gebeuren (de discussie) van dat moment. IK was degene waar hij mee in discussie was, niet mijn vrouw. Die stond en staat hier volledig buiten.
Maar om je gram te halen dan tóch denken ik ga dit zeggen want daarmee krijg ik de overhand omdat ik mijn emoties niet onder controle heb.

Dat zegt dan álles over hoe je in elkaar steekt. En als dat nou de enige keer was, maar dat was het niet, dat is meerdere keren gebeurt. Nou, ik ben niet zo vergevingsgezind als andere mensen wellicht wel zijn, en ik geef mensen niet oneindig nieuwe kansen. Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me. Als het er uit ziet als een eend, kwaakt als een eend, en loopt als een eend, dan is het een eend, en geen waterbuffel. De beste voorspeller van toekomstig gedrag is relevant gedrag uit het verleden, en als je 999x hetzelfde gedrag hebt laten zien, dan zet ik m'n geld er op dat de 1000e keer niet ineens tegenovergesteld gedrag gaat zijn.

Dat is waarom ik dit hele verhaal met een zak zout neem, en dat is ook waarom ik denk 'ik zou met jou IRL 0,0 van doen willen hebben'. Dus een privé gesprek hoeft niet, want dat gaat niets veranderen.
pi_212605375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja ik doe onvriendelijk doordat ik verhard ben, maar dat komt door alles wat me is overkomen dus eigenlijk kan ik er niets aan doen.
[..]
"Lief" gevonden willen worden is denk ik niet helemaal de juiste term (ik denk dat je vooral op zoek bent naar een mengeling van medelijden en respect), maar je beweegt hemel en aarde om hier terug te komen en voor de zoveelste keer met een heel lang verhaal de lezer te overtuigen. Dat de mening van anderen je koud laat geloof ik niet.
En aandacht.

Waarbij negatieve aandacht ook aandacht is.
FOK! kan iemand een flink podium bieden en als je daar geen gebruik meer van mag maken… dan ga je dat missen.

Niet het forum als instrument om te werken aan je problematiek. Maar wel de discussie, het genoemd worden, het liegen/stomme grapjes uithalen waar mensen dan op reageren… ook aandacht.

K_W heeft inmiddels ontdekt dat het duidelijk over de schreef gaan afgestraft wordt, dus nu probeert hij het op deze manier.

@Keep_Walking ik wilde je echt een kans geven, maar ik geloof steeds minder van je intenties. Tien lappen tekst over hoeveel spijt je hebt en dat je wil leren en het goed wil maken wordt teniet gedaan door ongepaste grapjes, niet-kloppende verhalen, telkens weer alleen anderen/de omgeving verwijten dat je bent geworden zoals je bent.

En nu je statement dat je er geen behoefte aan hebt lief gevonden te worden. Zoals je je nu gedraagt krijg je precies wat je wil: verreweg de meeste users hier vinden je niet ‘lief’.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:37:00 #140
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_212605615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]
Het komt uiteindelijk inderdaad neer op het erg vol zijn van zichzelf, getuige het bij herhaling beweren hoe geweldig iedereen om hem heen hem vindt, en een gierend gebrek aan zelfreflectie.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 12:03:00 #141
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212606498
Sorry 😞
  dinsdag 27 februari 2024 @ 22:47:36 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212614720
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Sorry 😞
Ik neem aan dat je al professionele hulp hebt. Je zegt je leven goed voor elkaar te hebben, een leuke vriendin. Een baan wellicht (dat weet ik niet).

Geniet van je leven, geniet ervan dat het nu goed met je gaat.

Je hoeft je gram niet meer te halen op FOK!
  donderdag 29 februari 2024 @ 08:48:59 #143
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212628856
Sommige users hier die mijn verhaal kennen en mijn topics al langer volgen, hebben aan mij laten weten dat ze mij kwalijk nemen en minder sympathiek vinden omdat het lijkt alsof ik niet schuldig of slecht voel over mijn wangedrag die ik heb gedaan tijdens mijn psychoses. Kennelijk denken sommigen van jullie dat ik geen berouw of spijt hebt dat ik andere mensen heb beledigd of bedreigd, of op een andere manier schade heb aangericht bij mensen in mijn sociale omgeving tijdens mijn psychoses in het verleden.

Ik wil met dit topic alles hierover ophelderen en verdiepende informatie met uitleg geven, zodat er geen misverstanden meer zijn.

Ten allereerste wil ik een misverstand die sommigen van jullie denken over mij rechtzetten, namelijk dat ik niet schuldig voel over wat ik anderen heb aangedaan tijdens mijn psychoses.

Ik voel mij echt wel heel slecht en schuldig over mijn vervelende of ongepaste gedragingen die andere mensen last van hebben gehad. Ik heb heel veel schaamte en verdriet gehad om dit, en ik heb altijd alles gedaan om het goed te maken of recht te zetten bij iedereen die slachtoffer werd van mijn psychoses. Helaas is het niet zo simpel als het lijkt om dit te doen vanwege meerdere problemen die ik niet eerlijk of proportioneel rechtvaardig vindt gezien de omstandigheden van alles wat er is gebeurd.

Een grote probleem waar ik tegenaan loop is dat heel veel mensen mij gewoonweg niet de kans willen geven om het uit te leggen en goed te maken of recht te zetten. Een belangrijke reden waarom ik die kans niet krijg is omdat de heersende stigma heel groot en ernstig is, veel mensen weten niet wat het is of begrijpen het niet en ze vinden mij gewoon doodeng en gevaarlijk. Ze snappen niet of willen niet snappen dat ik aan een ernstige ziekte lijdt en verwijten mijn wangedrag die ik tijdens mijn psychoses heb uitgevoerd aan een fout in mijn karakter, dit heb ik te vaak ervaren helaas. Ik begrijp hun perspectief zeker wel, maar toch vind ik het heel oneerlijk en onrechtvaardig voor mijn kant ook.

Ik geef hieronder een echte voorbeeld van wat echt is gebeurd in mijn leven nu ter illustratie:

Ik werd meerdere keren psychotisch in 2020, al vanaf begin februari liet ik mezelf opnemen in Altrecht en daarna werd ik weer opgenomen vanaf Mei t/m Eind augustus ongeveer. Een vervelende wangedrag die ik dan deed is veel rare berichten sturen naar mensen op WhatsApp en Facebook.

Zo heb ik ook veel berichten zitten sturen naar een oude klasgenote van toen ik nog Rechten studeerde en een goede band mee heb opgebouwd in mijn studententijd. Ik heb haar leuk gevonden lang geleden en zij mij ook, zij heeft uit eigen initiatief haar nummer aan mij gegeven zonder dat ik ervoor hoefde te vragen en zij en ik hadden intieme gesprekken met elkaar toen we nog studeerden. We zaten in dezelfde klassen van de eerste en tweede jaar van onze studie en we kwamen elkaar vaak tegen in de bus, zij woonde dichtbij waar ik woonde in Utrecht. Ze is naar mijn 25ste verjaardagsfeestje gekomen en ik heb een stuk drie/vier keer met haar afgesproken één op één. Het is nooit wat geworden tussen mij en haar, maar ik hield wel oppervlakkig contact met haar af en toe via whatsapp, en wederom zij ook met mij.

Ik heb haar in 2010 voor het eerst ontmoet en 10 jaar lang een goede band met haar onderhouden. nooit problemen met haar gehad totdat weer last had van terugkerende psychoses in 2020. Zoals ik eerder zei hierboven, in mijn krankzinnige toestand begon ik veel berichten te sturen naar verschillende mensen in mijn whatsapp, zo ook haar. De meeste mensen hier zijn bewust dat het geen goed idee is om overmatig veel berichten te sturen naar mooie meiden zonder aanleiding of goedkeuring van haar kant toch?

Ik ken de etiquette en ongeschreven regels van chatten met dames op social media heel goed, en normaalgesproken ben ik heel beheerst en tactvol met berichten sturen naar anderen. Maar omdat ik constant psychoses kreeg, waardoor ik niet meer rationeel kon nadenken en geen controle had over mijn woorden en daden, bleef ik haar te veel berichten sturen achter elkaar zonder reden en dat vond ze niet leuk natuurlijk. Ze gaf aan dat ze wilde dat ik daarmee zou stoppen, maar niks kwam meer binnen bij mij. Niet alleen van haar, maar niemand kon meer helder met mij communiceren of binnendringen met hun woorden. Dus ik bleef haar berichten sturen ook al had ze meerdere keren aangegeven dat ik moest stoppen met berichten sturen naar haar.

Ik wil even duidelijk maken dat ik niet honderden berichten per dag elke dag naar haar stuurde en ik heb haar nooit bedreigd of uitgescholden met mijn berichten. Het was om een aantal weken of zelfs een paar maanden dat ik haar weer berichten stuurde, maar ze waren wel opdringerig of clingy en ze vond het niet fijn meer om te lezen van mij. In stabiele toestand zou ik nooit zulke berichten sturen naar haar of iemand anders, mijn brein zat vast in psychotische waanzin verhaal over soulmates en een grote denkbeeldige rechtszaak waar zij een grote rol zou hebben, zoiets dacht ik toen. Nogmaals voor degenen die het niet begrijpen nog, ik zat in krankzinnige toestand toen dit allemaal plaatsvond. Ik kon niet meer rationeel denken en ik had geen controle meer over mijn eigen gedachten en gedrag.

Ik was weer opgenomen begin van de zomer 2020, dit keer helemaal boven in de “Toren” van de Altrecht Willem ArntsZ instelling in de binnenstad van Utrecht. Ik zat op de meest zwaar gesloten afdeling voor de meest acute patiënten die een gevaar vormde voor zichzelf of hun omgeving en 24/7 zorg nodig hadden. Ik mocht niet naar buiten zonder toezicht, maar had op dat moment wel volledige autonomie over mijn telefoon.

Ik heb dat oude klasgenote al een paar weken geen berichten meer gestuurd, maar ik besloot spontaan om haar weer in bericht te sturen toen terwijl ik net opgenomen was in Altrecht HC5, omdat ik dacht in mijn waanzin dat ze mijn soulmate was en dat zij en haar vader bezig waren met een grote rechtszaak voorbereiden voor mij. Ik stuurde naar haar: “Ik kan je niet meer loslaten, (haar naam)”

Dat was het laatste druppeltje in de emmer voor haar en ze blokkeerde mij op alle social media en whatsapp die ik van haar had. Maar dat is niet het enige wat ze deed, ze heeft de politie gebeld en afgestuurd. Terwijl ik opgenomen was voor een hele zware psychose die stemmen in mijn hoofd en krankzinnige wanen veroorzaakte in mij, kwam de wijkagent mij spreken over mijn ongewenste gedrag jegens mijn ex-klasgenote die daar veel last van had kennelijk. Mijn behandelende klinische psycholoog zat erbij en die wijkagent had duidelijk door dat er iets zeer ernstig mis was met mij op dat moment. De wijkagent commandeerde mij om de telefoonnummer van mijn ex-klasgenote te verwijderen en dat heb ik toen ook gedaan en een document ondertekenen dat ik geen contact met haar meer zou zoeken dat zes maanden geldig is.

Ik heb haar vanaf toen niet meer lastig gevallen en ik heb haar volledig met rust gelaten sindsdien tot vorige jaar. Er waren drie jaren voorbij zonder enige contact van mijn kant naar haar, en ik besloot een poging te doen om haar te bereiken om mijn excuses aan te bieden en uitleggen wat er gebeurde in 2020. De politie heeft mij toen gedwongen om haar nummer te verwijderen uit mijn telefoon, maar ik heb haar nummer en andere gegevens op mijn Google Drive. Ik heb de gewoonte om contactgegevens van mensen die ik goed ken op te schrijven in Google Spreadsheets los van mijn telefoonlijst als backup.

Mijn intentie was niet om mijn vriendschap met haar te herstellen en ik had zeker geen romantische fantasieën meer over haar. Ik wou alleen maar mijn oprechte excuses aanbieden aan haar en haar uitleggen wat er aan de hand was met mij drie jaar eerder toen, en dat is begrijpelijk toch? Ik voel zwaar rot en schuldig voor wat ik haar heb aangedaan, ook al kon ik er zelf niks aan doen dat ik die zware psychose had toen in 2020. Ik schaam me diep en ik wil niet dat een mooie dame waar ik tien jaar lang een goede band mee had over mij denkt dat ik een creepy stalker ben of iets dergelijks. Logisch ook voor jullie die dit lezen?

Ik besluit haar een nette e-mail te sturen met daarin mijn oprechte excuses en uitleg, en ik vraag haar of ze openstaat om verder in gesprek te gaan met mij via e-mail zodat ik haar kan meer kan toelichten. Naast deze enige nette e-mail die ik haar heb gestuurd, heb ik één keer haar telefoonnummer gebeld gewoon om te kijken of het nog werkte. Toen ik haar oude nummer belde hoorde ik meteen standaard voicemail en daaruit concludeerde ik dat ik ben geblokkeerd of anders had ze nieuwe nummer. In ieder geval heb ik haar daarna niet meer gebeld of op een andere manier contact gezocht. Ik liet het met rust, ik heb haar een nette e-mail gestuurd en ze mag zelf bepalen of ze wilt reageren als ze het leest, dat dacht ik. Het hoeft geen grote drama te worden toch?

Nou, toch wel. Een week later krijg ik een dreigende bericht van haar advocaat dat ik me schuldig maak aan belaging ofwel stalking van haar, en als ik nog één keer contact zoekt met haar op welke manier dan ook, gaat zij “serieuze civielrechtelijke en strafrechtelijke procedure tegen mij starten met hoge kosten waarvoor ik allemaal moet opdraaien”. Niet alleen dat, ze heeft de politie gebeld weer op mij en die heeft mijn casemanager van Altrecht benaderd en gevraagd om mij rustig te vertellen dat ik geen enkele contact meer mag zoeken met mijn ex-klasgenote. Dit keer waren er geen juridische gevolgen voor mij, want ik heb maar één keer gebeld en een e-mail gestuurd wat natuurlijk geen stalking is of iets strafbaars. Maar kennelijk is dit ex-klasgenote waar ik tien jaar lang een goede band had opgebouwd doodsbang voor mij geworden vanwege mijn wangedrag naar haar in mijn laatste psychose

Wat vinden jullie van mijn bovenstaande casus dat ik uitgebreid heb geschreven? 👆🏿

Ik ben pijnlijk bewust van waarom deze jongedame zo bang (en boos?) is geworden van mij. Ik snap haar kant echt wel en heb ook empathie voor haar. Maar tegelijkertijd vraag ik me af waarom ze geen empathie heeft voor mij in dit geval?

Ze weet dat ik psychosegevoelig bent en ze wist dat ik last had van psychoses toen ik haar berichten bleef sturen in 2020. Ze heeft mijn eerste boek gekocht en gelezen, ik heb haar als één van de eerste en enigen de manuscript van mijn boek laten lezen voordat het af was. Ik heb haar voor 2020 nooit lastig gevallen, sterker nog ze heeft altijd hele positieve gevoelens voor mij gehad en alleen maar lovende complimenten over mij gesproken. Volgens haar eigen woorden tegen mij heeft ze mij oprecht als een goede vriend beschouwd en heeft ze mij lang leuk gevonden toen we samen in de dezelfde klas waren. Ze is naar mijn 25ste verjaardagsfeestje geweest en dat vond ze heel leuk, ik heb nog foto’s ervan op mijn facebook. We hebben samen één op één afgesproken in Utrecht, we kwamen elkaar regelmatig tegen in de wijk zonder problemen. Ze heeft nooit last van mij gehad en ze hoort te weten dat ik geen creepy stalker bent in mijn ware karakter.

Toch valt er geen enkele manier meer voor mij om het goed te maken met haar vanwege mijn laatste psychose. Ik kan niet eens één gemiste oproep achterlaten op haar telefoon zonder dat ze de politie op mij belt. Wat moet ik hiermee dan? Is dit echt wat ik verdien ook? Ik vind van niet, eerlijk gezegd. Ik moet het maar accepteren, maar ik vind het niet eerlijk of rechtvaardig dat ik dit meemaak.

Wat vinden jullie? Deze casusvoorbeeld is maar één van vele afwijzingen, afstotingen, veroordelingen, vernederingen en minachtende houdingen die ik heb meegemaakt van andere mensen vanwege mijn psychoses.

Trouwens, ik ben heel toevallig mijn ex-klasgenote tegengekomen in de grote Jumbo dichtbij waar ik woon. Ik maakte oogcontact met haar en ze liep letterlijk een paar meter verder langs mij heen. Toen ze me eerst zag, keek ze heel boos en bitchy mijn richting op, maar daarna veranderde haar gezichtsuitdrukking naar verbazing en nieuwsgierigheid. Het leek alsof ze met mij wilde praten en ze bleef constant kijken op en neer, alsof ze mij wilde groeten en tegelijkertijd niet durfde. Ik heb haar maar genegeerd en toen ze dichterbij kwam heb ik ook contact met haar verbroken en de andere kant opgekeken. Ik kreeg het idee dat ze toen ze mij zag positieve gevoelens kreeg dan dat ze had verwacht te krijgen gebaseerd op hoe ze voelde van mijn vervelende berichten in 2020. Ik heb haar in ieder geval niet aangesproken toen ik haar zag afgelopen zomer. Ik ga geen initiatief meer nemen om haar te spreken uiteraard.
pi_212628883
Ik denk dat ook dit bericht op FOK over haar een onderdeel is van je obsessie voor haar, van je stalking dus.

Je zult naar de huisarts, en niet naar FOK, moeten gaan om je problemen te bespreken.
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 09:00:21 #145
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_212628966
Wat is, naast een uiting van je narcisme, nu het doel van dit alles?

Denk je echt dat de gemiddelde FOK!er zich dagelijks bezighoudt met jouw levensverhaal; dat onze leventjes om jou draaien?
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 29 februari 2024 @ 09:04:12 #146
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212629006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 08:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik denk dat ook dit bericht op FOK over haar een onderdeel is van je obsessie voor haar, van je stalking dus.

Je zult naar de huisarts, en niet naar FOK, moeten gaan om je problemen te bespreken.
Nee ik heb geen obsessie over haar, ik heb een andere vrouw waarvan ik hou en oud mee wil worden. Wat betreft dit casus is het gewoon een goed voorbeeld van de vele ernstige onrecht die ik heb meegemaakt vanwege mijn psychoses.

Wil je een andere lezen over mijn neef bijvoorbeeld? Of over mijn jeugdvijand die mij voor de rechter sleepte?
  donderdag 29 februari 2024 @ 09:05:28 #147
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212629018
quote:
99s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:00 schreef SwJ het volgende:
Wat is, naast een uiting van je narcisme, nu het doel van dit alles?

Denk je echt dat de gemiddelde FOK!er zich dagelijks bezighoudt met jouw levensverhaal; dat onze leventjes om jou draaien?
Uiteraard niet. Maar volgens mij is dit wel een interessante en passende topic in R&P toch? Wat hoop jij te lezen als je in R&P bent?
pi_212629025
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee ik heb geen obsessie over haar, ik heb een andere vrouw waarvan ik hou en oud mee wil worden. Wat betreft dit casus is het gewoon een goed voorbeeld van de vele ernstige onrecht die ik heb meegemaakt vanwege mijn psychoses.

Wil je een andere lezen over mijn neef bijvoorbeeld? Of over mijn jeugdvijand die mij voor de rechter sleepte?
Nee, dat wil ik niet.
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 09:11:28 #149
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_212629066
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Uiteraard niet. Maar volgens mij is dit wel een interessante en passende topic in R&P toch? Wat hoop jij te lezen als je in R&P bent?
Dat is geen antwoord op de vraag wat je wil bereiken met dit alles, met het delen een complete autobiografie.

Het is niet dat je een vraag hebt, of een andere aanleiding. Je dropt je verhaal. En nu? Moeten we allemaal "Wauw, wat fijn dat we dit nu allemaal weten! Wat een inzichten! Dank je wel hiervoor _O_ " gaan posten?

Wat is je doel?
F.K.A. SuperwormJim
pi_212629136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 08:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Sommige users hier die mijn verhaal kennen en mijn topics al langer volgen, hebben aan mij laten weten dat ze mij kwalijk nemen en minder sympathiek vinden omdat het lijkt alsof ik niet schuldig of slecht voel over mijn wangedrag die ik heb gedaan tijdens mijn psychoses. Kennelijk denken sommigen van jullie dat ik geen berouw of spijt hebt dat ik andere mensen heb beledigd of bedreigd, of op een andere manier schade heb aangericht bij mensen in mijn sociale omgeving tijdens mijn psychoses in het verleden.

Ik wil met dit topic alles hierover ophelderen en verdiepende informatie met uitleg geven, zodat er geen misverstanden meer zijn.

Ten allereerste wil ik een misverstand die sommigen van jullie denken over mij rechtzetten, namelijk dat ik niet schuldig voel over wat ik anderen heb aangedaan tijdens mijn psychoses.

Ik voel mij echt wel heel slecht en schuldig over mijn vervelende of ongepaste gedragingen die andere mensen last van hebben gehad. Ik heb heel veel schaamte en verdriet gehad om dit, en ik heb altijd alles gedaan om het goed te maken of recht te zetten bij iedereen die slachtoffer werd van mijn psychoses. Helaas is het niet zo simpel als het lijkt om dit te doen vanwege meerdere problemen die ik niet eerlijk of proportioneel rechtvaardig vindt gezien de omstandigheden van alles wat er is gebeurd.

Een grote probleem waar ik tegenaan loop is dat heel veel mensen mij gewoonweg niet de kans willen geven om het uit te leggen en goed te maken of recht te zetten. Een belangrijke reden waarom ik die kans niet krijg is omdat de heersende stigma heel groot en ernstig is, veel mensen weten niet wat het is of begrijpen het niet en ze vinden mij gewoon doodeng en gevaarlijk. Ze snappen niet of willen niet snappen dat ik aan een ernstige ziekte lijdt en verwijten mijn wangedrag die ik tijdens mijn psychoses heb uitgevoerd aan een fout in mijn karakter, dit heb ik te vaak ervaren helaas. Ik begrijp hun perspectief zeker wel, maar toch vind ik het heel oneerlijk en onrechtvaardig voor mijn kant ook.

Ik geef hieronder een echte voorbeeld van wat echt is gebeurd in mijn leven nu ter illustratie:

Ik werd meerdere keren psychotisch in 2020, al vanaf begin februari liet ik mezelf opnemen in Altrecht en daarna werd ik weer opgenomen vanaf Mei t/m Eind augustus ongeveer. Een vervelende wangedrag die ik dan deed is veel rare berichten sturen naar mensen op WhatsApp en Facebook.

Zo heb ik ook veel berichten zitten sturen naar een oude klasgenote van toen ik nog Rechten studeerde en een goede band mee heb opgebouwd in mijn studententijd. Ik heb haar leuk gevonden lang geleden en zij mij ook, zij heeft uit eigen initiatief haar nummer aan mij gegeven zonder dat ik ervoor hoefde te vragen en zij en ik hadden intieme gesprekken met elkaar toen we nog studeerden. We zaten in dezelfde klassen van de eerste en tweede jaar van onze studie en we kwamen elkaar vaak tegen in de bus, zij woonde dichtbij waar ik woonde in Utrecht. Ze is naar mijn 25ste verjaardagsfeestje gekomen en ik heb een stuk drie/vier keer met haar afgesproken één op één. Het is nooit wat geworden tussen mij en haar, maar ik hield wel oppervlakkig contact met haar af en toe via whatsapp, en wederom zij ook met mij.

Ik heb haar in 2010 voor het eerst ontmoet en 10 jaar lang een goede band met haar onderhouden. nooit problemen met haar gehad totdat weer last had van terugkerende psychoses in 2020. Zoals ik eerder zei hierboven, in mijn krankzinnige toestand begon ik veel berichten te sturen naar verschillende mensen in mijn whatsapp, zo ook haar. De meeste mensen hier zijn bewust dat het geen goed idee is om overmatig veel berichten te sturen naar mooie meiden zonder aanleiding of goedkeuring van haar kant toch?

Ik ken de etiquette en ongeschreven regels van chatten met dames op social media heel goed, en normaalgesproken ben ik heel beheerst en tactvol met berichten sturen naar anderen. Maar omdat ik constant psychoses kreeg, waardoor ik niet meer rationeel kon nadenken en geen controle had over mijn woorden en daden, bleef ik haar te veel berichten sturen achter elkaar zonder reden en dat vond ze niet leuk natuurlijk. Ze gaf aan dat ze wilde dat ik daarmee zou stoppen, maar niks kwam meer binnen bij mij. Niet alleen van haar, maar niemand kon meer helder met mij communiceren of binnendringen met hun woorden. Dus ik bleef haar berichten sturen ook al had ze meerdere keren aangegeven dat ik moest stoppen met berichten sturen naar haar.

Ik wil even duidelijk maken dat ik niet honderden berichten per dag elke dag naar haar stuurde en ik heb haar nooit bedreigd of uitgescholden met mijn berichten. Het was om een aantal weken of zelfs een paar maanden dat ik haar weer berichten stuurde, maar ze waren wel opdringerig of clingy en ze vond het niet fijn meer om te lezen van mij. In stabiele toestand zou ik nooit zulke berichten sturen naar haar of iemand anders, mijn brein zat vast in psychotische waanzin verhaal over soulmates en een grote denkbeeldige rechtszaak waar zij een grote rol zou hebben, zoiets dacht ik toen. Nogmaals voor degenen die het niet begrijpen nog, ik zat in krankzinnige toestand toen dit allemaal plaatsvond. Ik kon niet meer rationeel denken en ik had geen controle meer over mijn eigen gedachten en gedrag.

Ik was weer opgenomen begin van de zomer 2020, dit keer helemaal boven in de “Toren” van de Altrecht Willem ArntsZ instelling in de binnenstad van Utrecht. Ik zat op de meest zwaar gesloten afdeling voor de meest acute patiënten die een gevaar vormde voor zichzelf of hun omgeving en 24/7 zorg nodig hadden. Ik mocht niet naar buiten zonder toezicht, maar had op dat moment wel volledige autonomie over mijn telefoon.

Ik heb dat oude klasgenote al een paar weken geen berichten meer gestuurd, maar ik besloot spontaan om haar weer in bericht te sturen toen terwijl ik net opgenomen was in Altrecht HC5, omdat ik dacht in mijn waanzin dat ze mijn soulmate was en dat zij en haar vader bezig waren met een grote rechtszaak voorbereiden voor mij. Ik stuurde naar haar: “Ik kan je niet meer loslaten, (haar naam)”

Dat was het laatste druppeltje in de emmer voor haar en ze blokkeerde mij op alle social media en whatsapp die ik van haar had. Maar dat is niet het enige wat ze deed, ze heeft de politie gebeld en afgestuurd. Terwijl ik opgenomen was voor een hele zware psychose die stemmen in mijn hoofd en krankzinnige wanen veroorzaakte in mij, kwam de wijkagent mij spreken over mijn ongewenste gedrag jegens mijn ex-klasgenote die daar veel last van had kennelijk. Mijn behandelende klinische psycholoog zat erbij en die wijkagent had duidelijk door dat er iets zeer ernstig mis was met mij op dat moment. De wijkagent commandeerde mij om de telefoonnummer van mijn ex-klasgenote te verwijderen en dat heb ik toen ook gedaan en een document ondertekenen dat ik geen contact met haar meer zou zoeken dat zes maanden geldig is.

Ik heb haar vanaf toen niet meer lastig gevallen en ik heb haar volledig met rust gelaten sindsdien tot vorige jaar. Er waren drie jaren voorbij zonder enige contact van mijn kant naar haar, en ik besloot een poging te doen om haar te bereiken om mijn excuses aan te bieden en uitleggen wat er gebeurde in 2020. De politie heeft mij toen gedwongen om haar nummer te verwijderen uit mijn telefoon, maar ik heb haar nummer en andere gegevens op mijn Google Drive. Ik heb de gewoonte om contactgegevens van mensen die ik goed ken op te schrijven in Google Spreadsheets los van mijn telefoonlijst als backup.

Mijn intentie was niet om mijn vriendschap met haar te herstellen en ik had zeker geen romantische fantasieën meer over haar. Ik wou alleen maar mijn oprechte excuses aanbieden aan haar en haar uitleggen wat er aan de hand was met mij drie jaar eerder toen, en dat is begrijpelijk toch? Ik voel zwaar rot en schuldig voor wat ik haar heb aangedaan, ook al kon ik er zelf niks aan doen dat ik die zware psychose had toen in 2020. Ik schaam me diep en ik wil niet dat een mooie dame waar ik tien jaar lang een goede band mee had over mij denkt dat ik een creepy stalker ben of iets dergelijks. Logisch ook voor jullie die dit lezen?

Ik besluit haar een nette e-mail te sturen met daarin mijn oprechte excuses en uitleg, en ik vraag haar of ze openstaat om verder in gesprek te gaan met mij via e-mail zodat ik haar kan meer kan toelichten. Naast deze enige nette e-mail die ik haar heb gestuurd, heb ik één keer haar telefoonnummer gebeld gewoon om te kijken of het nog werkte. Toen ik haar oude nummer belde hoorde ik meteen standaard voicemail en daaruit concludeerde ik dat ik ben geblokkeerd of anders had ze nieuwe nummer. In ieder geval heb ik haar daarna niet meer gebeld of op een andere manier contact gezocht. Ik liet het met rust, ik heb haar een nette e-mail gestuurd en ze mag zelf bepalen of ze wilt reageren als ze het leest, dat dacht ik. Het hoeft geen grote drama te worden toch?

Nou, toch wel. Een week later krijg ik een dreigende bericht van haar advocaat dat ik me schuldig maak aan belaging ofwel stalking van haar, en als ik nog één keer contact zoekt met haar op welke manier dan ook, gaat zij “serieuze civielrechtelijke en strafrechtelijke procedure tegen mij starten met hoge kosten waarvoor ik allemaal moet opdraaien”. Niet alleen dat, ze heeft de politie gebeld weer op mij en die heeft mijn casemanager van Altrecht benaderd en gevraagd om mij rustig te vertellen dat ik geen enkele contact meer mag zoeken met mijn ex-klasgenote. Dit keer waren er geen juridische gevolgen voor mij, want ik heb maar één keer gebeld en een e-mail gestuurd wat natuurlijk geen stalking is of iets strafbaars. Maar kennelijk is dit ex-klasgenote waar ik tien jaar lang een goede band had opgebouwd doodsbang voor mij geworden vanwege mijn wangedrag naar haar in mijn laatste psychose

Wat vinden jullie van mijn bovenstaande casus dat ik uitgebreid heb geschreven? 👆🏿

Ik ben pijnlijk bewust van waarom deze jongedame zo bang (en boos?) is geworden van mij. Ik snap haar kant echt wel en heb ook empathie voor haar. Maar tegelijkertijd vraag ik me af waarom ze geen empathie heeft voor mij in dit geval?

Ze weet dat ik psychosegevoelig bent en ze wist dat ik last had van psychoses toen ik haar berichten bleef sturen in 2020. Ze heeft mijn eerste boek gekocht en gelezen, ik heb haar als één van de eerste en enigen de manuscript van mijn boek laten lezen voordat het af was. Ik heb haar voor 2020 nooit lastig gevallen, sterker nog ze heeft altijd hele positieve gevoelens voor mij gehad en alleen maar lovende complimenten over mij gesproken. Volgens haar eigen woorden tegen mij heeft ze mij oprecht als een goede vriend beschouwd en heeft ze mij lang leuk gevonden toen we samen in de dezelfde klas waren. Ze is naar mijn 25ste verjaardagsfeestje geweest en dat vond ze heel leuk, ik heb nog foto’s ervan op mijn facebook. We hebben samen één op één afgesproken in Utrecht, we kwamen elkaar regelmatig tegen in de wijk zonder problemen. Ze heeft nooit last van mij gehad en ze hoort te weten dat ik geen creepy stalker bent in mijn ware karakter.

Toch valt er geen enkele manier meer voor mij om het goed te maken met haar vanwege mijn laatste psychose. Ik kan niet eens één gemiste oproep achterlaten op haar telefoon zonder dat ze de politie op mij belt. Wat moet ik hiermee dan? Is dit echt wat ik verdien ook? Ik vind van niet, eerlijk gezegd. Ik moet het maar accepteren, maar ik vind het niet eerlijk of rechtvaardig dat ik dit meemaak.

Wat vinden jullie? Deze casusvoorbeeld is maar één van vele afwijzingen, afstotingen, veroordelingen, vernederingen en minachtende houdingen die ik heb meegemaakt van andere mensen vanwege mijn psychoses.

Trouwens, ik ben heel toevallig mijn ex-klasgenote tegengekomen in de grote Jumbo dichtbij waar ik woon. Ik maakte oogcontact met haar en ze liep letterlijk een paar meter verder langs mij heen. Toen ze me eerst zag, keek ze heel boos en bitchy mijn richting op, maar daarna veranderde haar gezichtsuitdrukking naar verbazing en nieuwsgierigheid. Het leek alsof ze met mij wilde praten en ze bleef constant kijken op en neer, alsof ze mij wilde groeten en tegelijkertijd niet durfde. Ik heb haar maar genegeerd en toen ze dichterbij kwam heb ik ook contact met haar verbroken en de andere kant opgekeken. Ik kreeg het idee dat ze toen ze mij zag positieve gevoelens kreeg dan dat ze had verwacht te krijgen gebaseerd op hoe ze voelde van mijn vervelende berichten in 2020. Ik heb haar in ieder geval niet aangesproken toen ik haar zag afgelopen zomer. Ik ga geen initiatief meer nemen om haar te spreken uiteraard.
Hoe rijm je bovenstaande met onderstaande?

quote:

[..]
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 09:23:32 #151
16180 crew  CoolGuy
pi_212629152
quote:

[..]

Die neef die je geen pakje sigaretten kocht? Of je jeugdvijand die jou voor de rechter heeft gesleept en waar je voor veroordeeld bent? Nee, hebben we allemaal al 100x gelezen.

Daar gaan we weer. Het onrecht dat JOU is aangedaan. Wat jij anderen hebt aangedaan is niet belangrijk, want immers, dat was jij niet, dat was je psychose. Prima voorbeeld van je gebrek aan zelfreflectie, en hoe jij wederom het slachtoffer bent van alles en iedereen.
pi_212629155
quote:

[..]

Jij voelt dit als onrecht dat jou is aangedaan.

Nu nog het onrecht dat jij haar hebt aangedaan. Zowel met je berichtjes en stalking (ook al had je psychoses, dan nog is het onrechtmatig richting haar) als ook met je onvermogen om maar enigszins in te zien dat zij om zichzelf te beschermen jou op afstand wilde houden en dat gewoon nog steeds wil. Ze wil niets meer met je te maken hebben. Dat is rot voor je, maar het is haar goed recht. Dat kun je haar op geen enkele manier kwalijk nemen. Het feit dat je dat wel doet en het NOG STEEDS iedere keer over het onrecht hebt dat jou is aangedaan is nou eens een perfect voorbeeld van het totaal ontbreken van zelfreflectie aan jouw kant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 29 februari 2024 @ 09:33:29 #153
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212629262
quote:
7s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij voelt dit als onrecht dat jou is aangedaan.

Nu nog het onrecht dat jij haar hebt aangedaan. Zowel met je berichtjes en stalking (ook al had je psychoses, dan nog is het onrechtmatig richting haar) als ook met je onvermogen om maar enigszins in te zien dat zij om zichzelf te beschermen jou op afstand wilde houden en dat gewoon nog steeds wil. Ze wil niets meer met je te maken hebben. Dat is rot voor je, maar het is haar goed recht. Dat kun je haar op geen enkele manier kwalijk nemen. Het feit dat je dat wel doet en het NOG STEEDS iedere keer over het onrecht hebt dat jou is aangedaan is nou eens een perfect voorbeeld van het totaal ontbreken van zelfreflectie aan jouw kant.
Ik ben echt pijnlijk bewust van wat ik haar heb aangedaan hoor! Dat is juist mijn hele punt! Ik ben niet blind of doofstom wat betreft mijn fouten tijdens mijn psychoses. Ik heb echt veel spijt en berouw dat ik haar tijdens mijn psychoses berichten bleef sturen. Is dit niet duidelijk dan? Ik heb geaccepteerd dat ze niks meer met mij te maken wil hebben, ik ga haar nooit meer benaderen uit eigen initiatief. Lees dat laatste paragraaf waar ik haar afgelopen zomer ben tegengekomen en niet heb benaderd. Ik ben echt niet aan het forceren om met haar contact te hebben. Sterker nog, zij bleef mij telkens aankijken, ik draaide mijn hoofd weg.

Hoezo denk je dat ik niet bewust ben van mijn onrecht jegens haar dan? Waaruit blijkt dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')