https://www.telegraaf.nl/(...)il-stoppen-met-levenquote:Dennis Schouten is ongelukkig en wil stoppen met leven. Dat maakt de 28-jarige presentator woensdagavond bekend in een nieuwe aflevering van Roddelpraat.
„Ik merk al enkele jaren dat ik er eigenlijk niet meer zoveel plezier in heb”, legt Schouten in de uitzending uit. „Ik heb er veel aan gedaan om dat op te lossen. Ik heb voor mijzelf de conclusie getrokken dat ik niet meer op deze wijze verder wil.”
Volgens collega Jan Roos werkt Schoutens geluksstofje niet goed vanwege zijn moeilijke jeugd. Op Instagram licht Schouten toe: „Aannemelijk is dat jarenlang experimenteren met medicatie in mijn pubertijd bepaalde dingen in mijn hoofd hebben beschadigd, ik heb me er ondertussen bij neergelegd. Maar ik wil deze rit niet meer uitzitten. (...) Ik ga nog enkele jaren mee om alles en iedereen dat me lief is goed achter te laten. Daarna neem ik de regie over mijn eigen leven.”
Schouten vertelt zijn verhaal in het boek Dennis Schouten: Beschadigd, op weg naar de dood. De biografie is geschreven door Andries Jelle de Jong.
Heeft u hulp nodig? Neem dan contact op met de hulp- en preventielijn Zelfmoord. Praat erover. Tel: 0800-0113 (gratis), 113 (regulier tarief) of www.113.nl.
Ja dat dus.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:25 schreef Raw85 het volgende:
Dapper verhaal en alle sterkte toegewenst voor de beste man als hij zich echt zo voelt.
Gelet op de bedenkelijke reputatie van deze knakker vind ik het moeilijk om te geloven
BNW / Mircodosing and the Psychedelic revolutionquote:Op woensdag 14 februari 2024 19:34 schreef myShizzle het volgende:
Ik vier komende maand mijn 8e jaar met zelfmoordgedachten.
Zodra mijn ouders het hoekje om zijn ben ik dat ook.
Jeeeeeeuj
Ja dit dus.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:25 schreef Raw85 het volgende:
Gelet op de bedenkelijke reputatie van deze knakker vind ik het moeilijk om te geloven
Een vroegtijdig einde lijkt me niet ideaal maar als je anders met Jan Roos moet samenwerken zou ik toch gaan twijfelenquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:00 schreef nietzman het volgende:
Wat gek als je de hele tijd in een baan om die sfeerspons van een Jan heen hangt en moet leven van het vermarkten van negativiteit.
Goede samenvattingquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:00 schreef nietzman het volgende:
Wat gek als je de hele tijd in een baan om die sfeerspons van een Jan heen hangt en moet leven van het vermarkten van negativiteit.
Sterkte! Kamp zelf ook al een tijdje met die gedachten. De enige reden waarom ik het niet doe is de familie inderdaad (maar ook daar zit op een gegeven moment een limiet aan, zeker als je met de dag ongelukkiger wordt en je meerdere dingen hebt geprobeerd). Dus ik begrijp hem heel goed.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:34 schreef myShizzle het volgende:
Jeeeeeeuj
KLB / Een hufter van Roddelpraat kondigt zijn zelfmoord aan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goede samenvatting
Als je van etteren je verdienmodel hebt gemaakt snap ik dat het leven leeg aanvoelt.
Thanks en jij ook kop op héquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:27 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Sterkte! Kamp zelf ook al een tijdje met die gedachten. De enige reden waarom ik het niet doe is de familie inderdaad (maar ook daar zit op een gegeven moment een limiet aan, zeker als je met de dag ongelukkiger wordt en je meerdere dingen hebt geprobeerd). Dus ik begrijp hem heel goed.
Dit ja.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:25 schreef Raw85 het volgende:
Dapper verhaal en alle sterkte toegewenst voor de beste man als hij zich echt zo voelt.
Doe eens normaal joh mafklapperquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind niks zo laf en waardeloos als mensen die spreken over het mogelijk, wellicht ooit zouden willen toepassen van suicide. Ik heb er geen respect voor en vind het zo ongelooflijk genant dat ik er boos van kan worden.
Ja, het leven is soms kut en het leven is soms zwaar maar wat denk je? Dat je daar uniek in bent? Arm sneeuwvlokje. Erken dan dat je lijdt en doe er wat aan. Ga zingeving zoeken in het verminderen van het lijden van anderen. Dan ben je een vent en mag je zwelgen in zelfmedelijden.
Twee zaken in het leven hebben mij deze inzichten gegeven. Het boek van Victor Frankl en de suïcide van mijn vader. Carpe diem.
Is het aandacht trekken of iemand die iets uitspreekt waar hij jaren mee zit?quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
Wel heel erg aandacht trekken dit natuurlijk. Als je het echt wil doe je het en loop je dat niet openbaar te maken.
En sowieso, sta er maar eens, daar net voor het einde, kijk dan maar eens of je het nog steeds wil.
Ik vind jou eigenlijk de kneus, gevoelloos wichtquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:05 schreef 111210 het volgende:
Dat je geilt op aandacht is 1 ding, maar dat je nu met zelfmoord je zelf in de schijnwerpers wil zetten is toch echt wel het dieptepunt.
Wat een kneus
als je zegt dat je over 10 jaar niet meer wilt leven is het gewoon een publiciteitsstunt voor je boekquote:Op woensdag 14 februari 2024 22:36 schreef aloa het volgende:
Op een of andere manier kan ik zelfs dit niet serieus nemen bij deze gek.
En anders horen we het wel over een aantal jaar.
Zou triest zijn als dit weer één of andere stunt voor de views is.
Ik wil al euthanasie sinds 2020/2021. Mijn moeder wilde me erin steunen/begeleiden (zij heeft zelf 40 jaar in de GGZ gewerkt, dus heeft mentaal chronisch zieke, uitbehandelde mensen zoals ik van dichtbij meegemaakt), maar is vorig jaar helaas door een ongeluk plotseling overleden. Mijn vader steunt me niet, maar goede vrienden wel. Die zien mijn intense lijden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:34 schreef myShizzle het volgende:
Jeeeeeeuj
Zoals?quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:40 schreef Cockwhale het volgende:
Als ik die reacties op social media lees, ben ik blij dat ik mij gedistantieerd heb van actief gebruik van die beerput vol met idioten.
Nee hoor. Genoeg mensen die het vooraf aankondigen en het ook doen. Eelco de Gooijer bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
Wel heel erg aandacht trekken dit natuurlijk. Als je het echt wil doe je het en loop je dat niet openbaar te maken.
Kan zelfs op nationale tv.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:21 schreef Cupfighter het volgende:
Het lijkt mij sterk dat als je zelfmoordgedachte hebt dit gaat verkondigen in de Telegraaf
Heel veel succes gewenst.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:23 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg mensen die het vooraf aankondigen en het ook doen. Eelde de Gooijer bijvoorbeeld.
Ik ga waarschijnlijk zelf ook een euthanasietraject in. Zelfs bekend psychiater Menno Oosterhof (bekend ook van euthanasie) erkent mijn diepe lijden.
Ik wil op een nette manier dit leven verlaten met een waardig einde, geen suicide.
Dan ben ik oprecht benieuwd naar jouw advies voor mij. Ik ben bijna 47, heb autisme, adhd, borderline, een chronische eetstoornis van 30 jaar, ernstige angst-, en dwangstoornis, intense zelfhaat, chronische depressie en zelfhaat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind niks zo laf en waardeloos als mensen die spreken over het mogelijk, wellicht ooit zouden willen toepassen van suicide. Ik heb er geen respect voor en vind het zo ongelooflijk genant dat ik er boos van kan worden.
Ja, het leven is soms kut en het leven is soms zwaar maar wat denk je? Dat je daar uniek in bent? Arm sneeuwvlokje. Erken dan dat je lijdt en doe er wat aan. Ga zingeving zoeken in het verminderen van het lijden van anderen. Dan ben je een vent en mag je zwelgen in zelfmedelijden.
Twee zaken in het leven hebben mij deze inzichten gegeven. Het boek van Victor Frankl en de suïcide van mijn vader. Carpe diem.
Dank je wel.quote:
Ik denk dat dat ook vaak mensen zijn in een euthenasietrajectquote:Op woensdag 14 februari 2024 23:23 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg mensen die het vooraf aankondigen en het ook doen. Eelde de Gooijer bijvoorbeeld.
Ik ga waarschijnlijk zelf ook een euthanasietraject in. Zelfs bekend psychiater Menno Oosterhof (bekend ook van euthanasie) erkent mijn diepe lijden.
Ik wil op een nette manier dit leven verlaten met een waardig einde, geen suicide.
Veel sterkte en respect voor je keusquote:Op woensdag 14 februari 2024 23:27 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dan ben ik oprecht benieuwd naar jouw advies voor mij. Ik ben bijna 47, heb autisme, adhd, borderline, een chronische eetstoornis van 30 jaar, ernstige angst-, en dwangstoornis, intense zelfhaat, chronische depressie en zelfhaat.
Het boek van Frankl ken ik. Heel indrukwekkend. Maar na het lezen ervan zijn mijn klachten niet weg. Heb vrijwel alle therapiëen gedaan die er zijn en natuurlijk medicatie geslikt. Niets heeft mogen baten. Wat kan ik nu nog doen? Serieuze vraag.
Je zelfhaat proberen te veranderen. Dat hoor je op nummer 1 te zetten. Bovenaan het lijstje.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:27 schreef GwanGwaa het volgende:
Wat kan ik nu nog doen? Serieuze vraag.
Dit is wellicht het domste advies wat ik ooit heb gelezen. Denk je nou echt dat dit nog niet geprobeerd is door deze user?quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zelfhaat proberen te veranderen. Dat hoor je op nummer 1 te zetten. Bovenaan het lijstje.
Ze vraagt serieus wat ze nog kan doen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dit is wellicht het domste advies wat ik ooit heb gelezen. Denk je nou echt dat dit nog niet geprobeerd is door deze user?
Ik weet bijna zeker dat daar in de therapieën die ze gehad heeft wel over gesproken is, dat heeft niet geholpen zei zequote:Op woensdag 14 februari 2024 23:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze vraagt serieus wat ze nog kan doen.
Je gaat moeilijk stoornissen en depressies oplossen als je het jezelf niet gunt.
Ja en wat denk je nou zelf? Dat ze zich dat niet gunt? Zo simpel werkt mental health niet. Je hebt makkelijk lullen als je er zelf niks te maken hebt maar zeg dan niets.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze vraagt serieus wat ze nog kan doen.
Je gaat moeilijk stoornissen en depressies oplossen als je het jezelf niet gunt.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat daar in de therapieën die ze gehad heeft wel over gesproken is, dat heeft niet geholpen zei ze
Misschien moet ze de vraag dan niet stellen op een internetforum maar aan een psycholoog.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja en wat denk je nou zelf? Dat ze zich dat niet gunt? Zo simpel werkt mental health niet. Je hebt makkelijk lullen als je er zelf niks te maken hebt maar zeg dan niets.
Man man man wat ben jij een engnek zeg.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet ze de vraag dan niet stellen op een internetforum maar aan een psycholoog.
Die overigens hetzelfde tegen haar zal zeggen als ik.
Bedankt voor je bijdrage aan het topic.quote:Op donderdag 15 februari 2024 00:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Man man man wat ben jij een engnek zeg.
Ik heb even niks met haar te doen maar met jou chef.quote:Op donderdag 15 februari 2024 00:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage aan het topic.
Ik denk dat ze daar wel wat aan heeft.
Dit soort adviezen voelen als een belediging van mijn intelligentie. Een andere die ik vanavond elders te horen kreeg was het advies het carnivoor dieet te gaan volgen. ("Goed"advies, met een eetstoornis van 30 jaar). Sporten, mediteren etc etc, ik ken ze allemaal.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zelfhaat proberen te veranderen. Dat hoor je op nummer 1 te zetten. Bovenaan het lijstje.
Klopt. Dit advies hoor ik natuurlijk al decennia lang. Maar als het niet lukt het te integreren dan houdt het op een gegeven moment gewoon op.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet ze de vraag dan niet stellen op een internetforum maar aan een psycholoog.
Die overigens hetzelfde tegen haar zal zeggen als ik.
Hij geeft zichzelf in ieder geval een flinke marge om zich te bedenken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:32 schreef Rnie het volgende:
Hij geeft zichzelf maximaal 10 jaar voordat hij zelfmoord pleegt.
Ergens geloof ik er geen hol van joh.![]()
Meermaals meegemaakt, diegenen die uit het leven willen stappen doen het gewoon zonder er woorden aan vuil te maken. 2 jeugdvrienden verloren op die manier, niemand die het aan zag komen. Diegenen die er de mond van vol hebben vragen gewoon om aandacht en doen het niet. En dit is er zo een.quote:Op donderdag 15 februari 2024 02:00 schreef Kwaliteit het volgende:
Je kunt wel merken dat de meesten hier dit nooit in hun leven hebben meegemaakt, bewust. Als dit in je omgeving is gebeurd dan praat je wel anders. Triest volk hier.
Heel simpel.quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Want? Iedereen weet toch dat deze jongen er alles aan doet om anderen door het slijk te halen met zn programma en alleen maar op aandacht zit te wachten. Kan hem hier echt niet serieus in nemen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:34 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Ik vind jou eigenlijk de kneus, gevoelloos wicht
Dit is niet waar, sommige mensen uiten wel degelijk hun suïcidale gedachten voor de daad.quote:Op donderdag 15 februari 2024 04:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Heel simpel.
Mensen die hulp zoeken praten over zelfdoding.
Omdat een roep is er naar.
Mensen die echt willen die doen het gewoon zonder dat iemand het weet .
En je vind zo iemand gewoon ergens liggen
Wat kan ik zeggen GwanGwaa? Ik ken je als een heel fijne user en het raakt mij om dit te lezen. Als iemand mij zou vragen of jouw leven zin heeft dan zou ik dat beantwoorden met een volmondig ja. Ik kom op dit forum om mijzelf te uiten, om te sparren en om geconfronteerd te worden met de onzin die ik soms zeg. Jij geeft mij en anderen inzichten en kaatst zaken terug. Voor de één heel klein maar voor de ander heel groot. Dit forum is waardevol en jouw aanwezigheid eveneens.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:27 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dan ben ik oprecht benieuwd naar jouw advies voor mij. Ik ben bijna 47, heb autisme, adhd, borderline, een chronische eetstoornis van 30 jaar, ernstige angst-, en dwangstoornis, intense zelfhaat, chronische depressie en zelfhaat.
Het boek van Frankl ken ik. Heel indrukwekkend. Maar na het lezen ervan zijn mijn klachten niet weg. Heb vrijwel alle therapiëen gedaan die er zijn en natuurlijk medicatie geslikt. Niets heeft mogen baten. Wat kan ik nu nog doen? Serieuze vraag.
Bij mannen worden dit soort klachten duidelijk minder door een paar keer goed van bil te gaan. Hoe het met vrouwen zit weet ik niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:27 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Misschien draagt het uiten van de gedachten wel bij aan de mogelijkheid tot het vinden van een acceptabele oplossing. Dat betekent natuurlijk niet dat het alleen maar aandachttrekkerij was. Dat is sowieso wel een cynische manier om een roep om hulp te vertalen hoor.quote:Op donderdag 15 februari 2024 02:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meermaals meegemaakt, diegenen die uit het leven willen stappen doen het gewoon zonder er woorden aan vuil te maken. 2 jeugdvrienden verloren op die manier, niemand die het aan zag komen. Diegenen die er de mond van vol hebben vragen gewoon om aandacht en doen het niet. En dit is er zo een.
Bij een link als dit kijk ik soms wel even. Verder geen actief profiel of plaatsing van berichten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoals?
Je leest het wel ondanks je 'distantiëring'.
[..]
Ga eens gauw inburgeren op fok.forum.ie! Wegwezen!
Het is niet ongewoon dat mensen die zich slecht voelen er voor zorgen dat anderen zich ook zo voelen. Net als met pesters.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:23 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik geloof de man best. Je moet ook wel een heel zeldzaam stuk vreten zijn om een boek over je zelfmoordgedachten bij elkaar te verzinnen.
Wat ik wel jammer vind is dat hij er blijkbaar voor gekozen heeft om in zijn (mogelijk korte) tijd op aarde zoveel mogelijk anderen het leven zuur te maken. Ook mensen in zijn eigen positie zouden compleet afgebrand worden in zijn showtje.
Dat doet wel af aan de sympathie die ik voor hem voel. Ik kem hem enkel van een klootzak zijn en omgaan met Jan Roos en zo zijn er meer mensen met twijfelachtig repertoire die vooral zelf met problemen blijken te kampen.
Viktor Frankl wel eens gelezen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:23 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg mensen die het vooraf aankondigen en het ook doen. Eelco de Gooijer bijvoorbeeld.
Samen met Jan Roos is het dan ook een ontiegelijk stuk vreten ja.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:23 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik geloof de man best. Je moet ook wel een heel zeldzaam stuk vreten zijn om een boek over je zelfmoordgedachten bij elkaar te verzinnen.
Wat ik wel jammer vind is dat hij er blijkbaar voor gekozen heeft om in zijn (mogelijk korte) tijd op aarde zoveel mogelijk anderen het leven zuur te maken. Ook mensen in zijn eigen positie zouden compleet afgebrand worden in zijn showtje.
Dat doet wel af aan de sympathie die ik voor hem voel. Ik kem hem enkel van een klootzak zijn en omgaan met Jan Roos en zo zijn er meer mensen met twijfelachtig repertoire die vooral zelf met problemen blijken te kampen.
Misschien heb je hier iets aan. Vriend van me over zijn zoon Willem. Peter werkt ook in de gezondheidszorg.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik wil al euthanasie sinds 2020/2021. Mijn moeder wilde me erin steunen/begeleiden (zij heeft zelf 40 jaar in de GGZ gewerkt, dus heeft mentaal chronisch zieke, uitbehandelde mensen zoals ik van dichtbij meegemaakt), maar is vorig jaar helaas door een ongeluk plotseling overleden. Mijn vader steunt me niet, maar goede vrienden wel. Die zien mijn intense lijden.
Wens je heel veel kracht en sterkte toe.
Jawel hoor. Vechtlust om zijn boek te verkopen..quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:49 schreef torentje het volgende:
Zo jong en dan geen vechtlust meer hebben.
"Waarom probeer je geen mindfulness" en andere dooddoeners. Je weet niet wat er in zijn hoofd omgaat. Kind van een ouder zijn met munchhausen by proxy is heftig.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:22 schreef grrrrg het volgende:
Misschien iets normalers gaan doen? Stukje gaan wandelen, etc
Dit is geen zelfmoord, dit wordt een verzoek tot euthanasie. Ik ken iemand die er een heel Twitter-account aan heeft gewijd en haar hele weg langs alle instanties deelt. Is niet zomaar een ding en je komt er niet zomaar voor in aanmerking.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:21 schreef Cupfighter het volgende:
Het lijkt mij sterk dat als je zelfmoordgedachte hebt dit gaat verkondigen in de Telegraaf
dat is idd heel erg heftigquote:Op donderdag 15 februari 2024 12:17 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
"Waarom probeer je geen mindfulness" en andere dooddoeners. Je weet niet wat er in zijn hoofd omgaat. Kind van een ouder zijn met munchhausen by proxy is heftig.
Zoraya?quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit is geen zelfmoord, dit wordt een verzoek tot euthanasie. Ik ken iemand die er een heel Twitter-account aan heeft gewijd en haar hele weg langs alle instanties deelt. Is niet zomaar een ding en je komt er niet zomaar voor in aanmerking.
Als er iets misgaat in je brein. En je brein niet genoeg "gelukshormonen" aanmaakt, of een andere stoornis waardoor de wereld niet goed bij je binnenkomt, kun je alle miljoenen en vrouwen en liefde en alles hebben maar dan betekent het niets. Want je kunt het geluk niet "voelen".quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:56 schreef BMW1993 het volgende:
Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Dennis Schouten heeft alles wat ik niet heb.
- Heel veel geld, 5 euro per maand aan donaties klinkt weinig, maar Jan Roos en Dennis zouden daar echt niet zitten als het om enkele duizenden per maand zou gaan ...
- Heel veel aandacht op straat (niemand kijkt naar mij om)
- Een koophuis (ik woon in een sociale huurwoning)
- Een super dure auto (ik heb een tweedehands auto)
- Een sociaal leven en feesten in een leuk café ( heb ik ook niet )
- Hij kan via instagram met zoveel 1000 mooie en knappe meiden afspreken ( ik kan niet aan een meisje komen)
En dan alsnog dood willen, met die theorie zou ik eerder dood moeten, want ik heb niets wat hij heeft
Dit is altijd zo een simpele gedachtequote:Op donderdag 15 februari 2024 12:56 schreef BMW1993 het volgende:
- Heel veel geld, 5 euro per maand aan donaties klinkt weinig, maar Jan Roos en Dennis zouden daar echt niet zitten als het om enkele duizenden per maand zou gaan ...
- Hij kan via instagram met zoveel 1000 mooie en knappe meiden afspreken ( ik kan niet aan een meisje komen)
En dan alsnog dood willen, met die theorie zou ik eerder dood moeten, want ik heb niets wat hij heeft
Robin Williams, Chris Cornell.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als er iets misgaat in je brein. En je brein niet genoeg "gelukshormonen" aanmaakt, of een andere stoornis waardoor de wereld niet goed bij je binnenkomt, kun je alle miljoenen en vrouwen en liefde en alles hebben maar dan betekent het niets. Want je kunt het geluk niet "voelen".
Ah op die manier. Lijkt mij lastig als je dat echt volledig mist.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als er iets misgaat in je brein. En je brein niet genoeg "gelukshormonen" aanmaakt, of een andere stoornis waardoor de wereld niet goed bij je binnenkomt, kun je alle miljoenen en vrouwen en liefde en alles hebben maar dan betekent het niets. Want je kunt het geluk niet "voelen".
M'n broer heeft mij ooit voor de trein weggehaald. Reken maar dat je dan zo ver bent dat een avondwandelingetje die richting opgaat.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:21 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ah op die manier. Lijkt mij lastig als je dat echt volledig mist.
Juist een avondwandeling, of een lekker borrelplankje met een biertje in het weekend geven mij dat geluksgevoel wel, dan begrijp ik het wel ja, als je lichaam dat gevoel echt niet meer kan aanmaken.
Het leven en de psychische gezondheid is voor iedereen helaas hard werken. Dat heeft niks met een stofje wel of niet aanmaken te maken.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
SSRI's doen niet voor niets waar de afkorting voor staat hè.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:43 schreef RamboDirk het volgende:
Het leven en de psychische gezondheid is voor iedereen helaas hard werken. Dat heeft niks met een stofje wel of niet aanmaken te maken.
Symptoom bestrijdingquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:50 schreef nostra het volgende:
[..]
SSRI's doen niet voor niets waar de afkorting voor staat hè.
Oke dus ongelukkige memsen werken niet hard genoegquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het leven en de psychische gezondheid is voor iedereen helaas hard werken. Dat heeft niks met een stofje wel of niet aanmaken te maken.
Roem maakt mensen niet per definite gelukkiger dan mensen zonder roem. Materiele zaken zijn ook helemaal niet belangrijk om gelukkig te zijn, die hebben slechts een tijdelijk effect. Wat voor geluk haal je uit vrienden die alleen met om willen gaan omdat je bekend bent? welk geluk haal je uit vrouwen die alleen met je naar bed willen omdat je bekend bent?quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:56 schreef BMW1993 het volgende:
Social media? Anders check je even de eerste 6 reacties boven je.. FOK! is misschien nog wel erger.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:40 schreef Cockwhale het volgende:
Als ik die reacties op social media lees, ben ik blij dat ik mij gedistantieerd heb van actief gebruik van die beerput vol met idioten.
Misschien is lomp en bot zijn de manier waarop hij geleerd heeft met dingen om te gaan. Vanuit mijn ouderlijk huis was ik het ook niet gewend om over dingen te praten en was beledigen,andere mensen bespotten en problemen weglachen normaal. Uiteindelijk word je volwassen en leer je dat het anders kan, maar dan moet je wel een goed voorbeeld hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:37 schreef dikkedaniel het volgende:
het is wel een aandachtsh**rtje he
Ik kijk graag roddelpraat en Dennis heeft het continu over z'n veroveringen in bed, uitgaan en lachen om alles en iedereen. Contact met zn familie heeft hij toch al niet. Zal wel zijn vorm van pre-midlife crisis zijn of inderdaad goed voor de verkoopt van zn boek.
Mocht het toch echt blijken is t natuurlijk sneu. Maar jan roos nam het ook niet echt serieus vgm.
Ik ben niet depressief Karel. Maar anno 2024 roepen dat depressieve mensen er maar 'gewoon wat van moeten maken!' is wel echt heel dom. Helemaal omdat dat verhaal van die stofjes inmiddels zo ontzettend breed wordt gedragen door allerlei literatuur dat je er simpelweg niet meer omheen kunt.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Joh blijf jij lekker de hele dag huilend in bed liggen en roeptoeteren dat je te weinig stofjes aanmaakt
Gewoon wat van moeten maken is wellicht wat simpel, maar je zult er wel voor moeten werken. Je gaat geen stofjes aanmaken door weg te kwijnen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:26 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik ben niet depressief Karel. Maar anno 2024 roepen dat depressieve mensen er maar 'gewoon wat van moeten maken!' is wel echt heel dom. Helemaal omdat dat verhaal van die stofjes inmiddels zo ontzettend breed wordt gedragen door allerlei literatuur dat je er simpelweg niet meer omheen kunt.
FOK! is pure komedie.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Social media? Anders check je even de eerste 6 reacties boven je.. FOK! is misschien nog wel erger.
Ik denk dat je het niet geheel begrijpt, is geen verwijt en logisch ook als je het niet zelf hebt of bij een naaste hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gewoon wat van moeten maken is wellicht wat simpel, maar je zult er wel voor moeten werken. Je gaat geen stofjes aanmaken door weg te kwijnen.
Onzin, voor vele levensreddende medicatie net zoals de andere typen AD.quote:
Leestip voor je, Mike Bodé - Pilquote:Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gewoon wat van moeten maken is wellicht wat simpel, maar je zult er wel voor moeten werken. Je gaat geen stofjes aanmaken door weg te kwijnen.
dat zou maar zo eens kunne jaquote:Op donderdag 15 februari 2024 17:00 schreef Gibson88 het volgende:
Wat mij trouwens ook niet zal verbazen als het een ziekelijk publiciteitsstunt is om aandacht te krijgen.
dan ga je toch een lijntje snuiven , krijg je zat gelukshormoon van , vraag maar aan gekke dave roelvinkquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
ja die vrouwen zijn echt gestoordquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:51 schreef Revanches het volgende:
Munchhausen by proxy..dat is wel heftige shit.
Want mannen kunnen dat niet hebben?quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die vrouwen zijn echt gestoord
nee toch ?/quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Want mannen kunnen dat niet hebben?
https://www.nji.nl/kinder(...)sen-by-proxysyndroomquote:
Kan dus ook een vader zijn. Komt minder voor, maar kan wel.quote:In bijna alle gevallen blijkt de pleger de moeder van het kind te zijn, maar in zeldzame gevallen kan het ook de vader, een babysitter of een verpleegkundige zijn.
laat ie maar een paar jaar naar afrika gaan , wat vrijwilligerswerk . neem 10.000 euro mee en als t op is dan springt ie daar maar in een rivier , lekker rustigquote:Op donderdag 15 februari 2024 17:26 schreef Andromache het volgende:
Ik kan me goed in hem inleven. Hij wil wel leven alleen niet dit leven. Dan is er nog hoop. Ook met een medische/stofjesmatige beperking. Hoop dat 'ie er bij blijft.
Dit ook maar even rechtzetten gelijk. Als het gaat over geluksstofjes mbt depressies gaat dit niet over dopamine of endorfine. De stoffen die je aanmaakt via bijv. drugs, eten (chocolade, bananen, spicy), sporten of sex.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan ga je toch een lijntje snuiven , krijg je zat gelukshormoon van , vraag maar aan gekke dave roelvink
Hoe sta je tegenover mensen die jarenlang in een euthanasie traject hebben gezeten, toestemming hebben gekregen en het ook hebben gedaan? Dat is dan toch geen schreeuw om aandacht?quote:Op donderdag 15 februari 2024 02:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meermaals meegemaakt, diegenen die uit het leven willen stappen doen het gewoon zonder er woorden aan vuil te maken. 2 jeugdvrienden verloren op die manier, niemand die het aan zag komen. Diegenen die er de mond van vol hebben vragen gewoon om aandacht en doen het niet. En dit is er zo een.
Bitterzoete aandachttrekkerijquote:Op donderdag 15 februari 2024 17:56 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover mensen die jarenlang in een euthanasie traject hebben gezeten, toestemming hebben gekregen en het ook hebben gedaan? Dat is dan toch geen schreeuw om aandacht?
Het kan dus ook een mooi, bitterzoet traject zijn waarin mensen bewust afscheid van het leven en hun dierbaren kunnen nemen.
Behoorlijk jaquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:51 schreef Revanches het volgende:
Munchhausen by proxy..dat is wel heftige shit.
Als je het aandachttrekkerij vindt is het wellicht handig om dit topic te verlaten en hem niet verder te faciliteren in aandacht krijgen?quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bitterzoeten aandachttrekkerij
als ie dat echt van plan was dan was ie allang ergens van een berg afgedonderd in stilte
maar iedere keer zijn tragiek in de krant zetten dat ie op een dag zelf de regie gaat nemen
wat een kwakbol
De serotonine theorie lijkt niet te kloppen. Althans als het gaat om de oorzaak van de depressie. Het is dus ook niet zeker dat het remmen van de serotonine opname de depressie geneest..quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:35 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dit ook maar even rechtzetten gelijk. Als het gaat over geluksstofjes mbt depressies gaat dit niet over dopamine of endorfine. De stoffen die je aanmaakt via bijv. drugs, eten (chocolade, bananen, spicy), sporten of sex.
Het gaat meestal om de stof serotonine en mensen met chronische depressie kunnen (hoeft niet) bijvoorbeeld minder serotonine-receptoren hebben. Hierdoor wordt de stimulerende stof structureel te weinig aangemaakt.
Daarnaast kan de werking van de amygdala anders zijn bij mensen met chronische depressies.
dat traject gaat deze persoon niet in, daar zal ie ver weg van blijvenquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:05 schreef FYazz het volgende:
[..]
Daarbij vind ik het storend dat je maar blijft vasthouden aan "zelfmoord = direct van de berg springen", terwijl we (gelukkig) tegenwoordig in NL trajecten hebben die ondersteunen bij een weloverwogen en waardig einde.
mijn zwager die had kanker, en die zei morgen wil ik die spuit hebben hoorquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:14 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat je echt wilt sterven dat je dat moet aankondigen.
Mensen die dat echt willen springen voor een trein of van een flat. Of verzinnen iets anders.
zo hoort hetquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:17 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Mijn broer heeft ook zelfmoord gepleegd, die heeft niks aangekondigd.
Geheel volgens Michaels tien geboden hoe beëindig ik mijn levenquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo hoort het
die denken ja nu
en dan is t over
ligt er wel ergens een briefje
Misschien leg ik het verkeerd uit.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:10 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De serotonine theorie lijkt niet te kloppen. Althans als het gaat om de oorzaak van de depressie. Het is dus ook niet zeker dat het remmen van de serotonine opname de depressie geneest..
Dat betekent niet dat de medicatie niet werkt overigens. Alleen weten we nu niet zeker wat het precies doet om de depressie te onderdrukken dan wel te genezen.
Overigens werken de SSRI's niet beter dan bijvoorbeeld de TCA's. Tevens zijn de bijwerkingen ook niet minder. Dat bleek achteraf marketing en leugentjes van Big Pharma te zijn.
SSRI's zijn wel iets veiliger bij overdosering dan bijvoorbeeld TCA's
Ik zou het zeker 'prettig' vinden als mijn ouder dat tegen mij durft te zeggen en we samen nog laatste zaken kunnen bespreken/vragen/doen en we bewust afscheid van elkaar kunnen nemen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:14 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat je echt wilt sterven dat je dat moet aankondigen.
Mensen die dat echt willen springen voor een trein of van een flat. Hangen zichzelf op. Of verzinnen iets anders.
Uiteraard. Staat in mijn boekenkast. Gelezen en al dus. Heb me helemaal blauw gelezen aan dit soort boeken én zelfhulpboeken. Én deelname aan het 12 stappenprogramma én talloze therapieen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Viktor Frankl wel eens gelezen?
ja ik kan ze wel advies geevnquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:21 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Geheel volgens Michaels tien geboden hoe beëindig ik mijn leven
Mijn broer is voor de trein gesprongen, ik had daar veel verdriet van, en ik heb ook nog eens van heel veel mensen moeten horen hoe zielig het voor die machinist was, alsof ik het zelf had gedaan. Alsof het mijn schuld was.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:30 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zou het zeker 'prettig' vinden als mijn ouder dat tegen mij durft te zeggen en we samen nog laatste zaken kunnen bespreken/vragen/doen en we bewust afscheid van elkaar kunnen nemen.
Ik gun het mijn ouder dat hiervoor openheid en respect is en dat ik (wij/samenleving) niet verlang dat mijn ouder die druk en angst alleen moet ondergaan en moet kiezen voor een onwaardige dood als voor de trein springen, omdat het anders niet 'echt' is.
Nou ja, niet altijd dus zoals in de posts hierboven al paar keer is uitgelegd.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:32 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, op het moment dat je zelfmoord wilt plegen ben je zo wanhopig dat je meestal niet meer logisch na kan denken, bedoel ik.
Oh ja klopt hoor, het maakt dat je het idd wat simpeler kan uitleggen.. Maar met het risico dat mensen dan idd komen met bijvoorbeeld dagelijks masturberen om de stofjes weer op peil te krijgen :-)quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:22 schreef FYazz het volgende:
[..]
Misschien leg ik het verkeerd uit.
Ik stel niet dat serotonine dé oorzaak is van depressies. Maar als het in de volksmond om een geluksstofje gaat icm met depressies dan is dat niet dopamine of endorfine wat je bijv. even snel via een lijntje coke, reep chocolade of goede sex weer op peil brengt.
Serotonine is een andere stof, die lastiger te controleren valt.
Het is niet altijd de oorzaak, doch is wel van invloed op de depressie. En je hebt dus ook mensen met minder serotonine-receptoren en die een hyperactieve amygdala hebben.
Wat ontroerend, dat door mij vetgedrukte gedeelte.quote:Op donderdag 15 februari 2024 06:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat kan ik zeggen GwanGwaa? Ik ken je als een heel fijne user en het raakt mij om dit te lezen. Als iemand mij zou vragen of jouw leven zin heeft dan zou ik dat beantwoorden met een volmondig ja. Ik kom op dit forum om mijzelf te uiten, om te sparren en om geconfronteerd te worden met de onzin die ik soms zeg. Jij geeft mij en anderen inzichten en kaatst zaken terug. Voor de één heel klein maar voor de ander heel groot. Dit forum is waardevol en jouw aanwezigheid eveneens.
Ik denk zelf dat voor mij het besef dat ik geen Jomanda hoef te zijn maar op de allerkleinste schaal kan helpen met het verminderen van lijden een eyeopener is geweest. Ik werk met adolescenten die allerlei shit hebben meegemaakt en nu begeleiding van mij krijgen. Dat is relatief zonder uitgesproken waardering maar ik weet dat mijn werk zinvol is en haal daar voldoening uit.
Ik wens dat je zingeving kunt vinden in het helpen van jouzelf en anderen en dat je in ziet dat je waardevol bent.
Ik veronderstel nu dat je een grapje maakt? Dat dit soort waslijsten aan stoornissen zouden weggaan door seks?quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Bij mannen worden dit soort klachten duidelijk minder door een paar keer goed van bil te gaan. Hoe het met vrouwen zit weet ik niet.
zou je naar afrika willen ?? even een totaal andere wereld , niet zo de aandacht meer op jezelf, maar op de minder bedeelde mens, die het veel slechter heeft dan jij ?quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:47 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik veronderstel nu dat je een grapje maakt? Dat dit soort waslijsten aan stoornissen zouden weggaan door seks?
Voor het geval je serieus bent: seks is wel het allerlaatste waar ik behoefte aan heb.
Morgen ga ik het beluisteren en al wel gelezen. Erg aangrijpend. Bedankt voor het delen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Misschien heb je hier iets aan. Vriend van me over zijn zoon Willem. Peter werkt ook in de gezondheidszorg.
'Gisteren ons verhaal mogen doen over Willem bij radio 2. Kijk er trots op terug, mooi om het weer te kunnen delen en aandacht te vragen voor hoe om te gaan met jongeren die suïcidaal zijn.'
https://www.nporadio2.nl/(...)m-delen-zijn-verhaal
[ afbeelding ]
Die hoor ik ook al zo lang. "Je moet meer je best doen, je moet ervoor knokken, je moet dit, je moet dat." Maar ze zouden het zelf waarschijnlijk nog geen 24 uur uithouden in mijn hoofd.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oke dus ongelukkige memsen werken niet hard genoeg
Nee, daarom is er medicatie.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zou gewoon zo veel mogelijk therapieën proberen inclusief alternatieve. Ik ben van mezelf ook wel wat depressief en angstig, al zes jaar ofzo bij een psycholoog, en gelukkig zeker niet een zwaar geval. Maar ik heb wel eens een ervaring gehad waarbij de schellen me van de ogen vielen en ik opeens zin had om écht te gaan leven. Kwam door verliefdheid. Things happen. Misschien komt er ooit ook bij jou zo'n ervaring. Want euthanasie is echt iets heel permanents.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:04 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Die hoor ik ook al zo lang. "Je moet meer je best doen, je moet ervoor knokken, je moet dit, je moet dat." Maar ze zouden het zelf waarschijnlijk nog geen 24 uur uithouden in mijn hoofd.
Enige vechtlust bij veel mannen om het kwaad te overwinnen is wel noodzakelijk, anders komt er nooit een eind aan het huiselijk geweld waar de zwakkeren van de samenleving last van hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:04 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Die hoor ik ook al zo lang. "Je moet meer je best doen, je moet ervoor knokken, je moet dit, je moet dat." Maar ze zouden het zelf waarschijnlijk nog geen 24 uur uithouden in mijn hoofd.
Hou op! Droeftoeter.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Enige vechtlust bij veel mannen om het kwaad te overwinnen is wel noodzakelijk, anders komt er nooit een eind aan het huiselijk geweld waar de zwakkeren van de samenleving last van hebben.
Wajong, al jaren afgekeurd.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou je naar afrika willen ?? even een totaal andere wereld , niet zo de aandacht meer op jezelf, maar op de minder bedeelde mens, die het veel slechter heeft dan jij ?
ik neem aan dat je nu ook niet een zinvolle baan hebt
Vind zijn show met Roos nou niet echt heel tof maar dat hij issues heeft dat is wel duidelijk. Wens hem echt veel succes en sterktequote:Op donderdag 15 februari 2024 19:02 schreef Mylene het volgende:
Vanaf 3:30 ongeveer verteld hij over zijn relatie met zijn moeder. Hij wilde haar vermoorden, tot dat punt kwam hij, zijn oma bracht hem op andere gedachte’s.
Voor alternatieve therapieen heb ik geen geld (Wajong), maar ik verdiep me wel in die richting en geloof hier ook in. Lees er veel over en praat er ook met mensen over.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou gewoon zo veel mogelijk therapieën proberen inclusief alternatieve. Ik ben van mezelf ook wel wat depressief en angstig, al zes jaar ofzo bij een psycholoog, en gelukkig zeker niet een zwaar geval. Maar ik heb wel eens een ervaring gehad waarbij de schellen me van de ogen vielen en ik opeens zin had om écht te gaan leven. Kwam door verliefdheid. Things happen. Misschien komt er ooit ook bij jou zo'n ervaring. Want euthanasie is echt iets heel permanents.
Ik vind het overigens wel heel bijzonder dat dit nu best wel booming is de laatste jaren. Zeker omdat zwaar psychisch lijden zeldzaam is. Als ik zo naar Dennis Schouten kijk is het gewoon een normale jongen, anders was ie wel gestopt met daten, de uitzendingen en in z'n bed blijven liggen, want als je echt zo ongelukkig bent heb je geen energie meer voor die dingen.
Sorry daar kan ik geen antwoord op geven, ik ken niemand die in zo'n traject heeft gezeten. Maar dit geval kan ik met de beste wil van de wereld niet serieus nemen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:56 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover mensen die jarenlang in een euthanasie traject hebben gezeten, toestemming hebben gekregen en het ook hebben gedaan? Dat is dan toch geen schreeuw om aandacht?
Het kan dus ook een mooi, bitterzoet traject zijn waarin mensen bewust afscheid van het leven en hun dierbaren kunnen nemen.
Je weet het niet hé, misschien is er iets, iets wat de moeite waard is om naar op zoek te gaan, iets waarvoor het de moeite waard is om te blijven leven.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:50 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Voor alternatieve therapieen heb ik geen geld (Wajong), maar ik verdiep me wel in die richting en geloof hier ook in. Lees er veel over en praat er ook met mensen over.
Mijn 22 jarige zoon maakt dat ik mezelf telkens weer push om door te gaan.
Verliefdheden zetten bij mij geen zoden aan de dijk omdat ik een te zwaar geval ben. Niemand houdt het lang met me uit en dat begrijp ik volkomen.
Ben jij vrouwtje theelepel?quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:45 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Wat ontroerend, dat door mij vetgedrukte gedeelte.
Zingeving ervaar ik gelukkig toch nog wel. Op mijn Twitter https://twitter.com/marjol3in deel ik er ook over. Maar ook in het gewone leven. Ik ken meer mensen met een euthanasiewens en ik ben blij dat hier steeds meer openheid over komt. En dat ik daar een kleine rol in kan spelen.
Niet elke dag in mijn leven is gitzwart, gelukkig. Maar wel elke dag is een strijd. Het erge is gewoon dat ik er nooit vakantie van kan nemen en dat geen enkele liefdesrelatie stand houdt met mijn cocktail aan stoornissen.
Eerlijke, open discussies als deze doen mij goed. Zelfs de zogeheten vervelende reacties. Want verstandelijk begrijp ik wel waarom mensen mij niet begrijpen, hoewel het gevoelsmatig nog wel binnenkomt maar minder hard dan eerst.
Kijk, ik ben zelf nooit actief suiciaal geweest, dus mijn omgeving ziet mij gelukkig ook niet als aandachttrekker. Die hele Dennis Schouten kende ik tot gisteren toe ook niet, alleen qua naam. Maar hij roept duidelijk een hoop weerstand en weerzin bij mensen op. Ik doe dat gelukkig niet of nauwelijks, wat een open dialoog ook mogelijk maakt.
Maar heb de rare adviezen ook al zien binnenkomen: 1) ik moet van mijzelf gaan houden 2) een carnivoor dieet gaan eten. Goed bedoeld, maar allemaal niet helpend en eigenlijk ervaar ik het als een belediging van mijn intelligentie. Maar ja, mensen voelen machteloosheid bij dit soort zaken en willen dan gaan helpen d.m.v. ongevraagde adviezen.
Ja. Mijn identiteit hier is een aantal jaar geleden al uitgelekt.quote:
Ik kan jou niet serieus nemen als je die roep om hulp niet ziet.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sorry daar kan ik geen antwoord op geven, ik ken niemand die in zo'n traject heeft gezeten. Maar dit geval kan ik met de beste wil van de wereld niet serieus nemen.
Vooralsnog ga ik door omdat ik een kind heb. Dat maakt het anders. Want zijn vader is 20 jaar geleden al overleden.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je weet het niet hé, misschien is er iets, iets wat de moeite waard is om naar op zoek te gaan, iets waarvoor het de moeite waard is om te blijven leven.
Nou, dat is al iets heel goeds toch?quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:04 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Vooralsnog ga ik door omdat ik een kind heb. Dat maakt het anders. Want zijn vader is 20 jaar geleden al overleden.
Gezien de geschiedenis van dit figuur zou ik het eerder zien als een roep om aandacht. Maar goed, ieder voor zich.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik kan jou niet serieus nemen als je die roep om hulp niet ziet.
Lees je eens in voor je iets blaat. Hij struggled al zijn hele leven met zijn mental health en relaties.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gezien de geschiedenis van dit figuur zou ik het eerder zien als een roep om aandacht. Maar goed, ieder voor zich.
Neuh. Het is de vertaling van ZIJN roep om hulp.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:29 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Misschien draagt het uiten van de gedachten wel bij aan de mogelijkheid tot het vinden van een acceptabele oplossing. Dat betekent natuurlijk niet dat het alleen maar aandachttrekkerij was. Dat is sowieso wel een cynische manier om een roep om hulp te vertalen hoor.
Dan nog is het een schreeuw om aandacht en hulp. Mensen die echt in een dark place zijn maken er zelf wel een eind aan.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lees je eens in voor je iets blaat. Hij struggled al zijn hele leven met zijn mental health en relaties.
Bizar dat mensen nog steeds zo denken..quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan nog is het een schreeuw om aandacht en hulp. Mensen die echt in een dark place zijn maken er zelf wel een eind aan.
Ik begrijp dat evenmin.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Bizar dat mensen nog steeds zo denken..
Tering, is het 1991 ofzo? Zeggen we dit nou nog steeds?quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan nog is het een schreeuw om aandacht en hulp. Mensen die echt in een dark place zijn maken er zelf wel een eind aan.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Bizar dat mensen nog steeds zo denken..
quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:38 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik begrijp dat evenmin.
Zelfs in het geval van ingewilligde euthanasie worden de overledenen nog voor aandachtshoer versleten.
Jullie doen net alsof een schreeuw om aandacht iets fout is. Het is een schreeuw om hulp, hopelijk vind die jongen zijn eigen pad van verlichting.quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
Tering, is het 1991 ofzo? Zeggen we dit nou nog steeds?
Ja maar ik ken eveneens zijn werkwijze en gedrag, trap eens niet zo blind in een valkuil.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lees je eens in voor je iets blaat. Hij struggled al zijn hele leven met zijn mental health en relaties.
Ik trap er heel graag in zelfs want niemand verdient een leven wat ze niet willen leven. Empathie leer het eens kennen vriend.quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja maar ik ken eveneens zijn werkwijze en gedrag, trap eens niet zo blind in een valkuil.
aandacht dat krijg je niet vanzelf, het , TV presentator zijn / wordenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Die gast is verschrikkelijk racistisch, homofoob, transfoob, maar hij wil nu medeleven met zijn lijden. Ok.
Klopt hij zei in die uitzending dat hij "nergens meer plezier in heeft/aan beleefd" maar wellicht dat hij het niet goed duidde maar dat is nog iets (heel) anders zou ik zeggen dan echt fucking depressief zijn, toch? Nergens meer plezier aan beleven en daarom nergens het nut meer van inzien en dan maar dood willen....zit nog wel aardig wat tussen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou gewoon zo veel mogelijk therapieën proberen inclusief alternatieve. Ik ben van mezelf ook wel wat depressief en angstig, al zes jaar ofzo bij een psycholoog, en gelukkig zeker niet een zwaar geval. Maar ik heb wel eens een ervaring gehad waarbij de schellen me van de ogen vielen en ik opeens zin had om écht te gaan leven. Kwam door verliefdheid. Things happen. Misschien komt er ooit ook bij jou zo'n ervaring. Want euthanasie is echt iets heel permanents.
Ik vind het overigens wel heel bijzonder dat dit nu best wel booming is de laatste jaren. Zeker omdat zwaar psychisch lijden zeldzaam is. Als ik zo naar Dennis Schouten kijk is het gewoon een normale jongen, anders was ie wel gestopt met daten, de uitzendingen en in z'n bed blijven liggen, want als je echt zo ongelukkig bent heb je geen energie meer voor die dingen.
Waar zegt hij dat hij medeleven wil?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Die gast is verschrikkelijk racistisch, homofoob, transfoob, maar hij wil nu medeleven met zijn lijden. Ok.
Waarom begint hij er anders over?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:58 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat hij medeleven wil?
Ohquote:
Deze woorden hebben de afgelopen jaren wel wat aan kracht verloren.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Zelfmoordpogingen zijn vaak een schreeuw naar aandacht ja.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:04 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Oh
Dus als je in het openbaar zegt dat je dit soort problemen hebt ben je opzoek naar aandacht
schreeuw om aandacht , bij dennis , jee nee toch >???quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Zelfmoordpogingen zijn vaak een schreeuw naar aandacht ja.
Iets is er in ieder geval niet goed...wat heel triest is voor betreffend persoon.
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Wat is er mis met 1991?quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
Tering, is het 1991 ofzo? Zeggen we dit nou nog steeds?
Hij zegt letterlijk geen medeleven te willen. Hoe simpel ben jij?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Her gaat hem alleen om de aandacht dus, duidelijkquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk geen medeleven te willen. Hoe simpel ben jij?
Een schreeuw om hulp is iets totaal anders dan een schreeuw om aandacht.quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jullie doen net alsof een schreeuw om aandacht iets fout is. Het is een schreeuw om hulp, hopelijk vind die jongen zijn eigen pad van verlichting.
Gezien zijn reputatie wil hij waarschijnlijk aandacht en geld.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk geen medeleven te willen.
Hmmm vond het eigenlijk een eikel maar nu je dit schrijft moet ik hem misschien toch een kans geven...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Precies! Altijd iemand een kans gevenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hmmm vond het eigenlijk een eikel maar nu je dit schrijft moet ik hem misschien toch een kans geven...
Dit dus. Ik heb zelf twee zelfmoordpogingen gedaan. Gelukkig niet geslaagd en kan nu gelukkig ongezond deze hufter ontmaskeren.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gezien zijn reputatie wil hij waarschijnlijk aandacht en geld.
Zeker. Helaas zal ie na de eerste reclame stunt niet meer in beeld verschijnen. De schijn ophouden kun je niet zo lang effectief volhouden.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Precies! Altijd iemand een kans geven
T zal wel meevallen met jouw zelfmoordpogingen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit dus. Ik heb zelf twee zelfmoordpogingen gedaan. Gelukkig niet geslaagd en kan nu gelukkig ongezond deze hufter ontmaskeren.
Vertel.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
T zal wel meevallen met jouw zelfmoordpogingen.
Nou, kom op. Vanwaar je post?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is niet echt iets om over op te scheppen. En als het wel waar is laat je in de volgende zin precies zien dat je het alleen voor de aandacht hebt gedaan.quote:
Dit is de mooiste post in dit topic. Na mijn poging in 2000 in m'n psychose, werd ik voor 100 % afgekeurd. Daarna kreeg ik de aandacht die ik zocht op FOK! Je hebt me door.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is niet echt iets om over op te scheppen. En als het wel waar is laat je in de volgende zin precies zien dat je het alleen voor de aandacht hebt gedaan.
Ga door. Nog meer denigrerends te melden? Ik fileer je met alle plezier. Niet huilen straks.quote:
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ga door. Nog meer denigrerends te melden? Ik fileer je met alle plezier. Niet huilen straks.
zullen wij eens wedden dat ie er volgende week gewoon weer is ?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:56 schreef Paul het volgende:
Dennis als je meeleest blijf leven mattie
Ik wil elke week van je genieten bij Roddelpraat
ik hoop het, prayquote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zullen wij eens wedden dat ie er volgende week gewoon weer is ?
om wat ?
En dat weer eens melden.quote:
Nou nou nou nou nouquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dat weer eens melden.
Wat ben je toch een ontzettende strontzak zonder enige inbreng behalve negativiteit. Make this about you kuthoer.
Ik meld gewoon m'n eigen zelfmoordpogingen. Stel je voor dat als je 700.000 posts en 50.000 topics op FOK! geopend hebt iets persoonlijks post.
Had je het een keer niet tegen mij dan ? Dan neem ik m'n woorden terug.quote:
Zelfs? Of 'juist?'quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:48 schreef Origami94 het volgende:
Zelfs Derksen zou hier gadverdamme op zeggen
ALLEMAAL AANDACHTquote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar kom je nou mee na 24 jaarquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:50 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Je bent een van de grootste aandachtshoeren hier op Fok! Elk topic moet over jou gaan.
Dat is het punt natuurlijk niet van een depressie. Die mensen kunnen alles hebben en zich alsnog altijd depressief voelen. Net zoals er mensen zijn die ondanks allerlei tegenslag toch vrolijk zijn. Komt ook door hoe je hersenen gewoon werken.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:56 schreef BMW1993 het volgende:
Tong1quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar kom je nou mee na 24 jaar
GVD 50.000 topics voor de kat z'n kut geopend.
Trouwens, wie zijn de andere aandachtshoeren ?
Ik ben er 1quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar kom je nou mee na 24 jaar
GVD 50.000 topics voor de kat z'n kut geopend.
Trouwens, wie zijn de andere aandachtshoeren ?
hier voor jouquote:Op donderdag 15 februari 2024 12:56 schreef BMW1993 het volgende:
ja, ik denk in Dennis Schouten zijn geval, omdat hij allerlei psychofarma in z'n puberteit heeft moeten slikken terwijl 't niet nodig was, die indruk krijg ik, dan heb je kans dat hij de balans in z'n mentale leven is verloren, 't is ook bekend dat psychofarma zeker wel schade kan aanrichten. Leg dit voor aan psychiaters dan zullen die wederom psychofarma voor willen schrijven, in Nederland worden er 21 soorten antipsychotica gebruikt, voordat je de juiste gevonden hebt die goed bij je past ivm bijwerkingen e.d. ben je al heel veel tijd verder, ook 't switchen tussen verschillende soorten antipsychotica kan verwarrend en beschadigend zijn. 't is gewoon ontzettend moeilijk als je 'n negatieve ervaring hebt met psychofarma waardoor blijvend mentaal letsel is ontstaan wat je niet kan zien aan de buitenkant, denk aan een continue mentale kwellingquote:Op woensdag 14 februari 2024 23:17 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik vind het dapper dat hij dit zo openbaar verteld. Maar wie weet hoe hij zich over een paar jaar voelt. Psychologen / psychiaters kunnen mensen helpen maar zeker niet iedereen.
ik had ook 'n euthanasiewens, na 7 jaar oxazepam gebruikt te hebben, was ik helemaal in de war, last van prikkels uit de omgeving, geen mensen kunnen verdragen, slecht gehumeurd en een allround pijnlijk gevoel, moeilijk leven gehad, en toen ik bij de psychiater was, ten einde raad, is mij 'n antipsychoticum voorgeschreven, 1 van de 21 soorten, er zijn 21 soorten antipsychotica in Nederland verkrijgbaar, de kans dat 'n antipsychotica goed aanslaat is in mijn geval klein omdat ik er 'n vijftal heb geprobeerd en dat ging allemaal fout richting depressie en suicideneiging, maar wonder boven wonder, werkt 't antipsychoticum wat ik nu dagelijks slik wel en ik kan ik weer verder leven.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:23 schreef GwanGwaa het volgende:
Te makkelijk gedacht.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:39 schreef Jahr00n het volgende:
hij moet gewoon een keer lekker op vakantie gaan, ff een sabatical en je bent er zo weer bovenop
Als het hem weer wat geld oplevert is hij op dat gebied wel snugger.quote:Op zondag 18 februari 2024 19:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik weet niet wat de beweegredenen zijn van Dennis Schouten om in zijn boek te melden dat hij dood wil, maar echt snugger vind ik het niet.
Zijn dat echte vrouwen of shemales?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier voor jou
https://www.dateinasia.com/Pimpisut260644
https://www.dateinasia.com/nutcha2524
Rapper Sjors?quote:Op zondag 18 februari 2024 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zijn dat echte vrouwen of shemales?
Ik vraag dit voor een vriend.
De ontwikkeling van de hersenen/biochemische huishouding zal best een klap gekregen hebben bij het introduceren van dat soort heftige middelen waar je volop aan het ontwikkelen bent.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:09 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja, ik denk in Dennis Schouten zijn geval, omdat hij allerlei psychofarma in z'n puberteit heeft moeten slikken terwijl 't niet nodig was, die indruk krijg ik, dan heb je kans dat hij de balans in z'n mentale leven is verloren, 't is ook bekend dat psychofarma zeker wel schade kan aanrichten. Leg dit voor aan psychiaters dan zullen die wederom psychofarma voor willen schrijven, in Nederland worden er 21 soorten antipsychotica gebruikt, voordat je de juiste gevonden hebt die goed bij je past ivm bijwerkingen e.d. ben je al heel veel tijd verder, ook 't switchen tussen verschillende soorten antipsychotica kan verwarrend en beschadigend zijn. 't is gewoon ontzettend moeilijk als je 'n negatieve ervaring hebt met psychofarma waardoor blijvend mentaal letsel is ontstaan wat je niet kan zien aan de buitenkant, denk aan een continue mentale kwelling
Zeker wel dom want nu zal hij tot in lengte van jaren met dit boek om de oren worden geslagen: 'Zeg, Dennis, jij zou toch eruit stappen? Wordt het niet eens tijd?'quote:Op zondag 18 februari 2024 20:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als het hem weer wat geld oplevert is hij op dat gebied wel snugger.
Erg laag, maar niet dom.
deze welquote:Op zondag 18 februari 2024 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zijn dat echte vrouwen of shemales?
Ik vraag dit voor een vriend.
Wat zijn ze wel? Vrouw of shemale?quote:Op zondag 18 februari 2024 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deze wel
https://www.dateinasia.com/Kylie20
deze niet
https://www.dateinasia.com/Kiethh
Bij een echte transgender is hetgeen wat er nog zat, vervangen door een echt doosje, dus goed kans dat je het niet eens merkt, op de ietwat lage stem naquote:Op zondag 18 februari 2024 23:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat zijn ze wel? Vrouw of shemale?
Maakt ook niet uit, ik zou gewoon doen.
Ik bedoel, die vriend van me zou ze gewoon doen.
het wordt ook wel mentale verkrachting genoemdquote:Op zondag 18 februari 2024 20:35 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De ontwikkeling van de hersenen/biochemische huishouding zal best een klap gekregen hebben bij het introduceren van dat soort heftige middelen waar je volop aan het ontwikkelen bent.
Kijk als hij zelfmoord pleegt kunnen we zijn memoires lezen, en als hij het niet doet kan hij genieten van het geld dat hij ermee verdiend. Aan therapie zal hij het niet uitgeven, want zo dol is hij niet op therapeuten.quote:Op zondag 18 februari 2024 19:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik weet niet wat de beweegredenen zijn van Dennis Schouten om in zijn boek te melden dat hij dood wil, maar echt snugger vind ik het niet.
Las ergens dat die een euro per verkocht boek krijgtquote:Op zondag 18 februari 2024 20:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als het hem weer wat geld oplevert is hij op dat gebied wel snugger.
Erg laag, maar niet dom.
Jij hebt het over zelfmoord.quote:Op maandag 19 februari 2024 08:10 schreef Chisono het volgende:
Het zijn meestal diegenen die er nooit over praten, die het daadwerkelijk ook doen.
Klopt, maar het gaat in dit item over iemand die van plan is een einde aan z'n leven te maken. Of hij het ècht gaat doen, moeten we dus maar afwachten.quote:Op maandag 19 februari 2024 08:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jij hebt het over zelfmoord.
Zelfmoord en euthanasie zijn 2 totaal verschillende zaken.
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 19 februari 2024 08:28 schreef StateOfMind het volgende:
Het uiteindelijke resultaat is hetzelfde.quote:Op maandag 19 februari 2024 08:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jij hebt het over zelfmoord.
Walgelijke reactiequote:Op maandag 19 februari 2024 11:16 schreef Metalfrost het volgende:
Wat een lafaard.
Elke volwassene weet na het 25ste levensjaar dat het leven niet gemakkelijk is.
Maar om te stoppen met leven? Omdat het niet gemakkelijk is / het leven niet zo is zoals je had verwacht?
Echt hoor, raap je zelf bijeen.
Door grove fouten van oudere generaties is er voor veel jongeren geen schone omgeving meer om in op te groeien.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:16 schreef Metalfrost het volgende:
Wat een lafaard.
Maar om te stoppen met leven? Omdat het niet gemakkelijk is / het leven niet zo is zoals je had verwacht?
Wat een lariekoek.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Door grove fouten van oudere generaties is er voor veel jongeren geen schone omgeving meer om in op te groeien.
Het leven is door hun dus ingericht naar wens van de vele slechten.
Als je dit land al niet aankunt, dan had ik wel eens willen zien hoe je je 50-60 jaar geleden zou hebben gehandhaafd, toen het op zowat alle fronten slechter gesteld was. Of in een willekeurig niet-westers land op dit moment. Ben maar blij dat hier ggz is en gratis geld, anders was je volledig verloren uitgaande van hoe je je hier manifesteert.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Door grove fouten van oudere generaties is er voor veel jongeren geen schone omgeving meer om in op te groeien.
Het leven is door hun dus ingericht naar wens van de vele slechten.
Dat is op zich een goed punt, maar 'de andere kant' is dan toch minstens net zo ethisch verdorven?quote:Op maandag 19 februari 2024 13:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gaat an sich om de hypocrisie.
Dennis is fout/rechts dus het is opeens normaal allerhande verdorven comments te plaatsen hier.
Mooie woordspelingquote:Op maandag 19 februari 2024 13:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sta er helemaal achter, dit topic staat bomvol met ethisch bedorven comments, om je dood te schamen.
Nee hoor. Dat heb ik al.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat de normale "wij steunen mensen die het moeilijk hebben" opeens verschuift naar hij mag de kanker krijgen.
In ieder geval, het land is niet bebouwd naar wens van het schoon en goed volk. Vraag maar na bij iedere goede schone.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:43 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Als je dit land al niet aankunt, dan had ik wel eens willen zien hoe je je 50-60 jaar geleden zou hebben gehandhaafd, toen het op zowat alle fronten slechter gesteld was. Of in een willekeurig niet-westers land op dit moment. Ben maar blij dat hier ggz is en gratis geld, anders was je volledig verloren uitgaande van hoe je je hier manifesteert.
Vanwege wat?quote:Op maandag 19 februari 2024 13:10 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat is op zich een goed punt, maar 'de andere kant' is dan toch minstens net zo ethisch verdorven?
Kans op genezing?quote:
10 januari laatste bestraling gehad. Begin mei uitslag. links of rechts-om. Duim maar voor mequote:
Oh ja want bij ieder onderwerp moet het politiek spectrum aangehaald worden.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja sorry de scheidslijn is echt zwart wit aan het worden.
'Alles en iedereen mag altijd belasterd en uitgescholden worden. Gevoelens zijn irrelevant.'quote:
het is 'n verdienmodelquote:
Beetje Orwelliaans dit. Dat men wat kan zeggen en dat dat eventueel een problematisch symptoom is op een probleem, maakt nog niet dat we de VVMU aan banden moeten leggen of iets dergelijks.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:07 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
'Alles en iedereen mag altijd belasterd en uitgescholden worden. Gevoelens zijn irrelevant.'
Nou ja, dat is een standpunt. Maar wees daar dan ook consequent in of neem het terug, maar 'behalve nu, want nu gaat het om mij' is dan wel heel hypocriet.
Bovendien: waarom zou je je boos maken om de gebrekkige moraal van 'links' als je moraliteit op zich al veracht?
Ga jij voor iemand anders bepalen dat ie moet blijven leven? Dat is niet erg menslievend en getuigd van weinig respect voor de medemens.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:16 schreef Metalfrost het volgende:
Wat een lafaard.
Wtf heeft dit met links of rechts te maken? Want zowel beide kanten zijn niet vies van zieke opmerkingen over andersdenkenden.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Iedere pagina heeft walgelijke reacties. Echt, bedorven ethiek van links om je dood te schamen.
O, ik ben wel fan van Orwell. Heb je toevallig ook dat essay over nationalisme van 'm gelezen dat een paar maanden geleden opnieuw uitgegeven is? Opmerkelijk actueel.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beetje Orwelliaans dit. Dat men wat kan zeggen en dat dat eventueel een problematisch symptoom is op een probleem, maakt nog niet dat we de VVMU aan banden moeten leggen of iets dergelijks.
Nee alleen 1984 eigenlijk, overrated wat mij betreft maar mooie quotes erin... War is Peace. Ignorance is strenght...quote:Op maandag 19 februari 2024 16:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
O, ik ben wel fan van Orwell. Heb je toevallig ook dat essay over nationalisme van 'm gelezen dat een paar maanden geleden opnieuw uitgegeven is? Opmerkelijk actueel.
En natuurlijk moet de VvMU aan banden liggen. Dat is besloten in de oorsprong ervan. Die onbeperkt maken zou destructief zijn.
Heb je Mill gelezen, On Liberty? Als de VvMU je dierbaar is, dan is dat wel echt een aanrader.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee alleen 1984 eigenlijk, overrated wat mij betreft maar mooie quotes erin... War is Peace. Ignorance is strenght...
De VVMU moet zo breed mogelijk, zolang die geen wezenlijke schade doet.
Gekrenkte ego's valt daar niet onder.
Het probleem is meer dat er nu heel veel mensen leven die geen tegenslag hebben gekend. Met Covid vielen die met bosjes om.. we mogen ook best onze kinderen mee geven dat het leven soms fucking zwaar is en totaal oneerlijk..quote:Op maandag 19 februari 2024 11:43 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Als je dit land al niet aankunt, dan had ik wel eens willen zien hoe je je 50-60 jaar geleden zou hebben gehandhaafd, toen het op zowat alle fronten slechter gesteld was. Of in een willekeurig niet-westers land op dit moment. Ben maar blij dat hier ggz is en gratis geld, anders was je volledig verloren uitgaande van hoe je je hier manifesteert.
Dat is zeer nadrukkelijk niet de essentie van depressie. Ook niet eens een beetje.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
Het probleem is meer dat er nu heel veel mensen leven die geen tegenslag hebben gekend.
Daarom twijfel ik ook aan veel mensen die claimen depressief geworden te zijn door Corona.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat is zeer nadrukkelijk niet de essentie van depressie. Ook niet eens een beetje.
Als mensen te kleinzerig zijn: ros ze maar op de vingers, die fucking weaklings. Maar depressie heeft daar helemaal niets mee te maken.
Procentueel plegen vrouwen meer zelfmoordpogingen. Mannen plegen meer zelfmoord. Ook vragen vrouwen veel sneller om hulp, vandaar ook vaak de poging. Bij mannen lukt het dan gewoon.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Bij mannen worden dit soort klachten duidelijk minder door een paar keer goed van bil te gaan. Hoe het met vrouwen zit weet ik niet.
oepsie!quote:Op maandag 19 februari 2024 16:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Procentueel plegen vrouwen meer zelfmoordpogingen. Mannen plegen meer zelfmoord. Ook vragen vrouwen veel sneller om hulp, vandaar ook vaak de poging. Bij mannen lukt het dan gewoon.
Wat natuurlijk in en in triest is. En ook hier op het forum wordt er maar gezegd dat het laf is en dat je waardeloos bent als je het doet. Begin eens met een vraag ipv een keihard oordeel. Echt, zulke types kunnen pas gemist worden in de samenleving.
Ik dacht dat het verschil tussen man en vrouw in succesvolle pogingen was omdat mannen vaker kiezen voor meer agressieve en daardoor meer fatale opties terwijl vrouwen hier ook wat voorzichtiger mee zijn en ook met meer oog voor nabestaanden.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Procentueel plegen vrouwen meer zelfmoordpogingen. Mannen plegen meer zelfmoord. Ook vragen vrouwen veel sneller om hulp, vandaar ook vaak de poging. Bij mannen lukt het dan gewoon.
Wat natuurlijk in en in triest is. En ook hier op het forum wordt er maar gezegd dat het laf is en dat je waardeloos bent als je het doet. Begin eens met een vraag ipv een keihard oordeel. Echt, zulke types kunnen pas gemist worden in de samenleving.
Een auteur vangt geen ¤10 per boek denk ikquote:Op maandag 19 februari 2024 15:34 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het is 'n verdienmodel
aangezien Dennis 'n beetje ondeugende jongen is ... durft hij dit wel aan als zelfstandig ondernemer
stel je voor hij verdient ¤10 per boek, 100K mensen kopen 't boek, ¤1miljoen verdiend.
Eerder een euro en dat verkoopaantal gaat ook de 100K echt niet halen. Denk eerder 10.000, maar waarschijnlijk fors minder. Zijn fans zijn niet bepaald boekenlezers en 30 euro is dan wel een hoop geld. Als hij er 5.000 euro aan overhoudt, heeft hij het goed gedaan.quote:Op maandag 19 februari 2024 17:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een auteur vangt geen ¤10 per boek denk ik
Een keihard oordeel?quote:Op maandag 19 februari 2024 16:36 schreef Noek het volgende:
[..]
100.000 boeken verkopen is echt heel veel hoor, dan zit het bij de top 10 best verkochte boeken dit jaar. Lijkt me extreem onwaarschijnlijkquote:Op maandag 19 februari 2024 15:34 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het is 'n verdienmodel
aangezien Dennis 'n beetje ondeugende jongen is ... durft hij dit wel aan als zelfstandig ondernemer
stel je voor hij verdient ¤10 per boek, 100K mensen kopen 't boek, ¤1miljoen verdiend.
Als je je jammerlijk voordoet op tv en hier extra gewicht aan hangt door semi depressief allerlei over de top dingen gaat verkondigen, dan is die top 10 zo behaald.quote:Op maandag 19 februari 2024 17:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
100.000 boeken verkopen is echt heel veel hoor, dan zit het bij de top 10 best verkochte boeken dit jaar. Lijkt me extreem onwaarschijnlijk
Daarom kijk ik niet vreemd op als dit een publiciteitsstunt is. Spotten met zelfmoord, zo diep zie ik hem en Roos wel zinken.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gezien zijn reputatie wil hij waarschijnlijk aandacht en geld.
Op TV? Daar is ie al een jaar of 2-3 niet meer welkom. Dit is een nobody joh, als je echt echt denkt dat mensen daarvoor naar de winkel gaan ben je niet goedquote:Op maandag 19 februari 2024 18:03 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Als je je jammerlijk voordoet op tv en hier extra gewicht aan hangt door semi depressief allerlei over de top dingen gaat verkondigen, dan is die top 10 zo behaald.
Een meelevend publiek teert op negatieve lading. Het is slimme marketing, meer niet.
Helaas niet in mijn geval, eentje sprong er voor de trein, dat is behoorlijk fataalquote:Op maandag 19 februari 2024 17:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik dacht dat het verschil tussen man en vrouw in succesvolle pogingen was omdat mannen vaker kiezen voor meer agressieve en daardoor meer fatale opties terwijl vrouwen hier ook wat voorzichtiger mee zijn en ook met meer oog voor nabestaanden.
Dat is dus niet hoe het werkt.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:16 schreef Metalfrost het volgende:
Wat een lafaard.
Misschien was het zelfs een tip van Roos.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:06 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Daarom kijk ik niet vreemd op als dit een publiciteitsstunt is. Spotten met zelfmoord, zo diep zie ik hem en Roos wel zinken.
Ja maar dan mag het hé!!!quote:Op maandag 19 februari 2024 19:54 schreef dikkedaniel het volgende:
Kan iemand even een compilatie maken van fragmenten waar ze bij Roddelpraat de zelfmoord van Antonie Kamerling belachelijk maken?
Dank alvast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |