Ah op die manier. Lijkt mij lastig als je dat echt volledig mist.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als er iets misgaat in je brein. En je brein niet genoeg "gelukshormonen" aanmaakt, of een andere stoornis waardoor de wereld niet goed bij je binnenkomt, kun je alle miljoenen en vrouwen en liefde en alles hebben maar dan betekent het niets. Want je kunt het geluk niet "voelen".
M'n broer heeft mij ooit voor de trein weggehaald. Reken maar dat je dan zo ver bent dat een avondwandelingetje die richting opgaat.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:21 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ah op die manier. Lijkt mij lastig als je dat echt volledig mist.
Juist een avondwandeling, of een lekker borrelplankje met een biertje in het weekend geven mij dat geluksgevoel wel, dan begrijp ik het wel ja, als je lichaam dat gevoel echt niet meer kan aanmaken.
Het leven en de psychische gezondheid is voor iedereen helaas hard werken. Dat heeft niks met een stofje wel of niet aanmaken te maken.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als er iets misgaat in je brein. En je brein niet genoeg "gelukshormonen" aanmaakt, of een andere stoornis waardoor de wereld niet goed bij je binnenkomt, kun je alle miljoenen en vrouwen en liefde en alles hebben maar dan betekent het niets. Want je kunt het geluk niet "voelen".
SSRI's doen niet voor niets waar de afkorting voor staat hè.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:43 schreef RamboDirk het volgende:
Het leven en de psychische gezondheid is voor iedereen helaas hard werken. Dat heeft niks met een stofje wel of niet aanmaken te maken.
Symptoom bestrijdingquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:50 schreef nostra het volgende:
[..]
SSRI's doen niet voor niets waar de afkorting voor staat hè.
Oke dus ongelukkige memsen werken niet hard genoegquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het leven en de psychische gezondheid is voor iedereen helaas hard werken. Dat heeft niks met een stofje wel of niet aanmaken te maken.
Roem maakt mensen niet per definite gelukkiger dan mensen zonder roem. Materiele zaken zijn ook helemaal niet belangrijk om gelukkig te zijn, die hebben slechts een tijdelijk effect. Wat voor geluk haal je uit vrienden die alleen met om willen gaan omdat je bekend bent? welk geluk haal je uit vrouwen die alleen met je naar bed willen omdat je bekend bent?quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:56 schreef BMW1993 het volgende:
Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Dennis Schouten heeft alles wat ik niet heb.
- Heel veel geld, 5 euro per maand aan donaties klinkt weinig, maar Jan Roos en Dennis zouden daar echt niet zitten als het om enkele duizenden per maand zou gaan ...
- Heel veel aandacht op straat (niemand kijkt naar mij om)
- Een koophuis (ik woon in een sociale huurwoning)
- Een super dure auto (ik heb een tweedehands auto)
- Een sociaal leven en feesten in een leuk café ( heb ik ook niet )
- Hij kan via instagram met zoveel 1000 mooie en knappe meiden afspreken ( ik kan niet aan een meisje komen)
En dan alsnog dood willen, met die theorie zou ik eerder dood moeten, want ik heb niets wat hij heeft
Social media? Anders check je even de eerste 6 reacties boven je.. FOK! is misschien nog wel erger.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:40 schreef Cockwhale het volgende:
Als ik die reacties op social media lees, ben ik blij dat ik mij gedistantieerd heb van actief gebruik van die beerput vol met idioten.
Misschien is lomp en bot zijn de manier waarop hij geleerd heeft met dingen om te gaan. Vanuit mijn ouderlijk huis was ik het ook niet gewend om over dingen te praten en was beledigen,andere mensen bespotten en problemen weglachen normaal. Uiteindelijk word je volwassen en leer je dat het anders kan, maar dan moet je wel een goed voorbeeld hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:37 schreef dikkedaniel het volgende:
het is wel een aandachtsh**rtje he
Ik kijk graag roddelpraat en Dennis heeft het continu over z'n veroveringen in bed, uitgaan en lachen om alles en iedereen. Contact met zn familie heeft hij toch al niet. Zal wel zijn vorm van pre-midlife crisis zijn of inderdaad goed voor de verkoopt van zn boek.
Mocht het toch echt blijken is t natuurlijk sneu. Maar jan roos nam het ook niet echt serieus vgm.
Ik ben niet depressief Karel. Maar anno 2024 roepen dat depressieve mensen er maar 'gewoon wat van moeten maken!' is wel echt heel dom. Helemaal omdat dat verhaal van die stofjes inmiddels zo ontzettend breed wordt gedragen door allerlei literatuur dat je er simpelweg niet meer omheen kunt.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Joh blijf jij lekker de hele dag huilend in bed liggen en roeptoeteren dat je te weinig stofjes aanmaakt
Gewoon wat van moeten maken is wellicht wat simpel, maar je zult er wel voor moeten werken. Je gaat geen stofjes aanmaken door weg te kwijnen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:26 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik ben niet depressief Karel. Maar anno 2024 roepen dat depressieve mensen er maar 'gewoon wat van moeten maken!' is wel echt heel dom. Helemaal omdat dat verhaal van die stofjes inmiddels zo ontzettend breed wordt gedragen door allerlei literatuur dat je er simpelweg niet meer omheen kunt.
FOK! is pure komedie.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Social media? Anders check je even de eerste 6 reacties boven je.. FOK! is misschien nog wel erger.
Ik denk dat je het niet geheel begrijpt, is geen verwijt en logisch ook als je het niet zelf hebt of bij een naaste hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gewoon wat van moeten maken is wellicht wat simpel, maar je zult er wel voor moeten werken. Je gaat geen stofjes aanmaken door weg te kwijnen.
Onzin, voor vele levensreddende medicatie net zoals de andere typen AD.quote:
Leestip voor je, Mike Bodé - Pilquote:Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gewoon wat van moeten maken is wellicht wat simpel, maar je zult er wel voor moeten werken. Je gaat geen stofjes aanmaken door weg te kwijnen.
dat zou maar zo eens kunne jaquote:Op donderdag 15 februari 2024 17:00 schreef Gibson88 het volgende:
Wat mij trouwens ook niet zal verbazen als het een ziekelijk publiciteitsstunt is om aandacht te krijgen.
dan ga je toch een lijntje snuiven , krijg je zat gelukshormoon van , vraag maar aan gekke dave roelvinkquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
ja die vrouwen zijn echt gestoordquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:51 schreef Revanches het volgende:
Munchhausen by proxy..dat is wel heftige shit.
Want mannen kunnen dat niet hebben?quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die vrouwen zijn echt gestoord
nee toch ?/quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Want mannen kunnen dat niet hebben?
https://www.nji.nl/kinder(...)sen-by-proxysyndroomquote:
Kan dus ook een vader zijn. Komt minder voor, maar kan wel.quote:In bijna alle gevallen blijkt de pleger de moeder van het kind te zijn, maar in zeldzame gevallen kan het ook de vader, een babysitter of een verpleegkundige zijn.
laat ie maar een paar jaar naar afrika gaan , wat vrijwilligerswerk . neem 10.000 euro mee en als t op is dan springt ie daar maar in een rivier , lekker rustigquote:Op donderdag 15 februari 2024 17:26 schreef Andromache het volgende:
Ik kan me goed in hem inleven. Hij wil wel leven alleen niet dit leven. Dan is er nog hoop. Ook met een medische/stofjesmatige beperking. Hoop dat 'ie er bij blijft.
Dit ook maar even rechtzetten gelijk. Als het gaat over geluksstofjes mbt depressies gaat dit niet over dopamine of endorfine. De stoffen die je aanmaakt via bijv. drugs, eten (chocolade, bananen, spicy), sporten of sex.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan ga je toch een lijntje snuiven , krijg je zat gelukshormoon van , vraag maar aan gekke dave roelvink
Hoe sta je tegenover mensen die jarenlang in een euthanasie traject hebben gezeten, toestemming hebben gekregen en het ook hebben gedaan? Dat is dan toch geen schreeuw om aandacht?quote:Op donderdag 15 februari 2024 02:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meermaals meegemaakt, diegenen die uit het leven willen stappen doen het gewoon zonder er woorden aan vuil te maken. 2 jeugdvrienden verloren op die manier, niemand die het aan zag komen. Diegenen die er de mond van vol hebben vragen gewoon om aandacht en doen het niet. En dit is er zo een.
Bitterzoete aandachttrekkerijquote:Op donderdag 15 februari 2024 17:56 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover mensen die jarenlang in een euthanasie traject hebben gezeten, toestemming hebben gekregen en het ook hebben gedaan? Dat is dan toch geen schreeuw om aandacht?
Het kan dus ook een mooi, bitterzoet traject zijn waarin mensen bewust afscheid van het leven en hun dierbaren kunnen nemen.
Behoorlijk jaquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:51 schreef Revanches het volgende:
Munchhausen by proxy..dat is wel heftige shit.
Als je het aandachttrekkerij vindt is het wellicht handig om dit topic te verlaten en hem niet verder te faciliteren in aandacht krijgen?quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bitterzoeten aandachttrekkerij
als ie dat echt van plan was dan was ie allang ergens van een berg afgedonderd in stilte
maar iedere keer zijn tragiek in de krant zetten dat ie op een dag zelf de regie gaat nemen
wat een kwakbol
De serotonine theorie lijkt niet te kloppen. Althans als het gaat om de oorzaak van de depressie. Het is dus ook niet zeker dat het remmen van de serotonine opname de depressie geneest..quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:35 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dit ook maar even rechtzetten gelijk. Als het gaat over geluksstofjes mbt depressies gaat dit niet over dopamine of endorfine. De stoffen die je aanmaakt via bijv. drugs, eten (chocolade, bananen, spicy), sporten of sex.
Het gaat meestal om de stof serotonine en mensen met chronische depressie kunnen (hoeft niet) bijvoorbeeld minder serotonine-receptoren hebben. Hierdoor wordt de stimulerende stof structureel te weinig aangemaakt.
Daarnaast kan de werking van de amygdala anders zijn bij mensen met chronische depressies.
dat traject gaat deze persoon niet in, daar zal ie ver weg van blijvenquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:05 schreef FYazz het volgende:
[..]
Daarbij vind ik het storend dat je maar blijft vasthouden aan "zelfmoord = direct van de berg springen", terwijl we (gelukkig) tegenwoordig in NL trajecten hebben die ondersteunen bij een weloverwogen en waardig einde.
mijn zwager die had kanker, en die zei morgen wil ik die spuit hebben hoorquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:14 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat je echt wilt sterven dat je dat moet aankondigen.
Mensen die dat echt willen springen voor een trein of van een flat. Of verzinnen iets anders.
zo hoort hetquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:17 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Mijn broer heeft ook zelfmoord gepleegd, die heeft niks aangekondigd.
Geheel volgens Michaels tien geboden hoe beëindig ik mijn levenquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo hoort het
die denken ja nu
en dan is t over
ligt er wel ergens een briefje
Misschien leg ik het verkeerd uit.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:10 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De serotonine theorie lijkt niet te kloppen. Althans als het gaat om de oorzaak van de depressie. Het is dus ook niet zeker dat het remmen van de serotonine opname de depressie geneest..
Dat betekent niet dat de medicatie niet werkt overigens. Alleen weten we nu niet zeker wat het precies doet om de depressie te onderdrukken dan wel te genezen.
Overigens werken de SSRI's niet beter dan bijvoorbeeld de TCA's. Tevens zijn de bijwerkingen ook niet minder. Dat bleek achteraf marketing en leugentjes van Big Pharma te zijn.
SSRI's zijn wel iets veiliger bij overdosering dan bijvoorbeeld TCA's
Ik zou het zeker 'prettig' vinden als mijn ouder dat tegen mij durft te zeggen en we samen nog laatste zaken kunnen bespreken/vragen/doen en we bewust afscheid van elkaar kunnen nemen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:14 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat je echt wilt sterven dat je dat moet aankondigen.
Mensen die dat echt willen springen voor een trein of van een flat. Hangen zichzelf op. Of verzinnen iets anders.
Uiteraard. Staat in mijn boekenkast. Gelezen en al dus. Heb me helemaal blauw gelezen aan dit soort boeken én zelfhulpboeken. Én deelname aan het 12 stappenprogramma én talloze therapieen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Viktor Frankl wel eens gelezen?
ja ik kan ze wel advies geevnquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:21 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Geheel volgens Michaels tien geboden hoe beëindig ik mijn leven
Mijn broer is voor de trein gesprongen, ik had daar veel verdriet van, en ik heb ook nog eens van heel veel mensen moeten horen hoe zielig het voor die machinist was, alsof ik het zelf had gedaan. Alsof het mijn schuld was.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:30 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zou het zeker 'prettig' vinden als mijn ouder dat tegen mij durft te zeggen en we samen nog laatste zaken kunnen bespreken/vragen/doen en we bewust afscheid van elkaar kunnen nemen.
Ik gun het mijn ouder dat hiervoor openheid en respect is en dat ik (wij/samenleving) niet verlang dat mijn ouder die druk en angst alleen moet ondergaan en moet kiezen voor een onwaardige dood als voor de trein springen, omdat het anders niet 'echt' is.
Nou ja, niet altijd dus zoals in de posts hierboven al paar keer is uitgelegd.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:32 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, op het moment dat je zelfmoord wilt plegen ben je zo wanhopig dat je meestal niet meer logisch na kan denken, bedoel ik.
Oh ja klopt hoor, het maakt dat je het idd wat simpeler kan uitleggen.. Maar met het risico dat mensen dan idd komen met bijvoorbeeld dagelijks masturberen om de stofjes weer op peil te krijgen :-)quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:22 schreef FYazz het volgende:
[..]
Misschien leg ik het verkeerd uit.
Ik stel niet dat serotonine dé oorzaak is van depressies. Maar als het in de volksmond om een geluksstofje gaat icm met depressies dan is dat niet dopamine of endorfine wat je bijv. even snel via een lijntje coke, reep chocolade of goede sex weer op peil brengt.
Serotonine is een andere stof, die lastiger te controleren valt.
Het is niet altijd de oorzaak, doch is wel van invloed op de depressie. En je hebt dus ook mensen met minder serotonine-receptoren en die een hyperactieve amygdala hebben.
Wat ontroerend, dat door mij vetgedrukte gedeelte.quote:Op donderdag 15 februari 2024 06:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat kan ik zeggen GwanGwaa? Ik ken je als een heel fijne user en het raakt mij om dit te lezen. Als iemand mij zou vragen of jouw leven zin heeft dan zou ik dat beantwoorden met een volmondig ja. Ik kom op dit forum om mijzelf te uiten, om te sparren en om geconfronteerd te worden met de onzin die ik soms zeg. Jij geeft mij en anderen inzichten en kaatst zaken terug. Voor de één heel klein maar voor de ander heel groot. Dit forum is waardevol en jouw aanwezigheid eveneens.
Ik denk zelf dat voor mij het besef dat ik geen Jomanda hoef te zijn maar op de allerkleinste schaal kan helpen met het verminderen van lijden een eyeopener is geweest. Ik werk met adolescenten die allerlei shit hebben meegemaakt en nu begeleiding van mij krijgen. Dat is relatief zonder uitgesproken waardering maar ik weet dat mijn werk zinvol is en haal daar voldoening uit.
Ik wens dat je zingeving kunt vinden in het helpen van jouzelf en anderen en dat je in ziet dat je waardevol bent.
Ik veronderstel nu dat je een grapje maakt? Dat dit soort waslijsten aan stoornissen zouden weggaan door seks?quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Bij mannen worden dit soort klachten duidelijk minder door een paar keer goed van bil te gaan. Hoe het met vrouwen zit weet ik niet.
zou je naar afrika willen ?? even een totaal andere wereld , niet zo de aandacht meer op jezelf, maar op de minder bedeelde mens, die het veel slechter heeft dan jij ?quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:47 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik veronderstel nu dat je een grapje maakt? Dat dit soort waslijsten aan stoornissen zouden weggaan door seks?
Voor het geval je serieus bent: seks is wel het allerlaatste waar ik behoefte aan heb.
Morgen ga ik het beluisteren en al wel gelezen. Erg aangrijpend. Bedankt voor het delen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Misschien heb je hier iets aan. Vriend van me over zijn zoon Willem. Peter werkt ook in de gezondheidszorg.
'Gisteren ons verhaal mogen doen over Willem bij radio 2. Kijk er trots op terug, mooi om het weer te kunnen delen en aandacht te vragen voor hoe om te gaan met jongeren die suïcidaal zijn.'
https://www.nporadio2.nl/(...)m-delen-zijn-verhaal
[ afbeelding ]
Die hoor ik ook al zo lang. "Je moet meer je best doen, je moet ervoor knokken, je moet dit, je moet dat." Maar ze zouden het zelf waarschijnlijk nog geen 24 uur uithouden in mijn hoofd.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oke dus ongelukkige memsen werken niet hard genoeg
Nee, daarom is er medicatie.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zou gewoon zo veel mogelijk therapieën proberen inclusief alternatieve. Ik ben van mezelf ook wel wat depressief en angstig, al zes jaar ofzo bij een psycholoog, en gelukkig zeker niet een zwaar geval. Maar ik heb wel eens een ervaring gehad waarbij de schellen me van de ogen vielen en ik opeens zin had om écht te gaan leven. Kwam door verliefdheid. Things happen. Misschien komt er ooit ook bij jou zo'n ervaring. Want euthanasie is echt iets heel permanents.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:04 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Die hoor ik ook al zo lang. "Je moet meer je best doen, je moet ervoor knokken, je moet dit, je moet dat." Maar ze zouden het zelf waarschijnlijk nog geen 24 uur uithouden in mijn hoofd.
Enige vechtlust bij veel mannen om het kwaad te overwinnen is wel noodzakelijk, anders komt er nooit een eind aan het huiselijk geweld waar de zwakkeren van de samenleving last van hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:04 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Die hoor ik ook al zo lang. "Je moet meer je best doen, je moet ervoor knokken, je moet dit, je moet dat." Maar ze zouden het zelf waarschijnlijk nog geen 24 uur uithouden in mijn hoofd.
Hou op! Droeftoeter.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Enige vechtlust bij veel mannen om het kwaad te overwinnen is wel noodzakelijk, anders komt er nooit een eind aan het huiselijk geweld waar de zwakkeren van de samenleving last van hebben.
Wajong, al jaren afgekeurd.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou je naar afrika willen ?? even een totaal andere wereld , niet zo de aandacht meer op jezelf, maar op de minder bedeelde mens, die het veel slechter heeft dan jij ?
ik neem aan dat je nu ook niet een zinvolle baan hebt
Vind zijn show met Roos nou niet echt heel tof maar dat hij issues heeft dat is wel duidelijk. Wens hem echt veel succes en sterktequote:Op donderdag 15 februari 2024 19:02 schreef Mylene het volgende:
Vanaf 3:30 ongeveer verteld hij over zijn relatie met zijn moeder. Hij wilde haar vermoorden, tot dat punt kwam hij, zijn oma bracht hem op andere gedachte’s.
Voor alternatieve therapieen heb ik geen geld (Wajong), maar ik verdiep me wel in die richting en geloof hier ook in. Lees er veel over en praat er ook met mensen over.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou gewoon zo veel mogelijk therapieën proberen inclusief alternatieve. Ik ben van mezelf ook wel wat depressief en angstig, al zes jaar ofzo bij een psycholoog, en gelukkig zeker niet een zwaar geval. Maar ik heb wel eens een ervaring gehad waarbij de schellen me van de ogen vielen en ik opeens zin had om écht te gaan leven. Kwam door verliefdheid. Things happen. Misschien komt er ooit ook bij jou zo'n ervaring. Want euthanasie is echt iets heel permanents.
Ik vind het overigens wel heel bijzonder dat dit nu best wel booming is de laatste jaren. Zeker omdat zwaar psychisch lijden zeldzaam is. Als ik zo naar Dennis Schouten kijk is het gewoon een normale jongen, anders was ie wel gestopt met daten, de uitzendingen en in z'n bed blijven liggen, want als je echt zo ongelukkig bent heb je geen energie meer voor die dingen.
Sorry daar kan ik geen antwoord op geven, ik ken niemand die in zo'n traject heeft gezeten. Maar dit geval kan ik met de beste wil van de wereld niet serieus nemen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:56 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover mensen die jarenlang in een euthanasie traject hebben gezeten, toestemming hebben gekregen en het ook hebben gedaan? Dat is dan toch geen schreeuw om aandacht?
Het kan dus ook een mooi, bitterzoet traject zijn waarin mensen bewust afscheid van het leven en hun dierbaren kunnen nemen.
Je weet het niet hé, misschien is er iets, iets wat de moeite waard is om naar op zoek te gaan, iets waarvoor het de moeite waard is om te blijven leven.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:50 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Voor alternatieve therapieen heb ik geen geld (Wajong), maar ik verdiep me wel in die richting en geloof hier ook in. Lees er veel over en praat er ook met mensen over.
Mijn 22 jarige zoon maakt dat ik mezelf telkens weer push om door te gaan.
Verliefdheden zetten bij mij geen zoden aan de dijk omdat ik een te zwaar geval ben. Niemand houdt het lang met me uit en dat begrijp ik volkomen.
Ben jij vrouwtje theelepel?quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:45 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Wat ontroerend, dat door mij vetgedrukte gedeelte.
Zingeving ervaar ik gelukkig toch nog wel. Op mijn Twitter https://twitter.com/marjol3in deel ik er ook over. Maar ook in het gewone leven. Ik ken meer mensen met een euthanasiewens en ik ben blij dat hier steeds meer openheid over komt. En dat ik daar een kleine rol in kan spelen.
Niet elke dag in mijn leven is gitzwart, gelukkig. Maar wel elke dag is een strijd. Het erge is gewoon dat ik er nooit vakantie van kan nemen en dat geen enkele liefdesrelatie stand houdt met mijn cocktail aan stoornissen.
Eerlijke, open discussies als deze doen mij goed. Zelfs de zogeheten vervelende reacties. Want verstandelijk begrijp ik wel waarom mensen mij niet begrijpen, hoewel het gevoelsmatig nog wel binnenkomt maar minder hard dan eerst.
Kijk, ik ben zelf nooit actief suiciaal geweest, dus mijn omgeving ziet mij gelukkig ook niet als aandachttrekker. Die hele Dennis Schouten kende ik tot gisteren toe ook niet, alleen qua naam. Maar hij roept duidelijk een hoop weerstand en weerzin bij mensen op. Ik doe dat gelukkig niet of nauwelijks, wat een open dialoog ook mogelijk maakt.
Maar heb de rare adviezen ook al zien binnenkomen: 1) ik moet van mijzelf gaan houden 2) een carnivoor dieet gaan eten. Goed bedoeld, maar allemaal niet helpend en eigenlijk ervaar ik het als een belediging van mijn intelligentie. Maar ja, mensen voelen machteloosheid bij dit soort zaken en willen dan gaan helpen d.m.v. ongevraagde adviezen.
Ja. Mijn identiteit hier is een aantal jaar geleden al uitgelekt.quote:
Ik kan jou niet serieus nemen als je die roep om hulp niet ziet.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sorry daar kan ik geen antwoord op geven, ik ken niemand die in zo'n traject heeft gezeten. Maar dit geval kan ik met de beste wil van de wereld niet serieus nemen.
Vooralsnog ga ik door omdat ik een kind heb. Dat maakt het anders. Want zijn vader is 20 jaar geleden al overleden.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je weet het niet hé, misschien is er iets, iets wat de moeite waard is om naar op zoek te gaan, iets waarvoor het de moeite waard is om te blijven leven.
Nou, dat is al iets heel goeds toch?quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:04 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Vooralsnog ga ik door omdat ik een kind heb. Dat maakt het anders. Want zijn vader is 20 jaar geleden al overleden.
Gezien de geschiedenis van dit figuur zou ik het eerder zien als een roep om aandacht. Maar goed, ieder voor zich.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik kan jou niet serieus nemen als je die roep om hulp niet ziet.
Lees je eens in voor je iets blaat. Hij struggled al zijn hele leven met zijn mental health en relaties.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gezien de geschiedenis van dit figuur zou ik het eerder zien als een roep om aandacht. Maar goed, ieder voor zich.
Neuh. Het is de vertaling van ZIJN roep om hulp.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:29 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Misschien draagt het uiten van de gedachten wel bij aan de mogelijkheid tot het vinden van een acceptabele oplossing. Dat betekent natuurlijk niet dat het alleen maar aandachttrekkerij was. Dat is sowieso wel een cynische manier om een roep om hulp te vertalen hoor.
Dan nog is het een schreeuw om aandacht en hulp. Mensen die echt in een dark place zijn maken er zelf wel een eind aan.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lees je eens in voor je iets blaat. Hij struggled al zijn hele leven met zijn mental health en relaties.
Bizar dat mensen nog steeds zo denken..quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan nog is het een schreeuw om aandacht en hulp. Mensen die echt in een dark place zijn maken er zelf wel een eind aan.
Ik begrijp dat evenmin.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Bizar dat mensen nog steeds zo denken..
Tering, is het 1991 ofzo? Zeggen we dit nou nog steeds?quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan nog is het een schreeuw om aandacht en hulp. Mensen die echt in een dark place zijn maken er zelf wel een eind aan.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Bizar dat mensen nog steeds zo denken..
quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:38 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik begrijp dat evenmin.
Zelfs in het geval van ingewilligde euthanasie worden de overledenen nog voor aandachtshoer versleten.
Jullie doen net alsof een schreeuw om aandacht iets fout is. Het is een schreeuw om hulp, hopelijk vind die jongen zijn eigen pad van verlichting.quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
Tering, is het 1991 ofzo? Zeggen we dit nou nog steeds?
Ja maar ik ken eveneens zijn werkwijze en gedrag, trap eens niet zo blind in een valkuil.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lees je eens in voor je iets blaat. Hij struggled al zijn hele leven met zijn mental health en relaties.
Ik trap er heel graag in zelfs want niemand verdient een leven wat ze niet willen leven. Empathie leer het eens kennen vriend.quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja maar ik ken eveneens zijn werkwijze en gedrag, trap eens niet zo blind in een valkuil.
aandacht dat krijg je niet vanzelf, het , TV presentator zijn / wordenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Die gast is verschrikkelijk racistisch, homofoob, transfoob, maar hij wil nu medeleven met zijn lijden. Ok.
Klopt hij zei in die uitzending dat hij "nergens meer plezier in heeft/aan beleefd" maar wellicht dat hij het niet goed duidde maar dat is nog iets (heel) anders zou ik zeggen dan echt fucking depressief zijn, toch? Nergens meer plezier aan beleven en daarom nergens het nut meer van inzien en dan maar dood willen....zit nog wel aardig wat tussen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou gewoon zo veel mogelijk therapieën proberen inclusief alternatieve. Ik ben van mezelf ook wel wat depressief en angstig, al zes jaar ofzo bij een psycholoog, en gelukkig zeker niet een zwaar geval. Maar ik heb wel eens een ervaring gehad waarbij de schellen me van de ogen vielen en ik opeens zin had om écht te gaan leven. Kwam door verliefdheid. Things happen. Misschien komt er ooit ook bij jou zo'n ervaring. Want euthanasie is echt iets heel permanents.
Ik vind het overigens wel heel bijzonder dat dit nu best wel booming is de laatste jaren. Zeker omdat zwaar psychisch lijden zeldzaam is. Als ik zo naar Dennis Schouten kijk is het gewoon een normale jongen, anders was ie wel gestopt met daten, de uitzendingen en in z'n bed blijven liggen, want als je echt zo ongelukkig bent heb je geen energie meer voor die dingen.
Waar zegt hij dat hij medeleven wil?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Die gast is verschrikkelijk racistisch, homofoob, transfoob, maar hij wil nu medeleven met zijn lijden. Ok.
Waarom begint hij er anders over?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:58 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat hij medeleven wil?
Ohquote:
Deze woorden hebben de afgelopen jaren wel wat aan kracht verloren.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Zelfmoordpogingen zijn vaak een schreeuw naar aandacht ja.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:04 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Oh
Dus als je in het openbaar zegt dat je dit soort problemen hebt ben je opzoek naar aandacht
schreeuw om aandacht , bij dennis , jee nee toch >???quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Zelfmoordpogingen zijn vaak een schreeuw naar aandacht ja.
Iets is er in ieder geval niet goed...wat heel triest is voor betreffend persoon.
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Wat is er mis met 1991?quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
Tering, is het 1991 ofzo? Zeggen we dit nou nog steeds?
Hij zegt letterlijk geen medeleven te willen. Hoe simpel ben jij?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Her gaat hem alleen om de aandacht dus, duidelijkquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk geen medeleven te willen. Hoe simpel ben jij?
Een schreeuw om hulp is iets totaal anders dan een schreeuw om aandacht.quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jullie doen net alsof een schreeuw om aandacht iets fout is. Het is een schreeuw om hulp, hopelijk vind die jongen zijn eigen pad van verlichting.
Gezien zijn reputatie wil hij waarschijnlijk aandacht en geld.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk geen medeleven te willen.
Hmmm vond het eigenlijk een eikel maar nu je dit schrijft moet ik hem misschien toch een kans geven...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 06:12 schreef grrrrg het volgende:
Precies! Altijd iemand een kans gevenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hmmm vond het eigenlijk een eikel maar nu je dit schrijft moet ik hem misschien toch een kans geven...
Dit dus. Ik heb zelf twee zelfmoordpogingen gedaan. Gelukkig niet geslaagd en kan nu gelukkig ongezond deze hufter ontmaskeren.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gezien zijn reputatie wil hij waarschijnlijk aandacht en geld.
Zeker. Helaas zal ie na de eerste reclame stunt niet meer in beeld verschijnen. De schijn ophouden kun je niet zo lang effectief volhouden.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Precies! Altijd iemand een kans geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |