Doe eens normaal joh mafklapperquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind niks zo laf en waardeloos als mensen die spreken over het mogelijk, wellicht ooit zouden willen toepassen van suicide. Ik heb er geen respect voor en vind het zo ongelooflijk genant dat ik er boos van kan worden.
Ja, het leven is soms kut en het leven is soms zwaar maar wat denk je? Dat je daar uniek in bent? Arm sneeuwvlokje. Erken dan dat je lijdt en doe er wat aan. Ga zingeving zoeken in het verminderen van het lijden van anderen. Dan ben je een vent en mag je zwelgen in zelfmedelijden.
Twee zaken in het leven hebben mij deze inzichten gegeven. Het boek van Victor Frankl en de suïcide van mijn vader. Carpe diem.
Is het aandacht trekken of iemand die iets uitspreekt waar hij jaren mee zit?quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
Wel heel erg aandacht trekken dit natuurlijk. Als je het echt wil doe je het en loop je dat niet openbaar te maken.
En sowieso, sta er maar eens, daar net voor het einde, kijk dan maar eens of je het nog steeds wil.
Ik vind jou eigenlijk de kneus, gevoelloos wichtquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:05 schreef 111210 het volgende:
Dat je geilt op aandacht is 1 ding, maar dat je nu met zelfmoord je zelf in de schijnwerpers wil zetten is toch echt wel het dieptepunt.
Wat een kneus
als je zegt dat je over 10 jaar niet meer wilt leven is het gewoon een publiciteitsstunt voor je boekquote:Op woensdag 14 februari 2024 22:36 schreef aloa het volgende:
Op een of andere manier kan ik zelfs dit niet serieus nemen bij deze gek.
En anders horen we het wel over een aantal jaar.
Zou triest zijn als dit weer één of andere stunt voor de views is.
Ik wil al euthanasie sinds 2020/2021. Mijn moeder wilde me erin steunen/begeleiden (zij heeft zelf 40 jaar in de GGZ gewerkt, dus heeft mentaal chronisch zieke, uitbehandelde mensen zoals ik van dichtbij meegemaakt), maar is vorig jaar helaas door een ongeluk plotseling overleden. Mijn vader steunt me niet, maar goede vrienden wel. Die zien mijn intense lijden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:34 schreef myShizzle het volgende:
Ik vier komende maand mijn 8e jaar met zelfmoordgedachten.
Zodra mijn ouders het hoekje om zijn ben ik dat ook.
Jeeeeeeuj
Zoals?quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:40 schreef Cockwhale het volgende:
Als ik die reacties op social media lees, ben ik blij dat ik mij gedistantieerd heb van actief gebruik van die beerput vol met idioten.
Nee hoor. Genoeg mensen die het vooraf aankondigen en het ook doen. Eelco de Gooijer bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
Wel heel erg aandacht trekken dit natuurlijk. Als je het echt wil doe je het en loop je dat niet openbaar te maken.
Kan zelfs op nationale tv.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:21 schreef Cupfighter het volgende:
Het lijkt mij sterk dat als je zelfmoordgedachte hebt dit gaat verkondigen in de Telegraaf
Heel veel succes gewenst.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:23 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg mensen die het vooraf aankondigen en het ook doen. Eelde de Gooijer bijvoorbeeld.
Ik ga waarschijnlijk zelf ook een euthanasietraject in. Zelfs bekend psychiater Menno Oosterhof (bekend ook van euthanasie) erkent mijn diepe lijden.
Ik wil op een nette manier dit leven verlaten met een waardig einde, geen suicide.
Dan ben ik oprecht benieuwd naar jouw advies voor mij. Ik ben bijna 47, heb autisme, adhd, borderline, een chronische eetstoornis van 30 jaar, ernstige angst-, en dwangstoornis, intense zelfhaat, chronische depressie en zelfhaat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind niks zo laf en waardeloos als mensen die spreken over het mogelijk, wellicht ooit zouden willen toepassen van suicide. Ik heb er geen respect voor en vind het zo ongelooflijk genant dat ik er boos van kan worden.
Ja, het leven is soms kut en het leven is soms zwaar maar wat denk je? Dat je daar uniek in bent? Arm sneeuwvlokje. Erken dan dat je lijdt en doe er wat aan. Ga zingeving zoeken in het verminderen van het lijden van anderen. Dan ben je een vent en mag je zwelgen in zelfmedelijden.
Twee zaken in het leven hebben mij deze inzichten gegeven. Het boek van Victor Frankl en de suïcide van mijn vader. Carpe diem.
Dank je wel.quote:
Ik denk dat dat ook vaak mensen zijn in een euthenasietrajectquote:Op woensdag 14 februari 2024 23:23 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg mensen die het vooraf aankondigen en het ook doen. Eelde de Gooijer bijvoorbeeld.
Ik ga waarschijnlijk zelf ook een euthanasietraject in. Zelfs bekend psychiater Menno Oosterhof (bekend ook van euthanasie) erkent mijn diepe lijden.
Ik wil op een nette manier dit leven verlaten met een waardig einde, geen suicide.
Veel sterkte en respect voor je keusquote:Op woensdag 14 februari 2024 23:27 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dan ben ik oprecht benieuwd naar jouw advies voor mij. Ik ben bijna 47, heb autisme, adhd, borderline, een chronische eetstoornis van 30 jaar, ernstige angst-, en dwangstoornis, intense zelfhaat, chronische depressie en zelfhaat.
Het boek van Frankl ken ik. Heel indrukwekkend. Maar na het lezen ervan zijn mijn klachten niet weg. Heb vrijwel alle therapiëen gedaan die er zijn en natuurlijk medicatie geslikt. Niets heeft mogen baten. Wat kan ik nu nog doen? Serieuze vraag.
Je zelfhaat proberen te veranderen. Dat hoor je op nummer 1 te zetten. Bovenaan het lijstje.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:27 schreef GwanGwaa het volgende:
Wat kan ik nu nog doen? Serieuze vraag.
Dit is wellicht het domste advies wat ik ooit heb gelezen. Denk je nou echt dat dit nog niet geprobeerd is door deze user?quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zelfhaat proberen te veranderen. Dat hoor je op nummer 1 te zetten. Bovenaan het lijstje.
Ze vraagt serieus wat ze nog kan doen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dit is wellicht het domste advies wat ik ooit heb gelezen. Denk je nou echt dat dit nog niet geprobeerd is door deze user?
Ik weet bijna zeker dat daar in de therapieën die ze gehad heeft wel over gesproken is, dat heeft niet geholpen zei zequote:Op woensdag 14 februari 2024 23:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze vraagt serieus wat ze nog kan doen.
Je gaat moeilijk stoornissen en depressies oplossen als je het jezelf niet gunt.
Ja en wat denk je nou zelf? Dat ze zich dat niet gunt? Zo simpel werkt mental health niet. Je hebt makkelijk lullen als je er zelf niks te maken hebt maar zeg dan niets.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze vraagt serieus wat ze nog kan doen.
Je gaat moeilijk stoornissen en depressies oplossen als je het jezelf niet gunt.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat daar in de therapieën die ze gehad heeft wel over gesproken is, dat heeft niet geholpen zei ze
Misschien moet ze de vraag dan niet stellen op een internetforum maar aan een psycholoog.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja en wat denk je nou zelf? Dat ze zich dat niet gunt? Zo simpel werkt mental health niet. Je hebt makkelijk lullen als je er zelf niks te maken hebt maar zeg dan niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |