SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 11-01-2024 11:58:14 ]Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Als ik van de pluim uit ga lijkt dit me gewoon guur kut weer.quote:
Ik denk dat ik die niet meer ga meemaken. Niet eens omdat ik denk dat we geen winter meer zullen krijgen, maar vooral omdat er in de huidige tijd gewoon echt heel veel mee moet zitten en er heel veel gevraagd wordt. Het moet echt lang en hard vriezen. Daarnaast was vroeger een centimeter of 16 het minimale wat nodig was om te kijken wat er evt mogelijk kan zijn. tegenwoordig met de huidige massa aan mensen heb je echt overal gauw 20 cm ijs nodig en dat gaan we echt niet snel meer krijgenquote:
Echt van dat net niet weer waar je precies niks aan hebt. allemaal heisa om sneeuw, maar je hebt er geen donder aan als het niet vriest. Met dit soort pluimen heb ik liever gewoon 8-12 graden dan 1-4. De zon zien we toch vrijwel niet, dus doe dan maar mild weer.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik van de pluim uit ga lijkt dit me gewoon guur kut weer.
Correct. Ik heb overigens gewoon liever het weer van de afgelopen dagen, maar dat zit er zeker niet in. Zonquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt van dat net niet weer waar je precies niks aan hebt. allemaal heisa om sneeuw, maar je hebt er geen donder aan als het niet vriest. Met dit soort pluimen heb ik liever gewoon 8-12 graden dan 1-4. De zon zien we toch vrijwel niet, dus doe dan maar mild weer.
Nee de snowmageddon polar vortex ice age des doods gaat uitbreken volgende week, groetjes de media.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik van de pluim uit ga lijkt dit me gewoon guur kut weer.
Ik zou het oprecht weer eens leuk vinden, zo'n dagquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee de snowmageddon polar vortex ice age des doods gaat uitbreken volgende week, groetjes de media.
Zo werkt het dus niet. Het is 15 cm minimaal. En dat blijft het ook. Het draaiboek is hier heel helder over. Het argument mensen massa is niet anders dan in 1997. Heel veel volk zal liever voor de tv warm thuis blijven. Ik als Fries ga echt niet blauw bekkend daar staan. Op tv zie je veel meer.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die niet meer ga meemaken. Niet eens omdat ik denk dat we geen winter meer zullen krijgen, maar vooral omdat er in de huidige tijd gewoon echt heel veel mee moet zitten en er heel veel gevraagd wordt. Het moet echt lang en hard vriezen. Daarnaast was vroeger een centimeter of 16 het minimale wat nodig was om te kijken wat er evt mogelijk kan zijn. tegenwoordig met de huidige massa aan mensen heb je echt overal gauw 20 cm ijs nodig en dat gaan we echt niet snel meer krijgen
Naast dit zal er zeker wel maatregelen worden getroffen als die benodigde ijs wordt behaald voor de 11stedentocht.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:32 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Het is 15 cm minimaal. En dat blijft het ook. Het draaiboek is hier heel helder over. Het argument mensen massa is niet anders dan in 1997. Heel veel volk zal liever voor de tv warm thuis blijven. Ik als Fries ga echt niet blauw bekkend daar staan. Op tv zie je veel meer.
Die pleuriswind mag wel opbokken. Gewoon koud vriesweer met een zonnetje en zonder windquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Correct. Ik heb overigens gewoon liever het weer van de afgelopen dagen, maar dat zit er zeker niet in. Zon
Grijs en regen
Grijs koud en regen![]()
Welke grafieken? Geen grafieken met hitte gezienquote:Op donderdag 11 januari 2024 01:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Opbokken met die hitte in de grafieken
Nja.. dagen als deze week zijn niet verkeerd. Beter dan 10 graden met regen
De treurnis gaat weer verder. Het Nederlandse herfst halfjaar in een notendop.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:08 schreef dick_laurent het volgende:
Oef...
[ afbeelding ]
Dit is wel een vooruitzicht waar je de winterdepressie van om de oren gaat klapperen ja
Zijn er genoeg die het dan ook nog beter proberen te praten. "Maar het is lekker koud" sneu. Nu is het lekker koud met zon. Kwakkelweer is gewoon triest en zielig :pquote:Op donderdag 11 januari 2024 08:08 schreef dick_laurent het volgende:
Oef...
[ afbeelding ]
Dit is wel een vooruitzicht waar je de winterdepressie van om de oren gaat klapperen ja
Ja, dit lauwe is niks inderdaad. Maar goed, zoals de hittefanaten om onverklaarbare redenen tegen hittehaters zeggen als het straks weer week na week heet is: "Geniet er gewoon van!"quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die het dan ook nog beter proberen te praten. "Maar het is lekker koud" sneu. Nu is het lekker koud met zon. Kwakkelweer is gewoon triest en zielig :p
Tja, ik ben geen fan van kou, maar ik heb ook vaak zat gezegd dat als ik moet kiezen tussen 10 graden en regen of -2 graden en strakblauw ik toch echt voor die laatste optie zal gaan.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die het dan ook nog beter proberen te praten. "Maar het is lekker koud" sneu. Nu is het lekker koud met zon. Kwakkelweer is gewoon triest en zielig :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nooit "lekker" koud, het is gewoon ellendige kutkou.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat schuift nog wel 20 keer, draait uiteindelijk vast weer uit op waterquote:
Die lui begonnen elkaar al de tent uit te slaan voordat deze periode goed en wel begonnen wasquote:Op donderdag 11 januari 2024 06:52 schreef DemonRage het volgende:
Temperaturen van 10°C+ en minder stoken.Dan neem ik regen voor lief.
Als het onder of rond de 0°C blijft dan zonnig en geen wind.
Het is stiekem wel genieten om weerwoord te lezen als verwachte sneeuw/kou uitblijft.
Prima, als het uiteindelijk maar in het midden komtquote:Op donderdag 11 januari 2024 10:08 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dat schuift nog wel 20 keer, draait uiteindelijk vast weer uit op waternu actueel dooi om Noord , is ook weer even geleden
Lelijke pluim… veel te veel tien graden lijntjes op het eind. Als het niet wil vriezen dan gewoon winters, maximaal vijf graden.quote:
Wisselt nog wel veel per modelrun (en ook tussen de verschillende modellen).quote:
De stookkosten gaan door het dak hier.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:42 schreef RamboDirk het volgende:
Wanneer je flesje water in de auto bevroren is. Dan weet je, het is een oud hollandsch wintertje.
Grijs én koud genotquote:
Niet te serieus nemen hequote:Op donderdag 11 januari 2024 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke grafieken? Geen grafieken met hitte gezien
Hier nog strak blauwquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een weersverandering vergeleken met de afgelopen dagen, nu grijs en de temperatuur knalt de lucht in.
Wel merk je gewoon dat de wind naar het vochtigere hoek draait, condensatie begint hier wel een rol te spelen. (Lees wegen worden nat zonder regen).
Zoals Momo jou daar al meerdere keren op gewezen heeft, was dat clickbait.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:15 schreef Paul het volgende:
Weten we al meer over de 20 cm sneeuw volgende week?
quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals Momo jou daar al meerdere keren op gewezen heeft, was dat clickbait.
dan woon je dus onder de lijn Rotterdam - Nijmegen ? Bewolking is rap aan het afzakken zuidelijker nuquote:
Wat? Geen HORROR SNEEUWATOOMBOMSPLIJTING DES DOODS EN DES ONDERGANGS?quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals Momo jou daar al meerdere keren op gewezen heeft, was dat clickbait.
Limburg inderdaad ja.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
dan woon je dus onder de lijn Rotterdam - Nijmegen ? Bewolking is rap aan het afzakken zuidelijker nu
Net onder Nijmegen hier.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
dan woon je dus onder de lijn Rotterdam - Nijmegen ? Bewolking is rap aan het afzakken zuidelijker nu
quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net onder Nijmegen hier.
Het leven is goed in PatatFrietland![]()
Dat dat altijd zo makkelijk wekenlang kan duren, hè. Setting van de afgelopen dagen helaas niet. Vorig jaar juni was uitzonderlijkquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Binnen een minuut of twee is het weer "default setting" weer. Man man man
Stuur maar weer terugquote:
Vorig jaar juni was ook kut. Veel te heet, nul verkoelingsmomentenquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dat altijd zo makkelijk wekenlang kan duren, hè. Setting van de afgelopen dagen helaas niet. Vorig jaar juni was uitzonderlijk
GFS gaat voor 0 sneeuw in heel Nederland. Zullen we alsjeblieft die onzin op Weerwoord latenquote:
Qua weerbeeld doelde ik vooral op. Wat dat betreft de mooiste maand in jaren. Heerlijk helder met een relatief lage luchtvochtigheid. Goed te doen. Soms wat warm, dat welquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vorig jaar juni was ook kut. Veel te heet, nul verkoelingsmomenten
quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:58 schreef Elan het volgende:
Is dit geen leuke toevoeging voor in de OP? Wellicht met een iets bredere range, 6 of 12 uur.
[ afbeelding ]
Ja leuk elandquote:Op donderdag 11 januari 2024 11:58 schreef Elan het volgende:
Is dit geen leuke toevoeging voor in de OP? Wellicht met een iets bredere range, 6 of 12 uur.
[ afbeelding ]
Het was wel goed zonnig jaquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weerbeeld doelde ik vooral op. Wat dat betreft de mooiste maand in jaren. Heerlijk helder met een relatief lage luchtvochtigheid. Goed te doen. Soms wat warm, dat wel
Zuid Limburgquote:
Ik vond vorige zomer helemaal niks. Juni was heel te warm en droog en de rest was net zo nat en dramatisch als de afgelopen maanden.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dat altijd zo makkelijk wekenlang kan duren, hè. Setting van de afgelopen dagen helaas niet. Vorig jaar juni was uitzonderlijk
Randstad vind ik ook een vrij kansloos gebied. Op wat duinen na is er echt helemaal niks wat boeiend is. Ja, oke.. diverse musea. Maar waarom dat allemaal onder zee niveau moet liggenquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zuid Limburg
Al ben ik de achterhoek afgelopen zomer ook wel enorm gaan waarderen
Fuck de randstad
Dan heb je ook nog zoiets als raspatat, maar da's zo'n abominatie dat het geen friet mag heten.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Patat (Petat?) is een aardappel. GeFRITuurde aardappel is een friet.
Einde discussie.
quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
zo nog gauw even een blokkie om voor de gladheid uit.
En misschien de stoep voor mijn huis even strooien.
Kom danquote:Op donderdag 11 januari 2024 13:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet je wat nog erger is dan de Randstad? Randstedelingen.
Fort Limburg houdt nog standquote:Op donderdag 11 januari 2024 13:37 schreef StateOfMind het volgende:
Daar ging de zon
Tot over 2 maanden
Haha, jullie kunnen niet eens 100 tractors tegenhouden. Laat staan als we de rest van het arsenaal aanwenden. Cavalerie op koeienquote:
Slakkentempo.quote:Op donderdag 11 januari 2024 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog geen gladheid
Het is @Geschiedkundige hè. Alles boven het vriespunt is een verzengende hitte.quote:Op donderdag 11 januari 2024 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke grafieken? Geen grafieken met hitte gezien
Een zwoele zomerwandeling voor Geschiedkundigequote:Op donderdag 11 januari 2024 14:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is @:Geschiedkundige hè. Alles boven het vriespunt is een verzengende hitte.
Ik geniet nog ff van mijn laatste uurtje vorst nu voor ik de oven weer in gaquote:Op donderdag 11 januari 2024 14:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is @:Geschiedkundige hè. Alles boven het vriespunt is een verzengende hitte.
Heerlijk sneeuwwandelen. Binnenkort weer in de Alpenquote:Op donderdag 11 januari 2024 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een zwoele zomerwandeling voor Geschiedkundige
[ afbeelding ]
Hier is het anders alweer heel de middag de bekende grijze plaat.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nog steeds strak blauwe lucht
En dat is dus code geel.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:48 schreef KingRoland het volgende:
Elke keer weer code geel
Doe normaal. Zo erg is het nou ook weer niet. Doe gewoon een waarschuwing voor iedereen voor gladheid. Als er een krachtige storm aankomt waar bomen kunnen omvallen bijvoorbeeld dan kun je een van die codes erbij halen.
Nu neemt niemand het serieus.
quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:48 schreef KingRoland het volgende:
Elke keer weer code geel
Doe normaal. Zo erg is het nou ook weer niet. Doe gewoon een waarschuwing voor iedereen voor gladheid. Als er een krachtige storm aankomt waar bomen kunnen omvallen bijvoorbeeld dan kun je een van die codes erbij halen.
Kon die waarschuwing niet eerder? Gelukkig waarschuwden mijn mede-flatbewoners voor de spekgladde trappen en hellingbaanquote:Op donderdag 11 januari 2024 16:48 schreef KingRoland het volgende:
Elke keer weer code geel
Is nu 0cmquote:Op donderdag 11 januari 2024 18:20 schreef Paul het volgende:
Is er al meer bekend over de 20 cm sneeuw volgende week, dankuwel
Code oranje is in elk geval terecht voor Overijssel. Ik zag onderweg fietsers onderuit gaan en zie op P2000 veel aanrijdingen in de regio.quote:
IJzel is wel code oranje waard idd.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Code oranje is in elk geval terecht voor Overijssel. Ik zag onderweg fietsers onderuit gaan en zie op P2000 veel aanrijdingen in de regio.
Onze straat en stoep zijn veranderd in een ijsbaan, echt heel gevaarlijk. En je ziet het haast niet.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:32 schreef aloa het volgende:
[..]
IJzel is wel code oranje waard idd.
Ijzel is wat mij betreft altijd code rood. Een keer meegemaakt toen ik een nachtdienst had en twee keer mijn auto "kwijt" en dan reed ik 30 km.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:32 schreef aloa het volgende:
[..]
IJzel is wel code oranje waard idd.
Zo te zien ben jij in elk geval code roodquote:Op donderdag 11 januari 2024 19:32 schreef butz0rs het volgende:
Dit mag wel code rood worden. 2 keer onderuitgegaan met de fiets
Ik denk eerder code bont en blauwquote:Op donderdag 11 januari 2024 19:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo te zien ben jij in elk geval code rood
quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik denk eerder code bont en blauw![]()
![]()
Ben ik niet rouwig om. Ik kom net veilig thuis uit Utrecht. Gladheid is echt een bitch.quote:
Dat jochie dat de politie belt zit momenteel een gevangenisstraf van 18 jaar uit voor moordquote:
Bel de wouten, bel de wouten! Hahahaquote:Op donderdag 11 januari 2024 20:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat jochie dat de politie belt zit momenteel een gevangenisstraf van 18 jaar uit voor moord
Hoezoquote:Op donderdag 11 januari 2024 20:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat jochie dat de politie belt zit momenteel een gevangenisstraf van 18 jaar uit voor moord
Die agent zou toch later ook ontslagen zijn wegens corruptie?quote:Op donderdag 11 januari 2024 20:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://www.crimesite.nl/(...)oordeeld-voor-moord/quote:
😱quote:Op donderdag 11 januari 2024 21:12 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Die agent zou toch later ook ontslagen zijn wegens corruptie?
Kan het nergens meer vinden, maar dacht het ooit ergens te hebben gelezen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 21:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
😱
Een moordenaar, iemand die vermoord is en een corrupte agent in 1 filmpje
De oom van Robert heeft hem dood geschoten maar was 7 jaar eerder dood dan hemquote:Op donderdag 11 januari 2024 21:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://www.crimesite.nl/(...)oordeeld-voor-moord/
Iemand anders uit dat filmpje is is blijkbaar ook vermoord
Met code oranje dit soort wegen op gaan is ook wel een beetje dom.quote:
Niet iedereen heeft een keuze he, naar het werk moeten gaan, mantelzorger etc.quote:Op donderdag 11 januari 2024 22:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met code oranje dit soort wegen op gaan is ook wel een beetje dom.
Dit ja.quote:Op donderdag 11 januari 2024 22:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een keuze he, naar het werk moeten gaan, mantelzorger etc.
Je moet wel een hele goede motivatie geven aan mij voor ik vrijwillig mezelf in gevaar breng op zo'n weg. Werk is het niet waard iig.quote:Op donderdag 11 januari 2024 22:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een keuze he, naar het werk moeten gaan, mantelzorger etc.
En als er nu geen verpleegsters en artsen in het ziekenhuis werken vannacht?quote:Op donderdag 11 januari 2024 22:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet wel een hele goede motivatie geven aan mij voor ik vrijwillig mezelf in gevaar breng op zo'n weg. Werk is het niet waard iig.
Ik ga er van uit dat zelfs ziekenhuizen gewoon flexibel genoeg zijn om dit op te vangen. En als artsen al de weg op moeten, dan ga ik er van uit dat ze niet zo roekeloos rijden als de persoon die hier om het leven is gekomen (of die ander), want zulke schade krijg je niet zo snel als je onder de 50 rijdt.quote:Op donderdag 11 januari 2024 22:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als er nu geen verpleegsters en artsen in het ziekenhuis werken vannacht?
Iedereen wil thuis blijven, maar er zijn gewoon uitzonderingen.
Idioten op de weg heb je altijd, ja. Artsen zullen het wel wat verstandiger aanpakken.quote:Op donderdag 11 januari 2024 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat zelfs ziekenhuizen gewoon flexibel genoeg zijn om dit op te vangen. En als artsen al de weg op moeten, dan ga ik er van uit dat ze niet zo roekeloos rijden als de persoon die hier om het leven is gekomen (of die ander), want zulke schade krijg je niet zo snel als je onder de 50 rijdt.
De mensen die er al zijn zullen vast ook niet echt happig zijn om de weg op te gaan nu.quote:Op donderdag 11 januari 2024 23:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik mag aannemen dat er 24/7 artsen en verpleegkundigen aanwezig zijn in een ziekenhuis.
Misschien een enkele specialisatie uitgezonderd.
Bij hoge uitzondering zullen de reeds aanwezige mensen een langere dienst moeten draaien.
Om vervolgens zelf tegen een boom te glijden?quote:Op donderdag 11 januari 2024 22:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als er nu geen verpleegsters en artsen in het ziekenhuis werken vannacht?
Iedereen wil thuis blijven, maar er zijn gewoon uitzonderingen.
Ook dat ja.quote:Op donderdag 11 januari 2024 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De mensen die er al zijn zullen vast ook niet echt happig zijn om de weg op te gaan nu.
Ik snap echt niet waarom de lucht boven de bron van de neerslag relevant isquote:
Gewoon aanloopje nemen toch?quote:Op donderdag 11 januari 2024 23:36 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn vorige woning was in een buurt met van die klinkerwegen met veel drempels.
Heb op een avond toen het ook spekglad was een uur door het keukenraam, dat op de galerij uitkeek en op de diverse straten, gekeken naar auto's die zelfs de drempels niet over kwamen door de gladheid
Een zo'n gast in een dikke BMW M3 (veel vermogen en achterwiel aandrijving) gaf het pas na een half uur op![]()
Ik kon hem horen schelden en vloeken.
Tijdelijk geen winter? Hele volgende week is winters kwakkelweer, dus eigenlijk net geen winter. Zonde wel.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 06:30 schreef Bocaj het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ben blij dat we de erge kou een beetje kwijt zijn.
Het is allemaal 'so hard on the equipment' zullen we maar zeggen!![]()
Weekendweer: tijdelijk geen winter.
2 graden warmer in huis bij het opstaan. Wat een wereld van verschil.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 06:30 schreef Bocaj het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ben blij dat we de erge kou een beetje kwijt zijn.
Het is allemaal 'so hard on the equipment' zullen we maar zeggen!![]()
Weekendweer: tijdelijk geen winter.
Echt het perfecte voorbeeld van hoe een doorsnee winterdag er in Nederland uitziet. Halve tot 1 graad boven nul, donkergrijs en soms wat mot spetters. Hier heb je toch precies niks aan.quote:
Jaren geleden ook eens gehad, collega had toen een auto met 400PK en achterwielaandrijving, had flink gesneeuwd tijdens de werkdag. Hij stond voor me aan het stoplicht om naar huis te gaan, bleef maar stil staan met wielspin. Ben maar even uitgestapt en heb hem een zetje gegeven. Als er eenmaal beweging in zit gaat het wel, maar vanuit stilstand is het niet te doen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 23:36 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn vorige woning was in een buurt met van die klinkerwegen met veel drempels.
Heb op een avond toen het ook spekglad was een uur door het keukenraam, dat op de galerij uitkeek en op de diverse straten, gekeken naar auto's die zelfs de drempels niet over kwamen door de gladheid
Een zo'n gast in een dikke BMW M3 (veel vermogen en achterwiel aandrijving) gaf het pas na een half uur op![]()
Ik kon hem horen schelden en vloeken.
Prima weer hoor, droog en niet mega koud.quote:
NWS / Weermodel voorspelt ‘sneeuwbom des doods’ in Nederlandquote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:00 schreef quirina het volgende:
Las ik gisteren wat over een sneeuwstorm op woensdag?
Volgens mij was het één twitteraar die opmerkte dat één weermodel dat weergaf, waarbij hij zei dat het te mooi om waar te zijn was. Vervolgens een aantal anderen die dat overnamen en ik denk dat 'metronieuws' de eerste in NL Was die er als nieuws mee kwam?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef Nattekat het volgende:
En meer en meer runs gaan voor helemaal geen sneeuw. Prachtig.
Ik had het graag weer eens zien gebeuren, maar ik geniet veel meer van al die clickbaitmedia en aandachtshoeren die het over een sneeuwstorm des doods hadden die nu de deksel op de neus krijgen.
Journalistiek is niet meer wat het ooit geweest isquote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij was het één twitteraar die opmerkte dat één weermodel dat weergaf, waarbij hij zei dat het te mooi om waar te zijn was. Vervolgens een aantal anderen die dat overnamen en ik denk dat 'metronieuws' de eerste in NL Was die er als nieuws mee kwam?
KNMI kan echt geen weer voorspellen, ze zeiden dat de snow armageddon zou uitbreken!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik had het graag weer eens zien gebeuren, maar ik geniet veel meer van al die clickbaitmedia en aandachtshoeren die het over een sneeuwstorm des doods hadden die nu de deksel op de neus krijgen.
Lekkere generalisatie. Allicht is het beter geregeld bij bv. de Volkskrant dan bv. Metronieuws.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:17 schreef StateOfMind het volgende:
Click, views en de daarmee samenhangende inkomsten zijn belangrijker tegenwoordig dan objectieve nieuwsgaring en verslaggeving.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef Nattekat het volgende:
De vraag of de sneeuw wel gaat komen kan best op de lange termijn al. Roepen dat er een sneeuwstorm des doods gaat komen niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Zullen we anders gewoon even afwachten tot 24u van tevoren?
je weet toch welke site dat wasquote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De vraag of de sneeuw wel gaat komen kan best op de lange termijn al. Roepen dat er een sneeuwstorm des doods gaat komen niet.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:47 schreef INViCTuS het volgende:
vooral maandag sneeuwbuien
[ twitter ]
Ja maar, ja maar, ja maar tijdens het wachten wil je wel iets hebben om naar uit te kijken hè.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Zullen we anders gewoon even afwachten tot 24u van tevoren?
Ik vertrouw heilig op jullie. Ik check meestal alleen dit topic.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zag het op dit forum komen, daar ging het fout.
CAPE waardes van 4000 een week van tevoren zijn de mooistequote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, ja maar tijdens het wachten wil je wel iets hebben om naar uit te kijken hè.
En de deceptie op de dag zelf is het minstequote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
CAPE waardes van 4000 een week van tevoren zijn de mooiste
De grap was dat het bij mij in huis een graad kouder was vandaag (16,5)quote:Op vrijdag 12 januari 2024 07:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
2 graden warmer in huis bij het opstaan. Wat een wereld van verschil.
Buiten 5 graden verschil.
Genot.
Rustagggggggg, nog 5 dagen hequote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:20 schreef Momo het volgende:
[..]
KNMI kan echt geen weer voorspellen, ze zeiden dat de snow armageddon zou uitbreken!
Wakker worden met mist in de ochtend, dan weet je het welquote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
CAPE waardes van 4000 een week van tevoren zijn de mooiste
Maar Wouter heeft wel gelijk dat de kansen ten opzichte van gisteren toegenomen zijnquote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga weg Wouter, mensen nemen dit veel te serieus
Ok, ik zal mijn agressief sarcasme weer opbergen.quote:
Nouja hij brengt wel hoe het is toch. Beter dan al die lui die maar de ensemble members en kaarten opzoeken met grootste sneeuwvalquote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga weg Wouter, mensen nemen dit veel te serieus
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:47 schreef Momo het volgende:
Nouja hij brengt wel hoe het is toch. Beter dan al die lui die maar de ensemble members en kaarten opzoeken met grootste sneeuwval Er is een kans
Zoiets?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:01 schreef INViCTuS het volgende:
Gfs iets gunstiger voor mij in oost Nederland
[ twitter ]
lid 5 van run 00 op 210 uur!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok, ik zal mijn agressief sarcasme weer opbergen.
[..]
Nouja hij brengt wel hoe het is toch. Beter dan al die lui die maar de ensemble members en kaarten opzoeken met grootste sneeuwvalEr is een kans.
Net onderweg geweest en nergens last van hier in het oosten. Waar zit je?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:01 schreef THEFXR het volgende:
ik snap het niet, code groen terwijl de regen aanvriest en het ijzel wordt.
z-limburgquote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Net onderweg geweest en nergens last van hier in het oosten. Waar zit je?
Net als de commerciële radiozenders vindt het knmi dat gewoon buitenland.quote:
Net als Frieslandquote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Net als de commerciële radiozenders vindt het knmi dat gewoon buitenland.
Ook hier te zien:quote:
Hun probleemquote:Op vrijdag 12 januari 2024 23:02 schreef ACT-F het volgende:
Russen genieten van 37 minuten zon na maand duisternis
@:Nattekat
Nattekat zonder neerslagkaartjequote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:27 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deze totaal niet gecherrypickte run laat heel veel sneeuw zien
Ik heb alleen geen neerslagkaartje omdat ik niet weet waar ik die vandaan moet halen.
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 00:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nattekat zonder neerslagkaartje
Kom maar terug als je een neerslagkaartje hebt gevonden
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 23:02 schreef ACT-F het volgende:
Wel 37 minuten meer zon dan wij hebben gehad sinds oktober vorig jaar.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 23:02 schreef ACT-F het volgende:
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 08:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wel 37 minuten meer zon dan wij hebben gehad sinds oktober vorig jaar.
Blij dat de oper van het Europese model ook eindelijk mee doet met wat alle andere runs van andere modellen inmiddels al dagen roepen. Zijn we ook weer van dat geclickbait af.quote:
Maar wel kou.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geef mij 1 recente weervoorspelling die zegt dat de sneeuw des doods uitbreektquote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:54 schreef quirina het volgende:
Je weet dat er andere voorspellingen zijn op sites die WEL zeggen dat we sneeuw des deddes krijgen volgende week eh?
Dus wat moeten we geleuven?
Dan maar geleuven in deze feit.
Als het niet dooit, dan vriest het meid.
Overdag kan je hier beter buiten zitten dan in je huis, want vrijwel zeker dat het buiten in de zon lekkerder is dan de vrieskist die je woning isquote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:33 schreef DemonRage het volgende:
KNMI: Koudste dagen warmen het snelst op
Minder stoken in de winter!
fixedquote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef mij 1 recente weersverwachting die zegt dat de sneeuw des doods uitbreekt
Ja, maar veel mensen noemen het een voorspelling, is meer gewoon in de spreektaal. Voorspelling klinkt wel meer als iemand die in een glazen bol kijkt inderdaadquote:
Ja daaromquote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, maar veel mensen noemen het een voorspelling, is meer gewoon in de spreektaal. Voorspelling klinkt wel meer als iemand die in een glazen bol kijkt inderdaad
Dan hoef je niet bang te zijn dat je oververhit raakt van het rennen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:26 schreef INViCTuS het volgende:
Een marathon met temperaturen beneden de -50. Koekoek
[ twitter ]
wtf ik hou van sneeuw nuquote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:29 schreef Dr88 het volgende:
Rot toch op met je sneeuw troep. Menig Elfstedentocht is er door afgeblazen.
quote:
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:21 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Weer aan de Jägermeister
Als ik nu naar de pluim kijk, en die zegt dat het weer heel vergezocht is, dan is Weerplaza officieel gedegradeerd naar clickbait troep.quote:Op zondag 14 januari 2024 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Er zijn kleine pakketten mogelijk
[ twitter ]
Dit weerbericht werd u aangeboden door DHLquote:Op zondag 14 januari 2024 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Er zijn kleine pakketten mogelijk
[ twitter ]
Woensdag wordt toch juist de koudste dag met mogelijk max 0-1 graad?quote:Op zondag 14 januari 2024 12:23 schreef Nattekat het volgende:
Ja, ik keur het af. Minder dan 1cm sneeuw bij temperaturen boven 0 is natuurlijk niets. Woensdag ziet er veel interessanter uit, maar dan wordt het weer te warm.
Lange termijn wel weer heerlijk richting de dubbele cijfers
Dus jij ligt nu in alleen een korte broek in een ligstoel in de tuin?quote:
Heerlijk tochquote:Op zondag 14 januari 2024 13:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus jij ligt nu in alleen een korte broek in een ligstoel in de tuin?
Hadden we dat hier maarquote:Op zondag 14 januari 2024 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
Lol. Tis weer zover...
Buitentemperatuur nu 21c
Binnentemperatuur nu 15calles maar open gezet om de gratis warmte binnen te krijgen
quote:
quote:Op zondag 14 januari 2024 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
Lol. Tis weer zover...
Buitentemperatuur nu 21c
Binnentemperatuur nu 15calles maar open gezet om de gratis warmte binnen te krijgen
quote:Op zondag 14 januari 2024 17:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
Maar wat morgen betreft: Co de Geel is weer van zijn bed gelicht en met heeft het over sneeuw. Wordt het morgen een grote puinhoop op de weg of kan ik er gewoon doorrijden?
Als ik alleen op de weg zou zijn kwam ik er wel door, maar ik vrees voor de idioten die in hun broek poepen als ze sneeuw zien en dan 20 gaan rijden op de snelweg.quote:
Zo te zien morgen (natte) sneeuwbuien over het hele land. Het kan even blijven liggen (vooral in Limburg), maar zal vooral natte sneeuw zijn. Maar het kan wel een chaos worden op de weg. Gladheid zal lokaal wel spelen.quote:Op zondag 14 januari 2024 17:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
Maar wat morgen betreft: Co de Geel is weer van zijn bed gelicht en met heeft het over sneeuw. Wordt het morgen een grote puinhoop op de weg of kan ik er gewoon doorrijden?
Dat is het al 3 maanden nietquote:
STOERquote:Op zondag 14 januari 2024 17:48 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik alleen op de weg zou zijn kwam ik er wel door, maar ik vrees voor de idioten die in hun broek poepen als ze sneeuw zien en dan 20 gaan rijden op de snelweg.
Vanaf volgend weekend gelukkig weer zachter. Deze kansloos grijze treurnis met temperaturen net boven nul heb je ook niks an.quote:Op zondag 14 januari 2024 18:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is het al 3 maanden niet![]()
Wel iets guurder nu en hopelijk niet van dat hele natte verzuipweer
Regio Venloquote:Op zondag 14 januari 2024 20:22 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Waar is hier als ik vragen mag?
Graag daar houden. Geniet ervan.quote:
Dat blijft op een gegeven moment gewoon liggen zolang het genoeg doorsneeuwquote:Op zondag 14 januari 2024 20:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
Sneeuwt aardig door. Maar bij +0.5 graad heb je daar weinig aan
Is dat niet dezelfde plek als waar een hittegolf verbroken werd op dubieuze wijze?quote:Op zondag 14 januari 2024 22:08 schreef ACT-F het volgende:
Iemand is vergeten de vriezer dicht te doen:
[ afbeelding ]
Mwah hier toch echt wel iets meer. Geen pak, maar denk 2-3 cm inmiddels.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach joh, een dun poedrlaagje. Meer is het niet.
Was dat ook in Boven Leeuwen?quote:Op zondag 14 januari 2024 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is dat niet dezelfde plek als waar een hittegolf verbroken werd op dubieuze wijze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |