SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 11-01-2024 11:58:14 ]Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Als ik van de pluim uit ga lijkt dit me gewoon guur kut weer.quote:
Ik denk dat ik die niet meer ga meemaken. Niet eens omdat ik denk dat we geen winter meer zullen krijgen, maar vooral omdat er in de huidige tijd gewoon echt heel veel mee moet zitten en er heel veel gevraagd wordt. Het moet echt lang en hard vriezen. Daarnaast was vroeger een centimeter of 16 het minimale wat nodig was om te kijken wat er evt mogelijk kan zijn. tegenwoordig met de huidige massa aan mensen heb je echt overal gauw 20 cm ijs nodig en dat gaan we echt niet snel meer krijgenquote:
Echt van dat net niet weer waar je precies niks aan hebt. allemaal heisa om sneeuw, maar je hebt er geen donder aan als het niet vriest. Met dit soort pluimen heb ik liever gewoon 8-12 graden dan 1-4. De zon zien we toch vrijwel niet, dus doe dan maar mild weer.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik van de pluim uit ga lijkt dit me gewoon guur kut weer.
Correct. Ik heb overigens gewoon liever het weer van de afgelopen dagen, maar dat zit er zeker niet in. Zonquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt van dat net niet weer waar je precies niks aan hebt. allemaal heisa om sneeuw, maar je hebt er geen donder aan als het niet vriest. Met dit soort pluimen heb ik liever gewoon 8-12 graden dan 1-4. De zon zien we toch vrijwel niet, dus doe dan maar mild weer.
Nee de snowmageddon polar vortex ice age des doods gaat uitbreken volgende week, groetjes de media.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik van de pluim uit ga lijkt dit me gewoon guur kut weer.
Ik zou het oprecht weer eens leuk vinden, zo'n dagquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee de snowmageddon polar vortex ice age des doods gaat uitbreken volgende week, groetjes de media.
Zo werkt het dus niet. Het is 15 cm minimaal. En dat blijft het ook. Het draaiboek is hier heel helder over. Het argument mensen massa is niet anders dan in 1997. Heel veel volk zal liever voor de tv warm thuis blijven. Ik als Fries ga echt niet blauw bekkend daar staan. Op tv zie je veel meer.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die niet meer ga meemaken. Niet eens omdat ik denk dat we geen winter meer zullen krijgen, maar vooral omdat er in de huidige tijd gewoon echt heel veel mee moet zitten en er heel veel gevraagd wordt. Het moet echt lang en hard vriezen. Daarnaast was vroeger een centimeter of 16 het minimale wat nodig was om te kijken wat er evt mogelijk kan zijn. tegenwoordig met de huidige massa aan mensen heb je echt overal gauw 20 cm ijs nodig en dat gaan we echt niet snel meer krijgen
Naast dit zal er zeker wel maatregelen worden getroffen als die benodigde ijs wordt behaald voor de 11stedentocht.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:32 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Het is 15 cm minimaal. En dat blijft het ook. Het draaiboek is hier heel helder over. Het argument mensen massa is niet anders dan in 1997. Heel veel volk zal liever voor de tv warm thuis blijven. Ik als Fries ga echt niet blauw bekkend daar staan. Op tv zie je veel meer.
Die pleuriswind mag wel opbokken. Gewoon koud vriesweer met een zonnetje en zonder windquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Correct. Ik heb overigens gewoon liever het weer van de afgelopen dagen, maar dat zit er zeker niet in. Zon
Grijs en regen
Grijs koud en regen![]()
Welke grafieken? Geen grafieken met hitte gezienquote:Op donderdag 11 januari 2024 01:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Opbokken met die hitte in de grafieken
Nja.. dagen als deze week zijn niet verkeerd. Beter dan 10 graden met regen
De treurnis gaat weer verder. Het Nederlandse herfst halfjaar in een notendop.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:08 schreef dick_laurent het volgende:
Oef...
[ afbeelding ]
Dit is wel een vooruitzicht waar je de winterdepressie van om de oren gaat klapperen ja
Zijn er genoeg die het dan ook nog beter proberen te praten. "Maar het is lekker koud" sneu. Nu is het lekker koud met zon. Kwakkelweer is gewoon triest en zielig :pquote:Op donderdag 11 januari 2024 08:08 schreef dick_laurent het volgende:
Oef...
[ afbeelding ]
Dit is wel een vooruitzicht waar je de winterdepressie van om de oren gaat klapperen ja
Ja, dit lauwe is niks inderdaad. Maar goed, zoals de hittefanaten om onverklaarbare redenen tegen hittehaters zeggen als het straks weer week na week heet is: "Geniet er gewoon van!"quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die het dan ook nog beter proberen te praten. "Maar het is lekker koud" sneu. Nu is het lekker koud met zon. Kwakkelweer is gewoon triest en zielig :p
Tja, ik ben geen fan van kou, maar ik heb ook vaak zat gezegd dat als ik moet kiezen tussen 10 graden en regen of -2 graden en strakblauw ik toch echt voor die laatste optie zal gaan.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die het dan ook nog beter proberen te praten. "Maar het is lekker koud" sneu. Nu is het lekker koud met zon. Kwakkelweer is gewoon triest en zielig :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nooit "lekker" koud, het is gewoon ellendige kutkou.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat schuift nog wel 20 keer, draait uiteindelijk vast weer uit op waterquote:
Die lui begonnen elkaar al de tent uit te slaan voordat deze periode goed en wel begonnen wasquote:Op donderdag 11 januari 2024 06:52 schreef DemonRage het volgende:
Temperaturen van 10°C+ en minder stoken.Dan neem ik regen voor lief.
Als het onder of rond de 0°C blijft dan zonnig en geen wind.
Het is stiekem wel genieten om weerwoord te lezen als verwachte sneeuw/kou uitblijft.
Prima, als het uiteindelijk maar in het midden komtquote:Op donderdag 11 januari 2024 10:08 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dat schuift nog wel 20 keer, draait uiteindelijk vast weer uit op waternu actueel dooi om Noord , is ook weer even geleden
Lelijke pluim… veel te veel tien graden lijntjes op het eind. Als het niet wil vriezen dan gewoon winters, maximaal vijf graden.quote:
Wisselt nog wel veel per modelrun (en ook tussen de verschillende modellen).quote:
De stookkosten gaan door het dak hier.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:42 schreef RamboDirk het volgende:
Wanneer je flesje water in de auto bevroren is. Dan weet je, het is een oud hollandsch wintertje.
Grijs én koud genotquote:
Niet te serieus nemen hequote:Op donderdag 11 januari 2024 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke grafieken? Geen grafieken met hitte gezien
Hier nog strak blauwquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een weersverandering vergeleken met de afgelopen dagen, nu grijs en de temperatuur knalt de lucht in.
Wel merk je gewoon dat de wind naar het vochtigere hoek draait, condensatie begint hier wel een rol te spelen. (Lees wegen worden nat zonder regen).
Zoals Momo jou daar al meerdere keren op gewezen heeft, was dat clickbait.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:15 schreef Paul het volgende:
Weten we al meer over de 20 cm sneeuw volgende week?
quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals Momo jou daar al meerdere keren op gewezen heeft, was dat clickbait.
dan woon je dus onder de lijn Rotterdam - Nijmegen ? Bewolking is rap aan het afzakken zuidelijker nuquote:
Wat? Geen HORROR SNEEUWATOOMBOMSPLIJTING DES DOODS EN DES ONDERGANGS?quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals Momo jou daar al meerdere keren op gewezen heeft, was dat clickbait.
Limburg inderdaad ja.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
dan woon je dus onder de lijn Rotterdam - Nijmegen ? Bewolking is rap aan het afzakken zuidelijker nu
Net onder Nijmegen hier.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
dan woon je dus onder de lijn Rotterdam - Nijmegen ? Bewolking is rap aan het afzakken zuidelijker nu
quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net onder Nijmegen hier.
Het leven is goed in PatatFrietland![]()
Dat dat altijd zo makkelijk wekenlang kan duren, hè. Setting van de afgelopen dagen helaas niet. Vorig jaar juni was uitzonderlijkquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Binnen een minuut of twee is het weer "default setting" weer. Man man man
Stuur maar weer terugquote:
Vorig jaar juni was ook kut. Veel te heet, nul verkoelingsmomentenquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dat altijd zo makkelijk wekenlang kan duren, hè. Setting van de afgelopen dagen helaas niet. Vorig jaar juni was uitzonderlijk
GFS gaat voor 0 sneeuw in heel Nederland. Zullen we alsjeblieft die onzin op Weerwoord latenquote:
Qua weerbeeld doelde ik vooral op. Wat dat betreft de mooiste maand in jaren. Heerlijk helder met een relatief lage luchtvochtigheid. Goed te doen. Soms wat warm, dat welquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vorig jaar juni was ook kut. Veel te heet, nul verkoelingsmomenten
quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:58 schreef Elan het volgende:
Is dit geen leuke toevoeging voor in de OP? Wellicht met een iets bredere range, 6 of 12 uur.
[ afbeelding ]
Ja leuk elandquote:Op donderdag 11 januari 2024 11:58 schreef Elan het volgende:
Is dit geen leuke toevoeging voor in de OP? Wellicht met een iets bredere range, 6 of 12 uur.
[ afbeelding ]
Het was wel goed zonnig jaquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weerbeeld doelde ik vooral op. Wat dat betreft de mooiste maand in jaren. Heerlijk helder met een relatief lage luchtvochtigheid. Goed te doen. Soms wat warm, dat wel
Zuid Limburgquote:
Ik vond vorige zomer helemaal niks. Juni was heel te warm en droog en de rest was net zo nat en dramatisch als de afgelopen maanden.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dat altijd zo makkelijk wekenlang kan duren, hè. Setting van de afgelopen dagen helaas niet. Vorig jaar juni was uitzonderlijk
Randstad vind ik ook een vrij kansloos gebied. Op wat duinen na is er echt helemaal niks wat boeiend is. Ja, oke.. diverse musea. Maar waarom dat allemaal onder zee niveau moet liggenquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zuid Limburg
Al ben ik de achterhoek afgelopen zomer ook wel enorm gaan waarderen
Fuck de randstad
Dan heb je ook nog zoiets als raspatat, maar da's zo'n abominatie dat het geen friet mag heten.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Patat (Petat?) is een aardappel. GeFRITuurde aardappel is een friet.
Einde discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |