https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-gevaarlijk-snelwegquote:Extinction Rebellion blokkeert A10 Amsterdam bij oud ING-kantoor: 'Levensgevaarlijk'
Klimaatgroep Extinction Rebellion (XR) blokkeert vandaag de A10 in Amsterdam, bij het voormalige ING-hoofdkantoor 'De Schoen'. De activisten willen dat de bank per direct stopt met het financieren van de fossiele industrie. Maar waarom demonstreren ze bij een oud kantoor en wat gebeurt er als de snelweg niet wordt afgesloten voor verkeer? Vier vragen.
Extinction Rebellion wil de snelweg naast het oude ING-hoofdkantoor 'De Schoen' blokkeren.Beeld © Google
Klimaatgroep Extinction Rebellion (XR) blokkeert vandaag de A10 in Amsterdam, bij het voormalige ING-hoofdkantoor 'De Schoen'. De activisten willen dat de bank per direct stopt met het financieren van de fossiele industrie. Maar waarom demonstreren ze bij een oud kantoor en wat gebeurt er als de snelweg niet wordt afgesloten voor verkeer? Vier vragen.
Waarom daar?
'De Schoen' was tot 2014 het hoofdkantoor van ING. Al bijna tien jaar is de bank daar dus al niet meer te vinden. Toch kiezen de klimaatactivisten deze locatie voor de demonstratie.
"We hebben al meer dan honderd keer gedemonstreerd bij het hoofdkantoor en zijn het pand ook binnen gegaan, maar het levert niks op", zegt een woordvoerder van Extinction Rebellion. "Die plek is niet meer het hoofdkantoor, maar nog altijd symbolisch verbonden aan de ING."
Wordt de weg uit voorzorg afgesloten?
De A10 wordt niet uit voorzorg afgezet voor de klimaatdemonstranten, hebben gemeente Amsterdam en politie al laten weten. Extinction Rebellion verwacht dat dit wel wordt gedaan zodra de groep demonstranten naar de vangrail van de A10 loopt.
"Demonstreren mag, maar niet op de snelweg. Het is levensgevaarlijk en onverantwoord", zegt een woordvoerder van de gemeente Amsterdam. "Het is niet te vergelijken met de A12 in Den Haag. Er wordt op de A10 veel harder gereden." De gemeente is volgens haar voorbereid op verschillende scenario's.
De politie benadrukt dat het om een 'verboden actie' gaat. "Er is een aangewezen demonstratielocatie. We gaan een verboden actie niet faciliteren."
De blokkades waren toch gestopt?
De actie van vandaag lijkt op de blokkade van de A12 in Den Haag. Die blokkade van Extinction Rebellion hield vanaf begin september 27 dagen aan en was ook gericht op het afschaffen van fossiele subsidies. De klimaatgroep stopte daarmee toen GroenLinks en D66 een motie indienden om de fossiele subsidies af te bouwen.
De blokkade van vandaag is gericht op de ING en niet op de overheid. XR stelt dat ING de grootste fossiele 'financierder' is.
ING heeft al toezeggingen gedaan, wat wil Extinction Rebellion bereiken?
De bank heeft toezeggingen gedaan om tegen 2040 te stoppen met het financieren van nieuwe olie- en gasprojecten en fors meer leningen voor duurzame energie te willen verstrekken. Dat is volgens XR alleen niet genoeg.
"Het is fijn dat ING de goede kant op beweegt, maar we willen dat de financiering van fossiele brandstoffen per direct stopt", stelt de actiegroep. "ING creëert in feite deze gevaarlijke situatie."
Het is toch veel kwalijker en schadelijker voor mensen als men bedrijven hun zin geeft?quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:12 schreef Blastbeat het volgende:
Ik heb het vermoeden dat Extinction Rebellion niet heel erg lang meer zal bestaan. De A12-blokkade om overheidsbeleid af te dwingen bungelde al over het randje, maar een snelweg afzetten om een commercieel bedrijf tot gehoorzaamheid te dwingen...
En wat nou als het wel zou werken. Wordt dat dan hét middel om je zin te krijgen?
Daar hebben we wet- en regelgeving voor. Als je die niet goed genoeg vindt, dan moet je bij de politiek zijn. Niet op een snelweg.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch veel kwalijker en schadelijker voor mensen als men bedrijven hun zin geeft?
Idd. Oprotten met dat tuig.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Hopelijk belanden ze in de bak ipv dat de politie dit weer gaat lopen faciliteren.
Dan is het jammer dat XR zelf geen groot kantoor heeft.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:12 schreef Blastbeat het volgende:
Ik heb het vermoeden dat Extinction Rebellion niet heel erg lang meer zal bestaan. De A12-blokkade om overheidsbeleid af te dwingen bungelde al over het randje, maar een snelweg afzetten om een commercieel bedrijf tot gehoorzaamheid te dwingen...
En wat nou als het wel zou werken. Wordt dat dan hét middel om je zin te krijgen?
Al jaren klagen mensen over schadelijke bedrijven en hun activiteiten, zonder dat het geklaag resultaat had. Alles wordt gewoon doorgeschoven naar het volgend kabinet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:16 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Daar hebben we wet- en regelgeving voor. Als je die niet goed genoeg vindt, dan moet je bij de politiek zijn. Niet op een snelweg.
Dan krijg je weer dit soort deugneuzen:quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:21 schreef Kreator het volgende:
Als we nou gewoon collectief afspreken dat we niet gaan stilstaan met de auto op de snelweg, maar gewoon langzaam doorrijden, dan lost dit probleem zich vanzelf op.
Dan moet je bij het Binnenhof zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Al jaren klagen mensen over schadelijke bedrijven en hun activiteiten, zonder dat het geklaag resultaat had. Alles wordt gewoon doorgeschoven naar het volgend kabinet.
Het nadeel van democratie is dat je niet altijd je zin krijgt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Al jaren klagen mensen over schadelijke bedrijven en hun activiteiten, zonder dat het geklaag resultaat had. Alles wordt gewoon doorgeschoven naar het volgend kabinet.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:39 schreef Aberkullie het volgende:
Multinationals moeten lekker de hele wereld kunnen verkankeren en mensen die daar iets tegen willen doen moeten dood!!!1!
De multinationals danken je voor je onvoorwaardelijke steun, nu even buigen voor je wekelijkse beurt.quote:
Dan ga je de politiek in, als iedereen maar de boel gaat blokkeren als ze het ergens niet mee eens zijn wordt het een zooitje.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:39 schreef Aberkullie het volgende:
Multinationals moeten lekker de hele wereld kunnen verkankeren en mensen die daar iets tegen willen doen moeten dood!!!1!
De multinational staat niet op de a10. Daar staan burgers die niets met dit verhaal te maken hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:39 schreef Aberkullie het volgende:
Nee, want je mag niet rijden met een telefoon in je hand.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:49 schreef Montagui het volgende:
Filmen dat je meermaals waarschuwt dat ze aan de kant moeten gaan, en dan langzaam doorrijden.
Zou dat wetstechnisch ok zijn?
Maar zelf doe je nooit mee?quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooie actie. Mijn steun hebben ze
Dat kan ook handsfree he.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:55 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nee, want je mag niet rijden met een telefoon in je hand.
Wat ook vreemd is dat deze lui gewoon hun gang mogen gaan.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
Wat verschrikkelijk triest dat een ziekenhuis moet waarschuwen voor slechtere bereikbaarheid vanwege een wegblokkade. We zouden erop moeten kunnen vertrouwen dat de overheid belangrijke verkeersaders vrijhoudt.
Ze kunnen zo te zien vrij eenvoudig worden begeleid naar de aangewezen demonstratielocatie.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:23 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mochten die idioten de boel gaan blokkeren, dan heeft Amsterdam gelukkig een burgemeester die dit tuig ongetwijfeld kei- en keihard aan zal pakken.....
Mag hopen dat ze in dat geval van het viaduct afgeknuppeld wordenquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze kunnen zo te zien vrij eenvoudig worden begeleid naar de aangewezen demonstratielocatie.
Op de a12 wel gedaanquote:Op zaterdag 30 december 2023 10:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Maar zelf doe je nooit mee?
Beetje jammer/Starhopper dit.
Nog witter dan een kudde corona wappies.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
nou daar heb je de hele groep hoor.
[ afbeelding ]
Maar als men veel geld ter beschikking heeft, dan krijgt men wel gelijk en wordt er gedaan wat je wil, ook al is hetgeen je wil realiseren schadelijk voor de gezondheid van mensen Tot zover de zogenaamde democratie.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:39 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het nadeel van democratie is dat je niet altijd je zin krijgt.
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voor we een burgerwacht krijgen die daar werk van gaat maken.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:38 schreef FireFox1 het volgende:
Ik woon er redelijk vlakbij. Heb de behoefte om daar naar toe te rijden en paar van die gasten weg te trappen.
In Den Haag was het al voorgekomen dat een grote groep tegendemonstranten bij de A12-gekkies probeerde te komen. De politie gaf het dringende advies aan de A12-gekkies om te vertrekken, voor de eigen veiligheid.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:38 schreef FireFox1 het volgende:
Ik woon er redelijk vlakbij. Heb de behoefte om daar naar toe te rijden en paar van die gasten weg te trappen.
Geweldsfantasieën beste fantasieën.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:38 schreef FireFox1 het volgende:
arme bestuurder die iemand maar zou aanrijden..quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:41 schreef Paul het volgende:
oh ze gaan toch wel de snelweg op![]()
[ twitter ]
Fokkers die stoer doenquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:38 schreef FireFox1 het volgende:
Kijk maar uit, dan is de politie er spontaan wel.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:38 schreef FireFox1 het volgende:
Het is wel weer een bonte verzameling van kleuren zeg.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:41 schreef Paul het volgende:
[ twitter ]
Hoe ronduit dom en asociaal.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:41 schreef Paul het volgende:
[ twitter ]
Ik zou eens op een vechtsport (of therapie) of iets dergelijks gaan, daar leer je vaak op een gecontroleerde en gereguleerde manier om te gaan met dit soort agressieve gedachtes, die bij onbehandelde mensen nog wel eens voor problemen willen zorgen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:38 schreef FireFox1 het volgende:
Lekker oliebolletje erbij nog, leuk dagje uit weer voor Henk en Ingrid.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is wel weer een bonte verzameling van kleuren zeg.
Oh nee, het is weer een white privilege feestje.
En als er wel een hele bult verschillende nationaliteiten zouden staan?quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan zou het al wat meer in de richting van een gezamenlijk of globaal doel gaan.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
En als er wel een hele bult verschillende nationaliteiten zouden staan?
Denk vooral dat hoogopgeleiden geven om het klimaat.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan zou het al wat meer in de richting van een gezamenlijk of globaal doel gaan.
Geef toe, het is toch opvallend? Geven niet blanken niet om het klimaat? Moeten de blanken weer voorop lopen om de gekleurden te laten zien waar het gevaar zit?
laagopgeleiden hebben wellicht andere directe zorgen om bijvoorbeeld rond te komen. Kan goed zijn dat de zorgen om het klimaat er wel zijn, maar prio geven aan andere zorgenquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk vooral dat hoogopgeleiden geven om het klimaat.
En die zijn allemaal blank?quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk vooral dat hoogopgeleiden geven om het klimaat.
Want het zou echt verschrikkelijk zijn als die droef toeters door hun eigen toedoen voor hun flikker gereden worden...quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:58 schreef MadMaster het volgende:
Ik hoop dat ze zo verstandig zijn om niet de snelweg op te gaan.
Eén of meerdere ongelukken sluit ik anders niet uit…
Ik kom uit de STEM wereld, je hebt natuurlijk verschillende nationaliteiten daar rond lopen, maar de Nederlanders die daar zijn, zijn eigenlijk allemaal blank. Ik denk dat ik serieus enkele wat indo's heb gezien, misschien een enkele Surinamer, maar nog nooit eigenlijk een Nederlandse Turk of Marokkaan.quote:
Allemaal verwende kakkers die nog nooit een nee gekregen hebben in hun leven.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat heb ik absoluut niet gezegd…quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:01 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Want het zou echt verschrikkelijk zijn als die droef toeters door hun eigen toedoen voor hun flikker gereden worden...
Het is vooral veschrikkelijk dat jij daar geen probleem in ziet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:01 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Want het zou echt verschrikkelijk zijn als die droef toeters door hun eigen toedoen voor hun flikker gereden worden...
Dat wordt dan een korte demonstratie denk ik...quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:41 schreef Paul het volgende:
[ twitter ]
Ik moest eerst keihard lachen, toen bedacht me hoe de gemeente Amsterdam werkt...quote:Een van de demonstranten laat weten dat ze klaar staan om de A10 te blokkeren. Ze zegt daarbij dat dit alleen gebeurt 'als het veilig kan' en als er geen auto's meer over de A10 rijden. "We vertrouwen erop dat de gemeente dit voor ons faciliteert."
En wie is er dan de gebeten hond als er slachtoffers vallen?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:11 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, als ze werkelijk verwachten dat gefaciliteerd wordt dat ze op de snelweg zelf kunnen demonstreren dan is dat niet faciliteren wellicht de makkelijkste manier om het te voorkomen.
jij hebt troepcomputer?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:15 schreef Nattekat het volgende:
Die Facebook stream werkt niet eens in mijn browser. Troep.
Het verkeer rijdt klaarblijkelijk zachter omdat er rijstroken zjin afgezet. Van het Parool: "Op de weg gaat het ondertussen steeds langzamer rijden, omdat één van de vier banen is afgesloten. De rijbaan direct naast de vangrails is nu afgesloten. De afrit Zuid richting de VU is nog wel open, maar deze heeft één rijbaan in plaats van twee."quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:14 schreef MadMaster het volgende:
Er is een kwartier vertraging, hoor ik net iemand zeggen op AT5.
Hun blokkade auto's staan waarschijnlijk in de file…
Faciliteren is dan ook een groot woord en zal niet gebeuren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:14 schreef Leandra het volgende:
Is de A10 niet gewoon een rijksweg?
Hoe is het dan aan de gemeente om het afsluiten van rijbanen te faciliteren?
Dat is dan toch aan Rijkswaterstaat?
Alleen de rechterrijstrook, op de afrit naar het VU, is afgesloten…quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het verkeer rijdt klaarblijkelijk zachter omdat er rijstroken zjin afgezet. Van het Parool: "Op de weg gaat het ondertussen steeds langzamer rijden, omdat één van de vier banen is afgesloten. De rijbaan direct naast de vangrails is nu afgesloten. De afrit Zuid richting de VU is nog wel open, maar deze heeft één rijbaan in plaats van twee."
[ afbeelding ]
Dat lijkt op faciliteren van extreemlinkse wappies. Ben benieuwd hoe hiermee wordt omgegaan. Politiek best belangrijk denk ik.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het verkeer rijdt klaarblijkelijk zachter omdat er rijstroken zjin afgezet. Van het Parool: "Op de weg gaat het ondertussen steeds langzamer rijden, omdat één van de vier banen is afgesloten. De rijbaan direct naast de vangrails is nu afgesloten. De afrit Zuid richting de VU is nog wel open, maar deze heeft één rijbaan in plaats van twee."
[ afbeelding ]
Waarom protesteert XR dan niet bij multinationals? Tot nu toe vallen ze alleen gewone burgers lastig met hun egoïstische getreiter.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:39 schreef Aberkullie het volgende:
Wordt leuk als er ongeluk gebeurt en de vangrail daaro wordt geraaktquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:22 schreef Hyperdude het volgende:
Verstandig die mafkezen tot de vangrail te laten oprukken.
Daar ben ik ook een beetje bang voor.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Allemaal verwende kakkers die nog nooit een nee gekregen hebben in hun leven.
Ik snap ook niet waarom ze die baan afzetten. Als het uit veiligheidsoverwegingen is, waarom houden ze de mensen dan niet bij de vangrails weg? Dat ze de aandacht trekken van automobilisten zorgt alleen al voor een gevaarlijke situatie.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:20 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dat lijkt op faciliteren van extreemlinkse wappies. Ben benieuwd hoe hiermee wordt omgegaan. Politiek best belangrijk denk ik.
Jezusminaquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
Oh, ook de A4 wordt helemaal afgesloten. Ze krijgen hun zin
Ik vraag me af of dit gefaciliteerd is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
Inderdaad. Dit is heel ontluisterend.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit nog wel op hoog niveau ter sprake gaat komen? Even een hele snelweg dicht gooien om een protest te faciliteren
Geen ruggengraat in dit land bij bestuurders en justitie.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
Had ze gewoon bij vangrail uberhaupt weggehaald ivm veiligheidquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit nog wel op hoog niveau ter sprake gaat komen? Even een hele snelweg dicht gooien om een protest te faciliteren
Politie dwingt in Nederland toch helemaal geen respect meer af joh.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Politie staat er bij en kijkt er naar... Kan me hier echt heel boos om maken. Nul consequenties, talloze waarschuwingen, maar net als ouders die niet weten hoe ze hun kind onder controle moeten houden durft men dus niet door te pakken als er daadwerkelijk een grens overschreden wordt. Dit zou gewoon direct leeg geveegd moeten worden. Demonstratierecht heeft ook z'n grenzen en je gaat er nu vol overheen. Arresteren, strafblad, klaar.
Kansloze sjappen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Je mag alleen naar het ziekenhuis als je toevallig in een elektrische ambulance ligt.
[ twitter ]
Dus als er een diesel ambu langs komt met iemand die op sterven ligt dan gaan ze er gewoon voor staan ofzo?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Je mag alleen naar het ziekenhuis als je toevallig in een elektrische ambulance ligt.
[ twitter ]
Dit had ook fout kunnen gaan voor XR als voor de ambuquote:
Het enige wat er nu bereikt is, dat er een signaal afgegeven is, dat je straffeloos en ongehinderd snelwegen kunt blokkeren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Politie staat er bij en kijkt er naar... Kan me hier echt heel boos om maken. Nul consequenties, talloze waarschuwingen, maar net als ouders die niet weten hoe ze hun kind onder controle moeten houden durft men dus niet door te pakken als er daadwerkelijk een grens overschreden wordt. Dit zou gewoon direct leeg geveegd moeten worden. Demonstratierecht heeft ook z'n grenzen en je gaat er nu vol overheen. Arresteren, strafblad, klaar.
Die A7 blokkeerders kregen een straf opgelegd voor het blokkeren van KOZPquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het enige wat er nu bereikt is, dat er een signaal afgegeven is, dat je straffeloos en ongehinderd snelwegen kunt blokkeren.
Vandaag XR, morgen?
Volgend jaar KOZP blokkeren
Er wordt niks geblokkeerd, de snelweg is gewoon heel vriendelijk afgesloten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het enige wat er nu bereikt is, dat er een signaal afgegeven is, dat je straffeloos en ongehinderd snelwegen kunt blokkeren.
Vandaag XR, morgen?
Volgend jaar KOZP blokkeren
Gelukkig was het een elektrische...quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit had ook fout kunnen gaan voor XR als voor de ambu
Mooie gelegenheid om het aan te vechtenquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die A7 blokkeerders kregen een straf opgelegd voor het blokkeren van KOZP
door toedoen van een groep, gewoon dwang dus.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt niks geblokkeerd, de snelweg is gewoon heel vriendelijk afgesloten.
Of al die XR-ers krijgen een taakstrafjequote:Op zaterdag 30 december 2023 12:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mooie gelegenheid om het aan te vechten
Kijk die mongolen blij zijn.quote:
Niemand heeft RWS gedwongen die snelweg af te sluiten, in ieder geval niemand die daar nu op de weg staat. Het wordt gefaciliteerd.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
door toedoen van een groep, gewoon dwang dus.
Ook een manier van goedpraten dit.
Vriendelijk…quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand heeft RWS gedwongen die snelweg af te sluiten, in ieder geval niemand die daar nu op de weg staat. Het wordt gefaciliteerd.
Ze haten autobezitters. Autobezitters worden getroffen. Missie voltooid.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]je snapt hopelijk zelf ook wel dat rws geen keuze heeft hierin.
Gewoon chantage, crimineel gedrag. En je treft als kers op de taart ook nog eens een verkeerde doelgroep.
Nee, dat wordt het niet…quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand heeft RWS gedwongen die snelweg af te sluiten, in ieder geval niemand die daar nu op de weg staat. Het wordt gefaciliteerd.
Nog erger, gewoon gefaciliteerd dus.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze haten autobezitters. Autobezitters worden getroffen. Missie voltooid.
volgens AT5 zijn er activisten verderop de snelweg op gelopen en is daarom de snelweg afgesloten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog erger, gewoon gefaciliteerd dus.
Ook net na Amsterdam-West richting knooppunt Nieuwe Meer.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er gebeuren nu ongelukken op andere delen van de A10. Zojuist op de A10 bij afrit osdorp een flinke klapper.
Zoveel rijstroken die ineens dicht zijn gegaan.
Ik zie aan de andere kant weer lui die graag roepen dat ze deze mensen willen dood rijden, gepolariseerde maatschappij in een notendop.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:48 schreef Bofjijff het volgende:
[..]lekkere samenleving zal dat zijn als je ongestraft maar alles plat mag leggen omdat je iets haat. Wtf
gaat ook nergens over, bekrompen debielen net zo.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie aan de andere kant weer lui die graag roepen dat ze deze mensen willen dood rijden, gepolariseerde maatschappij in een notendop.
Dat, nadat op de A10 West én de A4 door auto's van ER zelf het achterliggende verkeer opgehouden is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
volgens AT5 zijn er activisten verderop de snelweg op gelopen en is daarom de snelweg afgesloten.
bron: AT5
Autobezitters vinden wel dat zij overal mogen kijken waar zij willen. Dat is een laakbare instelling want niet iedereen is gediend van pottenkijkers in de buurt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze haten autobezitters. Autobezitters worden getroffen. Missie voltooid.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
volgens AT5 zijn er activisten verderop de snelweg op gelopen en is daarom de snelweg afgesloten.
bron: AT5
Ik snap heel deze zin niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Autobezitters vinden wel dat zij overal mogen kijken waar zij willen. Dat is een laakbare instelling want niet iedereen is gediend van pottenkijkers in de buurt.
RWS heeft rode kruizen uitgedeeld.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:55 schreef Paul het volgende:
oh ik kijk ff niet en ze zijn toch op de snelweg gegaan, hoe hebben ze dit nou voor elkaar gekregen
Je weet zelf weer hoe dit gaat. Rond 4 uur (pas) komen er bussen en worden ze allemaal opgeladen. Al die me’ers morgen weer spierpijn. Om 5 uur worden ze op Amsterdam cs afgezet. Extinction spreekt van groot succes en ze gaan morgen om 12 uur hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:54 schreef FireFox1 het volgende:
Tijd voor de ME om iedereen weg te knuppelen. En vooral niet inhouden.
Oh, ik wist niet dat dat de plek van de livestream is. Dan is het inderdaad niet "verderop de snelweg".quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is precies de plek van de livestream, dus fake news.
Ze gaan eerst praten met de demonstranten: "De politie laat weten nog niet over te gaan tot ontruimen. Eerst wordt getracht om in contact te komen met de demonstranten op de snelweg, aldus een politiewoordvoerder."quote:
die wordt bewaard voor als onze godenzonen volgende maand de kraker spelen tegen de waalwijkse risicoclub.quote:
Onbegrijpelijk hoe ze dat aanpakken, dit kost ook nog eens veel meer.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze gaan eerst praten met de demonstranten: "De politie laat weten nog niet over te gaan tot ontruimen. Eerst wordt getracht om in contact te komen met de demonstranten op de snelweg, aldus een politiewoordvoerder."
En de politie blokkeert mee.
[ afbeelding ]
"De politie heeft aan de rand van de demonstratie op de A10 een linie gevormd. Dit moet vermoedelijk voorkomen dat de demonstranten verder de snelweg oplopen."
Bron: AT5
Tsja, met een GL burgemeester krijg je dat soort dingen. Net als met die demonstratie tegen politiegeweld in de VS die ineens veel belangrijker was dan de volksgezondheid in corona tijd.quote:
Mja, het is een raadsel waarom ze mensen niet gewoon bij de vangrails hebben weggehouden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk hoe ze dat aanpakken, dit kost ook nog eens veel meer.
Wat is er positief aan ruim baan voor ondermijning van de democratie?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef Nattekat het volgende:
Het positieve aan dit alles wel is dat het in Amsterdam is. Die kutstad verdient het ook wel
https://x.com/schrijver/s(...)Vie9O0VriIXE0k5KJ4BAquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, het is een raadsel waarom ze mensen niet gewoon bij de vangrails hebben weggehouden.
Niks, laat mij gewoon een lichtpuntje vinden in dit alles.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is er positief aan ruim baan voor ondermijning van de democratie?
Pratenquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze gaan eerst praten met de demonstranten: "De politie laat weten nog niet over te gaan tot ontruimen. Eerst wordt getracht om in contact te komen met de demonstranten op de snelweg, aldus een politiewoordvoerder."
En de politie blokkeert mee.
[ afbeelding ]
"De politie heeft aan de rand van de demonstratie op de A10 een linie gevormd. Dit moet vermoedelijk voorkomen dat de demonstranten verder de snelweg oplopen."
Bron: AT5
Als je bekend maakt dat je deze zaterdag een bepaalde bank gaat beroven zouden ze je dan ook eerst die bank in laten?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, het is een raadsel waarom ze mensen niet gewoon bij de vangrails hebben weggehouden.
Ok. Sorry.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks, laat mij gewoon een lichtpuntje vinden in dit alles.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef Nattekat het volgende:
Het positieve aan dit alles wel is dat het in Amsterdam is. Die kutstad verdient het ook wel
Ze hadden het op z'n minst ter plekke kunnen proberen. De beeldvorming is heel slecht nu.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
https://x.com/schrijver/s(...)Vie9O0VriIXE0k5KJ4BA
Dit is toch allang doorgesijpeld in de provincie, joh. Heb je de beelden uit Doetinchem gemist?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks, laat mij gewoon een lichtpuntje vinden in dit alles.
Dat mag niet, die is niet electrischquote:
Als de politie net als in Den Haag ook zo druk was om wegen vrij te maken voor ze, hadden ze idd niemand tegen kunnen houdenquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
https://x.com/schrijver/s(...)Vie9O0VriIXE0k5KJ4BA
Het blijft absurd dat er zoveel politie inzet gebruikt wordt om de snelweg te blokkeren ipv die demonstranten tegen te houden, omgekeerde wereld.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:13 schreef stinkie het volgende:
[..]
Als de politie net als in Den Haag ook zo druk was om wegen vrij te maken voor ze, hadden ze idd niemand tegen kunnen houden
Gebeurt er dan een ramp?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Maare... Dan is het straks 2 januari en dan zegt de CEO van ING "Oke, we stoppen ermee. Trek alle fossiele investeringen maar van de markt."
Wat denken deze mensen dan dat er precies gaat gebeuren? Snappen ze waar ze precies om vragen, want ik heb het idee dat ze (zoals gewoonlijk) de gevolgen van hun acties niet overzien
No one cares, zolang we de nooddiensten maar in kunnen zetten om mee te demonstreren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er gebeuren nu ongelukken op andere delen van de A10. Zojuist op de A10 bij afrit osdorp een flinke klapper.
Zoveel rijstroken die ineens dicht zijn gegaan.
Bron: Paroolquote:Volgens de politie is inderdaad een klein groepje demonstranten kort voor de grote blokkade al eerder de A10 in Amsterdam opgestapt. Dat gebeurde ongeveer honderd meter voor de locatie waar honderden actievoerders staan. Dat kleine groepje heeft voor een levensgevaarlijke situatie gezorgd, zegt een politiewoordvoerster, en Rijkswaterstaat heeft toen dat deel van de snelweg al even dichtgedaan. Die afsluiting liep door tot de huidige demonstratieplek.
Een politiewoordvoerder zegt dat van tevoren alle mogelijkheden om de snelweg op te komen zijn onderzocht. “Wij zijn tot de conclusie gekomen dat er zoveel mogelijkheden zijn dat het niet te voorkomen was om de snelweg op te komen. Ook niet als we de beschikking zouden hebben over nog veel meer agenten.”
Volgens de woordvoerder hebben de demonstranten ‘levensgevaarlijke capriolen uitgehaald’ om de snelweg op te komen. “We mogen van geluk spreken dat er geen doden of gewonden zijn gevallen.”
Dan ben je als automobilist ook nog aansprakelijk.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bron: Parool
We mogen van geluk spreken dat er geen doden of gewonden zijn gevallen.
Gelukkig niet. Je wordt er wel goed mee bang gemaakt als automobilist, maar de praktijk is toch een tikkie meer genuanceerd.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Dan ben je als automobilist ook nog aansprakelijk.
De totale incompetentie van de Nederlandse overheid en de Amsterdamdse driehoek zie je hier terug komen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
als automobilist krijg je alsnog veel gezeik, om over een trauma maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Je wordt er wel goed mee bang gemaakt als automobilist, maar de praktijk is toch een tikkie meer genuanceerd.
Zeer zeker.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:33 schreef schommelstoel het volgende:
Demonstreren mag, maar ga niet een snelweg op om anderen te hinderen.
Van mij mogen ze wel wat strenger optreden tegen XR.
Je kan je altijd beroepen op overmacht, zeker als de andere partij roekeloosheid te laste kan worden gelegd. In dit geval bestaat daar heel weinig twijfel over.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:36 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als automobilist krijg je alsnog veel gezeik, om over een trauma maar te zwijgen.
zit je dan op het bureau omdat 1 of andere debiel bewust de snelweg oversteektquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan je altijd beroepen op overmacht, zeker als de andere partij roekeloosheid te laste kan worden gelegd. In dit geval bestaat daar heel weinig twijfel over.
Je kan altijd aangeven dat je aan het demonstreren was voor het klimaat, dan mag je ineens alles straffeloos doen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan je altijd beroepen op overmacht, zeker als de andere partij roekeloosheid te laste kan worden gelegd. In dit geval bestaat daar heel weinig twijfel over.
Het is gewoon onwil hoor. Als er een groep op de snelweg gaat demonstreren met een onderwerp dat Halsema niet aanstaat dan kan men opeens wel snel optreden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De totale incompetentie van de Nederlandse overheid en de Amsterdamdse driehoek zie je hier terug komen.
Wat een faal.
Wat een mongool! Met oprechte excuses aan het land Mongoliëquote:
Dit zegt iets over het enorme bord dat deze lui voor hun kop hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:54 schreef Filosoofert het volgende:
En dan janken als Nederland rechtser en rechtser stemt
Grappenmaker.quote:
Als het maar wel een duurzaam en biologisch afbreekbaar bord isquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit zegt iets over het enorme bord dat deze lui voor hun kop hebben.
Gewoon de weg vrijgeven.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappenmaker.![]()
"Een handvol Duitse activisten heeft zicht vastgelijmd aan het wegdek van de A10. Het gaat om zeker vijf demonstranten van de actiegroep Letzte Generation. De activisten hebben elk een hand vastgelijmd aan het asfalt." (Parool)
Lange lat ipv dit. Oprotten van de snelweg en halsema mag aftreden voor het moedwillig in gevaar brengen van de openbare veiligheid.quote:
Laat ze lekker in Duitsland op de snelweg gaan zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappenmaker.![]()
"Een handvol Duitse activisten heeft zicht vastgelijmd aan het wegdek van de A10. Het gaat om zeker vijf demonstranten van de actiegroep Letzte Generation. De activisten hebben elk een hand vastgelijmd aan het asfalt." (Parool)
Nog harder janken idd.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:54 schreef Filosoofert het volgende:
Net zo streng als tegen hooligans. Honden, lange latten, rubberen kogels.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:33 schreef schommelstoel het volgende:
Demonstreren mag, maar ga niet een snelweg op om anderen te hinderen.
Van mij mogen ze wel wat strenger optreden tegen XR.
Zijn ze weer te laf voor.quote:
Even trekken en die hand is zo los. Is meer symbolisch, met hun secondenlijm op asfalt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappenmaker.![]()
Op z'n minst op je energierekening ja. Maar mensen onderschatten echt ENORM hoe erg we afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen. Dat is niet iets waar je zomaar mee kunt stoppen of kunt stoppen in te investeren. Als elke investeerder nu z'n geld uit die sector zou trekken zou de hele wereldeconomie in elkaar tyfen op een schaal die we nog nooit gezien hebben.quote:
En desnoods naar het ziekenhuis voor een huidtransplantatie.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Even trekken en die hand is zo los. Is meer symbolisch, met hun secondenlijm op asfalt.
Waarom zou je nog rechtser gaan stemmen omdat een paar mensen gevaarlijk demonstreren op een snelweg?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:54 schreef Filosoofert het volgende:
Om nog maar te zwijgen over de vele toepassingen die olie heeft, naast alleen maar brandstof.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Op z'n minst op je energierekening ja. Maar mensen onderschatten echt ENORM hoe erg we afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen. Dat is niet iets waar je zomaar mee kunt stoppen of kunt stoppen in te investeren. Als elke investeerder nu z'n geld uit die sector zou trekken zou de hele wereldeconomie in elkaar tyfen op een schaal die we nog nooit gezien hebben.
Omdat het politieke onwil is om deze demonstranten niet hard aan te pakken.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zou je nog rechtser gaan stemmen omdat een paar mensen gevaarlijk demonstreren op een snelweg?
Het is niet bepaald goede reclame voor de klassieke machtspartijen als het resultaat van decennia aan beleid van hun kant is dat de overheid steeds slechter in staat lijkt om zelfs de meest basale taken goed uit te voeren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zou je nog rechtser gaan stemmen omdat een paar mensen gevaarlijk demonstreren op een snelweg?
En dat de reden om op een bepaalde partij te gaan stemmen? Zodat bij een bepaalde demonstratie mensen een harde aanpak krijgt van de politie? Bij veel boeren protesten op de snelweg heeft de politie ook nauwelijks ingegrepen. Dan ga je toch ook niet zeggen dat dat enkel politieke onwil was.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat het politieke onwil is om deze demonstranten niet hard aan te pakken.
Kapot moeten ze. KAPOT!quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:19 schreef Blastbeat het volgende:
Dat je het blokkeren van een snelweg om een bedrijf te chanteren sterk afkeurt: logisch. Maar is het niet een beetje overdreven om die mensen daarom geweld of zelfs de dood toe te wensen?
Damn...
Jep, zo werkt dat in een democratie.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:20 schreef Momo het volgende:
[..]
En dat de reden om op een bepaalde partij te gaan stemmen?
Duitsers die in ons land versperringen opwerpen en zich verschansen, mijn overgrootvader zou daar een harde mening over hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappenmaker.![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Duitsers die in ons land versperringen opwerpen en zich verschansen, mijn overgrootvader zou daar een harde mening over hebben.
Ja dan moeten ze meer geld investeren in de politie en vooral meer mankrachten. Bij trouwens zoveel andere aspecten waar politie belangrijk kan zijn. Politie kan nu niks doen als je laptop of fiets wordt gestolen. Bel je bij overlast, zijn ze er uren later.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is niet bepaald goede reclame voor de klassieke machtspartijen als het resultaat van decennia aan beleid van hun kant is dat de overheid steeds slechter in staat lijkt om zelfs de meest basale taken goed uit te voeren.
Kapot? Nee. Maar acties hebben gevolgen. Als jij jezelf vastlijmt op een snelweg, en de politie geeft de weg weer vrij, tsja.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:19 schreef Blastbeat het volgende:
Dat je het blokkeren van een snelweg om een bedrijf te chanteren sterk afkeurt: logisch. Maar is het niet een beetje overdreven om die mensen daarom geweld of zelfs de dood toe te wensen?
Damn...
Er zit ook nog iets in tussen een "vredeseenheid" (ik verzin het niet) afsturen op demonstranten en ze overhoop laten rijden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kapot? Nee. Maar acties hebben gevolgen. Als jij jezelf vastlijmt op een snelweg, en de politie geeft de weg weer vrij, tsja.
Ah, een typische XR aanhanger. Er is alleen goed en fout, zwart en wit, onderdrukt en onderdrukker, hokje 1 of hokje 2, voor XR of klimaatontkenner.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Nu worden Extinction Rebellion activisten uitgemaakt voor terroristen, tuig en wat al niet meer. Over 25-30 jaar als klimaatverandering echt toeslaat zegt iedereen, goh, ze hadden toch gelijk. Hadden we maar meer gedaan toen het nog kon.
Waarom zouden ze ook, ze supporten in feite overheidsbeleid alleen gaan het niet snel genoeg voor die actievoerders. Bij demonstraties tegen overheidsbeleid zie je meteen een hele andere opstelling en worden de fluwelen handschoenen ingewisseld voor de knuppel.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat het politieke onwil is om deze demonstranten niet hard aan te pakken.
Lief vragen of ze willen stoppen met stout zijn bedoel je? Want meer doet de politie kennelijk niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zit ook nog iets in tussen een "vredeseenheid" (ik verzin het niet) afsturen op demonstranten en ze overhoop laten rijden.
Volgens mij hebben ze ook grotendeels gelijk. Chantage ligt maatschappelijk alleen niet zo lekker, dus ze werken zichzelf nogal tegen nu.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Nu worden Extinction Rebellion activisten uitgemaakt voor terroristen, tuig en wat al niet meer. Over 25-30 jaar als klimaatverandering echt toeslaat zegt iedereen, goh, ze hadden toch gelijk. Hadden we maar meer gedaan toen het nog kon.
Er zijn nogal wat beelden gemaakt vandaag, dus volgens mij kan de politie de komende dagen een paar honderd boetes van 395 euro op de post doen. Best een leuk bedrag bij elkaar.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lief vragen of ze willen stoppen met stout zijn bedoel je? Want meer doet de politie kennelijk niet.
En hoe helpt dit wat XR doet precies? Wat bereiken ze concreet met hun blokkades?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
30 geleden voorzag ik al problemen met onze elektriciteitsnet, maar dat ik gelijk heb rechtvaardigt niet dat ik wegen mag blokkeren om mijn gelijk af te dwingen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Beetje hetzelfde als met PVV stemmers, als over 25-30 jaar Amsterdam Nieuw Lagos is geworden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Paroolquote:De zogeheten Vredeseenheid van de politie blijft gesprekken aanknopen met de demonstranten; het zijn vriendelijke gesprekken, geen dreigementen.
"De actievoerders geven nog geen gehoor aan onze oproep om de snelweg te verlaten," aldus een politiewoordvoerder. De driehoek (burgemeester, OM, politie) is momenteel in overleg; alleen de burgemeester kan het formele besluit nemen om de demonstratie te ontbinden. Dan pas kunnen er arrestaties volgen. "Wij zijn daarvan in afwachting, tot die tijd blijven we mensen onverminderd erop attenderen dat ze hier niet mogen zitten."
Dan doen ze vaak genoeg.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom protesteert XR dan niet bij multinationals? Tot nu toe vallen ze alleen gewone burgers lastig met hun egoïstische getreiter.
Dat is pure bangmakerij, bovendien als het niet gestopt wordt blijft de maatschappij onpersoonlijk en afstandelijk.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Op z'n minst op je energierekening ja. Maar mensen onderschatten echt ENORM hoe erg we afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen. Dat is niet iets waar je zomaar mee kunt stoppen of kunt stoppen in te investeren. Als elke investeerder nu z'n geld uit die sector zou trekken zou de hele wereldeconomie in elkaar tyfen op een schaal die we nog nooit gezien hebben.
Denk je dat dat bedrag in de buurt komt van de totale schade die deze demonstranten aanrichten?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:32 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat beelden gemaakt vandaag, dus volgens mij kan de politie de komende dagen een paar honderd boetes van 395 euro op de post doen. Best een leuk bedrag bij elkaar.
30 Jaar geleden zag ik defensie al aftakelen maar ik ging geen snelwegen blokkeren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:37 schreef ACT-F het volgende:
30 geleden voorzag ik al problemen met onze elektriciteitsnet, maar dat ik gelijk heb rechtvaardigt niet dat ik wegen mag blokkeren om mijn gelijk af te dwingen.
Nee, maar het verhoogt wel de drempel om dit volgend weekend weer te doen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk je dat dat bedrag in de buurt komt van de totale schade die deze demonstranten aanrichten?
Ze hebben alleen allesbehalve gelijk. Klein detail…quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Wat een flauwekul. Had ze direct zeiknat gespoten. Dan waren ze al lang afgetaaid.quote:
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Want met groene energie wordt de maatschappij beter?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is pure bangmakerij, bovendien als het niet gestopt wordt blijft de maatschappij onpersoonlijk en afstandelijk.
Dat soort vage claims krijgen we al tig jaar te horen. Zelfs in m'n schooltijd al, toen zou de aarde vergaan. Dus wij in de klas aftellen. Lachen man. Wat is je punt. Dat het klimaat anders is over 25-30 jaar? Het klimaat is elke dag anders.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Had dat nou gedaanquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
30 Jaar geleden zag ik defensie al aftakelen maar ik ging geen snelwegen blokkeren.
Ook vooral minder afhankelijk van andere partijenquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want met groene energie wordt de maatschappij beter?
Vredeseenheidquote:
quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ze gaan zo over tot ontruiming
Paroolquote:De demonstratie op de A10 wordt ontbonden op gezag van burgemeester Femke Halsema. Dat meldt haar woordvoerder na overleg tussen burgemeester, het OM en de politie.
Gelijk de stream aanzettenquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:05 schreef Mushanga71 het volgende:
quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Het is al één grote faalactie van politie en burgemeester dus als ze nog een beetje geloofwaardig willen overkomen, doen ze dat. Maarja...quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
Zal mij benieuwen of er net zo ijverig vervolgd gaat worden als indertijd met de blokkeerfriezen.
Ik meen ook niet echt dat het me benieuwt. Het gaat ongetwijfeld niet gebeuren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Het is al één grote faalactie van politie en burgemeester dus als ze nog een beetje geloofwaardig willen overkomen, doen ze dat. Maarja...
Jah, die is coolquote:
Ze hebben een paar uur ongestoord hun gang kunnen gaan, dus die zitten er volgende week weer, en de week erop, enzovoorts.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Denk dat we het antwoord al wel kunnen raden. Een ''foei'' en de kwestie is weer afgedaan.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
Zal mij benieuwen of er net zo ijverig vervolgd gaat worden als indertijd met de blokkeerfriezen.
Weet ik. Maar hoop doet levenquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik meen ook niet echt dat het me benieuwt. Het gaat ongetwijfeld niet gebeuren.
Bedankt. Hardop gelachen hierzo.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Uiteraard. Tot er een keer een dode valt en dan hoop ik niet dat het een onschuldige automobilist is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ze hebben een paar uur ongestoord hun gang kunnen gaan, dus die zitten er volgende week weer, en de week erop, enzovoorts.
Het zijn ook gewoon terroristen en mag wmb ook zo behandeld worden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Daar zijn die meelopers nu al 25-30 jaar te laat mee.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Dit voldoet echt niet aan de definitie van terrorisme.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het zijn ook gewoon terroristen en mag wmb ook zo behandeld worden.
Mogelijk, misschien, wellicht…quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh, volgens de politie gaan er mensen worden aangehouden, al weten ze nog niet hoeveel
Door uit het hele land politieagenten op te trommelen blijven andere zaken liggen. Dat is wel degelijk maatschappij ontwrichtend.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:25 schreef Blastbeat het volgende:
Dit voldoet echt niet aan de definitie van terrorisme.
Hoelang denken ze dat windmolens blijven draaien zonder olie?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want met groene energie wordt de maatschappij beter?
Correctie: wat in de perceptie van die geradicaliseerde jongeren als schadelijk wordt gezien. Wat niet hetzelfde is als überhaupt schadelijk. Want dat bepalen die jongeren niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:33 schreef torentje het volgende:
[..]
1000 tot 2000 liter smeerolie zit er in een windmolen. Dat is nodig om de tandwielen te smeren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hoelang denken ze dat windmolens blijven draaien zonder olie?
Ja, en allerlei andere nare dingen en ze zijn nog lelijk ook, maar met terrorisme heeft het niks te maken.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Door uit het hele land politieagenten op te trommelen blijven andere zaken liggen. Dat is wel degelijk maatschappij ontwrichtend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |