Lief vragen of ze willen stoppen met stout zijn bedoel je? Want meer doet de politie kennelijk niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zit ook nog iets in tussen een "vredeseenheid" (ik verzin het niet) afsturen op demonstranten en ze overhoop laten rijden.
Volgens mij hebben ze ook grotendeels gelijk. Chantage ligt maatschappelijk alleen niet zo lekker, dus ze werken zichzelf nogal tegen nu.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Nu worden Extinction Rebellion activisten uitgemaakt voor terroristen, tuig en wat al niet meer. Over 25-30 jaar als klimaatverandering echt toeslaat zegt iedereen, goh, ze hadden toch gelijk. Hadden we maar meer gedaan toen het nog kon.
Er zijn nogal wat beelden gemaakt vandaag, dus volgens mij kan de politie de komende dagen een paar honderd boetes van 395 euro op de post doen. Best een leuk bedrag bij elkaar.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lief vragen of ze willen stoppen met stout zijn bedoel je? Want meer doet de politie kennelijk niet.
En hoe helpt dit wat XR doet precies? Wat bereiken ze concreet met hun blokkades?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Nu worden Extinction Rebellion activisten uitgemaakt voor terroristen, tuig en wat al niet meer. Over 25-30 jaar als klimaatverandering echt toeslaat zegt iedereen, goh, ze hadden toch gelijk. Hadden we maar meer gedaan toen het nog kon.
30 geleden voorzag ik al problemen met onze elektriciteitsnet, maar dat ik gelijk heb rechtvaardigt niet dat ik wegen mag blokkeren om mijn gelijk af te dwingen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Beetje hetzelfde als met PVV stemmers, als over 25-30 jaar Amsterdam Nieuw Lagos is geworden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Paroolquote:De zogeheten Vredeseenheid van de politie blijft gesprekken aanknopen met de demonstranten; het zijn vriendelijke gesprekken, geen dreigementen.
"De actievoerders geven nog geen gehoor aan onze oproep om de snelweg te verlaten," aldus een politiewoordvoerder. De driehoek (burgemeester, OM, politie) is momenteel in overleg; alleen de burgemeester kan het formele besluit nemen om de demonstratie te ontbinden. Dan pas kunnen er arrestaties volgen. "Wij zijn daarvan in afwachting, tot die tijd blijven we mensen onverminderd erop attenderen dat ze hier niet mogen zitten."
Dan doen ze vaak genoeg.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom protesteert XR dan niet bij multinationals? Tot nu toe vallen ze alleen gewone burgers lastig met hun egoïstische getreiter.
Dat is pure bangmakerij, bovendien als het niet gestopt wordt blijft de maatschappij onpersoonlijk en afstandelijk.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Op z'n minst op je energierekening ja. Maar mensen onderschatten echt ENORM hoe erg we afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen. Dat is niet iets waar je zomaar mee kunt stoppen of kunt stoppen in te investeren. Als elke investeerder nu z'n geld uit die sector zou trekken zou de hele wereldeconomie in elkaar tyfen op een schaal die we nog nooit gezien hebben.
Denk je dat dat bedrag in de buurt komt van de totale schade die deze demonstranten aanrichten?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:32 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat beelden gemaakt vandaag, dus volgens mij kan de politie de komende dagen een paar honderd boetes van 395 euro op de post doen. Best een leuk bedrag bij elkaar.
30 Jaar geleden zag ik defensie al aftakelen maar ik ging geen snelwegen blokkeren.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:37 schreef ACT-F het volgende:
30 geleden voorzag ik al problemen met onze elektriciteitsnet, maar dat ik gelijk heb rechtvaardigt niet dat ik wegen mag blokkeren om mijn gelijk af te dwingen.
Nee, maar het verhoogt wel de drempel om dit volgend weekend weer te doen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk je dat dat bedrag in de buurt komt van de totale schade die deze demonstranten aanrichten?
Ze hebben alleen allesbehalve gelijk. Klein detail…quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Wat een flauwekul. Had ze direct zeiknat gespoten. Dan waren ze al lang afgetaaid.quote:
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Want met groene energie wordt de maatschappij beter?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is pure bangmakerij, bovendien als het niet gestopt wordt blijft de maatschappij onpersoonlijk en afstandelijk.
Dat soort vage claims krijgen we al tig jaar te horen. Zelfs in m'n schooltijd al, toen zou de aarde vergaan. Dus wij in de klas aftellen. Lachen man. Wat is je punt. Dat het klimaat anders is over 25-30 jaar? Het klimaat is elke dag anders.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:26 schreef Navifactiva het volgende:
Had dat nou gedaanquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
30 Jaar geleden zag ik defensie al aftakelen maar ik ging geen snelwegen blokkeren.
Ook vooral minder afhankelijk van andere partijenquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want met groene energie wordt de maatschappij beter?
Vredeseenheidquote:
quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ze gaan zo over tot ontruiming
Paroolquote:De demonstratie op de A10 wordt ontbonden op gezag van burgemeester Femke Halsema. Dat meldt haar woordvoerder na overleg tussen burgemeester, het OM en de politie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |