Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
Op donderdag 28 december 2023 22:48 schreef LTVDK het volgende: Eigenlijk is alleen Feeling so real leuk van Moby, maar die staat er natuurlijk weer niet in
Op donderdag 28 december 2023 22:48 schreef LTVDK het volgende: Eigenlijk is alleen Feeling so real leuk van Moby, maar die staat er natuurlijk weer niet in
Dan moet je erop stemmen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Mooie Moby is mooi Ik heb vandaag VEEL gemist. Vannacht had ik het plan om lekker met de app aan te slapen, maar die kut-app is stilgevallen in de nacht en ook niet meer terug aangegaan
[..] moe, verkouden, algehele malaise. Dus niks ergs inderdaad, half NL heeft het
Beterschap!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ja, dat was ook mijn gedachte. Maar het wordt daarna extreem bombastisch.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Ja, dat was ook mijn gedachte. Maar het wordt daarna extreem bombastisch.
De eerste 2 refreintjes vind ik best mooi. Daarna is het uit met de pret
Op donderdag 28 december 2023 22:50 schreef ArnieAlberts het volgende: Mooie Moby is mooi Ik heb vandaag VEEL gemist. Vannacht had ik het plan om lekker met de app aan te slapen, maar die kut-app is stilgevallen in de nacht en ook niet meer terug aangegaan
Onderbewust luisteren!
Ik viel vanmorgen even weer in slaap en toen reageerde mijn brein ergens op de stem van Eros Ramazzotti . Dus toen werd ik tijdens Cose Della Vita weer wakker.
Vraag je even af of je je reactie ook kunt verpakken in een pakkende woordgrap. Is er niet een toepasselijk gifje ergens te vinden. Geef ook even aan of iets niet al eerder behandeld is. En ja, op deze plaat deed Brian May. En post een beetje door we lopen achter! Duurt lang! headbang02.gif
[..] Is ook mijn keuze Moet nog steeds een beetje huilen als ik de stem van Lennon hoor
Wij waren in oktober in New York en stonden bij de mozaïek van Imagine en daarna bij The Dakota Building. Dat was ook best emotioneel. Nog geen 2 weken later kwam dit nummer uit. Was heel bijzonder voor ons.
Op donderdag 28 december 2023 22:55 schreef Isorden het volgende: Jaarlijkse post om te vertellen dat dit nummer op #1 in de Top 40 stond toen ik geboren werd.
[..] Ik hou dat echt niet bij, dus kan echt niks benoemen..
Ik ook niet
Zit mijn lijstje van nieuwe muziek even te googelen maar eigenlijk is alles dus al ouder dan 2023. Ik ben officieel een ouwe lul met een hopeloos verouderde muzieksmaak.
[..] Ik vond Tomorrow is Closed iets beter, maar alles van NBT was echt goed dit jaar
Ik vond Welcome to the DCC juist echt vreselijk en Overcome echt platte productiepop, ik ben juist andere nummers van NBT daardoor minder gaan waarderen
Op donderdag 28 december 2023 22:55 schreef Isorden het volgende: Jaarlijkse post om te vertellen dat dit nummer op #1 in de Top 40 stond toen ik geboren werd.
1927 Doobie Brothers - Long Train Runnin' 1899 Steve Miller Band - Fly Like An Eagle 1622 Pulp - Common People 1585 Roy Orbison - In Dreams 1512 Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk
1485 Katie Melua - Nine Million Bicycles 1472 The Prodigy - Breathe 1445 Paul McCartney & Wings - Mull Of Kintyre 1417 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 1390 Spinvis - Bagagedrager 1229 The Who - Pinball Wizard 1027 Elvis Costello - I Want You
999 Crowded House - Four Seasons In One Day 829 My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade 812 Art Garfunkel - Bright Eyes 808 Righteous Brothers - Unchained Melody 632 The Black Keys - Little Black Submarines 621 Fleetwood Mac - Albatross
467 Novastar - Wrong 442 Bill Withers - Ain't No Sunshine 418 Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder 407 Ike & Tina Turner - River Deep Mountain High 388 Cranberries - Linger 374 Chris Isaak - Wicked Game 210 The Cult - She Sells Sanctuary 158 The Beatles - Yesterday
98 Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U 58 Nothing But Thieves - Impossible (Orchestral Version Live at Abbey Road) 25 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Bij nummers als deze en die GIFs van Ghost... mis ik mijn date. Die zit in Amsterdam en heeft het druk met werk. Met kerst en oud en nieuw elkaar niet zien.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Wij waren in oktober in New York en stonden bij de mozaïek van Imagine en daarna bij The Dakota Building. Dat was ook best emotioneel. Nog geen 2 weken later kwam dit nummer uit. Was heel bijzonder voor ons.
Snap ik! Ik was als enorme Beatlefan ook een beetje emotioneel toen ik bij het Imagine monument stond
1927 Doobie Brothers - Long Train Runnin' 1899 Steve Miller Band - Fly Like An Eagle 1622 Pulp - Common People 1585 Roy Orbison - In Dreams 1512 Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk
1485 Katie Melua - Nine Million Bicycles 1472 The Prodigy - Breathe 1445 Paul McCartney & Wings - Mull Of Kintyre 1417 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 1390 Spinvis - Bagagedrager 1229 The Who - Pinball Wizard 1027 Elvis Costello - I Want You
999 Crowded House - Four Seasons In One Day 829 My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade 812 Art Garfunkel - Bright Eyes 808 Righteous Brothers - Unchained Melody 632 The Black Keys - Little Black Submarines 621 Fleetwood Mac - Albatross
467 Novastar - Wrong 442 Bill Withers - Ain't No Sunshine 418 Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder 407 Ike & Tina Turner - River Deep Mountain High 388 Cranberries - Linger 374 Chris Isaak - Wicked Game 210 The Cult - She Sells Sanctuary 158 The Beatles - Yesterday
98 Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U 58 Nothing But Thieves - Impossible (Orchestral Version Live at Abbey Road) 25 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Op donderdag 28 december 2023 22:57 schreef ArnieAlberts het volgende: Bij nummers als deze en die GIFs van Ghost... mis ik mijn date. Die zit in Amsterdam en heeft het druk met werk. Met kerst en oud en nieuw elkaar niet zien.
Op donderdag 28 december 2023 22:57 schreef ArnieAlberts het volgende: Bij nummers als deze en die GIFs van Ghost... mis ik mijn date. Die zit in Amsterdam en heeft het druk met werk. Met kerst en oud en nieuw elkaar niet zien.
[..] Ik vond Welcome to the DCC juist echt vreselijk en Overcome echt platte productiepop, ik ben juist andere nummers van NBT daardoor minder gaan waarderen
Oehhh, moeilijke vraag wel. Ehm, als ik ook even kijk naar wat ik het meest heb geluisterd, dan wordt het Panopticom van Peter Gabriel. Voor het eerst in een dikke 20 jaar nieuwe muziek, vanuit het betrekkelijke niets, en wel een echte Gabriel track. Om 12 uur 's nachts meteen luisteren en enthousiast zijn, dat heb ik zo de rest van het jaar toch niet weer gehad
Daarnaast speelt volgens Bosman nog iets anders, dat misschien wel typisch Nederlands is: "Nederlanders zijn dol op lijstjes. Denk aan de oliebollentest, de lijst met bestverkochte auto's en je ziet natuurlijk ook graag jouw favoriete liedje boven aan een toplijstje staan. Ik snap die fascinatie wel: het zegt iets over hoe jouw smaak zich verhoudt tot die van de grote groep. En daar kun je dan weer met elkaar over in gesprek gaan, ook op social media."
[..] Oehhh, moeilijke vraag wel. Ehm, als ik ook even kijk naar wat ik het meest heb geluisterd, dan wordt het Panopticom van Peter Gabriel. Voor het eerst in een dikke 20 jaar nieuwe muziek, vanuit het betrekkelijke niets, en wel een echte Gabriel track. Om 12 uur 's nachts meteen luisteren en enthousiast zijn, dat heb ik zo de rest van het jaar toch niet weer gehad
Kon ik ook enorm waarderen Heeft mijn liefde in Peter Gabriel vernieuwd
807 Follow You Follow Me Genesis 806 Before You Go Lewis Capaldi 805 Bloemkôle Oôs Joôs 804 Not An Addict K's Choice 803 (Everything I Do) I Do It For You (Albumversie) Bryan Adams 802 Beautiful Noise Neil Diamond 801 She's A Rainbow The Rolling Stones 800 Tubular Bells (Part 1 Albumversie) Mike Oldfield
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Op donderdag 28 december 2023 23:00 schreef Bomenverzameling het volgende: 807 Follow You Follow Me Genesis 806 Before You Go Lewis Capaldi 805 Bloemkôle Oôs Joôs 804 Not An Addict K's Choice 803 (Everything I Do) I Do It For You (Albumversie) Bryan Adams 802 Beautiful Noise Neil Diamond 801 She's A Rainbow The Rolling Stones 800 Tubular Bells (Part 1 Albumversie) Mike Oldfield
[..] Kon ik ook enorm waarderen Heeft mijn liefde in Peter Gabriel vernieuwd
Heb lang getwijfeld of ik ook naar z'n concert zou gaan, want toch op leeftijd en dat gaat niet bij iedereen even goed, heel veel nieuw werk tijdens het concert wat je nog niet kent en zo. Uiteindelijk toch gedaan, absoluut geen spijt van gehad. Echt een unieke artiest
807 Follow You Follow Me Genesis 806 Before You Go Lewis Capaldi 805 Bloemkôle Oôs Joôs 804 Not An Addict K's Choice 803 (Everything I Do) I Do It For You (Albumversie) Bryan Adams 802 Beautiful Noise Neil Diamond 801 She's A Rainbow The Rolling Stones 800 Tubular Bells (Part 1 Albumversie) Mike Oldfield
[..] Heb lang getwijfeld of ik ook naar z'n concert zou gaan, want toch op leeftijd en dat gaat niet bij iedereen even goed, heel veel nieuw werk tijdens het concert wat je nog niet kent en zo. Uiteindelijk toch gedaan, absoluut geen spijt van gehad. Echt een unieke artiest
Ik had uiteindelijk spijt dat ik er niet heen was gegaan Fijn wel dat het zo goed was!
Op donderdag 28 december 2023 23:00 schreef Diaan73 het volgende: Ik ben eigenlijk een beetje lijstjesmoe. Ik stem alleen op Top2000 en luister af en toe naar lijstjes.
Er gaat sowieso niets boven de Top 2000 ja.
Wie hebben eigenlijk ook alweer allemaal een eigen jaarlijkse top zoveel? Ik houd sinds 2020 (lockdownprojectje) dus ook een jaarlijkse top 1000 bij . Een aantal van jullie ook toch?
807 Follow You Follow Me Genesis 806 Before You Go Lewis Capaldi 805 'k Heb Hele Grote Bloemkolen André van Duin 804 Not An Addict K's Choice 803 (Everything I Do) I Do It For You Bryan Adams 802 Beautiful Noise Neil Diamond 801 She's A Rainbow The Rolling Stones 800 Tubular Bells Mike Oldfield
Wie hebben eigenlijk ook alweer allemaal een eigen jaarlijkse top zoveel? Ik houd sinds 2020 (lockdownprojectje) dus ook een jaarlijkse top 1000 bij . Een aantal van jullie ook toch?
Hoe doe je dat? Elk jaar een nieuw nummer ergens toevoegen en de rest zakt?
That's history. I say history because it happened in the past. Murray Walker
Oôs Joôs (Nederlands: Onze Jongens) is een band uit West-Friesland. De band werd opgericht in 2003 en maakt nummers met teksten in het West-Fries-dialect.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Ja ze wilden af en toe wat andere dingen doen of zien, prima en werkte goed. Door hen ook dingen gedaan of gezien die we misschien zelf niet hadden bedacht.
[..] Hoe doe je dat? Elk jaar een nieuw nummer ergens toevoegen en de rest zakt?
Nee gewoon elk jaar een batch nieuwe (her)ontdekkingen toevoegen en dan sorteren. Ik gebruik meestal een tool die een vriend van me in elkaar heeft geknutseld.
Oôs Joôs (Nederlands: Onze Jongens) is een band uit West-Friesland. De band werd opgericht in 2003 en maakt nummers met teksten in het West-Fries-dialect.
[..] Ja ze wilden af en toe wat andere dingen doen of zien, prima en werkte goed. Door hen ook dingen gedaan of gezien die we misschien zelf niet hadden bedacht.
De drummer van Oos Joos heeft mij mn 1e gitaar verkocht en verhuurde lang oefenruimtes voor mijn 1e bandje, dus ik gun t m wel. Voor 1 keertje.
Op donderdag 28 december 2023 23:06 schreef Hamlapjes het volgende: Is dit na Firth of Fifth dan de oudste Genesis? Al het vroege werk is echt zwaar ondergewaardeerd
Daarom ook mijn voorzichtige lobby voor Supper's Ready!
[..] Wat een werk lijkt me dat. En daar begin je dan al in januari aan?
Ik houd gedurende het jaar bij wat ik luister, van 1 juli t/m 31 mei. Dan gedurende de maand juni ben ik bezig alles te sorteren . In juni, omdat je dan het verst uit de buurt zit van de echte muzieklijstjes als de Top 2000.
Op donderdag 28 december 2023 23:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende: De drummer van Oos Joos heeft mij mn 1e gitaar verkocht en verhuurde lang oefenruimtes voor mijn 1e bandje, dus ik gun t m wel. Voor 1 keertje.
Op donderdag 28 december 2023 23:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende: De drummer van Oos Joos heeft mij mn 1e gitaar verkocht en verhuurde lang oefenruimtes voor mijn 1e bandje, dus ik gun t m wel. Voor 1 keertje.
Oké dat is wel geinig.
Waarschijnlijk ben je dan de enige hier die die gasten al kende
In die van mij staan nu ongeveer 1500 nummers, moet ze nog wel ordenen.
[..] Wat een werk lijkt me dat. En daar begin je dan al in januari aan?
nee hoor. ik heb een shortlist (meer dan 2500 nrs dus hoezo short) en daar voeg ik nummers aan toe en dan sorteren, sorteren en nog een sorteren.... tot er uiteindelijk zo'n 1000-1100 nrs over zijn en dan bezig met de volgorde. wel monniken werk ja.
Waarschijnlijk ben je dan de enige hier die die gasten al kende
en essnhills
Duke is trouwens mijn favoriete Genesisalbum, ook volledig buiten de lijst, precies de goede balans tussen de klassieke prog en elektronische muziek van Genesis
[..] nee hoor. ik heb een shortlist (meer dan 2500 nrs dus hoezo short) en daar voeg ik nummers aan toe en dan sorteren, sorteren en nog een sorteren.... tot er uiteindelijk zo'n 1000-1100 nrs over zijn en dan bezig met de volgorde. wel monniken werk ja.
[..] Ik houd gedurende het jaar bij wat ik luister, van 1 juli t/m 31 mei. Dan gedurende de maand juni ben ik bezig alles te sorteren . In juni, omdat je dan het verst uit de buurt zit van de echte muzieklijstjes als de Top 2000.
Wat een werk. En wat staat er in jouw top 10?
[..] Ik vind dat wel knap. Zou daar geen zin in hebben
ja, ik heb een paar jaar terug een top 500 geprobeerd en ik zat steeds te kloten met de volgorde. en ik was waarschijnlijk ook heeeeeel veel vergeten wat er ook in had gekund.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
[..] Wat een werk. En wat staat er in jouw top 10?
1. Muse – New Born (2) 2. Porcupine Tree – Sentimental (5) 3. The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out (1) 4. Muse – Citizen Erased (7) 5. Shallows – Summer Sucks (4) 6. Chvrches – Down Side Of Me (11) 7. Mauro Picotto – Komodo (6) 8. Beach House – Myth (8) 9. Meat Loaf – Bat out of Hell (3) 10. Within Temptation – Ice Queen (9)
[..] nee hoor. ik heb een shortlist (meer dan 2500 nrs dus hoezo short) en daar voeg ik nummers aan toe en dan sorteren, sorteren en nog een sorteren.... tot er uiteindelijk zo'n 1000-1100 nrs over zijn en dan bezig met de volgorde. wel monniken werk ja.
Ik vind het jaarlijks al lastig om mijn Top 2000 lijst samen te stellen.
[..] Ik vind dat wel knap. Zou daar geen zin in hebben
tja ik ben er in 88 al mee begonnen (toen was het een top 50, later een top 100, langzaam gegroeid tot een top 1000 en eigenlijk zou ik wel een top 2000 willen maken, maar de tijd ontbreekt me). 1 nummer stond er altijd al in trouwens.
[..] 1. Muse – New Born (2) 2. Porcupine Tree – Sentimental (5) 3. The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out (1) 4. Muse – Citizen Erased (7) 5. Shallows – Summer Sucks (4) 6. Chvrches – Down Side Of Me (11) 7. Mauro Picotto – Komodo (6) 8. Beach House – Myth (8) 9. Meat Loaf – Bat out of Hell (3) 10. Within Temptation – Ice Queen (9)
[..] 1. Muse – New Born (2) 2. Porcupine Tree – Sentimental (5) 3. The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out (1) 4. Muse – Citizen Erased (7) 5. Shallows – Summer Sucks (4) 6. Chvrches – Down Side Of Me (11) 7. Mauro Picotto – Komodo (6) 8. Beach House – Myth (8) 9. Meat Loaf – Bat out of Hell (3) 10. Within Temptation – Ice Queen (9)
citizen erased
Godenplaat
[..] tja ik ben er in 88 al mee begonnen (toen was het een top 50, later een top 100, langzaam gegroeid tot een top 1000 en eigenlijk zou ik wel een top 2000 willen maken, maar de tijd ontbreekt me). 1 nummer stond er altijd al in trouwens.
child in time?
[..] tja ik ben er in 88 al mee begonnen (toen was het een top 50, later een top 100, langzaam gegroeid tot een top 1000 en eigenlijk zou ik wel een top 2000 willen maken, maar de tijd ontbreekt me). 1 nummer stond er altijd al in trouwens.
Welk nummer is dat welke er altijd in heeft gestaan
Je moet het zelf uit het karton halen dan is het best leuk!
Mooie top 10. Mauro Picotto is uiteraard de opvallendste daartussen. Maar dat was jouw eerste muzikale held, als ik het goed onthouden heb.