abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211796154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En daar komen we bij de crux, ook hier zijn een aantal users meer bezig met het gelijk krijg van/te kakken zetten van andere users. Zowel positivos als negatievelingen.
Dit, maar sommigen roepen ook maar wat. Ook dat is niet erg, maar geef dan ook toe dat je het niet per se goed hoeft te hebben.
pi_211796167
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:34 schreef byah het volgende:
Nog een jaar of 5 voordat we in een conflict met Rusland zitten. Ik verwacht veel eerder mocht Trump herverkozen wordt. Het feit dat we dit in het Westen allemaal weglachen als onmogelijk heeft ons in 1938 een soortgelijke situatie opgeleverd. Ik betwijfel of we in 5 jaar een militair complex kunnen optuigen om weerstand te bieden tegen een vijand die op papier oneindige manschappen heeft.
En dan is er ook nog China die Taiwan binnen 5 jaar zal aanvallen.
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 14:41:24 #103
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211796196
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit, maar sommigen roepen ook maar wat. Ook dat is niet erg, maar geef dan ook toe dat je het niet per se goed hoeft te hebben.
Dat zou iedereen goed doen..je kunt in de volle overtuiging zijn dat je gelijk hebt en dat is vaak ook goed te verklaren.. maar als dat dan niet zo blijkt te zijn moet je ook de eer aan jezelf houden.

Goed, dat is natuurlijk geen doen als je een oneliner om je oren geklapperd krijgt met "zie je nu wel" want dan ben je dus ook als tegenpartij niet uit op een zinvolle uitwisseling van ideen en standpunten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 14:41:52 #104
pi_211796210
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat hoor ik wel meer. Net als een bepaald window, maar mijn onderbuik zegt dat dat niet gaat gebeuren
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211796228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:22 schreef 3rr0r het volgende:
Dit is onzin, er komen voornamelijk nieuwsdingetjes voorbij. 'Een groot gedeelte van de posts hier wensdenken of voorbarig' is dan natuurlijk onzinnig. Maar ik merk al dat er een paar users zijn die blijkbaar niks meer willen zien hier. Zelf nooit nieuws posten. Alleen maar kritiek. Dan krijgt niemand een indruk van hoe het gaat. Zetten we een link in dit topic naar wat krantenwebsites en verder een youtube link naar krekelgeluid.mp3
Het gebeurt ook regelmatig dat hier daadwerkelijk nieuws gepost wordt wat meteen met een TLDR afgedaan wordt of een opmerking waarom het niet achter een spoiler kan want er moet zoveel gescrolled worden oid... Of als het iets te negatief voor Oekraiene is worden de betreffende posters meteen weer als een Putinpijper oid weggezet... Ik weet niet of het je opgevallen is maar er zijn heel veel mensen afgehaakt hier, die waren er simpelweg klaar mee.
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 14:44:52 #106
pi_211796264
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat hoor ik wel meer. Net als een bepaald window, maar mijn onderbuik zegt dat dat niet gaat gebeuren
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het gebeurt ook regelmatig dat hier daadwerkelijk nieuws gepost wordt wat meteen met een TLDR afgedaan wordt of een opmerking waarom het niet achter een spoiler kan want er moet zoveel gescrolled worden oid... Of als het iets te negatief voor Oekraiene is worden de betreffende posters meteen weer als een Putinpijper oid weggezet... Ik weet niet of het je opgevallen is maar er zijn heel veel mensen afgehaakt hier, die waren er simpelweg klaar mee.
Ik heb wel vaker gezegd dat dat rcksichtslos mensen uit maken voor Poetin pijper niet werkt. Maar ook jij weet dat zulke figuren hier wel rond hebben gelopen.
pi_211796278
quote:
om weerstand te bieden tegen een vijand die op papier oneindige manschappen heeft.
Zelfs een land als Nederland heeft oneindig veel manschappen. Ieder jaar worden er 170.000 kinderen geboren, waarvan dus 85.000 potentiele mannelijke soldaten. Dus als Nederland in een oorlog ieder jaar minder dan 85.000 soldaten verliest, kunnen we die oorlog eeuwenlang volhouden.

:7
pi_211796310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat zijn wel de plannen van de Chinese regering.
  donderdag 28 december 2023 @ 14:48:38 #109
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211796323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:45 schreef oheng het volgende:

[..]
Zelfs een land als Nederland heeft oneindig veel manschappen. Ieder jaar worden er 170.000 kinderen geboren, waarvan dus 85.000 potentiele mannelijke soldaten. Dus als Nederland in een oorlog ieder jaar minder dan 85.000 soldaten verliest, kunnen we die oorlog eeuwenlang volhouden.

We hebben het wel eens 80 jaar volgehouden :7
Al waren het technisch gezien 68 jaar.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211796355
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Je hebt nieuws en nieuws. Het meeste wat van twitter komt zijn vooral geruchten. Ik zeg niet dat dit erg is, maar je merkt wel dat veel mensen op twitter of hier op fok een heel eenzijdig beeld krijgen van de strijdende partijen. Ook dat hoeft niet erg te zijn, maar hou het nou wel enigszins realistisch en wees je er van bedacht dat er heel veel meer kanten aan een oorlog (of welke situatie dan ook) zitten dan die paar hapklare brokken die het makkelijk volgen maken.
Dat is nou juist niet waar. Het meeste van de twitterberichten is nieuws wat ergens is gepubliceerd, kranten, woordvoerders, interviews etc. Of video's van iets wat overduidelijk gewoon gebeurd is. Je probeert de boel hier te ridiculiseren door te doen alsof er alleen maar geruchten worden gepost en dingen die totaal niet te verifieren zijn.

Users hier zijn heus niet zo achterlijk dat ze denken dat het Oekraine alleen maar voor de wind gaat. Het grappige is dat het altijd users zijn die zelf zo goed als geen ruk bijdragen behalve schoppen tegen wat anderen posten, dat het niet 100% geverifieerd is. Nou succes met de oorlog volgen op basis van 100% geverifieerde feitenberichten. Zoals ik zei, bezoek de kantenwebsites en laat dit topic links liggen.
pi_211796388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
De EU heeft 400 miljoen inwoners. Drie keer zoveel als Rusland. Tel ik de rest van NAVO niet eens mee.
Ik vermoed dat de Russen op het Binnenhof moeten staan voordat men akkoord gaat met een algehele mobilisatie in Nederland. Het feit is dat een mensenleven in Rusland substantieel minder waard is dat een "NATO" mensenleven. Neemt nog niet weg dat de NATO voor zover ik weet helemaal niet voorbereid is op deze algehele mobilisatie, voor wat betreft munitie, logistiek etc.
Maar slaap lekker en hou je vast aan de gedachte dat jij sowieso een drone mag besturen tegen die tijd :')
  donderdag 28 december 2023 @ 14:51:51 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211796396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat zijn wel de plannen van de Chinese regering.
Klopt, maar iets zeggen te gaan doen en het ook daadwerkelijk gaan doen zijn 2 dingen.

Maar ik denk eigenlijk dat China uiteindelijk geen zin heeft in een enorme vernietigende oorlog direct head on tegen de VS.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 14:52:11 #113
pi_211796402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:50 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat is nou juist niet waar. Het meeste van de twitterberichten is nieuws wat ergens is gepubliceerd, kranten, woordvoerders, interviews etc. Of video's van iets wat overduidelijk gewoon gebeurd is. Je probeert de boel hier te ridiculiseren door te doen alsof er alleen maar geruchten worden gepost en dingen die totaal niet te verifieren zijn.

Users hier zijn heus niet zo achterlijk dat ze denken dat het Oekraine alleen maar voor de wind gaat. Het grappige is dat het altijd users zijn die zelf zo goed als geen ruk bijdragen behalve schoppen tegen wat anderen posten, dat het niet 100% geverifieerd is. Nou succes met de oorlog volgen op basis van 100% geverifieerde feitenberichten. Zoals ik zei, bezoek de kantenwebsites en laat dit topic links liggen.
Veel "brekend" nieuws is begonnen als ogenschijnlijk klein tweetje.

Je moet alleen altijd zelf een beetje bij de les blijven.
pi_211796432
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:51 schreef byah het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de Russen op het Binnenhof moeten staan voordat men akkoord gaat met een algehele mobilisatie in Nederland. Het feit is dat een mensenleven in Rusland substantieel minder waard is dat een "NATO" mensenleven. Neemt nog niet weg dat de NATO voor zover ik weet helemaal niet voorbereid is op deze algehele mobilisatie, voor wat betreft munitie, logistiek etc.
Maar slaap lekker en hou je vast aan de gedachte dat jij sowieso een drone mag besturen tegen die tijd :')
Nah, kijk naar de uitslag van de laatste verkiezing. Willen die meer of minder Russen?
  donderdag 28 december 2023 @ 14:55:08 #115
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211796456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Buitenlandbeleid boeit nooit bij verkiezingen. Het is economie en migratie wat belangrijk is.
Niet mee oneens,

Maar denk je dat als biden voor spreekwoordelijke scheet & 3 knikkers rus aan de afgrond brengt,

Denk je dat dat het leuk doet in de verkiezingen?
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 14:56:23 #116
pi_211796480
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nah, kijk naar de uitslag van de laatste verkiezing. Willen die meer of minder Russen?
Nee, het is erger. Heel veel mensen weten helemaal niet af van die banden
pi_211796548
quote:

[..]
Lijkt me sterk dat als iemand gewoon kritisch is ergens op, en dat enigszins onderbouwt met een beredenering of bewijs, dat die voor Putinpijper wordt uitgemaakt. Echter als iemand letterlijk Kremlinpropaganda herhaalt wat voornamelijk leugens zijn of uberhaupt iemand die 'voor de Russen is', dan is het niet zo vreemd.
pi_211796691
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Klopt, maar iets zeggen te gaan doen en het ook daadwerkelijk gaan doen zijn 2 dingen.

Maar ik denk eigenlijk dat China uiteindelijk geen zin heeft in een enorme vernietigende oorlog direct head on tegen de VS.
En wat zou de VS gaan doen dan? Zeker als Donald Trump wordt herkozen, heb ik mijn twijfels.
pi_211796755
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 15:15:47 #120
pi_211796882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 15:07 schreef grrrrg het volgende:

[..]
En wat zou de VS gaan doen dan? Zeker als Donald Trump wordt herkozen, heb ik mijn twijfels.
Hij kan in ieder geval niet meer op eigen houtje uit nato stappen
pi_211797007
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:50 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Dan verschillen wij van mening.

Let wel dat ik niet zeg dat twitterberichten per definitie niet waar zijn. Wel wordt er vaak te snel wat geroepen of een conclusie getrokken. Ook dit is niet meteen erg en van alle dag. Het probleem ontstaat wanneer men de, voor hun leuke, berichten maar klakkeloos blijft posten en niet verder kijkt. Veel blijft eenduidig en vaak kan men te lang volhouden dat zaken zo zijn omdat zus maar niet bewezen kan worden.

Eens dat men hier niet moet verwachten alleen maar feiterlijkheden te krijgen en denk dat de users die hier nog posten dit ook niet verwachten. Ik denk wel dat er misschien iets meer toetsing aan berichten van anderen, maar zeker ook aan eigen berichten mag zijn.
pi_211797201
quote:

[..]
Is denk ik beetje vergelijkbaar met het Israel Gaza topic.
Als je daar een beetje kritisch naar Israel kijkt krijg je ook gelijk een stormvloed aan kritiek en verwijten over je heen.
Is vrij killing inderdaad.
  donderdag 28 december 2023 @ 15:36:41 #123
6484 ExTec
pi_211797389
quote:
Het gebeurt ook regelmatig dat hier daadwerkelijk nieuws gepost wordt wat meteen met een TLDR afgedaan wordt of een opmerking waarom het niet achter een spoiler kan want er moet zoveel gescrolled worden oid...
Gezeur over opmaak heeft niks met de inhoud te maken.
pi_211797496
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:29 schreef fjs het volgende:
Leger op zoek naar extra mankracht om Russische dreiging: 'Voorbereiden op escalatie'
https://www.telegraaf.nl/(...)ereiden-op-escalatie

Soms voelt het alsof het 1938 is. En er een hoop mensen in Nederland niks geleerd hebben van de geschiedenis.

Vanuit de VS snap ik Biden ook niet. De reden waarom Trump misschien gaat winnen is omdat Biden vasthoudt aan die Woke toestand. Ik heb niks met Trump maar al helemaal niet met dat Woke gedram.
Het voelt niet alleen zo, het is zo. De Oekrane oorlog, de door het Iraanse regime gesteunde Palestijnse terreurcampagne in en tegen Isral, de Chinezen die steeds duidelijker laten merken aan expansionisme te willen doen, Noord-Korea dat Rusland steunt, het is volstrekt duidelijk dat dit maar op n manier kan eindigen; een nucleair armageddon.
  donderdag 28 december 2023 @ 15:51:15 #126
6484 ExTec
pi_211797698
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 15:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Artikelen quoten met bronvermelding is een prima opmaak. Spoilers dienen een compleet ander doel.
Ow, ik geef toe dat ik wel eens "mooi verhaal lekker kort" zeg. Maar dat heeft met de lap tekst te maken, niet met de inhoud.

En: zeker, jij mag voor jezelf bepalen dat je vind dat spoiler tag zo gebruikt dient te worden.

Net zoals menig auteur die effectief aan de OP heeft gewerkt daar besloten heeft de tag te gebruiken om het e.e.a. compact te houden.

Maar kern is: heeft met de inhoud niet van doen ;)
  donderdag 28 december 2023 @ 15:51:17 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211797699
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 07:13 schreef PluggieOD het volgende:
Echt alles -maar dan echt alles- met zijn pijltjes is verzonnen.
Bewijs dat maar _O-

[ Bericht 65% gewijzigd door Papierversnipperaar op 28-12-2023 16:17:16 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211797821
twitter

De S400 operators mogen mee gaan doen in de meatgrinder.

LOL.

Ik zou de ontwerpers ook meesturen, zal ze leren.
pi_211797985
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 09:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er is geen patstelling. Rusland valt aan en komt niet door de Oekraense linies. Ondertussen slopen die die de Russische marine en luchtmacht.
Heel erg vreemd dan dat de hoogste Oekraense generaal wel beweerd dat het een patstelling is. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211798048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:45 schreef oheng het volgende:

[..]

Alleen lastig als er geen mannen meer zijn die vrouwen bevruchten he... klein dingetje maar.
pi_211798069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 15:10 schreef TLC het volgende:
orcs houden wel van een feestje

https://nos.nl/artikel/25(...)-kritiek-en-straffen
Dude. De absolute shitstorm die dit feestje heeft ontketend is overweldigend, en hoogstwaarschijnlijk is dit een excuus van het regime om de repressie op te voeren. Zelfs vandaag staat de uitval nog op de staatsmedia. Een week later.

Uiteraard is het gemaakte verontwaardiging.
  donderdag 28 december 2023 @ 16:12:16 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211798095
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:11 schreef Joppiez het volgende:
Er is een patstelling.
Zolang er massa's Russen dood gaan is er geen patstelling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211798437
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 15:10 schreef TLC het volgende:
orcs houden wel van een feestje

https://nos.nl/artikel/25(...)-kritiek-en-straffen
W... T... F...

Het is ook echt in alle opzichten een totaal krankzinnige samenleving met enerzijds walgelijke smakeloosheid en decadentie en anderzijds middeleeuwse horigen die geen enkel ander levensdoel hebben dan als wegwerpmens te dienen. Verbijsterend.

Overigens zou het me totaal niet verbazen wanneer Poetin en andere regimehotemetoten ook niet vies zijn van dergelijke porno- en cokefeestjes, de Russische elite kent alleen maar protserige decadedentie.
pi_211798438
Ik heb de mappen van afgelopen weken bekeken maar zo goed ziet het er niet uit voor de Oekraners? Ja de winsten van de Russen zijn klein maar ze zijn alsnog +- 10 keer groter dan die van Oekrane en als je meeneemt dat het vinden van troepen voor Oekrane steeds moeilijker begint te worden zie ik het niet zo rooskleurig in hoor.

Als je dan ziet dat de gemiddelde leeftijd van overleden soldaten +-35 jaar is dan kan dat vrij snel problematisch worden. Ik zie eigenlijk niet hoe Oekrane uit deze situatie er goed uit kan komen, een staakt-het-vuren of een vrede lijkt niks anders dan uitstel van executie. Al die wapens uit de EU/VS gaan niks helpen als je gewoonweg geen troepen meer hebt en de motivatie vanuit het volk lijkt sterk af te nemen, wat ergens natuurlijk wel begrijpelijk is als je ziet dat het front gewoon in een meatgrinder verandert.
pi_211798689
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 15:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De S400 operators mogen mee gaan doen in de meatgrinder.

LOL.

Ik zou de ontwerpers ook meesturen, zal ze leren.
Als je het eerste deel leest lijkt het er meer op dat de Russen denken dat het een sabotage actie is geweest...

quote:
The russians sent a large group of agents to Feodosiia [temporarily occupied Crimea] to find those responsible for the destruction of the landing ship "Novocherkask, reports the partisan movement ATESH.
  donderdag 28 december 2023 @ 16:41:34 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211798718
quote:
Nog een jaar of 5 voordat we in een conflict met Rusland zitten. Ik verwacht veel eerder mocht Trump herverkozen wordt. Het feit dat we dit in het Westen allemaal weglachen als onmogelijk heeft ons in 1938 een soortgelijke situatie opgeleverd. Ik betwijfel of we in 5 jaar een militair complex kunnen optuigen om weerstand te bieden tegen een vijand die op papier oneindige manschappen heeft.
Waar komt toch dat dogma van die 'oneindige manschappen' toch vandaan?

De EU heeft drie keer zoveel inwoners, Amerika 2x zoveel, en Turkijke 60% van het aantal Russen. Als het serieus wordt en de Russen vallen Polen binnen dan gaan we hier ook niet meer vriendelijk vragen of mensen in het leger willen voor 36 uur met ouderschapsverlof, dan wordt je gewoon opgehaald en sta je een week later in de loopgraaf, met een wapen als je mazzel hebt.

Qua zwaar materiaal is het Russische leger zelfs aardig uitgedund, die hebben echt niet zomaar 3 tankdivisies in het veld staan binnen een jaar. Wat dat betreft is er weinig verschil met de lichtbewapende divisies die je, als de nood aan de man komt, snel kunt oprichten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_211798766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ik heb de mappen van afgelopen weken bekeken maar zo goed ziet het er niet uit voor de Oekraners? Ja de winsten van de Russen zijn klein maar ze zijn alsnog +- 10 keer groter dan die van Oekrane en als je meeneemt dat het vinden van troepen voor Oekrane steeds moeilijker begint te worden zie ik het niet zo rooskleurig in hoor.

Als je dan ziet dat de gemiddelde leeftijd van overleden soldaten +-35 jaar is dan kan dat vrij snel problematisch worden. Ik zie eigenlijk niet hoe Oekrane uit deze situatie er goed uit kan komen, een staakt-het-vuren of een vrede lijkt niks anders dan uitstel van executie. Al die wapens uit de EU/VS gaan niks helpen als je gewoonweg geen troepen meer hebt en de motivatie vanuit het volk lijkt sterk af te nemen, wat ergens natuurlijk wel begrijpelijk is als je ziet dat het front gewoon in een meatgrinder verandert.
De meatgrinder is een tactiek van de Russen om de wereld te doen geloven dat ze oneindig veel soldaten kunnen verliezen zonder dat dat ze wat doet. En dat in de hoop dat Oekraine en het Westen de moed verliezen en opgeven.

Het grote gevaar is dat bij een flinke tegenslag de pleuris uitbreekt in het Russische leger. Niet elke soldaat heeft zin om de grinder in te gaan.
pi_211798779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
Terreinwinst op zich zegt niet zoveel. En als Oekraine stand wil/moet houden dan lukt ze dat. Zie bijvoorbeeld Avdiivka en Krynky. En we zien dat rusland afgrijselijke verliezen lijden in letterlijke meat assaults, met velden vol dode russen tot gevolg. We hebben geen goed beeld van de Oekrainsche verliezen, maar de russen geven opvallend genoeg ook weinig info prijs.

quote:
Leeftijd zegt niks: bij de russen zijn er ook dagelijks genoeg opa's te zien, dood of levend.
Mobilisatie wordt misschien verlaagd van 27 jaar naar 25 jaar. Dus het is logisch dat je oudere mannen ziet.
  donderdag 28 december 2023 @ 16:46:26 #139
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211798848
Waar kan ik me aanmelden als fpv kamikaze drone piloot? *O*

==============================
https://www.reddit.com/r/(...)r_warns_netherlands/
Dutch Army commander warns of potential war with Russia
Both the Dutch military and society as a whole need to brace themselves for the possibility of a war with Russia, said Lieutenant-General Martin Wijnen, the departing Commander of the Royal Netherlands Army. "Our society should be preparing themselves for this," he told the Telegraaf in an interview published on Thursday.

Wijnen said that the Netherlands should follow the examples set by countries like Sweden, Finland, the Baltic nations. Those countries which border Russia, or are close to it, are better prepared for the outbreak of war.

"The Netherlands needs to learn that the entire society needs to be prepared for when things go wrong," he told the newspaper. For civilians, that means having food and drinking water in stock for times of emergency. "The Netherlands should not think our safety is guaranteed because we are 1,500 kilometers away."

Wijnen warned that Russia keeps getting stronger, and a strong army is needed as a deterrent. "There is only one language that Russia understands, and that is one of a strong military," he said. It is, therefore, important that the personnel shortage at the military is fixed.

Wijnen expects a lot from the voluntary service year for young people, which was implemented after a similar program in Sweden. About 600 young people took part in that, but Wijnen hopes to attract two to three thousand young people every year, a third of whom will likely choose a career in the army, and a third will become a reservist.

In the interview, he referred to an "outer shell shell of 18-year-olds," with which the professional army can be supplemented, and army losses can be absorbed.

Wijnen is leaving his military role to become the Director-General of Rijkswaterstaat, the infrastructure agency that is part of the Ministry of Infrastructure and Water Management. He begins the new position on January 1
pi_211798895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:41 schreef zalkc het volgende:

[..]
Waar komt toch dat dogma van die 'oneindige manschappen' toch vandaan?

De EU heeft drie keer zoveel inwoners, Amerika 2x zoveel, en Turkijke 60% van het aantal Russen. Als het serieus wordt en de Russen vallen Polen binnen dan gaan we hier ook niet meer vriendelijk vragen of mensen in het leger willen voor 36 uur met ouderschapsverlof, dan wordt je gewoon opgehaald en sta je een week later in de loopgraaf, met een wapen als je mazzel hebt.

Qua zwaar materiaal is het Russische leger zelfs aardig uitgedund, die hebben echt niet zomaar 3 tankdivisies in het veld staan binnen een jaar. Wat dat betreft is er weinig verschil met de lichtbewapende divisies die je, als de nood aan de man komt, snel kunt oprichten.
Ik denk niet dat veel mensen trek hebben om in Polen te sterven en dat mensen juist massaal gaan weigeren. Hoe sterk de VS+EU dan ook is. Als het professionele gedeelte van de nationale legers het niet halen denk ik dat we een heel groot probleem hebben maar gezien de prestaties van het Russische leger denk ik niet dat we hier tegenaan gaan lopen
pi_211798932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:48 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik denk niet dat veel mensen trek hebben om in Polen te sterven en dat mensen juist massaal gaan weigeren. Hoe sterk de VS+EU dan ook is. Als het professionele gedeelte van de nationale legers het niet halen denk ik dat we een heel groot probleem hebben maar gezien de prestaties van het Russische leger denk ik niet dat we hier tegenaan gaan lopen
Ik denk dat de weigeraars er dan heel snel achter komen dat de staat best dwingend kan zijn.
pi_211798984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
De meatgrinder is een tactiek van de Russen om de wereld te doen geloven dat ze oneindig veel soldaten kunnen verliezen zonder dat dat ze wat doet. En dat in de hoop dat Oekraine en het Westen de moed verliezen en opgeven.

Het grote gevaar is dat bij een flinke tegenslag de pleuris uitbreekt in het Russische leger. Niet elke soldaat heeft zin om de grinder in te gaan.
Oekrane en het Westen lijkt de moed al redelijk te verliezen heb ik het idee, met name het Oekraense volk en de politiek in het Westen. Die zien ook dat alles nu ten koste van manschappen gaat. Zeker na dat tromgeroffel over tegenoffensief wat in principe gewoon mislukt is ten kosten van duizenden doden.

De kans dat de pleuris uitbreekt in het Russische leger acht ik juist erg klein omdat ze met een autoritaire overheid en gesloten media een hoop verborgen kunnen houden. Pomp er nog wat extra 'Russia stronk' in en je krijgt de huidige situatie. Met een hoop nationalisme kan je een hoop doorduwen in landen als Rusland, Iran, Turkije etc. Het volk is makkelijk te benvloeden en tegenstanders worden direct gezien als verraders wat een tegenreactie stuk moeilijker maakt.
pi_211799004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk dat de weigeraars er dan heel snel achter komen dat de staat best dwingend kan zijn.
Veel succes met het dwingen van de TikTok generatie dan, krijg je her en der vluchtende zoomers. _O-

En volgens mij is er in West-Europa nog een hele grote groep allochtonen jongeren, dat kan ook problemen opleveren, zeker als die zich als een groep gaan verzetten, krijg je ook een hoop gezeik van
pi_211799027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:54 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Oekrane en het Westen lijkt de moed al redelijk te verliezen heb ik het idee, met name het Oekraense volk en de politiek in het Westen.
Hoe kom je hierbij?
  donderdag 28 december 2023 @ 16:57:05 #145
6484 ExTec
pi_211799041
quote:
Ik denk niet dat veel mensen trek hebben om in Polen te sterven en dat mensen juist massaal gaan weigeren. Hoe sterk de VS+EU dan ook is.
En dat is het hardnekkige fabeltje dat ook als de nood echt aan de man komt, je keuze hebt.

In zo'n situatie wordt je gewoon in het gevang gegooid als je niet luistert.

In B4: ja, maar dan gaan mensen liever het gevang in! - geschiedenis leert ons dat maar een klein gedeelte dat doet, merendeel gaat gewoon.
pi_211799043
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:56 schreef oheng het volgende:

[..]
Hoe kom je hierbij?
De massale weigeringen mannen af te staan + De constante roep vanuit het Westen voor onderhandelingen
  donderdag 28 december 2023 @ 16:58:43 #147
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211799065
quote:

[..]
Het zal eerst gebracht worden als nationale reserve, en logistieke diensten. Je wilt liever niet frontsoldaten met maar 1 week training. Maar zodra de machine draait wordt het natuurlijk steeds moeilijker om er onder uit te komen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_211799082
quote:

[..]
Veel succes met het dwingen van de TikTok generatie dan, krijg je her en der vluchtende zoomers. _O-

En volgens mij is er in West-Europa nog een hele grote groep allochtonen jongeren, dat kan ook problemen opleveren, zeker als die zich als een groep gaan verzetten, krijg je ook een hoop gezeik van
Er is in Rusland nog een veel grotere groep niet etnische Russen.
pi_211799083
quote:

[..]
Oekrane en het Westen lijkt de moed al redelijk te verliezen heb ik het idee, met name het Oekraense volk en de politiek in het Westen. Die zien ook dat alles nu ten koste van manschappen gaat. Zeker na dat tromgeroffel over tegenoffensief wat in principe gewoon mislukt is ten kosten van duizenden doden.

De kans dat de pleuris uitbreekt in het Russische leger acht ik juist erg klein omdat ze met een autoritaire overheid en gesloten media een hoop verborgen kunnen houden. Pomp er nog wat extra 'Russia stronk' in en je krijgt de huidige situatie. Met een hoop nationalisme kan je een hoop doorduwen in landen als Rusland, Iran, Turkije etc. Het volk is makkelijk te benvloeden en tegenstanders worden direct gezien als verraders wat een tegenreactie stuk moeilijker maakt.
Kan ook weer tactiek zijn...blijft de bekende "fog of war". Rusland hoop geven en hopen dat ze zich nog verder kapot bijten op Oekrane.
pi_211799087
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat is het hardnekkige fabeltje dat ook als de nood echt aan de man komt, je keuze hebt.

In zo'n situatie wordt je gewoon in het gevang gegooid als je niet luistert.

In B4: ja, maar dan gaan mensen liever het gevang in! - geschiedenis leert ons dat maar een klein gedeelte dat doet, merendeel gaat gewoon.
De Nazi's die aan je poort rammelen is iets anders dan een oorlog in Polen. Totaal niet vergelijkbaar imo, zeker niet als je nu meeneemt hoe totaal anders de wereld nu is. Totaal niet vergelijkbaar met de jaren 40
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')