abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211793875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:34 schreef sp3c het volgende:
NASAMS is meer om de Patriots te beschermen lijkt me

Die worden dan weer beschermd door IRIS-T

Daarna Stinger teams
Een beetje het oude TRIAD optreden... NASAMS kun je ook beter inzetten voor de beveiliging van kritieke locaties.
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 12:43:40 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211793953
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een beetje het oude TRIAD optreden... NASAMS kun je ook beter inzetten voor de beveiliging van kritieke locaties.
Precies
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211793961
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:37 schreef AchJa het volgende:
Het is geen groot geheim dat er Nederlandse NASAMS die kant zijn opgegaan en nee, daar zitten geen NASAMS-3 systemen bij (aangezien we die zelf niet eens hebben) icm de AMRAAM-ER.
Maar ze hebben er ondertussen tig gehad, ik heb er alle vertrouwen in dat daar wel nieuwe tussen zitten.

En oekraine geen spul geven zodat ze kunnen winnen, stel je voor zeg, je moet niet willen escaleren, is VS' schtick, niet die van noorwegen.

quote:
Er zit een behoorlijk verschil in range tussen de air- en ground launched versie.
Goed punt ja. Enig idee hoeveel KM je van de AIM-120 af moet halen wanneer vanaf de grond gelanceerd?
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_211794028
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:44 schreef ExTec het volgende:

Maar ze hebben er ondertussen tig gehad, ik heb er alle vertrouwen in dat daar wel nieuwe tussen zitten.
De NASAMS-3 is een compleet ander systeem.

quote:
Goed punt ja. Enig idee hoeveel KM je van de AIM-120 af moet halen wanneer vanaf de grond gelanceerd?
Ja, maar kan hier niet verteld worden. ;)
pi_211794137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wie heeft eigenlijk gezegd dat die dingen daar staan?

NASAMS en IRIS-T kun je trouwens wel een beetje vergeten gezien het beperkte bereik.
Net nadat Duitsland een Patriot heeft geleverd flikkeren er vrij ver van het front enkele Russische jets uit de lucht.

Ik geloof niet heel erg in toeval.

En al is het een ander systeem die het deed, het effect is hetzelfde. Voor mijn part was het een M2 met rocket assisted .50 patronen.
pi_211794160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
De NASAMS-3 is een compleet ander systeem.
Volgens mij hebben ze er van noorwegen gewoon fabriek af gekregen. Dan denk ik niet dat noorwegen ze niet de meest moderne editie heeft gegeven.

quote:
Ja, maar kan hier niet verteld worden. ;)
Tsssss, uitslover :6
pi_211794360
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 23:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het slechtste scenario is natuurlijk een herverkiezing van Trump, waarbij Amerika stopt met de militaire steun. De VS is de grootste leverancier van wapens, dat zou dus een grote klap zijn.

Overigens moet ik het zelf nog maar zien. Eerst moet Trump maar eens herkozen worden, en daarnaast moet hij dan nog maar eens stoppen met de steun, ook in de VS snappen ze heel goed dat Oekrane steunen in het belang van de VS is. Al is het maar omdat ze in Iran, Noord-Korea en China ook meekijken, een VS dat zijn bondgenoten niet steunt, is voor deze boevenlanden ook heel interessant, zij hebben immers ook zo hun (grens)conflictjes die ze uit zouden willen vechten.
Het militair industriele complex, met al haar lobbyisten, zal nooit toestaan dat Trump de hulp stopzet.
Bovendien draait de economie van de VS voor een gedeelte op de wapenproductie.

Als je wil weten hoe de politiek in de VS werkt, kijk dan hoe tijdens de "gevaarlijke en onvoorspelbare" Trump administratie de Democraten vr het uitbreiden van het militaire budget hebben gekozen.

Het is allemaal 1 grote poppenkast. En ondertussen smullen de massamedia van de mogelijkheid om continue het einde van de wereld aan te kondigen (bij wijze van spreken).

Denk eens na jongens, in 2016 zou de schuimbekkende en geschifte Trump de 3e Wereld Oorlog starten, en nu ineens is Trump een rabiate extremistische vredesduif die vrede sluit tegen elke prijs. Dat kan toch niet. Dit soort double speak hoort thuis in de krochten van het Kremlin.

[ Bericht 7% gewijzigd door oheng op 28-12-2023 13:31:07 ]
pi_211794386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 04:27 schreef Delenlill het volgende:

Voor de verandering eens een hele kritische antwoorder. Zal waarschijnlijk binnenkort of dood neer vallen of verdwijnen. Maar ze heeft wel ballen in elk geval. En ze verteld gewoon de waarheid.
Waarschijnlijk krijgt ze de belastingdienst achter zich aan (voor de kenners: dit slaat op de "naked party")
pi_211794415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:10 schreef oheng het volgende:

[..]
Waarschijnlijk krijgt ze de belastingdienst achter zich aan (voor de kenners: dit slaat op de "naked party")
Kan ook refereren aan Al Capone. Belastingfraude is altijd handig, als de rest niet lukt.
pi_211794530
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij hebben ze er van noorwegen gewoon fabriek af gekregen. Dan denk ik niet dat noorwegen ze niet de meest moderne editie heeft gegeven.
[..]
Tsssss, uitslover :6
In een topic vol met overduidelijke Poetinaanhangers en Kremlintrollen zou ik ook geen militaire informatie delen. :+
pi_211794606
twitter
  donderdag 28 december 2023 @ 13:23:05 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211794614
Die gaan maar naar fok.ru :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211794617
Wat een hoop luchtfietsen weer hier.

Er komt weer ietwat westers spul over en Oekrane gaat luchtoverwicht krijgen.
De tendens is, in mijn optiek, eerder dat Oekrane f16’s nodig heeft om berhaupt hoofd te kunnen bieden aan de Russen.
Verdere steun van het westen is hoogst onzeker, zeker de steun die progressie kan bewerkstelligen.

Ook denk ik niet dat Oekraners zitten te juichen aan het front. Eerdere terreinwinst waar lyrisch over werd gedaan wordt teniet gedaan door Russische tegenaanvallen. Er worden situaties omschreven waarbij Oekraners terug moeten trekken om munitie tekorten. De Russen zullen verliezen lijden, maar boeken gewoon winst, dat is voor de Russen prima.

Verder kan ik er goed inkomen dat users zich storen aan de grote hoeveelheden verliezen die toegekend worden aan de Russen. Cijfers zoals die van Andrea zullen heus wel wat zeggen wat betreft een bepaalde tendens. Maar echte geverifieerde verliezen geven ze natuurlijk niet aan.

Voor een realistisch beeld moet je uitzoomen. Details maken niet uit, en aan theorien heb je ook geen bal. Kijk je naar de harde feiten en de mededelingen van zij die weten waar het over gaat, zien zaken er gewoon niet zo gunstig uit voor Oekrane. Zeker niet wat Russen kicken betreft.
pi_211794641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 18:42 schreef AchJa het volgende:
Overigens gisteren toch weer drone-/airstrikes noordoost van Kherson volgens de map van Andrew...
Ook vandaag heeft Andrew weer "airstrikes" in het Kherson gebied geobserveerd. Tevens verklaringen van het Oekrainsche leger die hetzelfde verklaren.
pi_211794694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:24 schreef oheng het volgende:

[..]
Ook vandaag heeft Andrew weer "airstrikes" in het Kherson gebied geobserveerd. Tevens verklaringen van het Oekrainsche leger die hetzelfde verklaren.
Die meldingen zijn ook nooit weggeweest. Kun je in dezelfde categorie plaatsten als de artillerie van de Russen die echt bijna op zou zijn.
  donderdag 28 december 2023 @ 13:29:25 #66
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_211794736
Leger op zoek naar extra mankracht om Russische dreiging: 'Voorbereiden op escalatie'
https://www.telegraaf.nl/(...)ereiden-op-escalatie

Soms voelt het alsof het 1938 is. En er een hoop mensen in Nederland niks geleerd hebben van de geschiedenis.

Vanuit de VS snap ik Biden ook niet. De reden waarom Trump misschien gaat winnen is omdat Biden vasthoudt aan die Woke toestand. Ik heb niks met Trump maar al helemaal niet met dat Woke gedram.
pi_211794744
twitter
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 13:32:52 #68
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211794780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:29 schreef fjs het volgende:
Leger op zoek naar extra mankracht om Russische dreiging: 'Voorbereiden op escalatie'
https://www.telegraaf.nl/(...)ereiden-op-escalatie

Soms voelt het alsof het 1938 is. En er een hoop mensen in Nederland niks geleerd hebben van de geschiedenis.

Vanuit de VS snap ik Biden ook niet. De reden waarom Trump misschien gaat winnen is omdat Biden vasthoudt aan die Woke toestand. Ik heb niks met Trump maar al helemaal niet met dat Woke gedram.
Ik las vanmorgen ook een artikeltje van een Belgische legerbobo die hetzelfde zei. Dat Rusland zich in het feite aan het voorbereiden is voor een volledige oorlog, dat er steeds meer wapens en voertuigen worden geproduceerd etc.

Ik onderschat Rusland niet. Maar dat lijkt me ook sterk, of er moet een of ander geheim mega complex achter in de Oeral staan waarmee ze over een jaar of 5 a 10 genoeg hebben geproduceerd. En zelfs dan..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211794906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
Cijfers zoals die van Andrea zullen heus wel wat zeggen wat betreft een bepaalde tendens. Maar echte geverifieerde verliezen geven ze natuurlijk niet aan.
Die gaf toch juist verliezen aan op basis van videobewijs?
pi_211795054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
Verder kan ik er goed inkomen dat users zich storen aan de grote hoeveelheden verliezen die toegekend worden aan de Russen. Cijfers zoals die van Andrea zullen heus wel wat zeggen wat betreft een bepaalde tendens. Maar echte geverifieerde verliezen geven ze natuurlijk niet aan.
Als je de cijfers van Perpetua aanneemt als gospel, dan heb je inderdaad een probleem, maar het is niet mijn probleem. Het is een subset van alle verliezen.

Maar je kunt wel andere dingen eruit opmaken:
- Zie je bijv. een partij op dagelijkse basis veel tanks verliezen, dan is die partij waarschijnlijk aan het aanvallen.
- Je kunt bijvoorbeeld ook zien dat FPV drones zeer, zeer belangrijk zijn voor het toebrengen van schade.
- Je kunt zien dat er een kern van waarheid zit in de officiele cijfers
- Je kunt zien dat het russische leger heel veel civiele voertuigen gebruikt ipv trucks zoals in het begin van de oorlog. Het is interessant of hier nog ontwikkelingen in zijn.

Maar als iemand iets beters (liefst russisch) heeft, dan houd ik mij aanbevolen. Ik vind klagen over verifieerbare informatie behoorlijk lame en gay.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:7

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 28-12-2023 15:59:14 ]
pi_211795083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Die gaf toch juist verliezen aan op basis van videobewijs?
Jawel, maar dan blijft het een analyse. Ik geloof bij hem ook best dat hij in grote lijnen aan kan geven waar hard gevochten wordt. Maar dat is wel wat anders dan bewijs leveren van voertuigen die echt zijn afgeschreven.
pi_211795145
twitter
pi_211795163
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:29 schreef fjs het volgende:
Vanuit de VS snap ik Biden ook niet.
Meer on-topic vraag ik me af hoe biden & clan denken dat wat ze precies doen aan deze oorlog als een positief iets kunnen verkopen tijdens een verkiezing.

quote:
Ja, we geven ze precies genoeg om niet te verliezen, en bijkans poppen andere conflicten links & rechts op, omdat we zo besluiteloos zijn, hebben we het niet goed gedaan? *)
pi_211795176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:47 schreef oheng het volgende:

[..]
Als je de cijfers van Perpetua aanneemt als gospel, dan heb je inderdaad een probleem, maar het is niet mijn probleem. Het is een subset van alle verliezen.

Maar je kunt wel andere dingen eruit opmaken:
- Zie je bijv. een partij op dagelijkse basis veel tanks verliezen, dan is die partij waarschijnlijk aan het aanvallen.
- Je kunt bijvoorbeeld ook zien dat FPV drones zeer, zeer belangrijk zijn voor het toebrengen van schade.
- Je kunt zien dat er een kern van waarheid zit in de officiele cijfers
- Je kunt zien dat het russische leger heel veel civiele voertuigen gebruikt ipv trucks zoals in het begin van de oorlog. Het is interessant of hier nog ontwikkelingen in zijn.

Maar als iemand iets beters (liefst russisch) heeft, dan houd ik mij aanbevolen. Ik vind klagen over verifieerbare informatie behoorlijk lame.

Maar goed, daarom post ik ze weer hier, incl Google Docs bron:
[ twitter ]

:7
Grotendeels eens hoor. Maar als je je stoort aan users die zich storen aan het ontbreken van verifiren dan moet je je ook uitspreken tegen de users die elke snipper informatie uitvergroten en op het totaalbeeld plakken.

Harde nieuwsfeiten alleen daar moeten we het hier niet van hebben, maar pogen ietwat realistisch te zijn dat mogen er hier best meer doen.
pi_211795299
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Maar dat is wel wat anders dan bewijs leveren van voertuigen die echt zijn afgeschreven.
Zelfde probleem heb je met Oryx en Warspotting ook. Die ook maar bannen uit dit topic?
Volgens mij zijn mensen in de war met een forum op het internet en denken ze dat we hier met een rechtzaak bezig zijn.
Dat, of is dit weer een wedstrijd wie de grootste e-penis heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')