abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211795314
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:53 schreef ExTec het volgende:

Volgens mij hebben ze er van noorwegen gewoon fabriek af gekregen. Dan denk ik niet dat noorwegen ze niet de meest moderne editie heeft gegeven.
quote:
Donating from Norwegian reserves first

Due to the urgency for Ukraine to receive more air defence systems, Norway has decided to donate even more NASAMS equipment from the armed forces own reserves. Comprehensive assessments of the Norwegian military show that we are able to donate these systems without lowering the ability to defend ourself, hence the governments choice.
Ik ga uit van NASAMS-2
pi_211795326
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:29 schreef fjs het volgende:
Leger op zoek naar extra mankracht om Russische dreiging: 'Voorbereiden op escalatie'
https://www.telegraaf.nl/(...)ereiden-op-escalatie

Soms voelt het alsof het 1938 is. En er een hoop mensen in Nederland niks geleerd hebben van de geschiedenis.

Vanuit de VS snap ik Biden ook niet. De reden waarom Trump misschien gaat winnen is omdat Biden vasthoudt aan die Woke toestand. Ik heb niks met Trump maar al helemaal niet met dat Woke gedram.
En dan 2 a 3 duizend 'vrijwilligers' om ons voor te bereiden lijkt me ook wat magertjes.

Bewapening in vredestijd gaat vrijwel niemand echt doen. We moeten er vooral voor zorgen dat het wel snel mogelijk is zodra het nodig is. Dus concrete plannen voor productie en mobilisatie. De plannen en wetgeving dateren ondertussen uit de koude oorlog.
pi_211795355
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Maar als je je stoort aan users die zich storen aan het ontbreken van verifiëren dan moet je je ook uitspreken tegen de users die elke snipper informatie uitvergroten en op het totaalbeeld plakken.
Maar doen mensen hier dat, of bedoel je slechts dat weinigen er altijd obligaat bijzeggen dat het idd niet het gospel is?
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 14:00:59 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211795414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jawel, maar dan blijft het een analyse. Ik geloof bij hem ook best dat hij in grote lijnen aan kan geven waar hard gevochten wordt. Maar dat is wel wat anders dan bewijs leveren van voertuigen die echt zijn afgeschreven.
Klopt wel, maar veel dichterbij gaan wij niet komen van achter ons mobieltje of laptop/pc.

Eea is ook het resultaat van het optreden in het begin van de oorlog. Toen vlogen de koepels je letterlijk om de oren
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211795456
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar doen mensen hier dat, of bedoel je slechts dat weinigen er altijd obligaat bijzeggen dat het idd niet het gospel is?
Ik denk dat een groot gedeelte van de posts hier eerder wensdenken of voorbarig zijn dan dat ze berust zijn op feitelijkheden.
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 14:03:18 #81
pi_211795470
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die zijn ook verschrikkelijk vervelend.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211795480
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
dan moet je je ook uitspreken tegen de users die elke snipper informatie uitvergroten en op het totaalbeeld plakken.
En wie zegt dat ze ongelijk hebben? Misschien is wat Andrew post 100% de waarheid. Maar misschien zijn de Oekrainsche verliezen 10 of 100 keer zo hoog. Ik kan daar niets over zeggen. Oryx en Warspotting geven min of meer hetzelfde aan als dat Andrew doet.
pi_211795649
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:03 schreef oheng het volgende:

[..]
En wie zegt dat ze ongelijk hebben? Misschien is wat Andrew post 100% de waarheid. Maar misschien zijn de Oekrainsche verliezen 10 of 100 keer zo hoog. Ik kan daar niets over zeggen. Oryx en Warspotting geven min of meer hetzelfde aan als dat Andrew doet.
Ik heb het niet alleen over die informatie. Ik bij achja al eens gereageerd dat hij wel heel negatief zich uitliet over die berichten. Neemt niet weg dat we ons best mogen realiseren dat zulke lijsten meer zijn voor ons amateurs die enigszins een beeld willen vormen over de situatie, dan dat ze professionele waarde hebben.
Het is niet voor niets dat een nieuwsmedium als de NOS vaak laat is met bepaalde berichten.

Ik denk ook niet dat het storen meteen gedaan wordt aan de lijsten zelf, maar meer aan de, soms vergezochte, conclusies die men eruit trekt.
pi_211795657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:02 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik denk dat een groot gedeelte van de posts hier eerder wensdenken of voorbarig zijn dan dat ze berust zijn op feitelijkheden.
Wensdenken is natuurlijk anders dan optimisme.
Ook heb je genoeg lui die beetje de mentaliteit nog hebben van Rusland met zijn duizend Armata tanks die nog niet ingezet zijn, want "het is nog niet serieus hoor".

Mijn inziens zijn er twee feiten.
Er is een patstelling.
Westers steun neemt af.

Daarbij heb ik twee aannames.
De Westerse steun neemt af omdat er een patstelling is.
Oekraine heeft al nagenoeg een compleet leger verwoest en (het volk) is nu uitgeput.

Als Rusland weet op te rukken, dan denk ik dat de Westerse steun weer toeneemt.
Ook binnenlands vindt er dan weer veel meer verzet plaats. Veel Oekraiense mannen willen niet naar het front maar maken wel deel uit van de Territorial Defense Forces. Worden oblasten aangevallen die op het moment ver van het front liggen, dan zullen deze actief worden.
pi_211795767
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:11 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wensdenken is natuurlijk anders dan optimisme.
Ook heb je genoeg lui die beetje de mentaliteit nog hebben van Rusland met zijn duizend Armata tanks die nog niet ingezet zijn, want "het is nog niet serieus hoor".

Mijn inziens zijn er twee feiten.
Er is een patstelling.
Westers steun neemt af.

Daarbij heb ik twee aannames.
De Westerse steun neemt af omdat er een patstelling is.
Oekraine heeft al nagenoeg een compleet leger verwoest en (het volk) is nu uitgeput.

Als Rusland weet op te rukken, dan denk ik dat de Westerse steun weer toeneemt.
Ook binnenlands vindt er dan weer veel meer verzet plaats. Veel Oekraiense mannen willen niet naar het front maar maken wel deel uit van de Territorial Defense Forces. Worden oblasten aangevallen die op het moment ver van het front liggen, dan zullen deze actief worden.
Natuurlijk.

Maar na 2 jaar oorlogsellende vind ik bepaalde opmerkingen naïef en ergens ook respectloos naar het mensenspul wat ligt te creperen aan het front.
pi_211795821
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:11 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat het storen meteen gedaan wordt aan de lijsten zelf, maar meer aan de, soms vergezochte, conclusies die men eruit trekt.
Is dat nou echt zo'n groot probleem? De realiteit komt toch wel uit, vaak binnen een paar dagen.
En dan is je conclusie verkeerd. Er zijn belangrijker dingen dan gelijk krijgen op een forum.
pi_211795825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:02 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit is onzin, er komen voornamelijk nieuwsdingetjes voorbij. 'Een groot gedeelte van de posts hier wensdenken of voorbarig' is dan natuurlijk onzinnig. Maar ik merk al dat er een paar users zijn die blijkbaar niks meer willen zien hier. Zelf nooit nieuws posten. Alleen maar kritiek. Dan krijgt niemand een indruk van hoe het gaat. Zetten we een link in dit topic naar wat krantenwebsites en verder een youtube link naar krekelgeluid.mp3
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 14:23:53 #88
pi_211795852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:22 schreef oheng het volgende:

[..]
Is dat nou echt zo'n groot probleem? De realiteit komt toch wel uit, vaak binnen een paar dagen.
En dan is je conclusie verkeerd. Er zijn belangrijker dingen dan gelijk krijgen op een forum.
En daar komen we bij de crux, ook hier zijn een aantal users meer bezig met het gelijk krijg van/te kakken zetten van andere users. Zowel positivos als negatievelingen.
pi_211795853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Natuurlijk.

Maar na 2 jaar oorlogsellende vind ik bepaalde opmerkingen naïef en ergens ook respectloos naar het mensenspul wat ligt te creperen aan het front.
Mijn inziens komt dat ook door de Westerse houding.
Geef Oekraine wat het nodig heeft.
Nu is er toch weer het signaal dat de situatie zoals het nu is wel prima is.
Daar was het Putin allemaal om te doen. Die 300k Russen wat het gekost heeft is voor hem wisselgeld.

Zal wel te maken hebben met de diamanten Golden Gate Bridge die we Putin moeten bieden (volgens Rob van Wijk en co) omdat hij anders zijn nucleaire arsenaal inzet

[ Bericht 4% gewijzigd door Straatcommando. op 28-12-2023 14:26:45 ]
  Forum Admin donderdag 28 december 2023 @ 14:26:52 #90
pi_211795914
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:23 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Mijn inziens komt dat ook door de Westerse houding.
Geef Oekraine wat het nodig heeft.
Nu is er toch weer het signaal dat de situatie zoals het nu is wel prima is.
Daar was het Putin allemaal om te doen. Die 300k Russen wat het gekost heeft is voor hem wisselgeld.

Zal wel te maken hebben met de diamanten Golden Gate Bridge die we Putin moeten bieden (volgens Rob van Wijk en co) omdat hij anders zijn nucleaire arsenaal inzet

Zal wel te maken hebben met de diamanten Golden Gate Bridge die we Putin moeten bieden (volgens Rob van Wijk en co) omdat hij anders zijn nucleaire arsenaal inzet.

Waarbij MAD in feite van tafel is want het is geen afdreiging maar afpersingsmiddel geworden. Zo kun je er nooit wat mee.
pi_211795931
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meer on-topic vraag ik me af hoe biden & clan denken dat wat ze precies doen aan deze oorlog als een positief iets kunnen verkopen tijdens een verkiezing.
[..]

Buitenlandbeleid boeit nooit bij verkiezingen. Het is economie en migratie wat belangrijk is.
pi_211795981
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Buitenlandbeleid boeit nooit bij verkiezingen. Het is economie en migratie wat belangrijk is.
Haley, de enige bij de GOP die een kans lijkt te maken tegen Trump is nou net degene die Oekraine helpen wel belangrijk vindt.
pi_211796018
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Haley, de enige bij de GOP die een kans lijkt te maken tegen Trump is nou net degene die Oekraine helpen wel belangrijk vindt.
Ze kunnen het belangrijk vinden maar het is geen verkiezingsthema.
pi_211796027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Buitenlandbeleid en migratie gaat nogal hand in hand. Economisch ook.
zolang je in de eu zit (en nee ik wil NIET uit de eu. Dat is niet wat ik er mee wil zeggen om dit voor te zijn :D )
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211796065
Nog een jaar of 5 voordat we in een conflict met Rusland zitten. Ik verwacht veel eerder mocht Trump herverkozen wordt. Het feit dat we dit in het Westen allemaal weglachen als onmogelijk heeft ons in 1938 een soortgelijke situatie opgeleverd. Ik betwijfel of we in 5 jaar een militair complex kunnen optuigen om weerstand te bieden tegen een vijand die op papier oneindige manschappen heeft.
pi_211796072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Buitenlandbeleid en migratie gaat nogal hand in hand. Economisch ook.
zolang je in de eu zit (en nee ik wil NIET uit de eu. Dat is niet wat ik er mee wil zeggen om dit voor te zijn :D )
Het gaat over de VS nu.

Overigens geldt dat ook voor Nederlandse verkiezingen. In bijna elk land wel zou ik zeggen.
pi_211796092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:22 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dit is onzin, er komen voornamelijk nieuwsdingetjes voorbij. 'Een groot gedeelte van de posts hier wensdenken of voorbarig' is dan natuurlijk onzinnig. Maar ik merk al dat er een paar users zijn die blijkbaar niks meer willen zien hier. Zelf nooit nieuws posten. Alleen maar kritiek. Dan krijgt niemand een indruk van hoe het gaat. Zetten we een link in dit topic naar wat krantenwebsites en verder een youtube link naar krekelgeluid.mp3
Je hebt nieuws en nieuws. Het meeste wat van twitter komt zijn vooral geruchten. Ik zeg niet dat dit erg is, maar je merkt wel dat veel mensen op twitter of hier op fok een heel eenzijdig beeld krijgen van de strijdende partijen. Ook dat hoeft niet erg te zijn, maar hou het nou wel enigszins realistisch en wees je er van bedacht dat er heel veel meer kanten aan een oorlog (of welke situatie dan ook) zitten dan die paar hapklare brokken die het makkelijk volgen maken.
pi_211796098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het gaat over de VS nu.

Overigens geldt dat ook voor Nederlandse verkiezingen. In bijna elk land wel zou ik zeggen.
My bad. Ik reageerde weer eens op een bericht zonder de rest gelezen te hebben :@
Ik begin meestal onderaan en als ik dan iets lees waar ik iets op te zeggen heb reageer ik er op. Wat af en toe niet handig is zoals nu
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211796142
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:34 schreef byah het volgende:
Nog een jaar of 5 voordat we in een conflict met Rusland zitten. Ik verwacht veel eerder mocht Trump herverkozen wordt. Het feit dat we dit in het Westen allemaal weglachen als onmogelijk heeft ons in 1938 een soortgelijke situatie opgeleverd. Ik betwijfel of we in 5 jaar een militair complex kunnen optuigen om weerstand te bieden tegen een vijand die op papier oneindige manschappen heeft.
De EU heeft 400 miljoen inwoners. Drie keer zoveel als Rusland. Tel ik de rest van NAVO niet eens mee.
pi_211796153
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meer on-topic vraag ik me af hoe biden & clan denken dat wat ze precies doen aan deze oorlog als een positief iets kunnen verkopen tijdens een verkiezing.
[..]

Pfff easy. Ze hebben het 2e leger van de wereld gestopt. En vooral heel erg veel afgeschreven materiaal die kant opgestuurd. En hun eigen defensie industrie gesponsord met nieuwe opdrachten. En rusland geisoleerd. En de NAVO uitgebreid.

En dit alles met minimale kosten (zie afschrijvingen) en geen enkele Amerikaanse soldaat is opgekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')