Begrijpelijke uitspraak voor iemand die de palestijnen "territoriale gierigheid" verwijt.quote:Op woensdag 27 december 2023 18:36 schreef HowardRoark het volgende:
De VS moet Isral vooral blijven steunen.
Goede vraag die je steltquote:Op woensdag 27 december 2023 18:36 schreef HowardRoark het volgende:
Er is natuurlijk zeker een grote aanwezigheid van Isral in Amerika. Het zijn ook bondgenoten en de grote Joodse populatie in de VS vertrekt dit. Ik zie dat alleen maar als een uitstekende ontwikkeling. De VS moet Isral vooral blijven steunen.
En ik ben overigens ook wel benieuwd, je stelt in de OP dat als 'de lobby' haar zin krijgt we af zullen stevenen op een nucleaire oorlog. Maar welk baat zouden zij hier dan bij hebben? Dat blijft nogal onduidelijk.
Be nicequote:Op woensdag 27 december 2023 20:55 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Begrijpelijke uitspraak voor iemand die de palestijnen "territoriale gierigheid" verwijt.
Wat bedoel ik hiermee?quote:Op woensdag 27 december 2023 22:52 schreef Ali_boo het volgende:
@:HowardRoark
Nu dit uit de weg is kan ik later of waarschijnlijk morgen ingaan op de vraag, waarom onvoorwaardelijke steun voor Israel voor veel problemen zorgt. Niet alleen voor de VS maar voor vrijwel alle betrokkenen
Het heeft even geduurd om je van de juiste context te voorzien, maar ik kan eindelijk antwoord geven op je vraagquote:Op woensdag 27 december 2023 18:36 schreef HowardRoark het volgende:
En ik ben overigens ook wel benieuwd, je stelt in de OP dat als 'de lobby' haar zin krijgt we af zullen stevenen op een nucleaire oorlog. Maar welk baat zouden zij hier dan bij hebben? Dat blijft nogal onduidelijk.
Ik heb Jippie beloofd dat ik me aan de feiten zal houden. Er zijn drie dingen die ik zeker weet:quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, okee, interessante invalshoek.
Maar ik vraag mij toch af of dit wel zo is (of het uitspreken tegen Isral meteen het einde van je politieke carrire in Amerika zou betekenen). Zijn de vier dames van 'The Squad' geen fervent criticus van Isral en pro-Palestijnen? Zelfs pro BDS in het geval van sommigen. Men begint aan de radicaal Linkse kant van de Democraten in het algemeen steeds kritischer te worden op Isral en kiest meer en meer openlijk de kant van de Arabieren/Palestijnen.
Maar wat zou precies het voordeel dan zijn van een (nucleaire) oorlog met Iran? Dat blijft nog altijd onduidelijk. Die 'lobby' zou daar dan toch op een bepaalde manier baat bij moeten hebben?quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik heb Jippie beloofd dat ik me aan de feiten zal houden. Er zijn drie dingen die ik zeker weet:
1 De lobby bestaat, ja het bevestigd een negatief stereotype, maar dat maakt het niet minder waar.En nee het is geen complottheorie zoals sommige ons willen laten geloven
2 De Lobby is behoorlijk invloedrijk, zal zo met een aantal voorbeelden komen om mijn punt te maken
3 En als laatste de lobby wil niets anders dan een oorlog met Iran
Dus mijn focus zal voornamelijk daar op liggen. Ik heb wel een theorie waarom ze dit toelaten, maar ik heb jippie een belofte gedaan dus hou ik me daar ook aan
Aangezien dit rete gevoelig ligt hou ik het voorlopig liever voor mijzelf. Hopelijk heb je er begrip voor
Om de nr 1 vijand van Israel uit te schakelen, natuurlijk speelt er veel meer maar daar kan ik niets over kwijt. Soms denk ik dat het oprecht beter zou zijn als er een Chinees lobby actief was, dan zou ik heel het verhaal in zijn geheel kunnen vertellenquote:Op vrijdag 29 december 2023 16:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar wat zou precies het voordeel dan zijn van een (nucleaire) oorlog met Iran? Dat blijft nog altijd onduidelijk. Die 'lobby' zou daar dan toch op een bepaalde manier baat bij moeten hebben?
Blij dat er iemand is die mijn inzet waardeertquote:Op vrijdag 29 december 2023 20:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
@:Ali_boo man man man, je bent druk geweest. Straks even alles lezen
Ik heb niet alles kunnen lezen en kijken nog man, moet een stage rapport afmaken voor een school "drop out" die anders een 20k schuld aan zijn broek krijgt omdat ie dat pas op het laatst bij ons op het werk terwijl ie er al een poos werkt aangaf dat ie in de shit zatquote:Op vrijdag 29 december 2023 21:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Blij dat er iemand is die mijn inzet waardeert
Ben reuze benieuwd naar je bijdrage in dit topic
En tja , ik moest wel. Dingen escaleren heel snel dus ik wist niet echt hoeveel tijd we nog hebben
I see what you did therequote:Op vrijdag 29 december 2023 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik heb niet alles kunnen lezen en kijken nog man, moet een stage rapport afmaken voor een school "drop out" die anders een 20k schuld aan zijn broek krijgt omdat ie dat pas op het laatst bij ons op het werk terwijl ie er al een poos werkt aangaf dat ie in de shit zatDus via online cursus die ie nu doet kan hem dat heel veel schelen qua kosten.. Ik moet alleen ook het stage rapport op tijd af hebben.. En ja dat moet serieus, anders komt ie weer in de shit. Proberen hem juist de goeie richting te geven gezien zijn verleden.
Als we de verkiezingen van 2016 erbij pakken zien we een vergelijkbaar patroon.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:11 schreef Ali_boo het volgende:
Meet the leading Jewish political donors in this US election cycle
Tom Steyer tops list of all donors with over $80 million in combined donations through September 8; Adelsons rank No. 5, Soros No. 24
JTA — George Soros may draw some of the most vociferous criticism, but he’s hardly the biggest political donor in this cash-heavy election cycle — Democrat or Republican.
In fact, Soros is 24th on the largest givers in this cycle, and Jewish donors on both the right and left populate the list above him.
That’s according to Open Secrets, which provides the top 100 individuals or married couples donating to the 2020 campaign. Among the top 25 on the list, 15 are Jewish or of Jewish origin.
They include Tom Steyer, No. 1 on the list, and Donald Sussman, who have joined Soros in the litany of Democratic donors criticized by Republicans. Miriam and Sheldon Adelson are No. 5 — their money goes exclusively to Republican candidates. Plus there’s a host of Jewish donors who have drawn little public attention despite giving in the multimillions.
https://www.timesofisrael(...)s-us-election-cycle/
De rest van het artikel kan je ook zelf lezen
Kan de video helaas niet meer terugvinden, maar ik zag een filmpje met Janet Yellen( voormalig voorzitter van de FED) en nu minister van Financinquote:Op zaterdag 30 december 2023 21:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
@:Ali_boo wat denk je? Stuurt het westen aan op een oorlog in het midden oosten of probeert het westen het te voorkomen? Of probeert juist het midden oosten een frontale oorlog te voorkomen?
En wie zit er tussen?
Dat laatste klopt niet, spanningen tussen Noord en Zuid Korea lopen juist op. Het boeit mij te weinig om erin te duiken, maar heb de afgelopen paar dagen berichten gezien op X, die erover berichtenquote:Op zondag 31 december 2023 01:01 schreef sp3c het volgende:
het westen is vooral gebaat bij een grote boze boeman, niet per se in het oplossen van dat probleem
wat dat betreft is het een godsgeschenk dat de Russen aan de hand van Poetin weer moeilijk lopen doen aan de grens, dan is Iran ineens een stuk minder interessant ... Noord Korea hebben we al een tijdje niets meer van gehoord
Naja, in die instroom van tientallen miljoenen vluchtelingen zie ik dan wel weer een positief iets, de waarde van mijn huis zal stijgen en stijgenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Kan de video helaas niet meer terugvinden, maar ik zag een filmpje met Janet Yellen( voormalig voorzitter van de FED) en nu minister van Financin
Daarin werden twee vragen aan haar gesteld:
1 Nu Amerika is verwikkeld in twee oorlogen, bent u niet bang dat China haar kans ziet om Taiwan aan te vallen
Zullen jullie in dat geval Taiwan verdedigen en is er voldoende geld om oorlog te voeren op drie fronten?
Ze staan helemaal achter Taiwan en er is meer dan genoeg geld om dat allemaal te financieren volgens![]()
Nu ben ik geen econoom, maar volgens mij is hyperinflatie aanstaande
Dan hebben we nog een potentile nucleaire oorlog met Iran, een grote vluchtelingenstroom die het op gang zal brengen. Waar we geforceerd worden om tientallen miljoenen migranten op te vangen
Ik wil geen paniek zaaien, maar wereldwijd nemen de spanningen toe en ik vrees oprecht voor het ergste
You forgot the'' you will own nothing and be happy'' partquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Naja, in die instroom van tientallen miljoenen vluchtelingen zie ik dan wel weer een positief iets, de waarde van mijn huis zal stijgen en stijgen![]()
Maar ik moet je wel meegeven dat we in interessante tijden leven. Las net dat in N-Korea Kim zijn dochter zou klaarstomen voor opvolging. (voor wat de berichtgeving waard is)
Maat, tegen die tijd ben ik al zo lang weg hierquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
You forgot the'' you will own nothing and be happy'' part
Iran bereidt zich al jaren op voor een evt oorlog.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:30 schreef Ali_boo het volgende:
Iran bereidt zich voor op een evt oorlog
[ twitter ]
Tja, wat moet je hiervan denkenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 01:44 schreef achjaha het volgende:
elon musk. Volgt de agenda waar hij zich aan moet houden, trap er niet in.
Tsl
Geen idee, vuurtje opstoken denkquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Tja, wat moet je hiervan denken
Musk Will Attend Auschwitz Event to Discuss Online Antisemitism
X owner has faced widespread backlash over content on platform
Billionaire is scheduled to speak with Ben Shapiro on Jan. 22
https://www.bloomberg.com(...)-online-antisemitism
Graham heeft een 180 gemaakt in vele opzichten. En ja, waar te beginnen met Amerika.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:55 schreef Ali_boo het volgende:
Om het af te maken, laat ik een neocon onder de loep nemen, iemand als Lindsey Graham
Die weet hoe het systeem werkt, wil je het maken in het vak, dan zal je de belangen van Isral moeten verdedigen. Alles lief hebben wat zij lief hebben, en de vijanden van Israel je eigen vijanden maken
Niet alleen word je daarvoor goed beloond, maar je krijgt zelfs een uitnodiging van Bibi, waar die je een vriend van Israel noemt![]()
En dit is Lindsey gisteravond met een stevig statement
[ twitter ]
Lindsey is een oorlogszuchtige tering gekquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Graham heeft een 180 gemaakt in vele opzichten. En ja, waar te beginnen met Amerika.
[..]
Die pro-Israel lobby is daar echt enorm en als WO2 er niet zou zijn geweest en deze spagaat er niet lag, zou je volgens mij een heel wat beter land hebben gehad.
Ik denk dat, hoewel wij vast van mening verschillen, we denk ik blij om mogen zijn dat we in West-Europa wonen en nog op dit niveau kunnen praten.
Ik denk dat Amerika rot tot op het bot is en het ene uiteinde van het elastiek niet alleen conservatief wil zijn maar degressie wil (Maga steunende stromingen) en een andere kant ultra progressief is om dat andere te counteren.
Amerika wordt in de media vertegenwoordigd door een laag gemporteerde wetenschappers. Maar het land zelf is echt ongeschoold en over-de-top in alles. Als je in conservatieve hoek zit dan hebben ze een woning tot de nok vol met wapens en kerken die aan duivel-uitdrijvingen doen en in progressieve hoek heb je de baby-yoga, de westers gemanipuleerde alternatieve shit en mag je geen ‘nee’ meer zeggen in de opvoeding van een kind. Ik kan me niet met beide uiteinden identificeren.
Ik zou de VS graag wat evenwichtiger zien, maar het moet daar eerst flink imploderen wil er weer wat uit gaan komen dat hout snijdt.
Ik sta niet vaak achter Carlsen, maar “a broken clock…” (Alhoewel hij wel een karikatuur van zichzelf is gaan spelen op Fox)quote:Op zondag 28 januari 2024 21:24 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lindsey is een oorlogszuchtige tering gek
Zie tweet hierboven
Laat mij je introduceren met een theorie die wellicht je vraag zal beantwoordenquote:Op zondag 28 januari 2024 23:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik sta niet vaak achter Carlsen, maar “a broken clock…” (Alhoewel hij wel een karikatuur van zichzelf is gaan spelen op Fox)
Ik geloof ook niet dat de confrontatie met Iran opzoeken nu het juiste is om te doen. Hele midden oosten moet zeker weer eens op de schop.
Check de uitspraken van Wesley Clark( post 27 in deze reeks) en vergelijk dat met de map van groot Israel. Is er iets wat je opvalt?quote:
Ja, de waanideeen zijn me wel duidelijk. Putin heeft z'n Greater Russia waar de Orthodoxe kerk op aandringt, Erdogan z'n Ottomaanse Rijk-in volle glorie-droom. Dan had je IS nog die de hele wereld zou overnemen (overigens ook zoiets, maar dat is als een nachtkaars uitgegaan)quote:Op maandag 29 januari 2024 13:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Laat mij je introduceren met een theorie die wellicht je vraag zal beantwoorden
What is the Israel's plan for a Greater Israel?
"Greater Israel" consists in an area extending from the Nile Valiev to the Euphrates. The Zionist project supports the Jewish settlement movement. More broadly it involves a policy of excluding Palestinians from Palestine leading to the eventual annexation of both the West Bank and Gaza to the State of Israel.
Did Netanyahu show a map without Palestine?
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu holds a map of "The New Middle East" without Palestine during his September 22, 2023 address to the United Nations General Assembly in New York
Hoe ziet groot Israel eruit op een map?
De meningen verschillen daarover, maar het is de bedoeling dat Isral van de bijbel in ere wordt hersteld
[ afbeelding ]
Of als je Bibi wil geloven, zoiets
[ twitter ]
Check de datum. Op 22 sep 2023 kwam hij met deze nieuwe map. Twee weken later pleegt hamas een terroristische aanslag![]()
Komt dat even goed uit
7 countries in 5 years ... yea rightquote:Op maandag 29 januari 2024 13:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Check de uitspraken van Wesley Clark( post 27 in deze reeks) en vergelijk dat met de map van groot Israel. Is er iets wat je opvalt?
Ja idd dit ganse zaakje stinkt als franse schimmelkaas.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Laat mij je introduceren met een theorie die wellicht je vraag zal beantwoorden
What is the Israel's plan for a Greater Israel?
"Greater Israel" consists in an area extending from the Nile Valiev to the Euphrates. The Zionist project supports the Jewish settlement movement. More broadly it involves a policy of excluding Palestinians from Palestine leading to the eventual annexation of both the West Bank and Gaza to the State of Israel.
Did Netanyahu show a map without Palestine?
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu holds a map of "The New Middle East" without Palestine during his September 22, 2023 address to the United Nations General Assembly in New York
Hoe ziet groot Israel eruit op een map?
De meningen verschillen daarover, maar het is de bedoeling dat Isral van de bijbel in ere wordt hersteld
[ afbeelding ]
Of als je Bibi wil geloven, zoiets
[ twitter ]
Check de datum. Op 22 sep 2023 kwam hij met deze nieuwe map. Twee weken later pleegt hamas een terroristische aanslag![]()
Komt dat even goed uit
Er is meer dan 60.000 stromingen binnen het christendom. Binnen deze stromingen is er geen consensus wie de antichrist zal zijn. Sommige denken dat het Nero is geweest, andere vermoeden islamitische leider, maar er zijn ook genoeg christenen die denken dat de antichrist Joods zal zijn. Waaronder de Russische Orthodoxe kerkquote:Op maandag 29 januari 2024 14:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, de waanideeen zijn me wel duidelijk. Putin heeft z'n Greater Russia waar de Orthodoxe kerk op aandringt, Erdogan z'n Ottomaanse Rijk-in volle glorie-droom. Dan had je IS nog die de hele wereld zou overnemen (overigens ook zoiets, maar dat is als een nachtkaars uitgegaan)
Hier schrik ik ook niet van en Netanyahu blijft een gevaarlijke gek die afleiding zoekt van een massaslachting (en dan heb je nogal wat afleiding nodig.) Maar op lokaal niveau willen ze de tempelberg doen herrijzen en dat lijken ze al niet voorelkaar te krijgen omdat het verwijderen van de Rotskoepel nogal "gedoe" zou geven.
De judaistische joden willen daar ook echt niet gaan wonen. Maar goed, Netanyahu heeft niet het eeuwige leven, de bevolking van Israel staat niet vol achter hem (om het zacht uit te drukken) en kaart onder de arm of niet; het is een zinloze afleiding; Israel zelf is druk maar niet vol en het aantal Zionisten om "Greater Israel" vorm te geven ontbreekt. Of trekt dit idee van een soort revolutie in het hete Midden Oosten ook veel Amerikaanse en Europese Christenen aan?
Twee weken voor de zogenaamde aanslag van Hamas had die al een plan klaar voor de hele midden oosten. Waar de Palestijnen gedwongen zullen moeten verhuizen. Mocht de map kloppen dan zijn de Palestijnen slechts de eerste slachtoffers van operatie levensruimte. Lebanon lijkt de volgende om uiteindelijk bij Iran terecht te komenquote:Op maandag 29 januari 2024 14:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja idd dit ganse zaakje stinkt als franse schimmelkaas.
Plus dat de VS haar kans ziet om Iran "aan te pakken", wsl de laatste in rij op hun lijstje. Syri hebben ze al moeten schrappen wegens niet-gelukt
Damn ik wist niet dat het zo groot wasquote:Op vrijdag 29 december 2023 16:55 schreef Ali_boo het volgende:
Mensen in Texas moeten een loyalty plegde tekenen dat ze Isral zullen ondersteunen, anders kunnen ze fluiten naar hun centen en krijgen ze geen steun van de overheid![]()
Texas requires Israel plege for hurricain relief
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-41688999
Het is bijzonder om dit van mensen te vragen maar goed, here we are
Wat het nog indrukwekkender maakt, is dat deze wetsvoorstel direct in strijd is met de 1st amadment EN TOCH hebben ze een manier gevonden om het alsog door te drukken
Om die reden kan ik de loyalty plege verhaal van Chintia niet afschrijven, als iemand bewijs heeft dat het ook buiten Texas gebeurt, please post het hier
quote:Op maandag 29 januari 2024 15:20 schreef Ali_boo het volgende:
Ze gaan heel de regio in de fik steken om hun plan van groot Isral te verwezenlijken. Ze zullen het westen dwingen om al die vluchtelingen op te vangen
quote:Hoeveel ga jij er in huis nemen beste Unclescorp
Ja, daar zijn nogal wat verschillen en de eindtijden zijn ook door de tijd nogal eens verschoven omdat we (even checken) nog steeds bestaanquote:Op maandag 29 januari 2024 15:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er is meer dan 60.000 stromingen binnen het christendom. Binnen deze stromingen is er geen consensus wie de antichrist zal zijn. Sommige denken dat het Nero is geweest, andere vermoeden islamitische leider, maar er zijn ook genoeg christenen die denken dat de antichrist Joods zal zijn. Waaronder de Russische Orthodoxe kerk
Voor de moslims is Jezus dan weer niet heilig, dus het zal wel wat anders heten daar .. maar goed historisch komt de Islam dan ook weer uit een rib van het Christendom. Dus het oud-zeer met een historie van meningsverschillen en oorlogen is er nog steeds.quote:Als ik de moslims moet geloven dan zal hun antichrist ook van Joodse komaf zijn( zie post 55)
Ik lees ook nog weleens wat Israelische bronnen, beetje afhankelijk van de kleur.. maar de meest extreme zijn ook een soort wenskaart van de meest orthodoxe stromingen. Nauwelijks BNW materiaal, gewoon profetische media. Weinig verborgens aan.quote:Wanneer ik de Isralische media erbij pak zie ik berichten dat de tempel binnenkort af zal zijn en de Mosiah binnenkort aan de wereld gepresenteerd zal worden
Nu dit uit de weg is
In de jaren 80 was er een Isralische terroriste organisatie genaamd: Jewish underground
Een van de doelen was deze :
Plot to blow up the Dome of the Rock
The purpose of obliterating the Muslim shrine on the Temple Mount, considered together with the Al-Aqsa Mosque to be an "abomination", was to "awaken" Jews, and lay the groundwork for the creation of the Third Temple. The Jewish underground had two different ideas about how to destroy the Dome of the Rock. One proposal was to crash a plane packed with explosives into the building.[16] One member of the group was an IDF expert in explosives who had access to sufficient ammunition and material stolen from the Israeli army to carry out the plan.[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Underground
Niet om de acties van deze gekkies goed te keuren, maar de terroristen wisten dondergoed welke reactie dit teweeg zou brengen. Door deze moskee op te blazen, zouden ze de komst van hun Messiah versnellen. Dome of the rock zit in oud Jerusalem. Enkele tientallen meters verwijdert van de Derde tempel. De moskee staat in de weg om die tempel af te maken. Mocht er iets met deze moskee gebeuren dan hebben we geen reguliere wereld oorlog, maar meer een Armageddon zeg maar
Straffe oorlogstaal van deze mafkees. Is idd al jaren fanatiek voor een aanval op Iran.quote:Op maandag 29 januari 2024 15:35 schreef Ali_boo het volgende:
Ook Bolton, de achterlijke neocon, wil een oorlog met Iran
[ twitter ]
Isral wil al sinds het zo ongeveer bestaat dat de hele wereld Iran aanvalt. Maar spannende tweets weer hoor.quote:
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Straffe oorlogstaal van deze mafkees. Is idd al jaren fanatiek voor een aanval op Iran.
Benieuwd of de VS zo dom gaat zijn om Iran te confronteren.
Mevrouw Weiss spreekt er openlijk overquote:Op maandag 29 januari 2024 16:12 schreef UncleScorp het volgende:
[..]![]()
![]()
Oh dear, wist niet dat het plan zo uitgebreid was
[..]
Misschien moeten we het ook in NL uitvoeren, wil je hier wonen? Nou, dan zal je moeten zweren dat je de belangen van Isral zal dienenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:00 schreef Ali_boo het volgende:
Alles wat er in de VS gebeurt zal uiteindelijk ook hier ingevoerd worden
Gevaarlijke ontwikkeling als je het mij vraagt
[ afbeelding ]
https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-784875
Ik moet je deels gelijk geven, het is niet de eerste keer dat christen bv dachten dat het einde nabij was. Dat dacht men tijdens de eerste wereldoorlog, en de tweedequote:Op maandag 29 januari 2024 16:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, daar zijn nogal wat verschillen en de eindtijden zijn ook door de tijd nogal eens verschoven omdat we (even checken) nog steeds bestaan
De orthodoxe kerk en de Islam staan dan weer zeer dicht in de geschiedenis naast elkaar qua gebruiken. Daarom is de wrijving daar ook niet zo intens als tussen de Islam en de protestanten of de katholieken.
[..]
Voor de moslims is Jezus dan weer niet heilig, dus het zal wel wat anders heten daar .. maar goed historisch komt de Islam dan ook weer uit een rib van het Christendom. Dus het oud-zeer met een historie van meningsverschillen en oorlogen is er nog steeds.
[..]
Ik lees ook nog weleens wat Israelische bronnen, beetje afhankelijk van de kleur.. maar de meest extreme zijn ook een soort wenskaart van de meest orthodoxe stromingen. Nauwelijks BNW materiaal, gewoon profetische media. Weinig verborgens aan.
Probleem daar is dat ze in de heilige boeken met 'de wereld' de wereld bedoelden die ze toen kenden en die 'Armageddon' (als we het over het 'hele midden oosten hebben) van snoeirechts meer een piketpaaltjes armageddon in het midden-oosten in Israel zelf is in de praktijk. De wereld is hier nauwelijks bij betrokken en heel veel landen hebben ook totaal geen zin in een actieve deelname. Dat geldt overigens ook aan de kant van "islam-landen". Dit zijn van die feestjes waar je in algemene zin het liefst voor afzegt. Daarom kan het wel wat gaan smeulen, maar ik verwacht niet een grote ommezwaai voor Netanyahu op z'n sterfbed ligt of daarna.
Over die droom van Netanyahu of de "profetische media" binnen Israel. Het feit dat de VN hier ook alleen maar met de handen in de zakken naar kan gaan staan kijken is al een teken dat het niet echt meer in de BNW sfeer zit, de verklaringen zijn bij iedereen ook wel redelijk bekend. Maar het is hetzelfde als met de Groot-Rusland droom, ja.. onderzoeksjournalisten berichten hierover, dat zit bovengronds, maar het ligt alleen niet in de populariteit. Ook omdat men weet dat wanneer je de discussie naar religie zou trekken ipv mensenrechten je niet met 10-0 maar met 20-0 achterstaat.
Maar goed.. we hebben het "geweldige" 3e wereldland vol cowboys; de VS, met hun bijna haaks op West-Europa staande schijndemocratie en allerlei belangen in wapenhandel. Die zitten maar al te graag op de tribune te kijken en ervan te genieten hoe booming hun economie is waarvan de 1% nog het meeste profiteert. Tuurlijk steunen die Israel met wat ze ook maar op dat moment willen.
Klopt. Die zijn er zoveel geweest. En er zijn bepaalde punten in de tijd van het vroegere christendom geweest waarin men bijna letterlijk de klok op profetien gelijk zette. Dat er uiteraard niets gebeurde. En dat stromingen in een soort identiteitscrisis kwam en je daar ook versobering zag of afsplitsingen. Waarbij je groepen behield die dachten “als het nu niet is dan later” en een groep die het wel gezien had bij die groep.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik moet je deels gelijk geven, het is niet de eerste keer dat christen bv dachten dat het einde nabij was. Dat dacht men tijdens de eerste wereldoorlog, en de tweede
Dat was ook omdat veel, zo niet alle presidenten kerkgangers waren die ook nog in de vrijmetselarij zaten. Diezelfde vrijmetselarij die slaven met uitvluchten in lodges ondersteunde en zodoende eigenlijk de stille kracht geweest zijn achter de hele uiteindelijke afschaffing van de slavernij uiteindelijk. Iets waar de maatschappij zelf met name nogal wat weerstand op gaf.quote:Maar ook vrijwel elke Amerikaanse president die we tot nu toe gehad hebben, werd ooit bestempeld als een potentile antichrist
Inderdaad. De laatste eindtijd-cult die we schijnen te hebben gehad volgens media als The Atlantic, was IS. Dezelfde Atlantic die ook schreef dat IS de wereld zou veroveren. Maar wat het ook was, IS was ook wel praktisch voor onze verlichting want veel gepassioneerd straattuig vertrok richting het Midden Oosten, werd daar afgemaakt door snipers en de beweging ging als een nachtkaars uit. En hier werden in sommige delen van het land de straten iets veiliger omdat jongeren hun droom volgden en vertrokken. De Duitse Ex-Bajesklant Deso dogg is daar o.a. afgemaakt, die opgevolgde droom daar scheelde toch weer een aanslagpleging hier.quote:Ook als we het vanuit Isralisch perspectief bekijken die hebben ook een enorme lijst van mislukte voorspellingen.
Zo vaak dachten ze dat hun Mosiah was gearriveerd en dat bleek het eindelijk niet te zijn. Die lijst is makkelijk terug te vinden online
Ongeacht, of de joden, christen of moslims gelijk hebben. Als een van hun denkt dat de tijd der tijden nabij is dan zal je de impact daarvan voelen
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Age_of_Enlightenmentquote:Laat ik eerst openen met het brief van Albert Pike die voorspellingen doet met betrekking tot ww3
[ afbeelding ]
Ik vind het ook niet vergezocht want het conflict loopt al sinds de Islam uit het Orthodoxe Christendom is ontsproten.quote:En als je dan ziet, hoe der eind der tijden door moslims beschreven word. Het komt erop neer dat er een epic strijd komt tussen de moslims en de joden. En dat de moslims als winnaar uit de bus zullen komen
Zoals het word beschreven in de hadith
In the battle between the Jews and the Muslims at the end of time, the aggressors will be the Jews
Question
It is narrated in the hadith that the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “The Hour will not begin until you fight the Jews, until a Jew will hide behind a rock or a tree, and the rock or tree will say: ‘O Muslim, O slave of Allah, here is a Jew behind me; come and kill him – except the gharqad (a kind of thorny tree).’ At the same time – as far as I know – the Muslims throughout history have treated the Jews well and coexisted with them, for Islam is a religion of love and peace. So why does the hadith tell us here that we have to kill them, and why did the Muslims not do that previously?
https://islamqa.info/en/a(...)ors-will-be-the-jews
Voor jouw zal dit allemaal focus pocus zijn, ik persoonlijk vind het echter niet zo ver gezocht
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:11 schreef Ali_boo het volgende:
Krijgen we de eerste vrouwelijke president ?![]()
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie heel wat zorgwekkende uitspraken in je post. Ik kan helaas niet al te diep ingaan op de vrijmetselaars, hiermee zou ik de hele topic derailenquote:Op zondag 4 februari 2024 00:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt. Die zijn er zoveel geweest. En er zijn bepaalde punten in de tijd van het vroegere christendom geweest waarin men bijna letterlijk de klok op profetien gelijk zette. Dat er uiteraard niets gebeurde. En dat stromingen in een soort identiteitscrisis kwam en je daar ook versobering zag of afsplitsingen. Waarbij je groepen behield die dachten “als het nu niet is dan later” en een groep die het wel gezien had bij die groep.
[..]
Dat was ook omdat veel, zo niet alle presidenten kerkgangers waren die ook nog in de vrijmetselarij zaten. Diezelfde vrijmetselarij die slaven met uitvluchten in lodges ondersteunde en zodoende eigenlijk de stille kracht geweest zijn achter de hele uiteindelijke afschaffing van de slavernij uiteindelijk. Iets waar de maatschappij zelf met name nogal wat weerstand op gaf.
Het hele punt hierin was dat de kerkgaande bevolking en kerk als instituut er niet zo goed tegen kon dat ze een club als concurrent hadden die op hun terrein opereerde. Maar omdat het niet echt openbaar ging konden ze het niet goed traceren en vervolgen.
Je kunt de clash tussen de kerk en de verlichtingsbeweging wel enigszins vergelijken met de taxi oorlog tussen taxi Amsterdam en taxi direct. De een meent een monopoly op het vormen van een maatschappij te hebben en dan komen er partijen in hetzelfde vaarwater die ook die maatschappij willen vormgeven. Clubjes in het geheim blijvende verlichtingsdenkers versus het volk en z’n kerk bovengronds. Horen we ook veel met “grachtengordel versus het volk” alleen dan nog wat feller.
Wat wel weer de twist is, is dat een ‘soortgelijke’ verlichting waar de kerk met Christus als de Messias van oorsprong wel weer een verlichting was van volkeren die puur voor de ongenadige God (de vader) vielen. Dus als je het over ‘de verlichten’ hebt, dan kan dat zowel op Christenen slaan die zich verlicht vinden tov een ander geloof of op clubs zoals de vrijmetselarij die zich op hun beurt ook weer verder verlicht voelen van de kerk en z’n kerkgangers.
Maar de conclusie is dat die hele wrijving tussen organisaties nogal zorgde voor gemorrel en stempels. Want als je in het vaarwater van de kerk komt met je alternatieve club, ben je nogal snel de antichrist ook.
[..]
Inderdaad. De laatste eindtijd-cult die we schijnen te hebben gehad volgens media als The Atlantic, was IS. Dezelfde Atlantic die ook schreef dat IS de wereld zou veroveren. Maar wat het ook was, IS was ook wel praktisch voor onze verlichting want veel gepassioneerd straattuig vertrok richting het Midden Oosten, werd daar afgemaakt door snipers en de beweging ging als een nachtkaars uit. En hier werden in sommige delen van het land de straten iets veiliger omdat jongeren hun droom volgden en vertrokken. De Duitse Ex-Bajesklant Deso dogg is daar o.a. afgemaakt, die opgevolgde droom daar scheelde toch weer een aanslagpleging hier.
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Age_of_Enlightenment
https://www.literatuurges(...)0rest%20van%20Europa.
Zo vergezocht vind ik het niet om te denken dat er een grote clash zal komen met de moslims en verlichtingsdenkers (Christenen en uit die cultuur gegroeide vrijdenkers) . De wond die het schism van Constantinopel veroorzaakte waarbij Nestorius de eerste in de geleidelijke evolutie van een groep Christenen naar een groep Moslims werd is nooit echt geheeld.
We noemen hier ook veel als argument dat moslims de verlichting niet hebben meegemaakt. En dat is precies hetgeen wat er wringt, alleen is dat k weer een paradox want de selcuk turken en ottomanen waren het toonbeeld van verlichting tov het orthodoxe Christendom. Latere stromingen als Wahabisme en Salafisme hebben dat gekaapt. Waar die Hadith ook weer een rol bij speelt.
[..]
Ik vind het ook niet vergezocht want het conflict loopt al sinds de Islam uit het Orthodoxe Christendom is ontsproten.
Ik zou er alleen op een WO3 daardoor geen geld op tafel gooien voor een voorspelling als ik die mogelijkheid zou hebben.
De verlichtingsbewegingen waar we nu allemaal het “moderne” Nederland aan te danken hebben werken net zo goed door in Islamlanden. Ataturk had Turkije verlicht. Erdogan gaat wel voor een 180, maar de verlichtingsbeweging daar is verre van dood en zit alweer ondergronds.
WO2 was in werkelijkheid het tweede bedrijf van WO1 en Ik sluit niets uit voor een WO3, maar is meer nodig voor een derde wereldoorlog dan een oorlog in het midden oosten en zoiets willen voorspellen komt ook weer dicht in de buurt van die stapel niet uitgekomen voorspellingen aan eindtijden.
Moet er echt niet aan denken dat zij het voor het zeggen heeftquote:
Laat ze het zelf maar uitvechten.quote:Hezbollah-leider drukt hoop op staakt-het-vuren met Isral de kop in: "Zullen alleen stoppen als geweld in Gaza stopt"
Terwijl de meeste ogen dezer dagen in het Midden-Oosten gericht zijn op het zuiden van de Gazastrook, blijft de situatie in het noorden van Isral ook nog altijd gespannen. Daar blijven het Isralische leger en strijders van de Libanese militie elkaar bestoken. Want ook daar wordt sinds het begin van de oorlog tussen Hamas en Isral, op 7 oktober, gevochten.
Ondanks onderhandelingspogingen van de VS en Frankrijk is er weinig hoop dat de wapens in het grensgebied tussen Isral en Libanon op korte termijn zullen zwijgen. Zo heeft het Isralische leger vanmiddag nog laten weten verschillende militaire doelwitten van Hezbollah te hebben gebombardeerd in het zuiden van Libanon.
https://www.msn.com/nl-be(...)0edcea08556120&ei=73
Van wie niet?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:05 schreef Ali_boo het volgende:
Maar goed hij snijdt zichzelf wel in de vingers door dit soort uitspraken te doen
[ twitter ]
Werkelijk de enige volk die je niet mag bekritiseren
https://www.aljazeera.com(...)osque-during-ramadanquote:Israel will impose some restrictions on access to Al-Aqsa Mosque in the Old City of occupied East Jerusalem during the Muslim holy month of Ramadan according to “security needs”, Prime Minister Benjamin Netanyahu’s office says.
The Al-Aqsa compound, the third holiest site in the world for Muslims, sits atop a hill in the Old City. The site is also revered by Jews, who refer to it as the Temple Mount.
Ze bestrijden hem met een andere bejaarde.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:37 schreef UncleScorp het volgende:
[ x ]
Es benieuwd hoe ze Biden gaan pakken nu.
Aan zijn sigaar zuigen zal er niet meer inzitten
Goh kijk de goede rechtvaardige USA es ijveren voor een dringend staakt-het-vuren.quote:Crisis Midden-Oosten. Biden wil onmiddellijk staakt-het-vuren van zes weken in Gazastrook
UPDATEDe Amerikaanse president Joe Biden heeft in zijn State of the Union voor het Amerikaanse Congres zijn oproep herhaald tot een onmiddellijk staakt-het-vuren van zes weken in de Gazastrook. Hij drong er ook bij Isral op aan om meer te doen om humanitaire hulp binnen te laten. En de eerste Belgische operatie om humanitaire hulp naar Gaza te brengen vond recent plaats. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Hadja Lahbib (MR) donderdag gemeld. Intussen zijn de onderhandelingen in Caro over een bestand in de Gazastrook voorlopig op niets uitgedraaid.
https://www.hln.be/israel(...)gazastrook~ac88fede/
Biden's antwoordquote:Op vrijdag 8 maart 2024 06:55 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goh kijk de goede rechtvaardige USA es ijveren voor een dringend staakt-het-vuren.
En dat na 5 maanden ongestoord toelaten en steunen van massamoord op burgers
Mag je Netanyahu niet bekritiseren voor die genocide die hij daar aanricht?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat leuk, een eigen antisemitisme-topic op fok.
Jawel hoor. Doe ik ook.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mag je Netanyahu niet bekritiseren voor die genocide die hij daar aanricht?
Als een opmerking niet door de bocht kan plaats je lekker een tr, ik kan nog steeds niet alles lezen wat gepost is.. Vooralsnog was dit topic niet als antisemitisch bedoelt. Dat jij de mening hebt dat diegene dat wel doet dan moet je tr's plaatsen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor. Doe ik ook.
Maar aangezien dit topic de hersenscheet is van iemand die de Protocollen verspreidt neem ik de intentie met een zoutmijn.
Welke betekenis ontcijfer jij in deze variant? Komt van een freemasonry website vandaan.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
Ook de OF eigenaar draagt zijn steentje bij
[ x ]
https://www.sefaria.org/Sanhedrin.57a?lang=enquote:Op zondag 17 maart 2024 18:58 schreef Ali_boo het volgende:
The red heifer is here![]()
[ x ]
De messiah zal snel zijn opwachting maken
Wat heeft dit met de Israel lobby te makenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:42 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Welke betekenis ontcijfer jij in deze variant? Komt van een freemasonry website vandaan.
[ afbeelding ]
Geen complottheorie, wel een reguliere complotquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:52 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
https://www.sefaria.org/Sanhedrin.57a?lang=en
is volgens mij een complottheorie.
Ik wilde het jou vragen en wist wel dat je in deze kamer zat.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat heeft dit met de Israel lobby te maken
[..]
Geen complottheorie, wel een reguliere complot
Ik ben geen expert in de kabalah, sorryquote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:09 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ik wilde het jou vragen en wist wel dat je in deze kamer zat.
Sowieso geen expert in Judasmequote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben geen expert in de kabalah, sorry
National Geographic had voor ze overgekocht werden een documentaire over wat in hypothese WO3 zou kunnen starten. De wil om de tempel te starten zou nummer 1 op deze lijst zijn.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:58 schreef Ali_boo het volgende:
The red heifer is here![]()
[ x ]
De messiah zal snel zijn opwachting maken
TikTok ligt al heel lang onder vuur, en bij veel bedrijven en overheidsinstellingen mag je geen TikTok hebben op je werktelefoon.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:24 schreef Ali_boo het volgende:
In het artikel van the times wordt China nauwelijks genoemd, maar gaat get voornamelijk over de groei van 'antisemitsme'
Zoals je ziet, is er maar een pro-Isralische hashtag en de rest is pro Palestina
[ afbeelding ]
Het is geen kabballistisch wapen. INRI heeft een andere betekenis dan de bijbelse.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben geen expert in de kabalah, sorry
Paulus was dat wel en hij heeft alles laten varen om Christus te winnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sowieso geen expert in Judasme
Liefde voor God's volk de joden, Corrie ten Boom zei ook zoiets toen ze joden liet onderduiken.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In mijn straat wonen trouwens Christenen die een Israelisch vlaggetje in de auto hebben. Vraag me af wat voor stroming die kunnen aanhangen. Iets in de geest van Jezus was joods, dus vlaggetje..
Ben het voor de verandering helemaal eens met een mainstream outletquote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
National Geographic had voor ze overgekocht werden een documentaire over wat in hypothese WO3 zou kunnen starten. De wil om de tempel te starten zou nummer 1 op deze lijst zijn.
Voor het jaar 1900 was er vrijwel niemand die dacht dat de joden god's gekozen volk waren. Er was juist een heel negatief sentiment. Dit veranderde allemaal met het uitbrengen van de Scofield bijbel, die meer in lijn was met de Zionistische interpretatie van de heilige geschriftenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In mijn straat wonen trouwens Christenen die een Israelisch vlaggetje in de auto hebben. Vraag me af wat voor stroming die kunnen aanhangen. Iets in de geest van Jezus was joods, dus vlaggetje..
Nee, helaas. Ook gezocht, maar geen spoor. Ik heb de documentaire ergens tussen 2008 en 2011 gezien. Het was iets in de trant van wat Wo3 kon veroorzaken. De reden achter de klaagmuur, de wil om de tempel te bouwen en de rotskoepel stonden er centraal in. In die tijd lag het er allemaal wat rustiger voor dan nu en “in die tijd” was het ook helemaal niet zo’n verschrikkelijk controversile docu. Legde alleen veel godsdienstwaanzin bloot.quote:Op donderdag 21 maart 2024 15:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ben het voor de verandering helemaal eens met een mainstream outlet
Heb je toevallig een link?
Je hebt me nu nieuwsgierig gemaakt
Ik had n.a.v. de docu al eens wat gepost ook in een verleden. Een reactie was toen dat het een prachtig idee zou zijn dat Joden, Christen en Moslims “samen” die tempel zouden herbouwen.quote:Voor het jaar 1900 was er vrijwel niemand die dacht dat de joden god's gekozen volk waren. Er was juist een heel negatief sentiment. Dit veranderde allemaal met het uitbrengen van de Scofield bijbel, die meer in lijn was met de Zionistische interpretatie van de heilige geschriften
Om een voorbeeld te nemen, een vers die heel vaak wordt gebruikt
Genesis 12:3: "'I will bless them that bless thee.' 'And curse him that curseth thee.'
Ben je voor het Joodse volk en de seculiere staat van Isral dan zal God je zegenen
Ben je tegen de staat van Isral dan zal God je persoonlijk vervloeken![]()
![]()
![]()
![]()
Het is door die verkeerde interpretatie van de teksten dat ze op een grote steun kunnen rekenen binnen de diverse christelijke stromingen.
Natuurlijk speelt er veel meer, maar dit is de beknopte versie![]()
Link: https://www.sott.net/arti(...)t-The-Scofield-Bible
Ik ben benieuwd wat je vindt van deze invalshoekquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat laatste klopt niet, spanningen tussen Noord en Zuid Korea lopen juist op. Het boeit mij te weinig om erin te duiken, maar heb de afgelopen paar dagen berichten gezien op X, die erover berichten
Putin als boeman wil ik een groot succes noemen. Op Hitler na , weet de meest negatieve emoties uit mensen los te trekken
Blijft een bijzonder fenomeen om te mogen aanschouwen
Dat is een ROL die je krijgt toebedeeld, Amalek is iets dat kan worden opgeroepen, opgeroerd zodat je daarna zonder genade kan toeslaan. Dat, is in mijn ogen, wat Duitsland is overkomen ; en met hen, alle anderen die hetzelfde lot is getroffen.quote:In the Israel-Palestine conflict, some Israeli politicians and extremists have compared Palestinians to Amalek, stated that the Palestinians are the Amalekites.[85][86] or accuse Arabs of exhibiting "behavior" that is "typical" of Amalekites.[87] Yasser Arafat was called "the Amalek and Hitler of our generation" by 200 rabbis.
In post-biblical times, Jews associated contemporary enemies with Amalek or Haman and, occasionally, believed pre-emptive violence is acceptable against such enemies. Groups identified with Amalek include the Romans, Nazis, Stalinists, ISIS, and bellicose Iranian leaders such as Mahmoud Ahmadinejad.
Aanvullende op deze postquote:Op donderdag 4 april 2024 17:59 schreef Ali_boo het volgende:
Er is een nieuwe manier gevonden om critici de mond te snoeren. Claim simpelweg dat ze het bloedsprookje promoten, antisemitisme heeft zijn mening verloren dus proberen we het op deze manier![]()
[ x ]
Dit plaats Lindsey^^ om vervolgens geowned to worden door de community notes![]()
[ afbeelding ]
Later zijn die notes verwijdert, maar gelukkig hebben we voldoende copies waaruit blijkt dat die uit zijn nek lult. Zie de post hierboven
Amalek zijn de Palestijnenquote:Op woensdag 3 april 2024 13:10 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je vindt van deze invalshoek
Er is zoveel gezegd over Hitler (en bij Poetin zal dat ook wel gebeuren), hierbij zomaar een greep uit wat woorden: Het ergste kwaad, de duivel, de boeman, de tiran, de dictator, de demagoog, moordenaar, verantwoordelijk voor massa-vernietiging, etc. (en ja, een beroerde kunstenaar prima)
Op de schaal van "ernstig" staat Hitler bovenaan, iedereen die ook maar tornt aan die "status" kan weerstand verwachten.. ik ga dat dus ook niet doen vandaag, integendeel!
Ik ga een stelling doen dat Hitler (en straks ook Poetin) nog erger was dan alles dat al over hem is gezegd, en dat is al aardig wat!
Hoe dan? Hoe kan Hitler ng vreselijker zijn dan alles wat al over hem is gezegd bij leven en na zijn dood?
Komtie: Als hij een LARP-er was die moedwillig, willens en wetens, juist de Duitsers (de Germanen) in de afgrond heeft gestort om een profetie tot vervulling te laten komen. En dat alles wat hij deed gespeeld was, niet authentiek, niet oprecht maar in opdracht van een hogere macht. Hij heeft een "rol" vervuld, een van het grootste verraad denkbaar, gelijk aan de rol van Agag van de Amalekiten.
Als hij nooit de intentie heeft gehad daadwerkelijk voor het Duitse volk op te komen, maar dit heeft geveinst zo gewiekst als het maar komt, om in Duitsland "Amalek" (*) los te maken, dan maakt dat hem in mijn ogen ng erger dan alles wat al is gezegd. Dit, deze gedachten, zetten de hele situatie compleet in een ander licht.
Disclaimer: Ik zeg bewust "in een ander licht", hiermee meen ik niemand onrecht aan te doen noch ook maar iets te ontkennen dat heeft plaatsgevonden ; het staat alleen voor mij in een ander licht, that's all.
(*)
Zie:
[..]
Dat is een ROL die je krijgt toebedeeld, Amalek is iets dat kan worden opgeroepen, opgeroerd zodat je daarna zonder genade kan toeslaan. Dat, is in mijn ogen, wat Duitsland is overkomen ; en met hen, alle anderen die hetzelfde lot is getroffen.
Netanyahu, heeft de Amalek-Kaart gespeeld t.a.v. Palestina.. wie daar gn Genocide in ziet, die zal toch eens dringend zich moeten verdiepen in de materieHet is een DIRECTE oproep tot Genocide.
Vrouw, noch kind, noch dier gespaard.. alles gaat dood. Het enige dat je nodig hebt om tot zulke praktijken over te gaan, is een "begin".. een 7 Oktober, een 9/11, een Pearl Harbor, etc.
Krijg je de Amalek-Kaart? Dan ben je ten dode opgeschreven.. en de Christenen, de goedgelovigen die spelen altijd keurig mee en faciliteren maximaal om dit mogelijk te maken, het Christendom is medeplichtig.
Er staat niet dat je Iran moet haten, maar dat Iran de vijand is van de vrije wereld.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:09 schreef Ali_boo het volgende:
Geen idee waarom ik Iran zou moeten haten![]()
[ x ]
https://www.politico.com/(...)ding-donors-00156135quote:President Joe Biden has been dogged for months by pro-Palestinian protesters calling him “Genocide Joe” — but some of the groups behind the demonstrations receive financial backing from philanthropists pushing hard for his reelection.
The donors include some of the biggest names in Democratic circles: Soros, Rockefeller and Pritzker, according to a POLITICO analysis.
Two of the organizers supporting the protests at Columbia University and on other campuses are Jewish Voice for Peace and IfNotNow. Both are supported by the Tides Foundation, which is seeded by Democratic megadonor George Soros and was previously supported by the Bill and Melinda Gates Foundation. It in turn supports numerous small nonprofits that work for social change.
"The campus protests are driven by young people's outrage at the US's complicity in the horrors in Gaza," Matan Arad-Neeman, deputy communications director for IfNotNow, said in a statement. "To suggest that Jewish organizations, backed by Jewish funders, are pulling the strings behind the protesters is antisemitic, full stop."
We krijgen nu een rechtse regeringquote:Op woensdag 13 november 2024 11:14 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Wat denken jullie van de zoon van Soros, die nog nooit echt heeft gewerkt. Maar duizenden elite heeft ontmoet en ook hier in Nederland?
https://www.instagram.com/alexsoros/?hl=en
Zie al die mensen die hij omkoopt!
Last week, Biden handed over $10 billion more as the Ayatollah met with Hamas leaders. Why is a single dollar allowed to flow to the largest state sponsor of terror?quote:Op woensdag 13 november 2024 12:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
We krijgen nu een rechtse regering
Soros is links als het zijn kan.Soros word voor de komende 4 jaar vervangen door de Adelson familie
Woke crap zal een halt toegeroepen worden maar we krijgen een oorlog met Iran ervoor terug
Net zoals Soros dus pro-palestina protesten financieert.quote:The Biden administration on November 14 extended a sanctions waiver to allow Iran to access upwards of $10 billion in electricity revenue once held in escrow in Iraq. The waiver allows Baghdad to continue purchasing electricity from Iran and, in a change from past policy, for Iran to convert its revenue into euros and draw on the money for budget imports out of Iraq and Oman.
The extension comes just over a month after Hamas -- a terrorist group armed and funded by the regime in Tehran -- conducted a surprise attack on Israel, killing 1,200 Israelis and kidnapping more than 240. Other proxies financed and armed by Tehran have attacked U.S. troops in Iraq and Syria with rockets and drones.
https://www.fdd.org/analy(...)-s-sanctions-waiver/
De VS had nog wel enigszins een functie als katalysator. Niet de beste (understatement). Maar de aanstaande nieuwe radicaal rechtse machtsverhoudingen in de vijfde versnelling worden een grote middelvinger naar logica en de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:59 schreef Ali_boo het volgende:
Trump is the swamp![]()
Dat moest er even uit
Hmm, boude claim. Kun je dit ook verder onderbouwen?quote:Op woensdag 20 november 2024 12:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De VS had nog wel enigszins een functie als katalysator. Niet de beste (understatement). Maar de aanstaande nieuwe radicaal rechtse machtsverhoudingen in de vijfde versnelling worden een grote middelvinger naar logica en de vrijheid van meningsuiting.
Als ik een tijdmachine zou hebben, zou ik de komende periode willen doorspoelen tot er weer iets zinnigs ontstaat
Jawel. Hier in Europa hebben we de vrijheid 'van'... Dat is o.a. bewegingsvrijheid als individu los van institutioneel geloof en vrijheid als in meer vrije tijd en stimulans tot kwaliteit van leven. In de VS is het meer de wens tot individuele vrijheid 'om'... dingen te doen. Het vrij zijn om vuurwapens te bezitten (waar de wapenindustrie om juicht), de vrijheid om te overleven en een grotere vrijheid om je marketing of geloof tot het maximum op te dringen.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, boude claim. Kun je dit ook verder onderbouwen?
Dit komt meer neer op de scheiding tussen kerk en staat, niet op de vrijheid van meningsuiting of logica. En de drang om de levensstijl van anderen te benvloeden zie je zowel aan de rechter als de linkerkant van het politieke spectrum. Bij de eerste komt dit tot uiting in reactionaire of conservatieve denkbeelden, bij de tweede in progressief gedachtegoed.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jawel. Hier in Europa hebben we de vrijheid 'van'... Dat is o.a. bewegingsvrijheid als individu los van institutioneel geloof en vrijheid als in meer vrije tijd en stimulans tot kwaliteit van leven. In de VS is het meer de wens tot individuele vrijheid 'om'... dingen te doen. Het vrij zijn om vuurwapens te bezitten (waar de wapenindustrie om juicht), de vrijheid om te overleven en een grotere vrijheid om je marketing of geloof tot het maximum op te dringen.
Maar hoewel ik de VS en Israel prijs waar het om 'pure wetenschap' en innovatie gaat, prijs ik ze niet op het gebied van logica en studies op politiek en ethisch gebied, vooral omdat religie daar deze dagen meer dan ooit in verweven zit.
Ik ben alleen bang dat we in Europa straks teveel gevangen worden door die handshake tussen radicaal rechts in de VS en radicaal rechts in Israel. En dat lijkt me gewoon niet gezond voor de vrijere mening op politiek gebied.
De enige beperking mbt de vrijheid van meningsuiting, die ik tot nu toe heb gevonden is de nieuwe antisemitisme billquote:Op woensdag 20 november 2024 12:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De VS had nog wel enigszins een functie als katalysator. Niet de beste (understatement). Maar de aanstaande nieuwe radicaal rechtse machtsverhoudingen in de vijfde versnelling worden een grote middelvinger naar logica en de vrijheid van meningsuiting.
Als ik een tijdmachine zou hebben, zou ik de komende periode willen doorspoelen tot er weer iets zinnigs ontstaat
quote:Amnesty zegt voor het eerst dat Isral genocide pleegt in Gaza
Amnesty International heeft voor het eerst vastgesteld dat Isral zich schuldig maakt aan genocide op de Palestijnse bevolking in de Gazastrook. De mensenrechtenorganisatie waarschuwde eerder voor het risico op volkerenmoord, maar zegt nu genoeg bewijs te hebben dat er daadwerkelijk sprake is van genocide.
"De conclusie dat Isral genocide pleegt, is onmiskenbaar", zei secretaris-generaal Agns Callamard bij de presentatie van een nieuw rapport in Den Haag. Isral zou de genocideconventie van de Verenigde Naties hebben geschonden door Palestijnen te doden, ernstig geestelijk en lichamelijk letsel toe te brengen en de levensomstandigheden van de bevolking opzettelijk ondraagbaar te maken.
Dat deze oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid zijn gepleegd was volgens Callamard al bekend, maar nu hebben de onderzoekers van Amnesty ook geconcludeerd dat Isral de intentie heeft om de Palestijnse bevolking te vernietigen. "De autoriteiten zijn zich er niet alleen bewust van dat hun werkwijze zal leiden tot de fysieke verwoesting van de Palestijnen in Gaza, die uitkomst is precies de bedoeling. Dat is genocide."
Amnesty heeft voor het rapport meer dan tweehonderd mensen genterviewd, onder wie slachtoffers en hulpverleners, en vijftien luchtaanvallen geanalyseerd die geen militair doel zouden hebben. Daarnaast is gekeken naar ruim honderd uitspraken van Isralische kopstukken, onder wie premier Benjamin Netanyahu, oud-minister van Defensie Yoav Gallant en militaire leiders. Zij zouden ontmenselijkende taal hebben gebruikt en hebben opgeroepen tot genocidale daden. In veel gevallen gebeurde daarna precies waar de functionarissen toe hadden opgeroepen.
Amnesty zegt de bevindingen meermaals gedeeld te hebben met de Isralische autoriteiten, maar geen reactie te hebben ontvangen. Isral heeft in het verleden vaak ontkend een genocide te plegen. Het zou zich juist verdedigen tegen Hamas, dat heeft uitgesproken uit te zijn op de vernietiging van de staat Isral.
"Laat ik duidelijk zijn: de daden van Hamas en andere gewapende groepen op 7 oktober 2023 waren gruwelijke misdaden", aldus Callamard. "Maar het militaire doel om Hamas te verwoesten is absoluut geen rechtvaardiging of excuus voor de genocide op de Palestijnen in Gaza."
Volgens het gezondheidsministerie in Gaza zijn sinds 7 oktober 2023 zeker 44.532 mensen gedood, onder wie meer dan 13.000 kinderen. Volgens de Verenigde Naties is bijna de gehele bevolking door de oorlog op de vlucht geslagen.
https://www.hln.be/israel(...)de-in-gaza~ac88fede/
Goed dat je dit aankaart, hoorde het op BNR over die tap-kamersquote:Op donderdag 5 december 2024 15:18 schreef yessie234 het volgende:
Dat askinasi joden de dienst uit maken is ook zo'n onderbelicht onderwerp.
Isreal "russificeerde" in de politiek na 2000.
Ook zo'n onderwerp waar gemiddelde Isreal supporter zijn vingers niet aan wil branden.
Dit is ook weer zoiets:
Nederlandse politietap installatie weer zo lek als een mandje. Leverancier is Israelisch.
Tweede Kamer verkeerd voorgelicht:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-werken-a4874410
Middel X:
https://beveiligingnieuws(...)il-maar-niet-lukken/
Te makkelijk hackbaar, of een ordinaire backdoor van de Israelische fabrikant, of zeroday is bewust onder criminelen op darkweb verkocht, alles om Isreal te beveiligen, en Europa te ontwrichten.
Mossad, ja ze zijn goed. Maar politiek goed fout, want het gaat ze om Israel, en niet de rest van de wereld (duh)
Maar Mossad wil je niet in Nederlandse politiediensten hebben, Europol of Interpol hebben, of binnen de internationale criminele netwerken. Want daar valt mee te dreigen, van Isrealische zijde.
Dit soort producten, net zoals Pegasus, maakt de Isralische overheid te machtig binnen overheidsdiensten van de rest van de Westerse wereld. Balans binnen de westerse wereld wankelt.
"Als jullie niet doen wat wij willen, dan ontwrichten we je samenleving met criminele activiteiten, en extremistische politieke stromingen"
Bert Hubert vind ik een fijne, kundige spreker. Kan lekker subtiel vilein doen. Maar weet waar hij het overheeft, zat immers bij de toezichtshouder op de AIVD (TIB) Benoemd ook dat het aan de software kan liggen, maar ook aan degene die ze installeert (...) Linkje naar itempje bij BNR (5 min)quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:56 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Goed dat je dit aankaart, hoorde het op BNR over die tap-kamersongelooflijk.. wanneer gaan we het nou eens leren, om die blinde naiviteit en vertrouwen te laten varen? Het is op NIETS gebaseerd dit vertrouwen, sterker nog, hoe meer je leert over dit heikele onderwerp hoe minder redenen je over hebt om (blind) vertrouwen op te baseren.
Zijdelings met 'het wereldje' te maken gehad, en hoe vies, manipulatief en verachtelijk dat in elkaar zit. En het andere is: ze laten je nooit meer los, blijven je altijd dwarsbomen en in de gaten houden, het stopt niet, isoleren je van je sociale omgeving en pas als je helemaal gebroken aan de grond zit, pas dan zijn ze gelukkigquote:Voor deze kwaadwillenden geldt:
Vertrouwen, is een grondstof.. hoe meer je er van hebt, des te meer er te misbruiken valt.
Hoe groter een blinde vlek, des te groter de speelruimte voor een vertrouwensmisbruik.
Juist waar vele mensen zeggen "dat gaat te ver, zo ver zullen ze toch niet gaan? dt zullen ze toch nooit doen?", geven zij effectief aan wat de blinde vlek is <-- "Dus dt kunnen we doen, en ermee wegkomen want niemand verwacht het"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees niet naef. Israli zijn technisch zeer goed.
[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 10-12-2024 22:19:51 ]
quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:54 schreef yessie234 het volgende:
@:buikbrein
Aanvulling op bovenstaande reactie:
In NWS had ik gereageerd in het topic over antisemitisme en het geweld in Amsterdam mbt Maccabi.
Ik reageerde op iemand die meende dat de daders maar eens stevig door Mossad aangepakt moest worden.
Ik schreef dat met dat geen goed idee leek, want dan zou die persoon nog meer antisemitische rommel op zijn devices gezet krijgen, zodat hij weer de fout in zo kunnen gaan. En dat is publiciteit, en kan antisemitismekaart door het PR bureau getrokken worden.
Ook had ik daar geschreven dat zodra Israli in het establishment het onderling niet met elkaar eens zijn, ze elkaar niet kunnen betichten van antizionisme, dan zeggen ze over elkaar dat "hij iets niet goed begrepen heeft."
Werd aldaar getypeerd als "complotgeneuzel". Kop in het zand steken, en dat nog bewust ook.
Vandaag las ik bijval voor mijn standpunt vanuit de hoek van AIVD nota bene.
Maken zich zorgen over gebruik van LLM en AI voor de staatsveiligheid.
Over mijn ervaringen hiermee, heb ik hier gepost.
Lange tekst van de website security.nl (ook voor link naar genoemd pdf +reacties van users) Hier even in de spoiler.
AIVD: AI kan bestaande dreigingen voor nationale veiligheid versterken
Best raar dat we dit in BNW bespreken...Dat komt doordat sinds corona een zekere minister alles wat niet in zijn straatje paste als een complottheorie af deed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees niet naef. Israli zijn technisch zeer goed.
Mensen nemen dat over.
Complotteren is leuk, dat snap ik .Complotteren doe je in je eentje of met een groepie. Kan ook spontaan ontstaan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat komt doordat sinds corona een zekere minister alles wat niet in zijn straatje paste als een complottheorie af deed.
Mensen nemen dat over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |