abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211779489

Portret van een groot taboe: de macht van de Isral lobby in de Verenigde Staten.

Houden de Verenigde Staten Isral staande? En hoe lang gaan ze daar nog mee door? Mag je in Verenigde Staten wel kanttekeningen plaatsen bij die realiteit, of is de pro-Isral lobby financieel en politiek zo sterk dat de relatie tot Isral taboe is en daarmee onbespreekbaar? En wat gebeurt er met hen die het onzegbare toch aan de kaak durven stellen?

In maart 2006 publiceerden de Amerikaanse politicologen John Mearsheimer (University of Chicago) en Steve Walt (Harvard) het controversile artikel 'The Israel Lobby and US foreign policy'. Daarin betogen zij dat het niet -langer- in het belang van de VS is om het huidige Isral te steunen en te beschermen. Samen met politieke verschuivingen in het Congres en toenemende twijfel over het gevoerde Midden Oosten-beleid kan dit de vonk worden in een kruitvat. Tegenlicht spreekt met de betrokkenen in dit 'nieuwe realisme' debat.

Beide groeperingen komen aan het woord of aan de orde: zij die de hechte band tussen de VS en Isral in stand willen houden (neocon Richard Perle, de libanees-christelijke Brigitte Gabriel en evangelist John Hagee, de lobbyclub AIPAC), en zij die kritiek hierop leveren en niet zelden 'slachtoffer' werden van de lobby. Congreslid Earl Hilliard uit Alabama zocht toenadering tot de Arabische wereld en werd vervolgens overvleugeld door een politieke tegenstander die veel Aipac-geld achter zich kreeg. Van de historicus Tony Judt, die durfde te beweren dat Isral 'een oorlogszuchtige en intolerante, door geloof gedreven etnostaat aan het worden is', werd een lezing op het laatste moment afgezegd. En Human Rights Watch directeur Kenneth Roth werd persoonlijk getarget na kritiek op het geweld dat Isral gebruikte in de mini-oorlog tegen Libanon van afgelopen zomer.

Tenslotte de vraag in hoeverre de pro-Isral lobby uiteindelijk het militaire en politieke belang van Isral zelf bepaalt: kolonel Lawrence Wilkerson (ex-stafchef van Colin Powell) legt uit hoever de invloed van de lobby strekt in de beslissingsstructuur op het Witte Huis. Lobby, Congres, het Witte Huis en Isral zelf lijken in een verstikkende omhelzing beland te zijn: (hoe) kan dat ooit veranderen?

Link naar de docu vind je hier: https://www.vpro.nl/progr(...)de-israel-lobby.html

Key spelers die ik het docu worden genoemd:

-Stephen Walt en John J. Mearsheimer de auteurs van de Isral lobby, die je hier gratis kan downloaden:https://www.hks.harvard.e(...)nd-us-foreign-policy

- John Hagee, een evangelische prediker die Isral meer lief heeft dan zijn eigen Messiah

- Neocons zoals Elliott Abrams, Paul Wolfowitz, Dick Cheney. and the rest

- En natuurlijk kon de lijst niet ontbreken zonder'' zelfhatende'' Jood zoals Tony Judt, kudos to Judt O+

Waarom heb ik dit topic geopend?

Al meer dan 20 jaar roept Isral dat Iran 2 maanden verwijderd is van het maken van een nucleaire bom. Met de huidige ontwikkelingen in Gaza, zijn we nog nooit zo dichtbij geweest in een conflict met Iran. Als de lobby haar zin krijgt hebben we een nucleaire oorlog

Dat is de korte versie

Bronnen binnen dit topic

Hoor het eigenlijk niet te zeggen, maar je weet het immers nooit. Bronnen als nationofislam of extreem rechts bagger blijft onwenselijk. Daar waar het kan ga voor primaire bronnen

We bekritiseren hier de Isralische lobby

Wat inhoudt dat we de Joodse volk als geheel niet verantwoordelijk zullen houden voor hetgeen wat de AIPAC doen. Hoort eigenlijk vanzelfsprekend te zijn, maar ik zeg het maar toch

Check de docu

Docu dient als fundament waar we verder op gaan bouwen, er is geen inhoudelijke discussie mogelijk zonder eerst in de materie te verdiepen. Duurt maar 50 min ofzo, je bent er echt zo doorheen

Degene die niet de docu bekijken negeer ik gewoon

Dat je het weet c_/

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 27-12-2023 18:37:20 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211780894
Er is natuurlijk zeker een grote aanwezigheid van Isral in Amerika. Het zijn ook bondgenoten en de grote Joodse populatie in de VS vertrekt dit. Ik zie dat alleen maar als een uitstekende ontwikkeling. De VS moet Isral vooral blijven steunen.

En ik ben overigens ook wel benieuwd, je stelt in de OP dat als 'de lobby' haar zin krijgt we af zullen stevenen op een nucleaire oorlog. Maar welk baat zouden zij hier dan bij hebben? Dat blijft nogal onduidelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211783835
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2023 18:36 schreef HowardRoark het volgende:
De VS moet Isral vooral blijven steunen.
Begrijpelijke uitspraak voor iemand die de palestijnen "territoriale gierigheid" verwijt.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_211783938
quote:
Er is natuurlijk zeker een grote aanwezigheid van Isral in Amerika. Het zijn ook bondgenoten en de grote Joodse populatie in de VS vertrekt dit. Ik zie dat alleen maar als een uitstekende ontwikkeling. De VS moet Isral vooral blijven steunen.

En ik ben overigens ook wel benieuwd, je stelt in de OP dat als 'de lobby' haar zin krijgt we af zullen stevenen op een nucleaire oorlog. Maar welk baat zouden zij hier dan bij hebben? Dat blijft nogal onduidelijk.
Goede vraag die je stelt

Ik merk alleen dat ik moeite heb om met een passend antwoord te komen, niet omdat ik het niet weet, maar dit is allemaal nieuw voor jou
Heb werkelijk geen idee waar ik moet beginnen _O-

Tell you what, ik zal ff snel iets gaan eten. Wellicht zal het helpen om het allemaal een beetje begrijpelijk te maken
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211785705
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Begrijpelijke uitspraak voor iemand die de palestijnen "territoriale gierigheid" verwijt.
Be nice

Ook ik ben het oneens met Howard, maar we kunnen toch wel normaal doen tegen elkaar ?
pi_211786510
@HowardRoark

Laten we beginnen met babystapjes en dan zien we wel waar het schip strandt
Je zou het mij een stuk makkelijker maken als je even de moeite zou nemen om de docu te bekijken maar goed het moet maar op deze manier

Verkiezingen kosten klauwen vol met geld. Het is onmogelijk om als politicus een campagne te runnen zonder investeerders. Hier komt AIPAC in beeld, hoewel ze zelf geen financile contributies maken. Zijn de leden van AIPAC niet alleen behoorlijk invloedrijk maar ook vermogend

Je zal de de investeerders moeten pleasen wil je sponsor vinden. Dit doe je door sympathie uit te spreken voor the Jewish couse( het recht van bestaan, het recht om zichzelf te verdedigen, als er een aanslag is om je medeleven te betuigen, dat soort dingen

Maar ook om alles te haten wat de lobby haat. Denk aan Iran, Palestina, Gazanen, Hamas. Om je onvoorwaardelijke steun voor Isral uit te spreken, no matter what!

Doe je dit niet dan zal je niet alleen geen sponsor kunnen vinden, maar je kan fluiten naar je politieke carrire. Het is political sucide om tegen de lobby in te gaan

Ik zal deze post opsplitsen in 2 or 3 delen. Nu dit uit de weg is kan ik later of waarschijnlijk morgen ingaan op de vraag, waarom onvoorwaardelijke steun voor Israel voor veel problemen zorgt. Niet alleen voor de VS maar voor vrijwel alle betrokkenen
pi_211818866
Hmm, okee, interessante invalshoek.

Maar ik vraag mij toch af of dit wel zo is (of het uitspreken tegen Isral meteen het einde van je politieke carrire in Amerika zou betekenen). Zijn de vier dames van 'The Squad' geen fervent criticus van Isral en pro-Palestijnen? Zelfs pro BDS in het geval van sommigen. Men begint aan de radicaal Linkse kant van de Democraten in het algemeen steeds kritischer te worden op Isral en kiest meer en meer openlijk de kant van de Arabieren/Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211819303
Het duurde allemaal langer dan verwacht maar heb vandaag de tijd om mijn verhaal af te maken. Mijn excuses voor de delay Howard c_/

We hebben hier te maken met een open secret, iedereen weet dat ze er zijn, dat ze behoorlijk veel invloed hebben, maar vrijwel niemand durft die Elephant in the room te benoemen, omdat iedereen weet dat het vervelende gevolgen zal hebben en dan druk ik me nog zwakjes uit
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2023 22:52 schreef Ali_boo het volgende:
@:HowardRoark

Nu dit uit de weg is kan ik later of waarschijnlijk morgen ingaan op de vraag, waarom onvoorwaardelijke steun voor Israel voor veel problemen zorgt. Niet alleen voor de VS maar voor vrijwel alle betrokkenen
Wat bedoel ik hiermee?

Isral is de nr 1 ontvanger van foreign aid. Het geld wat ze dan krijgen kopen ze voornamelijk wapens van. Zodat ze hun superioriteit in de regio kunnen tentoonstellen

Egypte staat op nr 2 of 3 afhankelijk welke bron je raadpleegt, de VS belooft Egypte een groot zak geld, en die kunnen elke keer op steun blijven rekenen zolang ze maar lief doen tegen Isral

Dus waarom zit de VS oorlog te voeren in Midden-Oosten? WMD? GTFO! Om democratie te verspreiden? We hebben gezien hoe succesvol dat was. Is het om de olie die daar zit? Natuurlijk zullen ze daar grondstoffen toe-eigenen nu ze toch daar zijn, maar ik geloof niet dat die maar honderd miljoen extra inkomsten echt een verschil zal maken als je kijkt wat de kosten van zo'n oorlog zijn

Waar gaat het dan wel om? Nou vrijwel elke land dat de VS is binnengevallen na 11 sep, blijkt een vijand van Isral te zijn. En Isral is gebaat om een instabiel Midden-Oosten, hoe meer chaos er intern is , des te minder tijd heb je om plannen te smeden om Isral iets aan te doen

Maar hier is waar de belangen van Isral botsen met de rest van de wereld

Oorlog voeren kost een vermogen en misschien nog erger vele mensenlevens. Isral heeft vijanden, maar weigert zelf het vuile werk te doen

Het is nadelig voor de buurlanden van Isral en je maakt hiermee alleen nog meer vijanden op het wereldtoneel

En dat het nadelig is voor mensen uit Europa en de rest van het westen. Want al die oorlogen die daar gevoerd worden zorgen op hun beurt voor een grote stroom vluchtelingen, die natuurlijk wij weer mogen opvangen. Je hebt zelf met eigen ogen gezien hoe succesvol dat was

En gok eens wie de nr 1 vijand van Isral is?

En daarmee kan je zelf invullen wat de ons te wachten staat
pi_211819577
Om het af te maken, laat ik een neocon onder de loep nemen, iemand als Lindsey Graham

Die weet hoe het systeem werkt, wil je het maken in het vak, dan zal je de belangen van Isral moeten verdedigen. Alles lief hebben wat zij lief hebben, en de vijanden van Israel je eigen vijanden maken

Niet alleen word je daarvoor goed beloond, maar je krijgt zelfs een uitnodiging van Bibi, waar die je een vriend van Israel noemt O+

En dit is Lindsey gisteravond met een stevig statement

twitter
pi_211819785
quote:

Het heeft even geduurd om je van de juiste context te voorzien, maar ik kan eindelijk antwoord geven op je vraag

Wie heeft hier baat bij?

- De Evangelische gemeenschap, die denken dat ze God kunnen manipuleren. Steun voor Isral zal misschien een nucleaire oorlog starten, maar dat betekent dat ze de komst van Jezus kunnen versnellen

- De neocons, dit is een mix van Israeliers en Amerikanen, de meest fanatieke arm van de lobby en die willen echt niets anders dan een oorlog met Iran. Ben niet goed thuis in de politiek maar ze schijnen nogal invloedrijk te zijn maar kan het mis hebben

- Natuurlijk de lobby zelf en de meest radicale Isralirs binnen de politiek. Die de belangen van Israel boven die van de VS zetten
pi_211820193
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, okee, interessante invalshoek.

Maar ik vraag mij toch af of dit wel zo is (of het uitspreken tegen Isral meteen het einde van je politieke carrire in Amerika zou betekenen). Zijn de vier dames van 'The Squad' geen fervent criticus van Isral en pro-Palestijnen? Zelfs pro BDS in het geval van sommigen. Men begint aan de radicaal Linkse kant van de Democraten in het algemeen steeds kritischer te worden op Isral en kiest meer en meer openlijk de kant van de Arabieren/Palestijnen.
Ik heb Jippie beloofd dat ik me aan de feiten zal houden. Er zijn drie dingen die ik zeker weet:

1 De lobby bestaat, ja het bevestigd een negatief stereotype, maar dat maakt het niet minder waar.En nee het is geen complottheorie zoals sommige ons willen laten geloven
2 De Lobby is behoorlijk invloedrijk, zal zo met een aantal voorbeelden komen om mijn punt te maken
3 En als laatste de lobby wil niets anders dan een oorlog met Iran

Dus mijn focus zal voornamelijk daar op liggen. Ik heb wel een theorie waarom ze dit toelaten, maar ik heb jippie een belofte gedaan dus hou ik me daar ook aan

Aangezien dit rete gevoelig ligt hou ik het voorlopig liever voor mijzelf. Hopelijk heb je er begrip voor
pi_211820709
Een disclaimer, ik heb geen idee wie deze mensen zijn, het is heel goed mogelijk dat ze in hun vrije tijd puppies wurgen, dat ik hun verhaal post is geen endorcement van mijn kant

Ik zocht naar slachtoffers van de Lobby en dit is wat ik ben tegengekomen

In deze video doet Cynthia een aantal bijzondere uitspraken, waaronder dat politici of een brief moeten schrijven of een document moeten ondertekenen waarin ze verklaren dat ze loyaal zullen zijn aan Israel

Dit was zo over the top dat ik moeite had om het te geloven, je zou denken dat er documenten rondsinguleren waarin dit blijkt maar heb werkelijk niets gevonden

En toch kan ik niet afschrijven als onzin, niet omdat ik in de tussentijd iets had gevonden om haar claims waar te maken maar door iets wat er in Texas in gebeurt

Daar ga ik in de volgende post wat dieper op in
pi_211820760
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:25 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik heb Jippie beloofd dat ik me aan de feiten zal houden. Er zijn drie dingen die ik zeker weet:

1 De lobby bestaat, ja het bevestigd een negatief stereotype, maar dat maakt het niet minder waar.En nee het is geen complottheorie zoals sommige ons willen laten geloven
2 De Lobby is behoorlijk invloedrijk, zal zo met een aantal voorbeelden komen om mijn punt te maken
3 En als laatste de lobby wil niets anders dan een oorlog met Iran

Dus mijn focus zal voornamelijk daar op liggen. Ik heb wel een theorie waarom ze dit toelaten, maar ik heb jippie een belofte gedaan dus hou ik me daar ook aan

Aangezien dit rete gevoelig ligt hou ik het voorlopig liever voor mijzelf. Hopelijk heb je er begrip voor
Maar wat zou precies het voordeel dan zijn van een (nucleaire) oorlog met Iran? Dat blijft nog altijd onduidelijk. Die 'lobby' zou daar dan toch op een bepaalde manier baat bij moeten hebben?
pi_211821074
Mensen in Texas moeten een loyalty plegde tekenen dat ze Isral zullen ondersteunen, anders kunnen ze fluiten naar hun centen en krijgen ze geen steun van de overheid :')

Texas requires Israel plege for hurricain relief

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-41688999

Het is bijzonder om dit van mensen te vragen maar goed, here we are

Wat het nog indrukwekkender maakt, is dat deze wetsvoorstel direct in strijd is met de 1st amadment EN TOCH hebben ze een manier gevonden om het alsog door te drukken

Om die reden kan ik de loyalty plege verhaal van Chintia niet afschrijven, als iemand bewijs heeft dat het ook buiten Texas gebeurt, please post het hier

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 29-12-2023 17:22:42 ]
pi_211821350
Hier benoemt Traficant de Lobby

De presentator noemt hem gek, gevaarlijk en een complotidioot

Niet veel later komt Traficant te overlijden, hij is onder een tractor beland en op deze manier gestorven. Dat is het verhaal dat ze naar buiten hebben gebracht

Die mensen die hem kenden geloven niets van de tractor verhaal en vermoeden faul play

Hiermee claim ik niet dat de lobby of iemand andes hier achter zit, dit kan ik niet bewijzen .Wie je wilt geloven mag je allemaal zelf uitmaken

Dat laat ik helemaal aan de ander over
pi_211821710
Dit is Gus Savage, een democraat en tevens een politicus, heeft kritiek op AIPAC en de Isral lobby. Heeft zijn speech mogen afmaken, maar moest daarna wel op zoek naar een nieuwe baan

Ik heb de video in zijn geheel niet bekeken, alleen de eerst 15 a 20 min. Dat wat die daar vertelt, kwam mij bekend voor en de claims die hij maakte, had ik al eerder gecheked en bleken allemaal waar te zijn

Omdat het mij allemaal bekend was voelde ik geen behoefte om de rest van de video te bekijken

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 31-12-2023 14:44:42 ]
pi_211822912
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar wat zou precies het voordeel dan zijn van een (nucleaire) oorlog met Iran? Dat blijft nog altijd onduidelijk. Die 'lobby' zou daar dan toch op een bepaalde manier baat bij moeten hebben?
Om de nr 1 vijand van Israel uit te schakelen, natuurlijk speelt er veel meer maar daar kan ik niets over kwijt. Soms denk ik dat het oprecht beter zou zijn als er een Chinees lobby actief was, dan zou ik heel het verhaal in zijn geheel kunnen vertellen

Gezien de gevoeligheid van de kwestie, heb ik besloten om mij te houden aan die drie dingen waarvan ik weet dat ik het vrij makkelijk kan bewijzen. Bnw is normaal gesproken vrij liberaal als het om bronnen, met als uitzondering dit topic. Vandaar dat je Fox news ziet, tegelicht, BBC ect als bronnen

En wanneer je beperkt bent tot dit soort bronnen is het heel lastig om te bewijzen wat nu het doel is

Mocht mijn antwoord nog steeds niet voldoen, kan ik je een dm sturen natuurlijk c_/

Laat het helemaal aan jou over :D
pi_211823885
Meet the leading Jewish political donors in this US election cycle

Tom Steyer tops list of all donors with over $80 million in combined donations through September 8; Adelsons rank No. 5, Soros No. 24

JTA — George Soros may draw some of the most vociferous criticism, but he’s hardly the biggest political donor in this cash-heavy election cycle — Democrat or Republican.

In fact, Soros is 24th on the largest givers in this cycle, and Jewish donors on both the right and left populate the list above him.

That’s according to Open Secrets, which provides the top 100 individuals or married couples donating to the 2020 campaign. Among the top 25 on the list, 15 are Jewish or of Jewish origin.

They include Tom Steyer, No. 1 on the list, and Donald Sussman, who have joined Soros in the litany of Democratic donors criticized by Republicans. Miriam and Sheldon Adelson are No. 5 — their money goes exclusively to Republican candidates. Plus there’s a host of Jewish donors who have drawn little public attention despite giving in the multimillions.

https://www.timesofisrael(...)s-us-election-cycle/

De rest van het artikel kan je ook zelf lezen c_/
pi_211825085
@Ali_boo man man man, je bent druk geweest. Straks even alles lezen :)
Lach met een schone bips
pi_211826628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 20:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
@:Ali_boo man man man, je bent druk geweest. Straks even alles lezen :)
Blij dat er iemand is die mijn inzet waardeert
Ben reuze benieuwd naar je bijdrage in dit topic

En tja , ik moest wel. Dingen escaleren heel snel dus ik wist niet echt hoeveel tijd we nog hebben _O-
pi_211828054
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:22 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Blij dat er iemand is die mijn inzet waardeert
Ben reuze benieuwd naar je bijdrage in dit topic

En tja , ik moest wel. Dingen escaleren heel snel dus ik wist niet echt hoeveel tijd we nog hebben _O-
Ik heb niet alles kunnen lezen en kijken nog man, moet een stage rapport afmaken voor een school "drop out" die anders een 20k schuld aan zijn broek krijgt omdat ie dat pas op het laatst bij ons op het werk terwijl ie er al een poos werkt aangaf dat ie in de shit zat :P Dus via online cursus die ie nu doet kan hem dat heel veel schelen qua kosten.. Ik moet alleen ook het stage rapport op tijd af hebben.. En ja dat moet serieus, anders komt ie weer in de shit. Proberen hem juist de goeie richting te geven gezien zijn verleden.
Lach met een schone bips
pi_211846398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik heb niet alles kunnen lezen en kijken nog man, moet een stage rapport afmaken voor een school "drop out" die anders een 20k schuld aan zijn broek krijgt omdat ie dat pas op het laatst bij ons op het werk terwijl ie er al een poos werkt aangaf dat ie in de shit zat :P Dus via online cursus die ie nu doet kan hem dat heel veel schelen qua kosten.. Ik moet alleen ook het stage rapport op tijd af hebben.. En ja dat moet serieus, anders komt ie weer in de shit. Proberen hem juist de goeie richting te geven gezien zijn verleden.
I see what you did there :D
pi_211846454
Bolton, nog zo'n neocon, dringt aan op een oorlog met Iran

twitter
pi_211847422
Douglas Macgregor, pentagon adviseur deelt zijn mening over de Israel lobby en de gestoorde neocon John Bolton

Top Pentagon Adviser Douglas Macgregor Blames ‘Israeli lobby’

WASHINGTON (JTA) — Douglas Macgregor, a top adviser to President Donald Trump’s new acting defense secretary, routinely blames “the Israeli lobby” and “neocons” for pushing the United States into wars.

Trump last week in the wake of his loss in the presidential election to Joe Biden purged senior staff at the departments of Defense, State, and Homeland Security and named loyalists to the jobs. Among the new hires was Macgregor, who is advising the new acting defense secretary, Christopher Hill.

CNN’s KFile uncovered interviews in which Macgregor, a decorated combat veteran who appears frequently on Fox News and other conservative media, says “pro-Israel” donors and the pro-Israel lobby are behind efforts to drive the United States into war.

Last year in an interview with a Florida talk show, Macgregor explained what was behind what he said was a push to war with Iran.

“We’re dragged in because of our close relationship with Israel,” he said.

You have to look at the people that donate to those individuals,” Macgregor said, referring to John Bolton, who was then the national security adviser, Michael Pompeo, the secretary of state, and Sen. Lindsey Graham, R-S.C. “Mr. Bolton has become very, very rich and is in the position he’s in because of his unconditional support for the Israeli lobby. He is their man on the ground, in the White House. The same thing is largely true for Mr. Pompeo, he has aspirations to be president. He has his hands out for money from the Israeli lobby, the Saudis, and others.”

https://www.jewishexponen(...)lames-israeli-lobby/
pi_211849099
@Ali_boo wat denk je? Stuurt het westen aan op een oorlog in het midden oosten of probeert het westen het te voorkomen? Of probeert juist het midden oosten een frontale oorlog te voorkomen?

En wie zit er tussen?
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 31 december 2023 @ 01:01:21 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211855211
het westen is vooral gebaat bij een grote boze boeman, niet per se in het oplossen van dat probleem

wat dat betreft is het een godsgeschenk dat de Russen aan de hand van Poetin weer moeilijk lopen doen aan de grens, dan is Iran ineens een stuk minder interessant ... Noord Korea hebben we al een tijdje niets meer van gehoord
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211929721
Dit is generaal Wesley Clark, in nov 2001 kreeg hij van zijn bevelhebbers te horen dat de VS 7 landen zal aanvallen binnen 5 jaar. Ja, ze lopen wat achter op schema. Maar van die 7 landen zijn er al 6 aangevallen, met als een uitzondering. Je raadt het al, namelijk IRAN

Het is niet uit de lucht komen vallen dat Iran aangepakt moet worden, ze zijn er letterlijk meer dan 20 jaar mee bezig. Gezien de huidige ontwikkelingen in Gaza, lijkt dit het moment dat ze eindelijk toe kunnen slaan

twitter

Nog een link van ALjazera voor de geinerseerden:

US ‘plans to attack seven Muslim states’

Presidential hopeful General Wesley Clark says the White House devised a five-year plan after the 9/11 strikes to attack seven majority-Muslim countries.

https://www.aljazeera.com(...)-seven-muslim-states
pi_211929915
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:11 schreef Ali_boo het volgende:
Meet the leading Jewish political donors in this US election cycle

Tom Steyer tops list of all donors with over $80 million in combined donations through September 8; Adelsons rank No. 5, Soros No. 24

JTA — George Soros may draw some of the most vociferous criticism, but he’s hardly the biggest political donor in this cash-heavy election cycle — Democrat or Republican.

In fact, Soros is 24th on the largest givers in this cycle, and Jewish donors on both the right and left populate the list above him.

That’s according to Open Secrets, which provides the top 100 individuals or married couples donating to the 2020 campaign. Among the top 25 on the list, 15 are Jewish or of Jewish origin.

They include Tom Steyer, No. 1 on the list, and Donald Sussman, who have joined Soros in the litany of Democratic donors criticized by Republicans. Miriam and Sheldon Adelson are No. 5 — their money goes exclusively to Republican candidates. Plus there’s a host of Jewish donors who have drawn little public attention despite giving in the multimillions.

https://www.timesofisrael(...)s-us-election-cycle/

De rest van het artikel kan je ook zelf lezen c_/
Als we de verkiezingen van 2016 erbij pakken zien we een vergelijkbaar patroon.

US Jews contribute half of all donations to the Democratic Party
Jewish donors give 25% of the Republican National Convention’s cash.

https://www.jpost.com/US-(...)ocratic-party-468774

Toen ik in aanraking kwam met dit topic, een aantal jaar terug. Heb ik elke verkiezing bijgepakt tot en met jaar 2000. Daarna geloofde ik het wel.

Als je de Israelische media erbij pakt zie je niet alleen wie er heeft gedoneerd, hoeveel, aan welke partij, een beetje achtergrondinfo over de sponsers. Je kan ech van alles vinden, mits je weet hoe je een zoekmachine moet gebruiken

Dit zijn de laatste verkiezingen die ik erbij pak, de rest kan je zelf ook na checken
pi_211929960
Bibi( ergens in 2001 geloof ik) maakt hier twee stevige statements:

1 Hij weet absoluut zeker dat Sadam nucleaire wapens heeft

2 Hij gegarandeerd dat als Irak aangevallen wordt dat het enorme positief effect zal hebben op de regio daar

:') :')

twitter
pi_211930080
Mocht je je afvragen waarom de twitteraar Adam hierboven Julian Assange benoemt

Nou hierom:

Straatcommando, ik hoop dat je meeleest c_/
pi_211930189
Hij denkt oprecht dat die boven de wet staat :D

twitter
pi_211930277
Niki is een carrire tijger die weet hoe het systeem werkt

twitter
pi_211930935
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
@:Ali_boo wat denk je? Stuurt het westen aan op een oorlog in het midden oosten of probeert het westen het te voorkomen? Of probeert juist het midden oosten een frontale oorlog te voorkomen?

En wie zit er tussen?
Kan de video helaas niet meer terugvinden, maar ik zag een filmpje met Janet Yellen( voormalig voorzitter van de FED) en nu minister van Financin

Daarin werden twee vragen aan haar gesteld:

1 Nu Amerika is verwikkeld in twee oorlogen, bent u niet bang dat China haar kans ziet om Taiwan aan te vallen
Zullen jullie in dat geval Taiwan verdedigen en is er voldoende geld om oorlog te voeren op drie fronten?

Ze staan helemaal achter Taiwan en er is meer dan genoeg geld om dat allemaal te financieren volgens :')

Nu ben ik geen econoom, maar volgens mij is hyperinflatie aanstaande

Dan hebben we nog een potentile nucleaire oorlog met Iran, een grote vluchtelingenstroom die het op gang zal brengen. Waar we geforceerd worden om tientallen miljoenen migranten op te vangen

Ik wil geen paniek zaaien, maar wereldwijd nemen de spanningen toe en ik vrees oprecht voor het ergste
pi_211931030
quote:
88s.gif Op zondag 31 december 2023 01:01 schreef sp3c het volgende:
het westen is vooral gebaat bij een grote boze boeman, niet per se in het oplossen van dat probleem

wat dat betreft is het een godsgeschenk dat de Russen aan de hand van Poetin weer moeilijk lopen doen aan de grens, dan is Iran ineens een stuk minder interessant ... Noord Korea hebben we al een tijdje niets meer van gehoord
Dat laatste klopt niet, spanningen tussen Noord en Zuid Korea lopen juist op. Het boeit mij te weinig om erin te duiken, maar heb de afgelopen paar dagen berichten gezien op X, die erover berichten

Putin als boeman wil ik een groot succes noemen. Op Hitler na , weet de meest negatieve emoties uit mensen los te trekken

Blijft een bijzonder fenomeen om te mogen aanschouwen
  vrijdag 5 januari 2024 @ 21:43:55 #35
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211931182
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Kan de video helaas niet meer terugvinden, maar ik zag een filmpje met Janet Yellen( voormalig voorzitter van de FED) en nu minister van Financin

Daarin werden twee vragen aan haar gesteld:

1 Nu Amerika is verwikkeld in twee oorlogen, bent u niet bang dat China haar kans ziet om Taiwan aan te vallen
Zullen jullie in dat geval Taiwan verdedigen en is er voldoende geld om oorlog te voeren op drie fronten?

Ze staan helemaal achter Taiwan en er is meer dan genoeg geld om dat allemaal te financieren volgens :')

Nu ben ik geen econoom, maar volgens mij is hyperinflatie aanstaande

Dan hebben we nog een potentile nucleaire oorlog met Iran, een grote vluchtelingenstroom die het op gang zal brengen. Waar we geforceerd worden om tientallen miljoenen migranten op te vangen

Ik wil geen paniek zaaien, maar wereldwijd nemen de spanningen toe en ik vrees oprecht voor het ergste
Naja, in die instroom van tientallen miljoenen vluchtelingen zie ik dan wel weer een positief iets, de waarde van mijn huis zal stijgen en stijgen :)

Maar ik moet je wel meegeven dat we in interessante tijden leven. Las net dat in N-Korea Kim zijn dochter zou klaarstomen voor opvolging. (voor wat de berichtgeving waard is)
Lach met een schone bips
pi_211938172
Iran bereidt zich voor op een evt oorlog

twitter
pi_211938194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Naja, in die instroom van tientallen miljoenen vluchtelingen zie ik dan wel weer een positief iets, de waarde van mijn huis zal stijgen en stijgen :)

Maar ik moet je wel meegeven dat we in interessante tijden leven. Las net dat in N-Korea Kim zijn dochter zou klaarstomen voor opvolging. (voor wat de berichtgeving waard is)
You forgot the'' you will own nothing and be happy'' part :P
pi_211940100
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
You forgot the'' you will own nothing and be happy'' part :P
Maat, tegen die tijd ben ik al zo lang weg hier :)
Lach met een schone bips
pi_211947247
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:30 schreef Ali_boo het volgende:
Iran bereidt zich voor op een evt oorlog

[ twitter ]
Iran bereidt zich al jaren op voor een evt oorlog.
Conscience do cost.
pi_212083928
twitter
pi_212084511
|:( :')

twitter
pi_212084562
Voor context ^^

pi_212085591
elon musk. Volgt de agenda waar hij zich aan moet houden, trap er niet in.
Tsl :')
pi_212089906
Eindelijk komt de aap uit de mouw. Iran was het doel all along

En ze zullen zich niet laten afstoppen door het congres, de VN, internationale gerechtshof in Den Haag of andere landen

Door niemand niet ^O^

twitter

pi_212089969
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 01:44 schreef achjaha het volgende:
elon musk. Volgt de agenda waar hij zich aan moet houden, trap er niet in.
Tsl :')
Tja, wat moet je hiervan denken

Musk Will Attend Auschwitz Event to Discuss Online Antisemitism

X owner has faced widespread backlash over content on platform
Billionaire is scheduled to speak with Ben Shapiro on Jan. 22

https://www.bloomberg.com(...)-online-antisemitism
pi_212098706
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:44 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Tja, wat moet je hiervan denken

Musk Will Attend Auschwitz Event to Discuss Online Antisemitism

X owner has faced widespread backlash over content on platform
Billionaire is scheduled to speak with Ben Shapiro on Jan. 22

https://www.bloomberg.com(...)-online-antisemitism
Geen idee, vuurtje opstoken denk
pi_212138275
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:55 schreef Ali_boo het volgende:
Om het af te maken, laat ik een neocon onder de loep nemen, iemand als Lindsey Graham

Die weet hoe het systeem werkt, wil je het maken in het vak, dan zal je de belangen van Isral moeten verdedigen. Alles lief hebben wat zij lief hebben, en de vijanden van Israel je eigen vijanden maken

Niet alleen word je daarvoor goed beloond, maar je krijgt zelfs een uitnodiging van Bibi, waar die je een vriend van Israel noemt O+

En dit is Lindsey gisteravond met een stevig statement

[ twitter ]
Graham heeft een 180 gemaakt in vele opzichten. En ja, waar te beginnen met Amerika.

[..]

Die pro-Israel lobby is daar echt enorm en als WO2 er niet zou zijn geweest en deze spagaat er niet lag, zou je volgens mij een heel wat beter land hebben gehad.

Ik denk dat, hoewel wij vast van mening verschillen, we denk ik blij om mogen zijn dat we in West-Europa wonen en nog op dit niveau kunnen praten.

Ik denk dat Amerika rot tot op het bot is en het ene uiteinde van het elastiek niet alleen conservatief wil zijn maar degressie wil (Maga steunende stromingen) en een andere kant ultra progressief is om dat andere te counteren.

Amerika wordt in de media vertegenwoordigd door een laag gemporteerde wetenschappers. Maar het land zelf is echt ongeschoold en over-de-top in alles. Als je in conservatieve hoek zit dan hebben ze een woning tot de nok vol met wapens en kerken die aan duivel-uitdrijvingen doen en in progressieve hoek heb je de baby-yoga, de westers gemanipuleerde alternatieve shit en mag je geen ‘nee’ meer zeggen in de opvoeding van een kind. Ik kan me niet met beide uiteinden identificeren.

Ik zou de VS graag wat evenwichtiger zien, maar het moet daar eerst flink imploderen wil er weer wat uit gaan komen dat hout snijdt.
pi_212206913
Here we go -O-

twitter

twitter
pi_212206935
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Graham heeft een 180 gemaakt in vele opzichten. En ja, waar te beginnen met Amerika.
[..]
Die pro-Israel lobby is daar echt enorm en als WO2 er niet zou zijn geweest en deze spagaat er niet lag, zou je volgens mij een heel wat beter land hebben gehad.

Ik denk dat, hoewel wij vast van mening verschillen, we denk ik blij om mogen zijn dat we in West-Europa wonen en nog op dit niveau kunnen praten.

Ik denk dat Amerika rot tot op het bot is en het ene uiteinde van het elastiek niet alleen conservatief wil zijn maar degressie wil (Maga steunende stromingen) en een andere kant ultra progressief is om dat andere te counteren.

Amerika wordt in de media vertegenwoordigd door een laag gemporteerde wetenschappers. Maar het land zelf is echt ongeschoold en over-de-top in alles. Als je in conservatieve hoek zit dan hebben ze een woning tot de nok vol met wapens en kerken die aan duivel-uitdrijvingen doen en in progressieve hoek heb je de baby-yoga, de westers gemanipuleerde alternatieve shit en mag je geen ‘nee’ meer zeggen in de opvoeding van een kind. Ik kan me niet met beide uiteinden identificeren.

Ik zou de VS graag wat evenwichtiger zien, maar het moet daar eerst flink imploderen wil er weer wat uit gaan komen dat hout snijdt.
Lindsey is een oorlogszuchtige tering gek

Zie tweet hierboven c_/
pi_212207278
Dit dus

twitter
pi_212208378
More war !
Yes we can !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212208561
quote:
14s.gif Op zondag 28 januari 2024 21:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Lindsey is een oorlogszuchtige tering gek

Zie tweet hierboven c_/
Ik sta niet vaak achter Carlsen, maar “a broken clock…” (Alhoewel hij wel een karikatuur van zichzelf is gaan spelen op Fox)

Ik geloof ook niet dat de confrontatie met Iran opzoeken nu het juiste is om te doen. Hele midden oosten moet zeker weer eens op de schop.
pi_212212672
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 23:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik sta niet vaak achter Carlsen, maar “a broken clock…” (Alhoewel hij wel een karikatuur van zichzelf is gaan spelen op Fox)

Ik geloof ook niet dat de confrontatie met Iran opzoeken nu het juiste is om te doen. Hele midden oosten moet zeker weer eens op de schop.
Laat mij je introduceren met een theorie die wellicht je vraag zal beantwoorden

What is the Israel's plan for a Greater Israel?

"Greater Israel" consists in an area extending from the Nile Valiev to the Euphrates. The Zionist project supports the Jewish settlement movement. More broadly it involves a policy of excluding Palestinians from Palestine leading to the eventual annexation of both the West Bank and Gaza to the State of Israel.

Did Netanyahu show a map without Palestine?

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu holds a map of "The New Middle East" without Palestine during his September 22, 2023 address to the United Nations General Assembly in New York

Hoe ziet groot Israel eruit op een map?

De meningen verschillen daarover, maar het is de bedoeling dat Isral van de bijbel in ere wordt hersteld

Of als je Bibi wil geloven, zoiets

twitter

Check de datum. Op 22 sep 2023 kwam hij met deze nieuwe map. Twee weken later pleegt hamas een terroristische aanslag :')

Komt dat even goed uit ;)
pi_212212725
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 22:54 schreef UncleScorp het volgende:
More war !
Yes we can !
Check de uitspraken van Wesley Clark( post 27 in deze reeks) en vergelijk dat met de map van groot Israel. Is er iets wat je opvalt?
pi_212212806
Nee, ik ben geen moslim, maar er zit wel een kern van waarheid in deze post

pi_212212845
Typerend maar weinig verrassend :B

twitter
pi_212212868
AIPAC boasted that 98% of its backed candidates won their general election.

https://forward.com/fast-(...)ress-2024-elections/
pi_212212925
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 13:37 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

"Greater Israel" consists in an area extending from the Nile Valiev to the Euphrates. The Zionist project supports the Jewish settlement movement. More broadly it involves a policy of excluding Palestinians from Palestine leading to the eventual annexation of both the West Bank and Gaza to the State of Israel.

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu holds a map of "The New Middle East" without Palestine during his September 22, 2023 address to the United Nations General Assembly in New York

De meningen verschillen daarover, maar het is de bedoeling dat Isral van de bijbel in ere wordt hersteld

[ afbeelding ]

[ twitter ]

Check de datum. Op 22 sep 2023 kwam hij met deze nieuwe map. Twee weken later pleegt hamas een terroristische aanslag :')

Ja, de waanideeen zijn me wel duidelijk. Putin heeft z'n Greater Russia waar de Orthodoxe kerk op aandringt, Erdogan z'n Ottomaanse Rijk-in volle glorie-droom. Dan had je IS nog die de hele wereld zou overnemen (overigens ook zoiets, maar dat is als een nachtkaars uitgegaan)

Hier schrik ik ook niet van en Netanyahu blijft een gevaarlijke gek die afleiding zoekt van een massaslachting (en dan heb je nogal wat afleiding nodig.) Maar op lokaal niveau willen ze de tempelberg doen herrijzen en dat lijken ze al niet voorelkaar te krijgen omdat het verwijderen van de Rotskoepel nogal "gedoe" zou geven.
De judaistische joden willen daar ook echt niet gaan wonen. Maar goed, Netanyahu heeft niet het eeuwige leven, de bevolking van Israel staat niet vol achter hem (om het zacht uit te drukken) en kaart onder de arm of niet; het is een zinloze afleiding; Israel zelf is druk maar niet vol en het aantal Zionisten om "Greater Israel" vorm te geven ontbreekt. Of trekt dit idee van een soort revolutie in het hete Midden Oosten ook veel Amerikaanse en Europese Christenen aan?
pi_212213002
quote:
10s.gif Op maandag 29 januari 2024 13:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Check de uitspraken van Wesley Clark( post 27 in deze reeks) en vergelijk dat met de map van groot Israel. Is er iets wat je opvalt?
7 countries in 5 years ... yea right :')
En dan spotten met de russen dat het traag gaat
:)
pi_212213159
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 13:37 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ twitter ]

Ja idd dit ganse zaakje stinkt als franse schimmelkaas.
Plus dat de VS haar kans ziet om Iran "aan te pakken", wsl de laatste in rij op hun lijstje. Syri hebben ze al moeten schrappen wegens niet-gelukt
pi_212213478
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ja, de waanideeen zijn me wel duidelijk. Putin heeft z'n Greater Russia waar de Orthodoxe kerk op aandringt, Erdogan z'n Ottomaanse Rijk-in volle glorie-droom. Dan had je IS nog die de hele wereld zou overnemen (overigens ook zoiets, maar dat is als een nachtkaars uitgegaan)

Hier schrik ik ook niet van en Netanyahu blijft een gevaarlijke gek die afleiding zoekt van een massaslachting (en dan heb je nogal wat afleiding nodig.) Maar op lokaal niveau willen ze de tempelberg doen herrijzen en dat lijken ze al niet voorelkaar te krijgen omdat het verwijderen van de Rotskoepel nogal "gedoe" zou geven.
De judaistische joden willen daar ook echt niet gaan wonen. Maar goed, Netanyahu heeft niet het eeuwige leven, de bevolking van Israel staat niet vol achter hem (om het zacht uit te drukken) en kaart onder de arm of niet; het is een zinloze afleiding; Israel zelf is druk maar niet vol en het aantal Zionisten om "Greater Israel" vorm te geven ontbreekt. Of trekt dit idee van een soort revolutie in het hete Midden Oosten ook veel Amerikaanse en Europese Christenen aan?
Er is meer dan 60.000 stromingen binnen het christendom. Binnen deze stromingen is er geen consensus wie de antichrist zal zijn. Sommige denken dat het Nero is geweest, andere vermoeden islamitische leider, maar er zijn ook genoeg christenen die denken dat de antichrist Joods zal zijn. Waaronder de Russische Orthodoxe kerk

Als ik de moslims moet geloven dan zal hun antichrist ook van Joodse komaf zijn( zie post 55)

Wanneer ik de Isralische media erbij pak zie ik berichten dat de tempel binnenkort af zal zijn en de Mosiah binnenkort aan de wereld gepresenteerd zal worden

Nu dit uit de weg is

In de jaren 80 was er een Isralische terroriste organisatie genaamd: Jewish underground

Een van de doelen was deze :

Plot to blow up the Dome of the Rock

The purpose of obliterating the Muslim shrine on the Temple Mount, considered together with the Al-Aqsa Mosque to be an "abomination", was to "awaken" Jews, and lay the groundwork for the creation of the Third Temple. The Jewish underground had two different ideas about how to destroy the Dome of the Rock. One proposal was to crash a plane packed with explosives into the building.[16] One member of the group was an IDF expert in explosives who had access to sufficient ammunition and material stolen from the Israeli army to carry out the plan.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Underground

Niet om de acties van deze gekkies goed te keuren, maar de terroristen wisten dondergoed welke reactie dit teweeg zou brengen. Door deze moskee op te blazen, zouden ze de komst van hun Messiah versnellen. Dome of the rock zit in oud Jerusalem. Enkele tientallen meters verwijdert van de Derde tempel. De moskee staat in de weg om die tempel af te maken. Mocht er iets met deze moskee gebeuren dan hebben we geen reguliere wereld oorlog, maar meer een Armageddon zeg maar :P
pi_212213646
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd dit ganse zaakje stinkt als franse schimmelkaas.
Plus dat de VS haar kans ziet om Iran "aan te pakken", wsl de laatste in rij op hun lijstje. Syri hebben ze al moeten schrappen wegens niet-gelukt
Twee weken voor de zogenaamde aanslag van Hamas had die al een plan klaar voor de hele midden oosten. Waar de Palestijnen gedwongen zullen moeten verhuizen. Mocht de map kloppen dan zijn de Palestijnen slechts de eerste slachtoffers van operatie levensruimte. Lebanon lijkt de volgende om uiteindelijk bij Iran terecht te komen

Ze gaan heel de regio in de fik steken om hun plan van groot Isral te verwezenlijken. Ze zullen het westen dwingen om al die vluchtelingen op te vangen

Ik kan niet wachten O+

Hoeveel ga jij er in huis nemen beste Unclescorp :D
pi_212213670
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:55 schreef Ali_boo het volgende:
Mensen in Texas moeten een loyalty plegde tekenen dat ze Isral zullen ondersteunen, anders kunnen ze fluiten naar hun centen en krijgen ze geen steun van de overheid :')

Texas requires Israel plege for hurricain relief

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-41688999

Het is bijzonder om dit van mensen te vragen maar goed, here we are

Wat het nog indrukwekkender maakt, is dat deze wetsvoorstel direct in strijd is met de 1st amadment EN TOCH hebben ze een manier gevonden om het alsog door te drukken

Om die reden kan ik de loyalty plege verhaal van Chintia niet afschrijven, als iemand bewijs heeft dat het ook buiten Texas gebeurt, please post het hier
Damn ik wist niet dat het zo groot was

Texas is geen uitzondering maar liefst 47 state hebben een Israel plege

twitter
pi_212213858
Ook Bolton, de achterlijke neocon, wil een oorlog met Iran

twitter
pi_212214056
Tja....

twitter
pi_212214243
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:20 schreef Ali_boo het volgende:

Ze gaan heel de regio in de fik steken om hun plan van groot Isral te verwezenlijken. Ze zullen het westen dwingen om al die vluchtelingen op te vangen
:o }:|

Oh dear, wist niet dat het plan zo uitgebreid was :{w

quote:
Hoeveel ga jij er in huis nemen beste Unclescorp :D
:R
pi_212214458
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Er is meer dan 60.000 stromingen binnen het christendom. Binnen deze stromingen is er geen consensus wie de antichrist zal zijn. Sommige denken dat het Nero is geweest, andere vermoeden islamitische leider, maar er zijn ook genoeg christenen die denken dat de antichrist Joods zal zijn. Waaronder de Russische Orthodoxe kerk
Ja, daar zijn nogal wat verschillen en de eindtijden zijn ook door de tijd nogal eens verschoven omdat we (even checken) nog steeds bestaan

De orthodoxe kerk en de Islam staan dan weer zeer dicht in de geschiedenis naast elkaar qua gebruiken. Daarom is de wrijving daar ook niet zo intens als tussen de Islam en de protestanten of de katholieken.

quote:
Als ik de moslims moet geloven dan zal hun antichrist ook van Joodse komaf zijn( zie post 55)
Voor de moslims is Jezus dan weer niet heilig, dus het zal wel wat anders heten daar .. maar goed historisch komt de Islam dan ook weer uit een rib van het Christendom. Dus het oud-zeer met een historie van meningsverschillen en oorlogen is er nog steeds.

quote:
Wanneer ik de Isralische media erbij pak zie ik berichten dat de tempel binnenkort af zal zijn en de Mosiah binnenkort aan de wereld gepresenteerd zal worden

Nu dit uit de weg is

In de jaren 80 was er een Isralische terroriste organisatie genaamd: Jewish underground

Een van de doelen was deze :

Plot to blow up the Dome of the Rock

The purpose of obliterating the Muslim shrine on the Temple Mount, considered together with the Al-Aqsa Mosque to be an "abomination", was to "awaken" Jews, and lay the groundwork for the creation of the Third Temple. The Jewish underground had two different ideas about how to destroy the Dome of the Rock. One proposal was to crash a plane packed with explosives into the building.[16] One member of the group was an IDF expert in explosives who had access to sufficient ammunition and material stolen from the Israeli army to carry out the plan.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Underground

Niet om de acties van deze gekkies goed te keuren, maar de terroristen wisten dondergoed welke reactie dit teweeg zou brengen. Door deze moskee op te blazen, zouden ze de komst van hun Messiah versnellen. Dome of the rock zit in oud Jerusalem. Enkele tientallen meters verwijdert van de Derde tempel. De moskee staat in de weg om die tempel af te maken. Mocht er iets met deze moskee gebeuren dan hebben we geen reguliere wereld oorlog, maar meer een Armageddon zeg maar :P
Ik lees ook nog weleens wat Israelische bronnen, beetje afhankelijk van de kleur.. maar de meest extreme zijn ook een soort wenskaart van de meest orthodoxe stromingen. Nauwelijks BNW materiaal, gewoon profetische media. Weinig verborgens aan.

Probleem daar is dat ze in de heilige boeken met 'de wereld' de wereld bedoelden die ze toen kenden en die 'Armageddon' (als we het over het 'hele midden oosten hebben) van snoeirechts meer een piketpaaltjes armageddon in het midden-oosten in Israel zelf is in de praktijk. De wereld is hier nauwelijks bij betrokken en heel veel landen hebben ook totaal geen zin in een actieve deelname. Dat geldt overigens ook aan de kant van "islam-landen". Dit zijn van die feestjes waar je in algemene zin het liefst voor afzegt. Daarom kan het wel wat gaan smeulen, maar ik verwacht niet een grote ommezwaai voor Netanyahu op z'n sterfbed ligt of daarna.

Over die droom van Netanyahu of de "profetische media" binnen Israel. Het feit dat de VN hier ook alleen maar met de handen in de zakken naar kan gaan staan kijken is al een teken dat het niet echt meer in de BNW sfeer zit, de verklaringen zijn bij iedereen ook wel redelijk bekend. Maar het is hetzelfde als met de Groot-Rusland droom, ja.. onderzoeksjournalisten berichten hierover, dat zit bovengronds, maar het ligt alleen niet in de populariteit. Ook omdat men weet dat wanneer je de discussie naar religie zou trekken ipv mensenrechten je niet met 10-0 maar met 20-0 achterstaat.

Maar goed.. we hebben het "geweldige" 3e wereldland vol cowboys; de VS, met hun bijna haaks op West-Europa staande schijndemocratie en allerlei belangen in wapenhandel. Die zitten maar al te graag op de tribune te kijken en ervan te genieten hoe booming hun economie is waarvan de 1% nog het meeste profiteert. Tuurlijk steunen die Israel met wat ze ook maar op dat moment willen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 29-01-2024 16:45:26 ]
pi_212223493
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:35 schreef Ali_boo het volgende:
Ook Bolton, de achterlijke neocon, wil een oorlog met Iran

[ twitter ]
Straffe oorlogstaal van deze mafkees. Is idd al jaren fanatiek voor een aanval op Iran.

Benieuwd of de VS zo dom gaat zijn om Iran te confronteren.
pi_212224941
quote:
9s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:54 schreef Ali_boo het volgende:
Tja....

[ twitter ]
Isral wil al sinds het zo ongeveer bestaat dat de hele wereld Iran aanvalt. Maar spannende tweets weer hoor.
Conscience do cost.
pi_212275113
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 12:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Straffe oorlogstaal van deze mafkees. Is idd al jaren fanatiek voor een aanval op Iran.

Benieuwd of de VS zo dom gaat zijn om Iran te confronteren.
Wat denk je zelf? :D

twitter
pi_212275158
Ik kom zo terug op die andere post, eerst even de laatste nieuws plaatsen :9

twitter
pi_212275189
Voor de mensen die het gemist hebben

twitter
pi_212275469
Alles wat er in de VS gebeurt zal uiteindelijk ook hier ingevoerd worden
Gevaarlijke ontwikkeling als je het mij vraagt

https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-784875
pi_212275526
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:o }:|

Oh dear, wist niet dat het plan zo uitgebreid was :{w
[..]
:R
Mevrouw Weiss spreekt er openlijk over

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 03-02-2024 14:12:17 ]
pi_212275584
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 14:00 schreef Ali_boo het volgende:
Alles wat er in de VS gebeurt zal uiteindelijk ook hier ingevoerd worden
Gevaarlijke ontwikkeling als je het mij vraagt

[ afbeelding ]

https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-784875
Misschien moeten we het ook in NL uitvoeren, wil je hier wonen? Nou, dan zal je moeten zweren dat je de belangen van Isral zal dienen

pi_212275641
Wie geloof die nog joh

twitter
pi_212276186
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ja, daar zijn nogal wat verschillen en de eindtijden zijn ook door de tijd nogal eens verschoven omdat we (even checken) nog steeds bestaan

De orthodoxe kerk en de Islam staan dan weer zeer dicht in de geschiedenis naast elkaar qua gebruiken. Daarom is de wrijving daar ook niet zo intens als tussen de Islam en de protestanten of de katholieken.
[..]
Voor de moslims is Jezus dan weer niet heilig, dus het zal wel wat anders heten daar .. maar goed historisch komt de Islam dan ook weer uit een rib van het Christendom. Dus het oud-zeer met een historie van meningsverschillen en oorlogen is er nog steeds.
[..]
Ik lees ook nog weleens wat Israelische bronnen, beetje afhankelijk van de kleur.. maar de meest extreme zijn ook een soort wenskaart van de meest orthodoxe stromingen. Nauwelijks BNW materiaal, gewoon profetische media. Weinig verborgens aan.

Probleem daar is dat ze in de heilige boeken met 'de wereld' de wereld bedoelden die ze toen kenden en die 'Armageddon' (als we het over het 'hele midden oosten hebben) van snoeirechts meer een piketpaaltjes armageddon in het midden-oosten in Israel zelf is in de praktijk. De wereld is hier nauwelijks bij betrokken en heel veel landen hebben ook totaal geen zin in een actieve deelname. Dat geldt overigens ook aan de kant van "islam-landen". Dit zijn van die feestjes waar je in algemene zin het liefst voor afzegt. Daarom kan het wel wat gaan smeulen, maar ik verwacht niet een grote ommezwaai voor Netanyahu op z'n sterfbed ligt of daarna.

Over die droom van Netanyahu of de "profetische media" binnen Israel. Het feit dat de VN hier ook alleen maar met de handen in de zakken naar kan gaan staan kijken is al een teken dat het niet echt meer in de BNW sfeer zit, de verklaringen zijn bij iedereen ook wel redelijk bekend. Maar het is hetzelfde als met de Groot-Rusland droom, ja.. onderzoeksjournalisten berichten hierover, dat zit bovengronds, maar het ligt alleen niet in de populariteit. Ook omdat men weet dat wanneer je de discussie naar religie zou trekken ipv mensenrechten je niet met 10-0 maar met 20-0 achterstaat.

Maar goed.. we hebben het "geweldige" 3e wereldland vol cowboys; de VS, met hun bijna haaks op West-Europa staande schijndemocratie en allerlei belangen in wapenhandel. Die zitten maar al te graag op de tribune te kijken en ervan te genieten hoe booming hun economie is waarvan de 1% nog het meeste profiteert. Tuurlijk steunen die Israel met wat ze ook maar op dat moment willen.
Ik moet je deels gelijk geven, het is niet de eerste keer dat christen bv dachten dat het einde nabij was. Dat dacht men tijdens de eerste wereldoorlog, en de tweede

Maar ook vrijwel elke Amerikaanse president die we tot nu toe gehad hebben, werd ooit bestempeld als een potentile antichrist

Ook als we het vanuit Isralisch perspectief bekijken die hebben ook een enorme lijst van mislukte voorspellingen.
Zo vaak dachten ze dat hun Mosiah was gearriveerd en dat bleek het eindelijk niet te zijn. Die lijst is makkelijk terug te vinden online

Ongeacht, of de joden, christen of moslims gelijk hebben. Als een van hun denkt dat de tijd der tijden nabij is dan zal je de impact daarvan voelen

Laat ik eerst openen met het brief van Albert Pike die voorspellingen doet met betrekking tot ww3

Zo vergezocht vind ik het niet om te denken dat er een grote clash zal komen met de moslims wereld

En als je dan ziet, hoe der eind der tijden door moslims beschreven word. Het komt erop neer dat er een epic strijd komt tussen de moslims en de joden. En dat de moslims als winnaar uit de bus zullen komen

Zoals het word beschreven in de hadith

In the battle between the Jews and the Muslims at the end of time, the aggressors will be the Jews

Question
It is narrated in the hadith that the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “The Hour will not begin until you fight the Jews, until a Jew will hide behind a rock or a tree, and the rock or tree will say: ‘O Muslim, O slave of Allah, here is a Jew behind me; come and kill him – except the gharqad (a kind of thorny tree).’ At the same time – as far as I know – the Muslims throughout history have treated the Jews well and coexisted with them, for Islam is a religion of love and peace. So why does the hadith tell us here that we have to kill them, and why did the Muslims not do that previously?

https://islamqa.info/en/a(...)ors-will-be-the-jews

Voor jouw zal dit allemaal focus pocus zijn, ik persoonlijk vind het echter niet zo ver gezocht :P
pi_212276222
Kleine kanttekening, ik ben geen theoloog, als ik fouten hier hebt gemaakt dan is het niet bewust. Dit is hoe ik het begrepen heb

Wel belangrijk om dat erbij te vermelden c_/
pi_212287598
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 14:58 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik moet je deels gelijk geven, het is niet de eerste keer dat christen bv dachten dat het einde nabij was. Dat dacht men tijdens de eerste wereldoorlog, en de tweede
Klopt. Die zijn er zoveel geweest. En er zijn bepaalde punten in de tijd van het vroegere christendom geweest waarin men bijna letterlijk de klok op profetien gelijk zette. Dat er uiteraard niets gebeurde. En dat stromingen in een soort identiteitscrisis kwam en je daar ook versobering zag of afsplitsingen. Waarbij je groepen behield die dachten “als het nu niet is dan later” en een groep die het wel gezien had bij die groep.

quote:
Maar ook vrijwel elke Amerikaanse president die we tot nu toe gehad hebben, werd ooit bestempeld als een potentile antichrist
Dat was ook omdat veel, zo niet alle presidenten kerkgangers waren die ook nog in de vrijmetselarij zaten. Diezelfde vrijmetselarij die slaven met uitvluchten in lodges ondersteunde en zodoende eigenlijk de stille kracht geweest zijn achter de hele uiteindelijke afschaffing van de slavernij uiteindelijk. Iets waar de maatschappij zelf met name nogal wat weerstand op gaf.

Het hele punt hierin was dat de kerkgaande bevolking en kerk als instituut er niet zo goed tegen kon dat ze een club als concurrent hadden die op hun terrein opereerde. Maar omdat het niet echt openbaar ging konden ze het niet goed traceren en vervolgen.

Je kunt de clash tussen de kerk en de verlichtingsbeweging wel enigszins vergelijken met de taxi oorlog tussen taxi Amsterdam en taxi direct. De een meent een monopoly op het vormen van een maatschappij te hebben en dan komen er partijen in hetzelfde vaarwater die ook die maatschappij willen vormgeven. Clubjes in het geheim blijvende verlichtingsdenkers versus het volk en z’n kerk bovengronds. Horen we ook veel met “grachtengordel versus het volk” alleen dan nog wat feller.

Wat wel weer de twist is, is dat een ‘soortgelijke’ verlichting waar de kerk met Christus als de Messias van oorsprong wel weer een verlichting was van volkeren die puur voor de ongenadige God (de vader) vielen. Dus als je het over ‘de verlichten’ hebt, dan kan dat zowel op Christenen slaan die zich verlicht vinden tov een ander geloof of op clubs zoals de vrijmetselarij die zich op hun beurt ook weer verder verlicht voelen van de kerk en z’n kerkgangers.

Maar de conclusie is dat die hele wrijving tussen organisaties nogal zorgde voor gemorrel en stempels. Want als je in het vaarwater van de kerk komt met je alternatieve club, ben je nogal snel de antichrist ook.

quote:
Ook als we het vanuit Isralisch perspectief bekijken die hebben ook een enorme lijst van mislukte voorspellingen.
Zo vaak dachten ze dat hun Mosiah was gearriveerd en dat bleek het eindelijk niet te zijn. Die lijst is makkelijk terug te vinden online

Ongeacht, of de joden, christen of moslims gelijk hebben. Als een van hun denkt dat de tijd der tijden nabij is dan zal je de impact daarvan voelen
Inderdaad. De laatste eindtijd-cult die we schijnen te hebben gehad volgens media als The Atlantic, was IS. Dezelfde Atlantic die ook schreef dat IS de wereld zou veroveren. Maar wat het ook was, IS was ook wel praktisch voor onze verlichting want veel gepassioneerd straattuig vertrok richting het Midden Oosten, werd daar afgemaakt door snipers en de beweging ging als een nachtkaars uit. En hier werden in sommige delen van het land de straten iets veiliger omdat jongeren hun droom volgden en vertrokken. De Duitse Ex-Bajesklant Deso dogg is daar o.a. afgemaakt, die opgevolgde droom daar scheelde toch weer een aanslagpleging hier.

quote:
Laat ik eerst openen met het brief van Albert Pike die voorspellingen doet met betrekking tot ww3

[ afbeelding ]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Age_of_Enlightenment

https://www.literatuurges(...)0rest%20van%20Europa.

Zo vergezocht vind ik het niet om te denken dat er een grote clash zal komen met de moslims en verlichtingsdenkers (Christenen en uit die cultuur gegroeide vrijdenkers) . De wond die het schism van Constantinopel veroorzaakte waarbij Nestorius de eerste in de geleidelijke evolutie van een groep Christenen naar een groep Moslims werd is nooit echt geheeld.

We noemen hier ook veel als argument dat moslims de verlichting niet hebben meegemaakt. En dat is precies hetgeen wat er wringt, alleen is dat k weer een paradox want de selcuk turken en ottomanen waren het toonbeeld van verlichting tov het orthodoxe Christendom. Latere stromingen als Wahabisme en Salafisme hebben dat gekaapt. Waar die Hadith ook weer een rol bij speelt.

quote:
En als je dan ziet, hoe der eind der tijden door moslims beschreven word. Het komt erop neer dat er een epic strijd komt tussen de moslims en de joden. En dat de moslims als winnaar uit de bus zullen komen

Zoals het word beschreven in de hadith

In the battle between the Jews and the Muslims at the end of time, the aggressors will be the Jews

Question
It is narrated in the hadith that the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “The Hour will not begin until you fight the Jews, until a Jew will hide behind a rock or a tree, and the rock or tree will say: ‘O Muslim, O slave of Allah, here is a Jew behind me; come and kill him – except the gharqad (a kind of thorny tree).’ At the same time – as far as I know – the Muslims throughout history have treated the Jews well and coexisted with them, for Islam is a religion of love and peace. So why does the hadith tell us here that we have to kill them, and why did the Muslims not do that previously?

https://islamqa.info/en/a(...)ors-will-be-the-jews

Voor jouw zal dit allemaal focus pocus zijn, ik persoonlijk vind het echter niet zo ver gezocht :P
Ik vind het ook niet vergezocht want het conflict loopt al sinds de Islam uit het Orthodoxe Christendom is ontsproten.

Ik zou er alleen op een WO3 daardoor geen geld op tafel gooien voor een voorspelling als ik die mogelijkheid zou hebben.

De verlichtingsbewegingen waar we nu allemaal het “moderne” Nederland aan te danken hebben werken net zo goed door in Islamlanden. Ataturk had Turkije verlicht. Erdogan gaat wel voor een 180, maar de verlichtingsbeweging daar is verre van dood en zit alweer ondergronds.

WO2 was in werkelijkheid het tweede bedrijf van WO1 en Ik sluit niets uit voor een WO3, maar is meer nodig voor een derde wereldoorlog dan een oorlog in het midden oosten en zoiets willen voorspellen komt ook weer dicht in de buurt van die stapel niet uitgekomen voorspellingen aan eindtijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 04-02-2024 08:29:58 ]
pi_212411217
Kom zo terug op je post Beethoven, eerst ff de laatste nieuwtjes plaatsen

Is dit het einde van het tijdperk Biden? Hij heeft een onvergeeflijke fout gemaakt. Niet alleen noemde hij de acties van de Isralirs buitenproportioneel. Ook noemde bij Bibi een klootzak

De media had geen enkel probleem met zijn dementie tot dusver, maar nu opeens is die te oud en zal die vervangen moeten worden

Juist ja

En nu zie je de ene na de andere negatieve bericht over de president. En dat die het mentaal helemaal niet aankan

pi_212411248
Krijgen we de eerste vrouwelijke president ? :D

twitter

:') :') :') :') :') :')
pi_212411372
De Messiah komt eraan *O*

twitter

Nu alleen nog die kut moskee opblazen :(

twitter

Dit ja

twitter
pi_212411414
twitter
pi_212411423
pi_212411439
_O-

pi_212411458
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 14:11 schreef Ali_boo het volgende:
Krijgen we de eerste vrouwelijke president ? :D

[ twitter ]

:') :') :') :') :') :')
_O- _O- _O-
pi_212411702
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klopt. Die zijn er zoveel geweest. En er zijn bepaalde punten in de tijd van het vroegere christendom geweest waarin men bijna letterlijk de klok op profetien gelijk zette. Dat er uiteraard niets gebeurde. En dat stromingen in een soort identiteitscrisis kwam en je daar ook versobering zag of afsplitsingen. Waarbij je groepen behield die dachten “als het nu niet is dan later” en een groep die het wel gezien had bij die groep.
[..]
Dat was ook omdat veel, zo niet alle presidenten kerkgangers waren die ook nog in de vrijmetselarij zaten. Diezelfde vrijmetselarij die slaven met uitvluchten in lodges ondersteunde en zodoende eigenlijk de stille kracht geweest zijn achter de hele uiteindelijke afschaffing van de slavernij uiteindelijk. Iets waar de maatschappij zelf met name nogal wat weerstand op gaf.

Het hele punt hierin was dat de kerkgaande bevolking en kerk als instituut er niet zo goed tegen kon dat ze een club als concurrent hadden die op hun terrein opereerde. Maar omdat het niet echt openbaar ging konden ze het niet goed traceren en vervolgen.

Je kunt de clash tussen de kerk en de verlichtingsbeweging wel enigszins vergelijken met de taxi oorlog tussen taxi Amsterdam en taxi direct. De een meent een monopoly op het vormen van een maatschappij te hebben en dan komen er partijen in hetzelfde vaarwater die ook die maatschappij willen vormgeven. Clubjes in het geheim blijvende verlichtingsdenkers versus het volk en z’n kerk bovengronds. Horen we ook veel met “grachtengordel versus het volk” alleen dan nog wat feller.

Wat wel weer de twist is, is dat een ‘soortgelijke’ verlichting waar de kerk met Christus als de Messias van oorsprong wel weer een verlichting was van volkeren die puur voor de ongenadige God (de vader) vielen. Dus als je het over ‘de verlichten’ hebt, dan kan dat zowel op Christenen slaan die zich verlicht vinden tov een ander geloof of op clubs zoals de vrijmetselarij die zich op hun beurt ook weer verder verlicht voelen van de kerk en z’n kerkgangers.

Maar de conclusie is dat die hele wrijving tussen organisaties nogal zorgde voor gemorrel en stempels. Want als je in het vaarwater van de kerk komt met je alternatieve club, ben je nogal snel de antichrist ook.
[..]
Inderdaad. De laatste eindtijd-cult die we schijnen te hebben gehad volgens media als The Atlantic, was IS. Dezelfde Atlantic die ook schreef dat IS de wereld zou veroveren. Maar wat het ook was, IS was ook wel praktisch voor onze verlichting want veel gepassioneerd straattuig vertrok richting het Midden Oosten, werd daar afgemaakt door snipers en de beweging ging als een nachtkaars uit. En hier werden in sommige delen van het land de straten iets veiliger omdat jongeren hun droom volgden en vertrokken. De Duitse Ex-Bajesklant Deso dogg is daar o.a. afgemaakt, die opgevolgde droom daar scheelde toch weer een aanslagpleging hier.
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Age_of_Enlightenment

https://www.literatuurges(...)0rest%20van%20Europa.

Zo vergezocht vind ik het niet om te denken dat er een grote clash zal komen met de moslims en verlichtingsdenkers (Christenen en uit die cultuur gegroeide vrijdenkers) . De wond die het schism van Constantinopel veroorzaakte waarbij Nestorius de eerste in de geleidelijke evolutie van een groep Christenen naar een groep Moslims werd is nooit echt geheeld.

We noemen hier ook veel als argument dat moslims de verlichting niet hebben meegemaakt. En dat is precies hetgeen wat er wringt, alleen is dat k weer een paradox want de selcuk turken en ottomanen waren het toonbeeld van verlichting tov het orthodoxe Christendom. Latere stromingen als Wahabisme en Salafisme hebben dat gekaapt. Waar die Hadith ook weer een rol bij speelt.
[..]
Ik vind het ook niet vergezocht want het conflict loopt al sinds de Islam uit het Orthodoxe Christendom is ontsproten.

Ik zou er alleen op een WO3 daardoor geen geld op tafel gooien voor een voorspelling als ik die mogelijkheid zou hebben.

De verlichtingsbewegingen waar we nu allemaal het “moderne” Nederland aan te danken hebben werken net zo goed door in Islamlanden. Ataturk had Turkije verlicht. Erdogan gaat wel voor een 180, maar de verlichtingsbeweging daar is verre van dood en zit alweer ondergronds.

WO2 was in werkelijkheid het tweede bedrijf van WO1 en Ik sluit niets uit voor een WO3, maar is meer nodig voor een derde wereldoorlog dan een oorlog in het midden oosten en zoiets willen voorspellen komt ook weer dicht in de buurt van die stapel niet uitgekomen voorspellingen aan eindtijden.
Ik zie heel wat zorgwekkende uitspraken in je post. Ik kan helaas niet al te diep ingaan op de vrijmetselaars, hiermee zou ik de hele topic derailen

Het enige wat ik daarover kwijt wil is dat de vrijmetselaars heel hun leer baseren op de Kabalah. En er is maar een religie die de kabalah als heilige boek heeft. Wat inhoudt dat de vrijmetselaars in principe Joods zijn. De god van de bijbel hebben ze van de troon verstoten. Niet om de mensen te verlichten zoals je zelf aankaart maar door zelf op die troon te zitten. Waar ze hun eigen waarden op de rest van de samenleving pushen

Om terug te komen op de Joodse messiah, stay with me , this will get intereserting :P

While ancient Judaism acknowledged multiple messiahs, the two most relevant being the Messiah ben Joseph and the traditional Messiah ben David, Christianity acknowledges only one ultimate Messiah.

https://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_in_Judaism

Eentje zal vrede in het midden oosten bregen

De ander zal al de vijanden van Isral verslaan

Je raadt nooit wie het is :+

https://img.volkskrant.nl(...)etalen-voor-defensie

De mensen van de temple instituut( de derde temple idd) zijn zo zeker van hun zaak dat ze een munt gedrukt hebben in zijn eer

pi_212411725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 14:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
Moet er echt niet aan denken dat zij het voor het zeggen heeft |:( :N
pi_212411740
Maar goed hij snijdt zichzelf wel in de vingers door dit soort uitspraken te doen

twitter

Werkelijk de enige volk die je niet mag bekritiseren
pi_212419598
quote:
Hezbollah-leider drukt hoop op staakt-het-vuren met Isral de kop in: "Zullen alleen stoppen als geweld in Gaza stopt"

Terwijl de meeste ogen dezer dagen in het Midden-Oosten gericht zijn op het zuiden van de Gazastrook, blijft de situatie in het noorden van Isral ook nog altijd gespannen. Daar blijven het Isralische leger en strijders van de Libanese militie elkaar bestoken. Want ook daar wordt sinds het begin van de oorlog tussen Hamas en Isral, op 7 oktober, gevochten.

Ondanks onderhandelingspogingen van de VS en Frankrijk is er weinig hoop dat de wapens in het grensgebied tussen Isral en Libanon op korte termijn zullen zwijgen. Zo heeft het Isralische leger vanmiddag nog laten weten verschillende militaire doelwitten van Hezbollah te hebben gebombardeerd in het zuiden van Libanon.

https://www.msn.com/nl-be(...)0edcea08556120&ei=73
Laat ze het zelf maar uitvechten.
pi_212419640
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 15:05 schreef Ali_boo het volgende:
Maar goed hij snijdt zichzelf wel in de vingers door dit soort uitspraken te doen

[ twitter ]

Werkelijk de enige volk die je niet mag bekritiseren
Van wie niet?
Conscience do cost.
pi_212523618
Een simpele truc om alle critici de mond te snoeren :+ ( gesprek ging over Gaza btw)

twitter
pi_212523671
Stukje context: Brazili noemt Isral een terroristische staat, Isralirs eisten een excuus, Brazili wilde er niets van weten

And here we are:

pi_212523816
Zie hier de macht van de lobby

twitter
pi_212594217
Welke maand valt ramadan 2024?
In 2024 is de Ramadan van 10 maart t/m 9 april.

De afgelopen jaren zijn de gemoederen tijdens de ramadan regelmatig hoog opgelopen rond de Al Aqsa. Deze belangrijke moskee staat bovenop de Tempelberg, voor joden de heiligste plek op aarde, de plaats waar ooit de belangrijkste joodse tempel stond

Als er ooit een ideale moment is geweest om meer vuur op het olie te gooien is het nu wel

Bibi is van plan om het bezoek van de Al Aqsa moskee te beperken

Israel to restrict access to Jerusalem’s Al-Aqsa Mosque during Ramadan

quote:
Israel will impose some restrictions on access to Al-Aqsa Mosque in the Old City of occupied East Jerusalem during the Muslim holy month of Ramadan according to “security needs”, Prime Minister Benjamin Netanyahu’s office says.

The Al-Aqsa compound, the third holiest site in the world for Muslims, sits atop a hill in the Old City. The site is also revered by Jews, who refer to it as the Temple Mount.
https://www.aljazeera.com(...)osque-during-ramadan

Ik zal het met bovengemiddelde belangstelling blijven volgen o|O
pi_212625735
Iran wil onrust zaaien tijdens de rammadan, die willen niets anders dan een nieuwe 7 october
Israel heeft het recht om zichzelf te verdedigen
Israel blaast de moskee op

'October 7, part two': Iran plans for terror during Ramadan, Israel charges

Defense Minister Gallant presses for more West Bank Palestinian workers, slams Ben-Gvir on Temple Mount.

Defense Minister Yoav Gallant on Tuesday warned that Iran, Hezbollah, and Hamas are trying to use Ramadan to inflame the region so as to achieve another October 7 disaster against Israel.

According to Gallant, their hope is to provoke Palestinians in the West Bank, Hezbollah, and Arabs and Muslims across the region to attack and turn their rage on Israel, using the Temple Mount and tensions in the West Bank as an excuse.

The defense minister has been a leading voice for smashing Hamas and earlier in the war, tried to persuade the war cabinet to launch a preemptive strike on Hezbollah.

https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-789231
pi_212625808
Over de 3e tempel gesproken
Tijdens de passover zal er het een en ander gebeuren

pi_212625841
Voor de geintereseerden

Pesach(passover) is een van de belangrijkste feesten in het jodendom. Met Pesach wordt het einde van de Joodse slavernij in Egypte herdacht en de uittocht uit Egypte en daarmee de bevrijding van het Joodse volk van de slavernij. Deze gebeurtenissen staan centraal in het joodse ethos

Pesach 2024. Van 's avonds:
maandag
22 april
Tot 's avonds:
dinsdag
30 april
pi_212626861
Feesten terwijl je anderen afslacht...bijzonder.
Mss ideetje voor ons kerstfeest? Of sinterklaas
:+
pi_212643078
twitter

Es benieuwd hoe ze Biden gaan pakken nu.
Aan zijn sigaar zuigen zal er niet meer inzitten :')
pi_212643184
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 07:37 schreef UncleScorp het volgende:
[ x ]
Es benieuwd hoe ze Biden gaan pakken nu.
Aan zijn sigaar zuigen zal er niet meer inzitten :')
Ze bestrijden hem met een andere bejaarde.
pi_212736764
quote:
Crisis Midden-Oosten. Biden wil onmiddellijk staakt-het-vuren van zes weken in Gazastrook

UPDATEDe Amerikaanse president Joe Biden heeft in zijn State of the Union voor het Amerikaanse Congres zijn oproep herhaald tot een onmiddellijk staakt-het-vuren van zes weken in de Gazastrook. Hij drong er ook bij Isral op aan om meer te doen om humanitaire hulp binnen te laten. En de eerste Belgische operatie om humanitaire hulp naar Gaza te brengen vond recent plaats. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Hadja Lahbib (MR) donderdag gemeld. Intussen zijn de onderhandelingen in Caro over een bestand in de Gazastrook voorlopig op niets uitgedraaid.

https://www.hln.be/israel(...)gazastrook~ac88fede/
Goh kijk de goede rechtvaardige USA es ijveren voor een dringend staakt-het-vuren.
En dat na 5 maanden ongestoord toelaten en steunen van massamoord op burgers
:{w
pi_212742929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 06:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Goh kijk de goede rechtvaardige USA es ijveren voor een dringend staakt-het-vuren.
En dat na 5 maanden ongestoord toelaten en steunen van massamoord op burgers
:{w
Biden's antwoord

twitter
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:08:45 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212748402
Wat leuk, een eigen antisemitisme-topic op fok.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212748845
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat leuk, een eigen antisemitisme-topic op fok.
Mag je Netanyahu niet bekritiseren voor die genocide die hij daar aanricht?
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:40:23 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212748858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Mag je Netanyahu niet bekritiseren voor die genocide die hij daar aanricht?
Jawel hoor. Doe ik ook.

Maar aangezien dit topic de hersenscheet is van iemand die de Protocollen verspreidt neem ik de intentie met een zoutmijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 maart 2024 @ 06:04:04 #107
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212750481
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jawel hoor. Doe ik ook.

Maar aangezien dit topic de hersenscheet is van iemand die de Protocollen verspreidt neem ik de intentie met een zoutmijn.
Als een opmerking niet door de bocht kan plaats je lekker een tr, ik kan nog steeds niet alles lezen wat gepost is.. Vooralsnog was dit topic niet als antisemitisch bedoelt. Dat jij de mening hebt dat diegene dat wel doet dan moet je tr's plaatsen.

Verder wel klaar denk ik.
Lach met een schone bips
pi_212752930
twitter
pi_212823754
Er is veel gedoe om de recente verbod op tiktok

twitter

Als ik het goed begrepen heb, krijgt tiktok een aantal maanden om het bedrijf te verkopen OF
Ze plaatsen hun server ergens in de VS

Maar die bil is gisteravond goedgekeurd en heeft mogelijk vergaande gevolgen voor andere sociale media en websites die de overheid als gevaarlijk bestempeld
pi_212823827
In het artikel van the times wordt China nauwelijks genoemd, maar gaat get voornamelijk over de groei van 'antisemitsme'

Zoals je ziet, is er maar een pro-Isralische hashtag en de rest is pro Palestina

pi_212823876
Iets met glijdende schaal

twitter
pi_212823960
Wie zit er achter de ban?

Gelekte audio van Greenblatt( hoofd van de ADL)

twitter

We verliezen de informatieoorlog? SHUT IT DOWN!!!!!!

En nog een

pi_212823993
Maar gelukkig hebben we een koper gevonden voor tiktok

En ja, hij is Isralisch |:( :')
pi_212824253
pi_212824290
pi_212824309
pi_212824334
Jajajaja klinkt allemaal batshit insane maar is toch het bekijken waard ( wil je tot de kern van het conflict komen)

twitter

Iets met rode kooien, de derde joodse tempel, de joodse messiah en de al aqsa moskee
pi_212863390
twitter
pi_212863457
:') :')

twitter
pi_212863572
Het laatste nieuws omtrent de tik tok ban
Iets met AIPAC, google, en mossad/FBI

twitter
pi_212863583
twitter
pi_212863602
twitter
pi_212863626
twitter
pi_212863667
lol ook de gamers zijn niet meer veilig

twitter
pi_212863692
Zelfs de Taiwanezen weten wie er achter de tik tok ban is :+

twitter
pi_212863725
The red heifer is here *O*

twitter

De messiah zal snel zijn opwachting maken O+
pi_212863733
uiterst fraai topic weer hoor
pi_212863741
Ook de OF eigenaar draagt zijn steentje bij

twitter
pi_212883488
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
Ook de OF eigenaar draagt zijn steentje bij

[ x ]
Welke betekenis ontcijfer jij in deze variant? Komt van een freemasonry website vandaan.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212883568
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:58 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]

https://www.sefaria.org/Sanhedrin.57a?lang=en

is volgens mij een complottheorie.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212883651
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:42 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Welke betekenis ontcijfer jij in deze variant? Komt van een freemasonry website vandaan.
[ afbeelding ]
Wat heeft dit met de Israel lobby te maken :?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:52 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
https://www.sefaria.org/Sanhedrin.57a?lang=en

is volgens mij een complottheorie.
Geen complottheorie, wel een reguliere complot ;)
pi_212883727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:00 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wat heeft dit met de Israel lobby te maken :?
[..]
Geen complottheorie, wel een reguliere complot ;)
Ik wilde het jou vragen en wist wel dat je in deze kamer zat. :)
pi_212883876
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:09 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ik wilde het jou vragen en wist wel dat je in deze kamer zat. :)
Ik ben geen expert in de kabalah, sorry
  dinsdag 19 maart 2024 @ 19:25:20 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212885856
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:27 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Sowieso geen expert in Judasme
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212886134
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:58 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]

National Geographic had voor ze overgekocht werden een documentaire over wat in hypothese WO3 zou kunnen starten. De wil om de tempel te starten zou nummer 1 op deze lijst zijn.

Maar in de realiteit gezien. Gegeven dat zowel de Atheistisch-Christelijke als de Moslimwereld met de armen over elkaar zitten en toekijken hoe alles aan ze voorbijgaat, denk ik dat dit zeker geen WO3 gaat opleveren.

In mijn straat wonen trouwens Christenen die een Israelisch vlaggetje in de auto hebben. Vraag me af wat voor stroming die kunnen aanhangen. Iets in de geest van Jezus was joods, dus vlaggetje.. :?
pi_212901431
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:24 schreef Ali_boo het volgende:
In het artikel van the times wordt China nauwelijks genoemd, maar gaat get voornamelijk over de groei van 'antisemitsme'

Zoals je ziet, is er maar een pro-Isralische hashtag en de rest is pro Palestina

[ afbeelding ]
TikTok ligt al heel lang onder vuur, en bij veel bedrijven en overheidsinstellingen mag je geen TikTok hebben op je werktelefoon.
En dat heeft te maken met mogelijke inbreuk op de privacy en risico op datalekken via de app.
Niet vanwege de inhoud van de app zelf.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212902661
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:27 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het is geen kabballistisch wapen. INRI heeft een andere betekenis dan de bijbelse.
En van dit?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Sowieso geen expert in Judasme
Paulus was dat wel en hij heeft alles laten varen om Christus te winnen.
pi_212902841
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In mijn straat wonen trouwens Christenen die een Israelisch vlaggetje in de auto hebben. Vraag me af wat voor stroming die kunnen aanhangen. Iets in de geest van Jezus was joods, dus vlaggetje.. :?
Liefde voor God's volk de joden, Corrie ten Boom zei ook zoiets toen ze joden liet onderduiken.

pi_212904276
Ondanks dat er de nodige overlap is, zal ik een aparte topic openen over de derde tempel en de nieuwste tik tok ban
Wanneer er meerdere topics door elkaar heen lopen wordt het een onoverzichtelijke ter** zooi
Wat ten koste gaat van de leesbaarheid
pi_212904832
quote:

[..]
National Geographic had voor ze overgekocht werden een documentaire over wat in hypothese WO3 zou kunnen starten. De wil om de tempel te starten zou nummer 1 op deze lijst zijn.
Ben het voor de verandering helemaal eens met een mainstream outlet
Heb je toevallig een link?
Je hebt me nu nieuwsgierig gemaakt

quote:

[..]

Voor het jaar 1900 was er vrijwel niemand die dacht dat de joden god's gekozen volk waren. Er was juist een heel negatief sentiment. Dit veranderde allemaal met het uitbrengen van de Scofield bijbel, die meer in lijn was met de Zionistische interpretatie van de heilige geschriften

Om een voorbeeld te nemen, een vers die heel vaak wordt gebruikt

Genesis 12:3: "'I will bless them that bless thee.' 'And curse him that curseth thee.'

Ben je voor het Joodse volk en de seculiere staat van Isral dan zal God je zegenen
Ben je tegen de staat van Isral dan zal God je persoonlijk vervloeken :B :') :') :')

Het is door die verkeerde interpretatie van de teksten dat ze op een grote steun kunnen rekenen binnen de diverse christelijke stromingen.

Natuurlijk speelt er veel meer, maar dit is de beknopte versie c_/

Link: https://www.sott.net/arti(...)t-The-Scofield-Bible
pi_212906949
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2024 15:15 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ben het voor de verandering helemaal eens met een mainstream outlet
Heb je toevallig een link?
Je hebt me nu nieuwsgierig gemaakt
Nee, helaas. Ook gezocht, maar geen spoor. Ik heb de documentaire ergens tussen 2008 en 2011 gezien. Het was iets in de trant van wat Wo3 kon veroorzaken. De reden achter de klaagmuur, de wil om de tempel te bouwen en de rotskoepel stonden er centraal in. In die tijd lag het er allemaal wat rustiger voor dan nu en “in die tijd” was het ook helemaal niet zo’n verschrikkelijk controversile docu. Legde alleen veel godsdienstwaanzin bloot.

National Geographic had toen nog heel erg goede “edgy” documentaires waarin de loep op heilige huisjes werd gelegd. Ook over wat de ark van verbond kon zijn geweest (woestijnvolk dat mogelijk statische elektriciteit probeerde te oogsten en op te slaan ). Over verklaringen waarom Sodom en Gomorrah verdwenen en wetenschappelijke verklaringen mbt de plagen in de geschriften. De drieluik ‘In search for Atlantis” en “The silver pharoah” waren ook hele goede.

En toen kwam deze “mooie” overname-actie van Murdoch
How Fox ate National Geographic

En was dit ineens een van de eerste covers van het magazine…

Sindsdien worden heilige huisjes eerder omarmt dan onderzocht en gaan docu’s alleen nog maar over wat de mainstream kent en veilig is. Stonehenge, de pyramides, Jerusalem etc. National Geographic is nu de Sky Radio van het wetenschapslandschap, ipv dat ze grensverleggend zijn binnen de consensus (het was nooit pseudo wetenschap zoals een “dude” op YouTube die extreem biased is en iedere maand meent dat hij iets mind blowings heeft)

Kan best zijn dat ze de sporen naar die controversilere documentaires (door de ogen van Murdoch en concorten) hebben verwijderd. Zeker in deze tijden.

Mocht iemand de DVD of opname hier nog hebben….

quote:
Voor het jaar 1900 was er vrijwel niemand die dacht dat de joden god's gekozen volk waren. Er was juist een heel negatief sentiment. Dit veranderde allemaal met het uitbrengen van de Scofield bijbel, die meer in lijn was met de Zionistische interpretatie van de heilige geschriften

Om een voorbeeld te nemen, een vers die heel vaak wordt gebruikt

Genesis 12:3: "'I will bless them that bless thee.' 'And curse him that curseth thee.'

Ben je voor het Joodse volk en de seculiere staat van Isral dan zal God je zegenen
Ben je tegen de staat van Isral dan zal God je persoonlijk vervloeken :B :') :') :')

Het is door die verkeerde interpretatie van de teksten dat ze op een grote steun kunnen rekenen binnen de diverse christelijke stromingen.

Natuurlijk speelt er veel meer, maar dit is de beknopte versie c_/

Link: https://www.sott.net/arti(...)t-The-Scofield-Bible
Ik had n.a.v. de docu al eens wat gepost ook in een verleden. Een reactie was toen dat het een prachtig idee zou zijn dat Joden, Christen en Moslims “samen” die tempel zouden herbouwen.

Ik zie dat niet zo snel meer gebeuren.. alhoewel ik twijfel over sommige Christenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 21-03-2024 19:35:41 ]
pi_213070941
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:33 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dat laatste klopt niet, spanningen tussen Noord en Zuid Korea lopen juist op. Het boeit mij te weinig om erin te duiken, maar heb de afgelopen paar dagen berichten gezien op X, die erover berichten

Putin als boeman wil ik een groot succes noemen. Op Hitler na , weet de meest negatieve emoties uit mensen los te trekken

Blijft een bijzonder fenomeen om te mogen aanschouwen
Ik ben benieuwd wat je vindt van deze invalshoek :)

Er is zoveel gezegd over Hitler (en bij Poetin zal dat ook wel gebeuren), hierbij zomaar een greep uit wat woorden: Het ergste kwaad, de duivel, de boeman, de tiran, de dictator, de demagoog, moordenaar, verantwoordelijk voor massa-vernietiging, etc. (en ja, een beroerde kunstenaar prima :P )

Op de schaal van "ernstig" staat Hitler bovenaan, iedereen die ook maar tornt aan die "status" kan weerstand verwachten.. ik ga dat dus ook niet doen vandaag, integendeel!

Ik ga een stelling doen dat Hitler (en straks ook Poetin) nog erger was dan alles dat al over hem is gezegd, en dat is al aardig wat!

Hoe dan? Hoe kan Hitler ng vreselijker zijn dan alles wat al over hem is gezegd bij leven en na zijn dood?

Komtie: Als hij een LARP-er was die moedwillig, willens en wetens, juist de Duitsers (de Germanen) in de afgrond heeft gestort om een profetie tot vervulling te laten komen. En dat alles wat hij deed gespeeld was, niet authentiek, niet oprecht maar in opdracht van een hogere macht. Hij heeft een "rol" vervuld, een van het grootste verraad denkbaar, gelijk aan de rol van Agag van de Amalekiten.

Als hij nooit de intentie heeft gehad daadwerkelijk voor het Duitse volk op te komen, maar dit heeft geveinst zo gewiekst als het maar komt, om in Duitsland "Amalek" (*) los te maken, dan maakt dat hem in mijn ogen ng erger dan alles wat al is gezegd. Dit, deze gedachten, zetten de hele situatie compleet in een ander licht.

Disclaimer: Ik zeg bewust "in een ander licht", hiermee meen ik niemand onrecht aan te doen noch ook maar iets te ontkennen dat heeft plaatsgevonden ; het staat alleen voor mij in een ander licht, that's all.

(*)
Zie:
quote:
In the Israel-Palestine conflict, some Israeli politicians and extremists have compared Palestinians to Amalek, stated that the Palestinians are the Amalekites.[85][86] or accuse Arabs of exhibiting "behavior" that is "typical" of Amalekites.[87] Yasser Arafat was called "the Amalek and Hitler of our generation" by 200 rabbis.

In post-biblical times, Jews associated contemporary enemies with Amalek or Haman and, occasionally, believed pre-emptive violence is acceptable against such enemies. Groups identified with Amalek include the Romans, Nazis, Stalinists, ISIS, and bellicose Iranian leaders such as Mahmoud Ahmadinejad.
Dat is een ROL die je krijgt toebedeeld, Amalek is iets dat kan worden opgeroepen, opgeroerd zodat je daarna zonder genade kan toeslaan. Dat, is in mijn ogen, wat Duitsland is overkomen ; en met hen, alle anderen die hetzelfde lot is getroffen.

Netanyahu, heeft de Amalek-Kaart gespeeld t.a.v. Palestina.. wie daar gn Genocide in ziet, die zal toch eens dringend zich moeten verdiepen in de materie :Y Het is een DIRECTE oproep tot Genocide.

Vrouw, noch kind, noch dier gespaard.. alles gaat dood. Het enige dat je nodig hebt om tot zulke praktijken over te gaan, is een "begin".. een 7 Oktober, een 9/11, een Pearl Harbor, etc.

Krijg je de Amalek-Kaart? Dan ben je ten dode opgeschreven.. en de Christenen, de goedgelovigen die spelen altijd keurig mee en faciliteren maximaal om dit mogelijk te maken, het Christendom is medeplichtig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Buikbrein op 03-04-2024 13:27:39 ]
pi_213086322
Er is een nieuwe manier gevonden om critici de mond te snoeren. Claim simpelweg dat ze het bloedsprookje promoten, antisemitisme heeft zijn mening verloren dus proberen we het op deze manier :7

twitter

Dit plaats Lindsey^^ om vervolgens geowned to worden door de community notes _O-

Later zijn die notes verwijdert, maar gelukkig hebben we voldoende copies waaruit blijkt dat die uit zijn nek lult. Zie de post hierboven
pi_213086430
100% success rate :+

Nadat je iedereen hebt omgekocht :B

twitter

twitter
pi_213086480
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:59 schreef Ali_boo het volgende:
Er is een nieuwe manier gevonden om critici de mond te snoeren. Claim simpelweg dat ze het bloedsprookje promoten, antisemitisme heeft zijn mening verloren dus proberen we het op deze manier :7

[ x ]

Dit plaats Lindsey^^ om vervolgens geowned to worden door de community notes _O-

[ afbeelding ]

Later zijn die notes verwijdert, maar gelukkig hebben we voldoende copies waaruit blijkt dat die uit zijn nek lult. Zie de post hierboven
Aanvullende op deze post

De waarheid is antisemitisch :(

twitter
pi_213086575
Merchheimer benoemt de lobby, genoeg reden om hem te cancellen lijkt mij?

twitter
pi_213086608
Naja dit dus

twitter
pi_213086828
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:10 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat je vindt van deze invalshoek :)

Er is zoveel gezegd over Hitler (en bij Poetin zal dat ook wel gebeuren), hierbij zomaar een greep uit wat woorden: Het ergste kwaad, de duivel, de boeman, de tiran, de dictator, de demagoog, moordenaar, verantwoordelijk voor massa-vernietiging, etc. (en ja, een beroerde kunstenaar prima :P )

Op de schaal van "ernstig" staat Hitler bovenaan, iedereen die ook maar tornt aan die "status" kan weerstand verwachten.. ik ga dat dus ook niet doen vandaag, integendeel!

Ik ga een stelling doen dat Hitler (en straks ook Poetin) nog erger was dan alles dat al over hem is gezegd, en dat is al aardig wat!

Hoe dan? Hoe kan Hitler ng vreselijker zijn dan alles wat al over hem is gezegd bij leven en na zijn dood?

Komtie: Als hij een LARP-er was die moedwillig, willens en wetens, juist de Duitsers (de Germanen) in de afgrond heeft gestort om een profetie tot vervulling te laten komen. En dat alles wat hij deed gespeeld was, niet authentiek, niet oprecht maar in opdracht van een hogere macht. Hij heeft een "rol" vervuld, een van het grootste verraad denkbaar, gelijk aan de rol van Agag van de Amalekiten.

Als hij nooit de intentie heeft gehad daadwerkelijk voor het Duitse volk op te komen, maar dit heeft geveinst zo gewiekst als het maar komt, om in Duitsland "Amalek" (*) los te maken, dan maakt dat hem in mijn ogen ng erger dan alles wat al is gezegd. Dit, deze gedachten, zetten de hele situatie compleet in een ander licht.

Disclaimer: Ik zeg bewust "in een ander licht", hiermee meen ik niemand onrecht aan te doen noch ook maar iets te ontkennen dat heeft plaatsgevonden ; het staat alleen voor mij in een ander licht, that's all.

(*)
Zie:
[..]
Dat is een ROL die je krijgt toebedeeld, Amalek is iets dat kan worden opgeroepen, opgeroerd zodat je daarna zonder genade kan toeslaan. Dat, is in mijn ogen, wat Duitsland is overkomen ; en met hen, alle anderen die hetzelfde lot is getroffen.

Netanyahu, heeft de Amalek-Kaart gespeeld t.a.v. Palestina.. wie daar gn Genocide in ziet, die zal toch eens dringend zich moeten verdiepen in de materie :Y Het is een DIRECTE oproep tot Genocide.

Vrouw, noch kind, noch dier gespaard.. alles gaat dood. Het enige dat je nodig hebt om tot zulke praktijken over te gaan, is een "begin".. een 7 Oktober, een 9/11, een Pearl Harbor, etc.

Krijg je de Amalek-Kaart? Dan ben je ten dode opgeschreven.. en de Christenen, de goedgelovigen die spelen altijd keurig mee en faciliteren maximaal om dit mogelijk te maken, het Christendom is medeplichtig.
Amalek zijn de Palestijnen
Edom is het christendom/westen

Aartsvijanden die beiden aangepakt moeten worden, kan er genoeg over vertellen, maar het heeft bar weinig te maken met de Israel lobby

Dus laat ik het ook hierbij ;)
pi_213086902
Ook buiten de VS is er een lobby blijkbaar 8)7

pi_213087301
Geen idee waarom ik Iran zou moeten haten :?

twitter
pi_213088803
_O_ _O-

twitter
pi_213089779
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
_O_ _O-

[ x ]
Tja, alle 4 is waar.
Iran doet dat en nog meer.
pi_213090004
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 19:09 schreef Ali_boo het volgende:
Geen idee waarom ik Iran zou moeten haten :?

[ x ]
Er staat niet dat je Iran moet haten, maar dat Iran de vijand is van de vrije wereld.

En op zich kan ik dat wel begrijpen.
pi_215565724
Trump is gekozen als de nieuwe president. En heeft inmiddels heel wat mensen aangesteld. Laten we kijken wie ze zijn en waar ze voor staan

Te beginnen met orange man himself

Miriam Adelson gives $100 million to Trump campaign, making good on reported pledge

https://www.timesofisrael(...)-on-reported-pledge/

Artikel vermeld ook dat Elon Musk 75 mil heeft gedoneerd
pi_215565833
JD Vance, vice President
En Peter Thiel, de Isralische tech miljardair

The billionaire who fueled JD Vance's rapid rise to the Trump VP spot — analysis

And big donors, particularly from the tech sector, provided the rocket fuel he needed to advance in electoral politics. Vance's most prominent benefactor over the years is Peter Thiel, the iconoclastic tech pioneer and investor. Thiel hired Vance at his global investment firm in 2017, and then nurtured Vance's political rise, donating $15 million to his 2022 Ohio Senate campaign and helping him win a closely fought GOP primary before going on to capture the seat in the general election.

https://www.cbsnews.com/n(...)r-thiel-billionaire/
pi_215565936
Trump wil anti-woke presentator en veteraan Pete Hegseth op Defensie

De voordracht van Hegseth sluit aan op een campagnebelofte van Trump om de Amerikaanse strijdkrachten te ontdoen van generaals die in zijn ogen progressief beleid voeren ten aanzien van diversiteit, waar conservatieven van huiveren. Trump zei in juni bij Fox News dat hij generaals die hij als ‘woke’ beschouwt wilde ontslaan – mogelijk is het aan Hegseth om dat beleid uit te voeren.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-defensie-a4872863

Mijn god, wat een gek
‘Zionisme en Amerikanisme’ zijn met elkaar verweven als ‘de frontlinies van de westerse beschaving en vrijheid in onze wereld van vandaag’, benadrukt Hegseth.

twitter

En nog een bijzondere clip

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door Ali_boo op 13-11-2024 11:13:37 ]
pi_215565992
Pro-Palestinian protesters are backed by a surprising source: Biden’s biggest donors

quote:
President Joe Biden has been dogged for months by pro-Palestinian protesters calling him “Genocide Joe” — but some of the groups behind the demonstrations receive financial backing from philanthropists pushing hard for his reelection.

The donors include some of the biggest names in Democratic circles: Soros, Rockefeller and Pritzker, according to a POLITICO analysis.

Two of the organizers supporting the protests at Columbia University and on other campuses are Jewish Voice for Peace and IfNotNow. Both are supported by the Tides Foundation, which is seeded by Democratic megadonor George Soros and was previously supported by the Bill and Melinda Gates Foundation. It in turn supports numerous small nonprofits that work for social change.

"The campus protests are driven by young people's outrage at the US's complicity in the horrors in Gaza," Matan Arad-Neeman, deputy communications director for IfNotNow, said in a statement. "To suggest that Jewish organizations, backed by Jewish funders, are pulling the strings behind the protesters is antisemitic, full stop."
https://www.politico.com/(...)ding-donors-00156135

Dus Soros een jood, betaald pro-palestina lui om te rellen, goh! Ook Bill gates natuurlijk van de partij.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215566034

Wat denken jullie van de zoon van Soros, die nog nooit echt heeft gewerkt. Maar duizenden elite heeft ontmoet en ook hier in Nederland?

https://www.instagram.com/alexsoros/?hl=en

Zie al die mensen die hij omkoopt!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215566119
Trump chooses New York Rep. Elise Stefanik as ambassador to the United Nations

“Elise is an incredibly strong, tough, and smart America First fighter,” Trump said in a statement Monday announcing his pick for the role — his first selection that will require Senate confirmation.

Stefanik, 40, who serves as House Republican Conference Chair, has long been one of Trump’s most loyal allies in the House, and was among those discussed as a potential vice presidential choice.

She will be thrown into the world body’s deep divisions from the wars in the Mideast and Ukraine to reining in nuclear programs in North Korea and Iran.

She will also come face-to-face almost daily in the U.N. Security Council with the ambassadors of Russia and China whose countries are now strongly allied and looking warily at a second Trump presidency – and sometimes with their counterparts from North Korea and Iran.

https://apnews.com/articl(...)6f03d389d27cc8820056

We need to crush antisemitism at home and give Israel whatever it needs

twitter
pi_215566174
Amerikaanse senator Marco Rubio getipt als nieuwe minister van Buitenlandse Zaken

De 53-jarige Rubio geldt als een hardliner ten opzichte van China en Iran. Tegelijkertijd was hij een van de aanjagers van een wet die het onmogelijk maakt voor een president om zonder toestemming van het Congres de VS uit de NAVO terug te trekken. “We moeten waarborgen dat we onze nationale belangen beschermen als ook de veiligheid van onze democratische bondgenoten”, aldus de Republikeinse senator in 2023.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-buitenlandse-zaken

Ook Rubio wil niets anders dan een oorlog met Iran

twitter
pi_215566262
Trump picks GOP former congressman Lee Zeldin to lead the EPA

“It is an honor to join President Trump’s Cabinet as EPA Administrator. We will restore US energy dominance, revitalize our auto industry to bring back American jobs, and make the US the global leader of AI. We will do so while protecting access to clean air and water,” Zeldin posted on X Monday.

https://edition.cnn.com/2(...)nistrator/index.html

pi_215566361
pi_215566438
Trump benoemt gouverneur Kristi Noem tot hoofd Homeland Security

Donald Trump benoemt de gouverneur van South Dakota, Kristi Noem, als hoofd van het Department of Homeland Security (minister van Binnenlandse Veiligheid). De president-elect kiest hiermee een trouwe bondgenoot, die eerder als mogelijke vicepresident werd beschouwd, voor een functie waarin onder meer het beveiligen van de Amerikaanse grens en het uitvoeren van massadeportaties op de agenda staan.

Uitvoering immigratiebeleid

Voor de 52-jarige Noem zal het echter vooral draaien om de uitvoering van Trumps immigratiebeleid, waaronder de belofte om massadeportaties van ongedocumenteerde migranten door te voeren — n van de belangrijkste speerpunten van het tweede termijnbeleid van de aanstaande president.

Het verwijderen van miljoenen migranten uit de VS kent vele obstakels, waaronder de logistieke uitdagingen voor de Immigratie- en Douanedienst (ICE) om deze mensen te lokaliseren en te verwijderen, juridische uitdagingen, financieringskwesties en de bereidheid van andere landen — met name Mexico, Guatemala, El Salvador en Honduras — om teruggestuurde personen op te nemen.

Sommige landen, zoals China, Venezuela, Cuba en Nicaragua, hebben niet altijd ingestemd met deportatievluchten.

https://tpo.nl/2024/11/12(...)d-homeland-security/

pi_215566484
Trump wil Mike Huckabee als ambassadeur in Isral

WASHINGTON (ANP) - Aankomend president Donald Trump nomineert Mike Huckabee om ambassadeur te worden in Isral. "Hij houdt van Isral, het Isralische volk en de inwoners van Isral houden ook van hem", schreef Trump dinsdag op zijn berichtendienst Truth Social. "Mike zal zich onvermoeibaar inzetten om vrede in het Midden-Oosten te realiseren."

Huckabee was voorheen gouverneur van de staat Arkansas. Hij staat volgens Amerikaanse media bekend als uitgesproken pro-Isral. De dochter van Huckabee, Sarah Huckabee Sanders, was persvoorlichter van Trump tijdens zijn eerste regeringsperiode.

https://nieuws.nl/buitenl(...)mbassadeur-in-israel

Nog een ''christelijke zionist''

pi_215566520
En er is een rol voor Elon Musk weggelegd

Elon Musk gaat ‘ministerie van Overheidsefficintie’ leiden: Trumps ‘dreamteam’ begint snel vorm te krijgen

BenoemingenAankomend president Donald Trump is druk bezig met het benoemen van zijn ‘dreamteam’. Van een zogenoemde grens-tsaar tot een ultraconservatieve gouverneur die haar pup doodschoot ‘omdat het dier niet te trainen viel’. Een overzicht van de benoemingen in de regering-Trump tot nu toe.

https://www.ad.nl/buitenl(...)te-krijgen~a42c41b2/
pi_215566539
Trump is the swamp :6
Dat moest er even uit

[ Bericht 25% gewijzigd door Ali_boo op 13-11-2024 12:04:56 ]
pi_215566597
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:14 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Wat denken jullie van de zoon van Soros, die nog nooit echt heeft gewerkt. Maar duizenden elite heeft ontmoet en ook hier in Nederland?

https://www.instagram.com/alexsoros/?hl=en

Zie al die mensen die hij omkoopt!
We krijgen nu een rechtse regering
Soros is links als het zijn kan.Soros word voor de komende 4 jaar vervangen door de Adelson familie

Woke crap zal een halt toegeroepen worden maar we krijgen een oorlog met Iran ervoor terug
pi_215569078
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
We krijgen nu een rechtse regering
Soros is links als het zijn kan.Soros word voor de komende 4 jaar vervangen door de Adelson familie

Woke crap zal een halt toegeroepen worden maar we krijgen een oorlog met Iran ervoor terug
Last week, Biden handed over $10 billion more as the Ayatollah met with Hamas leaders. Why is a single dollar allowed to flow to the largest state sponsor of terror?

Bekijk deze YouTube-video
Biden's gesponsorde oorlog bedoel je?

Maar iedereen weet dat of Amerika een proxyland is van Isral of vice versa.

quote:
The Biden administration on November 14 extended a sanctions waiver to allow Iran to access upwards of $10 billion in electricity revenue once held in escrow in Iraq. The waiver allows Baghdad to continue purchasing electricity from Iran and, in a change from past policy, for Iran to convert its revenue into euros and draw on the money for budget imports out of Iraq and Oman.

The extension comes just over a month after Hamas -- a terrorist group armed and funded by the regime in Tehran -- conducted a surprise attack on Israel, killing 1,200 Israelis and kidnapping more than 240. Other proxies financed and armed by Tehran have attacked U.S. troops in Iraq and Syria with rockets and drones.
https://www.fdd.org/analy(...)-s-sanctions-waiver/
Net zoals Soros dus pro-palestina protesten financieert.

Financieert ook Biden/Obama/Bush de Iraanse overheid om in oorlog te zijn met Israel.
Of Obama die ISIS/ISIL heeft gecreerd en getraind via CIA.
Zo gaf Kamala ook miljoenen aan Libanon om zich te verdedigen tegen Israel.

Zo blijft de Amerikaanse industrile militaire complex lekker geld printen! Overal oorlog!

[ Bericht 8% gewijzigd door epicbeardman op 13-11-2024 15:53:51 ]
pi_215633852
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:59 schreef Ali_boo het volgende:
Trump is the swamp :6
Dat moest er even uit
De VS had nog wel enigszins een functie als katalysator. Niet de beste (understatement). Maar de aanstaande nieuwe radicaal rechtse machtsverhoudingen in de vijfde versnelling worden een grote middelvinger naar logica en de vrijheid van meningsuiting.

Als ik een tijdmachine zou hebben, zou ik de komende periode willen doorspoelen tot er weer iets zinnigs ontstaat
pi_215634007
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2024 12:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De VS had nog wel enigszins een functie als katalysator. Niet de beste (understatement). Maar de aanstaande nieuwe radicaal rechtse machtsverhoudingen in de vijfde versnelling worden een grote middelvinger naar logica en de vrijheid van meningsuiting.

Als ik een tijdmachine zou hebben, zou ik de komende periode willen doorspoelen tot er weer iets zinnigs ontstaat
Hmm, boude claim. Kun je dit ook verder onderbouwen?
pi_215634151
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2024 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, boude claim. Kun je dit ook verder onderbouwen?
Jawel. Hier in Europa hebben we de vrijheid 'van'... Dat is o.a. bewegingsvrijheid als individu los van institutioneel geloof en vrijheid als in meer vrije tijd en stimulans tot kwaliteit van leven. In de VS is het meer de wens tot individuele vrijheid 'om'... dingen te doen. Het vrij zijn om vuurwapens te bezitten (waar de wapenindustrie om juicht), de vrijheid om te overleven en een grotere vrijheid om je marketing of geloof tot het maximum op te dringen.

Maar hoewel ik de VS en Israel prijs waar het om 'pure wetenschap' en innovatie gaat, prijs ik ze niet op het gebied van logica en studies op politiek en ethisch gebied, vooral omdat religie daar deze dagen meer dan ooit in verweven zit.

Ik ben alleen bang dat we in Europa straks teveel gevangen worden door die handshake tussen radicaal rechts in de VS en radicaal rechts in Israel. En dat lijkt me gewoon niet gezond voor de vrijere mening op politiek gebied.
pi_215635136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 13:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jawel. Hier in Europa hebben we de vrijheid 'van'... Dat is o.a. bewegingsvrijheid als individu los van institutioneel geloof en vrijheid als in meer vrije tijd en stimulans tot kwaliteit van leven. In de VS is het meer de wens tot individuele vrijheid 'om'... dingen te doen. Het vrij zijn om vuurwapens te bezitten (waar de wapenindustrie om juicht), de vrijheid om te overleven en een grotere vrijheid om je marketing of geloof tot het maximum op te dringen.

Maar hoewel ik de VS en Israel prijs waar het om 'pure wetenschap' en innovatie gaat, prijs ik ze niet op het gebied van logica en studies op politiek en ethisch gebied, vooral omdat religie daar deze dagen meer dan ooit in verweven zit.

Ik ben alleen bang dat we in Europa straks teveel gevangen worden door die handshake tussen radicaal rechts in de VS en radicaal rechts in Israel. En dat lijkt me gewoon niet gezond voor de vrijere mening op politiek gebied.
Dit komt meer neer op de scheiding tussen kerk en staat, niet op de vrijheid van meningsuiting of logica. En de drang om de levensstijl van anderen te benvloeden zie je zowel aan de rechter als de linkerkant van het politieke spectrum. Bij de eerste komt dit tot uiting in reactionaire of conservatieve denkbeelden, bij de tweede in progressief gedachtegoed.

En waarom zouden de bilaterale relaties tussen de VS en Isral, het leven in Europa gaan benvloeden? Religieus rechts is in Isral niet eens groot genoeg om daar echt substantieel te benvloeden, ze hebben nu een beetje macht omdat mee in een coalitie zit met Likud, maar zonder dat is men niets.
pi_215649959
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2024 12:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De enige beperking mbt de vrijheid van meningsuiting, die ik tot nu toe heb gevonden is de nieuwe antisemitisme bill

As Schumer presses ahead with Antisemitism Awareness Act, concerns about free speech resurface

The Antisemitism Awareness Act, as passed in the House last May, would enshrine antisemitism as a type of discrimination that could trigger corrective action under Title VI, the section of the landmark 1964 Civil Rights Act that prohibits discrimination in educational institutions that receive federal funds. The definition of antisemitism that the bill uses, drafted by the International Holocaust Remembrance Alliance, has been adopted by a wide range of countries, local governments, universities and other entities, but has spurred opposition from the left for classifying some criticism of Israel as antisemitic.

https://www.jta.org/2024/(...)ree-speech-resurface

Dit is hoe de IHRA antisemitisme definieert

Contemporary examples of antisemitism in public life, the media, schools, the workplace, and in the religious sphere could, taking into account the overall context, include, but are not limited to:

-Calling for, aiding, or justifying the killing or harming of Jews in the name of a radical ideology or an extremist view of religion.

-Making mendacious, dehumanizing, demonizing, or stereotypical allegations about Jews as such or the power of Jews as collective — such as, especially but not exclusively, the myth about a world Jewish conspiracy or of Jews controlling the media, economy, government or other societal institutions.

-Accusing Jews as a people of being responsible for real or imagined wrongdoing committed by a single Jewish person or group, or even for acts committed by non-Jews.

-Denying the fact, scope, mechanisms (e.g. gas chambers) or intentionality of the genocide of the Jewish people at the hands of National Socialist Germany and its supporters and accomplices during World War II (the Holocaust).

-Accusing the Jews as a people, or Israel as a state, of inventing or exaggerating the Holocaust.

-Accusing Jewish citizens of being more loyal to Israel, or to the alleged priorities of Jews worldwide, than to the interests of their own nations.

-Denying the Jewish people their right to self-determination, e.g., by claiming that the existence of a State of Israel is a racist endeavor.

-Applying double standards by requiring of it a behavior not expected or demanded of any other democratic nation.

-Using the symbols and images associated with classic antisemitism (e.g., claims of Jews killing Jesus or blood libel) to characterize Israel or Israelis.

-Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis.

-Holding Jews collectively responsible for actions of the state of Israel.

https://holocaustremembra(...)inition-antisemitism

Gaat direct tegen de grondwet in, maar zij staan boven de wet.

Niet anders dan aanbidding maw :')
pi_215772864
quote:
Amnesty zegt voor het eerst dat Isral genocide pleegt in Gaza

Amnesty International heeft voor het eerst vastgesteld dat Isral zich schuldig maakt aan genocide op de Palestijnse bevolking in de Gazastrook. De mensenrechtenorganisatie waarschuwde eerder voor het risico op volkerenmoord, maar zegt nu genoeg bewijs te hebben dat er daadwerkelijk sprake is van genocide.

"De conclusie dat Isral genocide pleegt, is onmiskenbaar", zei secretaris-generaal Agns Callamard bij de presentatie van een nieuw rapport in Den Haag. Isral zou de genocideconventie van de Verenigde Naties hebben geschonden door Palestijnen te doden, ernstig geestelijk en lichamelijk letsel toe te brengen en de levensomstandigheden van de bevolking opzettelijk ondraagbaar te maken.

Dat deze oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid zijn gepleegd was volgens Callamard al bekend, maar nu hebben de onderzoekers van Amnesty ook geconcludeerd dat Isral de intentie heeft om de Palestijnse bevolking te vernietigen. "De autoriteiten zijn zich er niet alleen bewust van dat hun werkwijze zal leiden tot de fysieke verwoesting van de Palestijnen in Gaza, die uitkomst is precies de bedoeling. Dat is genocide."

Amnesty heeft voor het rapport meer dan tweehonderd mensen genterviewd, onder wie slachtoffers en hulpverleners, en vijftien luchtaanvallen geanalyseerd die geen militair doel zouden hebben. Daarnaast is gekeken naar ruim honderd uitspraken van Isralische kopstukken, onder wie premier Benjamin Netanyahu, oud-minister van Defensie Yoav Gallant en militaire leiders. Zij zouden ontmenselijkende taal hebben gebruikt en hebben opgeroepen tot genocidale daden. In veel gevallen gebeurde daarna precies waar de functionarissen toe hadden opgeroepen.

Amnesty zegt de bevindingen meermaals gedeeld te hebben met de Isralische autoriteiten, maar geen reactie te hebben ontvangen. Isral heeft in het verleden vaak ontkend een genocide te plegen. Het zou zich juist verdedigen tegen Hamas, dat heeft uitgesproken uit te zijn op de vernietiging van de staat Isral.

"Laat ik duidelijk zijn: de daden van Hamas en andere gewapende groepen op 7 oktober 2023 waren gruwelijke misdaden", aldus Callamard. "Maar het militaire doel om Hamas te verwoesten is absoluut geen rechtvaardiging of excuus voor de genocide op de Palestijnen in Gaza."

Volgens het gezondheidsministerie in Gaza zijn sinds 7 oktober 2023 zeker 44.532 mensen gedood, onder wie meer dan 13.000 kinderen. Volgens de Verenigde Naties is bijna de gehele bevolking door de oorlog op de vlucht geslagen.

https://www.hln.be/israel(...)de-in-gaza~ac88fede/
pi_215776990
Dat askinasi joden de dienst uit maken is ook zo'n onderbelicht onderwerp.

Isreal "russificeerde" in de politiek na 2000.

Ook zo'n onderwerp waar gemiddelde Isreal supporter zijn vingers niet aan wil branden.

Dit is ook weer zoiets:

Nederlandse politietap installatie weer zo lek als een mandje. Leverancier is Israelisch.

Tweede Kamer verkeerd voorgelicht:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-werken-a4874410

Middel X:
https://beveiligingnieuws(...)il-maar-niet-lukken/

Te makkelijk hackbaar, of een ordinaire backdoor van de Israelische fabrikant, of zeroday is bewust onder criminelen op darkweb verkocht, alles om Isreal te beveiligen, en Europa te ontwrichten.

Mossad, ja ze zijn goed. Maar politiek goed fout, want het gaat ze om Israel, en niet de rest van de wereld (duh)

Maar Mossad wil je niet in Nederlandse politiediensten hebben, Europol of Interpol hebben, of binnen de internationale criminele netwerken. Want daar valt mee te dreigen, van Isrealische zijde.

Dit soort producten, net zoals Pegasus, maakt de Isralische overheid te machtig binnen overheidsdiensten van de rest van de Westerse wereld. Balans binnen de westerse wereld wankelt.

"Als jullie niet doen wat wij willen, dan ontwrichten we je samenleving met criminele activiteiten, en extremistische politieke stromingen"
pi_215824664
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:18 schreef yessie234 het volgende:
Dat askinasi joden de dienst uit maken is ook zo'n onderbelicht onderwerp.

Isreal "russificeerde" in de politiek na 2000.

Ook zo'n onderwerp waar gemiddelde Isreal supporter zijn vingers niet aan wil branden.

Dit is ook weer zoiets:

Nederlandse politietap installatie weer zo lek als een mandje. Leverancier is Israelisch.

Tweede Kamer verkeerd voorgelicht:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-werken-a4874410

Middel X:
https://beveiligingnieuws(...)il-maar-niet-lukken/

Te makkelijk hackbaar, of een ordinaire backdoor van de Israelische fabrikant, of zeroday is bewust onder criminelen op darkweb verkocht, alles om Isreal te beveiligen, en Europa te ontwrichten.

Mossad, ja ze zijn goed. Maar politiek goed fout, want het gaat ze om Israel, en niet de rest van de wereld (duh)

Maar Mossad wil je niet in Nederlandse politiediensten hebben, Europol of Interpol hebben, of binnen de internationale criminele netwerken. Want daar valt mee te dreigen, van Isrealische zijde.

Dit soort producten, net zoals Pegasus, maakt de Isralische overheid te machtig binnen overheidsdiensten van de rest van de Westerse wereld. Balans binnen de westerse wereld wankelt.

"Als jullie niet doen wat wij willen, dan ontwrichten we je samenleving met criminele activiteiten, en extremistische politieke stromingen"
Goed dat je dit aankaart, hoorde het op BNR over die tap-kamers :N ongelooflijk.. wanneer gaan we het nou eens leren, om die blinde naiviteit en vertrouwen te laten varen? Het is op NIETS gebaseerd dit vertrouwen, sterker nog, hoe meer je leert over dit heikele onderwerp hoe minder redenen je over hebt om (blind) vertrouwen op te baseren.

Voor deze kwaadwillenden geldt:

Vertrouwen, is een grondstof.. hoe meer je er van hebt, des te meer er te misbruiken valt.

Hoe groter een blinde vlek, des te groter de speelruimte voor een vertrouwensmisbruik.

Juist waar vele mensen zeggen "dat gaat te ver, zo ver zullen ze toch niet gaan? dt zullen ze toch nooit doen?", geven zij effectief aan wat de blinde vlek is <-- "Dus dt kunnen we doen, en ermee wegkomen want niemand verwacht het"
pi_215826947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 12:56 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Goed dat je dit aankaart, hoorde het op BNR over die tap-kamers :N ongelooflijk.. wanneer gaan we het nou eens leren, om die blinde naiviteit en vertrouwen te laten varen? Het is op NIETS gebaseerd dit vertrouwen, sterker nog, hoe meer je leert over dit heikele onderwerp hoe minder redenen je over hebt om (blind) vertrouwen op te baseren.
Bert Hubert vind ik een fijne, kundige spreker. Kan lekker subtiel vilein doen. Maar weet waar hij het overheeft, zat immers bij de toezichtshouder op de AIVD (TIB) Benoemd ook dat het aan de software kan liggen, maar ook aan degene die ze installeert (...) Linkje naar itempje bij BNR (5 min)

https://www.bnr.nl/nieuws(...)-maar-het-werkt-niet

Vertrouwen is leiden, wantrouwen is lijden. Liever blind dan bedrogen.

quote:
Voor deze kwaadwillenden geldt:

Vertrouwen, is een grondstof.. hoe meer je er van hebt, des te meer er te misbruiken valt.

Hoe groter een blinde vlek, des te groter de speelruimte voor een vertrouwensmisbruik.

Juist waar vele mensen zeggen "dat gaat te ver, zo ver zullen ze toch niet gaan? dt zullen ze toch nooit doen?", geven zij effectief aan wat de blinde vlek is <-- "Dus dt kunnen we doen, en ermee wegkomen want niemand verwacht het"
Zijdelings met 'het wereldje' te maken gehad, en hoe vies, manipulatief en verachtelijk dat in elkaar zit. En het andere is: ze laten je nooit meer los, blijven je altijd dwarsbomen en in de gaten houden, het stopt niet, isoleren je van je sociale omgeving en pas als je helemaal gebroken aan de grond zit, pas dan zijn ze gelukkig

Deze mensen teren op het ongeluk van en ander, daar worden zijzelf blij van.

Alsof SVR, Mossad, AIVD, CIA fatsoenlijk met mensen omgaan. Dacht het niet. Ze hebben wel allemaal hun eigen signatuur in optreden, maar het lijkt verdacht veel op elkaar, de werkwijze.

[ Bericht 3% gewijzigd door yessie234 op 10-12-2024 16:22:07 ]
pi_215829919
@Buikbrein

Aanvulling op bovenstaande reactie:

In NWS had ik gereageerd in het topic over antisemitisme en het geweld in Amsterdam mbt Maccabi.

Ik reageerde op iemand die meende dat de daders maar eens stevig door Mossad aangepakt moest worden.

Ik schreef dat met dat geen goed idee leek, want dan zou die persoon nog meer antisemitische rommel op zijn devices gezet krijgen, zodat hij weer de fout in zo kunnen gaan. En dat is publiciteit, en kan antisemitismekaart door het PR bureau getrokken worden.

Ook had ik daar geschreven dat zodra Israli in het establishment het onderling niet met elkaar eens zijn, ze elkaar niet kunnen betichten van antizionisme, dan zeggen ze over elkaar dat "hij iets niet goed begrepen heeft."

Werd aldaar getypeerd als "complotgeneuzel". Kop in het zand steken, en dat nog bewust ook.

Vandaag las ik bijval voor mijn standpunt vanuit de hoek van AIVD nota bene.

Maken zich zorgen over gebruik van LLM en AI voor de staatsveiligheid.

Over mijn ervaringen hiermee, heb ik hier gepost.

Lange tekst van de website security.nl (ook voor link naar genoemd pdf +reacties van users) Hier even in de spoiler.

AIVD: AI kan bestaande dreigingen voor nationale veiligheid versterken

Best raar dat we dit in BNW bespreken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees niet naef. Israli zijn technisch zeer goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 10-12-2024 22:19:51 ]
pi_215830988
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 20:54 schreef yessie234 het volgende:
@:buikbrein

Aanvulling op bovenstaande reactie:

In NWS had ik gereageerd in het topic over antisemitisme en het geweld in Amsterdam mbt Maccabi.

Ik reageerde op iemand die meende dat de daders maar eens stevig door Mossad aangepakt moest worden.

Ik schreef dat met dat geen goed idee leek, want dan zou die persoon nog meer antisemitische rommel op zijn devices gezet krijgen, zodat hij weer de fout in zo kunnen gaan. En dat is publiciteit, en kan antisemitismekaart door het PR bureau getrokken worden.

Ook had ik daar geschreven dat zodra Israli in het establishment het onderling niet met elkaar eens zijn, ze elkaar niet kunnen betichten van antizionisme, dan zeggen ze over elkaar dat "hij iets niet goed begrepen heeft."

Werd aldaar getypeerd als "complotgeneuzel". Kop in het zand steken, en dat nog bewust ook.

Vandaag las ik bijval voor mijn standpunt vanuit de hoek van AIVD nota bene.

Maken zich zorgen over gebruik van LLM en AI voor de staatsveiligheid.

Over mijn ervaringen hiermee, heb ik hier gepost.

Lange tekst van de website security.nl (ook voor link naar genoemd pdf +reacties van users) Hier even in de spoiler.

AIVD: AI kan bestaande dreigingen voor nationale veiligheid versterken

Best raar dat we dit in BNW bespreken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees niet naef. Israli zijn technisch zeer goed.
Dat komt doordat sinds corona een zekere minister alles wat niet in zijn straatje paste als een complottheorie af deed.
Mensen nemen dat over.
pi_215831298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat komt doordat sinds corona een zekere minister alles wat niet in zijn straatje paste als een complottheorie af deed.
Mensen nemen dat over.
Complotteren is leuk, dat snap ik .Complotteren doe je in je eentje of met een groepie. Kan ook spontaan ontstaan.
Complotdenken kan ook in je eentje of met anderen.

Complotdenken hoeft niet tot complotteren te leiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')