Er staat niet dat je Iran moet haten, maar dat Iran de vijand is van de vrije wereld.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:09 schreef Ali_boo het volgende:
Geen idee waarom ik Iran zou moeten haten![]()
[ x ]
https://www.politico.com/(...)ding-donors-00156135quote:President Joe Biden has been dogged for months by pro-Palestinian protesters calling him “Genocide Joe” — but some of the groups behind the demonstrations receive financial backing from philanthropists pushing hard for his reelection.
The donors include some of the biggest names in Democratic circles: Soros, Rockefeller and Pritzker, according to a POLITICO analysis.
Two of the organizers supporting the protests at Columbia University and on other campuses are Jewish Voice for Peace and IfNotNow. Both are supported by the Tides Foundation, which is seeded by Democratic megadonor George Soros and was previously supported by the Bill and Melinda Gates Foundation. It in turn supports numerous small nonprofits that work for social change.
"The campus protests are driven by young people's outrage at the US's complicity in the horrors in Gaza," Matan Arad-Neeman, deputy communications director for IfNotNow, said in a statement. "To suggest that Jewish organizations, backed by Jewish funders, are pulling the strings behind the protesters is antisemitic, full stop."
We krijgen nu een rechtse regeringquote:Op woensdag 13 november 2024 11:14 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Wat denken jullie van de zoon van Soros, die nog nooit echt heeft gewerkt. Maar duizenden elite heeft ontmoet en ook hier in Nederland?
https://www.instagram.com/alexsoros/?hl=en
Zie al die mensen die hij omkoopt!
Last week, Biden handed over $10 billion more as the Ayatollah met with Hamas leaders. Why is a single dollar allowed to flow to the largest state sponsor of terror?quote:Op woensdag 13 november 2024 12:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
We krijgen nu een rechtse regering
Soros is links als het zijn kan.Soros word voor de komende 4 jaar vervangen door de Adelson familie
Woke crap zal een halt toegeroepen worden maar we krijgen een oorlog met Iran ervoor terug
Net zoals Soros dus pro-palestina protesten financieert.quote:The Biden administration on November 14 extended a sanctions waiver to allow Iran to access upwards of $10 billion in electricity revenue once held in escrow in Iraq. The waiver allows Baghdad to continue purchasing electricity from Iran and, in a change from past policy, for Iran to convert its revenue into euros and draw on the money for budget imports out of Iraq and Oman.
The extension comes just over a month after Hamas -- a terrorist group armed and funded by the regime in Tehran -- conducted a surprise attack on Israel, killing 1,200 Israelis and kidnapping more than 240. Other proxies financed and armed by Tehran have attacked U.S. troops in Iraq and Syria with rockets and drones.
https://www.fdd.org/analy(...)-s-sanctions-waiver/
De VS had nog wel enigszins een functie als katalysator. Niet de beste (understatement). Maar de aanstaande nieuwe radicaal rechtse machtsverhoudingen in de vijfde versnelling worden een grote middelvinger naar logica en de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:59 schreef Ali_boo het volgende:
Trump is the swamp![]()
Dat moest er even uit
Hmm, boude claim. Kun je dit ook verder onderbouwen?quote:Op woensdag 20 november 2024 12:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De VS had nog wel enigszins een functie als katalysator. Niet de beste (understatement). Maar de aanstaande nieuwe radicaal rechtse machtsverhoudingen in de vijfde versnelling worden een grote middelvinger naar logica en de vrijheid van meningsuiting.
Als ik een tijdmachine zou hebben, zou ik de komende periode willen doorspoelen tot er weer iets zinnigs ontstaat
Jawel. Hier in Europa hebben we de vrijheid 'van'... Dat is o.a. bewegingsvrijheid als individu los van institutioneel geloof en vrijheid als in meer vrije tijd en stimulans tot kwaliteit van leven. In de VS is het meer de wens tot individuele vrijheid 'om'... dingen te doen. Het vrij zijn om vuurwapens te bezitten (waar de wapenindustrie om juicht), de vrijheid om te overleven en een grotere vrijheid om je marketing of geloof tot het maximum op te dringen.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, boude claim. Kun je dit ook verder onderbouwen?
Dit komt meer neer op de scheiding tussen kerk en staat, niet op de vrijheid van meningsuiting of logica. En de drang om de levensstijl van anderen te beïnvloeden zie je zowel aan de rechter als de linkerkant van het politieke spectrum. Bij de eerste komt dit tot uiting in reactionaire of conservatieve denkbeelden, bij de tweede in progressief gedachtegoed.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jawel. Hier in Europa hebben we de vrijheid 'van'... Dat is o.a. bewegingsvrijheid als individu los van institutioneel geloof en vrijheid als in meer vrije tijd en stimulans tot kwaliteit van leven. In de VS is het meer de wens tot individuele vrijheid 'om'... dingen te doen. Het vrij zijn om vuurwapens te bezitten (waar de wapenindustrie om juicht), de vrijheid om te overleven en een grotere vrijheid om je marketing of geloof tot het maximum op te dringen.
Maar hoewel ik de VS en Israel prijs waar het om 'pure wetenschap' en innovatie gaat, prijs ik ze niet op het gebied van logica en studies op politiek en ethisch gebied, vooral omdat religie daar deze dagen meer dan ooit in verweven zit.
Ik ben alleen bang dat we in Europa straks teveel gevangen worden door die handshake tussen radicaal rechts in de VS en radicaal rechts in Israel. En dat lijkt me gewoon niet gezond voor de vrijere mening op politiek gebied.
De enige beperking mbt de vrijheid van meningsuiting, die ik tot nu toe heb gevonden is de nieuwe antisemitisme billquote:Op woensdag 20 november 2024 12:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De VS had nog wel enigszins een functie als katalysator. Niet de beste (understatement). Maar de aanstaande nieuwe radicaal rechtse machtsverhoudingen in de vijfde versnelling worden een grote middelvinger naar logica en de vrijheid van meningsuiting.
Als ik een tijdmachine zou hebben, zou ik de komende periode willen doorspoelen tot er weer iets zinnigs ontstaat
quote:Amnesty zegt voor het eerst dat Israël genocide pleegt in Gaza
Amnesty International heeft voor het eerst vastgesteld dat Israël zich schuldig maakt aan genocide op de Palestijnse bevolking in de Gazastrook. De mensenrechtenorganisatie waarschuwde eerder voor het risico op volkerenmoord, maar zegt nu genoeg bewijs te hebben dat er daadwerkelijk sprake is van genocide.
"De conclusie dat Israël genocide pleegt, is onmiskenbaar", zei secretaris-generaal Agnès Callamard bij de presentatie van een nieuw rapport in Den Haag. Israël zou de genocideconventie van de Verenigde Naties hebben geschonden door Palestijnen te doden, ernstig geestelijk en lichamelijk letsel toe te brengen en de levensomstandigheden van de bevolking opzettelijk ondraagbaar te maken.
Dat deze oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid zijn gepleegd was volgens Callamard al bekend, maar nu hebben de onderzoekers van Amnesty ook geconcludeerd dat Israël de intentie heeft om de Palestijnse bevolking te vernietigen. "De autoriteiten zijn zich er niet alleen bewust van dat hun werkwijze zal leiden tot de fysieke verwoesting van de Palestijnen in Gaza, die uitkomst is precies de bedoeling. Dat is genocide."
Amnesty heeft voor het rapport meer dan tweehonderd mensen geïnterviewd, onder wie slachtoffers en hulpverleners, en vijftien luchtaanvallen geanalyseerd die geen militair doel zouden hebben. Daarnaast is gekeken naar ruim honderd uitspraken van Israëlische kopstukken, onder wie premier Benjamin Netanyahu, oud-minister van Defensie Yoav Gallant en militaire leiders. Zij zouden ontmenselijkende taal hebben gebruikt en hebben opgeroepen tot genocidale daden. In veel gevallen gebeurde daarna precies waar de functionarissen toe hadden opgeroepen.
Amnesty zegt de bevindingen meermaals gedeeld te hebben met de Israëlische autoriteiten, maar geen reactie te hebben ontvangen. Israël heeft in het verleden vaak ontkend een genocide te plegen. Het zou zich juist verdedigen tegen Hamas, dat heeft uitgesproken uit te zijn op de vernietiging van de staat Israël.
"Laat ik duidelijk zijn: de daden van Hamas en andere gewapende groepen op 7 oktober 2023 waren gruwelijke misdaden", aldus Callamard. "Maar het militaire doel om Hamas te verwoesten is absoluut geen rechtvaardiging of excuus voor de genocide op de Palestijnen in Gaza."
Volgens het gezondheidsministerie in Gaza zijn sinds 7 oktober 2023 zeker 44.532 mensen gedood, onder wie meer dan 13.000 kinderen. Volgens de Verenigde Naties is bijna de gehele bevolking door de oorlog op de vlucht geslagen.
https://www.hln.be/israel(...)de-in-gaza~ac88fede/
Goed dat je dit aankaart, hoorde het op BNR over die tap-kamersquote:Op donderdag 5 december 2024 15:18 schreef yessie234 het volgende:
Dat askinasi joden de dienst uit maken is ook zo'n onderbelicht onderwerp.
Isreal "russificeerde" in de politiek na 2000.
Ook zo'n onderwerp waar gemiddelde Isreal supporter zijn vingers niet aan wil branden.
Dit is ook weer zoiets:
Nederlandse politietap installatie weer zo lek als een mandje. Leverancier is Israelisch.
Tweede Kamer verkeerd voorgelicht:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-werken-a4874410
Middel X:
https://beveiligingnieuws(...)il-maar-niet-lukken/
Te makkelijk hackbaar, of een ordinaire backdoor van de Israelische fabrikant, of zeroday is bewust onder criminelen op darkweb verkocht, alles om Isreal te beveiligen, en Europa te ontwrichten.
Mossad, ja ze zijn goed. Maar politiek goed fout, want het gaat ze om Israel, en niet de rest van de wereld (duh)
Maar Mossad wil je niet in Nederlandse politiediensten hebben, Europol of Interpol hebben, of binnen de internationale criminele netwerken. Want daar valt mee te dreigen, van Isrealische zijde.
Dit soort producten, net zoals Pegasus, maakt de Israëlische overheid te machtig binnen overheidsdiensten van de rest van de Westerse wereld. Balans binnen de westerse wereld wankelt.
"Als jullie niet doen wat wij willen, dan ontwrichten we je samenleving met criminele activiteiten, en extremistische politieke stromingen"
Bert Hubert vind ik een fijne, kundige spreker. Kan lekker subtiel vilein doen. Maar weet waar hij het overheeft, zat immers bij de toezichtshouder op de AIVD (TIB) Benoemd ook dat het aan de software kan liggen, maar ook aan degene die ze installeert (...) Linkje naar itempje bij BNR (5 min)quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:56 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Goed dat je dit aankaart, hoorde het op BNR over die tap-kamersongelooflijk.. wanneer gaan we het nou eens leren, om die blinde naiviteit en vertrouwen te laten varen? Het is op NIETS gebaseerd dit vertrouwen, sterker nog, hoe meer je leert over dit heikele onderwerp hoe minder redenen je over hebt om (blind) vertrouwen op te baseren.
Zijdelings met 'het wereldje' te maken gehad, en hoe vies, manipulatief en verachtelijk dat in elkaar zit. En het andere is: ze laten je nooit meer los, blijven je altijd dwarsbomen en in de gaten houden, het stopt niet, isoleren je van je sociale omgeving en pas als je helemaal gebroken aan de grond zit, pas dan zijn ze gelukkigquote:Voor deze kwaadwillenden geldt:
Vertrouwen, is een grondstof.. hoe meer je er van hebt, des te meer er te misbruiken valt.
Hoe groter een blinde vlek, des te groter de speelruimte voor een vertrouwensmisbruik.
Juist waar vele mensen zeggen "dat gaat te ver, zo ver zullen ze toch niet gaan? dàt zullen ze toch nooit doen?", geven zij effectief aan wat de blinde vlek is <-- "Dus dàt kunnen we doen, en ermee wegkomen want niemand verwacht het"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees niet naïef. Israëli zijn technisch zeer goed.
[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 10-12-2024 22:19:51 ]
quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:54 schreef yessie234 het volgende:
@:buikbrein
Aanvulling op bovenstaande reactie:
In NWS had ik gereageerd in het topic over antisemitisme en het geweld in Amsterdam mbt Maccabi.
Ik reageerde op iemand die meende dat de daders maar eens stevig door Mossad aangepakt moest worden.
Ik schreef dat met dat geen goed idee leek, want dan zou die persoon nog meer antisemitische rommel op zijn devices gezet krijgen, zodat hij weer de fout in zo kunnen gaan. En dat is publiciteit, en kan antisemitismekaart door het PR bureau getrokken worden.
Ook had ik daar geschreven dat zodra Israëli in het establishment het onderling niet met elkaar eens zijn, ze elkaar niet kunnen betichten van antizionisme, dan zeggen ze over elkaar dat "hij iets niet goed begrepen heeft."
Werd aldaar getypeerd als "complotgeneuzel". Kop in het zand steken, en dat nog bewust ook.
Vandaag las ik bijval voor mijn standpunt vanuit de hoek van AIVD nota bene.
Maken zich zorgen over gebruik van LLM en AI voor de staatsveiligheid.
Over mijn ervaringen hiermee, heb ik hier gepost.
Lange tekst van de website security.nl (ook voor link naar genoemd pdf +reacties van users) Hier even in de spoiler.
AIVD: AI kan bestaande dreigingen voor nationale veiligheid versterken
Best raar dat we dit in BNW bespreken...Dat komt doordat sinds corona een zekere minister alles wat niet in zijn straatje paste als een complottheorie af deed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees niet naïef. Israëli zijn technisch zeer goed.
Mensen nemen dat over.
Complotteren is leuk, dat snap ik .Complotteren doe je in je eentje of met een groepie. Kan ook spontaan ontstaan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat komt doordat sinds corona een zekere minister alles wat niet in zijn straatje paste als een complottheorie af deed.
Mensen nemen dat over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |