abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215824664
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:18 schreef yessie234 het volgende:
Dat askinasi joden de dienst uit maken is ook zo'n onderbelicht onderwerp.

Isreal "russificeerde" in de politiek na 2000.

Ook zo'n onderwerp waar gemiddelde Isreal supporter zijn vingers niet aan wil branden.

Dit is ook weer zoiets:

Nederlandse politietap installatie weer zo lek als een mandje. Leverancier is Israelisch.

Tweede Kamer verkeerd voorgelicht:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-werken-a4874410

Middel X:
https://beveiligingnieuws(...)il-maar-niet-lukken/

Te makkelijk hackbaar, of een ordinaire backdoor van de Israelische fabrikant, of zeroday is bewust onder criminelen op darkweb verkocht, alles om Isreal te beveiligen, en Europa te ontwrichten.

Mossad, ja ze zijn goed. Maar politiek goed fout, want het gaat ze om Israel, en niet de rest van de wereld (duh)

Maar Mossad wil je niet in Nederlandse politiediensten hebben, Europol of Interpol hebben, of binnen de internationale criminele netwerken. Want daar valt mee te dreigen, van Isrealische zijde.

Dit soort producten, net zoals Pegasus, maakt de Israëlische overheid te machtig binnen overheidsdiensten van de rest van de Westerse wereld. Balans binnen de westerse wereld wankelt.

"Als jullie niet doen wat wij willen, dan ontwrichten we je samenleving met criminele activiteiten, en extremistische politieke stromingen"
Goed dat je dit aankaart, hoorde het op BNR over die tap-kamers :N ongelooflijk.. wanneer gaan we het nou eens leren, om die blinde naiviteit en vertrouwen te laten varen? Het is op NIETS gebaseerd dit vertrouwen, sterker nog, hoe meer je leert over dit heikele onderwerp hoe minder redenen je over hebt om (blind) vertrouwen op te baseren.

Voor deze kwaadwillenden geldt:

Vertrouwen, is een grondstof.. hoe meer je er van hebt, des te meer er te misbruiken valt.

Hoe groter een blinde vlek, des te groter de speelruimte voor een vertrouwensmisbruik.

Juist waar vele mensen zeggen "dat gaat te ver, zo ver zullen ze toch niet gaan? dàt zullen ze toch nooit doen?", geven zij effectief aan wat de blinde vlek is <-- "Dus dàt kunnen we doen, en ermee wegkomen want niemand verwacht het"
pi_215826947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 12:56 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Goed dat je dit aankaart, hoorde het op BNR over die tap-kamers :N ongelooflijk.. wanneer gaan we het nou eens leren, om die blinde naiviteit en vertrouwen te laten varen? Het is op NIETS gebaseerd dit vertrouwen, sterker nog, hoe meer je leert over dit heikele onderwerp hoe minder redenen je over hebt om (blind) vertrouwen op te baseren.
Bert Hubert vind ik een fijne, kundige spreker. Kan lekker subtiel vilein doen. Maar weet waar hij het overheeft, zat immers bij de toezichtshouder op de AIVD (TIB) Benoemd ook dat het aan de software kan liggen, maar ook aan degene die ze installeert (...) Linkje naar itempje bij BNR (5 min)

https://www.bnr.nl/nieuws(...)-maar-het-werkt-niet

Vertrouwen is leiden, wantrouwen is lijden. Liever blind dan bedrogen.

quote:
Voor deze kwaadwillenden geldt:

Vertrouwen, is een grondstof.. hoe meer je er van hebt, des te meer er te misbruiken valt.

Hoe groter een blinde vlek, des te groter de speelruimte voor een vertrouwensmisbruik.

Juist waar vele mensen zeggen "dat gaat te ver, zo ver zullen ze toch niet gaan? dàt zullen ze toch nooit doen?", geven zij effectief aan wat de blinde vlek is <-- "Dus dàt kunnen we doen, en ermee wegkomen want niemand verwacht het"
Zijdelings met 'het wereldje' te maken gehad, en hoe vies, manipulatief en verachtelijk dat in elkaar zit. En het andere is: ze laten je nooit meer los, blijven je altijd dwarsbomen en in de gaten houden, het stopt niet, isoleren je van je sociale omgeving en pas als je helemaal gebroken aan de grond zit, pas dan zijn ze gelukkig

Deze mensen teren op het ongeluk van en ander, daar worden zijzelf blij van.

Alsof SVR, Mossad, AIVD, CIA fatsoenlijk met mensen omgaan. Dacht het niet. Ze hebben wel allemaal hun eigen signatuur in optreden, maar het lijkt verdacht veel op elkaar, de werkwijze.

[ Bericht 3% gewijzigd door yessie234 op 10-12-2024 16:22:07 ]
pi_215829919
@Buikbrein

Aanvulling op bovenstaande reactie:

In NWS had ik gereageerd in het topic over antisemitisme en het geweld in Amsterdam mbt Maccabi.

Ik reageerde op iemand die meende dat de daders maar eens stevig door Mossad aangepakt moest worden.

Ik schreef dat met dat geen goed idee leek, want dan zou die persoon nog meer antisemitische rommel op zijn devices gezet krijgen, zodat hij weer de fout in zo kunnen gaan. En dat is publiciteit, en kan antisemitismekaart door het PR bureau getrokken worden.

Ook had ik daar geschreven dat zodra Israëli in het establishment het onderling niet met elkaar eens zijn, ze elkaar niet kunnen betichten van antizionisme, dan zeggen ze over elkaar dat "hij iets niet goed begrepen heeft."

Werd aldaar getypeerd als "complotgeneuzel". Kop in het zand steken, en dat nog bewust ook.

Vandaag las ik bijval voor mijn standpunt vanuit de hoek van AIVD nota bene.

Maken zich zorgen over gebruik van LLM en AI voor de staatsveiligheid.

Over mijn ervaringen hiermee, heb ik hier gepost.

Lange tekst van de website security.nl (ook voor link naar genoemd pdf +reacties van users) Hier even in de spoiler.

AIVD: AI kan bestaande dreigingen voor nationale veiligheid versterken

Best raar dat we dit in BNW bespreken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees niet naïef. Israëli zijn technisch zeer goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 10-12-2024 22:19:51 ]
pi_215830988
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 20:54 schreef yessie234 het volgende:
@:buikbrein

Aanvulling op bovenstaande reactie:

In NWS had ik gereageerd in het topic over antisemitisme en het geweld in Amsterdam mbt Maccabi.

Ik reageerde op iemand die meende dat de daders maar eens stevig door Mossad aangepakt moest worden.

Ik schreef dat met dat geen goed idee leek, want dan zou die persoon nog meer antisemitische rommel op zijn devices gezet krijgen, zodat hij weer de fout in zo kunnen gaan. En dat is publiciteit, en kan antisemitismekaart door het PR bureau getrokken worden.

Ook had ik daar geschreven dat zodra Israëli in het establishment het onderling niet met elkaar eens zijn, ze elkaar niet kunnen betichten van antizionisme, dan zeggen ze over elkaar dat "hij iets niet goed begrepen heeft."

Werd aldaar getypeerd als "complotgeneuzel". Kop in het zand steken, en dat nog bewust ook.

Vandaag las ik bijval voor mijn standpunt vanuit de hoek van AIVD nota bene.

Maken zich zorgen over gebruik van LLM en AI voor de staatsveiligheid.

Over mijn ervaringen hiermee, heb ik hier gepost.

Lange tekst van de website security.nl (ook voor link naar genoemd pdf +reacties van users) Hier even in de spoiler.

AIVD: AI kan bestaande dreigingen voor nationale veiligheid versterken

Best raar dat we dit in BNW bespreken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees niet naïef. Israëli zijn technisch zeer goed.
Dat komt doordat sinds corona een zekere minister alles wat niet in zijn straatje paste als een complottheorie af deed.
Mensen nemen dat over.
pi_215831298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat komt doordat sinds corona een zekere minister alles wat niet in zijn straatje paste als een complottheorie af deed.
Mensen nemen dat over.
Complotteren is leuk, dat snap ik .Complotteren doe je in je eentje of met een groepie. Kan ook spontaan ontstaan.
Complotdenken kan ook in je eentje of met anderen.

Complotdenken hoeft niet tot complotteren te leiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')