Als we de verkiezingen van 2016 erbij pakken zien we een vergelijkbaar patroon.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:11 schreef Ali_boo het volgende:
Meet the leading Jewish political donors in this US election cycle
Tom Steyer tops list of all donors with over $80 million in combined donations through September 8; Adelsons rank No. 5, Soros No. 24
JTA — George Soros may draw some of the most vociferous criticism, but he’s hardly the biggest political donor in this cash-heavy election cycle — Democrat or Republican.
In fact, Soros is 24th on the largest givers in this cycle, and Jewish donors on both the right and left populate the list above him.
That’s according to Open Secrets, which provides the top 100 individuals or married couples donating to the 2020 campaign. Among the top 25 on the list, 15 are Jewish or of Jewish origin.
They include Tom Steyer, No. 1 on the list, and Donald Sussman, who have joined Soros in the litany of Democratic donors criticized by Republicans. Miriam and Sheldon Adelson are No. 5 — their money goes exclusively to Republican candidates. Plus there’s a host of Jewish donors who have drawn little public attention despite giving in the multimillions.
https://www.timesofisrael(...)s-us-election-cycle/
De rest van het artikel kan je ook zelf lezen
Kan de video helaas niet meer terugvinden, maar ik zag een filmpje met Janet Yellen( voormalig voorzitter van de FED) en nu minister van Financiënquote:Op zaterdag 30 december 2023 21:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
@:Ali_boo wat denk je? Stuurt het westen aan op een oorlog in het midden oosten of probeert het westen het te voorkomen? Of probeert juist het midden oosten een frontale oorlog te voorkomen?
En wie zit er tussen?
Dat laatste klopt niet, spanningen tussen Noord en Zuid Korea lopen juist op. Het boeit mij te weinig om erin te duiken, maar heb de afgelopen paar dagen berichten gezien op X, die erover berichtenquote:Op zondag 31 december 2023 01:01 schreef sp3c het volgende:
het westen is vooral gebaat bij een grote boze boeman, niet per se in het oplossen van dat probleem
wat dat betreft is het een godsgeschenk dat de Russen aan de hand van Poetin weer moeilijk lopen doen aan de grens, dan is Iran ineens een stuk minder interessant ... Noord Korea hebben we al een tijdje niets meer van gehoord
Naja, in die instroom van tientallen miljoenen vluchtelingen zie ik dan wel weer een positief iets, de waarde van mijn huis zal stijgen en stijgenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Kan de video helaas niet meer terugvinden, maar ik zag een filmpje met Janet Yellen( voormalig voorzitter van de FED) en nu minister van Financiën
Daarin werden twee vragen aan haar gesteld:
1 Nu Amerika is verwikkeld in twee oorlogen, bent u niet bang dat China haar kans ziet om Taiwan aan te vallen
Zullen jullie in dat geval Taiwan verdedigen en is er voldoende geld om oorlog te voeren op drie fronten?
Ze staan helemaal achter Taiwan en er is meer dan genoeg geld om dat allemaal te financieren volgens![]()
Nu ben ik geen econoom, maar volgens mij is hyperinflatie aanstaande
Dan hebben we nog een potentiële nucleaire oorlog met Iran, een grote vluchtelingenstroom die het op gang zal brengen. Waar we geforceerd worden om tientallen miljoenen migranten op te vangen
Ik wil geen paniek zaaien, maar wereldwijd nemen de spanningen toe en ik vrees oprecht voor het ergste
You forgot the'' you will own nothing and be happy'' partquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Naja, in die instroom van tientallen miljoenen vluchtelingen zie ik dan wel weer een positief iets, de waarde van mijn huis zal stijgen en stijgen![]()
Maar ik moet je wel meegeven dat we in interessante tijden leven. Las net dat in N-Korea Kim zijn dochter zou klaarstomen voor opvolging. (voor wat de berichtgeving waard is)
Maat, tegen die tijd ben ik al zo lang weg hierquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
You forgot the'' you will own nothing and be happy'' part
Iran bereidt zich al jaren op voor een evt oorlog.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:30 schreef Ali_boo het volgende:
Iran bereidt zich voor op een evt oorlog
[ twitter ]
Tja, wat moet je hiervan denkenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 01:44 schreef achjaha het volgende:
elon musk. Volgt de agenda waar hij zich aan moet houden, trap er niet in.
Tsl
Geen idee, vuurtje opstoken denkquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Tja, wat moet je hiervan denken
Musk Will Attend Auschwitz Event to Discuss Online Antisemitism
X owner has faced widespread backlash over content on platform
Billionaire is scheduled to speak with Ben Shapiro on Jan. 22
https://www.bloomberg.com(...)-online-antisemitism
Graham heeft een 180 gemaakt in vele opzichten. En ja, waar te beginnen met Amerika.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:55 schreef Ali_boo het volgende:
Om het af te maken, laat ik een neocon onder de loep nemen, iemand als Lindsey Graham
Die weet hoe het systeem werkt, wil je het maken in het vak, dan zal je de belangen van Israël moeten verdedigen. Alles lief hebben wat zij lief hebben, en de vijanden van Israel je eigen vijanden maken
Niet alleen word je daarvoor goed beloond, maar je krijgt zelfs een uitnodiging van Bibi, waar die je een vriend van Israel noemt![]()
En dit is Lindsey gisteravond met een stevig statement
[ twitter ]
Lindsey is een oorlogszuchtige tering gekquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Graham heeft een 180 gemaakt in vele opzichten. En ja, waar te beginnen met Amerika.
[..]
Die pro-Israel lobby is daar echt enorm en als WO2 er niet zou zijn geweest en deze spagaat er niet lag, zou je volgens mij een heel wat beter land hebben gehad.
Ik denk dat, hoewel wij vast van mening verschillen, we denk ik blij om mogen zijn dat we in West-Europa wonen en nog op dit niveau kunnen praten.
Ik denk dat Amerika rot tot op het bot is en het ene uiteinde van het elastiek niet alleen conservatief wil zijn maar degressie wil (Maga steunende stromingen) en een andere kant ultra progressief is om dat andere te counteren.
Amerika wordt in de media vertegenwoordigd door een laag geïmporteerde wetenschappers. Maar het land zelf is echt ongeschoold en over-de-top in alles. Als je in conservatieve hoek zit dan hebben ze een woning tot de nok vol met wapens en kerken die aan duivel-uitdrijvingen doen en in progressieve hoek heb je de baby-yoga, de westers gemanipuleerde alternatieve shit en mag je geen ‘nee’ meer zeggen in de opvoeding van een kind. Ik kan me niet met beide uiteinden identificeren.
Ik zou de VS graag wat evenwichtiger zien, maar het moet daar eerst flink imploderen wil er weer wat uit gaan komen dat hout snijdt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |