Hier in het noorden nietquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:07 schreef THEFXR het volgende:
slecht weer voorspelt met oud en nieuw.
In bewoonde deel van NL niet (helaas).quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:07 schreef THEFXR het volgende:
slecht weer voorspelt met oud en nieuw.
Dat is jammer, heeft altijd wel wat zo'n ruige oudejaarsavond.quote:
daar maak ik mij geen zorgen om eigenlijk, dat loopt altijd wel los, zelfs in de stromende regenquote:Op woensdag 27 december 2023 07:28 schreef cherrycoke het volgende:
Gaat een stille jaarwisseling worden
Het is hier dan wel wat eerder weer rustig na middernacht. Ook niet erg.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:04 schreef mschol het volgende:
[..]
daar maak ik mij geen zorgen om eigenlijk, dat loopt altijd wel los, zelfs in de stromende regen
Carbid is inmiddels ook verboden hierquote:Op woensdag 27 december 2023 08:04 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat is jammer, heeft altijd wel wat zo'n ruige oudejaarsavond.
En daar trekken de carbid knallers zich ook weinig van aan.
Meen je, is dat waar?quote:Op woensdag 27 december 2023 08:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Carbid is inmiddels ook verboden hier
Ja, dat boerenvolk hier ga je er ook niet van weerhouden inderdaadquote:Op woensdag 27 december 2023 08:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Meen je, is dat waar?
Hier een 150 meter verderop ligt alweer een enorme bult pallets en een partytent op de plek waar ze altijd carbid knallen. Zal hier in het noorden wel gewoon doorgaan.
in wat voor land leven we eigenlijkquote:Op woensdag 27 december 2023 08:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Carbid is inmiddels ook verboden hier
Dat krijg je met dat stadse importvolk wat overal wat over te zeiken heeft.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in wat voor land leven we eigenlijk![]()
![]()
deze komen mij erg bekend voor.quote:Op woensdag 27 december 2023 06:52 schreef halfway het volgende:
Nostalgie
https://www.vuurwerkmuseum.nl/
En terecht, het is cultureel erfgoed. Dat moet je in stand houden.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat boerenvolk hier ga je er ook niet van weerhouden inderdaad
Mits men het netjes ergens achterin een groot weiland doet inderdaad, dan hebben die mensen hun lol en is de overlast erg klein, prima dus. Helaas blijf je in de praktijk altijd van die randdebieltjes hebben die het op/langs de weg of zelfs in een woonwijk gaan staan doen, daar mag wel eens daadwerkelijk tegen op worden getreden. Maar goed, dat gebeurt al jaren niet en gaat ook niet gebeuren natuurlijk.quote:Op woensdag 27 december 2023 16:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En terecht, het is cultureel erfgoed. Dat moet je in stand houden.
Lijkt me niet, geen enkel vuurwerk is nu legaal.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:45 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd of er vandaag al slachtoffers vallen van legaal vuurwerk.
Dat eerste is ook wel logisch natuurlijk, welke knuppel gaat siervuurwerk overdag afsteken?quote:Op donderdag 28 december 2023 14:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Hier nog werkelijk waar geen enkele knal gehoord.
Zelfs in de vuurwerk winkel was het uitgestorven.
quote:De traditie dat Nederlanders tijdens oud en nieuw vuurwerk afsteken, al ruim vijftig jaar een hoogtepunt voor velen, is binnen enkele jaren voorbij. Dat is de - onvermijdelijke - verwachting van de Nationale Politie, en ook van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). ’Het weegt niet meer op tegen alle schade’.
Peije de Meij, landelijk coördinator jaarwisseling bij de Nationale Politie, denkt dat het einde van het consumentenvuurwerk, via een landelijk verbod, in zicht is. „Er zijn nu twee problemen. We hebben een lappendeken aan zones waar wel en niet vuurwerk mag worden afgestoken, en het vraagt gewoon te veel van de politie.” Volgens hem is er steeds meer politiek draagvlak voor een algeheel vuurwerkverbod, al voegt hij eraan toe dat het einde van deze traditie nog wel ’enkele jaren kan duren’.
Eindelijk. Als het nou gewoon bij een paar vuurpijltjes bleef, maar de klappen worden steeds erger.quote:
verbod helpt niet, ze gaan toch wel stoken, net zoals een verbod op wapens, de criminelen dragen ze toch wel.quote:
Click-bait rotzooi over een woordvoerder van de politie, op andere sites staat precies het tegenovergestelde. Jammer dat al die rioolkranten altijd alle feestjes proberen te verpestenquote:
Er was voor mij 1 artikel niet leverbaar. Ik heb als vervanging een artikel gekregen wat de dubbele prijs was van hetzelfde merk met hetzelfde effect maar dan in waaiervorm i.p.v. I-shape. Vantevoren zelfs bericht gekregen dat ze het tot de laatste week wilde aankijken of het geleverd werd en daar werd ook de vervanging aangeboden (2x de prijs), iets anders voor dezelfde prijs of geld terugquote:Op donderdag 28 december 2023 14:58 schreef Bayswater het volgende:
Veel afgekeurd dit jaar dus veel vervangers. En die vervangers doen ze aardig beroerd is mijn ervaring tot nu toe. ijn ook de geluiden die ik hoor om mij heen. Regelmatig wat oud Proline spul dat niet meer door de huidige keuring heen zou komen. En dan ook nog met het verhaal dat ze altijd een duurdere en betere vervanger hebben. De meeste klanten, veelal echte fanaten met aankopen van 1000 euro of meer, trappen er niet in. Onderschatting van hun klanten, dat zijn vaak geen vaders met hun kinderen meer.. Veel discussie in de winkel, extra oponthoud en daardoor langere wachttijden . Heb hier het idee, dat een deel van de verkopers de laatste klanten ook om zeep aan het helpen zijn en de weg open maakt naar een landelijk verbod.
Dat zware knalspul - überhaupt al het knalvuurwerk - is in NL al verboden. Dus nee een verbod gaat het werken.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:44 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Eindelijk. Als het nou gewoon bij een paar vuurpijltjes bleef, maar de klappen worden steeds erger.
Net terug uit Duitsland waar het weer goed druk was met Nederlanders. Dus wens veel succes met handhaven als het zo ver is.quote:
Oh jawel. Dan wordt het veel overzichtelijker. Als niet vuurwerkafsteker (ik vind het erg kinderlijk) weet ik niet wat wel en niet mag, dus als medeburger laat je het maar gewoon om je heen gebeuren. Bij een algeheel verbod, pik je het niet meer van een ander. En het algemeen beeld rond vuurwerkafstekers gaat veranderen. Kijk bijvoorbeeld naar roken. Sinds dat zo'n beetje is verbannen overal, kijken mensen neer op rokers, ik ook. Roken doe je gewoon niet. Hetzelfde geldt voor met een slok op achter het stuur. Ik weet nog dat 30 jaar terug er nog een beetje lacherig over werd gedaan en nog werd gepraat over waar de fuiken waren en hoe laat. Tegenwoordig hoef je het gewoon niet meer te flikken. Iedereen keurt het af.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zware knalspul - überhaupt al het knalvuurwerk - is in NL al verboden. Dus nee een verbod gaat het werken.
Cat. 1quote:Op donderdag 28 december 2023 14:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lijkt me niet, geen enkel vuurwerk is nu legaal.
Beter handhaven is inderdaad een stuk beter dan een algeheel verbod. Maar ja, zie maar eens te handhaven op lui die van die domme knaldingen afsteken en daarna natuurlijk vertrokken zijn. Nauwelijks pakkans, helaas.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zware knalspul - überhaupt al het knalvuurwerk - is in NL al verboden. Dus nee een verbod gaat het werken.
Boh, wat een partij aannames doe jij zeg….quote:Op donderdag 28 december 2023 19:33 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh jawel. Dan wordt het veel overzichtelijker. Als niet vuurwerkafsteker (ik vind het erg kinderlijk) weet ik niet wat wel en niet mag, dus als medeburger laat je het maar gewoon om je heen gebeuren. Bij een algeheel verbod, pik je het niet meer van een ander. En het algemeen beeld rond vuurwerkafstekers gaat veranderen. Kijk bijvoorbeeld naar roken. Sinds dat zo'n beetje is verbannen overal, kijken mensen neer op rokers, ik ook. Roken doe je gewoon niet. Hetzelfde geldt voor met een slok op achter het stuur. Ik weet nog dat 30 jaar terug er nog een beetje lacherig over werd gedaan en nog werd gepraat over waar de fuiken waren en hoe laat. Tegenwoordig hoef je het gewoon niet meer te flikken. Iedereen keurt het af.
Dat gebeurt straks ook met vuurwerk.
Een derde van de huishoudens hebben huisdieren. Dat zijn mensen die door de zure appel heen moeten tijdens de feestdagen. Voor hun zal het een hele opluchting zijn.
Ik heb huisdierenquote:Op donderdag 28 december 2023 19:33 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh jawel. Dan wordt het veel overzichtelijker. Als niet vuurwerkafsteker (ik vind het erg kinderlijk) weet ik niet wat wel en niet mag, dus als medeburger laat je het maar gewoon om je heen gebeuren. Bij een algeheel verbod, pik je het niet meer van een ander. En het algemeen beeld rond vuurwerkafstekers gaat veranderen. Kijk bijvoorbeeld naar roken. Sinds dat zo'n beetje is verbannen overal, kijken mensen neer op rokers, ik ook. Roken doe je gewoon niet. Hetzelfde geldt voor met een slok op achter het stuur. Ik weet nog dat 30 jaar terug er nog een beetje lacherig over werd gedaan en nog werd gepraat over waar de fuiken waren en hoe laat. Tegenwoordig hoef je het gewoon niet meer te flikken. Iedereen keurt het af.
Een derde van de huishoudens hebben huisdieren. Dat zijn mensen die door de zure appel heen moeten tijdens de feestdagen. Voor hun zal het een hele opluchting zijn.
cat1 wordt al door de EU regels bepaaldquote:Op vrijdag 29 december 2023 10:11 schreef THEFXR het volgende:
Aangezien dit land door vele EU regels wordt gerund, waarom kan dat dan niet met vuurwerk?
En die handhaving gaat verbeteren door de sierpotjes te verbieden? Voor een hoge pakkans, moet je wel handhavers de straat opsturen en juist daar ontbreekt het aan. Er is bewust voor gekozen om nauwelijks nog te handhaven, kijk alleen maar naar de cijfers bij Halt bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 28 december 2023 20:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beter handhaven is inderdaad een stuk beter dan een algeheel verbod. Maar ja, zie maar eens te handhaven op lui die van die domme knaldingen afsteken en daarna natuurlijk vertrokken zijn. Nauwelijks pakkans, helaas.
quote:Het aantal jongeren dat naar Halt moest vanwege een vuurwerkovertreding is vorig jaar gehalveerd. In 2020 kwamen er volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) 1400 jongeren bij Halt voor bijvoorbeeld een taakstraf of leerstraf. In 2021 waren het er 690. Dat is het laagste aantal sinds het begin van de telling in 2005, toen nog ruim 5000 jongeren werden doorverwezen vanwege vuurwerkdelicten.
Regio Zuid-Holland lijkt mee te vallen...quote:Op donderdag 28 december 2023 14:14 schreef PzKpfw het volgende:
Als er niet zulk kutweer in de verwachtingen zat had ik ook nog wel wat gekocht.
Afsteektijden verschillen per gemeente, dus dat moet je wel eerst opzoeken als je dat wilt doen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:49 schreef KingRadler het volgende:
Je kan ook Vuuwerk in Duitsland af steken daar zijn minder regels
En die komen uit de winkel natuurlijk. Zal vooral niet weer geïmporteerd wordenquote:Op donderdag 28 december 2023 16:44 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Eindelijk. Als het nou gewoon bij een paar vuurpijltjes bleef, maar de klappen worden steeds erger.
Oh ja daarom wordt er ook onder studenten zo ook makkelijk gedaan over een pilletje of een lijntje. Niet voorgeschreven Ritalin voor de concentratiequote:Op donderdag 28 december 2023 19:33 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh jawel. Dan wordt het veel overzichtelijker. Als niet vuurwerkafsteker (ik vind het erg kinderlijk) weet ik niet wat wel en niet mag, dus als medeburger laat je het maar gewoon om je heen gebeuren. Bij een algeheel verbod, pik je het niet meer van een ander.
Dat neerkijken zegt meer over jou dan over de maatschappij. Een handige keuze vind ik het niet, maar ja, mensen gaan hun gang maar.quote:En het algemeen beeld rond vuurwerkafstekers gaat veranderen. Kijk bijvoorbeeld naar roken. Sinds dat zo'n beetje is verbannen overal, kijken mensen neer op rokers, ik ook. Roken doe je gewoon niet. Hetzelfde geldt voor met een slok op achter het stuur. Ik weet nog dat 30 jaar terug er nog een beetje lacherig over werd gedaan en nog werd gepraat over waar de fuiken waren en hoe laat. Tegenwoordig hoef je het gewoon niet meer te flikken. Iedereen keurt het af.
quote:Een derde van de huishoudens hebben huisdieren. Dat zijn mensen die door de zure appel heen moeten tijdens de feestdagen. Voor hun zal het een hele opluchting zijn.
Volgens mij reageer je op de verkeerde post, want het gaat enigszins langs mijn post heenquote:Op vrijdag 29 december 2023 10:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
En die handhaving gaat verbeteren door de sierpotjes te verbieden? Voor een hoge pakkans, moet je wel handhavers de straat opsturen en juist daar ontbreekt het aan. Er is bewust voor gekozen om nauwelijks nog te handhaven, kijk alleen maar naar de cijfers bij Halt bijvoorbeeld:
Vorig jaar helft minder jongeren naar Halt voor vuurwerkdelicten:
[..]
[ afbeelding ]
Van 5200 naar nog geen 700 en het dan gek vinden dat de overlast toeneemt
er zijn gewoon niet genoeg agenten om te handhaven of ze worden op de verkeerde taken gezet.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:12 schreef RipCity het volgende:
"Wel vindt hij dat de politie bij het pleiten voor een vuurwerkverbod voorzichtig te werk moet gaan. "We moeten oppassen dat de politie niet degene is die het vuurwerk weg wil hebben. We moeten de maatschappelijke trend volgen. Het is iets van de samenleving zelf.""
https://www.nu.nl/jaarwis(...)rens-is-bereikt.html
Ik kan geen krant of internet aanslingeren en er is weer een agent of iemand anders bij politie die voor verbod loopt te gillen.Lijken onderhand meer op lobbyisten dan gewoon mensen die hun taken moeten uitvoeren.
Niet genoeg agenten is 1 deel van het probleem.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zijn gewoon niet genoeg agenten om te handhaven of ze worden op de verkeerde taken gezet.
Al die vrouwelijke agenten hebben een grote kont, weet niet of ze daar op geselecteerd worden of dat het groeit van op kantoor zitten?
Hier lijkt het nu ook al oud en nieuw (werkt goed dat vuurwerkverbodquote:Op zaterdag 30 december 2023 18:47 schreef R-woud93 het volgende:
Overal hier in de buurt gaat van alles de lucht in, heerlijk!
Ik greep helaas mis.quote:
Het weer is prima morgen hier volgens de berichten, nouja te doen zeg maarquote:Op zaterdag 30 december 2023 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier lijkt het nu ook al oud en nieuw (werkt goed dat vuurwerkverbod).
Denk dat veel mensen het vanavond al afsteken vanwege het te verwachte weer morgen
Je hebt net wel een aardig vuurwerkshowtje gemist (stream) op Scheveningen. Daar worden de stapels vanavond al in de fik gezet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Het weer is prima morgen hier volgens de berichten, nouja te doen zeg maar
Bohhhhhhhhhh, hoe laat gaan ze in de fik?quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:26 schreef Haags het volgende:
[..]
Je hebt net wel een aardig vuurwerkshowtje gemist (stream) op Scheveningen. Daar worden de stapels vanavond al in de fik gezet.
19.00. Duindorp was eerder. Scheveningen had problemen maar die gaat nu wel aardig.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:30 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Bohhhhhhhhhh, hoe laat gaan ze in de fik?
oke dankquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:30 schreef Haags het volgende:
[..]
19.00. Duindorp was eerder. Scheveningen had problemen maar die gaat nu wel aardig.
Ik denk hier vooral omdat het morgen zondag is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier lijkt het nu ook al oud en nieuw (werkt goed dat vuurwerkverbod).
Denk dat veel mensen het vanavond al afsteken vanwege het te verwachte weer morgen
Bible Belt zat jij tochquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk hier vooral omdat het morgen zondag is.
Ja, waar niks mag op zondag. Maar morgen de hele dag trommelvliezen aan puin knallen met carbid natuurlijk wel, want traditie.quote:
quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, waar niks mag op zondag. Maar morgen de hele dag trommelvliezen aan puin knallen met carbid natuurlijk wel, want traditie.
supermarkten in Duitsland ligt het in een hele rij met schappen, hier moet het in bunkers, die Duitsers zijn hartstikke gek, johquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet genoeg agenten is 1 deel van het probleem.
Het grootste probleem is echter het gebrek aan respect voor gezag in dit landje. Iedereen kijkt toch neer op een agent. Er is werkelijk 0! respect.
Daarnaast maakt de politie zich ook volstrekt ongeloofwaardig en belachelijk door vuurwerk weg te zetten als gevaarlijk, de onzin over illegaal vuurwerk die ze de wereld inslingeren slaat helemaal nergens op, vergelijkingen met handgranaten, hele wijken die gevaar lopen omdat Jantje wat nitraten onder z’n bed heeft liggen enz.
Politie en justitie heeft deze shit over zichzelf afgeroepen. Ook het met fluwelen handschoentjes aanpakken van probleemjeugd speelt een rol. Waarschuwen, niet luisteren? Bam, met die knuppel erop. Zo dwing je schijnbaar wel respect af, kijk maar naar andere landen. Daar ga je niet lopen lachen met politie en handhaving, hier is een boa een wandelende pispaal.
Muah, waarheid ligt meer in het midden. Daar zijn ze makkelijk, hier slaat het door.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
supermarkten in Duitsland ligt het in een hele rij met schappen, hier moet het in bunkers, die Duitsers zijn hartstikke gek, joh
Tis meer een haardvuurtje geworden tegenwoordigquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:30 schreef Haags het volgende:
[..]
19.00. Duindorp was eerder. Scheveningen had problemen maar die gaat nu wel aardig.
Ze mogen ook niets.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet genoeg agenten is 1 deel van het probleem.
Het grootste probleem is echter het gebrek aan respect voor gezag in dit landje. Iedereen kijkt toch neer op een agent. Er is werkelijk 0! respect.
Daarnaast maakt de politie zich ook volstrekt ongeloofwaardig en belachelijk door vuurwerk weg te zetten als gevaarlijk, de onzin over illegaal vuurwerk die ze de wereld inslingeren slaat helemaal nergens op, vergelijkingen met handgranaten, hele wijken die gevaar lopen omdat Jantje wat nitraten onder z’n bed heeft liggen enz.
Politie en justitie heeft deze shit over zichzelf afgeroepen. Ook het met fluwelen handschoentjes aanpakken van probleemjeugd speelt een rol. Waarschuwen, niet luisteren? Bam, met die knuppel erop. Zo dwing je schijnbaar wel respect af, kijk maar naar andere landen. Daar ga je niet lopen lachen met politie en handhaving, hier is een boa een wandelende pispaal.
Komt door de vuurwerkramp Enschede, daarna is het vuurwerk NOG meer in het verdoemhoekje geplaatst.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
supermarkten in Duitsland ligt het in een hele rij met schappen, hier moet het in bunkers, die Duitsers zijn hartstikke gek, joh
het was de overheid zelf die vergunningen bleef verstrekken voor een vuurwerkfabriek in een woonwijk.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Komt door de vuurwerkramp Enschede, daarna is het vuurwerk NOG meer in het verdoemhoekje geplaatst.
Vandaar ook al die berichten van Duitse supermarkten die de lucht in gaan... In Nederland zit vuurwerk gewoon in het verdom hoekje en als je de politie af en toe moet geloven hoe zwaar en gevaarlijk is zou je haast denken van stuur het naar Oekraïne om de Russen uit hun land te krijgen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wordt tijd voor een https://nl.wikipedia.org/wiki/Guardia_Civil in dit land. geen bonnenboekje maar een gummiknuppel van 1,2Mquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze mogen ook niets.
Ik woon vlakbij Ter Apel en in delen van het dorp is sprake van fikse overlast. Maar ja, amper capaciteit, ze komen niet als je een melding doet. Al meerdere burgeraanhoudingen en achtervolgingen.
Eergisteren hadden ze wel opeens capaciteit om te surveilleren en schreven na afloop een bericht daarover op FB. Een AZC'er een waarschuwing gegeven en wat jochies een boete vanwege te vroeg afsteken en illegaal knalspul.
M'n overbuurman kon het eigenlijk niet beter verwoorden dus jat z'n commentaar even
Oh mijn griebels...
Welke persvoorlichter dacht dat het een goed idee was om dit bericht openbaar te zetten?
Dat kun je toch op je vingertoppen natellen dat dit verkeerd valt...
ALS je al vindt dat je prioriteit hier moet liggen, dan ga je dit toch niet zo op facebook zetten.
Elke weldenkende persvoorlichter van politie zou weten dat je dit maar niet moet vertellen.
Ik zou een vacature uitschrijven.
Bij een echte probleemjongere die onlangs het voetbalveld aan stront heeft gereden met z'n auto (want ja, jij moest keren en dat kan alleen op het voetbalveld) komt de wijkagent niet om het PV te overhandigen (had de voetbalclub om gevraagd) "gaat ie toch voor m'n ogen verscheuren"
Zulks soort lui moet je gewoon een paar keer taseren of flink over de ribben janken met een gummiknuppel idd
En daarna je zus en moeder oproken in de kerkquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, waar niks mag op zondag. Maar morgen de hele dag trommelvliezen aan puin knallen met carbid natuurlijk wel, want traditie.
Shell gekopt? Moet haast wel.quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:47 schreef ipa84 het volgende:
De eerste vuurwerkdode is ook al een feit.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-neeritter~a0df84d8/
Dikke kans. Je ziet de laatste jaren steeds meer idioten met losse buizen en 5 -6" shells op straatquote:
3 of 4 inch moet je ook niet koppen hoor. Maar je ziet gewoon zoveel filmpjes op youtube staan waar mensen vol met een hoofd/lichaam over een buis staan om het lontje aan te steken. Zeker nu met een beetje wind en verkeerd door gelont of stukje van het quickmatch wat open ligt en met 1 vonkje van de visco gaat die meteen af. Daarom ook nooit met je hoofd/lichaam er boven hangen ook bij legale cakes niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dikke kans. Je ziet de laatste jaren steeds meer idioten met losse buizen en 5 -6" shells op straat
Dat zal geen rotje zijn geweest.quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:47 schreef ipa84 het volgende:
Je bent een rund als je met vuurwerk stuntquote:Op zaterdag 30 december 2023 21:47 schreef ipa84 het volgende:
Zoals eerder vermeld neig ik ook naar een shell, maar het blijft gissen tot er meer informatie naar buiten komt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zal geen rotje zijn geweest.
Ook ter plaatse al overleden, dan heb je het echt over groot spul
Of experimenteren met grote knallers.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:18 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Zoals eerder vermeld neig ik ook naar een shell, maar het blijft gissen tot er meer informatie naar buiten komt.
ook als ze het niet weten, zullen ze een shell of cobra zeggen, alles wordt er aan gedaan om de angst er zoveel mogelijk in te jagen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:09 schreef Perrin het volgende:
Benieuwd wat ze afstaken en wat er misging.
Cobra 8 aansteken en te lang wachten met gooien.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of experimenteren met grote knallers.
Gebruiken als telefoon dan.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Cobra 8 aansteken en te lang wachten met gooien.
Toch die Himars.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ook als ze het niet weten, zullen ze een shell of cobra zeggen, alles wordt er aan gedaan om de angst er zoveel mogelijk in te jagen.
Misschien was het geen vuurwerk maar iets anders.
Die angst is ook terecht als het om shells en cobra's gaat, dat is namelijk niet voor consumenten bedoeld.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ook als ze het niet weten, zullen ze een shell of cobra zeggen, alles wordt er aan gedaan om de angst er zoveel mogelijk in te jagen.
Zij kon nog niet zeggen of het om een man, een vrouw of een kind gaat. Ook is niet bekend om wat voor vuurwerk het gaat.
Want angst voor dergelijk gevaarlijk en, geheel terecht, illegaal vuurwerk is onterecht of wat? Er zal vast onderzoek gedaan gaan worden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zij kon nog niet zeggen of het om een man, een vrouw of een kind gaat. Ook is niet bekend om wat voor vuurwerk het gaat.
die shells zijn gemaakt voor pro's voor shows, waarom die cobra's gemaakt worden is mij nog steeds een raadsel.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:24 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Die angst is ook terecht als het om shells en cobra's gaat, dat is namelijk niet voor consumenten bedoeld.
Daar denk ik precies hetzelfde over jaquote:Op zaterdag 30 december 2023 22:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die shells zijn gemaakt voor pro's voor shows, waarom die cobra's gemaakt worden is mij nog steeds een raadsel.
Het aantal shows in Nederland met professioneel spul is toch zeer beperkt?quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die shells zijn gemaakt voor pro's voor shows, waarom die cobra's gemaakt worden is mij nog steeds een raadsel.
Hier is er meer illegaal dan in andere EU landen, zelf een astronaut mag je hier nog niet afsteken, kan je gewoon in je vingers houden, gebeurt niks.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Want angst voor dergelijk gevaarlijk en, geheel terecht, illegaal vuurwerk is onterecht of wat? Er zal vast onderzoek gedaan gaan worden.
Ja, logisch dus dat men enige angst voor dat zware en illegale spul zou willen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hier is er meer illegaal dan in andere EU landen, zelf een astronaut mag je hier nog niet afsteken, kan je gewoon in je vingers houden, gebeurt niks.
als je overlijd aan vuurwerk (als het dat was) dan was het zoiezo illegaal.
dat is altijd al illegaal geweest.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, logisch dus dat men enige angst voor dat zware en illegale spul zou willen.
Zou ik ook als eerste aan denken maar carbid kan ook maar zo. Was op een boerderij lees ik.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:18 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Zoals eerder vermeld neig ik ook naar een shell, maar het blijft gissen tot er meer informatie naar buiten komt.
Doen ze in Limburg aan carbid schieten dan? Ik dacht dat carbid meer een traditie was in het noorden en oosten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou ik ook als eerste aan denken maar carbid kan ook maar zo. Was op een boerderij lees ik.
Dat is natuurlijk met elk stuk vuurwerk. Maar in de praktijk is het helaas nogal is anders. Mensen gaan er toch mee klooien, opnieuw aansteken, er boven hangen enzovoort. Ik zat gisteren even naar de live stream te kijken van Avp waar ze het er ook over hadden. Daar wist iemand te vertellen dat er best veel shells in omloop waren die alleen elektronisch ontstoken kunnen worden. Dus dat er niet al een stukje visco op zit. Als het dan bij een leek komt die denkt zaterdag avond even zo ding proberen en hem meteen aan het schietlont aansteekt met een vriend er naast krijg je dit inderdaad. Maar het blijft gissen wat er precies gebeurt is want er is nog niet echt meer informatie.quote:Op zondag 31 december 2023 08:42 schreef tja77 het volgende:
Shells zijn in principe niet gevaarlijk, zolang je de juiste regels maar in acht neemt.
Op het moment dat je niet weet wat visco, quickmatch of quickfuse is, moet je eigenlijk al heel ver wegblijven van shells. Quickfuse ontbrand met 100 meter per seconde geloof ik, dat is een strijd die je af gaat leggen tegen die shell. Het gebrek aan kennis is in 9 vsn de 10 shell incidenten de oorzaak van het incident.quote:Op zondag 31 december 2023 10:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk met elk stuk vuurwerk. Maar in de praktijk is het helaas nogal is anders. Mensen gaan er toch mee klooien, opnieuw aansteken, er boven hangen enzovoort. Ik zat gisteren even naar de live stream te kijken van Avp waar ze het er ook over hadden. Daar wist iemand te vertellen dat er best veel shells in omloop waren die alleen elektronisch ontstoken kunnen worden. Dus dat er niet al een stukje visco op zit. Als het dan bij een leek komt die denkt zaterdag avond even zo ding proberen en hem meteen aan het schietlont aansteekt met een vriend er naast krijg je dit inderdaad. Maar het blijft gissen wat er precies gebeurt is want er is nog niet echt meer informatie.
Limburg valt ook onder Oost.quote:Op zondag 31 december 2023 08:03 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Doen ze in Limburg aan carbid schieten dan? Ik dacht dat carbid meer een traditie was in het noorden en oosten.
Limburg zal ook wel boerengebieden hebben toch?quote:Op zondag 31 december 2023 08:03 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Doen ze in Limburg aan carbid schieten dan? Ik dacht dat carbid meer een traditie was in het noorden en oosten.
Ben ik met je eens. Maar goed dat gebeurt niet. Jij hebt ook nog de oude tijd meegemaakt en veel handelaren waren zelf ook een vuurwerkliefhebber die verkochten niet vaak shells aan leken. Als bijvoorbeeld al geen buizen had kreeg je ze vaak al niet. De laatste jaren met die telegramgroepen en daarvoor de bombashop enzovoort zie je dat er nog amper controle is en veel handelaren die het gewoon alleen maar voor het geld doen. Dus dan maakt het ze echt niet uit of jij de kennis hebt en/of een buis hebt. Als je nu ook ziet in de telegramgroepen hoeveel vraag er is naar buizen zegt dat al genoeg en dan roepen er genoeg mensen dat je een 3 inch gewoon uit een Pringles bus kan schieten...quote:Op zondag 31 december 2023 10:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Op het moment dat je niet weet wat visco, quickmatch of quickfuse is, moet je eigenlijk al heel ver wegblijven van shells. Quickfuse ontbrand met 100 meter per seconde geloof ik, dat is een strijd die je af gaat leggen tegen die shell. Het gebrek aan kennis is in 9 vsn de 10 shell incidenten de oorzaak van het incident.
quote:Gerbens auto vol met vuurwerk vliegt in brand na roken shag
quote:'Sjekkie vloog terug de auto in'
"We waren een 'sjekkie' aan het roken. Toen die op was, gooide ik hem uit het raam. Maar door de wind kwam de shag in een keer terug, en toen gebeurde het."
Whaha, dat is nog eens echte pech hebben. Dit gaat koetje niet keuk vinden.quote:Op zondag 31 december 2023 11:33 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rand-duitsland-video
denk ook dat ze idd uit de auto al aan het waren afsteken of de sjek moet net door de bescherming heen branden en toevallig daar landen waar ook de lont zit.quote:Op zondag 31 december 2023 12:03 schreef Frutsel het volgende:
Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden en eigenlijk ook iets ongeloofwaardig.
Je zou eerder denken dat ze vanuit de auto bijvoorbeeld een wondertol aanstaken die terug naar binnen waaide.
Hier ook nog ff lachenquote:Op zondag 31 december 2023 11:33 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rand-duitsland-video
bij 38:00 gaat het echt goed losquote:Op zondag 31 december 2023 14:03 schreef RipCity het volgende:
Vrij saai zo'n georganiseerde show in Sydney
Vroeger met muziek was nog wel leuk. Dit is meh.quote:Op zondag 31 december 2023 14:03 schreef RipCity het volgende:
Eerste half uur is het tofstequote:Op zondag 31 december 2023 14:03 schreef RipCity het volgende:
quote:Op zondag 31 december 2023 16:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hopelijk een flinke klodder tijgerbalsem in je vagijn
Heb je de weersverwachting gezien?quote:Op zondag 31 december 2023 16:38 schreef Stoorzendert het volgende:
De shows in Rotterdam zijn alweer afgelastTop! zo'n gemeentelijk vuurwerk
![]()
Die is hier dikke primaquote:Op zondag 31 december 2023 16:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Heb je de weersverwachting gezien?
En Rotterdam ook nog wel oké. Dan steken ze dat vuurwerk toch om 22.00uur aanquote:Op zondag 31 december 2023 16:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Heb je de weersverwachting gezien?
En daarom zal zo'n grote georganiseerde vuurwerkshow nooit een echt alternatief zijn voor Oud en Nieuw.quote:Op zondag 31 december 2023 16:38 schreef Stoorzendert het volgende:
![]()
Nee toch? Ik zie alleen dat Hoek van Holland afgelast is maar dat in Rotterdam vooralsnog wel doorgang kan vinden.quote:Op zondag 31 december 2023 16:38 schreef Stoorzendert het volgende:
![]()
Nu twijfel ik. De vroege shows zijn op verschillende plekken afgelast. De header is dit;quote:Op zondag 31 december 2023 17:00 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee toch? Ik zie alleen dat Hoek van Holland afgelast is maar dat in Rotterdam vooralsnog wel doorgang kan vinden.
Of zie ik dat verkeerd..
Ja die zag ik ook via de Telegraaf. Snap de verwarring.quote:Op zondag 31 december 2023 17:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nu twijfel ik. De vroege shows zijn op verschillende plekken afgelast. De header is dit;![]()
[ afbeelding ]
Jammer joh, hier gewoon droog en niet zoveel windquote:
Waar vaak ook nog consumentenvuurwerk wordt geschoten vanwege de idiote afstanden die moeten in Nederland.quote:Op zondag 31 december 2023 17:32 schreef Friday12 het volgende:
Vuurwerk shows zijn de vervanging van consumenten vuurwerk
Ook nog zoiets ja. Al zijn heel veel regels belachelijk slecht.quote:Op zondag 31 december 2023 18:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waar vaak ook nog consumentenvuurwerk wordt geschoten vanwege de idiote afstanden die moeten in Nederland.
Welke raad je aan?quote:Op zondag 31 december 2023 13:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom? doe je huisdier gewoon gehoorbescherming op?
huh, het ging eerst nog door vanmiddag beslist.quote:Op zondag 31 december 2023 16:38 schreef Stoorzendert het volgende:
![]()
het gaat in rotterdam toch gewoon doorquote:Op zondag 31 december 2023 17:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nu twijfel ik. De vroege shows zijn op verschillende plekken afgelast. De header is dit;![]()
[ afbeelding ]
Ja, aan het geknal te horen is het droog.quote:Op zondag 31 december 2023 20:21 schreef Frutsel het volgende:
Vooralsnog droog en beetje wind. Prima stookweer. Potten doen het goed.
Moet ook want ik heb nog een pot of 150 te gaanquote:Op zondag 31 december 2023 20:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja, aan het geknal te horen is het droog.
quote:Op zondag 31 december 2023 20:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Moet ook want ik heb nog een pot of 150 te gaan
Dan heeft ie geluk dat ie het na kan vertellenquote:Op zondag 31 december 2023 20:56 schreef tja77 het volgende:
Net een filmpje gezien dat een vader in de voortuin een shell wilde schieten. Klapt dat ding half tegen z’n kanis aan. Moeder de vrouw (volgens mij) staat te filmen en 2 kinderen van een jaar of 5/6 zien papa knockout gaan.
Godver wat een imbeciel
Zo op het oog was het een niet al te grote shell (2/2.5“) en op de aftermath foto’s leek het een schampschot te zijn. Maar die knakker mag van geluk spreken.quote:Op zondag 31 december 2023 21:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan heeft ie geluk dat ie het na kan vertellen
De fuck?quote:Op zondag 31 december 2023 20:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Moet ook want ik heb nog een pot of 150 te gaan
Zoiets. Aan grote en kleine.quote:Op zondag 31 december 2023 22:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De fuck?![]()
Heb je een maandsalaris aan kleine potten uitgegeven of wat?
Serieus??quote:Op zondag 31 december 2023 20:56 schreef tja77 het volgende:
Net een filmpje gezien dat een vader in de voortuin een shell wilde schieten. Klapt dat ding half tegen z’n kanis aan. Moeder de vrouw (volgens mij) staat te filmen en 2 kinderen van een jaar of 5/6 zien papa knockout gaan.
Godver wat een imbeciel
Dat zou me wat ver gaan, maar ik wens je veel plezierquote:Op zondag 31 december 2023 22:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zoiets. Aan grote en kleine.
Van genieten zolang het nog kan.
Filmpje staat op Dumpert en idd heeft mazzel dat die het overleefd heeft omstanders hadden niks wat te zien was. Over Limburg is nog steeds niet bekend wat het was.quote:Op zondag 31 december 2023 22:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Serieus??
Dan heeft ie echt mazzel gehad. En omstanders niets???
Is al bekend om wat voor vuurwerk het bij die dode in Limburg was?
Komt goed!quote:Op zondag 31 december 2023 22:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou me wat ver gaan, maar ik wens je veel plezier
quote:Op zondag 31 december 2023 22:54 schreef ipa84 het volgende:
Die Funke bollers D zijn erg leuke knallers als je toch knalvuurwerk wilt hebben maar geen zware zooi. Ze gaan echt hard voor een buskruit knaller (en geven een hoop rotzooi).
Rotterdam is gewoon doorgegaan. Zijn wel een paar andere shows afgelast in Nederland. Maar je kan beter de show van Londen opzoeken was weer erg goed.quote:Op maandag 1 januari 2024 02:42 schreef THEFXR het volgende:
weet niet of het is doorgegaan of dat dit virtueel is.
Ja mooi alleen die propaganda via die muziek int begin is rete irritant.quote:
Welke 'propaganda'? Heb het vannacht ook zitten kijken en ik kan me weinig bijzonders herinneren behalve gewoon vuurwerk en muziekquote:Op maandag 1 januari 2024 08:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja mooi alleen die propaganda via die muziek int begin is rete irritant.
Ach trek het je niet aan, deze knakker zit op alles en iedereen te zeiken.quote:Op maandag 1 januari 2024 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Welke 'propaganda'? Heb het vannacht ook zitten kijken en ik kan me weinig bijzonders herinneren behalve gewoon vuurwerk en muziek
quote:Op zondag 5 november 2023 08:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het blijft een zwakbegaafde malloot
quote:
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 14:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mag niet aansporen illegaal vuurwerk te gaan kopen en of afsteken
Wat denk je dat er met Koet is gebeurt
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hij heeft ook in NL illegaal vuurwerk afgeschoten. Ik ga verder mezelf niet verlagen tot jouw kwalificaties
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Alles wordt duurder, ga lekker in de dagboek schrijven. Koop je toch lekker niets. Meer voor mij
quote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jouw verstand gaat niet verder dan wat je in de media leest. Alle dingen die wel goed gaan hoor je niet.
quote:
quote:Op maandag 25 september 2023 18:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het niet
quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nog nooit zon slecht advies gelezen
Ik vermoed een gevalletje chronisch ongesteld.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zit je nou illegaal vuurwerk aan te bevelen? pas op hoor de modjes lezen mee
Wij doen ieder jaar een paar shells, kan prima als je je niet als een mongool gedraagt en gewoon met een goede buis werkt. Maar helaas heb je er ook zulke gasten bijquote:Op zondag 31 december 2023 20:56 schreef tja77 het volgende:
Godver wat een imbeciel
Bij zo'n gast hoop ik bijna dat zijn kop d'r af gaat.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wij doen ieder jaar een paar shells, kan prima als je je niet als een mongool gedraagt en gewoon met een goede buis werkt. Maar helaas heb je er ook zulke gasten bij![]()
https://www.dumpert.nl/item/100080888_7202ac87
Vraag me af of hij het verschil zou merken. Gebruiken doet ie 'm toch al niet.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bij zo'n gast hoop ik bijna dat zijn kop d'r af gaat.
En zijn kameraadjes ook niet.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraag me af of hij het verschil zou merken. Gebruiken doet ie 'm toch al niet.
Is jouw verzameling al op?quote:
Waar kun je dat nu al bestellen?quote:Op maandag 1 januari 2024 13:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zeker![]()
Eerste nieuwe bestelling gaat zo de deur uit
Wat ik in een andere topic al schreef, iemand die zo dom is om zijn shells buiten te bewaren en met 1 vonk vliegt de hele zooi de brand in. Is in Etten-Leur paar jaar geleden ook gebeurd dat een man die dacht dat een karton shells leeg was nog voor de helft vol zat en in een vuur ton gooide met dit als resultaat.quote:
En ook dat is een zeer twijfelachtig verhaal want iemand die shells heeft zou niet 'zomaar denken dat een karton leeg is'? Die checkt dat lijkt me want je wil er immers van genieten. Niet voor nix gekocht.quote:Op maandag 1 januari 2024 20:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat ik in een andere topic al schreef, iemand die zo dom is om zijn shells buiten te bewaren en met 1 vonk vliegt de hele zooi de brand in. Is in Etten-Leur paar jaar geleden ook gebeurd dat een man die dacht dat een karton shells leeg was nog voor de helft vol zat en in een vuur ton gooide met dit als resultaat.
Diegene die ze schot en gekocht had was niet de man die dat karton in de vuur ton gooide. Dat was een buurman of vriend of gewoon een omstander. Toen ik nog shells schot met oud en nieuw bewaarde ik me shells altijd in de auto of binnen om dit soort dingen te voorkomen. Want jij weet wat het is maar iemand anders weet weer niet wat het is.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En ook dat is een zeer twijfelachtig verhaal want iemand die shells heeft zou niet 'zomaar denken dat een karton leeg is'? Die checkt dat lijkt me want je wil er immers van genieten. Niet voor nix gekocht.
Leek me eerder een gevalletje van dronken zuiplap die grappig dacht te zijn
Ah zo. Ja dat is meer logisch.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Diegene die ze schot en gekocht had was niet de man die dat karton in de vuur ton gooide. Dat was een buurman of vriend of gewoon een omstander. Toen ik nog shells schot met oud en nieuw bewaarde ik me shells altijd in de auto of binnen om dit soort dingen te voorkomen. Want jij weet wat het is maar iemand anders weet weer niet wat het is.
best onverwachts of zou de instroom van 100.000 asielzoekers er mee te maken hebben?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:41 schreef mschol het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)niet-meer-meebetalen
terug maar weer naar iedereen zelf wat vuurwerk kopen
Nee, is al een tijdje bekent dus komt niet als een verrassing. Heeft niks met asielzoekers te maken maar met het rijk wat steeds meer taken aan de gemeente geeft maar daar niet de financiële mogelijkheden voor geeft. Daarom dat veel gemeentes in Nederland moeten bezuinigen binnenkort. Dan is een vuurwerkshow het eerste en het makkelijkste om op te bezuinigen en andere dingen wat laaghangend fruit is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
best onverwachts of zou de instroom van 100.000 asielzoekers er mee te maken hebben?
dat is de roverheidquote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dus eerst een vuurwerk afsteekverbod verkopen in de trant van: we organiseren wel een centrale vuurwerkshow. En nu gaat die show niet door.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:41 schreef mschol het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)niet-meer-meebetalen
terug maar weer naar iedereen zelf wat vuurwerk kopen
Maar die is al geweest.quote:Dit jaar gaat de vuurwerkshow nog wel door
in januari alquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:09 schreef smegmanus het volgende:
Al 10 dagen september en nog geen enkele post in dit topic? Tsssssssk.
Iemand al wat moois gekocht?
Nieuwe (2024) producten koop je dus niet?quote:
Nee ik wil eerst straatfilmpjes zien voordat ik iets koop.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:55 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Nieuwe (2024) producten koop je dus niet?
Nu.nl is linkse bedoeling he. Neem het ze niet kwalijkquote:Op woensdag 18 december 2024 07:34 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/nujij/6(...)vuurwerkcultuur.html
ah, explosies liggen aan onze vuurwerkcultuur
En Purmerend vergeten ze even te vermelden dat een van die kinderen(volwassenen) net uit de bak was met een drugsdealer verledenquote:Op woensdag 18 december 2024 08:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nu.nl is linkse bedoeling he. Neem het ze niet kwalijk
Volgens mij was ook nog niet aangetoond wat de oorzaak was in den Haag
Misselijk weer om vuurwerk weer in een negatief daglicht te zetten.quote:Op woensdag 18 december 2024 07:34 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/nujij/6(...)vuurwerkcultuur.html
ah, explosies liggen aan onze vuurwerkcultuur
Dit is in de droge rivierbedding voor het palau de musica. Daar hoef je niet naar toe te gaan natuurlijk fallas is veel meer dan dat. Ik ben 4 keer naar Fallas gegaan maar ben maar 1 keer daar geweest. Borrachos worden vooral daar afgestoken en in de droge rivierbedding. Vroeger ook heel veel na de avondshow maar geen idee of dat nog zo is. Ik ben er al 11 jaar niet meer geweest. Maar als je vuurwerk leuk vind is Fallas wel echt een festival waar je een keer heen moet. Zeker omdat de stad Valencia ook leuk is en dus ook andere dingen kan doen. San Trifone in Adelfia is echt een dorp waar behalve het vuurwerk niks te doen is.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:58 schreef FL_Freak het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik wilde nog wel graag eens naar las fallas gaan, maar dit is wel erg leip. De shells en grote explosies oke, maar die rondvliegende dingen (barachos?) fuck dat
Je kan beter nog even een cursus Nederlands volgen, voordat je gaat lopen blaten. Er staan meerdere spelfouten in je post.quote:Op maandag 23 december 2024 00:42 schreef Jimbo het volgende:
Jaarlijkste - vuuwerk is voor paupers - post
ik geef de drank de schuldquote:Op maandag 23 december 2024 10:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je kan beter nog even een cursus Nederlands volgen, voordat je gaat lopen blaten. Er staan meerdere spelfouten in je post.
Drank is voor tokkiesquote:Op maandag 23 december 2024 18:32 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik geef de drank de schuld
Maar blijf wel bij m'n punt. Vuurwerk is voor paupers
Zwaar prof vuurwerk is altijd al illegaal geweest.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:20 schreef N22 het volgende:
Als ik die krakkemikkige schietinstallatie zie verbaast het me niets dat het hier is mis gegaan. Lekker midden op straat in een woonwijk 5" schietenOp online foto's waren ook meerdere (afgeschoten) profblokken te zien, o.a. 2".
Ja doe dat, we hebben allemaal van die prachtige herinneringen aan die nutteloze doch gevaarlijke ontploffingen van dit jaar.quote:
Dus hoeveel heb jij dit jaarquote:Op maandag 23 december 2024 18:32 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik geef de drank de schuld
Maar blijf wel bij m'n punt. Vuurwerk is voor paupers
Gevaarlijkquote:Op maandag 23 december 2024 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja doe dat, we hebben allemaal van die prachtige herinneringen aan die nutteloze doch gevaarlijke ontploffingen van dit jaar.
Niks gehoord over al die deuren die uit hun sponningen werden gerukt dit jaar? Of was dat niet gevaarlijk?quote:
Nee pop ik volg geen nieuwsquote:Op maandag 23 december 2024 21:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niks gehoord over al die deuren die uit hun sponningen werden gerukt dit jaar? Of was dat niet gevaarlijk?
"Illegaal vuurwerk is illegaal" Nog meer open deuren om in te trappen?quote:Op maandag 23 december 2024 20:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zwaar prof vuurwerk is altijd al illegaal geweest.
Verbod op rotjes, vuurpijlen, single shots en dergelijke helpt daar niets tegen.
Welk legaal consumentenvuurwerk is daarvoor gebruikt ?quote:Op maandag 23 december 2024 21:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Niks gehoord over al die deuren die uit hun sponningen werden gerukt dit jaar?
Dat krijg je ervanquote:Op maandag 23 december 2024 20:10 schreef THEFXR het volgende:
ongehoorzame burgers!!
.
Vorig jaar in Emmerich viel het alleszins mee, wij waren er op de eerste verkoopdag en pas in de middag toen de grootste drukte voorbij was. Er lag nog voldoende in de schappen van (ik meen) Aldi.quote:Op dinsdag 24 december 2024 15:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Gaat er hier iemand nog naar Duitse supermarkten?
Kleve / Emmerich / Kranenburg zijn altijd tyfusdruk met Nederlanders, weet iemand of bijvoorbeeld Wesel iets verder Duitsland in beter is of nog steeds veel te druk met Nederlanders?
Zolang je maar op dag 1 gaat anders is alles leeg.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vorig jaar in Emmerich viel het alleszins mee, wij waren er op de eerste verkoopdag en pas in de middag toen de grootste drukte voorbij was. Er lag nog voldoende in de schappen van (ik meen) Aldi.
In de ochtend vanaf een uur of 2 voor openingstijd is het teringdruk, bij de eerste supermarkten vanaf de grens. Rijd je de eerste 3-4 voorbij en ga je niet supervroeg dan verwacht ik dat het meevalt. Je moet een beetje mazzel hebben met wat je aantreft in de schappen, het wordt meerdermalen per dag aangevuld
Nou vorig jaar in ieder geval niet, ben toen 2 keer geweest. Er was op dag 1 (28-12) een politiecontrole in de winkel waar ik mijn vuurwerk had besteld en de winkel (Fireworxxx in Emmerich) mocht gedurende die controle niks uitleveren. Daarom de dag erop (29-12) nogmaals geweest. Op beide dagen was er nog volop vuurwerk in de supermarkten te krijgen. Volgens mij komen de leveringen meerdermalen per dag en ook op meerdere dagen. Maar dat is mijn ervaring.quote:Op donderdag 26 december 2024 06:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zolang je maar op dag 1 gaat anders is alles leeg.
ik heef geen Turkse vriendenquote:Op vrijdag 27 december 2024 10:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan heb je teveel turkse vrienden.
ik heef geen vuurwerk afgestoken deze jaarquote:Op vrijdag 27 december 2024 10:55 schreef mschol het volgende:
[..]
teveel klappen van je vuurwerk gehad
Ze voorspellen veel regen en wind helaas. Gelukkig kunnen ze soms het weer een dag vantevoren niet eens voorspellen en dus kan dit nog 3 keer veranderen.quote:
Gewoon afstekenquote:Op zaterdag 28 december 2024 19:00 schreef KingRadler het volgende:
Wat doen jullie met het vuurwerk als het weer slecht is?
dat is wel te merken, ze zijn hier al flink aan het stoken.quote:Op zaterdag 28 december 2024 16:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ze voorspellen veel regen en wind helaas. Gelukkig kunnen ze soms het weer een dag vantevoren niet eens voorspellen en dus kan dit nog 3 keer veranderen.
Net terug van tripje nummer 1 in Nettetal, bestelling 100% geleverd en weinig wachttijd. Geen last dus van afgekeurde zooi.
Dat werkt het alleen maar in de hand. Oh rotjes mogen niet? Dan koop ik wel nitratenquote:Op maandag 23 december 2024 20:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zwaar prof vuurwerk is altijd al illegaal geweest.
Verbod op rotjes, vuurpijlen, single shots en dergelijke helpt daar niets tegen.
Oom Kareltje?quote:Op zondag 29 december 2024 10:05 schreef derLudolf het volgende:
Laatste jaren regelde vooral mn broertje vuurwerk. Vieren we bij familie en kennissen met dikke vuurwerk show. M'n broertje is dit jaar bij z'n schoonouders en m'n oom had ook al een aanbod gekregen van iemand voor wat mooi vuurwerk.
Dus die heeft het geregeld - voor kerst hadden we het al binnen
Gisteren zelf nog wel even meegeweest met mn broertje en zelf nog 2 potten gekocht in D. Daarna naar NL, om de grote dozen voor m'n broertje te halen. Helaas grotendeels onverrichter zaken terug naar huis gegaan. Handelaar had controle gehad, teveel in de winkel en in beslag genomen oid. Maandagochtend zou hij nieuwe voorraad hebben.
Laat ik het zó zeggen: voor oudere kinderen en kinderlijke volwassenen.quote:Op zondag 29 december 2024 11:57 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
huh
maar het is toch zo gevaarlijk
niet geschikt voor kinderen
nou dat mag je vinden, dat is je mening. Ik vind zoveel andere dingen kinderlijk maar heb niet de behoefte om dat te uiten in topics waar mensen wel plezier beleven aan in mijn ogen kinderlijke dingen.quote:Op zondag 29 december 2024 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee nee Tja, ik vind niet dat ik aan het trollen ben. Ik meen het werkelijk.
Frutsel, ik haat vuurwerk niet voor mezelf maar voor dieren die er panisch van worden. Vind jij dat ook belangrijk?quote:Op zondag 29 december 2024 12:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nou dat mag je vinden, dat is je mening. Ik vind zoveel andere dingen kinderlijk maar heb niet de behoefte om dat te uiten in topics waar mensen wel plezier beleven aan in mijn ogen kinderlijke dingen.
als je je kindelijkheid bent verloren, ben je verloren in het levenquote:Op zondag 29 december 2024 12:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Laat ik het zó zeggen: voor oudere kinderen en kinderlijke volwassenen.
Daar zit wat in.quote:Op zondag 29 december 2024 12:44 schreef mschol het volgende:
[..]
als je je kindelijkheid bent verloren, ben je verloren in het leven
Ok, leuk voor je. Zal het even uitprinten je mening archiveren. Hartelijk dank voor het delen.quote:Op zondag 29 december 2024 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee nee Tja, ik vind niet dat ik aan het trollen ben. Ik meen het werkelijk.
Ook een vuurwerkliefhebber misschien?quote:Op zondag 29 december 2024 12:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ok, leuk voor je. Zal het even uitprinten je mening archiveren. Hartelijk dank voor het delen.
Nooo, niet de zielige diertjengsquote:Op zondag 29 december 2024 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Frutsel, ik haat vuurwerk niet voor mezelf maar voor dieren die er panisch van worden. Vind jij dat ook belangrijk?
En die overleven het elk jaar weer. 1 dagje per jaar moet kunnen.quote:Op zondag 29 december 2024 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Frutsel, ik haat vuurwerk niet voor mezelf maar voor dieren die er panisch van worden. Vind jij dat ook belangrijk?
Dieren die panisch worden? Huisdieren bedoel je?quote:Op zondag 29 december 2024 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb twee katten en twee honden (waarvan 1 invalide is) en de honden vinden het niet bepaald leuk nee.quote:Op zondag 29 december 2024 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik je punt snap.quote:Op zondag 29 december 2024 15:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb twee katten en twee honden (waarvan 1 invalide is) en de honden vinden het niet bepaald leuk nee.
Maar ik hoef niet alles alleen maar te doen om ze tevreden te stellen. Ze hebben 362 dagen in het jaar een heel erg goed leven.
Ik heb twee katten die allergisch zijn voor melk of vis. Maar dan nog heb ik niet de behoefte om in CUL te roepen hoe kut melk is. Snap je het punt?
Heb vaak gezien dat er op de 31e ook nog voldoende vuurwerk ligt (maar geen idee of dat in Gronau ook zo is hihi)quote:Op zondag 29 december 2024 18:18 schreef Isane het volgende:
Hoe groot is de kans dag er morgenmiddag nog vuurwerk ligt bij de lidl in Duitsland (gronau)?
Inderdaad, ik negeer het gewoon zo veel mogelijk.quote:Op zondag 29 december 2024 18:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat anderen van vuurwerk vinden die tegen zijn boeit me echt geen reet. Het boeit die klimaatterroristen ook niet als ze een weg blokkeren en mensen hun planning niet meer halen
Het is alleen zo jammer dat ze met hun gedram politiek ook dingen voor elkaar krijgen.quote:Op zondag 29 december 2024 18:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat anderen van vuurwerk vinden die tegen zijn boeit me echt geen reet. Het boeit die klimaatterroristen ook niet als ze een weg blokkeren en mensen hun planning niet meer halen
Ja? wat hebben ze politiek voor elkaar gekregen dan?quote:Op zondag 29 december 2024 18:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is alleen zo jammer dat ze met hun gedram politiek ook dingen voor elkaar krijgen.
De laatste jaren zijn er toch wel wat dingen veranderd.quote:Op maandag 30 december 2024 08:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja? wat hebben ze politiek voor elkaar gekregen dan?
Die van mij is alleen bang voor de echt hele harde knallen, wat bijna als bominslagen klinkt.quote:Op zondag 29 december 2024 15:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb twee katten en twee honden (waarvan 1 invalide is) en de honden vinden het niet bepaald leuk nee.
Maar ik hoef niet alles alleen maar te doen om ze tevreden te stellen. Ze hebben 362 dagen in het jaar een heel erg goed leven.
Ik heb twee katten die allergisch zijn voor melk of vis. Maar dan nog heb ik niet de behoefte om in CUL te roepen hoe kut melk is. Snap je het punt?
Verkorte afsteektijden, geen knalvuurwerk, geen vuurpijlen, geen romeinse kaarsen, geen single shots en van dat beetje vuurwerk dat wel mocht is vervolgens 41% afgekeurd.quote:Op maandag 30 december 2024 08:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja? wat hebben ze politiek voor elkaar gekregen dan?
Geen knalvuurwerk, vuurpijlen en romeinse kaarsen was een voorstel vanuit de BPN (Belangenvereninging Pyrotechniek Nederland) zelfquote:Op maandag 30 december 2024 09:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verkorte afsteektijden, geen knalvuurwerk, geen vuurpijlen, geen romeinse kaarsen, geen single shots en van dat beetje vuurwerk dat wel mocht is vervolgens 41% afgekeurd.
Jij vindt eenden zielig, maar neemt je jonge tekkel wel om 00:10 mee naar buitenquote:Op maandag 30 december 2024 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het trouwens wel jammer dat in het park vlakbij zoveel vuurwerk wordt afgestoken, dat is niet leuk voor de vogels en eenden daar. Steek het dan af op straat.
De overheid heeft moeten ingrijpen omdat een deel van de bevolking niet normaal met vuurwerk kon omgaan. Het heeft waarschijnlijk te maken met de opvoeding thuis.quote:Op maandag 30 december 2024 09:16 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
De laatste jaren zijn er toch wel wat dingen veranderd.
Afsteektijd ingekort en bepaalde soorten vuurwerk verboden
En deze regels fixen die mensen totaal niet maar hebben alleen effect op de normale mens.quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:00 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De overheid heeft moeten ingrijpen omdat een deel van de bevolking niet normaal met vuurwerk kon omgaan. Het heeft waarschijnlijk te maken met de opvoeding thuis.
Er worden inderdaad nergens meer cobra's afgestoken of voor het officiële tijdvak vuurwerk afgeschoten.quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:00 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De overheid heeft moeten ingrijpen omdat een deel van de bevolking niet normaal met vuurwerk kon omgaan. Het heeft waarschijnlijk te maken met de opvoeding thuis.
Meenemen naar het bejaardentehuis en binnen afsteken.quote:Op zaterdag 28 december 2024 19:00 schreef KingRadler het volgende:
Wat doen jullie met het vuurwerk als het weer slecht is?
Wat een onzin, en ik heb niet eens een tekkel.quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:15 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Jij vindt eenden zielig, maar neemt je jonge tekkel wel om 00:10 mee naar buiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |