Hier in het noorden nietquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:07 schreef THEFXR het volgende:
slecht weer voorspelt met oud en nieuw.
In bewoonde deel van NL niet (helaas).quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:07 schreef THEFXR het volgende:
slecht weer voorspelt met oud en nieuw.
Dat is jammer, heeft altijd wel wat zo'n ruige oudejaarsavond.quote:
daar maak ik mij geen zorgen om eigenlijk, dat loopt altijd wel los, zelfs in de stromende regenquote:Op woensdag 27 december 2023 07:28 schreef cherrycoke het volgende:
Gaat een stille jaarwisseling worden
Het is hier dan wel wat eerder weer rustig na middernacht. Ook niet erg.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:04 schreef mschol het volgende:
[..]
daar maak ik mij geen zorgen om eigenlijk, dat loopt altijd wel los, zelfs in de stromende regen
Carbid is inmiddels ook verboden hierquote:Op woensdag 27 december 2023 08:04 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat is jammer, heeft altijd wel wat zo'n ruige oudejaarsavond.
En daar trekken de carbid knallers zich ook weinig van aan.
Meen je, is dat waar?quote:Op woensdag 27 december 2023 08:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Carbid is inmiddels ook verboden hier
Ja, dat boerenvolk hier ga je er ook niet van weerhouden inderdaadquote:Op woensdag 27 december 2023 08:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Meen je, is dat waar?
Hier een 150 meter verderop ligt alweer een enorme bult pallets en een partytent op de plek waar ze altijd carbid knallen. Zal hier in het noorden wel gewoon doorgaan.
in wat voor land leven we eigenlijkquote:Op woensdag 27 december 2023 08:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Carbid is inmiddels ook verboden hier
Dat krijg je met dat stadse importvolk wat overal wat over te zeiken heeft.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in wat voor land leven we eigenlijk![]()
![]()
deze komen mij erg bekend voor.quote:Op woensdag 27 december 2023 06:52 schreef halfway het volgende:
Nostalgie
https://www.vuurwerkmuseum.nl/
En terecht, het is cultureel erfgoed. Dat moet je in stand houden.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat boerenvolk hier ga je er ook niet van weerhouden inderdaad
Mits men het netjes ergens achterin een groot weiland doet inderdaad, dan hebben die mensen hun lol en is de overlast erg klein, prima dus. Helaas blijf je in de praktijk altijd van die randdebieltjes hebben die het op/langs de weg of zelfs in een woonwijk gaan staan doen, daar mag wel eens daadwerkelijk tegen op worden getreden. Maar goed, dat gebeurt al jaren niet en gaat ook niet gebeuren natuurlijk.quote:Op woensdag 27 december 2023 16:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En terecht, het is cultureel erfgoed. Dat moet je in stand houden.
Lijkt me niet, geen enkel vuurwerk is nu legaal.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:45 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd of er vandaag al slachtoffers vallen van legaal vuurwerk.
Dat eerste is ook wel logisch natuurlijk, welke knuppel gaat siervuurwerk overdag afsteken?quote:Op donderdag 28 december 2023 14:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Hier nog werkelijk waar geen enkele knal gehoord.
Zelfs in de vuurwerk winkel was het uitgestorven.
quote:De traditie dat Nederlanders tijdens oud en nieuw vuurwerk afsteken, al ruim vijftig jaar een hoogtepunt voor velen, is binnen enkele jaren voorbij. Dat is de - onvermijdelijke - verwachting van de Nationale Politie, en ook van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). ’Het weegt niet meer op tegen alle schade’.
Peije de Meij, landelijk coördinator jaarwisseling bij de Nationale Politie, denkt dat het einde van het consumentenvuurwerk, via een landelijk verbod, in zicht is. „Er zijn nu twee problemen. We hebben een lappendeken aan zones waar wel en niet vuurwerk mag worden afgestoken, en het vraagt gewoon te veel van de politie.” Volgens hem is er steeds meer politiek draagvlak voor een algeheel vuurwerkverbod, al voegt hij eraan toe dat het einde van deze traditie nog wel ’enkele jaren kan duren’.
Eindelijk. Als het nou gewoon bij een paar vuurpijltjes bleef, maar de klappen worden steeds erger.quote:
verbod helpt niet, ze gaan toch wel stoken, net zoals een verbod op wapens, de criminelen dragen ze toch wel.quote:
Click-bait rotzooi over een woordvoerder van de politie, op andere sites staat precies het tegenovergestelde. Jammer dat al die rioolkranten altijd alle feestjes proberen te verpestenquote:
Er was voor mij 1 artikel niet leverbaar. Ik heb als vervanging een artikel gekregen wat de dubbele prijs was van hetzelfde merk met hetzelfde effect maar dan in waaiervorm i.p.v. I-shape. Vantevoren zelfs bericht gekregen dat ze het tot de laatste week wilde aankijken of het geleverd werd en daar werd ook de vervanging aangeboden (2x de prijs), iets anders voor dezelfde prijs of geld terugquote:Op donderdag 28 december 2023 14:58 schreef Bayswater het volgende:
Veel afgekeurd dit jaar dus veel vervangers. En die vervangers doen ze aardig beroerd is mijn ervaring tot nu toe. ijn ook de geluiden die ik hoor om mij heen. Regelmatig wat oud Proline spul dat niet meer door de huidige keuring heen zou komen. En dan ook nog met het verhaal dat ze altijd een duurdere en betere vervanger hebben. De meeste klanten, veelal echte fanaten met aankopen van 1000 euro of meer, trappen er niet in. Onderschatting van hun klanten, dat zijn vaak geen vaders met hun kinderen meer.. Veel discussie in de winkel, extra oponthoud en daardoor langere wachttijden . Heb hier het idee, dat een deel van de verkopers de laatste klanten ook om zeep aan het helpen zijn en de weg open maakt naar een landelijk verbod.
Dat zware knalspul - überhaupt al het knalvuurwerk - is in NL al verboden. Dus nee een verbod gaat het werken.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:44 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Eindelijk. Als het nou gewoon bij een paar vuurpijltjes bleef, maar de klappen worden steeds erger.
Net terug uit Duitsland waar het weer goed druk was met Nederlanders. Dus wens veel succes met handhaven als het zo ver is.quote:
Oh jawel. Dan wordt het veel overzichtelijker. Als niet vuurwerkafsteker (ik vind het erg kinderlijk) weet ik niet wat wel en niet mag, dus als medeburger laat je het maar gewoon om je heen gebeuren. Bij een algeheel verbod, pik je het niet meer van een ander. En het algemeen beeld rond vuurwerkafstekers gaat veranderen. Kijk bijvoorbeeld naar roken. Sinds dat zo'n beetje is verbannen overal, kijken mensen neer op rokers, ik ook. Roken doe je gewoon niet. Hetzelfde geldt voor met een slok op achter het stuur. Ik weet nog dat 30 jaar terug er nog een beetje lacherig over werd gedaan en nog werd gepraat over waar de fuiken waren en hoe laat. Tegenwoordig hoef je het gewoon niet meer te flikken. Iedereen keurt het af.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zware knalspul - überhaupt al het knalvuurwerk - is in NL al verboden. Dus nee een verbod gaat het werken.
Cat. 1quote:Op donderdag 28 december 2023 14:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lijkt me niet, geen enkel vuurwerk is nu legaal.
Beter handhaven is inderdaad een stuk beter dan een algeheel verbod. Maar ja, zie maar eens te handhaven op lui die van die domme knaldingen afsteken en daarna natuurlijk vertrokken zijn. Nauwelijks pakkans, helaas.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zware knalspul - überhaupt al het knalvuurwerk - is in NL al verboden. Dus nee een verbod gaat het werken.
Boh, wat een partij aannames doe jij zeg….quote:Op donderdag 28 december 2023 19:33 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh jawel. Dan wordt het veel overzichtelijker. Als niet vuurwerkafsteker (ik vind het erg kinderlijk) weet ik niet wat wel en niet mag, dus als medeburger laat je het maar gewoon om je heen gebeuren. Bij een algeheel verbod, pik je het niet meer van een ander. En het algemeen beeld rond vuurwerkafstekers gaat veranderen. Kijk bijvoorbeeld naar roken. Sinds dat zo'n beetje is verbannen overal, kijken mensen neer op rokers, ik ook. Roken doe je gewoon niet. Hetzelfde geldt voor met een slok op achter het stuur. Ik weet nog dat 30 jaar terug er nog een beetje lacherig over werd gedaan en nog werd gepraat over waar de fuiken waren en hoe laat. Tegenwoordig hoef je het gewoon niet meer te flikken. Iedereen keurt het af.
Dat gebeurt straks ook met vuurwerk.
Een derde van de huishoudens hebben huisdieren. Dat zijn mensen die door de zure appel heen moeten tijdens de feestdagen. Voor hun zal het een hele opluchting zijn.
Ik heb huisdierenquote:Op donderdag 28 december 2023 19:33 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh jawel. Dan wordt het veel overzichtelijker. Als niet vuurwerkafsteker (ik vind het erg kinderlijk) weet ik niet wat wel en niet mag, dus als medeburger laat je het maar gewoon om je heen gebeuren. Bij een algeheel verbod, pik je het niet meer van een ander. En het algemeen beeld rond vuurwerkafstekers gaat veranderen. Kijk bijvoorbeeld naar roken. Sinds dat zo'n beetje is verbannen overal, kijken mensen neer op rokers, ik ook. Roken doe je gewoon niet. Hetzelfde geldt voor met een slok op achter het stuur. Ik weet nog dat 30 jaar terug er nog een beetje lacherig over werd gedaan en nog werd gepraat over waar de fuiken waren en hoe laat. Tegenwoordig hoef je het gewoon niet meer te flikken. Iedereen keurt het af.
Dat gebeurt straks ook met vuurwerk.
Een derde van de huishoudens hebben huisdieren. Dat zijn mensen die door de zure appel heen moeten tijdens de feestdagen. Voor hun zal het een hele opluchting zijn.
cat1 wordt al door de EU regels bepaaldquote:Op vrijdag 29 december 2023 10:11 schreef THEFXR het volgende:
Aangezien dit land door vele EU regels wordt gerund, waarom kan dat dan niet met vuurwerk?
En die handhaving gaat verbeteren door de sierpotjes te verbieden? Voor een hoge pakkans, moet je wel handhavers de straat opsturen en juist daar ontbreekt het aan. Er is bewust voor gekozen om nauwelijks nog te handhaven, kijk alleen maar naar de cijfers bij Halt bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 28 december 2023 20:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beter handhaven is inderdaad een stuk beter dan een algeheel verbod. Maar ja, zie maar eens te handhaven op lui die van die domme knaldingen afsteken en daarna natuurlijk vertrokken zijn. Nauwelijks pakkans, helaas.
quote:Het aantal jongeren dat naar Halt moest vanwege een vuurwerkovertreding is vorig jaar gehalveerd. In 2020 kwamen er volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) 1400 jongeren bij Halt voor bijvoorbeeld een taakstraf of leerstraf. In 2021 waren het er 690. Dat is het laagste aantal sinds het begin van de telling in 2005, toen nog ruim 5000 jongeren werden doorverwezen vanwege vuurwerkdelicten.
Regio Zuid-Holland lijkt mee te vallen...quote:Op donderdag 28 december 2023 14:14 schreef PzKpfw het volgende:
Als er niet zulk kutweer in de verwachtingen zat had ik ook nog wel wat gekocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |