Beetje het Hamburger Hill idee, je helemaal de tandjes vechten voor een heuvel waar je eigenlijk niks aan hebt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen verliezen zijn eerder 5 tegen 1. Maar zelfs 3 tegen 1 is niet vol te houden. Niet zonder enorme overwinningen te behalen om de moraal omhoog te schroeven. Na enorme verliezen de vlag hijsen boven een veld met puin dat ooit een slaperig dorpje ergens achteraf was gaat niet helpen.
Militairen zijn ook burgers.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoiets geloof ik.
Met de kanttekening dat een flink aantal slachtoffers bij Oekraïne burger was. Bij de Russen is het eigenlijk 100% militair.
Dat inderdaad. En dan horen dat de luchtmacht zich terugtrekt en dat bevoorradingsschepen met haven en al worden opgeblazen. Gevolgd door een bevel weer richting de Oekraïense posities te rennen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Beetje het Hamburger Hill idee, je helemaal de tandjes vechten voor een heuvel waar je eigenlijk niks aan hebt.
Dat hoopje zwarte troep voor de kranen, als je iets inzoomt zie je de voor/achterkant van het schip aan de linkerkant in het water liggenquote:Op dinsdag 26 december 2023 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar precies zou de boot moeten liggen?
Ah, nou ja, "beschadigd" klopt wel. Misschien is het een beetje een understatement, maar niet geheel incorrect.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat hoopje zwarte troep voor de kranen, als je iets inzoomt zie je de voor/achterkant van het schip aan de linkerkant in het water liggen
Grijze blobs daar in het water.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar precies zou de boot moeten liggen?
Ik vrees dat die niet meer te repareren is, en volgens mij liggen de droogdokken ook al redelijk vol met schepen die beschadigd zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, nou ja, "beschadigd" klopt wel. Misschien is het een beetje een understatement, maar niet geheel incorrect.
Dat weet je niet. Als dat ding een stormshadow door het dek heeft gekregen is de kiel waarschijnlijk door de explosie van de tweede lading geknakt. Dan was het schip net zo goed schroot geweest. In ieder geval is de kade nog een tijdje onbruikbaar. Zeker tot ze alles hebben opgeruimd. Simpel het wrak wegslepen is er niet bij.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk hebben de Oekraïeners het schip niet vernietigd met de initiële aanval, maar is het vooral de lading geweest. In het begin zie je dat het schip wel branden, maar die 2e ontploffing is de doodsteek.
Van de Moskva heb ik ook nog geen foto's gezienquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wacht nog wel even op hopelijk duidelijker plaatjes.
Zie nog geen Arizona.
Jawel joh! Alleen wassen en watergolven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vrees dat die niet meer te repareren is, en volgens mij liggen de droogdokken ook al redelijk vol met schepen die beschadigd zijn.
Oren vrijquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jawel joh! Alleen wassen en watergolven.
Die verging met man en muis "during stormy seas" (op dat overmaatse binnenmeer)quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Van de Moskva heb ik ook nog geen foto's gezien
Met zware hartklachten een leger in gaan dat in een zware oorlog zitquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Die had niet goed nagedacht voorat hij het contract tekende 🤔
===========
Erza, a Northeasterner, is about to die.
He 🉐 had a serious heart disease 🫀 ,
He wants to terminate the contract and return to China.
The Chinese 🇨🇳 Embassy in Russia 🇷🇺 refuses to help him, who is willing to help him?
[ twitter ]
Dat is een flinke boemquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk hebben de Oekraïeners het schip niet vernietigd met de initiële aanval, maar is het vooral de lading geweest. In het begin zie je dat het schip wel branden, maar die 2e ontploffing is de doodsteek.
[ twitter ]
Het was de voorkant
Blijft mooi om het verschil van snelheid tussen licht en geluid te zienquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het was de voorkant
Over die Taurus gesproken: Het zou mooi zijn als de vierde copetweet hier waar is. Dan is de lange afstandsvariant er. Dat denk ik trouwens al een tijdje, maar Fr en VK zullen dat niet bevestigen.quote:
Imagine, ja. Maar de VS wil het niet omdat Burns en Naryskin achter gesloten deuren aangegeven hebben wat de rode lijnen zijn. Denk dat Biden weet dat de Russen kernwapens zouden gebruiken als de Krim wordt overgelopen.quote:
Als het met de versie die een kortere max afstand heeft niet mogelijk was geweest is dat de conclusie ja. Daarom waande Rusland zich ook veilig daar wellicht.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Over die Taurus gesproken: Het zou mooi zijn als de vierde copetweet hier waar is. Dan is de lange afstandsvariant er. Dat denk ik trouwens al een tijdje, maar Fr en VK zullen dat niet bevestigen.
[ twitter ]
Dat betwijfel ik. Stel dat het Russische leger instort in het zuiden en Oekraiense troepen breken door de verdediging en rijden richting Sebastopol, wat gaat de inzet van een kernwapen dat nog voor nut hebben? De Krim verover je er niet mee en overlevende Russen die dan vluchten van het schiereiland zullen ook niet blij zijn. En daarnaast heeft de hele wereld een behoorlijk probleem met atoombommen gooien omdat je superieure leger niet met conventionele wapens van een militaire dwerg als Oekraïne kan winnen. Die consequenties gaan enorm zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Imagine, ja. Maar de VS wil het niet omdat Burns en Naryskin achter gesloten deuren aangegeven hebben wat de rode lijnen zijn. Denk dat Biden weet dat de Russen kernwapens zouden gebruiken als de Krim wordt overgelopen.
Als Ukr straaljagers ze hebben afgeschoten dan is de luchtverdediging echt ingestort in dat gebied.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als het met de versie die een kortere max afstand heeft niet mogelijk was geweest is dat de conclusie ja. Daarom waande Rusland zich ook veilig daar wellicht.
Ik denk dat de korte-afstands versie nooit is geleverd maar dat de Britten en Fransen gezegd hebben ze niet verder dan 250-300km te laten vliegen. En dat die beperking nu is opgeheven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als het met de versie die een kortere max afstand heeft niet mogelijk was geweest is dat de conclusie ja. Daarom waande Rusland zich ook veilig daar wellicht.
Valt wel mee toch, maar ik kan niet helemaal inschatten wat de afstanden zijn waar de Russen hun eerste luchtverdediging hebben staan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als Ukr straaljagers ze hebben afgeschoten dan is de luchtverdediging echt ingestort in dat gebied.
Zo benieuwd wat die meiden op de achtergrond zeggen tegen elkaar.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het was de voorkant
quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Zo benieuwd wat die meiden op de achtergrond zeggen tegen elkaar.
Komende nacht nog een grote rakkettenboem op Oekraïne?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:50 schreef 3rr0r het volgende:
Overigens had ik een vooruitziende blik met mijn mooie TT![]()
Jep en dat is precies de reden waarom de VS en NATO geen honderden raketten geven. Zodra Rusland definitief verliest gaan ze nukes gebruiken omdat het slechte verliezers zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Imagine if Ukraine had another hundred ATACMS, TAURUS, Storm Shadow or SCALP? Crimea would be untenable base for Russia...no navy, no air force, no drone launches against innocent civilians, no logistics hub to sustain Russian defenses in southern Ukraine...no Kerch Bridge.
Russen willen altijd wel direct wraak (door op burgers te schieten), maar het meeste wordt gelukkig uit de lucht gehaald de laatste tijd. Ook al vallen er ook nog slachtoffers.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Komende nacht nog een grote rakkettenboem op Oekraïne?
Het enige doel van de Russen op dit moment is proberen een staakt het vuren gevolgd door een vredesverdrag te krijgen. Eentje die zegt dat Oekraïne geen wapens mag hebben. En dan zelf opnieuw het leger opbouwen en dan weer aanvallen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:21 schreef oheng het volgende:
Ik durf het bijna niet meer te zeggen :p , maar we zullen zien of de aanvallen van Shaheed drones de komende dagen opdrogen.
Andrew Perpetua, Google Docs bron.
https://twitter.com/AndrewPerpetua/status/1739496873159729153
Shoigu kondigt aan dat het belangrijkste strategische doel van het jaar is gehaald. Vooral grappig na de strategische aanval op Feodosia. En ik kan mij herinneren dat de russen hele andere strategische doelen hadden.
'Rusland verliest'. Ze raken slechts kwijt wat al niet van hen was. Rusland zelf blijft prima intact en wordt niet bestookt of veroverd. Maar we weten het niet, in welke mate men in het Westen er bang voor is. Mensen zoeken een verklaring voor beweegredenen die voor ons toch geheim blijven. Het wordt pas echt de Russen hun ondergang als ze ze wel gebruiken. Als ze gewoon hun verlies nemen van de bezette gebieden dan kunnen ze rustig doorleven in Rusland.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jep en dat is precies de reden waarom de VS en NATO geen honderden raketten geven. Zodra Rusland definitief verliest gaan ze nukes gebruiken omdat het slechte verliezers zijn.
Dus moet het een stalemate blijven totdat Rusland economisch instort of Putin sterft of wordt afgezet en door de binnenlandse chaos ze besluiten het leger uit Ukraine terug te trekken.
Yup.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het enige doel van de Russen op dit moment is proberen een staakt het vuren gevolgd door een vredesverdrag te krijgen. Eentje die zegt dat Oekraïne geen wapens mag hebben. En dan zelf opnieuw het leger opbouwen en dan weer aanvallen.
Meatgrinder om te tonen dat je een onuitputbare hoeveelheid manschappen hebt, en proberen de Westerse steun te laten stoppen zijn de enige opties daarvoor..
Die granaten zijn geen kattepisquote:Op dinsdag 26 december 2023 14:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ies_to_bargain_with/
UA POV: Russian Soldier tries to bargain with Ukrainian Drone to kill his comrade instead of him
Als die f-ing dombo's zich nou gewoon overgaven he. Kan prima, gewoon wapen weggooien, handjes in de lucht en lopen/kruipen maar in de richting van de Oekrainsche linies.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ies_to_bargain_with/
UA POV: Russian Soldier tries to bargain with Ukrainian Drone to kill his comrade instead of him
Slechts 1 mannetje dood wat de Russen beweerden was al erg onwaarschijnlijk bij zo'n schip, ook al lag hij in de haven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Voor degenen die altijd willen weten hoe het met het tegenoffensief loopt de volgende vraag:
Hoe loopt het met de Russische zeeblokkade van Oekraïense havens?
En dan met droge ogen zeggen dat het schip "beschadigd" is.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
bijna niks meer van over zo te zien?
[ twitter ]
De droogdokken hebben de afgelopen maanden ook raketten gekopt. Valt dus weinig te repareren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vrees dat die niet meer te repareren is, en volgens mij liggen de droogdokken ook al redelijk vol met schepen die beschadigd zijn.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Over die Taurus gesproken: Het zou mooi zijn als de vierde copetweet hier waar is. Dan is de lange afstandsvariant er. Dat denk ik trouwens al een tijdje, maar Fr en VK zullen dat niet bevestigen.
[ twitter ]
Andere prioriteiten. Nu willen ze denk ik eerst De Krim blokkeren. Dan moeten ze dus eerst de transportcapaciteit van de marine slopen, en daarna zal de Kerchbrug wel aangepakt gaan worden. Die S400's pakken ze later wel. Toen ze dat korvet bij Kerch stukschoten stonden daar ook S400's omheen. Ik denk dat ze die gewoon met HARMs pakken. Stukken goedkoper.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Waarom raken ze die s400 eigenlijk niet dan?
Die is er wel, maar dat is een exportversie. En die is built-to-order. De fabrikant gaat niet voor 150 miljoen een zooi kruisraketten bouwen en dan maar hopen dat die ze ergens kan slijten. Ik betwijfel ook of dat dat überhaupt is toegestaan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
There ain't no such thing, as a short range version.
Roep dat al eeuwen hé, het is volslagen onzinnig voor het VK om voor zichzelf een korte afstand variant te ontwikkelen en actief in het arsenaal aan te houden. Het is niet alsof we wisten dat 02-'22 deze oorlog ging losbarsten.
Maar dat is zelf al een hele onduidelijke 'rode lijn'.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jep en dat is precies de reden waarom de VS en NATO geen honderden raketten geven. Zodra Rusland definitief verliest gaan ze nukes gebruiken omdat het slechte verliezers zijn.
Dus moet het een stalemate blijven totdat Rusland economisch instort of Putin sterft of wordt afgezet en door de binnenlandse chaos ze besluiten het leger uit Ukraine terug te trekken.
Dat lijkt mij ook voor de hand liggend, idd. Nu munitie opblazen vertaalt zich direct naar een rustiger front, minder shaheds. Die bedroevend performende S-400s kunnen nog wel even wachten.quote:
Maar als jij voor x geld een auto kan kopen met een bereik van 150KM, of voor hetzelfde geld eentje met 300, in welk universum koop je dan die van 150?quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:19 schreef Ulx het volgende:
Die is er wel, maar dat is een exportversie. En die is built-to-order.
Er is een internationaal -niet bindend- akkoord dat wapens met een bereik van meer dan 300km niet worden geëxporteerd. Dus een exportversie met 299km bereik is wel zinvol om te ontwikkelen. Maar ja, daar ga je dus geen voorraadje van aanleggen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar als jij voor x geld een auto kan kopen met een bereik van 150KM, of voor hetzelfde geld eentje met 300, in welk universum koop je dan die van 150?
En dat gaat er vanuit dat dure elementen (electronica) hetzelfde zijn. Je kan voor de denkbeeldige korte afstand variant met minder explosieven gaan werken. Maar laten explosieven nu geen drol kosten.
Voor de rest wel met je eens dat de toegevoegde waarde van taurus maar zo zo is.
Maar desalniettemin moet DE ze wel rap geven.
Ze moeten beide doen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:47 schreef Ulx het volgende:
En ik denk dat Duitsland beter door kan gaan met wat ze nu doen: Luchtverdediging leveren.
Paddenstoelwolken zijn de betere explosiesquote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Voor degenen die altijd willen weten hoe het met het tegenoffensief loopt de volgende vraag:
Hoe loopt het met de Russische zeeblokkade van Oekraïense havens?
Lastig.quote:
quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lastig.
Zeg niet dat die ongelijk heeft, maar als complete boegdelengewoon KMs verderop eindigen zegt dit niet zo veel.
Dat plaatje klopt per definitie niet als het om de Zwarte Zee gaat...quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Zeg @:AchJa, klopt deze tweet van gisteravond een beetje?
Dacht ik al, de Russische schepen hebben ze bijvoorbeeld al niet meer.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat plaatje klopt per definitie niet als het om de Zwarte Zee gaat...
Is al bijna zes jaar oud...
Wel nee, dat is pure propaganda en zelfs Oekraïnse bronnen gaan hooguit uit van 2 tegen 1.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen verliezen zijn eerder 5 tegen 1. Maar zelfs 3 tegen 1 is niet vol te houden. Niet zonder enorme overwinningen te behalen om de moraal omhoog te schroeven. Na enorme verliezen de vlag hijsen boven een veld met puin dat ooit een slaperig dorpje ergens achteraf was gaat niet helpen.
Klinkt fors. Het moderne oorlogvoeren werkt toch minder als gedacht.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel nee, dat is pure propaganda en zelfs Oekraïnse bronnen gaan hooguit uit van 2 tegen 1.
https://euromaidanpress.c(...)ia-civic-group-says/
Hier gaat men uit van 143,400 verliezen aan Oekraïnse kant.
De Amerikaanse schattingen zijn als volgt:
Oekraïne: 190.000 doden en gewonden tot 18 August 2023
Rusland: 315.000 doden en gewonden tot 11 December 2023
Voor het gemak ga je weer gewonden en doden bij elkaar doen terwijl juist daar misschien wel een flink verschil in zit qua verhouding bij de twee landen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel nee, dat is pure propaganda en zelfs Oekraïnse bronnen gaan hooguit uit van 2 tegen 1.
https://euromaidanpress.c(...)ia-civic-group-says/
Hier gaat men uit van 143,400 verliezen aan Oekraïnse kant.
De Amerikaanse schattingen zijn als volgt:
Oekraïne: 190.000 doden en gewonden tot 18 August 2023
Rusland: 315.000 doden en gewonden tot 11 December 2023
Die worden niet altijd gegeven, dit is een overzicht van recente schattingen:quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Voor het gemak ga je weer gewonden en doden bij elkaar doen terwijl juist daar misschien wel een flink verschil in zit qua verhouding bij de twee landen.
Blijft nattevingerwerk lijkt me aangezien beide kanten geen gegevens delen daarover en of je nou de VS of het VK heb je geen ogen om dat allemaal waar te nemen. Of de VS moet een spion of hack hebben bij de diensten in de betreffende landen waar de cijfers bekend zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die worden niet altijd gegeven, dit is een overzicht van recente schattingen:
~70,000 killed,
100,000–120,000 wounded 24 February 2022 – 18 August 2023 US estimate[102][103]
~120,000 killed,
170,000–180,000 wounded 24 February 2022 – 18 August 2023 US estimate[102][103]
315,000 casualties 24 February 2022 - 11 December 2023 US estimate[110]
70,000 killed,
220,000-280,000 wounded 24 February 2022 - 30 November 2023 UK estimate[109]
350,270 losses[f] (150,000+ killed) 24 February 2022 - 21 December 2023 Ukrainian government[111][114]
103,000+ killed,
206,000 wounded 24 February 2022 - 21 December 2023 BBC News Russian estimate[115]
Al voorbijgekomen in post 158quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:05 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Goed nieuws als het waar is.
Alles telt mee. Maar het gaat er meer om dat verliezen echt niet 1 op 5 lopen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Blijft nattevingerwerk lijkt me aangezien beide kanten geen gegevens delen daarover en of je nou de VS of het VK heb je geen ogen om dat allemaal waar te nemen. Of de VS moet een spion of hack hebben bij de diensten in de betreffende landen waar de cijfers bekend zijn.
Die gewonden, tellen mee bij elke redelijke verwonding of pas als je dusdanig gehandicapt bent dat je het komende jaar niet weer vechthandelingen kan doen in het leger?
Van Oekraïne hoor je echt helemaal niks meer. Denk dat dat veel meer gissen is dan bij Rusland.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Blijft nattevingerwerk lijkt me aangezien beide kanten geen gegevens delen daarover en of je nou de VS of het VK heb je geen ogen om dat allemaal waar te nemen. Of de VS moet een spion of hack hebben bij de diensten in de betreffende landen waar de cijfers bekend zijn.
Die gewonden, tellen mee bij elke redelijke verwonding of pas als je dusdanig gehandicapt bent dat je het komende jaar niet weer vechthandelingen kan doen in het leger?
Het werkt helemaal niet denk ik. Vroeger stond men op een veld tegenover elkaar en was het daarna afgelopen. Nu worden hele steden vernietigd om de linies een paar kilometer op te schuiven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Klinkt fors. Het moderne oorlogvoeren werkt toch minder als gedacht.
Zeker. Dat laatste. Je had verwacht dat oorlogsvoering wat netter zou worden. Zie ook gebruik clusterbommen. Het werkt blijkbaar niet zo.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het werkt helemaal niet denk ik. Vroeger stond men op een veld tegenover elkaar en was het daarna afgelopen. Nu worden hele steden vernietigd om de linies een paar kilometer op te schuiven.
Ik denk dat de effecten van die vernietiging over een jaar of 30 nog te zien zijn doordat er een vrijwel onbevolkte zone zichtbaar blijft.
Het is toch te idioot alles en dieren kapot te maken. Dan denk je niet goed meer na.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het werkt helemaal niet denk ik. Vroeger stond men op een veld tegenover elkaar en was het daarna afgelopen. Nu worden hele steden vernietigd om de linies een paar kilometer op te schuiven.
Ik denk dat de effecten van die vernietiging over een jaar of 30 nog te zien zijn doordat er een vrijwel onbevolkte zone zichtbaar blijft.
Stuur maar een mailtje naar Putin@kremlin.ruquote:Op dinsdag 26 december 2023 19:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is toch te idioot alles en dieren kapot te maken. Dan denk je niet goed meer na.
Inderdaad "disgracefull" Dat die man onder zijn dienstplicht probeert uit te komen in het midden van een oorlog. Oekraïne vecht voor zijn bestaan. Die mensen moeten hun woede naar Rusland richten. Niet Oekraïne.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:36 schreef Nyamuk het volgende:
Weer een vrijwilliger voor het front.
[ twitter ]
quote:Instead of $32,000, crippled Russian soldier given two buckets of carrots, onions — photo
A Russian soldier from Volgograd Oblast, who was seriously injured fighting against Ukraine, has been compensated by local authorities with kilograms of vegetables, the Telegram news channel iStories reported on Dec. 26.
Oleg Rybkin, 45-years-old, was mobilized on Sept. 25, 2022 and found himself near the village of Robotyne, Zaporizhzhya Oblast, just as the Ukrainian Armed Forces liberated the settlement.
He sustained injuries to his abdomen, liver, kidneys, and legs during the following battle.
"He has severe pain, his knee does not bend, and he cannot walk without crutches. He is on painkillers and sleeping pills," his wife said.
Rybkin reportedly needs to have his knee joint replaced but the authorities are not interested in helping him.
Indeed, Rybkin was supposed to be entitled to compensation worth 3 million rubles (approximately $32,000) and receive a life pension.
However the only "help" that he and his family received was two buckets of carrots and a bag of onions.
"I was at work, they brought it to my mother-in-law," Rybak’s wide said.
“Local farmers — those who grow it here — are obliged by the administration to ‘help’ (in quotation marks).”
However, she was actually lucky, as the residents of Rostov Oblast only received a brick with an ante-mortem message instead of their son, who died in Ukraine.
Tja, dat is Russische oorlogsvoering. Dood, verderf en verwoesting.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zeker. Dat laatste. Je had verwacht dat oorlogsvoering wat netter zou worden. Zie ook gebruik clusterbommen. Het werkt blijkbaar niet zo.
FTFY.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:13 schreef Starhopper het volgende:
Tja, dat is Russische oorlogsvoering. Dood, verderf en verwoesting.
Dat zie ik Oekraïne niet doen hoor. Die voeren een stuk netter oorlog dan de Russen.quote:
Yeah right...quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:16 schreef Starhopper het volgende:
Dat zie ik Oekraïne niet doen hoor. Die voeren een stuk netter oorlog dan de Russen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |