abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211759965
What's airdefense doing?

twitter
pi_211760008
Ook berichten over explosies in Berdiansk.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:54:17 #153
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211760175
twitter

Voor degenen die altijd willen weten hoe het met het tegenoffensief loopt de volgende vraag:

Hoe loopt het met de Russische zeeblokkade van Oekraïense havens?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2023 15:06:29 ]
pi_211760314
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ies_to_bargain_with/
UA POV: Russian Soldier tries to bargain with Ukrainian Drone to kill his comrade instead of him
Die granaten zijn geen kattepis
pi_211760322
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ies_to_bargain_with/
UA POV: Russian Soldier tries to bargain with Ukrainian Drone to kill his comrade instead of him
Als die f-ing dombo's zich nou gewoon overgaven he. Kan prima, gewoon wapen weggooien, handjes in de lucht en lopen/kruipen maar in de richting van de Oekrainsche linies.

Als rus zijn er maar 3 opties om uit de oorlog te komen; dood, zwaar gewond, of als POW.

Maar wat een matennaaier.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 26-12-2023 15:43:15 ]
pi_211760325
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Voor degenen die altijd willen weten hoe het met het tegenoffensief loopt de volgende vraag:

Slechts 1 mannetje dood wat de Russen beweerden was al erg onwaarschijnlijk bij zo'n schip, ook al lag hij in de haven.
pi_211760397
twitter

/19. Point of view on the Feodosia night attack by a source that quite often publishes insider information regarding Russian military. I advise to take it not at face value, but as a data point for drawing up an overall picture of the events:

«Today, December 26, 2023, a missile strike was carried out on the large landing ship "Novocherkassk" of the Black Sea Fleet of the Russian Navy, stationed in the port of Feodosia, Crimea.

The attack on the Novocherkassk landing ship was carried out at 02:53 using two British-French Storm Shadow/SCALP cruise missiles. As a result of the impact, a massive fire began on board the ship, which led to the detonation of the cargo.

The large landing craft "Novocherkassk" arrived in Feodosia from Novorossiysk. The ship was on a mission to transport ammunition. According to available information, there were 4,400 artillery shells on board, as well as 280 Grad MLRS missiles. I cannot confirm the information about the presence of the "Shahed-131/136" attack UAVs on board (as many TG channels previously wrote about).

Also, at the time of impact, there were 62 crew members on board. The Russian Ministry of Defense reported the death of one serviceman. I do not have exact information about the dead/wounded, however, it is known that the evacuation of personnel from the ship was completed an hour and a half after the missile strike (due to a strong fire on board), which gives reason to believe that the figures announced by the Russian Defense Ministry are somewhat underestimated.

In addition, due to the detonation of ammunition, the rescue tug "Captain Guryev", located at the neighboring pier, received non-critical damage.

Let me remind you that the port of Feodosia is under the protection of several S-400 "Triumph" divisions of the 31st Air Defense Division of the Russian Aerospace Forces, which recently discovered problems with identifying targets. This time the S-400 missed two cruise missiles.»

https://t.me/dosye_shpiona/466
Post vertalen
3:22 p.m. · 26 dec. 2023
pi_211760654
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
bijna niks meer van over zo te zien?

[ twitter ]
En dan met droge ogen zeggen dat het schip "beschadigd" is. :')
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  dinsdag 26 december 2023 @ 15:49:31 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211760694
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:07 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik vrees dat die niet meer te repareren is, en volgens mij liggen de droogdokken ook al redelijk vol met schepen die beschadigd zijn.
De droogdokken hebben de afgelopen maanden ook raketten gekopt. Valt dus weinig te repareren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Starhopper op 26-12-2023 15:59:57 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211760921
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:46 schreef Ulx het volgende:
What's airdefense doing?

[ twitter ]
Waarom raken ze die s400 eigenlijk niet dan?
pi_211760942
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Over die Taurus gesproken: Het zou mooi zijn als de vierde copetweet hier waar is. Dan is de lange afstandsvariant er. Dat denk ik trouwens al een tijdje, maar Fr en VK zullen dat niet bevestigen.

[ twitter ]
twitter

twitter

There ain't no such thing, as a short range version.

Roep dat al eeuwen hé, het is volslagen onzinnig voor het VK om voor zichzelf een korte afstand variant te ontwikkelen en actief in het arsenaal aan te houden. Het is niet alsof we wisten dat 02-'22 deze oorlog ging losbarsten.
pi_211760950
twitter
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211761023
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 16:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Waarom raken ze die s400 eigenlijk niet dan?
Andere prioriteiten. Nu willen ze denk ik eerst De Krim blokkeren. Dan moeten ze dus eerst de transportcapaciteit van de marine slopen, en daarna zal de Kerchbrug wel aangepakt gaan worden. Die S400's pakken ze later wel. Toen ze dat korvet bij Kerch stukschoten stonden daar ook S400's omheen. Ik denk dat ze die gewoon met HARMs pakken. Stukken goedkoper.
pi_211761152
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 16:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ twitter ]

[ twitter ]

There ain't no such thing, as a short range version.

Roep dat al eeuwen hé, het is volslagen onzinnig voor het VK om voor zichzelf een korte afstand variant te ontwikkelen en actief in het arsenaal aan te houden. Het is niet alsof we wisten dat 02-'22 deze oorlog ging losbarsten.
Die is er wel, maar dat is een exportversie. En die is built-to-order. De fabrikant gaat niet voor 150 miljoen een zooi kruisraketten bouwen en dan maar hopen dat die ze ergens kan slijten. Ik betwijfel ook of dat dat überhaupt is toegestaan.

Daarom zeg ik dus ook al tijden dat die hele Taurus discussie kolder is. Die voegt weinig toe behalve dat die kan detecteren door hoeveel lagen doelwit die is gegaan voordat de hoofdlading ontploft. Ok, handig voor de brug, maar verder niet heel spannend. Repareren de Russen het brugdek schiet je er gewoon weer een stormshadow op. Ligt de brug er weer uit.
pi_211761154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jep en dat is precies de reden waarom de VS en NATO geen honderden raketten geven. Zodra Rusland definitief verliest gaan ze nukes gebruiken omdat het slechte verliezers zijn.

Dus moet het een stalemate blijven totdat Rusland economisch instort of Putin sterft of wordt afgezet en door de binnenlandse chaos ze besluiten het leger uit Ukraine terug te trekken.
Maar dat is zelf al een hele onduidelijke 'rode lijn'.

Want logistiek volledig in puin schieten, wat er over is op krim dan uithongeren, mag dat wel?

En als krim dan leegloopt, omdat ivan wel te vreten wil, en oekraine gaat dan zonder tegenstand het schiereiland op, mag dat dan?

Vragen, vragen vragen ;)
pi_211761328
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 16:11 schreef Ulx het volgende:
Andere prioriteiten.
Dat lijkt mij ook voor de hand liggend, idd. Nu munitie opblazen vertaalt zich direct naar een rustiger front, minder shaheds. Die bedroevend performende S-400s kunnen nog wel even wachten.
pi_211761396
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 16:19 schreef Ulx het volgende:
Die is er wel, maar dat is een exportversie. En die is built-to-order.
Maar als jij voor x geld een auto kan kopen met een bereik van 150KM, of voor hetzelfde geld eentje met 300, in welk universum koop je dan die van 150?

En dat gaat er vanuit dat dure elementen (electronica) hetzelfde zijn. Je kan voor de denkbeeldige korte afstand variant met minder explosieven gaan werken. Maar laten explosieven nu geen drol kosten.

Voor de rest wel met je eens dat de toegevoegde waarde van taurus maar zo zo is.

Maar desalniettemin moet DE ze wel rap geven. 8-)
pi_211761487
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 december 2023 16:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar als jij voor x geld een auto kan kopen met een bereik van 150KM, of voor hetzelfde geld eentje met 300, in welk universum koop je dan die van 150?

En dat gaat er vanuit dat dure elementen (electronica) hetzelfde zijn. Je kan voor de denkbeeldige korte afstand variant met minder explosieven gaan werken. Maar laten explosieven nu geen drol kosten.

Voor de rest wel met je eens dat de toegevoegde waarde van taurus maar zo zo is.

Maar desalniettemin moet DE ze wel rap geven. 8-)
Er is een internationaal -niet bindend- akkoord dat wapens met een bereik van meer dan 300km niet worden geëxporteerd. Dus een exportversie met 299km bereik is wel zinvol om te ontwikkelen. Maar ja, daar ga je dus geen voorraadje van aanleggen.

En ik denk dat Duitsland beter door kan gaan met wat ze nu doen: Luchtverdediging leveren. Laat Frankrijk en het VK maar kruisvluchtwapens leveren. Eenvoudiger voor iedereen.
pi_211761577
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 16:47 schreef Ulx het volgende:
En ik denk dat Duitsland beter door kan gaan met wat ze nu doen: Luchtverdediging leveren.
Ze moeten beide doen.

Niet zeuren Olaf, gewoon doen!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 december 2023 @ 17:01:02 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211761695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Paddenstoelwolken zijn de betere explosies 8-)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 december 2023 @ 17:49:33 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211762341
twitter
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211762523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 17:49 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Lastig.

Zeg niet dat die ongelijk heeft, maar als complete boegdelen :') gewoon KMs verderop eindigen zegt dit niet zo veel.
pi_211762542
twitter

Zeg @AchJa, klopt deze tweet van gisteravond een beetje?
pi_211762601
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')