Die granaten zijn geen kattepisquote:Op dinsdag 26 december 2023 14:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ies_to_bargain_with/
UA POV: Russian Soldier tries to bargain with Ukrainian Drone to kill his comrade instead of him
Als die f-ing dombo's zich nou gewoon overgaven he. Kan prima, gewoon wapen weggooien, handjes in de lucht en lopen/kruipen maar in de richting van de Oekrainsche linies.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ies_to_bargain_with/
UA POV: Russian Soldier tries to bargain with Ukrainian Drone to kill his comrade instead of him
Slechts 1 mannetje dood wat de Russen beweerden was al erg onwaarschijnlijk bij zo'n schip, ook al lag hij in de haven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Voor degenen die altijd willen weten hoe het met het tegenoffensief loopt de volgende vraag:
Hoe loopt het met de Russische zeeblokkade van Oekraïense havens?
En dan met droge ogen zeggen dat het schip "beschadigd" is.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
bijna niks meer van over zo te zien?
[ twitter ]
De droogdokken hebben de afgelopen maanden ook raketten gekopt. Valt dus weinig te repareren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vrees dat die niet meer te repareren is, en volgens mij liggen de droogdokken ook al redelijk vol met schepen die beschadigd zijn.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Over die Taurus gesproken: Het zou mooi zijn als de vierde copetweet hier waar is. Dan is de lange afstandsvariant er. Dat denk ik trouwens al een tijdje, maar Fr en VK zullen dat niet bevestigen.
[ twitter ]
Andere prioriteiten. Nu willen ze denk ik eerst De Krim blokkeren. Dan moeten ze dus eerst de transportcapaciteit van de marine slopen, en daarna zal de Kerchbrug wel aangepakt gaan worden. Die S400's pakken ze later wel. Toen ze dat korvet bij Kerch stukschoten stonden daar ook S400's omheen. Ik denk dat ze die gewoon met HARMs pakken. Stukken goedkoper.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Waarom raken ze die s400 eigenlijk niet dan?
Die is er wel, maar dat is een exportversie. En die is built-to-order. De fabrikant gaat niet voor 150 miljoen een zooi kruisraketten bouwen en dan maar hopen dat die ze ergens kan slijten. Ik betwijfel ook of dat dat überhaupt is toegestaan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
There ain't no such thing, as a short range version.
Roep dat al eeuwen hé, het is volslagen onzinnig voor het VK om voor zichzelf een korte afstand variant te ontwikkelen en actief in het arsenaal aan te houden. Het is niet alsof we wisten dat 02-'22 deze oorlog ging losbarsten.
Maar dat is zelf al een hele onduidelijke 'rode lijn'.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jep en dat is precies de reden waarom de VS en NATO geen honderden raketten geven. Zodra Rusland definitief verliest gaan ze nukes gebruiken omdat het slechte verliezers zijn.
Dus moet het een stalemate blijven totdat Rusland economisch instort of Putin sterft of wordt afgezet en door de binnenlandse chaos ze besluiten het leger uit Ukraine terug te trekken.
Dat lijkt mij ook voor de hand liggend, idd. Nu munitie opblazen vertaalt zich direct naar een rustiger front, minder shaheds. Die bedroevend performende S-400s kunnen nog wel even wachten.quote:
Maar als jij voor x geld een auto kan kopen met een bereik van 150KM, of voor hetzelfde geld eentje met 300, in welk universum koop je dan die van 150?quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:19 schreef Ulx het volgende:
Die is er wel, maar dat is een exportversie. En die is built-to-order.
Er is een internationaal -niet bindend- akkoord dat wapens met een bereik van meer dan 300km niet worden geëxporteerd. Dus een exportversie met 299km bereik is wel zinvol om te ontwikkelen. Maar ja, daar ga je dus geen voorraadje van aanleggen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar als jij voor x geld een auto kan kopen met een bereik van 150KM, of voor hetzelfde geld eentje met 300, in welk universum koop je dan die van 150?
En dat gaat er vanuit dat dure elementen (electronica) hetzelfde zijn. Je kan voor de denkbeeldige korte afstand variant met minder explosieven gaan werken. Maar laten explosieven nu geen drol kosten.
Voor de rest wel met je eens dat de toegevoegde waarde van taurus maar zo zo is.
Maar desalniettemin moet DE ze wel rap geven.
Ze moeten beide doen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:47 schreef Ulx het volgende:
En ik denk dat Duitsland beter door kan gaan met wat ze nu doen: Luchtverdediging leveren.
Paddenstoelwolken zijn de betere explosiesquote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Voor degenen die altijd willen weten hoe het met het tegenoffensief loopt de volgende vraag:
Hoe loopt het met de Russische zeeblokkade van Oekraïense havens?
Lastig.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |