En we zullen waarschijnlijk nog wel jaren aan goede biems krijgen voordat dit conflict is opgelost.quote:
Zoveel schepen hebben de Russen er niet meer.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:17 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
En we zullen waarschijnlijk nog wel jaren aan goede biems krijgen voordat dit conflict is opgelost.
Nee, maar wel munitieopslagplaatsen, troepen concentraties, brandstofdepots en commando centra's.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoveel schepen hebben de Russen er niet meer.
Stap voor stap rukken de machtige Russische legers op. Voor elke 100 meter terreinwinst zijn er slechts 1000 doden en gewonden te betreuren, en verliezen ze slechts 10 tot 20 voertuigen.quote:
Ik denk dat je met die 100m nog aardig aan de optimistische kant zit.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Stap voor stap rukken de machtige Russische legers op. Voor elke 100 meter terreinwinst zijn er slechts 1000 doden en gewonden te betreuren, en verliezen ze slechts 10 tot 20 voertuigen.
En meter naar voren over een breedte van 100 meter.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat je met die 100m nog aardig aan de optimistische kant zit.
Maar wat zei Shogiu nou na het stoppen van het filmpje?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ] Vrolijk kerstfeest
"Natuurlijk gaan we winnen, er is geen andere mogelijkheid."quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar wat zei Shogiu nou na het stoppen van het filmpje?
Tjah, klinkt allemaal realistisch, maar ook duurzaam te onderhouden voor Rusland.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Stap voor stap rukken de machtige Russische legers op. Voor elke 100 meter terreinwinst zijn er slechts 1000 doden en gewonden te betreuren, en verliezen ze slechts 10 tot 20 voertuigen.
1 op 3 lopen ze.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, klinkt allemaal realistisch, maar ook duurzaam te onderhouden voor Rusland.
Hoe zit dit voor Oekraine?
Die zijn met een andere strategie bezig.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, klinkt allemaal realistisch, maar ook duurzaam te onderhouden voor Rusland.
Hoe zit dit voor Oekraine?
3 meer oekraine of 3 meer Rus?quote:
De Russen verliezen zijn eerder 5 tegen 1. Maar zelfs 3 tegen 1 is niet vol te houden. Niet zonder enorme overwinningen te behalen om de moraal omhoog te schroeven. Na enorme verliezen de vlag hijsen boven een veld met puin dat ooit een slaperig dorpje ergens achteraf was gaat niet helpen.quote:
Hoeveel mensen zijn er ondertussen overleden dan? 150k Oekraine half miljoen Rus?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen verliezen zijn eerder 5 tegen 1. Maar zelfs 3 tegen 1 is niet vol te houden. Niet zonder enorme overwinningen te behalen om de moraal omhoog te schroeven. Na enorme verliezen de vlag hijsen boven een veld met puin dat ooit een slaperig dorpje ergens achteraf was gaat niet helpen.
Zoiets geloof ik.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er ondertussen overleden dan? 150k Oekraine half miljoen Rus?
quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
bijna niks meer van over zo te zien?
[ twitter ]
Waar precies zou de boot moeten liggen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
bijna niks meer van over zo te zien?
[ twitter ]
Beetje het Hamburger Hill idee, je helemaal de tandjes vechten voor een heuvel waar je eigenlijk niks aan hebt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen verliezen zijn eerder 5 tegen 1. Maar zelfs 3 tegen 1 is niet vol te houden. Niet zonder enorme overwinningen te behalen om de moraal omhoog te schroeven. Na enorme verliezen de vlag hijsen boven een veld met puin dat ooit een slaperig dorpje ergens achteraf was gaat niet helpen.
Militairen zijn ook burgers.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoiets geloof ik.
Met de kanttekening dat een flink aantal slachtoffers bij Oekrane burger was. Bij de Russen is het eigenlijk 100% militair.
Dat inderdaad. En dan horen dat de luchtmacht zich terugtrekt en dat bevoorradingsschepen met haven en al worden opgeblazen. Gevolgd door een bevel weer richting de Oekraense posities te rennen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Beetje het Hamburger Hill idee, je helemaal de tandjes vechten voor een heuvel waar je eigenlijk niks aan hebt.
Dat hoopje zwarte troep voor de kranen, als je iets inzoomt zie je de voor/achterkant van het schip aan de linkerkant in het water liggenquote:Op dinsdag 26 december 2023 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar precies zou de boot moeten liggen?
Ah, nou ja, "beschadigd" klopt wel. Misschien is het een beetje een understatement, maar niet geheel incorrect.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat hoopje zwarte troep voor de kranen, als je iets inzoomt zie je de voor/achterkant van het schip aan de linkerkant in het water liggen
Grijze blobs daar in het water.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar precies zou de boot moeten liggen?
Ik vrees dat die niet meer te repareren is, en volgens mij liggen de droogdokken ook al redelijk vol met schepen die beschadigd zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, nou ja, "beschadigd" klopt wel. Misschien is het een beetje een understatement, maar niet geheel incorrect.
Dat weet je niet. Als dat ding een stormshadow door het dek heeft gekregen is de kiel waarschijnlijk door de explosie van de tweede lading geknakt. Dan was het schip net zo goed schroot geweest. In ieder geval is de kade nog een tijdje onbruikbaar. Zeker tot ze alles hebben opgeruimd. Simpel het wrak wegslepen is er niet bij.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk hebben de Oekraeners het schip niet vernietigd met de initile aanval, maar is het vooral de lading geweest. In het begin zie je dat het schip wel branden, maar die 2e ontploffing is de doodsteek.
Van de Moskva heb ik ook nog geen foto's gezienquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wacht nog wel even op hopelijk duidelijker plaatjes.
Zie nog geen Arizona.
Jawel joh! Alleen wassen en watergolven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vrees dat die niet meer te repareren is, en volgens mij liggen de droogdokken ook al redelijk vol met schepen die beschadigd zijn.
Oren vrijquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jawel joh! Alleen wassen en watergolven.
Die verging met man en muis "during stormy seas" (op dat overmaatse binnenmeer)quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Van de Moskva heb ik ook nog geen foto's gezien
Met zware hartklachten een leger in gaan dat in een zware oorlog zitquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Die had niet goed nagedacht voorat hij het contract tekende 🤔
===========
Erza, a Northeasterner, is about to die.
He 🉐 had a serious heart disease 🫀 ,
He wants to terminate the contract and return to China.
The Chinese 🇨🇳 Embassy in Russia 🇷🇺 refuses to help him, who is willing to help him?
[ twitter ]
Dat is een flinke boemquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk hebben de Oekraeners het schip niet vernietigd met de initile aanval, maar is het vooral de lading geweest. In het begin zie je dat het schip wel branden, maar die 2e ontploffing is de doodsteek.
[ twitter ]
Het was de voorkant
Blijft mooi om het verschil van snelheid tussen licht en geluid te zienquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het was de voorkant
Over die Taurus gesproken: Het zou mooi zijn als de vierde copetweet hier waar is. Dan is de lange afstandsvariant er. Dat denk ik trouwens al een tijdje, maar Fr en VK zullen dat niet bevestigen.quote:
Imagine, ja. Maar de VS wil het niet omdat Burns en Naryskin achter gesloten deuren aangegeven hebben wat de rode lijnen zijn. Denk dat Biden weet dat de Russen kernwapens zouden gebruiken als de Krim wordt overgelopen.quote:
Als het met de versie die een kortere max afstand heeft niet mogelijk was geweest is dat de conclusie ja. Daarom waande Rusland zich ook veilig daar wellicht.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Over die Taurus gesproken: Het zou mooi zijn als de vierde copetweet hier waar is. Dan is de lange afstandsvariant er. Dat denk ik trouwens al een tijdje, maar Fr en VK zullen dat niet bevestigen.
[ twitter ]
Dat betwijfel ik. Stel dat het Russische leger instort in het zuiden en Oekraiense troepen breken door de verdediging en rijden richting Sebastopol, wat gaat de inzet van een kernwapen dat nog voor nut hebben? De Krim verover je er niet mee en overlevende Russen die dan vluchten van het schiereiland zullen ook niet blij zijn. En daarnaast heeft de hele wereld een behoorlijk probleem met atoombommen gooien omdat je superieure leger niet met conventionele wapens van een militaire dwerg als Oekrane kan winnen. Die consequenties gaan enorm zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Imagine, ja. Maar de VS wil het niet omdat Burns en Naryskin achter gesloten deuren aangegeven hebben wat de rode lijnen zijn. Denk dat Biden weet dat de Russen kernwapens zouden gebruiken als de Krim wordt overgelopen.
Als Ukr straaljagers ze hebben afgeschoten dan is de luchtverdediging echt ingestort in dat gebied.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als het met de versie die een kortere max afstand heeft niet mogelijk was geweest is dat de conclusie ja. Daarom waande Rusland zich ook veilig daar wellicht.
Ik denk dat de korte-afstands versie nooit is geleverd maar dat de Britten en Fransen gezegd hebben ze niet verder dan 250-300km te laten vliegen. En dat die beperking nu is opgeheven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als het met de versie die een kortere max afstand heeft niet mogelijk was geweest is dat de conclusie ja. Daarom waande Rusland zich ook veilig daar wellicht.
Valt wel mee toch, maar ik kan niet helemaal inschatten wat de afstanden zijn waar de Russen hun eerste luchtverdediging hebben staan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als Ukr straaljagers ze hebben afgeschoten dan is de luchtverdediging echt ingestort in dat gebied.
Zo benieuwd wat die meiden op de achtergrond zeggen tegen elkaar.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het was de voorkant
quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Zo benieuwd wat die meiden op de achtergrond zeggen tegen elkaar.
Komende nacht nog een grote rakkettenboem op Oekrane?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:50 schreef 3rr0r het volgende:
Overigens had ik een vooruitziende blik met mijn mooie TT![]()
Jep en dat is precies de reden waarom de VS en NATO geen honderden raketten geven. Zodra Rusland definitief verliest gaan ze nukes gebruiken omdat het slechte verliezers zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Imagine if Ukraine had another hundred ATACMS, TAURUS, Storm Shadow or SCALP? Crimea would be untenable base for Russia...no navy, no air force, no drone launches against innocent civilians, no logistics hub to sustain Russian defenses in southern Ukraine...no Kerch Bridge.
Russen willen altijd wel direct wraak (door op burgers te schieten), maar het meeste wordt gelukkig uit de lucht gehaald de laatste tijd. Ook al vallen er ook nog slachtoffers.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Komende nacht nog een grote rakkettenboem op Oekrane?
Het enige doel van de Russen op dit moment is proberen een staakt het vuren gevolgd door een vredesverdrag te krijgen. Eentje die zegt dat Oekrane geen wapens mag hebben. En dan zelf opnieuw het leger opbouwen en dan weer aanvallen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:21 schreef oheng het volgende:
Ik durf het bijna niet meer te zeggen :p , maar we zullen zien of de aanvallen van Shaheed drones de komende dagen opdrogen.
Andrew Perpetua, Google Docs bron.
https://twitter.com/AndrewPerpetua/status/1739496873159729153
Shoigu kondigt aan dat het belangrijkste strategische doel van het jaar is gehaald. Vooral grappig na de strategische aanval op Feodosia. En ik kan mij herinneren dat de russen hele andere strategische doelen hadden.
'Rusland verliest'. Ze raken slechts kwijt wat al niet van hen was. Rusland zelf blijft prima intact en wordt niet bestookt of veroverd. Maar we weten het niet, in welke mate men in het Westen er bang voor is. Mensen zoeken een verklaring voor beweegredenen die voor ons toch geheim blijven. Het wordt pas echt de Russen hun ondergang als ze ze wel gebruiken. Als ze gewoon hun verlies nemen van de bezette gebieden dan kunnen ze rustig doorleven in Rusland.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jep en dat is precies de reden waarom de VS en NATO geen honderden raketten geven. Zodra Rusland definitief verliest gaan ze nukes gebruiken omdat het slechte verliezers zijn.
Dus moet het een stalemate blijven totdat Rusland economisch instort of Putin sterft of wordt afgezet en door de binnenlandse chaos ze besluiten het leger uit Ukraine terug te trekken.
Yup.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het enige doel van de Russen op dit moment is proberen een staakt het vuren gevolgd door een vredesverdrag te krijgen. Eentje die zegt dat Oekrane geen wapens mag hebben. En dan zelf opnieuw het leger opbouwen en dan weer aanvallen.
Meatgrinder om te tonen dat je een onuitputbare hoeveelheid manschappen hebt, en proberen de Westerse steun te laten stoppen zijn de enige opties daarvoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |