Beetje het Hamburger Hill idee, je helemaal de tandjes vechten voor een heuvel waar je eigenlijk niks aan hebt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen verliezen zijn eerder 5 tegen 1. Maar zelfs 3 tegen 1 is niet vol te houden. Niet zonder enorme overwinningen te behalen om de moraal omhoog te schroeven. Na enorme verliezen de vlag hijsen boven een veld met puin dat ooit een slaperig dorpje ergens achteraf was gaat niet helpen.
Militairen zijn ook burgers.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoiets geloof ik.
Met de kanttekening dat een flink aantal slachtoffers bij Oekraïne burger was. Bij de Russen is het eigenlijk 100% militair.
Dat inderdaad. En dan horen dat de luchtmacht zich terugtrekt en dat bevoorradingsschepen met haven en al worden opgeblazen. Gevolgd door een bevel weer richting de Oekraïense posities te rennen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Beetje het Hamburger Hill idee, je helemaal de tandjes vechten voor een heuvel waar je eigenlijk niks aan hebt.
Dat hoopje zwarte troep voor de kranen, als je iets inzoomt zie je de voor/achterkant van het schip aan de linkerkant in het water liggenquote:Op dinsdag 26 december 2023 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar precies zou de boot moeten liggen?
Ah, nou ja, "beschadigd" klopt wel. Misschien is het een beetje een understatement, maar niet geheel incorrect.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat hoopje zwarte troep voor de kranen, als je iets inzoomt zie je de voor/achterkant van het schip aan de linkerkant in het water liggen
Grijze blobs daar in het water.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar precies zou de boot moeten liggen?
Ik vrees dat die niet meer te repareren is, en volgens mij liggen de droogdokken ook al redelijk vol met schepen die beschadigd zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, nou ja, "beschadigd" klopt wel. Misschien is het een beetje een understatement, maar niet geheel incorrect.
Dat weet je niet. Als dat ding een stormshadow door het dek heeft gekregen is de kiel waarschijnlijk door de explosie van de tweede lading geknakt. Dan was het schip net zo goed schroot geweest. In ieder geval is de kade nog een tijdje onbruikbaar. Zeker tot ze alles hebben opgeruimd. Simpel het wrak wegslepen is er niet bij.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk hebben de Oekraïeners het schip niet vernietigd met de initiële aanval, maar is het vooral de lading geweest. In het begin zie je dat het schip wel branden, maar die 2e ontploffing is de doodsteek.
Van de Moskva heb ik ook nog geen foto's gezienquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wacht nog wel even op hopelijk duidelijker plaatjes.
Zie nog geen Arizona.
Jawel joh! Alleen wassen en watergolven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vrees dat die niet meer te repareren is, en volgens mij liggen de droogdokken ook al redelijk vol met schepen die beschadigd zijn.
Oren vrijquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jawel joh! Alleen wassen en watergolven.
Die verging met man en muis "during stormy seas" (op dat overmaatse binnenmeer)quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Van de Moskva heb ik ook nog geen foto's gezien
Met zware hartklachten een leger in gaan dat in een zware oorlog zitquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Die had niet goed nagedacht voorat hij het contract tekende 🤔
===========
Erza, a Northeasterner, is about to die.
He 🉐 had a serious heart disease 🫀 ,
He wants to terminate the contract and return to China.
The Chinese 🇨🇳 Embassy in Russia 🇷🇺 refuses to help him, who is willing to help him?
[ twitter ]
Dat is een flinke boemquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk hebben de Oekraïeners het schip niet vernietigd met de initiële aanval, maar is het vooral de lading geweest. In het begin zie je dat het schip wel branden, maar die 2e ontploffing is de doodsteek.
[ twitter ]
Het was de voorkant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |