SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe moet ik “een ramp als Tsjernobyl” lezen dan?quote:Op maandag 25 december 2023 12:18 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee, maar dat beweer ik dan ook niet.
Calamiteiten zijn op het water vast lastiger op te lossen. Nu mag je best enigszins erop vertrouwen dat de Russen ook iets aan beveiligingen doen. Maar als dan toch echt alles mis gaat, heb je nog niet veel meer dan wat lokale verontreiniging. Zeker geen ramp van dusdanige grootte dat de Russen hier veel last van hebben.quote:Op maandag 25 december 2023 12:16 schreef oheng het volgende:
[..]
We weten niet wat er gebeurt is, anders dan de informatie van het russische ministerie voor noodsituaties. Weet je nog hoe de berichtgeving van de Kursk en Tsjernobyl gingen? En van deze 37 oude watergekoelde PWR reactor is er precies 1 uniek exemplaar. De verbeterde opvolger zit op 3 schepen.
En een ramp met een reactor kun je beter op land hebben dan op zee. Alles is moeilijker op zee. En dan heb je nog het (beperken van) besmettingsgevaar.
Maar goed, misschien is er niks aan de hand. Toch vertrouw ik die russen qua veiligheid evenveel als dat ik Chinese wisselspanning meuk vertrouw.
Na de verschrikkingen uit de eerste wereldoorlog heeft men besloten dat men af wil van gas als wapen.quote:Op maandag 25 december 2023 13:07 schreef AchJa het volgende:
Precies. Maar we gaan mekkeren over CS want dat is een oorlogsmisdaad...
Wat deze discussie betreft ben ik het maar half met je eens. Je hebt gelijk dat info niet betrouwbaar is zonder echte verificatie, liefst dmv de juiste nummers of een betrouwbare bron, of weet ik veel wat.quote:Op zondag 24 december 2023 19:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is wel hoe jij het bracht.
Het enige wat op die map te vinden is zijn de airstrikes maar als je een beetje door de verschillende dagen scrolt zit daar niet echt een duidelijke lijn in. Er zijn wel meer dagen geweest (19, 18, 15, 12 dec bv.) waarop er geen airstrikes hebben plaatsgevonden.
Dus om op basis hiervan conclusies te verbinden aan de gedane neergeschoten SU-34 claim vind ik wel heel enthousiast.
De nucleare brandstof is slechts 2 keer vervangen in 37 jaar. Maar aan de andere kant, de schattingen over de zuiverheid van het uranium varieert van 20% tot 90%. De reactor produceert 135MW, dat is 1/8e van (1 van de 4) reactors bij Chernobyl (1000MW).quote:Op maandag 25 december 2023 14:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Calamiteiten zijn op het water vast lastiger op te lossen. Nu mag je best enigszins erop vertrouwen dat de Russen ook iets aan beveiligingen doen. Maar als dan toch echt alles mis gaat, heb je nog niet veel meer dan wat lokale verontreiniging. Zeker geen ramp van dusdanige grote dat de Russen hier veel last van hebben.
Vreemde lijst wel als traangas niet mag en fosformunitie wel.quote:Op maandag 25 december 2023 14:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Na de verschrikkingen uit de eerste wereldoorlog heeft men besloten dat men af wil van gas als wapen.
Nu kun je eraan morrelen, en zeggen dat het maar gas is wat ook tegen demonstranten gebruikt wordt. Maar als de Russen eenmaal gaan morrelen, gaat het alleen maar van kwaad tot erger.
Dat was mijn punt dan ook niet. @oheng maakte de opmerking dat de FAB's verdwenen waren van die kaart en dat werd rechtstreeks gekoppeld aan de claim van de neergeschoten Fullbacks.quote:Op maandag 25 december 2023 14:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat deze discussie betreft ben ik het maar half met je eens. Je hebt gelijk dat info niet betrouwbaar is zonder echte verificatie, liefst dmv de juiste nummers of een betrouwbare bron, of weet ik veel wat.
Maar ik denk dat het probleem wat jou betreft niet zo zeer bij al die info ligt, maar eerder bij de context waar die info in geplaatst wordt.
1 exploderend voortuig zegt vaak niet zoveel en is ook niet zo van belang in een oorlog.
Maar andrew steekt veel werk in de geolocatie van zijn beelden. Beelden waar er veel van zijn. Een leek kan zijn kaarten dan ook prima gebruiken om te bepalen waar gevechten intenser worden. Ook is hij vaak de eerste die juiste verschuivingen in het front aangeeft.
Nee, je moet niet blind van zijn mappen uitgaan, zeker niet als je er als professional mee aan de gang moet. Maar je moet het ook niet als complete onzin wegzetten denk ik.
Als je een bewoond gebied met fosfor bestookt, lijkt me dat een oorogsmisdaad.quote:Op maandag 25 december 2023 14:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vreemde lijst wel als traangas niet mag en fosformunitie wel.
Niks nieuws, FOK! heeft de nodige randdebielen en op de frontpage des te meer lijkt het soms.quote:Op maandag 25 december 2023 15:03 schreef over_hedge het volgende:
Zelenskyy in kersttoespraak: 'Het kwaad zal verliezen'
De eerste reacties zijn alweer top
Ja vind het af en toe wel bijzonder wat ze allemaal zeggen.quote:Op maandag 25 december 2023 15:20 schreef 3rr0r het volgende:
Zelenskyy in kersttoespraak: 'Het kwaad zal verliezen'
NOSquote:De Russische oppositieleider Aleksej Navalny, van wie al wekenlang elk teken van leven ontbrak, is terecht. Zijn advocaten hebben hem vandaag kunnen bezoeken in een strafkolonie in het hoge noorden van Rusland, op de rand van de poolcirkel.
Vind het ook niet zo vervelend de hersenen uit een Russische kop geblazen te zien worden gezien ze de aanvaller zijn.quote:Op maandag 25 december 2023 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
vooral als de ontvangende kant Russen betreft...
Ik heb ook je eerdere teksten over Andrea in het hoofd.quote:Op maandag 25 december 2023 14:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was mijn punt dan ook niet. @:Oheng maakte de opmerking dat de FAB's verdwenen waren van die kaart en dat werd rechtstreeks gekoppeld aan de claim van de neergeschoten Fullbacks.
Sowieso kun op die kaart niet zien of het een FAB betreft, nog even los van het feit of je dat uberhaupt kunt bepalen na een inslag. Wat je op die kaart wel terug kunt vinden zijn de airstrikes en daar zit niet heel veel lijn in. Als je door de verschillende datums bladert zie je dat er wel vaker dagen zijn waarbij er geen air-/dronestrikes hebben plaatsgevonden, daarom vind ik de conclusie (claim SU-34's neergeschoten dus geen FAB's meer op de kaart en andersom) wel heel enthousiast. Ik stel de kaart ansich nergens ter discussie.
quote:
Volgens Russische bloggers vliegen ze al in Ukraine.quote:Op maandag 25 december 2023 13:08 schreef Ulx het volgende:
Russische vliegtuigen vallen ineens wel met bosjes tegelijk uit de lucht. Opvallend.
Klopt, de Russen hebben er al zes neergeschoten en drie vernietigd op de grond.quote:Op maandag 25 december 2023 14:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Het gonst van de geruchten dat F-16's al in Oekraine zijn. We zullen zien.
Dan hoef jij je nergens zorgen over te maken.quote:Op maandag 25 december 2023 17:06 schreef Discombobulate het volgende:
Die F16's worden net zo makkelijk uit de lucht geschoten als dat Russische spul. Ontzettend hoog risico met die dingen. Het verschil gaan ze echt niet maken.
Ik hoef me sowieso nergens zorgen over te maken.quote:Op maandag 25 december 2023 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan hoef jij je nergens zorgen over te maken.
Zweet je peentjes, pik?quote:Op maandag 25 december 2023 17:06 schreef Discombobulate het volgende:
Die F16's worden net zo makkelijk uit de lucht geschoten als dat Russische spul. Ontzettend hoog risico met die dingen. Het verschil gaan ze echt niet maken.
Dat hoeft niet, hij heeft wel gelijk dat F16's zonder problemen uit de lucht gehaald kunnen worden, vandaar dat ze vooral ingezet zullen worden om de Oekranse luchtverdediging op orde te houden.quote:
Ja ho, maar dan juichen we om de overlevingskansen van de piloten.quote:Op maandag 25 december 2023 17:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, hij heeft wel gelijk dat F16's zonder problemen uit de lucht gehaald kunnen worden, vandaar dat ze vooral ingezet zullen worden om de Oekranse luchtverdediging op orde te houden.
Probleem is wel dat zodra een Russische SAM de radar aanzet ze een HARM om de oren krijgen. Er zijn een paar nieuwe opties bijgekomen nu ze gebruik kunnen maken van de systemen van de F16 zelf.quote:Op maandag 25 december 2023 17:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, hij heeft wel gelijk dat F16's zonder problemen uit de lucht gehaald kunnen worden, vandaar dat ze vooral ingezet zullen worden om de Oekranse luchtverdediging op orde te houden.
SP-mode is zo te zien erg gevaarlijk voor een S300/S400. Detecteer de F16 en de raket weet direct waar je bent opgesteld. Ik doe even een beredeneerde gok dat die locatie data niet alleen naar de raket gaat maar via link16 ook naar andere vliegtuigen en grondstations....quote:The HARM can be used in three different operational modes, known as Pre-Briefed (PB), Target Of Opportunity (TOO), and Self-Protect (SP). In PB mode, the long range (up to 150 km (80 nm)) of the AGM-88 is used to launch the missile on a lofted trajectory toward a known threat. When the HARM reaches lock-on range, and detects the radar emission, it can home on the target. If the target radar has been switched off before any lock could be acquired, the missile destroys itself to avoid possible friendly casualties by the impact of the now unguided missile.
In SP mode, the aircraft's radar warning receiver is used to detect enemy emissions. The CP-1001B/AWG HARM Command Launch Computer (CLC) then decides which target to attack, transmits the data to the missile, and launches the AGM-88.
TOO mode means that the seeker of the AGM-88 itself has detected a target, and the missile can be fired manually if the radar emission is identified as a threat. In SP and TOO modes, the AGM-88 can even be fired at targets behind the launching aicraft, although this of course significantly reduces the missile's range. The AGM-88 missile has an inbuilt inertial system, so that whenever it has acquired a lock once, it will continue towards the target even if the emitter is shut down (although the CEP is larger in this case).
Waarom zouden de Chinezen hun bondgenoot aanvallen?quote:Op maandag 25 december 2023 16:20 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Vind het ook niet zo vervelend de hersenen uit een Russische kop geblazen te zien worden gezien ze de aanvaller zijn.
Als ik het nog mag meemaken dat China besluit Rusland aan te vallen en ze daar flink uit te moorden dan zal ik wel een Russische vlagje ophouden en graag zien hoe de Chinezen verliezen.
quote:Op maandag 25 december 2023 18:05 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom zouden de Chinezen hun bondgenoot vazal aanvallen?
De truc is dan ook om de lanceersystemen dichter bij de frontlinie te plaatsen en de radarsystemen verder weg om zo buiten het bereik te blijven. Het probleem is verder dat S300 en S400 systemen respectievelijk 12 en 8 aangesloten lanceerplatformen hebben, die elk meerdere vliegtuigen neer kunnen halen.quote:Op maandag 25 december 2023 18:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Probleem is wel dat zodra een Russische SAM de radar aanzet ze een HARM om de oren krijgen. Er zijn een paar nieuwe opties bijgekomen nu ze gebruik kunnen maken van de systemen van de F16 zelf.
[..]
SP-mode is zo te zien erg gevaarlijk voor een S300/S400. Detecteer de F16 en de raket weet direct waar je bent opgesteld. Ik doe even een beredeneerde gok dat die locatie data niet alleen naar de raket gaat maar via link16 ook naar andere vliegtuigen en grondstations....
Het is wel zo dat itt bv de Patriot de Russische systemen meerdere radars gebruiken. Het meest interessante doel is natuurlijk de fire control/engagement radar (Flap Lid in dit geval) maar die laten ze logischerwijs zoveel mogelijk uit staan en die zal pas aan gaan op het moment dat ze het doel willen aangrijpen. En je wil je HARMs niet direct verspillen aan surveilance radars.quote:Op maandag 25 december 2023 18:01 schreef Ulx het volgende:
Probleem is wel dat zodra een Russische SAM de radar aanzet ze een HARM om de oren krijgen. Er zijn een paar nieuwe opties bijgekomen nu ze gebruik kunnen maken van de systemen van de F16 zelf.
[..]
SP-mode is zo te zien erg gevaarlijk voor een S300/S400. Detecteer de F16 en de raket weet direct waar je bent opgesteld. Ik doe even een beredeneerde gok dat die locatie data niet alleen naar de raket gaat maar via link16 ook naar andere vliegtuigen en grondstations....
Maar die radarlock zal wel moeten blijven bestaan tot de zoeker in de raket het kan overnemen, tenminste, da's bij een BUK zo. Volgens mij gaat de HARM ook sneller beneden dan een raket van een BUK naar boven. Al is het alleen maar omdat bij uitwijkmanoeuvres van het vliegtuig de raket ook bochten zal moeten maken. Terwijl de HARM daar geen last van heeft. Die weet direct waar die naartoe moet kan daar met volle snelheid recht naartoe vliegen. De radar zal niet snel genoeg kunnen wegwezen lijkt me.quote:Op maandag 25 december 2023 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is wel zo dat itt bv de Patriot de Russische systemen meerdere radars gebruiken. Het meest interessante doel is natuurlijk de fire control/engagement radar (Flap Lid in dit geval) maar die laten ze logischerwijs zoveel mogelijk uit staan en die zal pas aan gaan op het moment dat ze het doel willen aangrijpen. En je wil je HARMs niet direct verspillen aan surveilance radars.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij een BUK wel maar dat is dan ook een SARH systeem. Het hangt een beetje van de versie af maar de S300 kan ook ARH of TVM zijn. Bij SARH moet een tracking radar het doel idd blijven volgen.quote:Op maandag 25 december 2023 20:17 schreef Ulx het volgende:
Maar die radarlock zal wel moeten blijven bestaan tot de zoeker in de raket het kan overnemen, tenminste, da's bij een BUK zo. Volgens mij gaat de HARM ook sneller beneden dan een raket van een BUK naar boven. Al is het alleen maar omdat bij uitwijkmanoeuvres van het vliegtuig de raket ook bochten zal moeten maken. Terwijl de HARM daar geen last van heeft. Die weet direct waar die naartoe moet kan daar met volle snelheid recht naartoe vliegen. De radar zal niet snel genoeg kunnen wegwezen lijkt me.
We zullen het binnenkort wel gaan zien.
Ik ben benieuwd of die weten te presteren tegen de F16. In Syri schoot een Russische S300 batterij vorig jaar iets van 13 raketten op een IDF F16 zonder die te raken.quote:Op maandag 25 december 2023 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij een BUK wel maar dat is dan ook een SARH systeem. Het hangt een beetje van de versie af maar de S300 kan ook ARH of TVM zijn. Bij SARH moet een tracking radar het doel idd blijven volgen.
(Semi Active Radar Homing/Active Radar Homing/Track via Missile)
Nou is de F-16-I feitelijk een totaal ander toestel natuurlijk...quote:Op maandag 25 december 2023 20:42 schreef Ulx het volgende:
Ik ben benieuwd of die weten te presteren tegen de F16. In Syri schoot een Russische S300 batterij vorig jaar iets van 13 raketten op een IDF F16 zonder die te raken.
Report: In first, Russian S-300 battery fires at Israeli jets over Syria
En dit:quote:F-16I Sufa
The F-16I looks radically different from other F-16s, with Conformal Fuel Tanks, dorsal spine, and numerous fairings and bulges for undisclosed equipment. Rumor has it that a lot of the equipment is only installed after delivery to Israel.
The Drivequote:In addition, though Channel 13 reported that S-300s batteries let loose at the Israeli aircraft, the outlet said the missiles did not pose a threat to the Israeli jets, and there was no radar lock on the planes. It isn't clear if the missiles were just fired ballistically, which is not all that uncommon for Syrian air defenders, or if Israel's renowned electronic warfare systems made locking onto the jets with the S-300 system impossible.
Het is december en volgens de Russen staan in Oekrane de struiken nog volop in het blad...quote:Op maandag 25 december 2023 19:10 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Russen hadden er al een paar neergehaald hoor
[ twitter ]
Hun binnenlandse doelgroep bij dat soort claims slikt alles als zoete koek dus maakt niet uit.quote:Op maandag 25 december 2023 20:53 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is december en volgens de Russen staan in Oekrane de struiken nog volop in het blad...
Stukje Europees kwaliteitsproduct; in 2017 in dienst genomen en amper zes jaar later zouden de Aussies die dingen het liefst willen verschrotten. De Noren willen er blijkbaar ook van af.quote:
De Noren zaten te kloten met twintig helikopters die voor ASW moesten worden ingezet. Toen werd het "Nee, toch maar voor ASW en SAR". Toen "Nee, alleen SAR". Toen weer "Nee, toch maar ASW." enzovoort.quote:Op maandag 25 december 2023 23:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Stukje Europees kwaliteitsproduct; in 2017 in dienst genomen en amper zes jaar later zouden de Aussies die dingen het liefst willen verschrotten. De Noren willen er blijkbaar ook van af.
Van de eerste jaren kinderziektes bij de aan NL geleverde toestellen stond me wel het een en ander nog wel bij ja. Uiteindelijk toch wel gerespecteerd zo begrijp ik. Dan zou zo’n levering van Australi van een aantal toestellen die nog even meekunnen wel een goeie zijn.quote:Op maandag 25 december 2023 23:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Noren zaten te kloten met twintig helikopters die voor ASW moesten worden ingezet. Toen werd het "Nee, toch maar voor ASW en SAR". Toen "Nee, alleen SAR". Toen weer "Nee, toch maar ASW." enzovoort.
Bij de Australirs zitten nogal wat "only-american" lui op hoge posities.
Ook mag je fosfor munitie niet gebruiken met het doel om te vergiftigen (het schijnt zeer giftig te zijn). Tevens mag je fosfor munitie ook niet gebruiken op bosgebied waarvan je weet dat er geen vijanden aanwezig zijn.quote:Op maandag 25 december 2023 14:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je een bewoond gebied met fosfor bestookt, lijkt me dat een oorogsmisdaad.
https://nos.nl/collectie/(...)-in-het-oorlogsrecht
Tja, moeilijk te zeggen of hij daadwerkelijk vergiftigd is. Maar ik zal hem in elk geval niet missen als hij de pijp uit gaat.quote:EXCLUSIVE: Ex-Director of Kremlin’s RT Channel Poisoned, Ukrainian Intel Says
Sources in military intelligence confirmed the poisoning of Anton Krasovsky, a former presenter and director of RT who called for the genocide of Ukrainians.
A former director of the Kremlin state TV channel RT who called for the genocide of Ukrainians has been poisoned, sources have told Kyiv Post.
In a post on Telegram on Christmas Eve, Anton Krasovsky described becoming ill at the beginning of the week.
He added: “People have been asking if I’m alive, if everything is ok. Well, what can I say?
“My stomach twisted sharply, I started to feel sick, then fainted. I was taken to the clinic.
“I am gradually coming to my senses.”
Krasovsky did not say how he fell ill but a source in the Defense Intelligence of Ukraine (HUR) told Kyiv Post he had been poisoned.
The source claimed his condition “continues to deteriorate,” adding: “It is likely that the last messages on the network were not written by the propagandist himself.”
They did not provide any further details.
On Monday morning in response to Kyiv Post’s report, Kremlin state media said reported that Krasovsky’s fellow propagandist, Margarita Simonyan, had called him and he was “coming to his senses.”
Who is Anton Krasovsky?
Anton Krasovsky is a well-known Russian journalist and propagandist who was director of the Russian state media channel RT from 2020-2022.
In October 2022, speaking on air, Krasovsky called for genocide against Ukrainian children for their supposed anti-Russian views.
"They should have been drowned in the Tisza River, where the ducks float, drown these children, drown them,” he said.
He also called for burning Ukrainian children in "spruce huts" in the Carpathians.
Despite Russian state media now regularly calling for genocide against Ukrainians, at the time Krasovsky’s comments caused such outrage he was fired from his job.
In an apology, Krasovsky said that he got "carried away" and that he "did not see the line" at which he had to stop.
Since the start of Russia’s full-scale invasion, Krasovsky has continued to celebrate the deaths of Ukrainian civilians.
After a missile strike in Vinnytsia in July 2022, which killed 23 people, he said: "Vinnytsia is not enough.” He added that he hoped for a “final solution. A real, military one.”
He also defended the beheading of Ukrainian POWs.
In February of this year, a Ukrainian court later sentenced Krasovsky in absentia to 5 years in prison for crimes against Ukraine.
Iedere keer weer hetzelfde liedje he. Oekraine slaat een slag, de dag erop slaat rusland dezelfde slag maar dan keer 10.quote:Op maandag 25 december 2023 17:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, de Russen hebben er al zes neergeschoten en drie vernietigd op de grond.
Of dat waar is weet ik niet zeker.
quote:Russian soldiers surrendering “in groups” - Ukraine’s military spox
In Ukraine’s Tavria operational zone, entire groups of Russian servicemen are seen surrendering, one of the reasons for their move being the inhumane treatment by their commanders.
That’s according to Oleksandr Shtupun, the spokesman for the Tavria Grouping of Troops, who spoke on the air of the national telethon, an Ukrinform correspondent reports.
"It should be noted that whole groups of Russian soldiers are seen surrendering. One of the reasons that the enemy does this is what I’d say is inhuman attitude on the part of their command. For refusing to deploy on pointless assaults or for other offenses, some officers would strip them naked in winter cold and hold them in cold pits, beating them and threatening them with execution," he said.
The spokesman noted intelligence reports of the increasing number of cases where Russian soldiers snub orders to go on assault missions. "This is being recorded in the units of their 1st Army Corps," Shtupun said.
Answering a question about the scale of such episodes, the spokesperson said it was about small groups that openly defy orders. "But there are many invaders, much more of them now, who sabotage or simulate assault efforts," he said.
As Ukrinform reported earlier, referring to Oleksandr Shtupun, Russia is trying to preserve valuable military hardware while pushing the infantry into the battlefield grinder.
De frontlinie in Gaza is dan ook 50km ipv de 1500km frontlinie in Oekraine, dus Israel had dat ook echt heel erg nodig. En dan het verschil in opponenten. -_-quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Die artilleriegranaten hadden ze in Ukraine goed kunnen gebruiken... 🤔
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/24/gazablog-25december-a4185216
‘Isral kreeg sinds oktober 230 vliegtuigen en 20 schepen aan Amerikaans wapenmaterieel’
De Verenigde Staten hebben sinds begin oktober 230 vrachtvliegtuigen en 20 schepen met wapens en ander militair materieel naar Isral gestuurd. Dat schrijft de Isralische krant Yedioth Ahronoth maandag. Het zou met name gaan om artilleriegranaten, gepantserde voertuigen en basisgevechtsuitrusting.
Het oversteken is voornamelijk problematisch vanwege drones, 500kg bommen van de luchtmacht worden eerder gebruikt om de defensieve posities te bombarderen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:13 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Nice. Als de Russen daar niet meer durven te vliegen en Oekrane krijgt de F16's, dan kan er veel makkelijker worden overgestoken.
Geweldig nieuws!!!!!!!quote:
Het oversteken is vooral problematisch omdat concentraties van troepen en materiaal kwetsbaar zijn voor die FABs.quote:Op dinsdag 26 december 2023 03:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het oversteken is voornamelijk problematisch vanwege drones, 500kg bommen van de luchtmacht worden eerder gebruikt om de defensieve posities te bombarderen.
En we zullen waarschijnlijk nog wel jaren aan goede biems krijgen voordat dit conflict is opgelost.quote:
Zoveel schepen hebben de Russen er niet meer.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:17 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
En we zullen waarschijnlijk nog wel jaren aan goede biems krijgen voordat dit conflict is opgelost.
Nee, maar wel munitieopslagplaatsen, troepen concentraties, brandstofdepots en commando centra's.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoveel schepen hebben de Russen er niet meer.
Stap voor stap rukken de machtige Russische legers op. Voor elke 100 meter terreinwinst zijn er slechts 1000 doden en gewonden te betreuren, en verliezen ze slechts 10 tot 20 voertuigen.quote:
Ik denk dat je met die 100m nog aardig aan de optimistische kant zit.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Stap voor stap rukken de machtige Russische legers op. Voor elke 100 meter terreinwinst zijn er slechts 1000 doden en gewonden te betreuren, en verliezen ze slechts 10 tot 20 voertuigen.
En meter naar voren over een breedte van 100 meter.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat je met die 100m nog aardig aan de optimistische kant zit.
Maar wat zei Shogiu nou na het stoppen van het filmpje?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ] Vrolijk kerstfeest
"Natuurlijk gaan we winnen, er is geen andere mogelijkheid."quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar wat zei Shogiu nou na het stoppen van het filmpje?
Tjah, klinkt allemaal realistisch, maar ook duurzaam te onderhouden voor Rusland.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Stap voor stap rukken de machtige Russische legers op. Voor elke 100 meter terreinwinst zijn er slechts 1000 doden en gewonden te betreuren, en verliezen ze slechts 10 tot 20 voertuigen.
1 op 3 lopen ze.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, klinkt allemaal realistisch, maar ook duurzaam te onderhouden voor Rusland.
Hoe zit dit voor Oekraine?
Die zijn met een andere strategie bezig.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, klinkt allemaal realistisch, maar ook duurzaam te onderhouden voor Rusland.
Hoe zit dit voor Oekraine?
3 meer oekraine of 3 meer Rus?quote:
De Russen verliezen zijn eerder 5 tegen 1. Maar zelfs 3 tegen 1 is niet vol te houden. Niet zonder enorme overwinningen te behalen om de moraal omhoog te schroeven. Na enorme verliezen de vlag hijsen boven een veld met puin dat ooit een slaperig dorpje ergens achteraf was gaat niet helpen.quote:
Hoeveel mensen zijn er ondertussen overleden dan? 150k Oekraine half miljoen Rus?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen verliezen zijn eerder 5 tegen 1. Maar zelfs 3 tegen 1 is niet vol te houden. Niet zonder enorme overwinningen te behalen om de moraal omhoog te schroeven. Na enorme verliezen de vlag hijsen boven een veld met puin dat ooit een slaperig dorpje ergens achteraf was gaat niet helpen.
Zoiets geloof ik.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er ondertussen overleden dan? 150k Oekraine half miljoen Rus?
quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
bijna niks meer van over zo te zien?
[ twitter ]
Waar precies zou de boot moeten liggen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
bijna niks meer van over zo te zien?
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |