Jawel, stond in artikeltje waarbij de woordvoerder van de Oekrainse luchtmacht wordt gequote. Maar of die man weet niet wat hij praat of de journalist verwoordt niet goed wat die man bedoelde te zeggen.quote:Op zondag 24 december 2023 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat wordt volgens mij helemaal nergens gesteld, dat is wat er hier van gemaakt wordt.
Als het om Nederlandse F16's gaat zijn het de MLU's, niks meer niks minder. En voor zover ik weet zit daar de AN/APG-66v2 radar in.quote:Op zondag 24 december 2023 17:41 schreef Ulx het volgende:
Dat is omdat er gepraat wordt over flinke upgrades. De enige echte kandidaat daarvoor is de radar.
Wat hij zegt is dit:quote:Op zondag 24 december 2023 17:52 schreef 3rr0r het volgende:
Jawel, stond in artikeltje waarbij de woordvoerder van de Oekrainse luchtmacht wordt gequote. Maar of die man weet niet wat hij praat of de journalist verwoordt niet goed wat die man bedoelde te zeggen.
En de MLU heeft een "modified radar":quote:Basically, they have modified radars (airborne radar) so that pilots could “see” the enemy at a greater distance, as well as track more airborne targets.
quote:Fire Control Radar
The Westinghouse AN/APG-66(V2) Fire Control Radar (FCR) will be equipped with an completely new signal data processor. It allows a track-while-scan mode for up to ten targets as well as a six-on-six AIM-120 AMRAAM capability. Other features include a 25% improvement in detection and tracking range, an enhanced Doppler Beam Sharpening mode (DBS), enhanced air-ground and ground mapping modes, a medium resolutions DNS, an enhanced ECCM, and a color display compatibility. The MLU kit and the receiver will also have an 40% improved reliability over previous versions.
Klopt. Maar volgens mij kan de AN/APG-68 ook worden gemonteerd. Block15MLU is compatible met de F16C Block 50/52 AFAIK.quote:Op zondag 24 december 2023 17:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het om Nederlandse F16's gaat zijn het de MLU's, niks meer niks minder. En voor zover ik weet zit daar de AN/APG-66v2 radar in.
Hebben we het over gehad; ook de VS heeft gewoon te maken met vliegtuigen die aan het einde van hun economische levensduur zitten.quote:Op zondag 24 december 2023 17:52 schreef sp3c het volgende:
Beiden heb ik niet gezegd overigens, ik zeg dat het op de een of andere manier verantwoord moet worden want ze groeien niet aan de bomen
Dat hangt idd af van de vraag of je wil dat ze winnen.quote:Maar of je dat er nu allemaal in moet gaan pompen is een tweede
Hier had ik trouwens nog wel even een vraag over, waar kan ik die FAB's precies vinden?quote:Op zaterdag 23 december 2023 22:01 schreef oheng het volgende:
De FAB's zijn ook verdwenen van Andrew's map updates in Kherson.
Er staat me iets van bij dat de VS iig wat betreft mitaire hardware niet aan afschrijving doet.quote:Op zondag 24 december 2023 18:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hebben we het over gehad; ook de VS heeft gewoon te maken met vliegtuigen die aan het einde van hun economische levensduur zitten.
Dan is het een leuk spelletje om een prijskaartje aan die dingen te hangen die gloednieuw is, maar daar het gros van die dingen vervangen zijn door bv F-35s, komen ze niet terug. Dus geld rekenen voor vervanging is niet aan de orde.
Maar je gaat nu voor de kracht van de herhaling merk ik.
[..]
Dat hangt idd af van de vraag of je wil dat ze winnen.
Dus als je die F-16 die aan het einde van z'n leven is, door de shredder haalt, is er geen vuiltje aan de lucht,quote:Op zondag 24 december 2023 18:19 schreef StateOfMind het volgende:
Er staat me iets van bij dat de VS iig wat betreft mitaire hardware niet aan afschrijving doet.
Ze staan bijvoorbeeld op de kaart van Andrew. Ze zijn geolocated, en zijn inclusief bron, als je op de vliegtuig icoontjes (niet drone icoontjes) klikt. Linksonderin kun je op de "kalender knop" drukken om voorgaande dagen te bekijken en vergelijken.quote:Op zondag 24 december 2023 18:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier had ik trouwens nog wel even een vraag over, waar kan ik die FAB's precies vinden?
Dat is wel hoe jij het bracht.quote:Op zondag 24 december 2023 18:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Ze staan bijvoorbeeld op de kaart van Andrew. Ze zijn geolocated, en zijn inclusief bron, als je op de vliegtuig icoontjes (niet drone icoontjes) klikt. Linksonderin kun je op de "kalender knop" drukken om voorgaande dagen te bekijken en vergelijken.
Je kunt ook naar andere bronnen kijken zoals Geoconfirmed, LiveUA, Bellincat, etc.
Of bedoel je bewezen FAB's, inclusief bewijsmateriaal van de kit?
Lijkt me dat Polen wel mee wil doen.quote:
Misschien zijn de landingsbanen van F16's in door Patriots beschermd gebied?quote:Op zondag 24 december 2023 14:14 schreef AchJa het volgende:
Overigens is het mij ook een raadsel wat die kerel nou bedoelt in die Tweet dat als je de F-16 neer wil schieten dat je dan neergehaald wordt door de Patriot. Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.
Je weet dat, om bewijs van de realiteit te vinden, je meerdere bewijzen kunt hebben?quote:Op zondag 24 december 2023 19:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is wel hoe jij het bracht.
Het enige wat op die map te vinden is zijn de airstrikes maar als je een beetje door de verschillende dagen scrolt zit daar niet echt een duidelijke lijn in. Er zijn wel meer dagen geweest (19, 18, 15, 12 dec bv.) waarop er geen airstrikes hebben plaatsgevonden.
Dus om op basis hiervan conclusies te verbinden aan de gedane neergeschoten SU-34 claim vind ik wel heel enthousiast.
Let ook op dat rusland lange afstandsraketten opspaart.quote:Op zondag 24 december 2023 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Misschien zijn de landingsbanen van F16's in door Patriots beschermd gebied?
Ik denk dat er grofweg gerefeerd wordt aan dat vrijwel alle anti-air installaties genetwerkt zijn. Ik had iig geen problemen om dat er uit te halen.quote:Op zondag 24 december 2023 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Misschien zijn de landingsbanen van F16's in door Patriots beschermd gebied?
Nee, dat is een ander onderwerp en heb ik ook gewoon benoemd (Link-16).quote:Op zondag 24 december 2023 19:28 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat er grofweg gerefeerd wordt aan dat vrijwel alle anti-air installaties genetwerkt zijn. Ik had iig geen problemen om dat er uit te halen.
Hoeveel van die raketten met een bereik van 400 kilometer heeft Rusland? En kunnen die dan een target precies raken, of alleen globaal (in de buurt).quote:Op zondag 24 december 2023 20:08 schreef AchJa het volgende:
Als je daar dan tegenover zet dat de SU-35 bewapend kan zijn met de AA-12 en/of AA-13 met respectievelijk een range van tot 193km en 398km (OSINT)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |