abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211731395
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 17:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat wordt volgens mij helemaal nergens gesteld, dat is wat er hier van gemaakt wordt.
Jawel, stond in artikeltje waarbij de woordvoerder van de Oekrainse luchtmacht wordt gequote. Maar of die man weet niet wat hij praat of de journalist verwoordt niet goed wat die man bedoelde te zeggen.
  zondag 24 december 2023 @ 17:52:38 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211731399
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 17:41 schreef Ulx het volgende:
Dat is omdat er gepraat wordt over flinke upgrades. De enige echte kandidaat daarvoor is de radar.
Als het om Nederlandse F16's gaat zijn het de MLU's, niks meer niks minder. En voor zover ik weet zit daar de AN/APG-66v2 radar in.
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 17:52:59 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211731400
Beiden heb ik niet gezegd overigens, ik zeg dat het op de een of andere manier verantwoord moet worden want ze groeien niet aan de bomen

Ze hebben materiaal en centen zat om Oekraïne meerdere malen volledig opnieuw te bewapenen

Maar of je dat er nu allemaal in moet gaan pompen is een tweede
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 17:53:46 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211731403
Dat scholz verhaal ken ik verder niet hoor, geen idee hoe de doelpalen er daar bij staan en of ik zin heb erachteraan te rennen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 24 december 2023 @ 17:58:47 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211731438
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 17:52 schreef 3rr0r het volgende:
Jawel, stond in artikeltje waarbij de woordvoerder van de Oekrainse luchtmacht wordt gequote. Maar of die man weet niet wat hij praat of de journalist verwoordt niet goed wat die man bedoelde te zeggen.
Wat hij zegt is dit:

quote:
Basically, they have modified radars (airborne radar) so that pilots could “see” the enemy at a greater distance, as well as track more airborne targets.
En de MLU heeft een "modified radar":

quote:
Fire Control Radar

The Westinghouse AN/APG-66(V2) Fire Control Radar (FCR) will be equipped with an completely new signal data processor. It allows a track-while-scan mode for up to ten targets as well as a six-on-six AIM-120 AMRAAM capability. Other features include a 25% improvement in detection and tracking range, an enhanced Doppler Beam Sharpening mode (DBS), enhanced air-ground and ground mapping modes, a medium resolutions DNS, an enhanced ECCM, and a color display compatibility. The MLU kit and the receiver will also have an 40% improved reliability over previous versions.
pi_211731458
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 17:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als het om Nederlandse F16's gaat zijn het de MLU's, niks meer niks minder. En voor zover ik weet zit daar de AN/APG-66v2 radar in.
Klopt. Maar volgens mij kan de AN/APG-68 ook worden gemonteerd. Block15MLU is compatible met de F16C Block 50/52 AFAIK.
pi_211731527
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 17:52 schreef sp3c het volgende:
Beiden heb ik niet gezegd overigens, ik zeg dat het op de een of andere manier verantwoord moet worden want ze groeien niet aan de bomen
Hebben we het over gehad; ook de VS heeft gewoon te maken met vliegtuigen die aan het einde van hun economische levensduur zitten.

Dan is het een leuk spelletje om een prijskaartje aan die dingen te hangen die gloednieuw is, maar daar het gros van die dingen vervangen zijn door bv F-35s, komen ze niet terug. Dus geld rekenen voor vervanging is niet aan de orde.

Maar je gaat nu voor de kracht van de herhaling merk ik.

quote:
Maar of je dat er nu allemaal in moet gaan pompen is een tweede
Dat hangt idd af van de vraag of je wil dat ze winnen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 24 december 2023 @ 18:16:17 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 24 december 2023 @ 18:19:09 #234
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211731639
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2023 18:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hebben we het over gehad; ook de VS heeft gewoon te maken met vliegtuigen die aan het einde van hun economische levensduur zitten.

Dan is het een leuk spelletje om een prijskaartje aan die dingen te hangen die gloednieuw is, maar daar het gros van die dingen vervangen zijn door bv F-35s, komen ze niet terug. Dus geld rekenen voor vervanging is niet aan de orde.

Maar je gaat nu voor de kracht van de herhaling merk ik.
[..]
Dat hangt idd af van de vraag of je wil dat ze winnen.
Er staat me iets van bij dat de VS iig wat betreft mitaire hardware niet aan afschrijving doet.
Zoiets heb ik hier ooit voorbij zien komen.

Itt veel andere landen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211731743
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 18:19 schreef StateOfMind het volgende:
Er staat me iets van bij dat de VS iig wat betreft mitaire hardware niet aan afschrijving doet.
Dus als je die F-16 die aan het einde van z'n leven is, door de shredder haalt, is er geen vuiltje aan de lucht,

Maar er moet wel dan ineens met geld geschoven worden als je toestel doneert?

Komt een beetje over als een barriere die ze zelf gecreeerd hebben.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211731758
twitter
pi_211731917
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hier had ik trouwens nog wel even een vraag over, waar kan ik die FAB's precies vinden?
Ze staan bijvoorbeeld op de kaart van Andrew. Ze zijn geolocated, en zijn inclusief bron, als je op de vliegtuig icoontjes (niet drone icoontjes) klikt. Linksonderin kun je op de "kalender knop" drukken om voorgaande dagen te bekijken en vergelijken.

Je kunt ook naar andere bronnen kijken zoals Geoconfirmed, LiveUA, Bellincat, etc.

Of bedoel je bewezen FAB's, inclusief bewijsmateriaal van de kit?

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 24-12-2023 18:59:15 ]
  zondag 24 december 2023 @ 19:08:20 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211732057
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 18:52 schreef oheng het volgende:

[..]
Ze staan bijvoorbeeld op de kaart van Andrew. Ze zijn geolocated, en zijn inclusief bron, als je op de vliegtuig icoontjes (niet drone icoontjes) klikt. Linksonderin kun je op de "kalender knop" drukken om voorgaande dagen te bekijken en vergelijken.

Je kunt ook naar andere bronnen kijken zoals Geoconfirmed, LiveUA, Bellincat, etc.

Of bedoel je bewezen FAB's, inclusief bewijsmateriaal van de kit?
Dat is wel hoe jij het bracht.

Het enige wat op die map te vinden is zijn de airstrikes maar als je een beetje door de verschillende dagen scrolt zit daar niet echt een duidelijke lijn in. Er zijn wel meer dagen geweest (19, 18, 15, 12 dec bv.) waarop er geen airstrikes hebben plaatsgevonden.

Dus om op basis hiervan conclusies te verbinden aan de gedane neergeschoten SU-34 claim vind ik wel heel enthousiast.
pi_211732097
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 18:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me dat Polen wel mee wil doen.

Wat betreft Oostenrijk, Kroatië, Hongarije, Slowakije en Malta, zie ik bij allemaal wel banden met het Kremlin.
  zondag 24 december 2023 @ 19:15:06 #240
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211732119
Ook al zou je willen werken in Rusland... wie zegt dat je niet tzt opgepakt wordt en naar het front wordt gestuurd?
Oftewel dit gaat niet verbeteren, er gaan geen werknemers uit Kazachstan, Tajikistan, etc... komen om te werken.

twitter
pi_211732175
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 14:14 schreef AchJa het volgende:
Overigens is het mij ook een raadsel wat die kerel nou bedoelt in die Tweet dat als je de F-16 neer wil schieten dat je dan neergehaald wordt door de Patriot. Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.
Misschien zijn de landingsbanen van F16's in door Patriots beschermd gebied?
pi_211732213
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 19:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is wel hoe jij het bracht.

Het enige wat op die map te vinden is zijn de airstrikes maar als je een beetje door de verschillende dagen scrolt zit daar niet echt een duidelijke lijn in. Er zijn wel meer dagen geweest (19, 18, 15, 12 dec bv.) waarop er geen airstrikes hebben plaatsgevonden.

Dus om op basis hiervan conclusies te verbinden aan de gedane neergeschoten SU-34 claim vind ik wel heel enthousiast.
Je weet dat, om bewijs van de realiteit te vinden, je meerdere bewijzen kunt hebben?

Dus eerst hadden we de Oekraïners met hun claim, daarna hadden we de russen met bevestiging van neergeschoten vliegtuig(en), en daarna kwamen foto's en video's, en nu de afwezigheid van vliegtuig bommen.

En jouw conclusie is: geen idee wat er gebeurd is, er is niet genoeg bewijs.

Denk je dat we hier een rechtzaak aan het uitvechten zijn? Als jij iets niet bewijs vindt, nou dan niet.

Prettige Kerst iedereen!
pi_211732226
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 19:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Let ook op dat rusland lange afstandsraketten opspaart.
pi_211732231
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 19:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat er grofweg gerefeerd wordt aan dat vrijwel alle anti-air installaties genetwerkt zijn. Ik had iig geen problemen om dat er uit te halen.

Maar alles letterlijk nemen is een leuke hobby. Heb je weer wat om over te praten.
pi_211732603
Je ziet de NAFO hond wegrennen na het aansteken van de lont

twitter
pi_211732682
Dit jaar ook de eerste keer dat Oekraine kerst viert op de datum zoals het Westen het doet of niet?
  zondag 24 december 2023 @ 20:08:43 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211732746
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2023 19:28 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat er grofweg gerefeerd wordt aan dat vrijwel alle anti-air installaties genetwerkt zijn. Ik had iig geen problemen om dat er uit te halen.
Nee, dat is een ander onderwerp en heb ik ook gewoon benoemd (Link-16).

Het gaat erom dat de Patriot PAC-2 een range van pak hem beet 160km heeft (OSINT). Als je dat systeem dan strak op de westkant van de Dnjepr neerzet (natuurlijk theoretisch want anders ben je hem meteen kwijt) kun je het luchtruim tot zeg Melitopol bestrijken. De AMRAAM heeft afhankelijk van de versie een range tot max 160km, ik betwijfel of ze die versie gaan krijgen. In het gunstigste geval zullen ze de C7 krijgen die Nederland ook heeft, die heeft een range van 105km (OSINT) als ze de B versie krijgen die heeft een range van 50km (OSINT) en dan neem ik de eerder genoemde A-Pole niet eens in beschouwing.

Als je daar dan tegenover zet dat de SU-35 bewapend kan zijn met de AA-12 en/of AA-13 met respectievelijk een range van tot 193km en 398km (OSINT) vraag ik me toch af hoe ze eea berekend hebben... Je kunt nl. makkelijk buiten de engagement envelopes van zowel de Patriot als de F-16 blijven. Feitelijk kun je dus een F-16 die een dikke 200km van het front af boven eigen gebied vliegt al aangrijpen met AA-13, zonder dat jij ergens last van gaat krijgen, de Patriot gaat het niet halen en de AMRAAM al helemaal niet...
pi_211732845
twitter
pi_211733015
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 20:08 schreef AchJa het volgende:
Als je daar dan tegenover zet dat de SU-35 bewapend kan zijn met de AA-12 en/of AA-13 met respectievelijk een range van tot 193km en 398km (OSINT)
Hoeveel van die raketten met een bereik van 400 kilometer heeft Rusland? En kunnen die dan een target precies raken, of alleen globaal (in de buurt).

Het Russische leger opereert nu eenmaal niet zoals het Amerikaanse, en we zien de Russen ook niet met precisiewapens op grote schaal doelen op afstand raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')