abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211720752
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_womens_job_various/
UA POV: "I think this is not a women's job". Various Ukrainian women are asked if they would willingly go to the front if they received summonses by the AFU
Op dat vlak is men niet zo voor gelijkheid |:) Voor zover men in Oekraine dat uberhaupt is naar Westerse maatstaven. Kan prima als drone bestuurder.
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:26:01 #152
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211721142
quote:
UA POV: "I think this is not a women's job". Various Ukrainian women are asked if they would willingly go to the front if they received summonses by the AFU
Gezien de Oekraïnse demografie is vrouwen onder de 40 naar het front sturen wel het laatste wat ze moeten doen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Forum Admin zaterdag 23 december 2023 @ 21:29:19 #153
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211721190
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:53 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ja ik kan me dat prima voorstellen dat je overzicht niet best is en dan icm paniek/stress. Het ziet er knullig uit maar veel doden in een oorlog zijn knullig denk ik zo, net als friendly fire. Deze bleef zelf met z'n jas hangen meen ik maar kwam alsnog er levend vanaf.
Die gek heeft wel een verhaal te vertellen _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:31:33 #154
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211721227
Iets wat je in een cartoon verwacht :D
Met je jas eraan blijven hangen
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:31:43 #155
56749 BlaZ
pi_211721229
Nog een interessant stukje van een aantal dagen gelden over de Oekraïnse posities bij Krinki:

https://kyivindependent.c(...)mission-is-hopeless/
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:36:18 #156
56749 BlaZ
pi_211721303
pi_211721686
Zuid Korea levert 10 mijnvegers en 100 pickup truck. Linkje kwijt.

En ieders favoriet:
Andrew Perpetua's observaties. Google Docs bron. De FAB's zijn ook verdwenen van Andrew's map updates in Kherson.
twitter

De BMP-1's en BMD's (van de VDV) zijn erg zeldzaam aan het worden.
pi_211724274
Ik begin een beetje bang te worden van Duitsland :P

twitter
  zondag 24 december 2023 @ 01:51:45 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211724730
quote:
UkraineRussiaReport is mijn favo ergernissubreddit en wordt dagelijks overspoeld met enorm vervelende Russische propaganda.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211728350
twitter

twitter
pi_211728397
De ei soap moddert maar aan. De exacte oorzaken zijn moeilijk aan te geven.
- Zijn het de duurdere grondstoffen? Maar waarom zijn specifiek eieren een probleem?
- Is het de toegenomen vraag omdat mensen op zoek zijn naar goedkopere vleesvervangers?
- Zijn arbeiders (3,8 miljoen) en machines schaars aan het worden?
- Is de export lucratiever?
- Import duurder vanwege de verzwakte roebel
- Zijn er geen vaccinaties meer, en mede hierdoor meer zieke kippen?

Of zijn het alle factoren bij elkaar.

Oh en die vredes kandidaat voor de verkiezingen, die is afgekeurd.

Het is trouwens fascinerend om nieuws uit de omliggende landen te lezen. Hier een nieuwsbericht uit Uzbekistan. "The territories from where migrant workers come to us should be annexed"

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 24-12-2023 13:43:25 ]
  zondag 24 december 2023 @ 12:57:49 #162
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211728538
twitter

Blijkbaar is die Oekraïner die die Leo aan puinpoeier reed gewoon ingedeeld.
pi_211728604
Op het eind het kerstmaal voor de zwerfhonden :X

twitter
pi_211728671
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
NOS liveblog stopt er ook mee. Ben bang dat het langzaam de aandacht gaat verliezen en de steun op een gegeven moment opdroogt. Dan kun je wel zeggen zoiets gaat niet gebeuren, maar uiteindelijk heeft zoiets ook z'n eigen dynamiek en draait het niet om wat mensen vinden, zeggen of willen.
Tsja,het front ligt al een jaar tot anderhalf jaar ofzo stil. Jammer,maar het is wel begrijpelijk.
pi_211728757
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 12:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Blijkbaar is die Oekraïner die die Leo aan puinpoeier reed gewoon ingedeeld.
Volgens mij is dit een T-62 hoor, als ik kijk naar de loop.
pi_211729071
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 12:45 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
NICE!

Als ze de radar van de F16C block 50/52 krijgen kijken die F16's ineens 350km ver.

En een belangrijke reden die in te bouwen is als ze raketten krijgen die verder kunnen vliegen dan het maximale bereik van de oude radar. Dat zou het voordeel van de SU-35, het grotere bereik van de radar, te niet doen.

Als in: Hooooo boooooy.....De dreiging die uitgaat van die ouwe beestjes is ineens verviervoudigd. Dat is er heel snel een no-fly zone voor de Russen in zuid Oekraïne.
pi_211729427
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 13:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
NICE!

Als ze de radar van de F16C block 50/52 krijgen kijken die F16's ineens 350km ver.

En een belangrijke reden die in te bouwen is als ze raketten krijgen die verder kunnen vliegen dan het maximale bereik van de oude radar. Dat zou het voordeel van de SU-35, het grotere bereik van de radar, te niet doen.

Als in: Hooooo boooooy.....De dreiging die uitgaat van die ouwe beestjes is ineens verviervoudigd. Dat is er heel snel een no-fly zone voor de Russen in zuid Oekraïne.
De vraag is welke F-16's Oekraïne krijgt. En zelfs met de MLU upgrade, welke MLU upgrade? En wat zijn deze laatste aanpassingen?

Ik denk dat het misschien interessanter is om te kijken of ze informatie kunnen/mogen krijgen van NAVO assets. Misschien bedoelen ze dat met "aanpassing voor groter bereik".
  zondag 24 december 2023 @ 14:14:17 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211729451
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 13:44 schreef Ulx het volgende:
NICE!

Ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt. Dat die radar verder kan kijken geeft de AMRAAM geen groter bereik...

En dat de Patriot en F-16 het luchtbeeld uitwisselen dat is nou net de door mij al vaker genoemde Link-16.

Overigens is het mij ook een raadsel wat die kerel nou bedoelt in die Tweet dat als je de F-16 neer wil schieten dat je dan neergehaald wordt door de Patriot. Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.
  zondag 24 december 2023 @ 14:19:51 #169
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211729550
AMRAAM, gevreesd in heel Rusland :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 24 december 2023 @ 14:20:07 #170
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211729555
https://www.telegraaf.nl/(...)tin-morgen-verdwijnt

Wat een suggestieve manier van opperen van de CIA man. Of is hier iets op handen? Of maakt de T ons weer lekker?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211729573
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 14:12 schreef oheng het volgende:

[..]
De vraag is welke F-16's Oekraïne krijgt. En zelfs met de MLU upgrade, welke MLU upgrade? En wat zijn deze laatste aanpassingen?

Ik denk dat het misschien interessanter is om te kijken of ze informatie kunnen/mogen krijgen van NAVO assets.
De KLu heeft F16A Block 15 MLU's.

De logische upgrade zou zijn de AN/APG-68 v9 (Pulse-Doppler) met zo'n 300km bereik of de AN/APG-83 (AESA) met zo'n 350km bereik in te bouwen.
pi_211729740
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 14:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt. Dat die radar verder kan kijken geeft de AMRAAM geen groter bereik...

En dat de Patriot en F-16 het luchtbeeld uitwisselen dat is nou net de door mij al vaker genoemde Link-16.

Overigens is het mij ook een raadsel wat die kerel nou bedoelt in die Tweet dat als je de F-16 neer wil schieten dat je dan neergehaald wordt door de Patriot. Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.
Je ziet je doel eerder, dus je kunt van de maximale range gebruik maken. Ben benieuwd of ze de AMRAAM 120D gaan krijgen.

En wat de man schrijft klopt ook niet helemaal.

Ik zou de SU-24's wel binnen dekking van een Patriot houden, en de F16 verder zuidelijk de SEAD laten doen. Dan kunnen die eerste hun zwevende bommen van grotere hoogte lanceren. En zodra een Russische SAM de radar aanzet flikkert een F16 er een HARM op. Laatste steunpakket van de VS bevat die raketten. Tot de luchtverdediging op de Krim uitgeschakeld is lijkt dat me de veiligste optie.

Maar ik kan me vergissen.
  zondag 24 december 2023 @ 14:43:27 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211729820
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 14:21 schreef Ulx het volgende:

De KLu heeft F16A Block 15 MLU's.

De logische upgrade zou zijn de AN/APG-68 v9 (Pulse-Doppler) met zo'n 300km bereik of de AN/APG-83 (AESA) met zo'n 350km bereik in te bouwen.
Kleine kanttekening, die ranges zijn wsl gebaseerd op de RCS van een AN-124 ofzo...

Hieronder de ranges bij een RCS van 1m2, de SU-35 heeft een geschatte RCS van 1 tot 3m2 afhankelijk van onder welke hoek je hem ziet. Overigens zijn de RCS gegevens geclassificeerd dus de echte gegevens zul je niet op internet vinden. Dit geldt ook voor de westerse toestellen, daarom zeg ik ook "geschatte" aangezien deze getallen vaker genoemd worden op internet.

On the use of AESA (Active Electronically Scanned Array) Radar and IRST (InfraRed Search&Track) System to Detect and Track Low Observable Threats
pi_211729856
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 14:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kleine kanttekening, die ranges zijn wsl gebaseerd op de RCS van een AN-124 ofzo...

Hieronder de ranges bij een RCS van 1m2, de SU-35 heeft een geschatte RCS van 1 tot 3m2 afhankelijk van onder welke hoek je hem ziet. Overigens zijn de RCS gegevens geclassificeerd dus de echte gegevens zul je niet op internet vinden. Dit geldt ook voor de westerse toestellen, daarom zeg ik ook "geschatte" aangezien deze getallen vaker genoemd worden op internet.

[ afbeelding ]

On the use of AESA (Active Electronically Scanned Array) Radar and IRST (InfraRed Search&Track) System to Detect and Track Low Observable Threats
Uiteraard zijn die stg-zg met d300 en de hele reutemeteut. Maar ik geloof ook niet dat die Russische systemen het veel beter kunnen, dus dat heft elkaar weer op.
pi_211729919
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 14:12 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik denk dat het misschien interessanter is om te kijken of ze informatie kunnen/mogen krijgen van NAVO assets. Misschien bedoelen ze dat met "aanpassing voor groter bereik".
Een bijgehouden F-16 schijnt wel zeer modulair te zijn. Dus: als je computer baseboard up to spec is kan de laatste software erin, en dan kun je ook de AESA radar aansluiten, ook al heeft die andere fysieke upgrades van het resp. block niet, en dat werkt dan. Dat is in civiele IT eigenlijk al heel lang de norm, niet vanzelfsprekend in militaire.

Ik vraag me af van wie ze die modernere radars hebben gehad. Schijnt dat de VS dermate not amused was met dat rutte & clan ganged up against them, dat ik de VS niet veronderstel.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')