Foto uit tenminste 2022.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helaas
[ afbeelding ]
Maar in mijn optiek in ieder geval dan,
Zijn verliezen zonder dat wij daar beelden van zien, wel mogelijk.
Dat staat er ook letterlijk bijquote:Op zaterdag 23 december 2023 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Foto uit tenminste 2022.
https://www.ukrinform.net(...)ssias-su25-su30.html
Ja ik zie het, maar om aan te geven dat dat soort foto's dus wel heel makkelijk gerecycled wordenquote:
Ja die Ivan ofzo die als eerste werd gequote met die foto lult altijd gigantisch uit z'n nek.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja ik zie het, maar om aan te geven dat dat soort foto's dus wel heel makkelijk gerecycled worden
Als ze maar ook genoeg projectielen hebben om mee te schieten en niet na een maand al daardoor geen missies kunnen vliegenquote:Op zaterdag 23 december 2023 19:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ah, prima, ik dacht al dat ze alle 42 waren toegezegd. Mooi om het helder te krijgen.
Yup, want Link-16.quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:58 schreef Ulx het volgende:
https://www.defence.gov.a(...)uing-support-ukraine
Australi heeft een Boeing E7 Wedgetail gestuurd om Oekrane van informatie te voorzien. Benieuwd of die informatie makkelijk doorgezet kan worden naar de cockpit van een F16.
Of dat de VS niet op de rem gaat hangen bij het leveren van bepaalde munitie.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als ze maar ook genoeg projectielen hebben om mee te schieten en niet na een maand al daardoor geen missies kunnen vliegen
Daar hoef je je weinig zorgen over te maken. HARMs zijn vorig jaar geleverd. En ik denk dat SEAD prioriteit gaat krijgen: F16s schakelen de S300/S400's en andere SAMs uit. De Su-24 lanceert de Stormshadow ergens binnen de dekking van de Patriot die nu in het zuiden staat. Dan kom je aardig ver lijkt me.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als ze maar ook genoeg projectielen hebben om mee te schieten en niet na een maand al daardoor geen missies kunnen vliegen
quote:Air-to-air missiles:
6 AIM-9 Sidewinder
6 AIM-120 AMRAAM
6 IRIS-T
6 Python-4
6 Python-5
Air-to-surface missiles:
6 AGM-65 Maverick
2 AGM-88 HARM
AGM-158 JASSM (JASSM)
4 AGM-154 Joint Standoff Weapon (JSOW)
Anti-ship missiles:
2 AGM-84 Harpoon
4 AGM-119 Penguin
Joint Strike Missile (To be integrated)
8 CBU-87 Combined Effects Munition
8 CBU-89 Gator mine
8 CBU-97 Sensor Fuzed Weapon
4 Mark 84 general-purpose bombs
8 Mark 83 GP bombs
12 Mark 82 GP bombs
8 GBU-39 Small Diameter Bomb (SDB)
4 GBU-10 Paveway II
6 GBU-12 Paveway II
4 GBU-24 Paveway III
4 GBU-27 Paveway III
4 Joint Direct Attack Munition (JDAM) series
Wind Corrected Munitions Dispenser (WCMD)
4 LAU-61/LAU-68 rocket pods (each with 19/7 Hydra 70 mm/APKWS[281] rockets, respectively)
4 LAU-5003 rocket pods (each with 19 CRV7 70 mm rockets)
4 LAU-10 rocket pods (each with 4 Zuni 127 mm rockets)
Netjesquote:Op zaterdag 23 december 2023 19:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ah, prima, ik dacht al dat ze alle 42 waren toegezegd. Mooi om het helder te krijgen.
Dat is toch wel een beetje verdacht. Zomaar bijna 1 miljoen euro op de rekening vanuit Hongarije. Is het smeergeld voor iets?quote:Ukraine's ex-president Poroshenko received over US$984,000 from Hungarian government
Former Ukrainian president Petro Poroshenko, now leader of the European Solidarity party, received three cash payments from the Hungarian government totalling over UAH 37 million (approx. US$984,000) shortly before his attempted meeting with Hungary’s Prime Minister Viktor Orbn.
Source: data from Poroshenko's declaration published on the website of the National Agency on Corruption Prevention (NACP)
Details: On 23 October, Poroshenko declared UAH 517,173 (approx. US$13,800), indicating the type of income as "interest". The source of income was indicated as the Ministry of Finance of Hungary.
On 24 November, Poroshenko declared another UAH 1.036 million (approx. US$27,600) as "interest", the source of the income once again being indicated as the Ministry of Finance of Hungary.
And on the same day, the amount of UAH 36,067,500 (approx. US$959,300) appeared in Petro Poroshenko’s declaration, with the type of income reported as "redemption of bonds" and the source of the income as the Ministry of Finance of Hungary.
Update: The European Solidarity party says that Poroshenko invests in securities in order to raise funds for numerous projects to support the Armed Forces of Ukraine.
"To utilise resources more efficiently, independent professional advisers are involved in the acquisition of state and corporate securities in Ukraine and abroad," the party said in a statement.
The "interest" and "bond" funds referred to in the statement were received from Hungary under this programme and targeted towards strengthening the country's defence capability.
Background: Chronologically, the money entered Poroshenko’s accounts just before his attempted meeting with Hungarian Prime Minister Viktor Orbn.
On the morning of 1 December, Poroshenko publicly announced that he "was not allowed out [of Ukraine - ed.]", despite an order from the chairman of the Verkhovna Rada (Parliament) clearly stating that he would be making an international trip from 1 to 8 December. According to Poroshenko, he had top-level international meetings with representatives of the US Congress and the Polish Sejm scheduled in the next few days.
Subsequently, on 2 December, the Security Service of Ukraine reported that they had received information on "preparations for provocations directed against Ukraine in the international arena by the Russian secret services".
Poroshenko's European Solidarity party said the Security Service’s explanation was "false".
However, Hungary’s Foreign Minister Pter Szijjrt later made a statement in which he said that a meeting had been planned between Orbn and Poroshenko.
Het is hun strategie. Dit in combinatie met een PR offensief dat Rusland onbeperkt mensen naar voren kan sturen en dat Oekrane het dus maar beter kan opgeven. Hier trappen ook heel veel lui in die bullshit.quote:
Zo'n beetje dezelfde modus operandi als in WO2, een geweer per 2 soldaten.quote:
Al gepost, post 93. Maar er blijft wel vaak iemand hangen of wordt overreden als die Russen hun mensen droppen of in paniek ergens wegrijden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Niet te geloven. Een vatnik blijft nog aan een voertuig hangen en wordt meegesleept. Dit soort dingen en masse gaan doen gaat ze naar Kyiv brengen?
Iedereen die wel eens in een pavtg heeft gezeten weet dat je bijzonder weinig zicht hebt, dus heel vreemd is het niet.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
Al gepost, post 93. Maar er blijft wel vaak iemand hangen of wordt overreden als die Russen hun mensen droppen of in paniek ergens wegrijden.
Ja ik kan me dat prima voorstellen dat je overzicht niet best is en dan icm paniek/stress. Het ziet er knullig uit maar veel doden in een oorlog zijn knullig denk ik zo, net als friendly fire. Deze bleef zelf met z'n jas hangen meen ik maar kwam alsnog er levend vanaf.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen die wel eens in een pavtg heeft gezeten weet dat je bijzonder weinig zicht hebt, dus heel vreemd is het niet.
Zelfs in vredestijd kunnen dit soort dingen gebeuren. Als je tijdens een oefening vijand contact krijgt schakel je over op de (voertuig)drills en ga je actie ondernemen. Vaste procedure was bij ons automatisch vuur afgeven om de vijand te binden, rook afgeven en achterwaarts verplaatsen naar een vuur-/zichtdekking. Als er dan iets achter je blik staat heeft dat pech want dat heb je niet door. Zo zijn er meerdere MB's gesneuveld op oefeningen omdat die te dicht op je voertuig stonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |