Op dat vlak is men niet zo voor gelijkheidquote:Op zaterdag 23 december 2023 20:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_womens_job_various/
UA POV: "I think this is not a women's job". Various Ukrainian women are asked if they would willingly go to the front if they received summonses by the AFU
Gezien de Oekraïnse demografie is vrouwen onder de 40 naar het front sturen wel het laatste wat ze moeten doen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:54 schreef slashdotter3 het volgende:
UA POV: "I think this is not a women's job". Various Ukrainian women are asked if they would willingly go to the front if they received summonses by the AFU
Die gek heeft wel een verhaal te vertellenquote:Op zaterdag 23 december 2023 20:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja ik kan me dat prima voorstellen dat je overzicht niet best is en dan icm paniek/stress. Het ziet er knullig uit maar veel doden in een oorlog zijn knullig denk ik zo, net als friendly fire. Deze bleef zelf met z'n jas hangen meen ik maar kwam alsnog er levend vanaf.
UkraineRussiaReport is mijn favo ergernissubreddit en wordt dagelijks overspoeld met enorm vervelende Russische propaganda.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Tsja,het front ligt al een jaar tot anderhalf jaar ofzo stil. Jammer,maar het is wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
NOS liveblog stopt er ook mee. Ben bang dat het langzaam de aandacht gaat verliezen en de steun op een gegeven moment opdroogt. Dan kun je wel zeggen zoiets gaat niet gebeuren, maar uiteindelijk heeft zoiets ook z'n eigen dynamiek en draait het niet om wat mensen vinden, zeggen of willen.
Volgens mij is dit een T-62 hoor, als ik kijk naar de loop.quote:Op zondag 24 december 2023 12:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar is die Oekraïner die die Leo aan puinpoeier reed gewoon ingedeeld.
NICE!quote:
De vraag is welke F-16's Oekraïne krijgt. En zelfs met de MLU upgrade, welke MLU upgrade? En wat zijn deze laatste aanpassingen?quote:Op zondag 24 december 2023 13:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
NICE!
Als ze de radar van de F16C block 50/52 krijgen kijken die F16's ineens 350km ver.
En een belangrijke reden die in te bouwen is als ze raketten krijgen die verder kunnen vliegen dan het maximale bereik van de oude radar. Dat zou het voordeel van de SU-35, het grotere bereik van de radar, te niet doen.
Als in: Hooooo boooooy.....De dreiging die uitgaat van die ouwe beestjes is ineens verviervoudigd. Dat is er heel snel een no-fly zone voor de Russen in zuid Oekraïne.
Ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt. Dat die radar verder kan kijken geeft de AMRAAM geen groter bereik...quote:Op zondag 24 december 2023 13:44 schreef Ulx het volgende:
NICE!
Als ze de radar van de F16C block 50/52 krijgen kijken die F16's ineens 350km ver.
En een belangrijke reden die in te bouwen is als ze raketten krijgen die verder kunnen vliegen dan het maximale bereik van de oude radar. Dat zou het voordeel van de SU-35, het grotere bereik van de radar, te niet doen.
Als in: Hooooo boooooy.....De dreiging die uitgaat van die ouwe beestjes is ineens verviervoudigd. Dat is er heel snel een no-fly zone voor de Russen in zuid Oekraïne.
De KLu heeft F16A Block 15 MLU's.quote:Op zondag 24 december 2023 14:12 schreef oheng het volgende:
[..]
De vraag is welke F-16's Oekraïne krijgt. En zelfs met de MLU upgrade, welke MLU upgrade? En wat zijn deze laatste aanpassingen?
Ik denk dat het misschien interessanter is om te kijken of ze informatie kunnen/mogen krijgen van NAVO assets.
Je ziet je doel eerder, dus je kunt van de maximale range gebruik maken. Ben benieuwd of ze de AMRAAM 120D gaan krijgen.quote:Op zondag 24 december 2023 14:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt. Dat die radar verder kan kijken geeft de AMRAAM geen groter bereik...
En dat de Patriot en F-16 het luchtbeeld uitwisselen dat is nou net de door mij al vaker genoemde Link-16.
Overigens is het mij ook een raadsel wat die kerel nou bedoelt in die Tweet dat als je de F-16 neer wil schieten dat je dan neergehaald wordt door de Patriot. Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.
Kleine kanttekening, die ranges zijn wsl gebaseerd op de RCS van een AN-124 ofzo...quote:Op zondag 24 december 2023 14:21 schreef Ulx het volgende:
De KLu heeft F16A Block 15 MLU's.
De logische upgrade zou zijn de AN/APG-68 v9 (Pulse-Doppler) met zo'n 300km bereik of de AN/APG-83 (AESA) met zo'n 350km bereik in te bouwen.
Uiteraard zijn die stg-zg met d300 en de hele reutemeteut. Maar ik geloof ook niet dat die Russische systemen het veel beter kunnen, dus dat heft elkaar weer op.quote:Op zondag 24 december 2023 14:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kleine kanttekening, die ranges zijn wsl gebaseerd op de RCS van een AN-124 ofzo...
Hieronder de ranges bij een RCS van 1m2, de SU-35 heeft een geschatte RCS van 1 tot 3m2 afhankelijk van onder welke hoek je hem ziet. Overigens zijn de RCS gegevens geclassificeerd dus de echte gegevens zul je niet op internet vinden. Dit geldt ook voor de westerse toestellen, daarom zeg ik ook "geschatte" aangezien deze getallen vaker genoemd worden op internet.
[ afbeelding ]
On the use of AESA (Active Electronically Scanned Array) Radar and IRST (InfraRed Search&Track) System to Detect and Track Low Observable Threats
Een bijgehouden F-16 schijnt wel zeer modulair te zijn. Dus: als je computer baseboard up to spec is kan de laatste software erin, en dan kun je ook de AESA radar aansluiten, ook al heeft die andere fysieke upgrades van het resp. block niet, en dat werkt dan. Dat is in civiele IT eigenlijk al heel lang de norm, niet vanzelfsprekend in militaire.quote:Op zondag 24 december 2023 14:12 schreef oheng het volgende:
[..]
De vraag is welke F-16's Oekraïne krijgt. En zelfs met de MLU upgrade, welke MLU upgrade? En wat zijn deze laatste aanpassingen?
Ik denk dat het misschien interessanter is om te kijken of ze informatie kunnen/mogen krijgen van NAVO assets. Misschien bedoelen ze dat met "aanpassing voor groter bereik".
Hoop ik al bijna twee jaar, maar ik zie het helaas niet zo snel gebeuren. Helaas horen we ook niets meer over z'n ziektes.quote:Op zondag 24 december 2023 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tin-morgen-verdwijnt
Wat een suggestieve manier van opperen van de CIA man. Of is hier iets op handen? Of maakt de T ons weer lekker?
Het kan ook een nieuwere AN/APG 68 pulse-doppler zijn. Het hoeft niet perse een variant van de F22/F35 radar te worden.quote:Op zondag 24 december 2023 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een bijgehouden F-16 schijnt wel zeer modulair te zijn. Dus: als je computer baseboard up to spec is kan de laatste software erin, en dan kun je ook de AESA radar aansluiten, ook al heeft die andere fysieke upgrades van het resp. block niet, en dat werkt dan. Dat is in civiele IT eigenlijk al heel lang de norm, niet vanzelfsprekend in militaire.
Ik vraag me af van wie ze die modernere radars hebben gehad. Schijnt dat de VS dermate not amused was met dat rutte & clan ganged up against them, dat ik de VS niet veronderstel.
Okee, op die manier, ik betwijfel of ze de D-3 versie krijgen...quote:Op zondag 24 december 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
Je ziet je doel eerder, dus je kunt van de maximale range gebruik maken. Ben benieuwd of ze de AMRAAM 120D gaan krijgen.
quote:This is the slant range between the launch aircraft and target at the time that the missile begins active guidance or acquires the target with the missile's active seeker. The greater the A-Pole means less time and possibly greater distance that the launch aircraft needs to support the missile guidance until missile seeker acquisition.
Ik zou ze idd initieel ook inzetten als Wild Weasels.quote:En wat de man schrijft klopt ook niet helemaal.
Ik zou de SU-24's wel binnen dekking van een Patriot houden, en de F16 verder zuidelijk de SEAD laten doen. Dan kunnen die eerste hun zwevende bommen van grotere hoogte lanceren. En zodra een Russische SAM de radar aanzet flikkert een F16 er een HARM op. Laatste steunpakket van de VS bevat die raketten. Tot de luchtverdediging op de Krim uitgeschakeld is lijkt dat me de veiligste optie.
Maar ik kan me vergissen.
Vraag is of de VS z'n verlies pakt, inzake wat rutte c.s. hebben geflikt. Dus ook nu zonder morren munitie en spares leveren.quote:Op zondag 24 december 2023 15:12 schreef AchJa het volgende:
Okee, op die manier, ik betwijfel of ze de D-3 versie krijgen...
Waar komt dit nou weer vandaan?quote:Op zondag 24 december 2023 14:52 schreef ExTec het volgende:
Schijnt dat de VS dermate not amused was met dat rutte & clan ganged up against them
Hij heeft de coalitie geleid die oekraine van F-16s wil voorzien. Tegen de zin van de VS.quote:
lolquote:Op zondag 24 december 2023 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij heeft de coalitie geleid die oekraine van F-16s wil voorzien. Tegen de zin van de VS.
Dat klopt, ze zijn uiteindelijk overstag gegaan.quote:Op zondag 24 december 2023 15:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
dat gaat gewoon in samenspraak met de VS hoor
Ow, "ze hebben ze niet!"quote:Op zondag 24 december 2023 16:02 schreef sp3c het volgende:
in de eerste plaats omdat ze niet aan de bomen groeien lijkt me
Waarom moet ik daar een mening over hebben?quote:Op zondag 24 december 2023 16:04 schreef Ulx het volgende:
Heb je nog een mening over het Poolse slowwalken van de 155mm munitie fabricage?
quote:Op zondag 24 december 2023 16:08 schreef Ulx het volgende:
Heb je nog een mening over de trage Duitse en Amerikaanse 155mm munitie leveringen?
quote:Op zondag 24 december 2023 16:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom moet ik daar een mening over hebben?
Waarom moet wantoestand A geflankeerd worden door wantoestand B?
Toch gek, bij professor Oak staan er genoeg in de weiquote:Op zondag 24 december 2023 16:11 schreef Ulx het volgende:
Heb je een mening over het niet leveren van Taurus?
Ja, daarvan zie ik graag dat levering doorgang vind.quote:Op zondag 24 december 2023 16:11 schreef Ulx het volgende:
Heb je een mening over het niet leveren van Taurus?
Maar Oekraïne smeekt om 155mm munitie terwijl ik ze niet hoor over Taurus.quote:Op zondag 24 december 2023 16:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daarvan zie ik graag dat levering doorgang vind.
Je vraagt redelijk naar de bekende weg; ik denk dat je weet dat als het aan mij persoonlijk ligt ze eergisteren al alles onder de zon hadden gehad.
Ow, je gaat weer het spelletje spelen: ze hebben ze eigenlijk heulemaal niet nodig, dus heulemaal niet erg dat olaf ze niet levert.quote:Op zondag 24 december 2023 16:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar Oekraïne smeekt om 155mm munitie terwijl ik ze niet hoor over Taurus.
Opvallend.
Het hele radarverhaal is onzin.quote:Op zondag 24 december 2023 14:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt. Dat die radar verder kan kijken geeft de AMRAAM geen groter bereik...
En dat de Patriot en F-16 het luchtbeeld uitwisselen dat is nou net de door mij al vaker genoemde Link-16.
Overigens is het mij ook een raadsel wat die kerel nou bedoelt in die Tweet dat als je de F-16 neer wil schieten dat je dan neergehaald wordt door de Patriot. Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |