SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
https://www.nu.nl/binnenl(...)ht-om-hoogwater.htmlquote:Op donderdag 21 december 2023 20:51 schreef VKV het volgende:
Wel spectaculair hoor, dat de Maeslantkering misschien dicht gaat. Zat gister toevallig nog een docu te kijken over de Watersnoodramp en ben blij dat al die maatregelen er nu zijn
ja ik zag het ook net!quote:Op donderdag 21 december 2023 20:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)ht-om-hoogwater.html
Nee, 3e keer.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat zou dan voor het eerst zijn dat ie écht dicht moet of niet?
Op de tests en oefeningen na dan.
Maar nu voor het echiequote:
https://www.rijnmond.nl/n(...)ht-vanwege-hoogwaterquote:De Maeslantkering sloot eerder in 2007 en 2018, maar dat waren verificatiesluitingen. De waterstanden werden toen op 2,6 meter gezet. Het is dus de eerste keer dat de kering bij 3 meter sluit.
omvaren via Zeesluis IJmuiden dan maarquote:Op donderdag 21 december 2023 21:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar nu voor het echie
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)ht-vanwege-hoogwater
Hier over Eindhoven trekt nu al een tijdje een hele buientrein... alweer veel regen.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Het regent ook echt achterlijk veel, vandaag weer de hele dag bijna constant harde kletterregen.
De Maasstanden worden ook in de gaten gehouden. Hopelijk wordt januari wat droger.
Kun je rekenen? Reken er dan maar niet op. Sterker nog: 2024 wordt nog natter dan 2023, omdat het een schrikkeljaar is, dus meer dagen dat het regentquote:Op donderdag 21 december 2023 21:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Hopelijk wordt januari wat droger.
Scherpquote:Op donderdag 21 december 2023 22:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Kun je rekenen? Reken er dan maar niet op. Sterker nog: 2024 wordt nog natter dan 2023, omdat het een schrikkeljaar is, dus meer dagen dat het regent
De wekker op 05:45 is al vroeg genoeg hier.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:44 schreef Nattekat het volgende:
Even je wekker zetten: de winterzonnewende is vannacht om 4:28.
De zomerwende is speciaal voor jou op 20 juni om 20:51.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De wekker op 05:45 is al vroeg genoeg hier.
5:45 is ook wel vruuuug. Ik hou het bij 6:30 eruit.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De wekker op 05:45 is al vroeg genoeg hier.
Dat hoop ik ook zeg. 21/12 was wel heel NAT!quote:
en kortquote:Op vrijdag 22 december 2023 00:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook zeg. 21/12 was wel heel NAT!
Stormvloedkering gaat ook dicht, pas de derde keer sinds 1997.quote:
Hé shit.... gemist.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:44 schreef Nattekat het volgende:
Even je wekker zetten: de winterzonnewende is vannacht om 4:28.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 07:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Deze ochtend nog steeds harde regen en wind, er trekt een eindeloze rij aan buien over het midden van het land.
Moet toch wel het natste jaar ooit worden inmiddels?!quote:
quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet toch wel het natste jaar ooit worden inmiddels?!
Volgens mij halen wij hier qua zonuren de dubbele cijfers niet eens deze maand. Zo kansloos is het
Twee keer zo nat als het gemiddelde een eeuw geleden.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat aardig richting de 1200 mm voor de Bilt dit jaar.
Jij woont precies in het ene stukje Nederland waar het nog minder dan de helft van De Bilt is (waar de teller inmiddels op 20 uur staat)?quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet toch wel het natste jaar ooit worden inmiddels?!
Volgens mij halen wij hier qua zonuren de dubbele cijfers niet eens deze maand. Zo kansloos is het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:08 schreef RamboDirk het volgende:
Ik ga het gewoon zeggen, ik ga een knuppel in het hoenderhok gooien. We krijgen geen witte kerst dit jaar.Dat had ook niemand verwacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik ga het gewoon zeggen, ik ga een knuppel in het hoenderhok gooien. We krijgen geen witte kerst dit jaar.Liever 15 graden oudjaarsdag zoals vorig jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier in het Oosten echt bijzonder weinig zon gezienquote:Op vrijdag 22 december 2023 09:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij woont precies in het ene stukje Nederland waar het nog minder dan de helft van De Bilt is (waar de teller inmiddels op 20 uur staat)?
Deelen geeft 19 uur zon totaal in 21 dagen in December dit jaar jah....quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier in het Oosten echt bijzonder weinig zon gezien
Damn dat is echt nog aanzienlijk slechter dan dat ik dacht. Waar kun je dit per plaats zien?quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deelen geeft 19 uur zon totaal in 21 dagen in December dit jaar jah....
Tering
Ik ga het gewoon zeggen, ik ga een knuppel in het hoenderhok gooien. We krijgen geen witte kerst dit jaar.PessimistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
https://www.weerstatistieken.nlquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Damn dat is echt nog aanzienlijk slechter dan dat ik dacht. Waar kun je dit per plaats zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelen is hier niet ver vandaan. Hupsel trouwens ook niet.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deelen geeft 19 uur zon totaal in 21 dagen in December dit jaar jah....
Tering
quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.weerstatistieken.nl12 uur! Haha. Gvd wat sneu. Triest klimaat eigenlijk ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.weerstatistieken.nlwhut? vampierenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Het werd geadverteerd als een "investering" waardoor veel mensen voor tienduizenden euro's aan panelen op hun dak lieten installeren want die zouden "zich zo terugverdienen".quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:12 schreef THEFXR het volgende:
wie is er in de zonnepanelen scam getrapt?![]()
Huh? Hoe kom je erbij dat het niet meer uit kan? De prognose, mits je het voor eigen gebruik installeert, ligt volgens dit RTL nieuws-artikeltje tussen de 8 en 13 jaar bij onveranderd beleid (dus inclusief afbouw saldering).quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het werd geadverteerd als een "investering" waardoor veel mensen voor tienduizenden euro's aan panelen op hun dak lieten installeren want die zouden "zich zo terugverdienen".![]()
Die prognose ligt inmiddels voorbij de levensduur van de panelen, dus nee.
(je kunt ze misschien wel optellen bij de waarde van je huis wanneer je het huis verkoopt omdat je huis dan een beter energielabel heeft)
Nooit te oud om te lerenquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:58 schreef Pisces29 het volgende:
Nooit geweten dat dit de DASOO reeks is
Twente is echt huilen ja. Onze zonnepanelen hebben in heel december nog minder opgebracht dan op een mooie zomerse dag in één dagquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.weerstatistieken.nl
station Twente doet er nog schepje bovenop met 12 uur zon in 21 dagen! Zou ideaal winter resort voor vampieren kunnen zijn
Jullie hebben weer een lange ooooooquote:Op vrijdag 22 december 2023 13:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Twente is echt huilen ja. Onze zonnepanelen hebben in heel december nog minder opgebracht dan op een mooie zomerse dag in één dag
quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:53 schreef Frutsel het volgende:
Bij deze
WKN / WKN: Jaaroverzicht 2023
Ik riep het al in januari, en iedereen verklaarde mij voor gek. Volgend jaar nog natter, want 2024 telt een extra regendagquote:Op vrijdag 22 december 2023 13:41 schreef Frutsel het volgende:
Nattekatste jaar ooit gemeten
[ twitter ]
Ik niet gelukkig. Die kunnen nooit uit in Nederlandquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:12 schreef THEFXR het volgende:
wie is er in de zonnepanelen scam getrapt?![]()
btw, is er al 150mm in Germany gevallen?
quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Jullie hebben weer een lange oooooo
Hier ook al de hele dag. Droge momenten weer spaarzaam. Je wordt er echt niet goed van. Vertiefde kut herfstquote:
Werd het hier maar eens droooooooogquote:Op vrijdag 22 december 2023 13:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Jullie hebben weer een lange oooooo
Als je naar de Alpen gaat moet je niet zeuren dat het sneeuwt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:17 schreef ACT-F het volgende:
Willen we meer of minder winterterreur?![]()
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-gesloten~a69727c4/
Moet je eens voorstellen dat de huidige neerslag verandert in sneeuw dat 10x meer volume heeft dan regen
Lang naar uitgekeken.quote:
Nee, dit is echt hemeltergend. Het houdt maar niet op.quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:00 schreef josja het volgende:
Godgloeiende. Regen. En keiharde wind. Kan me er nog iets bij voorstellen dat je een hekel hebt aan erg heet weer, maar dat er ook mensen zijn die hier van genieten? Nah. Bestaat niet.
Je hebt dus wel 'mensen' die dit liever hebben dan zon en 30 graden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:00 schreef josja het volgende:
Godgloeiende. Regen. En keiharde wind. Kan me er nog iets bij voorstellen dat je een hekel hebt aan erg heet weer, maar dat er ook mensen zijn die hier van genieten? Nah. Bestaat niet.
Eentonig weer bestaat overalquote:Op zaterdag 23 december 2023 09:16 schreef Zwoerd het volgende:
Goh verrassend, ik doe de gordijnen open en het is grijs strakblauw, het waait zacht briesje het regent en een lenteachtig zonnetje.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:37 schreef Dutch_view het volgende:
Als ik eerlijk ben heb ik liever dit weer dan 35 graden.
Het ligt zo lekker in bed 's ochtends vroeg. Lekker donker buiten, en dan in een warm bedje liggen
Heb de gordijnen gewoon open dan, genieten.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe dom deze opmerking is. "Ik heb dit liever, want ik kan alles dicht houden en er niets van merken"
Vooral als je op een vrije dag 's ochtends wakker wordt en het is nog te vroeg om op te staan en je hoort het buiten tekeer gaan met regen, wind en eventueel onweer. Dat je dan denkt: "Gelukkig hoef ik mijn warme bed niet te verlaten om daar doorheen te moeten!"quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:37 schreef Dutch_view het volgende:
Het ligt zo lekker in bed 's ochtends vroeg. Lekker donker buiten, en dan in een warm bedje liggen
quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:55 schreef Zipportal het volgende:
Niet eerder was het zo kletsnat in Nederland: precies 1 millimeter meer dan recordjaar 1998
https://www.ad.nl/binnenl(...)djaar-1998~afa69f46/
Ik denk dan alleen maar ah godsamme nee ik mag zo weer op het fietsje de halve stad door crossenquote:Op zaterdag 23 december 2023 13:37 schreef Dutch_view het volgende:
Denk dat het hier een beetje aan ligt... temperatuur zeewateroppervlak van de Noord-Atlantische Oceaan:quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:55 schreef Zipportal het volgende:
Niet eerder was het zo kletsnat in Nederland: precies 1 millimeter meer dan recordjaar 1998
https://www.ad.nl/binnenl(...)djaar-1998~afa69f46/
quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:31 schreef Momo het volgende:
Hoogwater in de rivieren: 'Met kerst wordt het spannend'
Jij denkt dat dijken aan twee kanten droog horen te zijn?quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:18 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben wel geschrokken van dit filmpje. Het water staat in de uiterwaarden en de weilanden aan de andere kant van de dijk staan ook vol water. Dit is toch heel gevaarlijk? De dijk kan nu verzadigen met water....
[ twitter ]
Nee. Maar nu staat er wel heel erg veel water aan beide kanten.quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt dat dijken aan twee kanten droog horen te zijn?
Assen is dan ook de natste stad van het natste land ter wereld in het natste jaar aller tijden. Volgens mij is hier wel 2.000 mm gevallen dit jaarquote:Op zaterdag 23 december 2023 18:26 schreef ondeugend het volgende:
Het houdt nooit meer op met regenen geloof ik...
Het gevaar zit meer in de rivieren dan aan zee, zo lijkt het.quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:18 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben wel geschrokken van dit filmpje. Het water staat in de uiterwaarden en de weilanden aan de andere kant van de dijk staan ook vol water. Dit is toch heel gevaarlijk? De dijk kan nu verzadigen met water....
[ twitter ]
Samen met Maarten de zwemversie doen van de Elfstedentocht?quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:35 schreef Zipportal het volgende:
Alle Rayonhoofden zijn opgeroepen. It giet oan.
Ja. Met de deltawerken zijn ze in de jaren '50 begonnen. Pas 15 jaar geleden is er een begin gemaakt met het veiliger maken van de rivieren. We zijn er nog lang niet....quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Het gevaar zit meer in de rivieren dan aan zee, zo lijkt het.
Goed een superstorm kan heel wat schade aanrichten, maar dan moet alles echt perfect vallen om de deltawerken te doen sneuvelen.
Ben bang van wel. Dat vuurwerk zal amper knallenquote:Op zaterdag 23 december 2023 20:02 schreef PzKpfw het volgende:
Pff als we maar niet weer zo'n schijtweer krijgen op Oudjaarsdag
We krijgen tot aan het begin van de zomer dit type weer. Daarna een tijd verzengende hitte des doods om weer over te gaan tot de orde van de dag. Het record wordt uiteraard weer verbroken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:02 schreef PzKpfw het volgende:
Pff als we maar niet weer zo'n schijtweer krijgen op Oudjaarsdag
Het hitte record verbreken hoop ik toch niet, the horrorquote:Op zaterdag 23 december 2023 21:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
We krijgen tot aan het begin van de zomer dit type weer. Daarna een tijd verzengende hitte des doods om weer over te gaan tot de orde van de dag. Het record wordt uiteraard weer verbroken.
Alles beter dan je hoofd breken over wat er op ons af kan komen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het hitte record verbreken hoop ik toch niet, the horror
Door de enorme plaat voor mijn hoofd is het onmogelijk om mijn hoofd te brekenquote:Op zaterdag 23 december 2023 21:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Alles beter dan je hoofd breken over wat er op ons af kan komen.
Als je die plaat nou eens óp je hoofd zet dan heb je mooi een dak boven je hoofd tegen de regen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Door de enorme plaat voor mijn hoofd is het onmogelijk om mijn hoofd te breken
Het is de hele dag droog geweest hier in De Biltquote:Op zaterdag 23 december 2023 18:26 schreef ondeugend het volgende:
Het houdt nooit meer op met regenen geloof ik...
Hier echt de hele dag nat. Het was regen of motregen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 22:40 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het is de hele dag droog geweest hier in De Bilt![]()
dat was echt onverwacht.
Morgen weer wegspoelen geloof ik
Ohh getsie zeg! En komende dag wordt ook een echte pisdagquote:Op zaterdag 23 december 2023 23:35 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hier echt de hele dag nat. Het was regen of motregen.
Zelfs als de radar droog aangaf was het ronduit nat.
Ik kan me niet heugen dat het zo lang veel te nat is geweest.
We zitten hier nu alweer op 130 mm geloof ik.
quote:Op zondag 24 december 2023 08:16 schreef INViCTuS het volgende:
We gooien er nog maar een 50-80 mm bij de komende week.![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Hier ook hele tijd nat met niets op de radar, ook niet de motregenradarquote:Op zaterdag 23 december 2023 23:35 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hier echt de hele dag nat. Het was regen of motregen.
Zelfs als de radar droog aangaf was het ronduit nat.
Ik kan me niet heugen dat het zo lang veel te nat is geweest.
We zitten hier nu alweer op 130 mm geloof ik.
[ twitter ]
Blauwe luchtquote:Op zondag 24 december 2023 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
Gister met vrienden naar de kust van Murcia gereden om o.a. bij een plek genaamd Batería de Castillitos te belanden. Bizarre plek met (niet meer in gebruik zijnde) mega grote kanonnen uit de jaren 30 die gericht staan op Algerije![]()
![]()
Erg indrukwekkend om te bezoeken. Je staat op 100m boven zeeniveau en kan kilometers ver kijken. Aanrader, mocht je ooit in de buurt zijn.
[ afbeelding ]
Wat is die lichtbol voor een ding eigenlijk?quote:Op zondag 24 december 2023 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
Gister met vrienden naar de kust van Murcia gereden om o.a. bij een plek genaamd Batería de Castillitos te belanden. Bizarre plek met (niet meer in gebruik zijnde) mega grote kanonnen uit de jaren 30 die gericht staan op Algerije![]()
![]()
Erg indrukwekkend om te bezoeken. Je staat op 100m boven zeeniveau en kan kilometers ver kijken. Aanrader, mocht je ooit in de buurt zijn.
[ afbeelding ]
Alien invasie 😱quote:Op zondag 24 december 2023 12:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat is die lichtbol voor een ding eigenlijk?
Wil je die foto van mijn edele delen weghalen aubquote:Op zondag 24 december 2023 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Een gamma ray burst... we gaan allemaal deaud!quote:Op zondag 24 december 2023 12:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat is die lichtbol voor een ding eigenlijk?
Ik heb er ook overheen gelopen. Was wel heel hard.... en zwart.quote:Op zondag 24 december 2023 12:52 schreef Oriente het volgende:
[..]
Wil je die foto van mijn edele delen weghalen aub
Gammaquote:Op zondag 24 december 2023 12:58 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een gamma ray burst... we gaan allemaal deaud!
Dat was een stuk spectaculairder geweest dan al dat water.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:17 schreef ACT-F het volgende:
Willen we meer of minder winterterreur?![]()
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-gesloten~a69727c4/
Moet je eens voorstellen dat de huidige neerslag verandert in sneeuw dat 10x meer volume heeft dan regen
Als ik social media en ANP metingen zie dan zijn de problemen vooral groot in westen van Overijssel en groot deel Gelderlandquote:Op zondag 24 december 2023 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik hier buiten het dorp kijk staan er een aantal sloten zo hoog dat ze bijna het overspoelen.
En ook de visvijver begint al een aangrenzend weiland in te stromen.
Wat is die flits in de lucht?quote:Op zondag 24 december 2023 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 december 2023 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Elke keer denk je het kan niet erger. En dan kan dat toch weer.
Ik kan me het hoogwater uit 1995 nog goed herinnerenquote:Op zondag 24 december 2023 14:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik social media en ANP metingen zie dan zijn de problemen vooral groot in westen van Overijssel en groot deel Gelderland
Zo erg lijkt het vooralsnog niet te worden.quote:Op zondag 24 december 2023 14:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kan me het hoogwater uit 1995 nog goed herinneren
Indrukwekkende beelden.
Ach stel je niet aan. Ik ben nu lekker watermannen aan het maken. En straks waterengelen maken in de gracht.quote:Op zondag 24 december 2023 14:26 schreef Adrie072 het volgende:
It`s beginning to look a lot like Christmas........ yeah right!
Gooi je waterballen op willekeurige voorbijgangers?quote:Op zondag 24 december 2023 14:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ach stel je niet aan. Ik ben nu lekker watermannen aan het maken. En straks waterengelen maken in de gracht.
Maar 1 smiley?quote:Op zondag 24 december 2023 14:50 schreef Scjvb het volgende:
Pfff.. wordt intussen wel een beetje erg veel water.Als dit zo doorgaat...
Yes!quote:
De nieuwjaarsduik ff vervroegen, nieuw ritueel met kerst lekker dichtbij in de sloten plensen of weiland slidingquote:Op zondag 24 december 2023 14:50 schreef Scjvb het volgende:
Pfff.. wordt intussen wel een beetje erg veel water.Als dit zo doorgaat...
Welke BN-ers neem je mee en welke zeker niet?quote:Op zondag 24 december 2023 14:55 schreef StateOfMind het volgende:
Straks Noah maar eens bellen, of ie nog een ark heeft, voor weinâg.
Geen enkele BN-er, die kunnen me allemaal gestolen worden verzuipenquote:Op zondag 24 december 2023 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Welke BN-ers neem je mee en welke zeker niet?
Zeg dat wel, vrij extreem zelfs.quote:Op zondag 24 december 2023 14:56 schreef MissHobje het volgende:
[..]
De nieuwjaarsduik ff vervroegen, nieuw ritueel met kerst lekker dichtbij in de sloten plensen of weiland sliding![]()
Ik heb vanochtend precies voor de regen kwam heelrijk gewandeld in het bos. Vanaf 11.30 is het nonstop plensen
Ja tis wel een beetje veel.. daarstraks in het bos ook echt hink stap sprong steeds op de paden of beetje tussendoor.quote:
Zo loopt mijn hond in de regenquote:Op zondag 24 december 2023 15:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja tis wel een beetje veel.. daarstraks in het bos ook echt hink stap sprong steeds op de paden of beetje tussendoor.
Kregen we maar eens winter. Maar nee, dat zal wel weer niet.quote:Op zondag 24 december 2023 08:16 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Het rustieke schijnsel van een 500W bouwlampquote:Op zondag 24 december 2023 15:19 schreef R-woud93 het volgende:
Ik zit al de hele dag met de lampen aan in huis
Zijn er eigenlijk grafiekjes met hoogte waardes die we kunnen volgen live?quote:Op zondag 24 december 2023 15:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
Begin vd middag ff met de kinderen op pad geweest om te kijken naar het hoogwater hier. Er zijn al meerder wegen afgesloten omdat ze onder water staan en er staan op andere plekken al hekken en zandzakken klaar. Er zijn meerdere boerderijen afgesloten en als het nog ff zo doorgaat gaat de hoofdweg eruit en is er een heel dorp afgesloten
https://www.tubantia.nl/l(...)eegemaakt~aa36fbfb7/
De laatste keer dat dat gebeurde stond Gerri Eickhof er verslag van te doen..zo'n 12 jaar geleden.
Hier valt het nog mee, maar ik ben benieuwd naar de vijver 150 meter verderop, alleen ook weer niet zo benieuwd dat ik daar nu even naartoe ga wandelen om te kijken.quote:Op zondag 24 december 2023 14:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik social media en ANP metingen zie dan zijn de problemen vooral groot in westen van Overijssel en groot deel Gelderland
Maar nu wel non-stop jankberichten over water. Tja.quote:Op zondag 24 december 2023 14:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo erg lijkt het vooralsnog niet te worden.
Volgend jaar geen jank berichten over droogte iig
Telefoonterreurgodquote:Op zondag 24 december 2023 15:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het rustieke schijnsel van een 500W bouwlamp
https://waterberichtgevin(...)gheid/hoogwater-rijnquote:Op zondag 24 december 2023 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk grafiekjes met hoogte waardes die we kunnen volgen live?
Evacuatie genot.quote:Op zondag 24 december 2023 14:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kan me het hoogwater uit 1995 nog goed herinneren
Indrukwekkende beelden.
quote:Op zondag 24 december 2023 15:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Evacuatie genot.
Vervolgens met 12 man in 1 huis wonen tot iedereen weer terug mocht
Dat zou hier moeten kunnen op de webcam van Vechtstromen maar ze mogen de lens weleens poetsen...quote:Op zondag 24 december 2023 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk grafiekjes met hoogte waardes die we kunnen volgen live?
Het zijn niet de beste beelden van 2023 neequote:Op zondag 24 december 2023 15:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat zou hier moeten kunnen op de webcam van Vechtstromen maar ze mogen de lens weleens poetsen...
https://www.vechtstromen.nl/beleven/webcams/webcam-dinkel/
Snil!quote:Op zondag 24 december 2023 13:29 schreef ACT-F het volgende:
Gaat Deventer verzuipen de komende dagen? We kunnen het live volgen vanuit onze zolderkamer![]()
http://webcam.mapgear.nl/rvdr_deventer/
Ik weet het niet... lijken wel druppels die kapot slaan ofzo op iets eronder. Of hagel.quote:
Inderdaad. Het is ook te warm voor snil.quote:Op zondag 24 december 2023 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet het niet... lijken wel druppels die kapot slaan ofzo op iets eronder. Of hagel.
Nee, precies. Nog niet zo vaak en veel gehad dit jaarquote:Op zondag 24 december 2023 17:31 schreef Haags het volgende:
Lekker boeie, gourmetten doen we met kerst nog steeds binnen.
Laat die regen maar vallen hoor, niets mis mee.
We kunnen nog wel wat regen gebruik ja. Het is nog onwijs droogquote:Op zondag 24 december 2023 17:31 schreef Haags het volgende:
Lekker boeie, gourmetten doen we met kerst nog steeds binnen.
Laat die regen maar vallen hoor, niets mis mee.
Morgen weer een bak water erbijquote:Op zondag 24 december 2023 19:41 schreef DemonRage het volgende:
Dit jaar en vooral dit najaar erg veel dagen met 10+, 20+ en 30+ mm neerslag op knmi-stations.
Hier in Eindhoven is dit jaar ook veel meer gevallen dan normaal, t/m 23-12-2023 totaal zo'n 1123mm:
[ afbeelding ]
De topper was wel die 45,7mm op 20 oktober.
En vandaag komen er weer 16mm bij
Rondje regennieuws:
Omroep Brabant: Hele nieuwbouwwijk staat blank na enorme regenval, water kan niet weg
Nu.nl: Twentse gemeente ondergelopen door aanhoudende regen
Nu.nl: Waterschap plaatst schotten vanwege hoge waterstand
https://www.weerplaza.nl/weerberichtquote:Het weer vandaag en morgen
Vandaag, eerste kerstdag, is het bewolkt en vanuit het zuiden trekt een gebied met langdurige regen het land binnen. Het kan vooral vanmiddag soms stevig doorregenen, in het midden en zuiden valt 10 tot 20 millimeter regen. In het noorden blijft het tot de avond droog. Bij een matige tot vrij krachtige zuidwestenwind blijft het zacht met 10 tot 12 graden. Vanavond valt ook in het noorden regen, tijdens de nacht wordt het overal droog. Tweede kerstdag verloopt vriendelijker met droge perioden en soms ruimte voor de zon bij 9 of 10 graden.
Grondwaterpeil staat inmiddels gelijk me het maaiveld.quote:Op maandag 25 december 2023 07:35 schreef Sunri5e het volgende:
Is het grondwaterpeil inmiddels hersteld of kampen we nog met droogte?
Echte klimaatactivisten zullen altijd moord en brand en we vergaan blijven roepen.quote:Op maandag 25 december 2023 07:35 schreef Sunri5e het volgende:
Is het grondwaterpeil inmiddels hersteld of kampen we nog met droogte?
Oprechte vraag. Ik ben geen klimaatdrammer. Maar er was toch sprake van dat het grondwater diep in de bodem flink gezakt was. Is dat inmiddels ook weer op peil?quote:Op maandag 25 december 2023 08:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Echte klimaatactivisten zullen altijd moord en brand en we vergaan blijven roepen.
Zo, ja we hebben nog last van droogte!![]()
![]()
En van die klimaatontkenwappies zullen altijd, zodra het even geregend heeft, blijven roepen dat het "allemaal onzin" is (ook al wordt ook gewoon dit jaar hitterecord na hitterecord verbroken)quote:Op maandag 25 december 2023 08:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Echte klimaatactivisten zullen altijd moord en brand en we vergaan blijven roepen.
Zo, ja we hebben nog last van droogte!![]()
![]()
quote:Op zondag 24 december 2023 19:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, precies. Nog niet zo vaak en veel gehad dit jaar
Verhuizen naar de Canarische eilanden een optie? Daar is het vrijwel altijd droog.quote:Op zondag 24 december 2023 19:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We kunnen nog wel wat regen gebruik ja. Het is nog onwijs droog
ik ben een klimaatontkenwappie, die denkt dat wij geen invloed hebben op het klimaat.quote:Op maandag 25 december 2023 08:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En van die klimaatontkenwappies zullen altijd, zodra het even geregend heeft, blijven roepen dat het "allemaal onzin" is (ook al wordt ook gewoon dit jaar hitterecord na hitterecord verbroken)
200 miljoen jaar geleden liepen er hele andere dieren op aarde. Ik bedoel maar!quote:Op maandag 25 december 2023 09:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben een klimaatontkenwappie, die denkt dat wij geen invloed hebben op het klimaat.
vroeger een paar honderd miljoen jaar terug hadden we een ijstijd, die de halve aarde bedekte.
Dan hoef ik me in elk geval geen zorgen meer te maken over wat ik met kerst ga doen, dat scheelt.quote:Op maandag 25 december 2023 09:46 schreef INViCTuS het volgende:
Volgend jaar verdienen we gewoon minimaal 5 maanden herhaling van juni dit jaar
qua zonuren dan, he. 5 maanden zo warm is onmogelijk.quote:Op maandag 25 december 2023 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan hoef ik me in elk geval geen zorgen meer te maken over wat ik met kerst ga doen, dat scheelt.
"Ja maar het is niet warm"quote:Op maandag 25 december 2023 10:43 schreef aloa het volgende:
Mensen die nu nog ontkennen dat het klimaat opwarmt
Tsjaaquote:Op maandag 25 december 2023 10:46 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
"Ja maar het is niet warm"
Het zijn er op jaarbasis inderdaad helemaal niet zoveel. Wat is nou 20 graden?! Wel aangenaam, maar van mij mogen het er ook wel minimaal 150 per jaar zijn. Meestal is het rond de 100. Door de opwarming wel steeds meerquote:Op maandag 25 december 2023 11:08 schreef dick_laurent het volgende:
Bueno... of je het nu eens bent met de opwarming of niet… Als je bedenkt dat er in NL gemiddeld nu 93 warme dagen per jaar zijn (ok ik rond het in voordeel van de opwarming ff af naar boven, honderd dagen)
Dat houdt in dat het nog steeds op 265 dagen per jaar minder dan 20 graden is in Nederland. Ofwel, 27,3% van het jaar is het twintig graden of daarboven en 72,7% is het onder de twintig graden.
En aangezien vrijwel iedereen - op een paar uitzonderingen na -temperaturen onder de 20 graden niet als erg warm of zelfs heet zal bestempelen, mag je wel concluderen dat de koelte liefhebbers, in ieder geval qua duratie tijdens een jaar, nog steeds ruim in het voordeel zijn .
Ja naast dat het nu gewoon relatief warm is, voelt het ook warmer door die 2 weken rotkou rond eind november/begin december.quote:Op maandag 25 december 2023 12:02 schreef StateOfMind het volgende:
Als dit weer dan toch een voordeel moet hebben, is, dan dat het toch enorm in de stookkosten scheelt
Waar ik normaliter in deze tijd van het jaar, met koude temperaturen zo rond de 4-4,5 kuub per dag verstookt, zit ik nu rond de 2.
Heb nu exact 2 maanden geleden de verwarming aangezet, en in die periode 131,5 kuub verstookt.
Volop winters daar bij jouquote:Op maandag 25 december 2023 12:42 schreef Dven het volgende:
Juist over de twintig graden gegaan. Lekker kerstbiertjes tikken op het terras
Van mij mag het opwarmen... als het maar alleen in de winter is.quote:Op maandag 25 december 2023 10:43 schreef aloa het volgende:
Mensen die nu nog ontkennen dat het klimaat opwarmt
Geen volle bak winter, dan maar zoquote:
De winter mag wel kouder.quote:Op maandag 25 december 2023 12:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van mij mag het opwarmen... als het maar alleen in de winter is.
Kerst bbq, in de korte broekquote:Op maandag 25 december 2023 12:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van mij mag het opwarmen... als het maar alleen in de winter is.
Die kou komt nog wel.quote:Op maandag 25 december 2023 12:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen volle bak winter, dan maar zo![]()
Komende week sowieso wel lekker. In VT zo'n 13-18. Zonnetje, droge lucht, windstil. Niets aan veranderen.
In principe niet. De sneeuwgrens lag relatief hoog. Veel lager gelegen gebieden hebben ook regen gehad. Het geeft vaak hoogwater als het eerst koud is en in veel lager gelegen gebieden ook sneeuwt en het vervolgens gaat dooien met wind en regen, dan heb je dubbel zoveel water. Veel sneeuw in de lagere delen is reeds weg.quote:Op maandag 25 december 2023 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
In de Alpen valt veel sneeuw nu. Kan dat problemen geven als dit weer gaat smelten? Als we straks dat ook nog erbij krijgen
Hier nietquote:Op maandag 25 december 2023 13:49 schreef Haags het volgende:
Zon en al de hele dag droog hier, weinig mis mee lijkt me.
Die ellende komt nu al op ons afquote:Op maandag 25 december 2023 13:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In principe niet. De sneeuwgrens lag relatief hoog. Veel lager gelegen gebieden hebben ook regen gehad. Het geeft vaak hoogwater als het eerst koud is en in veel lager gelegen gebieden ook sneeuwt en het vervolgens gaat dooien met wind en regen, dan heb je dubbel zoveel water. Veel sneeuw in de lagere delen is reeds weg.
Alle sneeuw wat hogerop dooit, ook in het voorjaar, gaat vrijwel altijd geleidelijk en geeft geen piek.
idd, die zijn door een asteroïde inslag uitgevaagd. dat je het maar weet!!quote:Op maandag 25 december 2023 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
200 miljoen jaar geleden liepen er hele andere dieren op aarde. Ik bedoel maar!
Leuk weer voor elektrische auto's.quote:
Als ik zie hoe hard het nu in het noorden van Drenthe regent gaat die waarde van 1,5 nog fors omhoog.quote:Op maandag 25 december 2023 20:11 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
En we gaan weer lekker over die 20mm heen in het zuidoosten van het land.
In de rest van het land regent het nu wel goed door idd:quote:Op maandag 25 december 2023 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik zie hoe hard het nu in het noorden van Drenthe regent gaat die waarde van 1,5 nog fors omhoog.
Hier miezert het zelfs nog terwijl de buienradar aangeeft dat het droog is.quote:Op maandag 25 december 2023 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier niet
Wel droog, mocht ook wel weer eens.
Hier ook weer gewoon regen zonder endequote:Op maandag 25 december 2023 21:44 schreef Eix het volgende:
[..]
Hier miezert het zelfs nog terwijl de buienradar aangeeft dat het droog is.
Hopelijk staat mijn huis er straks nog. Ik zit in Antwerpen, Kerst vieren met mijn schoonouders. Het regent hier al de hele dag. Mijn schoonmoeder is echt gruwelijk natquote:Op maandag 25 december 2023 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik zie hoe hard het nu in het noorden van Drenthe regent gaat die waarde van 1,5 nog fors omhoog.
Godverdomme nee toch, vies goor kutjaar is dit toch ookquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gaat 2023 op de valreep toch nog een flinke storm meepakken?
Vandaag en morgen in de gaten houden of deze erin blijft of dat het als nog met een sisser afloopt, maar als het niet met een sisser afloopt kunnen we al het mooie vuurwerk wel vergeten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op alle vlakte is dit een kut jaar, hoewel ik dit jaar meer onweer heb gehoord dan al die andere jarenquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Godverdomme nee toch, vies goor kutjaar is dit toch ook
Wauw dat zou zuur zijn. Misschien ook het laatste jaar dat je in de meeste gemeenten nog gewoon zelf vuurwerk mag afsteken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag en morgen in de gaten houden of deze erin blijft of dat het als nog met een sisser afloopt, maar als het niet met een sisser afloopt kunnen we al het mooie vuurwerk wel vergeten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik las al dat het bij de lek in Vianen waar wij woonden voordat we vertrokken hierheen ook al overal aan het onderlopen was. Ik weet nog dat in onze kruipruimte in de 'natte maanden' soms wel 20 a 25 cm water kon staan. Gok dat dat nu met al die regen wel eens een flink probleem kan zijn voor de nieuwe bewonerquote:Op dinsdag 26 december 2023 10:39 schreef INViCTuS het volgende:
spoedig weer terug naar natte treurnis zoals dit jaar gewoon is
[ twitter ]
Vloer openbreken en hij heeft een binnenzwembadquote:Op dinsdag 26 december 2023 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik las al dat het bij de lek in Vianen waar wij woonden voordat we vertrokken hierheen ook al overal aan het onderlopen was. Ik weet nog dat in onze kruipruimte in de 'natte maanden' soms wel 20 a 25 cm water kon staan. Gok dat dat nu met al die regen wel eens een flink probleem kan zijn voor de nieuwe bewoner
We hebben dit jaar al 10 natte maanden. Aantal intens zeiknatte maanden zelfs. Je had dan aardig wat weken met water gehad.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik las al dat het bij de lek in Vianen waar wij woonden voordat we vertrokken hierheen ook al overal aan het onderlopen was. Ik weet nog dat in onze kruipruimte in de 'natte maanden' soms wel 20 a 25 cm water kon staan. Gok dat dat nu met al die regen wel eens een flink probleem kan zijn voor de nieuwe bewoner
Wees niet bang, alleen vandaag gelukkigquote:Op dinsdag 26 december 2023 11:25 schreef Frutsel het volgende:
Zon...
Blauwe lucht...
Niet teveel hé anders moet ik het jaaroverzicht nog aanpassen
Wanneer je je minder zorgen maakt om het kutweer dan de waterstanden door de regen, weet je dat het echt achterlijk aan het worden isquote:Op dinsdag 26 december 2023 10:39 schreef INViCTuS het volgende:
spoedig weer terug naar natte treurnis zoals dit jaar gewoon is
[ twitter ]
het wordt alweer grijs, zoals gewoonlijk.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:25 schreef Frutsel het volgende:
Zon...
Blauwe lucht...
Dat zijn van die VR brillen, dan is het net alsof je op een tropisch eiland bent.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie buiten allemaal mensen lopen met rare dingen op hun neus
Met van die donkere glazen er in
Coolquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat zijn van die VR brillen, dan is het net alsof je op een tropisch eiland bent.
Nog een noordwesterstorm ookquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hier in Assen dreigt het alweer naar regen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:25 schreef Frutsel het volgende:
Zon...
Blauwe lucht...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |