Dan hoef ik me in elk geval geen zorgen meer te maken over wat ik met kerst ga doen, dat scheelt.quote:Op maandag 25 december 2023 09:46 schreef INViCTuS het volgende:
Volgend jaar verdienen we gewoon minimaal 5 maanden herhaling van juni dit jaar
qua zonuren dan, he. 5 maanden zo warm is onmogelijk.quote:Op maandag 25 december 2023 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan hoef ik me in elk geval geen zorgen meer te maken over wat ik met kerst ga doen, dat scheelt.
"Ja maar het is niet warm"quote:Op maandag 25 december 2023 10:43 schreef aloa het volgende:
Mensen die nu nog ontkennen dat het klimaat opwarmt
Tsjaaquote:Op maandag 25 december 2023 10:46 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
"Ja maar het is niet warm"
Het zijn er op jaarbasis inderdaad helemaal niet zoveel. Wat is nou 20 graden?! Wel aangenaam, maar van mij mogen het er ook wel minimaal 150 per jaar zijn. Meestal is het rond de 100. Door de opwarming wel steeds meerquote:Op maandag 25 december 2023 11:08 schreef dick_laurent het volgende:
Bueno... of je het nu eens bent met de opwarming of niet… Als je bedenkt dat er in NL gemiddeld nu 93 warme dagen per jaar zijn (ok ik rond het in voordeel van de opwarming ff af naar boven, honderd dagen)
Dat houdt in dat het nog steeds op 265 dagen per jaar minder dan 20 graden is in Nederland. Ofwel, 27,3% van het jaar is het twintig graden of daarboven en 72,7% is het onder de twintig graden.
En aangezien vrijwel iedereen - op een paar uitzonderingen na -temperaturen onder de 20 graden niet als erg warm of zelfs heet zal bestempelen, mag je wel concluderen dat de koelte liefhebbers, in ieder geval qua duratie tijdens een jaar, nog steeds ruim in het voordeel zijn .
Ja naast dat het nu gewoon relatief warm is, voelt het ook warmer door die 2 weken rotkou rond eind november/begin december.quote:Op maandag 25 december 2023 12:02 schreef StateOfMind het volgende:
Als dit weer dan toch een voordeel moet hebben, is, dan dat het toch enorm in de stookkosten scheelt
Waar ik normaliter in deze tijd van het jaar, met koude temperaturen zo rond de 4-4,5 kuub per dag verstookt, zit ik nu rond de 2.
Heb nu exact 2 maanden geleden de verwarming aangezet, en in die periode 131,5 kuub verstookt.
Volop winters daar bij jouquote:Op maandag 25 december 2023 12:42 schreef Dven het volgende:
Juist over de twintig graden gegaan. Lekker kerstbiertjes tikken op het terras
Van mij mag het opwarmen... als het maar alleen in de winter is.quote:Op maandag 25 december 2023 10:43 schreef aloa het volgende:
Mensen die nu nog ontkennen dat het klimaat opwarmt
Geen volle bak winter, dan maar zoquote:
De winter mag wel kouder.quote:Op maandag 25 december 2023 12:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van mij mag het opwarmen... als het maar alleen in de winter is.
Kerst bbq, in de korte broekquote:Op maandag 25 december 2023 12:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van mij mag het opwarmen... als het maar alleen in de winter is.
Die kou komt nog wel.quote:Op maandag 25 december 2023 12:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen volle bak winter, dan maar zo![]()
Komende week sowieso wel lekker. In VT zo'n 13-18. Zonnetje, droge lucht, windstil. Niets aan veranderen.
In principe niet. De sneeuwgrens lag relatief hoog. Veel lager gelegen gebieden hebben ook regen gehad. Het geeft vaak hoogwater als het eerst koud is en in veel lager gelegen gebieden ook sneeuwt en het vervolgens gaat dooien met wind en regen, dan heb je dubbel zoveel water. Veel sneeuw in de lagere delen is reeds weg.quote:Op maandag 25 december 2023 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
In de Alpen valt veel sneeuw nu. Kan dat problemen geven als dit weer gaat smelten? Als we straks dat ook nog erbij krijgen
Hier nietquote:Op maandag 25 december 2023 13:49 schreef Haags het volgende:
Zon en al de hele dag droog hier, weinig mis mee lijkt me.
Die ellende komt nu al op ons afquote:Op maandag 25 december 2023 13:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In principe niet. De sneeuwgrens lag relatief hoog. Veel lager gelegen gebieden hebben ook regen gehad. Het geeft vaak hoogwater als het eerst koud is en in veel lager gelegen gebieden ook sneeuwt en het vervolgens gaat dooien met wind en regen, dan heb je dubbel zoveel water. Veel sneeuw in de lagere delen is reeds weg.
Alle sneeuw wat hogerop dooit, ook in het voorjaar, gaat vrijwel altijd geleidelijk en geeft geen piek.
idd, die zijn door een asterode inslag uitgevaagd. dat je het maar weet!!quote:Op maandag 25 december 2023 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
200 miljoen jaar geleden liepen er hele andere dieren op aarde. Ik bedoel maar!
Leuk weer voor elektrische auto's.quote:
Als ik zie hoe hard het nu in het noorden van Drenthe regent gaat die waarde van 1,5 nog fors omhoog.quote:Op maandag 25 december 2023 20:11 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
En we gaan weer lekker over die 20mm heen in het zuidoosten van het land.
In de rest van het land regent het nu wel goed door idd:quote:Op maandag 25 december 2023 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik zie hoe hard het nu in het noorden van Drenthe regent gaat die waarde van 1,5 nog fors omhoog.
Hier miezert het zelfs nog terwijl de buienradar aangeeft dat het droog is.quote:Op maandag 25 december 2023 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier niet
Wel droog, mocht ook wel weer eens.
Hier ook weer gewoon regen zonder endequote:Op maandag 25 december 2023 21:44 schreef Eix het volgende:
[..]
Hier miezert het zelfs nog terwijl de buienradar aangeeft dat het droog is.
Hopelijk staat mijn huis er straks nog. Ik zit in Antwerpen, Kerst vieren met mijn schoonouders. Het regent hier al de hele dag. Mijn schoonmoeder is echt gruwelijk natquote:Op maandag 25 december 2023 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik zie hoe hard het nu in het noorden van Drenthe regent gaat die waarde van 1,5 nog fors omhoog.
Godverdomme nee toch, vies goor kutjaar is dit toch ookquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gaat 2023 op de valreep toch nog een flinke storm meepakken?
Vandaag en morgen in de gaten houden of deze erin blijft of dat het als nog met een sisser afloopt, maar als het niet met een sisser afloopt kunnen we al het mooie vuurwerk wel vergeten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op alle vlakte is dit een kut jaar, hoewel ik dit jaar meer onweer heb gehoord dan al die andere jarenquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Godverdomme nee toch, vies goor kutjaar is dit toch ook
Wauw dat zou zuur zijn. Misschien ook het laatste jaar dat je in de meeste gemeenten nog gewoon zelf vuurwerk mag afsteken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag en morgen in de gaten houden of deze erin blijft of dat het als nog met een sisser afloopt, maar als het niet met een sisser afloopt kunnen we al het mooie vuurwerk wel vergeten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik las al dat het bij de lek in Vianen waar wij woonden voordat we vertrokken hierheen ook al overal aan het onderlopen was. Ik weet nog dat in onze kruipruimte in de 'natte maanden' soms wel 20 a 25 cm water kon staan. Gok dat dat nu met al die regen wel eens een flink probleem kan zijn voor de nieuwe bewonerquote:Op dinsdag 26 december 2023 10:39 schreef INViCTuS het volgende:
spoedig weer terug naar natte treurnis zoals dit jaar gewoon is
[ twitter ]
Vloer openbreken en hij heeft een binnenzwembadquote:Op dinsdag 26 december 2023 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik las al dat het bij de lek in Vianen waar wij woonden voordat we vertrokken hierheen ook al overal aan het onderlopen was. Ik weet nog dat in onze kruipruimte in de 'natte maanden' soms wel 20 a 25 cm water kon staan. Gok dat dat nu met al die regen wel eens een flink probleem kan zijn voor de nieuwe bewoner
We hebben dit jaar al 10 natte maanden. Aantal intens zeiknatte maanden zelfs. Je had dan aardig wat weken met water gehad.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik las al dat het bij de lek in Vianen waar wij woonden voordat we vertrokken hierheen ook al overal aan het onderlopen was. Ik weet nog dat in onze kruipruimte in de 'natte maanden' soms wel 20 a 25 cm water kon staan. Gok dat dat nu met al die regen wel eens een flink probleem kan zijn voor de nieuwe bewoner
Wees niet bang, alleen vandaag gelukkigquote:Op dinsdag 26 december 2023 11:25 schreef Frutsel het volgende:
Zon...
Blauwe lucht...
Niet teveel h anders moet ik het jaaroverzicht nog aanpassen
Wanneer je je minder zorgen maakt om het kutweer dan de waterstanden door de regen, weet je dat het echt achterlijk aan het worden isquote:Op dinsdag 26 december 2023 10:39 schreef INViCTuS het volgende:
spoedig weer terug naar natte treurnis zoals dit jaar gewoon is
[ twitter ]
het wordt alweer grijs, zoals gewoonlijk.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:25 schreef Frutsel het volgende:
Zon...
Blauwe lucht...
Dat zijn van die VR brillen, dan is het net alsof je op een tropisch eiland bent.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie buiten allemaal mensen lopen met rare dingen op hun neus
Met van die donkere glazen er in
Coolquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat zijn van die VR brillen, dan is het net alsof je op een tropisch eiland bent.
Nog een noordwesterstorm ookquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hier in Assen dreigt het alweer naar regen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:25 schreef Frutsel het volgende:
Zon...
Blauwe lucht...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |