Onzin natuurlijk.quote:Op zondag 17 december 2023 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
Het hele middenkader (bouwvakkers, vrachtwagenchauffeurs, politiemannen) krijgen helemaal geen fucking stuiver.
Welke inkomens ondersteunende maatregelen zijn hen ten deel gevallen?quote:
ook die hebben gewoon energiecompensatie gekregen.quote:Op zondag 17 december 2023 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel inkomens ondersteunende maatregelen zijn hen ten deel gevallen?
2x 190quote:Op zondag 17 december 2023 19:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
ook die hebben gewoon energiecompensatie gekregen.
Toch wel blij dat ik niet vanalles hoef aan te vragen en maandelijks een bedrag op mijn rekening krijg gestort uit het bedrijfsleven.quote:Op zondag 17 december 2023 19:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ga je begrijpen als je uitrekent dat jouw 2 x modaal hetzelfde is als 1x modaal plus al die toeslagen die gezinnen ontvangen. Voor een deel terecht, nageslacht is nodig.
We hebben een totaal artificieel inkomensbeleid ontwikkeld dat bijna niet meer te ontwarren is. Maar alleenstaand en hoog inkomen is de groep die het hardst gepakt wordt.
Dat inderdaad. Lijkt mij ook niks om alles te moeten plannen of rekening te houden.quote:Op zondag 17 december 2023 19:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Toch wel blij dat ik niet vanalles hoef aan te vragen en maandelijks een bedrag op mijn rekening krijg gestort uit het bedrijfsleven.
Was voor ons meer dan het maandbedrag dat we voor energie betalen. En het energieplafond wat daarna kwam gold voor iedereen.quote:
Dat energieplafond heeft grotendeels weinig bijgedragen (of maar tijdelijk) omdat de prijzen al weer snel daalden. Maar het heeft wel iets geholpen natuurlijk. Maar structureel is er natuurlijk niks gebeurd.quote:Op zondag 17 december 2023 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Was voor ons meer dan het maandbedrag dat we voor energie betalen. En het energieplafond wat daarna kwam gold voor iedereen.
Nee, maar voor de minima ook niet. Dus ik begrijp niet wat je hier verder mee wil zeggen.quote:Op zondag 17 december 2023 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat energieplafond heeft grotendeels weinig bijgedragen (of maar tijdelijk) omdat de prijzen al weer snel daalden. Maar het heeft wel iets geholpen natuurlijk. Maar structureel is er natuurlijk niks gebeurd.
Ja, ik vind het wel bagger. Het sluit namelijk daardoor ook helemaal niet aan bij waar je op dat moment in je leven zit. Je bent 14 15 16 en moet dan boeken gaan lezen waarvoor je eigenlijk 50 moet zijn. Welke misschien ook totaal niet in je interesse liggen. Daardoor ga je idd 10 jaar ieder boek laten liggen. Helemaal als het ondoordringbare zware shit is waar ook maar een deel echt van houd en het andere deel van het publiek zegt dat ze er van houden om er maar bij te horen.quote:Op zondag 17 december 2023 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmmm bagger is het allemaal zeker niet, maar je kan je afvragen wat de doorsnee puber heeft aan boeken waar je een enorme dot levenservaring en algemene kennis voor nodig hebt.
Ook voor mij hebben die ellendige boekenlijsten het lezen, waar ik als kleine xpompompomx altijd een boel plezier is had, er toch voor een voor een dikke 10 jaar voor gezorgd dat ik geen boek heb aangeraakt. En dat is zonde, want in 10 jaar kun je veel lezen.
2100 euro energietoeslag maarquote:Op zondag 17 december 2023 20:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar voor de minima ook niet. Dus ik begrijp niet wat je hier verder mee wil zeggen.
Dank. Maar ik had het opgegeven, als iemand het niet wil zien en z'n ogen dichtknijp dan gaat ie het niet snappen.quote:
Ik mocht op een boek na de boekenlijst zelf samenstellen. En daar liet ik me adviseren voor zoveel mogelijk seks, humor en misdaadboeken.quote:Op zondag 17 december 2023 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmmm bagger is het allemaal zeker niet, maar je kan je afvragen wat de doorsnee puber heeft aan boeken waar je een enorme dot levenservaring en algemene kennis voor nodig hebt.
Ook voor mij hebben die ellendige boekenlijsten het lezen, waar ik als kleine xpompompomx altijd een boel plezier is had, er toch voor een voor een dikke 10 jaar voor gezorgd dat ik geen boek heb aangeraakt. En dat is zonde, want in 10 jaar kun je veel lezen.
Tweede jaar op rij nu.quote:Op zondag 17 december 2023 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, eenmalig. Dat is toch ook niet structureel?
Maar nu is het ook afgelopen, toch? Structureel is er niks geregeld. Het laatste dat ik las is dat het ACM adviseert dat mensen maar een vast contract af moeten sluiten.quote:
Niet waar.quote:Op zondag 17 december 2023 21:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar nu is het ook afgelopen, toch? Structureel is er niks geregeld. Het laatste dat ik las is dat het ACM adviseert dat mensen maar een vast contract af moeten sluiten.
Dat is uit februari. Sindsdien was het nieuws dat er waarschijnlijk na dit jaar niks meer komt: https://nos.nl/artikel/24(...)-wordt-niet-verlengdquote:Op zondag 17 december 2023 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet waar.
Ze onderzoeken (nog) hoe ze dat structureel gaan invullen.
https://www.ad.nl/politie(...)re-termijn~acac0230/
Je kunt ook je leven er op aanpassen. Dat doe je vanzelf, trouwens. Jarenlang incl toeslagen ongeveer op 2450 netto per maand gezeten, met 3 kinderen. We kwamen rond. Nu incl toeslagen ongeveer 3000 per maand, met een lagere hypotheek, en ook nu komen we rond, maar we sparen echt geen 500 euro per maand: je past dus zelfs onbewust je uitgaven aan je inkomen aan.quote:Op zondag 17 december 2023 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Lijkt mij ook niks om alles te moeten plannen of rekening te houden.
Een lagere hypotheek? Das wel chill, maar helaas niet voor iedereen mogelijk. Je huurt/hypotheek echt helemaal niks meer voor 6 of 7 EU per maand. Je leeft naar je salaris, dat herken ik ook wel. Maar hoe groter het gezien, hoe lager de kosten per hoofd. Dat "schaal" voordeel heb je als eenganger niet.quote:Op zondag 17 december 2023 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt ook je leven er op aanpassen. Dat doe je vanzelf, trouwens. Jarenlang incl toeslagen ongeveer op 2450 netto per maand gezeten, met 3 kinderen. We kwamen rond. Nu incl toeslagen ongeveer 3000 per maand, met een lagere hypotheek, en ook nu komen we rond, maar we sparen echt geen 500 euro per maand: je past dus zelfs onbewust je uitgaven aan je inkomen aan.
Dat weet ik, dat het een belastingverhoging is voor de mensen met een inkomen boven de 67k of voor hun werkgevers. Er is dan ook helemaal niks mis met belastingheffen en dus ook niet met belastingverhogingen, de stijgende zorgkosten moeten toch ergens van betaald worden. Ik zou zeggen dat, gezien de huidige problematiek rondom armoede, er eerder te weinig dan teveel belasting wordt geheven op de hogere inkomens. Deze zvw premie fors verhogen en de zorgpremie fors verlagen (en zo dus de zorgkosten meer inkomensafhankelijk maken) lijkt me een enorm goed idee. En ja, dan verhoog je de belasting voor de hogere inkomensgroepen. Prima.quote:Op zondag 17 december 2023 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zou ergens moeten differentieren.
Anyway, maar dan is dit gewoon een ordinaire belastingverhoging die jij oppert.
Verhuizen van randstad naar Groningen. In 2019 van 75m2 voor 190k naar 135m2 voor 170k. Dan krijg je een lagere hypotheek (en de rente was ook iets lager dan de hypotheek die we hadden).quote:Op zondag 17 december 2023 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een lagere hypotheek? Das wel chill, maar helaas niet voor iedereen mogelijk.
Ik begrijp echt helemaal niks van deze logica. Wat maakt het uit dat de kosten in een gezin worden verdeeld over meerdere mensen? Helpen die kinderen ook mee met het inkomen dan? Nee, het leven kost gewoon meer als je kinderen hebt.quote:Op zondag 17 december 2023 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar hoe groter het gezien, hoe lager de kosten per hoofd. Dat "schaal" voordeel heb je als eenganger niet.
Ja ok, en is je gegund, dus begrijp mij niet verkeerd. Maar dat is ook jullie geluk op dat moment geweest. Er zijn echt legio's voorbeelden van mensen met een hoger inkomen als jullie maar met véél hogere lasten omdat die van huis zijn gewisseld na 2020. Probleem met inkomensvergelijkingen is dat je domweg niet weet wat voor huisvestingslasten het gezien meetorst. Of als iemand gescheiden is en alimentatie betaalt.quote:Op zondag 17 december 2023 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verhuizen van randstad naar Groningen. In 2019 van 75m2 voor 190k naar 135m2 voor 170k. Dan krijg je een lagere hypotheek (en de rente was ook iets lager dan de hypotheek die we hadden).
Eenpersoonshuishouden is tov een gezin veel duurder, eten kopen in de supermarkt is duurder, energielasten is hoger, echt bijna alles omdat je geen partner hebt om de kosten mee te delen, en geen bijdrage in de lasten van de overheid omdat kinderen bij je in wonen. Nogmaals, het is goed dat de overheid kinderen subsidieert, maar ga er niet in doorslaan. En ga zeker niet alle lasten bij eenverdieners leggen.quote:Op zondag 17 december 2023 21:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp echt helemaal niks van deze logica. Wat maakt het uit dat de kosten in een gezin worden verdeeld over meerdere mensen? Helpen die kinderen ook mee met het inkomen dan? Nee, het leven kost gewoon meer als je kinderen hebt.
Ik zou zeggen dat het juist voor een alleenstaande relatief eenvoudig is om minder kosten te maken, als dat nodig mocht zijn. Minder geld uitgeven is voor niemand leuk, maar in je eentje heb je het toch zelf voor het zeggen. Dan doe je een keer iets niet, dan zeg je eens wat op, en dat scheelt direct. Met een gezin is dat toch wat lastiger, want er moet overlegd worden en je wil je de ontwikkeling van je kind ook niet dwarsbomen door allerlei verenigingen en andere activiteiten niet meer te sponsoren. Dus waar bespaar je dan op?
Fors verhogen valt ook wel mee, he? Het gaat om 5,4% op het deel boven de 67k.quote:Op zondag 17 december 2023 21:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ok, en is je gegund, dus begrijp mij niet verkeerd. Maar dat is ook jullie geluk op dat moment geweest. Er zijn echt legio's voorbeelden van mensen met een hoger inkomen als jullie maar met véél hogere lasten omdat die van huis zijn gewisseld na 2020. Probleem met inkomensvergelijkingen is dat je domweg niet weet wat voor huisvestingslasten het gezien meetorst. Of als iemand gescheiden is en alimentatie betaalt.
Dus even fors fors de zvw premie verhogen vind ik onrechtvaardig, en ik gebruik onrechtvaardig en geen ander woord. Dit omdat je mensen op die manier raakt in de portemonnee, en dan bedoel ik niet het 3e tripje naar bali, of wekelijks het flesje Moet en Chandon wat ze zich moeten ontzeggen.
Dat je met z'n 2en zonder kinderen goedkoper uit bent geloof ik wel, want dan deel je bijvoorbeeld in de woonlasten. Maar ik kan me niet voorstellen dat je met kinderen erbij onder de streep minder geld kwijt bent. Je zegt dat eten kopen duurder is in de supermarkt, maar dat bepaal je natuurlijk helemaal zelf.quote:Op zondag 17 december 2023 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eenpersoonshuishouden is tov een gezin veel duurder, eten kopen in de supermarkt is duurder, energielasten is hoger, echt bijna alles omdat je geen partner hebt om de kosten mee te delen, en geen bijdrage in de lasten van de overheid omdat kinderen bij je in wonen.
Dat is een andere discussie, dat we meer naar verzamelinkomens moeten kijken en dus dat absurde verschil in belastingdruk tussen één- en tweeverdieners wat meer moeten verkleinen ben ik helemaal met je eens.quote:Op zondag 17 december 2023 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eenpersoonshuishouden is tov een gezin veel duurder, eten kopen in de supermarkt is duurder, energielasten is hoger, echt bijna alles omdat je geen partner hebt om de kosten mee te delen, en geen bijdrage in de lasten van de overheid omdat kinderen bij je in wonen. Nogmaals, het is goed dat de overheid kinderen subsidieert, maar ga er niet in doorslaan. En ga zeker niet alle lasten bij eenverdieners leggen.
Ik onderstreep je punt dat kinderen gefaciliteerd moeten worden in hun ontwikkeling.
kamerleden die stelselmatig de regels overtreden zou je gewoon moeten kunnen verbannen.quote:Op maandag 18 december 2023 12:32 schreef Hanca het volgende:
En alweer dreigen FvD kamerleden te worden geschorst: https://www.ad.nl/politie(...)eden-forum~af0397e2/
Het interesseert die figuren ook geen zak of ze wel of niet de Kamer in kunnen, he? Als ze maar geld kunnen verdienen aan de malloten die in hun geloven. Zo veel mogelijk geld harken, dat je dan je kiezers niet kunt vertegenwoordigen doet er niet toe.
-Punt. Waar in Nederland we ergens het krankzinnige idee vandaan hebben gehaald dat meer dan 67k een topinkomen is, is me een raadsel.quote:Op zondag 17 december 2023 21:49 schreef Hanca het volgende:
Fors verhogen valt ook wel mee, he? Het gaat om 5,4% op het deel boven de 67k.
Allereerst is 67k gewoon wel een hoog inkomen.quote:Op maandag 18 december 2023 12:44 schreef nostra het volgende:
[..]
-Punt. Waar in Nederland we ergens het krankzinnige idee vandaan hebben gehaald dat meer dan 67k een topinkomen is, is me een raadsel.
AOW-ers krijgen er in januari 50 euro per persoon bij. Stellen 53 per persoon.quote:Op zondag 17 december 2023 21:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is uit februari. Sindsdien was het nieuws dat er waarschijnlijk na dit jaar niks meer komt: https://nos.nl/artikel/24(...)-wordt-niet-verlengd
Maar wat er verder gebeurt, zal natuurlijk aan het nieuwe kabinet zijn. Dus daar is weinig over te zeggen in deze fase.
Ten opzichte van een situatie met een kinderloos koppel wel. Met kinderen erbij wordt dat wel anders naar mijn beleving.quote:Op zondag 17 december 2023 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eenpersoonshuishouden is tov een gezin veel duurder, eten kopen in de supermarkt is duurder, energielasten is hoger, echt bijna alles omdat je geen partner hebt om de kosten mee te delen, en geen bijdrage in de lasten van de overheid omdat kinderen bij je in wonen. Nogmaals, het is goed dat de overheid kinderen subsidieert, maar ga er niet in doorslaan. En ga zeker niet alle lasten bij eenverdieners leggen.
Ik onderstreep je punt dat kinderen gefaciliteerd moeten worden in hun ontwikkeling.
Ik bedoel meer dat het vrij idioot is dat de staffel van marginale druk daar ophoudt (waarmee ik niet pleit voor een hoger toptarief, maar een hogere grens voor dat toptarief). De huidige situatie is geen nivelleren naar draagkracht meer, maar ordinaire opbrengstmaximalisatie.quote:Op maandag 18 december 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:
Allereerst is 67k gewoon wel een hoog inkomen.
Het maximum bijdrage-inkomen is door de jaren heen al enorm verhoogd. Waar het eerst gebaseerd was op de vroegere ziekenfondsgrens, is hij eerst gelijkgetrokken aan de volksverzekeringen. Ik ben het in de basis wel met je eens dat die maximering, in tegenstelling tot volksverzekeringen, geen logische basis heeft.quote:Maar je leest dus niet verder. Want zoals ik zeg gaat het bij een inkomen van 100.000 nog om een klein bedrag, het gaat pas bij de echte topinkomens om grotere bedragen. En het is gewoon niet te verdedigen dat iemand met een inkomen van 500.000 in euro's net zo veel zvw-premie betaalt als iemand met een inkomen van 67.000. Iedereen met een inkomen van 67.000 of lager betaalt 5,4%, daarna loopt het af en zie je dat iemand met een inkomen van boven de 362.000 nog maar onder de 1% zit. Dat is gewoon niet uit te leggen, een fout in het systeem.
https://nos.nl/artikel/25(...)minder-gaan-uitgevenquote:Langzaam maar zeker komen de almaar stijgende prijzen onder controle. Om over iets meer dan een jaar het inflatiedoel te halen moet een nieuw kabinet alleen niet te veel gaan uitgeven en moeten vakbonden voor nieuwe cao's niet het onderste uit de kan vragen. Dat is de conclusie in een nieuwe raming van de Nederlandse economie door De Nederlandsche Bank (DNB).
Valt wel mee, flink snijden in klimaatfonds, niet doorgaan gratis kinderopvang. Je hoeft niet creatief te zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 14:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)minder-gaan-uitgeven
Dat zou nog wel eens lastig kunnen worden voor het kabinet-Gratis Bier II.
Dingen a priori gratis maken vind ik sowieso nooit zo'n goed idee.quote:Op maandag 18 december 2023 16:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Valt wel mee, flink snijden in klimaatfonds, niet doorgaan gratis kinderopvang. Je hoeft niet creatief te zijn.
Klimaatfonds is eenmalig iets. Niet structureel dus daar heb je weinig aan.quote:Op maandag 18 december 2023 16:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Valt wel mee, flink snijden in klimaatfonds, niet doorgaan gratis kinderopvang. Je hoeft niet creatief te zijn.
Dat klopt. Maar daarmee kun je wel de eventuele tekorten mee stutten in de komende jaren.quote:Op maandag 18 december 2023 16:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klimaatfonds is eenmalig iets. Niet structureel dus daar heb je weinig aan.
Maar hoe bespaart het niet gratis maken van iets dat nu ook al niet gratis is precies geld?quote:Op maandag 18 december 2023 16:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dingen a priori gratis maken vind ik sowieso nooit zo'n goed idee.
Ligt eraan waar de modellen vanuit gaanquote:Op maandag 18 december 2023 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar hoe bespaart het niet gratis maken van iets dat nu ook al niet gratis is precies geld?
Als ik nou het plan maak om een reis naar Hawaii te boeken, en dat vervolgens niet doe, heb ik dan tweeduizend euro bespaard? Ik denk het niet.
Reken ook op wat meer tegenvallers de komende tijd. De economie is aardig aan het afkoelen en veel bedrijven zien hun orderboek flink slinken. Voor nu nog niet direct spannend maar de begroting 2025 wordt al een stuk ingewikkelder. Als het nieuwe kabinet echt ambities heeft moeten ze structureel gaan bezuinigen…quote:Op maandag 18 december 2023 14:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)minder-gaan-uitgeven
Dat zou nog wel eens lastig kunnen worden voor het kabinet-Gratis Bier II.
Dat komt omdat Heks Kaag al het geld opgemaakt heeft.quote:Op maandag 18 december 2023 17:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Reken ook op wat meer tegenvallers de komende tijd. De economie is aardig aan het afkoelen en veel bedrijven zien hun orderboek flink slinken. Voor nu nog niet direct spannend maar de begroting 2025 wordt al een stuk ingewikkelder. Als het nieuwe kabinet echt ambities heeft moeten ze structureel gaan bezuinigen…
Gewoon nog even 20 miljard bij ontwikkelingssamenwerking weghalen, probleem opgelost.quote:Op maandag 18 december 2023 17:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Reken ook op wat meer tegenvallers de komende tijd. De economie is aardig aan het afkoelen en veel bedrijven zien hun orderboek flink slinken. Voor nu nog niet direct spannend maar de begroting 2025 wordt al een stuk ingewikkelder. Als het nieuwe kabinet echt ambities heeft moeten ze structureel gaan bezuinigen…
En dat dan drie keer per jaarquote:Op maandag 18 december 2023 17:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gewoon nog even 20 miljard bij ontwikkelingssamenwerking weghalen, probleem opgelost.
Als ik mij niet vergis zit er zo'n 30 miljard euro in dat fonds. Stel dat je daar de helft uithaalt, dan heb je eenmalig 15 miljard.quote:Op maandag 18 december 2023 16:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Groot deel van dat klimaatfonds is al uitgegeven en wat niet dat is voor kerncentrales bedoeld. Willen ze die ineens niet meer?quote:Op maandag 18 december 2023 16:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je een kabinet krijgt dat die broodnodige transitie maar onzin vindt, dan wordt die laatste opmerking wel ingewikkeld.quote:Op maandag 18 december 2023 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
Nog even afgezien van dat het geld uit die klimaatpot naar mijn idee gebruikt dient te worden voor een broodnodige transitie.
Nouja moeten ze wel ergens anders die kerncentrales van gaan betalen.quote:Op maandag 18 december 2023 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je een kabinet krijgt dat die broodnodige transitie maar onzin vindt, dan wordt die laatste opmerking wel ingewikkeld.
Omdat die kosten zijn in geboekt in budget 2027 en verder.quote:Op maandag 18 december 2023 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar hoe bespaart het niet gratis maken van iets dat nu ook al niet gratis is precies geld?
Als ik nou het plan maak om een reis naar Hawaii te boeken, en dat vervolgens niet doe, heb ik dan tweeduizend euro bespaard? Ik denk het niet.
Dat lijkt mij weer een nuttige besteding uit dat fonds.quote:Op maandag 18 december 2023 18:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja moeten ze wel ergens anders die kerncentrales van gaan betalen.
Daarvoor mag uiteraard alles wijken, lekker oneindig veel Nederlands belastinggeld betalen aan een Frans staatsbedrijfquote:Op maandag 18 december 2023 17:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Groot deel van dat klimaatfonds is al uitgegeven en wat niet dat is voor kerncentrales bedoeld. Willen ze die ineens niet meer?
Allicht, peperdure symboolpolitiek die op geen enkele manier bijdraagt aan de doelen die we hebben afgesproken en er daarnaast voor zorgt dat de investeringen in daadwerkelijk duurzame energievoorziening moeilijker wordt, dat spreekt het wat simpeler rechtse volk sowieso aan.quote:Op maandag 18 december 2023 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat lijkt mij weer een nuttige besteding uit dat fonds.
Zie problemen in DE mbt afschaling kernenergie, zijn de energie onafhankelijkheid in Frankrijk.quote:Op maandag 18 december 2023 18:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, peperdure symboolpolitiek die op geen enkele manier bijdraagt aan de doelen die we hebben afgesproken en er daarnaast voor zorgt dat de investeringen in daadwerkelijk duurzame energievoorziening moeilijker wordt, dat spreekt het wat simpeler rechtse volk sowieso aan.
Heuj, een Haarlemmer.quote:Op maandag 18 december 2023 17:31 schreef -XOR- het volgende:
Oh ja, en geen 3 gratis consumptiebonnen meer voor de optredende artiesten in Het Patronaat, het geld groeit ons niet op de rug natuurlijk.
Op zich waar alleen hangt dat niet op kernenergie.quote:Op maandag 18 december 2023 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie problemen in DE mbt afschaling kernenergie, zijn de energie onafhankelijkheid in Frankrijk.
Ach, links Amsterdam verbrandt graag het vuil van wat Italianen voor een paar miljoen op de jaarbegroting - plastic scheiden doen we niet aan, allemaal teveel uitzoekwerk, ook al is het meer dan de helft (!) van de broeikasgassen in Amsterdam, dan heeft dit tenminste nog enige visie. En de mayonaisebakjes van de Mac verbieden natuurlijk, dat compenseert weer wat hè.quote:Op maandag 18 december 2023 18:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, peperdure symboolpolitiek die op geen enkele manier bijdraagt aan de doelen die we hebben afgesproken en er daarnaast voor zorgt dat de investeringen in daadwerkelijk duurzame energievoorziening moeilijker wordt, dat spreekt het wat simpeler rechtse volk sowieso aan.
Ja, dat zijn beide prima argumenten tegen kernenergie. Maar goed, enige ratio hoeft op dit onderwerp niet verwacht te worden. Je bent ideologisch voor, dan doen feiten er nooit toe.quote:Op maandag 18 december 2023 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie problemen in DE mbt afschaling kernenergie, zijn de energie onafhankelijkheid in Frankrijk.
Weinig relevant voor de discussie over kernenergie lijkt me.quote:Op maandag 18 december 2023 18:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach, links Amsterdam verbrandt graag het vuil van wat Italianen voor een paar miljoen op de jaarbegroting - plastic scheiden doen we niet aan, allemaal teveel uitzoekwerk, ook al is het meer dan de helft (!) van de broeikasgassen in Amsterdam, dan heeft dit tenminste nog enige visie. En de mayonaisebakjes van de Mac verbieden natuurlijk, dat compenseert weer wat hè.
Nou ja, daarvoor kiezen stapt in ieder geval over de eigen schaduw heen van de kabinetsperiode - iets wat je toch zal moeten doen als je voor een duurzame optie wil kiezen. Daar kan je vervolgens wat van vinden - niet rendabel, duurt te lang, geen investeerders, verdringt andere oplossingen - maar het is wel een keuze. Veertig miljard ergens inpompen zonder plan ("als het maar groen is en iets met klimaat") is dat niet.quote:Op maandag 18 december 2023 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Weinig relevant voor de discussie over kernenergie lijkt me.
Klimaatfonds en ontwikkelingsamenwerking. Populistisch rechts wekt steevast de indruk dat dit twee bodemloze potjes zijn waar je welhaast oneindig het rechts-populstische pretpakket mee kunt financieren.quote:Op maandag 18 december 2023 18:29 schreef Hexagon het volgende:
Hoe dan ook als je en geen eigen risico en wel kerncentrales wilt, dan heb je niks aan dat klimaatfonds.
MIsschien kunnen we OWS een taakstelling geven om miljarden uit Afrika te roven.quote:Op maandag 18 december 2023 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klimaatfonds en ontwikkelingsamenwerking. Populistisch rech5 wekt steevast de indruk dat dit twee bodemloze potjes zijn waar je welhaast oneindig het rechtse pretpakket mee kunt financieren.
De goede oude VOC-mentaliteit.quote:Op maandag 18 december 2023 18:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
MIsschien kunnen we OWS een taakstelling geven om miljarden uit Afrika te roven.
Neuh, maar in mijn jongere jaren ging ik wel regelmatig op zaterdagavonden buurten bij poppodia in de regioquote:
Die veertig miljard kan je wat mij betreft voor het klimaat echt stukken beter investeren dan in kerncentrales. Waarbij je ook met zonnepanelen, windmolens of energiebesparing volgens mij ruim over een kabinetsperiode heenkijkt (maar weer niet de rekening bij toekomstige generaties neerlegt zoals bij kernenergie…).quote:Op maandag 18 december 2023 18:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, daarvoor kiezen stapt in ieder geval over de eigen schaduw heen van de kabinetsperiode - iets wat je toch zal moeten doen als je voor een duurzame optie wil kiezen. Daar kan je vervolgens wat van vinden - niet rendabel, duurt te lang, geen investeerders, verdringt andere oplossingen - maar het is wel een keuze. Veertig miljard ergens inpompen zonder plan ("als het maar groen is en iets met klimaat") is dat niet.
Dat is een nogal vreemde voorstelling van zaken gegeven waar er in geinvesteerd werd en word.quote:Op maandag 18 december 2023 18:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, daarvoor kiezen stapt in ieder geval over de eigen schaduw heen van de kabinetsperiode - iets wat je toch zal moeten doen als je voor een duurzame optie wil kiezen. Daar kan je vervolgens wat van vinden - niet rendabel, duurt te lang, geen investeerders, verdringt andere oplossingen - maar het is wel een keuze. Veertig miljard ergens inpompen zonder plan ("als het maar groen is en iets met klimaat") is dat niet.
Concreet zijn dat twee snel te bouwen kerncentrales en wat ideeën over waterstof (sowieso een groot vraagteken of dat hem gaat worden) en wat strooien met subsidies en innen van belastingen, vanuit het aloude adagium dat gedrag te sturen is met fiscaal instrumentarium (not). Niet bijster ambitieus, op papier haalbaar, in de praktijk gaat ook dat op korte termijn niet de gewenste oogst zaaien.quote:Op maandag 18 december 2023 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is een nogal vreemde voorstelling van zaken gegeven waar er in geinvesteerd werd en word.
Urgenda of de Kilmaatwet? Urgenda hebben we al gehaald.quote:Maar leg nu eens uit hoe dit strookt met Urgenda?
Mee eens, met nog als toevoeging dat (begrijpend) lezen juíst bij een vak als geschiedenis (misschien nog wel het meest van allemaal) wordt geleerd. Dat vak heeft toch de meeste thema's die een breed publiek aanspreken als het om lezen gaat. Historische romans, van Simone van der Vlucht, tot een simpel boek over dinosauriërs bijvoorbeeld. Uitzoeken wat juist en onjuist is bij bijvoorbeeld Asterix en Obelix blijft een leuke, leerzame opdracht.quote:Op zondag 17 december 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of die inderdaad nauwelijks een tekst konden interpreteren, wat mij betreft is "begrijpend lezen" (en dan niet zoals het gegeven wordt, maar het echt begrijpen van moeilijkere teksten) echt nog wel de allerbelangrijkste vaardigheid. Daarom is het zo dramatisch dat Nederland juist daar het op één-na-slechtste scoort van de hele EU. Goed begrijpend lezen is de toegang tot alle informatie. Ik hoop dat een volgende minister van onderwijs (of eigenlijk liefst nog de huidige, minister Paul) daar vol op in gaat zetten. Wellicht kan ze kijken naar zulke voorbeelden: https://www.volkskrant.nl(...)et-roer-om~b2f92f71/
Stop met de kinderen trucjes aanleren, leer ze echt begrijpen wat ze lezen. Pas ook alsjeblieft Cito daar op aan.
Ik heb liever dat ze aan het eind van hun middelbare school goed zijn in begrijpend lezen, dan dat we ze veel proberen te laten weten over geschiedenis. Hoe belangrijk geschiedenis ook is, dat belang komen de meeste mensen pas wat later dan hun schooltijd achter. Als je dan goed kunt lezen en teksten kunt begrijpen, kun je zelf de info wel vinden tegen de tijd dat je interesse zich breder ontwikkelt.
Sowieso is de kinderen leren lezen erg belangrijk, wat mij betreft. Leer ze ook boeken pakken. Zelfs het lezen van totale onzinboeken als de Boomhut van 13 verdiepingen of Dagboek van een Muts is wat mij betreft nuttige tijdsbesteding op school, want als je in je schooltijd nooit leest zul je dat later ook minder snel gaan doen. De middelbare school waar mijn dochter heen gaat heeft de eerste 3 jaar elke week tijdens wisselende lessen een lees halfuur. Dat halve uur leest iedereen in de hele school, of je nu bij sport, bij Frans of bij techniek zit, stil zijn of haar eigen boek. En bij toetsen mag je niet eerder weg: als je klaar bent pak je je leesboek (scheelt ook afgeraffelde toetsen). Dat vind ik alvast een mooi begin. Want kinderen die leren dat lezen leuk is, zullen grotendeels vanzelf ook boeken gaan lezen waardoor je kennis van de maatschappij verbreedt.
Oftewel: kinderen van ouders die zelf niet zo ontwikkeld zijn, gun jij de kans niet. Want dat is wat jij dan feitelijk zegt.quote:Op maandag 18 december 2023 21:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik blijf erbij dat er een grote verantwoording blijft bij de ouders.
ooit van de arbeidersbeweging gehoord? Als jij wilt dat je kinderen het beter krijgen dan jij, zal je daarvoor moeite moetenquote:Op maandag 18 december 2023 21:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oftewel: kinderen van ouders die zelf niet zo ontwikkeld zijn, gun jij de kans niet. Want dat is wat jij dan feitelijk zegt.
Slechts voor een deelquote:De verantwoordelijkheid dat iedereen, ongeacht achtergrond, de kans krijgt, ligt bij het onderwijs
vertel dat vooral de ouders, zodat ze lekker voor SBS blijven zittenquote:, niet bij de ouders.
Bijvoorbeeld laaggeletterde ouders kunnen hun kinderen niet die stap omhoog helpen, daar hebben we toch echt het onderwijs voor. Jij stapt hier veel en veel te makkelijk over het feit dat iedereen begint met dezelfde kansen heen. En eigenlijk vind ik dat best kwalijk, want met zulke op het eerste gezicht best redelijk lijkende opmerkingen wil je eigenlijk een soort klasse-stelsel ontwikkelen. Kinderen van minder ontwikkelde ouders, doen er blijkbaar minder toe.quote:Op maandag 18 december 2023 21:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
ooit van de arbeidersbeweging gehoord? Als jij wilt dat je kinderen het beter krijgen dan jij, zal je daarvoor moeite moeten
[..]
Slechts voor een deel
[..]
vertel dat vooral de ouders, zodat ze lekker voor SBS blijven zitten
Dat er probleemgevallen zijn ontslaat daarmee niet gelijk alle ouders van verantwoording en ligt het daarmee bij het onderwijs. Maar ga lekker door mensen van de verantwoording voor hun kinderen te ontslaan.quote:Op maandag 18 december 2023 22:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld laaggeletterde ouders kunnen hun kinderen niet die stap omhoog helpen, daar hebben we toch echt het onderwijs voor. Jij stapt hier veel en veel te makkelijk over het feit dat iedereen begint met dezelfde kansen heen. En eigenlijk vind ik dat best kwalijk, want met zulke op het eerste gezicht best redelijk lijkende opmerkingen wil je eigenlijk een soort klasse-stelsel ontwikkelen. Kinderen van minder ontwikkelde ouders, doen er blijkbaar minder toe.
Je kunt niet van ouders verwachten dat ze hun kinderen dingen aanbieden die ze zelf niet kunnen.
Ik ontsla absoluut niet de ouders van de verantwoordelijkheid voor hun kinderen, alleen het bieden van kansengelijkheid (want jij doet alsof er maar een paar 'probleemgevallen' zijn, in feite is dit natuurlijk gewoon een heel groot percentage van de kinderen) is een zeer belangrijke taak voor het onderwijs. Met alleen wat in het onderwijs wordt aangeboden zou ieder kind zich voluit moeten kunnen ontplooien.quote:Op maandag 18 december 2023 22:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat er probleemgevallen zijn ontslaat daarmee niet gelijk alle ouders van verantwoording en ligt het daarmee bij het onderwijs. Maar ga lekker door mensen van de verantwoording voor hun kinderen te ontslaan.
Ahum, jij zei:"De verantwoordelijkheid dat iedereen, ongeacht achtergrond, de kans krijgt, ligt bij het onderwijs, niet bij de ouders."quote:Op maandag 18 december 2023 22:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ontsla absoluut niet de ouders van de verantwoordelijkheid voor hun kinderen,
Of je dat nu leuk vind of niet, er is geen kansengelijkheid, dat is een illusie, en door verantwoording weg te halen bij de ouders en het bij het onderwijs te leggen maak je dat zeker niet beter.quote:alleen het bieden van kansengelijkheid (want jij doet alsof er maar een paar 'probleemgevallen' zijn, in feite is dit natuurlijk gewoon een heel groot percentage van de kinderen) is een zeer belangrijke taak voor het onderwijs. Met alleen wat in het onderwijs wordt aangeboden zou ieder kind zich voluit moeten kunnen ontplooien.
Dus toch verantwoording van de ouders zie ikquote:Dat je daarnaast als ouders je kinderen ook beter een goed boek dan een humorfilm of een playstation aan kunt bieden is natuurlijk zeker waar,
Nu is het verplichting en niet meer verantwoording?quote:maar dat maakt de verplichting voor het onderwijs om ieder kunt zich zo maximaal mogelijk te laten ontwikkelen niet minder.
De waarheid ligt ergens in het midden. Door de verantwoordelijkheid zo nadrukkelijk naar het onderwijs te schuiven creëer je ook ouders die achterover gaan hangen.quote:Op maandag 18 december 2023 22:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ontsla absoluut niet de ouders van de verantwoordelijkheid voor hun kinderen, alleen het bieden van kansengelijkheid (want jij doet alsof er maar een paar 'probleemgevallen' zijn, in feite is dit natuurlijk gewoon een heel groot percentage van de kinderen) is een zeer belangrijke taak voor het onderwijs. Met alleen wat in het onderwijs wordt aangeboden zou ieder kind zich voluit moeten kunnen ontplooien.
Dat je daarnaast als ouders je kinderen ook beter een goed boek dan een humorfilm of een playstation aan kunt bieden is natuurlijk zeker waar, maar dat maakt de verplichting voor het onderwijs om ieder kind zich zo maximaal mogelijk te laten ontwikkelen niet minder.
Blij mee.quote:Op maandag 18 december 2023 20:21 schreef Kickinalfa het volgende:
https://wnl.tv/2023/12/18(...)ndentraining-sturen/
Die Adema is ook wel een beetje doorgeslagen hoor.
Klopt het echt dat kinderen steeds slechter rekenen en begrijpend lezen (alsmede schrijven) of is er een reactionaire houding onder het mom dat vroeger het onderwijs beter was?quote:Op maandag 18 december 2023 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De waarheid ligt ergens in het midden. Door de verantwoordelijkheid zo nadrukkelijk naar het onderwijs te schuiven creëer je ook ouders die achterover gaan hangen.
Ja, het klopt, maar tegelijkertijd wil men nogal eens vergeten dat er altijd mensen zijn geweest die de tafel van zeven niet kenden of ik wordt consequent met dt schreven.quote:Op maandag 18 december 2023 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt het echt dat kinderen steeds slechter rekenen en begrijpend lezen (alsmede schrijven) of is er een reactionaire houding onder het mom dat vroeger het onderwijs beter was?
Ik zie ook veel ouderen stijl- en grammaticafouten maken. Zo geweldig is bij sommigen het taalonderwijs ook niet ingedaald.
En 30 rijden voor het milieu, terwijl er steeds meer milieuvriendelijke autos komenquote:Op maandag 18 december 2023 18:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach, links Amsterdam verbrandt graag het vuil van wat Italianen voor een paar miljoen op de jaarbegroting - plastic scheiden doen we niet aan, allemaal teveel uitzoekwerk, ook al is het meer dan de helft (!) van de broeikasgassen in Amsterdam, dan heeft dit tenminste nog enige visie. En de mayonaisebakjes van de Mac verbieden natuurlijk, dat compenseert weer wat hè.
Ik vraag me ook af of die gast wel echt staat te pissen, lijkt me meer een 'grap'quote:Op maandag 18 december 2023 22:29 schreef Tijn het volgende:
Premier van alle Nederlanders, mensen
[ twitter ]
Dat terwijl links campagne voerde op de ENORME armoede in dit land.quote:Op dinsdag 19 december 2023 00:19 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)veau-in-ruim-45-jaar
Maar wat hadden we een kutkabinet he mensen
Milieuvriendelijke auto's bestaan niet, elke auto is een ramp voor het milieu.quote:Op maandag 18 december 2023 23:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En 30 rijden voor het milieu, terwijl er steeds meer milieuvriendelijke autos komen
Interesseert 'm ook geen biet, joh. Gewoon lekker scoren op Twitter, ja toch.quote:Op dinsdag 19 december 2023 00:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of die gast wel echt staat te pissen, lijkt me meer een 'grap'
https://nos.nl/artikel/25(...)ezag-rechtspraak-aanquote:NOS Nieuws
•
Vandaag, 03:47
Ook kritiek rechters op uitstel celstraffen: 'Tast gezag rechtspraak aan'
De Raad voor de rechtspraak is niet te spreken over het voorstel van demissionair minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming) om gevangenisstraffen uit te stellen. Weerwind stelde dat onlangs voor omdat er niet genoeg personeel in de gevangenissen is. Ook wil hij kijken of gedetineerden eerder met een enkelband vrijgelaten kunnen worden.
Tegen NRC zegt voorzitter van de Raad Henk Naves dat het kabinet zo het gezag van de rechter aantast. "Als gemorreld wordt aan de beslissing van de rechter, kan dat het gezag en de geloofwaardigheid van de rechtspraak beschadigen."
Naves vreest ook rechtsongelijkheid, omdat het kabinet een plan zou hebben om mensen niet langer op te sluiten als ze boetes van een bepaalde omvang niet betalen. "Het is niet uit te leggen dat iemand wiens boete net te hoog is wél moet zitten als hij niet betaalt, maar een ander met een iets lagere boete niet."
Hij vermoedt dat de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI), die over het gevangeniswezen gaat, met de maatregelen meer speelruimte wil krijgen om zelf te bepalen hoe de straffen moeten worden uitgevoerd. Dat zou DJI eerder in het verleden al tevergeefs hebben geprobeerd. Naves: "Ik denk dat het acute probleem met personeelstekorten nu daarvoor wordt aangewend."
Eerder kwamen slachtofferadvocaten al in het geweer tegen de maatregelen van Weerwind. "De rechter heeft het nodig gevonden dat iemand daadwerkelijk de gevangenis ingaat", zei advocaat Richard Korver van de vereniging voor slachtofferadvocaten NVSSA . "Ik begrijp al die noodoplossingen wel, maar dan leef je niet meer in een rechtsstaat waarin de rechter degene is die rechtspreekt."
Neuh, niet echt eigenlijk. Krijs-Karen Wilders voerde campagne op de ENORME armoede, PvdA/GL vooral op klimaattransitie, bestuurscultuur, bestaanszekerheid en eerlijker welvaartsverdeling dmv hogere minimumlonen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 00:31 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat terwijl links campagne voerde op de ENORME armoede in dit land.
In dat hele stuk komt het woord D66 niet voor.quote:Op dinsdag 19 december 2023 06:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Niet alleen de PVV tast het gezag van rechters aan met uitspraken als "laffe rechters" maar een partij als D66 die door een naïeve elite als fatsoenlijk wordt gezien doet dat net zo goed.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ezag-rechtspraak-aan
Weerwind is van D66 he.quote:Op dinsdag 19 december 2023 07:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In dat hele stuk komt het woord D66 niet voor.
Niet zo heel relevant voor de boodschap natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 december 2023 00:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of die gast wel echt staat te pissen, lijkt me meer een 'grap'
En de DJI (die hier kennelijk om vraagt) zit uiteindelijk onder Yesilgöz.quote:
Die zijn voor poster vrij inwisselbaar.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
En de DJI (die hier kennelijk om vraagt) zit uiteindelijk onder Yesilgöz.
Vertel, wat is dan jouw oplossing voor het personeelstekort in de gevangenissen? Want als je de voorgestelde oplossing afkraakt, moet je wel met een ander voorstel komen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 06:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Niet alleen de PVV tast het gezag van rechters aan met uitspraken als "laffe rechters" maar een partij als D66 die door een naïeve elite als fatsoenlijk wordt gezien doet dat net zo goed.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ezag-rechtspraak-aan
Ieder mens ook.quote:Op dinsdag 19 december 2023 00:51 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Milieuvriendelijke auto's bestaan niet, elke auto is een ramp voor het milieu.
Kinderopvang hoeft ook niet gratis te zijn. Wat een onzin! Opa en oma kunnen bijspringen, beide parttime werken, dan is het gratis. Wil je dat niet, of kun je dat niet, dan betaal je er maar voor. Zijn gewoon kosten die het krijgen van een kind met zich meebrengen.quote:Op maandag 18 december 2023 16:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en de bestaande kinderopvangtoeslag en kgb lijkt mij al behoorlijk.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Kinderopvang hoeft ook niet gratis te zijn. Wat een onzin! Opa en oma kunnen bijspringen, beide parttime werken, dan is het gratis. Wil je dat niet, of kun je dat niet, dan betaal je er maar voor. Zijn gewoon kosten die het krijgen van een kind met zich meebrengen.
Uiteraard wel naar inkomen.
Ooit deden wij nog gevangenen uit Noorwegen opvangen enzo, misschien onze criminelen daar eens plaatsen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vertel, wat is dan jouw oplossing voor het personeelstekort in de gevangenissen? Want als je de voorgestelde oplossing afkraakt, moet je wel met een ander voorstel komen.
Eens opzoeken.quote:Op maandag 18 december 2023 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, het klopt, maar tegelijkertijd wil men nogal eens vergeten dat er altijd mensen zijn geweest die de tafel van zeven niet kenden of ik wordt consequent met dt schreven.
Maar we hebben het onderwijs op een aantal vlakken nogal om zeep geholpen, door het breed invoeren van lesmethodes en onderwijssystemen die niet of zelfs averechts werken. Zelfbenoemde onderwijsexperts hebben daar goud geld mee verdiend, en ondertussen zijn de kinderen de dupe. Er is een topic in NWS over dit onderwerp, daarin hebben een aantal users wel wat zinnige dingen gezegd als je het interessant vindt.
Hoe durf je te twijfelen aan de GroBloLei?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
Zou onze Blonde Verlosser er al over na hebben gedacht over de personeelstekorten in gevangenissen in relatie tot het door hem gewenste opsluiten van illegalen?
Hoor net dat er nette Arische Noren voor ingevlogen zouden kunnen worden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
Zou onze Blonde Verlosser er al over na hebben gedacht over de personeelstekorten in gevangenissen in relatie tot het door hem gewenste opsluiten van illegalen?
En de tekorten in de zorg (140.000), de tekorten bij onderwijzers (15.000) en ga zo maar door. Hij wil ook nog 10.000 nieuwe politie agenten.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
quote:Informateur Plasterk heeft vanmiddag zijn eerste gesprek "over de inhoud" met de partijleiders Wilders (PVV), Yesilgöz (VVD), Omtzigt (NSC) en Van der Plas (BBB) en hun secondanten. Vorige week spraken ze af om met vier partijen aan de informatieronde te beginnen.
In deze informatieronde wordt nog niet onderhandeld over de vorming van een kabinet. Er wordt gekeken of de vier partijen het eens kunnen worden "over een gezamenlijke basislijn" wat betreft "het waarborgen van de Grondwet, de grondrechten en de democratische rechtstaat".
Dat het hier uberhaubt om gaat én dat VVD en NSC ondanks dit nog steeds niet gestopt zijn met deze onderhandelingen, maakt me behoorlijk misselijk en geeft geen goede hoop voor de toekomst.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
"het waarborgen van de Grondwet, de grondrechten en de democratische rechtstaat".
Vind ik ook. Ik snap niet dat er uberhaupt gesprekken hiervoor nodig zijn. Lijkt me logisch dat iedereen er zich aan houdt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat het hier uberhaubt om gaat én dat VVD en NSC ondanks dit nog steeds niet gestopt zijn met deze onderhandelingen, maakt me behoorlijk misselijk en geeft geen goede hoop voor de toekomst.
Kom kom, je mag moslims best een beetje discrimineren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik snap niet dat er uberhaupt gesprekken hiervoor nodig zijn. Lijkt me logisch dat iedereen er zich aan houdt.
"een gezamenlijke basislijn" klinkt ook alsof je die lat lager of hoger kunt leggen. Zeer bijzonder.
Wel steeds een beetje meer, zodat het niet teveel en te snel opvalt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kom kom, je mag moslims best een beetje discrimineren.
En altijd denkt de meerderheid in de aanloop dat het wel mee zal vallen. Eenmaal uitgehold is de weg terug een lange.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:16 schreef xpompompomx het volgende:
En wat me ook niet geruststelt zijn de trackrecords van Wilders' collega rechtspopulisten wereldwijd. Vrijwel zonder uitzondering draait het uit op zelfverrijking, uitholling van democratie en er alles aan willen doen de macht niet kwijt te raken. En natuurlijk het systeem zo proberen in te richten dat ze nooit enige verantwoording af hoeven te leggen.
Wat stel jij eigenlijk voor qua landsbestuur? Ik lees jou alleen maar afgeven?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kom kom, je mag moslims best een beetje discrimineren.
Die basislijn is er immers al, lijkt me. Kunnen ze nog zo hun bes doen om recht te lullen wat krom is, maar deze gesprekken zouden niet nodig moeten zijn.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik snap niet dat er uberhaupt gesprekken hiervoor nodig zijn. Lijkt me logisch dat iedereen er zich aan houdt.
"een gezamenlijke basislijn" klinkt ook alsof je die lat lager of hoger kunt leggen. Zeer bijzonder.
Klopt. De grondwet kun je per definitie niet overtreden als Kamer. Heb het gevoel dat ze aan het tijdrekken zijn.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die basislijn is er immers al, lijkt me. Kunnen ze nog zo hun bes doen om recht te lullen wat krom is, maar deze gesprekken zouden niet nodig moeten zijn.
Over partijen die denken dat de grondwet optioneel is heb ik inderdaad weinig positiefs te zeggen ja, dat zie je goed.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat stel jij eigenlijk voor qua landsbestuur? Ik lees jou alleen maar afgeven?
Heel West-Europa heeft overal personeelstekorten en volgens mij is dat in Scandinavië niet veel beter. En om onze gevangenen nu naar Oost-Europa of nog verder te sturen... dat lijkt me ook niet zo'n goed plan.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ooit deden wij nog gevangenen uit Noorwegen opvangen enzo, misschien onze criminelen daar eens plaatsen.
NSC was voor een referendum op dit onderwerp, toch?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:05 schreef phpmystyle het volgende:
NSC ook tegen toetreding Oekraiene.
Dan is er denk ik geen meerderheid meer. Hoewel onduidelijk is wat SGP, CU, BBB, SP willen.
Heel knap hoe je subtiel mijn vraag ontwijkt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Over partijen die denken dat de grondwet optioneel is heb ik inderdaad weinig positiefs te zeggen ja, dat zie je goed.
Dit gaat gewoon met hoofdelijke stemmingen. Wat FvD, PVV, en NSC willen is nu helder, ben benieuwd wat die andere willen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC was voor een referendum op dit onderwerp, toch?
Niet dat dat mogelijk is (ook niet met de nieuwe referendumwet), maar wat kan Omtzigt het schelen dat hij onwettige dingen verkondigt.
Ja luister eens, je gaat hier zelf bepaald niet vrijuit met je postgedrag en dat is wat mij betreft prima, maar ga dan niet op een hypocriete manier andere mensen de maat lopen nemen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel knap hoe je subtiel mijn vraag ontwijkt.
Rwanda heeft plek!quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heel West-Europa heeft overal personeelstekorten en volgens mij is dat in Scandinavië niet veel beter. En om onze gevangenen nu naar Oost-Europa of nog verder te sturen... dat lijkt me ook niet zo'n goed plan.
Paarlen voor de zwijnen dit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja luister eens, je gaat hier zelf bepaald niet vrijuit met je postgedrag en dat is wat mij betreft prima, maar ga dan niet op een hypocriete manier andere mensen de maat lopen nemen.
Ik heb in de afgelopen 100 delen meerdere malen en op diverse beleidsterreinen aangegeven wat ik verstandige keuzes zou vinden. Als je het daadwerkelijk interessant vind, dan zoek je het maar op. Oh, en op die hele asieldiscussie zal je van mij inderdaad weinig posts vinden, want dat vind ik een non-issue. Ik hecht alleen wel waarde aan zaken als rechtszekerheid en uitvoerbaarheid, dus als er een of andere rechtse windsurfer met een onmogelijk plan voorbij komt dan wil ik dat inderdaad nog wel eens afschieten.
quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Je bevestigt mijn vermoeden wel ongeveer: fel reageren en van alles in de zeik nemen. Tis vooral een sleur aan negativiteit wat er uit komt. Maar dat is prima. Ook dat is een rol die je kunt vervullen.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een akelig minderwaardig mens. Haar grootste gebrek was het gebrek aan zelfreflectie en bescheidenheid.
Ze zette/zet zichzelf te vaak, en op een veel te hoog voetstuk.
Voorlopig niet relevant, Oekraïne gaat de komende 10 jaar niet voldoen aan de criteria. Maar NSC verkondigt echt dat er een correctief referendum over zou moeten worden gehouden. Maar correctieve referenda gaan volgens de indieners van het wetsvoorstel over wetten, het instemmen met toetreding van Oekraïne door de Tweede Kamer is geen wet. Kortom: NSC heeft weer eens een voorstel dat niet kan, ik vind dat geen net bestuur, maar puur populisme.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon met hoofdelijke stemmingen. Wat FvD, PVV, en NSC willen is nu helder, ben benieuwd wat die andere willen.
De blonde verlosser zit zo mooi in de make-up, hang 'm boven je bed.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:39 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Geert zoekt de interactie op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Wat extra teleurstellend is omdat NSC zo hoog van de toren blaast over goed bestuur.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kortom: NSC heeft weer eens een voorstel dat niet kan, ik vind dat geen net bestuur, maar puur populisme.
NSC ruikt nu een beetje van de macht, en wat ze ruiken is veel te lekker om zomaar aan voorbij te gaan.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat extra teleurstellend is omdat NSC zo hoog van de toren blaast over goed bestuur.
quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
De blonde verlosser zit zo mooi in de make-up, hang 'm boven je bed.Deze afbeelding laten bedrukken op posterformaat zal niet echt mooi worden. Ik heb aan zijn funko pop wel genoeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De enige echte.
Deze opmerking over een referendum over toetreding van nieuwe EU landen komt uit de verkiezingstijd, staat ook in hun programma. Heeft dus niet zo veel met ruiken van de macht te maken, het geeft gewoon aan dat NSC tot in het diepst een populistische partij is. Mensen die Omtzigt al 20 jaar volgen kunnen daar niet verbaasd over zijn trouwens, veel populistischer lopen ze niet rond in Den Haag.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
NSC ruikt nu een beetje van de macht, en wat ze ruiken is veel te lekker om zomaar aan voorbij te gaan.
Ging over Kaag.quote:
Dan kan het nog spannend worden, hoewel ik denk dat BBB ook niet voor zal zijn, en cu doorgaans ook niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voorlopig niet relevant, Oekraïne gaat de komende 10 jaar niet voldoen aan de criteria. Maar NSC verkondigt echt dat er een correctief referendum over zou moeten worden gehouden. Maar correctieve referenda gaan volgens de indieners van het wetsvoorstel over wetten, het instemmen met toetreding van Oekraïne door de Tweede Kamer is geen wet. Kortom: NSC heeft weer eens een voorstel dat niet kan, ik vind dat geen net bestuur, maar puur populisme.
Maar als je het van andere partijen wil weten: naast PVV, FvD en NSC zijn in elk geval SP, PvdD en SGP tegen.
Kaag heeft het over zichzelf afgeroepen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Over Kaag mag je wel negatief zijn, maar over Wilders of Omtzigt niet?
Ik loop niet alleen maar negatief alles te besmeuren en af te zeiken zoals user in kwestie wel doet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Over Kaag mag je wel negatief zijn, maar over Wilders of Omtzigt niet?
Kaag is natuurlijk wel een bijzonder figuur. Zo heb je er maar weinigen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kaag heeft het over zichzelf afgeroepen.
Daar mag je gerust over zeggen dat het een akelig minderwaardig mens is.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kaag is natuurlijk wel een bijzonder figuur. Zo heb je er maar weinigen.
Wel raar, dat zijn ook best bijzondere figuren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar mag je gerust over zeggen dat het een akelig minderwaardig mens is.
Maar over Wilders, Omtzigt, van der Plas kan dat niet, want die zijn goed.
Het iniatiefvoorstel op referenda zoals het al door de Eerste Kamer is heeft het over wetten.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan kan het nog spannend worden, hoewel ik denk dat BBB ook niet voor zal zijn, en cu doorgaans ook niet.
Misschien had Omtzigt moet communiceren dat het gaat om politieke besluitvorming en niet zozeer alleen over wetten. Dekt de lading wat beter.
Ik mis Hyves om hem hartjes en sterretjes te sturen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:39 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Geert zoekt de interactie op.
Nee toch? Heel gewone Nederlanders.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wel raar, dat zijn ook best bijzondere figuren.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nooit zo begrepen wat Kaag nou zo apart maakt. Niet dat ik op d'r heb gestemd ofzo, maar om haar er nou uit te lichten en als heks te bestempelen... ik snap niet waarom uitgerekend zij de wind van voren heeft verdiend.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kaag is natuurlijk wel een bijzonder figuur. Zo heb je er maar weinigen.
Over die figuren worden veel zwaardere dingen gezegd. Iets waar ik een ban voor zou krijgen op dit forum, of justitie op de stoep.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar mag je gerust over zeggen dat het een akelig minderwaardig mens is.
Maar over Wilders, Omtzigt, van der Plas kan dat niet, want die zijn goed.
Hier een voorbeeld: https://www.demorgen.be/n(...)tps://www.google.nl/quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nooit zo begrepen wat Kaag nou zo apart maakt. Niet dat ik op d'r heb gestemd ofzo, maar om haar er nou uit te lichten en als heks te bestempelen... ik snap niet waarom uitgerekend zij de wind van voren heeft verdiend.
Welnee.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over die figuren worden veel zwaardere dingen gezegd. Iets waar ik een ban voor zou krijgen op dit forum, of justitie op de stoep.
Ik heb geen abonnement, dus ik kan het niet lezen. In de kop staat alleen dat ze hoogopgeleid en verbaal sterk is. Dat is een reden om d'r zo aan te vallen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier een voorbeeld: https://www.demorgen.be/n(...)tps://www.google.nl/
Hoogopgeleid, verbaal sterk en veel ervaring. Dat is het?quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inderdaad, een sterke, hoogopgeleide vrouw die verbaal sterk is, ervaring heeft en zich ook nog eens fatsoenlijk gedraagt, daar kunnen veel mensen niet tegen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze zet zichzelf op een voetstuk, en weet in haar manier van praten enorme weerstand op te roepen. Maar waar verdedig ik mij voor? Ik hoor niet bij dat kleine clubje dat haar uitscheldt of bedreigt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen abonnement, dus ik kan het niet lezen. In de kop staat alleen dat ze hoogopgeleid en verbaal sterk is. Dat is een reden om d'r zo aan te vallen?
Akelig minderwaardig mens?quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze zet zichzelf op een voetstuk, en weet in haar manier van praten enorme weerstand op te roepen. Maar waar verdedig ik mij voor? Ik hoor niet bij dat kleine clubje dat haar uitscheldt of bedreigt.
Dat is zij allemaal niet, en als zij dat wel is dan zeggen anderen dat wel.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad, een sterke, hoogopgeleide vrouw die verbaal sterk is, ervaring heeft en zich ook nog eens fatsoenlijk gedraagt, daar kunnen veel mensen niet tegen.
En getrouwd met een Palestijn, dat op zich is al voldoende om in bepaalde kringen de bekken te laten schuimen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad, een sterke, hoogopgeleide vrouw die verbaal sterk is, ervaring heeft en zich ook nog eens fatsoenlijk gedraagt, daar kunnen veel mensen niet tegen.
Laten we die eigenschap inderdaad ook zeker nog even benoemen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En getrouwd met een Palestijn, dat op zich is al voldoende om in bepaalde kringen de bekken te laten schuimen.
Volgens mij struikel(d)en ook nogal wat mensen over Halsema. Veel mensen trekken een slimme, sterke, hoogopgeleide vrouw met bekakt accent heel slecht lijkt het.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is zij allemaal niet, en als zij dat wel is dan zeggen anderen dat wel.
Yesulguz of Keijzer, of wat mij part Halsema doen dit toch ook niet zo?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat Wilders met zijn manier van praten ook enorme weerstand oproept. Inhoudelijk welteverstaan.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze zet zichzelf op een voetstuk, en weet in haar manier van praten enorme weerstand op te roepen. Maar waar verdedig ik mij voor? Ik hoor niet bij dat kleine clubje dat haar uitscheldt of bedreigt.
Daar worden onzekere mannetjes nog veel onzekerder van.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij struikel(d)en ook nogal wat mensen over Halsema. Veel mensen trekken een slimme, sterke, hoogopgeleide vrouw met bekakt accent heel slecht lijkt het.
Akelig en minderwaardig inderdaad.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat Wilders met zijn manier van praten ook enorme weerstand oproept. Inhoudelijk welteverstaan.
Ik kan je geruststellen dat dat niet het geval isquote:Op dinsdag 19 december 2023 12:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar worden onzekere mannetjes nog veel onzekerder van.
Er zijn alleen geen verkiezingen, dus deze peilingen slaan niet echt ergens op.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:08 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]
Geert is niet meer te stoppen!
Zeker wel, het zegt dat kiezers van VVD en NSC niet willen treuzelen met de coalitie-onderhandelingen en als die partijen de stekker eruit trekken en er nieuwe verkiezingen komen er van die partijen niets overblijft.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn alleen geen verkiezingen, dus deze peilingen slaan niet echt ergens op.
Ach, zelfs als de VVD en NSC een greintje ruggengraat tonen en het laten klappen duurt het nog vele maanden voor er verkiezingen zijn. Dit zegt echt helemaal niks.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:10 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zeker wel, het zegt dat kiezers van VVD en NSC niet willen treuzelen met de coalitie-onderhandelingen en als die partijen de stekker eruit trekken en er nieuwe verkiezingen komen er van die partijen niets overblijft.
Het zegt inderdaad helemaal niets dat een derde van Nederland iets vindt volgens de peilingen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, zelfs als de VVD en NSC een greintje ruggengraat tonen en het laten klappen duurt het nog vele maanden voor er verkiezingen zijn. Dit zegt echt helemaal niks.
Ja nou en? Er wordt onderhandeld op basis van de uitslag van de verkiezingen, niet op basis van peilingen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:15 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het zegt inderdaad helemaal niets dat een derde van Nederland iets vindt volgens de peilingen.
Vast wel iets. Alleen zegt het niets over mogelijke electorale gevolgen van keuzes die nu gemaakt worden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:15 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het zegt inderdaad helemaal niets dat een derde van Nederland iets vindt volgens de peilingen.
Wordt leuk als PVV afscheid moet doen van 80% van haar standpunten. Stort het net zo hard - zo niet - harder weer in.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vast wel iets. Alleen zegt het niets over mogelijke electorale gevolgen van keuzes die nu gemaakt worden.
De eerstvolgende verkiezingen die daadwerkelijk al gepland zijn, zijn die voor het EP in juni. Daar haalde PVV de vorige keer een heel beroerde score. Het vliegt echt alle kanten op…quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wordt leuk als PVV afscheid moet doen van 80% van haar standpunten. Stort het net zo hard - zo niet - harder weer in.
Akelig minderwaardig is een onterechte diskwalificatie, maar niet begrijpen dat ze een vrij uitgesproken profiel heeft dat bijzonder veel weerstand oproept bij mensen is toch niet zo lastig te herkennen? Hooghartig (heeft ze ook haar voorkomen niet bij mee waar ze niets aan kan doen), geen feeling met de maatschappij, belerend, totaal gebrek aan zelfreflectie, diplomatiek dier in haar doen en laten, alleen maar vanuit machtspolitieke redenen op volledig de verkeerde positie neergezet als MinFin, en zo kan je nog wel even doorgaan. Ongetwijfeld een aardig mens hoor verder, en de totale haat heb ik ook niet begrepen, maar dat ze tegen de haren inkamt is vrij evident.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:09 schreef Tijn het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nooit zo begrepen wat Kaag nou zo apart maakt.
Ik had het vooral over die extreme haat natuurlijk. En het feit dat vooral zij het speerpunt werd, terwijl in mijn ogen de meeste politici zijn zoals zij is. Zeker mensen die op ministersposten gaan zitten zijn vaak nogal tevreden met zichzelf, maar Kaag werkt opeens als een rode lap op een stier. Ik verbaas me daarover. Maar goed, ik ben zelf ook niet iemand die veel "feeling met de maatschappij" heeft, misschien is dat hetquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Akelig minderwaardig is een onterechte diskwalificatie, maar niet begrijpen dat ze een vrij uitgesproken profiel heeft dat bijzonder veel weerstand oproept bij mensen is toch niet zo lastig te herkennen? Hooghartig (heeft ze ook haar voorkomen niet bij mee waar ze niets aan kan doen), geen feeling met de maatschappij, belerend, totaal gebrek aan zelfreflectie, diplomatiek dier in haar doen en laten, alleen maar vanuit machtspolitieke redenen op volledig de verkeerde positie neergezet als MinFin, en zo kan je nog wel even doorgaan. Ongetwijfeld een aardig mens hoor verder, en de totale haat heb ik ook niet begrepen, maar dat ze tegen de haren inkamt is vrij evident.
Ik durf wel te wedden dat een willekeurige andere D66-vrouw op dezelfde positie net zoveel negatieve aandacht van een bepaald deel van de bevolking had gekregen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had het vooral over die extreme haat natuurlijk. En het feit dat vooral zij het speerpunt werd, terwijl in mijn ogen de meeste politici zijn zoals zij is. Zeker mensen die op ministersposten gaan zitten zijn vaak nogal tevreden met zichzelf, maar Kaag werkt opeens als een rode lap op een stier. Ik verbaas me daarover. Maar goed, ik ben zelf ook niet iemand die veel "feeling met de maatschappij" heeft, misschien is dat het
Bijna 1 op de 3 Nederlanders heeft dus een licht-verstandelijke beperking of erger\.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:08 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]
Hetzelfde percentage dat niet kan lezen. Toeval?quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bijna 1 op de 3 Nederlanders heeft dus een licht-verstandelijke beperking of erger\.
Dat is meer aan de orde bij de mensen die democratie niet begrijpen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bijna 1 op de 3 Nederlanders heeft dus een licht-verstandelijke beperking of erger\.
Ik heb toch wel echt het gevoel dat de afstand Kaag-maatschappij groter is dan die van de andere ministers en ook dan de afstand Pechtold-maatschappij of Jetten-maatschappij. Die 'wie zijn toch die mensen' kwam echt uit haar hart, zij snapt echt niet dat die mensen er zijn. Dat gevoel heb ik bij geen enkele andere politicus ooit gehad.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had het vooral over die extreme haat natuurlijk. En het feit dat vooral zij het speerpunt werd, terwijl in mijn ogen de meeste politici zijn zoals zij is. Zeker mensen die op ministersposten gaan zitten zijn vaak nogal tevreden met zichzelf, maar Kaag werkt opeens als een rode lap op een stier. Ik verbaas me daarover. Maar goed, ik ben zelf ook niet iemand die veel "feeling met de maatschappij" heeft, misschien is dat het
Misschien komt het omdat ik ook niet begrijp wie die mensen zijnquote:Op dinsdag 19 december 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb toch wel echt het gevoel dat de afstand Kaag-maatschappij groter is dan die van de andere ministers en ook dan de afstand Pechtold-maatschappij of Jetten-maatschappij. Die 'wie zijn toch die mensen' kwam echt uit haar hart, zij snapt echt niet dat die mensen er zijn. Dat gevoel heb ik bij geen enkele andere politicus ooit gehad.
Had Geertje toch gelijk met zijn 10 zetels erbijquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:08 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]
Het is ook de rol die zij zichzelf aan meet he. Zij speelde ook de politicus die elitair wilde zijn en oog voor mensen met een consultancy baan, woonachtig in Leiden. Beetje vliegen, beetje koffie met havermelk, beetje druk maken om milieu.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb toch wel echt het gevoel dat de afstand Kaag-maatschappij groter is dan die van de andere ministers en ook dan de afstand Pechtold-maatschappij of Jetten-maatschappij. Die 'wie zijn toch die mensen' kwam echt uit haar hart, zij snapt echt niet dat die mensen er zijn. Dat gevoel heb ik bij geen enkele andere politicus ooit gehad.
Nee, dat denk ik helemaal niet. Ze wilde best politicus zijn voor iedereen, maar ze heeft gewoon geen enkel gevoel bij hoe minstens een kwart van Nederland denkt, leeft en zich voelt. En dat is denk ik wel vrij uniek voor iemand in haar positie, die enorme afstand tot een enorme groep Nederlanders.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is ook de rol die zij zichzelf aan meet he. Zij speelde ook de politicus die elitair wilde zijn en oog voor mensen met een consultancy baan, woonachtig in Leiden. Beetje vliegen, beetje koffie met havermelk, beetje druk maken om milieu.
Mensen die niet snappen dat de liberale democratie niet simpelweg een stemprocedure is maar ook een uitwerking kent van een scheiding der machten en met waarborging van basale rechten komt daar inderdaad nog eens bovenop bij die mensen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is meer aan de orde bij de mensen die democratie niet begrijpen.
Lousewies van der Laan zegt Hoi Polloi.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit zie je allemaal wel vaker bij politici (neem een Ard van der Steur bijvoorbeeld), alleen werd het deze mensen nooit kwalijk genomen. Waarom bij Kaag dan wel?quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik helemaal niet. Ze wilde best politicus zijn voor iedereen, maar ze heeft gewoon geen enkel gevoel bij hoe minstens een kwart van Nederland denkt, leeft en zich voelt. En dat is denk ik wel vrij uniek voor iemand in haar positie, die enorme afstand tot een enorme groep Nederlanders.
Dat is voldoende excuus om haar voor minderwaardig, heks of erger uit te maken?quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is ook de rol die zij zichzelf aan meet he. Zij speelde ook de politicus die elitair wilde zijn en oog voor mensen met een consultancy baan, woonachtig in Leiden. Beetje vliegen, beetje koffie met havermelk, beetje druk maken om milieu.
Ik zie dat we het topic op een hoger niveau proberen te tillen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kaag was ook lijsttrekker. Afstandelijke ministers zie je meer. Ook in het huidige kabinet wel. Maar zo'n minister hoeft alleen over zijn eigen ministerie te praten.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit zie je allemaal wel vaker bij politici (neem een Ard van der Steur bijvoorbeeld), alleen werd het deze mensen nooit kwalijk genomen. Waarom bij Kaag dan wel?
Ja, of zo'n Wiebes, of Grapperhaus, of Van Engelshoven, of Ollongren... ik weet niet, ik heb zelden het gevoel dat kabinetsleden dicht op de maatschappij staan. Hoeft van mij ook niet, maar toch, ik snap gewoon de focus op Kaag niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit zie je allemaal wel vaker bij politici (neem een Ard van der Steur bijvoorbeeld), alleen werd het deze mensen nooit kwalijk genomen. Waarom bij Kaag dan wel?
Ik benoem graag de dingen zoals ze zijn. Als een derde van de bevolking alle sleutels in handen wil geven aan een eenmanspartij die gouden bergen belooft zonder dekking en het liefst de burgerrechten van bepaalde groepen zou willen inperken kan ik tot geen enkele andere conclusie komen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik zie dat we het topic op een hoger niveau proberen te tillen.
Kwart? Denk wel 3 kwart, ze zit bij iedereen in de allergie. En in elk interview weer drukt ze op dezelfde knoppen om die allergie reactie weer op te roepen. Mij maakt niemand wijs dat zij geen spindocters heeft die haar hierop kan wijzen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik helemaal niet. Ze wilde best politicus zijn voor iedereen, maar ze heeft gewoon geen enkel gevoel bij hoe minstens een kwart van Nederland denkt, leeft en zich voelt. En dat is denk ik wel vrij uniek voor iemand in haar positie, die enorme afstand tot een enorme groep Nederlanders.
Wat jij noemt zijn voortbrengselen uit die stemprocedure, en kunnen ook door de tijd heen veranderen. Oude wetten (vrouwen handelingsonbekwaam) bestaan ook al lang niet meer.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mensen die niet snappen dat de liberale democratie niet simpelweg een stemprocedure is maar ook een uitwerking kent van een scheiding der machten en met waarborging van basale rechten komt daar inderdaad nog eens bovenop bij die mensen.
Ik zal wel in een bubbel zitten, want ik ken echt niemand die er zo over denkt. Maar misschien zit je dat zelf ook en valt het in de praktijk nogal mee, ook een mogelijkheid. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde Nederlander zo'n sterke mening heeft over iemand die ze nauwelijks kennen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kwart? Denk wel 3 kwart, ze zit bij iedereen in de allergie.
Er is een fundamenteel verschil tussen achtergestelde groepen dezelfde rechten geven en van bepaalde groepen verworven rechten afnemen, dat eerste is het verhaal van de voortschrijdende democratie, het tweede is een teken van opkomend fascisme.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jij noemt zijn voortbrengselen uit die stemprocedure, en kunnen ook door de tijd heen veranderen. Oude wetten (vrouwen handelingsonbekwaam) bestaan ook al lang niet meer.
Gelukkig is net de grondwet gewijzigd met een algemene bepaling, waarin de grondrechten vast zijn gelegd: https://www.denederlandse(...)ling_grondrechten_enquote:Op dinsdag 19 december 2023 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jij noemt zijn voortbrengselen uit die stemprocedure, en kunnen ook door de tijd heen veranderen. Oude wetten (vrouwen handelingsonbekwaam) bestaan ook al lang niet meer.
Maar ik denk, zowel voor mezelf alf voor jou dan in je eigen omgeving je zelf het meeste met politiek bezig bent. Wie spendeert nu uren op een forum over politiek?quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zal wel in een bubbel zitten, want ik ken echt niemand die er zo over denkt. Maar misschien zit je dat zelf ook en valt het in de praktijk nogal mee, ook een mogelijkheid. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde Nederlander zo'n sterke mening heeft over iemand die ze nauwelijks kennen.
Ik ken wel een enkeling die zo over haar dacht, maar de meeste mensen niet. Sowieso denken die niet op zulke heftige manieren over politici.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zal wel in een bubbel zitten, want ik ken echt niemand die er zo over denkt. Maar misschien zit je dat zelf ook en valt het in de praktijk nogal mee, ook een mogelijkheid. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde Nederlander zo'n sterke mening heeft over iemand die ze nauwelijks kennen.
De grondwet hoeft in principe ook niet gewijzigd te worden, want er is een toetsingsverbod. Gewoon wetten kunnen aangepast worden, verdragen opgezegd, of veranderd worden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig is net de grondwet gewijzigd met een algemene bepaling, waarin de grondrechten vast zijn gelegd: https://www.denederlandse(...)ling_grondrechten_en
Dus nee, dit kan niet zo maar wijzigen in een simpele stemprocedure.
Dat ik een weirdo ben en weinig begrijp van wat de meeste mensen denken of doen heb ik allang geaccepteerdquote:Op dinsdag 19 december 2023 14:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik denk, zowel voor mezelf alf voor jou dan in je eigen omgeving je zelf het meeste met politiek bezig bent. Wie spendeert nu uren op een forum over politiek?
Dat is ook wel weer overtrokken algemenisering.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:38 schreef -XOR- het volgende:
Er is een fundamenteel verschil tussen achtergestelde groepen dezelfde rechten geven en van bepaalde groepen verworven rechten afnemen, dat eerste is het verhaal van de voortschrijdende democratie, het tweede is een teken van opkomend fascisme.
Lol.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ik een weirdo ben en weinig begrijp van wat de meeste mensen denken of doen heb ik allang geaccepteerd
Het gaat erom wat hier gezegd word en niet elders.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over die figuren worden veel zwaardere dingen gezegd. Iets waar ik een ban voor zou krijgen op dit forum, of justitie op de stoep.
Nee hoor, dat is gewoon algemeen geaccepteerde theorie.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer overtrokken algemenisering.
Kunnen we die ook ergens aan staven?quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is gewoon algemeen geaccepteerde theorie.
Het afnemen van het recht om te kraken is fascime?quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is gewoon algemeen geaccepteerde theorie.
Of het fascisme is weet ik niet, maar ik vind het persoonlijk wel belachelijk dat dit is afgeschaft. Zeker er nu zo'n woningnood is. Huizen zijn er om in te wonen, dus een beetje druk om te voorkomen dat ze leeg komen te staan lijkt meer dan welkom.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Het afnemen van het recht om te kraken is fascime?
Leuk als je je huis te koop zet, dan voel je de druk wel om die te verkopen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of het fascisme is weet ik niet, maar ik vind het persoonlijk wel belachelijk dat dit is afgeschaft. Zeker er nu zo'n woningnood is. Huizen zijn er om in te wonen, dus een beetje druk om te voorkomen dat ze leeg komen te staan lijkt meer dan welkom.
Het recht om te kraken is geen basaal burgerrecht en bovendien is het iedereen dan verboden om te kraken. Alleen moslims hun recht op vrijheid van godsdienst en onderwijs ontzeggen is wel fascistoide.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Het afnemen van het recht om te kraken is fascime?
Het ging om huizen die meer dan een jaar leegstonden, he. Tijd zat om je huis op een normale manier van de hand te doen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat er krakers intrekken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leuk als je je huis te koop zet, dan voel je de druk wel om die te verkopen.
Weet je, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen..quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ging om huizen die meer dan een jaar leegstonden, he. Tijd zat om je huis op een normale manier van de hand te doen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat er krakers intrekken.
Bovendien zorgde het gedogen van krakers ook voor allerlei anti-kraakinitiatieven. Dat heeft jarenlang een heleboel prima tijdelijke woonruimte gecreëerd, iets waar nu ook veel behoefte aan is.
Wat je beschrijft is min of meer letterlijk wat anti-kraak is.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet je, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen..
Misschien eerder een wet om het goedkoop te moeten huren als je het kraakt. Houd je de druk zowel bij de verhuurder en de kraker. Maar daarmee zorg je wel dat het kraken an sich niet aantrekkelijk wordt, omdat er toch betaald moet worden.
Prachtig. Klaar met dat linkse gedram en diens hobby's van belastinggeld.quote:
quote:PVV: 47 (+10)
GL-PvdA: 22 (-3)
VVD: 18 (-6)
NSC: 19 (-1)
D66: 9
BBB: 8 (+1)
CDA: 4 (-1)
SP: 3 (-2)
DENK: 4 (+1)
PvdD: 5 (+2)
FvD: 3
SGP: 3
CU: 3
Volt: 2
JA21: 0 (-1)
VVD krijgt flinke tikken. CDA verliest ook. En Timmermans natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Prachtig. Klaar met dat linkse gedram en diens hobby's van belastinggeld.
[ twitter ]
[..]
Dat Wilders dingen roept als moskeën en korans verbieden is natuurlijk abject, maar op het vlak van onderwijs kan je best een discussie voeren of de vrijheid niet op sommige vlakken beperkt moet worden. Het is wat mij betreft net zo verwerpelijk dat een reformatorische school mag doceren dat de evolutietheorie slechts een theorie is en de oudheid van gesteenten in twijfel wordt getrokken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het recht om te kraken is geen basaal burgerrecht en bovendien is het iedereen dan verboden om te kraken. Alleen moslims hun recht op vrijheid van godsdienst en onderwijs ontzeggen is wel fascistoide.
Waar doel je dan op? Welk 'links gedram' en welke 'hobby's van belastinggeld'? En hoe komt het dat ze na 30 jaar rechtse kabinetten dat nog niet hebben gestopt, dan?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:20 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]
[..]
Links gaat echt door de knieënquote:
Ondertussen weet niemand hoe de PVV zijn eigen hobby's wil bekostigen, maar ok.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:20 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]
[..]
Ach, ze eten VVD, BBB en JA21 leeg, vervolgens klappen ze zelf omdat ze eea niet waar kunnen maken. Omtzigt gaat ook voor gaats als hij met PVV in zee gaat. Niet zo rampzalig allemaal.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dit is echt heel gevaarlijk. Lekker 'links' demoniseren zonder te weten wat het precies is en dan een autocraat aan de macht helpen die dezelfde retoriek gebruikt als Trump.
Niet zoals links met belastinggeld, natuurlijk!quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ondertussen weet niemand hoe de PVV zijn eigen hobby's wil bekostigen, maar ok.
Uiteraard mogen er wel vakinhoudelijke standaarden worden geeist en inspectie worden gehouden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat Wilders dingen roept als moskeën en korans verbieden is natuurlijk abject, maar op het vlak van onderwijs kan je best een discussie voeren of de vrijheid niet op sommige vlakken beperkt moet worden. Het is wat mij betreft net zo verwerpelijk dat een reformatorische school mag doceren dat de evolutietheorie slechts een theorie is en de oudheid van gesteenten in twijfel wordt getrokken.
Het is vooral zo dat een peiling tegenwoordig helemaal niks meer zegt. Als je ziet dat de winnaar van de verkiezingen in het voorjaar vrij klein wordt in de verkiezingen in het najaar en dat de bijna gedecimeerde partij van het voorjaar dan in het najaar weer als winnaar uit de bus komt, dan heeft peilen meer dan 3 weken voor verkiezingen blijkbaar geen enkele zin meer.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ach, ze eten VVD, BBB en JA21 leeg, vervolgens klappen ze zelf omdat ze eea niet waar kunnen maken. Omtzigt gaat ook voor gaats als hij met PVV in zee gaat. Niet zo rampzalig allemaal.
Het is spelen met vuur omdat een antidemocraat aan de macht systematisch minderheden kan uitsluiten om zelf aan de macht te blijven.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ach, ze eten VVD, BBB en JA21 leeg, vervolgens klappen ze zelf omdat ze eea niet waar kunnen maken. Omtzigt gaat ook voor gaats als hij met PVV in zee gaat. Niet zo rampzalig allemaal.
Immigratie is zelfs al 60 jaar aan de gang lees ik. Alleen maar verrijking opgeleverd voor ons nietwaar?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar doel je dan op? Welk 'links gedram' en welke 'hobby's van belastinggeld'? En hoe komt het dat ze na 30 jaar rechtse kabinetten dat nog niet hebben gestopt, dan?
Nee, dat gaat in Nederland gewoon niet zo snel lukken. PVV staat ook niet in de buurt van een meerderheid. Zelfs niet als je de kritiekloze volgelingen van BBB mee rekent.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is spelen met vuur omdat een antidemocraat aan de macht systematisch minderheden kan uitsluiten om zelf aan de macht te blijven.
Ah, allemaal onderbuikzaken dus, geen feiten. Duidelijk.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Immigratie is zelfs al 60 jaar aan de gang lees ik. Alleen maar verrijking opgeleverd voor ons nietwaar?
NWS / 60 jaar open grenzen beleid valt niet tegen op te bouwen
Linkse partijen willen het liefst alles wat ze niet aanstaat verbieden.
Overal woke universiteiten, musea. Klimaatobsessie, diversiteitsdwang, vliegschaamte, baarschaamte. Maar de kabinetten waren rechts hoor.
Een Ollongren die al het nieuws dat niet in het staatsstraatje past maar wegzet als desinformatie. Media verbieden want Russisch.
De EU met ongekozen Von der Leyen gaat ook richting een dictatuur met de digitale ID, digitale euro... [naief]nee die zijn er nog niet en als het er al komt is dat allemaal op vrijwillige basis[/naief].
Het kan snel gaan, juist omdát het autoritaire systeem van PVV zo gestroomlijnd is.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat gaat in Nederland gewoon niet zo snel lukken. PVV staat ook niet in de buurt van een meerderheid. Zelfs niet als je de kritiekloze volgelingen van BBB mee rekent.
Nou als je ¤26.000.000.000 wil betalen voor 0,000036 graden dan zal dat wel zinniger besteed worden bij de PVV.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ondertussen weet niemand hoe de PVV zijn eigen hobby's wil bekostigen, maar ok.
Precies. En zo rollen we dus de dictatuur in. Beetje bij beetje.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, allemaal onderbuikzaken dus, geen feiten. Duidelijk.
Je hebt geen enkel idee waar je over praat.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Precies. En zo rollen we dus de dictatuur in. Beetje bij beetje.
Een eenmalig fonds is wat anders dan structurele kosten.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou als je ¤26.000.000.000 wil betalen voor 0,000036 graden dan zal dat wel zinniger besteed worden bij de PVV.
Jij ziet het niet dus niks aan de hand. Spreek over een jaar of 5 nog wel. Misschien ben je dan al een beetje genezen van je blindheid.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt geen enkel idee waar je over praat.
Wellicht doelt hij op de ambities die zijn grote leider keurig heeft afgekeken van figuren als Trump, Orban en Poetin?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt geen enkel idee waar je over praat.
Stel Wilders weet een kabinet te vormen dat het ook even uithoudt. Wat verwacht je op die termijn dan voor resultaten?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij ziet het niet dus niks aan de hand. Spreek over een jaar of 5 nog wel. Misschien ben je dan al een beetje genezen van je blindheid.
Zou het, omdat te voorkomen, misschien niet een goed idee zijn om niet op een partij te stemmen die slechts 2 leden en een ondoorzichtige structuur heeft? Of zeg ik nou iets heel geks.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Precies. En zo rollen we dus de dictatuur in. Beetje bij beetje.
Grenzen dicht! Geen woke! 140 op de snelweg!quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Stel Wilders weet een kabinet te vormen dat het ook even uithoudt. Wat verwacht je op die termijn dan voor resultaten?
Uitkeringen hoger!!11quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Stel Wilders weet een kabinet te vormen dat het ook even uithoudt. Wat verwacht je op die termijn dan voor resultaten?
En dan natuurlijk janken dat je niet zomaar meer naar Duitsland of België kan met de auto. Of dat alles in de winkel 10x zo duur wordt omdat vrachtwagens elke dag uren in de file bij de grens moeten staan.quote:
Ja maar geen gelukszoekers meer. En met Geert gaat ons inkomen er natuurlijk keihard op vooruit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan natuurlijk janken dat je niet zomaar meer naar Duitsland of België kan met de auto. Of dat alles in de winkel 10x zo duur wordt omdat vrachtwagens elke dag uren in de file bij de grens moeten staan.
Klopt. Terecht.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
FvD mag dus een poosje niet aan debatten meedoen begrijp ik
Of je houdt steekproeven zoals de Duitsers momenteel doen aan de oostgrens. Het aantal aanmeldingen bij de Duitse Ter Apel zijn daarmee met 80% afgenomen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan natuurlijk janken dat je niet zomaar meer naar Duitsland of België kan met de auto. Of dat alles in de winkel 10x zo duur wordt omdat vrachtwagens elke dag uren in de file bij de grens moeten staan.
Keihard de inflatie aanwakkeren en dan de eer opstrijken van hogere lonen, zo rollen ze welquote:Op dinsdag 19 december 2023 15:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ja maar geen gelukszoekers meer. En met Geert gaat ons inkomen er natuurlijk keihard op vooruit.
Tja, zoals eerder met de schorsing van Thierry kun je die lui meer straffen door ze te verplichten op te komen dagen dan weg te sturen uit de tweede kamer.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
FvD mag dus een poosje niet aan debatten meedoen begrijp ik
Ben wel benieuwd, was dat werkelijk de bepalende factor of speelde er meer mee?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:59 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Of je houdt steekproeven zoals de Duitsers momenteel doen aan de oostgrens. Het aantal aanmeldingen bij de Duitse Ter Apel zijn daarmee met 80% afgenomen.
De bepalende factor was dat 'radicaal rechts' te groot begint te worden en ze nu wel iets moesten doen tegen de asielinstroom.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, was dat werkelijk de bepalende factor of speelde er meer mee?
Radicaal rechts staat er los van al zijn die flink vertegenwoordigd in Oost Duitsland.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:20 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De bepalende factor was dat 'radicaal rechts' te groot begint te worden en ze nu wel iets moesten doen tegen de asielinstroom.
Dat is een oud artikel. Hier wordt de link gelegd met de groei van de AfD:quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Radicaal rechts staat er los van al zijn die flink vertegenwoordigd in Oost Duitsland.
Hier een stukje NOS van 25 september.
Ongekende afname van de instroom terwijl de progressieven ons altijd maar wijsmaken dat dit niet kan en niet mogelijk is. De Duitsers doen het gewoon.quote:"We merken een sterke teruggang van inreizende asielzoekers, vooral aan de Poolse grens", aldus Jansen. "Dat is intussen nog maar 20 procent van wat het voor de extra controles was."
Er is wel flink meer grensverkeer hier en minder personeel beschikbaar. Hun maatregel zal wellicht ook hier effect hebben.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:40 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat is een oud artikel. Hier wordt de link gelegd met de groei van de AfD:
https://nos.nl/artikel/25(...)itsland-migratie-aan
Tevens:
[..]
Ongekende afname van de instroom terwijl de progressieven ons altijd maar wijsmaken dat dit niet kan en niet mogelijk is. De Duitsers doen het gewoon.
Met nog belangrijk detail;quote:Op woensdag 20 december 2023 07:24 schreef Kickinalfa het volgende:
In Frankrijk kan er zelfs een strengere asiel/migratie wet komen onder leiding van Macron, dan moet er toch wel iets mogelijk zijn in nederland zou je zeggen.
quote:Maar de Constitutionele Raad gaat er nog wel naar kijken omdat er paar artikelen in staan die "in strijd zijn met de Grondwet", zei de minister van Binnenlandse Zaken. Die worden dan mogelijk alsnog geschrapt.
Inwilligingspercentage is 85%. Hoezo 'streng'.quote:Op woensdag 20 december 2023 07:29 schreef -XOR- het volgende:
asielinstroom inperken is niet zo heel ingewikkeld (al vergeten mensen hier blijkbaar dat Nederland een relatief streng toelatingsbeleid en weinig asielzoekers had), de vraag is alleen wat mensen ervan verwachten.
Ja, we hebben hier een enorm streng toelatingsbeleid. Allerlei mensen die in de rest van de EU, ook in Frankrijk na deze wet, wel asiel kunnen krijgen, kunnen dat hier niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:11 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Inwilligingspercentage is 85%. Hoezo 'streng'.
Best bizar als je ziet hoe vol de asielzoekerscentra zitten, is opgelost met de spreidingsbeleid denk ik, alleen weinig mensen zitten te wachten op een asielzoekerscentrum in hun buurtquote:Op woensdag 20 december 2023 10:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, we hebben hier een enorm streng toelatingsbeleid. Allerlei mensen die in de rest van de EU, ook in Frankrijk na deze wet, wel asiel kunnen krijgen, kunnen dat hier niet.
Dat inwilligingspercentage heeft een heel simpele reden: alle asielzoekers die hier kansloos zijn en wel een kans hebben in andere landen, komen niet hier heen. Mede daardoor hebben we ook vrij weinig asielzoekers, trouwens. Hier is de reden achter dat inwilligingspercentage voor je uitgelegd: https://nos.nl/artikel/24(...)rs-zeggen-niet-alles
Dus ja, Nederland heeft van alle EU landen op wellicht Denemarken na het strengste asielbeleid.
Ik denk dat mensen vooral niet zitten te wachten op een enorm groot asielzoekerscentrum in hun dorp van 2000 inwoners.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Best bizar als je ziet hoe vol de asielzoekerscentra zitten, is opgelost met de spreidingsbeleid denk ik, alleen weinig mensen zitten te wachten op een asielzoekerscentrum in hun buurt
De reden is heel simpel. We hebben ongeveer 17.500 mensen in de asielzoekerscentra zitten die daar niet horen, maar die een huis zouden moeten hebben, omdat ze geen asielzoeker maar statushouder zijn. De oorzaak is dus niet de instroom, maar de uitstroom. En de uitstroom komt door de huizenmarkt.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Best bizar als je ziet hoe vol de asielzoekerscentra zitten, is opgelost met de spreidingsbeleid denk ik, alleen weinig mensen zitten te wachten op een asielzoekerscentrum in hun buurt
Dat gedrag zie je bij elke (semi)-overheidsafdeling. Dat mensen lang op dienstverlening moeten wachten is erg, maar wat nog veel erger is in de ogen van bestuurders: werknemers die het soms een beetje rustig aan kunnen doen. Want dat "duimendraaien" kost een hoop geld!quote:Op woensdag 20 december 2023 10:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Al is het ook zo dat Nederland zodra er lege plekken zijn in asielzoekerscentra gelijk afschaald. Dan krijg je bij een piek vanzelf paniek. Dat domme afschalen moeten ze ook mee stoppen.
Dat artikel ken ik ja maar het is kletskoek. Alsof de samenstelling van de asielzoekers in België zoveel anders is dan hier, terwijl daar het inwilligingspercentage 2x zo laag is.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, we hebben hier een enorm streng toelatingsbeleid. Allerlei mensen die in de rest van de EU, ook in Frankrijk na deze wet, wel asiel kunnen krijgen, kunnen dat hier niet.
Dat inwilligingspercentage heeft een heel simpele reden: alle asielzoekers die hier kansloos zijn en wel een kans hebben in andere landen, komen niet hier heen. Mede daardoor hebben we ook vrij weinig asielzoekers, trouwens. Hier is de reden achter dat inwilligingspercentage voor je uitgelegd: https://nos.nl/artikel/24(...)rs-zeggen-niet-alles
Dus ja, Nederland heeft van alle EU landen op wellicht Denemarken na het strengste asielbeleid.
Heb je ook een wat diepgaander analyse van de verschillen met België voor ons? Anders lijkt het me wat goedkoop om een artikel als kletskoek af te serveren omdat het niet in je straatje past.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:01 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat artikel ken ik ja maar het is kletskoek. Alsof de samenstelling van de asielzoekers in België zoveel anders is dan hier, terwijl daar het inwilligingspercentage 2x zo laag is.
Asielzoekers worden hier nu in grote getallen toegelaten zonder individuele achtergrond check omdat we daar de capaciteit niet voor hebben.
Ja, de samenstelling van asielzoekers in België is totaal anders dan die hier. Totaal anders.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:01 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat artikel ken ik ja maar het is kletskoek. Alsof de samenstelling van de asielzoekers in België zoveel anders is dan hier, terwijl daar het inwilligingspercentage 2x zo laag is.
Asielzoekers worden hier nu in grote getallen toegelaten zonder individuele achtergrond check omdat we daar de capaciteit niet voor hebben.
Kun je dat uitleggen want die snap ik niet? En waarom is dat?quote:Op woensdag 20 december 2023 16:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de samenstelling van asielzoekers in België is totaal anders dan die hier. Totaal anders.
Omdat Belgie een band heeft met Afrika, daar zijn veel meer Sub-sahara Afrikanen (Burundezen, Congolen, mensen uit Guinee).quote:Op woensdag 20 december 2023 18:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kun je dat uitleggen want die snap ik niet? En waarom is dat?
Over het algemeen gaan asielzoekers naar een land waar al gemeenschappen uit dat land zijn. In België zie je heel veel mensen uit (donker) Afrika, ook gezien de band met Belgisch Congo. In Nederland zie je Afghanen en Syriërs. Gewoon totaal andere groepen.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kun je dat uitleggen want die snap ik niet? En waarom is dat?
Ook vanwege de taal trouwens, in West-Afrika wordt veel Frans gesproken, dus veel West-Afrikanen voelen zich comfortabeler in Wallonie/Brussel dan in Nederland.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Over het algemeen gaan asielzoekers naar een land waar al gemeenschappen uit dat land zijn. In België zie je heel veel mensen uit (donker) Afrika, ook gezien de band met Belgisch Congo. In Nederland zie je Afghanen en Syriërs. Gewoon totaal andere groepen.
Ja zelfde met geld overhouden, als je geld overhoudt krijg volgend jaar minder zodat je nooit kunt bufferen. Doen we ook met ic bedden, en asielzoek plaatsen. Efficientie ten koste van effectiviteit op cruciale momenten. Want iets zou maar eens niet efficiënt uitgegeven worden....quote:Op woensdag 20 december 2023 11:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gedrag zie je bij elke (semi)-overheidsafdeling. Dat mensen lang op dienstverlening moeten wachten is erg, maar wat nog veel erger is in de ogen van bestuurders: werknemers die het soms een beetje rustig aan kunnen doen. Want dat "duimendraaien" kost een hoop geld!
Hierdoor is inderdaad bijna alles per definitie overbelast. Want zodra het enigszins gaat, werken er dus teveel mensen.
?quote:Op woensdag 20 december 2023 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat Belgie een band heeft met Afrika, daar zijn veel meer Sub-sahara Afrikanen (Burundezen, Congolen, mensen uit Guinee).
Nederlandse asielzoekers komen vaker uit Iran, Afghanistan en Eritrea.
Ja, over de jaren heen heeft Nederland meer Iraniers, Afghanen en Eritreers gehad en Belgie meer Burundezen en Guineers, dat lees je hier ook terug. Blijkbaar krijgt Belgie momenteel niet veel Syriers binnen.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:22 schreef nostra het volgende:
[..]
?
Nederland
[ afbeelding ]
België
[ afbeelding ]
https://www.ser.nl/nl/the(...)s/aantallen-herkomst
https://www.cgvs.be/nl/actueel/asielstatistieken-overzicht-2022
Top. Ik hoop dat het geld wijs zal worden besteed om Nederland echt te verduurzamen.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:
Klimaatfonds is trouwens door de eerste kamer.
Ja, met steun van VVD, CDA, D66, CU, PvdAGL, PvdD, Volt, SGP, OPNL.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:
Klimaatfonds is trouwens door de eerste kamer.
SP tegen? Krista van Velzen draait zich om in haar graf.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, met steun van VVD, CDA, D66, CU, PvdAGL, PvdD, Volt, SGP, OPNL.
PVV, FVD, JA21, de SP, BBB en 50PLUS tegen.
46 voor dus. Wel zorgwekkend dat er zonder VVD geen meerderheid zou zijn, hoop toch niet dat een route via SP straks klimaatbeleid kan gaan afzwakken.
Ja, SP tegen: https://www.eerstekamer.n(...)jke_wet_klimaatfondsquote:Op woensdag 20 december 2023 20:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
SP tegen? Krista van Velzen draait zich om in haar graf.
Als de SP zo dwars gaat liggen, spelen ze de PVV straks erg in de kaart...quote:Het kabinet stelt een klimaatfonds voor van maar liefst 35 miljard. Dat is erg veel geld. Helaas gaat in het kabinetsvoorstel het overgrote deel van het geld als subsidie naar (waarschijnlijk) een aantal grotere vervuilendere bedrijven. Klimaatverandering is een collectief probleem dat we collectief moeten oplossen. We moeten zorgen dat juist lage en middeninkomens meer gaan profiteren van subsidies die er zijn om te verduurzamen. Wij willen geen miljarden naar een klimaatfonds waar bedrijven in kunnen graaien, laten we dat geld inzetten om gezamenlijk huizen te isoleren en daken die daarvoor geschikt zijn te voorzien van zonnepanelen. Nu dreigen we vervuilende bedrijven te gaan betalen, in plaats van ze te laten betalen. Dat is voor de SP geen klimaatrechtvaardigheid dus kunnen we het klimaatfonds in deze vorm niet steunen.
Euh nee, de industrie is de grootste vervuiler dus daar is de grootste slag te maken. Bovendien moeten ze wel en is het dus ook van belang dat ze concurrerend kunnen blijven.quote:Klimaatverandering is een collectief probleem dat we collectief moeten oplossen. We moeten zorgen dat juist lage en middeninkomens meer gaan profiteren van subsidies die er zijn om te verduurzamen.
Bij deze:quote:Op woensdag 20 december 2023 15:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je ook een wat diepgaander analyse van de verschillen met België voor ons? Anders lijkt het me wat goedkoop om een artikel als kletskoek af te serveren omdat het niet in je straatje past.
https://www.telegraaf.nl/(...)k-maak-me-wel-zorgenquote:Nederland heeft een veel hoger inwilligingspercentage voor asielaanvragen dan ons omringende landen, namelijk 85 procent. „Dat is veel hoger dan in andere Europese landen”, erkent Van der Burg. Daar heeft het kabinet onderzoek naar laten doen. Het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft inmiddels een oorzaak ontdekt. Nu moet de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) vaak aantonen dat het verhaal van een asielzoeker niet in de haak is, terwijl in andere Europese landen een asielzoeker zelf moet aantonen dat zijn verhaal wél klopt.
Dit is toch geen diepgaander analyse van de verschillen met België?quote:Op donderdag 21 december 2023 01:08 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Bij deze:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)k-maak-me-wel-zorgen
Het is de conclusie van een diepgaande analyse die het kabinet heeft uitgevoerd.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is toch geen diepgaander analyse van de verschillen met België?
Ik zou graag het rapport hieronder zien, want mijn ervaring als vrijwilliger in een asielzoekerscentrum is totaal anders. Mensen die met de littekens van zweepslagen op hun rug nog worden teruggestuurd omdat ze niet worden geloofd, dat is mijn ervaring.quote:Op donderdag 21 december 2023 01:08 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Bij deze:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)k-maak-me-wel-zorgen
Goed onderzoek wel.quote:
Vreemd dan dat het grootste gehalte PVV-stemmers in de grensstreken wonen.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goed onderzoek wel.
Verder ook niet heel gek; lager opgeleiden zullen vaak in net wat mindere buurten wonen en komen gemiddeld gezien wellicht net wat meer in aanraking met die immigratie problemen.
Grotendeels niet mee eens, denigreren van andersdenkenden (ze hebben vast weinig verstand van politiek, weinig kennis van economie, zijn zo dom dat ze zich compleet moeten laten sturen door populistische media) kan ik niet zoveel mee, maar wel eens dat er meer zaken mee zullen spelen ja. Zoals dat bij elke partij het geval zal zijn. Zoveel redenen om voor een bepaalde partij te gaan.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Vreemd dan dat het grootste gehalte PVV-stemmers in de grensstreken wonen.
Je verklaring zal deels waar zijn, maar er speelt mijns inziens meer: Zich achtergesteld voelen tov de randstad, bang gemaakt door media en rechtse oneliners door populisten. Verder nog weinig verstand van politiek, economie en het grotere geheel als de wereld buiten Nederland en onze rol daar in.
Of ze zien wat de Randstad is geworden en willen dat graag buiten de deur houden.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Vreemd dan dat het grootste gehalte PVV-stemmers in de grensstreken wonen.
Je verklaring zal deels waar zijn, maar er speelt mijns inziens meer: Zich achtergesteld voelen tov de randstad, bang gemaakt door media en rechtse oneliners door populisten. Verder nog weinig verstand van politiek, economie en het grotere geheel als de wereld buiten Nederland en onze rol daar in.
Of denken dat het geworden isquote:Op donderdag 21 december 2023 13:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of ze zien wat de Randstad is geworden en willen dat graag buiten de deur houden.
Ach, de user die ik quote geeft een schoolvoorbeeld van hoe elitair, verheven en arrogant men zich daar kan opstellen.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Of denken dat het geworden is
Ja dat is zeker waar.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, de user die ik quote geeft een schoolvoorbeeld van hoe elitair, verheven en arrogant men zich daar kan opstellen.
De “Amsterdam, blij dat ik daar nooit hoef te komen” verkondigers?quote:Op donderdag 21 december 2023 13:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of ze zien wat de Randstad is geworden en willen dat graag buiten de deur houden.
Ik zie een rokershuid, gele tanden, pukkels en pigmentvlekken.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:29 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Geert ziet er stralend uit.
Hij ziet er niet uit iddquote:Op donderdag 21 december 2023 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie een rokershuid, gele tanden, pukkels en pigmentvlekken.
Dat zal men andersom net zo goed beamen.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:29 schreef KaheemSaid het volgende:
,
[..]
De “Amsterdam, blij dat ik daar nooit hoef te komen” verkondigers?
Ik vind het altijd heel grappig als vrienden van het platteland, van de buurten waar nabuurschap zo normaal is, merken hoeveel sociale cohesie wij in de stad kennen.
Jij ziet wat je wilt zien.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie een rokershuid, gele tanden, pukkels en pigmentvlekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |