Blast from the pastquote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:58 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo, long time no see!
Ik heb hier jaren geleden ook mee gepost en las nog steeds af en toe mee en ik dacht ik ga weer eens meedoen
Ik ben 32 jaar, heb twee kindjes en ben fervent crossfitter. Sinds begin december ben ik 6 kg kwijt. Ik weeg nu 102 kg en wil graag naar de 80, maar dat hoeft niet in 1 jaar.
Heyyy!quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Blast from the past
6 kilo sinds begin december, wat een hoop!
Welkom terug!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:58 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo, long time no see!
Ik heb hier jaren geleden ook mee gepost en las nog steeds af en toe mee en ik dacht ik ga weer eens meedoen
Ik ben 32 jaar, heb twee kindjes en ben fervent crossfitter. Sinds begin december ben ik 6 kg kwijt. Ik weeg nu 102 kg en wil graag naar de 80, maar dat hoeft niet in 1 jaar.
Boh dit soort dingen test echt je doorzettingsvermogen en geduld he? Maar hopelijk voelt het dan straks wel extra nice als je het toch haalt.quote:
Ik heb wel echt mazzel gehad met dat ik ineens echt heel hard ging, dus daar houd ik me nog aan vast. Het gaat ook wel nog steeds omlaag, maar teeergend langzaam. Alles bij elkaar zit ik er lekker inquote:Op zondag 21 januari 2024 16:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Boh dit soort dingen test echt je doorzettingsvermogen en geduld he? Maar hopelijk voelt het dan straks wel extra nice als je het toch haalt.
Biefstukpuntjes, biefstukpuntjes en biefstukpuntjesquote:Op zondag 21 januari 2024 17:22 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga zo dadelijk (onbeperkt) tapas eten en dit soort dagen vind ik altijd moeilijk. Voorheen probeerde ik dan vaak overdag zo min mogelijk te eten, maar dat leidde vaak tot vreetbuien vanaf een uur of 3. Nu benader ik het dus als een gewone dag, maar merk dat ik dit soort dagen lastig blijf vinden. Zeker als ik het vergelijk met 'normaal' uit eten. Maar goed, het is goed gegaan vandaag. En vanavond ga ik lekker genieten, met als enige doel om niet té veel te eten (als in; dat ik veel te vol zit).
O: kwark, mandarijn
S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: mango
D: tapas
Die heb ik inderdaad vaak gehad! En fijne is wel dat ik vroeger dan ook weer heel veel moeite had om dan vandaag weer gezond te doen terwijl ik dat nu eigenlijk als vanzelfsprekend acht. Zondag wordt weer de eerste keer wegen sinds 1 jan dus ben benieuwd.quote:Op zondag 21 januari 2024 18:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Biefstukpuntjes, biefstukpuntjes en biefstukpuntjes
Dit gaat best aardig. Omdat het zulke kleine dingen zijn, had ik verwacht dat dit er na ruim 2 maanden wel ingesleten zou zijn maar dat is het toch niet helemaal. De grote veranderingen die ik heb aangepakt, gingen eigenlijk veel makkelijker. Ik had het tegenovergestelde verwacht.quote:Op donderdag 9 november 2023 09:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen, het gaat hier wel ok. Nu ik 's middags minder eet doet mijn verzadigingsgevoel het weer op een normaal niveau (meestal) en dat scheelt veel. Sinds april ben ik al schommelend 6,7 kilo afgevallen. Ik zit nu op een gewicht dat ik al 10 jaar niet heb gezien.
Gedragsveranderingen voor de komende tijd:
- Minder restjes snoepen. Niet tijdens het koken nootjes snoepen, niet altijd de mayolepel aflikken, niet standaard het laatste restje saus van mijn bord eten als de rest van mijn eten op is.
- Minder calorierijke sauzen eten. Ik maak veel sauzen (hot sauce e.d.) zelf, dat is prima. Maar ik kan de hoeveelheden saus die ik eet best halveren. Een frietje 1 keer dippen in plaats van 2 keer bijvoorbeeld.
- De volgende hap pas nemen als ik mijn mond leeg heb.
- Niet op weg van de keuken naar de woonkamer al beginnen met eten.
Dit zijn wat kleine veranderingen die niet al te ingrijpend zijn dus ik durf wel wat meer dingen tegelijkertijd te veranderen.
Je kunt in MyFitnessPal een gerecht invoeren. Dan voer je dus van alles wat in je chili con carne zit de hoeveelheden in en geeft aan hoeveel daarvan door jou wordt gegeten. Dan heb je een heel aardige indicatie. Is het iets dat je vaker eet, kun je het de volgende keer weer selecteren.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Een hele goede middag! Ik heb even een vraagje omtrent het aantal calorieën in bepaalde zaken, wat ik wil proberen (ongeveer) bij te houden voor mijzelf. Met het ontbijt en de lunch en tussendoortjes is dat niet zo ingewikkeld, want dat bestaat bijvoorbeeld uit brood + beleg of kwart + walnoten, en dat is allemaal makkelijk te wegen en dus te berekenen.
Het lastige vind ik echter de avondmaaltijd, wat vaak een samengesteld 'iets' is. Aardappels met groenten zijn alsnog gewoon twee dingen, dus dat is simpel, maar, ik noem maar even wat, chili con carne....hoe bereken je dat? Is dat een beetje een schatting, of sta je tijdens het snijden van de ingrediënten alles te wegen en dat bij elkaar op te tellen (en dan als je gaat eten, en iedereen eet bijvoorbeeld één kwart van het geheel, het totaal door vier delen om te weten wat jij ongeveer op hebt)? Bij kant-en-klare maaltijden of dingen met één of twee ingrediënten is het simpel, maar verder vind ik het wat ingewikkeld
Dat ik van mijn avondmaaltijd niet exact weet hoeveel het is, prima, maar ik zou het wel prettig vinden om te weten of het 500 kcal of 1500 kcal is, bij wijze van spreken
Ah kijkt, dat klinkt superhandig! Meestal als ik naar iets zoek op internet vind ik wel een getalletje, maar dingen als chili con carne worden door 100 mensen natuurlijk op 90 verschillende manieren gemaakt. Dit ga ik even bekijken en erbij houden als ik morgen aan de slag ga met de risottoquote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt in MyFitnessPal een gerecht invoeren. Dan voer je dus van alles wat in je chili con carne zit de hoeveelheden in en geeft aan hoeveel daarvan door jou wordt gegeten. Dan heb je een heel aardige indicatie. Is het iets dat je vaker eet, kun je het de volgende keer weer selecteren.
Sommige gerechten staan ook wel al in de algemene lijst, maar dan moet je ook maar weten hoe het is bereid. Je kunt er ook wel een indicatie krijgen van hoeveel kcal er ongeveer in een gerecht zitten.
En de variatie qua kcal zal ook echt wel groot zijn. Alleen al een 'klein' stukje avocado maakt een groot verschil.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
maar dingen als chili con carne worden door 100 mensen natuurlijk op 90 verschillende manieren gemaakt.
Ja precies, daarom vind ik het ook zo lastig met van die samengestelde maaltijden met allerlei ingrediënten. Maar MyFitnessPal lijkt op het eerste gezicht een uitstekende oplossing voor dat vraagstukquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En de variatie qua kcal zal ook echt wel groot zijn. Alleen al een 'klein' stukje avocado maakt een groot verschil.
Ik vond het wel nuttig om een tijdje wel alles af te wegen. Gewoon om een gevoel te krijgen van wat je nou eigenlijk binnenkrijgt. Ook qua eiwitten enzo.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja precies, daarom vind ik het ook zo lastig met van die samengestelde maaltijden met allerlei ingrediënten. Maar MyFitnessPal lijkt op het eerste gezicht een uitstekende oplossing voor dat vraagstuk
Ja, dat is hier ook nog erger aan het worden dan het al wasquote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:47 schreef Pinuts het volgende:
Ik merkte net voor het eerst onder de douche hoe mijn borsten toch wel echt zijn gekrompen. Niet zo gek natuurlijk met -10 kg, maar voelde toch een beetje als halflege zakjes
Ik heb je wel eens gewezen op je basale stofwisselingssnelheid. Doe dat nu weer. Ga daar desnoods maar iets van 200 boven zitten en hou de consistentie van eiwit-inname bij zoals je nu doet. 120 mg is heel netjes. Zo behoudt je spiermassa. Je zal hooguit aankomen, omdat je spiermassa omhoog gaat, dat is niet erg. Keep up your good workquote:Op donderdag 25 januari 2024 08:35 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even advies nodig. Vandaag voor het eerst weer gewogen sinds 1 januari. Ik weeg maar ongeveer 1x per 4 weken omdat ik merk dat ik anders me te veel laat beinvloeden als het gewicht ineens hoger is. 1 januari woog ik 70,2. Vandaag 67,5. Echt een all time low. Overigens was ik voor 1 januari ook al lekker bezig dus het is niet de water gewicht drop ofzo.
Aan de ene kant ben ik natuurlijk super blij. -2.7 kg in 3,5e week is natuurlijk super. Maar soms maak ik me dan ook een klein beetje zorgen van gaat het niet te hard? Moet ik niet iets meer eten? Verlies ik niet te veel spier? Ik probeer overigens wel hoog in eiwitten te eten (zo'n 120 gram per dag).
Wat zouden jullie adviseren?
Hoeveel woog je 1 december?quote:Op donderdag 25 januari 2024 08:35 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even advies nodig. Vandaag voor het eerst weer gewogen sinds 1 januari. Ik weeg maar ongeveer 1x per 4 weken omdat ik merk dat ik anders me te veel laat beinvloeden als het gewicht ineens hoger is. 1 januari woog ik 70,2. Vandaag 67,5. Echt een all time low. Overigens was ik voor 1 januari ook al lekker bezig dus het is niet de water gewicht drop ofzo.
Aan de ene kant ben ik natuurlijk super blij. -2.7 kg in 3,5e week is natuurlijk super. Maar soms maak ik me dan ook een klein beetje zorgen van gaat het niet te hard? Moet ik niet iets meer eten? Verlies ik niet te veel spier? Ik probeer overigens wel hoog in eiwitten te eten (zo'n 120 gram per dag).
Wat zouden jullie adviseren?
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de manier waarop jij post een beetje vervelend overkomen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb je wel eens gewezen op je basale stofwisselingssnelheid. Doe dat nu weer. Ga daar desnoods maar iets van 200 boven zitten en hou de consistentie van eiwit-inname bij zoals je nu doet. 120 mg is heel netjes. Zo behoudt je spiermassa. Je zal hooguit aankomen, omdat je spiermassa omhoog gaat, dat is niet erg. Keep up your good work
71,3. Dus in december 'slechts' 1 kg verloren, maar dat was ook niet gek met de vele etentjes etc.quote:
Die heb ik toen inderdaad uitgerekend. Volgens de meeste berekeningen zou ik zo'n 2200 kcal moeten eten op onderhoud. Ik probeer daarom vaak door de week rond de 1600 kcal te zitten en in het weekend is het iets meer.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb je wel eens gewezen op je basale stofwisselingssnelheid. Doe dat nu weer. Ga daar desnoods maar iets van 200 boven zitten en hou de consistentie van eiwit-inname bij zoals je nu doet. 120 mg is heel netjes. Zo behoudt je spiermassa. Je zal hooguit aankomen, omdat je spiermassa omhoog gaat, dat is niet erg. Keep up your good work
Zeker niet gekquote:Op donderdag 25 januari 2024 11:02 schreef Pinuts het volgende:
[..]
71,3. Dus in december 'slechts' 1 kg verloren, maar dat was ook niet gek met de vele etentjes etc.
Ik begrijp het, maar zolang jij in dat te kort blijft zitten, zal jij blijven afvallen. Je hoeft ook zeker niet te tellen, maar het is een tip hč. En met jouw beweegpatroon nog naar de sportschool is wellicht ietsjesteveel van het goede. Ik vind het knap dat je je knop zo omgedraaid weet te houden.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:02 schreef Pinuts het volgende:
[..]
71,3. Dus in december 'slechts' 1 kg verloren, maar dat was ook niet gek met de vele etentjes etc.
[..]
Die heb ik toen inderdaad uitgerekend. Volgens de meeste berekeningen zou ik zo'n 2200 kcal moeten eten op onderhoud. Ik probeer daarom vaak door de week rond de 1600 kcal te zitten en in het weekend is het iets meer.
Maar eigenlijk wil ik geen kcal tellen want daar ga ik te obsessief op. Dus ik eet voor mijn gevoel gezond en gewoon waar ik me lekker bij voel. En de ene dag is dat een pokebowl van 700 kcal en de andere dag een pasta van 500 kcal.
Na het sportseizoen wil ik overigens wat meer focussen op spiermassa opbouwen. Maar nu met 3x volleybal en 2x boksen heb ik simpelweg geen tijd om ook nog naar de sportschool te gaan.
Je hoeft mijn posts ook niet te lezen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de manier waarop jij post een beetje vervelend overkomen.
Alsof jij de 'hoofdcoach' van dit topic bent.
Ik probeer er elke keer overheen te lezen maar mijn haren gaan elke keer recht overeind staan.
Ik doe mijn best om ze te negeren.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Je hoeft mijn posts ook niet te lezen.
Sorry, ik geef tips, het is dan een Pinuts of een wie dan ook wat hij/zij ermee doet.
Dit is de topic pointer. Die staat er niets voor niets. Het is hier niet altijd een kwestie van "dan lees je maar niet"quote:Welkom in deze reeks! Iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar hou het wel leuk. Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.Let er ook even op of je post wel in deze reeks past, zie de OP.
En het doel is ook nog altijd afvallen. Maar wel in een goed tempo zonder vanalles kapot te maken.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:16 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar zolang jij in dat te kort blijft zitten, zal jij blijven afvallen. Je hoeft ook zeker niet te tellen, maar het is een tip hč. En met jouw beweegpatroon nog naar de sportschool is wellicht ietsjesteveel van het goede. Ik vind het knap dat je je knop zo omgedraaid weet te houden.
Hoe ga je op af en toe wat maaltijden/dagen uitrekenen qua kcal? Want ik heb het vermoeden dat je nu gewoon echt wat laag zit voor je verbranding/beweging.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
En het doel is ook nog altijd afvallen. Maar wel in een goed tempo zonder vanalles kapot te maken.
En ook hier is het niet altijd feest. Zeker nog genoeg moeilijke momenten. Maar de knop lijkt wel echt definitief om.
Overigens ga ik in juli de 4 daagse van Nijmegen lopen dus qua verbranding en stappen zal het veel worden in het voorjaar. Want zal toch wel 2x per week flinke ronden moeten lopen.
De tips die ik haar gaf, zijn zoals ik ze zelf heb ondervonden, nadat ik zelf tegen hetzelfde probleem was aangelopen. Sorry als je me wellicht betweterig vindt..quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik doe mijn best om ze te negeren.
En het zal ook wel aan mij liggen maar het komt over alsof jij denkt het allemaal zeker te weten. Zoals jouw antwoord op Pinuts komt ook niet als een suggestie over maar vaststaande feiten.
Precies. Dat doe ik nu. 1x per week ofzo gooi ik een dagje in mfp en dan zit ik vaak rond die 1600. Ene keer iets meer. Andere keer iets minderquote:Op donderdag 25 januari 2024 11:27 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hoe ga je op af en toe wat maaltijden/dagen uitrekenen qua kcal? Want ik heb het vermoeden dat je nu gewoon echt wat laag zit voor je verbranding/beweging.
Tenzij je echt losgaat in de weekenden natuurlijk.
En je weekenddagen?quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:32 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Precies. Dat doe ik nu. 1x per week ofzo gooi ik een dagje in mfp en dan zit ik vaak rond die 1600. Ene keer iets meer. Andere keer iets minder
Ik loop als militair mee dus dat scheelt een hoopquote:Op donderdag 25 januari 2024 11:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
De tips die ik haar gaf, zijn zoals ik ze zelf heb ondervonden, nadat ik zelf tegen hetzelfde probleem was aangelopen. Sorry als je me wellicht betweterig vindt..
@:pinuts, wow! Wat spannend!
Heb je ook al een startbewijs?
Ah check, meestal wel in een (licht) tekort dus. Dan zou ik zoals Sarabi ook al zei gewoon even de boel aankijken de komende maand en zodra je wandelen serieus omhoog gaat misschien wat tweaken met tussendoortjes enzo.quote:
Wat goed!quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb de complimentjesfase bereiktSommige mensen ook best lang niet gezien, dus dan is het verschil heel groot.
Ik wacht nog steeds op mn nieuwe tiental
N=1 zegt zo heel erg weinig, zeker als het om afvallen gaatquote:Op donderdag 25 januari 2024 11:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
De tips die ik haar gaf, zijn zoals ik ze zelf heb ondervonden, nadat ik zelf tegen hetzelfde probleem was aangelopen. Sorry als je me wellicht betweterig vindt..
Dit ging om het stukje spierbehoud.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
N=1 zegt zo heel erg weinig, zeker als het om afvallen gaat
Ik snap je even niet?quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Dit ging om het stukje spierbehoud.
Inshalla/deo volentequote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:43 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ooit zal je beloond worden voor je geduld
Frustrerend! Die fout maak je niet nog een keer lijkt mequote:Op zaterdag 10 februari 2024 19:46 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag weer gezien hoe fijn Nederlandse tankstations eigenlijk zijn. Lange rit door Duitsland en ineens honger (en niks mee). In Nederland haal ik dan vaak Fruit, yoghurt of een proteine reep. Nou, in 2 Duitse tankstations geweest en letterlijk niks gezonds. Ja een of andere gare haverreep van 250 kcal. Nouja voor die kcal dan toch maar voor een twix gegaan.
7kg! Wat goed!quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:27 schreef Bottoms_up het volgende:
Sindsdien 7kg kwijt, dat had een stuk meer kunnen zijn maar ik heb de hele maand december een terugval gehad.
Ik vind het afvallen ook confronterend. Nu zie ik pas echt wat mijn zwangerschappen met mijn lichaam hebben gedaan. Ervoor kon ik mijn extra kilo's nog te schuld geven![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mijn support systeem is nu ook geweldigmijn lief maakt maaltijden voor ons klaar van ongeveer 600-700 kcal en die liggen in de diepvries klaar voor als hij er niet is.
daarnaast sport ik 3 keer per week in onze home-gym. ik heb 2 sets verschillende oefeningen en m'n lief begeleidt me in de techniek. Daarnaast zwem ik 2 keer per week en iedere dag zorg ik dat ik 10000 stappen loop ( gemiddeld) Binnenkort krijg ik een electrische fiets en zal ik woon-werk verkeer van 40 min op de fiets gaan doen![]()
Alles bij elkaar zegt Fitbit dat mijn verbruik zo ongeveer 3000 kcal per dag is. en ik zorg dat ik rond de 2000 kcal eet.
Een gemiddelde dag ziet er bij mij zo uit:
O: Soep +/- 350 kcal
S: gym / zwem
L: Lunch @ werk, salade, met een kleine warme maaltijd +/- 600 kcal
T: rauwkost +/- 100 kcal
T: proteine bar / zelfgemaakte "healthy" brownies +/- 250 kcal
D: avond eten +/- 600 kcal
t: fruit +/- 100 kcal
het doel is om er 17 kilo af te krijgen. het liefst iig 10 kilo voor 1 augustus en de rest in de tweede helft van het jaar![]()
dus, ik ga hier ook weer een beetje aanhaken ( poging 100002367962307465)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Don't mention the bewbsquote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:41 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
7kg! Wat goed!
En voor dat laatste ben ik ook een beetje bang. Ik ben echt pas in de beginfase maar vrees echt dat mn lijf niet meer zal meeveren zoals vroeger, over de boobs na borstvoeding nog maar te zwijgen 😅
Bij de lifestylecoach geweest laatst en de weegschaal viel daar iets hoger uit (-4kg ipv de thuis gewogen 6) maar daarentegen was mn vetpercentage ook met 3% gezakt en mn spierpercentage ruim 1,5% omhoog dus daar was ik ook echt blij mee!
Ik vind die van athleta fijn. Zacht stof en hoge taille. Worden ook niet helemaal doorzichtig als ze rekken zoals andere leggings. Leggings met dat typische glanzende stof heb ik een hekel aan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:53 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand hier nog tips voor fijne sportleggings?
Ik vind 2000 kcal niet weinig. En als je verder ook gezond bent zou ik het altijd eerst zelf proberen. Jezelf goede gewoontjes proberen aan te leren. Kom je er dan niet uit of merk je dat je geen gewicht verliest ondanks dat je voor je gevoel het wel goed doet kan je alsnog iemand inschakelen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet niet of een voedingsconsulent mij nog verder zou helpen. Aan de ene kant zou ik willen weten wat het doet als ik steady iedere dag rond of net onder de 2000 kcal blijf en veelal gezonde dingen eet (veel eiwitten met name, begreep ik van man - is beter als je wat gewicht kwijt zou willen), aan de andere kant ben ik bang dat het te weinig is en dat ik misschien nog iemand zou moeten hebben die extra meedenkt.
Sorry ik had een hele post geschreven en daarna las ik pas jouw post erboven dat je je verbruik al weet. Misschien is je verbruik iets te hoog ingeschat? Ik zou zelf denk proberen de calorieen steeds iets te verlagen, maar zakken naar 2000 en dan kijken wat er gebeurt, is ook geen probleem lijkt me. Tenzij je daarvan snaaibuien krijgt of het onder je bmr zou zijn, maar dat verwacht ik niet. Veel eiwitten zijn inderdaad fijn vooral met sporten en voor je verzadigingsgevoelquote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet niet of een voedingsconsulent mij nog verder zou helpen. Aan de ene kant zou ik willen weten wat het doet als ik steady iedere dag rond of net onder de 2000 kcal blijf en veelal gezonde dingen eet (veel eiwitten met name, begreep ik van man - is beter als je wat gewicht kwijt zou willen), aan de andere kant ben ik bang dat het te weinig is en dat ik misschien nog iemand zou moeten hebben die extra meedenkt.
Helaas kan je niet plaatselijk vet verliezen. Spieren kunnen de boel iets strakker maken en gevormder maar helaas is het niet zo dat buikspieroefeningen automatisch leiden tot vetverlies op de buik.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:14 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien niet helemaal ontopic, maar: Ik kan ook maar niet wennen aan mijn buik sinds de bevallingen dan heb ik eigenlijk niet eens overgewicht (maar ik zit wel beter in m'n vel met wat kilo's minder.) Helpen buikspieroefeningen daartegen?
Ik weet eigenlijk niet of het vet is of meer uitgerekt vel door de zwangerschapquote:Op donderdag 15 februari 2024 07:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Helaas kan je niet plaatselijk vet verliezen. Spieren kunnen de boel iets strakker maken en gevormder maar helaas is het niet zo dat buikspieroefeningen automatisch leiden tot vetverlies op de buik.
Hoe meer buikspieren ik kreeg, hoe meer vet ik juist leuk te hebben. In plaats van een slappe pannenkoek onder die vetlaag ontstond er een behoorlijk stevige plaat onder, die het juist vooruit duwde.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Helaas kan je niet plaatselijk vet verliezen. Spieren kunnen de boel iets strakker maken en gevormder maar helaas is het niet zo dat buikspieroefeningen automatisch leiden tot vetverlies op de buik.
Ik denk dat het verschil tussen net onder de 2.000 kcal eten en rond de 2.300 kcal verbruiken op zichzelf een prima streven is. Je zult er niet snel mee afvallen, maar dat is ook niet per se je doel, denk ik?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ga hier ook mee posten. Ik was altijd een goede sporter (3x per week voetballen, paar keer per week wandelen met man), maar sinds corona, mijn zwangerschap en mijn bevalling (laatste is 2,5 jaar geleden) kwam dat allemaal op een laag pitje te staan. Ik gaf borstvoeding en mijn kilo’s vlogen er toen weer af, ik was vrij snel weer 66/67 kilo, net als voor mijn zwangerschap. Het vele eten maakte toen niet uit, ik bunkerde ‘s nachts ook flink wat kwark en cashewnoten weg. Helaas bleef ik meer eten dan dat ik verbruikte toen mijn dochter meer vast voedsel ging eten. Dat, i.c.m. met vermoeidheid door de nachten en hierdoor niet sporten, zorgde ervoor dat mijn gewicht op een gegeven moment naar de 80 kilo ging (afgelopen zomer) bij 1,59 m. Veel te veel, ook al ben ik verder gezond. Toen was ik het zat en ben ik weer gaan sporten, 7 september gestart welteverstaan.
Momenteel sport ik 3x per week in de sportschool (1x fiets en crosstrainer i.c.m. apparaten, 2x circuittraining of kettlebell training onder begeleiding) en doe ik 1x per week aqua-aerobics. Toch snoepte ik nog best veel en ging het nog niet zo vlot met afvallen, al voel ik me nu wel veeeel fitter weer dan 5 maanden geleden. Mijn billen worden strakker, maar ik verlies nog niet echt gewicht. Toch nog te veel eten / te veel loze calorieën, denk ik. Ik ben sinds 1,5 week mijn intake aan het bijhouden per dag en probeer sowieso onder de 2000 kcal te blijven en per dag ruim 300 kcal meer te verbruiken. Op goede sportdagen verbrand ik zo 2800 per dag, doel is om op de niet-sportdagen minimaal 2300 te verbruiken.
Nou ja, lief dagboek. Mijn man is een fanatiek sporter (hardloper en ook 3x per week krachttraining) en die begeleidt me al goed qua advies voor oefeningen / eten, maar misschien dat mensen me hier ook nog op weg kunnen helpen of extra kunnen motiveren.
Ik zou het eerst even wat langer de tijd geven, volgens mij is je huidige plan best solide, maar anderhalve week je voeding is eigenlijk net niks om al conclusies aan te verbinden. En, omdat je ook best stevig (kracht)sport: hou ook andere statistieken bij dan alleen gewicht, dus kijk ook naar de omtrek van je buik (benen/armen). Zou me niet verbazen als je stiekem wat spieren bent wezen kweken in je half jaar sporten/niet écht op je eten letten en dat kan de weegschaalresultaten zeker beīnvloeden.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ga hier ook mee posten. Ik was altijd een goede sporter (3x per week voetballen, paar keer per week wandelen met man), maar sinds corona, mijn zwangerschap en mijn bevalling (laatste is 2,5 jaar geleden) kwam dat allemaal op een laag pitje te staan. Ik gaf borstvoeding en mijn kilo’s vlogen er toen weer af, ik was vrij snel weer 66/67 kilo, net als voor mijn zwangerschap. Het vele eten maakte toen niet uit, ik bunkerde ‘s nachts ook flink wat kwark en cashewnoten weg. Helaas bleef ik meer eten dan dat ik verbruikte toen mijn dochter meer vast voedsel ging eten. Dat, i.c.m. met vermoeidheid door de nachten en hierdoor niet sporten, zorgde ervoor dat mijn gewicht op een gegeven moment naar de 80 kilo ging (afgelopen zomer) bij 1,59 m. Veel te veel, ook al ben ik verder gezond. Toen was ik het zat en ben ik weer gaan sporten, 7 september gestart welteverstaan.
Momenteel sport ik 3x per week in de sportschool (1x fiets en crosstrainer i.c.m. apparaten, 2x circuittraining of kettlebell training onder begeleiding) en doe ik 1x per week aqua-aerobics. Toch snoepte ik nog best veel en ging het nog niet zo vlot met afvallen, al voel ik me nu wel veeeel fitter weer dan 5 maanden geleden. Mijn billen worden strakker, maar ik verlies nog niet echt gewicht. Toch nog te veel eten / te veel loze calorieën, denk ik. Ik ben sinds 1,5 week mijn intake aan het bijhouden per dag en probeer sowieso onder de 2000 kcal te blijven en per dag ruim 300 kcal meer te verbruiken. Op goede sportdagen verbrand ik zo 2800 per dag, doel is om op de niet-sportdagen minimaal 2300 te verbruiken.
Nou ja, lief dagboek. Mijn man is een fanatiek sporter (hardloper en ook 3x per week krachttraining) en die begeleidt me al goed qua advies voor oefeningen / eten, maar misschien dat mensen me hier ook nog op weg kunnen helpen of extra kunnen motiveren.
Bij mij is het probleem drieledig:quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:28 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of het vet is of meer uitgerekt vel door de zwangerschap
Whehe, herkenbaar.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe meer buikspieren ik kreeg, hoe meer vet ik juist leuk te hebben. In plaats van een slappe pannenkoek onder die vetlaag ontstond er een behoorlijk stevige plaat onder, die het juist vooruit duwde.
Staat tegenover dat ik rechter op liep en mee net voelde, dus ik vond het de moeite wel.
Ik hou m'n Garmin (Venu 2S) als indicatie aan, maar in mijn ervaring is het verstandiger om je inname te bepalen aan de hand van de reactie van je lichaam. Dus maandje een bepaalde inname aanhouden, kijken wat het doet op de weegschaal/andere meetmanieren, eventueel aanpassen. Maand is rekbaar natuurlijk, als het gewicht er ineens afvliegt of als je nul verschil ziet of aankomt, is eerder tweaken geen slecht idee.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoe houden jullie je verbruik bij? Ik heb een fitbit (de luxe, klein en eenvoudig) maar overal lees ik dat een fitbit het verbruik soms flink overschat. En dat gevoel heb ik ook. Vorige week donderdag zou ik 3000 verbruikt hebben volgens dat ding. En ja ik heb toen redelijk wat stappen gezet en daarna een uur gaan sporten. Maar in dat uur zit maar een klein beetje cardio. Maandag had ik net geen 9k stappen en dan geeft ie 2100 aan. Die 900 meer met 5k extra stappen inclusief uurtje sportschool kan ik echt moeilijk geloven.
Ik reken nu met de helft van de extra kcal. Dus ik heb MFP op niet erg actief staan en dan geeft ie aan dat ik 1732 kcal per dag zou verbruiken. Geeft ie door de fitbit data aan dat ik 500 extra verbrand heb, dan schat ik mijn verbruik op 1982 en probeer ik daar voldoende onder te zitten. En daarmee val ik op een normaal tempo af. Ik vind het alleen jammer dat ik die extra stap moet doen als ik zo'n ding draagquote:Op donderdag 15 februari 2024 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik hou m'n Garmin (Venu 2S) als indicatie aan, maar in mijn ervaring is het verstandiger om je inname te bepalen aan de hand van de reactie van je lichaam. Dus maandje een bepaalde inname aanhouden, kijken wat het doet op de weegschaal/andere meetmanieren, eventueel aanpassen. Maand is rekbaar natuurlijk, als het gewicht er ineens afvliegt of als je nul verschil ziet of aankomt, is eerder tweaken geen slecht idee.
Ja, snap ik, denk je leuk zo'n ding te hebben met wat extraquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:12 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik reken nu met de helft van de extra kcal. Dus ik heb MFP op niet erg actief staan en dan geeft ie aan dat ik 1732 kcal per dag zou verbruiken. Geeft ie door de fitbit data aan dat ik 500 extra verbrand heb, dan schat ik mijn verbruik op 1982 en probeer ik daar voldoende onder te zitten. En daarmee val ik op een normaal tempo af. Ik vind het alleen jammer dat ik die extra stap moet doen als ik zo'n ding draag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |