Inshalla/deo volentequote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:43 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ooit zal je beloond worden voor je geduld
Frustrerend! Die fout maak je niet nog een keer lijkt mequote:Op zaterdag 10 februari 2024 19:46 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag weer gezien hoe fijn Nederlandse tankstations eigenlijk zijn. Lange rit door Duitsland en ineens honger (en niks mee). In Nederland haal ik dan vaak Fruit, yoghurt of een proteine reep. Nou, in 2 Duitse tankstations geweest en letterlijk niks gezonds. Ja een of andere gare haverreep van 250 kcal. Nouja voor die kcal dan toch maar voor een twix gegaan.
7kg! Wat goed!quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:27 schreef Bottoms_up het volgende:
Sindsdien 7kg kwijt, dat had een stuk meer kunnen zijn maar ik heb de hele maand december een terugval gehad.
Ik vind het afvallen ook confronterend. Nu zie ik pas echt wat mijn zwangerschappen met mijn lichaam hebben gedaan. Ervoor kon ik mijn extra kilo's nog te schuld geven![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mijn support systeem is nu ook geweldigmijn lief maakt maaltijden voor ons klaar van ongeveer 600-700 kcal en die liggen in de diepvries klaar voor als hij er niet is.
daarnaast sport ik 3 keer per week in onze home-gym. ik heb 2 sets verschillende oefeningen en m'n lief begeleidt me in de techniek. Daarnaast zwem ik 2 keer per week en iedere dag zorg ik dat ik 10000 stappen loop ( gemiddeld) Binnenkort krijg ik een electrische fiets en zal ik woon-werk verkeer van 40 min op de fiets gaan doen![]()
Alles bij elkaar zegt Fitbit dat mijn verbruik zo ongeveer 3000 kcal per dag is. en ik zorg dat ik rond de 2000 kcal eet.
Een gemiddelde dag ziet er bij mij zo uit:
O: Soep +/- 350 kcal
S: gym / zwem
L: Lunch @ werk, salade, met een kleine warme maaltijd +/- 600 kcal
T: rauwkost +/- 100 kcal
T: proteine bar / zelfgemaakte "healthy" brownies +/- 250 kcal
D: avond eten +/- 600 kcal
t: fruit +/- 100 kcal
het doel is om er 17 kilo af te krijgen. het liefst iig 10 kilo voor 1 augustus en de rest in de tweede helft van het jaar![]()
dus, ik ga hier ook weer een beetje aanhaken ( poging 100002367962307465)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Don't mention the bewbsquote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:41 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
7kg! Wat goed!
En voor dat laatste ben ik ook een beetje bang. Ik ben echt pas in de beginfase maar vrees echt dat mn lijf niet meer zal meeveren zoals vroeger, over de boobs na borstvoeding nog maar te zwijgen 😅
Bij de lifestylecoach geweest laatst en de weegschaal viel daar iets hoger uit (-4kg ipv de thuis gewogen 6) maar daarentegen was mn vetpercentage ook met 3% gezakt en mn spierpercentage ruim 1,5% omhoog dus daar was ik ook echt blij mee!
Ik vind die van athleta fijn. Zacht stof en hoge taille. Worden ook niet helemaal doorzichtig als ze rekken zoals andere leggings. Leggings met dat typische glanzende stof heb ik een hekel aan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:53 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand hier nog tips voor fijne sportleggings?
Ik vind 2000 kcal niet weinig. En als je verder ook gezond bent zou ik het altijd eerst zelf proberen. Jezelf goede gewoontjes proberen aan te leren. Kom je er dan niet uit of merk je dat je geen gewicht verliest ondanks dat je voor je gevoel het wel goed doet kan je alsnog iemand inschakelen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet niet of een voedingsconsulent mij nog verder zou helpen. Aan de ene kant zou ik willen weten wat het doet als ik steady iedere dag rond of net onder de 2000 kcal blijf en veelal gezonde dingen eet (veel eiwitten met name, begreep ik van man - is beter als je wat gewicht kwijt zou willen), aan de andere kant ben ik bang dat het te weinig is en dat ik misschien nog iemand zou moeten hebben die extra meedenkt.
Sorry ik had een hele post geschreven en daarna las ik pas jouw post erboven dat je je verbruik al weet. Misschien is je verbruik iets te hoog ingeschat? Ik zou zelf denk proberen de calorieen steeds iets te verlagen, maar zakken naar 2000 en dan kijken wat er gebeurt, is ook geen probleem lijkt me. Tenzij je daarvan snaaibuien krijgt of het onder je bmr zou zijn, maar dat verwacht ik niet. Veel eiwitten zijn inderdaad fijn vooral met sporten en voor je verzadigingsgevoelquote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet niet of een voedingsconsulent mij nog verder zou helpen. Aan de ene kant zou ik willen weten wat het doet als ik steady iedere dag rond of net onder de 2000 kcal blijf en veelal gezonde dingen eet (veel eiwitten met name, begreep ik van man - is beter als je wat gewicht kwijt zou willen), aan de andere kant ben ik bang dat het te weinig is en dat ik misschien nog iemand zou moeten hebben die extra meedenkt.
Helaas kan je niet plaatselijk vet verliezen. Spieren kunnen de boel iets strakker maken en gevormder maar helaas is het niet zo dat buikspieroefeningen automatisch leiden tot vetverlies op de buik.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:14 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien niet helemaal ontopic, maar: Ik kan ook maar niet wennen aan mijn buik sinds de bevallingen dan heb ik eigenlijk niet eens overgewicht (maar ik zit wel beter in m'n vel met wat kilo's minder.) Helpen buikspieroefeningen daartegen?
Ik weet eigenlijk niet of het vet is of meer uitgerekt vel door de zwangerschapquote:Op donderdag 15 februari 2024 07:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Helaas kan je niet plaatselijk vet verliezen. Spieren kunnen de boel iets strakker maken en gevormder maar helaas is het niet zo dat buikspieroefeningen automatisch leiden tot vetverlies op de buik.
Hoe meer buikspieren ik kreeg, hoe meer vet ik juist leuk te hebben. In plaats van een slappe pannenkoek onder die vetlaag ontstond er een behoorlijk stevige plaat onder, die het juist vooruit duwde.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Helaas kan je niet plaatselijk vet verliezen. Spieren kunnen de boel iets strakker maken en gevormder maar helaas is het niet zo dat buikspieroefeningen automatisch leiden tot vetverlies op de buik.
Ik denk dat het verschil tussen net onder de 2.000 kcal eten en rond de 2.300 kcal verbruiken op zichzelf een prima streven is. Je zult er niet snel mee afvallen, maar dat is ook niet per se je doel, denk ik?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ga hier ook mee posten. Ik was altijd een goede sporter (3x per week voetballen, paar keer per week wandelen met man), maar sinds corona, mijn zwangerschap en mijn bevalling (laatste is 2,5 jaar geleden) kwam dat allemaal op een laag pitje te staan. Ik gaf borstvoeding en mijn kilo’s vlogen er toen weer af, ik was vrij snel weer 66/67 kilo, net als voor mijn zwangerschap. Het vele eten maakte toen niet uit, ik bunkerde ‘s nachts ook flink wat kwark en cashewnoten weg. Helaas bleef ik meer eten dan dat ik verbruikte toen mijn dochter meer vast voedsel ging eten. Dat, i.c.m. met vermoeidheid door de nachten en hierdoor niet sporten, zorgde ervoor dat mijn gewicht op een gegeven moment naar de 80 kilo ging (afgelopen zomer) bij 1,59 m. Veel te veel, ook al ben ik verder gezond. Toen was ik het zat en ben ik weer gaan sporten, 7 september gestart welteverstaan.
Momenteel sport ik 3x per week in de sportschool (1x fiets en crosstrainer i.c.m. apparaten, 2x circuittraining of kettlebell training onder begeleiding) en doe ik 1x per week aqua-aerobics. Toch snoepte ik nog best veel en ging het nog niet zo vlot met afvallen, al voel ik me nu wel veeeel fitter weer dan 5 maanden geleden. Mijn billen worden strakker, maar ik verlies nog niet echt gewicht. Toch nog te veel eten / te veel loze calorieën, denk ik. Ik ben sinds 1,5 week mijn intake aan het bijhouden per dag en probeer sowieso onder de 2000 kcal te blijven en per dag ruim 300 kcal meer te verbruiken. Op goede sportdagen verbrand ik zo 2800 per dag, doel is om op de niet-sportdagen minimaal 2300 te verbruiken.
Nou ja, lief dagboek. Mijn man is een fanatiek sporter (hardloper en ook 3x per week krachttraining) en die begeleidt me al goed qua advies voor oefeningen / eten, maar misschien dat mensen me hier ook nog op weg kunnen helpen of extra kunnen motiveren.
Ik zou het eerst even wat langer de tijd geven, volgens mij is je huidige plan best solide, maar anderhalve week je voeding is eigenlijk net niks om al conclusies aan te verbinden. En, omdat je ook best stevig (kracht)sport: hou ook andere statistieken bij dan alleen gewicht, dus kijk ook naar de omtrek van je buik (benen/armen). Zou me niet verbazen als je stiekem wat spieren bent wezen kweken in je half jaar sporten/niet écht op je eten letten en dat kan de weegschaalresultaten zeker beīnvloeden.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ga hier ook mee posten. Ik was altijd een goede sporter (3x per week voetballen, paar keer per week wandelen met man), maar sinds corona, mijn zwangerschap en mijn bevalling (laatste is 2,5 jaar geleden) kwam dat allemaal op een laag pitje te staan. Ik gaf borstvoeding en mijn kilo’s vlogen er toen weer af, ik was vrij snel weer 66/67 kilo, net als voor mijn zwangerschap. Het vele eten maakte toen niet uit, ik bunkerde ‘s nachts ook flink wat kwark en cashewnoten weg. Helaas bleef ik meer eten dan dat ik verbruikte toen mijn dochter meer vast voedsel ging eten. Dat, i.c.m. met vermoeidheid door de nachten en hierdoor niet sporten, zorgde ervoor dat mijn gewicht op een gegeven moment naar de 80 kilo ging (afgelopen zomer) bij 1,59 m. Veel te veel, ook al ben ik verder gezond. Toen was ik het zat en ben ik weer gaan sporten, 7 september gestart welteverstaan.
Momenteel sport ik 3x per week in de sportschool (1x fiets en crosstrainer i.c.m. apparaten, 2x circuittraining of kettlebell training onder begeleiding) en doe ik 1x per week aqua-aerobics. Toch snoepte ik nog best veel en ging het nog niet zo vlot met afvallen, al voel ik me nu wel veeeel fitter weer dan 5 maanden geleden. Mijn billen worden strakker, maar ik verlies nog niet echt gewicht. Toch nog te veel eten / te veel loze calorieën, denk ik. Ik ben sinds 1,5 week mijn intake aan het bijhouden per dag en probeer sowieso onder de 2000 kcal te blijven en per dag ruim 300 kcal meer te verbruiken. Op goede sportdagen verbrand ik zo 2800 per dag, doel is om op de niet-sportdagen minimaal 2300 te verbruiken.
Nou ja, lief dagboek. Mijn man is een fanatiek sporter (hardloper en ook 3x per week krachttraining) en die begeleidt me al goed qua advies voor oefeningen / eten, maar misschien dat mensen me hier ook nog op weg kunnen helpen of extra kunnen motiveren.
Bij mij is het probleem drieledig:quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:28 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of het vet is of meer uitgerekt vel door de zwangerschap
Whehe, herkenbaar.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe meer buikspieren ik kreeg, hoe meer vet ik juist leuk te hebben. In plaats van een slappe pannenkoek onder die vetlaag ontstond er een behoorlijk stevige plaat onder, die het juist vooruit duwde.
Staat tegenover dat ik rechter op liep en mee net voelde, dus ik vond het de moeite wel.
Ik hou m'n Garmin (Venu 2S) als indicatie aan, maar in mijn ervaring is het verstandiger om je inname te bepalen aan de hand van de reactie van je lichaam. Dus maandje een bepaalde inname aanhouden, kijken wat het doet op de weegschaal/andere meetmanieren, eventueel aanpassen. Maand is rekbaar natuurlijk, als het gewicht er ineens afvliegt of als je nul verschil ziet of aankomt, is eerder tweaken geen slecht idee.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoe houden jullie je verbruik bij? Ik heb een fitbit (de luxe, klein en eenvoudig) maar overal lees ik dat een fitbit het verbruik soms flink overschat. En dat gevoel heb ik ook. Vorige week donderdag zou ik 3000 verbruikt hebben volgens dat ding. En ja ik heb toen redelijk wat stappen gezet en daarna een uur gaan sporten. Maar in dat uur zit maar een klein beetje cardio. Maandag had ik net geen 9k stappen en dan geeft ie 2100 aan. Die 900 meer met 5k extra stappen inclusief uurtje sportschool kan ik echt moeilijk geloven.
Ik reken nu met de helft van de extra kcal. Dus ik heb MFP op niet erg actief staan en dan geeft ie aan dat ik 1732 kcal per dag zou verbruiken. Geeft ie door de fitbit data aan dat ik 500 extra verbrand heb, dan schat ik mijn verbruik op 1982 en probeer ik daar voldoende onder te zitten. En daarmee val ik op een normaal tempo af. Ik vind het alleen jammer dat ik die extra stap moet doen als ik zo'n ding draagquote:Op donderdag 15 februari 2024 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik hou m'n Garmin (Venu 2S) als indicatie aan, maar in mijn ervaring is het verstandiger om je inname te bepalen aan de hand van de reactie van je lichaam. Dus maandje een bepaalde inname aanhouden, kijken wat het doet op de weegschaal/andere meetmanieren, eventueel aanpassen. Maand is rekbaar natuurlijk, als het gewicht er ineens afvliegt of als je nul verschil ziet of aankomt, is eerder tweaken geen slecht idee.
Ja, snap ik, denk je leuk zo'n ding te hebben met wat extraquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:12 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik reken nu met de helft van de extra kcal. Dus ik heb MFP op niet erg actief staan en dan geeft ie aan dat ik 1732 kcal per dag zou verbruiken. Geeft ie door de fitbit data aan dat ik 500 extra verbrand heb, dan schat ik mijn verbruik op 1982 en probeer ik daar voldoende onder te zitten. En daarmee val ik op een normaal tempo af. Ik vind het alleen jammer dat ik die extra stap moet doen als ik zo'n ding draag
Als ik mijn Garmin moet geloven dan was ik allang een dunne Afrikaan.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoe houden jullie je verbruik bij? Ik heb een fitbit (de luxe, klein en eenvoudig) maar overal lees ik dat een fitbit het verbruik soms flink overschat. En dat gevoel heb ik ook. Vorige week donderdag zou ik 3000 verbruikt hebben volgens dat ding. En ja ik heb toen redelijk wat stappen gezet en daarna een uur gaan sporten. Maar in dat uur zit maar een klein beetje cardio. Maandag had ik net geen 9k stappen en dan geeft ie 2100 aan. Die 900 meer met 5k extra stappen inclusief uurtje sportschool kan ik echt moeilijk geloven.
Mijn Polar gaf gisteren 2121 kcal aan als verbranding tijdens de training, dat lijkt me wat veelquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:32 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Als ik mijn Garmin moet geloven dan was ik allang een dunne Afrikaan.
Hoe was je hartslag in dat uur sporten? Als ik een uur krachttraining doe, is mn hartslag gemiddeld ook gewoon 135 ofzo, zeker dingen als squats waarbij je hele lichaam gebruikt doen ook best wat voor je hartslag. Dus ook zonder cardio kan je best hogere hartslag hebbenquote:Op donderdag 15 februari 2024 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat uur kan ik het lastig zien want hij heeft het niet als training geregistreerd (en mijn klein stukje lopen van die ochtend wel als mountainbikenquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoe was je hartslag in dat uur sporten? Als ik een uur krachttraining doe, is mn hartslag gemiddeld ook gewoon 135 ofzo, zeker dingen als squats waarbij je hele lichaam gebruikt doen ook best wat voor je hartslag. Dus ook zonder cardio kan je best hogere hartslag hebben
In hoeverre dat 900kcal kan verklaren vind ik moeilijk inschatten, dat ligt namelijk ook aan hoe lang je bent en hoeveel je weegt. Ik ben 1m58 en weeg +-61 kg, mijn kwartier fietsen heen, uur krachttraining en kwartier fietsen terug samen levert me meestal ongeveer 500kcal op volgens mn horloge. En na krachttraining heb je ook nog een afterburn effect waarbij je de uren erna ook meer verbrandt. Dus als je dat doet, en je bent langer en/of zwaarder dan ik, zou dat denk ik best kunnen.
En verder wat IJsdraakje zegt![]()
Hahaha zo weer. Theoretisch weet ik precies hoe het moet en zou ik bijna coach kunnen worden. Uitvoeren is altijd een dingetje.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:
Echt, als ik m'n eigen adviezen nou eens op zou volgen, was ik allang weer in m'n gewenste maat.
Precies dat ja.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:03 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Hahaha zo weer. Theoretisch weet ik precies hoe het moet en zou ik bijna coach kunnen worden. Uitvoeren is altijd een dingetje.
Daarom moet ik ook altijd een beetje lachen als mensen zeggen dat ze niet kunnen afvallen. Nee je kan het wel, maar je doet het niet (en ik zelf ook met regelmaat niet)
Misschien sport je met een lage hartslag en verbrand je volgens Garmin weinig?! Je kan in Garmin connect ook je kcal verbranding zien in rust en in actieve modus.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:15 schreef exode het volgende:
Mijn Garmin zit juist laag op sportdagen. Ik verbruik dan maar een kcal of 300 meer volgens dat ding terwijl ik na een uur intensief sporten echt druip van het zweet (ja sorry, bijwerking van mijn matige longen)
Sporten nu weer lastig, maandag een spier in mijn schouder verrekt, veel schouderoefeningen gedaan in de sportschool, bij douchen schoot het erin. Scherpe pijn. Duidelijk een verrekking en om te voorkomen dat ie scheurt sla ik de rest van de week schouders over.
Eten gaat nog steeds goedWel eet ik op sportdagen inmiddels een hele bak magere, lactosevrije kwark leeg. Als ik dat niet doe, krijg ik 's avonds vreetzin. En ik drink inmiddels sportwater tijdens het sporten, zeker de laatste oefeningen vallen zwaar en dit helpt.
Buikspieroefeningen weiger ik, vreselijk vind ik ze. Ik doe wel core oefeningen en ik krijg zowaar iets wat lijkt op buikspieren.
Nou die stijgt naar 160....bij cardio en als ik kracht doe, krijg ik zelfs meldingen of ik het niet rustiger aan moet doen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:40 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Misschien sport je met een lage hartslag en verbrand je volgens Garmin weinig?! Je kan in Garmin connect ook je kcal verbranding zien in rust en in actieve stand.
Klopt, ik mag niet kortademig worden, dat is best lastig.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Zet je een activiteit aan op je Garmin, @:exode, of niet? Dat kan best een verschil maken nog
Kut dat sporten nu ivm verrekte spier weer lastig is! Naast dat je sowieso al wat rustiger moest doen ivm tijdelijke stoppen met je medicatie, toch? Extra knap en goed dat het eten nog steeds best wel goed gaat dan!
Fijn is het, hequote:Op donderdag 15 februari 2024 17:33 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, ik mag niet kortademig worden, dat is best lastig.
Maar ik merk nu al een jaar dat sporten mij zo enorm goed doet, dat is wel echt een goede stok achter de deur.
Onderzoek moest eigenlijk as maandag maar dan zijn we op vakantie. Staat nu gepland voor 26 februari, maar moet wachten tot minstens een week erna omdat ik dan pas de uitslagen krijg. Nog 2,5 week minstens dus.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Fijn is het, hehet sporten doet bij mij ook echt mn mentale gezondheid goed, niet alleen fysiek. Lijkt me heel lastig als je niet kortademig mag worden, maar goed bezig dat je toch gewoon wel blijft sporten binnen wat er mag! Hoe lang moet je nog zo volhouden tot het onderzoek?
@:Komkommerschijfje klinkt voor mij in elk geval niet enorm onrealistisch. Enigszins afhangend van je gemiddelde hartslag en hoe lang je sport, en hoe lang en zwaar je bent, maar het is niet een getal waarvan ik meteen denk, kan niet.
Volgende week of de week erna begint hier hockey weer. In een gemiddelde wedstrijd incl inlopen etc (2 uur alles bij elkaar) verbrand ik zo'n 800-1000 kcal, afhankelijk van hoe hard ik heb moeten rennen en hoevaak ik op de bank heb gezeten. In een gemiddelde training, zo'n 1.5 uur (met wel ook inspelen wat niet zo intensief is en tussendoor ook veel momenten uitleg krijgen waarbij je stil staat) zit ik op zo'n 500 kcal. Dus dat tikt wel lekker aan voor de weekbalans
Ohh, shit. Nog even volhouden dus. Hopelijk levert het onderzoek wel iets op waardoor je longproblemen daarna wat beter onder controle gehouden kunnen worden, en je er bij het sporten minder last van hebt!quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:47 schreef exode het volgende:
[..]
Onderzoek moest eigenlijk as maandag maar dan zijn we op vakantie. Staat nu gepland voor 26 februari, maar moet wachten tot minstens een week erna omdat ik dan pas de uitslagen krijg. Nog 2,5 week minstens dus.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Toogoodtogo heeft een doos met biteswelove. Dat was hier x jaar geleden toch zo'n enorme hype?
Kan ook...quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Was dat niet vooral in de Dieetclub? Ik heb toen ook een tijdje een abonnement gehad.
Ik had ook een abonnement en vond het prima. Vooral omdat het een afgemeten hoeveelheid is en je dan dus ook makkelijk de kcal kan weten..geen idee hoe het nu in elkaar zit?.quote:
Jup, ik herken 'm van hier.quote:
Wauw, wat een heerlijk moment!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:22 schreef Pinuts het volgende:
Wauw, geluktmomentje van de dag. Ik ga over 2 weken op vakantie naar een plek waar het 20+ graden is, dus ik wilde nog enkele nieuwe tshirtjes. Sinds mijn afvaljourney heb ik echt geen idee meer welke maat ik had (had eigenlijk standaard XL) dus ik dacht weet je, ik bestel een L en een M en dan zie ik wel. Nou, de L was echt een tent. Dus een M genomen. Kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een M shirt heb gekocht![]()
Nu mag ik dus alleen niet weer dikker worden
Ik had er ook 1quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik had ook een abonnement en vond het prima. Vooral omdat het een afgemeten hoeveelheid is en je dan dus ook makkelijk de kcal kan weten..geen idee hoe het nu in elkaar zit?.
Ik zou tķch zelf aan de slag gaan. Maar dan eens in de week een batch bereiden. Diepvriesfruit door normale kwark en dat pureren. Eventueel wat (halva)jam er door zodat je wat kan wennen aan het minder zoete. Die batch verdelen in porties.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:23 schreef heywoodu het volgende:
Wat zijn een beetje goede alternatieven voor deze bakjes?
https://www.ah.nl/product(...)magere-kwark-aardbei
Ik vind deze, maar ook de andere smaakjes, echt heel lekker en ga ze in elk geval gebruiken om mijn lunch op kantoordagen (twee of drie boterhammen met chocopasta) te vervangen. Ik hoor echter ook vaak dat het eigenlijk niet zo best is, alleen is me niet helemaal duidelijk waarom. Is dat onzin, of moet ik het relatief zien (het is immers sowieso beter dan de 250kcal per boterham met chocopasta lijkt me
)?
Als ik zelf zoek kom ik op dingen uit als kwark en daar dan zelf stukjes fruit doorheen mengen enzo, maar dat wil ik juist niet: ten eerste ben ik te lui om die moeite te doen, en ik weet dat dat kinderachtig klinkt, maar dan ga ik gewoon snel terugvallen in mijn oude gewoontes. En ten tweede, ik vind die Optimelachtige dingen juist lekker omdat elke hap een consistente lekkere smaak heeft, terwijl kwark met stukken fruit elke keer net even anders is
Tl;dr --> Ik zoek lekkere en vooral verantwoorde kwarkachtige opties met een lekker smaakje, en die je zo open kunt trekken en kunt eten zonder zelf van alles te moeten doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Mweh, dat soort dingen moet je in perspectief zien. Zit er minder bende in dan in chocopasta (brood is niet zo'n punt imo) en is het lager in calorieën? Absoluut. Is het De Allerbeste Optie Ooit? Waarschijnlijk niet, macro/micronutriënten-technisch voegt het niet zoveel toe (maar dat doet de chocopasta ook niet).quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:23 schreef heywoodu het volgende:
Ik vind deze, maar ook de andere smaakjes, echt heel lekker en ga ze in elk geval gebruiken om mijn lunch op kantoordagen (twee of drie boterhammen met chocopasta) te vervangen. Ik hoor echter ook vaak dat het eigenlijk niet zo best is, alleen is me niet helemaal duidelijk waarom. Is dat onzin, of moet ik het relatief zien (het is immers sowieso beter dan de 250kcal per boterham met chocopasta lijkt me
)?
Als ik zelf zoek kom ik op dingen uit als kwark en daar dan zelf stukjes fruit doorheen mengen enzo, maar dat wil ik juist niet: ten eerste ben ik te lui om die moeite te doen, en ik weet dat dat kinderachtig klinkt, maar dan ga ik gewoon snel terugvallen in mijn oude gewoontes. En ten tweede, ik vind die Optimelachtige dingen juist lekker omdat elke hap een consistente lekkere smaak heeft, terwijl kwark met stukken fruit elke keer net even anders is
Tl;dr --> Ik zoek lekkere en vooral verantwoorde kwarkachtige opties met een lekker smaakje, en die je zo open kunt trekken en kunt eten zonder zelf van alles te moeten doen
Als ik het even vergelijk met normale magere kwark (wat als gezonde optie bekend staat) zie ik het probleem ook niet. Wat minder eiwit maar verder vergelijkbaar. Het is vooral 2x zo duur.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:23 schreef heywoodu het volgende:
)?
Vind je dat ook van magere kwark zonder smaakje? Dat wordt toch in kilo's per week gegeten door veel sporters als gezonde eiwit-bron.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:29 schreef IJsdraakje het volgende:
Waarschijnlijk niet, macro/micronutriënten-technisch voegt het niet zoveel toe (maar dat doet de chocopasta ook niet).
Ik heb het nu over de gelinkte Optimel.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:38 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als ik het even vergelijk met normale magere kwark (wat als gezonde optie bekend staat) zie ik het probleem ook niet. Wat minder eiwit maar verder vergelijkbaar. Het is vooral 2x zo duur.
[..]
Vind je dat ook van magere kwark zonder smaakje? Dat wordt toch in kilo's per week gegeten door veel sporters.
Ik vond het ook klinken als een crashdieet, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt. Ik eet nog voldoende en heb nooit honger. Er zit genoeg groente bij, en door de opbouw van de gerechten heb ik veel eiwitten.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:10 schreef IJsdraakje het volgende:
En wat is het plan voor na die 6 weken @:miss_sly ? 1400/1300/1200 kcal per dag is nogal crashdiëtig, vooral met stevig sporten ernaast.
Aaaah, ok.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het ook klinken als een crashdieet, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt. Ik eet nog voldoende en heb nooit honger. Er zit genoeg groente bij, en door de opbouw van de gerechten heb ik veel eiwitten.
Dat gezegd hebbend, ik ga dit niet fulltime always and forever doen. Ik besloot dit te doen, omdat mijn gewicht maar niet wilde veranderen en ik benieuwd was of het op deze manier wilde bewegen. En dat doet het, dat vind ik fijn. En ik wilde graag weten hoe zo'n voedingsplan er dan uit zou zien. Ik heb nu leuke voorbeelden van lekkere lunches en ontbijtjes die goed passen bij stevig sporten. En ik heb geleerd dat wegen van je eten wel echt wat kan doen.
Ik wil na die zes weken sowieso weer een tijdje wat gaan eten zoals ik deed en kijken hoe het dan gaat. Vooral weer eens lekker avondeten kijk ik wel naar uit. Het went wel, dit uitgeklede sobere avondeten, maar ik mis het lekkere wel. Al met al ga ik dit voedingsplan bewaren en indien nodig of gewenst kan ik eens een paar weken dit inzetten.
Precies dat.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een jumpstartje is ook altijd wel erg motiverend. Kan net het setje geven om door te zetten.
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Precies dat.![]()
Nu verwachtte ik bij miss_sly ook niet dat dit een langetermijnplan zou zijn, maar het blijft de Dieetreeks. Ik ben nog steeds niet bekomen van dat sinaasappeldieet.
Ik ben maar 164 en ik ben al een oudje. Volgens mijn smartwatch verbruik ik op mijn rustdagen (kantoorbaan, thuiswerkend) een kleine 1.700-1.800 kcal per dag. Op trainingsdagen rond de 2.200.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Aaaah, ok.Beetje afhankelijk van hoe groot je bent natuurlijk (ik kan nooit zo goed onthouden wie de kleine opdondertjes zijn hier
) is 1200kcal hoogstwaarschijnlijk wel crashdieet-terrein, maar weloverwogen en voor een korte periode (!) kan het een mooie tool zijn.
Even wat anders willen proberen herken ik ook wel.
Ik ben eigenlijk zelfs helemaal niet van het diëtenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Precies dat.![]()
Nu verwachtte ik bij miss_sly ook niet dat dit een langetermijnplan zou zijn, maar het blijft de Dieetreeks. Ik ben nog steeds niet bekomen van dat sinaasappeldieet.
Ah ja, dan valt het waarschijnlijk wel mee met hoeveel te laag je zit ja.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben maar 164 en ik ben al een oudje. Volgens mijn smartwatch verbruik ik op mijn rustdagen (kantoorbaan, thuiswerkend) een kleine 1.700-1.800 kcal per dag. Op trainingsdagen rond de 2.200.
Ik denk wat ik vooral leer nu is afmeten en discipline om niet iedere keer toch meer op te scheppen, tussendoortje te pakken, na het eten in de avond alleen thee te drinken, etc. Ik heb wat lekkere recepten voor lunch en ontbijt die anders zijn dan ik gewend was, en dat vind ik ook fijn.
Ik merk wel dat ik niet erg van het mealpreppen ben. Dat is ook een van de dingen die je hiermee kunt doen, maar dat is niet echt wat voor mij. Ik heb niet eens altijd alle boodschappen binnen
Ik weet de precieze details niet meer, maar het was karig avondeten en overdag inderdaad vooral sinaasappels. Denk dat als de daglijstjes op 800kcal kwamen, het veel was. En niet naar advies willen luisteren, dat vooral.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk zelfs helemaal niet van het diëtenDaarom heb ik ook best lang getwijfeld of ik dit wilde proberen.
Sinaasappeldieet? Dat is toch niet alleen maar sinaasappels eten?
Ik zag op mijn Facebook tijdlijn iemand die onlangs gestart is met een vegan sapkuur van 100 dagen. Ik begrijp dat echt niet.
Ja, het is uiteindelijk allemaal een beetje relatief ten opzichte van de huidige situatie natuurlijk. Anderhalve maand geleden was dit ongeveer een gemiddelde dag qua eten en drinken:quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mweh, dat soort dingen moet je in perspectief zien. Zit er minder bende in dan in chocopasta (brood is niet zo'n punt imo) en is het lager in calorieën? Absoluut. Is het De Allerbeste Optie Ooit? Waarschijnlijk niet, macro/micronutriënten-technisch voegt het niet zoveel toe (maar dat doet de chocopasta ook niet).
Maar als je verdere eetpatroon genoeg noodzakelijke voedingsstoffen bevat en je hier genoeg aan hebt als lunch, zou ik het gewoon een tijdje doen.
Nice!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, het is uiteindelijk allemaal een beetje relatief ten opzichte van de huidige situatie natuurlijk. Anderhalve maand geleden was dit ongeveer een gemiddelde dag qua eten en drinken:
Ontbijt: twee boterhammen met hagelslag plus twee bekers melk (bij elkaar bijna 750kcal)
Lunch: twee boterhammen met een dun laagje roomkaas, half plakje kaas, tomaat en komkommer (ter vervanging van de boterhammen met hagelslag die ik een jaar geleden ook nog als lunch had), met een beker melk.
Avondeten zat en zit geen ritme in ofzo, maar is meestal iets met aardappels/vlees/groente, iets met pasta en een saus of iets met rijst en wat wokgroenten of witte bonen in tomatensaus met het een en ander, dat soort zaken. Patat met een snack, een pizza, dat soort dingen is echt wel sporadisch.
En dan nog tussendoor de nodige snacks, hier een brok chocola, daar een lekkere dikke koek, noem maar op. En op kantoor was de lunch dan die boterhammen met chocopasta, want dat is makkelijker meenemen. En 's avonds vaak nog wel twee bekers melk (vaak met een koek of iets erbij).
Dat is natuurlijk niet best allemaal, dus ben ik aan het terugdringen. Het enige waar ik écht niet aan wil tornen, want dan ben ik er snel klaar mee, zijn de boterhammen met hagelslag, daar kun je me echt midden in de nacht voor wakker maken en iets anders wil ik écht niet als ik net wakker ben
Ik ben wel van twee naar één beker melk gegaan bij het ontbijt, dat is al zo'n 100kcal minder, en ook minder overdreven hagelslag erop, heb ik gewogen en dat scheelt ook wel bijna 100kcal. De 1-2 bekers melk 's avonds zijn vervangen door thee, net als de beker melk bij de lunch. Zeker doordeweeks zijn bijna alle ongezonde snacks vervangen door snoeptomaten, druiven, mandarijnen, sinaasappels, komkommer, augurk, dat soort dingen, dus dat scheelt ook wel. De alternatieve snacks en dingen moeten wel dingen zijn die ik ook echt lekker vind, anders houdt het snel op, maar de genoemde dingen eet ik ook gewoon met smaak!
En inmiddels bijna 5kg eraf sinds ongeveer week 2 van januari, dus ja...so far so good
En als leuke bonus: deze reeks kende ik niet en is stiekem best wel leuk om mee te lezen, met leuke tips (die van Lucky_Strike om zelf kwark met fruit te maken ga ik binnenkort eens proberen)!
Ik ga na volgende week eens die flavour powder proberen. https://nl.esn.com/products/designer-flavor-powderquote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:23 schreef heywoodu het volgende:
)?
Dikgedrukte heb ik met m'n broodje chocopasta.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, het is uiteindelijk allemaal een beetje relatief ten opzichte van de huidige situatie natuurlijk. Anderhalve maand geleden was dit ongeveer een gemiddelde dag qua eten en drinken:
Ontbijt: twee boterhammen met hagelslag plus twee bekers melk (bij elkaar bijna 750kcal)
Lunch: twee boterhammen met een dun laagje roomkaas, half plakje kaas, tomaat en komkommer (ter vervanging van de boterhammen met hagelslag die ik een jaar geleden ook nog als lunch had), met een beker melk.
Avondeten zat en zit geen ritme in ofzo, maar is meestal iets met aardappels/vlees/groente, iets met pasta en een saus of iets met rijst en wat wokgroenten of witte bonen in tomatensaus met het een en ander, dat soort zaken. Patat met een snack, een pizza, dat soort dingen is echt wel sporadisch.
En dan nog tussendoor de nodige snacks, hier een brok chocola, daar een lekkere dikke koek, noem maar op. En op kantoor was de lunch dan die boterhammen met chocopasta, want dat is makkelijker meenemen. En 's avonds vaak nog wel twee bekers melk (vaak met een koek of iets erbij).
Dat is natuurlijk niet best allemaal, dus ben ik aan het terugdringen. Het enige waar ik écht niet aan wil tornen, want dan ben ik er snel klaar mee, zijn de boterhammen met hagelslag, daar kun je me echt midden in de nacht voor wakker maken en iets anders wil ik écht niet als ik net wakker ben
Ik ben wel van twee naar één beker melk gegaan bij het ontbijt, dat is al zo'n 100kcal minder, en ook minder overdreven hagelslag erop, heb ik gewogen en dat scheelt ook wel bijna 100kcal. De 1-2 bekers melk 's avonds zijn vervangen door thee, net als de beker melk bij de lunch. Zeker doordeweeks zijn bijna alle ongezonde snacks vervangen door snoeptomaten, druiven, mandarijnen, sinaasappels, komkommer, augurk, dat soort dingen, dus dat scheelt ook wel. De alternatieve snacks en dingen moeten wel dingen zijn die ik ook echt lekker vind, anders houdt het snel op, maar de genoemde dingen eet ik ook gewoon met smaak!
En inmiddels bijna 5kg eraf sinds ongeveer week 2 van januari, dus ja...so far so good
En als leuke bonus: deze reeks kende ik niet en is stiekem best wel leuk om mee te lezen, met leuke tips (die van Lucky_Strike om zelf kwark met fruit te maken ga ik binnenkort eens proberen)!
Gaat wel echt goed bij jou hequote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:47 schreef Barreltje het volgende:
Ik maakte gister broccoli soep![]()
Met vette chorizo er door heen.. maar omdat het verder groenten en water is , is een maaltijd nog steeds maar 200 kcal![]()
Verder hebben ze hier prima suikervrije snoepjes die de snack-zin goed opvangen..
En een wortel in stukjes en dan lekker snacken is ook prima
Waarom die niet goed zou zijn is mij niet helemaal duidelijk, maar dit is wel echt foodporn:quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:23 schreef heywoodu het volgende:
)?
Die blueberry pie is echt zo heerlijk! Maar inderdaad, 3 euro per pot is niet goedkoop.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom die niet goed zou zijn is mij niet helemaal duidelijk, maar dit is wel echt foodporn:
[ afbeelding ]
Vooral blueberry pie, heeft wel ietsjes meer kcal, maar de voornaamste reden is vanwege het feit dat er meer eiwit per 100 gram in zit. Ze zijn wel wat duurder.
Inderdaad! Heb ze wel eens in de aanbieding gezien bij de Albert heijn, dat scheelt een hoop maar vanwege de houdbaarheid kun je dan ook niet teveel inslaan. Prijsverschil tussen deze en optimel magere kwark 500gr (bij AH) is maar 30 cent dus dat valt nog mee. Daar krijg je wel ongeveer 5 gram extra eiwitten voorquote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:37 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Die blueberry pie is echt zo heerlijk! Maar inderdaad, 3 euro per pot is niet goedkoop.
Overigens is de lemon cheesecake ook heel erg lekker. Maar die hebben ze alleen in de 150 gram variant.
Waarom die niet 'goed' zou zijn volgens sommige is dat er te veel suiker in zit en je beter gewoon magere kwark kan eten. Tja, als je overal op moet letten kan je niks meer eten.
Maar ook (als ik naar De Zaanse Hoeve kijk) bijna 3x zoveel kcal per gram eiwit. Dit uiteraard zonder eventuele smaakjes.Maar zelfs met wat siroop is de verhouding kcal/eiwit bij magere kwark beter.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:21 schreef Vanyel het volgende:
Magere kwark![]()
Volle kwark
Lekkerder en vult in kleine hoeveelheden.
Daaaaaag me niet uit!quote:Op zondag 25 februari 2024 12:47 schreef Vanyel het volgende:
Mijn volle heeft 117 kcal per ons maar het idee alleen al dat ik daar een volle bak achter elkaar van naar binnen zou kunnen lepelen
Als ik net gesport heb, is het 3x knipperen met je ogen en een halve bak (bak is 500 gram) is weg. Vaak wel met fruit erdoor.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:47 schreef Vanyel het volgende:
Mijn volle heeft 117 kcal per ons maar het idee alleen al dat ik daar een volle bak achter elkaar van naar binnen zou kunnen lepelen
Heb je hier wat aan?quote:Op zondag 25 februari 2024 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heeft iemand een tip voor vezelsupplementen die je niet hoeft te drinken?
Nee, deze heb ik, moet je oplossen. En dat gaat er echt niet lekker in bij mequote:Op zondag 25 februari 2024 16:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je hier wat aan?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Psyllium
Ik gebruikte het wel door sausjes en baksels.
Volgens mij gewoon te koop bij de drogist, maar in elk geval bij Holland & Barrett.
quote:Op zondag 25 februari 2024 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heeft iemand een tip voor vezelsupplementen die je niet hoeft te drinken?
Supplement V. Supplement :|quote:
Ik denk dat je daar best creatief mee kunt zijn hoor. Ik geef humane psylium aan mijn kat in een beetje water en verder natvoer.quote:Op zondag 25 februari 2024 16:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee, deze heb ik, moet je oplossen. En dat gaat er echt niet lekker in bij me
Misschien is in iets anders dan water oplossen wel eens een idee. Heb nog vrij veel, dus kan wel een beetje uitproberen.
Trek je het ff door de voedseldroger en dan door de vijzel.quote:
Voor mij is een proteinereep echt een soort traktatie. Omdat ze best prijzig zijn wil ik ze niet zo maar even dagelijks eten. Maar heb er nu gevonden die ik oprecht lekker vind en eet dat nu net zo graag als een snickers/mars.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:32 schreef exode het volgende:
[..]
Als ik net gesport heb, is het 3x knipperen met je ogen en een halve bak (bak is 500 gram) is weg. Vaak wel met fruit erdoor.
'S avonds eet ik de rest van de bak op met wat honing. Voor mij de oplossing om chips snaaien etc tegen te gaan.
Het is ook het enige aan zuivel wat ik binnenkrijg op een dag.
Ik probeer ook wel eens een proteine reep of zo, maar daar zit ik echt niet vol van. Sterker nog ik krijg dan juist zin om te eten.
Weer gehaald! Door de muesli gemikt. #prayforpooquote:Op zondag 25 februari 2024 17:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar best creatief mee kunt zijn hoor. Ik geef humane psylium aan mijn kat in een beetje water en verder natvoer.
Heb je al lijnzaad geprobeerd trouwens? Zonder mijn dagelijkse eetlepel heb ik geen dagelijks gemak.
Bij mij duurt het altijd 1000 kilo en dan gaat er ineens een knop om, maar is het verschil ineens immensquote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jaloers! Bij mij heeft nog niemand het gezien
Ik ben al 2 maten geslonkenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bij mij duurt het altijd 1000 kilo en dan gaat er ineens een knop om, maar is het verschil ineens immens
Kutlullen zijn het. Allemaal!quote:
Wat fijn dat je zo lekker gaatquote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:14 schreef heywoodu het volgende:
Best blij met het rijtje zaterdagse weegmomenten sinds ik begon (niet met wegen, dat doe ik al een paar jaar, maar met een echte poging het omlaag te krijgen)
13 januari - 92.4kg
20 januari - 91.4kg
27 januari - 90.6kg
3 februari - 90.2kg
10 februari - 88.8kg
17 februari - 88.7kg (vrijdag ervoor vrij fors gegeten in een restaurant)
24 februari - 88.0kg
2 maart - 86.8kg
Dit tempo volhouden is lastig natuurlijk, maar zo begint de 80kg toch beetje bij beetje in zicht te komen. En waar ik blij mee ben: in de simpele app die ik nu gebruik (één keer per week gewicht invullen, meer niet) houd ik het sinds november 2021 bij, toen was het 90.0kg, en vandaag was de eerste keer onder de 87kg sinds die tijd
Ik heb gelukkig een hele complimenteuze man en dochterquote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jaloers! Bij mij heeft nog niemand het gezien
Ook fijn om te weten dat ik mijn geheime wapen nog achter de hand heb, mocht het op een gegeven moment toch te vroeg stoppen, namelijk mijn 600kcal hagelslagontbijtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |