abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212173184
God het is me niet gegund hoor :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212173311
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 09:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ooit zal je beloond worden voor je geduld :P
  vrijdag 26 januari 2024 @ 09:45:56 #159
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212173341
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 09:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_212173416
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 09:43 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ooit zal je beloond worden voor je geduld :P
Inshalla/deo volente
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212200221
Ik had gisteren even een mindere dag want we waren in de efteling en toen heb ik me laten verleiden tot een koffie met veel slagroom en we aten als avondeten friet en Turkse pizza. Nja hartstikke lekker voor een dagje en vandaag weer gewoon normaal

Net lekker gesport, frontsquat 3rep max opgezocht. Ging goed na lange tijd eruit geweest te zijn.

Lijstje vandaag:
O:cottage cheese pannenkoekjes
L: 2 Broodjes pindakaas, stukje pure chocolade
T: banaan, 2 mandarijnen
D: Rijst met Sperziebonen, tempeh en beetje Pindasaus, paar stukjes cassave kroepoek
My salvation lies in your love..
pi_212240192
Lekkere spuitelf, maar het gaat inderdaad ook om de toon @Rijstebuiltje . Aan het begin vh topic kom je met een reactie op mijn post van wow wat heb jij lage spiermassa's :o hoe komt dat, alsof er iets mis is met mij, en post je je eigen ter vergelijk. Uiteindelijk blijken mijn waarden heel normaal en de door jou genoemde waarden daar helemaal niet te kloppen, en zeg je zelf ook geen rekenwonder te zijn met die berekeningen. Het zou helpen in hoe je over komt, om in gevallen waarin je het zelf eigenlijk niet helemaal zeker weet, niet meteen binnen te komen met dat soort statements. Je kan dan ook zeggen 'goh, mijn waardes zijn wel heel anders, kloppen die van jou wel? Of begrijp ik iets verkeerd aan jouw/mijn eigen lijstje?'. Dat is een compleet andere toon.

Datzelfde met Pinuts nu: die geeft aan te twijfelen of het afvallen niet nu iets te snel gaat en of niet teveel spier dan ook weggaat. Maar dat wel genoeg eiwit gegeten wordt. Hoe jij jouw advies brengt komt over als 'ja als je nou gewoon vorige keer al had geluisterd naar wat ik zei over berekening, dan zat je hier nu niet mee, maar nog maar een keer dan, eet meer, want anders blijf je afvallen'. Terwijl Pinuts juist ook wel wil afvallen, alleen liefst met zo min mogelijk spierverlies, en die oplossing dus helemaal niet past bij de vraag/het doel.

Niet bedoeld als aanval verder, maar misschien begrijp je het zo met de voorbeelden iets beter/kun je er iets mee. Of niet, natuurlijk.

Goed, dat gezegd hebbende: vorige week had ik weer even meting, na 3 weken, en ik was 0.4kg aangekomen. Maar: mijn spier kg was ineens van 22.8 naar 23.6 en mijn vet kg van 19.7 naar 18.9 :o terwijl ik in die drie weken, een hele week ziek ben geweest met vrij veel op de bank hangen en geen sport. Ik dacht dus eigenlijk dat het misschien een uitschieter was, maar vandaag (precies 1 week later) was het 23.5 kg spier en 19.1 kg vet. Iets spier eraf en iets meer vet dus, maar wel heel dichtbij, dus het lijkt geen uitschieter geweest te zijn *)

Lijst vandaag:
O: banaan
S: uur krachttraining
L: drie boterhammen met omelet van 4 eieren, spinazie en spekjes
B: klein uurtje wandelen met buurvrouw
T: Griekse yoghurt met tasty basics muesli en beetje hagelslag
D: boerenkool met spekjes
T: druiven

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 31-01-2024 20:35:17 ]
pi_212244815
Ik heb even een paar slechte dagen achter de rug. Zondag had ik mezelf chips beloofd en waar ik soms de dag erna gewoon meteen het weer op kan pakken lukte dat nu niet. Dus de afgelopen dagen (heel) slecht gegeten maar nu moet de knop weer om.
En aan de ene kant denk ik dan zonde, maar aan de andere kant, nu heb ik wel de discipline/wilskracht om te zeggen, pinuts je bent niet voor niks al 10 kg kwijt. Dat ga je nu niet meer verpesten. Dus waar eerst die dipjes dan weer weken/maanden konden duren kan ik nu mezelf beter weer een schop onder mijn kont geven.

O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
T: 2 Mandarijnen
D: zelfgemaakte pokebowl met zalm
pi_212245010
Tihi Pinuts, we kunnen elkaar de hand schudden :D al heb ik wel een bewuste keuze gemaakt om het even los te laten om een klus die ik draai wat relaxter te maken. Ik had het idee op een plateau te zitten en mn darmen doen ontzettend eigenwijs, dus ik denk nu: joh, maandag weer!

Overigens niet heel slecht, maar ook niet mn retestrakke schema van de afgelopen weken. "Normale" maaltijden op locatie en af en toe snackies en een (1) glas wijn. Klus heeft een duidelijke einddatum en dan keert de rust weet terug en probeer ik gelijk het ritme weer op te pakken.
pi_212271464
Tihihi, had me eigenlijk voorgenomen deze week niet te wegen en pas weer op de weegschaal te gaan staan als ik weer in het regime zat... mislukt en er net opgestapt.... ik zit nog steeds tegen hetzelfde tiental aan te hikken :') raar lijf :')
pi_212271754
Hier het ritme gelukkig weer enigsinds te pakken. Wel flink verkouden dus het soorten gisteren en vandaag maar afzegd. Mijn hartslag gaat dan altijd door het dak. Gisteren bijvoorbeeld even naar de supermarkt gelopen met een gemiddelde hartslag van 140 :')
Gewicht van voor mijn vreetdagen gaat er weer langzaam af. We zitten tenminste alweer onder de 70.
pi_212374667
Vandaag weer gezien hoe fijn Nederlandse tankstations eigenlijk zijn. Lange rit door Duitsland en ineens honger (en niks mee). In Nederland haal ik dan vaak Fruit, yoghurt of een proteine reep. Nou, in 2 Duitse tankstations geweest en letterlijk niks gezonds. Ja een of andere gare haverreep van 250 kcal. Nouja voor die kcal dan toch maar voor een twix gegaan.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 10 februari 2024 @ 19:48:59 #168
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212374685
Omdat ik hier een tijdje terug om wat kleine tips vroeg - en die uiteraard kreeg O+ - wil ik me toch even melden: het jaar begonnen op 92,6kg, vanmorgen stond 'ie op 88,8kg :)

Nog een kilo eraf en dan zit ik op het laagste gewicht sinds ruim twee jaar, maar mijn bedoeling is om weer tot onder de 80kg te komen (dat zal voor het laatst ergens eind 2017 zijn geweest, toen ik nog geen werk had en 9-10 uur per week maakte op de hometrainer :+).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212397748
Ik had nog eens een goeie week, inclusief goed weekend. Nu weer onder de 70, nog 1 kilo en terugval van de maand december is weer uitgewist.
Nog exact 10 weken tot we op vakantie vertrekken. Zou er graag nog 4 af hebben tegen dan.

Lijstje!
O: boterham
T: mandarijn
L: salade met kip en een gekookt ei
T: iets van fruit of crackers
A: risotto met pompoen en spek
pi_212397885
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 19:46 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag weer gezien hoe fijn Nederlandse tankstations eigenlijk zijn. Lange rit door Duitsland en ineens honger (en niks mee). In Nederland haal ik dan vaak Fruit, yoghurt of een proteine reep. Nou, in 2 Duitse tankstations geweest en letterlijk niks gezonds. Ja een of andere gare haverreep van 250 kcal. Nouja voor die kcal dan toch maar voor een twix gegaan.
Frustrerend! Die fout maak je niet nog een keer lijkt me ;)

Hier gaat het nog steeds wel ok. Slow and steady. Ik zie de laatste week weer een paar keer een nieuw cijfer op de weegschaal. Bijna 9 kilo kwijt nu.
Spoilers!
pi_212397953
Deze week wordt interessant met 3x uiteten en 1 bierpoeverij. We gaan het zien :D
pi_212402533
Hier ook een goede week gehad. Wel een weekend weg geweest maar daar wel opgelet. Iedere avond uiteten maar ook alle dagen +25.000 stappen en met lunchen wel echt bewuste keuzes gemaakt.
Nog 2 weekjes 'knallen' en dan ga ik lekker een weekje op vakantie. Merk ook echt als ik in het ritme zit dat het me eigenlijk allemaal heel makkelijk af gaat en dan ik niet perse struggle. Echter, als ik er niet in zit heb ik ook altijd heeeel veel moeite om er wel weer in te komen.
pi_212406192
Ik ga hier ook mee posten. Ik was altijd een goede sporter (3x per week voetballen, paar keer per week wandelen met man), maar sinds corona, mijn zwangerschap en mijn bevalling (laatste is 2,5 jaar geleden) kwam dat allemaal op een laag pitje te staan. Ik gaf borstvoeding en mijn kilo’s vlogen er toen weer af, ik was vrij snel weer 66/67 kilo, net als voor mijn zwangerschap. Het vele eten maakte toen niet uit, ik bunkerde ‘s nachts ook flink wat kwark en cashewnoten weg. Helaas bleef ik meer eten dan dat ik verbruikte toen mijn dochter meer vast voedsel ging eten. Dat, i.c.m. met vermoeidheid door de nachten en hierdoor niet sporten, zorgde ervoor dat mijn gewicht op een gegeven moment naar de 80 kilo ging (afgelopen zomer) bij 1,59 m. Veel te veel, ook al ben ik verder gezond. Toen was ik het zat en ben ik weer gaan sporten, 7 september gestart welteverstaan.

Momenteel sport ik 3x per week in de sportschool (1x fiets en crosstrainer i.c.m. apparaten, 2x circuittraining of kettlebell training onder begeleiding) en doe ik 1x per week aqua-aerobics. Toch snoepte ik nog best veel en ging het nog niet zo vlot met afvallen, al voel ik me nu wel veeeel fitter weer dan 5 maanden geleden. Mijn billen worden strakker, maar ik verlies nog niet echt gewicht. Toch nog te veel eten / te veel loze calorieën, denk ik. Ik ben sinds 1,5 week mijn intake aan het bijhouden per dag en probeer sowieso onder de 2000 kcal te blijven en per dag ruim 300 kcal meer te verbruiken. Op goede sportdagen verbrand ik zo 2800 per dag, doel is om op de niet-sportdagen minimaal 2300 te verbruiken.

Nou ja, lief dagboek. Mijn man is een fanatiek sporter (hardloper en ook 3x per week krachttraining) en die begeleidt me al goed qua advies voor oefeningen / eten, maar misschien dat mensen me hier ook nog op weg kunnen helpen of extra kunnen motiveren.
pi_212409577
Hey Komkommerschijfje! Ik herken veel in jouw verhaal. Idd dat nachtbunkeren en toch afvallen. Alleen moeilijk om idd weer te minderen. Ik viel ook niet veel af ondanks sporten (ik heb ook maar tijd voor 1 keer per week). Sinds vorige zomer zit ik er veel strakker in. Sindsdien 7kg kwijt, dat had een stuk meer kunnen zijn maar ik heb de hele maand december een terugval gehad.
Ik vind het afvallen ook confronterend. Nu zie ik pas echt wat mijn zwangerschappen met mijn lichaam hebben gedaan. Ervoor kon ik mijn extra kilo's nog te schuld geven :D

Lijstje!
O: boterham
T: banaan
L: weer salade met kip en ei (te grote bak kip gekocht)
T: mandarijnen
A: AVG, met schnitzel. Groenten nog geen idee
T: verwacht nog wel ruimte voor iets
pi_212412056
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:27 schreef Bottoms_up het volgende:
Sindsdien 7kg kwijt, dat had een stuk meer kunnen zijn maar ik heb de hele maand december een terugval gehad.
Ik vind het afvallen ook confronterend. Nu zie ik pas echt wat mijn zwangerschappen met mijn lichaam hebben gedaan. Ervoor kon ik mijn extra kilo's nog te schuld geven :D

7kg! Wat goed!
En voor dat laatste ben ik ook een beetje bang. Ik ben echt pas in de beginfase maar vrees echt dat mn lijf niet meer zal meeveren zoals vroeger, over de boobs na borstvoeding nog maar te zwijgen 😅

Bij de lifestylecoach geweest laatst en de weegschaal viel daar iets hoger uit (-4kg ipv de thuis gewogen 6) maar daarentegen was mn vetpercentage ook met 3% gezakt en mn spierpercentage ruim 1,5% omhoog dus daar was ik ook echt blij mee!
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:27:00 #176
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212412491
halve crosspost :W CULSC

Afgelopen zondag begin foto's gemaakt en op de weegschaal gestaan :o
Ik heb geloof ik een omgekeerde anorexia waardoor ik slanker denk te zijn dan een foto laat zien :(

Verder heb ik eindelijk mijn CPAP gekregen dus nu hoop ik dat het afvallen daadwerkelijk gaat gebeuren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn support systeem is nu ook geweldig O+ mijn lief maakt maaltijden voor ons klaar van ongeveer 600-700 kcal en die liggen in de diepvries klaar voor als hij er niet is.
daarnaast sport ik 3 keer per week in onze home-gym. ik heb 2 sets verschillende oefeningen en m'n lief begeleidt me in de techniek. Daarnaast zwem ik 2 keer per week en iedere dag zorg ik dat ik 10000 stappen loop ( gemiddeld) Binnenkort krijg ik een electrische fiets en zal ik woon-werk verkeer van 40 min op de fiets gaan doen *O*
Alles bij elkaar zegt Fitbit dat mijn verbruik zo ongeveer 3000 kcal per dag is. en ik zorg dat ik rond de 2000 kcal eet.

Een gemiddelde dag ziet er bij mij zo uit:
O: Soep +/- 350 kcal
S: gym / zwem
L: Lunch @ werk, salade, met een kleine warme maaltijd +/- 600 kcal
T: rauwkost +/- 100 kcal
T: proteine bar / zelfgemaakte "healthy" brownies +/- 250 kcal
D: avond eten +/- 600 kcal
t: fruit +/- 100 kcal

het doel is om er 17 kilo af te krijgen. het liefst iig 10 kilo voor 1 augustus en de rest in de tweede helft van het jaar :Y)

dus, ik ga hier ook weer een beetje aanhaken ( poging 100002367962307465) *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_212413074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 15:41 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
7kg! Wat goed!
En voor dat laatste ben ik ook een beetje bang. Ik ben echt pas in de beginfase maar vrees echt dat mn lijf niet meer zal meeveren zoals vroeger, over de boobs na borstvoeding nog maar te zwijgen 😅

Bij de lifestylecoach geweest laatst en de weegschaal viel daar iets hoger uit (-4kg ipv de thuis gewogen 6) maar daarentegen was mn vetpercentage ook met 3% gezakt en mn spierpercentage ruim 1,5% omhoog dus daar was ik ook echt blij mee!
Don't mention the bewbs :'(
Ik moet in mijn hoofd nog een balans vinden tussen wat nooit meer zal zijn (mijn buik gaat met enkel dieet en sport zeker nog flap(je) overhouden, en hij was al nooit helemaal plat) en het te snel wel goed genoeg vinden. Want ergens wil ik geen genoegen nemen met "er goed uitzien voor een moeder van 41". Fuck that.
Op mijn 35ste was ik zo ongeveer op mijn slankst ooit. Maar toen has ik ook tijd om 5-6 dagen per week een half uur intensief te sporten. En genoeg te slapen. Dat gaat m nu niet meer worden. Als ik meer vrije tijd krijg wil ik ook andere dingen doen die mij gelukkig maken.

Hoi Barreltje, ziet er een strak en lekker basislijstje uit!
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:14:52 #178
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212414954
Misschien niet helemaal ontopic, maar: Ik kan ook maar niet wennen aan mijn buik sinds de bevalling :( en dan heb ik eigenlijk niet eens overgewicht (maar ik zit wel beter in m'n vel met wat kilo's minder.) Helpen buikspieroefeningen daartegen?
pi_212417321
Ik weet niet of een voedingsconsulent mij nog verder zou helpen. Aan de ene kant zou ik willen weten wat het doet als ik steady iedere dag rond of net onder de 2000 kcal blijf en veelal gezonde dingen eet (veel eiwitten met name, begreep ik van man - is beter als je wat gewicht kwijt zou willen), aan de andere kant ben ik bang dat het te weinig is en dat ik misschien nog iemand zou moeten hebben die extra meedenkt.
pi_212417355
Of een diëtist. Een diëtist is natuurlijk ‘beschermd’ qua beroep en heeft echt medische achtergronden, maar ik ben verder kerngezond en heb geen onderliggende aandoeningen. Mijn bloeddruk is ook prima, die ligt op 120/80.
Zou een voedingsconsulent dan al genoeg zijn, of toch liever een diëtist om mee te sparren?
pi_212422882
Heeft iemand hier nog tips voor fijne sportleggings?
pi_212426077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:53 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand hier nog tips voor fijne sportleggings?
Ik vind die van athleta fijn. Zacht stof en hoge taille. Worden ook niet helemaal doorzichtig als ze rekken zoals andere leggings. Leggings met dat typische glanzende stof heb ik een hekel aan.
Zijn best prijzig maar met goede aanbiedingen op zalando heb ik niet meer dan 40-45 per legging betaald.
pi_212428653
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik weet niet of een voedingsconsulent mij nog verder zou helpen. Aan de ene kant zou ik willen weten wat het doet als ik steady iedere dag rond of net onder de 2000 kcal blijf en veelal gezonde dingen eet (veel eiwitten met name, begreep ik van man - is beter als je wat gewicht kwijt zou willen), aan de andere kant ben ik bang dat het te weinig is en dat ik misschien nog iemand zou moeten hebben die extra meedenkt.
Ik vind 2000 kcal niet weinig. En als je verder ook gezond bent zou ik het altijd eerst zelf proberen. Jezelf goede gewoontjes proberen aan te leren. Kom je er dan niet uit of merk je dat je geen gewicht verliest ondanks dat je voor je gevoel het wel goed doet kan je alsnog iemand inschakelen.
pi_212431526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Sorry ik had een hele post geschreven en daarna las ik pas jouw post erboven dat je je verbruik al weet. Misschien is je verbruik iets te hoog ingeschat? Ik zou zelf denk proberen de calorieen steeds iets te verlagen, maar zakken naar 2000 en dan kijken wat er gebeurt, is ook geen probleem lijkt me. Tenzij je daarvan snaaibuien krijgt of het onder je bmr zou zijn, maar dat verwacht ik niet. Veel eiwitten zijn inderdaad fijn vooral met sporten en voor je verzadigingsgevoel :)

[ Bericht 30% gewijzigd door BananaPancake op 15-02-2024 07:12:46 ]
pi_212431541
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:14 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien niet helemaal ontopic, maar: Ik kan ook maar niet wennen aan mijn buik sinds de bevalling :( en dan heb ik eigenlijk niet eens overgewicht (maar ik zit wel beter in m'n vel met wat kilo's minder.) Helpen buikspieroefeningen daartegen?
Helaas kan je niet plaatselijk vet verliezen. Spieren kunnen de boel iets strakker maken en gevormder maar helaas is het niet zo dat buikspieroefeningen automatisch leiden tot vetverlies op de buik.
  donderdag 15 februari 2024 @ 07:28:44 #186
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212431639
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:05 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Helaas kan je niet plaatselijk vet verliezen. Spieren kunnen de boel iets strakker maken en gevormder maar helaas is het niet zo dat buikspieroefeningen automatisch leiden tot vetverlies op de buik.
Ik weet eigenlijk niet of het vet is of meer uitgerekt vel door de zwangerschap :D
pi_212431749
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:05 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Hoe meer buikspieren ik kreeg, hoe meer vet ik juist leuk te hebben. In plaats van een slappe pannenkoek onder die vetlaag ontstond er een behoorlijk stevige plaat onder, die het juist vooruit duwde.

Staat tegenover dat ik rechter op liep en mee net voelde, dus ik vond het de moeite wel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212432214
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 22:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ga hier ook mee posten. Ik was altijd een goede sporter (3x per week voetballen, paar keer per week wandelen met man), maar sinds corona, mijn zwangerschap en mijn bevalling (laatste is 2,5 jaar geleden) kwam dat allemaal op een laag pitje te staan. Ik gaf borstvoeding en mijn kilo’s vlogen er toen weer af, ik was vrij snel weer 66/67 kilo, net als voor mijn zwangerschap. Het vele eten maakte toen niet uit, ik bunkerde ‘s nachts ook flink wat kwark en cashewnoten weg. Helaas bleef ik meer eten dan dat ik verbruikte toen mijn dochter meer vast voedsel ging eten. Dat, i.c.m. met vermoeidheid door de nachten en hierdoor niet sporten, zorgde ervoor dat mijn gewicht op een gegeven moment naar de 80 kilo ging (afgelopen zomer) bij 1,59 m. Veel te veel, ook al ben ik verder gezond. Toen was ik het zat en ben ik weer gaan sporten, 7 september gestart welteverstaan.

Momenteel sport ik 3x per week in de sportschool (1x fiets en crosstrainer i.c.m. apparaten, 2x circuittraining of kettlebell training onder begeleiding) en doe ik 1x per week aqua-aerobics. Toch snoepte ik nog best veel en ging het nog niet zo vlot met afvallen, al voel ik me nu wel veeeel fitter weer dan 5 maanden geleden. Mijn billen worden strakker, maar ik verlies nog niet echt gewicht. Toch nog te veel eten / te veel loze calorieën, denk ik. Ik ben sinds 1,5 week mijn intake aan het bijhouden per dag en probeer sowieso onder de 2000 kcal te blijven en per dag ruim 300 kcal meer te verbruiken. Op goede sportdagen verbrand ik zo 2800 per dag, doel is om op de niet-sportdagen minimaal 2300 te verbruiken.

Nou ja, lief dagboek. Mijn man is een fanatiek sporter (hardloper en ook 3x per week krachttraining) en die begeleidt me al goed qua advies voor oefeningen / eten, maar misschien dat mensen me hier ook nog op weg kunnen helpen of extra kunnen motiveren.
Ik denk dat het verschil tussen net onder de 2.000 kcal eten en rond de 2.300 kcal verbruiken op zichzelf een prima streven is. Je zult er niet snel mee afvallen, maar dat is ook niet per se je doel, denk ik?
Ik weet niet of je alles afweegt? Het nadeel van zo'n klein kcal-defficiency is dat met toch net meer kcal binnenkrijgen dan je denkt, het afvallen ook minder snel gaat.

Komt natuurlijk ook nog bij dat je weer spieren aan het kweken bent, dus dat afvallen in kg dan ook minder snel lijkt te gaan.

Maar goed, ik vind het lastig. Ik ben op de sportschool begonnen met een zesweeks programma met voedingsplan van 3 fases, waarbij ik in fase 1 rond de 1.400 kcal eet, fase 2 rond de 1.300 kcal en fase 3 rond de 1.200 kcal. Alle drie de fases duren twee weken. Ik ben nu halverwege de tweede week van fase twee, en hoewel ik in hete begin snel een kilo kwijt was, blijf ik nu, op mijn eigen weegschaal, hangen. En ik verbruik op niet sportdagen rond de 1.800 kcal en als ik wel sport, zit ik tussen de 2.300 en 2.500. Ik doe vier keer in de week krachttraining.

Het is simpelweg zorgen voor minder binnenkrijgen dan je verbruikt, maar het voelt toch ook wel telkens alsof het niet simpelweg 3-1=2 is.

Succes in iedere geval!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212432330
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 22:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Ik zou het eerst even wat langer de tijd geven, volgens mij is je huidige plan best solide, maar anderhalve week je voeding is eigenlijk net niks om al conclusies aan te verbinden. En, omdat je ook best stevig (kracht)sport: hou ook andere statistieken bij dan alleen gewicht, dus kijk ook naar de omtrek van je buik (benen/armen). Zou me niet verbazen als je stiekem wat spieren bent wezen kweken in je half jaar sporten/niet écht op je eten letten en dat kan de weegschaalresultaten zeker beīnvloeden.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212432714
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:28 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet of het vet is of meer uitgerekt vel door de zwangerschap :D
Bij mij is het probleem drieledig:
- Meer vet omdat ik meer weeg
- slappere buikspieren waardoor mijn buik meer uitpuilt. Het is geen diastase
- Losser vel, vooral rond mijn navel. Als ik voorover buig is dat goed zichtbaar

Aan 1 en 2 is misschien nog wat te doen, hoewel ik daarbij niet verwacht dat het weer wordt zoals ervoor. 3 is maar 1 oplossing voor: snijden. En dat gaat m niet worden. Voor dat geld maak ik liever een mooie reis met t gezin.
pi_212432844
Hoe houden jullie je verbruik bij? Ik heb een fitbit (de luxe, klein en eenvoudig) maar overal lees ik dat een fitbit het verbruik soms flink overschat. En dat gevoel heb ik ook. Vorige week donderdag zou ik 3000 verbruikt hebben volgens dat ding. En ja ik heb toen redelijk wat stappen gezet en daarna een uur gaan sporten. Maar in dat uur zit maar een klein beetje cardio. Maandag had ik net geen 9k stappen en dan geeft ie 2100 aan. Die 900 meer met 5k extra stappen inclusief uurtje sportschool kan ik echt moeilijk geloven.
pi_212432912
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe meer buikspieren ik kreeg, hoe meer vet ik juist leuk te hebben. In plaats van een slappe pannenkoek onder die vetlaag ontstond er een behoorlijk stevige plaat onder, die het juist vooruit duwde.

Staat tegenover dat ik rechter op liep en mee net voelde, dus ik vond het de moeite wel.
Whehe, herkenbaar. _O- Hoewel ik dat persoonlijk dus wel zie als strakker ogen, want dat er een stevige basis zit onder de vetlaag is wel zichtbaar. Zonder die stevige basis oogt het anders. Maar ik had in het verleden vrij hevige anterior pelvic tilt, dus ik waardeer mijn buikspieren wel enorm.
pi_212432996
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoe houden jullie je verbruik bij? Ik heb een fitbit (de luxe, klein en eenvoudig) maar overal lees ik dat een fitbit het verbruik soms flink overschat. En dat gevoel heb ik ook. Vorige week donderdag zou ik 3000 verbruikt hebben volgens dat ding. En ja ik heb toen redelijk wat stappen gezet en daarna een uur gaan sporten. Maar in dat uur zit maar een klein beetje cardio. Maandag had ik net geen 9k stappen en dan geeft ie 2100 aan. Die 900 meer met 5k extra stappen inclusief uurtje sportschool kan ik echt moeilijk geloven.
Ik hou m'n Garmin (Venu 2S) als indicatie aan, maar in mijn ervaring is het verstandiger om je inname te bepalen aan de hand van de reactie van je lichaam. Dus maandje een bepaalde inname aanhouden, kijken wat het doet op de weegschaal/andere meetmanieren, eventueel aanpassen. Maand is rekbaar natuurlijk, als het gewicht er ineens afvliegt of als je nul verschil ziet of aankomt, is eerder tweaken geen slecht idee.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212433003
Echt, als ik m'n eigen adviezen nou eens op zou volgen, was ik allang weer in m'n gewenste maat. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212433216
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik hou m'n Garmin (Venu 2S) als indicatie aan, maar in mijn ervaring is het verstandiger om je inname te bepalen aan de hand van de reactie van je lichaam. Dus maandje een bepaalde inname aanhouden, kijken wat het doet op de weegschaal/andere meetmanieren, eventueel aanpassen. Maand is rekbaar natuurlijk, als het gewicht er ineens afvliegt of als je nul verschil ziet of aankomt, is eerder tweaken geen slecht idee.
Ik reken nu met de helft van de extra kcal. Dus ik heb MFP op niet erg actief staan en dan geeft ie aan dat ik 1732 kcal per dag zou verbruiken. Geeft ie door de fitbit data aan dat ik 500 extra verbrand heb, dan schat ik mijn verbruik op 1982 en probeer ik daar voldoende onder te zitten. En daarmee val ik op een normaal tempo af. Ik vind het alleen jammer dat ik die extra stap moet doen als ik zo'n ding draag :)
pi_212433241
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:12 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik reken nu met de helft van de extra kcal. Dus ik heb MFP op niet erg actief staan en dan geeft ie aan dat ik 1732 kcal per dag zou verbruiken. Geeft ie door de fitbit data aan dat ik 500 extra verbrand heb, dan schat ik mijn verbruik op 1982 en probeer ik daar voldoende onder te zitten. En daarmee val ik op een normaal tempo af. Ik vind het alleen jammer dat ik die extra stap moet doen als ik zo'n ding draag :)
Ja, snap ik, denk je leuk zo'n ding te hebben met wat extra O+ statistiekjes O+ en dan wijkt 'ie af als een mofo. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212433453
quote:
Als ik mijn Garmin moet geloven dan was ik allang een dunne Afrikaan. ;(
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 februari 2024 @ 10:37:14 #198
284411 crew  heywoodu
pi_212433510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:32 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Als ik mijn Garmin moet geloven dan was ik allang een dunne Afrikaan. ;(
Mijn Polar gaf gisteren 2121 kcal aan als verbranding tijdens de training, dat lijkt me wat veel :D

Ik deel hetgeen Polar per training aangeeft meestal gewoon door twee, en tel dat op bij wat iemand van mijn gewicht en lengte enzo zou verbranden met een dag fysiek niks doen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_212433584
quote:
Hoe was je hartslag in dat uur sporten? Als ik een uur krachttraining doe, is mn hartslag gemiddeld ook gewoon 135 ofzo, zeker dingen als squats waarbij je hele lichaam gebruikt doen ook best wat voor je hartslag. Dus ook zonder cardio kan je best hogere hartslag hebben :)
In hoeverre dat 900kcal kan verklaren vind ik moeilijk inschatten, dat ligt namelijk ook aan hoe lang je bent en hoeveel je weegt. Ik ben 1m58 en weeg +-61 kg, mijn kwartier fietsen heen, uur krachttraining en kwartier fietsen terug samen levert me meestal ongeveer 500kcal op volgens mn horloge. En na krachttraining heb je ook nog een afterburn effect waarbij je de uren erna ook meer verbrandt. Dus als je dat doet, en je bent langer en/of zwaarder dan ik, zou dat denk ik best kunnen.

En verder wat IJsdraakje zegt :Y
pi_212434095
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hoe was je hartslag in dat uur sporten? Als ik een uur krachttraining doe, is mn hartslag gemiddeld ook gewoon 135 ofzo, zeker dingen als squats waarbij je hele lichaam gebruikt doen ook best wat voor je hartslag. Dus ook zonder cardio kan je best hogere hartslag hebben :)
In hoeverre dat 900kcal kan verklaren vind ik moeilijk inschatten, dat ligt namelijk ook aan hoe lang je bent en hoeveel je weegt. Ik ben 1m58 en weeg +-61 kg, mijn kwartier fietsen heen, uur krachttraining en kwartier fietsen terug samen levert me meestal ongeveer 500kcal op volgens mn horloge. En na krachttraining heb je ook nog een afterburn effect waarbij je de uren erna ook meer verbrandt. Dus als je dat doet, en je bent langer en/of zwaarder dan ik, zou dat denk ik best kunnen.

En verder wat IJsdraakje zegt :Y
Dat uur kan ik het lastig zien want hij heeft het niet als training geregistreerd (en mijn klein stukje lopen van die ochtend wel als mountainbiken :') )
Het probleem lijkt ook niet dat uur sporten te zijn. Hij zegt dat ik tijdens het uur zelf 390 verbrand heb en het uur erna 190. De kleine stukjes die ik loop schat hij te hoog in. Ik probeer veel te voet te doen, zoals kinderen wegbrengen en tijdens de lunch naar het centrum lopen, en dan loop ik niet op een slakkentempo. Maar 258 kcal voor even naar het kdv en terug, dat is in totaal nog geen 1.5km dus dat klopt nooit. Ik ben 1.71 en weeg nu 68.5 dus daar kan het niet aan liggen.
Ik hou voorlopig mijn eigen berekening aan. Ik was gewoon benieuwd omdat anderen wel lijken te weten wat ze precies verbruiken :)
pi_212434184
Mijn Garmin zit juist laag op sportdagen. Ik verbruik dan maar een kcal of 300 meer volgens dat ding terwijl ik na een uur intensief sporten echt druip van het zweet (ja sorry, bijwerking van mijn matige longen)

Sporten nu weer lastig, maandag een spier in mijn schouder verrekt, veel schouderoefeningen gedaan in de sportschool, bij douchen schoot het erin. Scherpe pijn. Duidelijk een verrekking en om te voorkomen dat ie scheurt sla ik de rest van de week schouders over.

Eten gaat nog steeds goed :) Wel eet ik op sportdagen inmiddels een hele bak magere, lactosevrije kwark leeg. Als ik dat niet doe, krijg ik 's avonds vreetzin. En ik drink inmiddels sportwater tijdens het sporten, zeker de laatste oefeningen vallen zwaar en dit helpt.

Buikspieroefeningen weiger ik, vreselijk vind ik ze. Ik doe wel core oefeningen en ik krijg zowaar iets wat lijkt op buikspieren.
pi_212434869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:
Echt, als ik m'n eigen adviezen nou eens op zou volgen, was ik allang weer in m'n gewenste maat. :')
Hahaha zo weer. Theoretisch weet ik precies hoe het moet en zou ik bijna coach kunnen worden. Uitvoeren is altijd een dingetje.
Daarom moet ik ook altijd een beetje lachen als mensen zeggen dat ze niet kunnen afvallen. Nee je kan het wel, maar je doet het niet (en ik zelf ook met regelmaat niet :P)
pi_212435360
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:03 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Hahaha zo weer. Theoretisch weet ik precies hoe het moet en zou ik bijna coach kunnen worden. Uitvoeren is altijd een dingetje.
Daarom moet ik ook altijd een beetje lachen als mensen zeggen dat ze niet kunnen afvallen. Nee je kan het wel, maar je doet het niet (en ik zelf ook met regelmaat niet :P)
Precies dat ja. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212435394
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:15 schreef exode het volgende:
Mijn Garmin zit juist laag op sportdagen. Ik verbruik dan maar een kcal of 300 meer volgens dat ding terwijl ik na een uur intensief sporten echt druip van het zweet (ja sorry, bijwerking van mijn matige longen)

Sporten nu weer lastig, maandag een spier in mijn schouder verrekt, veel schouderoefeningen gedaan in de sportschool, bij douchen schoot het erin. Scherpe pijn. Duidelijk een verrekking en om te voorkomen dat ie scheurt sla ik de rest van de week schouders over.

Eten gaat nog steeds goed :) Wel eet ik op sportdagen inmiddels een hele bak magere, lactosevrije kwark leeg. Als ik dat niet doe, krijg ik 's avonds vreetzin. En ik drink inmiddels sportwater tijdens het sporten, zeker de laatste oefeningen vallen zwaar en dit helpt.

Buikspieroefeningen weiger ik, vreselijk vind ik ze. Ik doe wel core oefeningen en ik krijg zowaar iets wat lijkt op buikspieren.
Misschien sport je met een lage hartslag en verbrand je volgens Garmin weinig?! Je kan in Garmin connect ook je kcal verbranding zien in rust en in actieve modus.
pi_212435418
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Misschien sport je met een lage hartslag en verbrand je volgens Garmin weinig?! Je kan in Garmin connect ook je kcal verbranding zien in rust en in actieve stand.
Nou die stijgt naar 160....bij cardio en als ik kracht doe, krijg ik zelfs meldingen of ik het niet rustiger aan moet doen.
Komt ook omdat ik nu geen longmedicijnen gebruik overigens, daardoor reageert mijn hartslag nu heftiger.
pi_212435786
Zet je een activiteit aan op je Garmin, @exode, of niet? Dat kan best een verschil maken nog :)

Kut dat sporten nu ivm verrekte spier weer lastig is! Naast dat je sowieso al wat rustiger moest doen ivm tijdelijke stoppen met je medicatie, toch? Extra knap en goed dat het eten nog steeds best wel goed gaat dan!
pi_212439372
Dank voor het meedenken! Ik ga het huidige plan eens een paar weken voortzetten en dan eens kijken wat het doet.
Ik heb een Fitbit charge 6, is volgens mij ook niet altijd optimaal. Maar goed, het geeft een indicatie.
Ik verbrand met een goede training in de sportschool zo’n 500 kcal, ik denk dat dit redelijk klopt wel? (hartslag bij circuittraining dan vaak boven de 140, zelfs met pieken naar 165/170 als ik 160 jumping jacks achter elkaar doe :’)).
pi_212439561
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Zet je een activiteit aan op je Garmin, @:exode, of niet? Dat kan best een verschil maken nog :)

Kut dat sporten nu ivm verrekte spier weer lastig is! Naast dat je sowieso al wat rustiger moest doen ivm tijdelijke stoppen met je medicatie, toch? Extra knap en goed dat het eten nog steeds best wel goed gaat dan!
Klopt, ik mag niet kortademig worden, dat is best lastig.

Maar ik merk nu al een jaar dat sporten mij zo enorm goed doet, dat is wel echt een goede stok achter de deur.
pi_212439694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 17:33 schreef exode het volgende:

[..]
Klopt, ik mag niet kortademig worden, dat is best lastig.

Maar ik merk nu al een jaar dat sporten mij zo enorm goed doet, dat is wel echt een goede stok achter de deur.
Fijn is het, he :) het sporten doet bij mij ook echt mn mentale gezondheid goed, niet alleen fysiek. Lijkt me heel lastig als je niet kortademig mag worden, maar goed bezig dat je toch gewoon wel blijft sporten binnen wat er mag! Hoe lang moet je nog zo volhouden tot het onderzoek?

@Komkommerschijfje klinkt voor mij in elk geval niet enorm onrealistisch. Enigszins afhangend van je gemiddelde hartslag en hoe lang je sport, en hoe lang en zwaar je bent, maar het is niet een getal waarvan ik meteen denk, kan niet.

Volgende week of de week erna begint hier hockey weer. In een gemiddelde wedstrijd incl inlopen etc (2 uur alles bij elkaar) verbrand ik zo'n 800-1000 kcal, afhankelijk van hoe hard ik heb moeten rennen en hoevaak ik op de bank heb gezeten. In een gemiddelde training, zo'n 1.5 uur (met wel ook inspelen wat niet zo intensief is en tussendoor ook veel momenten uitleg krijgen waarbij je stil staat) zit ik op zo'n 500 kcal. Dus dat tikt wel lekker aan voor de weekbalans :)

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 15-02-2024 17:48:11 ]
pi_212439758
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 17:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Fijn is het, he :) het sporten doet bij mij ook echt mn mentale gezondheid goed, niet alleen fysiek. Lijkt me heel lastig als je niet kortademig mag worden, maar goed bezig dat je toch gewoon wel blijft sporten binnen wat er mag! Hoe lang moet je nog zo volhouden tot het onderzoek?

@:Komkommerschijfje klinkt voor mij in elk geval niet enorm onrealistisch. Enigszins afhangend van je gemiddelde hartslag en hoe lang je sport, en hoe lang en zwaar je bent, maar het is niet een getal waarvan ik meteen denk, kan niet.

Volgende week of de week erna begint hier hockey weer. In een gemiddelde wedstrijd incl inlopen etc (2 uur alles bij elkaar) verbrand ik zo'n 800-1000 kcal, afhankelijk van hoe hard ik heb moeten rennen en hoevaak ik op de bank heb gezeten. In een gemiddelde training, zo'n 1.5 uur (met wel ook inspelen wat niet zo intensief is en tussendoor ook veel momenten uitleg krijgen waarbij je stil staat) zit ik op zo'n 500 kcal. Dus dat tikt wel lekker aan voor de weekbalans :)
Onderzoek moest eigenlijk as maandag maar dan zijn we op vakantie. Staat nu gepland voor 26 februari, maar moet wachten tot minstens een week erna omdat ik dan pas de uitslagen krijg. Nog 2,5 week minstens dus.
pi_212439775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 17:47 schreef exode het volgende:

[..]
Onderzoek moest eigenlijk as maandag maar dan zijn we op vakantie. Staat nu gepland voor 26 februari, maar moet wachten tot minstens een week erna omdat ik dan pas de uitslagen krijg. Nog 2,5 week minstens dus.
Ohh, shit. Nog even volhouden dus. Hopelijk levert het onderzoek wel iets op waardoor je longproblemen daarna wat beter onder controle gehouden kunnen worden, en je er bij het sporten minder last van hebt!
pi_212441524
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Toogoodtogo heeft een doos met biteswelove. Dat was hier x jaar geleden toch zo'n enorme hype?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Was dat niet vooral in de Dieetclub? Ik heb toen ook een tijdje een abonnement gehad.
Kan ook...
  donderdag 15 februari 2024 @ 21:42:27 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212443524
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
[..]
Kan ook...
Ik had ook een abonnement en vond het prima. Vooral omdat het een afgemeten hoeveelheid is en je dan dus ook makkelijk de kcal kan weten..geen idee hoe het nu in elkaar zit?.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:55:40 #214
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212448153
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
[..]
Kan ook...
Jup, ik herken 'm van hier.

Zelf nooit gehad, maar ik geloof dat men er over het algemeen best positief over was.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212452726
Wauw, geluktmomentje van de dag. Ik ga over 2 weken op vakantie naar een plek waar het 20+ graden is, dus ik wilde nog enkele nieuwe tshirtjes. Sinds mijn afvaljourney heb ik echt geen idee meer welke maat ik had (had eigenlijk standaard XL) dus ik dacht weet je, ik bestel een L en een M en dan zie ik wel. Nou, de L was echt een tent. Dus een M genomen. Kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een M shirt heb gekocht O+
Nu mag ik dus alleen niet weer dikker worden
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 16:26:46 #216
5428 crew  miss_sly
pi_212452767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 16:22 schreef Pinuts het volgende:
Wauw, geluktmomentje van de dag. Ik ga over 2 weken op vakantie naar een plek waar het 20+ graden is, dus ik wilde nog enkele nieuwe tshirtjes. Sinds mijn afvaljourney heb ik echt geen idee meer welke maat ik had (had eigenlijk standaard XL) dus ik dacht weet je, ik bestel een L en een M en dan zie ik wel. Nou, de L was echt een tent. Dus een M genomen. Kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een M shirt heb gekocht O+
Nu mag ik dus alleen niet weer dikker worden
Wauw, wat een heerlijk moment!
pi_212454699
O+ M O+

Nou, bidden dat ik nog een kakkie leg tussen nu en de weegschaal morgenochtend en dan moet ik toch echt wel in mn nieuwe tiental belanden *O*

En bidden dat het morgen weer eens een beetje wandelweer is, want deze week regende het eigenlijk op alle momenten dat ik gelegenheid had :(
pi_212463404
Geen kak -O-

Wel succes *O*
pi_212468134
Niet alleen was/bleef het droog, het was ook tiefuswarm. Veel te warm voor trui en winterjas. Raden wat ik aan had :')

Zit weer in de fase dat ik uitkijk naar het volgende weegmoment. En naar kakken :')
pi_212468475
Ik had vandaag een slechte dag. Ofja, hij begon goed, lekker gesport in de ochtend (wel weinig energie, dus niet top. Maar goed, ben geweest). Maar daarna werd ik ongesteld en kreeg ik mega cravings. Dus die reep chocolade was zo weg en ook de chips moest er aan geloven. Maar goed, vanavond nog friet eten en morgen gewoon weer oppakken. Het scheelt gelukkig dat ik morgen een drukke dag heb (van 8 tot 18 uur sowieso weg/bezig) dus dat maakt het voor mij makkelijker. Als ik thuis ben ga ik sneller vreten, terwijl als ik weg/bezig ben niet in die verleiding kom.
Nog 1 weekje 'knallen' en dan een weekje lekker naar Portugal.
pi_212477981
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik had ook een abonnement en vond het prima. Vooral omdat het een afgemeten hoeveelheid is en je dan dus ook makkelijk de kcal kan weten..geen idee hoe het nu in elkaar zit?.
Ik had er ook 1 :D Nu verkopen ze in de winkel ook kleinverpakkingen maar ook normale grootte. In de too good to go box zitten vooral de normale zag ik.
pi_212479957
Hmpf, hele dag regen weer :(
  zondag 18 februari 2024 @ 11:47:07 #223
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212480434
zondag weeg dag!
-0.6 kilo *O*
en dan is er nog wel wat te finetunen, dus mijn doel lijkt realistisch
pi_212518613
Ik blijf maar zakken :o

Gelukkig morgen uit eten *O*

Zonder drank -O-
  dinsdag 20 februari 2024 @ 23:15:28 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212518696
Ik vrat me vanavond tijdens de wekelijkse spelletjes avond haast ongans aan wortels en peer.. het kan wel, gezond snacken :Y
pi_212526900
Geen mega schade van mijn ongezonde vreetweekend *O*
Ik kwam vandaag achter het mega kcal verschil tussen wilde zalm en gewone zalm. Echt bizar. Morgen dus toch maar eens de wilde zalm uitproberen. Zou mijn pokebowl meteen een stuk afvalvriendelijker maken.
pi_212527962
O+ naan O+

:( naan :(

*O* kakken *O*

:'( kakken :'(
pi_212532142
Ik snap niks van mijn lichaam. Afgelopen zaterdag: 67,4. Toen 2 hele slechte dagen gehad. Werkelijk alles gevreten wat los en vast zat. Maandag het weer opgepakt en gewoon goed verder gegaan. Vandaag: 66.9.
Nouja fine, maar wel raar.
Volgende week een weekje op vakantie. Veel hiken maar ook lekker uiteten.
Daarna ga wil ik een soort van fase 2 in. Dat betekend starten met krachttraining en wat meer eten. Doel wordt gewicht gelijk houden of lichte daling. Maar eigenlijk dus vooral spieropbouw
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 09:06:14 #229
5428 crew  miss_sly
pi_212548682
Ik ben nu bijna drie weken bezig met het voedingsplan dat ik van mijn sportschool heb gekregen. Het duurt zes weken en heeft drie fases: fase van twee weken met ongeveer 1.400 kcal, twee weken met 1.300 kcal en twee weken met 1.200 kcal per dag.
De eerste week vond ik met name het avondeten lastig. Ik vond het heel saai, met aardappels/quinoa/rijst, groente en vlees. Inmiddels kan ik daar wat lekkers van maken met wat kruiden, aardappels roosteren in de oven, munt door de quinoa, etc. De ontbijtjes (ik skip tijdelijk het IF) en de lunches zijn erg lekker en voedzaam. Man en kind eten met plezier mee zelfs. Het zijn veel eiwitten, uiteraard, omdat het samengaat met stevige krachttraining vier keer per week.

En het werkt. Ik heb me nog niet gewogen bij de sportschool, dat doe ik pas op het einde, maar mijn eigen weegschaal zegt dat er al bijna drie kilo af is. En ik denk dat ik dat ook zie aan mijn lichaam.

O ja, grootste nadeel vind ik wel de hoeveelheid vlees die er nu doorheen gaat. Zeker omdat we dit dus eigenlijk met drieën doen.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:10:12 #230
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212548716
En wat is het plan voor na die 6 weken @miss_sly ? 1400/1300/1200 kcal per dag is nogal crashdiëtig, vooral met stevig sporten ernaast.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 februari 2024 @ 09:23:10 #231
284411 crew  heywoodu
pi_212548911
Wat zijn een beetje goede alternatieven voor deze bakjes?
https://www.ah.nl/product(...)magere-kwark-aardbei

Ik vind deze, maar ook de andere smaakjes, echt heel lekker en ga ze in elk geval gebruiken om mijn lunch op kantoordagen (twee of drie boterhammen met chocopasta :+ ) te vervangen. Ik hoor echter ook vaak dat het eigenlijk niet zo best is, alleen is me niet helemaal duidelijk waarom. Is dat onzin, of moet ik het relatief zien (het is immers sowieso beter dan de 250kcal per boterham met chocopasta lijkt me :D)?

Als ik zelf zoek kom ik op dingen uit als kwark en daar dan zelf stukjes fruit doorheen mengen enzo, maar dat wil ik juist niet: ten eerste ben ik te lui om die moeite te doen, en ik weet dat dat kinderachtig klinkt, maar dan ga ik gewoon snel terugvallen in mijn oude gewoontes. En ten tweede, ik vind die Optimelachtige dingen juist lekker omdat elke hap een consistente lekkere smaak heeft, terwijl kwark met stukken fruit elke keer net even anders is :+

Tl;dr --> Ik zoek lekkere en vooral verantwoorde kwarkachtige opties met een lekker smaakje, en die je zo open kunt trekken en kunt eten zonder zelf van alles te moeten doen :@
pi_212548922
Het zou begin vd middag min of meer droog moeten zijn voor een grote wandeling hier, maar zo oogt het nu nog niet :')
pi_212548976
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:23 schreef heywoodu het volgende:

Ik vind deze, maar ook de andere smaakjes, echt heel lekker en ga ze in elk geval gebruiken om mijn lunch op kantoordagen (twee of drie boterhammen met chocopasta :+ ) te vervangen. Ik hoor echter ook vaak dat het eigenlijk niet zo best is, alleen is me niet helemaal duidelijk waarom. Is dat onzin, of moet ik het relatief zien (het is immers sowieso beter dan de 250kcal per boterham met chocopasta lijkt me :D)?

Als ik zelf zoek kom ik op dingen uit als kwark en daar dan zelf stukjes fruit doorheen mengen enzo, maar dat wil ik juist niet: ten eerste ben ik te lui om die moeite te doen, en ik weet dat dat kinderachtig klinkt, maar dan ga ik gewoon snel terugvallen in mijn oude gewoontes. En ten tweede, ik vind die Optimelachtige dingen juist lekker omdat elke hap een consistente lekkere smaak heeft, terwijl kwark met stukken fruit elke keer net even anders is :+

Tl;dr --> Ik zoek lekkere en vooral verantwoorde kwarkachtige opties met een lekker smaakje, en die je zo open kunt trekken en kunt eten zonder zelf van alles te moeten doen :@
Ik zou tķch zelf aan de slag gaan. Maar dan eens in de week een batch bereiden. Diepvriesfruit door normale kwark en dat pureren. Eventueel wat (halva)jam er door zodat je wat kan wennen aan het minder zoete. Die batch verdelen in porties.

Dat kost je eens in de week een kwartier:)

Of anders gewoon Optimel blijven eten. Het is beter dan een boterham met chocopasta.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:29:50 #234
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212548981
quote:

Mweh, dat soort dingen moet je in perspectief zien. Zit er minder bende in dan in chocopasta (brood is niet zo'n punt imo) en is het lager in calorieën? Absoluut. Is het De Allerbeste Optie Ooit? Waarschijnlijk niet, macro/micronutriënten-technisch voegt het niet zoveel toe (maar dat doet de chocopasta ook niet).

Maar als je verdere eetpatroon genoeg noodzakelijke voedingsstoffen bevat en je hier genoeg aan hebt als lunch, zou ik het gewoon een tijdje doen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212549090
quote:

Als ik het even vergelijk met normale magere kwark (wat als gezonde optie bekend staat) zie ik het probleem ook niet. Wat minder eiwit maar verder vergelijkbaar. Het is vooral 2x zo duur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:29 schreef IJsdraakje het volgende:

Waarschijnlijk niet, macro/micronutriënten-technisch voegt het niet zoveel toe (maar dat doet de chocopasta ook niet).
Vind je dat ook van magere kwark zonder smaakje? Dat wordt toch in kilo's per week gegeten door veel sporters als gezonde eiwit-bron.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:39:28 #236
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549101
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:38 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Als ik het even vergelijk met normale magere kwark (wat als gezonde optie bekend staat) zie ik het probleem ook niet. Wat minder eiwit maar verder vergelijkbaar. Het is vooral 2x zo duur.
[..]
Vind je dat ook van magere kwark zonder smaakje? Dat wordt toch in kilo's per week gegeten door veel sporters.
Ik heb het nu over de gelinkte Optimel.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 09:42:58 #237
5428 crew  miss_sly
pi_212549139
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:10 schreef IJsdraakje het volgende:
En wat is het plan voor na die 6 weken @:miss_sly ? 1400/1300/1200 kcal per dag is nogal crashdiëtig, vooral met stevig sporten ernaast.
Ik vond het ook klinken als een crashdieet, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt. Ik eet nog voldoende en heb nooit honger. Er zit genoeg groente bij, en door de opbouw van de gerechten heb ik veel eiwitten.

Dat gezegd hebbend, ik ga dit niet fulltime always and forever doen. Ik besloot dit te doen, omdat mijn gewicht maar niet wilde veranderen en ik benieuwd was of het op deze manier wilde bewegen. En dat doet het, dat vind ik fijn. En ik wilde graag weten hoe zo'n voedingsplan er dan uit zou zien. Ik heb nu leuke voorbeelden van lekkere lunches en ontbijtjes die goed passen bij stevig sporten. En ik heb geleerd dat wegen van je eten wel echt wat kan doen.

Ik wil na die zes weken sowieso weer een tijdje wat gaan eten zoals ik deed en kijken hoe het dan gaat. Vooral weer eens lekker avondeten kijk ik wel naar uit. Het went wel, dit uitgeklede sobere avondeten, maar ik mis het lekkere wel. Al met al ga ik dit voedingsplan bewaren en indien nodig of gewenst kan ik eens een paar weken dit inzetten.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:49:00 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549213
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vond het ook klinken als een crashdieet, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt. Ik eet nog voldoende en heb nooit honger. Er zit genoeg groente bij, en door de opbouw van de gerechten heb ik veel eiwitten.

Dat gezegd hebbend, ik ga dit niet fulltime always and forever doen. Ik besloot dit te doen, omdat mijn gewicht maar niet wilde veranderen en ik benieuwd was of het op deze manier wilde bewegen. En dat doet het, dat vind ik fijn. En ik wilde graag weten hoe zo'n voedingsplan er dan uit zou zien. Ik heb nu leuke voorbeelden van lekkere lunches en ontbijtjes die goed passen bij stevig sporten. En ik heb geleerd dat wegen van je eten wel echt wat kan doen.

Ik wil na die zes weken sowieso weer een tijdje wat gaan eten zoals ik deed en kijken hoe het dan gaat. Vooral weer eens lekker avondeten kijk ik wel naar uit. Het went wel, dit uitgeklede sobere avondeten, maar ik mis het lekkere wel. Al met al ga ik dit voedingsplan bewaren en indien nodig of gewenst kan ik eens een paar weken dit inzetten.
Aaaah, ok. :Y Beetje afhankelijk van hoe groot je bent natuurlijk (ik kan nooit zo goed onthouden wie de kleine opdondertjes zijn hier _O- ) is 1200kcal hoogstwaarschijnlijk wel crashdieet-terrein, maar weloverwogen en voor een korte periode (!) kan het een mooie tool zijn.

Even wat anders willen proberen herken ik ook wel. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212549238
Een jumpstartje is ook altijd wel erg motiverend. Kan net het setje geven om door te zetten.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:52:50 #240
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549266
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een jumpstartje is ook altijd wel erg motiverend. Kan net het setje geven om door te zetten.
Precies dat. :Y

Nu verwachtte ik bij miss_sly ook niet dat dit een langetermijnplan zou zijn, maar het blijft de Dieetreeks. Ik ben nog steeds niet bekomen van dat sinaasappeldieet.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212549287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nu verwachtte ik bij miss_sly ook niet dat dit een langetermijnplan zou zijn, maar het blijft de Dieetreeks. Ik ben nog steeds niet bekomen van dat sinaasappeldieet.
:D

Ik vraag maar niks :D
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 10:01:33 #242
5428 crew  miss_sly
pi_212549364
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Aaaah, ok. :Y Beetje afhankelijk van hoe groot je bent natuurlijk (ik kan nooit zo goed onthouden wie de kleine opdondertjes zijn hier _O- ) is 1200kcal hoogstwaarschijnlijk wel crashdieet-terrein, maar weloverwogen en voor een korte periode (!) kan het een mooie tool zijn.

Even wat anders willen proberen herken ik ook wel. :Y
Ik ben maar 164 en ik ben al een oudje. Volgens mijn smartwatch verbruik ik op mijn rustdagen (kantoorbaan, thuiswerkend) een kleine 1.700-1.800 kcal per dag. Op trainingsdagen rond de 2.200.

Ik denk wat ik vooral leer nu is afmeten en discipline om niet iedere keer toch meer op te scheppen, tussendoortje te pakken, na het eten in de avond alleen thee te drinken, etc. Ik heb wat lekkere recepten voor lunch en ontbijt die anders zijn dan ik gewend was, en dat vind ik ook fijn.

Ik merk wel dat ik niet erg van het mealpreppen ben. Dat is ook een van de dingen die je hiermee kunt doen, maar dat is niet echt wat voor mij. Ik heb niet eens altijd alle boodschappen binnen :')
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 10:09:36 #243
5428 crew  miss_sly
pi_212549444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk zelfs helemaal niet van het diëten :D Daarom heb ik ook best lang getwijfeld of ik dit wilde proberen.

Sinaasappeldieet? Dat is toch niet alleen maar sinaasappels eten?
Ik zag op mijn Facebook tijdlijn iemand die onlangs gestart is met een vegan sapkuur van 100 dagen. Ik begrijp dat echt niet.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 10:10:14 #244
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549452
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben maar 164 en ik ben al een oudje. Volgens mijn smartwatch verbruik ik op mijn rustdagen (kantoorbaan, thuiswerkend) een kleine 1.700-1.800 kcal per dag. Op trainingsdagen rond de 2.200.

Ik denk wat ik vooral leer nu is afmeten en discipline om niet iedere keer toch meer op te scheppen, tussendoortje te pakken, na het eten in de avond alleen thee te drinken, etc. Ik heb wat lekkere recepten voor lunch en ontbijt die anders zijn dan ik gewend was, en dat vind ik ook fijn.

Ik merk wel dat ik niet erg van het mealpreppen ben. Dat is ook een van de dingen die je hiermee kunt doen, maar dat is niet echt wat voor mij. Ik heb niet eens altijd alle boodschappen binnen :')
Ah ja, dan valt het waarschijnlijk wel mee met hoeveel te laag je zit ja. :Y (M'n eigen referentiekader is rond de 2000 op een dag waarop ik stilzit en 2500 met training, dus voor mezelf is alles onder de 1500 een harde nee qua dieetplan, vandaar ook dat ik even nieuwsgierig was)

Klinkt wel als een leerzame periode zo. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 23 februari 2024 @ 10:11:53 #245
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549466
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk zelfs helemaal niet van het diëten :D Daarom heb ik ook best lang getwijfeld of ik dit wilde proberen.

Sinaasappeldieet? Dat is toch niet alleen maar sinaasappels eten?
Ik zag op mijn Facebook tijdlijn iemand die onlangs gestart is met een vegan sapkuur van 100 dagen. Ik begrijp dat echt niet.
Ik weet de precieze details niet meer, maar het was karig avondeten en overdag inderdaad vooral sinaasappels. Denk dat als de daglijstjes op 800kcal kwamen, het veel was. En niet naar advies willen luisteren, dat vooral. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 februari 2024 @ 10:40:17 #246
284411 crew  heywoodu
pi_212549836
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:29 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Mweh, dat soort dingen moet je in perspectief zien. Zit er minder bende in dan in chocopasta (brood is niet zo'n punt imo) en is het lager in calorieën? Absoluut. Is het De Allerbeste Optie Ooit? Waarschijnlijk niet, macro/micronutriënten-technisch voegt het niet zoveel toe (maar dat doet de chocopasta ook niet).

Maar als je verdere eetpatroon genoeg noodzakelijke voedingsstoffen bevat en je hier genoeg aan hebt als lunch, zou ik het gewoon een tijdje doen. :Y
Ja, het is uiteindelijk allemaal een beetje relatief ten opzichte van de huidige situatie natuurlijk. Anderhalve maand geleden was dit ongeveer een gemiddelde dag qua eten en drinken:

Ontbijt: twee boterhammen met hagelslag plus twee bekers melk (bij elkaar bijna 750kcal :') )

Lunch: twee boterhammen met een dun laagje roomkaas, half plakje kaas, tomaat en komkommer (ter vervanging van de boterhammen met hagelslag die ik een jaar geleden ook nog als lunch had), met een beker melk.

Avondeten zat en zit geen ritme in ofzo, maar is meestal iets met aardappels/vlees/groente, iets met pasta en een saus of iets met rijst en wat wokgroenten of witte bonen in tomatensaus met het een en ander, dat soort zaken. Patat met een snack, een pizza, dat soort dingen is echt wel sporadisch.

En dan nog tussendoor de nodige snacks, hier een brok chocola, daar een lekkere dikke koek, noem maar op. En op kantoor was de lunch dan die boterhammen met chocopasta, want dat is makkelijker meenemen. En 's avonds vaak nog wel twee bekers melk (vaak met een koek of iets erbij).

Dat is natuurlijk niet best allemaal, dus ben ik aan het terugdringen. Het enige waar ik écht niet aan wil tornen, want dan ben ik er snel klaar mee, zijn de boterhammen met hagelslag, daar kun je me echt midden in de nacht voor wakker maken en iets anders wil ik écht niet als ik net wakker ben :D

Ik ben wel van twee naar één beker melk gegaan bij het ontbijt, dat is al zo'n 100kcal minder, en ook minder overdreven hagelslag erop, heb ik gewogen en dat scheelt ook wel bijna 100kcal. De 1-2 bekers melk 's avonds zijn vervangen door thee, net als de beker melk bij de lunch. Zeker doordeweeks zijn bijna alle ongezonde snacks vervangen door snoeptomaten, druiven, mandarijnen, sinaasappels, komkommer, augurk, dat soort dingen, dus dat scheelt ook wel. De alternatieve snacks en dingen moeten wel dingen zijn die ik ook echt lekker vind, anders houdt het snel op, maar de genoemde dingen eet ik ook gewoon met smaak!

En inmiddels bijna 5kg eraf sinds ongeveer week 2 van januari, dus ja...so far so good :D

En als leuke bonus: deze reeks kende ik niet en is stiekem best wel leuk om mee te lezen, met leuke tips (die van Lucky_Strike om zelf kwark met fruit te maken ga ik binnenkort eens proberen)!
pi_212550082
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, het is uiteindelijk allemaal een beetje relatief ten opzichte van de huidige situatie natuurlijk. Anderhalve maand geleden was dit ongeveer een gemiddelde dag qua eten en drinken:

Ontbijt: twee boterhammen met hagelslag plus twee bekers melk (bij elkaar bijna 750kcal :') )

Lunch: twee boterhammen met een dun laagje roomkaas, half plakje kaas, tomaat en komkommer (ter vervanging van de boterhammen met hagelslag die ik een jaar geleden ook nog als lunch had), met een beker melk.

Avondeten zat en zit geen ritme in ofzo, maar is meestal iets met aardappels/vlees/groente, iets met pasta en een saus of iets met rijst en wat wokgroenten of witte bonen in tomatensaus met het een en ander, dat soort zaken. Patat met een snack, een pizza, dat soort dingen is echt wel sporadisch.

En dan nog tussendoor de nodige snacks, hier een brok chocola, daar een lekkere dikke koek, noem maar op. En op kantoor was de lunch dan die boterhammen met chocopasta, want dat is makkelijker meenemen. En 's avonds vaak nog wel twee bekers melk (vaak met een koek of iets erbij).

Dat is natuurlijk niet best allemaal, dus ben ik aan het terugdringen. Het enige waar ik écht niet aan wil tornen, want dan ben ik er snel klaar mee, zijn de boterhammen met hagelslag, daar kun je me echt midden in de nacht voor wakker maken en iets anders wil ik écht niet als ik net wakker ben :D

Ik ben wel van twee naar één beker melk gegaan bij het ontbijt, dat is al zo'n 100kcal minder, en ook minder overdreven hagelslag erop, heb ik gewogen en dat scheelt ook wel bijna 100kcal. De 1-2 bekers melk 's avonds zijn vervangen door thee, net als de beker melk bij de lunch. Zeker doordeweeks zijn bijna alle ongezonde snacks vervangen door snoeptomaten, druiven, mandarijnen, sinaasappels, komkommer, augurk, dat soort dingen, dus dat scheelt ook wel. De alternatieve snacks en dingen moeten wel dingen zijn die ik ook echt lekker vind, anders houdt het snel op, maar de genoemde dingen eet ik ook gewoon met smaak!

En inmiddels bijna 5kg eraf sinds ongeveer week 2 van januari, dus ja...so far so good :D

En als leuke bonus: deze reeks kende ik niet en is stiekem best wel leuk om mee te lezen, met leuke tips (die van Lucky_Strike om zelf kwark met fruit te maken ga ik binnenkort eens proberen)!
Nice!

Ik vind het verstandig om niet in een keer alles om te gooien. Stapje voor stapje aan iets wennen werkt in mijn opinie veel beter. Zo kan je op zoek naar wat voor jou duurzaam en lekker is. Als jij 'mijn' kwark oneetbaar vindt, ga je sneller terug naar de chocopasta dan als jij je Optimel blijft eten.

Ik zie trouwens nergens noten terug in je eetlijst. Dat is een heel goede aanvulling op je voedingspatroon en het vult ook nog eens lekker.
Spoilers!
pi_212550101
quote:

Ik ga na volgende week eens die flavour powder proberen. https://nl.esn.com/products/designer-flavor-powder
Dit omdat ik ook veel kwark eet, 1 zo'n bakje per dag. Maar de kwark die ik nu koop is vaak toch wel 3 euro per pot dus het tikt wel aan. Veel aanraders gekregen voor zo'n poeder die de smaak lekker maakt dus wellicht is dat nog een optie.
En daarnaast, niet streven naar optimaal. In het verleden deed ik dat ook veel meer van het is beter om magere kwark te eten, het is beter om minder suiker binnen te krijgen, etc. Maar nu kijk ik vooral naar wat kan ik volhouden, wat vind ik lekker en is prima qua voedingswaarde. En ja dat is dan yoghurt/kwark met zoetstof, maar die eet ik inmiddels wel al een half jaar ipv 2 weken fanatiek magere kwark en daarna weer ongezond want niet lekker.

Edit: had je laatste post nog niet gelezen, maar zie inderdaad dat je (met de boterham met hagelslag) ook niet perse streeft naar optimaal maar naar wat werkt voor jou. Lekker bezig! ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Pinuts op 23-02-2024 11:11:49 ]
  vrijdag 23 februari 2024 @ 11:12:35 #249
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212550284
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dikgedrukte heb ik met m'n broodje chocopasta. |:) Kan overigens ook gewoon, het is vooral het en-en-en waar ik zelf tegenaan loop. :')

En klinkt als een goede aanpak! Net als L_S ben ik voorstander van stap voor stap dingen aanpassen en keuzes maken die je ook daadwerkelijk vol kan houden. Tuurlijk kan het allemaal veel efficiënter en beter, maar daar heb je op langere termijn geen zak aan als je het niet langer dan 3 maanden vol kan houden. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212550727
Nu op vakantie in Denemarken en dit is voor het eerst in 13 maanden dat ik mag eten en drinken waar ik zelf zin in heb. Van mezelf he.
Gisteren een cremebullar op die vermoed ik genoeg calorien bevatte om 3 dagen op te teren.

Ik verbrand ook maar 1600 kcal per dag nu, thuis is dat altijd meer dan 2000. Gemiddeld 2300.

Maar ik kies wel nog steeds bewust merk ik, nog geen chips aangeraakt bijvoorbeeld. Het moet wel de moeite waard zijn.

Vanaf zondag het regime weer in, mijn doel is voor de zomervakantie -5 kg. Dan ben ik in totaal 23 kilo afgevallen. :) en vooral vrijwel kwaaltjes vrij en een stuk fitter.
pi_212557034
De snackzin is gigantisch vanavond :'(

Gelukkig niet echt iets in huis waar ik zin in heb (chips!!!) en te lui om naar de supermarkt te lopen, maaar duuuude! Net blauwe bessen zitten knagen, maar dat doet het toch niet helemaal :'(
  zaterdag 24 februari 2024 @ 11:47:37 #252
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212563402
Ik maakte gister broccoli soep O+
Met vette chorizo er door heen.. maar omdat het verder groenten en water is , is een maaltijd nog steeds maar 200 kcal ^O^

Verder hebben ze hier prima suikervrije snoepjes die de snack-zin goed opvangen..
En een wortel in stukjes en dan lekker snacken is ook prima O+
pi_212565046
Ik paste net een oude Levi’s, pre kind, maar 30. En hij past weer! Hij zit nog niet supercomfortabel, maar hij ging zonder problemen dicht O+
pi_212565122
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:47 schreef Barreltje het volgende:
Ik maakte gister broccoli soep O+
Met vette chorizo er door heen.. maar omdat het verder groenten en water is , is een maaltijd nog steeds maar 200 kcal ^O^

Verder hebben ze hier prima suikervrije snoepjes die de snack-zin goed opvangen..
En een wortel in stukjes en dan lekker snacken is ook prima O+
Gaat wel echt goed bij jou he *O*
pi_212569056
Vandaag was er eentje ihkv de boog kan niet altijd gespannen staan :')

:9~ bitterballen :9~

Hopelijk morgen wandelweer. Of misschien een keertje sportschool als het geen wandelweer is.
pi_212569724
Ik had vandaag en gister zo lekkere lunch.
Volkoren wrap, klein beetje thousand islands saus, veel verse spinazie, twee zongedroogde tomaatjes, hüttenkäse en beetje halloumi.

Lijst vandaag:
O/L: twee wraps zoals hierboven
T: twee boterhammen, eentje gevulde eitjessalade en eentje kipsate salade
B: halfuur wandelen met kinderwagen, 45min met nichtje in draagzak
T: kiwi
D: kleine pizza (ontbijtbordje-formaat)

Zometeen nog een appeltje, beetje warm met kaneel.
pi_212573466
quote:

Waarom die niet goed zou zijn is mij niet helemaal duidelijk, maar dit is wel echt foodporn:

Vooral blueberry pie, heeft wel ietsjes meer kcal, maar de voornaamste reden is vanwege het feit dat er meer eiwit per 100 gram in zit. Ze zijn wel wat duurder.

Wat je ook kunt doen en helemaal niet moeilijk is om gewoon naturel kwark/skyr te kopen en daar een lepel siroop in doen, aardbei/bosbes/whatever. Dan zou ik wel kijken naar een skyr/magere kwark met relatief veel eiwitten van zo'n 8-9gr/100gram. Lidl heeft ook wel goedkope skyr volgens mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Anton91 op 24-02-2024 23:05:47 ]
pi_212573678
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Waarom die niet goed zou zijn is mij niet helemaal duidelijk, maar dit is wel echt foodporn:
[ afbeelding ]
Vooral blueberry pie, heeft wel ietsjes meer kcal, maar de voornaamste reden is vanwege het feit dat er meer eiwit per 100 gram in zit. Ze zijn wel wat duurder.
Die blueberry pie is echt zo heerlijk! Maar inderdaad, 3 euro per pot is niet goedkoop.
Overigens is de lemon cheesecake ook heel erg lekker. Maar die hebben ze alleen in de 150 gram variant.
Waarom die niet 'goed' zou zijn volgens sommige is dat er te veel suiker in zit en je beter gewoon magere kwark kan eten. Tja, als je overal op moet letten kan je niks meer eten.
pi_212574056
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:37 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Die blueberry pie is echt zo heerlijk! Maar inderdaad, 3 euro per pot is niet goedkoop.
Overigens is de lemon cheesecake ook heel erg lekker. Maar die hebben ze alleen in de 150 gram variant.
Waarom die niet 'goed' zou zijn volgens sommige is dat er te veel suiker in zit en je beter gewoon magere kwark kan eten. Tja, als je overal op moet letten kan je niks meer eten.
Inderdaad! Heb ze wel eens in de aanbieding gezien bij de Albert heijn, dat scheelt een hoop maar vanwege de houdbaarheid kun je dan ook niet teveel inslaan. Prijsverschil tussen deze en optimel magere kwark 500gr (bij AH) is maar 30 cent dus dat valt nog mee. Daar krijg je wel ongeveer 5 gram extra eiwitten voor 8-)
pi_212574609
Magere kwark :{w

Volle kwark :Y
Lekkerder en vult in kleine hoeveelheden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212579251
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:21 schreef Vanyel het volgende:
Magere kwark :{w

Volle kwark :Y
Lekkerder en vult in kleine hoeveelheden.
Maar ook (als ik naar De Zaanse Hoeve kijk) bijna 3x zoveel kcal per gram eiwit. Dit uiteraard zonder eventuele smaakjes.Maar zelfs met wat siroop is de verhouding kcal/eiwit bij magere kwark beter.
pi_212580287
Ik eet minstens 250 gram lactosevrije, magere kwark (AH huismerk) per dag. Bij mij vult het gelukkig heel goed, het houdt me van vreetbuien af. Op sportdagen zit ik wel op 500 gram, het gaat dips na het sporten tegen.

Ik zie dat ie 50 kcal per 100 gram is. Netjes.

Verloofde eet de proteine kwark van Melkunie, die vind ik veel te zoet. Iets meer kcal (67 per 100 gram) maar dat kan zij wel gebruiken. Die vullen wel enorm overigens.
pi_212580958
Mijn volle heeft 117 kcal per ons maar het idee alleen al dat ik daar een volle bak achter elkaar van naar binnen zou kunnen lepelen :r
pi_212581055
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:47 schreef Vanyel het volgende:
Mijn volle heeft 117 kcal per ons maar het idee alleen al dat ik daar een volle bak achter elkaar van naar binnen zou kunnen lepelen :r
Daaaaaag me niet uit!
pi_212581066
Al merk ik in dez me flow ook wel dat ik niks meer kan hebben en chanant snel vol zit.
pi_212581514
Wel een lastige wandelperiode nu. Ik wandel grote stukken langs water, maar ook hele stukken niet. Als het ook maar een beetje waait is langs het water nog steeds snijdend koud, maar de overige stukken zijn echt te warm voor trui, winterjas en sjaal.
pi_212581692
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:47 schreef Vanyel het volgende:
Als ik net gesport heb, is het 3x knipperen met je ogen en een halve bak (bak is 500 gram) is weg. Vaak wel met fruit erdoor.

'S avonds eet ik de rest van de bak op met wat honing. Voor mij de oplossing om chips snaaien etc tegen te gaan.

Het is ook het enige aan zuivel wat ik binnenkrijg op een dag.

Ik probeer ook wel eens een proteine reep of zo, maar daar zit ik echt niet vol van. Sterker nog ik krijg dan juist zin om te eten.

Vandaag na een week 'zondigen' in de vakantie weer back on track.

Net als lunch roerei met zalm op, heerlijk.
pi_212581717
Verder rustig aan vandaag, de vakantie was fijn maar ook vermoeiend. De terugrit gisteren van 7 uur ging smooth maar ik ben helemaal kapot van het autorijden. Morgen hopelijk laatste longfunctietest dus geen echte inspanningen vandaag.
Nog 1 week medicijn vrij daarna mag ik sporten hopelijk weer opvoeren.
pi_212583750
Heeft iemand een tip voor vezelsupplementen die je niet hoeft te drinken?
pi_212583782
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb je hier wat aan?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Psyllium

Ik gebruikte het wel door sausjes en baksels.
Volgens mij gewoon te koop bij de drogist, maar in elk geval bij Holland & Barrett.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212583931
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:12 schreef sigme het volgende:

[..]
Heb je hier wat aan?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Psyllium

Ik gebruikte het wel door sausjes en baksels.
Volgens mij gewoon te koop bij de drogist, maar in elk geval bij Holland & Barrett.
Nee, deze heb ik, moet je oplossen. En dat gaat er echt niet lekker in bij me :r

Misschien is in iets anders dan water oplossen wel eens een idee. Heb nog vrij veel, dus kan wel een beetje uitproberen.
pi_212584412
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
:Y
Groente
pi_212584498
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
Groente
Supplement V. Supplement :|
pi_212585396
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nee, deze heb ik, moet je oplossen. En dat gaat er echt niet lekker in bij me :r

Misschien is in iets anders dan water oplossen wel eens een idee. Heb nog vrij veel, dus kan wel een beetje uitproberen.
Ik denk dat je daar best creatief mee kunt zijn hoor. Ik geef humane psylium aan mijn kat in een beetje water en verder natvoer.

Heb je al lijnzaad geprobeerd trouwens? Zonder mijn dagelijkse eetlepel heb ik geen dagelijks gemak.
Spoilers!
pi_212585975
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Supplement V. Supplement :|
Trek je het ff door de voedseldroger en dan door de vijzel.
In een capsule prakken en hoppa, supplement *)

Check sig
pi_212589005
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:32 schreef exode het volgende:

[..]
Als ik net gesport heb, is het 3x knipperen met je ogen en een halve bak (bak is 500 gram) is weg. Vaak wel met fruit erdoor.

'S avonds eet ik de rest van de bak op met wat honing. Voor mij de oplossing om chips snaaien etc tegen te gaan.

Het is ook het enige aan zuivel wat ik binnenkrijg op een dag.

Ik probeer ook wel eens een proteine reep of zo, maar daar zit ik echt niet vol van. Sterker nog ik krijg dan juist zin om te eten.
Voor mij is een proteinereep echt een soort traktatie. Omdat ze best prijzig zijn wil ik ze niet zo maar even dagelijks eten. Maar heb er nu gevonden die ik oprecht lekker vind en eet dat nu net zo graag als een snickers/mars.
pi_212598325
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik denk dat je daar best creatief mee kunt zijn hoor. Ik geef humane psylium aan mijn kat in een beetje water en verder natvoer.

Heb je al lijnzaad geprobeerd trouwens? Zonder mijn dagelijkse eetlepel heb ik geen dagelijks gemak.
Weer gehaald! Door de muesli gemikt. #prayforpoo
pi_212598608
Het is weer maandag dus vanaf vandaag weer normaal doen :')

Ik wil ook weer gaan sporten maar weet nog niet precies wat. Ik wandel sowieso elke dag. Maar het mag wat actiever.
Ik denk dat ik op YouTube wat verschillende workouts ga proberen.

Lijstje voor vandaag:
L: 4 boterhammen met kaas
D: verse pasta van de AH met kaassaus
T: eens kijken wat er nog eetbaar is van mijn snackgroente :D en wat Skyr
pi_212611947
Lijstje:

L: romige gnocchisoep met paksoi en champignons
D: melanzane ballen met penne
T: 2 crackers met kaas en cherrytomaatjes
pi_212622993
Afgelopen maand gelijk gebleven, best een wonder nog....

Lijstje:
L: 2 volkoren boterhammen met 2 gebakken eieren
T: 2x eierkoek
D: andijviestamppot en vega schnitzel
S: 30 minuten stepworkout
T: 2 crackers met kaas en cherrytomaatjes
pi_212623137
Vandaag naar huis gelopen. Door werkdag zat meer er niet in, deze was eigenlijk extra. Hoop echt dat het vanaf vrijdag droog genoeg is om elke dag te gaan lopen, want een sprongetje naar beneden zou wel weer welkom zijn.
pi_212634443
Lijstje:
L: romige gnocchisoep
D: vega Mac & cheese met bloemkool
T: komkommer en een paar speciaal biertjes
pi_212643413
Overgestapt naar de jas van mn ATL O+

Zit nog niet optimaal, maar dat motiveert ook weer om door te gaan :D
pi_212648690
Vandaag voor de 2e keer deze week een workout gedaan *O*
pi_212652271
O+ duizendcomplimentendag O+
  vrijdag 1 maart 2024 @ 20:26:52 #286
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212652432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 20:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ duizendcomplimentendag O+
Jaloers! Bij mij heeft nog niemand het gezien ;(
Spoilers!
pi_212652983
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij mij duurt het altijd 1000 kilo en dan gaat er ineens een knop om, maar is het verschil ineens immens
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:27:19 #288
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212653097
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Bij mij duurt het altijd 1000 kilo en dan gaat er ineens een knop om, maar is het verschil ineens immens
Ik ben al 2 maten geslonken ;(
Spoilers!
pi_212653213
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben al 2 maten geslonken ;(
Kutlullen zijn het. Allemaal!
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:35:07 #290
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212653226
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Kutlullen zijn het. Allemaal!
Ja. Allemaal :Y
Spoilers!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 maart 2024 @ 10:14:49 #291
284411 crew  heywoodu
pi_212656663
Best blij met het rijtje zaterdagse weegmomenten sinds ik begon (niet met wegen, dat doe ik al een paar jaar, maar met een echte poging het omlaag te krijgen) :@

13 januari - 92.4kg
20 januari - 91.4kg
27 januari - 90.6kg
3 februari - 90.2kg
10 februari - 88.8kg
17 februari - 88.7kg (vrijdag ervoor vrij fors gegeten in een restaurant)
24 februari - 88.0kg
2 maart - 86.8kg

Dit tempo volhouden is lastig natuurlijk, maar zo begint de 80kg toch beetje bij beetje in zicht te komen. En waar ik blij mee ben: in de simpele app die ik nu gebruik (één keer per week gewicht invullen, meer niet) houd ik het sinds november 2021 bij, toen was het 90.0kg, en vandaag was de eerste keer onder de 87kg sinds die tijd *O*
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 11:52:34 #292
5428 crew  miss_sly
pi_212657960
quote:
89s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:14 schreef heywoodu het volgende:
Best blij met het rijtje zaterdagse weegmomenten sinds ik begon (niet met wegen, dat doe ik al een paar jaar, maar met een echte poging het omlaag te krijgen) :@

13 januari - 92.4kg
20 januari - 91.4kg
27 januari - 90.6kg
3 februari - 90.2kg
10 februari - 88.8kg
17 februari - 88.7kg (vrijdag ervoor vrij fors gegeten in een restaurant)
24 februari - 88.0kg
2 maart - 86.8kg

Dit tempo volhouden is lastig natuurlijk, maar zo begint de 80kg toch beetje bij beetje in zicht te komen. En waar ik blij mee ben: in de simpele app die ik nu gebruik (één keer per week gewicht invullen, meer niet) houd ik het sinds november 2021 bij, toen was het 90.0kg, en vandaag was de eerste keer onder de 87kg sinds die tijd *O*
Wat fijn dat je zo lekker gaat *O*
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 11:54:03 #293
5428 crew  miss_sly
pi_212657967
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb gelukkig een hele complimenteuze man en dochter O+
pi_212659081
Uurtje gelopen *O*

Hoop dat de komende week flink wat droge blokken heeft, want qua werk zou ik dagelijks wel moeten kunnen lopen.
pi_212659970
Ik ben ook 2 kg kwijt in vergelijking met drie weken geleden! Nog wat minder gaan eten (en nog wat meer snackgroenten en ook meer water en thee) en 4x per week goede sport / beweging.
Hopelijk kunnen we dat hier ook doorzetten!

Ik doe 9 juni mee aan de Mud Masters met het kettlebell-clubje van onze sportschool (5 personen), dus heb ook wel iets om voor te ‘trainen’. :D
Iedere vrijdag en zaterdag goede workouts onder begeleiding en op twee andere dagen regel ik het zelf met minimaal drie kwartier activiteit. En nu wordt het weer beter weer, dus ook weer meer buiten hardlopen. 👍
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 maart 2024 @ 18:27:01 #296
284411 crew  heywoodu
pi_212663041
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat fijn dat je zo lekker gaat *O*
Ook fijn om te weten dat ik mijn geheime wapen nog achter de hand heb, mocht het op een gegeven moment toch te vroeg stoppen, namelijk mijn 600kcal hagelslagontbijt :+

Zeker op dagen dat ik thuis werk zou ik het prima af kunnen met een lekkere kwark van bij elkaar nog niet de helft aan kcal :P
pi_212670081
Morgen veel wolk, weinig regen *O*
pi_212672835
Sociale overwinning gisteren. Lange klus waar normaal 1000 snacken en 100 alcohol bij hoort. Ik hield het bij 0 alcohol en 0 snacken.

Gelukkig totaaaaal niet beloond door de weegschaal vanmorgen :')
pi_212676602
*O* rondje gemaakt *O*
  zondag 3 maart 2024 @ 19:46:31 #300
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212680454
Hier was het ook zondag weeg moment..
-1 kilo in 3 weken.. en dan heb ik dus nog wel een beetje gesmokkeld.. komende 3 weken dus wat strenger met wat er gegeten wordt.. langzaam aan steds betere keuzes maken ( plus ik heb er wsl 2 kilo aan spier bij :+ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')