Lekkere spuitelf, maar het gaat inderdaad ook om de toon
@Rijstebuiltje . Aan het begin vh topic kom je met een reactie op mijn post van wow wat heb jij lage spiermassa's

hoe komt dat, alsof er iets mis is met mij, en post je je eigen ter vergelijk. Uiteindelijk blijken mijn waarden heel normaal en de door jou genoemde waarden daar helemaal niet te kloppen, en zeg je zelf ook geen rekenwonder te zijn met die berekeningen. Het zou helpen in hoe je over komt, om in gevallen waarin je het zelf eigenlijk niet helemaal zeker weet, niet meteen binnen te komen met dat soort statements. Je kan dan ook zeggen 'goh, mijn waardes zijn wel heel anders, kloppen die van jou wel? Of begrijp ik iets verkeerd aan jouw/mijn eigen lijstje?'. Dat is een compleet andere toon.
Datzelfde met Pinuts nu: die geeft aan te twijfelen of het afvallen niet nu iets te snel gaat en of niet teveel spier dan ook weggaat. Maar dat wel genoeg eiwit gegeten wordt. Hoe jij jouw advies brengt komt over als 'ja als je nou gewoon vorige keer al had geluisterd naar wat ik zei over berekening, dan zat je hier nu niet mee, maar nog maar een keer dan, eet meer, want anders blijf je afvallen'. Terwijl Pinuts juist ook wel wil afvallen, alleen liefst met zo min mogelijk spierverlies, en die oplossing dus helemaal niet past bij de vraag/het doel.
Niet bedoeld als aanval verder, maar misschien begrijp je het zo met de voorbeelden iets beter/kun je er iets mee. Of niet, natuurlijk.
Goed, dat gezegd hebbende: vorige week had ik weer even meting, na 3 weken, en ik was 0.4kg aangekomen. Maar: mijn spier kg was ineens van 22.8 naar 23.6 en mijn vet kg van 19.7 naar 18.9

terwijl ik in die drie weken, een hele week ziek ben geweest met vrij veel op de bank hangen en geen sport. Ik dacht dus eigenlijk dat het misschien een uitschieter was, maar vandaag (precies 1 week later) was het 23.5 kg spier en 19.1 kg vet. Iets spier eraf en iets meer vet dus, maar wel heel dichtbij, dus het lijkt geen uitschieter geweest te zijn
Lijst vandaag:
O: banaan
S: uur krachttraining
L: drie boterhammen met omelet van 4 eieren, spinazie en spekjes
B: klein uurtje wandelen met buurvrouw
T: Griekse yoghurt met tasty basics muesli en beetje hagelslag
D: boerenkool met spekjes
T: druiven
[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 31-01-2024 20:35:17 ]