abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212526900
Geen mega schade van mijn ongezonde vreetweekend *O*
Ik kwam vandaag achter het mega kcal verschil tussen wilde zalm en gewone zalm. Echt bizar. Morgen dus toch maar eens de wilde zalm uitproberen. Zou mijn pokebowl meteen een stuk afvalvriendelijker maken.
pi_212527962
O+ naan O+

:( naan :(

*O* kakken *O*

:'( kakken :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212532142
Ik snap niks van mijn lichaam. Afgelopen zaterdag: 67,4. Toen 2 hele slechte dagen gehad. Werkelijk alles gevreten wat los en vast zat. Maandag het weer opgepakt en gewoon goed verder gegaan. Vandaag: 66.9.
Nouja fine, maar wel raar.
Volgende week een weekje op vakantie. Veel hiken maar ook lekker uiteten.
Daarna ga wil ik een soort van fase 2 in. Dat betekend starten met krachttraining en wat meer eten. Doel wordt gewicht gelijk houden of lichte daling. Maar eigenlijk dus vooral spieropbouw
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 09:06:14 #229
5428 crew  miss_sly
pi_212548682
Ik ben nu bijna drie weken bezig met het voedingsplan dat ik van mijn sportschool heb gekregen. Het duurt zes weken en heeft drie fases: fase van twee weken met ongeveer 1.400 kcal, twee weken met 1.300 kcal en twee weken met 1.200 kcal per dag.
De eerste week vond ik met name het avondeten lastig. Ik vond het heel saai, met aardappels/quinoa/rijst, groente en vlees. Inmiddels kan ik daar wat lekkers van maken met wat kruiden, aardappels roosteren in de oven, munt door de quinoa, etc. De ontbijtjes (ik skip tijdelijk het IF) en de lunches zijn erg lekker en voedzaam. Man en kind eten met plezier mee zelfs. Het zijn veel eiwitten, uiteraard, omdat het samengaat met stevige krachttraining vier keer per week.

En het werkt. Ik heb me nog niet gewogen bij de sportschool, dat doe ik pas op het einde, maar mijn eigen weegschaal zegt dat er al bijna drie kilo af is. En ik denk dat ik dat ook zie aan mijn lichaam.

O ja, grootste nadeel vind ik wel de hoeveelheid vlees die er nu doorheen gaat. Zeker omdat we dit dus eigenlijk met drieën doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:10:12 #230
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212548716
En wat is het plan voor na die 6 weken @miss_sly ? 1400/1300/1200 kcal per dag is nogal crashdiëtig, vooral met stevig sporten ernaast.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 februari 2024 @ 09:23:10 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212548911
Wat zijn een beetje goede alternatieven voor deze bakjes?
https://www.ah.nl/product(...)magere-kwark-aardbei

Ik vind deze, maar ook de andere smaakjes, echt heel lekker en ga ze in elk geval gebruiken om mijn lunch op kantoordagen (twee of drie boterhammen met chocopasta :+ ) te vervangen. Ik hoor echter ook vaak dat het eigenlijk niet zo best is, alleen is me niet helemaal duidelijk waarom. Is dat onzin, of moet ik het relatief zien (het is immers sowieso beter dan de 250kcal per boterham met chocopasta lijkt me :D)?

Als ik zelf zoek kom ik op dingen uit als kwark en daar dan zelf stukjes fruit doorheen mengen enzo, maar dat wil ik juist niet: ten eerste ben ik te lui om die moeite te doen, en ik weet dat dat kinderachtig klinkt, maar dan ga ik gewoon snel terugvallen in mijn oude gewoontes. En ten tweede, ik vind die Optimelachtige dingen juist lekker omdat elke hap een consistente lekkere smaak heeft, terwijl kwark met stukken fruit elke keer net even anders is :+

Tl;dr --> Ik zoek lekkere en vooral verantwoorde kwarkachtige opties met een lekker smaakje, en die je zo open kunt trekken en kunt eten zonder zelf van alles te moeten doen :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212548922
Het zou begin vd middag min of meer droog moeten zijn voor een grote wandeling hier, maar zo oogt het nu nog niet :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212548976
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:23 schreef heywoodu het volgende:

Ik vind deze, maar ook de andere smaakjes, echt heel lekker en ga ze in elk geval gebruiken om mijn lunch op kantoordagen (twee of drie boterhammen met chocopasta :+ ) te vervangen. Ik hoor echter ook vaak dat het eigenlijk niet zo best is, alleen is me niet helemaal duidelijk waarom. Is dat onzin, of moet ik het relatief zien (het is immers sowieso beter dan de 250kcal per boterham met chocopasta lijkt me :D)?

Als ik zelf zoek kom ik op dingen uit als kwark en daar dan zelf stukjes fruit doorheen mengen enzo, maar dat wil ik juist niet: ten eerste ben ik te lui om die moeite te doen, en ik weet dat dat kinderachtig klinkt, maar dan ga ik gewoon snel terugvallen in mijn oude gewoontes. En ten tweede, ik vind die Optimelachtige dingen juist lekker omdat elke hap een consistente lekkere smaak heeft, terwijl kwark met stukken fruit elke keer net even anders is :+

Tl;dr --> Ik zoek lekkere en vooral verantwoorde kwarkachtige opties met een lekker smaakje, en die je zo open kunt trekken en kunt eten zonder zelf van alles te moeten doen :@
Ik zou tķch zelf aan de slag gaan. Maar dan eens in de week een batch bereiden. Diepvriesfruit door normale kwark en dat pureren. Eventueel wat (halva)jam er door zodat je wat kan wennen aan het minder zoete. Die batch verdelen in porties.

Dat kost je eens in de week een kwartier:)

Of anders gewoon Optimel blijven eten. Het is beter dan een boterham met chocopasta.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:29:50 #234
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212548981
quote:

Mweh, dat soort dingen moet je in perspectief zien. Zit er minder bende in dan in chocopasta (brood is niet zo'n punt imo) en is het lager in calorieën? Absoluut. Is het De Allerbeste Optie Ooit? Waarschijnlijk niet, macro/micronutriënten-technisch voegt het niet zoveel toe (maar dat doet de chocopasta ook niet).

Maar als je verdere eetpatroon genoeg noodzakelijke voedingsstoffen bevat en je hier genoeg aan hebt als lunch, zou ik het gewoon een tijdje doen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212549090
quote:

Als ik het even vergelijk met normale magere kwark (wat als gezonde optie bekend staat) zie ik het probleem ook niet. Wat minder eiwit maar verder vergelijkbaar. Het is vooral 2x zo duur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:29 schreef IJsdraakje het volgende:

Waarschijnlijk niet, macro/micronutriënten-technisch voegt het niet zoveel toe (maar dat doet de chocopasta ook niet).
Vind je dat ook van magere kwark zonder smaakje? Dat wordt toch in kilo's per week gegeten door veel sporters als gezonde eiwit-bron.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:39:28 #236
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549101
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:38 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Als ik het even vergelijk met normale magere kwark (wat als gezonde optie bekend staat) zie ik het probleem ook niet. Wat minder eiwit maar verder vergelijkbaar. Het is vooral 2x zo duur.
[..]
Vind je dat ook van magere kwark zonder smaakje? Dat wordt toch in kilo's per week gegeten door veel sporters.
Ik heb het nu over de gelinkte Optimel.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 09:42:58 #237
5428 crew  miss_sly
pi_212549139
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:10 schreef IJsdraakje het volgende:
En wat is het plan voor na die 6 weken @:miss_sly ? 1400/1300/1200 kcal per dag is nogal crashdiëtig, vooral met stevig sporten ernaast.
Ik vond het ook klinken als een crashdieet, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt. Ik eet nog voldoende en heb nooit honger. Er zit genoeg groente bij, en door de opbouw van de gerechten heb ik veel eiwitten.

Dat gezegd hebbend, ik ga dit niet fulltime always and forever doen. Ik besloot dit te doen, omdat mijn gewicht maar niet wilde veranderen en ik benieuwd was of het op deze manier wilde bewegen. En dat doet het, dat vind ik fijn. En ik wilde graag weten hoe zo'n voedingsplan er dan uit zou zien. Ik heb nu leuke voorbeelden van lekkere lunches en ontbijtjes die goed passen bij stevig sporten. En ik heb geleerd dat wegen van je eten wel echt wat kan doen.

Ik wil na die zes weken sowieso weer een tijdje wat gaan eten zoals ik deed en kijken hoe het dan gaat. Vooral weer eens lekker avondeten kijk ik wel naar uit. Het went wel, dit uitgeklede sobere avondeten, maar ik mis het lekkere wel. Al met al ga ik dit voedingsplan bewaren en indien nodig of gewenst kan ik eens een paar weken dit inzetten.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:49:00 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549213
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vond het ook klinken als een crashdieet, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt. Ik eet nog voldoende en heb nooit honger. Er zit genoeg groente bij, en door de opbouw van de gerechten heb ik veel eiwitten.

Dat gezegd hebbend, ik ga dit niet fulltime always and forever doen. Ik besloot dit te doen, omdat mijn gewicht maar niet wilde veranderen en ik benieuwd was of het op deze manier wilde bewegen. En dat doet het, dat vind ik fijn. En ik wilde graag weten hoe zo'n voedingsplan er dan uit zou zien. Ik heb nu leuke voorbeelden van lekkere lunches en ontbijtjes die goed passen bij stevig sporten. En ik heb geleerd dat wegen van je eten wel echt wat kan doen.

Ik wil na die zes weken sowieso weer een tijdje wat gaan eten zoals ik deed en kijken hoe het dan gaat. Vooral weer eens lekker avondeten kijk ik wel naar uit. Het went wel, dit uitgeklede sobere avondeten, maar ik mis het lekkere wel. Al met al ga ik dit voedingsplan bewaren en indien nodig of gewenst kan ik eens een paar weken dit inzetten.
Aaaah, ok. :Y Beetje afhankelijk van hoe groot je bent natuurlijk (ik kan nooit zo goed onthouden wie de kleine opdondertjes zijn hier _O- ) is 1200kcal hoogstwaarschijnlijk wel crashdieet-terrein, maar weloverwogen en voor een korte periode (!) kan het een mooie tool zijn.

Even wat anders willen proberen herken ik ook wel. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212549238
Een jumpstartje is ook altijd wel erg motiverend. Kan net het setje geven om door te zetten.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 09:52:50 #240
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549266
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een jumpstartje is ook altijd wel erg motiverend. Kan net het setje geven om door te zetten.
Precies dat. :Y

Nu verwachtte ik bij miss_sly ook niet dat dit een langetermijnplan zou zijn, maar het blijft de Dieetreeks. Ik ben nog steeds niet bekomen van dat sinaasappeldieet.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212549287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nu verwachtte ik bij miss_sly ook niet dat dit een langetermijnplan zou zijn, maar het blijft de Dieetreeks. Ik ben nog steeds niet bekomen van dat sinaasappeldieet.
:D

Ik vraag maar niks :D
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 10:01:33 #242
5428 crew  miss_sly
pi_212549364
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Aaaah, ok. :Y Beetje afhankelijk van hoe groot je bent natuurlijk (ik kan nooit zo goed onthouden wie de kleine opdondertjes zijn hier _O- ) is 1200kcal hoogstwaarschijnlijk wel crashdieet-terrein, maar weloverwogen en voor een korte periode (!) kan het een mooie tool zijn.

Even wat anders willen proberen herken ik ook wel. :Y
Ik ben maar 164 en ik ben al een oudje. Volgens mijn smartwatch verbruik ik op mijn rustdagen (kantoorbaan, thuiswerkend) een kleine 1.700-1.800 kcal per dag. Op trainingsdagen rond de 2.200.

Ik denk wat ik vooral leer nu is afmeten en discipline om niet iedere keer toch meer op te scheppen, tussendoortje te pakken, na het eten in de avond alleen thee te drinken, etc. Ik heb wat lekkere recepten voor lunch en ontbijt die anders zijn dan ik gewend was, en dat vind ik ook fijn.

Ik merk wel dat ik niet erg van het mealpreppen ben. Dat is ook een van de dingen die je hiermee kunt doen, maar dat is niet echt wat voor mij. Ik heb niet eens altijd alle boodschappen binnen :')
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 10:09:36 #243
5428 crew  miss_sly
pi_212549444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk zelfs helemaal niet van het diëten :D Daarom heb ik ook best lang getwijfeld of ik dit wilde proberen.

Sinaasappeldieet? Dat is toch niet alleen maar sinaasappels eten?
Ik zag op mijn Facebook tijdlijn iemand die onlangs gestart is met een vegan sapkuur van 100 dagen. Ik begrijp dat echt niet.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 10:10:14 #244
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549452
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben maar 164 en ik ben al een oudje. Volgens mijn smartwatch verbruik ik op mijn rustdagen (kantoorbaan, thuiswerkend) een kleine 1.700-1.800 kcal per dag. Op trainingsdagen rond de 2.200.

Ik denk wat ik vooral leer nu is afmeten en discipline om niet iedere keer toch meer op te scheppen, tussendoortje te pakken, na het eten in de avond alleen thee te drinken, etc. Ik heb wat lekkere recepten voor lunch en ontbijt die anders zijn dan ik gewend was, en dat vind ik ook fijn.

Ik merk wel dat ik niet erg van het mealpreppen ben. Dat is ook een van de dingen die je hiermee kunt doen, maar dat is niet echt wat voor mij. Ik heb niet eens altijd alle boodschappen binnen :')
Ah ja, dan valt het waarschijnlijk wel mee met hoeveel te laag je zit ja. :Y (M'n eigen referentiekader is rond de 2000 op een dag waarop ik stilzit en 2500 met training, dus voor mezelf is alles onder de 1500 een harde nee qua dieetplan, vandaar ook dat ik even nieuwsgierig was)

Klinkt wel als een leerzame periode zo. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 23 februari 2024 @ 10:11:53 #245
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212549466
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk zelfs helemaal niet van het diëten :D Daarom heb ik ook best lang getwijfeld of ik dit wilde proberen.

Sinaasappeldieet? Dat is toch niet alleen maar sinaasappels eten?
Ik zag op mijn Facebook tijdlijn iemand die onlangs gestart is met een vegan sapkuur van 100 dagen. Ik begrijp dat echt niet.
Ik weet de precieze details niet meer, maar het was karig avondeten en overdag inderdaad vooral sinaasappels. Denk dat als de daglijstjes op 800kcal kwamen, het veel was. En niet naar advies willen luisteren, dat vooral. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 februari 2024 @ 10:40:17 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212549836
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:29 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Mweh, dat soort dingen moet je in perspectief zien. Zit er minder bende in dan in chocopasta (brood is niet zo'n punt imo) en is het lager in calorieën? Absoluut. Is het De Allerbeste Optie Ooit? Waarschijnlijk niet, macro/micronutriënten-technisch voegt het niet zoveel toe (maar dat doet de chocopasta ook niet).

Maar als je verdere eetpatroon genoeg noodzakelijke voedingsstoffen bevat en je hier genoeg aan hebt als lunch, zou ik het gewoon een tijdje doen. :Y
Ja, het is uiteindelijk allemaal een beetje relatief ten opzichte van de huidige situatie natuurlijk. Anderhalve maand geleden was dit ongeveer een gemiddelde dag qua eten en drinken:

Ontbijt: twee boterhammen met hagelslag plus twee bekers melk (bij elkaar bijna 750kcal :') )

Lunch: twee boterhammen met een dun laagje roomkaas, half plakje kaas, tomaat en komkommer (ter vervanging van de boterhammen met hagelslag die ik een jaar geleden ook nog als lunch had), met een beker melk.

Avondeten zat en zit geen ritme in ofzo, maar is meestal iets met aardappels/vlees/groente, iets met pasta en een saus of iets met rijst en wat wokgroenten of witte bonen in tomatensaus met het een en ander, dat soort zaken. Patat met een snack, een pizza, dat soort dingen is echt wel sporadisch.

En dan nog tussendoor de nodige snacks, hier een brok chocola, daar een lekkere dikke koek, noem maar op. En op kantoor was de lunch dan die boterhammen met chocopasta, want dat is makkelijker meenemen. En 's avonds vaak nog wel twee bekers melk (vaak met een koek of iets erbij).

Dat is natuurlijk niet best allemaal, dus ben ik aan het terugdringen. Het enige waar ik écht niet aan wil tornen, want dan ben ik er snel klaar mee, zijn de boterhammen met hagelslag, daar kun je me echt midden in de nacht voor wakker maken en iets anders wil ik écht niet als ik net wakker ben :D

Ik ben wel van twee naar één beker melk gegaan bij het ontbijt, dat is al zo'n 100kcal minder, en ook minder overdreven hagelslag erop, heb ik gewogen en dat scheelt ook wel bijna 100kcal. De 1-2 bekers melk 's avonds zijn vervangen door thee, net als de beker melk bij de lunch. Zeker doordeweeks zijn bijna alle ongezonde snacks vervangen door snoeptomaten, druiven, mandarijnen, sinaasappels, komkommer, augurk, dat soort dingen, dus dat scheelt ook wel. De alternatieve snacks en dingen moeten wel dingen zijn die ik ook echt lekker vind, anders houdt het snel op, maar de genoemde dingen eet ik ook gewoon met smaak!

En inmiddels bijna 5kg eraf sinds ongeveer week 2 van januari, dus ja...so far so good :D

En als leuke bonus: deze reeks kende ik niet en is stiekem best wel leuk om mee te lezen, met leuke tips (die van Lucky_Strike om zelf kwark met fruit te maken ga ik binnenkort eens proberen)!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212550082
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, het is uiteindelijk allemaal een beetje relatief ten opzichte van de huidige situatie natuurlijk. Anderhalve maand geleden was dit ongeveer een gemiddelde dag qua eten en drinken:

Ontbijt: twee boterhammen met hagelslag plus twee bekers melk (bij elkaar bijna 750kcal :') )

Lunch: twee boterhammen met een dun laagje roomkaas, half plakje kaas, tomaat en komkommer (ter vervanging van de boterhammen met hagelslag die ik een jaar geleden ook nog als lunch had), met een beker melk.

Avondeten zat en zit geen ritme in ofzo, maar is meestal iets met aardappels/vlees/groente, iets met pasta en een saus of iets met rijst en wat wokgroenten of witte bonen in tomatensaus met het een en ander, dat soort zaken. Patat met een snack, een pizza, dat soort dingen is echt wel sporadisch.

En dan nog tussendoor de nodige snacks, hier een brok chocola, daar een lekkere dikke koek, noem maar op. En op kantoor was de lunch dan die boterhammen met chocopasta, want dat is makkelijker meenemen. En 's avonds vaak nog wel twee bekers melk (vaak met een koek of iets erbij).

Dat is natuurlijk niet best allemaal, dus ben ik aan het terugdringen. Het enige waar ik écht niet aan wil tornen, want dan ben ik er snel klaar mee, zijn de boterhammen met hagelslag, daar kun je me echt midden in de nacht voor wakker maken en iets anders wil ik écht niet als ik net wakker ben :D

Ik ben wel van twee naar één beker melk gegaan bij het ontbijt, dat is al zo'n 100kcal minder, en ook minder overdreven hagelslag erop, heb ik gewogen en dat scheelt ook wel bijna 100kcal. De 1-2 bekers melk 's avonds zijn vervangen door thee, net als de beker melk bij de lunch. Zeker doordeweeks zijn bijna alle ongezonde snacks vervangen door snoeptomaten, druiven, mandarijnen, sinaasappels, komkommer, augurk, dat soort dingen, dus dat scheelt ook wel. De alternatieve snacks en dingen moeten wel dingen zijn die ik ook echt lekker vind, anders houdt het snel op, maar de genoemde dingen eet ik ook gewoon met smaak!

En inmiddels bijna 5kg eraf sinds ongeveer week 2 van januari, dus ja...so far so good :D

En als leuke bonus: deze reeks kende ik niet en is stiekem best wel leuk om mee te lezen, met leuke tips (die van Lucky_Strike om zelf kwark met fruit te maken ga ik binnenkort eens proberen)!
Nice!

Ik vind het verstandig om niet in een keer alles om te gooien. Stapje voor stapje aan iets wennen werkt in mijn opinie veel beter. Zo kan je op zoek naar wat voor jou duurzaam en lekker is. Als jij 'mijn' kwark oneetbaar vindt, ga je sneller terug naar de chocopasta dan als jij je Optimel blijft eten.

Ik zie trouwens nergens noten terug in je eetlijst. Dat is een heel goede aanvulling op je voedingspatroon en het vult ook nog eens lekker.
Spoilers!
pi_212550101
quote:

Ik ga na volgende week eens die flavour powder proberen. https://nl.esn.com/products/designer-flavor-powder
Dit omdat ik ook veel kwark eet, 1 zo'n bakje per dag. Maar de kwark die ik nu koop is vaak toch wel 3 euro per pot dus het tikt wel aan. Veel aanraders gekregen voor zo'n poeder die de smaak lekker maakt dus wellicht is dat nog een optie.
En daarnaast, niet streven naar optimaal. In het verleden deed ik dat ook veel meer van het is beter om magere kwark te eten, het is beter om minder suiker binnen te krijgen, etc. Maar nu kijk ik vooral naar wat kan ik volhouden, wat vind ik lekker en is prima qua voedingswaarde. En ja dat is dan yoghurt/kwark met zoetstof, maar die eet ik inmiddels wel al een half jaar ipv 2 weken fanatiek magere kwark en daarna weer ongezond want niet lekker.

Edit: had je laatste post nog niet gelezen, maar zie inderdaad dat je (met de boterham met hagelslag) ook niet perse streeft naar optimaal maar naar wat werkt voor jou. Lekker bezig! ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Pinuts op 23-02-2024 11:11:49 ]
  vrijdag 23 februari 2024 @ 11:12:35 #249
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212550284
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dikgedrukte heb ik met m'n broodje chocopasta. |:) Kan overigens ook gewoon, het is vooral het en-en-en waar ik zelf tegenaan loop. :')

En klinkt als een goede aanpak! Net als L_S ben ik voorstander van stap voor stap dingen aanpassen en keuzes maken die je ook daadwerkelijk vol kan houden. Tuurlijk kan het allemaal veel efficiënter en beter, maar daar heb je op langere termijn geen zak aan als je het niet langer dan 3 maanden vol kan houden. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212550727
Nu op vakantie in Denemarken en dit is voor het eerst in 13 maanden dat ik mag eten en drinken waar ik zelf zin in heb. Van mezelf he.
Gisteren een cremebullar op die vermoed ik genoeg calorien bevatte om 3 dagen op te teren.

Ik verbrand ook maar 1600 kcal per dag nu, thuis is dat altijd meer dan 2000. Gemiddeld 2300.

Maar ik kies wel nog steeds bewust merk ik, nog geen chips aangeraakt bijvoorbeeld. Het moet wel de moeite waard zijn.

Vanaf zondag het regime weer in, mijn doel is voor de zomervakantie -5 kg. Dan ben ik in totaal 23 kilo afgevallen. :) en vooral vrijwel kwaaltjes vrij en een stuk fitter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')