Ja, dat is hier ook nog erger aan het worden dan het al wasquote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:47 schreef Pinuts het volgende:
Ik merkte net voor het eerst onder de douche hoe mijn borsten toch wel echt zijn gekrompen. Niet zo gek natuurlijk met -10 kg, maar voelde toch een beetje als halflege zakjes
Ik heb je wel eens gewezen op je basale stofwisselingssnelheid. Doe dat nu weer. Ga daar desnoods maar iets van 200 boven zitten en hou de consistentie van eiwit-inname bij zoals je nu doet. 120 mg is heel netjes. Zo behoudt je spiermassa. Je zal hooguit aankomen, omdat je spiermassa omhoog gaat, dat is niet erg. Keep up your good workquote:Op donderdag 25 januari 2024 08:35 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even advies nodig. Vandaag voor het eerst weer gewogen sinds 1 januari. Ik weeg maar ongeveer 1x per 4 weken omdat ik merk dat ik anders me te veel laat beinvloeden als het gewicht ineens hoger is. 1 januari woog ik 70,2. Vandaag 67,5. Echt een all time low. Overigens was ik voor 1 januari ook al lekker bezig dus het is niet de water gewicht drop ofzo.
Aan de ene kant ben ik natuurlijk super blij. -2.7 kg in 3,5e week is natuurlijk super. Maar soms maak ik me dan ook een klein beetje zorgen van gaat het niet te hard? Moet ik niet iets meer eten? Verlies ik niet te veel spier? Ik probeer overigens wel hoog in eiwitten te eten (zo'n 120 gram per dag).
Wat zouden jullie adviseren?
Hoeveel woog je 1 december?quote:Op donderdag 25 januari 2024 08:35 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even advies nodig. Vandaag voor het eerst weer gewogen sinds 1 januari. Ik weeg maar ongeveer 1x per 4 weken omdat ik merk dat ik anders me te veel laat beinvloeden als het gewicht ineens hoger is. 1 januari woog ik 70,2. Vandaag 67,5. Echt een all time low. Overigens was ik voor 1 januari ook al lekker bezig dus het is niet de water gewicht drop ofzo.
Aan de ene kant ben ik natuurlijk super blij. -2.7 kg in 3,5e week is natuurlijk super. Maar soms maak ik me dan ook een klein beetje zorgen van gaat het niet te hard? Moet ik niet iets meer eten? Verlies ik niet te veel spier? Ik probeer overigens wel hoog in eiwitten te eten (zo'n 120 gram per dag).
Wat zouden jullie adviseren?
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de manier waarop jij post een beetje vervelend overkomen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb je wel eens gewezen op je basale stofwisselingssnelheid. Doe dat nu weer. Ga daar desnoods maar iets van 200 boven zitten en hou de consistentie van eiwit-inname bij zoals je nu doet. 120 mg is heel netjes. Zo behoudt je spiermassa. Je zal hooguit aankomen, omdat je spiermassa omhoog gaat, dat is niet erg. Keep up your good work
71,3. Dus in december 'slechts' 1 kg verloren, maar dat was ook niet gek met de vele etentjes etc.quote:
Die heb ik toen inderdaad uitgerekend. Volgens de meeste berekeningen zou ik zo'n 2200 kcal moeten eten op onderhoud. Ik probeer daarom vaak door de week rond de 1600 kcal te zitten en in het weekend is het iets meer.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb je wel eens gewezen op je basale stofwisselingssnelheid. Doe dat nu weer. Ga daar desnoods maar iets van 200 boven zitten en hou de consistentie van eiwit-inname bij zoals je nu doet. 120 mg is heel netjes. Zo behoudt je spiermassa. Je zal hooguit aankomen, omdat je spiermassa omhoog gaat, dat is niet erg. Keep up your good work
Zeker niet gekquote:Op donderdag 25 januari 2024 11:02 schreef Pinuts het volgende:
[..]
71,3. Dus in december 'slechts' 1 kg verloren, maar dat was ook niet gek met de vele etentjes etc.
Ik begrijp het, maar zolang jij in dat te kort blijft zitten, zal jij blijven afvallen. Je hoeft ook zeker niet te tellen, maar het is een tip hè. En met jouw beweegpatroon nog naar de sportschool is wellicht ietsjesteveel van het goede. Ik vind het knap dat je je knop zo omgedraaid weet te houden.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:02 schreef Pinuts het volgende:
[..]
71,3. Dus in december 'slechts' 1 kg verloren, maar dat was ook niet gek met de vele etentjes etc.
[..]
Die heb ik toen inderdaad uitgerekend. Volgens de meeste berekeningen zou ik zo'n 2200 kcal moeten eten op onderhoud. Ik probeer daarom vaak door de week rond de 1600 kcal te zitten en in het weekend is het iets meer.
Maar eigenlijk wil ik geen kcal tellen want daar ga ik te obsessief op. Dus ik eet voor mijn gevoel gezond en gewoon waar ik me lekker bij voel. En de ene dag is dat een pokebowl van 700 kcal en de andere dag een pasta van 500 kcal.
Na het sportseizoen wil ik overigens wat meer focussen op spiermassa opbouwen. Maar nu met 3x volleybal en 2x boksen heb ik simpelweg geen tijd om ook nog naar de sportschool te gaan.
Je hoeft mijn posts ook niet te lezen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de manier waarop jij post een beetje vervelend overkomen.
Alsof jij de 'hoofdcoach' van dit topic bent.
Ik probeer er elke keer overheen te lezen maar mijn haren gaan elke keer recht overeind staan.
Ik doe mijn best om ze te negeren.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Je hoeft mijn posts ook niet te lezen.
Sorry, ik geef tips, het is dan een Pinuts of een wie dan ook wat hij/zij ermee doet.
Dit is de topic pointer. Die staat er niets voor niets. Het is hier niet altijd een kwestie van "dan lees je maar niet"quote:Welkom in deze reeks! Iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar hou het wel leuk. Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.Let er ook even op of je post wel in deze reeks past, zie de OP.
En het doel is ook nog altijd afvallen. Maar wel in een goed tempo zonder vanalles kapot te maken.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:16 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar zolang jij in dat te kort blijft zitten, zal jij blijven afvallen. Je hoeft ook zeker niet te tellen, maar het is een tip hè. En met jouw beweegpatroon nog naar de sportschool is wellicht ietsjesteveel van het goede. Ik vind het knap dat je je knop zo omgedraaid weet te houden.
Hoe ga je op af en toe wat maaltijden/dagen uitrekenen qua kcal? Want ik heb het vermoeden dat je nu gewoon echt wat laag zit voor je verbranding/beweging.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
En het doel is ook nog altijd afvallen. Maar wel in een goed tempo zonder vanalles kapot te maken.
En ook hier is het niet altijd feest. Zeker nog genoeg moeilijke momenten. Maar de knop lijkt wel echt definitief om.
Overigens ga ik in juli de 4 daagse van Nijmegen lopen dus qua verbranding en stappen zal het veel worden in het voorjaar. Want zal toch wel 2x per week flinke ronden moeten lopen.
De tips die ik haar gaf, zijn zoals ik ze zelf heb ondervonden, nadat ik zelf tegen hetzelfde probleem was aangelopen. Sorry als je me wellicht betweterig vindt..quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik doe mijn best om ze te negeren.
En het zal ook wel aan mij liggen maar het komt over alsof jij denkt het allemaal zeker te weten. Zoals jouw antwoord op Pinuts komt ook niet als een suggestie over maar vaststaande feiten.
Precies. Dat doe ik nu. 1x per week ofzo gooi ik een dagje in mfp en dan zit ik vaak rond die 1600. Ene keer iets meer. Andere keer iets minderquote:Op donderdag 25 januari 2024 11:27 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hoe ga je op af en toe wat maaltijden/dagen uitrekenen qua kcal? Want ik heb het vermoeden dat je nu gewoon echt wat laag zit voor je verbranding/beweging.
Tenzij je echt losgaat in de weekenden natuurlijk.
En je weekenddagen?quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:32 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Precies. Dat doe ik nu. 1x per week ofzo gooi ik een dagje in mfp en dan zit ik vaak rond die 1600. Ene keer iets meer. Andere keer iets minder
Ik loop als militair mee dus dat scheelt een hoopquote:Op donderdag 25 januari 2024 11:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
De tips die ik haar gaf, zijn zoals ik ze zelf heb ondervonden, nadat ik zelf tegen hetzelfde probleem was aangelopen. Sorry als je me wellicht betweterig vindt..
@:pinuts, wow! Wat spannend!
Heb je ook al een startbewijs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |