abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212074201
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Blast from the past :W

6 kilo sinds begin december, wat een hoop!
Heyyy!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een week ziek ben geweest in die periode en toen totaal geen eetlust had :') maar verder ook wel aardig in de flow :)

Hoe gaat 't bij jou?
My salvation lies in your love..
pi_212074760
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:58 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo, long time no see!

Ik heb hier jaren geleden ook mee gepost en las nog steeds af en toe mee en ik dacht ik ga weer eens meedoen :)

Ik ben 32 jaar, heb twee kindjes en ben fervent crossfitter. Sinds begin december ben ik 6 kg kwijt. Ik weeg nu 102 kg en wil graag naar de 80, maar dat hoeft niet in 1 jaar.
Welkom terug!

Hier een paar rare dagen/week gehad. Niet helemaal lekker maar wel erg drukke dagen. Dus qua kcal zat het wel goed, alleen qua voedingstoffen niet :+

Lijstje voor vandaag:
L: 2x groentewrap met geitenkaas, honing, nootjes, spinazie en komkommer
D: chili sin carne met tortillachips en zure room
T: ik moet echt eens aan de fruitschaal beginnen anders kan ik alles weggooien
pi_212086983
Ik kruiiiiip naar een nieuw tiental toe en natuurlijk vertraagt de boel nu, na een paar flinke stappen omlaag :')

Ik weeeet dat dit er bij hoort, maar damnit, vertraag gewoon even NA the big win!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212094065
Vandaag fysiek een pittige dag. Mee getraint met een selectieteam waardoor het 2x 2 uur trainen was (een keer in ochtend en een keer in de middag). Morgen even rust pakken. Maar als ik nog die 10 kg zwaarder was geweest die ik vorig jaar nog had, was ik nooit geselecteerd, dus voelde zeker als een mijlpaal.

O: kwark, Fruit
S: 2 uur volleybaltraining
L: pistolet beenham, kom tomatensoep
S: 2 uur volleytraining
D: Aardappel, sperziebonen en biefstuk
T: proteinemousse, stukje chocolade
  vrijdag 19 januari 2024 @ 19:35:30 #105
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212094708
Ik ben maar eens begonnen met elke dag buikspierkwartier. Eens kijken of dat nog iets doet voor m'n toch ietwat flubberige buikje sinds de bevalling.
En weer eens goed nadenken voor ik wat in m'n mond stop.
pi_212114579
:( kruiperdekruip :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212120118
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
:( kruiperdekruip :(
Boh dit soort dingen test echt je doorzettingsvermogen en geduld he? Maar hopelijk voelt het dan straks wel extra nice als je het toch haalt.

Mijn dagje
O:1/4 van een pomelo. Wilde er meer van eten maar hij was nog niet helemaal rijp dus viel een beetje tegen
B: uurtje crossfit (deadlifts en ring rows)
L: Pistolet met cottage cheese en komkommer, mini red velvet slofjes, half vegan frikadel broodje
B:2 uurtjes klimmen en klauteren in monkey town
T: proteïne reep
D: courgette en limabonen uit de oven met flatbread
My salvation lies in your love..
pi_212120587
Ik ga zo dadelijk (onbeperkt) tapas eten en dit soort dagen vind ik altijd moeilijk. Voorheen probeerde ik dan vaak overdag zo min mogelijk te eten, maar dat leidde vaak tot vreetbuien vanaf een uur of 3. Nu benader ik het dus als een gewone dag, maar merk dat ik dit soort dagen lastig blijf vinden. Zeker als ik het vergelijk met 'normaal' uit eten. Maar goed, het is goed gegaan vandaag. En vanavond ga ik lekker genieten, met als enige doel om niet té veel te eten (als in; dat ik veel te vol zit).

O: kwark, mandarijn
S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: mango
D: tapas
pi_212121499
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 16:51 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Boh dit soort dingen test echt je doorzettingsvermogen en geduld he? Maar hopelijk voelt het dan straks wel extra nice als je het toch haalt.

Ik heb wel echt mazzel gehad met dat ik ineens echt heel hard ging, dus daar houd ik me nog aan vast. Het gaat ook wel nog steeds omlaag, maar teeergend langzaam. Alles bij elkaar zit ik er lekker in *O*

quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:22 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga zo dadelijk (onbeperkt) tapas eten en dit soort dagen vind ik altijd moeilijk. Voorheen probeerde ik dan vaak overdag zo min mogelijk te eten, maar dat leidde vaak tot vreetbuien vanaf een uur of 3. Nu benader ik het dus als een gewone dag, maar merk dat ik dit soort dagen lastig blijf vinden. Zeker als ik het vergelijk met 'normaal' uit eten. Maar goed, het is goed gegaan vandaag. En vanavond ga ik lekker genieten, met als enige doel om niet té veel te eten (als in; dat ik veel te vol zit).

O: kwark, mandarijn
S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
D: tapas
Biefstukpuntjes, biefstukpuntjes en biefstukpuntjes :D
pi_212127982
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Biefstukpuntjes, biefstukpuntjes en biefstukpuntjes :D
Die heb ik inderdaad vaak gehad! En fijne is wel dat ik vroeger dan ook weer heel veel moeite had om dan vandaag weer gezond te doen terwijl ik dat nu eigenlijk als vanzelfsprekend acht. Zondag wordt weer de eerste keer wegen sinds 1 jan dus ben benieuwd.

O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
D: ramen noodlessoep met Biefstuk
T: paprika
pi_212128066
All time low hier *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen, het gaat hier wel ok. Nu ik 's middags minder eet doet mijn verzadigingsgevoel het weer op een normaal niveau (meestal) en dat scheelt veel. Sinds april ben ik al schommelend 6,7 kilo afgevallen. Ik zit nu op een gewicht dat ik al 10 jaar niet heb gezien.

Gedragsveranderingen voor de komende tijd:
- Minder restjes snoepen. Niet tijdens het koken nootjes snoepen, niet altijd de mayolepel aflikken, niet standaard het laatste restje saus van mijn bord eten als de rest van mijn eten op is.
- Minder calorierijke sauzen eten. Ik maak veel sauzen (hot sauce e.d.) zelf, dat is prima. Maar ik kan de hoeveelheden saus die ik eet best halveren. Een frietje 1 keer dippen in plaats van 2 keer bijvoorbeeld.
- De volgende hap pas nemen als ik mijn mond leeg heb.
- Niet op weg van de keuken naar de woonkamer al beginnen met eten.

Dit zijn wat kleine veranderingen die niet al te ingrijpend zijn dus ik durf wel wat meer dingen tegelijkertijd te veranderen.
Dit gaat best aardig. Omdat het zulke kleine dingen zijn, had ik verwacht dat dit er na ruim 2 maanden wel ingesleten zou zijn maar dat is het toch niet helemaal. De grote veranderingen die ik heb aangepakt, gingen eigenlijk veel makkelijker. Ik had het tegenovergestelde verwacht.

Maar toch, ik merk echt wel grote veranderingen. Als ik nu eens een slechte dag heb, is dat misschien 30% van hoe het eerst was. Ik eet ook gewoon minder.

Ik ga nog een nieuwe verandering introduceren, om het een beetje interessant te houden voor mezelf: 1 blokje chocolade na het eten in plaats van 2-4. Ik heb blijkbaar zo'n zoet moment nodig. Ik wil daar nog eens afstappen (of het vervangen) maar nu nog even niet.
Spoilers!
pi_212128345
Weegschaal gaat hier ook weer fijn naar beneden. Gisteren in de sale al sportkleren in een maatje kleiner gekocht. Meer motivatie!
Vorige week ging het qua eten prima, alleen iets meer ad hoc dan echt gepland. Voor deze week weer een redelijke planning gemaakt. Inclusief schandalig veel chinees eten op zaterdag.

Vandaag:
O: Boterham
T: Banaan
L: salade met kaasschnitzel
T: Ananas
A: Kip, gekookte aardappels en worteltjes
T: Glas protein milk
pi_212129222
Hier nogal last van stress eten en er behoorlijk wat stress in huis en dus in mij. Daarnaast moet ik de komende maand mijn inspanningen verlagen vanwege wederom longtesten over een maand en het stoppen met de medicijnen. Dus BLUH.
MAAR het snoepen stopt vandaag weer en rustig sporten moet lukken, I can do this (en niets aangekomen, steady nog steeds, maar goed er 'moet' nog 8 kilo af)
pi_212129950
Dat klinkt heel naar exode. Zowel dat gedoe met de longen als de situatie thuis. Dan vind ik op gewicht blijven al knap.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 januari 2024 @ 15:47:24 #115
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212141795
Een hele goede middag! Ik heb even een vraagje omtrent het aantal calorieën in bepaalde zaken, wat ik wil proberen (ongeveer) bij te houden voor mijzelf. Met het ontbijt en de lunch en tussendoortjes is dat niet zo ingewikkeld, want dat bestaat bijvoorbeeld uit brood + beleg of kwart + walnoten, en dat is allemaal makkelijk te wegen en dus te berekenen.

Het lastige vind ik echter de avondmaaltijd, wat vaak een samengesteld 'iets' is. Aardappels met groenten zijn alsnog gewoon twee dingen, dus dat is simpel, maar, ik noem maar even wat, chili con carne....hoe bereken je dat? Is dat een beetje een schatting, of sta je tijdens het snijden van de ingrediënten alles te wegen en dat bij elkaar op te tellen (en dan als je gaat eten, en iedereen eet bijvoorbeeld één kwart van het geheel, het totaal door vier delen om te weten wat jij ongeveer op hebt)? Bij kant-en-klare maaltijden of dingen met één of twee ingrediënten is het simpel, maar verder vind ik het wat ingewikkeld :D

Dat ik van mijn avondmaaltijd niet exact weet hoeveel het is, prima, maar ik zou het wel prettig vinden om te weten of het 500 kcal of 1500 kcal is, bij wijze van spreken :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 15:55:56 #116
5428 crew  miss_sly
pi_212141890
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Een hele goede middag! Ik heb even een vraagje omtrent het aantal calorieën in bepaalde zaken, wat ik wil proberen (ongeveer) bij te houden voor mijzelf. Met het ontbijt en de lunch en tussendoortjes is dat niet zo ingewikkeld, want dat bestaat bijvoorbeeld uit brood + beleg of kwart + walnoten, en dat is allemaal makkelijk te wegen en dus te berekenen.

Het lastige vind ik echter de avondmaaltijd, wat vaak een samengesteld 'iets' is. Aardappels met groenten zijn alsnog gewoon twee dingen, dus dat is simpel, maar, ik noem maar even wat, chili con carne....hoe bereken je dat? Is dat een beetje een schatting, of sta je tijdens het snijden van de ingrediënten alles te wegen en dat bij elkaar op te tellen (en dan als je gaat eten, en iedereen eet bijvoorbeeld één kwart van het geheel, het totaal door vier delen om te weten wat jij ongeveer op hebt)? Bij kant-en-klare maaltijden of dingen met één of twee ingrediënten is het simpel, maar verder vind ik het wat ingewikkeld :D

Dat ik van mijn avondmaaltijd niet exact weet hoeveel het is, prima, maar ik zou het wel prettig vinden om te weten of het 500 kcal of 1500 kcal is, bij wijze van spreken :P
Je kunt in MyFitnessPal een gerecht invoeren. Dan voer je dus van alles wat in je chili con carne zit de hoeveelheden in en geeft aan hoeveel daarvan door jou wordt gegeten. Dan heb je een heel aardige indicatie. Is het iets dat je vaker eet, kun je het de volgende keer weer selecteren.

Sommige gerechten staan ook wel al in de algemene lijst, maar dan moet je ook maar weten hoe het is bereid. Je kunt er ook wel een indicatie krijgen van hoeveel kcal er ongeveer in een gerecht zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 januari 2024 @ 15:58:37 #117
284411 crew  heywoodu
pi_212141920
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt in MyFitnessPal een gerecht invoeren. Dan voer je dus van alles wat in je chili con carne zit de hoeveelheden in en geeft aan hoeveel daarvan door jou wordt gegeten. Dan heb je een heel aardige indicatie. Is het iets dat je vaker eet, kun je het de volgende keer weer selecteren.

Sommige gerechten staan ook wel al in de algemene lijst, maar dan moet je ook maar weten hoe het is bereid. Je kunt er ook wel een indicatie krijgen van hoeveel kcal er ongeveer in een gerecht zitten.
Ah kijkt, dat klinkt superhandig! Meestal als ik naar iets zoek op internet vind ik wel een getalletje, maar dingen als chili con carne worden door 100 mensen natuurlijk op 90 verschillende manieren gemaakt. Dit ga ik even bekijken en erbij houden als ik morgen aan de slag ga met de risotto :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_212142141
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
maar dingen als chili con carne worden door 100 mensen natuurlijk op 90 verschillende manieren gemaakt.
En de variatie qua kcal zal ook echt wel groot zijn. Alleen al een 'klein' stukje avocado maakt een groot verschil.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 januari 2024 @ 16:26:25 #119
284411 crew  heywoodu
pi_212142220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]
En de variatie qua kcal zal ook echt wel groot zijn. Alleen al een 'klein' stukje avocado maakt een groot verschil.
Ja precies, daarom vind ik het ook zo lastig met van die samengestelde maaltijden met allerlei ingrediënten. Maar MyFitnessPal lijkt op het eerste gezicht een uitstekende oplossing voor dat vraagstuk :Y
pi_212142961
Als je geen zin hebt om alles af te wegen, en het gaat je vooral om inzicht in de kcal en niet ook eiwitten/koolhydraten/vezels etc, dan zou je ook het wegen van de groentes achterwege kunnen laten en die grof schatten. De meeste groente zit echt nauwelijks kcal in, wortel is bv 33 kcal per 100 gram, dus als je daar een grove schatting van maakt zal je er nooit heel ver naast zitten qua totale kcal.
pi_212143355
Ik weeg groente inderdaad ook niet af maar doe het gewoon als 1 paprika, 2 uien, 2 courgettes etc. . Sauzen etc weeg ik wel af omdat ik daar wel makkelijk veel te veel van in doe. En dan voer ik de gehele maaltijd in in mfp en dan deel ik het door het aantal personen. Scheelt ook wel dat ik alleen woon en dus vaak voor 4 kook, en dan alles in gelijke porties in bakjes doe.
pi_212143450
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja precies, daarom vind ik het ook zo lastig met van die samengestelde maaltijden met allerlei ingrediënten. Maar MyFitnessPal lijkt op het eerste gezicht een uitstekende oplossing voor dat vraagstuk :Y
Ik vond het wel nuttig om een tijdje wel alles af te wegen. Gewoon om een gevoel te krijgen van wat je nou eigenlijk binnenkrijgt. Ook qua eiwitten enzo.

En vergeet je olie en boter niet mee te nemen in je lijstjes ;)
Spoilers!
pi_212144056
:9~ smerig lekkere friet :9~

Als omad, dus ach
pi_212144222
Verloofde is wederom bezig met FODmap eten en ik doe dan gewoon mee. Dat is onbewust best wel laag in calorien, behalve dan die van vandaag, die tikte de 750 kcal aan. Maar goed, dat heb ik de rest van de dag wel gecompenseerd:

O: 2 Wasa crackers met kipfilet
T: Handsinaasappel
L: 2 boterhammen met een half blikje tonijn, augurkje en mosterd erdoor, 1 gekookt ei
T: Tuinkruiden bouillon en van die kleine Lu crackertjes
D: Pasta pesto met kip (en lactosevrije creme fraiche, wortel, sugar snaps, wortel en courgette)
T: vanavond nog een halve bak lactosevrije kwark met pure hagelslag

4 grote mokken koffie, 3 flinke mokken thee en verder veel water gedronken. 10.000 stappen ruimschoots gehaald en veel heen en weer gefietst naar school kinderen, boodschappen etc.

Morgen wordt er gehakt brood gemaakt, die zou 500 kcal moeten zijn volgens het recept. En morgen weer sporten, even kijken of beenoefeningen lukken, er lijkt iets in mijn bilspier te zijn geschoten. B moet elke avond beenspier en enkel oefeningen doen en ik kon niet mee doen met zijn lunges en squats, dat deed teveel pijn.
pi_212144510
Ik merkte net voor het eerst onder de douche hoe mijn borsten toch wel echt zijn gekrompen. Niet zo gek natuurlijk met -10 kg, maar voelde toch een beetje als halflege zakjes :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')