Heyyy!quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Blast from the past
6 kilo sinds begin december, wat een hoop!
Welkom terug!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:58 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo, long time no see!
Ik heb hier jaren geleden ook mee gepost en las nog steeds af en toe mee en ik dacht ik ga weer eens meedoen
Ik ben 32 jaar, heb twee kindjes en ben fervent crossfitter. Sinds begin december ben ik 6 kg kwijt. Ik weeg nu 102 kg en wil graag naar de 80, maar dat hoeft niet in 1 jaar.
Boh dit soort dingen test echt je doorzettingsvermogen en geduld he? Maar hopelijk voelt het dan straks wel extra nice als je het toch haalt.quote:
Ik heb wel echt mazzel gehad met dat ik ineens echt heel hard ging, dus daar houd ik me nog aan vast. Het gaat ook wel nog steeds omlaag, maar teeergend langzaam. Alles bij elkaar zit ik er lekker inquote:Op zondag 21 januari 2024 16:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Boh dit soort dingen test echt je doorzettingsvermogen en geduld he? Maar hopelijk voelt het dan straks wel extra nice als je het toch haalt.
Biefstukpuntjes, biefstukpuntjes en biefstukpuntjesquote:Op zondag 21 januari 2024 17:22 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga zo dadelijk (onbeperkt) tapas eten en dit soort dagen vind ik altijd moeilijk. Voorheen probeerde ik dan vaak overdag zo min mogelijk te eten, maar dat leidde vaak tot vreetbuien vanaf een uur of 3. Nu benader ik het dus als een gewone dag, maar merk dat ik dit soort dagen lastig blijf vinden. Zeker als ik het vergelijk met 'normaal' uit eten. Maar goed, het is goed gegaan vandaag. En vanavond ga ik lekker genieten, met als enige doel om niet té veel te eten (als in; dat ik veel te vol zit).
O: kwark, mandarijn
S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: mango
D: tapas
Die heb ik inderdaad vaak gehad! En fijne is wel dat ik vroeger dan ook weer heel veel moeite had om dan vandaag weer gezond te doen terwijl ik dat nu eigenlijk als vanzelfsprekend acht. Zondag wordt weer de eerste keer wegen sinds 1 jan dus ben benieuwd.quote:Op zondag 21 januari 2024 18:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Biefstukpuntjes, biefstukpuntjes en biefstukpuntjes
Dit gaat best aardig. Omdat het zulke kleine dingen zijn, had ik verwacht dat dit er na ruim 2 maanden wel ingesleten zou zijn maar dat is het toch niet helemaal. De grote veranderingen die ik heb aangepakt, gingen eigenlijk veel makkelijker. Ik had het tegenovergestelde verwacht.quote:Op donderdag 9 november 2023 09:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen, het gaat hier wel ok. Nu ik 's middags minder eet doet mijn verzadigingsgevoel het weer op een normaal niveau (meestal) en dat scheelt veel. Sinds april ben ik al schommelend 6,7 kilo afgevallen. Ik zit nu op een gewicht dat ik al 10 jaar niet heb gezien.
Gedragsveranderingen voor de komende tijd:
- Minder restjes snoepen. Niet tijdens het koken nootjes snoepen, niet altijd de mayolepel aflikken, niet standaard het laatste restje saus van mijn bord eten als de rest van mijn eten op is.
- Minder calorierijke sauzen eten. Ik maak veel sauzen (hot sauce e.d.) zelf, dat is prima. Maar ik kan de hoeveelheden saus die ik eet best halveren. Een frietje 1 keer dippen in plaats van 2 keer bijvoorbeeld.
- De volgende hap pas nemen als ik mijn mond leeg heb.
- Niet op weg van de keuken naar de woonkamer al beginnen met eten.
Dit zijn wat kleine veranderingen die niet al te ingrijpend zijn dus ik durf wel wat meer dingen tegelijkertijd te veranderen.
Je kunt in MyFitnessPal een gerecht invoeren. Dan voer je dus van alles wat in je chili con carne zit de hoeveelheden in en geeft aan hoeveel daarvan door jou wordt gegeten. Dan heb je een heel aardige indicatie. Is het iets dat je vaker eet, kun je het de volgende keer weer selecteren.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Een hele goede middag! Ik heb even een vraagje omtrent het aantal calorieën in bepaalde zaken, wat ik wil proberen (ongeveer) bij te houden voor mijzelf. Met het ontbijt en de lunch en tussendoortjes is dat niet zo ingewikkeld, want dat bestaat bijvoorbeeld uit brood + beleg of kwart + walnoten, en dat is allemaal makkelijk te wegen en dus te berekenen.
Het lastige vind ik echter de avondmaaltijd, wat vaak een samengesteld 'iets' is. Aardappels met groenten zijn alsnog gewoon twee dingen, dus dat is simpel, maar, ik noem maar even wat, chili con carne....hoe bereken je dat? Is dat een beetje een schatting, of sta je tijdens het snijden van de ingrediënten alles te wegen en dat bij elkaar op te tellen (en dan als je gaat eten, en iedereen eet bijvoorbeeld één kwart van het geheel, het totaal door vier delen om te weten wat jij ongeveer op hebt)? Bij kant-en-klare maaltijden of dingen met één of twee ingrediënten is het simpel, maar verder vind ik het wat ingewikkeld
Dat ik van mijn avondmaaltijd niet exact weet hoeveel het is, prima, maar ik zou het wel prettig vinden om te weten of het 500 kcal of 1500 kcal is, bij wijze van spreken
Ah kijkt, dat klinkt superhandig! Meestal als ik naar iets zoek op internet vind ik wel een getalletje, maar dingen als chili con carne worden door 100 mensen natuurlijk op 90 verschillende manieren gemaakt. Dit ga ik even bekijken en erbij houden als ik morgen aan de slag ga met de risottoquote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt in MyFitnessPal een gerecht invoeren. Dan voer je dus van alles wat in je chili con carne zit de hoeveelheden in en geeft aan hoeveel daarvan door jou wordt gegeten. Dan heb je een heel aardige indicatie. Is het iets dat je vaker eet, kun je het de volgende keer weer selecteren.
Sommige gerechten staan ook wel al in de algemene lijst, maar dan moet je ook maar weten hoe het is bereid. Je kunt er ook wel een indicatie krijgen van hoeveel kcal er ongeveer in een gerecht zitten.
En de variatie qua kcal zal ook echt wel groot zijn. Alleen al een 'klein' stukje avocado maakt een groot verschil.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
maar dingen als chili con carne worden door 100 mensen natuurlijk op 90 verschillende manieren gemaakt.
Ja precies, daarom vind ik het ook zo lastig met van die samengestelde maaltijden met allerlei ingrediënten. Maar MyFitnessPal lijkt op het eerste gezicht een uitstekende oplossing voor dat vraagstukquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En de variatie qua kcal zal ook echt wel groot zijn. Alleen al een 'klein' stukje avocado maakt een groot verschil.
Ik vond het wel nuttig om een tijdje wel alles af te wegen. Gewoon om een gevoel te krijgen van wat je nou eigenlijk binnenkrijgt. Ook qua eiwitten enzo.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja precies, daarom vind ik het ook zo lastig met van die samengestelde maaltijden met allerlei ingrediënten. Maar MyFitnessPal lijkt op het eerste gezicht een uitstekende oplossing voor dat vraagstuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |