Jij bent er wel voor dat de kamervoorzitter op basis van partijlijnen besluit wie wanneer mag spreken?quote:Op donderdag 14 december 2023 19:19 schreef Starhopper het volgende:
Paul van Meenen had het moeten worden[ twitter ]
Buiten de humor heeft hij de keren dat hij voorzitter was de functie goed ingevuld. Ik ga zijn bijdrages wel missen, ik kon ze wel waarderen, maar dit wou hij zo graag en het is hem gegund. En twijfel er niet over dat hij een goede voorzitter zal zijn voor alle partijen in de tweede kamer.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:24 schreef Dutchguy het volgende:
Toch Bosma dus. Waarschijnlijk wat meer humor de komende tijd dan met Van der Lee.
Eens. Gewoon een aanfluiting wat mij betreft.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:38 schreef Kowloon het volgende:
Het blijft toch merkwaardig/zorgwekkend dat er respectievelijk 3 en 2 ongeldige stemmen zijn uitgebracht in de stemrondes. Kennelijk is het erg moeilijk om een naam op een briefje te schrijven…
Moet je social media eens zien, de haatopmerkingen vliegen om de oren van het zelfverklaarde "fatsoenlijke" deel van de samenleving. Ben opgegroeid in een achterbuurt, ken heel wat PVV'ers maar die slaan toch echt niet zo'n taal uit. Bewijst maar weer eens dat het zijn van een "tokkie" niets te maken heeft met opleidingsniveau of (financiele) afkomst.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:32 schreef quo_ het volgende:
Best veel walgelijke haatreacties hier, en uiteraard op joop.nl
Ontroerend vond ik de woorden waarmee hij zijn uitverkiezing opdroeg aan alle PVV-ers die een prijs betaald hebben voor hun politieke activiteiten.
quote:Op donderdag 14 december 2023 19:38 schreef Kowloon het volgende:
Het blijft toch merkwaardig/zorgwekkend dat er respectievelijk 3 en 2 ongeldige stemmen zijn uitgebracht in de stemrondes. Kennelijk is het erg moeilijk om een naam op een briefje te schrijven…
Dat kunnen ook gewoon bewust ongeldige stemmen zijn. Dus blanco of een naam van buiten de Kamer. En waarom die keuze wordt gemaakt, zou je dan aan die mensen zelf moeten vragen. Maar woorden als aanfluiting zou ik zelf niet direct aan verbinden zonder te weten waarom de stemmen ongeldig zijn en welke overweging daaraan ten grondslag liggen.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eens. Gewoon een aanfluiting wat mij betreft.
Gewoon wat trollen.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:38 schreef Kowloon het volgende:
Ach ja, toen Bergkamp werd verkozen was een deel aan de andere kant van het spectrum ZIEDEND op social media. In elke politieke hoek zitten mensen die nogal betrokken zijn (laat ik het netjes zeggen) met een zeer scherpe mening en waar afwijkende besluiten meteen woede oproepen. Op social media kan dat vervolgens lekker geventileerd worden en dat slingert elkaar ook een beetje aan.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Moet je social media eens zien, de haatopmerkingen vliegen om de oren van het zelfverklaarde "fatsoenlijke" deel van de samenleving. Ben opgegroeid in een achterbuurt, ken heel wat PVV'ers maar die slaan toch echt niet zo'n taal uit. Bewijst maar weer eens dat het zijn van een "tokkie" niets te maken heeft met opleidingsniveau of (financiele) afkomst.
En in die situatie was er ook genoeg kritiek van de linkerkant, want het leek nogal op een vriendendienstje.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:47 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ach ja, toen Bergkamp werd verkozen was een deel aan de andere kant van het spectrum ZIEDEND op social media. In elke politieke hoek zitten mensen die nogal betrokken zijn (laat ik het netjes zeggen) met een zeer scherpe mening en waar afwijkende besluiten meteen woede oproepen. Op social media kan dat vervolgens lekker geventileerd worden en dat slingert elkaar ook een beetje aan.
Vooral niet te veel aandacht aan geven, zou ik zeggen, de gemiddelde Nederlander is een stuk fatsoenlijker dan dat.
Altijd wel een geruststelling dat mensen zich in het echt stukken fatsoenlijker opstelt dan online op social media of hier op FOK ja; zowel bij links als rechts.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:47 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ach ja, toen Bergkamp werd verkozen was een deel aan de andere kant van het spectrum ZIEDEND op social media. In elke politieke hoek zitten mensen die nogal betrokken zijn (laat ik het netjes zeggen) met een zeer scherpe mening en waar afwijkende besluiten meteen woede oproepen. Op social media kan dat vervolgens lekker geventileerd worden en dat slingert elkaar ook een beetje aan.
Vooral niet te veel aandacht aan geven, zou ik zeggen, de gemiddelde Nederlander is een stuk fatsoenlijker dan dat.
En het komt steevast voor. Een steekproef: In 2021 waren er 5 ongeldige stemmen, in 2017 waren er 19 ongeldige stemmen en in 2016 waren er 15 ongeldige stemmen.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
Eens. Gewoon een aanfluiting wat mij betreft.
Wat dat betreft zijn we er wel op vooruit gegaan.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En het komt steevast voor. Een steekproef: In 2021 waren er 5 ongeldige stemmen, in 2017 waren er 19 ongeldige stemmen en in 2016 waren 15 ongeldige stemmen.
Ik vind Fok hier (POL) al een stuk fatsoenlijker dan welk social media kanaal ook.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Altijd wel een geruststelling dat mensen zich in het echt stukken fatsoenlijker opstelt dan online op social media of hier op FOK ja; zowel bij links als rechts.
Een blanco stem is toch geen ongeldige stem? Of hanteert men in de Kamer een andere definitie?quote:Op donderdag 14 december 2023 19:41 schreef Hamlapjes het volgende:
Dat kunnen ook gewoon bewust ongeldige stemmen zijn. Dus blanco of een naam van buiten de Kamer. En waarom die keuze wordt gemaakt, zou je dan aan die mensen zelf moeten vragen. Maar woorden als aanfluiting zou ik zelf niet direct aan verbinden zonder te weten waarom de stemmen ongeldig zijn en welke overweging daaraan ten grondslag liggen.
Ik zit, toegegeven, niet echt op social media (of nou ja, heb wel profielen, maar gebruik ze niet voor politiek zeg maar), dus geen idee hoe het er daar aan toe gaat, maar ik vind het er hier heen en weer nou niet heel fatsoenlijk aan toe gaan. Dan heb ik in het echt toch heel wat fijnere genuanceerde gesprekken. Logisch ook, want mensen kennen je en het draait niet enkel om je politieke mening.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind Fok hier (POL) al een stuk fatsoenlijker dan welk social media kanaal ook.
Blanco stemmen worden als ongeldig meegeteld. Werd ook nog extra benadrukt, dus is wat dat betreft ook beetje een curiositeit bij deze verkiezingenquote:Op donderdag 14 december 2023 19:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een blanco stem is toch geen ongeldige stem? Of hanteert men in de Kamer een andere definitie?
Het is jammer, als het van der Lee geworden was dan ook goed. Ik hoop gewoon op een neutrale voorzitter, die alle partijen en alle leden gelijkwaardig behandeld, welke kleur iemand heeft boeit mij niet. Arib was PvdA, daar zou ik in die periode niet op kunnen stemmen maar ik was zwaar fan van haar. Bergkamp heeft het gewoon ook goed gedaan, vond haar niet zo goed als Arib maar dat zijn details. Nu dus Bosma en hopen dat hij het goed doet voor iedereen, en als het de volgende keer weer iemand uit de D66/GL/PvdA hoek is wens ik ze evenveel succes in deze mooie functie.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:47 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Is er niet gestemd op pipo de clown of dat werk?quote:Op donderdag 14 december 2023 19:38 schreef Kowloon het volgende:
Weet je wat er geschreven is?quote:Op donderdag 14 december 2023 19:38 schreef Kowloon het volgende:
Aha! Dat nuanceert de kwestie.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:57 schreef Hamlapjes het volgende:
Blanco stemmen worden als ongeldig meegeteld. Werd ook nog extra benadrukt, dus is wat dat betreft ook beetje een curiositeit bij deze verkiezingen
Dat werd automatisch een ongeldige stem. Alleen achternamen in de 2e Kamer werden als geldig verklaard.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er niet gestemd op pipo de clown of dat werk?
You never know.quote:Op donderdag 14 december 2023 20:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij deelneemt aan dit forum.
Eens hoor, dit is een persoonlijke overwinning voor hem.quote:Op donderdag 14 december 2023 20:06 schreef capricia het volgende:
Hij wil dit al zo lang. En zovaak tweede geworden. En nu heeft ie zijn droombaan. Ik denk dat hij heel blij is. Ik wens hem ook alle succes.
Telt De Roon? Of Kamminga?quote:Op donderdag 14 december 2023 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er niet gestemd op pipo de clown of dat werk?
Aanklagen wegens smaad.quote:Op donderdag 14 december 2023 20:58 schreef Rnie het volgende:
Vergaderingen in hart van de democratie voortaan voorgezeten door rechtsextremist 'die soms ook lollig kan zijn'
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-ook-lollig-kan-zijn
Een opengebroken pot augurkensap achterover slaan is nog minder zuur dan dit.
quote:Op donderdag 14 december 2023 20:58 schreef Rnie het volgende:
Vergaderingen in hart van de democratie voortaan voorgezeten door rechtsextremist 'die soms ook lollig kan zijn'
Nee joh, gewoon een verkapt protest tegen een voorzitter vanuit een extreemrechtse partij. Deze mensen weten echt wel hoe ze een geldige stem uit moeten brengen, dus dit is bewust.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:38 schreef Kowloon het volgende:
Bart de Graaff draait zich om in zijn graf als hij ziet wat er van BNNVARA terecht gekomen is.....quote:Op donderdag 14 december 2023 20:58 schreef Rnie het volgende:
Dan had je toch gewoon op vd Lee kunnen stemmen? Kan ook gwn zijn dat ze niet een keuze konden maken en dat het juist mensen waren van de middenflankquote:Op donderdag 14 december 2023 22:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon een verkapt protest tegen een voorzitter vanuit een extreemrechtse partij. Deze mensen weten echt wel hoe ze een geldige stem uit moeten brengen, dus dit is bewust.
De titel die je quote klopt toch gewoon?quote:Op donderdag 14 december 2023 20:58 schreef Rnie het volgende:
Ach, geen idee hoe ze denken. Bij een heel groot deel van de VVD is GL/PvdA nu veel enger dan de extreemrechtse PVV, dat hersengymnastiek doet gekke dingen met de mensen…quote:Op donderdag 14 december 2023 22:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan had je toch gewoon op vd Lee kunnen stemmen? Kan ook gwn zijn dat ze niet een keuze konden maken en dat het juist mensen waren van de middenflank
Mag je in de 2e Kamer niet meer zeggen, extreem-rechtsquote:Op donderdag 14 december 2023 22:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, geen idee hoe ze denken. Bij een heel groot deel van de VVD is GL/PvdA nu veel enger dan de extreemrechtse PVV, dat hersengymnastiek doet gekke dingen met de mensen…
Dit viel me ook al op.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, geen idee hoe ze denken. Bij een heel groot deel van de VVD is GL/PvdA nu veel enger dan de extreemrechtse PVV, dat hersengymnastiek doet gekke dingen met de mensen…
De Joop Zoetemelk van de Nederlandse politiek.quote:Op donderdag 14 december 2023 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
You never know.
Hij wil dit al zo lang. En zovaak tweede geworden. En nu heeft ie zijn droombaan. Ik denk dat hij heel blij is. Ik wens hem ook alle succes.
Dat laatste lijkt vooral belangrijk te zijn. De Nederlandse variant op 'owning the libs'.quote:Op donderdag 14 december 2023 21:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mooi nieuws dit. Niet mijn partij, maar wel een man die de vinger op de zere plek legt.
En prachtig die zure gezichten van links in de kamer.
De overeenkomst is wel opvallend, jaquote:Op donderdag 14 december 2023 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt vooral belangrijk te zijn. De Nederlandse variant op 'owning the libs'.
Oh vast, ik laat me gelukkig niet inperken door dat soort politiek correct geneuzel.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag je in de 2e Kamer niet meer zeggen, extreem-rechts
Inderdaad, bij de kansloze figuurtjes boeit de echte wereld echt totaal niet meer. Zolang ze zich maar stoer voelen…quote:Op donderdag 14 december 2023 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt vooral belangrijk te zijn. De Nederlandse variant op 'owning the libs'.
Zoals altijd lopen wij Amerika achterna, en altijd wat achter.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, echt onzin dit, mensen zeggen dit alleen maar om makkelijk te kunnen scoren.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals altijd lopen wij Amerika achterna, en altijd wat achter.
Wij zitten nu in de Trump-fase.
Op papier, ja.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, echt onzin dit, mensen zeggen dit alleen maar om makkelijk te kunnen scoren.
Trump is er voor de rijke Amerikaan en zal niet investeren in een sociaal health care systeem.
PVV is sociaal-economisch links en pleit al jaren voor afschaffen eigen risico inde zorg bijvoorbeeld.
... maar stemt ook tegen belastingverhogingen voor rijke mensen.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, echt onzin dit, mensen zeggen dit alleen maar om makkelijk te kunnen scoren.
Trump is er voor de rijke Amerikaan en zal niet investeren in een sociaal health care systeem.
PVV is sociaal-economisch links en pleit al jaren voor afschaffen eigen risico inde zorg bijvoorbeeld.
Die betalen toch al de meeste belasting in Nederland?quote:Op donderdag 14 december 2023 23:44 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
... maar stemt ook tegen belastingverhogingen voor rijke mensen.
Mijn punt is: de PVV wil goede sier maken door alleen maar op populaire maatregelen te stemmen. Ze wil sociale zekerheid verhogen zonder daar een realistische inkomstenbron tegenover te stellen. Een sinterklaasprogramma, waar op magische wijze cadeautjes uit tevoorschijn moeten komen.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die betalen toch al de meeste belasting in Nederland?
Dat moet nog blijken. In denk dat je flink wat kan besparen als je migratie beperkt bijvoorbeeld, minder miljarden in het klimaatfonds pompt en minder uitgeeft aan ontwikkelingssamenwerking. Ik zeg niet dat ik daar allemaal voor ben, maar het is een manier om de kosten te dekken. Qua milieu is PVV natuurlijk niet links, sociaal-economisch wel.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:48 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Mijn punt is: de PVV wil goede sier maken door alleen maar op populaire maatregelen te stemmen. Ze wil sociale zekerheid verhogen zonder daar een realistische inkomstenbron tegenover te stellen. Een sinterklaasprogramma, waar op magische wijze cadeautjes uit tevoorschijn moeten komen.
Ik denk dat we allemaal benieuwd zijn wat hier uit gaat komen, maar er is momenteel ook geen beter alternatief. Een coalitie met GL/PvdA zie ik ook niet de problemen oplossen waar we mee kampen. Belastingverhoging drijft alleen maar de grote bedrijven ons land uit, wat betekent dat we minder geld hebben en dus meer moeten lenen. We weten ook waar dat toe kan leiden.quote:Het wordt nog wat om tot een akkoord te komen, van de vier beoogde regerings- dan wel gedoogpartijen heeft alleen de VVD haar programma laten doorrekenen.
De dividendbelasting naar 0 zorgde ook niet ervoor dat Shell zijn hoofdkantoor naar NL verplaatste. Denk dat het een mythe is dat bedrijven dat doen. In Scandinavië zijn er verhoudingsgewijs ook nog genoeg internationale bedrijven terwijl die hogere belastingen hebben dan wij.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken. In denk dat je flink wat kan besparen als je migratie beperkt bijvoorbeeld, minder miljarden in het klimaatfonds pompt en minder uitgeeft aan ontwikkelingssamenwerking. Ik zeg niet dat ik daar allemaal voor ben, maar het is een manier om de kosten te dekken. Qua milieu is PVV natuurlijk niet links, sociaal-economisch wel.
[..]
Ik denk dat we allemaal benieuwd zijn wat hier uit gaat komen, maar er is momenteel ook geen beter alternatief. Een coalitie met GL/PvdA zie ik ook niet de problemen oplossen waar we mee kampen. Belastingverhoging drijft alleen maar de grote bedrijven ons land uit, wat betekent dat we minder geld hebben en dus meer moeten lenen. We weten ook waar dat toe kan leiden.
Dat is verre van genoeg om de kosten te kunnen dekken.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:54 schreef Shreyas het volgende:
Dat moet nog blijken. In denk dat je flink wat kan besparen als je migratie beperkt bijvoorbeeld, minder miljarden in het klimaatfonds pompt en minder uitgeeft aan ontwikkelingssamenwerking. Ik zeg niet dat ik daar allemaal voor ben, maar het is een manier om de kosten te dekken. Qua milieu is PVV natuurlijk niet links, sociaal-economisch wel.
Bij een heel groot deel van het gewone Nederlandse volk ook, alleen het duurt blijkbaar even voordat dat kwartje valt bij mensen.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klimaatfonds is 5 miljard per jaar. Eigen risico afschaffen kost 6 miljard per jaar. Dus dan ben je er al bijna toch?quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is verre van genoeg om de kosten te kunnen dekken.
Wat waar is, is waar: K&S was goed te pruimen vanavond. geen zure reacties.quote:
Urgenda vergeten? Ook een regering met de PVV kan zich daar niet aan ontrekken.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klimaatfonds is 5 miljard per jaar. Eigen risico afschaffen kost 6 miljard per jaar. Dus dan ben je er al bijna toch?
Zou het zo zijn gegaan vroeger, in bijvoorbeeld Duitsland? In de jaren dertig: 'ik stem liever op de nationaal socialisten, want dat is beter is die linkse kliek.' Dus ze werden de grootste.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bij een heel groot deel van het gewone Nederlandse volk ook, alleen het duurt blijkbaar even voordat dat kwartje valt bij mensen.
Het is onvrede met de gevestigde partijen, bepaald niet onterecht, en, denk ik, een zucht naar simpele, snelle oplossingen voor complexe problemen. Die simpele oplossingen gaan niet werken maar ik kan je niet vertellen wat daarop volgt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:15 schreef Black_Baron het volgende:
Is het een tegenbeweging? Die extreem rechtse opkomst.
Wat denken jullie?
Wat is precies het doel van deze voorbeelden? De PVV is niet zo extreem rechts en in genoeg opzichten ook links. Wilders heeft al aangegeven hun plannen in de lijn te brengen met de grondwet en dat lijkt me prima.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zou het zo zijn gegaan vroeger, in bijvoorbeeld Duitsland? In de jaren dertig: 'ik stem liever op de nationaal socialisten, want dat is beter is die linkse kliek.' Dus ze werden de grootste.
En al kreeg die partij geen meerderheid. Dan werd de Kamervoorzitter van hun, en dan veranderde ze wat grondwetten enzo. En opeens waren zij de beste. Ofzo.
Italië nu ook he. Die Meloni. Uit de fascistische jeugdbeweging komt ze. En dan poeslief tegen de EU vanwege de miljarden.
Maar ondertussen wel achteraf homo-ouders uit geboorte aktes schrappen. Zo in en in ziek dit. Moet je voorstellen dat een van je ouders komt te overlijden, en de andere ouder, die jou al die jaren met evenveel liefde opgevoed heeft, door Meloni weggehaald is als ouder uit je akte, ben je opeens wees. Die kinderen hebben gewoon minder rechten daar. Idem voor nalatenschappen.
Als grote bedrijven ineens 20% meer winstbelasting moeten betalen is de kans aanwezig dat ze vertrekken.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
De dividendbelasting naar 0 zorgde ook niet ervoor dat Shell zijn hoofdkantoor naar NL verplaatste. Denk dat het een mythe is dat bedrijven dat doen. In Scandinavië zijn er verhoudingsgewijs ook nog genoeg internationale bedrijven terwijl die hogere belastingen hebben dan wij.
Je snapt dat Meloni dat ook zei?quote:Op vrijdag 15 december 2023 01:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is precies het doel van deze voorbeelden? De PVV is niet zo extreem rechts en in genoeg opzichten ook links. Wilders heeft al aangegeven hun plannen in de lijn te brengen met de grondwet en dat lijkt me prima.
Verder heeft hij 37 zetels en geen 76, als hij dingen doet die niet kunnen laten NSC en VVD hem keihard vallen. Omtzigt heeft al eerder kritiek gehad op een regering waar zijn toenmalige eigen partij (CDA) deel van uitmaakte.
Verder begrijp ik dat er genoeg mensen zijn die het niet eens zijn met de PVV en daarom kritiek op ze hebben. Maar een andere (grotere) groep mensen heeft ditzelfde probleem met partijen als GL/PvdA en D66 en begrijp ik ook.
Dat laat dan de vraag waar de plannen van de PVV van betaald moeten worden wel aardig onbeantwoordquote:Op vrijdag 15 december 2023 01:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als grote bedrijven ineens 20% meer winstbelasting moeten betalen is de kans aanwezig dat ze vertrekken.
Dan kan jij wel zeggen: Nee joh, gaat niet gebeuren, maar als deze bedrijven dan ineens wel vertrekken en dus 0 belasting meer betalen in Nederland en er ontstaat een gat van 10 miljard in de rijksbegroting kan je dan niet zomaar meer even opvullen.
Verhogen van het minimumloon wat meerdere partijen willen brengt meer belasting op en kost dan minder toeslagen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laat dan de vraag waar de plannen van de PVV van betaald moeten worden wel aardig onbeantwoord
Als het niet van de bedrijven komt en niet van de burgers en men wil de overheidsuitgaven met enorme bedragen structureel verhogen dan loop je ergens toch wel aardig vast.
Minder miljarden in het klimaatfonds gaat het sowieso niet worden. PVV geeft zelf ook aan dat er klimaatregelen genomen moeten worden, zoals de dijken verhogen. Kost ook vele tientallen miljarden extra.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat we allemaal benieuwd zijn wat hier uit gaat komen, maar er is momenteel ook geen beter alternatief. Een coalitie met GL/PvdA zie ik ook niet de problemen oplossen waar we mee kampen. Belastingverhoging drijft alleen maar de grote bedrijven ons land uit, wat betekent dat we minder geld hebben en dus meer moeten lenen. We weten ook waar dat toe kan leiden.
Huh nee, andersom: zowel Shell als Unilever zijn nu zuiver Britse plc's geworden, mede door het Nederlandse vestigingsklimaat.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
De dividendbelasting naar 0 zorgde ook niet ervoor dat Shell zijn hoofdkantoor naar NL verplaatste.
En het planbureau van de leefomgeving maakt jaarlijks haar raming in de klimaat en energieverkenning, zodat iedereen precies kan zien of we op koers zijn naar de Parijse klimaatdoelen of waar nodig een rechtzaak kan starten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Urgenda vergeten? Ook een regering met de PVV kan zich daar niet aan ontrekken.
Met de AOW koppeling zal een groot deel van de doelgroep geen toeslag ontvangen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 05:43 schreef halfway het volgende:
[..]
Verhogen van het minimumloon wat meerdere partijen willen brengt meer belasting op en kost dan minder toeslagen.
Ook dit is iets wat mensen alleen maar zeggen om makkelijk te kunnen scoren. We weten ook dat ze die punten er alleen voor de bühne zijn en als eerste afvallen als het er over gaat.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Volgens ons huidige voorzitter is het nationaal socialisme een vorm van het socialisme en daarmee de NSDAP links.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zou het zo zijn gegaan vroeger, in bijvoorbeeld Duitsland? In de jaren dertig: 'ik stem liever op de nationaal socialisten, want dat is beter is die linkse kliek.' Dus ze werden de grootste.
En al kreeg die partij geen meerderheid. Dan werd de Kamervoorzitter van hun, en dan veranderde ze wat grondwetten enzo. En opeens waren zij de beste. Ofzo.
Dat zou je moeten laten uitrekenen, ik heb geen idee of dat echt wat uitmaakt qua toeslagen en of de drempels van de toeslagen mee bewegen met de verhogingen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 05:43 schreef halfway het volgende:
[..]
Verhogen van het minimumloon wat meerdere partijen willen brengt meer belasting op en kost dan minder toeslagen.
Ineens 20% lijkt mij ook erg hoog, natuurlijk gaat dat in kleine stappenquote:Op vrijdag 15 december 2023 01:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als grote bedrijven ineens 20% meer winstbelasting moeten betalen is de kans aanwezig dat ze vertrekken.
Dan kan jij wel zeggen: Nee joh, gaat niet gebeuren, maar als deze bedrijven dan ineens wel vertrekken en dus 0 belasting meer betalen in Nederland en er ontstaat een gat van 10 miljard in de rijksbegroting kan je dan niet zomaar meer even opvullen.
Als je als (vervangend) voorzitter een staatssecretaris waar je het niet mee eens bent een stasisecretaris noemt bij wijze van grap, dan ben je simpelweg niet de beste voorzitter.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:09 schreef HeatWave het volgende:
Agossie, is er een vuige blanke man op basis van kennis en vaardigheid democratisch gekozen voor een functie?!
Dat is niet de bedoeling, je hoort zonder inspraak een incompetent iemand neer te zetten op basis van afkomst, huidskleur, geaardheid of geloof!
Foei, mensen belonen omdat ze ergens goed in zijn is zoooooo voor 2016.
De onvrede over gevestigde partijen is er zeker, maar niet omdat ze niet met snelle oplossingen komen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is onvrede met de gevestigde partijen, bepaald niet onterecht, en, denk ik, een zucht naar simpele, snelle oplossingen voor complexe problemen. Die simpele oplossingen gaan niet werken maar ik kan je niet vertellen wat daarop volgt.
Wilders wijst een zondebok aan en als je die maar aanpakt zijn de problemen opgelost. Kun je anders over denken maar op basis van wat Wilders zegt en wat de winnaars van de verkiezingen zeggen is dat de logische conclusie. Wegkijken en ontkennen gebeurt helemaal niet maar oplossingen zijn veel trager dan wat roepen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
De onvrede over gevestigde partijen is er zeker, maar niet omdat ze niet met snelle oplossingen komen.
Het negeren, wegkijken en het ontkennen van problemen is de reden dat mensen zich er van afkeren.
En daarmee hebben ze mooi de PVV in het zadel geholpen want die 37 zetels zijn echt niet afkomstig van uitsluitend mensen die denken dat Geert met zijn toverstafje alles even oplost binnen een paar jaar.
Pechtold is het hiermee eens.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:50 schreef Rnie het volgende:
Deze blijft classic
"We krijgen allemaal weleens een cadeautje"![]()
Links en rechts hebben allebei oplossingen die kunnen werken. Het is mogelijk om te bezuinigen op klimaat, migratie en ontwikkelingssamenwerking om zo geld vrij te spelen om de zorg, de woningmarkt, defensie en het onderwijs te betalen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
Overal hoor je dat een rechts kabinet wel even gaat doorpakken, ik vind het een vrij lachwekkend idee, persoonlijk, maar dat is wel de gedachte die leeft.
Want de afgelopen 13 jaar hebben ze zo fantastisch naar het volk geluisterd en níet op elk punt hun eigen beleid erdoorheen gedrukt wil je nu bewerenquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wilders wijst een zondebok aan en als je die maar aanpakt zijn de problemen opgelost. Kun je anders over denken maar op basis van wat Wilders zegt en wat de winnaars van de verkiezingen zeggen is dat de logische conclusie. Wegkijken en ontkennen gebeurt helemaal niet maar oplossingen zijn veel trager dan wat roepen.
Overal hoor je dat een rechts kabinet wel even gaat doorpakken, ik vind het een vrij lachwekkend idee, persoonlijk, maar dat is wel de gedachte die leeft.
Er zijn genoeg geschiedenisboeken, die je precies kunnen vertellen wat erop kan volgen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is onvrede met de gevestigde partijen, bepaald niet onterecht, en, denk ik, een zucht naar simpele, snelle oplossingen voor complexe problemen. Die simpele oplossingen gaan niet werken maar ik kan je niet vertellen wat daarop volgt.
Niet echt, de VS overleefde Trump bijvoorbeeld en PIS is inmiddels ook zonder revolutie aan de kant gezet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er zijn genoeg geschiedenisboeken, die je precies kunnen vertellen wat erop kan volgen.
De bedoeling is niet dat politici naar 'het volk' (wat dat dan ook mag zijn, ik vind het maar een vreemde term) luisteren, maar dat ze goed beleid maken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 05:38 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Want de afgelopen 13 jaar hebben ze zo fantastisch naar het volk geluisterd en níet op elk punt hun eigen beleid erdoorheen gedrukt wil je nu beweren![]()
!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |