abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211620726
Over een week wordt de nieuwe tweede kamer geïnstalleerd, Vera Bergkamp zal hier niet in plaatsnemen, dus is er een nieuwe voorzitter nodig. Wie gaat het worden? Zal Martin Bosma eindelijk op de door hem zo begeerde stoel kunnen plaatsnemen, of wil hij liever minister worden? Kan er überhaupt iemand uit het huidige presidium voorzitter worden, aangezien de kwestie Arib aan het hele presidium kleeft? Zijn er al geruchten van mogelijke kandidaten?

twitter

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2023 19:23:42 ]
  donderdag 14 december 2023 @ 19:24:06 #2
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_211620742
quote:
84s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:19 schreef Starhopper het volgende:
Paul van Meenen had het moeten worden :'( [ twitter ]
Jij bent er wel voor dat de kamervoorzitter op basis van partijlijnen besluit wie wanneer mag spreken?
pi_211620743
Toch Bosma dus. Waarschijnlijk wat meer humor de komende tijd dan met Van der Lee.
pi_211620766
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:24 schreef Dutchguy het volgende:
Toch Bosma dus. Waarschijnlijk wat meer humor de komende tijd dan met Van der Lee.
Buiten de humor heeft hij de keren dat hij voorzitter was de functie goed ingevuld. Ik ga zijn bijdrages wel missen, ik kon ze wel waarderen, maar dit wou hij zo graag en het is hem gegund. En twijfel er niet over dat hij een goede voorzitter zal zijn voor alle partijen in de tweede kamer.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211620810
Best veel walgelijke haatreacties hier, en uiteraard op joop.nl

Ontroerend vond ik de woorden waarmee hij zijn uitverkiezing opdroeg aan alle PVV-ers die een prijs betaald hebben voor hun politieke activiteiten.
-
pi_211620852
Het blijft toch merkwaardig/zorgwekkend dat er respectievelijk 3 en 2 ongeldige stemmen zijn uitgebracht in de stemrondes. Kennelijk is het erg moeilijk om een naam op een briefje te schrijven…
pi_211620859
quote:
15s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:38 schreef Kowloon het volgende:
Het blijft toch merkwaardig/zorgwekkend dat er respectievelijk 3 en 2 ongeldige stemmen zijn uitgebracht in de stemrondes. Kennelijk is het erg moeilijk om een naam op een briefje te schrijven…
Eens. Gewoon een aanfluiting wat mij betreft.
pi_211620876
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:32 schreef quo_ het volgende:
Best veel walgelijke haatreacties hier, en uiteraard op joop.nl

Ontroerend vond ik de woorden waarmee hij zijn uitverkiezing opdroeg aan alle PVV-ers die een prijs betaald hebben voor hun politieke activiteiten.
Moet je social media eens zien, de haatopmerkingen vliegen om de oren van het zelfverklaarde "fatsoenlijke" deel van de samenleving. Ben opgegroeid in een achterbuurt, ken heel wat PVV'ers maar die slaan toch echt niet zo'n taal uit. Bewijst maar weer eens dat het zijn van een "tokkie" niets te maken heeft met opleidingsniveau of (financiele) afkomst.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 14 december 2023 @ 19:41:57 #9
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211620885
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kunnen ook gewoon bewust ongeldige stemmen zijn. Dus blanco of een naam van buiten de Kamer. En waarom die keuze wordt gemaakt, zou je dan aan die mensen zelf moeten vragen. Maar woorden als aanfluiting zou ik zelf niet direct aan verbinden zonder te weten waarom de stemmen ongeldig zijn en welke overweging daaraan ten grondslag liggen.
  Moderator donderdag 14 december 2023 @ 19:44:49 #10
375570 crew  Cyan9
pi_211620909
Ik vind de "haat" in dit topic heel erg meevallen. Dit topic was vandaag soms scherp, soms licht, vaak genoeg waren mensen het niet met elkaar eens, en toch slaan we elkaar niet de hersenen in. Ik heb me hier voor die paar uur prima vermaakt, met meestal respectabele takes van verschillende kanten op het politieke spectrum.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 14 december 2023 @ 19:45:19 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211620915
quote:
Gewoon wat trollen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 14 december 2023 @ 19:47:05 #12
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211620929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:41 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Moet je social media eens zien, de haatopmerkingen vliegen om de oren van het zelfverklaarde "fatsoenlijke" deel van de samenleving. Ben opgegroeid in een achterbuurt, ken heel wat PVV'ers maar die slaan toch echt niet zo'n taal uit. Bewijst maar weer eens dat het zijn van een "tokkie" niets te maken heeft met opleidingsniveau of (financiele) afkomst.
Ach ja, toen Bergkamp werd verkozen was een deel aan de andere kant van het spectrum ZIEDEND op social media. In elke politieke hoek zitten mensen die nogal betrokken zijn (laat ik het netjes zeggen) met een zeer scherpe mening en waar afwijkende besluiten meteen woede oproepen. Op social media kan dat vervolgens lekker geventileerd worden en dat slingert elkaar ook een beetje aan.
Vooral niet te veel aandacht aan geven, zou ik zeggen, de gemiddelde Nederlander is een stuk fatsoenlijker dan dat.
  Moderator donderdag 14 december 2023 @ 19:48:49 #13
375570 crew  Cyan9
pi_211620935
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:47 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Ach ja, toen Bergkamp werd verkozen was een deel aan de andere kant van het spectrum ZIEDEND op social media. In elke politieke hoek zitten mensen die nogal betrokken zijn (laat ik het netjes zeggen) met een zeer scherpe mening en waar afwijkende besluiten meteen woede oproepen. Op social media kan dat vervolgens lekker geventileerd worden en dat slingert elkaar ook een beetje aan.
Vooral niet te veel aandacht aan geven, zou ik zeggen, de gemiddelde Nederlander is een stuk fatsoenlijker dan dat.
En in die situatie was er ook genoeg kritiek van de linkerkant, want het leek nogal op een vriendendienstje.
pi_211620940
Prima keuze.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_211620953
quote:

[..]
Altijd wel een geruststelling dat mensen zich in het echt stukken fatsoenlijker opstelt dan online op social media of hier op FOK ja; zowel bij links als rechts.
pi_211620955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
En het komt steevast voor. Een steekproef: In 2021 waren er 5 ongeldige stemmen, in 2017 waren er 19 ongeldige stemmen en in 2016 waren er 15 ongeldige stemmen.
  Moderator donderdag 14 december 2023 @ 19:51:44 #17
375570 crew  Cyan9
pi_211620968
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:50 schreef Kowloon het volgende:

[..]
En het komt steevast voor. Een steekproef: In 2021 waren er 5 ongeldige stemmen, in 2017 waren er 19 ongeldige stemmen en in 2016 waren 15 ongeldige stemmen.
Wat dat betreft zijn we er wel op vooruit gegaan.
pi_211620977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Altijd wel een geruststelling dat mensen zich in het echt stukken fatsoenlijker opstelt dan online op social media of hier op FOK ja; zowel bij links als rechts.
Ik vind Fok hier (POL) al een stuk fatsoenlijker dan welk social media kanaal ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211621010
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:41 schreef Hamlapjes het volgende:
Dat kunnen ook gewoon bewust ongeldige stemmen zijn. Dus blanco of een naam van buiten de Kamer. En waarom die keuze wordt gemaakt, zou je dan aan die mensen zelf moeten vragen. Maar woorden als aanfluiting zou ik zelf niet direct aan verbinden zonder te weten waarom de stemmen ongeldig zijn en welke overweging daaraan ten grondslag liggen.
Een blanco stem is toch geen ongeldige stem? Of hanteert men in de Kamer een andere definitie?
pi_211621012
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind Fok hier (POL) al een stuk fatsoenlijker dan welk social media kanaal ook.
Ik zit, toegegeven, niet echt op social media (of nou ja, heb wel profielen, maar gebruik ze niet voor politiek zeg maar), dus geen idee hoe het er daar aan toe gaat, maar ik vind het er hier heen en weer nou niet heel fatsoenlijk aan toe gaan. Dan heb ik in het echt toch heel wat fijnere genuanceerde gesprekken. Logisch ook, want mensen kennen je en het draait niet enkel om je politieke mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2023 19:57:34 ]
  donderdag 14 december 2023 @ 19:57:19 #21
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211621016
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Een blanco stem is toch geen ongeldige stem? Of hanteert men in de Kamer een andere definitie?
Blanco stemmen worden als ongeldig meegeteld. Werd ook nog extra benadrukt, dus is wat dat betreft ook beetje een curiositeit bij deze verkiezingen :Y
pi_211621031
quote:

[..]
Het is jammer, als het van der Lee geworden was dan ook goed. Ik hoop gewoon op een neutrale voorzitter, die alle partijen en alle leden gelijkwaardig behandeld, welke kleur iemand heeft boeit mij niet. Arib was PvdA, daar zou ik in die periode niet op kunnen stemmen maar ik was zwaar fan van haar. Bergkamp heeft het gewoon ook goed gedaan, vond haar niet zo goed als Arib maar dat zijn details. Nu dus Bosma en hopen dat hij het goed doet voor iedereen, en als het de volgende keer weer iemand uit de D66/GL/PvdA hoek is wens ik ze evenveel succes in deze mooie functie.

Als Bosma het een paar maanden goed doet draaien ze wel bij hoop ik.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 december 2023 @ 19:59:21 #23
408813 crew  trein2000
pi_211621035
quote:
Is er niet gestemd op pipo de clown of dat werk?
zie email 27 oktober
pi_211621065
Akelig Kamerlid met zn treurige verongelijkte zeurtoontje elke keer. Wat dat betreft prima dat hij veurzitter is nu.
PWBF
pi_211621067
quote:
Weet je wat er geschreven is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211621091
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:57 schreef Hamlapjes het volgende:
Blanco stemmen worden als ongeldig meegeteld. Werd ook nog extra benadrukt, dus is wat dat betreft ook beetje een curiositeit bij deze verkiezingen :Y
Aha! Dat nuanceert de kwestie.
pi_211621094
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is er niet gestemd op pipo de clown of dat werk?
Dat werd automatisch een ongeldige stem. Alleen achternamen in de 2e Kamer werden als geldig verklaard.
Dus mogelijk stonden er wel zulke fantasie namen op die paar ongeldige stemmen.
pi_211621100
Mijn felicitaties voor Bosma!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211621121
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:03 schreef capricia het volgende:
Mijn felicitaties voor Bosma!
Ik denk niet dat hij deelneemt aan dit forum. :P
pi_211621131
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij deelneemt aan dit forum. :P
You never know. :+

Hij wil dit al zo lang. En zovaak tweede geworden. En nu heeft ie zijn droombaan. Ik denk dat hij heel blij is. Ik wens hem ook alle succes.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')