En voortdurend benoemen dat ze strijden tegen moslimhaat. Jodenhaat echter...quote:Op donderdag 14 december 2023 11:20 schreef Tekaschi het volgende:
DENK is wel een one issue partij, gaat alleen maar over moslims.
K zou niet weten wie als niet-moslim op ze stemt.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:20 schreef Tekaschi het volgende:
Daar hebben we PVV, SGP voorquote:Op donderdag 14 december 2023 11:21 schreef Tjoent het volgende:
[..]
En voortdurend benoemen dat ze strijden tegen moslimhaat. Jodenhaat echter...
Concentreren ipv uitsmeren.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je ons nu in de zeik aan het nemen, of hoe moet ik dit lezen?
In 020 genoeg. Gewone blanke GroenLinks meisjesquote:Op donderdag 14 december 2023 11:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
K zou niet weten wie als niet-moslim op ze stemt.
Nou, niet om het een of ander maar de lijsttrekker is geen moslim. Die is niet eens gelovig.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dus dan mogen ze het verder uitzoeken? Dat vind ik een jammerlijke instelling. Dat er daar een AZC mocht komen ontslaat de overheid en de maatschappij niet van hun verantwoordelijkheid om voor genoeg opvanglocaties te zorgen, voor goede doorstroming, voor genoeg medewerkers bij IND.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:19 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ter apel heeft er zelf om gevraagd, ze hebben 10 jaar geleden een bid ingediend, toen de overheid de gevangenis wilde sluiten.
Als we een afspiegeling willen van de samenleving dan moeten heel wat hoogopgeleide mensen die kamer uit.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:23 schreef KoningWouter het volgende:
Ah we moeten meer moslims in de tweede kamer. Goed idee!
Bij de afgesproken maximale capaciteit van 2.000 plekken is het probleem dan ook wel te overzien. Maar de doorstroming naar andere locaties is niet goed geregeld.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:19 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ter apel heeft er zelf om gevraagd, ze hebben 10 jaar geleden een bid ingediend, toen de overheid de gevangenis wilde sluiten.
Net als de PVV dusquote:Op donderdag 14 december 2023 11:20 schreef Tekaschi het volgende:
Waarom eigenlijk niet? Waarom zou dat een probleem zijn? We hebben ook christelijke fundamentalisten die vrouwen het stemrecht willen afnemen in de 2e kamer zitten, dat lijkt mij erger dan een Azarkanquote:Op donderdag 14 december 2023 11:23 schreef KoningWouter het volgende:
Ah we moeten meer moslims in de tweede kamer. Goed idee!
Niet gezien, ik verhuis.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: kan het bespreken van het proces vh kiezen ve een Kamervoorzitter niet gewoon in het betreffende topic? Wel zo logisch lijkt me..
Omdat het mij niet echt wenselijk lijkt om een grote groep mensen die de sharia willen invoeren in de tweede kamer willen hebben.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Waarom zou dat een probleem zijn? We hebben ook christelijke fundamentalisten die vrouwen het stemrecht willen afnemen in de 2e kamer zitten, dat lijkt mij erger dan een Azarkan
En een grote groep mensen die de vrijheid van onderwijs wil afschaffen in de kamer is wel ok?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat het mij niet echt wenselijk lijkt om een grote groep mensen die de sharia willen invoeren in de tweede kamer willen hebben.
Het zelfde geldt voor die christenfundamentalisten. Ophoepelen met die lui.
Dan vraag je om een kiesdrempelquote:Op donderdag 14 december 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat het mij niet echt wenselijk lijkt om een grote groep mensen die de sharia willen invoeren in de tweede kamer willen hebben.
Iemand die moslim is wil per definitie de sharia invoeren? Wat een idiote opmerking. De SGP zit met 3 zetels in de 2e Kamer, overigens.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat wel het doel van de Islam.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iemand die moslim is wil per definitie de sharia invoeren? Wat een idiote opmerking. De SGP zit met 3 zetels in de 2e Kamer, overigens.
Dat kan zo de ijskast in.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En een grote groep mensen die de vrijheid van onderwijs wil afschaffen in de kamer is wel ok?
Wat is daar mis mee? Indoctrinatie op katholieke en moslim scholen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En een grote groep mensen die de vrijheid van onderwijs wil afschaffen in de kamer is wel ok?
Die hebben tenminste niet de woke-indoctrinatie dat een kind van 6 eerder weet wat een transgender is dan dat ze kan lezen of schrijven.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Indoctrinatie op katholieke en moslim scholen.
Ik wacht met smart op de FOK! Woke (be)strijder nu, zodra dat woord valt geeft hij meestal binnen 5 minuten act de presencequote:Op donderdag 14 december 2023 11:36 schreef Janneke141 het volgende:
Och jee, is het zo'n topic geworden?
De PVV vindt dat de Kamervoorzitter 'altijd uit de gelederen van de oppositie afkomstig moet zijn'.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, ik stem PVV en ben pro Bosma, maar in het geval van de kamervoorzitter kijk ik neutraal, als het van der Lee wordt dan verdiend hij het ook en kijk ik uit naar zijn voorzitterschap. Ik laat partijbelangen in dit geval achterwege, want dat is ook wat een voorzitter moet doen. Arib was van de PvdA en daar zou ik nooit op kunnen stemmen maar één van de beste voorzitters die we gehad hebben.
Dat was relevant toen ze in de oppositie zaten, nu is dat anders, natuurlijk.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:38 schreef Puzzie het volgende:
[..]
De PVV vindt dat de Kamervoorzitter 'altijd uit de gelederen van de oppositie afkomstig moet zijn'.
Daar kan ik mij prima in vinden.
Maar we gaan het zien
Oh en dat gaat niet de ijskast in?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat wel het doel van de Islam.
Uiteraard .quote:Op donderdag 14 december 2023 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was relevant toen ze in de oppositie zaten, nu is dat anders, natuurlijk.
Daar heb ik niemand over horen praten.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh en dat gaat niet de ijskast in?
Ik heb zelfs nog nooit iemand in de 2e Kamer horen pleiten voor het invoeren van de sharia. Verbieden van de islam daarentegen wel.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar heb ik niemand over horen praten.
Van Baerle ?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je was mij voor.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, niet om het een of ander maar de lijsttrekker is geen moslim. Die is niet eens gelovig.
Mwah...ik denk dat er een kleiner percentage Nederlanders daar echt mee bezig dan je denkt. Ze hebben een grote mond, dat wel, en je merkt ze eerder op.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:47 schreef -XOR- het volgende:
Overigens geloof ik oprecht dat de Nederlandse obsessie met (Midden-Oosterse/ Afrikaanse) immigranten veel verder gaat dan de Duitse obsessie met Joden in de jaren '30.
Dat had ik al aangegeven. Verder is DENK geen confessionele partij in tegenstelling tot CDA, SGP en CU.quote:
De hele politiek is gereduceerd tot 1 thema: mIgRaTiE. De grootste partij van het land heeft de verkiezingen met een landslide gewonnen met een verkiezingsprogramma dat ongeveer luidt: "migranten oprotten en dan is er gratis geld voor iedereen".quote:Op donderdag 14 december 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah...ik denk dat er een kleiner percentage Nederlanders daar echt mee bezig dan je denkt. Ze hebben een grote mond, dat wel, en je merkt ze eerder op.
quote:Op donderdag 14 december 2023 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iemand die moslim is wil per definitie de sharia invoeren? Wat een idiote opmerking. De SGP zit met 3 zetels in de 2e Kamer, overigens.
Is dat een beetje zo als het feit dat elke christen eigenlijk de Amish manier van leven wil invoeren?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat wel het doel van de Islam.
Momenteel wel, ja, alle problemen zijn gereduceerd tot een benoemde zondebok en als je die aanpakt verdwijnt alle problematiek als sneeuw voor de zon.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De hele politiek is gereduceerd tot 1 thema: mIgRaTiE. De grootste partij van het land heeft de verkiezingen met een landslide gewonnen met een verkiezingsprogramma dat ongeveer luidt: "migranten oprotten en dan is er gratis geld voor iedereen".
Ik betwijfel of mensen die dit roepen uberhaupt weten wat de sharia is.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Is dat een beetje zo als het feit dat elke christen eigenlijk de Amish manier van leven wil invoeren?
Een zelfde soort drama zal het inderdaad niet worden aangezien demense de geschiedenis ook kennen en weten dat die Duitsers daar een halve eeuw gezeik mee hebben gehad, daar heeft niemand zin in. Het is niet zo dat de haat nu minder is, dat geloof ik niet.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Momenteel wel, ja, alle problemen zijn gereduceerd tot een benoemde zondebok en als je die aanpakt verdwijnt alle problematiek als sneeuw voor de zon.
En ja, dat fenomeen kennen we uit de geschiedenis en dat is, volgens mij, zelden goed afgelopen. Ik ben nog van goede hoop dat het hier niet zo'n drama zal worden, overigens.
Ik denk dat het voor de meesten geen haat is. Meer een lui en makkelijk antwoord op hele lastige en complexe vragen die men zich liever niet stelt.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een zelfde soort drama zal het inderdaad niet worden aangezien demense de geschiedenis ook kennen en weten dat die Duitsers daar een halve eeuw gezeik mee hebben gehad, daar heeft niemand zin in. Het is niet zo dat de haat nu minder is, dat geloof ik niet.
Ja je hebt gelijk. Ik had even zin om een knuppel in het hoenderhok te gooien. Dat is mislukt.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nog nooit iemand in de 2e Kamer horen pleiten voor het invoeren van de sharia. Verbieden van de islam daarentegen wel.
De meeste dingen komen na 10 jaar wel naar Nederland.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, da's meer iets voor de VS, geloof ik, church shootings zijn populair tegenwoordig
True dat.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste dingen komen na 10 jaar wel naar Nederland.
Heh, zou je wel hopen, jaquote:Op donderdag 14 december 2023 12:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Tis wel logisch dat je eigen fractie voor jou stemt
Vandaar dat de PVV zo groot geworden is.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah...ik denk dat er een kleiner percentage Nederlanders daar echt mee bezig dan je denkt. Ze hebben een grote mond, dat wel, en je merkt ze eerder op.
Mwah als je de ander beter vindt snap ik dat je een andere keuze maakt. Nu is het wel zo dat er best wel grote verschillen zit tussen vd Lee en Bosmaquote:
Dus al die mensen die PVV stemmen haten immigranten net zozeer als Duitsers Joden in de jaren 30 haatte? Vind je dat niet wat ver gaan?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaar dat de PVV zo groot geworden is.
Ontkenningsfase heet dit.
Het is toch bizar dat er nog niet zo lang geleden gerept werd over een gebrek aan vertrouwen in de overheid door de toeslagenaffaire, de afhandeling van de groningse gasschade, het wegbezuiningen en over de schutting flikkeren van allerhande diensten, het in de steek laten van perifere gebieden, het huizentekort, de compensatie van de inflatie, de stikstofproblematiek, toezicht en remming op vervuilende bedrijven als Chemie-Pack en TATA-steel en vervolgens bestaat er maar 1 probleem waar het klootjesvolk onder wordt verpletterd dat al dat andere veroorzaakt: dE mIgRaTiE.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meesten geen haat is. Meer een lui en makkelijk antwoord op hele lastige en complexe vragen die men zich liever niet stelt.
Dat gebrek aan vertrouwen uit zich ook in het schoppen tegen de gevestigde partijen en een stem op een partij die de perceptie heeft buiten de gevestigde orde te staan.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is toch bizar dat er nog niet zo lang geleden gerept werd over een gebrek aan vertrouwen in de overheid door de toeslagenaffaire, de afhandeling de gronings gasschade, het wegbezuiningen van allerhande diensten, het in de steek laten van perifere gebieden, het huizentekort, de compensatie van de inflatie, de stikstofproblematiek, toezicht en remming op vervuilende bedrijven als Chemie-Pack en TATA-steel en vervolgens bestaat er maar 1 probleem waar het klootjesvolk onder wordt verpletterd dat al dat andere veroorzaakt: dE mIgRaTiE.
Hier moet je zijn: POL / Verkiezing kamervoorzitterquote:
Niet zo zeer specifiek jouw kant op hoor, maar waar komt die drang vandaan bij veel users op oP dEzE MaNIeR tE TYpeN? Snap dat het leuk is om rechts belachelijk te maken, maar elke keer dat ik het zie vraag ik me af wat er nou leuk aan isquote:Op donderdag 14 december 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is toch bizar dat er nog niet zo lang geleden gerept werd over een gebrek aan vertrouwen in de overheid door de toeslagenaffaire, de afhandeling van de groningse gasschade, het wegbezuiningen en over de schutting flikkeren van allerhande diensten, het in de steek laten van perifere gebieden, het huizentekort, de compensatie van de inflatie, de stikstofproblematiek, toezicht en remming op vervuilende bedrijven als Chemie-Pack en TATA-steel en vervolgens bestaat er maar 1 probleem waar het klootjesvolk onder wordt verpletterd dat al dat andere veroorzaakt: dE mIgRaTiE.
Alleen werd er niet geschopt tegen de regering (dE vVd MoEt GeWoOn NiEt FlAuW dOeN eN mEeReGeReN) maar tegen de PvdA-GL/Timmermans. De enige boodschap die men meeneemt uit de verkiezingen is dat allochtonenknuffelend links nu aan de zijlijn moet staan.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gebrek aan vertrouwen uit zich ook in het schoppen tegen de gevestigde partijen en een stem op een partij die de perceptie heeft buiten de gevestigde orde te staan.
Ik zie vooral veel overeenkomst met de stemmers die voor Brexit stemden, eigenlijk. Een deel was gemotiveerd door migratie, een deel ideologie en een deel "schoppen tegen de regering" en dat waren ongeveer gelijke delen.
Ik begreep je post dan verkeerd, mea culpa.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus al die mensen die PVV stemmen haten immigranten net zozeer als Duitsers Joden in de jaren 30 haatte? Vind je dat niet wat ver gaan?
Ik weet niet wat jij denkt dat ik ontken, ik geloof best dat een deel van de PVV' ers een hekel heeft aan migranten, van welk type dan ook, maar ik geloof niet dat de haat zo diep zit of bij zovelen leeft als eerder gesteld.
Om mijn minachting nog wat kracht bij te zetten, maar ik zou het inderdaad ook kunnen laten.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet zo zeer specifiek jouw kant op hoor, maar waar komt die drang vandaan bij veel users op oP dEzE MaNIeR tE TYpeN? Snap dat het leuk is om rechts belachelijk te maken, maar elke keer dat ik het zie vraag ik me af wat er nou leuk aan is
Nee, dat ben ik niet met je eens, pas na de verkiezingen kwam dat "De VVD moet meedoen" verhaal op tafel en het schoppen naar links gebeurt al jaren en jaren. Ik vind het overigens wel heel opvallend hoe dun de lijn is tussen de PVV en de VVD blijkbaar. Omtzigt valt mij echt ongelofelijk tegen, overigens.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alleen werd er niet geschopt tegen de regering (dE vVd MoEt GeWoOn NiEt FlAuW dOeN eN mEeReGeReN) maar tegen de PvdA-GL/Timmermans. De enige boodschap die men meeneemt uit de verkiezingen is dat allochtonenknuffelend links nu aan de zijlijn moet staan.
Misschien moeten we dezelfde regeling instellen voor geboren Nederlanders als vluchtelingen. Dus zodra de gemeente niet binnen 14 weken een huis kan aanbieden de gemeente voortaan een hotelkamer incl alle kosten voor zich neemt totdat er er woning vrij is.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als die aanzuigende werking er wel is, dan lijkt mij dat al die hotels en hotelschepen, die het gevolg zijn van het niet regelen, een grotere aanzuigende werking hebben…
Mag ik dan garantie voor een kamer in Waldorf Astoria in Amsterdam?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien moeten we dezelfde regeling instellen voor geboren Nederlanders als vluchtelingen. Dus zodra de gemeente niet binnen 14 weken een huis kan aanbieden de gemeente voortaan een hotelkamer incl alle kosten voor zich neemt totdat er er woning vrij is.
Bedoelde niet dat je het moet laten, ik ga niet over de poststijl van anderen, vroeg het me enkel afquote:Op donderdag 14 december 2023 12:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om mijn minachting nog wat kracht bij te zetten, maar ik zou het inderdaad ook kunnen laten.
Weer een tevreden klant. Nog andere vragen nu je toch hier bent?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bedoelde niet dat je het moet laten, ik ga niet over de poststijl van anderen, vroeg het me enkel af
Volgens mij is het ook best lastig om een een complex rechtssysteem dat religieuze maar ook maatschappelijke verhoudingen regelt op basis van de regels van de Islam te begrijpen, die ook nog eens per land verschilt.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik betwijfel of mensen die dit roepen uberhaupt weten wat de sharia is.
Ja de mass shootings zijn hier nu ook al gemeen goed.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste dingen komen na 10 jaar wel naar Nederland.
Maar dan wel op dezelfde voorwaarden: met 3-4 personen op een hotelkamer, geen gebruik van allerlei faciliteiten en sober eten.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien moeten we dezelfde regeling instellen voor geboren Nederlanders als vluchtelingen. Dus zodra de gemeente niet binnen 14 weken een huis kan aanbieden de gemeente voortaan een hotelkamer incl alle kosten voor zich neemt totdat er er woning vrij is.
Oh, daar zie ik wel brood in, mag ik dat ook gaan aanbieden? Tegen een mooie prijs, uiteraard.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan wel op dezelfde voorwaarden: met 3-4 personen op een hotelkamer, geen gebruik van allerlei faciliteiten en sober eten.
Er zal een aardig verdienmodel in zitten, inderdaad.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, daar zie ik wel brood in, mag ik dat ook gaan aanbieden? Tegen een mooie prijs, uiteraard.
Volgens de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo 2015) zijn gemeenten verantwoordelijk voor het aanbieden van maatschappelijke opvang en beschermd wonen. Deze voorzieningen zijn bestemd voor mensen die niet (voldoende) zelfredzaam zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij stond ook in die motie dat je geen kritiek mag hebben op de islam. Je mag kritiek hebben op het geloof.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:09 schreef Resistor het volgende:
[ twitter ]
Welkom in de nieuwe werkelijkheid.
Zijn net mensen somsquote:Op donderdag 14 december 2023 13:20 schreef Rnie het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is het niveau van de sprekers erbarmelijk slecht.Ik hoor constant versprekingen en pauzes,
Ik vond dit gister ook bijzonder, maar komt het ook niet door de manier waarom van Baerle zijn moties poneert?quote:Op donderdag 14 december 2023 13:09 schreef Resistor het volgende:
[ twitter ]
Welkom in de nieuwe werkelijkheid.
Dat viel mij ook op, ja. Het was geen genot om naar te luisteren.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:20 schreef Rnie het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is het niveau van de sprekers erbarmelijk slecht.Ik hoor constant versprekingen en pauzes,
Het zou wat zijn dat je de islam geen kwaadaardige ideologie mag noemen he? Het is een motie van niets. Haal je het punt wat betreft het benoemen van een kwaaraardige ideologie eruit, dan staat er letterlijk in de motie wat er al in de grondwet staat.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vond dit gister ook bijzonder, maar komt het ook niet door de manier waarom van Baerle zijn moties poneert?
Tja, de Kamer verbied wel andere uitspraken, dat zou dan ook niet moeten gebeuren. Zeker niet omdat 2e Kamer leden in de Kamer onschendbaarheid hebben.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het zou wat zijn dat je de islam geen kwaadaardige ideologie mag noemen he?
Eens.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
Tja, de Kamer verbied wel andere uitspraken, dat zou dan ook niet moeten gebeuren.
In de onderklasse wel degelijk.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:47 schreef -XOR- het volgende:
Overigens geloof ik oprecht dat de Nederlandse obsessie met (Midden-Oosterse/ Afrikaanse) immigranten veel verder gaat dan de Duitse obsessie met Joden in de jaren '30.
Het is echt compleet ziekelijke vormen aan het aannemen.
Excuses, ik las de motie verkeerd, dacht dat er stond “Nederlandse moslims dienen te worden geëerbiedigd”, maar dat klopt niet.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het zou wat zijn dat je de islam geen kwaadaardige ideologie mag noemen he? Het is een motie van niets. Haal je het punt wat betreft het benoemen van een kwaaraardige ideologie eruit, dan staat er letterlijk in de motie wat er al in de grondwet staat.
quote:spreekt uit dat de islam een te respecteren godsdienst is, dat de (grond)rechten van Nederlandse moslims dienen te worden geëerbiedigd en dat het onacceptabel is om de islam te betitelen als een "kwaadaardige ideologie",
en gaat over tot de orde van de dag.
Van Baarle
Volgens mij is de toelichting niet terug te vinden op de website van de tweede kamer, alleen de uitslag.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Excuses, ik las de motie verkeerd, dacht dat er stond “Nederlandse moslims dienen te worden geëerbiedigd”, maar dat klopt niet.
Ben wel benieuwd waarom het CDA, CU en SGP hier specifiek tegen waren, soms komt er toelichting op moties, hier ook?
[..]
Omdat je als christen de islam natuurlijk in principe wel als kwaadaardige ideologie ziet, dat wil zeggen: een door de duivel begonnen surrogaat voor het ware geloof. Nu zul je dat de meeste CU leden in elk geval niet snel in het openbaar horen zeggen, maar het verbieden is wel wat anders.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Excuses, ik las de motie verkeerd, dacht dat er stond “Nederlandse moslims dienen te worden geëerbiedigd”, maar dat klopt niet.
Ben wel benieuwd waarom het CDA, CU en SGP hier specifiek tegen waren, soms komt er toelichting op moties, hier ook?
[..]
denken ze ook zo over alle andere stromingen?quote:Op donderdag 14 december 2023 13:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat je als christen de islam natuurlijk in principe wel als kwaadaardige ideologie ziet, dat wil zeggen: een door de duivel begonnen surrogaat voor het ware geloof. Nu zul je dat de meeste CU leden in elk geval niet snel in het openbaar horen zeggen, maar het verbieden is wel wat anders.
Meen je dat serieus? Dat is wel ernstig hoor en laat goed zien wat DENK van plan is.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Volgens mij stond ook in die motie dat je geen kritiek mag hebben op de islam. Je mag kritiek hebben op het geloof.
Wat bedoel je? Niet over het Jodendom, wel over andere religies. Al denk ik dat veel mensen er in praktijk zelden of nooit over nadenken.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
denken ze ook zo over alle andere stromingen?
Dat staat niet in de motie.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:47 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Meen je dat serieus? Dat is wel ernstig hoor en laat goed zien wat DENK van plan is.
Eh, serieuze vraag maar waarom niet over Jodendom? Want vroegah lag dat toch anders, dacht ik.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Niet over het Jodendom, wel over andere religies. Al denk ik dat veel mensen er in praktijk zelden of nooit over nadenken.
Als er een mondelinge toelichting wordt gegeven, staat die gewoon in het verslag. Soms geeft een partij een toelichting op de socials of op de website, maar ik denk dat dat bij zo'n vrij irrelevante motie niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Volgens mij is de toelichting niet terug te vinden op de website van de tweede kamer, alleen de uitslag.
Ik heb het idee dat mensen die een ander geloof aanhangen juist vaak beter door gelovigen worden begrepen dan mensen die helemaal niet gelovig zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat je als christen de islam natuurlijk in principe wel als kwaadaardige ideologie ziet, dat wil zeggen: een door de duivel begonnen surrogaat voor het ware geloof. Nu zul je dat de meeste CU leden in elk geval niet snel in het openbaar horen zeggen, maar het verbieden is wel wat anders.
Omdat het christendom voort komt uit het Jodendom. Het is dezelfde God. De Thora en de profeten van de Joden is het Oude Testament van de christenen. Geen christen zal dus ooit het Jodendom als iets van de duivel zien.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, serieuze vraag maar waarom niet over Jodendom?
Dat weet ik maar Islam heeft ook heel veel overeenkomsten met het Christendom. Jezus is een heilige bij de Islam, dacht ik.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat het christendom voort komt uit het Jodendom. Het is dezelfde God. De Thora en de profeten van de Joden is het Oude Testament van de christenen.
Dat geldt net zo goed voor de koran, hoor. Allah is ook de god van Abraham etc.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat het christendom voort komt uit het Jodendom. Het is dezelfde God. De Thora en de profeten van de Joden is het Oude Testament van de christenen. Geen christen zal dus ooit het Jodendom als iets van de duivel zien.
Dat klopt wel. Ik had altijd vrij goed contact met islamitische collega's. En onze gereformeerde basisschool in mijn vorige woonplaats had ook moslimkinderen, gewoon omdat je wel een stuk normen en waarden deelt.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat mensen die een ander geloof aanhangen juist vaak beter door gelovigen worden begrepen dan mensen die helemaal niet gelovig zijn.
Dat vinden de moslims, maar de christenen vinden natuurlijk niet dat Mohammed is aangesproken door God (want dan zouden die christenen moslim moeten worden, o,dat ze dan zouden geloven dat de bijbel niet klopt). Dus voor een christen is Allah niet dezelfde God.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat geldt net zo goed voor de koran, hoor. Allah is ook de god van Abraham etc.
Over andere stromingen binnen het christelijk geloof, bijvoorbeeld het katholicisme en het protestantse.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Niet over het Jodendom, wel over andere religies. Al denk ik dat veel mensen er in praktijk zelden of nooit over nadenken.
Nee, een christen is een christen. Natuurlijk kun je bedenkingen hebben bij sommige bijbelinterpretaties, maar dat is wel wat anders.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Over andere stromingen binnen het christelijk geloof, bijvoorbeeld het katholicisme en het protestantse.
Ik heb dat in de VS wel anders meegemaakt, katholieken waren volgens Amerikanen die ik kende die zichzelf christelijk noemden geen christenen.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, een christen is een christen. Natuurlijk kun je bedenkingen hebben bij sommige bijbelinterpretaties, maar dat is wel wat anders.
Dat zou kunnen, mijn ervaringen zijn met Nederlandse, Duitse en Roemeense christenen. Amerikaanse christenen heb ik nog nooit mee gesproken, ik lees wel boeken van Amerikaanse christenen (John Piper, oa), maar daar gaat het nooit over dit onderwerp.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb dat in de VS wel anders meegemaakt, katholieken waren volgens Amerikanen die ik kende die zichzelf christelijk noemden geen christenen.
Ja, de de Joden vinden dat dan weer over de christenen en de moslims.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vinden de moslims, maar de christenen vinden natuurlijk niet dat Mohammed is aangesproken door God (want dan zouden die christenen moslim moeten worden, o,dat ze dan zouden geloven dat de bijbel niet klopt). Dus voor een christen is Allah niet dezelfde God.
Ik vond dat fascinerend als agnost zijnde, wel RK gedoopt overigens, dat men zo fel kon zijn over, voor mij, eigenlijk maar onbelangrijke detailsquote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, mijn ervaringen zijn met Nederlandse, Duitse en Roemeense christenen. Amerikaanse christenen heb ik nog nooit mee gesproken, ik lees wel boeken van Amerikaanse christenen (John Piper, oa), maar daar gaat het nooit over dit onderwerp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |