Dus al die mensen die PVV stemmen haten immigranten net zozeer als Duitsers Joden in de jaren 30 haatte? Vind je dat niet wat ver gaan?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaar dat de PVV zo groot geworden is.
Ontkenningsfase heet dit.
Het is toch bizar dat er nog niet zo lang geleden gerept werd over een gebrek aan vertrouwen in de overheid door de toeslagenaffaire, de afhandeling van de groningse gasschade, het wegbezuiningen en over de schutting flikkeren van allerhande diensten, het in de steek laten van perifere gebieden, het huizentekort, de compensatie van de inflatie, de stikstofproblematiek, toezicht en remming op vervuilende bedrijven als Chemie-Pack en TATA-steel en vervolgens bestaat er maar 1 probleem waar het klootjesvolk onder wordt verpletterd dat al dat andere veroorzaakt: dE mIgRaTiE.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meesten geen haat is. Meer een lui en makkelijk antwoord op hele lastige en complexe vragen die men zich liever niet stelt.
Dat gebrek aan vertrouwen uit zich ook in het schoppen tegen de gevestigde partijen en een stem op een partij die de perceptie heeft buiten de gevestigde orde te staan.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is toch bizar dat er nog niet zo lang geleden gerept werd over een gebrek aan vertrouwen in de overheid door de toeslagenaffaire, de afhandeling de gronings gasschade, het wegbezuiningen van allerhande diensten, het in de steek laten van perifere gebieden, het huizentekort, de compensatie van de inflatie, de stikstofproblematiek, toezicht en remming op vervuilende bedrijven als Chemie-Pack en TATA-steel en vervolgens bestaat er maar 1 probleem waar het klootjesvolk onder wordt verpletterd dat al dat andere veroorzaakt: dE mIgRaTiE.
Hier moet je zijn: POL / Verkiezing kamervoorzitterquote:
Niet zo zeer specifiek jouw kant op hoor, maar waar komt die drang vandaan bij veel users op oP dEzE MaNIeR tE TYpeN? Snap dat het leuk is om rechts belachelijk te maken, maar elke keer dat ik het zie vraag ik me af wat er nou leuk aan isquote:Op donderdag 14 december 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is toch bizar dat er nog niet zo lang geleden gerept werd over een gebrek aan vertrouwen in de overheid door de toeslagenaffaire, de afhandeling van de groningse gasschade, het wegbezuiningen en over de schutting flikkeren van allerhande diensten, het in de steek laten van perifere gebieden, het huizentekort, de compensatie van de inflatie, de stikstofproblematiek, toezicht en remming op vervuilende bedrijven als Chemie-Pack en TATA-steel en vervolgens bestaat er maar 1 probleem waar het klootjesvolk onder wordt verpletterd dat al dat andere veroorzaakt: dE mIgRaTiE.
Alleen werd er niet geschopt tegen de regering (dE vVd MoEt GeWoOn NiEt FlAuW dOeN eN mEeReGeReN) maar tegen de PvdA-GL/Timmermans. De enige boodschap die men meeneemt uit de verkiezingen is dat allochtonenknuffelend links nu aan de zijlijn moet staan.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gebrek aan vertrouwen uit zich ook in het schoppen tegen de gevestigde partijen en een stem op een partij die de perceptie heeft buiten de gevestigde orde te staan.
Ik zie vooral veel overeenkomst met de stemmers die voor Brexit stemden, eigenlijk. Een deel was gemotiveerd door migratie, een deel ideologie en een deel "schoppen tegen de regering" en dat waren ongeveer gelijke delen.
Ik begreep je post dan verkeerd, mea culpa.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus al die mensen die PVV stemmen haten immigranten net zozeer als Duitsers Joden in de jaren 30 haatte? Vind je dat niet wat ver gaan?
Ik weet niet wat jij denkt dat ik ontken, ik geloof best dat een deel van de PVV' ers een hekel heeft aan migranten, van welk type dan ook, maar ik geloof niet dat de haat zo diep zit of bij zovelen leeft als eerder gesteld.
Om mijn minachting nog wat kracht bij te zetten, maar ik zou het inderdaad ook kunnen laten.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet zo zeer specifiek jouw kant op hoor, maar waar komt die drang vandaan bij veel users op oP dEzE MaNIeR tE TYpeN? Snap dat het leuk is om rechts belachelijk te maken, maar elke keer dat ik het zie vraag ik me af wat er nou leuk aan is
Nee, dat ben ik niet met je eens, pas na de verkiezingen kwam dat "De VVD moet meedoen" verhaal op tafel en het schoppen naar links gebeurt al jaren en jaren. Ik vind het overigens wel heel opvallend hoe dun de lijn is tussen de PVV en de VVD blijkbaar. Omtzigt valt mij echt ongelofelijk tegen, overigens.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alleen werd er niet geschopt tegen de regering (dE vVd MoEt GeWoOn NiEt FlAuW dOeN eN mEeReGeReN) maar tegen de PvdA-GL/Timmermans. De enige boodschap die men meeneemt uit de verkiezingen is dat allochtonenknuffelend links nu aan de zijlijn moet staan.
Misschien moeten we dezelfde regeling instellen voor geboren Nederlanders als vluchtelingen. Dus zodra de gemeente niet binnen 14 weken een huis kan aanbieden de gemeente voortaan een hotelkamer incl alle kosten voor zich neemt totdat er er woning vrij is.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als die aanzuigende werking er wel is, dan lijkt mij dat al die hotels en hotelschepen, die het gevolg zijn van het niet regelen, een grotere aanzuigende werking hebben…
Mag ik dan garantie voor een kamer in Waldorf Astoria in Amsterdam?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien moeten we dezelfde regeling instellen voor geboren Nederlanders als vluchtelingen. Dus zodra de gemeente niet binnen 14 weken een huis kan aanbieden de gemeente voortaan een hotelkamer incl alle kosten voor zich neemt totdat er er woning vrij is.
Bedoelde niet dat je het moet laten, ik ga niet over de poststijl van anderen, vroeg het me enkel afquote:Op donderdag 14 december 2023 12:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om mijn minachting nog wat kracht bij te zetten, maar ik zou het inderdaad ook kunnen laten.
Weer een tevreden klant. Nog andere vragen nu je toch hier bent?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bedoelde niet dat je het moet laten, ik ga niet over de poststijl van anderen, vroeg het me enkel af
Volgens mij is het ook best lastig om een een complex rechtssysteem dat religieuze maar ook maatschappelijke verhoudingen regelt op basis van de regels van de Islam te begrijpen, die ook nog eens per land verschilt.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik betwijfel of mensen die dit roepen uberhaupt weten wat de sharia is.
Ja de mass shootings zijn hier nu ook al gemeen goed.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste dingen komen na 10 jaar wel naar Nederland.
Maar dan wel op dezelfde voorwaarden: met 3-4 personen op een hotelkamer, geen gebruik van allerlei faciliteiten en sober eten.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien moeten we dezelfde regeling instellen voor geboren Nederlanders als vluchtelingen. Dus zodra de gemeente niet binnen 14 weken een huis kan aanbieden de gemeente voortaan een hotelkamer incl alle kosten voor zich neemt totdat er er woning vrij is.
Oh, daar zie ik wel brood in, mag ik dat ook gaan aanbieden? Tegen een mooie prijs, uiteraard.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan wel op dezelfde voorwaarden: met 3-4 personen op een hotelkamer, geen gebruik van allerlei faciliteiten en sober eten.
Er zal een aardig verdienmodel in zitten, inderdaad.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, daar zie ik wel brood in, mag ik dat ook gaan aanbieden? Tegen een mooie prijs, uiteraard.
Volgens de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo 2015) zijn gemeenten verantwoordelijk voor het aanbieden van maatschappelijke opvang en beschermd wonen. Deze voorzieningen zijn bestemd voor mensen die niet (voldoende) zelfredzaam zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij stond ook in die motie dat je geen kritiek mag hebben op de islam. Je mag kritiek hebben op het geloof.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:09 schreef Resistor het volgende:
[ twitter ]
Welkom in de nieuwe werkelijkheid.
Zijn net mensen somsquote:Op donderdag 14 december 2023 13:20 schreef Rnie het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is het niveau van de sprekers erbarmelijk slecht.Ik hoor constant versprekingen en pauzes,
Ik vond dit gister ook bijzonder, maar komt het ook niet door de manier waarom van Baerle zijn moties poneert?quote:Op donderdag 14 december 2023 13:09 schreef Resistor het volgende:
[ twitter ]
Welkom in de nieuwe werkelijkheid.
Dat viel mij ook op, ja. Het was geen genot om naar te luisteren.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:20 schreef Rnie het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is het niveau van de sprekers erbarmelijk slecht.Ik hoor constant versprekingen en pauzes,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |