abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2023 @ 15:17:42 #101
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211606364
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 15:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vond het er wel opmerkelijk uitzien, zes/zeven tanks die in een half maantje gaan staan om een of meerdere gebouwen na aftellen precies tegelijk onder vuur te nemen. Jij natuurlijk niet, dan gaat er een waardeoordeel vanuit. Lekker objectief
Maar is het wraak of alleen opmerkelijk? Jij stelt dat het wraak is.
  woensdag 13 december 2023 @ 15:21:20 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211606448
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211606479
Leon de Winter schrijft in van zijn columns. Dat wat de Arabische prinsen en emirs ook in het openbaar mogen beweren. Achter de schermen moedigen zij Isral aan om Hamas, dat gemene zaak heeft gemaakt met de sjitische mullahs in Teheran (de tegenstrevers van de soennitische Saoedi’s), te ontmantelen. Iran wil heerschappij over Mekka en Medina. De Arabische monarchien worden gezien als perverse verraders van de zuivere leer van de profeet.

Ik vond het wel interessant om te lezen. Het zou me niets verbazen.
pi_211606529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het frame dat "Isral zichzelf moet kunnen verdedigen" en dat als reden gebruiken om niet voor een staakt-het-vuren te stemmen is gewoon onjuist. Wat Isral nu al twee maanden aan het doen is heeft niks weg van verdedigen en veel meer weg van wraak nemen en spierballen tonen richting alle Palestijnen en hun bondgenoten.

Feit is dat Isral een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. Wanneer je die blunder corrigeert is de veiligheid weer terug op het niveau van voor 7 oktober en die veiligheid was gewoon in orde. De huidige verwoestingen en moorden dragen daar niets aan bij en maken het waarschijnlijk alleen maar erger. Hamas (en andere militante bewegingen) kun je pakken d.m.v. geheime precisie operaties waar internationaal geen haan om zal kraaien.
Hield Hamas zich aan de afspraken van het laatste staakt-het-vuren? Nee. Zij verbraken de afspraken.

Dus de bal ligt bij Hamas. Die moeten nu iets aanbieden waardoor Israel stopt.

Of niet soms?
pi_211606562
  woensdag 13 december 2023 @ 15:36:02 #107
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211606570
https://www.reddit.com/r/(...)aten_to_kill_jewish/
Pro-Hamas protesters threaten to kill Jewish attendees as they leave the Israeli Embassy's Hanukkah ceremony in Washington, DC. Watch as a woman screams, "We will kill you all, occupiers."
pi_211606618
twitter
pi_211606832
quote:

[..]
Het frame dat "Isral zichzelf moet kunnen verdedigen" en dat als reden gebruiken om niet voor een staakt-het-vuren te stemmen is gewoon onjuist. Wat Isral nu al twee maanden aan het doen is heeft niks weg van verdedigen en veel meer weg van wraak nemen en spierballen tonen richting alle Palestijnen en hun bondgenoten.

Feit is dat Isral een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. Wanneer je die blunder corrigeert is de veiligheid weer terug op het niveau van voor 7 oktober en die veiligheid was gewoon in orde. De huidige verwoestingen en moorden dragen daar niets aan bij en maken het waarschijnlijk alleen maar erger. Hamas (en andere militante bewegingen) kun je pakken d.m.v. geheime precisie operaties waar internationaal geen haan om zal kraaien.
Israel werd en wordt steeds bestookt met raketten uit Gaza. Dat willen stoppen, 'voor eens en altijd', valt gewoon onder jezelf verdedigen.

Je schrijft 'Feit is dat Isral een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. ' Hamas is de reden dat ze die aanslag te verwerken kregen, je legt de schuld bij de verkeerde.

Hamas helemaal kapotmaken door middel van 'geheime precisie operaties' is een idee dat je in een thriller boek of Hollywood film hebt opgedaan?
pi_211606895
Hoe lang denken jullie dat het duurt voor Wilders doorkrijgt dat Isral officile shariarechtbanken heeft maar Turkije of Tunesi bijv. weer niet
pi_211606898
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 15:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hield Hamas zich aan de afspraken van het laatste staakt-het-vuren? Nee. Zij verbraken de afspraken.

Dus de bal ligt bij Hamas. Die moeten nu iets aanbieden waardoor Israel stopt.

Of niet soms?
Welke staakt-het-vuren bedoel je? Die van 2 weken geleden? Die werd gebroken vlak voordat ie afliep, men het niet eens werd over verlenging en beide partijen wezen naar elkaar. Om daar nu een groot punt van te maken... dat gaat echt nergens over in het grotere geheel :|W
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211606910
twitter

Hoe kun je nou een staakt het vuren regelen als de kopstukken van n van de twee partijen de telefoon niet opnemen?
pi_211606916
quote:

[..]

Isral is zichzelf aan het verdedigen en dat doet men door het uitschakelen van Hamas. En de aantijgingen die jij maakt, klopt gewoon niets van. Je blijft het probleem bij Isral leggen en redeneert eigenlijk voor het in stand houden van Hamas, want de manier die jij nu oppert om Hamas uit te schakelen is onrealistisch. Je kunt geen terreurgroepering van tienduizenden leden via 'geheime precisie operaties' uitschakelen. Waarom zou dat berhaupt moeten? De huidige strategie lijkt prima te werken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211606932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Welke staakt-het-vuren bedoel je? Die van 2 weken geleden? Die werd gebroken vlak voordat ie afliep, men het niet eens werd over verlenging en beide partijen wezen naar elkaar. Om daar nu een groot punt van te maken... dat gaat echt nergens over in het grotere geheel :|W
Hamas hield zich niet aan de afspraken en verbrak het staakt-het-vuren.

Zij komen nu maar met een aanbod. Niet Israel. Doen ze dat niet, volgt onherroepelijk de vernietiging.
pi_211606960
Opnieuw een schip dat wordt aangevallen.

twitter
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 16:13:19 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211606985
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Isral is zichzelf aan het verdedigen en dat doet men door het uitschakelen van Hamas. En de aantijgingen die jij maakt, klopt gewoon niets van. Je blijft het probleem bij Isral leggen en redeneert eigenlijk voor het in stand houden van Hamas, want de manier die jij nu oppert om Hamas uit te schakelen is onrealistisch. Je kunt geen terreurgroepering van tienduizenden leden via 'geheime precisie operaties' uitschakelen. Waarom zou dat berhaupt moeten? De huidige strategie lijkt prima te werken.
natuurlijk kan dat wel

kost alleen wat meer moeite en heel wat meer tijd maar het lijkt me wel efficienter

dat Israel daar nu ff geen behoefte aan heeft snap ik verder prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 16:14:23 #117
8781 crew  Frutsel
pi_211606998
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:07 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Hoe kun je nou een staakt het vuren regelen als de kopstukken van n van de twee partijen de telefoon niet opnemen?
Die komen vanzelf ergens bovendrijven en de Mossad jaagt de komende twintig jaar wel op ze :)
  woensdag 13 december 2023 @ 16:16:02 #118
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211607019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hamas hield zich niet aan de afspraken en verbrak het staakt-het-vuren.

Zij komen nu maar met een aanbod. Niet Israel. Doen ze dat niet, volgt onherroepelijk de vernietiging.
Vernietiging, was dat maar zo, dat zie ik echter niet gebeuren.
pi_211607053
"Isral moet zichzelf kunnen verdedigen" is enkel nog een kutexcuus voor het collectief straffen van een burgerbevolking van 2,2 miljoen. Alles moet kapot: huizen, scholen, ziekenhuizen, infrastructuur, wegen, drinkwatervoorziening, internet, telecommunicatie en het liefst met zoveel mogelijk burgerdoden.

Dit heeft helemaal niets meer met het uitschakelen van Hamas te maken. Dit is volkerenmoord in opdracht van de oorlogscrimineel Netanyahu. Mensen die de acties van Isral nog goedkeuren tonen haarfijn aan waarom er in het verleden zoveel genocides plaats hebben kunnen vinden. Ook toen werd er weggekeken en goedgepraat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2023 16:20:19 ]
pi_211607058
twitter

twitter

twitter
pi_211607061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:00 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Israel werd en wordt steeds bestookt met raketten uit Gaza. Dat willen stoppen, 'voor eens en altijd', valt gewoon onder jezelf verdedigen.
Oneens. Wanneer Nederland een jihadistische aanslag te verwerken krijgt gaan we toch ook niet een oorlog tegen het terrorisme ontketenen en militair actie voeren in het buitenland? Ja, Amerika deed het na 9/11.. en wat een ramp en fout was dat.

quote:
Je schrijft 'Feit is dat Isral een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. ' Hamas is de reden dat ze die aanslag te verwerken kregen, je legt de schuld bij de verkeerde.
Ik heb het niet over de schuldvraag. Ik heb het praktisch over hoe het heeft kunnen gebeuren en dat daar geblunderd is is een feit. De schuldvraag is een veel diepere discussie en door het hele lange verleden van dit conflict niet zwart/wit. Je kunt dit niet vergelijken met een dader-slachtoffer situatie bij bijv. een verkrachting.

quote:
Hamas helemaal kapotmaken door middel van 'geheime precisie operaties' is een idee dat je in een thriller boek of Hollywood film hebt opgedaan?
Ik heb het niet over "helemaal kapot maken". Ik geloof daar niet in, in ieder geval niet d.m.v. grootschalig geweld. Ik geloof wel in vleugellam maken en betere voorwaarden te creren om een betere toekomst voor zowel de Isralirs als de Palestijnen te scheppen.
pi_211607135
toch bijzonder dat biden de israelis beschuldigt van oorlogsmisdaden terwijl hij de plegers van die misdaden wapens blijft leveren :Y)

overigens is zijn recentelijk kritische houding naar israel toe net zo geloofwaardig als de act van wilders die zegt ook de premier wil worden van moslims, terwijl hij recentelijk nog expliciet zei dat zijn anti islam standpunten in zijn dna zit :Y)

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 13 december 2023 @ 16:27:27 #123
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211607137
quote:
6s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:19 schreef Nielsch het volgende:
"Isral moet zichzelf kunnen verdedigen" is enkel nog een kutexcuus voor het collectief straffen van een burgerbevolking van 2,2 miljoen. Alles moet kapot: huizen, scholen, ziekenhuizen, infrastructuur, wegen, drinkwatervoorziening, internet, telecommunicatie en het liefst met zoveel mogelijk burgerdoden.

Dit heeft helemaal niets meer met het uitschakelen van Hamas te maken. Dit is volkerenmoord in opdracht van de oorlogscrimineel Netanyahu. Mensen die de acties van Isral nog goedkeuren tonen haarfijn aan waarom er in het verleden zoveel genocides plaats hebben kunnen vinden. Ook toen werd er weggekeken en goedgepraat.
Want wegkijken en goedpraten doe jij niet?
pi_211607149
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:19 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het verschil lijkt te zitten in het wel of niet uitdelen van flyers. Niet in het feit of het pro-Palestina of pro-Isral was zo lijkt het.

Kan ook zijn dat het religieuze/evangeliserende onderdeel het probleem was.
pi_211607191
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Oneens. Wanneer Nederland een jihadistische aanslag te verwerken krijgt gaan we toch ook niet een oorlog tegen het terrorisme ontketenen en militair actie voeren in het buitenland? Ja, Amerika deed het na 9/11.. en wat een ramp en fout was dat.
Waarom was dat een ramp en fout?
quote:
[..]
Ik heb het niet over de schuldvraag. Ik heb het praktisch over hoe het heeft kunnen gebeuren en dat daar geblunderd is is een feit. De schuldvraag is een veel diepere discussie en door het hele lange verleden van dit conflict niet zwart/wit. Je kunt dit niet vergelijken met een dader-slachtoffer situatie bij bijv. een verkrachting.
Dit conflict is natuurlijk juist wel zwart-wit. En je probeert nu weer een rookgordijn op te trekken en de partij die al decennialang de dader is (de Palestijnen) een hand boven het hoofd te houden.

Isral kan er helemaal niets aan doen dat het sinds de oprichting van het land te maken heeft gekregen met aanval na aanval en de weigering van buurlanden en de Arabieren die wij nu kennen als de 'Palestijnen' om het land te erkennen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 13 december 2023 @ 16:33:02 #126
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211607203
quote:

Feit is dat Isral een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. Wanneer je die blunder corrigeert is de veiligheid weer terug op het niveau van voor 7 oktober en die veiligheid was gewoon in orde.
Precies, dat zei ik ook tegen mijn vriendin. Draag geen kort rokje en je veiligheid is weer gewoon in orde. Doe het toch en je zult dankzij je eigen geblunder een verschrikkelijke verkrachting moeten verwerken.
pi_211607237
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is dat zo? Worden er niet nog steeds een hoop raketten afgevuurd vanuit Gaza? Zijn de gijzelaars al terug zonder uitruil? Hamas komt springlevend op mij over.

Nog even los van alle burgerslachtoffers, lijden en verwoesting die daarvoor nodig is geweest.
pi_211607242
- kap hiermee -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 13-12-2023 16:38:23 ]
pi_211607243
quote:

[..]
[..]
[..]
Ik heb het niet over "helemaal kapot maken". Ik geloof daar niet in, in ieder geval niet d.m.v. grootschalig geweld. Ik geloof wel in vleugellam maken en betere voorwaarden te creren om een betere toekomst voor zowel de Isralirs als de Palestijnen te scheppen.
Als in Belgie een soort Hamas aan de macht zou zijn en/of huisvesten en die voeren zo'n 7 oktober uit in Nederland zou Nederland wel degelijk de boel daar aanpakken.

What's next? Ik geef jou een klap op je bek en breek je kaak, we zeggen had je maar beter moeten opletten en dekking nemen en ik ga vrijuit? Je doet aan een soort onrealistisch denken omdat je begaan bent met de Palestijnen. Is nutteloos en genant ook want je suggereert eigenlijk dat Israel gewoon maar 7 oktober moet incasseren en verder niet vervelend doen.
pi_211607255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 15:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar is het wraak of alleen opmerkelijk? Jij stelt dat het wraak is.
Ik zei ‘geen wraak’
Dat is mij door iirc jou geleerd dat opzet bewezen moet worden en met zoiets als wraak kan dat niet.
pi_211607262
quote:
6s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:19 schreef Nielsch het volgende:
Mensen die de acties van Isral nog goedkeuren tonen haarfijn aan waarom er in het verleden zoveel genocides plaats hebben kunnen vinden. Ook toen werd er weggekeken en goedgepraat.
deze duitse dame verwoordt het sentiment wat je beschrijft heel goed, over wat mensen in haar omgeving zeiden toen ze hen bevraagden hoe ze de genocide op de joden lieten gebeuren door te zeggen "ich habe es nicht gewust".

de mensen die nog steeds zijn blijven hangen in het riedeltje "israel heeft het recht om zich te verdedigen" terwijl israel een overduidelijke genocidale campagne uitvoert, willen het niet zien en als je iets niet wilt zien, zal je het ook niet zien.

I’m thinking a lot about these responses today when people keep saying:
- but Israel says it’s limiting civilian deaths”
- but it is not genocide look they only want to eradicate Hamas!
- “but Hamas started this!”
- but but…I didn’t know!

korte thread

https://threadreaderapp.com/thread/1734868257864106495.html

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211607279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Is dat zo? Worden er niet nog steeds een hoop raketten afgevuurd vanuit Gaza? Zijn de gijzelaars al terug zonder uitruil? Hamas komt springlevend op mij over.
Dat worden er steeds minder. Een flink aantal Hamas strijders zijn uitgeschakeld of hebben zich overgeven en deel van de gijzelaars zijn ook al terug, zij het met het ruilen van Palestijnse terroristen. Tot op heden verloopt het dus prima, wetende dat men te maken hebt met een terreurorganisatie die miljarden aan steun hebben gekregen en zich kunnen verschuilen in een geavanceerd ondergronds gangenstelsel.
pi_211607284
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:36 schreef 3rr0r het volgende:

What's next? Ik geef jou een klap op je bek en breek je kaak, we zeggen had je maar beter moeten opletten en dekking nemen en ik ga vrijuit? Je doet aan een soort onrealistisch denken omdat je begaan bent met de Palestijnen. Is nutteloos en genant ook want je suggereert eigenlijk dat Israel gewoon maar 7 oktober moet incasseren en verder niet vervelend doen.
Ik zou de politie bellen en die pakken je op en stoppen je in de cel (even simpel gezegd). Ik zou niet je wijk platbombarderen om jou, je vriendjes en willekeurige buurtbewoners te vermoorden.
pi_211607302
quote:

[..]
Als in Belgie een soort Hamas aan de macht zou zijn en/of huisvesten en die voeren zo'n 7 oktober uit in Nederland zou Nederland wel degelijk de boel daar aanpakken.

Exact dit ja.
  woensdag 13 december 2023 @ 16:44:41 #135
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211607330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik zou de politie bellen en die pakken je op en stoppen je in de cel (even simpel gezegd). Ik zou niet je wijk platbombarderen om jou, je vriendjes en willekeurige buurtbewoners te vermoorden.
Nee, als we jouw logica volgen, komt de poltie je vertellen dat het je eigen schuld is en je dit had kunnen voorkomen en het nu jouw schuld is dat de kinderen van de buurman ook zullen radicaliseren.
  woensdag 13 december 2023 @ 16:45:08 #136
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211607336
quote:

[..]
:D Geef mij ook zo'n pil

pi_211607347
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Stapje voor stapje wordt met intimidatie (en moord) Frankrijk verder richting Islamisatie gedreven. Nu mag je ook geen naakte schilderijen van de 17e eeuw laten zien omdat moslims zich beledigd voelen. Of het over de holocaust hebben.
klassieke tactieken van israel propagandisten, door het vooral te hebben over alles behalve de israelische oorlogsmisdaden

#iSLamiSeriNg #WhiTEgenOCide
-Rabia Al-Basri
pi_211607364
Ik blijf het herhalen..huilebalken die jammeren over Palestijnse slachtoffer moeten klagen bij Hamas. Die kunnen zichzelf overgeven, maar dat doen ze niet. Ze vechten stevig door en iedere dag sneuvelen Isralische soldaten. Dat Isral gewoon doorgaat met de militaire campagne is dus hartstikke logisch.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 16:47:37 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607370
quote:

[..]
das lastig als het in een ander land waarvan de regering in zijn handvest heeft staan dat je vernietigd moet worden

althans niet lastig maar een beetje zonde van je tijd is het wel
pi_211607390
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom was dat een ramp en fout?
Daar zijn onnoemelijk veel onschuldige doden gevallen en een land verwoest zonder enig positief resultaat. Ze zijn met de staart tussen de benen uiteindelijk weggegaan en de Taliban is daar nu de baas.

quote:
Dit conflict is natuurlijk juist wel zwart-wit. En je probeert nu weer een rookgordijn op te trekken en de partij die al decennialang de dader is (de Palestijnen) een hand boven het hoofd te houden.

Isral kan er helemaal niets aan doen dat het sinds de oprichting van het land te maken heeft gekregen met aanval na aanval en de weigering van buurlanden en de Arabieren die wij nu kennen als de 'Palestijnen' om het land te erkennen.
Jouw blik op het conflict is veel te simplistisch en eenzijdig. Ik geloof er weinig van dat je allerlei bronnen leest van verschillende invalshoeken anders zou je niet zo'n blik hebben.
pi_211607404
quote:

[..]
Welke politie moet Israel bellen om te regelen dat die daders straf krijgen en voorlopig niet, of liefst nooit, meer in staat zijn schade aan te richten?

Mijn voorbeeld was om je iets in te laten zien maar is verder te simpel om toe te passen op een situatie waarbij een terroristische groep die in een gebied aan de macht is en onder burgers schuilt en niet vecht als een normaal leger, vecht tegen een land.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 16:51:01 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Daar zijn onnoemelijk veel onschuldige doden gevallen en een land verwoest zonder enig positief resultaat. Ze zijn met de staart tussen de benen uiteindelijk weggegaan en de Taliban is daar nu de baas.
shit was al stuk

ik hoop dat er een zaadje geplant is voor de toekomst
pi_211607423
quote:
88s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
das lastig als het in een ander land waarvan de regering in zijn handvest heeft staan dat je vernietigd moet worden

althans niet lastig maar een beetje zonde van je tijd is het wel
Het is dan ook een slechte metafoor maar ik dacht ik beantwoord 'm toch maar om het contrast te laten zien in wat je in ieder geval niet zou doen (de dader, zijn vriendjes en willekeurige omstanders doden).
  woensdag 13 december 2023 @ 16:52:16 #144
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_211607427
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:19 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Tja, dan durven ze wel. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211607431
quote:

[..]
Je hebt niet zo’n best verhaal Ronald
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 16:52:59 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607432
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het is dan ook een slechte metafoor maar ik dacht ik beantwoord 'm toch maar om het contrast te laten zien in wat je in ieder geval niet zou doen (de dader, zijn vriendjes en willekeurige omstanders doden).
te makkelijk

zeg dan gewoon dat de metafoor slecht is
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 16:53:12 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607435
wat klopt
pi_211607474
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:44 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Nee, als we jouw logica volgen, komt de poltie je vertellen dat het je eigen schuld is en je dit had kunnen voorkomen en het nu jouw schuld is dat de kinderen van de buurman ook zullen radicaliseren.
Je snapt m'n punt niet. Namelijk dat je een klap op je bek krijgen niet beantwoord met het vermoorden van de dader, zijn vriendjes en willekeurige mensen die in zijn wijk wonen. Voor de rest is het een slechte metafoor voor wat er gaande is tussen Isral en Hamas en de Palestijnen.
pi_211607482
quote:
88s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
shit was al stuk

ik hoop dat er een zaadje geplant is voor de toekomst
LOL _O-

Nee. Tenminste, niet dr. Misschien bij de Afghanen die niet meer in Afghanistan wonen, maar ik heb niet de illusie dat die ooit weer terug willen keren en het land heroveren op de Taliban. :)
Intolerant voor intolerantie
pi_211607483
De metafoor was prima en dient zijn doel, namelijk om iemand zijn gemankeerde manier van denken te laten inzien.

Echter zoals wel vaker willen koppige mensen die niet willen inzien of toegeven dat ze fout redeneren aan de haal gaan met de metafoor, elders op toepassen, alsof het een perfect draaiboek moet zijn voor elke complexe situatie die hij tevergeefs ermee wil duiden.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 16:58:29 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607490
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:57 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
LOL _O-

Nee. Tenminste, niet dr. Misschien bij de Afghanen die niet meer in Afghanistan wonen, maar ik heb niet de illusie dat die ooit weer terug willen keren en het land heroveren op de Taliban. :)
heb je wel eens een Afghaan gesproken?
pi_211607512
quote:

[..]

Dit heeft hij ook al letterlijk gezegd inderdaad. Maar nergens nog uitleg gegeven over waar die diepe sympathie voor de Palestijn precies vandaan komt. Dat geldt voor veel mensen trouwens, dat is zorgwekkend om te zien.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Amerika had dan ook nooit zomaar moeten vertrekken, de operatie zelf zie ik geen problemen mee. Of ben jij soms ook van mening dat de geallieerden maar beter niet hadden kunnen ingrijpen tijdens de Tweede Wereldoorlog? Want die hebben voor miljoenen burgerslachtoffers gezorgd.

De harde realiteit is dat burgerslachtoffers onderdeel zijn van een oorlog. Anders kan er ook niet meer worden ingegrepen bij een oorlog tegen kwaadaardige partijen als dat per se voorkomen moet worden.

En laten we ook realistisch zijn als het om de Palestijnen gaat, het is nu niet alsof dit de meest vredelievende mensen zijn. Ze worden van kleins af aan gendoctrineerd met een enorme haat jegens Joden en Isral. Het zijn dus allemaal antisemieten, daarnaast zijn het tevens f terroristen, f terroristen in sp f er is een grote kans dat men terrorisme toejuicht.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:02:35 #153
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211607523
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je snapt m'n punt niet. Namelijk dat je een klap op je bek krijgen niet beantwoord met het vermoorden van de dader, zijn vriendjes en willekeurige mensen die in zijn wijk wonen. Voor de rest is het een slechte metafoor voor wat er gaande is tussen Isral en Hamas en de Palestijnen.
Klap op je bek :+ , geef jezelf ereen om wakker te worden.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:02:43 #154
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211607528
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:57 schreef 3rr0r het volgende:
De metafoor was prima en dient zijn doel, namelijk om iemand zijn gemankeerde manier van denken te laten inzien.

Echter zoals wel vaker willen koppige mensen die niet willen inzien of toegeven dat ze fout redeneren aan de haal gaan met de metafoor, elders op toepassen, alsof het een perfect draaiboek moet zijn voor elke complexe situatie die hij tevergeefs ermee wil duiden.
Dus jij vindt dat het breken van iemands kaak gestraft moet worden met het vermoorden van de dader, zijn vriendjes en willekeurige mensen die in zijn wijk wonen (of iets in die orde van grootte). Je hebt totaal geen idee van proportionaliteit.
pi_211607538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:38 schreef Slayage het volgende:

[..]
deze duitse dame verwoordt het sentiment wat je beschrijft heel goed, over wat mensen in haar omgeving zeiden toen ze hen bevraagden hoe ze de genocide op de joden lieten gebeuren door te zeggen "ich habe es nicht gewust".

de mensen die nog steeds zijn blijven hangen in het riedeltje "israel heeft het recht om zich te verdedigen" terwijl israel een overduidelijke genocidale campagne uitvoert, willen het niet zien en als je iets niet wilt zien, zal je het ook niet zien.

I’m thinking a lot about these responses today when people keep saying:
- but Israel says it’s limiting civilian deaths”
- but it is not genocide look they only want to eradicate Hamas!
- “but Hamas started this!”
- but but…I didn’t know!

korte thread

https://threadreaderapp.com/thread/1734868257864106495.html

[ twitter ]
Daar gaat het altijd fout want dat doen ze niet.
Of als het zo is overduidelijk is dan zijn ze er niet echt goed in.

Wil niet zeggen dat het niet een tandje minder kan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211607559
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit heeft hij ook al letterlijk gezegd inderdaad. Maar nergens nog uitleg gegeven over waar die diepe sympathie voor de Palestijn precies vandaan komt. Dat geldt voor meerderen.
[..]
Amerika had dan ook nooit zomaar moeten vertrekken, de operatie zelf zie ik geen problemen mee. Of ben jij soms ook van mening dat de geallieerden maar beter niet hadden kunnen ingrijpen tijdens de Tweede Wereldoorlog? Want die hebben voor miljoenen burgerslachtoffers gezorgd.

De harde realiteit is dat burgerslachtoffers onderdeel zijn van een oorlog. Anders kan er ook niet meer worden ingegrepen bij een oorlog tegen kwaadaardige partijen als dat per se voorkomen moet worden.

En laten we ook realistisch zijn als het om de Palestijnen gaat, het is nu niet alsof dit de meest vredelievende mensen zijn. Ze worden van kleins af aan gendoctrineerd met de en enorme haat jegens Joden en Isral. Het zijn dus allemaal antisemieten, daarnaast zijn het tevens f terroristen, f terroristen in sp f er is een grote kans dat men terrorisme toejuicht.
Die sympathie ligt vaak heel simpel, men is ook moslim. Dan zijn het broeders en bekijkt men alles vanuit diens perspectief. Ik verbaas me er vaak over dat puur die binding in religie ervoor zorgt hoe mensen naar iets kijken.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:07:12 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211607570
even boodschappen doen:

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211607573
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hebt niet zo’n best verhaal Ronald
Valt wel mee. Men zoomt in op het "politie" deel terwijl dat niet zo van belang is en uiteraard niet letterlijk opgaat in het geval van Israel/Hamas. Het punt is proportioneel en zo etisch mogelijk handelen. Echter zitten er in dit topic een hoop mensen die een hele hoop gerechtvaardigd vinden na 7 oktober en een verkeerd beeld hebben van de voorgeschiedenis.
pi_211607603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:06 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Die sympathie ligt vaak heel simpel, men is ook moslim. Dan zijn het broeders en bekijkt men alles vanuit diens perspectief. Ik verbaas me er vaak over dat puur die binding in religie ervoor zorgt hoe mensen naar iets kijken.
Je kan die ook omdraaien. Wij hebben bijzonder weinig sympathie voor de Palestijn want het zijn moslims
pi_211607626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:06 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat is niet de verklaring, dat zijn Soedanezen, Jemenieten en Syrirs ook. Daar kijk men niet naar om.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:12:27 #162
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211607637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Valt wel mee. Men zoomt in op het "politie" deel terwijl dat niet zo van belang is en uiteraard niet letterlijk opgaat in het geval van Israel/Hamas. Het punt is proportioneel en zo etisch mogelijk handelen. Echter zitten er in dit topic een hoop mensen die een hele hoop gerechtvaardigd vinden na 7 oktober en een verkeerd beeld hebben van de voorgeschiedenis.
Dus de politie komt bij je thuis met in een lijkenzak delen van je dochter die gemarteld en verkracht is en die komen dan met dit verhaal; "Ronald je moet dit zien als een kaakslag, meer is het niet, verman je en schrijf een brief naar de daders en vraag of ze het nooit meer zullen doen"
pi_211607687
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit heeft hij ook al letterlijk gezegd inderdaad. Maar nergens nog uitleg gegeven over waar die diepe sympathie voor de Palestijn precies vandaan komt. Dat geldt voor veel mensen trouwens, dat is zorgwekkend om te zien.
Ik heb geen speciale sympathie voor de Palestijn ten opzichte van andere volken. Het is toevallig het onderwerp van dit topic.

quote:

WOII was een totaal andere situatie. Dat snap jij ook hoop ik.

quote:
En laten we ook realistisch zijn als het om de Palestijnen gaat, het is nu niet alsof dit de meest vredelievende mensen zijn. Ze worden van kleins af aan gendoctrineerd met een enorme haat jegens Joden en Isral. Het zijn dus allemaal antisemieten, daarnaast zijn het tevens f terroristen, f terroristen in sp f er is een grote kans dat men terrorisme toejuicht.
Je scheert nu echt veel te veel mensen over n kam en dehumaniseert hier nu een heel volk. Als je dit over Joden zou zeggen zou het rechtstreeks uit de jaren '30 komen. Je noemt ze nog net geen ongedierte en ratten.
pi_211607700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het ‘goede beeld’ van de voorgeschiedenis is of zou moeten zijn, maar voor een grote groep is alles wat IDF doet inderdaad proportioneel. Het is misschien nog te vroeg
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 17:20:07 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607710
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet de verklaring, dat zijn Soedanezen, Jemenieten en Syrirs ook. Daar kijk men niet naar om.
boeit ook niet zo

Israel is vooral de locatie, die is voor elke grote religie belangrijk
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 17:20:26 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607714
behalve bhoedisten enzo
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 17:20:57 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607720
die hebben hun eigen gezeik
pi_211607722
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het ‘goede beeld’ van de voorgeschiedenis is of zou moeten zijn, maar voor een grote groep is alles wat IDF doet inderdaad proportioneel. Het is misschien nog te vroeg
Elke dag langer is een dag te laat en je kan niet terug in de tijd. Dat is nou juist het vervelende. We staan er nu bij en kijken er naar.
pi_211607726
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat dat dat geen landverlies kost voor het wereldveroverende islam.
pi_211607737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus de politie komt bij je thuis met in een lijkenzak delen van je dochter die gemarteld en verkracht is en die komen dan met dit verhaal; "Ronald je moet dit zien als een kaakslag, meer is het niet, verman je en schrijf een brief naar de daders en vraag of ze het nooit meer zullen doen"
Je past nu een slechte metafoor aan en maakt 'm nog slechter. Maar nee, ik zou nog steeds niet hem, zijn vriendjes en zijn buurtbewoners vermoorden. Misschien dat ik hem in blinde woede zou vermoorden, maar dan zou ik ook in de bak belanden.
pi_211607756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
WOII was een totaal andere situatie. Dat snap jij ook hoop ik.
Nee, ik zie dat niet zo.

Sterker nog, er zijn zelfs duidelijke gelijkenissen tussen de Palestijnse terroristen en Nazi-Duitsland als het gaat om bepaalde aspecten van hun ideologie. En dan doel ik natuurlijk op het antisemitisme, waarbij de Palestijnen zelfs nog veel explicieter zijn in hun antisemitische gedachtegoed en 'plannen' voor Isral en het Joodse volk.

Het is dat de Palestijnen enigszins gelimiteerd zijn in hun mogelijkheden, als dit om een groter volk en land ging met een leger en ook een luchtmacht, dan had Isral echt moeten vrezen voor het eigen voortbestaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je scheert nu echt veel te veel mensen over n kam en dehumaniseert hier nu een heel volk. Als je dit over Joden zou zeggen zou het rechtstreeks uit de jaren '30 komen. Je noemt ze nog net geen ongedierte en ratten.
Terroristen, terroristen in sp of mensen die terreur toejuichen zijn ook mensen. Dus van dehumanisering is geen sprake
pi_211607759
Als je denkt dat het Isralische geweld proportioneel is dan heb je echt wel een bord voor je kop/
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:33:10 #173
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211607820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je past nu een slechte metafoor aan en maakt 'm nog slechter. Maar nee, ik zou nog steeds niet hem, zijn vriendjes en zijn buurtbewoners vermoorden. Misschien dat ik hem in blinde woede zou vermoorden, maar dan zou ik ook in de bak belanden.
En stel dat je de daders zou vinden en vraagt ze zich over te geven maar ze doen dat niet en blijven zich verschuilen achter hun vriendjes en buurtbewoners.
pi_211607843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vernietiging, was dat maar zo, dat zie ik echter niet gebeuren.
De lokale leiders gedood, duizenden leden afgemaakt of gevangen genomen, elke bommenfabriek en raketopslag tegen de vlakte gesmeten en ontzettend veel tunnels onbruikbaar gemaakt.

En Hamas heeft zich aan de palestijnen gepresenteerd als tuig dat de lokale bevolking als kogelspons dat zich maar moet opofferen voor hun mafiaclan ziet. Dus die zullen ze ook nog wat uit te leggen hebben als ze weer aan de macht willen komen.
pi_211607857
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:27 schreef Discombobulate het volgende:
Als je denkt dat het Isralische geweld proportioneel is dan heb je echt wel een bord voor je kop/
Ah, je denkt dat je het over de gehele oorlog moet bekijken?
  woensdag 13 december 2023 @ 17:39:17 #176
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211607895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:35 schreef Ulx het volgende:
En Hamas heeft zich aan de palestijnen gepresenteerd als tuig dat de lokale bevolking als kogelspons dat zich maar moet opofferen voor hun mafiaclan ziet. Dus die zullen ze ook nog wat uit te leggen hebben als ze weer aan de macht willen komen.
Ik vraag me af of dat besef er is.
pi_211608148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dat besef er is.
Dat komt wel als ze een tijdje weg zijn.
pi_211608282
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
De lokale leiders gedood, duizenden leden afgemaakt of gevangen genomen, elke bommenfabriek en raketopslag tegen de vlakte gesmeten en ontzettend veel tunnels onbruikbaar gemaakt.

Arabnews oid had gisteren het nieuws dat Hamas in de west bank op een all time high staat (waren iets minder dan 700 Palestijnen genterviewd). Dus ik vrees dat het in Gaza niet heel veel anders zal zijn

Edit
https://www.timesofisrael(...)ant-abbas-to-resign/

[ Bericht 7% gewijzigd door opgebaarde op 13-12-2023 18:24:37 ]
pi_211608491
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Arabnews oid had gisteren het nieuws dat Hamas in de west bank op een all time high staat (waren iets minder dan 700 Palestijnen genterviewd). Dus ik vrees dat het in Gaza niet heel veel anders zal zijn

Edit
Nou, moeten ze daar vandaan ook maar een 7 oktobertje doen. Kunnen we kijken wat de gevolgen gaan zijn.
pi_211608676
quote:
het idee is om hamas te vernietigen, dus dan ja, zeker proportioneel. het is geen wraak oefening he. het is een oorlog om te winnen.

hoe bedenk je uberhaubt dat hamas zomaar al die israeliers afslacht, en dat israel dan 'proportioneel' mag terug slaan, en verder niet?
pi_211608703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hoe bedenk je uberhaubt dat hamas zomaar al die israeliers afslacht, en dat israel dan 'proportioneel' mag terug slaan, en verder niet?
Ja maar ja maar ja maar Hamas blablabla. :')

Wat voor beesten Hamas is weten we inmiddels wel. Daar gaat het helemaal niet over.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:55:31 #182
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_211608814
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja maar ja maar ja maar Hamas blablabla. :')

Wat voor beesten Hamas is weten we inmiddels wel. Daar gaat het helemaal niet over.
En hoe zit het bijvoorbeeld met alle slachtoffers die voorkomen zijn doordat Israel een functionerend luchtafweergeschut heeft? Mogen ze daar van jou wel voor terug slaan of ook niet?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_211608853
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Edit
En dit is dus ook de precies reden waarom het niet bevordelijk is om de Palestijnen een eigen staat te geven. Deze mensen willen helaas maar niet tot betere inzichten komen.

Een logische reactie zou zijn dat je als ziet wat er op 7 oktober is gebeurd, je realiseert dat dit tot weinig goeds zal leiden. Wat gaan deze mensen doen in een ander deel van het land? Met zijn allen massaal Hamas gaan steunen. Tja, dan ben je gewoon moedwillig een kwaadaardige groep mensen.
pi_211608947
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het idee is om hamas te vernietigen, dus dan ja, zeker proportioneel. het is geen wraak oefening he. het is een oorlog om te winnen.

Dat Isral de oorlog zou gaan winnen stond van te voren al vast. Hamas is qua strijd geen partij. De vraag was meer, hoeveel nevenschade gaat er ontstaan en welke hoeveelheid is acceptabel. Er ligt ergens een grens
pi_211608988
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:55 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
En hoe zit het bijvoorbeeld met alle slachtoffers die voorkomen zijn doordat Israel een functionerend luchtafweergeschut heeft? Mogen ze daar van jou wel voor terug slaan of ook niet?
Waarom zou dat niet mogen?

Tevens: Die raketten, op welk militair doel zijn die gericht? Want lukraak op burgers schieten is een oorlogsmisdaad.
pi_211608991
quote:
13s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit is dus ook de precies reden waarom het niet bevordelijk is om de Palestijnen een eigen staat te geven. Deze mensen willen helaas maar niet tot betere inzichten komen.

Een logische reactie zou zijn dat je als ziet wat er op 7 oktober is gebeurd, je realiseert dat dit tot weinig goeds zal leiden. Wat gaan deze mensen doen in een ander deel van het land? Met zijn allen massaal Hamas gaan steunen. Tja, dan ben je gewoon moedwillig een kwaadaardige groep mensen.
Ben ik met je eens
Ik ben benieuwd hoe dit op lange termijn aangepakt zou moeten worden en vooral welke keuze Isral bereid is om te kiezen (accepteren)
pi_211609029
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat Isral de oorlog zou gaan winnen stond van te voren al vast. Hamas is qua strijd geen partij. De vraag was meer, hoeveel nevenschade gaat er ontstaan en welke hoeveelheid is acceptabel. Er ligt ergens een grens
De grens wordt per aanval bekeken. Zit een hoge pief van Hamas in een kleuterschool tussen kinderen van vier allerlei aanvallen te cordineren, kan dat gebouw platbombarderen proportioneel zijn. Is het een meeloper die een keer een boodschap heeft doorgegeven dan misschien niet. Het ligt aan de militaire noodzaak op dat moment.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2023 19:12:15 ]
pi_211609046
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
ja maar dat is geen vaste grens. hoe ver je kan gaan is atijd een kwestie van momentopname, hoeveel verontwaardiging er is.
de bosnische serviers konden 3 jaar lang sarajevo beschieten, uithongeren en martelen. todat ze per ongeluk een volle markt raakte, met honderden doden. toen greep de VS in.
pi_211609052
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ben ik met je eens
Ik ben benieuwd hoe dit op lange termijn aangepakt zou moeten worden en vooral welke keuze Isral bereid is om te kiezen (accepteren)
Wat is het standpunt van Hamas ten opzichte van Isral?
  woensdag 13 december 2023 @ 19:14:31 #190
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_211609099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet mogen?

Tevens: Die raketten, op welk militair doel zijn die gericht? Want lukraak op burgers schieten is een oorlogsmisdaad.
Daarom vroeg ik het aan hem. Er is nogal veel focus op de proportionaliteit, maar dat komt denk ik vooral omdat er aan Israelische zijde niet dagelijks tientallen tot honderden mensen omkomen omdat de Iron Dome voorkomt dat er weer een aantal Hamas raketten inslaan ergens.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 13 december 2023 @ 19:42:51 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211609612
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:55 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Beetje vermoeiend als het alsof alles of niets wordt gedaan. M.a.w. berhaupt terugslaan is per definitie niet proportioneel.
  woensdag 13 december 2023 @ 19:44:48 #193
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211609674
Bizarre wending

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211609815
quote:
Inderdaad.

Dan zouden de Isralische militairen Gaza zijn binnengerend en iedereen hebben gedood die ze konden vinden, en er een aantal mee teruggenomen naar Isral.

En aangezien Israli wl capabel zijn, zou dat de dood hebben betekend van alle 2,2 miljoen Gazanen, minus 220 gevangenen. :)

Laten we blij zijn dat Isral disproportioneel reageert. *O*

En kunnen we nu ophouden over die kansloze "proportionaliteit"-discussie?
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 13 december 2023 @ 19:55:24 #196
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211609843
THIS IS FALSE

Claim: "Japan is the only nation that does not give citizenship to Muslims"

This is false. People who are not natives of Japan can acquire Japanese nationality by naturalization. The websites for the Japanese Ministry of Justice and law firm Tokyo Immigration Service make no mention of religion as a criterion for naturalization.

The U.S. Department of State in its "2022 Report on International Religious Freedom: Japan" quoted Hirofumi Tanada of Waseda University in Tokyo saying that, as of 2020, there were approximately 230,000 Muslims in the country, including around 47,000 citizens.

Muslims"

This is false. The website for the Japanese Immigration Services Agency does not list religion as a requirement for obtaining a Permanent Residence Permit.

Claim: "Propagation of Islam in Japan is banned"

This is false. Japanese news outlet The Asahi Shimbun cited a study by Tanada at Waseda University saying the number of mosques in Japan has increased from only 15 in 1999 to 113 in March 2021.

Claim: "In the University of Japan, Arabic or any Islamic language is not taught"

This is false. There is no "University of Japan," but institutions such as the Tokyo University of Foreign Studies and Osaka University offer Arabic language courses in Japan.
twitter
pi_211609873
quote:
99s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:53 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

En kunnen we nu ophouden over die kansloze "proportionaliteit"-discussie?
Kan je verwoorden waarom het een kansloze discussie is want hoe langer deze oorlog duurt hoe vaker het ter spraken zal komen. Sleepy Joe had dit weekend een opmerkelijke uitspraak die toch wel enige verwantschap houdt met proportioneel en disproportioneel handelen van Isral
  woensdag 13 december 2023 @ 19:59:01 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211609902
https://www.browndailyher(...)lowing-second-sit-in
Forty-one students arrested, booked within University Hall following second sit-in demanding divestment, ceasefire

==========================
Wow…Brown had 41 students arrested and booked for occupying a university building yesterday.

They were “photographed, fingerprinted and provided their arrest paperwork” on site.

A university spokesperson said, “the disruption to secure buildings is not acceptable, and the University is prepared to escalate the level of criminal charges for future incidents of students occupying secure buildings.”
twitter

twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door slashdotter3 op 13-12-2023 20:06:33 ]
pi_211610102
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Kan je verwoorden waarom het een kansloze discussie is want hoe langer deze oorlog duurt hoe vaker het ter spraken zal komen. Sleepy Joe had dit weekend een opmerkelijke uitspraak die toch wel enige verwantschap houdt met proportioneel en disproportioneel handelen van Isral
Ik zal het nog even voorkauwen. DIt komt van het Internationaal Strafhof. Ik hoop dat je die accepteert als een plek waar de juristen iets van dit soort zaken weten:

https://en.wikipedia.org/wiki/Military_necessity

quote:
Military necessity is governed by several constraints: an attack or action must be intended to help in the military defeat of the enemy; it must be an attack on a military objective,[1] and the harm caused to civilians or civilian property must be proportional and not "excessive in relation to the concrete and direct military advantage anticipated".[2]

Luis Moreno-Ocampo, Chief Prosecutor at the International Criminal Court, investigated allegations of war crimes during the 2003 invasion of Iraq and he published an open letter containing his findings. In a section titled "Allegations concerning War Crimes " he did not call it military necessity but summed up the term:

Under international humanitarian law and the Rome Statute, the death of civilians during an armed conflict, no matter how grave and regrettable, does not in itself constitute a war crime. International humanitarian law and the Rome Statute permit belligerents to carry out proportionate attacks against military objectives,[1] even when it is known that some civilian deaths or injuries will occur. A crime occurs if there is an intentional attack directed against civilians (principle of distinction) (Article 8(2)(b)i) or an attack is launched on a military objective in the knowledge that the incidental civilian injuries would be clearly excessive in relation to the anticipated military advantage (principle of proportionality) (Article 8(2)(b)(iv).

Article 8(2)(b)(iv) criminalizes:
Intentionally launching an attack in the knowledge that such attack will cause incidental loss of life or injury to civilians or damage to civilian objects or widespread, long-term and severe damage to the natural environment which would be clearly excessive in relation to the concrete and direct overall military advantage anticipated;
Article 8(2)(b)(iv) draws on the principles in Article 51(5)(b) of the 1977 Additional Protocol I to the 1949 Geneva Conventions, but restricts the criminal prohibition to cases that are "clearly" excessive. The application of Article 8(2)(b)(iv) requires, inter alia, an assessment of:
(a) the anticipated civilian damage or injury;
(b) the anticipated military advantage;
(c) and whether (a) was "clearly excessive" in relation to (b).
dit zinnetje is een leuke:

quote:
A crime occurs if there is an intentional attack directed against civilians
Enkele vragen voor je:

• Valt het afschieten van raketten op burgerdoelen door Hamas daaronder?

• Valt het vermoorden van burgers op 7 oktober en het vasthouden van gijzelaars na die tijd daaronder?

• Zo nee, wat waren de directe militaire voordelen die Hamas daarmee behaalde?

• Zo ja, moeten de aanstichters van deze oorlogsmisdaden bestraft worden en moet de infrastructuur die Hamas voor deze misdaden gebruikte worden uitgeschakeld?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2023 20:13:19 ]
pi_211610143
Normaal ben ik er voorstander van om deze columnist simpelweg te negeren, maar wat is dit nu weer voor onzin joh. Ja Israel speelt ook precies dezelfde agressorrol als Rusland :')

https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231213_51425682
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')